Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF! Fraude islamitische basisscholen loont

islamschoolcreditcard.jpgNiemand durft frauderende islamitische scholen aan te pakken. Echt niemand. Uit onderzoek van een tijdje geleden bleek dat vijftien van de 43 schoolbesturen van islamitische scholen zich schuldig hadden gemaakt aan verduistering of het onrechtmatig besteden van overheidsgeld tussen 2004 en 2008. Zoals Ibn Ghaldoun in Roffa met hun 1,2 miljoen verdwijngeldjes. Al scholen volgen hetzelfde stramien: vriendjes en kennissen op de loonlijst die nauwelijks tot niks doen. Bestuurders met riante salarissen. Duurbetaalde schoonmakers. Schoolreisjes naar Mekka (voor volwassenen), waar vaak nog eens tonnen extra subsidie voor kwam. Maar verder zijn kerk en staat volkomen gescheiden in dit land, hoor. In totaal kwam dit neer op 4,3 miljoen verdwenen euroknaken. Kun je nog zo halal zijn, gratis geld blijft gratis geld. En subsidie maakt fraudegevoelig. Vraag maar aan die knakkers van FC Belhadi. Het aanpakken van deze criminaliteit? Gebeurt niet. Nauwelijks rechtszaken, hoogstens een ontslag en het geld wordt soms gevorderd uit de schoolreserves, in plaats van bij de fraudeurs. OM heeft plotsklaps andere prioriteiten dan het vervolgen van deze criminaliteit, zoals het aanpakken van retweetende bloggers, en zegt dat het vooral door het ministerie van OC&W moet gebeuren. OC&W zegt dan weer dat het meer een dingetje is voor justitie. Juist. Onderwijsbond Aob vat het krachtig samen. Wij parafraseren: "het zijn allemaal laffe schijtlijsters die zich achter angsthazerige excuses verstoppen om dit hardnekkige probleem maar niet te hoeven aanpakken." Joehoe, overheid en OM, dit is een corrupte bende die u in uw bek uitlacht terwijl er staatspoet wordt geroofd. Doe eens snoeihard aanpakken. Snel!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Hetismewat | 04-09-11 | 00:34

Het Westen gaat ten onder aan multicultuur. Er wordt zowel links als rechts geprofiteerd: links importeert "stemvee" voor politiek gewin, rechts importeert "koopvee" voor financieel gewin. Welkom in Nederland - gratis (gesubsidieerde) iPod voor elke tweede asielzoeker, als je maar PvdA stemt.

mxistence | 03-09-11 | 17:32

Omdat je als PvdA-ambtenaar Wilders onmogelijk gelijk kunt geven. Daarom mogen Islamitische wantoestanden in dit land niet worden aangepakt. Dan zou het volk wel eens kunnen denken, (naieve stem) "dus Wilders heeft toch gelijk? Oh. Wisten we niet. Ons werd verteld dat Wilders de nieuwe Adolf Hitler was, dat blijkt dus niet het geval? Oh. Dus hij heeft gewoon gelijk? Oh."

mxistence | 03-09-11 | 17:29

......."SIS Helmond werd op instigatie van OC&W ontslagen"

Waarschijnlijk ook nog met een 'oprot' premie!

zuiderstijl | 03-09-11 | 11:40

Tog maar in dit topic posten doet.
-
Terwijl dit in België voorpaginanieuws is, is het erg stil op de redactie van het nos journaal.
Als er een paar dooien vallen door een onweder op een popfestival van een fin staat de reportagewagen een uur later al bij de Zuiderburen op de stoep.
Het gaat om uitspraken van de procureur-generaal van Justitie in Antwerpen (D66 bestaat in België niet)in een jaarrede.
Hier een passage van de tekst in dagblad De Morgen:

Het is zonder meer duidelijk dat er dringend moet nagedacht worden over de vraag hoelang België de massale instroom economisch en sociaal nog aankan. Vooral de jarenlange schandalige stilstand van het migratie- en asielbeleid baart grote zorgen. Hoeft het nog gezegd dat het met de lakse regeling in ons land in verband met de gezinshereniging een akkevietje is voor een persoon met geldige verblijfsdocumenten om zijn familie te doen overkomen? De gezinshereniging werkt trouwens als een lawine aangezien de overgekomen familieleden op hun beurt weer andere familieleden kunnen overbrengen enz. De realiteit is dat het vaak om mensen gaat (vaak ouderen) die zich totaal niet interesseren voor de cultuur van het gastland. Ze spreken de taal niet, leven in totaal isolement maar maken wel aanspraak op de sociale voorzieningen.

Ondertussen is iedereen vertrouwd met de beelden van asielzoekers en economische vluchtelingen die de armoede in eigen land achterlaten om vervolgens in ons land een armoedig bestaan uit te bouwen in de diaspora van onze steden. Deze kankerplekken worden door de pers vrijmoedig in beeld gebracht bij de eerste koude golf: groepjes haveloze, verkleumde mensen die het slachtoffer zijn van een inconsequent beleid.
-

En op het Belgische journaal:
www.deredactie.be...

Geheimrat Schultz | 03-09-11 | 08:34

Het zou me niet verbazen als veel lieden die over de subsidiering gaan, een islamitische achtergrond hebben.

de tandarts | 03-09-11 | 01:01

En mijn vrouw kreeg vandaag weer een parkeerbon toen ze even snel een boodschap wilde doen. Zij was inderdaad fout en werd daarvoor terecht bestraft. De nederlandse staat ziet dat graag zo, want haar ogen zijn niet bruin en haar haar is niet zwart....

Even serieus: De overheid is bang voor moslims en wil de boel graag bij elkaar houden.

de tandarts | 03-09-11 | 00:58

Kijk aan, welk een verrassing: ambtenaren van justitie die het werk niet doen waarvoor ze door ons allemaal riant beloond worden

azoturie | 03-09-11 | 00:34

He Quid, Leer nou eens wat het nou echt inhoudt: scheiding van kerk en staat. Subsidiëren van dit soort onzinreisjes naar Mekka heeft er niets mee te maken. Die scheiding heeft te maken met dat de overheid niets te zeggen heeft hoe een religieuze organisatie zijn werk moet doen en dat religieuze organisaties de overheid niet kan voorschrijven hoe zij hun werk moet doen. Verder is het intressant om eens te kijken hoeveel van die frauderende islam-scholen ook nog eens slecht presteert als onderwijsinstituut.

loser | 02-09-11 | 22:27

Dus dat is dan dat zogenaamde islamitisch bankieren.

Oome Gijs | 02-09-11 | 22:04

Niks aan de hand hoor, gewone en gebruikelijke arabische corruptie, mag dat niet dan?????

John Doorzon | 02-09-11 | 21:46

we mogen geen commentaar geven op hun gewoontes zeden en gebruiken, dat is discriminatie, laat ze hun geloof belijden zoals zij dit willen, daar hoort corruptie, diefstal en oplichting ook bij. Allah OE akhbar.

pinkypink | 02-09-11 | 20:35

@ _ranz | 02-09-11 | 16:08 | Mwoah.. Je neemt aan dat het ook bij de Nederlandse scholen zo is.. je schrijf 'het zou me niets verbazen..' en doet een aanname etc hence; vooringenomenheid om dit nieuwsbericht te relativeren. Bij mij gingen de haren in ieder geval overeind staan van je gerelativeer. Hekel aan multicultirampgerelativeer, vandaar mijn vraag over pedos en roomskatholiek misbruik van kinderen. Nog geen antwoord trouwens.
Zoek ook de definitie van in de verdediging schieten eens op.

mental K | 02-09-11 | 20:34

Voor de PvdA zijn er eersterangsburgers en tweederangsburgers.

smdyasc | 02-09-11 | 20:23

@ ontlullen | 02-09-11 | 19:23 | + 6 -

Goed idee die Uitvreterstax.

ontlullen | 02-09-11 | 19:54

Ik vind dit schandalig. Ten eerste dat er überhaupt islamitische scholen zijn in Nederland; dat is al teveel. Daar komt nog eens bij dat ze ook nog eens een subsidie krijgen waarmee ze frauderen. En die fraude wordt dus NIET aangepakt.
.
Het is de hoogste tijd voor drastische maatregelen, want nu wordt Nederland (eigen is dit al zo) steeds crimineler en crimineler.
.
Hoor de PvdA dan nog maar eens zeggen: "het moet eerlijker", terwijl zij juist degene zijn die dit toelaten!

markwiering | 02-09-11 | 19:37

Die kopvoddentax klinkt gek, maar is eigenlijk helemaal niet zo gek. Wel toegegeven dat de naam van de belasting wat subtieler gekozen kan worden. Ik stel voor om de profiteursbelasting in te voeren.

ontlullen | 02-09-11 | 19:23

Geslaagd op het Islamitisch college, of op InHolland "summa cum fraude".

Oome Gijs | 02-09-11 | 18:36

Ali Baba en zijn 43 schoolbestu...,euh rovers.

Wezijnweerthuis | 02-09-11 | 18:26

@sjaakdeslinksesul | 02-09-11 | 13:44
Dank voor de toelichting. Deze cijfers plaatsen het bovenstaande artikel in perspectief (1/46 tegenover 15/43).

@mental K | 02-09-11 | 15:08
Wat is dat nou weer voor geneuzel, waaruit blijkt dat ik bevooroordeeld ben? Het enige wat ik doe is kanttekeningen plaatsen bij een detailrapportage van een groter onderzoek. Dat zegt namelijk niet zoveel.
Volgens mij ben jij degene die in verdediging schiet als iemand terechte vragen stelt bij een onderzoek. Iets met een pot en een ketel...

_ranz | 02-09-11 | 16:08

wat hadden jullie dan gedacht???

I Rest My Case...

Don82863974 | 02-09-11 | 15:31

Islamitische schoolbesturen frauderen peanuts. De gemeente Amsterdam en de stasdelen hebben in de afgelopen 20 jaar voor ongeveer 400 miljoen euro aan schoolgebouwen spoorloos van de balans laten verdwijnen. Kraait geen haan naar. ?De raad niet. Justitie niet. De algemene rekenkamer niet.

leesbaar ow | 02-09-11 | 15:21

GS: "Het aanpakken van deze criminaliteit? Gebeurt niet."

Als het zou worden aangepakt kan de PvdA niet meer ontkennen dat het gebeurt. Vandaar.

Dr. Dr. Bartholdy | 02-09-11 | 15:15

Frankasd | 02-09-11 | 14:32 | als alleen greet hierop reageert, is het echt flink mis in ons land.

mental K | 02-09-11 | 15:09

@ _ranz | 02-09-11 | 13:24 | ok nu heb je, met dank aan sjaakdelinkselul (dank!) je cijfers. Wat nu? Ga je nog in op mijn vergelijk, en geef je toe dat je bevooroordeeld bent (dat islamitische scholen slachtoffer zijn en niet zo slecht als wordt vermeld in de berichtgeving) of ga je schelden? Dat is nl. vaak de reactie van multicultigoedpraters als blijkt dat ze hun gelijk niet kunnen halen..

mental K | 02-09-11 | 15:08

Bergverzet | 02-09-11 | 13:50
Maar natuurlijk is het dat wel.
Verschillende fatwa's zijn uitgesproken door islamistische geleerden waarin moslims op hun plichten worden gewezen tav de niet-islamitische landen waar ze wonen. Fraude en belastingontduiking zijn volgens die fatwa's verboden, ook hier in Nederland.
Maar vreemd genoeg blijkt dat juist in het 'Islamitisch' onderwijs op grote schaal gefraudeerd wordt. Terwijl op ongelovige scholen men het over het algemeen wel conform de eigen voorschriften doet.
Wat maakt dit onderwijs dan Islamitisch en wat is hiervan de meerwaarde, als men zelf de eigen regels met de voeten overtreedt en het niveau ook nog eens belabberd is? Nu ja, alle meisjes hebben een hoofddoek om en er zitten geen niet-islamitische jongens op die scholen. Dat is zo ongeveer de enige reden die ik kan bedenken.
Dus ja, in dit geval mag het best een stuk harder bestreden worden (zowel de linkse beschermcultuur als de islamitische fraudecultuur) aangezien het ook nog eens voor hun eigen zieleheil goed is.

sjaakdeslinksesul | 02-09-11 | 14:35

het wachten is op blonde Greet

Frankasd | 02-09-11 | 14:32

Een hoog percentage van de allochtonen zal frauderen als de gelegenheid zich voordoet.
Dar doen ze in het land van afkomst ook. De overheid daar is om van te plukken en heeft weinig gezag.
Fraude in Nederland wordt binnen islamitische gemeenschappen niet als ernstig gezien. Je steelt van ongelovigen die bovendien nog discrimineren.
Van de PvdA zullen we er wel voorzichtig mee om moeten gaan, geef ze de tijd om te leren zal het devies wel zijn.

Islamofiel | 02-09-11 | 14:15

Ach, voor de Islamitische kolonisator gelden gewoon andere regels....

Ales | 02-09-11 | 14:04

Waar het om gaat is dat de gemiddelde berichtgeving op GS en de gemiddelde roeptoeter kamervraag van de PVV altijd een eenzijdig beeld scheppen. Dergelijke berichtgeving zet een toon die doet voorkomen dat het feit dat je fraudeert ligt aan het feit dat je moslim bent. Ook al zou dat zo zijn, fraude is gewoon fraude en doe moet bestreden worden of wit of zwart of geel of katholiek of joods of moslim. Durf maar eens te beweren dat inzake de bouwfraude alle betrokkenen bestraft zijn en de gestolen overheidsknaken hebben moeten terugbetalen. De schadeclaim in de bouwfraude was een schijntje die waarschijnlijk linea recta weer op de belastingbetaler is verhaald. En als iemand één reaguursel van mij uit de archieven kunt plukken waarin ik de PvdA of GL beschermcultuur verdedig dan hoor ik dat graag.

Bergverzet | 02-09-11 | 13:50

_ranz | 02-09-11 | 13:07
Je kunt natuurlijk ook even de reacties doornemen, maar goed:
vorige.nrc.nl/binnenland/article205935...
Op 86% (! ik onderschatte het dus nog) van alle islamitische basisscholen was sprake van fraude, in slechts een geval bleek in de controlegroep van 46 basisscholen was dat ook het geval te wezen.

sjaakdeslinksesul | 02-09-11 | 13:44

Ik las gisteren ergens een alleraardigst stukje over dat er nu al landen in Europa zijn waar Turken niet meer worden veroordeeld voor kindermisbruik. Een Turkse vader had zijn zoon van tien geneukt. De reden van de rechter was dat het een Turkse traditie is. Nu blijkt dan dat fraude door schoolbesturen niet meer wordt bestraft. Geld dat bestemd was om het gebrekkige onderwijs te financieren wordt gebruikt voor vakanties. Tel daar de nogo-area's in de grote steden en feitelijk bevinden wij ons reeds in het komende kalifaat. De islamitische heilstaat die vooraf gaan aan de islamitische hemel. Ziet er dus niet zo goed uit voor de toekomst, maar dat moet inmiddels al wel duidelijk zijn toch?

vanhetgoor | 02-09-11 | 13:40

@mental K | 02-09-11 | 13:15
Nee, ik vraag me af wat de context is en welke cijfers er geteld worden bij andere basisscholen. Een terechte vraag, aangezien we het hier de laatste tijd vaker dan eens over fraude in het onderwijs hebben.

Stel, als je zegt dat 1 op de 1000 priesters zich vergrijpt aan kinderen klinkt dat veel, maar dan vraag ik me tegelijkertijd ook af wat de cijfers zijn, gemeten over de gehele maatschappij. Los van het feit dat je vergrijpen aan kinderen een schandelijke daad is.

_ranz | 02-09-11 | 13:24

Doet me denken aan die reportage over het waterleidingbedrijf van Lima in Peru. Om de stad van water te voorzien, wordt letterlijk de complete rivier afgetapt, gereinigd en gedistribueerd via het waterleidingnet. Tot nu toe redden ze het net met aanvoer van water en de uitgifte. Wel blijkt dat ongeveer 60% van het water via het lekke waterleidingnet gewoon in de grond verdwijnt in plaats van bij de inwoners aan te komen. Zo gaat het ook met de Nederlandse belastinggelden. Er is meer dan genoeg, maar er wordt zo slordig mee omgesprongen, dat ze het Nibud wel eens om advies mogen gaan vragen.

FrankVeer | 02-09-11 | 13:21

WirMachenMusik | 02-09-11 | 13:13 | hear hear!

mental K | 02-09-11 | 13:19

WirMachenMusik | 02-09-11 | 13:13 |
Truttebel, moet dat niet 'kunt horen knagen' zijn?

WirMachenMusik | 02-09-11 | 13:16

@ _ranz | 02-09-11 | 13:12 | als ik het goed begrijp plaats jij ook comments bij berichten over Katholieke priesters die zich vergrijpen aan kindertjes dat 'er ook andere pedo's zijn'..?

mental K | 02-09-11 | 13:15

Bergverzet | 02-09-11 | 12:20
En omdat die zaken die je opnoemt net zo min effectief aangepakt worden door de slappe gevestigde politieke hap, moeten we het miljardenverslindende multiculfiasco en het daarop parasiterende multiculmaffia-kankergezwel, maar laten dooretteren?
Ik geef je op een papiertje dat de negatieve interactie-effecten van de parasietenmentaliteit die aan het multiculdesaster ten grondslag ligt, de nu nog goedwillende autochtone bevolking (bij ongewijzigd beleid uiteraard) in zulke mate gaat metasteren dat NL binnen enkele decennia een door en door corrupt, en verarmd derde wereldland zal zijn.
Bij de kampsjengen waar je met het geval Blerick aan refereerde kon de mentaliteitskanker door bekende omstandigheden nog lang ingekapseld blijven. Maar het multiculfiasco is van een schaal en brutaliteit, dat je het bij wijze van spreken op tien meter afstand kan horen knagen aan de mentaliteit en het arbeidsethos van de 'hardwerkende Nederlander'.

WirMachenMusik | 02-09-11 | 13:13

@zum kotzen | 02-09-11 | 11:30
Ook de blanke autochtoon is niet vies van het verkwanselen van subsidie. Bij een ALV van een niet bij naam te noemen studenten sportraad in Nijmegen werd erop gehamerd of de verenigingen alsjeblieft meer subsidieaanvragen in zouden willen leveren, omdat er geld over was. Als het niet op ging, zouden ze het volgjaar minder krijgen...

_ranz | 02-09-11 | 13:12

Het zou me niks verbazen als dit voor de rest van de Nederlandse basisscholen ook geldt. Heeft er iemand vergelijkingsmateriaal toevallig?

_ranz | 02-09-11 | 13:07

@ Bergverzet | 02-09-11 | 12:36 | waarom relativeer je dit bericht dan? Lijkt me toch echt op ongelijke behandeling ( stinkende wonden enzo).

mental K | 02-09-11 | 12:59

Al 60 jaar maken PvdA (i)slampampers via een geraffineerd verdeel- en heerssysteemsysteem dat stadsdeelraden heet, de dienst uit in Amsterdam. Met misbruik van heel veel gemeenschapsgeld creëren en onderhouden ze hun electoraat overtuigd als ze zijn dat alleen zij het monopolie hebben op gemeenschapsgeld fraude. Een soort genetische afwijking bij dat scrupule. Fraude in het islamitisch onderwijs is slechts een topje van de stinkende berg. Duizenden slaafse PvdA- en GL horigen spelen, brutaler dan ooit, het frauduleuze gemeenschapsgeldspel mee uit angst hun riante bestaan dat zij eraan ontlenen, te verliezen. Onaantastbaar in de wetenschap dat hun politieke baasjes en veel handlangers bij het OM en Justitie, er zelf baat bij hebben deze anarchie voort te laten bestaan. Die zullen dus nooit orde op zaken stellen. Nooit adequate controle- opsporing- vervolging en veroordeling nastreven, noch relevante straffen opleggen. Ooit van een belluider gehoord uit het immense Amsterdamse publiek geld fraude circuit? Ik ook niet.

stil(l)even | 02-09-11 | 12:58

Topje van de ijsberg, frauderen gaat voor moslims net zo vanzelf als ademhalen.

Doomsday | 02-09-11 | 12:54

seven | 02-09-11 | 10:44 | inderdaad verontrustend maar geruststellend is dan weer dat dit ambtenarencijfers zijn en dus van de PvdA.
'
Waarom dat geruststellend is? Omdat de PvdA heueueul graag WIL zien dat er heul veul meer allochies komen want die stemmen PvdA. En waqt men WIL zien dat ziet men dan al gauw gebeuren.

Rest In Privacy | 02-09-11 | 12:44

Als je mijn eerste post van vandaag hebt gelezen dan begrijp je dan niemand meer dan ik voorstander is van gelijke behandeling van autochtone en allochtone fraudeurs. En om er nog een schepje bovenop te doen ben ik van mening dat elke vorm van religieus onderwijs aan minderjarigen in feite kindermishandeling is. Lichtende voorbeelden van recente datum zijn Tristan en Anders. Angst of eerbied voor God hebben deze wereld minstens zo veel ellende bezorgd als hebzucht, geld en fraude.

Bergverzet | 02-09-11 | 12:36

En dit alles werd mogelijk gemaakt door opstandige links-socialistische weiger hippies, die opgevoedt met het 2de-wereldoorlog trauma van hun voorouders, progressief vast blijven houden aan hun eeuwig-durende-moreel-superieure-ontkenningsfase, omdat ze het kapsel van Geert niet mooi vinden.

nedertokkie | 02-09-11 | 12:34

@ Bergverzet | 02-09-11 | 12:14 | Ah. dus omdat anderen ook iets te verwijten valt, moet dit niet besproken worden of in de media komen? De angst voor Islamitische represailles ( zie ook de stilte van de cabaretiers mbt Islam na moord op Theo) of de angst om voor racist te worden uitgemaakt belemmert de rechtsgang in deze zaken. Ik neem aan dat die Jelle van je voor het gerecht is gesleept? Deze fraudeurs namelijk niet.

mental K | 02-09-11 | 12:27

Bergverzet | 02-09-11 | 12:20
Doe eens contactinformatie van deze Robert K. geven dan? Als iedereen maar zwendelt, wordt het voor mij ook eens hoog tijd!

Ommezwaai | 02-09-11 | 12:22

Ik krijg het gevoel dat de moslims aardig ingeburgerd raken!

Bergverzet | 02-09-11 | 12:21

Autochtoon of allochtoon?
Robert K. uit Blerick heeft naar schatting 1500 tot 2000 stroommeters in woningen en bedrijven in Noord- en Midden-Limburg teruggedraaid.

Bergverzet | 02-09-11 | 12:20

Herr Knäckebröd | 02-09-11 | 12:07
Als jij een tonnetje gemeenschapsgeld ontvreemden gereduceerd tarief noemt, ok!

Ommezwaai | 02-09-11 | 12:16

Doet me denken aan dat stukkie onzin van Bas Paternotte.. 'Islamisering bestaat niet' ofzo.. Dit bewijst het tegendeel voor de zoveelste keer.

mental K | 02-09-11 | 12:16

Autochtoon of allochtoon?
Binnen de EU kan je in het buitenland zonder BTW spullen kopen. Die spullen worden vervolgens inclusief BTW verkocht. Deze BTW wordt dan vervolgens niet aan de belastingdienst afgedragen.
In de gehele EU gaat het naar schatting om tot wel 100 miljard euro ... per jaar!
Mobiele telefoons, Computer onderdelen, CO2 rechten, auto's... het zijn zo wat onderwerpen waarmee grote ondernemers en ondernemingen op werkelijk gigantische schaal de zaak geflest hebben en nog altijd doen.

Bergverzet | 02-09-11 | 12:14

Autochtoon of allochtoon?
"De fraude met de basisbeurs voor uitwonenden is veel omvangrijker dan gedacht. Het gesjoemel kost de overheid jaarlijks 40 à 55 miljoen euro."

Bergverzet | 02-09-11 | 12:11

@Ommezwaai | 02-09-11 | 11:42
Ik dacht altijd dat zo'n uiterlijk een voorwaarde was om de auto tegen gereduceerd tarief aan te mogen schaffen..

Herr Knäckebröd | 02-09-11 | 12:07

JEUJ !!! vandaag een boerka (Burqa? Burka?) gekocht. Morgen ben ik RIJK!!!!!!

Woehahahaa | 02-09-11 | 12:02

Ik vind dat Mark Rutte's moeder keihard moet ingrijpen.

oplichter | 02-09-11 | 11:58

krankzinnig | 02-09-11 | 11:54
De moslims zien het natuurlijk ook als een vorm van jidzah natuurlijk.

La Bailaora | 02-09-11 | 11:58

tja als ze het geld met bakken vol naar je toe smijten en je verstaat geen nederlands... ik denk dat ze echt niet bewust de boel hebben geflest hoor :-p

motdatnau | 02-09-11 | 11:58

Het zal wel zo zijn dat frauderen uit naam van allah door het OM, door Opstelten, door Teeven en door nagenoeg de hele Tweede Kamer niet als strafbaar feit wordt gezien, allah staat immers boven de wet, en dan hoef je ook niet op te treden.

krankzinnig | 02-09-11 | 11:54

Sluiten die bewuste scholen. Allemaal. Gewoon per direct omdat het kan. Kan het niet? Rechter ontslaan. Want die is dan dus knettergek.

lekker wijf | 02-09-11 | 11:50

Zeg Ho tegen Mo

meesterinche | 02-09-11 | 11:49

WirMachenMusik | 02-09-11 | 11:34
Sinds 2004 om precies te zijn.

sjaakdeslinksesul | 02-09-11 | 11:48

zum kotzen | 02-09-11 | 11:42 |
Nee juist niet, moet je kijken hoeveel ophef die graaiers veroorzaken. De gemiddelde Jan Lul houdt zich aan de regels en stoort zich bijzonder hard aan dit soort gevallen.
-------------------------------------------
Je m'excuse! Ook wel wat kinderachtig van me dat ik je 'over het algemeen' min of meer bewust heb verdrongen.

WirMachenMusik | 02-09-11 | 11:48

dus akls ik een steng gereformeerden school begin krijg ik ook subsidie die ik mijn zak kan stoppen.

dolffie | 02-09-11 | 11:47

hetluis | 02-09-11 | 11:32
Het gaat er vooral ook om dat aan de fraude bij moslim-scholen niets wordt gedaan.

La Bailaora | 02-09-11 | 11:44

WirMachenMusik | 02-09-11 | 11:40
"Je hebt even Nederlanders van de soort van GL-Mariko en haar sexspeeltje, PvdA-Herfkens, VVD-Verver enz. over het hoofd gezien."
Dat is wel 2-1 voor de linkschmens...

Ommezwaai | 02-09-11 | 11:44

Herr Knäckebröd | 02-09-11 | 11:36
Eindelijk ben ik erachter.. nu weet ik waar al die finnen hun dikke Mercedes of BMW van betalen..
Ik zie immers steeds meer van die opgeschoren koppen boven een bontkraag uitsteken op de bestuurdersstoel van dit soort bolides.
Met een beetje geluk valt het loosermerk :"G-Star Raw" nog wel ergens op hun shirtje te lezen.

Ommezwaai | 02-09-11 | 11:42

@WirMachenMusik | 02-09-11 | 11:40 | + 0 -

Nee juist niet, moet je kijken hoeveel ophef die graaiers veroorzaken. De gemiddelde Jan Lul houdt zich aan de regels en stoort zich bijzonder hard aan dit soort gevallen.

zum kotzen | 02-09-11 | 11:42

zum kotzen | 02-09-11 | 11:30 |
"... Nederlanders hebben een ontzettend gezagsgetrouwe mentaliteit en houden zich over het algemeen aan de regeltjes. Die denken bij het woord 'subsidie' aan een regeling die een bepaalde bedoeling en doelgroep heeft, waarvan je gebruik kunt maken als je tot de doelgroep behoort..."
--------------------------------------------------
Je hebt even Nederlanders van de soort van GL-Mariko en haar sexspeeltje, PvdA-Herfkens, VVD-Verver enz. over het hoofd gezien.

WirMachenMusik | 02-09-11 | 11:40

@hetluis | 02-09-11 | 11:32
Daarin heeft u gelijk, maar wou alleen de boel even wat relativeren door te zeggen "het lijken bijna normale scholen". Want het is nou ook weer niet zo dat alleen op islamscholen gefraudeerd wordt. Die indruk krijg ik wel. Daarmee praat ik het overigens ook niet goed, niet bij islamscholen, niet bij niet-islamscholen (want het zijn allebei Nederlandse scholen).

Hölzenbein | 02-09-11 | 11:40

@a small step for men | 02-09-11 | 11:35
Mijn god, laat die man slapen.

Hölzenbein | 02-09-11 | 11:36

Het OM heeft toch altijd de prioriteiten ergens anders liggen?
Bij die mensen valt geen geld meer te halen, is allemaal doorgesluisd naar familie en daar die hebben daar een mooie kameel van gekocht o.i.d.
Bij de hardwerkende Nederlandse burger daarentegen valt altijd wel wat extra's weg te graaien.

Herr Knäckebröd | 02-09-11 | 11:36

@Lewis Lewinsky
Krijg ik daar nog een antwoord op:
Hölzenbein | 02-09-11 | 11:07
Of blijf je mij gewoon betichten van onwaarheden gewoon omdat het kan?

Hölzenbein | 02-09-11 | 11:35

WirMachenMusik | 02-09-11 | 11:34
Geef je die boodschap ook even mee aan herr houtenbeen?

Ommezwaai | 02-09-11 | 11:35

Kom er maar in Geert.

a small step for men | 02-09-11 | 11:35

Fopspeen | 02-09-11 | 11:23
Tjee, als je die fin op de foto ziet, zou je hem toch geen euro kado doen?
Maar ja, die PVDA-er zal wel bedreigd zijn door de familie fin.

Ommezwaai | 02-09-11 | 11:34

sjaakdeslinksesul | 02-09-11 | 11:18 |
"In 2008 is een grootschalig onderzoek gedaan naar fraude door de onderwijssinspectie iov OCW na enkele incidenten bij islamitische basisscholen. Als controlegroep zijn een stuk of vijftig andere basischolen gepakt. Daar bleek in één enkel geval sprake te zijn van fraude, tegen driekwart bij de onderzoeksgroep."
------------------------------------------------
'Incidenten' in 2008 dus! Met wat er sindsdien nog zoal is langsgekomen, mag je vermoeden dat het nu zelfs nog erger is.

WirMachenMusik | 02-09-11 | 11:34

hölzenbein: we praten over ong. 40% (bewezen) frauderende islamscholen, u bent nog wel even bezig 40% frauderende nederlandse scholen te vinden, die ook nog eens niet worden vervolgd hè? succes

hetluis | 02-09-11 | 11:32

eeeh... Alex Peggold! Joehoe, waar bent u nu met uw commentaar?

srvman | 02-09-11 | 11:30

Discrimineer ik heel erg als ik het volgende beweer: Marokkanen en Turken (volgens mij 99% van de afkomst van de isl. basisscholen) kunnen niet omgaan met de weelde van het Nederlandse subsidiestelsel.

Nederlanders hebben een ontzettend gezagsgetrouwe mentaliteit en houden zich over het algemeen aan de regeltjes. Die denken bij het woord 'subsidie' aan een regeling die een bepaalde bedoeling en doelgroep heeft, waarvan je gebruik kunt maken als je tot de doelgroep behoort.

Natuurlijk zitten er rotte appels bij die onterecht in de pot graaien (hoi Jelle Belksma), maar aan de ophef en publiciteit rondom die gevallen is te zien hoe sterk de meerderheid, regeltjes-getrouw als ze zijn, dat afkeurt.

De cultuur bij Marokkanen en (in mindere mate) Turken is totaal anders. Die horen het woord ‘subsidie’ en denken: ‘graties geld’. Maakt niet uit of je recht hebt op subsidie, als je zo stom bent om het aan te bieden pakken wij het met beide handen aan. Zij zien onze veelheid aan subsidies als gevonden geld langs de A2: je bent gek als je er niet van meegraait, en besteden geen enkele aandacht aan het doel / de gedachte achter subsidies.

Subsidies vereisen een bepaalde mate van beschaving. Je weet dat het door de samenleving gezamenlijk wordt opgebracht dus je moet er voorzichtig en met mate mee omgaan. Voor de primitieve ‘ikke hebben’ cultuur uit de rif is dat teveel gevraagd.

zum kotzen | 02-09-11 | 11:30

@Hanxie | 02-09-11 | 11:16
*aait hanxie even over bolletje*

Hölzenbein | 02-09-11 | 11:30

@Hanxie | 02-09-11 | 11:16

Handen uit je zakken halen.

Ikdus | 02-09-11 | 11:26

Tja, frauderen = hallal, dus mag. Vooral in Utrechtse krachtwijken wordt heel hard gelachen en is het het hele jaar door Suikerfeest: www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/articl...

Fopspeen | 02-09-11 | 11:23

Net weer een paar bekeurinkjes de deur uitgedaan van 5km te hard.

Want dat is het echte probleem natuurlijk. Wat een zooitje hier te lande, echt erg en wordt erger.

Haloef de Barg | 02-09-11 | 11:23

De overheid durft dit niet aan te pakken.
Flapdrollig gedrag.

Bataaf | 02-09-11 | 11:20

seven | 02-09-11 | 10:54
In 2008 is een grootschalig onderzoek gedaan naar fraude door de onderwijssinspectie iov OCW na enkele incidenten bij islamitische basisscholen. Als controlegroep zijn een stuk of vijftig andere basischolen gepakt. Daar bleek in één enkel geval sprake te zijn van fraude, tegen driekwart bij de onderzoeksgroep.

sjaakdeslinksesul | 02-09-11 | 11:18

@horsteknots | 02-09-11 | 11:09
Ik ook. En dat meen ik echt.

Hölzenbein | 02-09-11 | 11:18

WirMachenMusik | 02-09-11 | 11:05
Om die truttige-truttebol geen gelegenheid te bieden om weer eens af te leiden van een gigantisch probleem:
"... Veel erger is dat de gevestigde-laffe-politieke- zakkenvullers-kliek het hele multiculdebacle als zodanig - waar wij sukkelige 'hardwerkende Nederlanders' ons al decennialang blauw aan betalen - gewoon LAAT dooretteren...."

WirMachenMusik | 02-09-11 | 11:16

Ik voel me kut.

Hanxie | 02-09-11 | 11:16

@Godsammekraken | 02-09-11 | 10:01
Ja, normale, hardwerkende mensen durven ze wel aan te pakken. Daar valt ten slotte nog gemakkelijk geld af te pakken. Dit doet weer denken aan het belastingregime voor kampers van jaren geleden (of is dat nog steeds zo?).

FrankVeer | 02-09-11 | 11:15

@SheriffSharif | 02-09-11 | 10:49
Ik snap de rare twist in jouw reactie niet.
Doei.

Fijnstoffer | 02-09-11 | 11:14

Truttebol | 02-09-11 | 11:08 Mager. Voor een schrijver. Daar kun je vast wel wat meer van maken.

zeg maar jansen | 02-09-11 | 11:13

@Lewis Lewinsky | 02-09-11 | 11:08
Lijkt me een klip en klaar standpunt. *bitterballen en bier halen gaat*

Sliptong | 02-09-11 | 11:12

Ikdus | 02-09-11 | 11:11 | + 0 -
Idd... Joris! Het kromzwaard erover svp !

horsteknots | 02-09-11 | 11:12

Lewis Lewinsky | 02-09-11 | 11:10 Als dat maar niet net na de buzzer was.

zeg maar jansen | 02-09-11 | 11:12

De islam mag niet gehinderd worden. Is afgesproken in ruil voor olie. Dus dan liggen de prioriteiten daar vanzelfsprekend niet. Als er maar olie binnenkomt. #onderbuikgevoelens

Sliptong | 02-09-11 | 11:11

Miljoenen worden gefraudeerd door onze gasten (want dat waren zij ten slotte) van rond de Middellandse Zee... en waar gaat men zich hier druk om maken?
Spel en grammatica fouten.

Godskolere.

Ikdus | 02-09-11 | 11:11

Sorry voor de herhaling, Joris. Ik had niet gezien dat ik weggejorist was.

Lewis Lewinsky | 02-09-11 | 11:10

De meeste moslims zijn nu eenmaal crimineel.

joemiejas | 02-09-11 | 11:09

En dat getrol en gepest onder reaguurders word ik ook zooo moe van. Time back please!

horsteknots | 02-09-11 | 11:09

@Lewis Lewinsky | 02-09-11 | 10:58
Doe nou nie-hiet.....

necrosis | 02-09-11 | 11:08

-weggejorist-

Lewis Lewinsky | 02-09-11 | 11:08

zeg maar jansen: geen enkel probleem. Ik ben het namelijk eens met het stuk. Misbruik van subsidie is iets dat onmiddellijk aangepakt dient te worden, en staat wat mij betreft net zo hoog op de lijst van klotezaken als hypocrisie. Scholen die hun subsidie misbruiken zijn fout, fout, fout, en veel meer valt daar niet over te zeggen.

Goed genoeg?

Truttebol | 02-09-11 | 11:08

@Lewis Lewinsky | 02-09-11 | 10:58
"Zelfs fraude door islamitische scholen praat hij goed."
Graag even precies aangeven waar ik dat doe blaaskaak.

Hölzenbein | 02-09-11 | 11:07

School met den bijbel, Islamitisch onderwijs, gereformeerd onderwijs... ALLEMAAL AFSCHAFFEN!

horsteknots | 02-09-11 | 11:07

-weggejorist-

Hölzenbein | 02-09-11 | 11:06

Dit zijn dan weer eens, slechts wat miljoentjes. Ijsbergtopjes, 'íncidentjes', 'leermomenten'. Veel erger is dat de gevestigde-laffe-politieke- zakkenvullers-kliek het hele multiculdebacle als zodanig - waar wij sukkelige 'hardwerkende Nederlanders' ons al decennialang blauw aan betalen - gewoon laten dooretteren. En let wel, daar bovenop zullen we de komende decennia ook nog eens (zonder morren) zwaar moeten gaan bloeden voor de euro-catastrofe, waarmee die bende ons heeft opgescheept.
Voor mij is duidelijk dat slechts een Wilders die hopelijk niet vermoord wordt en dan in de buurt van 50% komt, ons nog kan redden.

WirMachenMusik | 02-09-11 | 11:05

@fuck_danny | 02-09-11 | 10:56
Dergelijke kostenposten moet je opgeven als "donaties voor nieuwbouw moskee".
Wedden dat ze niets meer vragen.....

necrosis | 02-09-11 | 11:04

Truttebol | 02-09-11 | 10:58 Schrijf jij dan eens een mooie foutloze inhoudelijke reactie in plaats van dat taalnazi-achtige kommaneuken wat je nu doet.

Ja, daar zitten niet bestaande woorden in, in die zin.

zeg maar jansen | 02-09-11 | 11:02

kaplaarzenverkoper: cool dat je zo trots kunt zijn op zoveel domheid.

Truttebol | 02-09-11 | 11:02

TRUTTEBOL
ga jij us gouw een leven krijgen en stoppe met seike
ooffer de spelling troel

kaplaarzenverkoper | 02-09-11 | 11:00

zeg maar jansen: nee, ik ben schrijver. Ben de hele dag met NL bezig.

Truttebol | 02-09-11 | 10:58

Ik verveel muh.

Hanxie | 02-09-11 | 10:58

-weggejorist-

Lewis Lewinsky | 02-09-11 | 10:58

Truttebol | 02-09-11 | 10:54 Jij werkt zeker bij het O.M.? Foutje in de dagvaarding en er is geen zaak meer.

zeg maar jansen | 02-09-11 | 10:57

WTF! Je moet als ondernemer maar een keer een bonnetje verkeerd boeken. Dan is de wereld te klein. Hoe ik het in mn hoofd haal om een broodje van 1,75 als zakelijk post te boeken. Kut land, kut lui, kut overheid. Van hardwerkende lieden kan je plukken, van zandkaffers niet daarom slikken ze alles.

fuck_danny | 02-09-11 | 10:56

Necrosis: 'Tonnen aan subsidie' IS het onderwerp
Tonnen aan subsidie ZIJN het onderwerp.

Zie je het verschil?

Truttebol | 02-09-11 | 10:54

Hölzenbein | 02-09-11 | 10:46
Dat is een persoon. Dat dus + bij de islamitische scholen is al 1/3 van de scholen binnen 4 jaar gepakt met fraude en doet men het schoolbreed,+ extra veel familie inhuren etc + mekkareisjes en de hele santekraam.

seven | 02-09-11 | 10:54

@Che_cuevara | 02-09-11 | 10:49
"Nou, nou, heb je die in een half uur gevonden. Knap hoor"

Ja goed van mij hè. Heb ook nog wel iets anders te doen IRL dan te reageren op jouw dumbshit berichten, maar ach... maak ik nu even een uitzondering.

Hölzenbein | 02-09-11 | 10:54

Als 'tonnen aan subsidie' meervoud is wat is dan 'tonnen aan subsidies', super meervoud ?

HotPotato | 02-09-11 | 10:53

Zeg maar jansen: nee hoor, maar als je dat zo wilt zien is dat uitstekend. Zeiken over subsidiemisbruikers is hier wel een vrij afgezaagde boel aan het worden, en verder heb ik de pest aan mensen die anderen afzeiken over dingen die ze zelf ook doen. Regelmatig worden hier mensen te kakken gezet om hun taalgebruik, en dat vind ik hypocriet, en daarnaast geloof ik ook in het kritisch zijn over hoe er kritiek geleverd wordt. Ik ben dol op deze site, maar soms is de redactie net zo'n zooitje azijnzeikers als waar de gevestigde media van beschuldigd wordt.

Truttebol | 02-09-11 | 10:52

Dit onderwerp wordt dus niet uitgezonden op de TV-media.

Kamervraag | 02-09-11 | 10:52

NL stinkt aan alle kanten!

starry | 02-09-11 | 10:52

@Lewis Lewinsky | 02-09-11 | 10:48
Ja, en boterhammen met pindakaas blijven eten.

Hölzenbein | 02-09-11 | 10:52

Veel moslims hebben een negatieve houding ten opzichte van niet moslims. Dit gaat ver, tot aan regelrechte discriminatie.
Een rechte rug hebben moslims niet (allemaal?) want subside accepteren die voor 95% opgebracht is door niet moslims is geen enkel probleem.
Ik heb daar geen sterk solidariteitsgevoel mee.
Overigens, de kids moeten wel gewoon goed onderwijs krijgen. Liefst met een vleugje respect voor de niet moslim belasting betalende bedrijven en burgers. Kinderen zouden niet onder corrupte besturen hoeven te leren. Dat levert foute Nederlanders op.

Oerkoendoe | 02-09-11 | 10:51

help help ik wordt zo intollerant tegen sommige groepen nieuwe nederlanders!!
zouden deze groepen er ook mee zitten dat ze zo intollerant tegen de nederlandse bevolking zijn??

kaplaarzenverkoper | 02-09-11 | 10:50

@Truttebol | 02-09-11 | 10:34
Kies maar:
Tonnen aan subsidie IS het onderwerp van dit topic
Of:
Tonnen aan subsidie zijn het (de) onderwerp(en) van dit topic.
Enne.... mijn nick met een hoofdletter schrijven is geen taalfout, maar een zonde!

necrosis | 02-09-11 | 10:49

@Hölzenbein | 02-09-11 | 10:46
Nou, nou, heb je die in een half uur gevonden. Knap hoor

Che_cuevara | 02-09-11 | 10:49

Fijnstoffer | 02-09-11 | 10:38
En OG en HBO onderwijs horen ook niet bij NL? Wat dan wel? Spaarbeleg deelnemers?

Fraude moet bestreden worden en hard ook. Maar fraude koppelen aan links en islam, dar moeten we maar eens met Ockhams's schermes overheen en dan kijken wat er overblijft.

SheriffSharif | 02-09-11 | 10:49

@K.Zwellever | 02-09-11 | 10:35
Ik ben eruit:
Word homofiele gehandicapte moslim neger met twintig kinderen in Marokko die een voetbalclubje opricht voor z'n "school met den Koran" als ondersteuning van z'n cirkusje annex theater in Aghanistan waar hij,ondanks zijn homofilie ene Mariko neukt ter meerdere eer en glorie van het nimmer teleurstellende en vooral geld verschaffende linkse uitdeelsysteem.

K.Zwellever | 02-09-11 | 10:48

Truttebol | 02-09-11 | 10:46 We worden als land bestolen van gemeenschapsgeld en alles wat jij kunt is vallen over een taal dan wel schrijffout.

Hulde!

zeg maar jansen | 02-09-11 | 10:48

@necrosis | 02-09-11 | 10:20
Als die hond van mij goed zijn best doet lijkt het soms wel op een ei ja.

Che_cuevara | 02-09-11 | 10:48

Politie (pvda), OM (d66) en ministeries (GL) zijn geheel geïslamiseerd.
Het enige dat helpt is stemmen op de PVV.

Lewis Lewinsky | 02-09-11 | 10:48

@necrosis | 02-09-11 | 10:15
Omdat je eens een zinvolle vraag stelt zal ik per uitzondering afwijken van mijn "no comment" dat ik overigens alleen tegen jou gebruik, dus heeft niets met ontbreken van onderbouwing te maken.

Komt ie.

www.destentor.nl/regio/zwolle/9245890/...

Tadaaaaaaaaaaa. En als je wilt zoek ik er nog wel een paar voor je. Genoeg onderbouwing necrootje?

Hölzenbein | 02-09-11 | 10:46

Heb bij een toeleverancier voor het onderwijs gewerkt. Als er érgens een verrotte, tot het bot verwende en werkschuwe ambtenarencultuur heerst is het daar. Bij de inspectie en OC&W niet anders. Combineer dat met de instelling van de gemiddelde Nieuwe Nederlander w.b. ethiek, eerlijkheid, nepotisme en corruptie en dit bericht mag geen enkele verbazing wekken.

zum kotzen | 02-09-11 | 10:46

Ja zo lus ik er ook nog wel een paar.
Nu lijkt het in de comments net alsof alleen islamitische schoolbesturen frauderen.

Is iedereen ineens InHolland vergeten ofzo?

René40181216 | 02-09-11 | 10:46

Mijn fout: er staat 'tonnen extra subsidie' - maar uiteindelijk maakt dat geen reet verschil. Blijft meervoud, dat onderwerp.

Truttebol | 02-09-11 | 10:46

StijlVoorover | 02-09-11 | 10:21
Oh en daar wordt de 3e generatie gewoon geteld als autochtoon. (Een 3e gen die natuurlijk nog steeds in z'n (islamitische) herkomstland van z'n pensioen gaat genieten en daar begraven wil worden.)

seven | 02-09-11 | 10:44

Wordt het niet eens tijd dat er een revolutie uitbreekt in dit verdorven land.Ingrid aanpakken die 3 uur per week een schoonmaakwerkje heeft zal aan de hoogste boom hangen. Ben je geen moslim of graaier dan hoor je tot het uitgekotrste volk. Komop Greet stel kamervragen ga tot het uiterste.

Revolutie dat hebben we hier nodig. Op naar Den Haag en die luizen daar goed door elkaar rammel vooral de linkse kerk.

Lingsang | 02-09-11 | 10:42

Joehoe Quid, doe es Nederlands leren!

TheVoice | 02-09-11 | 10:42

Laten we met z'n allen reaguurderssubsidie aanvragen, want maatschappelijke betrokkenheid en onbaatzuchtig investeren van eigen vrije tijd en zo nog wat meer. Denk aan eerste heisessie op de Bahama's. Gratis riante kantoorvilla ergens in Hilversum. Auto's met chauffeur zodat iedere reaguurder zijn kritische reaguursels in alle rust kan overdenken. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

Flushing | 02-09-11 | 10:40

Er is in Nederland alleen (extreme) controle op het innen van belasting. Voor het uitgeven van de belastingopbrengst hoeft totaal geen verantwoording afgelegd te worden. Als er dus eens iets zoek raakt of door onkunde in één van de vele bodemloze putten wordt gegooid is er niets aan de hand.
Deel de belastingdienst in tweeën en controleer de belastinguitgaven eens even streng als de belastingaangiften.

Egerius | 02-09-11 | 10:39

Uitgelachen worden door dat rif-tuig in je eigen land,mogelijk gemaakt door een labbekakkerige overheid.
Spoeddebat,und sofort.
Kan nog makkelijk voor Prinsjesdag.

R.B.Scott | 02-09-11 | 10:39

@kom hoe heet ie | 02-09-11 | 10:14
PvdA-lul Wouter Bos is een blinde vink die de kredietcrisis niet zag aankomen.
Hij zei ook (begin 2009):
"De islam hoort bij Nederland", en
"Dubbele paspoorten horen bij Nederland".
We zien de stinkende gevolgen van de visie van dit soort 'zieners' steeds meer manifest worden.

Fijnstoffer | 02-09-11 | 10:38

en we schreeuwen hier maar verder gebeurt er niks :zucht:

super die knuffel politiek voor de moslims en aan ons wordt niet meer gedacht behalve als ze geld nodig hebben dat mag dan well van onze knip

mosknee | 02-09-11 | 10:38

Tja, dan ben ik bang dat het voor jou niet waar is - als je zo slecht hebt opgelet op school tijdens NL... Succes verder!

Truttebol | 02-09-11 | 10:37

En zo gaat ons Nederland naar den klooten!

Lompe Tinus | 02-09-11 | 10:37

Kamervragen en wel direct.
In een land waar bezuinigd wordt op dingen als onderwijs en gezondheidszorg, zou je toch denken dat dit soort dingen als eerste aangepakt worden?

Creme-Fraiche | 02-09-11 | 10:37

Luister, elke schooldirecteur in NL is een linkslullende rechtsgraaiende babyboomer, die gaan dit echt niet veranderen. Islamitische schoolbesturen zijn wat dat betreft niets anders. Heel Hollandsch uit de 70-er jaren. Ze vinden het heel normaal deze gang van zaken. Van die grijzen directeuren met van die halve brilletjes op hun neus en dan boven hun bril uitkijken, bah! Ze hebben het zo goed voor met de maatschappij. Gelukkig gaat deze patatgeneratiedeelnemer lekker an den gang op ProefEet. Lator

Langehalensnelthuis | 02-09-11 | 10:37

En wat is het nieuws? Dit weten we toch allemaal. Nog een jaartje of dertig verder dan heeft de politiek het ook door. Nog even volhouden allemaal. Voor als nog is het koeltoer om te graaien in de belastingpot en ons te blijven uit maken voor rascisten.

Troost J.E. | 02-09-11 | 10:37

@Truttebol | 02-09-11 | 10:34

Stuur me een wiki link of het is niet waar.

Aron-G | 02-09-11 | 10:36

Het wordt langzamerhand verdomd interessant om moslim te worden.
Zouden ze dan toch gelijk hebben dat de Islam de enige weg is naar voorspoed en welvaart is???

***gaat zich verdiepen in slurbsidie potjes om moslim te worden***

K.Zwellever | 02-09-11 | 10:35

wilders heeft gelijk wanneer hij dit fijne land een bananenrepubliek noemt!!! wat een bs allemaal

kaplaarzenverkoper | 02-09-11 | 10:35

En maar afvragen waar de terroristen hun financiën vandaan krijgen?

Sinclair | 02-09-11 | 10:34

@Hanxie | 02-09-11 | 10:29
Ach, zo erg is dat beeld toch niet? Een paar jaartjes islamitische overheersing zorgt ervoor dat vrijwel de gehele PVDA, D66 en GL door onze islamitische medelanders op de brandstapel word geflikkerd. Niet echt een vooruitzicht waar ik grote morele problemen mee heb.

dlseth_ | 02-09-11 | 10:34

@Tjemig | 02-09-11 | 10:27 | + 0 -
"OBS De Halve Maan" ...

jimbrowski | 02-09-11 | 10:34

Aron-G: nee. Je zit fout. Heb het net uitgelegd. Het werkwoord slaat altijd op het onderwerp en in dit geval is dat 'tonnen aan subsidie' - en dat is meervoud.

Truttebol | 02-09-11 | 10:34

ach gooi het maar bij die 7,2 miljard.
Al is dat ook het topje van de ijsberg.

yes | 02-09-11 | 10:33

@Truttebol | 02-09-11 | 10:26 |

Ja kritiek mag. 'kwam' slaat nu toch op 'subsidie' en dat is enkelvoud.

Aron-G | 02-09-11 | 10:32

Tuurlijk joh. Gewoon criminele islamistische scholen gewoon overslaan...

Thoth | 02-09-11 | 10:32

Necrosis: ik zal je een voorbeeldje geven; 'auto's met lampen aan staat in de straat' - dat is toch gewoon fout? Is dezelfde soort zin.

Truttebol | 02-09-11 | 10:31

Pownews;In totaal is 4,6 miljoen euro achterover gedrukt door vijftien schoolbesturen (samen 43 scholen).

Geenstijl;Uit onderzoek van een tijdje geleden bleek dat vijftien van de 43 schoolbesturen van islamitische scholen zich schuldig hadden gemaakt aan verduistering

Braxator | 02-09-11 | 10:31

Dit kan niet waar zijn. De islam voedt mensen op tot moreel hoogstaande mensen. Ze weten maar al te goed dat Allah, de Barmhartige Erbarmer, dit soort praktijken verafschuwt en voor eeuwig en keihard zal wreken in de hel. En voor de enkeling die het dan toch lukt over de schreef te geen, zijn er talloze imams om de gelovigen hier aan te herinneren.
Trouwens, vrome moslims (woordovertolligheid) hebben helemaal geen tijd voor fraude, want ze moeten 5 maal daags bidden. Voor o.a. uw zieleheil.

Fijnstoffer | 02-09-11 | 10:30

Het is gewoon onderdeel van het grote 'schijt hebben aan NL en de Nederlanders'. Je bent wel gek als je de boel niet belazert want die varkens doen toch niks. Scoor je punten mee in die gemeenschap. Uitvreten wat je uitvreten kan, maakt toch niet uit want at the end of the day zijn het kafir en die mag je gewoon op alle mogelijke manieren belazeren,bestelen, intimideren etc. Het is zelfs een plicht. En plichtsgetrouw, dat zijn dit soort onganisaties wel.
En NL? NL faciliteert dit allemaal, grijpt niet in, geen vervolging, loopt allemaal met een sisser af.
Die gasten lachen zich de ballen uit de broek en wij zitten met de ellende. Oh wat een geweldig idee, de multikulheilstaat. Erg fijn. We hebben er iedere dag weer profijt van.

bello | 02-09-11 | 10:29

Necrosis: 'tonnen aan subsidie' is absoluut meervoud. Zoek het maar op of vraag het aan een docent NL.

Truttebol | 02-09-11 | 10:29

En op een dag schrikken die ambtenaren en officieren wakker omdat er een hysterisch gillende Ali naast hun bed staat te zwaaien met een kromzwaard.

Hanxie | 02-09-11 | 10:29

@Tjemig | 02-09-11 | 10:27
dat dan weer wel :)

reageerbuis | 02-09-11 | 10:29

@Truttebol | 02-09-11 | 10:21
In dat geval is het onderwerp niet "tonnen" maar "tonnen aan subsidie", en dat is geen meervoud.
*wacht op entree van illuvatar die dit snoeiharde debat met zijn rietje beslecht*

necrosis | 02-09-11 | 10:28

@jimbrowski | 02-09-11 | 10:08
Dan krijg je vast zoiets als "openbare school voor moslims"

Tjemig | 02-09-11 | 10:27

Aron-G | 02-09-11 | 10:24
Absoluut, als jij dat wilt - net zoals 'GeenStijl' daar dan voor zou staan, want die zagen harder dan ik over andermans taalfouten. En ik vind het nogal dom om anderen aan te vallen op iets dat je zelf ook fout doet. Tja, burgemeesters, politici en burgers aanpakken op 'do as I say, not as I do' vraagt daar dan wel om hè? Of mag er van jou geen kritiek zijn op criticasters?

Truttebol | 02-09-11 | 10:26

@necrosis | 02-09-11 | 10:20
Heb jij wel eens een kip in de woestijn gezien?

reageerbuis | 02-09-11 | 10:26

@rooiebosduivel | 02-09-11 | 10:07
Zeker op vakantie in Marokko geweest?

reageerbuis | 02-09-11 | 10:25

Als de gelegenheid niet geschept wordt om overheidsgeld te verduisteren, zal dat ook niet gebeuren.
Frappant dat het op Islamitische scholen meer blijkt te gebeuren dan op normale scholen, maar het zal het topje van de ijsberg zijn vergeleken met alle verduisteringspraktijken van overheidsgelden.
Wat is er mis met prive-scholen?

_Libertariër | 02-09-11 | 10:25

@jimbrowski | 02-09-11 | 10:08
Alles wat de term wat een ander woord dan *openbaar* voor onderwijs of school heeft staan moest verboden worden.

reageerbuis | 02-09-11 | 10:24

Uit de link: 'Het bestuur van de school deed hier zelf aangifte. De fraude bestond veelal uit het op de loonlijst plaatsen van vrienden en bekenden die geen feitelijk werk verrichtten. Daarnaast kenden de bestuurders zichzelf ruimte salarissen toe.'

Ik neem maar even aan dat het 'ruime salarissen zijn, maar dan is dit schoolbestuur wel heeeeeel eerlijk.

SheriffSharif | 02-09-11 | 10:24

@Truttebol | 02-09-11 | 10:12 | + -2 -

Truttebol, is dat een lang woord voor troll?

Aron-G | 02-09-11 | 10:24

Kunnen we wel heel moeilijk over gaan doen, maar ik ga gewoon een Islamitische school beginnen!
Bekeren tot de Islam, en een school oprichten. Als het geld zo makkelijk op je rekening komt, moet je pakken wat je pakken kan.

Want wat verwachten we nou? Dat GeenStijl straks de voorzet aan het OM geeft om tóch te gaan vervolgen? Zolang we in Nederland accepteren dat er onderwijs geboden wordt, onder de vlag van geloof, ieder geloof, zal onderwijs ook niet veel beter worden.

BeunDeHaas | 02-09-11 | 10:23

Dit artikel klopt niet. Ik was zelf in de 2de kamer toen dit werd aangekaart en Boris v.d. Ham hield een keihard betoog tegen.

Sjeikie | 02-09-11 | 10:23

Paese di merda!
* instellen als autosignatuur doet *

Loeki Knol | 02-09-11 | 10:22

Eigenlijk, eigenlijk is dit een heel geruststellend bericht.
'
In dit land wordt werkelijk ALLES, maar dan ook alles gedaan om islam in het zadel te helpen en NOG lukt het niet.
'
Maw: al pamper je ze zelfs met behulp van allerlei fraude helemaal hartstikke te pletter; ze komen nauwelijks verder.
'
Het geruststellende is dus dat het met de islamisering niet zo hard zal lopen als gevreesd want zelfs onder de meest, meest gunstige omstandigheden wil het maar mondjesmaat lukken.

Rest In Privacy | 02-09-11 | 10:21

Necrosis: heb nog eens goed gekeken, maar je zit er echt naast. Het is een samengestelde zin, waarin 'tonnen' in de tweede zin het onderwerp is. Het gezegde is dan 'tonnen kwam', en daar klopt geen bal van.

Truttebol | 02-09-11 | 10:21

@rooiebosduivel | 02-09-11 | 10:07 | + 3 -
Is er iets in de regelgeving veranderd? Ik dacht dat je een auto met geschorst kenteken gewoon onbeperkt op eigen terrein mag stallen (heb ik zelf ook meerdere malen gedaan).

jimbrowski | 02-09-11 | 10:21

En alweer lees ik hier op GS hoe makkelijk je kan profiteren van subsidies. Waarom is er geen minister die de belastingen omlaag gooit EN de subsidies? Dan ben je toch in 1 keer van dat hele gezeik af!?!

Aron-G | 02-09-11 | 10:20

@ZDEV | 02-09-11 | 10:17
Eieren zijn volgens mij altijd halal, heb jij honden of varkens wel eens eieren zien leggen?

necrosis | 02-09-11 | 10:20

Als mijn dochter (redelijk ongekleurde school) 4x te laat komt heb ik goddomme een ambtenaar aan de telefoon.
Zie iets staan van "al scholen". Beste heer Quid wilt u hier het woordt alle of alah van maken, in beide gevallen leest de zin een stuk beter.

Tjemig | 02-09-11 | 10:20

necrosis | 02-09-11 | 10:19

"kwam" slaat niet op tonnen, maar op "schoolreisjes naar Mekka"
Imho correct taalgebruik.

Ehm... nee, en daarnaast, als het wel zo was: 'schoolreisjes' is OOK meervoud...

Truttebol | 02-09-11 | 10:20

Misschien kan mevrouw Verver orde op zaken gaan stellen.

Knatje | 02-09-11 | 10:20

@ Quid:
Wat is dat, nauwelijks tot niks dooen?

und warum? | 02-09-11 | 10:19

@Truttebol | 02-09-11 | 10:12
"kwam" slaat niet op tonnen, maar op "schoolreisjes naar Mekka"
Imho correct taalgebruik.

necrosis | 02-09-11 | 10:19

Kan ik mij als indirect gedupeerde belastingbetaler een zaak tegen die besturen beginnen? Wie weet waar ik de mostert moet halen?

Hanxie | 02-09-11 | 10:18

Da's niks nieuws, er bestaat ook een woord voor: corruptie. Kans daarop neemt toe bij reizen richting evenaar, en af indien u de andere kant op gaat. Ies siempel.

blauweleasebaklul | 02-09-11 | 10:17

Schavot en rotte eieren.
Maar dan wel biologische halal eieren.

ZDEV | 02-09-11 | 10:17

-weggejorist-

An die ARBEIT | 02-09-11 | 10:17

*Islamitische school gaat beginnen* Iemand nog interesse in een goed betaalde baan/vakantie?

dandaan | 02-09-11 | 10:16

@Hölzenbein | 02-09-11 | 10:11
Die insinuatie mag je wat mij betreft staven met feiten.
Of krijg ik weer "no comment" als antwoord wegens het ontbreken van onderbouwing?

necrosis | 02-09-11 | 10:15

Ze zien Nederland niet als hun land, Nederlanders (de inwoners van NL) niet als hun eigen volk, dat is imho de houding. Dus als ze via fraude profiteren van Nederland zien ze geen negatieve kant, NL is toch niet 'van hun'.
We zijn in NL gewend aan schoolbestuurders die hart hebben voor hun school & NL dus enige zuinigheid aan de dag leggen en niet snel (op uitzonderingen na) frauderen. Nu is dat anders, deze lui zien NL als iets waar je grenzeloos van kan profiteren, legaal&illegaal en doen dat ook massaal en zien niet dat ze daarmee hun eigen land, de inwoners, ten gronde richten. Ze geven nml niet om NL.

seven | 02-09-11 | 10:15

Tja, het zijn inderdaad laffe honden.

StijlvolRechts | 02-09-11 | 10:14

Wouter Bos was wat dat betreft een ziener met z'n 'Dit land kan zoveel eerlijker'.

Rest In Privacy | 02-09-11 | 10:14

Nogmaals; Fijn dat er aandacht is over de strapatsen en uitwassen van een minderheidsreligie (met een moeilijk verkoopbare boodschap). Waar blijft de berichtgeving over het fijnwalsen van de NEderlandse media-cultuur. Zijn we nu echt overgeleverd aan de vreetshows en 'de afvaller van deze ronde is'..................................................................................................................... Pietje.

Einde van de Domheid | 02-09-11 | 10:13

Grappig, dat een 'sterk rechts' kabinet, dergelijke zaken niet weet aan te pakken die in de laatste 8 jaren door het CDA-bewind zijn geintroduceerd en aangemoedigd.

uitgeslapen | 02-09-11 | 10:13

Ik zeg; alle scholen definitief sluiten op 11 september..
O wacht, dat is natuurlijk weer een foute opmerking..

murkies | 02-09-11 | 10:12

Tonnen olie op vuur smijten doe je zo.

Stroopdoos | 02-09-11 | 10:12

@An die ARBEIT | 02-09-11 | 10:03
Schoenen moet je niet geven maar gooien, ies koeltoer.

necrosis | 02-09-11 | 10:12

Er is nu een betere reden nodig dan dat er niet genoeg handjes zijn bij het OM om deze zaken aan te pakken. Dit lijkt op het bekende pampergedrag door een vage (witte) elite waar iedereen in dit land slechter van wordt, moslims incluis.

mokum4all | 02-09-11 | 10:12

En jullie maar zeiken over andermans taalfouten: 'tonnen' is meervoud. Dus die tonnen kwam niet, maar kwamen... Niet meer zeiken over anderen. Is echt reteflauw.

Truttebol | 02-09-11 | 10:12

Jeetje, het lijken bijna normale scholen.

Hölzenbein | 02-09-11 | 10:11

Ach stelen van de ongelovige varkens mag volgens de koran net zoals kleine meisjes van 9 flink nemen en homo's van gebouwen gooien.
De moslim/multicul knuffelaars moeten allemaal voor een vuurpeloton wegens landverraad.

Boutelander | 02-09-11 | 10:11

Dom, zo dom.

Roer | 02-09-11 | 10:10

Ik ben tegen Islamitische scholen net zoals ik tegen Christelijke scholen ben. Ik ken christelijke en openbare schoolbestuurders die in onder onsjes met gemeentewethouders barbequesubsidies regelen. Op het Windesheim in Zwolle kende men een schooldirecteur met de welluidende Islamitische voornaam Jelle die eigenhandig 800.000 euri voor privé wegsluisde.

Bergverzet | 02-09-11 | 10:10

@jimbrowski | 02-09-11 | 10:08
Mee eensch.

Speedfreakz | 02-09-11 | 10:09

Volgens mij geld dit niet alleen voor islamitische basisscholen, maar bijna alle witte-boorden criminaliteit.... :(

zonique | 02-09-11 | 10:08

Het is sowieso belachelijk dat islamitische scholen bestaan in Nederland, en dat daar Nederlandse subsidie naartoe gaat. Iedere cent subsidie is er een te veel.

jimbrowski | 02-09-11 | 10:08

moslims frauderen toch niet?

watsinneneem | 02-09-11 | 10:08

Geweldig KUDT-land is dit ook, kom net terug van vakantie heeft het RDW mijn opknap auto die al 5 jaar onder een appelboom op eigen terrein staat te roesten, in no-time opnieuw aangemeld, belasting meteen binnen en voila een boete van 108 euro omdat ik een wrak in het bezit heb dat niet APK gekeurd is........
Maar ik had dus moslim moeten zijn dan was me dit niet overkomen geloof ik

rooiebosduivel | 02-09-11 | 10:07

Dit land in in gijzeling genomen door Links, niemand durft meer naar de feiten te kijken, men blijft liever blind en doof voor de werkelijkheid.
Lafheid en kruiperigheid voert de toon aan, erg dit te moeten aanzien.

lanexxx | 02-09-11 | 10:06

Jammer dat we in een land leven waar juist die bevolkingsgroepen die de meeste problemen veroorzaken, het minste risico lopen op vervolging van hun misdaden.

Requiescat in pace | 02-09-11 | 10:05

Waar Moslims zijn heerst wreedheid en bedrog. Waar slappe regeerders zijn wordt het gedoogd.

GiovanniDanilo | 02-09-11 | 10:04

En Allah zag dat het goed was.

Stelen van dhimmis, het mag.

vraagstaart | 02-09-11 | 10:03

Snoeihard pamperen die fraudeurs! Snel extra soepsidie!

Dát zal ze leren! O ja, en "Foei!" hè.

Reinaert | 02-09-11 | 10:03

Frauderende moslims staan immers boven de wet, of niet soms?

Tobi | 02-09-11 | 10:03

Ach joh, gun die mensen ook wat. Ze hebben het al zo moeilijk, jeweetwel, met Wilders en AL die racisten en xenofoben in dit land. Is echt KEI sielig hoor.

Kunnen we ze niet gewoon AL het geld sturen? Is dat een oplossing? Of moeten we ook meteen onze schoenen en sokken inleveren?

Zeg het maar hoor.

An die ARBEIT | 02-09-11 | 10:03

Over 15 jaar staat er een knoepert van een moskee op de plaats van Nederland op de wereldkaart.

Nephi | 02-09-11 | 10:03

Ies koeltoer jonge! Niet discrimineren hè!? *met vingertje wapperen doet*

Stroopdoos | 02-09-11 | 10:02

En ik moet vooral mn BTW aangifte 1 dag te laat doen..

Godsammekraken | 02-09-11 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken