Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Greenpeace-gekkies slopen bijna Nederland

ditmaardaninzeeland.jpgNederland is ontsnapt aan een nucleaire ramp. Een aantal totaal gestoorde grafgompen probeerden een trein met kernafval te laten ontsporen, door een kuil onder de rails te graven bij het emplacement Sloe in Vlissingen-Oost. Ze sprintten weg toen ze ontdekt werden, eentje kon aangehouden worden. Zijn die milieugekkies van Greenpeace compleet ontdaan van enige vorm rationeel verstand? Dat ze ergens problemen mee hebben, prima. Maar dit is een terroristische aanslag op een kernafvaltransport. Hierbij zijn mensenlevens in gevaar gebracht. Zelfs als de Telegraaf het gebeuren wat opgekoolhooft heeft voor een leuker artikeltje is dit debielgestoord. Milieuactivisten, dat zijn gewetenloze, nietsontziende, het doel heiligt de middelen dwazen met tunnelvisie. Milieu komt voor mensen. En als ze ergens boos over zijn, doen ze niet aan discussie. Nope, direct actie, sabotage en aanslagen. De hilarische grap? De politie zei dat het kerntransport zonder problemen verliep, hoewel ze wisten van de terroristische aanslag. Nu ze daarmee geconfronteerd worden, roept de KLPD dat het 'te druk was op kantoor' om de aanslag naar buiten te brengen. Fuck de shit off, faalhazen. Afijn, kerntransporten, daar mag je een mening over hebben, maar het zou fijn zijn als ook de tegenstanders hun best doen om de transporten zo snel en veilig mogelijk te laten plaats vinden. In het kader van mensenlevens. Om 11.00 gaat Greenpeace de boel downplayen met een ludieke persconferentie. Geen kuilen graven onder het gebouw, aub.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

OudRotjeknorrer | 13-10-11 | 19:29

Caisson ontploft en nu dit.......... link?

Hobbykip | 13-10-11 | 18:40

Waar. Terrorist is inderdaad misschien niet het juiste woord. Dan voelt klaarblijkelijk de halve wereld zich aangesproken en om daar nou ruzie mee te krijgen.

hawie | 13-10-11 | 18:29

We gaan allemaal deuud!

Ehm seriously, laat greenpeace ns emigreren?

-DRUM- | 13-10-11 | 18:27

Greenpeace is gewoon een terroristen clubje. Typisch links; als je via democratische weg je zin niet krijgt, grijp je naar geweld. Wat een kudtclub!

neworder | 13-10-11 | 18:17

Greenpeace is gewoon een terroristen clubje. Typisch links; als je via democratische weg je zin niet krijgt, grijp je naar geweld. Wat een kudtclub!

neworder | 13-10-11 | 18:17

-weggejorist-

zand.kasteel | 13-10-11 | 18:14

geenstijl: de televaag, maar dan op het internet. Wat een hopeloze berichtgeving weer... En nog een sneer naar de pliesie geven, terwijl ze gewoon gelijk hebben om dit non-nieuws niet naar buiten te brengen, ze hebben gewoon echt wat beters te doen...

G.E. Neuzel | 13-10-11 | 17:34

Volgende keer dat kernafval via email versturen. Of via wetransfer.com. Veel veiliger.

tummes | 13-10-11 | 17:20

"Nederland aan een mogelijke kernramp ontsnapt" Kopt de telegraaf om Green Peace in diskrediet te brengen, en blijkbaar denken ze daarmee pro-kernenergie te zijn.

Zo dom zijn ze daar. Blijkbaar is kernafval transport en dus kenrenergie zo gevaarlijk, dat elke idioot met een kistje, een schepje en een gele ballon, nederland in gevaar kan brengen. Bedankt Telegraaf dat jullie mij dit duidelijk hebben gemaakt.

De "dader" is door de rechter inmiddels vrijgelaten, omdat een rechter vanwege zijn beroep in tegenstelling tot de telegraaf wel naar de feiten moet kijken.

medo | 13-10-11 | 16:54

De televaag zuigt wel vaker verhalen uit hun duim. Waarschijnlijk ligt eea iets genuanceerder als in de televaag staat. Is dat niet zo:" Zijn julllie helemaal van de pot gepleurd greenpeace!!!!"

ratelaar | 13-10-11 | 15:28

De terrorist is al weer vrijgelaten.
Is niet eens fatsoenlijk gewaterboard.
Er moeten blijkbaar eerst een paar duizend doden vallen voor men deze gestoorde extremisten aan gaat pakken.

Haarkopje | 13-10-11 | 14:16

Greenpeace trekt meestal aan het juiste einde. Die rechtse lui willen alleen winst zien en zijn verblind door geld.

BigBangNeverHappened | 13-10-11 | 13:50

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 13:34

Milieuactivisten zijn milieuterroristen en dienen als dusdanig behandelt te worden. Uitleveren aan CIA.punt.

Olieboer | 13-10-11 | 13:24

volgens de mensen die het weten kunnen (beveligingsexperts van atoomagentschap ed.) is een ontsporing absoluut geen gevaar voor zo een transport.
Met dat argument rechtvaardigen ze in ieder geval die transporten langs bevolkingscentra.
-
ergo
de actie is opgeklopt door telegraaf en andere gestoorden om de gerechtvaardigde actiedoelen van de milieubeweging in diskrediet te brengen.
=

2emeREP | 13-10-11 | 13:21

Gewoon. Een tunnel graven om je visie kwijt te kunnen.

Call on the attacker | 13-10-11 | 13:19

www.greenpeace.nl/Nieuws_2011/Vreedzaa... Sure. Kuilen graven is iets voor Duitsers. En vreedzaam protesteren doe je niet op treinrails, maar Binnenhof of andere democratisch onderbouwde locatie. Enge club.

superlutser | 13-10-11 | 12:34

haha beetje overdreven GS? Volgens kernenergie experts kan je een vliegtuig in de centrale van Borselle laten vliegen zonder dat er een kernramp volgt, dus een ontspoorde trein zal allemaal zo erg niet zijn.
Een beetje vertraging maar dat is normaal bij treinen.

Live Aid | 13-10-11 | 12:32

Is er in het ´nieuwe normaal´ een onuitgesproken verbod op waarheden ?!
In dit geval is het inderdaad een weloverwogen aktie van Greenpeace. Een schep. Wil je dan dat het koper van de rails wordt gesloopt en ´toevallig´ er iets ontspoort of een prorail hack of zit je te wachten op een aktie van een transcendente terrorist.

hawie | 13-10-11 | 12:29

NIET ZEUREN !!!!
of je dat afval nou in Sloe of ergens anders dumpt.
Dat maakt toch helemaal niets uit.

Zuitschuip | 13-10-11 | 12:26

Oud en achterhaald nieuws.
Opgepakte lui waren Structon medewerkers afkomstig van een spoor-uitzend bureau. Zo'n beetje alle media hebben hier gisteren al over bericht.

Niks sabotage, Niks gevaar, Nutteloze politieactie van mijn centen. Hadden ze even gebeld met strukton.. hadden die mannen gewoon door kunnen graven en had NS minder vertraging.

Dank Agenten voor het tegenwerken van het noodzakelijke spooronderhoud. Goeie actie! Tijd voor promotie?

Tip voor GS. Gebruik google eens wat vaker. Kom je veel leukere dingen te weten ;)

mendelssohn | 13-10-11 | 12:23

@Che_cuevara | 13-10-11 | 10:50
De actievoerders. Maar wie heeft de bom in eigen tuin geplaatst?

Itastijl | 13-10-11 | 12:18

@Hölzenbein | 13-10-11 | 10:11
"Hier gebeurt zoiets niet."

Itastijl | 13-10-11 | 12:12

@blinde kip | 13-10-11 | 11:10
Bij deze bedank ik de groenrechtse en groenlinkse bewegingen die dit prachtige land zo mooi hebben gehouden.

Itastijl | 13-10-11 | 12:04

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 12:02

@Vaus | 13-10-11 | 11:44
Dat doet hij inderdaad, althans hij probeert het nog steeds. En u heeft gelijk het is een misdaad!

Hölzenbein | 13-10-11 | 11:59

@PietjePuk | 13-10-11 | 11:55 |
Ik hoop dat jouw basisschooljuf doorpakt en je van school verwijdert wegens gebrek aan leesvaardigheid.

B-100 | 13-10-11 | 11:58

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 11:58

Ik hoop dat de VVD en de PVV doorpakken en Greenpies laten vervolgen wegens het saboteren van het spoor met de intentie een ramp te veroorzaken.

PietjePuk | 13-10-11 | 11:55

@Goer Kiln | 13-10-11 | 11:51
Het gaat misschien nog wel een keer dagen.
Houd de moed erin.

blinde kip | 13-10-11 | 11:55

@Goer Kiln | 13-10-11 | 11:49 Worden de najaren dan niet steeds zachter door het broeikaseffect?

blinde kip | 13-10-11 | 11:53

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 11:51

Goer Kiln | 13-10-11 | 11:49 | + 0 -
Helden rennen niet weg. Kippen wel.

zeefert | 13-10-11 | 11:51

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 11:49

@B-100 | 13-10-11 | 11:34
Klinkt al een stuk realistischer. Een kuil graven is ook veel te veel werk voor een paar luie uitkeringtrekkers.

blinde kip | 13-10-11 | 11:44

Dat Verhagen ons stiekem een tweede kerncentrale door de keel ramt is een dusdanige misdaad dat verzet op zijn plaats is.

Vaus | 13-10-11 | 11:44

Oh oeps, blijkt nu dat ze geen kuil aan het graven waren om de trein te laten ontsporen, maar ze hadden een spandoek klaargelegd om te laten zien als de trein langsreed. Klein nuance verschil.

Kan ik nu gerehabiliteerd worden, en de telegraaf geDErehabiliteerd? bedankt.

B-100 | 13-10-11 | 11:34

Als twee hippies met een schop een ramp kunnen veroorzaken doordat een trein om lazert moesten we ons misschien maar eens afvragen of dat spul überhaupt nog vervoerd moet worden. Treinen lazeren ook zonder hulp van twee hippies met een schop om. Soms.

Mike Oxlong | 13-10-11 | 11:28

@Goer Kiln | 13-10-11 | 11:17
Als u de link en de persoon erachter niet kent en als een klein kind om u heen zit te schoppen zonder echte onderbouwingen te geven, dan ja.

blinde kip | 13-10-11 | 11:25

@NoMinister | 13-10-11 | 11:06
Sja, ik probeer het netjes te zeggen maar bedankt voor de toelichting want u heeft gelijk. ;)

doenormaal! | 13-10-11 | 11:23

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 11:21

na de "Brent Spar affaire" gestopt met het steunen van deze aartsleugenaars.
Terecht blijkt nu maar weer eens.

BroodenSpelen | 13-10-11 | 11:19

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 11:17

Volgens mij zijn de daders Duitse greenpeace leden..

Claude Jacque | 13-10-11 | 11:15

Gelukkig zijn er hier mensen in het draadje die graag hun arrogantie ten toon stellen om dit weer eens goed te praten. Omdat het tegengewicht biedt enzo.
*gaap*

BeunDeHaas | 13-10-11 | 11:14

@SpekJood | 13-10-11 | 11:02 Ik ben alleen geen journalist, maar kom hier slechts om tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende berichtgeving te consumeren.

Maar ik zal Petor R. de Vries eens vragen. Dit lijkt me nou typisch zo'n stukje georganiseerde zware criminaliteit waar hij een flink dossier over heeft aangelegd.

Hoewel....

vraagstaart | 13-10-11 | 11:14

@Goer Kiln | 13-10-11 | 11:12
Je bent dus gewoon hypocriet?

dlseth_ | 13-10-11 | 11:14

Waarom heb ik het gevoel dat links Nederland niet alleen meeleest op Geenstijl maar ook erg druk is met - kudo's aanklikken?

Rikketiktik | 13-10-11 | 11:13

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 11:12

Is dat kernafval zo gevaarlijk?

Dr. Mabuse | 13-10-11 | 11:12

Hoelang duurt het nog voor GreenPEACE op de lijst van terroristische organisaties komt? Tyfus milieu gekkies.

funkyd | 13-10-11 | 11:11

@Goer Kiln | 13-10-11 | 11:00
Waarom blijf je dan boos en ga je niet praten met mensen die er verstand van hebben om het probleem op een structurele manier aan te pakken?
Kijk hier eens: www.ongerepte-natuur.nl/
Kom maar op met die aanpak!

blinde kip | 13-10-11 | 11:10

Gewoon dat kernafval op laten eten door deze milieugekkies. Liefst op Urk ofzo, en zorgen dat ze er niet meer af komen.

BeunDeHaas | 13-10-11 | 11:08

@vraagstaart | 13-10-11 | 10:37 |
Dat begint er enigszins een beetje op te lijken.

MeneerJoost | 13-10-11 | 11:07

@e.claudius | 13-10-11 | 11:00
Een spandoek in een kuil?

Laat Greenpeace maar spandoeken in hun eigen aars stoppen.

dlseth_ | 13-10-11 | 11:07

Eeh... Juist ja. Een spandoek onder de grond plaatsen? Lijkt me weinig effectief, maar aan andere kant wel de enige juiste plek voor hun boodschap.

Absoluut niet waar | 13-10-11 | 11:06

doenormaal! | 13-10-11 | 10:55

Onprofessioneel????? Die soepsidieklup zou 'professioneel' zijn. Wat voor professie mogen deze mensen dan wel hebben?

Het is agressief, onethisch en sfeerverpestend. Maatschappelijk zeer schadelijk.

En als het wettelijk niet zou mogen maar 'gedoogd' wordt of bestraft bij mensen die tijd zat hebben en geen geld of dat 'men' weet dat er geen bewijs kan worden gevonden, dan komt daar nog bij dat de mores wordt verspreid dat misdaad prima is zolang je maar niet gepakt wordt of dat je dat zelfs geen ene reet meer interesseert, wegens zwakte. Laat de zwakkeren de misdaad plegen. Laat u niet pakken. En leef u crimineel uit. Als u denkt dat dat goed () is.

Een werkelijk walgelijk clubje dat met 'professioneel' in mijn ogen helemaal niks meer te maken heeft.

NoMinister | 13-10-11 | 11:06

De gasbel van Slochteren is bijna leeg, onze olie reserves in de Noordzee raken ook een keer op, kolencentralen zouden ook niet zo goed voor het mileu zijn, zelfs als je ze ergens plaats waar alleen maar Groningers wonen, en toch blijven we massaal electriciteit gebruiken. Als wij ons huidige welvaartsniveau willen handhaven moet er toch ergens goedkoop en veel stroom vandaan komen. En die milieu activisten kunnen altijd nog in een plaggehut op de hei gaan wonen en veen gaan lopen stoken.

Gutmensch aus 020 | 13-10-11 | 11:06

@Suubi Musajja | 13-10-11 | 10:35
Er is een kuil gegraven onder de rails.
Da's toch duidelijk.

Che_cuevara | 13-10-11 | 11:05

@Bakito | 13-10-11 | 10:34
Die verdient het, die Liesbeth krijgt het.

Che_cuevara | 13-10-11 | 11:03

@Goer Kiln | 13-10-11 | 11:00
En die computer die je nu gebruikt is daar een product van. Dus, wees een principieel en smijt dat ding door het raam.

dlseth_ | 13-10-11 | 11:03

@ vraagstraat,
Nope geen linkje, maar met 9 redacteuren van dienst op de Meeuwenlaan moet je wel het een en ander kunnen vinden. verzand niet in luie journalistiek zoals links dat doet...

SpekJood | 13-10-11 | 11:02

@eerstneukendanpraten | 13-10-11 | 10:34
Zij voegen wel wat toe aan het BNP.
Maar dat is negatief.

Che_cuevara | 13-10-11 | 11:02

@Goer Kiln | 13-10-11 | 10:31
LOL! Zo had ik het nog niet bekeken.

La Vie En Rose | 13-10-11 | 11:02

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 11:00

Ze wilden een spandoek verstoppen in een kuil. Dat was alles. Jezus Geenstijl, what the fuck, doe ff rustig, neem een kopje warme anijsmelk. Ok, acties van Greenpeace zijn een rode lap en jullie een stier, maar probeer die hartslag onder controle te krijgen, want dit soort paniekzaaierij slaat nergens op. Aanstellers.

e.claudius | 13-10-11 | 11:00

SpekJood | 13-10-11 | 10:51

Het is niet de eerste crimineel die toch democratisch wordt gekozen.

En zijn strijd tegen kerncentrales/racisme/oneerlijker/bankbonussen/Greet vindt breed gehoor. Verongelijktheid lijkt een soort synergie te hebben als je genoeg onderwerpen hebt.

Axivoerders die de strijd op die wijze aangaan, en dan met de gevestigde orde, scoren electoraal prima.

Niks met populisme te maken, nee joh, neeeee! Natuurlijk niet. Allemaal inhoud.

NoMinister | 13-10-11 | 10:59

@Bakito | 13-10-11 | 10:29
Soms kun je dat vergelijken.

Che_cuevara | 13-10-11 | 10:59

@lijn5 | 13-10-11 | 10:20
Het kan niet zo maar ontploffen, en het is inderdaad goed verpakt, maar bij een ontsporing van een trein die een enorm gewicht heeft kan er toch wel eens iet gaan "lekken".
En straling is ook best wel gevaarlijk, en je ziet het niet.

Che_cuevara | 13-10-11 | 10:58

@Bakito | 13-10-11 | 10:34
Is Hoogovens een ideologische van giften afhankelijke organisatie? Vertel..

La Vie En Rose | 13-10-11 | 10:58

Stelletje eco-terroristen. Geef die dan ook meteen 8 jaar cel voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid, of moet je daar op zijn minst een waxinelichtje voor gooien. Want de straffen zullen wel weer links laag uitvallen.

SmegmaSmeer | 13-10-11 | 10:56

@Bakito | 13-10-11 | 10:41
Dat spreek ik met kracht tegen. Gevalletje zoals de waard is... Ik nodig je nog steeds uit om over de door jezelf opgeworpen drempel heen te stappen (of uit je bos te komen) ;) en de grote wereld te betreden.
De oordelen die ik heb over moslims en krakers zijn geen vooroordelen maar worden gestaafd door feiten. Kraken is gewoon fout. Ik zeg het nog één keer: je moet met je tengels van de spullen van anderen afblijven. Punt. Dat is mijn mening. Net zoals het fout is wat Greenpeace heeft gedaan. Krakers en Greenpeace overtreden grenzen met hun handelswijze. Zij benadelen anderen, brengen schade toe en proberen op die manier hun zin door te drijven. Dat is te gemakkelijk en totaal onprofessioneel.

doenormaal! | 13-10-11 | 10:55

Hölzenbein | 13-10-11 | 10:11 | + 2 -
Tunnelvisie ? Check.


Rammstein | 13-10-11 | 10:55

@SpekJood | 13-10-11 | 10:51 Heb je daar een linkje van?

vraagstaart | 13-10-11 | 10:54

Als het waar is moeten ze zwaar gestraft worden.

zooishettoch | 13-10-11 | 10:53

@Che_cuevara | 13-10-11 | 10:45
Dat is ook weer zo.

Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:53

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 10:51

Linkse gekkies zijn gekker dan rechtse gekkies

WillemWordtWakker | 13-10-11 | 10:51

Matthijsje toch, geen groot nieuws...
vertel liever waarom Diederik Samson (met enkele greenpeace vrindjes) een strafblad heeft in Frankrijk voor het in elkaar slaan van een politie gansje in
Normandie! Diederikje vond het wel leuk om het koolwatersysteem van een kerncentrale in Herqueville te saboteren onder de noemer: het zeewater controleren op illegale lozing...
Ja ja onze krankzinnige kernfysicus annex straatcoach deinst niet terug voor wat geweld tegen vrouwen voor de goede zaak.
PS: als die sabotage was gelukt dan was Greenpeace verantwoordelijk voor een ecologische Holocaust aan de Franse noord kust...

SpekJood | 13-10-11 | 10:51

@Bakito | 13-10-11 | 10:26
Die ramp was bijna gebeurt.
En wie had die dan veroorzaakt volgens jou?

Che_cuevara | 13-10-11 | 10:50

Hee, dat lijkt verdacht veel op het PVV-commentaar, en zo wordt het opeens een wel heel erg sneue post. Daar doe je helaas niets aan.

G. Temmes | 13-10-11 | 10:48

@Dmitri Dmitrievitsj | 13-10-11 | 10:05
Als die trein ontspoord, en het afval begint te lekken, dan zou je toch wel eens problemen kunnen hebben.

Che_cuevara | 13-10-11 | 10:47

Ik ga zometeen maar eens verkwistend gas geven denk ik. Om een statement te maken.

vraagstaart | 13-10-11 | 10:47

slechts eentje aangehouden. zelfde straf dan als de waxinelichtjeshouder=gooiert. of zou dat ineens niet in overeenstemming met de beginslene van de rechtstaat zijn?

minimá-armezusvan.. | 13-10-11 | 10:46

@Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:05
Ach, zand, zang.. je kunt er zand over gooien terwijl je er bij zingt, toch.

Che_cuevara | 13-10-11 | 10:45

vetkleppert | 13-10-11 | 10:43

LOL. * maar is gvd wel gewoon waar denkt *

NoMinister | 13-10-11 | 10:44

@blinde kip | 13-10-11 | 10:40 Dat bedoel ik. Daar hebben die jongens gewoon geen moeite mee, dat siert ze dan weer. Niks tunnelvisie, als het ze even uitkomt lappen ze dat hele milieu aan hun laars.

En het rechtssysteem, het leven en de veiligheid van andere mensen, de vrijheid van meningsuiting ook. Trouwens.

vraagstaart | 13-10-11 | 10:44

@NoMinister | 13-10-11 | 10:37
Mee eens. De manier waarop linkse activisten tegenwoordig om zich heen slaan is niet meer van deze tijd. Mooi uitgangspunt voor een volgende keer.

*buigt*

Bakito | 13-10-11 | 10:44

Rotsblokken in de Waddenzee, en nu dit.
Hiermee is Greenpeace dus een officieel terreurorganisatie.
Verbieden en de leden op pakken.

Che_cuevara | 13-10-11 | 10:44

@NoMinister | 13-10-11 | 10:35
Als je progressivo's hun zin geeft, zijn we snel terug in de middeleeuwen. Relioterie in overvloed, een ezel in plaats van een auto, weggeefwinkel-economie en werken bij kaarslicht als het niet waait. Dat is het idee, geloof ik.

vetkleppert | 13-10-11 | 10:43

Aangezien het uranium in bomproof betonnen kisten zit had er niks kunnen gebeuren behalve schade aan de trein, maar dat neemt niet weg dat het een mega achterlijke actie is om zo iets in je hoofd te halen en uit te voeren.
Wat mij betreft mogen diegene wel als terrorist bestraft worden....

foxtrot charly bravo | 13-10-11 | 10:42

@doenormaal! | 13-10-11 | 10:34
Je hebt te veel vooroordelen. Over moslims, over krakers. Het gros van de krakers zijn niet van die techno-types die jij in 020 tegenkomt, maar goedwillende burgers die oude slooppanden met weinig middelen weer bewoonbaar maken. Of zie jij liever van die overbodige, onverkoopbare peperdure onroerend goedprojecten die als de banken omvallen uiteindelijk door de belastingbetaler gefinancierd moeten worden. Denk een verder dan je neus lang is joh.

Bakito | 13-10-11 | 10:41

blinde kip | 13-10-11 | 10:38

En de zure regen.

En de stijgende waterspiegel.

En tekort aan grondstoffen.

En voor islamisering, O NEEEEEE, we zijn overal bang voor maar voor sommige rampen zijn we zeer ontvankelijk. We zijn toch geen r a c i s t e n ...!!!11!!!

Rara, welk probleem, zo dat er is, heeft Greenpeace helpen oplossen?

NoMinister | 13-10-11 | 10:41

Het is een kut product en omdat Iran het wil moeten wij het niet doen. Nukepower - Is gewoon islamisering van onze beschaafde wereld.

Itastijl | 13-10-11 | 10:41

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 10:40

@vraagstaart | 13-10-11 | 10:37
Weet je wel hoeveel bomen er gesneuveld zijn voor het boek van Duyvendak en de correspondentie van Volkert?

blinde kip | 13-10-11 | 10:40

@Bakito | 13-10-11 | 10:36
Kijk wel uit voor het gat in de ozonlaag!

blinde kip | 13-10-11 | 10:38

Bakito | 13-10-11 | 10:33

Dank voor je zorgen over mijn capaciteiten.

Wat ik ook nog wel eens doe, is zaken in de tijd plaatsen. Als een chirurg 30 jaar na dato even een mes in je buik plant, is het onvoldoende om te roepen dat hij 30 jaar terug je blindedarm er op die manier toch ook mooi uitkreeg.

M.a.w., wat ooit nuttig en nodig was, kan inmiddels alleen maar schadelijk en zeer ongewenst zijn. En zo zit het mijns inziens.

NoMinister | 13-10-11 | 10:37

@MeneerJoost | 13-10-11 | 10:35 Okee: "Milieuactivisten, dat zijn gewetenloze, nietsontziende, het doel heiligt de middelen dwazen met tunnelvisie. Behalve Wijnand Duyvendak en Volkert van der Graaff."

Zoiets? ;-P

vraagstaart | 13-10-11 | 10:37

Enfin, broeder Goer, mijn idool, neemt het over. Ik ga lekker naar buiten, genieten van de najaarszon en het geurende herfstbos. Dag lieve binnenzittertjes van me, tot later...

Bakito | 13-10-11 | 10:36

@La Vie En Rose | 13-10-11 | 10:19
Welk gevaar was er dan Marianne, eh.. Vie? Ik heb alles gelezen. Wat heb ik dan gemist? Wordt toch altijd gedownplayed dus dan is er toch niets aan de hand?

Hölzenbein | 13-10-11 | 10:35

"Milieuactivisten, dat zijn gewetenloze, nietsontziende, het doel heiligt de middelen dwazen met tunnelvisie."

Ho ho ho, niet iedereen over een kam scheren.

MeneerJoost | 13-10-11 | 10:35

Wacht nou eens even totdat duidelijk is wat er gebeurd is.

Suubi Musajja | 13-10-11 | 10:35

vetkleppert | 13-10-11 | 10:30

En ze zijn vaak nog progressief ook. Een progressieve activist die liever qua energievoorziening teruggaat naar de windmolens, een religie die is blijven hangen in een ver ver verleden meestal met hand en tand verdedigt en bovendien meestal geen reet uitvoert. Dat heet dan een progressieve axivoerder.

De axivoerende progressieve medemens is niet in zijn eerste spin gestikt, dat is wel zeker.

NoMinister | 13-10-11 | 10:35

@Bakito | 13-10-11 | 10:26
Als ik actievoerder was zou ik een beschaafdere vorm van protest kiezen. Maar ja, ik ben geen gefrustreerde naïeve wereldverbeteraar die geen 'nee' kan horen. Een ongeluk willen veroorzaken om je standpunt te maken? Kom op, zeg!

blinde kip | 13-10-11 | 10:35

@Bakito | 13-10-11 | 10:06
Dus omdat ik een mening heb over mensen die het idiote idee aanhangen dat ze vinden dat ze het recht te hebben om in een huis te gaan wonen dat niet van hen is, de boel te slopen, er niets voor te betalen en de schade voor de eigenaar te laten en iedereen niet met hun tengels van spullen van anderen afblijven, zou ik geen gezellig leven hebben. Ja ja wat logica weer... Haal dat enorme bord voor je hoofd nou een keer weg man! Praat een stuk gezelliger ;)

doenormaal! | 13-10-11 | 10:34

vetkleppert | 13-10-11 | 10:30

Een juiste conlusie! Iets toevoegen aan het BNP zullen zij nooit, negatieve arbeidsproductiviteit prevaleert altijd bij dat soort axsievoerders...

eerstneukendanpraten | 13-10-11 | 10:34

@La Vie En Rose | 13-10-11 | 10:31
Weet je hoeveel de directeur van Hoogovens verdiendt?

Bakito | 13-10-11 | 10:34

ik snap dat soort gasten niet als je al ergens tegen bent prima maar ik krijg echt geen vrij van me baas omdat ik zo nodig ergens moet demonstreren tegen het een of ander of in dit geval kuilen graven waren het toevallig geen duitsers ?

the handyman | 13-10-11 | 10:33

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 10:33

@NoMinister | 13-10-11 | 10:30
Zonder milieubewegingen als Greenpeace, was Nederland nu één groot Lekkerkerk. Neemt niet weg dat dit inderdaad een idiote actie is. Hopelijk kun jij dingen beter in perspectief plaatsen dan je in je tegels laat zien.

Bakito | 13-10-11 | 10:33

@Goer Kiln | 13-10-11 | 10:31
Collectieve zelfmoord van Greenpeace leden?

Wat is het gironummer om dat te steunen?

dlseth_ | 13-10-11 | 10:32

@Bakito | 13-10-11 | 10:29

Nee.. ik haak alleen maar even in op het feit "het doel heiligt de middelen"

de melkboer | 13-10-11 | 10:32

Lijkt me ook erg goed voor het milieu, een trein met kernafval laten ontsporen..

Fratello | 13-10-11 | 10:32

maraboe | 13-10-11 | 10:28

Die brentspar is het morele failliet geweest van die klup.

Maar ja, als je het aan de beademing van de overheid laat hangen, kun je er nog vele axivoerders en ander tuig tegen riante beloning de media mee laten beinvloeden.

Dat is dan weer een aantasting van het vertrouwen in de overheid. En niet zo een beetje ook.

NoMinister | 13-10-11 | 10:31

-weggejorist-

Goer Kiln | 13-10-11 | 10:31

Het zit Groenlinks ook niet mee de laatste tijd. Nu dit weer, onder verantwoordelijkheid van Liesbeth van Tongeren, directeur van Greenpeace, die in 2010 nog een salaris van 126.901,-- euro toucheerde.

www.goldminemedia.eu/WP/2010/12/goede-...

Of u allen nog iets wil doneren.

La Vie En Rose | 13-10-11 | 10:31

Ik vind "activist" een eigenaardig woord.
Het betekent in de praktijk: linkse niksnut die van andermans geld andermans activiteiten saboteert. Vaak met regelrecht criminele methodes.

vetkleppert | 13-10-11 | 10:30

Geeft maar weer eens aan dat het niveau van Greenpeace niet alleen bedroevend laag is maar ook zorgt voor gevaarlijke situaties, gevoed door optimisme, grootmoedigheid, frustratie en naïviteit. De hoofdingrediënten voor terrorisme alleen wel onder het mom "we gaan de wereld redden". Levensgevaarlijk en al helemaal als ze denken boven de democratie te kunne staan...

Rikketiktik | 13-10-11 | 10:30

Bakito | 13-10-11 | 10:14

LOL. Jaja, deze gefrustreerde gesoepsidieerde axivoerders hebben ons gered. Of waren het walvissen? * denkt na *

Nu ja, humor heb je, dat weet ik. Maar ik ben toch een beetje bang dat je het soms meent, al is het maar een heel klein beetje...

NoMinister | 13-10-11 | 10:30

@dlseth_ | 13-10-11 | 10:28
Jaja, jij snapt het.

Bakito | 13-10-11 | 10:30

@de melkboer | 13-10-11 | 10:23
Ik heb wat injectienaalden van mijn werk leeggestrooid op de speelplaats. Eerst wat gegil van ouders na de ontdekking maar nu is het al weken heerlijk stil.

blinde kip | 13-10-11 | 10:29

@de melkboer | 13-10-11 | 10:23
Vergelijk jij een kernramp nou met spelende kinderen?

Bakito | 13-10-11 | 10:29

Stond vroeger positief tov de club. Daarna begonnen de geldstromen op te drogen bij Greenpeace en werd er 'marketing technisch' actie gevoerd. Wel actie voeren tegen franse kernproeven, niet actievoeren (leverde te weinig airplay op) tegen chinese kernproeven een half jaar eerder. Liegen over de Brentspar enz enz

maraboe | 13-10-11 | 10:28

Volgens mij heeft Greenpeace ook in Tsjernobyl en Fukushima ludiek een paar stekkers eruit getrokken...

Overigens ben ik voor het kenmerken van Greenpeace als terroristische organisatie.

dlseth_ | 13-10-11 | 10:28

@Biff Eagleburger | 13-10-11 | 10:21
Dag lieverd, je zou je vereerd moeten voelen dat de oude meester zich zo om je bekommerd. Er zit talent bij jou, dat is duidelijk, maar de groepsdruk hier blokkeert het steevast. Toch jammer.

Bakito | 13-10-11 | 10:27

Waarom gingen ze niet gewoon op de rails zitten, zoals normaal? Voor de machinist ook leuker: lekker actievoerders bang maken.

Traxor | 13-10-11 | 10:27

Ik neem aan dat een Greenpeace-activist na een botbreuk netjes de röntgenfoto weigert.

blinde kip | 13-10-11 | 10:27

Stukje geschiedenis: het was niet Greenpeace, maar notabene de VVD die als eerste aan het milieu dacht en daar ook beleid op maakte:
nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Winsemius...
o.a. loodvrije benzine, verbetering luchtkwaliteit, wet milieugevaarlijke stoffen.

kapotte_stofzuiger | 13-10-11 | 10:26

Ze hebben ook al eens pogingen gewaagd om vissers te vermoorden door te proberen de boten te laten kapseizen. Dit zie je vaak bij links, dat er naar geweld gegrepen wordt en dat het steeds verder escaleert.

Flapdas | 13-10-11 | 10:26

@blinde kip | 13-10-11 | 10:21
Klopt. We moeten geduldig afwachten totdat er een keer een ramp gebeurt. Dan zullen de rechtse oogjes wellicht wel open gaan.

Bakito | 13-10-11 | 10:26

@de melkboer | 13-10-11 | 10:23
ROFL!

Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:25

Wellicht had Greenpeace een waarschuwing doorgegeven en haar persmomentje gahd bij een stilstaande trein. Wat me meer zorgen baart is de leuke lolhumor a la 'opgekoolhooft'(eva). Op een gegeven moment wordt je er dan toch gewoon uitgebrusselmant?

Einde van de Domheid | 13-10-11 | 10:24

Hoax

NickV2.0 | 13-10-11 | 10:23

Laatst smeet ik nog een emmer glasscherven in de zandbak van de buren... Ik heb een tyfushekel aan spelende kinderen.

de melkboer | 13-10-11 | 10:23

@eerstneukendanpraten | 13-10-11 | 10:20
Ghehe.

Bakito | 13-10-11 | 10:22

@Absoluut niet waar | 13-10-11 | 10:19
Weet je wat pas ludiek zou zijn? Als ze gewoon iets zouden bijdragen aan de economie in plaats van hem voor anderen te vergallen. "Beroeps" activisten hebben als ballast zijnde automatisch geen recht op een mening.

vetkleppert | 13-10-11 | 10:22

Cuyahoga | 13-10-11 | 10:16

Heeft te maken met walvissen of zeau...

eerstneukendanpraten | 13-10-11 | 10:22

@Bakito | 13-10-11 | 10:17

Jij ook goedenmorgen, ouwe trol. Ben je er weer klaar voor om de hele dag te puberen? Succes.

Biff Eagleburger | 13-10-11 | 10:21

La Vie En Rose | 13-10-11 | 10:19

Hij is behoorlijk extravert idd...

eerstneukendanpraten | 13-10-11 | 10:21

@Bakito | 13-10-11 | 10:05
Maar met zulke acties schieten ze zichzelf in de voet.

blinde kip | 13-10-11 | 10:21

RAMP is wel een heel erg groot woord voor een mogelijke treinontsporing met goed verpakt nucleair materiaal. Bij een ontsporing zou er echt geen ramp zijn. Plutonium kan niet 'zomaar' ontploffen. Misschien voor de machinist een ramp? Voor de omgeving nul komma nul. Wagons met explosief materiaal, gas, benzine, etc, die er dagelijks langs komen zijn veel en veel gevaarlijker, maar praten we niet over.

lijn5 | 13-10-11 | 10:20

Bakito | 13-10-11 | 10:17

Hij bedoelt denk ik: het graafwerk kwam van links!

eerstneukendanpraten | 13-10-11 | 10:20

'Wie een kuil graaft voor een ander....

... zou eens wat vaker vlees moeten eten.'

Cuyahoga | 13-10-11 | 10:20

@Hölzenbein | 13-10-11 | 10:11
Lees jij wel eens een topic voor je iets plempt?
Lees jij überhaupt weleens iets?

Nee hè?

La Vie En Rose | 13-10-11 | 10:19

En het gooien van blokken steen in zee is ook totaal ongevaarlijk. Welterusten Greenpeace!

eerstneukendanpraten | 13-10-11 | 10:19

@kapotte_stofzuiger | 13-10-11 | 10:17
Nog niet. ;)

Bakito | 13-10-11 | 10:19

Vanmorgen op 3FM gaf Greenpeace een korte toelichting; vandaag gaan ze laten zien wat ze van plan zijn geweest. Ze stellen dat ze een `ludieke actie` gehouden zouden willen hebben. Vandaag gaan ze dus aantonen wat dat `ludieke plan` nu geweest zou zijn.

Hoe zo`n schijthekel ik ook aan Greenpeace heb, denken de mensen hier nu echt dat ze een trein met radioactief afval willen laten ontsporen om een statement te maken? Je zou denken dat de bullshitdetector hier wel uit zou slaan. Uiteraard is de kans groot dat het `ludieke plan` alsnog een kutidee geweest zou zijn, maar een trein mogelijk laten ontsporen? Dat geloof ik niet.

Absoluut niet waar | 13-10-11 | 10:19

En toch ... ProRail is een groter gevaar voor die trein.

Oerkoendoe | 13-10-11 | 10:18

-weggejorist-

This is huh, wow | 13-10-11 | 10:18

@Biff Eagleburger | 13-10-11 | 10:15
Weer zo'n nikszeggende tegel.

Bakito | 13-10-11 | 10:17

@Bakito | 13-10-11 | 10:16
Hoe weet u nu in welk studentenhuis ik heb gewoond?
Kennen we elkaar al?

kapotte_stofzuiger | 13-10-11 | 10:17

Ik zeg: aanmerken als terroristische groepering/partij/stichting.

Gelijk VERBOTEN die hap, dit kan toch echt niet?!

Stel het was een PVV aanhanger die daar een kuil graaft voor een ander, tja dan was het land te klein geworden en diende de PVV gelijk te verdwijnen uit het politieke maaiveld.

Maar nee hoor, wij houden die Linkse rakkers lekker het handje boven het hoofd en stoppen ze nog wat Subsidiegeld toe

Jeetje, wat een stelletje kraaksufferts.

theredmask1 | 13-10-11 | 10:17

Op de linkse media wordt in alle talen gezwegen over deze aanslag. Wel wordt Breivik weer eens van stal gehaald op de voorpagina's. Waarom wordt het gedachtegoed van Diederik Samson nu niet eens aan de kaak gesteld?

WaarDeWindWaait | 13-10-11 | 10:17

Volgens Greenpeace was Hiroshima ook een ludieke aktie.
Vandaar dat Japanners de schurft aan ze hebben.

(Denk aan het milieu voor u dit reaguursel print)

Cuyahoga | 13-10-11 | 10:16

@kapotte_stofzuiger | 13-10-11 | 10:14
Jij woont liever met zwaar christelijke eo-jongeren in een veel te duur huis op vervuilde grond?

Bakito | 13-10-11 | 10:16

@Bakito | 13-10-11 | 10:14
Dat die rimpels haar een erg gedistingeerd gezicht geven.

Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:15

Ooit was ik er lid van, maar ik heb me gedistantieerd. Kreeg ik nog de vraag "waarom?" Nou, om dit soort dingen. Stel achterlijke idioten. Een ideaal hebben is niet verkeerd, maar dit is geen goed doel meer, maar een 'groene' terroristen organisatie. Stekker eruit. NU.

Kialna | 13-10-11 | 10:15

Deze actie is mede mogelijk gemaakt door Diederik Samson.

Biff Eagleburger | 13-10-11 | 10:15

@Superior Bastard | 13-10-11 | 10:11
Nee, gewoon allemaal.

Behalve mijn oma.

Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:15

@Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:07
Wah zedde gij doar over mijn vriendin....?

Bakito | 13-10-11 | 10:14

@Bakito | 13-10-11 | 10:06
Bejaarde moslims wonend in een milieubewust kraakpand. Brrrrr....

kapotte_stofzuiger | 13-10-11 | 10:14

@NoMinister | 13-10-11 | 10:08
Nee, dat bedoelde ik niet. Het is goed dat er vanuit gezondheidsredenen en milieu een bepaalde tegendruk is ontstaan tegen de expansiedrift van het kapitalisme. Niet vanuit ideologisch perspectief, maar puur praktisch. Dankzij Greenpeace c.s. is het moment dat de wereld in een door sprinkhanen kaalgevreten wordt achtergelaten vlakte wellicht met enkele decennia uitgesteld.

Bakito | 13-10-11 | 10:14

Tsja, en dan te laat zijn met die kuil af te krijgen. Op tijd opstaan is natuurlijk wel een probleem.

Kan me namelijk niets voorstellen bij een trein die te vroeg zou zijn.

NoMinister | 13-10-11 | 10:11

Wat "Nederland is ontsnapt aan een nucleaire ramp"?
Hoezo, is toch allemaal zo lekker veilig hoor ik altijd?

Hölzenbein | 13-10-11 | 10:11

Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:07
Vooral als ze kraken... en piepen.

Superior Bastard | 13-10-11 | 10:11

Typisch Nederland. Terwijl weersvoorspellers gesubsidieerd klimaathysterie propagandaspammen, krijgen andere kraakclubjes ook nog geld toegeschoven om anderen op levensgevaarlijke wijze hun zieke mening op te dringen.
Dat gaat altijd zo, hier. Mensen die in een inrichting thuis horen mogen van belastinggeld en/of de postcodeloterij de economie frustreren met hun zieke gedachtengoed.

vetkleppert | 13-10-11 | 10:11

Greenpeace is de nieuwe islam

Acid_Nightmare | 13-10-11 | 10:11

Aan anderen jouw mening opdringen met alle middelen die er zijn.
Al Qaida doet dat ook.

Boomschade | 13-10-11 | 10:11

Volgende keer gebruiken ze dezelfde explosieven als bij het caisson in Ritthem. Het tuig van GP is er toe in staat. Trouwens nog iets van Duivenkak gehoord de laatste tijd?

prikkel123 | 13-10-11 | 10:11

Sommige groepen doen niets totdat wij het zelf ontdekken en sommige groepen zijn gewoon fout bij voorbaat.

Geen wonder dat axilinks zoveel met allochtoonextreem opheeft, vast heel gezelli samen in de policor multicul doofpot.

NoMinister | 13-10-11 | 10:10

@Superior Bastard | 13-10-11 | 10:06
En niet te vergeten hoeveel geld die lutsers ons uiteindelijk kosten, is iedere maand zichtbaar op de energienota. En vergeet ze ook niet als je 80 moet rijden waar je 140 kan.

Koud flesje Alfa | 13-10-11 | 10:09

Eerst maar eens ff afwachten in hoeverre dit waar blijkt te zijn. De telegraaf en de politie staan niet bovenaan in mijn lijst van meest betrouwbare bronnen.
Als het wel waar is, is het denk ik wel de laatste keer ooit dat we iets van GreenPeace horen.

B-100 | 13-10-11 | 10:09

Groenlinks commentaar: "Moet kunnen hoor"

Oerkoendoe | 13-10-11 | 10:09

Bakito | 13-10-11 | 10:05

Snelwegen bouwen maakt je ook nog geen goed mens. Wilde je dat zeggen?

NoMinister | 13-10-11 | 10:08

Hoax! Kuilen graven is namelijk werk.

sjaakdeslinksesul | 13-10-11 | 10:08

Greenwar dus.

wakkere_nederlander | 13-10-11 | 10:08

Zucht. Vermoeiend volk toch ook die activisten..

Schoon Ondergoed | 13-10-11 | 10:08

@Bakito | 13-10-11 | 10:06
Ik heb daarnaast ook nog een hekel aan bejaarden.

Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:07

was daar in die buurt op het strand ook geen ontploffinkje, een paar weken geleden waar nog wat "kernactivisten" voor vastzitten en waar we niets over weten mogen? Verband? We zullen het wel nooit te horen krijgen.

jan-lul-de-behanger | 13-10-11 | 10:07

Ik heb geen greintje respect voor deze mensen die van actievoeren een betaalde baan hebben gemaakt. Actievoeren, demostreren en protesteren doe je vanuit idealisme en niet vanuit je behoefte aan geld.

Superior Bastard | 13-10-11 | 10:06

@doenormaal! | 13-10-11 | 10:04
Heb je ook al een hekel aan krakers, naast moslims? Gezellig leven moet jij hebben...

Bakito | 13-10-11 | 10:06

"Geen kuilen graven onder het gebouw, aub."
Okay, ik gooi de kuil wel weer dicht...

Prof. Yakko | 13-10-11 | 10:06

"De doel heiligt de middelen." Dat is de gevaarlijkste gedachte in het 'linkse' en bomenknuffelende brein.

kapotte_stofzuiger | 13-10-11 | 10:06

Beter binden ze zich vast aan het transport, wordt het maatschappelijk afval ook meteen verwerkt.

Koud flesje Alfa | 13-10-11 | 10:05

Waarom doen ze zo iets vreemds? Een nucleaire ramp veroorzaken alleen maar om te bewijzen dat nucleair afval schadelijk is?

PingWing123 | 13-10-11 | 10:05

@Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:04
... zand...

*zucht*

Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:05

Dankzij Greenpeace is er een hoop verbeterd op het gebied van vervuilende industrie. Maar lach ze maar uit, be my guest.

Bakito | 13-10-11 | 10:05

Een ontspoorde trein met kernafval is nog geen nucleaire ramp. Wel als je Greenpeace mag geloven, maar alleen dwazen geloven Greenpeace.

Dmitri Dmitrievitsj | 13-10-11 | 10:05

Kwamen deze leden van Greenpeace toevallig uit Duitsland?

PowwwNeddd | 13-10-11 | 10:05

Milieuterrorisme is ook terrorisme.
Pak die geitenwollen sokken met hun 'ludieke' acties eens aan faal Justitie!

Capy | 13-10-11 | 10:05

Het zijn allemaal (voormalige) krakers. Dan weet je het wel... links TUIG

doenormaal! | 13-10-11 | 10:04

Ludiek, waarom was dat ook het eerste woord waar ik aan dacht?
Jolande Sap, kom er maar in

Da Buschauffeur | 13-10-11 | 10:04

Ik neem aan dat ze de kuil hebben opgevuld met die ene opgepakte volidioot?

Is zo'n groentedebiel nog ergens goed voor. Beetje aanstampen, laagje zang erover.

Art Vandelay Ultor | 13-10-11 | 10:04

't Zijn de milieuactivisten die kernenergie gevaarlijk maken. Wat is dat voor kolder om een trein te laten ontsporen??

Sunabalk | 13-10-11 | 10:03

Typical. Het soort volk dat Borssele zou laten ontploffen om te "bewijzen" dat kernenergie gevaarlijk is.

vraagstaart | 13-10-11 | 10:03

Ik ga rellen, omdat ik tegen rellen ben!

Reagoorder | 13-10-11 | 10:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl