Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mag u niet weten: scholen zijn poel des verderfs

japaneseschoolgirlhotftw.jpg Verboden kennis van te nemen. Gaarne terughoudend over berichten. Niet in de media verschenen dus er is niks gebeurd. Voor u houden a.u.b. Wat u niet ziet is er ook niet. Oftewel: er is niks aan de hand op Nederlandse middelbare scholen. Ook al vinden er dagelijks zoveel "incidenten" plaats dat het gewoon standaard is, u leest en hoort er niet over dus is het niet zo. Daar houden scholen namelijk niet van, "incidenten" in de media. Slecht voor de naam weet u wel. Fuck de pers, onder de pet houden die uitgescholden leraren, fysiek bedreigde docenten en scholieren, bommeldingen, vandalisme en fysiek of verbaal geweld door ouders van leerlingen. Het gezaghebbende oud mediale televisieprogramma EenVandaag berichtte vanavond op televisie over deze ontluisterende toestanden op middelbare scholen, maar wij doen dit al reeds jaren. Neem bijvoorbeeld dit incidentje, of dit incidentje. Hiero, ook een incident. En daar, had u eigenlijk ook niet mogen weten (meer: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10). Zo, genoeg gezien. Schijt aan de waarheid verder. Dood aan de vrije pers. Als u op een incidentenschool werkt en een journalist stelt u vragen houdt u uw kaken stijf op elkaar. En u mailt dat "incidentje" even door naar GeenStijl natuurlijk. Iemand moet tenslotte doen wat reguliere media niet doen... Update: nu het toch over scholen gaat melden wij vast het einde van zeker twee vier InHolland-opleidingen.

Reaguursels

Inloggen

@Mister13 | 28-04-11 | 10:13
U gaat de status van zwitsal-af niet halen op deze manier.
Wellicht leert u als Mister14 wel in de pot te piesen.

illuvatar | 28-04-11 | 20:18

@Treurig varken | 28-04-11 | 08:27
idd, bij mij vlogen de kinderen soms letterlijk door de klas. Ook in de softe jaren '70. En bij leraressen hoefde je ook niets te flikken want dat waren nog echte bitches die ook een grote mond konden opzetten.
Maar de tijden zijn veranderd. Onderwijs is gefeminiseerd met vrouwtjes die alles met fluwelen handschoenen aanpakken, die ene turk of marokkaan die vroeger in z'n eentje niks durfde heeft nu vele broertjes en vriendjes op school en de gevreesde rector waar je vroeger het liefst zo ver mogelijk vandaan bleef is vervangen door een stel managers wiens enige zorg is hoe ze zo snel mogelijk door kunnen stromen naar boven, zo ver mogelijk van de werkvloer af. Deze kaalslag is het resultaat van 30 jaar financieel afknijpen van het onderwijs door de politiek en de daarbij gepaard gaande schaalvergroting. Wie vandaag de dag voor de klas wil gaan staan moet wel erg naief of een enorme masochist zijn.

John Toroflex | 28-04-11 | 10:52

-weggejorist-

Mister13 | 28-04-11 | 10:13

Waarom moeten hbo instellingen van die grote logge stads overschrijdende instellingen worden. Alles bij elkaar zou goedkoper zijn. Fusies in het onderwijs hebben odnuidelijke mangement lagen gecreerd die juist meer kosten.
Zogenaamde ionnovatieve projecten met bonus regelingen die echt nergens over gaan. Deze mensen hebben geen visie. er zijn studenten it die gewoon de micrsoft examens halen en dat zijn dan de punten voor een semester. 1 boek van ca 70 euro een paar video's bekijken examen aanvragen klaar, werdruk 1.5 week intensief werken. tijd door school beschikbaar gesteld 3 maanden

wij morsen niet alleen met talent maar ook met tijd.

dolffie | 28-04-11 | 08:59

die jeugd van tegenwoordig is allemaal schorriemorrie

allemaal

we gaan naar de kloten!!!!!

(o wacht ff dat word nu al ruim 50 jaar verteld en we zijn er nog steeds als natie)

novocaine | 28-04-11 | 08:46

Petrus de Rewa | 28-04-11 | 08:34
De wonden die nu geslagen zijn door die waanzin etteren maar door.
Hoeveel heeft het al niet gekost aan persoonlijk leed?
Om nog maar te zwijgen over de kapitaalsvernietiging.
Hoeveel generaties zullen daar nog onder te lijden hebben?
Je kunt een hond slaan totdat die bijt en de Nederlandse hond begint al vals te grommen.
Nu wordt het meeste slechte nieuws nog gebracht via de "Grape vine" dat is een veenbrand.
Nogmaals ik hoop oprecht dat het nooit zover komt, maar vrees het ergste.

Sjeng de helle | 28-04-11 | 08:42

Krachtmeester | 28-04-11 | 08:27
Sorry, K omhoog gooit.

Sjeng de helle | 28-04-11 | 08:34

@Krachtmeester | 28-04-11 | 08:27
Daar ben ik het met je eens. Van gewapende revoluties komt alleen maar ellende. Zie daarna maar weer een burgersamenleving op te bouwen. Militair ingrijpen met een sterke man slaat wonden die drie generaties later nog niet geheeld zijn. (Ik spreek nu over 00-36-1)

Petrus de Rewa | 28-04-11 | 08:34

rachtmeester | 28-04-11 | 08:27
Daar ben ik het volmondig mee eens!
Maar ik zie de bui wel hangen als dit zo blijft doorgaan. En zou het dan zover komen, wat ik niet hoop, dan maar a.u.b. gediciplineerd en niet met een woedende bevolking, die het beu is.
Ik hoop oprecht dat ik me vergis en een verkeerde inschatting maak.

Sjeng de helle | 28-04-11 | 08:31

Sjeng de helle | 28-04-11 | 08:17
Ja, maar alleen via de democratische weg.
Of voor mijn part met demonstraties.
Maar niet a la Zuid-Amerika met een 'sterke man'.
Dat heeft nog nooit ergens gewerkt. Nog.Nooit.

Krachtmeester | 28-04-11 | 08:27

Laren NH 1979: Leerling van 6e klas Gooische school slaat directeur keihard in z'n gezicht waarbij de bril van het schoolhoofd uiteebspat tegen de muur.
Dit vanwege het herhaaldelijke verzoek om te stoppen met kletsen omdat er les gegeven werd.

Reactie schoolhoofd op die klap: Leeling Dirk Jan W. wordt met kracht op zijn smoel geslagen en tegen de grond gewerkt. Pas losgelaten bij de belofte dat hij al hetgebroken glas van de bril bij elkaar heeft geraapt.
Daarna een schop onder z'n hol; oprotten en NOOIT meer terug komen!

Kijk, dat was de enige aanpak die heethoofdige khudtkinderen moeten krijgen.

O.K., 31 jaar na dato maar alsnog +1 voor schoolhoofd, als ik dit nu allemaal hoor.

Treurig varken | 28-04-11 | 08:27

Krachtmeester | 28-04-11 | 08:13
dat de burger/Politiek de koers bepaald heeft, de afgelopen 40 jaar, dat moge duidelijk zijn, met een pracht van een resultaat.
Dat die koers voorgeschoteld werd en vol met belangenverstrengelingen en leugens over de resultaten zat dat moge ook duidelijk zijn.
Zou het dan eens niet eens tijd worden om de koers te wijzigen?

Sjeng de helle | 28-04-11 | 08:17

Sjeng de helle | 28-04-11 | 08:07
Kauweflul, het gaat overal gewoon om geld - dus ook in het leger.
Mijn punt is, dat militairen zich in principe niet met politiek moeten bemoeien. De gepensioneerde Dick Berlijns van deze wereld zijn al irritant genoeg.
Prima als militairen af en toe lekker gaan vakbonden voor betere arbeidsvoorwaarden, maar de (burger)politiek bepaalt de politieke koers, inclusief het bezuinigingsbeleid.

Krachtmeester | 28-04-11 | 08:13

Krachtmeester | 28-04-11 | 08:03
Dat zijn de rotte appels, die vind je momenteel overal dat is nu net het probleem.
Maar waar is dat het gevolg van? Ik kan me de afkeer van zijn collega's wel voorstellen, over zo'n gedrag.

Sjeng de helle | 28-04-11 | 08:07

Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:57
Ach, nu we het toch over ons landreddende leger hebben:
teletekst.nos.nl/tekst/110-01.html
Succes hè!

Krachtmeester | 28-04-11 | 08:03

Krachtmeester | 28-04-11 | 07:53
Ik kan me de operatie in de Ardennen nog herrinneren van de 101 e Airborne.
Heb dat ooit bestudeerd. Daar werd ook logistiek en administratief personeel ingezet in Bastogne als je mensen blijft tergen en de nood aan de man komt dan gaan die wel ervoor. Die 12.000 man hebben een gemeenschappelijke factor en hebben een sterkere cohesie dan de "Normale"Nederlander.
Nogmaals ik hoop dat er eindelijk inzicht komt en dat het nooit zover hoeft te komen.

Sjeng de helle | 28-04-11 | 08:02

Che_cuevara | 28-04-11 | 07:52
Die golf van geweld komt er alleen als de bevolking het zat is en dan vrees ik die ook.
Daarom is mijn hoop gevestigd op de ontevredenheid van het militaire apparaat en van de diender in de straat, die het zat is om als pispaal misbruikt te worden. Van de Politie leiding hoef je niets te verwachten die maakt voor een groot deel uit van het systeem met hun "Paaigelden". Laat ik voor de duidelijkheid stellen dat ook hier geen voorstander van ben maar het wel zou begrijpen als dit gebeurt.
Het kan gewoon niet langer zo doorgaan.
Als het dan al tot een aktie moet komen dan a.u.b. gediciplineerd zodat de ramp beperkt blijft.

Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:57

"Er is iets grondig mis in het Westen. De wetteloosheid van de overheid en almachtige concerns zien we terug in een sociaal verval van uiteindelijk heel de maatschappij."
Dit citaat van Tom Lassing (die zelf uit het onderwijs komt) geeft het goed weer.
In principe denk ik zelf liberaal, en zou dus voor de vvd moeten zijn, maar helaas de vele terechte kritiek op linkse politici, gaat evenzeer op voor rechts. Dat is het echte probleem!!!
Ik weet niet meer op welke partij ik moet stemmen om dingen echt te veranderen.
Nog even een lijstje corrupte vvd'ers:
-Hans Hogervorst, die ons een verplichte zorgverzekering door de strot heeft geduwd, héél liberaal.
-Robin Linschoten DSB
-Frank ook DSB
-Zalm, die ons goud verkwanselde en ons met de euro opscheepte.
-Over dat kleine flikkertje van de NZ lijn én InHolland zal ik verder maar zwijgen.
Nogmaals deze graaiers roepen niet het beste in jongelui op. Die zien dit gedrag als een bevestiging dat asociaal handelen loont.

Greetje Duisenberg | 28-04-11 | 07:57

Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:42
12.000 man een divisie?
Nee hoor. 12.000 man is voornamelijk ondersteunend, logistiek en administratief personeel.
Allemaal goed betaalde ambtenaren.
Succes met je staatsgreep.

Krachtmeester | 28-04-11 | 07:53

@Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:42
Ik weet het nog zo niet.
Aan alles is een grens en als die overschreden wordt is er geen stoppen meer aan.
Of dat de oplossing is weet ik niet want als dat gebeurt en er is inderdaad geen stoppen meer aan dan komt er een golf van geweld waar je niet echt vrolijk van zult worden denk ik.

Che_cuevara | 28-04-11 | 07:52

Che_cuevara | 28-04-11 | 07:36
Dat is nog maar de vraag, ons volk is zover geïndoctrineerd dat ze te lam zijn geslagen om voor zichzelf op te komen. Nog steeds worden de fantasten geloofd.
Mijn hoop staat op ons leger, die zijn nu aan de beurt om met 12.000 man en materiaal uitgerangeerd te worden.
Niets Kunduz, zet hier maar eens orde op zaken.
12.000 man is een divisie daar neem ik dit land mee in.
Hoop maar dat onze jongens zich dat realiseren, zal wel niet.

Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:42

@Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:32
Maar ze vergaten toch wel iets toen, en nu nog.

"Wie wind zaait zal storm oogsten"

En die storm is zich aan het ontwikkelen.

Che_cuevara | 28-04-11 | 07:36

@Krachtmeester | 28-04-11 | 07:31
Mogge,
Nou, die zijn wel geïnteresseerd.

Che_cuevara | 28-04-11 | 07:33

Che_cuevara | 28-04-11 | 07:23
Je hebt het door!
Voorheen had je de LTS ( lagere technische school ) vakopleidingen met veel praktijklessen, De MULO A en B
De HBS en het Gymnasium. Maar de Maatschappij moest gelijke kansen scheppen en de overstapo van het een naar het ander was te groot, dus zo zijn die tussenlagen ontstaan.
De Inspiratie werd gehaald uit het gelijkheids beginsel van de Linksche stromingen en de Linker vleugels van het CDA en de VVD en aanverwante artikelen.
De eisen werden verlaagd want er moest zo nodig de mogelijkheid ontstaan voor een ieder, of die nu bekwaam was of niet.
Dat gedachte gewring heeft zich doorgetrokken in alle lagen en overheidsdiensten met als resultaat de wrange gevolgen die we nu hebben.
Proficiat Nederland! De achterlijken die dit veroorzaakt hebben zijn nu Pensionado of begrijpen hun eigen rol niet.
Diegenen, waaronder ikzelf, die zich tegen die prutserij hebben verzet werden gedemoniseerd ( reactionair genoemd) of "kaltgesteld"( uitgerangeerd).

Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:32

@Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:14
Heb even gegoogeld op mamoetwet.
Als ik dat zo eens lees allemaal hebben ze er echt een zootje van gemaakt.
In plaats van zaken die niet werkten aan te passen gooiden ze er nog maar een niveautje tussen zodat je nu eigenlijk door de bomen het bos niet meer ziet.
Tenminste, zo interpreteer ik het.
Niet verwonderlijk dat het onderwijs niveau zo achteruit holt.

Che_cuevara | 28-04-11 | 07:23

Che_cuevara | 28-04-11 | 07:07
Als je dat maar weet.
In Nederland hebben we de lering van het socilaistische idiaal beeld onderwezen.
overigens de Mammoetwet was een initiatief van een KvP dame.
Daarna moest de idialistische maatschappij gepromoot worden naar het voorbeeld van "Bram uit de Commune".
www.youtube.com/watch?v=snDwmyMFCrc

Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:14

@Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:02
Kan best zo zijn.
Wij hebben vrienden wonen in Putte bij de Belgische grens, hun kinderen gaan ook naar België op school en volgens hen doen meer Nederlanders dat daar.
Een school in België is nog echt een school en er wordt tenminste nog wat geleerd ook.

Che_cuevara | 28-04-11 | 07:07

Che_cuevara | 28-04-11 | 06:59
Dat is ook nog steeds zo, een paar maanden geleden sprak ik een Belgische leraar ( uit Lanaken)die vertelde me dat in zijn klas van 28 kinderen er in de twintig Nederlander waren.

Sjeng de helle | 28-04-11 | 07:02

@Sjeng de helle | 28-04-11 | 06:53
Mogge Sjeng,
Ik geloof dat het in België nog zo is.
In ieder geval moet je daar niet doen wat hier allemaal op scholen gebeurt.
En daar geven ze nog echt les en geen kringgesprekjes en al die onzin.

Che_cuevara | 28-04-11 | 06:59

Che_cuevara | 28-04-11 | 06:09
Mogge Che,
Daar kun je ook blij voor zijn.
Ik ben blij dat ik in de jaren vijftig enn zestig nog op school heb gezeten, voor de Mammoetwet, toen moest de leraar nog met Meester of Mijnheer worden aangesproken.
Maar het woord incident gaat het ook dit jaar weer helemaal maken.

Sjeng de helle | 28-04-11 | 06:53

Mogge @all,
Ben ik ff blij dat ik in België op school heb gezeten.

Che_cuevara | 28-04-11 | 06:09

Ik kom wel eens in landen waar géén incidentjes op scholen zijn, waar kinderen nog gewoon les krijgen en op hun 8e al 3 talen spreken.

Ik wil de schooltijd van vroeger niet idealiseren, heb mijn deel van machtsgeile leraren wel gehad, maar tegenwoordig is je kind nauwelijks nog veilig op school

nance | 28-04-11 | 06:08

@Parsons | 28-04-11 | 02:40

Gelukkig is er nu een nieuwe generatie. Deze babyboomer geeft het stokje graag over. Veertigers zijn natuurlijk van alle smetten vrij, dat dan weer wel.

boeglul | 28-04-11 | 02:54

@repulse | 28-04-11 | 01:55
Je hebt groot gelijk.

Parsons | 28-04-11 | 02:42

@boeglul | 28-04-11 | 01:52
Ja gelukkig hebben we nu een generatie volslagen losgeslagen slecht opgeleide idioten rondlopen.

Mooi man.

Parsons | 28-04-11 | 02:40

Ah rats! #bodem #glas

Slaap zacht allen. Morgen weer een dag. Vol verwondering, ergernissen, of gewoon, (huiselijk) geluk.

*out is*

Markies de Schade | 28-04-11 | 02:10

Markies de Schade | 28-04-11 | 01:35
Yep!

repulse | 28-04-11 | 01:59

boeglul | 28-04-11 | 01:52
beide ouders een partime baan, altijd iemand thuis om voor de kinderen te zorgen en als je dat niet wil is dat ook goed, maar neem dan geen kinderen.

repulse | 28-04-11 | 01:57

Parsons | 28-04-11 | 01:38
Ik ben van 74, wij hadden gemiddeld iets van 24 kinderen in de klas volgens mij. Maar ook hier mam altijd thuis. Pap reed op het buitenland en was nooit thuis, vandaar waarschijnlijk ook mijn keus om zo actief met mijn kinderen bezig te zijn.

repulse | 28-04-11 | 01:55

@Parsons | 28-04-11 | 01:38

"Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Komt uit de jaren negentig. Gelukkig leven we nu in een tijd dat niet elke vrouw nog achter het aanrecht staat. Ik wist niet dat je al een jaar of veertig was.

boeglul | 28-04-11 | 01:52

@Markies de Schade | 28-04-11 | 01:42
Precies.

Overigens ben ik het voor al het andere wel met repulse eens.

Maar dit terzijde.

Parsons | 28-04-11 | 01:50

@Parsons | 28-04-11 | 01:38
*kuch* Sorry ik kom ook uit die tijd, maar kan niet zeggen na dat mijn vader er vandoor ging met een 19 jarige dat hij zijn verantwoording heeft genomen op welk punt dan ook. Ik was 5 toen ie pleite ging en 36 toen hij eens van zich liet horen.

toetanchamon | 28-04-11 | 01:49

Parsons | 28-04-11 | 01:38 |
En dat die verantwoordelijkheid niet ophield bij het tuinhek, niet te vergeten.

Markies de Schade | 28-04-11 | 01:42

@repulse | 28-04-11 | 00:17
Oneens. Wij hadden vroeger (jaren 70/80) ook grote klassen. 33, 34 leerlingen was geen uitzondering.

Verschil is wel dat mijn moeder thuis was als we uit school kwamen.

Wij hebben geen dag in welke opvang dan ook gezeten.

Maar goed, dat was dan ook nog de tijd dat ouders de verantwoordelijkheid namen voor de opvoeding van hun kinderen.

Parsons | 28-04-11 | 01:38

repulse | 28-04-11 | 01:24 |
Sommige dingen zijn onbetaalbaar.

Markies de Schade | 28-04-11 | 01:35

zovoklets | 28-04-11 | 01:15
Nee hoor.
Ik ben zelf verzuurd vanwege het aantrekken van gelikte managers als rectoren, die miljoenen per school naar de verkeerde zakken stuurden, om vervolgens na 4 jaar een nieuwe school te zoeken omdat "de uitdaging weg is".

Heb het de afgelopen 10 jaar 4 keer meegemaakt op 3 verschillende scholen (of leerinstituten, zoals ze het zelf graag noemen), die inmiddels gefuseerd zijn en waarbij het hele overzicht weg is. Verhaal halen bij het "management" kan dus niet meer, die hebben de centjes opgemaakt en gaan weer op naar de volgende...

Jos Tiebent | 28-04-11 | 01:27

@zovoklets | 28-04-11 | 01:14
Dat is waar, mijn oordeel was te snel getrokken, sorry.
Goede nacht.

toetanchamon | 28-04-11 | 01:26

boeglul | 28-04-11 | 01:11
Er kwamen wat financiële probleempjes toen mijn ex en ik uit elkaar gingen en de zaak was eigenlijk failliet. Door het samenvoegen van de verschillend problemen kon ik een vlucht vooruit maken in plaats van alleen maar in het defensief te zitten.

Ik kan mij nog goed de pre-kindertijd herinneren, ik was minimaal 4 dagen in de week op stap geld als water, maar zou absoluut niet terug willen. Wandelen in het park een stukje verder op met mijn monstertjes, stilletjes sluipend om maar zo dichtbij mogelijk in de buurt van de konijntjes te komen. Mijn dochter die in mijn oor komt fluisteren dat ze iets heel belangrijks met me wil bespreken "papa mag ik een snoepie" Mijn zoon die gisteren in de huiskamer een huis van piepschuim heeft gebouwd...(jezus dat was een fout van mij...)

repulse | 28-04-11 | 01:24

@Markies de Schade | 28-04-11 | 01:19
Maar natuurlijk! En eensch, de 'gouden tijd' van hip hop was super, tegenwoordig is het bagger..
Een fijne nacht, Markiesch! Een goede nacht allen.

Zeeschuimer | 28-04-11 | 01:24

Zeeschuimer | 28-04-11 | 01:15 |
Nais. Hip Hop, ja ook jaren gedraaid. De shit van voor 1995/96 that is, erna is het niveau net zo gedaald als het onderwijs wat we hier eigen On Topic bespreken.

Jazz, blues. Late-night, is het inmiddels dus naast het glas #laphrioagh mag dat best. Wat jij?

Markies de Schade | 28-04-11 | 01:19

Zeeschuimer | 28-04-11 | 01:16

*Drinkt glas leeg en bubbelt ook naar de bovenkooi*

zovoklets | 28-04-11 | 01:18

*afschuimt*

Zeeschuimer | 28-04-11 | 01:16

Jos Tiebent | 28-04-11 | 01:09 |

Je bent een Calvinist die anderen het leven graag een beetje zuurder maakt?

zovoklets | 28-04-11 | 01:15

@Markies de Schade | 28-04-11 | 01:11
Fijn. Ik ben niet echt van de house (meer van de funk, soul, hip hop etc.), hier heeft u er echter nog eentje: www.youtube.com/watch?v=7lDl8uLibYc

Zeeschuimer | 28-04-11 | 01:15

toetanchamon | 28-04-11 | 01:10 |

Ja, percipieren van anderen blijft een lastig fenomeen.

zovoklets | 28-04-11 | 01:14

Jos Tiebent | 28-04-11 | 01:09
Een belangrijke stap zou zijn om toelatingsexamens te laten afnemen door de vervolgopleiding of eindexamens door het bedrijfsleven. Wanneer de vervolg opleiding een leerling aanneemt heeft hij dus afgetekend op het kennis niveau wat de vorige school heeft afgeleverd. Dit zou een veel betere manier zijn om het groeiproces op het gebied van leren te toetsen.

repulse | 28-04-11 | 01:13

repulse | 28-04-11 | 01:09

Super. Jij hebt tenminste een eigen plan.
De meeste mensen zijn alleen maar onderdeel van iemand anders plan.

zovoklets | 28-04-11 | 01:12

repulse | 28-04-11 | 00:50
50 uur per week werken en maar 75 euro te besteden hebben voor "leuke" (noodzakelijke) dingen is niet veel. Ik werk maar 32 uur, mijn vriendin nog minder en je wil niet weten hoeveel wij per maand overhouden. We zouden met gemak 5 kinderen kunnen onderhouden. Uiteraard doen we dat niet maar dat was een keuze.

boeglul | 28-04-11 | 01:11

Zeeschuimer | 28-04-11 | 01:03 |

Hoorde ik daar het magische woord House? Ghe:

youtu.be/UqkpXMNcxjw?hd=1

Markies de Schade | 28-04-11 | 01:11

@zovoklets | 28-04-11 | 01:03
Met deze opmerking komt u op mij over dat u liever een doelloos leven heeft dat iets wil bereiken. laat staan het voorbeeld wat u eventuweel uw kinderen geeft.
*maakt een buiging naar repulse*

toetanchamon | 28-04-11 | 01:10

zovoklets | 28-04-11 | 01:03
Ik zou kunnen kiezen om minder te investeren in de panden, dat zou nu direct iets meer geld in mijn zak geven. Maar nu goed investeren gaat een hoop rust en hopelijk voorspoed geven in de toekomst. Maak je geen zorgen ik ben gelukkig :))

repulse | 28-04-11 | 01:09

In een school hoort een directeur door de gangen te lopen. Als hij of zij de hele dag achter een pc zit noemen ze het een manager of een teamleider. En dan weet je dat de school verrot is.
Dan krijgen de docenten "seminars", "coaching" en volgen er in de jaren "intervision courses" en wordt een lesprogramma een "mission" genoemd. Je weet dan waar de bui hangt: directeur komt uit het bedrijfsleven en schakelt vriendjes in tegen belachelijke uurlonen om trainingen te geven aan "teams". Dus rollenspellen voor docenten, een middagje survivallen voor de "teamspirit" en elke vrijdag een borrel na 4 uur.

Ondertussen nemen leerlingen het schoolplein over, en als leerling leer je daar tegenwoordig meer dan bij zo'n sufgeplukte docent.

Als ik het kon was ik allang een school gestart volgens de ouderwetse normen, met strenge toelatingseisen, screening van docenten en leerlingen, ouderwetse leermethoden etc. Gooien op zelfwerkzaamheid (leerlingen), algemene kennis (lesprogramma) en discipline (school). Ik denk dat het maar een paar jaar zal duren voordat er een wachtlijst zal zijn. Geen spelletjes en knuffelbeleid, uitstapjes of schoolreisjes, maar puur richten op resultaten en capaciteiten van individuele leerlingen. Fail = out. Les van 9 tot 12 en van 1 tot 3. Mogelijkheid tot extra verdieping of huiswerkhulp tot 4 uur. Garantie voor geen huiswerk (doet toch geen kind meer). Etcetera.

Jos Tiebent | 28-04-11 | 01:09

@Markies de Schade | 28-04-11 | 00:54
Dat Barça staat al in de finale. Met enkele geschorsten wordt het een eitje.

House, 'ns wat anders:
www.youtube.com/watch?v=PaXslpx3MWY

Zeeschuimer | 28-04-11 | 01:03

repulse | 28-04-11 | 00:58 | +

Okay, als jij er blij mee bent. Swa. Principes zijn leuk maar iets te vreten is beter.

zovoklets | 28-04-11 | 01:03

SvennusMax | 28-04-11 | 00:57 |
True, ik dacht dat reaguren onder een Bertje-topic altijd linke soep was, maar onder Van Rossem's topics werd er godverdomme genocide gepleegd.

Alsof 'ie niet Joris von Loghausen maar Mauthausen was.

Markies de Schade | 28-04-11 | 01:00

El Kartoffel | 28-04-11 | 00:54 |

Dus wanneer internationale lijstjes worden opgesteld en blijkt dat hier nauwelijks mensen op 'college' niveau zijn opgeleid maar iedereen op 'high school' niveau zit komen die bedrijven hierheen?

zovoklets | 28-04-11 | 00:59

zovoklets | 28-04-11 | 00:51
Haha, ik zou veel meer kunnen verdienen, dat zou alleen betekenen dat ik niet de uren kan werken die ik nu werk, dit zou een dagelijks heen en weer gooien worden van de kinderen, wat weer slechter voor hun zou zijn. Op deze manier rommelen we het perfect zo. We hebben met zijn drietjes ontzettend veel lol. Ja we gaan idd niet 3 keer per jaar op vakantie, maar de aandacht die ze op deze manier krijgen maakt het wel goed.

repulse | 28-04-11 | 00:58

@Zeeschuimer | 28-04-11 | 00:56
Huidige joris doet een beetje gek en overspannen. Ik denk zelfs dat we te maken hebben met een jorien.

SvennusMax | 28-04-11 | 00:57

@toetanchamon | 28-04-11 | 00:52
Paasjoris? Een gemene joris, met eitjes?

Zeeschuimer | 28-04-11 | 00:56

Zeeschuimer | 28-04-11 | 00:47 |
Ghe. Ik ben effe te lui om je muzieksmaak te zoeken. Plemp 's wat. Gewoon, omdat het kan.

OT, Barça-Real gezien? Die Mourinho is ook een fraaie. Speelden als laffe herders, reduced to 10 en dan zeiken dat de wereld het gedaan heeft.

Markies de Schade | 28-04-11 | 00:54

CoJoNes | 28-04-11 | 00:45
Nee is geen hulde waard, is niet meer als normaal dat je je eigen zaken regelt. Dat is ook de reden dat ik erg fel tegen iedere uitkering ben. Mensen worden alleen maar gemakzuchtig, snappen niet meer dat je eigen broek ophouden de norm zou moeten zijn, in plaats van een uitzondering.

repulse | 28-04-11 | 00:54

@ El Kartoffel | 28-04-11 | 00:33 |
Heb je het Nederlandse onderwijs weleens internationaal vergeleken dan?

Nee, maar is dat een reden om de kwaliteit te laten verslonzen dan? Beter zijn dan een ander mag nooit een reden zijn om je eigen kwaliteit te verwaarlozen.

El Kartoffel | 28-04-11 | 00:54

@Zeeschuimer | 28-04-11 | 00:38
Als paasjoris is weggejorist, zou u het kunnen wagen.

toetanchamon | 28-04-11 | 00:52

repulse | 28-04-11 | 00:43 |

Jezus, wat een paupertroep. Vijfenzeventig euri per week? Hoop voor je dat het snel wat beter gaat anders kun je net zo goed zelfmoord plegen.

zovoklets | 28-04-11 | 00:51

boeglul | 28-04-11 | 00:38
nee mijn werkweek loopt van dinsdag avond laat tot zaterdag middag. Van zaterdag middag tot dinsdagavond zijn de kinderen bij mij. In die werkweek werk ik 40 uur weg voor de baas en nog een uurtje of 10 in ons eigen bedrijfje.


CoJoNes | 28-04-11 | 00:42
Absoluut, de kleine vent is net zo eigenwijs als dat zijn pap is. Die zal zich zo wie zo nooit in een keurslijf laten stoppen, wel is het belangrijk om ook om te leren gaan met mensen die op andere manieren denken over problemen. Binnen het leonardo onderwijs is het teveel een apart hokje waar de kinderen in zitten. Begrijp me goed, ik ben blij dat het er is op dit moment en voor mensen met hoogbegaafde kinderen die vastlopen op het reguliere onderwijs kan ik het alleen maar van harte aanbevelen, maar als systeem had het niet moeten hoeven bestaan.

repulse | 28-04-11 | 00:50

@Markies de Schade | 28-04-11 | 00:39
Ik dacht even muziek te plempen, maar inspiratie is ook ver te zoeken.

Zeeschuimer | 28-04-11 | 00:47

@repulse | 28-04-11 | 00:43
Hulde voor u!

CoJoNes | 28-04-11 | 00:45

wtf443 | 28-04-11 | 00:39 |

Jawel, maar dan gooien ze nog een diploma achter je aan.
Heeft alles te maken met de wijze van financieren van de onderwijsinstellingen.

zovoklets | 28-04-11 | 00:44

CoJoNes | 28-04-11 | 00:28
Nope, door een erfenis kwam de hele familie onder druk te staan. Om de rust te kunnen houden in de familie ben ik in een familiebedrijf gestapt waardoor bepaalde inkomsten onbelast zijn, terwijl ik de inkomsten die ik binnen krijg direct weer gebruik om te investeren. verwachting is dat binnen 6 maanden we voldoende winst gaan draaien dat ik eindelijk meer als 75 euro in de week te spenderen heb...

Ik rij een oude fiat punto, heb een klein huisje(huur), allebei de kinderen hebben hun eigen slaapkamer en papa slaapt op een opklapbed in de woonkamer.

repulse | 28-04-11 | 00:43

@repulse | 28-04-11 | 00:35
Is dat erg? Ik probeer mijn kinderen juist bij te brengen dat zij individuen zijn en zelf hun 'samenleving' kunnen kiezen. Wat is de waarde van een samenleving als die jou als individu slechts tolereert als je in hun keurslijf past? Juist, niks.

Het is vechten tegen de bierkaai, ik weet het, zelfs op deze 'elitaire, uitstekende' school wordt het collectivisme er van jongs af aan ingeramd. Het is voor mijn ex en mij constant laveren tussen het individu propageren en voorkomen dat onze kinderen als 'raar' of 'anders' worden weggezet. Ik vertel mijn kinderen keer op keer dat de groep nooit belangrijker is dan het individu. In kindertaal uiteraard.

CoJoNes | 28-04-11 | 00:42

Dude, "nkschten" ik heb geen idee wat je bedoelt.

CoJoNes | 28-04-11 | 00:03

Hij bedoelt "Nekscheten", maar dan met halverwege een opengerekte kringspier.

Jos Tiebent | 28-04-11 | 00:40

Zeeschuimer | 28-04-11 | 00:38
Geef eens een voorzetje.

Markies de Schade | 28-04-11 | 00:39

Ik werd vroeger van school getrapt, doen ze dat niet meer tegenwoordig ?

wtf443 | 28-04-11 | 00:39

Mogen we al offtopic?

Zeeschuimer | 28-04-11 | 00:38

El Kartoffel | 28-04-11 | 00:33 |
Ik vrees dat je voor velen die nu van school komen de term "Franse Revolutie" zal moeten gaan uitleggen.

Zover is het al gekomen.

Markies de Schade | 28-04-11 | 00:38

@repulse | 28-04-11 | 00:20
U werkt maar twee en een halve dag om te bezuinigen op de kosten van kinderopvang?

boeglul | 28-04-11 | 00:38

Crèches? Vooral voor linkse bakfietsmoeders!
8-groepige Basisschool? Kleuterschool en Lagere School was niets mis mee!
VMBO? Ambachtschool, ULO en MULO herinvoeren!
Speciaal onderwijs? Is slecht voor pientere kinderen, dus naar de LOM-school met de achterblijvertjes!
HAVO en VWO? MMS, HBS en Gymnasium hadden niveau!
Hogescholen? Wetenschappers komen van Universiteiten!
De linkse kerk heeft het onderwijs om zeep geholpen, want elk volk krijgt het onderwijs wat het verdient,
Arm Nederland, waar ik gelukkig niet meer woon.

Mr. E. Baron Topping | 28-04-11 | 00:38

El Kartoffel | 28-04-11 | 00:33 |

Heb je het Nederlandse onderwijs weleens internationaal vergeleken dan?

zovoklets | 28-04-11 | 00:37

CoJoNes | 28-04-11 | 00:27
We zitten ook niet zo ver van elkaar af denk ik. Mijn zoon is nu noodgedwongen over gestapt naar het leonardo onderwijs. Ook hier kleinere klassen, waar het stukken beter gaat. Maar het is geen afspiegeling van de samenleving waar hij later in terecht komt, het is een samenkomst van enigszins gelijk gestemden.

Helaas moesten we kiezen om de omgeving om hem heen aan te passen om een zo fijn mogelijke jeugd/ start schoolcarrière te geven.In plaats van hem te kunnen leren dat niet alles in het leven controleerbaar is. De schade die het reguliere onderwijs toebracht was te veel. Hierdoor zullen alleen later weer aanpassingsproblemen ontstaan. net zoals jouw dochter hoogstwaarschijnlijk zal krijgen.

Veel beter is het om alle klassen te verkleinen zodat er een veel meer divers gezelschap in de klas aanwezig is.

repulse | 28-04-11 | 00:35

Ben benieuwd wanneer Nederland oorverdovend hard uit de sloffen schiet. Dit kun je als burger toch niet allemaal blijven pikken? Het duurde lang voordat de Franse Revolutie begon maar het wordt onderhand tijd voor een nieuwe. Op naar de vrijheid waarin niet elke zwakbegaafde aap perse een hoge post moet bekleden i.v.m het gelijkheidsideaal, welke waanzin is. Vive la revolution!

El Kartoffel | 28-04-11 | 00:33

@repulse | 28-04-11 | 00:20
Heb je huursubsidie?

CoJoNes | 28-04-11 | 00:28

@repulse | 28-04-11 | 00:17
Dat bedoel ik dus. Mijn dochter zit op een school voor bijzonder onderwijs, zonder ideologische grondslag, tweetalig onderwijs.
Kleine klassen, staan in de top 3 scholen van de CiTO scores, jaar na jaar.
Kijk, da's wat bijzonder onderwijs ook kan doen. Brussen c.s. willen het kind met het badwater wegspoelen.

CoJoNes | 28-04-11 | 00:27

toetanchamon | 28-04-11 | 00:19 |

Kom kom. Zo erg is het nou ook weer niet. In vergelijking met het buitenland lag het niveau veel te hoog.
In een globale wereld moet ook het onderwijs een beetje aanpassen.

zovoklets | 28-04-11 | 00:22

Te grote klassen, een bedroevend laag niveau van degenen die ervoor staan en een papiertje hebben waarop staat: ik ben leraar.

Maar ja, voor je daar verbetering inziet is er al een hele generatie "geschoold" in het ondermaatse.

Markies de Schade | 28-04-11 | 00:22

CoJoNes | 28-04-11 | 00:16
keuzes maken is niet moeilijk. Ik heb een minimum loontje, werk me zelf drie slagen in de rondte op de dagen dat de kinderen bij mijn ex zijn. ( de helft van de week) De andere helft ben ik thuis, voor mijn kinderen. Mijn ex draait het zelfde systeem.

Mensen moeten niet zo zeiken over papa en mama tijd, dan hadden ze geen kinderen moeten nemen. Wanneer je wenst te bezuinigen op de zorg van je kinderen door ze in een crèche weg te stoppen moet je ook niet raar opkijken wanneer ze nauwelijks regels mee krijgen.

repulse | 28-04-11 | 00:20

Ben toch blij voor de asperges kwekers dat ze niet meer afhankelijk zijn van polen nu we zelf Hbo'er kunnen leveren die niks kunnen. Polen hebben wél werkervaring en worden te duur.

toetanchamon | 28-04-11 | 00:19

CoJoNes | 28-04-11 | 00:03 |
Misschien netohcsken? Maar da's een gokje.

Markies de Schade | 28-04-11 | 00:17

CoJoNes | 28-04-11 | 00:09
Geen focus op speciaal onderwijs, gewoon alle klassen veel kleiner. Dan kunnen zowel de mindere goden als de slimmere kinderen in een veilige goede leeromgeving opgroeien.

met name de basisschool klassen zijn te groot geworden, zo groot dat de mindere er niet meer stand kunnen houden en de slimmere kinderen verpieteren. Normen en waarden kunnen niet geleerd worden aan 30+ kinderen.

repulse | 28-04-11 | 00:17

@repulse | 28-04-11 | 00:14
Heel raar, inderdaad. Misschien komt dat wel omdat de babyboomers de huizenmarkt dusdanig hebben vergald voor de startende, jonge gezinnen dat het voor 95% van de Nederlanders financieel onmogelijk is geworden om als 1-verdiener rond te komen?
Dan heb ik het verder uit beleefdheid maar niet over de absurde belastingdruk en de naaierij die 'Verplicht Pensioenfonds' heet.

CoJoNes | 28-04-11 | 00:16

illuvatar | 27-04-11 | 22:05 |

Verdiend is toch met een onvoltooid aanwijzende stam + d?

Excuus voor de late reactie. Moest nog wat proefwerken nakijken, kon me er niet echt toe zetten en heb iedereen daarom een 8,5 gegeven. Het schoolbestuur zeurt immers alleen wanneer ik teveel kopietjes draai en niet wanneer iedereen slaagt.

zovoklets | 28-04-11 | 00:16

Hmm raar, wie had nou kunnen denken dat het dumpen van kinderen in creches en na schoolse opvang tot emotioneel onbereikbare kinderen zou leiden. Dat kinderen geen fatsoens normen aangereikt krijgen in grote scholen waar weinig tot geen direct contact is. Dat kinderen er geen baat bij hebben om in mega klassen van boven de 30 kinderen te zitten.

www.youtube.com/watch?v=B32yjbCSVpU

repulse | 28-04-11 | 00:14

Het is ook verdomd lastig duiden. Als je aan de ene kant vurig pleit voor het afschaffen van het bijzonder onderwijs in Nederland, daarmee pleitend voor openbaar onderwijs (ofwel staatsonderwijs) en tegelijkertijd keer op keer moet aantonen dat dat staatsonderwijs een biljartbal door een tuinslang zuigt.

Wat is het Bert? Particulier onderwijs? Semi-particulier (bijzonder) onderwijs? Of toch nog steeds liever de ultieme bagger die je steeds propageert en Staatsonderwijs heet? Nou?

Man,man,man, wat een onmogelijke spagaat lijkt me dat voor je. A real ballbuster.

CoJoNes | 28-04-11 | 00:09

CoJoNes | 27-04-11 | 23:59 |
Ha, laat staan dat enigszins krieties reaguren onder een BB-topic aan te raden is.

Markies de Schade | 28-04-11 | 00:07

Ach, nu pas/al!?
Mij krijg je met geen stok meer aan het doceren, ze zoeken het maar uit.

insemismeer | 28-04-11 | 00:07

@Drs. D. | 27-04-11 | 23:06
Dat klopt. Dus feitelijk waren de Spartanen ook de zwakkeren... toch? ;)

SvennusMax | 28-04-11 | 00:06

@modderfokker23 | 27-04-11 | 23:18
Dude, "nkschten" ik heb geen idee wat je bedoelt.

CoJoNes | 28-04-11 | 00:03

Als onderwerp leeft het wel, de kwaliteit van het onderwijs in Nederland. Dat is dan toch wel weer prettig om te zien.

koerbagh | 28-04-11 | 00:00

BertBrussen | 27-04-11 | 21:32 | Link | 69 reacties |

Ik durf te stellen dat die hele InHolland toestand de gemiddelde GS reaguurder niet echt kan boeien. Of ben ik dan te boud?

CoJoNes | 27-04-11 | 23:59

Heuj HBO
Heuj Bert

dhrWijma | 27-04-11 | 23:50

Vergeet de naam InHolland. Iedereen met een beetje marketingkennis weet dat die naam onhoudbaar is geworden. Doekle weet dat ook. Ik geef het merk nog drie maanden voor dat er een paarse broek met een nieuwe naam en logo komt.

Bigi Bana Boy | 27-04-11 | 23:49

Tja met VVD'ers aan de macht (in Holland)!
De VVD graait en naait zijn eigen kroost + het NL volk.
Tjongejonge wat een volk, net schapen....(:

FIGJAM | 27-04-11 | 23:42

Niet melden = meewerken met strafbare feiten. School bestuur ontslaan, school laten besturen door een leraar met 30+ jaar ervaring. Verder een aantal nkschten, daar zou de boel ook van opknappen.

modderfokker23 | 27-04-11 | 23:18

@fietskettingslot | 27-04-11 | 22:54
Doekle is gewoon een wijf; kan heel goed meerdere dingen tegelijk slecht doen.

dlseth_ | 27-04-11 | 23:16

illuvatar | 27-04-11 | 22:55
Van evolutie is hier een sprake, de mensheid is een meester van het in stand houden van de zwakken. Tijd van de Spartanen is al heel lang voorbij....

Drs. D. | 27-04-11 | 23:06

Waar ik me overigens meer aan kan ergeren is dat er 500000!!!! mensen in het onderwijs werken.
En dan nog om geld zeuren ook nog.

dmekdn | 27-04-11 | 23:03

illuvatar | 27-04-11 | 22:45 | + 1 -
Ja dat is inderdaad idiotie van de hoogste plank.
Maar ik bedoelde meer dat het qua studiemogelijkheden niet moet uitmaken of je ouders veel of weinig geld hebben.

dmekdn | 27-04-11 | 23:00

Ik ben een beetje dat gezeik op die scholen zat... Niets wat we nog niet wisten.

Olief | 27-04-11 | 22:59

@Willianus Wortelus | 27-04-11 | 22:54
Zo wordt ook het niveau van de cito-toets systematisch naar beneden bijgesteld en het aantal alternatieve toetsen woekert als een hopplant in een theetuin.

illuvatar | 27-04-11 | 22:57

Ergens ooit iets gehoord over een vader die zijn dochter zelf les gaf en ondertussen lekker de wereld liet verkennen, op zich niet zo'n slecht idee als ik dit allemaal lees.

In mijn tijd was er sowieso nooit wat aan de hand. Ja, je had een roodharige in de klas, en soms een gevecht één op één om vervolgens met het lekkerste wijf van de klas ervandoor te gaan.
Je hoorde ook nooit wat. Heerlijk rustig zonder mobieltjes. Verder weinig voorbeelden... Tja, een Michael en een Madonna. Om daar nou erg agressief van te worden... Oh, shit fuck man. Toen moest ik nog naar de middelbare school. Ja, toen werd de sfeer wat grimmiger.
En MTV ook steeds slechter!

DijenkletserT | 27-04-11 | 22:56

@Drs. D. | 27-04-11 | 22:53
Ja, het zou evolutie zijn, de sterksten blijven over door natuurlijke selectie. Is de wet van de natuur, dus GroenLinx en de bestialiteitenpartij kunnen niet tegen zijn.

illuvatar | 27-04-11 | 22:55

Iets over (bij)baantjes jager Doekle Terpstra en de verrotting van het hoger onderwijs in NLD...

fietskettingslot | 27-04-11 | 22:54


EUSSR | 27-04-11 | 22:38 | Nee hoor, je ziet geen spoken. Het onderwijs is systematisch aangepast aan deze groep psychology.uwo.ca/faculty/rushtonpdfs/... omdat er anders geen diploma's gehaald worden en dat is iets wat we natuurlijk niet willen hebben. Iedereen moet een diploma want iedereen moet werken.

Willianus Wortelus | 27-04-11 | 22:54

illuvatar | 27-04-11 | 22:50
Politiek dwingt ons tot een revolutie....

Drs. D. | 27-04-11 | 22:53

@Drs. D. | 27-04-11 | 22:46
Als Job stopt met stotteren en draaien en de waarheid onder ogen moet zien.

illuvatar | 27-04-11 | 22:50

Wanneer barst de bom van pappen en nat houden....

Drs. D. | 27-04-11 | 22:46

@dmekdn | 27-04-11 | 22:37
U vergeet de uitgevonden links-joker van de positieve discriminatie. Is al veel over geschreven op GS, vrouwen op universiteiten die echt dachten dat ze voor een positie werden voorgedragen vanwege hun capaciteiten, hoofdcommissarissen, etc, etc.

illuvatar | 27-04-11 | 22:45

@Moriarty | 27-04-11 | 22:00
Moet je dat nou echt nog vragen?

doenormaal! | 27-04-11 | 22:41

Het aantal niet-westerse mensen in Nederland stijgt, en de kwaliteit van het onderwijs daalt. Maar goed, ik zal wel weer spoken zien...

EUSSR | 27-04-11 | 22:38

illuvatar | 27-04-11 | 22:30 |
ik ben echt anti-links maar ik vind wel dat iedereen gelijke studiekansen moeten kunnen krijgen. Daar houdt het ook wel mee op wat mij betreft.
Als men dan de kans niet grijpt, JAMMER...

dmekdn | 27-04-11 | 22:37

@adhnee | 27-04-11 | 22:21
De rechtse zijde van het politiek spectrum is pro-marktwerking, aanvaarden dat niet iedereen gelijk is geboren en vooral niet dezelfde mogelijkheden ontwikkelt of in staat is deze te ontwikkelen. Alleen de socialistische tak van dit spectrum is ervan overtuigd dat elke functie door iedere nitwit moet kunnen worden bekleed. Alle opleidingen hebben last van downgrading, het omlaag halen van het gemiddeld aanvaarde minimale examenniveau ten gunste van de kansen van zielige mensen.
Linckxs is per definitie wel DE oorzaak.

illuvatar | 27-04-11 | 22:30

Overal is het mis. En we blijven het maar onder het tapijt vegen. Daarmee wordt het probleem van kwaad tot erger. Het wordt hoog tijd dat we onze rug recht houden en optreden tegen misstanden. Voor scholen betekent dit dat er een landelijke richtlijn of regelgeving komen moet waarin staat wanneer en hoe op welk soort "incident" moet worden gereageerd. In geval van bedreiging en of geweldpleging tegen een docent MOET er aangifte worden gedaan. Verzuimd de school dit dan krijgt zij bezoek van de inspectie en volgen er maatregelen. Daarnaast moet er een meldpunt zijn waar docenten terecht kunnen met klachten. Alle scholen moeten problemen aanpakken, dan blijkt hoe groot het probleem is op ALLE scholen en hoeven scholen niet meer bang te zijn voor hun slechte imago waardoor leerlingen wegblijven en de school geld misloopt. Het is dan immers een bekend probleem en mensen weten dat het probleem bij de andere school ook speelt. Alles draait alleen maar om geld. Ook bij scholen. Je zou van een educatief instituut echter meer besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid verwachten en het bewaken van normen en waarden in de samenleving. Maar ook scholen zijn tegenwoordig al rot. We glijden verder en verder af en we buigen steeds meer voor terreur en ellende. Als we geen grenzen stellen en massaal (alle scholen) maatregelen nemen tegen rotte appels dan verdwijnen ze nooit en vallen er steeds meer slachtoffers. De mensen die misstanden onder het tapijt vegen of bagatelliseren zijn mede schuldig aan de gepleegde wandaden of misdrijven (bedreiging, diefstal, geweldpleging) door leerlingen en het in stand houden van de misstanden doordat daders alle ruimte wordt gegeven om ongestoord door te gaan met het zaaien van verderf en ellende.

doenormaal! | 27-04-11 | 22:29

Vroeger had je nog een beetje ontzag voor een ' meerdere' of oudere.Tegenwoordig moet je als jongetje of meisje gelijk van je af bijten en je mening geven en assertief zijn..

GebuktIsGenomen | 27-04-11 | 22:27

Wat mij opviel was dat er met geen woord gerept werd over welk type scholen. VMBO scoorde vast een beetje te hoog dus dat kon maar beter onder het tapijt.
Lijkt me heel sterk dat roomblanke jongens en meisjes hun leraren willen prikken en voor kkhoer uitschelden.

Oyibo | 27-04-11 | 22:25

Over (ex) CEO inHolland Jos Elbers (D66) en Doekele (CDA ex hboraad ) en inHolland
1. NRC Handelsblad 27-11-2010, pagina 2: "InHolland staat voor de complete normvervaging in het onderwijs "http://digitaleeditie.nrc.nl/accesdenied/Acces-Denied.jsp?service=http://digitaleeditie.nrc.nl/digitaleeditie/NH/2010/10/20101127___/2_002/article2_image.html inlog zie kernquote
"Toen Geert Dales in 2007 voorzitter werd, ontdekte hij dat Elbers (inmiddels voorzitter van D66 in Rotterdam) nog tot 2011 zou aanblijven als adviseur voor drie dagen per week (178.000 euro per jaar plus bonus plus auto). Een onmogelijke constructie. Hoe kun je als voorzitter je werk doen als je voortdurend voor de voeten wordt gelopen door je voorganger?

Dit alles heeft Doekle Terpstra als voorzitter van de HBO-raad op zijn beloop gelaten en dat kon misschien ook niet anders gezien zijn nevenwerkzaamheden als commissaris bij Grontmij, bij Aegon, bij de landelijke KvK, bij Unilever, zijn voorzitterschap van de KNSB, en zijn activiteiten als politiek commentator en aanvoerder van de strijd tegen de verWildering. En nu gaat hij orde op zaken stellen bij de instelling die hij zelf heeft laten verloederen. Als een echte CEO, zo verklaarde hij, werkt hij zich nu „het snot voor ogen”. Dat deed hij blijkbaar al eerder, wat verklaart waarom hij nooit heeft gezien wat daar allemaal mis was."

2. Volkskrant 20-11-2010 : "Onderwijs als bijproduct "http://www.geenstijl.nl/archives/images/watvrijnederlandmagmogenwijookomdathetkan.jpg

seven | 27-04-11 | 22:25

illuvatar | 27-04-11 | 22:15
WTF heeft de lincxse kerk er mee te maken.
Alsof het met een 'rechgtse kerck' anders zou zijn?
OK, toegegeven; een oplossing heb ik niet 123 maar linckxs is niet per definitie DE oorzaak.

adhnee | 27-04-11 | 22:21

Oplossing een strenger onderwijs. Voor de persoon/personen die het vernueqen voor heel de klas.

leraar/lerares die wel uit mag halen naar leerlingen.
-Getraind in vechtkunst
-Blijft normaal en behoud de rust.

Gastelair | 27-04-11 | 22:19

Ik heb die reportage ook met gekromde tenen aangezien.

Het blijkt dat Murat Demir (die in 2004 conrector Hans van Wieren door zijn kop schoot) allang weer vrij is en een lerares die hem geen 10 wilde geven voor een faalexamen toebeet dat hij haar ook zou doodschieten en de schooldirectie de kant van Murat koos en zei dat ze niet zo moest zeuren want dat iemand een keer een leraar voor z'n kop schiet hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij dat nog een keer zou kunnen doen.

Over deze "mooi booi" gaat het dus
nl.wikipedia.org/wiki/Murat_Demir

Oh ook nog zo'n briljante opmerking van een schooldirectie, leraar wiens spullen werden gemoosd kreeg als antwoord op zijn klacht bij de schoolleiding dat hij zijn spullen toch ook gewoon kon terugkopen bij de dief.

WTF!

JoranVanderdood | 27-04-11 | 22:17

@adhnee | 27-04-11 | 22:13
U vergeet de Nederlandse zieligheidsindustrie, gesteund door de linckxse kerck.

illuvatar | 27-04-11 | 22:15

En ik dacht nog dat alleen sportscholen poelen des verderfs waren.

Petrus de Rewa | 27-04-11 | 22:15

Het HBO-onderwijs in Nederland:
De kip zei tegen het varken: Laten we fuseren, eieren met spek, een wereldcombinatie!
Ja, zei het varken, maar jij hoeft alleen een ei te leggen, mij kost het de kop.
Tja, zei de kip, zo gaat dat met fusies.

illuvatar | 27-04-11 | 22:14

Leraren moeten gewoon KEIHARD optreden tegen iedere vorm van normvervaging of ontkenning van het GEZAG in de klas. Niet luisteren? Optieften naar de gang.
En dan ook niet piepen als je zonder diploma geen uitkering krijgt....
*hangt in nachtmerrie nog met kraag aan de kapstok wegens gooien propje tegen schoolbord*

adhnee | 27-04-11 | 22:13

@Moriarty | 27-04-11 | 22:00
Schijnt dat de hoogste baas van InHolland, om contact op gelijkgestemd niveau van zijn inkomsten (lees:slachtoffers) te houden, zijn naam heeft laten veranderen in Jos El Bers.

illuvatar | 27-04-11 | 22:11

Bedrijfseconomie in Haarlem, Commerciële economie in Diemen, Media en Entertainmentmanagement in Haarlem en Vrijetijdsmanagement in Diemen gaan er aan bij InHolland.

blikjegrolsch | 27-04-11 | 22:09

Het onderwijssysteem is drastisch aan verandering toe en in Nederland zijn er al een aantal scholen die daar werk van maken. Docenten en leerlingen zijn partners in het leren die vanuit een sterke verbinding beiden kunnen leren in een gezellig kleine school. Uitdunnen van dure en onnodige management maakt scholen een stuk veiliger omdat er dan meer docenten op de werkvloer komen.

DiederikJanWaldemar | 27-04-11 | 22:08

@seven | 27-04-11 | 22:04
Man, man wat een bescheidenheid siert ons Sjos. Om misselijk van te worden. Kwantiteit boven kwaliteit.

illuvatar | 27-04-11 | 22:08

@Parsons | 27-04-11 | 22:03
Nee man, Bilderberg is gewoon een aluhoedjes conspiracy, echt waar. Stelt niks voor. Wordt niks besproken. Ga maar na, als mevrouw van Amsberg daar komt kan het nooit invloedrijk zijn, dat heeft Tjeenk Willink toch duidelijk uitgelegd? Ze heeft geen politieke invloed, onthoud dat nou eens!

CoJoNes | 27-04-11 | 22:07

Parsons | 27-04-11 | 22:03 |
Bilderberg. Da's lang geleden dat iemand die erbij sleepte. Goeie ouwe tijd.

Markies de Schade | 27-04-11 | 22:07

@zovoklets | 27-04-11 | 22:00
Verdiend? Nee, serieus? Hahahahahaha! Werk jij echt als leraar voor InHolland?

illuvatar | 27-04-11 | 22:05

@koerbagh | 27-04-11 | 21:48
Trouwens, leren ze dit ook op school? http://www.google.nl/search?aq=t&client=firefox-a&ie=utf-8&oe=utf-8&q=Harold+Goddijn+bilderberg&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial

Parsons | 27-04-11 | 22:03

Ik ben zeer benieuwd of kinderen met een bepaalde culturele achtergrond ook in deze oververtegenwoordigd zijn.
Lijken mij toch zeer relevante cijfers.

Moriarty | 27-04-11 | 22:00

Wazzzzah | 27-04-11 | 21:43
*fluistert* Doe nou nie-hiet..... Toch stiekem een plusje gegeven, gewoon omdat het kan, steylloos enzo.

Markies de Schade | 27-04-11 | 22:00

Wat wil je ook. Een hbo-leraar verdiend per jaar meer dan een profvoetballer in een week.

zovoklets | 27-04-11 | 22:00

InHolland is als een afgezakte broek met een Björn Borg onderbroek erbovenuit, je weet dat je voor lul loopt, maar je doet mee om zo lekker non-mainstream tegendraads te zijn met z'n allen.

illuvatar | 27-04-11 | 21:59

@Update 'Fusiemaniak'Jos Elbers (D66) (En Doekle CDA die bij de hboraad toezicht diendevte houden, maar toen meer bezig was met z'n anti Wilders benoemen&bouwen agenda) heeft dus de toekomst van een groot deel vd hbo jeugd verpest.
'De Inspectie concludeert dat niet alleen studenten aan de onderzochte opleidingen die via een alternatieve route afstudeerden een ondeugdelijk diploma hebben ontvangen. Ook reguliere studenten kregen diploma’s die het HBO-onwaardig zijn. Van de onderzochte opleidingen kreeg 39 procent van de afgestudeerden volgens de inspectie onrechtmatig een diploma.'

seven | 27-04-11 | 21:57

@koerbagh | 27-04-11 | 21:48
Aanvullend W7, Apple: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=201104271555301200

Voldoende leermateriaal om een school een paar dagen op te laten draaien.

Parsons | 27-04-11 | 21:54

Dat heeft iedere debiel in de gaten die 5 minuten in een school rondloopt.

PierDrie | 27-04-11 | 21:50

De hele dag (die al zo fraai begon met TomTom en corrupte ambtenarij met betrekking tot rederij Doeksen op.nu.nl/fRdPme , en Microsft die met W7mobiel net zo crimineel is al de iPhone cnet.co/j8a80n ) zat ik al te denken: "Hoe zou het toch met InHolland zijn?" Daar hoor je nooit meer wat over. Dat is toch ook best belangrijk?
www.youtube.com/watch?v=4r7wHMg5Yjg

koerbagh | 27-04-11 | 21:48

39%???? wtf corrupte zooi

corpspik | 27-04-11 | 21:47

@watsinneneem | 27-04-11 | 21:44
Je moet je kinderen niet van school halen, maar van tevoren een goede school zoeken. Het liefst in het buitenland.

Petrus de Rewa | 27-04-11 | 21:45

Daarom ben ik ook gelijk gaan werken vanaf mijn 16e

Nacho_Vidal | 27-04-11 | 21:44

Daarom heb ik mijn kinderen ook van school gehaald

watsinneneem | 27-04-11 | 21:44

-weggejorist en opgerot-

Wazzzzah | 27-04-11 | 21:43

Hou morgen de gelderlander in de gaten als het goed is is er dan een nieuw bericht over een nieuwe hogeschool.

FlaaMindO | 27-04-11 | 21:42

Als je bij de i van incident blijft hangen, kom je nooit bij de s van structureel natuurlijk - Johan Cruyff.

Lewis Lewinsky | 27-04-11 | 21:42

/care. De doelstelling van het vaderlands onderwijs is volgzame hypotheekzoekertjes afleveren en kennis is dan dodelijk. Wat dat betreft doet OCW het prima en levert InHolland een exceptionele prestatie.

CoJoNes | 27-04-11 | 21:42

Vergeleken bij de theekransjes die menig Schooldirectie belegt is Aleid Wolfsen nog een hardliner.

Markies de Schade | 27-04-11 | 21:41

Ik begin me inmiddels af te vragen wat incident in newspeak betekent.

Petrus de Rewa | 27-04-11 | 21:40

NL is een echt pauperland geworden!

starry | 27-04-11 | 21:40

Foutje moet kunnen?:P

Wimpel | 27-04-11 | 21:40

ook al gebeuren er duizenden incidentjes, het blijven incidentjes...

La Bailaora | 27-04-11 | 21:40

Maar in Holland is er toch goed onderwijs?

Raad_maar_raak! | 27-04-11 | 21:40

Wisten / roepen wij al jaren. Maar je wordt er wel weer moe van als je het hoort.

alex4all | 27-04-11 | 21:38

Ik ben geschokt. Nederland is toch het minst corrupte land van de wereld?
*naïef gezicht trekt*

Transformatorhuisje | 27-04-11 | 21:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken