Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bizar interview: Marleen Barth (PvdA), ultraregent

sinds1968imhomuhahahaha.jpg Hi-la-risch interview met Marleen "ik ben tegen villasubsidies daarom woon ik scheef in een gesubsidieerde villa" Barth in de Volkskrant van vandaag. In een paar eenvoudige vragen weet de verslaggever duidelijk te maken waarom de PvdA tot op het bot door en door verrot is. Zo wil Marleen Barth de Eerste Kamer in om "het kabinet tegen te werken". Want "dit kabinet is voor Nederland zóóóóóóóó slecht!". Dat daar vooral de Tweede Kamer voor is bedoeld en dus niet de Eerste Kamer, daar heeft zakkenvuller (nevenfunctie in ten minste 17 (!) organisaties, ZZP'er voor minimaal 840 euro ex. per dag) Barth hele dikke peop aan. De democratie vul je als PvdA-regent namelijk op je eigen manier in, ook als dat staatsrechtelijk überhaupt niet kan. Maar, waar staat Marleen Barth eigenlijk voor, behalve het stagneren van een democratisch gekozen kabinet, het tegengaan van noodzakelijke vooruitgang en het misbruiken van een Eerste Kamer-zetel? Voor solidariteit natuurlijk! U weet wel: in een villa in de duinen wonen en daar te weinig voor betalen en de belastingbetaler voor de huur laten opdraaien "buddy worden van een Marokkaanse jongen in een achterstandwijk. Of van een autochtone jongen. Laat zien dat je er voor de mensen bent". Goed idee Marleen. Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Misschien kunnen we in jouw achterstandswijk beginnen? Loopt u even mee, door de buurt van Marleen op zoek naar de Marokkaanse jongeren? Nee, dat is geen minnaret van een moskee die u daar ziet, dat is een vuurtoren. Totaalhypocrisie heeft eindelijk een gezicht: Marleen Barth. Vijand van de democratie, vijand van de kabinetskiezer. Herfkens, Wolfsen, Vogelaar all over again. Onvoorstelbaar, heel PvdA. Bindend stemadvies voor de Provinciale Statenverkiezingen: stem waarop u wilt, al is het op Harry Borghouts, zolang u maar geen PvdA stemt. Gewoon omdat dit land verder wil en moet.

Reaguursels

Inloggen

Barthje bid nie veur bruune boon'n!

Jackanders | 24-02-11 | 22:09

Als je in je onnozelheid gelooft dat het niet goorder kan,nou de PvdA wel hoor.

neveragain | 24-02-11 | 21:57

De PVDA kent natuurlijk ook het oer-Hollandse spreekwoord "niet de hand te bijten die je voedt". Zij weten zich aldus verzekerd dat de in Zuid Holland wonende allochtonen , waarvan weinigen in Wassenaar, bijna werktuiglijk op de PVDA zullen stemmen. De door hen op gang gehouden immigratie afgelopen 30 jaar. men denke o.a. aan het Generaal Pardon waar W. Bos zo trots op pleegt te zijn zo meldde hij voor de camera en de vele duizenden Somaliërs die Albayrak groepsgewijs heeft toegelaten vanwege "compassie en schuldgevoel " jegens de Derde Wereld' heeft voor een stabiele achterban gezorgd. Helaas zal Barth mede hierdoor gewoon in de Eerste Kamer belanden.

Jan Boule | 24-02-11 | 10:17

Ze trekt met haar bek op die video als ze begint te liegen ....

sog-pentagon | 23-02-11 | 16:48

Het probleem wordt door "Nieuw Fascisme" de Poolse immigratie gedemagogeerd, vandaar de naam :P-olen V-ies D-us A-fvoeren.

Fred Janssen | 23-02-11 | 16:32

Geloof dat ze vandaag , samen met Cohen , mijn woonplaats bezoekt . Denk dat ik mijn boodschappen maar ff ergens anders halen

widerstand | 23-02-11 | 10:41

Marleen is gewoon een hypocriet goor wijf !
Ik ga lekker PVV stemmen en dan trappen we dit tuig in elk geval van het pluche.!!!!

SpvvD | 23-02-11 | 10:27

Niet om het één of ander, maar in Wassenaar staat geen vuurtoren.

Deshark | 23-02-11 | 10:19

Ik ga mijn tik vingers hier niet aan branden.
Bert leest altijd zo lekker weg genieten gewoon.

macwereldburger | 23-02-11 | 10:16

IkbenOKJijbentnietOK | 23-02-11 | 00:37
Zeker dat boek gelezen ík ben ok jij bent ok?
Wat je waar is misselijk van werd, het optreden van Cohen gisteren in het BNN programma, een optreden om zieltjes te winnen en te draaien met standpunten van jewelste, is dit wel etisch? zou net zo verwerpelijk moeten zijn als Wilders met een baby op schoot.

lanexxx | 23-02-11 | 09:53

Waarom hoor ik de NOS hier niet over? Mevrouw Barth krijgt wel uitgebreid zendtijd om ons te vertellen hoe het allemaal eerlijker moet maar Ron Frezen zal naar niet vragen waarom dat voor haarzelf niet geldt.

@IkbenOKJijbentnietOK | 23-02-11 | 00:37
Het gaat om de hypocresie. Iedereen vertellen dat het eerlijker moet maar zelf in een villa wonen van 3miljoen plus, door de gemeenschap betaald. Dat is het meten met twee maten van de salon-socialisten (dus uitgezonderd SP).

Oculus Malus | 23-02-11 | 09:45

en toch stemmen er nog mensen PvdA....

OpenDeur | 23-02-11 | 01:28

-weggejorist-

Rest In Privacy | 23-02-11 | 00:55

Net zoals de 2e kamer, wordt ook de 1e kamer democratisch gekozen. Kabinetten worden niet gekozen, zoals Bert Brussen meent, maar worden geformeerd. Over het democratisch gehalte van het huidige kabinet kun je twisten. Het woord minderheidskabinet verraadt het eigenlijk al een beetje.
Brussen moet ooit iets vreselijks zijn overkomen, iets met socialisten en kinderen en dingen waar je echt niet meer over mocht praten "want het is vanaf nu ons geheimpje", anders kan ik het niet verklaren: die intens diepe en stompzinnige haat tegen de PvdA.
De PvdA lijkt mij een partij die al een tijdje uitblinkt in strategische missers en het duidelijk misverstaan van de tekenen des tijds maar om haar vertegenwoordigers nu te beschuldigen van grotere hypocrisie dan bijvoorbeeld mensen als Bleker of Verhagen, lijkt mij niet helemaal correct. Of meent Brussen dat voor PvdA'ers andere ethische standaarden gelden dan voor andere politici ?
Wilders gaat vandaag in Drenthe poesjes omhelzen en koffie inschenken voor bejaarden. Die combinatie: een dagje zwerfkatten en bejaarden vertroetelen, is pas een echt diep misselijkmakende vorm van politieke propaganda. Te vaak worden er lelijke historische vergelijkingen gemaakt maar toch..... iedereen met een beetje historisch besef zou moeten begrijpen dat dit in diepe zin een fascistische methode van politiek bedrijven is: empathie tonen voor bepaalde groepen mensen (en dieren!) onder uitsluiting van diezelfde menselijkheid voor andere groepen. Ik ben geen Drentse bejaarde maar ik zou niet heel erg vrolijk worden van een rol in Wilders' toneelstukje.
Als Brussen nu eens uit die spastische stuip richting de PvdA zou kunnen komen, dan zou ie daar toch een heel dankbaar object voor zijn blogs te pakken hebben. De schaamteloze PVV-politiek is namelijk elk moment van de dag beschikbaar om eens flink tegenaan te pissen. Geef mij dan toch maar zo'n verregende PvdA-er in zo'n sullig rood jekkertje die je op zaterdagochtend op de markt een roos aanbiedt, die je keurig beleefd kunt weigeren.

IkbenOKJijbentnietOK | 23-02-11 | 00:37

go marleen! kabinet Pedo-1 opruimen... iemand moet het vuile werk toch doen. mijn voorkeursstem heeft ze...

(klap) (klap) (klap) | 23-02-11 | 00:08

Wat is dat eigenlijk voor soort, dat PvdAchterlijken stemt?.

neveragain | 22-02-11 | 23:58

-weggejorist-

Snikkelhoofd | 22-02-11 | 23:31

-weggejorist-

GemLan | 22-02-11 | 22:38

@Tim Grimbek | 22-02-11 | 17:17, thnx.

gentle giant | 22-02-11 | 22:16

Om nog maar te zwijgen over het hilarische optreden van Cohen vanmiddag bij BNR als host voor peptalk. Die man is he-le-maal de weg kwijt. Ik kan het iedereen aanbevelen. Vooral hoe hij én door Sorensen van de Leefbaar Rotterdam afgeserveerd werd én door een antropoloog die zogenaamd vóór de stelling moest zijn maar dat bij de openingszin al corrigeerde (ROFLOL). En de vele, vele, vele bellers die de pvda voor rotte vis uitmaakte. Wat een autorit was dat. Heerlijk.

Sliptong | 22-02-11 | 21:10

@ rara. 15.37.

Elke politici die graait is verdorven, de PVDA zit vol met verdorvenen.

grappert | 22-02-11 | 20:59

Stomme trutmevrouw kan inpakken !

Creaguurder | 22-02-11 | 20:19

Zie hier de Khadaffi's van Nederland. Onder het mom van dat ze het zo goed op voor hebben met het volk, zijn ze vooral bezig aan zichzelf te denken. Niks presteren, lekker incasseren, inclusief het morele gelijk claimen.

GoedenMorgenDezeMorg | 22-02-11 | 20:08

Bij de pvda telt iedereen mee. De eigen centen welteverstaan.

natte krant | 22-02-11 | 20:02

Dit kabinet is gajes, tuig van de richel.

canis lupus | 22-02-11 | 20:00

-weggejorist-

eiland21 | 22-02-11 | 19:38

@empyrus | 22-02-11 | 16:16
Anders had je VVD en PvdA die elkaar in de greep houden. Maar Cohen heeft hoog spel gespeeld en verloren. Hij dacht dat de VVD CDA en PVV geen kans maakte, dus stelde hij dat voor om zelf sterker te staan bij de onderhandelingen.

En die linkse druiven zijn nu wel erg zuur.

TheLuggs | 22-02-11 | 19:25

-weggejorist-

eiland21 | 22-02-11 | 19:25

@rara | 22-02-11 | 15:37
Je kan zeggen wat je wilt, maar de VVD staat voor het principe wat je verdient mag je houden. Dus ja, je zou kunnen stellen dat graaien onderdeel is van de partijpolitiek.

Echter de PvdA staat voor samen alles eerlijk delen... De grote vakbondsman Kok gaf al het goede voorbeeld om direct aan te sluiten bij de grootgraaiers en de werkman te naaien opdat hij zelf 30% erbij kon hebben. Deze Barth laat ook zien wat eerlijk delen is, want ze deelt de kosten van haar villa met heel wassenaar. En ja als een PvdA'er graait is dat hypocriet dit in tegenstelling tot een VVD'er

TheLuggs | 22-02-11 | 19:18

Ik heb nog met haar op de middelbare school gezeten - misschien moet ik haar even een mailtje sturen, of ze nog een leuke bijbaan voor me heeft!

Hoi Marleen! o/

Drommelsch | 22-02-11 | 19:09

Marleen Barth. Corrupt tot op het bot. En het is wééééér een blanke!

rannie | 22-02-11 | 18:47

Welterusen jan hoekma en morgen gezond er weer op. ik denk eerlijk gezeg

dolffie | 22-02-11 | 18:36

@ mothersfinest 17: 29

In de grote steden heeft de PVDA een grote aanhang onder moslims, onbegrijpelijk, maar toch.
Ik werd drie weken terug aangesproken door de stadsdeelvoorzitter van Nieuw West die met anderen van zijn partij, de PVDA dus reclame stond te maken voor die club. Toen ik hem vertelde over de Officier van Justitie, het ongekend scheef wonen, en de andere zaken reageerde hij verontwaardigd, zoiets kon en mocht niet. Maar... toen ik hem de print van internet liet zien, en waar het dus op terug te lezen is, greep hij het zowat uit mijn handen en frommelde hij het heel snel in zijn zak. Zij is dus van de PVDA, en hij.... een moslim, ik bedoel dus maar...

grappert | 22-02-11 | 17:55

De mening van mevr Barth is helemaal niet bizar, maar helemaal volgens de PvdA-lijn. Leef over de rug van werkenden en geef dat geld in ruime mate aan jezelf en in mindere mate aan je stemmers, t.w. de uitkeringsafhankelijken.

Dat de linkse vandalen daarvoor een ruime beloning (resp 1e klas mogen vliegen, resp een leuke bestuursfunctie) vinden ze niet meer dan fair, met zo'n intellect, met zoveel inzet voor de zwakkeren. Ja mag je dan misschien een kleinigheidje terug krijgen. Ja toch!

Pierre Bezuhov | 22-02-11 | 17:53

Bert Brussen +++1

Boomschade | 22-02-11 | 17:45

Marleen Barth:
Naast al het profiteren..... echtgenote van D66 Jan Hoekema, burgemeester van WASSENAAR.

koetmeurning | 22-02-11 | 17:41

Als je nevenfuncties heb in 17 organisaties kan dat alleen maar betekenen dat je elke functie maar een beetje afragt simpelweg omdat je de tijd niet hebt om iets goed te doen.

defjem | 22-02-11 | 17:31

Wie Animal Farm van George Orwell gelezen heeft, of de film gezien heeft, ondergaat een gevoel van herkenning bij het aanschouwen van de PvdA kliek. Een zich ver boven het klootjesvolk verheven voelend, elkaar de lekkere hapjes toeschuivend genootschap. Eigen portemonnee eerst is het devies.

BroodenSpelen | 22-02-11 | 17:29

Ik bekeer me nog liever tot de Islam, dan dat ik op die landverraders van de PvdA stem.
(Zelfs een SP-er kan ik nog begrijpen)
Ik stem gewoon PVV!

mothersfinest | 22-02-11 | 17:29

Ja, het is echt zo, de PvdA richt zichzelf wel ten gronde.
Doet hun voorman het niet, dan wel één of andere minkukel.
mooi zo, toch?

ALone | 22-02-11 | 17:26

Ik had me toch iets eerder moeten aansluiten bij de PVDA, dan was ik waarschijnljk nu ook rondom gevuld en woonde ik in een dure villa. Wow! Als ik zoveel geld heb dan wordt ik ook socialist!!

denoorman | 22-02-11 | 17:20

GEWELDIG. GS.

Zo heb ik gisteren ook al geschreven over een Officier van Justitie uit Amsterdam die tot eind 2009 met een partner [ ook een gigantisch inkomen ] een huur betaalde van 270 euro. incl
Uiteraard ook een PVDA er. Nu dus het mooiste plekje en precies wat men wilde heeft gekregen van een nieuw complex voor een huur onder de huurgrens. Ik ga niet in herhaling vallen, maar wat een onverdraagzame rioollucht komt er uit die partij, zum kotsen.

grappert | 22-02-11 | 17:20

In de hemel van god, allah en het miljeu moet wel een speciaal deurtje zijn naar de rokende hel voor pvda tuig.

Jan Passant mk2 | 22-02-11 | 17:19

Ja dat is het socialistisch gestaalde kader van tegenwoordig. Wonen in Wassenaar en zogenaamd het klootjesvolk vertegenwoordigen. Het ethische moraal van een augurk. Dank je de koekkoek stelletje volksverlakkers. Beter kun je de ontmaskering/het verraad van het PvdA-kader niet in beeld brengen.

ad melkert | 22-02-11 | 17:18

Volkskrant 22-02-2011, pagina 5
Interview: Marleen Barth, lijsttrekker PvdA Provinciale Statenverkiezingen
'Dit is zó slecht voor Nederland'
REMCO MEIJER
Op 2 maart is het aan de kiezers: behaalt het kabinet een meerderheid in de Eerste Kamer? De lijsttrekkers stellen zich voor. Vandaag: Marleen Barth (PvdA)
Ze had besloten: 'Dit was het dan.' PvdA-politicus Marleen Barth (46) zat van 1998 tot 2002 in de Tweede Kamer en daarna nog twee jaar in Provinciale Staten van Noord-Holland. Toen was ze klaar met de politiek. Ze stortte zich op maatschappelijke functies. Sinds 2008 is ze voorzitter van GGZ Nederland, de brancheorganisatie van instellingen in de geestelijke gezondheids- en verslavingszorg.

Maar nu, in antwoord op de vraag waarom zij zich voor de Eerste Kamer heeft gekandideerd, is het politieke vuur terug. 'Toen ik afgelopen zomer zag dat dit kabinet tot stand kwam, en met welke plannen, besefte ik meteen: dit is voor Nederland zóóóóó slecht. De rekening van de crisis eenzijdig bij de meest kwetsbaren leggen, niets doen aan het veel te liberale gedrag van banken.... Ik heb een redelijk primair gevoel bij politiek. Het klinkt plechtstatig, maar ik wil mijn land dienen. Toen dacht ik: De Eerste Kamer is eigenlijk een prachtige plek om eens een paar duidelijke strepen te trekken tegen dit kabinet.'

Daar is de senaat toch helemaal niet voor?

'De Eerste Kamer houdt de volle breedte van het kabinetsbeleid in de gaten. Ik ben geen lid van de PvdA vanwege het staatsrecht, maar vanwege de idealen die ik heb.'

U moet wetgeving beoordelen. Dit is toch een heel politieke opvatting van het werk van de Eerste Kamer?

'Ik ben toch politicus? Je leest nu inderdaad overal dat de Eerste Kamer zich niet politiek mag opstellen, maar herinnert u zich CDA-senator Ad Kaland nog, de Zeeuw? Die vulde zijn rol ook heel stevig in. Door de maatschappelijke binding die je als senator hebt, zie je scherp wat in de samenleving de gevolgen van wetgeving zijn. Ik zal steeds twee vragen stellen bij een wetsvoorstel. Kan het? En: mag het? Die laatste vraag beantwoord ik vanuit de waarden van de PvdA, daar ga ik me echt niet voor generen.'

Beoordeelt u wetgeving ook namens de zeventien organisaties waar u nevenfuncties vervult?

'Daar zitten ook heel kleintjes tussen hoor. Maar ik doe inderdaad veel verschillende soorten werk. Als u daar de rode draad uit haalt, zit overal de ambitie in om iets te betekenen voor mensen die niet zoals ik in een bevoorrechte situatie zijn geboren.'

In Den Helder, toch?

'Ja, dat was ietsje minder. Hoewel, als ik ergens heb geleerd goed door te trappen met tegenwind is het daar wel. Maar waar het om gaat: Mijn ouders kwamen uit een redelijk gegoed milieu, hebben allebei gestudeerd en ook ik heb een academische studie, politicologie, kunnen volgen. Van huis uit heb ik heel erg meegekregen dat je de talenten die je meekrijgt van de goede God en van thuis inzet voor het belang en het geluk van iedereen.'

U bent gelovig katholiek. Waarom dan toch de PvdA en niet het CDA?

'Het geloof is voor mij een inspiratiebron, geen politieke leidraad. Mijn politieke handelen wordt niet bepaald door de Bijbel, maar is geïnspireerd door de opdracht die je hebt ervoor te zorgen dat ieder mens tot zijn recht kan komen in het leven.'

'Ik begrijp die discussie niet helemaal. De samenwerking tussen de linkse partijen is een stuk beter en inniger dan toen ik zelf in de Tweede Kamer zat.'

Er was toch de verwachting gewekt van een gezamenlijk programma?

'Ach, ik ben zelf altijd meer geïnteresseerd in daden dan in woorden. Papier is geduldig. Als ik zie op welke punten wij de afgelopen maanden samen hebben opgetrokken, van de manifestatie in De Brakke Grond tot de openbaar vervoerstaking, dan vind ik dat een indrukwekkende lijst.'

Denkt u ook, om Frits Bolkestein te citeren, dat Geert Wilders een komeet is die snel zal uitdoven?

'Ik kan geen koffiedik kijken. Wat ik veel liever doe, is doorgronden waarom mensen op Wilders stemmen.'

Lukt dat?

'Ja, steeds beter. Als ik het vreselijke woord mag gebruiken: Ik denk dat de elite veel actiever moet omzien naar mensen die het niet goed getroffen hebben. We moeten solidariteit niet reduceren tot premieafdracht op ons loonstrookje. Solidariteit moet je concreet maken in je dagelijkse handelen. Word buddy van een Marokkaanse jongen in een achterstandwijk. Of van een autochtone jongen. Laat zien dat je er voor de mensen bent. Dat is volgens mij het signaal dat de kiezers van Wilders afgeven. Het is geen boosheid, maar de bijna wanhopige kreet: Laat ons niet in de steek. Bekommer je om ons.'

Als ik u google, wordt het op allerlei sites onbegrijpelijk gevonden dat iemand met uw levenshouding zich laat uitbetalen in een bv. Snapt u dat?

'Ik heb helemaal geen bv! Ik heb sinds drie jaar een eenmansbedrijf. Ik ben gewoon zzp'er en dat was niet eens mijn eigen keuze. GGZ Nederland wil een onafhankelijke voorzitter, niet iemand in loondienst. Daar wordt inderdaad van alles over geroepen op internet, ook over mijn tarief hier (840 euro per dag, red.) Maar als je daar alles vanaf haalt - pensioen, sociale zekerheid, omzet- en inkomstenbelasting - is het helemaal niet zo indrukwekkend. U hoort mij zeker niet klagen over mijn jaarinkomen, maar het is diep onder de Balkenendenorm.'

De estafettevraag kwam gisteren van D66'er Roger van Boxtel: Is Marleen Barth bereid fundamentele, noodzakelijke hervormingen in de verzorgingsstaat aan te brengen?

'Wij gaan het debat over de toekomstbestendigheid van de sociale zekerheid niet uit de weg. Zie bijvoorbeeld de verhoging van de AOW-leeftijd. Maar in deze barre economische tijden heeft het behoud en scheppen van werkgelegenheid veel meer prioriteit.'

En uw vraag aan CDA-lijsttrekker Elco Brinkman?

'Vindt u nou echt dat met alle bezuinigingen op passend onderwijs, gehandicaptenzorg en sociale werkvoorzieningen het sociale gezicht van het CDA tot zijn recht komt in dit kabinet?'

Paspoort

Naam: Magdalena Antoinette Maria (Marleen) Barth

Partij: PvdA

Kennen we nog van: Trouw (journaliste van 1991 tot 1997), de Tweede Kamer (lid van 1998 tot 2002) en Onderwijsbond CNV (voorzitter van 2005 tot 2008)

Motto: 'Om het kwaad op de wereld te doen regeren, volstaat het dat goede mensen niets doen. Dus niets doen is geen optie.'

Grootste blunder: 'Dat ik jarenlang heb gedacht mij macho te moeten gedragen om als vrouw carrière te maken.'

Droom: 'Een wereld met gerechtigheid voor ieder mens.'

Tim Grimbek | 22-02-11 | 17:17

PVDA = overtuigend en bewezen: eigen volk laatst. in begrijpelijke termen: verraad aan fatsoenlijke nette belastingbetalende burgers. Altijd de lusten maar nooit de lasten. Dat is waar de PVDA voor staat. Als je IETS om dit land, zijn normen en waarden geeft, dan NOOIT meer PVDA. Leuk en fijn leven: jha ! Natuurlijk. Maar capituleren voor geweld, profiteurs en misbruikers ? Nooit ! Nooit meer PVDA !

Rest In Privacy | 22-02-11 | 17:17
-weggejorist-
Diepe Vuist | 22-02-11 | 17:16

duidelijk dus pvda stemmen is stemmen voor graaien ipv hard werken voor je geld.

lemac | 22-02-11 | 17:16

Jürgen von Strangle | 22-02-11 | 16:54
Wat is dan de tegenhanger van lineair redeneren? Holistisch bazelen?
Iemand die een stuk over Ghandi schrijft, gaat toch ook niet alle miljoenmiljard bestaande data-entries over die man daarin opnemen, of wel? Dan volgt meteen ontslag op staande voet.
Elke goede schrijver laat dus dingen weg. Om dat 'lineair redeneren' te noemen is grotesk.
Verder zou Brussen volgens u altijd 'hetzelfde deuntje' spelen. Terwijl u hem een plemp eerder (| 22-02-11 | 15:56) nog verweet telkens een ander toontje aan te slaan. ROFL.
Tot slot uw term 'rattenvanger'. Dat wrijft weer - onbedoeld natuurlijk, jaja, ik geloof u meteen - te makkelijk tegen een Godwin aan. Jammer.
Is het niet handiger om de volgende keer te volstaan met 'Bert Brussen schrijft stukjes die ik niet leuk vind'?

Krachtmeester | 22-02-11 | 17:15

dat wijf is indd van het padje af. In de vorige eeuw was ze bij het CNV. De ene keer stond zij voorop het vakbondsblaadje, de andere keer waren het zielige negerts ih buitenland die moesten worden geholpen als zijnde zielig en hulpbehoevend. En dan had je de zwarten weer en dan haar kop weer , hopeloos, na 1 jaar mijn lidmaatschap opgezegd.... er is nog steeds een sluipgang tussen het CDA en de PvdA en zij is het levende bewijs ervoor. van mij mogen de stalinorgels op dat strategische punt worden klaargezet, en dan op 1 mei boem boem.

HorselessRider | 22-02-11 | 17:15

Als de PvdA-banenmachinerie na de verkiezingen gaat haperen zullen de Barth-achtige graaiers massaal overlopen naar D66 en de VVD. Mocht daarentegen de verkiezingsuitslag onverhoopt zo uitvallen dat de PvdA nog effectief kan dwarsliggen, dan lijkt mij dat ook geen groot probleem voor het huidige kabinet. Met baantjes als wisselgeld voor samenwerking kun je de meeste PvdA'ers tot ongeveer een half jaar voor de volgende verkiezingen makkelijk zoet houden.

WirMachenMusik | 22-02-11 | 17:04

Zeg Bert, wind je je niet teveel op? Erg leuk, dat gal spuien, ik heb ervan genoten. Klopt allemaal ook nog, dat is eigenlijk het allerergste.

DebraCadabra | 22-02-11 | 16:55

@ krachtmeester.
het mensch schreeuwt om aandacht en die kan ze krijgen ook , zal ik ff haar telefoonnummer plempen ? nou dan.

Baron de laclou | 22-02-11 | 16:54

- Edit: u bedoelt: als u het niet zint is het poep en is de boodschapper een lul? Nee inderdaad, dat heb ik nog nooit gehoord. Succes met de TIG anti-PVV topics op GS lezen. -

Jürgen von Strangle | 22-02-11 | 16:54

Baron de laclou | 22-02-11 | 16:49
Doe eens niet NAW-en, lutsert.

Krachtmeester | 22-02-11 | 16:50

@ Pasta-saus | 22-02-11 | 15:25
Ik denk dat vooral het CDA daar voor verantwoordelijk is. De vraag is of dat dan minder erg is?

poursuivant | 22-02-11 | 16:50

Hoe kom je aan die chrome plugin dan?

Turrukje | 22-02-11 | 16:49

Waar haalt die PVDA dit soort kutwijven toch vandaan?

Angelica | 22-02-11 | 16:49

-weggejorist en opgerot-

Baron de laclou | 22-02-11 | 16:49

@rara | 22-02-11 | 15:35
Ik heb het niet direct over de tweede kamer(ook) maar ook provinciaal en PvdA burgemeesters. Ik noem een Amsterdam waar tuigh lekker rond kan lopen door de PvdA, want de integratie is op en top gegaan en allochtonen negatief in beeld brengen altijd -1.

Pasta-saus | 22-02-11 | 16:48

* bindend stemadvies volgen gaat *

Ivoren Toren | 22-02-11 | 16:47

drs.Nee | 22-02-11 | 16:29
Ja en weer gratis één ton subsidie geëind ! Op kosten van Henk en Ingrid! Wat kan het leven toch mooi zijn!

Turrukje | 22-02-11 | 16:43

jajajaja, die straat kent de Baron goed, mooie straat met echt zeer mooie jaren 30 huisen met royale tuinen , losstaande garage's , erkers , grote deuren . ja een mooie chique straat. maar wat een godvergeten eng mens wonnt daar , een altijd gelijk willen hebber tegen beter weten in zo'n Pvda wijf wordt daar uitgekotst , zo hier de reden van haar recalcitrante gedrag. gekke heks.

Baron de laclou | 22-02-11 | 16:41

exkoppijn | 22-02-11 | 16:38
Inderdaad! Dat is oproepen tot stemmingmakerij! Crucify him!

Krachtmeester | 22-02-11 | 16:41

Eerlijker, maar dan volgens Barth.

basweetutwel | 22-02-11 | 16:41

Onfatsoenlijke stemmingmakerij. Iets met plaat voor de kop (de auteur)

exkoppijn | 22-02-11 | 16:38

dit kreng is nog erger dan wolfsen

SwiftCrack | 22-02-11 | 16:38

Gelukkig werkt de plugin weer, kudo's uitdeelt aan krachtmeester en drs. nee.

Mindy | 22-02-11 | 16:37

@mezelluf
gebeurt

Nina Haanzuiger | 22-02-11 | 16:37

Nina Haanzuiger | 22-02-11 | 16:31
Kan wel een stootje gebruiken, welk adres was het ook alweer!

Carpe@diem | 22-02-11 | 16:37

Kunnen we niet 150 friezen vinden die zich tegen de PvdA uitspreken ?

Marcus Porcius Cato | 22-02-11 | 16:37

TonyM | 22-02-11 | 16:21
De complete fractie van de PVV heeft hier inmiddels al 20 kritische topics gekregen. Per persoon dan hè. En elke VVD-er (of CDA-er, of anderszins) die graaineigingen vertoont en/of de burgerT een rad voor ogen draait: idem dito. Ik snap je probleem dus niet zo.
Wen er nou maar aan dat GS sowieso elke macht kritiseert, of ze nu voor 'links', 'rechts' of 'midden' moet doorgaan.

Krachtmeester | 22-02-11 | 16:36

Wie gooit de link naar het artikel op DeJaap even in haar Wiki-entry?

Caveman48 | 22-02-11 | 16:36

@Hansopje | 22-02-11 | 16:31, ik zag haar recent met een plastuit door de straat lopen.

gentle giant | 22-02-11 | 16:35

@Hansopje | 22-02-11 | 16:31
Wie wel dan?

An die ARBEIT | 22-02-11 | 16:33

105 pop p/u kom ik niet voor opdraven.. Maar goed, ik ben ook niet van de PvdA

The Next Subject | 22-02-11 | 16:32

Maar ze piest niet door brievenbussen.

Hansopje | 22-02-11 | 16:31

@TonyM | 22-02-11 | 16:21
PVV belachelijk maken gebeurd ook regelmatig op GS
Voor zover ik weet zijn de termen pornobaron en Lucassen I op GS geboren.
Voor mij is het grote verschil met PVDA politici dat bijna elke PVDA politicus de PRETENTIE hoog houdt dat het een goed mens is, zoals deze mevrouw: buddy van achterstandskind worden en ondertussen meegraaien van 17 commissariaten.
Dan heb ik liever dat iemand in mijn brievenbus pist.

*Alvast even kaal 220 Volt draadje achter voordeur spant*

Nina Haanzuiger | 22-02-11 | 16:31

Tip voor de solidaire antimevrouw : In mei vertrekt er een bootje naar Israel met Gretta en haar vrindjes, gaat daar lekker solidair op zitten zijn zou ik zo zeggen.

Uw Verzekeringsadvis | 22-02-11 | 16:30

Ahaa!! Mochten ze me vragen waarom ik straks PVV stem is het antwoord dus geweaun: 'om de PvdA tegen te werken". Bedankt voor de handige tip ontzettende vuile teef die je er bent!!

gigi gorgonzola | 22-02-11 | 16:29

De staatskas is toch geen spaarbank of wel soms? Nog steeds begrijp ik niet waarom mensen stemmen op de PvdA met leugenaars als Wim "kwartje van" Cock "in je reet", wouter "vieze grijns" Bos, jeroen "ik weet alles beter" dijsselbloem, Diederik "nuon wordt verkocht aan een milieuvriendelijke energie maatschappij" Samsom (om hem moet ik echt kotsen..), etc....

mustafaal | 22-02-11 | 16:29

Jürgen von Strangle | 22-02-11 | 15:56
Bert Brussen heeft een scherp toetsenbord en hij ontrafelt graag elke vorm van totaalhypocrisie - o.v.e.r.a.l.
Wanneer mejuffrouw Barth bij de PVV had gezeten, was dezelfde kritiek haar deel geweest. Het probleem van *hoest* 'volkspartij' PvdA is dat men daar inmiddels complete legioenen met types a la Barth versleten heeft.
Bovendien komt Brussen er openlijk voor uit dat hij - al dan niet schaamteloos - commercieel schrijft. Prima toch?
Ik ken Bert niet persoonlijk (misschien is hij IRL wel een enorme zak hooi, of juist een klankschaalstrelende bosnymf, /care), maar onze maatschappij heeft nou eenmaal ook een paar zeldzame Bert Brussens nodig.
Anders was de kwaliteit van de vrije, openlijke kritiek - in normale landen noemt men zulks 'the right to dissent' - op onze arrogante regentokleptoplutocratie allang tot Mubarakachtige diepten gedaald.
Leave Bert Brussen alone!

Krachtmeester | 22-02-11 | 16:24

@Hahaha! Niemand wil die tokkies van de PVV in zijn bedrijf hebben. Kom op zeg! Als je je bedrijf naar de kloten wilt helpen dan moet je inderdaad een PVV'er in dienst nemen!

GuyDH | 22-02-11 | 16:23

stel je moet kiezen: Vogelaar of Sharp ! :P

iter | 22-02-11 | 16:23

Turrukje | 22-02-11 | 16:20
Your loss. Maar dat geldt voor alle stemmers.
Revolutie, dames en heren, dat helpt wel. Stemmen niet.
'
*zich bedenkt dat stemmen en bidden veel overeenkomsten hebben...

dosis | 22-02-11 | 16:23

-weggejorist-

GuyDH | 22-02-11 | 16:23

Ja, maar,
De sterkste butlers dragen toch ook de zwaarste tassen?

tipo | 22-02-11 | 16:22

de reactie van haar man de burgermeestert van Wassenaar (toch?) zegt al genoeg destijds. Recht op privacy... hahahahahha

iter | 22-02-11 | 16:22

Turrukje | 22-02-11 | 16:20
Jahaaa, ze hebben tenslotte het beste voor met jouw soort!
*proest*

Dick Luyenlomp | 22-02-11 | 16:22

Wanneer horen we hier weer eens wat kritische geluiden over de PVV of de VVD? Wordt wel een beetje eentonig allemaal. Ik dacht namelijk dat Geen Stijl zowel links als rechts ervan langs gaf, en dat vond ik ook de kracht van Geen Stijl, maar de laatste tijd merk ik daar niet veel van.

TonyM | 22-02-11 | 16:21

Al opent Geenstijl honderd boehoe emo topics over waarom we niet op PvdA moeten stemmen,. Doe het toch.

Turrukje | 22-02-11 | 16:20

Eerst maar eens de PS11 afwachten voordat we een oordeel over dit kabinet kunnen gaan geven. Zou Barth ook moeten doen.

Superior Bastard | 22-02-11 | 16:20

rooimachine | 22-02-11 | 16:14
Ten eerste: je bent nieuw hier ofzo? Nooit de verhalen over de pornobaron of de brievenbuspisser gelezen, alhier?
Ten tweede; de hoeveelheid dubbelfuncties zal slechts een fractie van die van de oude politieke partijen betreffen om meerdere redenen: men draait stukken langer mee in de banen carrousel en het is niet bon-ton om een PVV in een advies functie te zetten, dat is voorbehouden aan PvdA, en mindere mate VVD, CDA en D66.

Dick Luyenlomp | 22-02-11 | 16:19

Ze woont niet in de Duinen zoals gesteld: ze woont onder de rook van de N44. Prinses Marielaan. Het is echt tobben daar..... ;-)

feddomw | 22-02-11 | 16:18

HadieBert,

Vandaag wel weer een PvdA topicje gevonden? Heb niks op met Marleen Barth maar voor (citaat) "het tegengaan van noodzakelijke vooruitgang" heb je haar ook niet nodig. Onder dit kabinet is er helemaal geen vooruitgang PVV en CDA/VVD hebben elkaar in een ijzeren houdgreep waardoor alleen symboolpolitieke punten die van geen enkel belang zijn worden gerealiseerd (caviapolitie, missie Afghanistan). Werkelijke veranderingen (Zorg, Onderwijs, Ontslagrecht) gaan we de komende 4 jaar niet zien.

empyrus | 22-02-11 | 16:16

Wordt zo moe van dat Rode gevaar.... kunnen we haar niet naar Belgie sturen..... gaat ze daar lekker de regering in ;)

Herrie Montana | 22-02-11 | 16:15

-weggejorist en opgerot-

rooimachine | 22-02-11 | 16:14

Jürgen von Strangle | 22-02-11 | 16:07
Zit iets je dwars Jeroen?

sjaakdeslinksesul | 22-02-11 | 16:13

De PvdA heden ten dage is de grootste politieke bende aan laffe hypocrieten, stip gevolgd door het onderwijsidealisten van de D66'ers.
Puinhoop op puinhoop en glimlachend voor de camera's peop praten terwijl via het privé serverhok de bankrekeningen volstromen aan zelf opgezette subsidiekanalen, volledig gelegaliseerd via mede Pvda handlangers.

Rest In Privacy | 22-02-11 | 16:12

Waarom wordt er niet eens een pak met voorbeelden bij Cohen neergelegd die meteen al die suffe kut slogans van de PvdA onderuit halen?
De slogan "Het moet eerlijker" kan je toch niet meer overeind houden als je ziet hoe sommige PvdA regenten in het nieuws zijn gekomen met zakkenvullerij!? Ik wil wel eens zien hoe Job 'de hakkelaar' Cohen zich daar dan uitlult. Kan hij bijvoorbeeld verklaren waarom hij zo lang na zijn aftreden nog voor een prikkie in z'n ambtswoning in A'dam bleef wonen? Of waarom deze Barth voor een prik in zo'n huis woont? enz. enz. enz.

gozahtje | 22-02-11 | 16:11

Toch knap, hoe vind je zo'n prototype collectieve sector graaier.... Daar moet je de PvdA toch credits voor geven.

Prof_Bukmaar | 22-02-11 | 16:08

-weggejorist-

Jürgen von Strangle | 22-02-11 | 16:07

@Tante Kaatje | 22-02-11 | 16:00
Tsja, het zal wel verdwijnen... Maar geef 'em maar eens ongelijk.

An die ARBEIT | 22-02-11 | 16:04

Wat een domme kletspraat. Je kunt niet eens op Borghouts stemmen.

nietlullen | 22-02-11 | 16:01

@Jürgen von Strangle | 22-02-11 | 15:56
Doei.

Tante Kaatje | 22-02-11 | 16:00

* plop en out *

veuve-clicquot | 22-02-11 | 16:00

Als we het dan toch over staatsrecht hebben: dit kabinet is niet democratisch gekozen, maar ondemocratisch geïnstalleerd door het staatshoofd. (art. 43 en 46 Grondwet). Immers, wij konden niet stemmen op Fred Teeven als staatssecretaris of op Leers als minister.

SamKoeman | 22-02-11 | 15:59

@Jürgen von Strangle | 22-02-11 | 15:56, Bert is wel onze hoer!

gentle giant | 22-02-11 | 15:58

Wat omwenteling @ 15:51 zegt.

R.B.Scott | 22-02-11 | 15:58

mwhoeaaaaah ik duik voor de tv ned 1.laterz al mn fanz.

1%biker | 22-02-11 | 15:57

Vanavond bij @Pownews ?
*stil hopen doet*

25TaLife | 22-02-11 | 15:57

-weggejorist en opgerot-

Jürgen von Strangle | 22-02-11 | 15:56

PvdA Bashen heeft nog geen hol opgeleverd behalve dat ik me weer voor niks druk heb zitten maken om links lullende, maar wel stiekem zakkenvullende randdebielen zoals mevrouw Barth.
Die partij zit zo verweven in onze samenleving dat ik het niet zie gebeuren dat die partij ooit oprot. Sterker nog, ik ben zelfs bang dat we er alleen maar een nog ergere variant voor terug krijgen. Wellicht is de PvdA onder Cohen het beste wat we er van kunnen maken...

gozahtje | 22-02-11 | 15:56

Wat een farcicale taart is deze dame ! Wil de eerste kamer in om het kabinet tegen te werken. Geachte mevr. Barth, de eerste kamer is er niet om wetten weg te stemmen. Wetten wegstemmen mag alleen in de tweede kamer. Deze vuige linksche saboteuze is de zoveelste reden om dit onderdeel staatsrechtelijk af te schaffen.

Marcus Porcius Cato | 22-02-11 | 15:56

En ik maar 400 euro betalen voor een studentenkamer zo groot als hun washok.

omwenteling | 22-02-11 | 15:56

Bakito | 22-02-11 | 15:51
Ik zag u als tegenstander,maar ook u wil het beste voor Nederland?
Maakt me niet uit of ze dat dan links of rechts noemen.

1%biker | 22-02-11 | 15:56

Akkoord.
Geen PvdA, maar zeker ook geen PVV.

Charles Swietert | 22-02-11 | 15:56

@wtf443 | 22-02-11 | 15:51, doen, u is geen zwitsal, u is een Mohikaan, (de laatste).

gentle giant | 22-02-11 | 15:55

Laten we het afdoen met de volgende spreuk: "ieder volk krijgt wat het verdient"
Eens diep zuchten doet.....

wimster | 22-02-11 | 15:55

En je dacht dat ik me ga registeren op de Volkskrant.nl om dat artikel te lezen? Ultragrappige UltraBert!

Brits Folkestein | 22-02-11 | 15:55

@Use less | 22-02-11 | 15:52
Goeie vraag

julian ass | 22-02-11 | 15:55

@BobdeBallerina | 22-02-11 | 15:51
Ze huurt.

Muntje valt?

Parsons | 22-02-11 | 15:54

En het is ook nog zo'n gristengekkie.

Vetinari | 22-02-11 | 15:54

wtf443 | 22-02-11 | 15:51
joris,als het aan mij ligt,maar dat ligt het niet heeft u en zovelen weer geluk.

1%biker | 22-02-11 | 15:53

Bakito | 22-02-11 | 15:38
Qft. Thanks.

dosis | 22-02-11 | 15:53

@BobdeBallerina | 22-02-11 | 15:51 Ben je de weg niet een beetje kwijt? Ze huurt die enorme villa voor een schijntje, dus geen HR aftrek.

lijn5 | 22-02-11 | 15:53

860 euro huur ipv 6000 euro per maand? Ja zo kan ik de hypotheekrente aftrek ook wel afschaffen. Al die PvdA bestuurders wonen/huren scheef. En dan pakken ze jan modaal die met moeite een hyptheek kan krijgen in een multiculti wijk.
Nee het is officieel: wie nu nog PvdA stemp, is erg hardnekkig in de leer van het op de treinrails staan.

funkyd | 22-02-11 | 15:53

Waar maken we ons druk om? PVDA, VVD, PVV, D^66 en ga zo maar door, iedereen die bij een politieke partij gaat werken wil graaien en gaat graaien!!!

De hamvraag: hoe worden wij als belastingbetalers het minste bij de edele delen genomen?

Use less | 22-02-11 | 15:52

Zo niemand van de PVDA tegen deze mevrouw zeggen dat het tijd is om wat anders te gaan doen?
" Mevrouw Barth, dankzij u is de PVDA weer 5 zetels kwijt aan de PVV", " Ja maar de mensen begrijpen het niet". Ze begrijpen het heel goed. Dit soort types moet je gewoon een bal klei geven en iets creatiefs laten doen met een stel mongolen.

Kobus v/h zandpad | 22-02-11 | 15:52

heeft bert vroeger zn pielemuisje moeten laten zien aan een pvda-ert? Of is zn vriendin op de schuine schaats met een rode? Ik zit ff terug te klikken in berts repertoire, en ik begin me zorgen te maken om de oplopende hoge tonen in zn artikels.

B-100 | 22-02-11 | 15:52

Dit soort mensen hebben Nederland kapot gemaakt. Standrechtelijke executie lijkt me op zijn plaats.

omwenteling | 22-02-11 | 15:51

Die 'het huidige kabinet is het beste wat nederland kon overkomen' praatjes van geenstijl beginnen me ook een beetje te vervelen. Als protest ga ik pvda stemmen.

wtf443 | 22-02-11 | 15:51

Knorretje Barth,salonsocialistisch varken
Zakkenvullende buddy,onwijs energiek
Daarom als dank een cursusje bungee jumpen
Van de hoogste toren,zonder elastiek.

R.B.Scott | 22-02-11 | 15:51

Eigenlijk moeten we van de Europese slavendrijvers af?Doei pvda.

1%biker | 22-02-11 | 15:51

@1%biker | 22-02-11 | 15:43
De PvdA is heel lang een probaat middel geweest om arme paupers uit de invloedssfeer van meneer pastoor te halen, door ze allemaal een tv, auto en elektrisch koffiezetapparaat te geven. Dat doel is inmiddels bereikt.

Er zijn inmiddels andere problemen voor in de plaats gekomen. Nieuwe ronden, nieuwe partijen.

Bakito | 22-02-11 | 15:51

Het pleit voor deze vrouw dat ze, alhoewel ze dus blijkbaar flink veel geld terug kan krijgen via de hypotheekrenteaftrek, deze toch aan banden wil leggen.

Hulde!

BobdeBallerina | 22-02-11 | 15:51

@blaster | 22-02-11 | 15:46
De PvdA links noemen duidt er op dat u ook de weg begint kwijt te raken. De PvdA is niet links. De PvdA is dom. Niet alle links is dom; niet alle dom is links. SP is links en heeft niet alletwee tegelijk.

julian ass | 22-02-11 | 15:51

Krachtmeester | 22-02-11 | 15:48
Ik vrees dat dit een kwestie van tijd is, wanneer ze door haar politieke vriendjes verder in het zadel wordt geholpen als ze uitgekotst is door de kiezer.

blaster | 22-02-11 | 15:51

@Tom de Graaf | 22-02-11 | 15:41
Tuinman, poetsvrouw, etc.

Tante Kaatje | 22-02-11 | 15:50

@Parsons | 22-02-11 | 15:45
Volmondig ja. Dat heen-en-weer gepomp van geld moet gewoon eens ophouden. Nutteloos en alleen maar nodig voor inkomenspolitiek en werkverschaffing voor een batterij ambtenaren.

blinde kip | 22-02-11 | 15:49

@Kets22 | 22-02-11 | 15:45, ondersteboven als bloemenvaas.

gentle giant | 22-02-11 | 15:49

blaster | 22-02-11 | 15:45
u vergeet de turkse bakkers[is maar een voorbeeld]

1%biker | 22-02-11 | 15:49

Ik ben eigenlijk wel blij dat mejuffrouw Barth *hoest* relatief ongevaarlijk in de politiek kan graaikwebbelen. Stel je voor zij een bestuursfunctie bij een bankconcern of een legeronderdeel zou hebben? Dan was de maatschappelijke schade niet te overzien geweest.

Krachtmeester | 22-02-11 | 15:48

@blaster,

ik vrees dat je gelijk hebt!

Kobus v/h zandpad | 22-02-11 | 15:46

Willemdewilde | 22-02-11 | 15:44
Heeft inmiddels elke links-denker vandaag de dag niet alletwee tegelijk?

blaster | 22-02-11 | 15:46

Wij werken wel door tot de 73e om dit allemaal te betalen... terwijl de elite lachend met 54 afnokt naar een villa in Zuid-Frankrijk.

meneer Q | 22-02-11 | 15:46

@blinde kip | 22-02-11 | 15:41
Schaffen we dan ook vermogensbelasting af?

Parsons | 22-02-11 | 15:45

driewerf bah... hoe kan je zo de plank misslaan.

Kobus v/h zandpad | 22-02-11 | 15:45

Ze zal vast het idee hebben dat ze iets waard is.

Kets22 | 22-02-11 | 15:45

Sedert een jaartje of veertig kom je bij de PvdA (en ook bij het CDA overigens) alleen maar in de schijnwerpers (en de gratie) als je
a tenminste een dr of drs titel hebt
b het liefst niet in een beta richting, want die zijn vreeeselijk resultaatgericht
c je het liefst een vrouw bent, competenties ten ene male sterk ontraden
d je tenminste een jaartje of vijf in de schaduw wilt blijven, braaf met de leiding mee stemt, een 'fietsenhokrelatie' als je opstapje naar een verdere politieke carriere ziet
e na een succesvolle omhoogstekerij door je trouwe en hielenlikkende vriendjes er tenminste enkele de grond in trapt op grond van je 'vrouw-zijn in de politiek'
f je tenminste houdt aan de partijkultuur van 'superlinks lullen en ondertussen superrechts de zakken vullen'
g als je meedoet aan de partijtraditie van 'doe jij wat voor mij, doe ik wat voor jou' ongeacht de vereiste competenties.
h gewoon als 'supersosjaal' tenminste de soepsiediepot helpt meeplunderen, bijbaantjes bij de vleet hebt, een inkomen waar negen bijstandfamilies met elk zes kinderen royaal en vol vakantieplezier ruim een jaar van kunnen leven.
i dan nog de gore moed hebt om jezelf 'soosjalist' en ' soliedair' te noemen.

blaster | 22-02-11 | 15:45

Ik sta niet echt te juichen om al die PVV-ideeën. Maar deze dame dwingt me toch om straks PVV te stemmen.

Schaamharing | 22-02-11 | 15:44

@Tom de Graaf | 22-02-11 | 15:41, illegale schoonmaaksters tellen dan weer niet mee.

gentle giant | 22-02-11 | 15:44

Dat mens moet toch wel een betonplaat voor der harses hebben, of volledig de de weg kwijt zijn. gewoon zielig.

Willemdewilde | 22-02-11 | 15:44

Bakito | 22-02-11 | 15:38
Ik mag uw commentaar wel,zegt niets over de mens natuurlijk,.maar anti pvda wordt het echte NL alleen maar beter mee,.
Zeg nou zelf,zou het nog slechter kunnen?

1%biker | 22-02-11 | 15:43

Ik wil graag Marleen Barth inhuren. Ik wil ook graag ergens graaien. Zij weet als geen ander welke stappen ik dan moet zetten. Zou ze op 'no cure no pay' basis willen werken? Ik ben best bereid om haar 25% van mijn toekomstige graaibuit te geven. Waarom staat er eigenlijk bij haar een 'h' achter Bart?
Zou dat een eerste stap kunnen zijn?
Bholle Whim wil ook graaien!

Bolle Wim | 22-02-11 | 15:43

@bertgert | 22-02-11 | 15:38
Ja, want mensen willen dat graag zo houden.

Nog meer vragen?

Parsons | 22-02-11 | 15:43

Wanneer zie die lui van de PVDA zo de weg kwijt geraakt? Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik links van het kiesspectrum sta. Maar die boeven zullen mijn stem nooit krijgen. Pek met veren is nog te veel!

Kobus v/h zandpad | 22-02-11 | 15:41

En wat gaat ze dan doen als het haar lukt ...
* een hekel heeft aan mensen die overal tegen zijn en zelf geen ideeen opperen om iets beter te maken *

veuve-clicquot | 22-02-11 | 15:41

@gentle giant | 22-02-11 | 15:33

En de butlers natuurlijk.

Tom de Graaf | 22-02-11 | 15:41

@Haagse-Geertje | 22-02-11 | 15:34
Niks afgunst. Als men het geld ervoor heeft moeten ze kopen wat ze willen. Maar subsidie op schuld is ook subsidie.

blinde kip | 22-02-11 | 15:41

Als deze informatie waar is, is het tenenkrommend.

WeesFatsoenlijk | 22-02-11 | 15:41

Tja.., ze leren het ook nooit. Krampachtige pogingen van de linkse elite om aan de macht te blijven. Mubarrak Barth, het volk zal zegevieren!

Goedzo | 22-02-11 | 15:41

Marleen Barth:"... een betaalbare woning voor iedereen? Òf kiezen we voor subsidie voor mensen met een villa van 1 miljoen euro of meer?"

Ze kan haar lachen nauwelijks inhouden: www.youtube.com/watch?v=3rXJMbExKFA#t=...

Prof. D.A.H. Vintik | 22-02-11 | 15:40

"Sinds wanneer is solidariteit uit de mode?", aldus de PvdA-apparatsjik Marleen Bart op het plaatje hierboven. Antwoord: sinds solidariteit door de PvdA en consorten niet als iets vrijwilligs wordt beschouwd, maar als iets dat door de staat verplicht wordt opgelegd (bijvoorbeeld in de vorm van belastingen ter financiering van multikulprojecten).
.
Hoe dan ook, als u een "Gutmensch" bent, stemt u natuurlijk wél op de PvdA, want dat is een "fatsoenlijke partij" van en voor "fatsoenlijke mensen": luxetlibertasnederland.blogspot.com/20...

Sir Galahad the Pure | 22-02-11 | 15:39

Vreemde redenering! "Om dit kabinet tegen te werken."

Theodoros | 22-02-11 | 15:39

hehe lol, dat er geen finnen in haar omgeving wonen is een beetje een non-argument. In een heel groot aantal dorpen (noem geen namen) stemt ook iedereen PVV en daar hebben ze meestal ook nog nooit een fin gezien.

bertgert | 22-02-11 | 15:38

Zo, ik geloof dat ze er de brui al aan heeft gegeven:

www.marleenbarth.nl/

blubhetvisje | 22-02-11 | 15:38

Een echte PvdA-er behoort eelt op zijn handen te hebben, niet achter de ellebogen.
Groet Bakito, voormalig linkse troll.

Bakito | 22-02-11 | 15:38

Hoezo? Mensen op laten draaien voor de huur van je eigen villa heeft toch niemand in de gaten?

Marvin S | 22-02-11 | 15:38

Heerlijk die types. Visie gebaseerd op koffietijd, de Bert&Erniekoran van Kader Abdollah en een PvdA-flyer. Beetje moeilijk lullen over zwakke lasten en zware schouders, of zoiets. Boe tegen het kabinet roepen en klaar zijn ze.
Dit soort types vinden al járen hun weg naar het gesubsidieerde slaaphuis tegenover de Eerste-Kamer. Een instituut dat bij oprichting al had moet worden afgeschaft.
Als je twijfelt over een wetsvoorstel kun je ook de bevolking raadplegen.

De Kampsjeng | 22-02-11 | 15:38

@Haagse-Geertje | 22-02-11 | 15:34
Als een PvdA graait dan is-ie fout. Als een VVD'er graait, dan moet iedereen z'n smoel houden?

rara | 22-02-11 | 15:37

Vingers opsteken wie er met haar zou willen ruilen en met Klaas Hoekema in een huis zou willen wonen? En als het een villa was? En als je geld toe kreeg? Nou? Zie je wel.

julian ass | 22-02-11 | 15:36

* gaat PvdA stemmen

buzz fuzz | 22-02-11 | 15:35

@Pasta-saus | 22-02-11 | 15:25
Ik dacht dat alle besluiten die tot deze situatie hebben geleid genomen zijn door kabinetten waar ook de VVD danwel CDA in zaten. Boter, hoofd.

Neemt niet weg dat de PvdA een behoorlijk soepzooitje is geworden, die zich uitsluitend druk maakt om het politieke spel in de kamer. Het belang van de burger is niet relevant, zolang er maar bestuurd kan worden. Want als je wil graaien dan moet je bestuurder worden. En maar klagen dat de burger rechts stemt...

rara | 22-02-11 | 15:35

blinde kip | 22-02-11 | 15:33
Wat een gejank weer zeg, als je beter je best had gedaan op school dan had je dat ook kunnen doen, jaloezie ten top....

Haagse-Geertje | 22-02-11 | 15:34

Een normaal mens schijt op dit soort arrogante, achterbakse, hypocriete kutten. Helaas heb je ook nog behoorlijk wat abnormale mensen.

patat - generatie | 22-02-11 | 15:34

Als je het bij de PvdA een beetje ver wilt schoppen,moet je vooral reetlikken bij de zakkevullers van deze Partij,he Diederik.
Fatima Elitak tegen Marleen Barth:"Maar wat moet ik doen als ik een Bekeuring krijg"

Torquemada | 22-02-11 | 15:34

Was ik maar voor de PVDA iets gaan doen. Dan was ik nu schatrijk met een laag huurtje. :-(

Use less | 22-02-11 | 15:33

In Wassenaar (regio 2242) woonden op 30 september 2007 8850 mensen, waarvan 625 niet-westerse allochtonen (7.1%).
Ambassade medewerkers schat ik zo in.

gentle giant | 22-02-11 | 15:33

Schultz van de VVd kan er ook wat. Over de hypotheek van Donner (1,2 miljoen) met huis van 9.2 ton is een verbouwinkje van 3 ton 'toch heel normaal'. En ondertussen beslissen over zaken van de gewone burger.
www.youtube.com/watch?v=htA7g9ufKHk&am...
Bewijst maar weer dat van links tot rechts politici geen flauw idee hebben hoeveel geld eigenlijk waard is.

blinde kip | 22-02-11 | 15:33

EUR 840 / dag ex is toch helemaal niet veel? Voor het overige, aan de schandpaal dat mens!

Harald | 22-02-11 | 15:33

Sinds wanneer is solidariteit met lieden als Marleen Barth uit de mode? Is het nou zo moeilijk om solidair te zijn met mensen die het in het leven moeten doen met iets minder werkmoraal, besef van mijn en dijn, consistentie tussen handelen en spreken, oprechtheid en inzicht in de problemen van deze samenleving? Had ik niet achter je gezocht, Brussen.

julian ass | 22-02-11 | 15:31

Is dat voor een prikkie in een paleis wonen niet veel eerder een babyboomer-kwaal? Tenslotte, iedereen boven de 50 miljonair, en na ons de zondvloed! Dan maar liever links, die prive graaien maar publiek iets anders willen, dan Rutte, die dat gewoon prima vindt en tot visionair beleid verheft. (Onderwijs ruk, villa's ja!)

Bor2601 | 22-02-11 | 15:30

Jolanda Sap waardig opvolger Harry Borghouts,want dat levert wat op hoor ,zo'n ZINLOZE missie erdoorheen trappen.

Torquemada | 22-02-11 | 15:29

Aan de schandpaal, deze Marleen Barth!

ministerpronk | 22-02-11 | 15:28

Ik word altijd zo onpasselijk van de PvdA. Letterlijk, fysiek onpasselijk.

peppievankokkie | 22-02-11 | 15:27

@zuurkool | 22-02-11 | 15:27
Doe maar niet

Pasta-saus | 22-02-11 | 15:27

ach ik stem maar op Jan Nagel denk ik :/

zuurkool | 22-02-11 | 15:27

Wereldvreemde dame..

Herr Erik | 22-02-11 | 15:27

Laten we gewoon eerlijk zijn. Waar Nederland nu is, dat komt allemaal door dat fantastische "beleid" van de PvdA. Punt.

Pasta-saus | 22-02-11 | 15:25

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland