Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schaamtecultuur. Fopstrafje voor doodrijder

floorvanderwal100.jpg De enige echte boosmaker van vandaag: De veroordeling van Mohammed Sabba (25) vandaag door de rechtbank in Amsterdam. Meneer reed in maart van dit jaar cabaretière Floor van de Wal morsdood toen hij in een ongeduldige bui zijn Golf met hoge snelheid langs een voor het stoplicht wachtende auto stuurde. Na een korte stop aan de overkant van het kruispunt koos Mo het hazenpad en naderhand ontkenden hij en zijn matties in alle toonaarden een dodelijk ongeluk te hebben veroorzaakt. En dat heeft de rechter hem ernstig aangerekend. Enkele quotes uit het vonnis: "Onmenselijk en laaghartig" (..) "rechtsorde ernstig geschokt" (..) "onpeilbare en onherstelbare leed". En dan krijg je dus in Nederland 18 maanden cel waarvan 6 maanden voorwaardelijk. Een jaar effectief dus voor het doodrijden van een jonge veelbelovende meid. In plaats van de 4 jaar die het OM eiste. Daar gaat sowieso 1/3 van af plus nog het voorarrest en wat extra korting wegens goed gedrag. Dat betekent dus dat Mohammed in de zomer van 2012 weer als vrij man de drukke Amsterdamse kruispunten kan oversteken. De komende vijf jaar te voet wegens een rijontzegging, daarna gewoon weer in zijn GTI'tje. Wij complimenteren advocate Bénédicte Ficq met haar verdediging. De rechtbank diende namelijk wel rekening te houden met de SCHAAMTECULTUUR waarin Mootje zijn roots heeft liggen. "Dat kan verklaren waarom verdachte zich in eerste instantie terughoudend heeft opgesteld." Dat is inderdaad iets om je helemaal kapot om te schamen.

Reaguursels

Inloggen

Goed gedaan advocaat Fick! Mohammed voor 8 maanden vast, huilie huilie van het lachen in de cel. Heb je al een eis tot schadevergoeding geformuleerd vanwege de schade aan zijn auto door Floor? Mootje heeft vast wel wat deukje opgelopen door die fiets van Floor.
Met advocaten als jij heeft de PVV geen vijanden nodig hoor!!!

hans6100 | 23-09-11 | 18:29

Die Gek heeft mazzel dat Floor niet MIJN vriendin was!
"Dit is niet meer jouw leven ,VRIEND!

lilluke halve hoan | 23-09-11 | 17:58

Gewoon een GTI'tje overheen rossen als hij vrij komt.. Kost je 8mnd maar dan heb je ook wat!

Tip OM: gooi het 's op de maatschappelijke schok die deze daad teweeg bracht.

Tam Tam | 23-09-11 | 17:55

r.i.p. en sterkte voor de familie...

skaik | 23-09-11 | 17:23

Ik mag hopen dat ie ergens de komende 5 jaar zelf van een zebra geschept wordt

pfffft! | 23-09-11 | 17:21

Het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen in Mediterrane landen in een notendop:

Nergens verantwoordelijkheid voor willen nemen en je op een immorele manier (klein zusje) in allerlei leugenachtige bochten wringen om ergens onderuit te komen.

Robert John | 23-09-11 | 15:25

Oh, heette de dader Mohammed Sabba?

[Joop-reaguurdermodus-aan]Tja, het is natuurlijk wel sneu. Maar zo'n meisje had natuurlijk wel moeten leren om goed uit te kijken bij het oversteken.[Joop-reaguurdermodus-uit]

Giraf01 | 23-09-11 | 14:41

@Boezemvriend | 22-09-11 | 22:32

En moest ze de schade betalen van de rechter?

JoranVanderdood | 23-09-11 | 13:29

Het is een belachelijk lage straf, echter er staat 1 onjuistheid in het vonnis. Wanneer de rechter een voorwaaardelijke straf oplegt, gaat er nooit nog 1/3 deel af voor goed gedrag. In feite zit de beste man dus weldegelijk 12 maanden in de gevangenis. Wat uiteraard nog steeds te weinig is voor iets als dit!

yorico90 | 23-09-11 | 12:54

Laat maar direct vrij, is even onzinnig maar n stuk goedkoper...

BarneyBoner | 23-09-11 | 12:53

Logisch dat hij zo snel vrij komt. De man is relatief ongevaarlijk want had geen waxinelichtjes bij zich. DAT moet je pas hard afstraffen. Of mobiel bellen in de auto!

Wat een giller dit vonnis.

xspalm | 23-09-11 | 12:45

Het failliet van de Nederlandse rechtsstaat is voor de zoveelste keer bewezen, deze keer door een smerige lafbek-marokkaan!

NEEderland1 | 23-09-11 | 12:34

Met het invoeren van de computer-rechtspraak,voorkomen we deze belachelijke lage rechtelijke uitspraken.

Bataaf | 23-09-11 | 10:58

En de volgende keer geweaun maar weer CDA stemmen, dan worden de straffen vast wel hoger (ROFL).

uitgeslapen | 23-09-11 | 09:52

-weggejorist-

frnas | 23-09-11 | 09:44

Zo langzaam aan krijg ik helemaal een tyfus hekel aan die zieke cultuur met hun droomwereld realiteitszin waarin pamperboys worden opgevoed tot permanente pubertjes die de rest van de wereld de schuld geven van hun eigen maatschappelijke falen.
Vies vuil achterbaks en zichzelf goedpratend klotevolk kun je vinden in alle lagen van onze samenleving. In zwart en blank, rijk en arm. Het wordt echter duidelijk dat ze in sommige culturen oververtegenwoordigd zijn. Of dat nu alleen maar zo lijkt te zijn omdat wij er nu collectief meer op letten of omdat het inderdaad zo is? Hoewel de eerlijkheid bij de meeste autochtone Nederlanders ook ver te zoeken is neig ik naar het laatste.
Een nog grotere hekel krijg ik aan onze nationale vertegenwoordigers en rechtsprekers die het mogelijk maken dat er dubbele maatstaven worden gehanteerd.

DeathValleyCreek | 23-09-11 | 09:43

-weggejorist-

criticus63 | 23-09-11 | 08:57

ik leef ook in een schaamtecultuur want ik schaam me GVD kapot voor het juristentuig van dit kutland!

milky bar | 23-09-11 | 08:09

-weggejorist-

criticus63 | 23-09-11 | 07:12

.

G-unite | 23-09-11 | 07:09

-weggejorist-

uwgandalf | 23-09-11 | 03:41

-weggejorist-

uwgandalf | 23-09-11 | 03:41

-weggejorist-

uwgandalf | 23-09-11 | 03:40

-weggejorist-

uwgandalf | 23-09-11 | 03:39

waarom wordt de islam erbij gehaald, mede sharia e.d.?

In mijn pitoreske dorpje werd iemand doodgereden door een roomblank autochtoon, met veels teveel alcohol en reed ook door. Ook hij kreeg 1,5 jaar. Dit gaat niet marokaan wel of niet. Dit gaat gewoon om te lage straffen door d'66 and alike rechters.

uwgandalf | 23-09-11 | 03:38

Islam ies schaamte.

Korreltje Zout | 23-09-11 | 02:09

Geen islamisering, huh, @baspaternotte? Geen islamisering? Je hebt het ZOOO mis. Dit is 1 van de voorbeelden, ventje! Analyse this!

mental K | 23-09-11 | 01:48

Als ik het dus goed begrijp krijgt MOHAMMED SABBA straf vermindering (pakweg 3 jaar) vanwegen "schaamtecultuur".
Waar is in het wetboek van strafrecht "schaamtecultuur" beschreven?
Waarom worden wij Nederlanders met een ander recht berecht als deze MOHAMMED SABBA? Verkapte Sharia wellicht?
Waarom heeft niemand na de uitspraak die rechter laten arresteren vanwegen mijneed?

googleandi | 23-09-11 | 01:42

Waar moet dat heen? Een Winterwijkse boerenzoon die een waxinelichtje naar de Gouden Koets gooit (uit frustratie omdat hij door de Overheid slecht, oneerlijk en belachelijk behandeld is), zit nu nog vast met TBS.
En zo'n meneer MOHAMMED SABBA die een vrouw doodrijdt omdat meneer overal lak aan heeft ('Nederlanders zijn toch varken') en helemaal niet op de zitting komt, krijgt GEEN straf!! (Een jaar cel is voor zo'n crimmineledaad geen straf.)

grote haas | 23-09-11 | 01:27

-weggejorist en opgerot-

Tihm0 | 23-09-11 | 01:02

He Mo!
Had mijn dochter moeten zijn... ik had je gesloopt mongool!

krokostil | 23-09-11 | 00:39

@GJ76 | 23-09-11 | 00:10
Ik zal je eerlijk zeggen: ik kan wel door de grond zakken van schaamte dat ik nederlander ben...
Ik heb praktisch niets meer met dit eens zo fijne landje.

Slipsnifter | 23-09-11 | 00:13

Niet alleen heeft hij iemand doogereden met zijn roekeloze gedrag, hij heeft daarna eventjes nagedacht en is toen gewoon doorgereden. Hij heeft haar laten liggen doodgaan en dacht boeien. Daarvoor krijg je 1 jaar!? Dit is zo verkeerd.

GJ76 | 23-09-11 | 00:10

Zo ken ik "mijn" land weer.
Wie zou Mohammed volgend jaar doodrijden?
Ik ben weer even kotsen..

Slipsnifter | 23-09-11 | 00:06

B E L A C H E L I J K ! ! !
Dit is éé n van die dagen dat je moet kotsen van de Nederlandse rechtspraak. Een mensenleven is dus 8 maanden cel waard, walgelijk!

E Rectus Magnificus | 23-09-11 | 00:05

Islam is de gelegaliseerde verpersoonlijking van de narcistische persoonlijkheidsstoornis:

KENMERKEN VAN EEN NARCIST.

1. Egocentrisch. Zijn behoeften zijn het belangrijkst.
2. Geen wroeging voor fouten of wandaden.
3. Onbetrouwbaar.
4. Geeft niets om de consequenties van zijn daden.
5. Geeft anderen de schuld van zijn fouten. Hoog schuldgevend gedrag; nooit zijn fout.
6. Klein of geen geweten.
7. Ongevoelig voor behoeften en gevoelens van anderen.
8. Is goed in indruk maken op en uitbuiten van anderen.
9. Lage stresstolerantie. Word makkelijk woedend en razend.
10. Mensen moeten voor zijn behoeften gemanipuleerd worden.
11. Rationaliseert makkelijk. Verdraait conversaties in zijn voordeel. Als hij betrapt wordt, blijft hij praten, verandert het onderwerp of wordt boos.
12. Pathologisch liegen.
13. Enorme behoefte om situaties, conversaties of anderen onder controle te houden.
14. Kent geen echte waarden.
15. Doet zich vaak voor als zorgzaam en begripvol en gebruikt dit om te manipuleren.
16. Boze, veranderlijke stemmingen.
17. Gebruikt seks als controlemiddel.
18. Deelt geen ideeën, gevoelens, emoties.
19. Controleur van conversaties. Moet het eerste en laatste woord hebben.
20. Zal anderen niet snel vergeven. Blijft hangen in rancune.
21. Geheim leven. Verbergt geld, vrienden, activiteiten.
22. Vindt het leuk om anderen te shockeren. Houdt ervan chaos en ontwrichting te veroorzaken, zonder duidelijke reden.
23. Humeurschommelingen van aardig tot kwaad zonder veel provocatie.
24. Verzuimt herhaaldelijk om aan financiële verplichtingen te voldoen.
25. Uit zelden waardering.
26. Grandeur. Is ervan overtuigd dat hij meer weet dan anderen en altijd alles goed doet.
27. Ontbrekende bekwaamheid om te zien hoe hij anderen benadert. Defensief als hij wordt geconfronteerd met zijn gedrag. Is nooit zijn schuld.
28. Kan emotioneel zijn, huilerig. Dit is toneelspel of frustratie, niet omdat hem iets spijt.
29. Hij maakt de geesten van anderen kapot om hen afhankelijk te houden.
30. Heeft bedreigingen en intimidaties nodig om anderen dicht bij zich te houden.
31. Saboteert de partner. Hij wil dat ze alleen door hem gelukkig is en wil dat ze weinig of geen andere mensen, interesses of kennissen heeft.
32. Is erg tegenstrijdig.
33. Overtuigend. Moet mensen ervan overtuigen om partij voor hem te kiezen.
34. Verbergt zijn ware aard.
35. Is alleen maar vriendelijk als hij krijgt wat hij van je wil hebben.
36. Hij moet altijd gelijk hebben. Hij moet winnen. Hij moet er goed uitzien.
37. Hij kondigt aan, discussieert niet. Hij vertelt, vraagt niet.
38. Discussieert niet openlijk, heeft een verborgen agenda.
39. Beheert geld van anderen, maar geeft rijkelijk voor zichzelf uit.
40. Unilaterale condities van “Ik ben OK en gerechtvaardigd, dus ik hoef jouw positie of ideeën niet te horen”.
41. Voelt zich altijd onbegrepen.
42. Je voelt je ellendig met deze persoon. Hij zuigt je uit.
43. Hij luistert niet omdat het hem niet kan schelen.
44. Zijn gevoelens staan ter discussie, niet de partners.
45. Is niet geïnteresseerd in het oplossen van problemen.
46. Is heel goed in het observeren van mensen zodat hij hen kan manipuleren.

Boezemvriend | 22-09-11 | 23:27

Ontkennen zit in die cultuur ingebakken.

Hei-kneuter | 22-09-11 | 23:14

Tja, zonder een Wildersje erin te willen gooien.

Op 300 meter van de koningin schreeuwen (waarbij paniek-neuroten voor de echte ellende zorgen) geeft op dezelfde dag in de rechtspraak een hogere strafeis.

Ruitenwisser aan, gasgeven!!!!! en daarna sorry roepen
Gelukkig geen alcohol op, anders was er nog schadevergoeding gegeven voor het voorarrest

youngtrillseeker | 22-09-11 | 23:03

Tja, dus moet je het zelf opknappen als het de rechter te link wordt.

sog-pentagon | 22-09-11 | 22:54

Onze rechters kunnen we beter linksers gaan noemen.

1 v.d.15 man | 22-09-11 | 22:52

"Schaamtecultuur"? WTF ! Moet de Nederlandse rechtsorde rekening houden met iets van een of andere woestijncultuur? Wat mij betreft max. straf voor Mo.

EA 827 | 22-09-11 | 22:44

@boezemvriend op 22:32
Die advocaat had, in het geval het mij overkomen was, mijn gal geproefd en nog meer gevoeld ook ben ik bang.

1 v.d.15 man | 22-09-11 | 22:43

ik ben sprakeloos...........

terazino | 22-09-11 | 22:41

Mijn dochter werd drie jaren geleden aangereden door een ´collega-Mo´, die haar van het fietspad schepte, terwijl hij met veel te hoge snelheid tegen het eenrichtingsverkeer in reed. Resultaat: zes (!) gebroken ribben, doorboorde longen, gescheurde milt en diverse kneuzingen. Zij heeft de aanrijding wonderwel overleefd, maar terwijl mijn dochter nog op de intensive care lag, werd zij door de advocaat van de ´schaamteculturele´ bestuurder aansprakelijk gesteld voor de deuken en de lakschade aan zijn auto! Mijn gal kookt nog steeds als ik hieraan terugdenk, grrrrrrrr......

Boezemvriend | 22-09-11 | 22:32

Hoger beroep graag...

Simon Says | 22-09-11 | 22:25

Er zullen nu best wel wat hoogopgeleide Finnen gaan klagen dat wij zo negatief zijn over die gasten.

basweetutwel | 22-09-11 | 22:19

Ik wens iedereen over 1 jaar veel geluk en succes bij het ontwijken van deze kutaap.

Rest In Privacy | 22-09-11 | 22:17

Ok dan kom ik uit een cultuur waar we dit anders oplossen.

Dr.Thorvaldt | 22-09-11 | 22:10

Deze nutteloze Mocro stapt volgend jaar zomer weer naar buiten alsof er niets gebeurd is. Hij pakt gewoon de draad weer op: hoeren, snoeren , parasiteren en overlast veroorzaken.
De schaamte voorbij zullen we maar zeggen.

justinianus | 22-09-11 | 21:59

@Bart_Bart
Wie dacht je?

Geerdt Wilders | 22-09-11 | 21:56

Met een beetje mazzel is Mootje het niet eens met de zware straf en gooit een waxinelichtje (momenteel in de aanbieding) naar de rechtspreker, moet je eens zien wat er dan met m gebeurt!/sarcasme off/

+31-1 | 22-09-11 | 21:44

Opsluiten voor lange tijd hoeft helemaal niet zo duur te zijn als het nu is. Laat familie op bezoektijd eten meenemen dan kun je ook deze mensen in de gaten houden.

jadoei | 22-09-11 | 21:43

-weggejorist-

PistolenPauljr | 22-09-11 | 21:40

@A. Bacadabra | 22-09-11 | 16:40

Gewoon 86 rijden en de boete niet betalen. Dan kom je er wel achter wie er hier echt gestraft wordt.

Patatter | 22-09-11 | 21:34

@Geerdt Wilders | 22-09-11 | 21:20 |
Over wie heb je het, man?
Wel jammer dat er geen foto van die vent is trouwens. Had mijn boosheid graag op een gezicht kunnen richten.

Bart_Bart | 22-09-11 | 21:28

Nietzsche zei het al : Umwertung aller Werten... het lage wordt gevierd, het zieke is de norm, het laffe is de standaard. Het laagste in de voedselketen heeft een naam en komt uit het Rifgebergte....

Uylenspieghel | 22-09-11 | 21:24

Hoop dat Mohammed Sabba een miserabel leven tegemoet gaat, wie? Mohammed Sabba is de naam, Mohammed Sabba die een misdaad beging. Mohammed Sabba de miserabele, Mohammed Sabba mag dat volgens je geloof? Mohammed Sabba

Geerdt Wilders | 22-09-11 | 21:20

Wederom een schamensbreed dieptepunt voor de totaal verknipte D66 rechtspraak in de hoofdstad. Sterkte aan de familie voor zo'n laffe rechterlijke klap in het gezicht. Aandachtsprostituee Ficq heeft kennelijk geen enkele vorm van eigenwaarde en is daarmee de ideale advocate voor een Marokkaan van dit allooi.

Nestorix | 22-09-11 | 21:18

Kansloos land dit, in de kerkers met die fucking mocro! En gooi die NSB advocate er achteraan, verrader!

Geerdt Wilders | 22-09-11 | 21:17

-weggejorist-

Bloodzone | 22-09-11 | 21:17

Ik had een heeel verhaal getikt over hoe ik me op kan winden dat men zich in de kamer drukker kan maken over politici die bedrijfspoedel genoemt worden, of dat men er ff een spoedwetje door duwt zodat de id kaart niet meer gratis is.. Ipv een spoedwetje aan te nemen om dit soort lowlife scumbags op te ruimen....

Maar wat is het nut............
Ik ga mezelf denk ik wegjorissen en oprotten uit dit achterlijke stomme kudtlandje.

G0nz081 | 22-09-11 | 21:11

Ik had een heeel verhaal getikt over hoe ik me op kan winden dat men zich in de kamer drukker kan maken over politici die bedrijfspoedel genoemt worden, of dat men er ff een spoedwetje door duwt zodat de id kaart niet meer gratis is.. Ipv een spoedwetje aan te nemen om dit soort lowlife scumbags op te ruimen....

Maar wat is het nut............
Ik ga mezelf denk ik wegjorissen en oprotten uit dit achterlijke stomme kudtlandje.

G0nz081 | 22-09-11 | 21:11

@Fryske Pugilist | 22-09-11 | 21:02 |
Inderdaad. Ik weet niet precies wat het is, maar sommige (vooral oudere) mensen zijn allergisch om onderscheid te maken tussen culturen of groepen. Dan komen ze in psychische en morele nood.
Culturen presteren gewoon anders. En binnen een cultuur leven vaak mensen met een gelijksoortige etniciteit.
Zo kan je (wetenschappelijk gezien) gerust zeggen dat oost-Aziaten veel discipline hebben, en eerder aan anderen, dan aan zichzelf denken.
Ook kan je zeggen dat mensen die in een Islam cultuur leven (zoals veel Marokkanen in NL) op heel veel terreinen beduidend minder presteren dan andere culturen (e.g. Westerlingen, Asians, zelfs Latino's).
En zo zou je ook zonder probleem de dingen moeten kunnen zeggen die jij noemt.

Bart_Bart | 22-09-11 | 21:09

wie is die rechter? heeft hij/zij zelf wel kinderen? belachelijk gewoon, mijn vertrouwen in de rechtstaat is nu echt compleet verdwenen....

respect | 22-09-11 | 21:07

Soms vind ik dit gewoon een kutland met kutrechters in een kutrechtbank die hun kutvonnissen uitspreken op basis van een kutwetboek van strafrecht. Zo, dat moest er even uit.

Jerry Nick | 22-09-11 | 21:03

Bart_Bart | 22-09-11 | 20:55
Ik vond de daad toch wel een stukje erger hoor. Maar inderdaad dit soort cultuurrelativisme is misselijkmakend, hoezo in de "Marokkaanse cultuur", het waren toch gewone Nederlanders? Als het uitkomt wel, natuurlijk. Tijdens de rechtzaak werd als reden voor de overval nog aangevoerd dat je als Marokkaan moeilijk werk krijgt in Nederland door racisme en dus eigenlijk wel moet. Plus dat er een imam was om de drie arme overvallertjes moreel te steunen. En natuurlijk het feit dat zowel politie als een aantal wethouders geprobeerd hebben de afkomst van de daders te verhullen.

Misselijkmakend. Niets minder dan dat.

Fryske Pugilist | 22-09-11 | 21:02

Goed gedaan Bé. Laat maar zien dat je een goede advocate bent. Vooral ten koste van de goede smaak.
Respect. Je mag alleen maar hopen dat het volgende keer je dochter is die daar ligt. En dat bijvoorbeeld Moszko er een spetterende 1 jaar uit weet te slepen voor zo'n moordenaar.

Barry Hay | 22-09-11 | 20:56

@Fryske Pugilist | 22-09-11 | 20:34 |
Je slaat de spijker op zijn kop.
Geen (gemeend) berouw tonen is namelijk nog veel erger dan de daad zelf.
En ja, daar kan ik heel boos om worden.

Bart_Bart | 22-09-11 | 20:55

@ Fryske Pugilist | 22-09-11 | 20:34
je kunt een Marokkaan uit Marokko halen, maar Marokko niet uit de Marokkaan.

Korreltje Zout | 22-09-11 | 20:47

hier past maar een woord=gvd

basberger | 22-09-11 | 20:35

Johan de Jong werd in 2005 in Leeuwarden vermoord tijdens een overval door, je raadt het nooit, drie Marokkanen. Dat geen een van de drie ook maar een grammetje berouw toonde kwam volgens de rechter doordat het "in de Marokkaanse cultuur niet gebruikelijk is om je gevoelens te tonen". Tja. Denk daar maar eens over na.

Fryske Pugilist | 22-09-11 | 20:34

Dieptriest... Na alles wat die klootzak gedaan heeft om het onderzoek te belemmeren en de nabestaanden een trap na te geven.

Davidson | 22-09-11 | 20:19

juist, die komt op de dexter lijst.

middenmoot | 22-09-11 | 20:18

-weggejorist-

de oude nar (5) | 22-09-11 | 20:13

Die schaamte cultuur waar Herr. Fiq het over heeft betekent dat je nooit mag toegeven dat je het gedaan hebt, omdat je anders schaamte over je familie uitroept. Ophangen aan de hoogste boom, het Nederlands recht kent geen strafverminderingsgrond vanwege de schaamtecultuur. De rechters moeten zich schamen dat ze bang zijn voor Herr Fiq.

de oude nar (5) | 22-09-11 | 20:13

jan2806 | 22-09-11 | 19:40
Huh.. is Rutte links?
Heeft hij Hayek van zijn nachtkastje gehaald en daar Marx voor in de plaats gezet?
Nee meneer, de regenten regeren, of zoals ze het zo mooi kunnen zeggen we hebben een representatieve democratie.
En de regenten bestaan uit een elite, een bestuurlijke elite die topdown vanuit de kroon bij elkaar wordt gehouden.
Daar maken VVD,D66,PvdA,CDA,GL,CU,en SGP deel van uit.
Uit die hoek komen dan ook de burgemeestere, de rechters, iedere korpschef,bestuurders van zorginstellingen, commissarissen van de koningin, en ik kan nog wel even door gaan. (ooit wel eens een PVV of een SP burgemeester gezien)
Zo eens in het jaar voeren ze een toneelstukje op rond prinsjesdag, en eens in de 4 jaar doen ze echt hun best om u te overtuigen.
Dan zijn ze plotseling weer Liberaal, en sociaal democraat, christen, of zeer groen.
Zodat u weer naar het stemhokje sloft en denkt:
Zo ik heb weer fijn rechts gestemd.

bakoenin | 22-09-11 | 19:59

-weggejorist en opgerot-

Casteron1730 | 22-09-11 | 19:57

-weggejorist-

Casteron1730 | 22-09-11 | 19:56

-weggejorist-

Casteron1730 | 22-09-11 | 19:55

-weggejorist-

Casteron1730 | 22-09-11 | 19:55

-weggejorist-

Casteron1730 | 22-09-11 | 19:54

Hoevaak ik wel niet asociale weggebruikers zie in van die zwarte golfjes! Dit is niet te filmen. Maar ja. Ik zal maar niet boos worden. heeft geen zin. Alhoewel? Hoelang duurt het nog voordat de doorsnee Journaal-kijker doorheeft dat dit land naar de Filestijnen (is) gaat? En dan te bedenken dat er een plan achter zit.

AntiSoof | 22-09-11 | 19:51

Dit is in- en intriest. Hoe is het zo ver gekomen dat zelfs het doden van een mens en erover liegen maar zo'n minimale straf oplevert? Wanneer staan we nou eens met zijn allen in Den Haag om dit een halt toe te roepen? Dit kan zo niet langer. Dit land is het zat.

Skep | 22-09-11 | 19:50

Links regeert!! Knuffel hem dood!! O ja schadevergoeding eisen van het slachtoffer voor inkomstenderving!

jan2806 | 22-09-11 | 19:40

Kan GS ook de namen van deze walgelijke rechtertjes online zetten? Alvast bedankt.
Slaapt dat lekker Benedicte, op dat met bloedgeld betaalde Hastens bed? Vast wel, want jij hebt geen geweten, net als die extreem linkse rechtertjes.

Avant | 22-09-11 | 19:30

gewoon om te janken

ground control | 22-09-11 | 19:30

"Dat kan verklaren waarom verdachte zich in eerste instantie terughoudend heeft opgesteld"= Dikke van Dale: keihard liegen tegenover rouwende nabestaanden.
Klinkt toch ff anders....

sallandstrots | 22-09-11 | 19:21

Ik wilde vroeger rechter worden. Nu merk ik dat ik alleen maar rechtser word.

Litsehimmel | 22-09-11 | 19:18

Tja, wie noemt z'n kind dan ook Mohammed?
Das vragen om narigheid!

basweetutwel | 22-09-11 | 19:17

Aan het kruis nagelen met roestige klinknagels

Nacho_Vidal | 22-09-11 | 19:12

en de haat tegen politie neemt maar toe, en dat is onbegrijpelijk volgens de polletiek.
de politie is het aanspreekpunt voor de burgers, en de politie vertegenwoordigen het rechtsysteem, rechters voeren het uit.
need i say more?

sitostick-de2e | 22-09-11 | 19:07

Je stuurt godverdomme nog twee vrienden ook om je kentekenplaat van de plaats delict weg te grissen. Dit voer je later aan als vorm van nazorg...

GodDamage | 22-09-11 | 19:04

@Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 18:26

Kun je daar dan wel een goedkope kamer huren zonder eeuwig op een wachtlijst te staan zoals in Nederland?

JoranVanderdood | 22-09-11 | 19:04

@Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 18:26

Kun je daar dan wel een goedkope kamer huren zonder eeuwig op een wachtlijst te staan zoals in Nederland?

JoranVanderdood | 22-09-11 | 19:04

@ jan gordelroos,
Ik zou bijna medelijden krijgen met die eikel.
Kijken of je nog zo lult als jouw dochter zo kapot wordt gereden,sukkel.

sgt.dickhead | 22-09-11 | 19:01

Deze kansloze krijgt tenminste nog straf, zij het een lachwekkende. Die sjap die vorig jaar 2 kinderen doodreed in Wildervank (Gn) werd in zijn geheel vrijgesproken wegens 'gebrek aan bewijs', en rijdt inmiddels alweer onderuitgezakt (=stoer) met 1 hand aan het stuur en de andere aan de versnellingspook, petje op z'n hoofd in z'n pauperbak door de straten.

Het probleem is dat iedere halve gare in dit land een rijbewijs kan halen. Tijd om verplicht een psychologische test en intelligentietest af te nemen bij het rijexamen. In de handen van dit soort eencellig faalkrapuul is een auto gewoon een moordwapen. Weg ermee.

Prins Fontainebleau | 22-09-11 | 19:01

Ik zal de moderator het werk maar uit handen nemen: "-weggejorist-"

Taas | 22-09-11 | 19:00

Alijd Wolfsen was ook rechter. Wat een groot onrecht krijgen mensen voor hun kiezen door veel rechters.

frisenfruitig | 22-09-11 | 18:59

Het zal is geen Kut-Moslim zijn?

Ella | 22-09-11 | 18:59

zolang dit soort wantoestanden dagelijks plaatsvinden mag Wilders van mij Cohen elke dag een laffe poedel noemen.
Slappe teringlijers.
Wanneer gaat de lat er gvd over!!!

Cousin Eddie | 22-09-11 | 18:58

aan treurig varken: na het doodrijden van Floor is saba naar de kroeg gegaan en toen die dicht bleek naar huis, wat is er gebeurd met het zielige zusje (klein?) die 's nachts om half twee alleen thuis was? schaamtecultuur? waarschijnlijk omdat je je kleine zusje rond die tijd alleen thuis laat!

niek2889 | 22-09-11 | 18:57

@Bart_Bart | 22-09-11 | 18:27
In dit geval zou ik hem ook helemaal niets kwalijk nemen als hij de rechter ook iets van verstand en inlevingsvermogen probeert bij te brengen met een ijzeren staaf...

Deipnosophist | 22-09-11 | 18:56

Wilhelm Tell | 22-09-11 | 17:40 |
Zo ingewikkeld is dat toch niet? Een advocate heeft de verdediging van de verdachte als taak. Daarbij hoort zij eenzijdig aan de kant van de verdachte te staan. Daarom is het aan Benedicte Ficq om voor de rechtbank alle toegestane middelen aan te halen die tot een lagere straf voor de verdachte leiden.

Als de straf te laag is moet dat in eerste instantie aan het OM en de rechter worden geweten, niet aan een advocaat.

Doldwaas | 22-09-11 | 18:52

Moonwarrior | 22-09-11 | 18:45
Het maakt geen drol uit als het plebs elkaar afmaakt, dan dienen de straffen zo laag mogelijk te blijven, want eeen dag detentie is duurder dan een suite in het Hilton.
Maar wee het plebs dat ook maar een vinger durft uit te steken naar de amsbergjes en andere elite.
Dan worden kosten nog moeite gespaard om de vlegel voor de rest van zijn leven kalt te stellen.

bakoenin | 22-09-11 | 18:52

@Derzug | 22-09-11 | 18:45 |
Goede tip voor degene die boos zijn op Sabba.

Bart_Bart | 22-09-11 | 18:46

Dus je rijdt iemand dood, rijdt door na een dodelijk ongeluk, liegt erover tegen de politie en dan verschuil je je achter allerlei achterlijkheden. Vervolgens geeft de D66 of PvdA rechter je een belachelijk lagere straf. En dan menen mensen dat iemand als Wilders niet nodig is in dit land...

Moonwarrior | 22-09-11 | 18:45

Voor een keer schreeuwen krijg je relatief nog meer straf! Sterkte voor de nabestaanden en vele vrienden.
En de rest van A'dam wanneer deze *** weer op zn kameel mag zitten.

pleijpje | 22-09-11 | 18:45

Dus mensen, als je van plan bent iemand om te brengen, gebruik dan je auto als moordwapen. Dan is je uiteindelijke straf nihil. Over tot de orde van de dag.

Derzug | 22-09-11 | 18:45

Rechter en dader zijn tyfusleijers! En verder wat smdyasc zegt.

funkyd | 22-09-11 | 18:40

Moeten zulke mensen hun paspoort niet kunnen kwijtraken.
Dat we in ieder geval van ze af zijn.
Waarom is dit zo moeilijk te regelen? Gooi er gewoon een referendum tegenaan, want het zou zeker een 'ja' worden.
Terwijl in de politiek alleen de PVV voor is.
IF doodslag, IF 2 paspoorten, THEN lose NL paspoort.

Bart_Bart | 22-09-11 | 18:39

De rechter maakt zich hiermee medeplichtige.

smdyasc | 22-09-11 | 18:38

Ik neem aan dat hier geen genoegen mee wordt genomen en dat hoger beroep wordt aangetekend! Minimaal 4 jaar brommen. Minimaal..

denoorman | 22-09-11 | 18:37

Het wordt mij ook wel helder, waarom men met pantservuisten op rechtbanken gaan knallen.
Het is toch weer om te janken dit, jammer dat je nooit het verdere vervolg kan zien.

insemismeer | 22-09-11 | 18:35

Marrokaanse teringschoft!

eagleye | 22-09-11 | 18:33

Mocro's in Golfjes. Cliché. Niksstraffen in Nederland. Cliché. Laten we het Vernederland noemen want dit is een vernedering voor de nabestaanden.

Pearlyan | 22-09-11 | 18:31

Dus als je geremd had, snelheid bekende en wachte om ambulance etc. zit je langer vast?

JohnnyRep | 22-09-11 | 18:31

@kapotte_stofzuiger

Herken je deze nog?

Quote: "Het voordeel van doorrijden is dat je uiteindelijk echte strafvervolging ontloopt. De pliesie moet dan immers echt onderzoek doen en dat kost te veel tijd/geld/moeite. Het feit dat men nu al naar getuigen op zoek moet, geeft aan dat 'CSI Amsterdam' de zaak al heeft opgegeven."

Jij snapt er werkelijk waar geen ene moer van, dat blijkt maar weer.

Verder is de straf veel te laag, not cool judge, NOT cool.


Super_J_Mckee | 22-09-11 | 18:30

Ik zou het een eventuele broer van Floor niet kwalijk nemen als hij M. Sabba zelf een lesje zou leren.
Eventueel met wat lessen van Dexter.
Vooral de manier waarop dat sujet reageerde nadat hij het meisje vermoord, en nog steeds, is toch reden voor intense boosheid.

Bart_Bart | 22-09-11 | 18:27

@JoranVanderdood | 22-09-11 | 18:23
Het is een misverstand dat emigreren heel duur is. Gewoon een enkeltje naar het land van voorkeur, daar een goedkope kamer huren en een passend baantje zoeken.
Succes hè!

Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 18:26

@Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 18:00 O, gelukkig.
Ik geloof er alleen geen ene reet van. Mo heeft toen hij doorgereden is gauw een excuus geregeld, denk ik dan.
Nog meer leugenachtig Mo gedrag. BAH!

Treurig varken | 22-09-11 | 18:26

Dus eigenlijk zou ik na een zwik bier de auto moeten pakken ,en per ongeluk een fin raken?
Toch?

insemismeer | 22-09-11 | 18:25

Name & Shame @ die achterlijke KUT D66 rechter.

ROGL | 22-09-11 | 18:24

2 jaar tot levenslang voor waxinelichtwerpen
1 jaar cel voor een beetje damschreeuwen

en maar 1 jaar cel voor het doodrijden van een jonge meid in de kracht van haar leven???????

Had ik het geld dan was ik meteen weg uit dit onrechtvaardige land.

JoranVanderdood | 22-09-11 | 18:23

Werkelijk ON-BE-GRIJ-PE-LIJK! Rechterlijke macht, gaat u héél diep schamen. Walgelijk.

weesgegroet | 22-09-11 | 18:18

Niks schaamtecultuur, gewoon achterbakse en stiekeme cultuur.

Conan de Rabarber | 22-09-11 | 18:16

En zich maar afvragen waarom zo'n rechtbank door mortieren wordt geraakt..

ROGL | 22-09-11 | 18:16

Schaamtecultuur gaat samen met keihard liegen, dat weet Ficq ook wel

Islamofiel | 22-09-11 | 18:15

@Glorix | 22-09-11 | 18:12 |
Wat houdt die lente in?

Bart_Bart | 22-09-11 | 18:15

Gelukkig was hij niet onder invloed, en was Floor redelijk bekend, anders was de straf nog lager uitgevallen.

Appleflap | 22-09-11 | 18:15

@Synecdoche | 22-09-11 | 18:07
Ik begrijp heel veel hoor, maakt u zich daar maar geen zorgen over.
Het was een van de vele overwegingen uit de uitspraak van de rechters die ik aanhaalde. Het zag er heel evenwichtig uit, ik raad iedereen aan het te lezen. De zoekfunctie op zoeken.rechtspraak.nl/default.aspx gebruiken en dan LJN: BT2353.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 18:12

De hoogste tijd voor een Hollandsche lente, wie doet er mee?

Glorix | 22-09-11 | 18:12

een straf is nooit in overeenstemming met de emotie,als dat zo is moeten we de doodstraf invoeren.

mokummer | 22-09-11 | 18:09

@de grote Anti | 22-09-11 | 18:02
Is ook zo. Sterker nog, ik vind dat zelfs een fietser die willens en wetens door rood rijdt het niet verdient om doodgereden te worden.
In ieder geval heeft de veroorzaker straf gekregen en die uitspraak gelezen hebbende vind ik dat die rechters hun oordeel goed onderbouwd hebben. Heel, tja, rechtvaardig. Ik kan niet anders zeggen.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 18:09

"Wel onder meer dat het verkeerslicht voor de rijrichting van de verdachte groen was. Dat heeft nog niemand bedacht hè, dat dat meisje gewoon asociaal door rood reed."
Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 17:48 | + 0 -
Ik geef toe dat het moeilijk te begrijpen is, maar het feit dat een verkeerslicht in jouw rijrichting groen is, houdt niet in dat je een door rood rijdende fietser dan mag doodrijden. Daarom hield de voor hem wachtende auto dan ook even in. En het voorsorteervak had hij al helemaal niet mogen nemen; daar geldt een verplichte rijrichting en dan was hij nog later thuis geweest.

Synecdoche | 22-09-11 | 18:07

BTW was Kluivert ook niet licht getint????

Byter | 22-09-11 | 18:07

Jammer van z'n meid. Als het andersom was geweest had ik het minder erg gevonden.

BigBangNeverHappened | 22-09-11 | 18:07

Jammer dat er geen fotootje is van Mohammed Sabba. Dat zou in zijn 'schaamtecultuur' dan tenminste nog wat extra straf zijn.

Bart_Bart | 22-09-11 | 18:07

Goed he, brul boe op de dam als de amsbergjes loslopen, en je gaat een half jaar de lik in.
Flikker een waxinelichtjeshouder tegen een gouden prul, en maak er een krasje op, en je verdwijnt een jaar in de isoleer, en wordt daarna krankzinnig verklaart.
Maar rij een meisje dood met je debiele kop, en rij door, ach een jaartje meneer, en niet meer doen hoor.

bakoenin | 22-09-11 | 18:07

Alles is al gezegd, toch: ZUCHT
Faal rechters

Byter | 22-09-11 | 18:05

@Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 17:48
Daar zou ik als aanklager weer tegenover zetten dat het ook een klein kind had kunnen zijn dat uit de handen van moeders was geglipt,en dat Mo zoals altijd niet goed keek en veel te hard reed binnen de bebouwde kom?

de grote Anti | 22-09-11 | 18:02

@Treurig varken | 22-09-11 | 17:48
Hij reed niet door rood. Het licht sprong op groen en de auto voor hem bleef wachten - op dat meisje, dat blijkbaar door rood was gereden. Mo had haast omdat het zusje van een van zijn vrienden doodsbang alleen thuis zat omdat er was ingebroken. Dus hij passeerde de stilstaande auto via het voorsorteervak voor rechtsaf en gaf gas bij om de auto voor te blijven. Met verschrikkelijke gevolgen.
Dat hij na het ongeval doorreed is onvergeeflijk en dat is hem door de rechters ook maximaal aangerekend.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 18:00

"Er is wel wat voor te zeggen om bij het bepalen van de straf rekening te houden met de culturele achtergrond van de verdachte. Het speelt een rol en de verdachte heeft er doorgaans niet voor gekozen. Dan zou je kunnen zeggen dat het zo'n verdachte minder is aan te rekenen. Maar ik ben verder geen jurist."
Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 17:17 | + -7 -
Een echte jurist, niet deze rechter noch deze advocate, zou opgemerkt hebben dat (1) in NL iedereen voor de wet gelijk is, dat (2) meneer Sabba ongetwijfeld een Nederlands paspoort heeft en dus gewoon een Nederlander is, en dat (3) doorrijden na een ongeluk zwaar aangerekend wordt. Vonnis conform eis OM, minstens. Maar de rechter is ongetwijfeld beducht voor zijn ramen thuis.

Synecdoche | 22-09-11 | 17:59

"... toen hij in een ongeduldige bui zijn Golf met hoge snelheid langs een voor het stoplicht wachtende auto stuurde."
.
Eenieder die wel eens in een auto bivakkeert weet dat een bepaalde bevolkingsgroep zich structureel misdraagt in Golfjes, Astraatjes, Mercedesjes en BMW's, liefst nog met geblindeerde ruiten, metallic lak en blingblingvelgen.
Hulde aan diegenen die dat volk en masse hiernaartoe hebben gehaald.

Graaisnaaiert | 22-09-11 | 17:58

Die advocaat, tja, iedereen heeft daar nou eenmaal recht op. Zie gebroeders Anker, die joviale Friezen, die lijken altijd de kindermoordenaars te verdedigen.

Maar Mo's probleem is niet zijn 'schaamtecultuur'. Mo's probleem, en dat van vele Marokkaanse tuigboefjes met hem, is een totaal ontbrekend geweten, narcistische inslag en afwezigheid van inlevingsvermogen. Daar hebben we een woord voor: psychopaat.

zum kotzen | 22-09-11 | 17:54

@Jan Gordelroos
Jij begrijpt er geen reedt van. Typisch nederlandse reactie: alleen maar kletsen over de dader. Hoe lang Mo ook in de bak zit, de familie krijgt Floor nooit terug. Echter, dit vonnis is een schande en negeert het element van vergelding voor de nabestaanden. Jij lult maar door over Mo. Lamlul.

Gier | 22-09-11 | 17:49

Wrang hoor voor de ouders van Floor!
Om te moeten horen dat het leven van Floor zo minderwaardig blijkt te zijn voor die rechter.


Mo zou 18 maanden moeten krijgen voor het doorrijden na het ongeluk. Daarnaast nog minstens 5 jaar voor doodslag + een boete voor het rijden door rood licht en liegen tegen de politie.

Treurig varken | 22-09-11 | 17:48

Vonnis gevonden, op rechtstaat.nl.
Kan er niet naar linken, maar je moet zoeken op vonnis LJN: BT2353, Rechtbank Amsterdam , 13/670280-11 (Promis)

Ziet er goed uit en nergens in het vonnis wordt schaamtecultuur genoemd. Wel onder meer dat het verkeerslicht voor de rijrichting van de verdachte groen was. Dat heeft nog niemand bedacht hè, dat dat meisje gewoon asociaal door rood reed.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 17:48

De rechter had zich erg populair kunnen maken onder de reaguurders door de advocate te antwoorden:
"ja, en in zijn cultuur is het ook normaal dat overspelige vrouwen worden gestenigd, en homos van torens worden gegooid. In Nederland doen wij dat soort dingen niet. Hier zijn we 500 jaar verder. Overruled."

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:47

Mohammed Sabba... Da's alphabetistisch qua politieke bloedgroep van z'n advocaatje slechts één letter opschuivend, achternaamsgewijs van die ex-parlementaire schaamteculturelerT...

F. von Zeikhoven | 22-09-11 | 17:46

Als er rekening met een cultuur moet worden gehouden, is dat per definitie niet je eigen cultuur. Anders wordt er niet zo expliciet om gevraagd.
Met andere woorden: niet mijn cultuur vriend...
gelieve deze persoon zo snel mogelijk te verwijderen naar een meer oostelijk gelegen oord....

dingusss | 22-09-11 | 17:43

10 jaar cel
Paspoort afpakken
land uit

fifi23 | 22-09-11 | 17:43

Jan Gordelroos | 22-09-11 | 17:31 |
Nou, nou Jan, ook jong noch succesvol kun je wel een mening hebben! Bijvoorbeeld over moreel besef en niet alleen het dogma van de wettelijke letter. Olifant in spreekwoordelijke porseleinkast met je oprechte deelneming.

Tolenquatz | 22-09-11 | 17:42

@ Jan Gordelroos | 22-09-11 | 17:31
Een rechter misleiden en voorliegen behoort niet tot de taken/vrijheden van een advocaat. Dat schaamtecultuur-argument is natuurlijk uit de duim gezogen quatsch, nonsens, bullcrap en onzin.

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:42

@waswijf | 22-09-11 | 17:26 +1
Ik schaam me dood voor ons rechts systeem. Dat moet zeker deel van onze cultuur worden, zo lijkt het.

Treurig varken | 22-09-11 | 17:40

Weer een rechter die bang is voor wraak-acties van de mocro`s.
Moet net zolang zitten als die dam-schreeuwer dus???
Idd.... schamen.

joemiejas | 22-09-11 | 17:40

Jan Gordelroos | 22-09-11 | 17:31 |
Leg mij eens uit hoe precies advocate Bénédicte Ficq haar werk goed doet door zich te beroepen op een "schaamte cultuur".

Wilhelm Tell | 22-09-11 | 17:40

schaamtecultuur? Heeft Mohammed Sabba Nederlandse roots dan? De connotatie van zijn naam klinkt iig zo schaamteloos als zijn moedwillige verkeersovertreding.

nedertokkie | 22-09-11 | 17:39

@ Bamboojay | 22-09-11 | 17:27
Ik kan mij voorstellen dat de beschamend lage straf van Mo de doodrijder weer nare herinneringen oproept. Een normaal mens, zoals ik, is onder de indruk van uw verhaal. Een rechter heeft echter nauwelijks aandacht voor de gevolgen van een daad en ziet vooral de dader als slachtoffer: "voor de overledene kan ik helaas niets meer doen, maar Mo de doodrijder moet ik helpen". Het heeft mij altijd bevreemd dat een rechter steeds probeert een zo laag mogelijke straf te geven. Waarom niet omgekeerd: een zo hoog mogelijke straf?

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:39

Dit is pure discriminatie. Publiceer de namen van de rechters nou eens.

Vaus | 22-09-11 | 17:38

Opvallend is dat die schaamtecultuur altijd maar eén kant op wordt gebruikt

Drecks | 22-09-11 | 17:36

NL kromstaat...

saintinel | 22-09-11 | 17:33

Voor een jaartje zitten zou haar vader ook het een en ander in overweging kunnen nemen.
Of tellen er dan weer andere criteria?

Jackanders | 22-09-11 | 17:33

'dam schreeuwer krijgt ook 1 jaar ..
is ook bijna net zo gruwelijk ..
damn'
@waswijf | 22-09-11 | 17:26

Volgens de rechtsorde moet je dat zo beredeneren - *kuch*
Dit was 'maar' een enkel slachtoffer,bij de damschreeuwert 'had' er zoveel chaos kunnen ontstaan dat meerdere mensen meer dan een been hadden kunnen breken.
Oja,en er waren kinderen bij.En de queen-bee moest rennen veur haar leven.

de grote Anti | 22-09-11 | 17:32

Lekker stemmingmakend: "Wij complimenteren advocate Bénédicte Ficq met haar verdediging. De rechtbank diende namelijk wel rekening te houden met de SCHAAMTECULTUUR waarin Mootje zijn roots heeft liggen."

Alsof je Advocate Bénédicte Ficq kunt kwalijk nemen dat zij haar werk goed doet. Het is gewoon haar dagelijks werk. Het verdedigen van verdachten, en dat doet zij verdomde goed. Er wordt tijdens een pleidooi meestal wel iets gezegd wat in het verkeerde keelgat schiet bij nabestaanden, vrienden en/of mensen die het allemaal zielig vinden voor Floor haar ouders. Maar dat is natuurlijk niet te voorkomen. Zo werkt het niet in de Nederlandse rechtstaat. En dat is maar goed ook. Als we reaguurders van Geenstijl, die tot de groep hoogopgeleidde sucsesvolle jongeren zouden behoren (naar eigen zeggen van GS *kuch*), op de stoel van de rechter zouden zetten, dan weet je bij voorbaat dat de doodstraf en/of jarenlang opsluiting in een strafkamp op water en brood weer ingevoerd zouden worden.

De ouders (mijn oprechte deelneming) zijn natuurlijk niet tevreden. Je hebt immers je kind verloren. Echter de veronderstelling dat zo'n Marokkaan van huis afgaat in zijn GTI met de gedachte: "He, wie zullen we vandaag es effe doodrijden?" is natuurlijk de grootste onzin die je maar kunt bedenken. Het is natuurlijk niet bewezen dat het met opzet is gebeurd, omdat het een stom en naar ongeluk betrof, waarbij de jongen in paniek is weggereden. Zo duidelijk als wat. Niet goed te praten, maar wat wou je bereiken met jarenlange opsluiting in een hogeschool voor criminaliteit: de bajes? Daar schieten we echt heel veel mee op. Vind wel dat die gozer een alternatieve straf had moeten krijgen, naast deze straf. Een half jaartje werken in een revalidatiecentrum voor verkeersslachtoffers of zo.

Jan Gordelroos | 22-09-11 | 17:31

Wat is nou precies die schaamtecultuur? Die stinkdieren doen toch niets anders dan dingen waar een normaal mens zich voor kapot zou schamen?

Jippie | 22-09-11 | 17:30

heeft er iemand een teiltje, er moet een mokkapunt uit!

zoalshetis | 22-09-11 | 17:29

@Jackanders | 22-09-11 | 17:23
Moet je doen, dan krijgt jouw bedje straks ook van schaamte een roze blosje.

Prof. D.A.H. Vintik | 22-09-11 | 17:29

We kunnen wel fijn een mening over deze uitspraak hebben, maar heeft niemand een linkje naar het vonnis? Lijkt mij interessant.
*even googlen gaat*

Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 17:29

Ik kom elke dag langs die plek. In het donker zie je daar een fietser niet van opzij. Des te meer reden om het rustig aan te doen. Door (net) groen scheuren over de verkeerde baan is het zelfde als opzet. Als je dan nog door rijdt ook... Ik heb er geen woorden voor.

Mijn jonge zusje (18 jaar toen ze doodgereden werd) is hetzelfde overkomen. 30 jaar geleden. Mijn ouders hebben nu nog, elke dag, verdriet.

1 jaar is veel te weinig. Ze moesten zijn leven minstens zo moeilijk maken als het leven wat haar ouders nu nog moeten doorstaan. En geloof mij, dat is een levenslange gevangenisstraf.

Bamboojay | 22-09-11 | 17:27

Nederland is geen rechtsstaat.

Tapu | 22-09-11 | 17:27

dam schreeuwer krijgt ook 1 jaar ..

is ook bijna net zo gruwelijk ..

damn ...

waswijf | 22-09-11 | 17:26

ge-ficq-t

kibambam | 22-09-11 | 17:26

Als deze gast zich al ergens voor schaamde, dan is het hooguit dat ie tijdelijk moest rondrijden met een lelijke deuk in zijn patserauto.

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:26

Mo verdient gewoon een tweede kans,niets mis mee toch.
En een derde,een vierde.. vijfde.
Want wie weet wat Mo allemaal nog meer in zijn mars heeft.Het zal vast niet bloemschikken zijn.

de grote Anti | 22-09-11 | 17:25

Schaamtecultuur!?
Sodemieter op zeg,die hufter lacht zich nu helemaal rot.
Als dat stuk stront zich ook maar een beetje zou verantwoorden was hij ook niet doorgereden na eerst te kijken of het slachtoffer wel dood was.
Mohammed,je mag er geen tekeningen van maken maar wel iedere hufter die naam geven.

Beëlzebul | 22-09-11 | 17:25

@Strange Glue | 22-09-11 | 17:20
Nee, dat doe ik niet.
Dan zal het wel aan het nöken liggen, dat doe ik te weinig de laatste tijd.

Jackanders | 22-09-11 | 17:23

Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 17:22

Net vader geworden? Roze wolk?

eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 17:23

Schaamte cultuur?!! De enige schaamte die hier op zijn plaats is is te verwachten van de kant van de rechter. SCHANDE!!!!!!!!!!

Treurig varken | 22-09-11 | 17:23

Jonge marokkanen voelen zich onaantastbaar, mede mogelijk gemaakt door onze NL rechters.

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:23

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:21 |

Inderdaad. Ze schamen zich voor de blanke mede-landers.

zovoklets | 22-09-11 | 17:23

Maar het goede nieuws is dat er wellicht een nieuwe MBO school voor de broers en zussen van Mo wordt opgericht in Amsterdam. Het hoofdvak zal bestaan uit lessen 'schaamtecultuur'...

eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 17:23

@Jackanders | 22-09-11 | 17:19
Misschien bent u wel gay.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 17:22

Hopelijk is deze mocro snel weer vrij zodat hij die rechter kan platrijden.

Gier | 22-09-11 | 17:22

dit wordt wel een hoger beroep toch mag ik hopen?

Strange Glue | 22-09-11 | 17:22

Jimmy Mc Clure | 22-09-11 | 17:21 |

Dank. Als ik een akkefietje heb zal ik haar zeker mailen.

zovoklets | 22-09-11 | 17:22

Politici bedreigen, meisjes voor hoer uitmaken, tasjes stelen van oude dametjes, op de PvdA stemmen, buschauffeurs bespugen, homos wegpesten. Allemaal uitingen van hun schaamtecultuur.

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:21

@Jackanders | 22-09-11 | 17:19
XTC???

René from the Café | 22-09-11 | 17:21

-weggejorist-

Jimmy Mc Clure | 22-09-11 | 17:21

Waarom zie ik sommige nicks op een bedje van roze?
Jackanders | 22-09-11 | 17:19 | + 0 -

omdat je teveel blowt?

Strange Glue | 22-09-11 | 17:20

Zo f*cqing unbelievable. Matchen ze standaard de 'beste advocate' met de slechtste rechter?

Tolenquatz | 22-09-11 | 17:20

OT/
Waarom zie ik sommige nicks op een bedje van roze?

Jackanders | 22-09-11 | 17:19

Schaamtecultuur is weer een woordje dat onze linkse rakkers hebben bedacht. Schaamtecultuur is hetzelfde als geen ballen hebben, geen ruggegraat... het is altijd de schoelt van de ander. Ook de drie andere inzittende v h voertuig houden hun kaken dicht. Uit schaamte? Nee ! Maar om hun laffe vriendje te beschermen. Schaamte kent dit volk niet.

Troost J.E. | 22-09-11 | 17:18

SCHOFTERIG, maar eigenlijk ben ik niet meer verbaasd.

Marokkaan--> GTI--->Werkloos--->geen geld.
conclusie daar valt voor de Nederlandse Staat niks te halen, kost alleen maar geld. Opsluiten heeft geen zin, hij wordt er toch niet beter van.

Alleen belastingbetalers worden hier in deze bananenrepubliek hard, heel hard aangepakt.

Voorbeeld: Junk, snuivend, bier drinkend in park van Utrecht. Politie kijkt niet eens. Kantoorpersoneel wat door rood licht loopt krijgt een bekeuring. Wie is hier eigenlijk nog verbaasd over.

Begin steeds meer een hekel te krijgen aan dit [email protected]#&&land. Maar is het anders eigenlijk beter?

Zegg | 22-09-11 | 17:18

@eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 16:53
Je bedoelt matties, varkens of collega's die ook voorzien zijn van een dubbele nationaliteit.
In dat geval heet het een familiereunie betaald door de gemeenschap.

reageerbuis | 22-09-11 | 17:18

@jullie ook hier? | 22-09-11 | 16:33
Bizar als je die twee zaken vergelijkt inderdaad. En vergeet de waxinelichtjeshoudergooier niet.

polt | 22-09-11 | 17:18

@mokummer | 22-09-11 | 17:05
Ik meen mij te herinneren dat zowel Danny, Patrick als Theo n i e t doorreden na de door hen veroorzaakte ongelukken, tevens beweerden ze n i e t dat een ander achter het stuur had gezeten en laten we wel wezen, Mo was nog steeds vrij man geweest, ware het niet dat zijn kentekenplaat losliet en achterbleef op de plaats delict.

Prof. D.A.H. Vintik | 22-09-11 | 17:17

@sjaakdeslinksesul | 22-09-11 | 16:52
Er is wel wat voor te zeggen om bij het bepalen van de straf rekening te houden met de culturele achtergrond van de verdachte. Het speelt een rol en de verdachte heeft er doorgaans niet voor gekozen. Dan zou je kunnen zeggen dat het zo'n verdachte minder is aan te rekenen. Maar ik ben verder geen jurist.

Ik vond het trouwens heel sterk dat die advocate de eis van vier jaar vergeleek de twee maanden die eerder geëist waren tegen een motoragent die door rood was gereden en daarbij iemand dood had gereden.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-09-11 | 17:17

Zagjedat? | 22-09-11 | 17:15 |

De boog kan niet altijd gespannen staan.

zovoklets | 22-09-11 | 17:17

Mo heeft geluk dat het niet een vriendin/familie-lid van mij was. Dan had ik hem de nek zelf omgedraaid, gewoon en publique, in de rechtzaal. Die 12 maandjes wil ik best zelf zitten in zo'n x-box-hotel.

Eigen rechter spelen mag niet, maar als iemand een dierbare vermoord en de rechter weigert een straf op te leggen moet toch iemand het doen?

Schandalig.

Sigtyr | 22-09-11 | 17:17

"Mohammed Sabba" is niet een naam uit een cultuur waar Echte mannen zich schamen omdat zij in hun Mannelijke haast een vrouw raken die hun weg hinderlijk versperde. Betrapt worden is wel weer een minpuntje, maar het aanzien dat enkele maanden gevangenisstraf geeft is mogelijk genoeg compensatie.

Jan Passant mk2 | 22-09-11 | 17:16

Dat argument van de schaamtecultuur schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat..... mijn god... waar haal je het lef vandaan... en helemaal tegenover de nabestaanden, ik word er onpasselijk van.

Vandaahl | 22-09-11 | 17:16

Rechtspraak in Nederland is echt beneden alle pijl. Hier weer eens een voorbeeld.. het is echt ongelooflijk

Zagjedat? | 22-09-11 | 17:15

Schaamtecultuur?! Sorry maar dat volk kent geen enkele schaamte of eergevoel. Dat denken ze wel maar dat is toch echt niet zo.

Repetitive Beats | 22-09-11 | 17:15

Och, hij moet de rest van zijn leven als Marokkaan doorbrengen.

zovoklets | 22-09-11 | 17:14

Als het andersom was geweest dat Floor hem had doodgereden was het land te klein, maar deze geboren leugenaars weten zich er altijd prima uit te draaien.
Hopelijk staat hem hetzelfde te wachten als hij z'n 4 sterren gevang verlaat. En schaamte van dit vuil, ja hoor...
Implant | 22-09-11 | 17:06 | + 2 -
=========================================================
Als het andersom was geweest beste Implant dan hadden we hier ook rellen gehad zoals in Engeland. Dus geluk bij een ongeluk dat we geen rellen hebben.

meneer Q | 22-09-11 | 17:14

Jogert | 22-09-11 | 17:07

Denk dat Joris je ondanks je niet geheel perfecte dictie toch wel ongemoeid zal laten.

eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 17:14

Effectief 1 jaar. Hetzelfde als je een stukje glas naar een gouden koets gooit. Wel zonder dwangverpleging uiteraard. Na de actie van Donnerkebab vandaag is het duidelijk; dit is een bananenrepubliek. Oh... Wacht even, was het maar een republiek.

neworder | 22-09-11 | 17:14

Ongelooflijk. Onbeschoft. Vooral naar de nabestaanden toe.

basroorda | 22-09-11 | 17:13

@mokummer | 22-09-11 | 17:05
Zo waar,
Het doorrijden daar in tegen mag wel wat zwaarder aangerekend worden.
De meeste hierboven knallen waarschijnlijk ook wel een s te hard over de weg en zullen ook wel eens een bochtje afgesneden hebben of door oranje.Ik vind een jaar zitten voor een ongeluk niet hoog maar om zo iemand zes jaar te geven??
Neuh

miko | 22-09-11 | 17:13

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:11

Als onderdeel van de 'schaamtecultuur' moest hij wel te hard door rood rijden. Toch?

eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 17:13

@Implant | 22-09-11 | 17:06: inderdaad als Floor hem had doodgereden dan had ze samen met haar familie in een safehouse voor een hele lange tijd gezeten . Heeft geloof ik te maken met familie-eer.

hooliganica hollandi | 22-09-11 | 17:12

zuurkool | 22-09-11 | 17:02

Maar Kees had dan ook geen verzachtende omstandigheden hetende: "schaamtecultuur".

eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 17:12

Voor het leven benoemde rechters, daar moeten we wat mij betreft nog sneller af dan benoemde burgemeesters.

Jackanders | 22-09-11 | 17:12

Een levenlang op een billboard zetten die Mo. Dan weten we wanneer we gas moeten geven.

RudolfvanEngelen | 22-09-11 | 17:12

@ mokummer | 22-09-11 | 17:05
Niemand heeft 'de intentie' om iemand dood te rijden (dat zou moord zijn). Maar als je met hoge snelheid in de stad door rood rijdt, dan is de aanrijding die je veroorzaakt geen 'ongeluk'.

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:11

Hoogste tijd voor Eigenrichting

Diepe Vuist | 22-09-11 | 17:11

Dus zij die zich bekeren mogen stoplichten negeren? Kudtland.

Bugsy Malone | 22-09-11 | 17:10

Belachelijk! Onbeschoft! Als geesten echt bestaan hoop ik dat Floor deze rechters eens opzoekt en flink de oortjes recht zet.

Alexander de Kleine | 22-09-11 | 17:07

Wow! Mijn betoog op de aanleunende webzijde behoeft na deze extra informatie geen toevoegingen meer. I rest my case...

Nibdib Niddib | 22-09-11 | 17:07

Ik hier wel wat neer zetten, maar ik denk dat ik zowel word weggejorist als opgerot met een permaban.

verdomme kutland.!

Jogert | 22-09-11 | 17:07

@ vraagstaart | 22-09-11 | 17:03
Is duidelijk slechts een uiting van woede (die bijna iedereen hier voelt), geen serieuze bedreiging.

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:06

Als het andersom was geweest dat Floor hem had doodgereden was het land te klein, maar deze geboren leugenaars weten zich er altijd prima uit te draaien.
Hopelijk staat hem hetzelfde te wachten als hij z'n 4 sterren gevang verlaat. En schaamte van dit vuil, ja hoor...

Implant | 22-09-11 | 17:06

Die juf die een 16 jarige deed kreeg geloof ik 8 jaar in de VS....

Lafayette | 22-09-11 | 17:05

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:01 |
En zo is het.

oranjerood | 22-09-11 | 17:05

het is inderdaad een lage straf ,maar de danny blinds en patrick kluiverts, theo jansens in deze maatschapij,net als vele anderen bn ers komen er net zo makkelijk mee weg.
Zolang het niet je intentie is om iemand te doden,per ongeluk dus,kan je hem niet te lang weg stoppen.
En ieder ander die zegt dat hij nooit te hard rijdt,liegt.

mokummer | 22-09-11 | 17:05

Hopen dat ik hem een keer over zie steken. Vergeet ik spontaan waar mijn rempedaal zit!

Koosvriendeloos | 22-09-11 | 17:04

Dankzij deze rechtert: ongetwijfeld weer een paar PVV stemmers erbij. En geef ze eens ongelijk.

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:04

@poepert | 22-09-11 | 17:01 *zwaait*

vraagstaart | 22-09-11 | 17:03

eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 16:45
Mo: 1 jaar
Kees: 4 jaar

zuurkool | 22-09-11 | 17:02

@ poepert | 22-09-11 | 17:01
Eigenrichting. Niet fraai, helaas wel nodig.

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:02

@jullie ook hier 22-09-11 16:45
Was een andere zaak.. Niet vergelijkbaar.

Heiner | 22-09-11 | 17:02

Het wordt tijd voor een revolutie. Met guillotines en zo. Ons land wordt namelijk overal bestuurd en rechtgesproken door linkse termieten die de fundamenten van de samenleving kapotknagen. Langzaam maar zeker. De gekikkerkookte Nederlander zou eens uit het kokende water moeten springen.

Korreltje Zout | 22-09-11 | 17:01

-weggejorist-

poepert | 22-09-11 | 17:01

Ironisch Naakthuisje | 22-09-11 | 16:37

Nog een jaar of 10/15, dan ben je een buitenlander in je eigen land. Wedden dat alle buitenlanders dan wel zwaar gestraft worden voor dergelijke delicten onder de sharia-wetgeving?

FrankVeer | 22-09-11 | 17:01

ik schaam me ook... voor andee culturen

de goddeloze | 22-09-11 | 17:00

Ik neem aan dat het OM in hoger beroep gaat? Schandalig dit!

Sarcastiaan | 22-09-11 | 16:59

Gelukkig gaat het in de Tweede Kamer over belangrijke dingen, zoals het taalgebruik van Wilders.

Hoeven ze niet na te denken waar al die PVV-stemmers vandaan komen.

vraagstaart | 22-09-11 | 16:58

Wel eens gehoord van cultuurverrijking? Nou dat bedoel ik, dus niet zo negatief doen, die schaamtecultuur heeft ook zo zijn charmes, hadden wij maar wat meer schaamte in onze cultuur.

DerUnterMensch | 22-09-11 | 16:58

Typisch gevalletje van een D'66 rechter.

Haarkopje | 22-09-11 | 16:57

Het gooien van een waxinelichtje tegen een koets staat dus gelijk aan door rood rijden, iemand dood rijden, doorrijden en ontkennen dat je reed...
WTF!

Ome | 22-09-11 | 16:57

Die jongen dient een schadevergoeding te krijgen.
Hij heeft het toch al zo moeilijk om hier te leven.
Er zijn vast wel D66-rechters en dito schadeadvocaten die er wel brood in zien voor een rechtszaak tegen de Staat.

meneer Q | 22-09-11 | 16:57

Houd van nu af aan dus even rekening met de de 'schaamtecultuur' als je een burgemeester, wethouder, stadsdeelvoorzitter of Tweede Kamerlid van Marokkaanse origine hoort vertellen dat hij/zij nergens van weet.

menzo | 22-09-11 | 16:56

Advocaten en rechters zijn de kankergezwellen van dit land.
Dat hele rechtssysteem moet op de helling.
Hoezo krijgen die rifapen altijd de duurste advocaten?
Wie betaalt dat?
Waarom niet eentje die net van school komt?
Hoe kan dat wijf van Ficq nog slapen 's nachts? Je moet toch een keer in de spiegel kijken voor je naar bed gaat.
Het kan toch niet anders of dat tuig moet allemaal aan de coke of aan de drank zijn, anders trek je dit toch niet.

Cuyahoga | 22-09-11 | 16:55

Ze hebben het natuurlijk over de schaamtecultuur bij de rechters onderling. Ze proberen een zo schandelijk zielige celstraf te eisen, want dat past bij hun schaamtecultuur. Typfoutje, ik begrijp het.

snorthman | 22-09-11 | 16:54

Jossie007 | 22-09-11 | 16:50

Die zijn er genoeg in de gevangenis...

eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 16:53

Het gekke is dat iemands karakter, financiële situatie en culturele achtergrond wel als verzachtende omstandigheden mag werken, maar dat voor het beantwoorden van de schuldvraag alleen keiharde bewijzen geldig zijn.
Rechtspraak in ons land is socialistisch, ze probeert de bestaande ongelijkheden in de maatschappij te verevenen. En zo'n advocate weet dat, die mag je niets verwijten.

sjaakdeslinksesul | 22-09-11 | 16:52

Creaguurder | 22-09-11 | 16:48

Ik kom uit een cultuur waar het not done is om te gaan werken. Vanuit dit perspectief kan het niet anders dan dat ik aanmerking kom voor een levenslange uitkering...

eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 16:52

Had Brusselmans het niet zo erg gevonden als het een niet zo veelbelovend oud wijf betrof?

speldenkussen | 22-09-11 | 16:51

De rechter had moeten zeggen : jouw schaamtecultuur is de onze niet , maar nee , rechters hier in Nederland hebben een roze bril complex , kinderlijk naïef.

hooliganica hollandi | 22-09-11 | 16:51

-weggejorist-

Jossie007 | 22-09-11 | 16:50

Dit is eigenlijk meer een Marokaantjes-voordeelcultuur dat we in NL hebben.

Maar goed , welke bevolkingsgroepen zullen de heren/dames advocaten en rechter nog meer gaan verzinnen voor buitenlanders met een kleurtje?
En met welke voordelen voor welke cultuur?

En komt er misschien ook strafverlaging voor blanke werkende nederlanders omdat ze in een onderbuik-cultuur leven?

Het is echt een groot verdriet om te zien, dat de rechters en advocaten er lustig op los discrimineren, en wij betalen hen daarvoor met ons belastinggeld.
Wat nou iedereen gelijk in NL !! Marokaantjes moeten gewoon iemand kunen doodrijden en kunnen doorrijden, dat hoort nou eenmaal bij hun achtergrond...

bedankt voor deze jurispredentie, ik ga ook wat verzinnen......

Creaguurder | 22-09-11 | 16:48

Nederland is totaal kapot en verrot en niet meer te redden.

SoepKip | 22-09-11 | 16:48

irma zonderboezem | 22-09-11 | 16:44

Daar is niets mee aan toe te voegen...

eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 16:48

Iemand doodrijden: paar maandjes zitten

Waxinelichtje gooien: misschien levenslang

Wat een land, want een land. SCHAAMTELOOS!!!!

Zuidpoolvogel | 22-09-11 | 16:48

Het feit dat je 'schaamtecultuur' als excuus DURFT te gebruiken is in 1 woord SCHAAMTELOOS.

En daarmee dus ook meteen bullshit.

Specy | 22-09-11 | 16:47

Die vent moeten echt langzaam doodmartelen.. en met ze allen over hem heen pissen als hij ze laatste adem uitblaast.

Smokum | 22-09-11 | 16:47

Kunnen we voor het opgeven van belachelijke "schaamtecultuur"-achtige excuses geen HOGERE straf invoeren?

Het feit dat je dat DURFT te gebruiken!

Specy | 22-09-11 | 16:46

Mo heeft mazzel dat ie niet geen belasting heeft ontdoken! Dat had 'm zeker meer opgeleverd.

Merkava | 22-09-11 | 16:45

Ach ja, Kluivert kreeg slechts een taakstraf.

jullie ook hier? | 22-09-11 | 16:45

@vetkleppert | 22-09-11 | 16:37 |
*Naast Vetkleppert in het hoekie gaan staan doet*

Hollander01 | 22-09-11 | 16:45

Een jaar min 1/3 is 9 maanden.. 9 maanden vanaf nu is niet de zomer van 2013... Zomer 2012 wordt bedoeld neem ik aan?

rixard | 22-09-11 | 16:45

Dat stuk stront hopelijk rijd hij zich snel te barsten tegen een lichtmast of een dikke boom.

tjeemig | 22-09-11 | 16:45

@Nietvoordekat | 22-09-11 | 16:35
@A. Bacadabra | 22-09-11 | 16:40

Ook goed: de satelliet van Bubba in zijn k***

ole guapa | 22-09-11 | 16:45

Moge Allah zijn ballen kaalscheren!

Pa Cartwright | 22-09-11 | 16:45

Kees en Mo hebben hetzelfde uitgevreten en staan voor de rechter.

Mo: Ik heb het niet gedaan.
Kees: Het spijt me, het was gewoon dom.

MO: Hebben getuigen mij herkend, dan was het mijn broer.
Kees: Ik geef zonder meer toe dat ik het zelf was.

Mo: Ik reed niet harder dan 50, echt niet.
Kees: Ik reed te hard, dom van me.

eerstneukendanpraten | 22-09-11 | 16:45

Paar weken voor ze werd aangereden nog bij een voorstelling van haar geweest. Dan ineens hoor je op de radio dat ze is doodgereden door zo'n idioot...

PieterdeZaadschieter | 22-09-11 | 16:44

Als we nu eens de sharia zouden toepassen voor personen uit de delicate en fijngevoelige schaamtecultuur, dan konden we Mootje zelf eens flink uit z'n sokken rijden op een zebrapad...

Gies van Agt | 22-09-11 | 16:44

Het loont om in Nederland allochtoon of minima te zijn.... zucht

Acid_Nightmare | 22-09-11 | 16:44

Ik zou wel wat willen zeggen maar eigenlijk heb ik hier geen woorden voor.
Ik wens de familie sterkte met nu niet alleen het verlies van van hun getalenteerde dcohter maar ook met het verwerken van deze ministraf voor de dader.
ik hoop dat jullie kracht in elkaar vinden en dat de zon weer gaat schijnen.

irma zonderboezem | 22-09-11 | 16:44

Toch vind ik mensen als Ficq duizend keer erger dan onze coureur. Dat die zijn straf wil ontlopen vind ik verachtelijk maar snap ik nog.

Zij daarentegen helpt hem daarbij, ziet daar geen enkel probleem in, zal desgevraagd zelfs moreel de zaak verdedigen, en zal de eerstvolgende keer de kwestie als jurisprudentie opvoeren om iemand na 12 maanden vrij te krijgen.

Sjors W. | 22-09-11 | 16:44

Alsof zo'n gore moordenaar zich aan de 5 jaar rij-ontzegging zal houden.... sure.

Wat is dit weer voor een rechter geweest zeg? Ongelofelijk!

Creaguurder | 22-09-11 | 16:43

ipv de geëiste 4 jaar cel, 1 jaar cel.. 1 jaar minus 30% strafvermindering: 8 maanden. Voor dood door schuld, doorrijden na aanrijding, liegen/ontkenning, etc etc.. De rechters van tegenwoordig zweven ergens op een wolk ver boven de samenleving.. dat kan toch niet anders..

billenbijter | 22-09-11 | 16:43

2012 dat is. 18 - 6 = 12 maanden - 1/3 = 8 maanden. Minus voorarrest. Minus goed gedrag. Ik zeg lente volgend jaar.

DeBruineSter | 22-09-11 | 16:43

We hebben weer een leuk topic voor de tweede termijn van de Algemene Beschouwingen. Geert kom er maar in!

John Toroflex | 22-09-11 | 16:42

Doet eens even heel snel in hoger beroep gaan!!! Schaamtecultuur????? Ja, als dit zo doorgaat met "straffen" schaam ik mij inderdaad diep als Nederlander zijnde.....

Oldschool N. | 22-09-11 | 16:42

Helaas geen bewijzen genoeg om die knakker langer vast te houden.

Hölzenbein | 22-09-11 | 16:42

Het leven van een Marokkaan is meer waard dan het leven van een Nederlander.

de Bree | 22-09-11 | 16:41

Ja, maar hij had toch ook al sorry gezegd?

Pa Cartwright | 22-09-11 | 16:41

Ik kan hier niet meer normaal op reageren. En als ik reageer zoals ik zou willen dan krijg ik een BAN :(

Zuidpoolvogel | 22-09-11 | 16:41

"Na een korte stop aan de overkant van het kruispunt reed hij door. Later stuurde hij twee vrienden naar het Mercatorplein om te kijken hoe het met het slachtoffer ging. 'Ze zeiden: ze overleeft het wel. Ik geloofde dat het allemaal goed zou komen." - om te kotsen , stelletje macho's , gaarne een nekschot in de vroege ochtend voor dit soort helden .

hooliganica hollandi | 22-09-11 | 16:41

Holy shit? Hoeveel mensen moet je de tyfus inrijden om een behoorlijke straf te krijgen dan? Gaat maar door he, dit soort shitnieuws.

Trouwens: Nietvoordekat | 22-09-11 | 16:35 | + 1 -
Geniaal. Dat wordt nu dus +2!

A. Bacadabra | 22-09-11 | 16:40

Ik voel onnoemelijke woede,onmacht en weerstand tegen dit vonnis en walg van dat links advocaat mens. Wat zou ze zeggen als het haar dochter was ?... Wat een F#cking land..

Emigrator | 22-09-11 | 16:40

Da's raar, als dit al in Marokko zou afspelen zou de rechter zich ook houden aan de 'schaamte cultuur'. Dwz 20 jaar in een gevangenis waar je een grote jongen bent als je 7 overleeft. Ga je daar maar schamen.

extraLuts | 22-09-11 | 16:40

Zomer 2013? Lente 2012 schat ik.

Big Rick | 22-09-11 | 16:39

Letterlijk eens met alles wat hierboven gezegd wordt!

En waarschijnlijk alles wat hieronder ook nog gemeld gaat worden.

ole guapa | 22-09-11 | 16:39

Wat maken we ons weer druk.Is normaal toch in nl

pileermes | 22-09-11 | 16:39

Ze moeten al die d66 rechters eruit flikkeren.

Hapklarebrok | 22-09-11 | 16:38

Hoezo negatief over de rechtstaat hier in dit land?
Heeft er iemand nog een mortiertje over?

Hapklarebrok | 22-09-11 | 16:37

Ik ga me weer even heel diep schamen dat ik Nederlander ben.

vetkleppert | 22-09-11 | 16:37

Was ik ook maar buitenlander in m'n eigen land, dan had ik misschien ook allemaal van de strafrechtelijke voordeeltjes. Maar helaas, ik ben blank.

Ironisch Naakthuisje | 22-09-11 | 16:37

niet gek dat mensen dan met een raketwerper op je gebouw gaan schieten....

Maurice0001 | 22-09-11 | 16:36

Schaamcultuur, waarin Mo zou verkeren?
Weer een bewijs, dat multiculturaliteit tot helemaal niets kan leiden. En in het geval van twijfel wordt de Nederlandse cultuur dan maar even op een zijspoor gezet. Daar zullen de naabestaanden van Floor vast begrip voor hebben. Mo, de arme ziel. Zo worden afgerekend in zijn eigen cultuur... Bah.

Zuurkool met Worst | 22-09-11 | 16:36

ongekend

Beer301 | 22-09-11 | 16:35

Om te janken dit. Mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden van Floor, en ik hoop dat Mo een satelliet op z'n hoofd krijgt.

Nietvoordekat | 22-09-11 | 16:35

Dit moet gewoon als doodslag worden bestraft! Je zou toch denken dat je voor dit soort delicten minstens 10 jaar de bak in draait. En zijn matties zijn medeplichtig en mogen wat mij betreft ook een jaar de bak in.

Homeless Child | 22-09-11 | 16:35

mooi, dan schaamt iedereen zich. Mo dat ie met z'n kop in de krant staat, en de rest van Nederland voor deze intrieste schertsvertoning.

shorty99 | 22-09-11 | 16:34

Met zulke rechters hebben we geen sharia rechtspraak nodig.

PalinforPresident | 22-09-11 | 16:34

Niks schaamtecultuur. Mohammed Sabba is een laf stuk vreten die geen verantwoording durft te nemen voor zijn daden. Moge hij in de zomer van 2013 door 400 kamelen worden gepijnigd in de derrière.

Biff Eagleburger | 22-09-11 | 16:34

"Zomer 2013" moet waarschijnlijk zomer van 2012 zijn?

Gies van Agt | 22-09-11 | 16:34

Ach joh, laat ze gelijk vrij. Geef ze nog wat geld toe. Ze zijn zo zielig.

Henk de Houthakker | 22-09-11 | 16:34

Zucht.

Freerider | 22-09-11 | 16:34

Rechters in NL zijn echt de connectie met wat er op straat gebeurt kwijtgeraakt. Wat een AANFLUITING dit vonnis.

Sunabalk | 22-09-11 | 16:33

Bedoelen jullie niet zomer 2012??

Dejive | 22-09-11 | 16:33

Schandalig! Flik dit in de VS eens.

The Hark | 22-09-11 | 16:33

Als hij blank was had die wel gewoon langer moeten zitten, niks om je druk over te maken dus.

SuperRogier | 22-09-11 | 16:33

Die is eerder vrij dan de damschreeuwert. Ongelooflijk.

jullie ook hier? | 22-09-11 | 16:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken