
Flitscontroles hebben geen zin. Heeft
Trouw vandaag onthuld dankzij de TrafficViewLeaks (
doc 1,
doc 2,
doc 3,
doc 4, mits Scribd functioneert). Wist elke asfaltvreter met een beetje gezond verstand natuurlijk allang. Wij hadden al eerder
gewaarschuwd voor levensgevaarlijke flitscontroles. Tot vlak voor de flitspalen volle pijp vooruit. Dan het rempedaal intrappen alsof het hondsdolle labradorpup is die absoluut dood moet. Vervolgens chillaxend langs de flitspaal of flitsagentjes cruisen, niks aan het handje. Tien meter verder weer accelereren alsof iemand de recordtijden bijhoudt op jouw dagelijkse route. En genoeg lutsers die het
anker uitgooien, zelfs als ze zich keurig houden aan de snelheidslimiet. Dankzij onderzoek naar de snelheid via meetlussen is men er achter dat vrijwel iedere automobilist op deze manier met flitsers omgaat. Behalve die paar halve zolen die de wetten van het asfalt niet begrijpen of bewust negeren. De schatkistrijders, als het ware. Het is voor het eerst dat iemand de moeite neemt om de gegevens van TrafficView te gebruiken in onderzoek naar de effectiviteit van flitscontroles (non-existent). Dit programma is een database van alle metingen van alle meetlussen in Nederland. Waar dit programma tot nu toe voor gebruikt werd? Niet om te analyseren waar een betere doorstroming, slimmere infrastructuur of meer asfalt nodig is. Nope, vooral om te checken waar flitscontroles het meeste op zouden brengen. Flitscontroles maken het verkeer net zo gevaarlijk als wanneer Rijkswaterstaat willekeurig stoeptegels van viaducten zou laten afpleuren. Bovendien dienen ze niet de verkeersdeelnemer, maar de schatkist als hoger doel. Afschaffen, zeggen wij. Zet maar wat meer Blik op de Weg-auto's in om de boel in de gaten te houden.
Reaguursels
InloggenIn het collum ingezonden brieven van enkele weken geleden dagblad van noord limburg schreef een weggebruiker dat bij wegwerkzaamheden van rijkswaterstaat, de borden van de snelheidsbeperking onduidelijk waren.Hij had daardoor een bekeuring voor te snel rijden gestuurd gekregen. Daar ik vrij vaak dit trajekt gebruik weet ik pertinent zeker dat deze persoon
absoluut geen gelijk heeft.Als hij de borden niet kan lezen n.l. 70 is 70 en honderd is en blijft 100.
dat in de gevallen waar die 70 begint ,de meeste automobilisten te snel doorrijden ,of het bord niet willen zien ligt in dit geval echt niet aan rijkswaterstaat maar aan hun zelf. in ieder geval hulde aan de politie,70 is 70 en 100 is en blijft 100
Ik rij bijna nooit te hard. Maar voor de zekerheid rem ik toch altijd flink af. Bovendien zijn de mensen achter je dan gewaarschuwd.
boer zoekt hoer.
Waarom ben ik de enige die het heeft over de nieuwe maximumsnelheid in Nederland van 130km/u? Ergo: conclusie van dit onderzoek is dat 130 ingevoerd moet worden op alle Nederlandse snelwegen (klein stukje A10 daargelaten)
Vind je het gek dat mensen zich in Nederland niet aan de maximumsnelheid houden? 100km/u op een autoSNELweg? Van Amsterdam mag je over een 10 baans snelweg naar Utrecht maar 100km/u, en van Utrecht totaan Vianen, dus over een totale afstand van ruim 40km mag je, ondanks dat de weg door de weilanden voert, kaarsrecht is en tenminste 3 rijstroken per rijrichting heeft, maar 100km/u. Heel gauw 130 invoeren op dit traject, en liever nog in heel Nederland, dan praten we verder. Maximumsnelheid+snelweg+Nederland=Farce.
Snel afschaffen die zooi, vind het altijd vervelend
als ik net lekker 150 aan het rijen ben en weer moet remmen voor een klote flitser. Dat is bijna net zo vervelend als een linksch rijdende bejaarde vrouw.
go..... johnny! overdrijven is ook een stijlvorm, trappen of het een hondsdolle labradorpup is, veel gekker kunnen ze niet. tenminste als je politiek correct wild blijven.
Voor de Android bezitters hier: google eens op 'FlitsNav' :-)
Komop mensen, wat een rechtse flauwekul weer !
Natuurlijk zijn het niet de flitspalen die gevaarlijk zijn, maar die domme, door testosteron geteisterde zielepoten in hun auto's die zich niet aan de regels weten te houden !! Geflitst worden is een keuze. Als je gewoon de regels naleeft, dan krijg je geen boete.
Als je zoveel last hebt van je kleuterhormonen dat je doorlopend het gaspedaal in moet trappen, dan moet je ook een vent zijn en gewoon die boetes betalen.
Tuurlijk lacht de regering zich suf ! Allemaal schelden en tieren over boetes en toch massaal de fout in blijven gaan en betalen ! Wat wil je als overheid nog meer !
Trouw, misschien wel de beste krant van nederland
Bethor | 17-06-11 | 10:21
Hebben ze bij jullie bewegende flitspalen?
Uit het artikel: -"Als we helemaal niet meer controleren, zou de snelheid over de gehele linie hoger liggen", zegt woordvoerder Ernst Koelman. Volgens hem is het onmogelijk om daar onderzoek naar te doen omdat 'mensen nooit zullen geloven dat we écht niet controleren'. Zo'n onderzoek bestaat dan ook niet."-
Wat Ernst Koelman hier dus zegt is: Als we niet meer controleren gaat de gemiddelde snelheid toch niet omhoog, in tegenstelling tot wat hij in zijn eerste zin beweert. Derhalve zijn de controles zinloos en alleen ter vulling van de staatskas.
Gootbalkoning | 17-06-11 | 13:03 | + 0
Laat die laatste kop maar van de buis blijven. Want die is inmiddels zo ongeloofwaardig geworden als een wilde rood-wit-blauwe krokkodil.
Flitspalen weghalen en het geld gebruiken voor het verdubbelen van het aantal mobiele teams.
Allemaal met camera, uiteraard. Maak een 24-uurs-zender met alleen Wegmisbruikers. Een non-stop hitparade van bumpergeplak, 140 waar je 80 mag, verdrijvingsvlakken en busbanen als inhaalstroken, bejaarde linkerbaanblokkades, drugsrunners, schijt aan rood licht en uiteraard Koos Spee voor de broodnodige irritatie.
He, wordt die Koos Spee nu ook door cijfers voor jarenlange leugenaar gezet? Dacht even dat het alleen door kwaaie GS-ers gebeurde, maar nu blijken die kwaaie GS-ers het toch jarenlang bij het rechte eind gehad te hebben. Dus, nu met cijfers onderbouwd: Koos, je bent een grote leugenaar en al die jaren al geweest!!
Waaaaaaarom??? Waarom moet een op zichzelf interessant onderwerp door zo'n slechte schrijver als Quid vern**kt worden? Geef die man een cursus stijlfiguren en vergelijkingen ofzo, want dit doet pijn aan de ogen.
Ja die dingen zijn inderdaad gevaarlijk. Ik heb altijd geleerd dat je niet moet remmen op de snelweg tenzij het echt niet anders kan. (Voor de paniekremmers onder u: gas loslaten is ook een optie hoor.) Maar bij zo'n flitspaal springt iedereen op de rem. Levensgevaarlijk. Gedurende 300 meter houden mensen zich aan de snelheid om vervolgens weer lekker gas te geven. Haal die nutteloze en gevaarlijke dingen toch weg!
Het is net zo naief om te denken dat de politie flitst om de verkeersveiligheid te bevorderen, als te geloven dat tabaksaccijnzen worden geheven om het roken te ontmoedigen.
@Illegale realist | 17-06-11 | 12:07
Ik let meestal op het verkeer voor me.
Als ik op de weg zit let ik altijd op de berm.. Kleine verhogingen, vangrail die ineens een torentje heeft, een verhoogde/geblindeerde transporter langs de weg, een aanhangwagentje die op een rare plek staat.. *KATJINGG*
Om dan nog niet te beginnen over de laserguns...
sowieso is minimaal 75% van de verkeersdeelnemers retarded.
Zolang het geld opbrengt, kijkt het overheidsapparaat niet naar dit soort cijfers.
Snelheidscontroles, weer zo'n typisch voorbeeld van iets wat geen enkele burger wil maar gewoon bestaan. Een duidelijk bewijs dat politici totaal niet werken in opdracht van hun bazen (de burgers dus).
Ik hou altijd zelf mijn record tijden van mijn dagelijkse route bij. Wie doet dat nou niet?
@necrosis | 17-06-11 | 11:02
Op wiens bank anders?
@borderliner | 17-06-11 | 11:07
Precies! Ik zei in deze topic al eerder: die koleredingen schieten te pas en te onpas op 90km/uur en collega's van me worden nu met enige regelmaat beboet rondom die trajecten. En waarom schieten ze op 90? Ik kan me niet voorstellen waarom dat de verkeersveiligheid bevordert.
@Benzodine | 17-06-11 | 11:10
Precies, ga voor de lol maar een keer een dagje A2 A'dam-Utrecht rijden.
Je komt er een paar randdebielen tegen hoor!
@Heau even | 17-06-11 | 10:58
Dat vind ik aan de ene kant heel terecht maar aan de andere kant hebben we hier heel veel steuntrekkers die zwart bijklussen die dan dus heel laag beboet worden voor hun criminele weggedrag.
@Heau even | 17-06-11 | 10:58
Leuk dat het werkt in .ch, in nl zal het niet werken vanwege het hoge aantal uitkeringstrekkerTs en de daarbij behorende inkomstenverlies voor de staat.
Kut verhaal, flitspalen zorgen er wel degelijk voor dat ik langzamer rijd, zeker op plaatsen waar ik niet weet waar de flitsers staan. Ivm het mogelijk missen van palen rijd ik dus altijd wat minder te hard daar.
@Heau even | 17-06-11 | 10:4
De reden dat mensen rechts inhalen is dat mensen onnodig links rijden.
Dus je hele verhaal over dat mensen moeten beseffen dat ze niet alleen op de weg zijn geldt vooral voor de onnodig linksrijders.
@necrosis | 17-06-11 | 10:55
Over faalboetes gesproken: www.telegraaf.nl/binnenland/10041044/_...
@Heau even | 17-06-11 | 10:53
Weet ik maar ik wou het gewoon even zeggen zo op vrijdag. ;)
En weet je, ik heb nog wel met de politie te doen. Aan de ene kant neemt de hardheid van de criminaliteit toe en aan de andere kant krijgen ze steeds minder middelen en worden ze steeds softer opgeleid. Ik hoop dat de nationale politie dit euvel gaat verhelpen maar ik heb bange vrees.
Minder kassies, meer laserpistolen-paultjes!
Flitspalen zijn nog wel te doen, maar die matrixborden met 90km/u. Dat zijn pas klotedingen.
In de Randstad staan ze bijna constant op 90km/u.
Ziek word je er van. Genoeg ruimte op de weg en toch 90!
Ook zo leuk, de A27, Utrecht-Everdingen. Met gemak twee banen kunnen rijden en toch staat er op 80km/u op de matrix.
En waarom?
In geen velden of wegen files/opstoppingen?
Dat leidt tot agressief rijgedrag omdat er geen enkele reden lijkt te zijn om de snelheid te matigen.
En geloof me, met 30k per jaar op de weg weet je wel hoe het zit.
@Ad Telenooie | 17-06-11 | 10:48
Moet jij niet op je eigen bank gaan liggen met een traytje Euroshopper?
Kommaneukertje | 17-06-11 | 10:39
hulde! same here, ik rij alleen in de file las ik gisteren:-)en dus nergens te snel.ik sta dus ook niet minimaal 2 keer per maand woedend bij de briefjesbus te schelden omdat er een bekeuring is. zo jammer van je geld. je had vam dat geld bv ook bloemen voor je vrouw kunnen kopen of er lekker van uit eten gaan met je vriendin. maar ja,het blijven haantjes he... in het verkeer dan:-)
Sliptong | 17-06-11 | 10:56
Hier in .ch wordt men beboet naar inkomen. Dan pas je wel op, dat tikt behoorlijk aan namelijk.
Hah, leuk, flitspalen afkraken.
@eerstneukendanpraten | 17-06-11 | 10:49
Zelfs dat mag ik niet dus houd ik mij voornamelijk aan de snelheid. En ik neem ruim de tijd voor een afspraak. Het is tegenwoordig op elk willekeurig moment van de dag de reistijd + een half uur en in de spit reistijd + 1,5 uur. Ik ga me dus echt niet haasten.
Grootste faalboete aller tijden....
www.youtube.com/watch?v=ZAgqdIcJieQ
Sliptong | 17-06-11 | 10:50
Dat was dan ook niet de discussie.
Natuurlijk moeten er targets gehaald worden. Wat zou de politie zijn zonder quota? Die arme agenten weten dan spontaan niet meer wat ze moeten doen.
[/sarcasme]
Net als extra asfalt niet zou helpen tegen de files (fail!) helpt flitsen tegen verkeersdoden (fail!); eenzelfde voorbeeld? Het afluisteren van telefoons zonder wettelijk verplichte rapportage helpt bij het oplossen van misdrijven (fail?)
De overheid zal toch wat anders moeten verzinnen als rechtvaardiging. Dat er ondertussen jaarlijks bijna 2000 mensen vermijdbaar overlijden in ziekenhuizen hoor je bijna niemand over: dat oplossen tikt pas aan.
@Heau even | 17-06-11 | 10:43
Het is aangetoond dat de politie niet zozeer controleert op plaatsen waar de verkeersveiligheid echt in het gedrang komt maar met name op plaatsen waar de pakkans groot is. Er moeten gewoon targets gehaald worden.
Sliptong | 17-06-11 | 10:47
Ik mag in mijn leasbak wel één bekeuring per jaar veroorzaken die door de baast wordt betaald maar mag ze niet opsparen als ik een jaar niets heb gehad. Erg zuinig dit is...
Flitsen heeft al lang niets meer met verkeersveiligheid te maken, net zoals wegenbelasting niets meer met het bouwen van wegen te maken en betaald parkeren in Amsterdam niets meer met het creëren van parkeerplaatsen te maken heeft.
De overheid heeft een monopolie op het uitknijpen van burgers, en doet dit op zoveel mogelijke manieren.
Flitsen is er één van. Dat het onveiliger is, boeit niet, zo lang de knaken maar binnenkomen.
Een flitspaal is gewoon een investering, die zich na een aantal jaar flink terugverdient. Zeker als de verkeerssituatie wat onduidelijk is. Het fitsgeld is gewoon aan de 'graai-regel' onderhevig. Dikke deuren van semioverheid instellingen geven hun tonnen salaris ook niet terug, ook al maken ze er een puinhoop van. Dit geld ook voor het flitsgeld, dat de verkeersveiligheid niet bevorderd.
Weetje, de politie zijn degene die gevaarlijk zijn!
Als ik gewoon m'n bank wil beroven, zijn zij het die me (desnoods met geweld!) tegen willen houden, de bastards!
Dit moeten we toch niet willen?
@borderliner | 17-06-11 | 10:35
Die wegverbreding en alle leuke verkeersborden kunnen makkelijk betaald worden van wat er jaarlijks binnengeharkt wordt via btw en accijnzen op brandstof alleen al. Er blijft zelfs grofweg 60% over om algemene middelen te spekken.
Kunnen we niet beter de hele Politie afschaffen. Wij Nederlanders hebben toch een groot zelfregulerend vermogen? * proest *
irma zonderboezem | 17-06-11 | 10:43
Alleen voor het afkloppen hoor, heb nog een ouderwets houten bureau. En die vrijmibeau is natuurlijk wel een beetje gericht op de mannelijke hetero en vrouwelijke lesbo. Maar begrijp dat jij dus niet tot de doelgroepen behoort. Zal een balletje opgooien bij de redactie voor een donderdagmiddagdude. Hier alvast een voorproefje: www.google.nl/imgres?imgurl=http://www...
@Kommaneukertje | 17-06-11 | 10:39
Je hebt gewoon gelijk. Ik heb een leaseauto dus die benzine maakt me niet uit. De boetes wel dus ik let wel goed op of ik flitsservice.nl langs de kant van de weg zie. Voor de rest kun je niet echt schrikbarend te hard rijden want er rijden zoveel debielen op de weg dat dat levensgevaarlijk is. Even los hier van: het nieuwste speeltje, de matrixborden boven de weg met variabele snelheid, worden nu te pas en te onpas op 90km/uur gezet en wie staan er bij dat soort trajecten te flitsen? Juist. Hoezo verkeersveiligheid?
In Deutschland krijg je een niet zo hoge boete, maar wel strafpunten en al heel gauw een fahrverbot van een maand. Bij 8 strafpunten moet je cursus doen van 250+ euri. Als je dat allemaal overkomt (mij niet for the record) piep je al gauw anders... Neemt niet weg dat de afstandregels in Dld bezopen zijn.... Als je 100 rijdt moet je 50m afstand houden. Enig idee hoeveel Duitsers daar tussen piepen?
@blinde kip | 17-06-11 | 10:43 | + 0 -
Ja en uiteraard nog een................
BOETE!
eerstneukendanpraten | 17-06-11 | 10:28
je rechterhand is reeds onder het bureau begrijp ik?
ik wacht al weken op de donderdagmiddagdude, maar helaas. veel plezier vanmiddag in ieder geval.
kapotte_stofzuiger | 17-06-11 | 10:35
Over a. Daar ben ik het fundamenteel mee oneens. Mensen moeten zich beseffen dat ze niet in hun eentje op de weg zitten. Er zijn regels, en die regels zijn er met een reden. Die reden is heel simpel: Als je je niet aan de regels houdt, kunnen er doden vallen. Even voor de nuancering: Het maakt mij niets uit of iemand iets te hard rijdt. Het maakt mij echter wel iets uit als iemand rechts inhaalt. Ik mag het dan wel zien en erop kunnen reageren, het gros van de automobilisten ziet het niet en verwacht het al helemaal niet, waardoor degene die rechts inhaalt dus actief en bewust niet alleen zichzelf, maar ook anderen in gevaar brengt op de weg. Dat je met je eigen leven speelt, moet je vooral zelf weten. Maar feit is nu eenmaal dat je niet in je eentje op de weg zit, en dat je dus rekening hebt te houden met de mensen om je heen. Dát is leven en laten leven. Rechts inhalen en andere asociale gedragingen zijn dat zeker niet.
Daarnaast wek je met dergelijk gedrag slechts irritatie en agressie op, wat de gedragingen op de weg in het algemeen er niet beter op maken. Daarom moet asociaal weggedrag keihard bestraft worden. Natuurlijk kan je ook met een zichtbare politieauto rijden, dan houdt iemand zich echter slechts even in, totdat de politie weg is, om het gedrag daarna voort te zetten. Met de onopvallende surveillance kan iemand geconfronteerd worden met zijn/haar levensgevaarlijke gedrag. Dat heeft niets met een NSB mentaliteit te maken, maar juist met het leven en laten leven wat u aanhaalt.
Dit alles neemt niet weg dat er blijkbaar een basis ligt in onze eigen cultuur waarom dit gedrag plaatsvindt. Een van de redenen is simpel: Mensen kunnen niet rijden. De tweede is ook simpel: Mensen durven anderen niet aan te spreken op hun wangedrag. Maar het egocentrische en egoïstische wat ik eerder al noemde, is niet uit te vlakken. Voor algemeen beter weggedrag in Nederland is een cultuurverandering nodig, en die zie ik niet zo snel gebeuren. Zeker niet wanneer wij anderen hun wangedrag maar voort laten zetten, zoals u opteert.
@Kaas de Vies | 17-06-11 | 10:41
Word je bedreigd in je eigen buurt?
Verhuis maar!
So fucking what. Het staat als post in de mijarden nota van de overheid dus al kost het 10.000 levens per jaar. Die Reichsmarken moeten binnenkomen! Het moet want Griekenland moet geholpen worden en het is bovendien goed voor de aanstaande vergrijzing.
Het effect is juist zeer nuttig. De overheid kan weer wat potjes vullen en gelijk uitgeven. Missie geslaagd dus.
Staat los van hoe hard er volgens mij gereden moet worden of waar aan het boetegeld kan worden besteed. Dan is de uitslag misschien heel anders.
@Kommaneukertje | 17-06-11 | 10:39 | + 0 -
Ooit wel eens niet lijnrecht over een zebrapad gelopen?
BOETE!
Ooit wel eens een bullebak op straat gedeponeerd?
BOETE!
Ooit wel eens 52km gereden maar je 50 mag?
BOETE!
Ik zal wel een burgertrut zijn en op -oneindig uitkomen, maar ik hou me gewoon aan de maximumsnelheid. Dan hoef ik niet te remmen voor die palen (behalve als de would-be coureur voor me zijn anker uitgooit) en ook niet op te trekken. Scheelt me boetes en - een veel grotere besparing - benzine.
Maar het is veel makkelijker de flitspalen de schuld te geven dan in de spiegel te kijken en je af te vragen waarom je die boete eigenlijk krijgt.
@Che_cuevara | 17-06-11 | 10:33
Ik doe mijn best!
*grinnik*
@kapotte_stofzuiger | 17-06-11 | 10:05
Dat komt, omdat die 'onderbuik' (ieuw, vies woord, daar denken linksen mee in het fietsenhok, wij hebben gewoon een instinct) vanture is mee gegeven, als survivaltool. Hier niet naar luisteren, is simpelweg autodestructief gedrag.
@Bethor | 17-06-11 | 10:21
Mag dat wel?
Een flitspaal moet toch stil blijven staan?
@Requiescat in pace | 17-06-11 | 10:28
@Heau even | 17-06-11 | 10:32
Bah, wat een NSB-mentaliteit [godwin].
a) het motto 'leven en laten leven' moet weer terug in het Nederlandse verkeer; dat rijdt die persoon maar wat te hard en haalt hij rechts in, laat hem lekker
b) zoals in andere beschaafde landen juist opvallende politie-auto's, dan wordt iedereen er even aan herinnerd dat er zoiets bestaat als verkeersregels.
@Strange Glue | 17-06-11 | 10:24 | + 0 -
Nee
Fijn dat een kwaliteitskrant dat even voor ons heeft uitgezocht, of eigenlijk heeft bevestigd.
Maar ja, flitspalen weg, dan is dat ook het eind van de wegverbreding. Het moet toch ergens van worden betaald.
Ik vind het idee wel leuk, dat de hardrijder uiteindelijk betaald voor de verbreding van het wegennet.
Ik zeg, bedankt!! :D
Ik heb er dit jaar al zes gehad, tegen de voorgaande vijf jaar nul. Zo langzamerhand begint dat wel mijn opinie te wijzigen vwb flitscontroles.
Requiescat in pace | 17-06-11 | 10:28
Ah, zelfde gedachte.
Het enige is wel dat ik die auto's altijd herken. Die mensen kunnen namelijk wél rijden (en als je goed oplet zie je wat dingen aan de auto's zelf), en dat valt op in een land waar 95% van de mensen niet fatsoenlijk kan rijden, nul verkeersinzicht heeft en slechts egocentrisch en egoïstisch van A naar B wil komen.
@necrosis | 17-06-11 | 10:11
Dat zouden de enige flitspalen moeten zijn die we nog toelaten.
Ik opteer voor meer undercover surveillance op de weg. Dat werkt tenminste, gelijk de extreem asociale apen uit hun wagen trekken en confronteren met het eigen gedrag. Dat werkt tenminste, keiharde confrontatie en direct een boete van honderden euri voor je wangedrag.
Daarnaast levert het altijd weer geniale, beschamende, fantastische, trieste, en hilarische televisiebeelden op in Blik op de Weg en Wegmisbruikers.
@Montgomery Burns | 17-06-11 | 10:30 | + 0 -
Voor het primaten-topic moet u hier zijn.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/...
@Flippo | 17-06-11 | 10:28 | + 0 -
Doe nou maar niet zo bijdehand.
In Nederland wordt al jaar en dag de normale man/vrouw beboet voor de grootste flauwekul.
Tuurlijk moet de politie handhaven, maar doe dit effectief en zorg voor de minste last voor de normale burger.
De normale burger wordt namelijk gestraft voor normaal gedrag, of vind u het normaal dat u in uw blote lul door een poortje moet op Schiphol?
Weer zo'n primaten-topic.
Ik stel voor dat we alle vormen van controle en straf afschaffen. Ze helpen toch niet. En het eigenbelang van de burger en reaguurder is er ook niet mee gediend. Die weet heus zelf wel wanneer hij zich aan de wet moet houden en wanneer lekker niet.
Volgens mij zijn blik-op-de-weg-auto's inderdaad veel beter dan flitsers. Dan krijgen tenminste de echt asociale weggebruikers een boete, en die auto's verdienen zichzelf ook echt wel terug.
Heb al 10 jaar (even afkloppen) geen bekeuring meer gehad voor te hard rijden. Weet gewoon waar de palen staan...
Ik wacht op de vrijmibeau maar niet te veel linkjes deze keer aub. En geen melonparty weer met oude flikkers aub...
"Lutsers" vervangen door "vrouwen en bejaarden".
door al die controles let ik tegenwoordig extreem goed op mijn teller .. iets minder op de weg , maar ik heb toch een airbag, jammer voor de fietsers..
Gewoon een beetje op de viaducten voor je letten op de snelweg dan is er niks aan de hand. Maar ja, nadenken/opletten/autorijden in het algemeen zijn wereldvreemde begrippen voor het gros wat meent op de snelweg te moeten rijden.
@nokkenaskettingklem | 17-06-11 | 10:22
Dus zonder dat ding was je wél gewoon door oranje/rood gereden?
@nokkenaskettingklem | 17-06-11 | 10:22 | + 0 -
Zo te lezen ook nog een hersenbeschadiging opgelopen?
Hoe zit het trouwens met dat andere schatkistvullertje dat geen iota aan extra veiligheid heeft opgeleverd? De boeteverdubbelaar, ik bedoel de identificatieplicht. Die mag onze vrijheidsminnende, liberale VVD toch wel eens afschaffen, maar ik geloof dat het onderwerp nog niet eens ter tafel is gekomen. Waarschijnlijk omdat het zo lekker helpt bij de handhaving (iets dat net als bij flitsers door onderzoekers ernstig in twijfel wordt getrokken)
@Den Meester | 17-06-11 | 10:17
VetKewl!
necrosis | 17-06-11 | 10:18 LOL
Tommygunner | 17-06-11 | 10:18 "Dat haal je normaal gesproken enkel als je je voorruit dichttaped met landbouwfolie o.i.d...." ben je toen ook gepakt?
4 maanden geleden op de motor zx-7, gestopt voor zo'n ding bij stoplicht ivm ornje-rood, behalve de conexionbus die achter mij reed. Conclusie? Schaafwonden en een "nieuwe" motor zx-9 van de verzekering.
Vannochtend nog op de n44 gezien, zo'n lutser die besluit 50 te gaan rijden omdat er een flitspaal aan komt.. IDIOOT..
Als vrijwel -iedere- automobilist remt voor die palen, zoals Johnny beweert, gaat het argument dat die dingen zo'n gigantische inkomstenbron voor de schatkist zijn natuurlijk niet meer op.
Als je een béétje kan sturen zijn die palen geen probleem, dus laat maar lekker staan.
@Strange Glue | 17-06-11 | 10:14
5 á 6 bekeuringen, dat is echt slecht! Dat haal je normaal gesproken enkel als je je voorruit dichttaped met landbouwfolie o.i.d....
@Strange Glue | 17-06-11 | 10:14
Als ik Prem hoor raak ik spontaan aan de drank.
En met drank op, stap ik niet in mijn auto.
Zonder auto's geen ongelukken....
Het antwoord is dus JA!
levensgevarlijk, die flitspalen: www.youtube.com/watch?v=W9e-txPOoEw (actie @ 2:27)
Bij de van de realiteit losgezogen ambtenarij en politici zijn auto's fout.
Dus files, hoge BPM en accijns, en weinig tot geen prkeerplaatsen alsmede boetes.
Liefst een kastje, u let toch wel op de berichten van her en der?!, om de kilometerheffing in te voeren. Dan kunt u NIETS meer en heeft u GEEN PRIVACY meer.
Maar u bent dan ook een minderwaardig mens, als autorijder.
In de UK zijn ze er ook al achter, het is de Daily Wail, maar toch:
www.dailymail.co.uk/news/article-13538...
Ik krijg gemiddeld 5 a 6 bekeuringen per jaar, allemaal van een paar tientjes, ik rij nooit extreem hard, ik haat die dingen !!
@filmpje, luisteren naar Prem tijdens het autorijden, bevorderd dat de verkeerveiligheid?
@Kaas de Vies | 17-06-11 | 10:06
Onderbuikgevoelens zijn evolutionair gezien al heel oud.
www.scientias.nl/angst-ontstaat-mogeli...
Dat die flitsers er primair staan om de schatkist te vullen en niet voor de verkeersveiligheid, wisten we natuurlijk allemaal al. Maar denken we ook dat de verkeersveiligheid omhoog gaat zodra die flitspalen verwijderd worden? Ik denk het niet. Overigens hou ik me over het algemeen keurig aan de snelheid en heb ik al vier jaar geen bekeuring gehad (in de drie jaar daarvoor vier stuks) en ik moet zeggen dat het een stuk relaxter rijdt.. Desalniettemin dood aan de flitspaal op plaatsen waar de toegestane snelheid te laag is, waardoor er makkelijker geflitst kan worden. Zoals op de 5-baans A2 waar je op een zondagmiddag 100 kilometer per uur mag rijden..
-Flitspalen brengen uw financiële gezondheid ernstige schade toe-
(necrosis)
En de oplossing:
www.flitspaal.nl/redirect.html?p_redir...
@ Sarcasper | 17-06-11 | 10:08
+1
Trouwens.. die knakker in dat "anker"-filmpje remt die wellicht voor het kruispunt dat ze daar naderen?
Sarcasper | 17-06-11 | 10:08 | + 0 -
Gebruik het nieuwe ezelsbruggetje LoKSCHaaP
Onzin. Het argument 'we doen het voor de veiligheid' vond ik op de snelweg altijd al laf, maar het feit dat wij de gebruiker een manier hebben gevonden om ongelukken te maken bij een flitskast is geen reden om het ding af te schaffen, zoals het argument 'iedereen gebruikt toch wel coke' geen reden is om het te gedogen of legaliseren.
Dat er voldoende ander relevant politiewerk te doen is waar we de middelen en manuren (plaatsen, verwerken rolletje & boetes, 'manueel' flitsen) voor kunnen gebruiken, is een reden om flitskasten af te schaffen.
Heeft onthult? Jei bend zeker geslaagt voor je ijndeksamen. Of tog gezakd?
Flitsen is een links betaalmiddel voor de feestjes, een handig middel om de rechtsmensen dwars te zitten. Het valt op dat de flitsberichten op de radio een stuk minder lang zijn dan bij vorige kabinetten...
Waar kan ik mijn geld terugkrijgen?
Het is wel opvallend dat de onderbuik van de normale Nederlander steeds gelijk heeft.
Houzee voor de onderbuik
Hoewel ik het onapparaten vind en nog steeds een kastje in de auto heb om me voor alle soorten controles te waarschuwen, denk ik alsnog dat ze, naar het totale beeld gekeken, wel werken. Veel mensen houden zich aan de snelheid puur en alleen om niet geflitst of gelasert te worden.
Remmen voor een flitser doen we toch allemaal. We betalen al genoeg als rijder!
Alles, maar dan ook alles wat rommelt in de onderbuik, blijkt gewoon waar te zijn. Niets geen populisme of vooroordelen, maar realisme.
REAGEER OOK