Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Welkom bij Buma. Wij komen zo bij u

bumatelevee.jpgHallo armzalige artiestjes die nog geld (terug) krijgen van de Buma Stemra! Welkom op ons hoofdkantoor. Wij komen zo bij u om u met een kluitje het riet in te sturen. Neem ondertussen even plaats op een stoel in onze stijlvol ingerichte wachtkamer, met Panasonic 103 inch Plasma TV. Kost een kleine €90.000 euro maar dan heb je ook wat. En wel netjes blijven afdragen hoor! (Foto via @leroy_styles, koop zijn muziek mensen!)

Reaguursels

Inloggen

Best lekkere muziek van die Leroy! House meets Jazz meets Lounge. Lekker!

M-Bozz | 23-02-11 | 15:31

En nu zit ik me te schamen met mijn 52 inch-je Plasma....

lilluke halve hoan | 23-02-11 | 13:32

"Buma is een uitstekend instituut.."
Buma, altijd +1.
Superior Bastard | 22-02-11 | 19:07
Naïef, oogkleppen, of gewoon simpelweg koppig zijn. U mag het zeggen.

Timnie | 23-02-11 | 13:29

Tuig is het, allemaal!

eerstneukendanpraten | 23-02-11 | 11:15

Opheffen die club en uitdelen dat geld

Heisessie | 23-02-11 | 10:30

Kunnen onze Wikileakerts de Buma én de Sena niet eens even binnenstebuiten keren?

slootschurftklootzak | 23-02-11 | 09:26

mensen er over nagedacht dat die tv door panasonic gesponsord kan zijn?
Panasonic heeft die tv met zijn hoge prijs op de markt gebracht omdat dat goede marketing is, verkopen doen ze hem niet.

Hunter S. Thompson | 23-02-11 | 09:10

Zoals zo vaak word publiek geld weer ingezet om keihard over de balk te smijten voor nutteloos dure en overbodige bende om hun te kleine pikkies te compenseren.

SouLLeSS | 23-02-11 | 09:05

Neo-liberalistisch schorem.

drenkeling69 | 23-02-11 | 07:38

Tv van de Mediamarkt!, BAAAS!

Laidback87 | 23-02-11 | 00:49

Noemen ze downloaden crimineel, maar dit is in mijn woordenboek toch echt: Oplichting/Bedrog/Crimineel/Oneerlijk enz. enz.

Sonarc | 23-02-11 | 00:14

Je moet wel echt een gelovige halve idioot zijn om 90K neer te tellen voor een tv scherm. Ik heb net een week een projector van 900 euro in huis die echt verbluffende scherpe beelden neerflatst op elke willekeurige muur.

Boudt | 23-02-11 | 00:10

broodzakken

onwijsbruutgrof | 23-02-11 | 00:07

Dit is de reden waarom ik mijn demo tracks liever weg geef dan dat ik me laat naaien door dit hele bizz trap clubje!!

gmlab | 22-02-11 | 23:07

me gebrande dvd doet t evengoed op dat grote scherm

Abugreip | 22-02-11 | 23:04

verdient zijn vrouw niet genoeg dat ie daar niet over hoeft te zeiken?

TerrorSnor | 22-02-11 | 22:48

hoezo niks tegen doen? gewoon door blijven downloaden... niks aan de hand mensen,, gewoon doorlopen..

lichtezedenmatroos | 22-02-11 | 22:10

Vroeger kocht je een single uit de top40 voor 7 gulden. Dat zou nu zo'n 3 euro zijn. Een actuele Elpee kostte rond de 20 gulden. Dat zou nu nog geen tientje zijn.

prakkie | 22-02-11 | 22:05

Ik ben die smeerlapperij zo gruwelijk zat... jammer genoeg kan je er niets tegen doen.

Day | 22-02-11 | 21:59

Nou gooi alle mediahardware maar uit je huis dan want als je al die bedrijven gaat boycotten dan blijft er geen fatsoenlijke muziek meer over....
d3f | 22-02-11 | 21:01
Denkt u? Ik denk dat het juist zal zorgen voor vernieuwing en artiesten en management zal aansporen hun product anders te vermarkten. Oude stoffige bedrijven delven het onderspit en nieuwe jonge ondernemers bedienen de klant en verdienen er goed geld aan.

Daff | 22-02-11 | 21:35

De luminaire is trouwens van Ingo Maurer, maar dat is nog een redelijk goedkope van 1250€ (Zettel'z 5 Chandelier).

Smorkin1928 | 22-02-11 | 21:31

Dus even samenvattend: Is BUMA een nieuw woord voor oplichters?

Macinstein | 22-02-11 | 21:13

@IJStengel | 22-02-11 | 20:41
Nou gooi alle mediahardware maar uit je huis dan want als je al die bedrijven gaat boycotten dan blijft er geen fatsoenlijke muziek meer over....

stephan66 | 22-02-11 | 20:46
Goed idee!!1!1!!

d3f | 22-02-11 | 21:01

Buma: Dikke piemol. wij BLIJVen!

ohh das een andere topic.... kuthjongeh

PowNed@1 | 22-02-11 | 20:59

Bij Media markt stond ie idd voor 80.000 euries...

Izbut | 22-02-11 | 20:54

Als alle restaurants en bedrijven overstappen naar een BUMA en SENA vrije zender lopen ze jaarlijks 25% inkomsten mis. Denk daar eens over na.
www.muziekindezaak.nl/ En als stees meer mensen naar die muziek luisteren dan gaan ook meer artiesten over om van BUMA en SENA af te zien.
.
.
Dat is pas BOYCOTTEN
.
.
ik ga over

stephan66 | 22-02-11 | 20:46

*Muziek leroy koopt*

dennisdemennis | 22-02-11 | 20:43

Brein is de vertegenwoordiging van (www.anti-piracy.nl/over_brein/aangeslo...) o.a.

Sony Music Entertainment Netherlands B.V.
Twentieth Century Fox Film Corporation,
Universal City Studios LLLP
Walt Disney Studios Motion Pictures
Warner Bros. Entertainment Inc.
EMI Music Netherlands B.V.
Reed Business B.V.
SDU Uitgevers B.V.
SEGA Benelux B.V.
ANWB Media B.V.

Kortom, deze bedrijven betalen Brein en laten zich vertegenwoordigen door Brein. Kortom, boycot deze bedrijven!!!

IJStengel | 22-02-11 | 20:41

incl. 19% btw
maar toch... de tyfus!!
wie rijdt er even met bestelbus bij ze langs. haarlem is het toch?

syndrome | 22-02-11 | 20:41

@seven | 22-02-11 | 20:32
Wie weet. Echter, veel talentvolle artiesten missen het gen om dit soort zaakjes professioneel te regelen. Is vaak geen kwade wil of gebrek aan ruggengraat. Het is er gewoon niet....

Bakito | 22-02-11 | 20:36

Buma in mn zak

de deurwaarder | 22-02-11 | 20:33

Bakito | 22-02-11 | 20:25
Artiesten moeten zorgen dat ze de bumashit en woekeruitgevers overslaan en zelf een vereniging (leden) oprichten die alleen uit artiesten bestaat. Bij die stichtingen (ergo geen leden> dictaat bestuur) heeft de artiest niks te vertellen.

seven | 22-02-11 | 20:32

@ Eurotokkie

Is het waar ? Zoek nog een reserve-batterij. Doe je hem weg onder de 25 mille ?

Kaltsnautzige | 22-02-11 | 20:31

Pa Cartwright | 22-02-11 | 20:26
Mooi. Wordt weer eens tijd voor een nieuwe updeet.

Superior Bastard | 22-02-11 | 20:31

Ik heb een beeldje van 2.52 mtr. om nou 90.000 voor die 9 cm extra neer te tellen vind ik nou net iets te ver gaan. anders had ik er zeker ook zo een in mijn woonkamer staan.

och wacht ik wou ook nog een tv in de slaapkamert

lelijkevent | 22-02-11 | 20:30

@seven | 22-02-11 | 20:27
Ghehe. Die gast bij KVW moest ervan kotsen.

Bakito | 22-02-11 | 20:30

Kaltsnautzige | 22-02-11 | 20:26

Ja dit waren 1 van de eerste met een vertraging van een paar sec , heb er nog een paar in doos staan .

Eurotokkie | 22-02-11 | 20:28

Zo'n zelfde plasma - maar dan ook exact dezelfde - hangt hier ook . In de plee.

Kaltsnautzige | 22-02-11 | 20:26

sapjes | 22-02-11 | 20:24

Auto ? ze hebben daar een helikopterplatform op dak.

Eurotokkie | 22-02-11 | 20:26

@seven | 22-02-11 | 20:21
Wederom mee eens. Gelukkig staat de echte goede shizzle niet op internet.

Bakito | 22-02-11 | 20:25

ach ja, nu is helemaal duidelijk waar het geld heen gaat. In wat voor auto's rijden ze eigenlijk?

sapjes | 22-02-11 | 20:24

Bakito | 22-02-11 | 20:18
Welnee alles wordt door China cs gekopieerd: Zelfs auto's BMW > Lexus. Opel > Kia Landrover > Landwind

seven | 22-02-11 | 20:24

@Daff | 22-02-11 | 20:18
Ik zou het niet weten, want ik mijd festiviteiten met DJ's als de pest. Bij een goed live-optreden van een metalband heb ik ze eerlijk gezegd ook nog nooit gemist.
Maar dat zal mijn gebrek zijn.

Chiant | 22-02-11 | 20:24

80 duizend euro en dan kan er niet eens een monteur vanaf die hem recht neerzet? WTF

Ikweetni | 22-02-11 | 20:21

Bakito | 22-02-11 | 20:18

Filmmakers in Nederland hebben het filmfonds dus dat is geen probleem , en andere subsidies waarvoor ze in aanmerking komen .

Eurotokkie | 22-02-11 | 20:21

@Nacho_Vidal | 22-02-11 | 20:15
Ook weer waar. In mijn gekoesterde herinneringen hadden wij tot op zekere hoogte r3PsecT voor de verschillende stromingen.
Behalve dan voor de disco-Johnny's en -Anita's met Stock, Aitken & Waterman-bagger. Tegenwoordig figuranten in New Kids. Hoe herkenbaar!

Chiant | 22-02-11 | 20:21

Bakito | 22-02-11 | 20:10
Als artiesten niet genoeg verdienen is het brak of wellicht overproductie, dan moeten een paar maar verder als hobbyist. Als bv een fietsenmaker geen klanten heeft omdat iedereen van het witte fietsenplan gebruik maakt en supergoedkope chinese import bij de super verdwijnen er ook een paar fietsenmakers. Komt er ook geen wet of cash om die te redden. Geen vraag is jammer maar helaas.

seven | 22-02-11 | 20:21

Toen mijn vader bij mijn geboorte voor mij een overeenkomst met de staat der nederlanden aanging, is er niets over thuiskopieheffingen afgesproken.
En wel meer niet.

Bos Hout | 22-02-11 | 20:20

@ Nacho_Vidal | 22-02-11 | 20:13
Dit is echt zó briljant! Pwoehaha.

Pa Cartwright | 22-02-11 | 20:20

DIT IS EEN MOOIE ZAKELIJKE OPLOSSING
.
een mooi voorbeeld site om BUMA en SENA een hak te zetten door bedrijven, restaurants, snackbars die achtergrond muziek hebben. Je kunt je kosten jaarlijks beperken tot 300 euro ipv de honderden tot duizende euros die BUMA/SENA berekenen. voorbeeld 100m2 achtergrond muziek kost je al gauw 1000 euro. kijk op:
www.muziekindezaak.nl/ en google maar eens er zijn er meer.

stephan66 | 22-02-11 | 20:19

Goed, veel plezier nog

*out*

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 20:19

Daff | 22-02-11 | 20:18
Eensch.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 20:19

@seven | 22-02-11 | 20:14
Muzikanten moeten hun poen weer verdienen met live optredens. Daarvan ga je alleen maar beter spelen. Voor filmmakers is dat weer een ander verhaal.

Het blijft natuurlijk raar dat het ene product zonder veel kosten gekopieerd kan worden. Vergeleken met een pak vla bijvoorbeeld.

Bakito | 22-02-11 | 20:18

Chiant | 22-02-11 | 20:11
In plaats van een standaard, vooraf ingestudeerd repertoir af te spelen, of het publiek nu in dezelfde flow zit of niet... voelt een goede DJ het publiek aan en pakt de sfeer op, of probeert het juist te veranderen. Een goede DJ is een groter artiest dan menig lid van een rock band oid. Dan heb ik het wel over live sets en geen standaard Tiesto meuk.

Daff | 22-02-11 | 20:18

Off topic, maar goed:
Jan M. deed net vrij apart met z'n arm... over Wilders in dwdd.
*hh checken doet*

DijenkletserT | 22-02-11 | 20:17

@Chiant | 22-02-11 | 20:11
"een minimale" moet zijn "tenminste nog enige"

Chiant | 22-02-11 | 20:16

seven | 22-02-11 | 20:11

Piraterij is meer het op grote schaal persen van CD's en deze op de markt brengen ,
er liggen zelfs Cd's in winkels die illegaal zijn gemaakt maar worden niet opgemerkt.
Vooral als het gaat om klassieke muziek zijn er heel wat Cd's in omloop die niet legaal zijn gemaakt.

Eurotokkie | 22-02-11 | 20:16

Chiant | 22-02-11 | 20:11
In mijn tijd deden artiesen dat ook (en dat doen ze nog steeds)

Maar zoals Brutus68 zei;Elk beest zijn feest. Ik vind het ketelmuziek.

brutus68 | 22-02-11 | 19:09

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 20:15

Bakito | 22-02-11 | 20:10
Tip, back to basic. Hoe verdiende artiesten hun geld toen de grammofoon er nog niet was? Optreden, goodies, sponsering, reclamehoer zijn.

seven | 22-02-11 | 20:14

Bakito | 22-02-11 | 20:10
Om te voorkomen dat er een artiest in de goot belandt, is er het Sociaal Fonds Buma: Muziekauteurs die in financiële nood verkeren, kunnen een beroep doen op het Sociaal Fonds Buma. Ze sluiten een lening af of kunnen in het uiterste geval zelfs een schuldsanering, schenking of overbruggingsuitkering krijgen.

CoffeePatch | 22-02-11 | 20:14

Pa Cartwright | 22-02-11 | 20:11
De onderstaande tekst vond ik ooit bij deze cover. Tranen gelachen.
crazy80.c.r.pic.centerblog.net/f2n4f8p...
I know exactly how this cover layout came to be. Millie is another former porn actress known as Tanner Treats. Her producer called her to do the shoot, but she was in the third day of a nine-day coke binge and couldn’t be reached. He looked through her archive of photos and found one of her that was shot just as she was about to perform fellatio on a dead horse. After that, it was only a matter of removing the equine phallus and replacing it with a crystal ball.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 20:13

Bedankt ! Mooi dit!

Deze berichten luiden het einde in van Brein, Buma, Sena, en linkse viespeuken met dubbele agenda's. Mooi werk!

Creaguurder | 22-02-11 | 20:13

@Pa Cartwright | 22-02-11 | 20:02
Klinkt bekend. Mijn budget stond echter slechts een Blaupunkt toe.

@Nacho_Vidal | 22-02-11 | 20:02
"1 uur non-stop underground techno"
Nee. Dat moet toch echt van ver na mijn tijd geweest zijn. In mijn tijd bespeelden artiesten nog echte instrumenten waaraan een minimale artistieke prestatie ten grondslag lag.

Chiant | 22-02-11 | 20:11

@ Nacho_Vidal | 22-02-11 | 20:08
Goud. Gewoon goud. Ik draai nog veel vinyl.

En dan zit ik soms wat wezenloos naar zo een albumhoes te turen; hoe kwam je d'r op?!

Pa Cartwright | 22-02-11 | 20:11

Bakito | 22-02-11 | 20:06
Nee, auteurswet staat voor thuisgebruik kopie vd cd vd buren toe. Zie
"Thuiskopiëren mag
Er is de laatste tijd veel in het nieuws over piraterijbestrijding, illegaal downloaden en eventuele heffingen op mp3 spelers. Je zou haast vergeten dat consumenten volgens de Auteurswet voor eigen oefening, studie of gebruik een kopie mogen maken van een auteursrechtelijk beschermd werk. U mag dus een kopie maken van die mooie cd van de buren, bijvoorbeeld.

Een vergoeding op blanco cd's, dvd’s en andere dragers
Consumenten betalen voor deze thuiskopie indirect een vergoeding: de verkoopprijs van elke blanco cd of dvd bevat een bedrag dat bestemd is voor de auteursrechthebbenden. Dit is geregeld via Artikel 16 van de Auteurswet, waarin staat dat voor het kopiëren op blanco dragers, zoals videobanden, blanco dvd’s en cd’s, een vergoeding moet worden afgedragen" www.thuiskopie.nl/
Wel grappig dat Brein in hetzelfde pand dat downloaden weer bestrijdt.. Alleen uploaden (openbaarmaking) in grote kring oid mag niet.

seven | 22-02-11 | 20:11

Pa Cartwright | 22-02-11 | 20:06
Oh, dies wel heel goed

Daff | 22-02-11 | 20:10

@seven | 22-02-11 | 20:06
Mee eens. Ik verken alleen het terrein. Muzikanten en filmmakers moeten op een of andere manier hun investering terug kunnen verdienen. De kans om in de goot te belanden is voor een artiest namelijk al groot genoeg.

Bakito | 22-02-11 | 20:10

@Bakito Brein, thuiskopie en al die andere buma-achtige shit opheffen in ruil voor een downloadverbod uit illegale bron, goede deal.. Daarna moeten ze maar zonder hulp van de overheid (dus geen extraspeciale hulp van de overheid bij opsporing, krijgt de buurtsuper nml ook niet) de daders/downloaders proberen te pakken.
Nu overtreden clubjes zoals thuiskopie en Buma altijd een belangrijk rechtsbeginsel, onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Nu wordt iedereen die een gegevensdrager zoals een lege cd of lege dvd koopt direct beboet voor iets wat hij of zij wellicht in het geheel niet doet en die banco cd / dvd voor eigen backups/opslag van eigengemaakte bestanden gebruikt.

seven | 22-02-11 | 20:06

@seven | 22-02-11 | 20:01
Dan heb je toch al betaald voor het origineel? Dat is toch wat anders dan het origineel onbetaald downloaden.

Bakito | 22-02-11 | 20:06

Eurotokkie | 22-02-11 | 20:03
Zeker. Muziek tegenwoordig is uberhaupt makkelijker te maken.

Men neme een drumcomputer. Een autotune en voila. Instant hit.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 20:05

Chiant | 22-02-11 | 20:01
Komt goed hoor, ze zijn qua technologie toch al in het verleden blijven hangen.

Tientonner | 22-02-11 | 20:04

Daff | 22-02-11 | 20:01

Ik zie het al, jij hebt echt smaak...

eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 20:03

von sokkenstopfen | 22-02-11 | 19:21
.
Als je iets creëerd, kunst, muziek of wat dan ook moet je betalen aan die cluppies. Is idd niet te begrijpen. Ik heb een frituur en moet jaarlijks over de 1000 euries aan die instanties betalen omdat ik die kunst laat horen.
.
Ik zeg je kijk uit als je gescheten hebt dat je niet roept heeee het lijkt op een.... voordat je het weet komt de buma innen. Nou dan mogen ze van mij die hoop meenemen.

stephan66 | 22-02-11 | 20:03

rara | 22-02-11 | 19:37
jup gewoon gratis muziek verspreiden, iedereen komt immers graag kijken naar goede optredens, geen geplaybackte barbies.
bij beep!beep!back up the truck hebben ze dit goed begrepen:
www.beepbeep.nl/

(wellicht niet ieders persoonlijke stijl, maar geweldig concept!)

verhaard | 22-02-11 | 20:03

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:57

Dat mag maar dan nog , neem dan ook de producties erbij die zijn goedkoper geworden door de jaren heen , de platen maatschappijen houden per saldo meer
over omdat ze minder moeten investeren .
Ze maken nog steeds miljoenen winst maar minder dan vroeger een dat steekt .

Eurotokkie | 22-02-11 | 20:03

Chiant | 22-02-11 | 19:58
Daarom was ik zo blij met de komst van Cyberradio (misschien dat mensen hier dat nog kennen)
1 uur non-stop underground techno
eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 19:59
Ook niet helemaal eerlijk gegaan.

Even serieus. Ik vind dat we het onderwerp; wat kost een plaat toen, en wat kost een cd nu niet als relevant moeten nemen. Waarom? Gewoon. Het heeft namelijk bar weinig te maken met het compleet gestoorde criminele gedrag van Kuik en consorten.

Vroeger kostte een liter benzine 1 gulden. Tegenwoordig kost het 1.75 per liter. Maar de auto's doen nog steeds hetzelfde. N.l. ons brengen van a naar b.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 20:02

@ Chiant | 22-02-11 | 19:58
De bibliotheek verhuurde vrij snel na introductie cd's. En ik had me wezenloos gewerkt voor een Nakamichi.

Pa Cartwright | 22-02-11 | 20:02

seven | 22-02-11 | 20:01
Is Kuik het daar ook mee eens?

CoffeePatch | 22-02-11 | 20:02

@Tientonner | 22-02-11 | 19:54
Zeg maar tegen je ouders: Nietes!

Chiant | 22-02-11 | 20:01

Bakito | 22-02-11 | 19:54
De huidige thuiskopieheffing legaliseert downloaden.

seven | 22-02-11 | 20:01

seven | 22-02-11 | 19:55
Bestuur Stichting de Thuiskopie met daaronder Sectie Video en de Sectie Audio.
Totaal 20 personen.

CoffeePatch | 22-02-11 | 20:00

Ik kocht vroeger 12inches voor Fl7,50... Nu kost het €7,50... Thank god for Traktor!

Doc Damage | 22-02-11 | 19:59

applaus voor de paus | 22-02-11 | 19:22
Hear hear! Schrappen die schappen!

Krachtmeester | 22-02-11 | 19:59

@foto: lijkt die gozer uit de 3e Bourne film wel...

CaseIf | 22-02-11 | 19:59

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:57

Je hebt gelijk! 20 gulden toen is nu geweaun 20 euro...

eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 19:59

@Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:49
fl. 12,95 voor een LP en fl. 4,95 voor een single (1986).
Voor de jongmenschen onder onsch: dat is dus € 5,88 voor een album en € 2,25 voor 2 MP3'tjes. Die kreeg je dan op vinyl met hoes. Alternatief was cassettedeck aansluiten op radio en op tape opnemen. Maar de Tim Kuijcksch van weleer hadden daar ook een oplossing voor: de platenberijder moest verplicht door het begin en einde van het nummer heen kletsen met nietszeggende onzin.

Chiant | 22-02-11 | 19:58

Bakito | 22-02-11 | 19:54
Bijna goed jongen.
A) Het huis is niet meer bruikbaar voor de originele eigenaar
B) Meestal word het originele huis verwaarloosd
C) Je hebt de toestemming van degene die het origineel gekocht heeft

Je kunt het beter vergelijken met je huis openstellen voor vreemden, een beetje vreemd, maar het mag wel.

Tientonner | 22-02-11 | 19:58

Bos Hout | 22-02-11 | 19:57

Geeft niet! Maar je gaat niet door voor de broodrooster...

eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 19:58

Ik snap niet waarom artiesten niet zelf hun muziek verkopen zonder die roversbende... Gewoon tijdens concerten, via marktplaats of de eigen site. Ik zou echt geen zaken doen met BUMA. Alles komt toch bij de directie en Frans Bauwer terecht.

Doc Damage | 22-02-11 | 19:58

@Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:56
Inderdaad! Meten met twee maten, dat is.

Bakito | 22-02-11 | 19:58

Daff | 22-02-11 | 19:54
eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 19:54
rara | 22-02-11 | 19:53
Eurotokkie | 22-02-11 | 19:53
Dank, maar mogen we inflatie e.d. niet meerekenen?

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:57

eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 19:47
Ik zat meer naar die diezainlamp ah plafond te kijken met die arrogante (c) erin.

Bos Hout | 22-02-11 | 19:57

Bakito | 22-02-11 | 19:54
Bam! punt gemaakt. Maar niet rechtvaardig Bakito.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:56

seven | 22-02-11 | 19:35
LOL!

Rammstein | 22-02-11 | 19:55

Op verschillende beurzen en markten zijn ook in 2009, onder andere in samenwerking met de diverse Interventieteams van de Belastingdienst, politie en het UWV, illegale handelaren opgespoord en gedaagd in procedures. (Jaarverslag thuiskopie).
.
Hebben die mensen van de Belastingdienst, politie en het UWV niets beter te doen dan zich voor het karretje te laten spannen van een stichting?

CoffeePatch | 22-02-11 | 19:55

Waarom direct uitkeren aan de artiest als je het geld eerst kan ronddelen aan 21 andere bevriende graaistichtingen? Beetje geldzakken overgeven en net zolang graaien tot het op is op wat duppies na. 21 stichtingen! zie kopje Auteursrechtenorganisaties www.bumastemra.nl/BS.Online.Website.We...

seven | 22-02-11 | 19:55

De Kampsjeng | 22-02-11 | 19:52
nl.wikipedia.org

Sommige honderdjarigen hebben best goed zicht.

Maar je hebt gelijk. Een beamer werkt veel beter, voor veel minder geld.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:55

Eurotokkie | 22-02-11 | 19:53 rara | 22-02-11 | 19:53

Wat zijn wij het toch roerend met elkaar eens zeg!

eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 19:54

FL 7,50 voor een singeltje, FL 22 voor een complete LP (volgens mijn ouders, was nog voor mijn tijd)

Tientonner | 22-02-11 | 19:54

1. De prijs van een cd is te hoog, hetgeen illegaal downloaden rechtvaardigt.
2. De prijs van een huis is te hoog, hetgeen kraken rechtvaardigt.

Bakito | 22-02-11 | 19:54

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:49
LP's weet ik zo niet, zal erg afhangen van wat er op stond denk ik? Singles waren d8 ik rond de ƒ (oh memories) 2,00 tot ƒ 2,50.

Daff | 22-02-11 | 19:54

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:49

Rond de 20 gulden als ik het mij goed herinner. Heb nog de halve zolder volliggen met die oude meuk. Best wel jammer eigenlijk, alleen de hoezen al waren vaak het beluisteren van de inpandige LP waard!

eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 19:54

@Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:49
20 gulden, op het laatst. CD's kostten toen 40 gulden.

rara | 22-02-11 | 19:53

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:49

Zo rond de 20 gld

Eurotokkie | 22-02-11 | 19:53

Jahaaa Leroy, daar sta je dan met je goede gedrag. Damn, 90.000 euro. Koop dan een beetje strakke beamer. Die TV staat bij hier bij de MediaMarkt, precies hetzelfde type. Beeldscherm is zo scherp als het zicht van een 100-jarige.
En dat van ledengeld. Holy fuck, je moet maar de ballen hebben om zoiets gewoon in de wachtkamer te etaleren. Als uithangbord van de FUCKYOU-mentaliteit.

De Kampsjeng | 22-02-11 | 19:52

Die Leroy kijkt alsof hij zojuist een beroep heeft gedaan op het Sociaal Fonds Buma.

CoffeePatch | 22-02-11 | 19:51

Eurotokkie | 22-02-11 | 19:48
Wat kostte vroeger een plaat? Ik heb geen idee.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:49

Het is misgegaan van de LP naar de CD met een prijsverhoging van 100% en meer , dit waren gouden tijden voor de platenindustrie , dan nog de Euro erbij en weer een verhoging erbij en dan vinden ze het gek als mensen muziek gaan downloaden .

Eurotokkie | 22-02-11 | 19:48

En wat heeft de man op de vloer? (het wordt nu wel wat esotherisch btw)
1) ardosia nero
2) idem maar dan cinza
3) basalt G3335
4) keramische bagger
5) tapijttegels
6) iets anders

Zie het antwoord tot morgenochtend 08.00 AM graag tegemoet...

eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 19:47

@Daff | 22-02-11 | 19:37
Geheel mee eens. Ook de camera op afsturen. En vooral ook bewindslieden en kamerleden. Dóórpakken nu GS! Laat dit terugkeren in de top 5 van de klassiekers. Sloop die maffia-stichting(en) uit Hoofddorp. Zet dat tuig achter de tralies.
Ik gun de artiesten alles, hun maatschappijen een heel klein beetje en deze stichtingen NIETS!

Chiant | 22-02-11 | 19:47

Eurotokkie | 22-02-11 | 19:33
Voor illegaal betaal je een vast bedrag per maand, of je nu niet, wel of alleen legaal download. Kun je het net zo goed gebruiken. As for Youtube, Firefox/Chrome + AdBlock Plus, nog nooit reclame op jijbuis gezien

Tientonner | 22-02-11 | 19:46

Parsons | 22-02-11 | 19:35
Thx 4 service. Je krijgt met twee googles de hele riedel aan jaarcijfers van de door seven beschreven boom aan stichtingen te zien. Bizar veel geld.

Bos Hout | 22-02-11 | 19:45

Eurotokkie | 22-02-11 | 19:43
Ik vind dat net NSB-ers, die gasten die dat 'opsporen'. Laatst had ik er weer een in de zaak.

'Ja, ik ben van Brein, maar ik hoor het al, er wordt hier geen muziek gedraaid'

Eikels.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:45

Het zou me niets verbazen als die sledt van een Marleen Barth hier ook een nevenfunctie heeft.

defjem | 22-02-11 | 19:43

rara | 22-02-11 | 19:37

Ja goed maar mensen blijven betalen voor de auteursrechten als deze muziek wordt gedraaid op de Radio of in een Cafe etc .
Voor eigen gebruik is het dan gratis maar voor een groter publiek moet er wel betaald worden .

Eurotokkie | 22-02-11 | 19:43

"Stichting thuiskopie is niet van plan toe te geven aan de eis van minister Hirsch Ballin om de miljoenen die de stichting nog in kas heeft, terug te geven aan fabrikanten en importeurs van lege geluidsdragers."
seven | 22-02-11 | 19:33
Dan heb je toch een ongelooflijke dikke plaat voor je harses?

Daff | 22-02-11 | 19:43

Wat als we nou een voorbeeld aan Egypte (e.d.) nemen, kunnen we dan die hele Buma-zooi (en alle aanverwante maffia organisaties) niet ook binnen een paar dagen omver krijgen?? En Tim Kuik het land uitschoppen.. richting Italië of zoiets, hij zal vast goeie vriendjes met Berlusconi kunnen worden.

Stevie_Wonder | 22-02-11 | 19:42

Omdat hij toevallig een TV'tje heeft ?
1) Waar komt dat ding nou echt vandaan ?
2) Verdient hij alleen geld met muziek maken ?

Balzakius | 22-02-11 | 19:42

Ieder bijstandsgezin heeft toch zo'n ding? Anders zouden ze zich maar vervelen, zo de hele dag met nietsdoen...

eerstneukendanpraten | 22-02-11 | 19:40

seven | 22-02-11 | 19:33
Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken. Brein lijkt de Monsanto van de muziekindustrie wel.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:37

En nu doorpakken. Even een tijdlang goed de aandacht erop blijven vestigen op SN en GS. Beetje roeren waar het zaakje stinkt.

Daff | 22-02-11 | 19:37

@Superior Bastard | 22-02-11 | 19:28
De meeste artiesten verdienen tegenwoordig hun geld met optreden (werken). De cd'tjes worden soms zelfs gratis weggegeven omdat daar voor de artiest toch weinig mee te verdienen is, en het is een goede reclame. Het meeste geld van de cd-verkopen gaat naar de platenmaatschappijen, niet naar de artiesten. Die krijgen hooguit een paar dubbeltjes van de cd die je voor 20 euri bij de FreeRecordShop koopt.

Gratis weggeven als vorm van reclame is een oud principe. Het werkt nog steeds.

rara | 22-02-11 | 19:37

die tv wil ik ook. nog even sparen.

nieuwisanders | 22-02-11 | 19:36

Rammstein | 22-02-11 | 19:32
Het goud in de kluis laat het gebouw wat verzakken.

seven | 22-02-11 | 19:35

Superior Bastard | 22-02-11 | 19:28

Maar ja wat is gratis , ook voor het illegale downloaden van muziek betaal je.
Vroeger kon je nog wat muziek luisteren op Youtube maar daar moet je
eerst door de reclame heen zien te komen .

Eurotokkie | 22-02-11 | 19:33

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:16
Wettelijk monopolie voor het innen auteursrechten, niemand zeker artiesten niet, kan om ze heen, en they know it.
Al die clubjes keren voornamelijk aan zichzelf uit, zitten zogezegd allemaal bij elkaar in een gebouw in Hoofddorp en als de ene uiteindelijk iets uitkeert gaat het gewoon naar een andere stichting. *En dat telt dan mee als een uitdeling*

Het liefst wachten ze zo lang met uitdelen totdat ze het zelf hebben opgedeclareerd aan leuke dingen voor zichzels zoals vette salarissen enz..

Paar jaar eerder, zelfde gedrag: quote:
"Stichting thuiskopie is niet van plan toe te geven aan de eis van minister Hirsch Ballin om de miljoenen die de stichting nog in kas heeft, terug te geven aan fabrikanten en importeurs van lege geluidsdragers.

Vorige week liet de minister weten dat zijn geduld met de stichting op is en dat die wat hem betreft het geld niet langer in kas mag houden. Nog voor het einde van dit jaar wil Hirsch Ballin met een algemene maatregel van bestuur komen om het geld terug te betalen aan fabrikanten en importeurs. Het gaat op dit moment om een bedrag van 44 miljoen euro waarvoor de thuiskopie moeite heeft de rechthebbenden op te sporen" tweakers.net/nieuws/49952/thuiskopie-f...
Echter Thuiskopie: fabrikanten blanco dragers krijgen geen cent terug ...

seven | 22-02-11 | 19:33

Hangt de teevee scheef, of is het gebouw wat uit het lood geslagen ?

Rammstein | 22-02-11 | 19:32

gozahtje | 22-02-11 | 19:31
Goede grappen moeten rijpen ;)

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:32

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:26
UberLOL. Het duurde alleen wel even alvorens ik je snapte, het is een zware dag geweest.

gozahtje | 22-02-11 | 19:31

Handhaving van wetten dient een monopolie van de overheid te zijn. Dat blijkt maar weer eens met machtsgeile dictatortjes als BUMA STEMRA.
Snel opdoeken en waar mogelijk strafrechtelijk vervolgen die bende.

Chiant | 22-02-11 | 19:31

Seven, heb je de BOTOX injecteble's van Jerney meegeteld? Maar het is diep triest in graaiersland.

mierus | 22-02-11 | 19:30

Pasta-saus | 22-02-11 | 19:28
Ja, dat bedoel ik.

Superior Bastard | 22-02-11 | 19:29

@ seven
die pdf-pagina rookt. heb je een kopie voor op dumpert?

Bos Hout | 22-02-11 | 19:29

@applaus voor de paus | 22-02-11 | 19:22
Schrijf Jeugdzorg daar ook nog maar bij

Pasta-saus | 22-02-11 | 19:29

kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 19:24
Iets beter ontwikkelde tokkies wel ja. En naar de klassieke André Hazes: Mozart.
Maar de meeste mensen vergeten dat gratis een belemmering vormt voor innovatie en exploratie van mogelijkheden. Op alle gebied.

Superior Bastard | 22-02-11 | 19:28

@Superior Bastard | 22-02-11 | 19:23
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/02/oplettende_burger_speelt_wegmi.html#c125217891

Pasta-saus | 22-02-11 | 19:28


Tim K. geeft gewoon leiding aan een criminele organisatie en moet keihard aangepakt worden.

Speitoptantje | 22-02-11 | 19:28

Uiteindelijk zijn het politici of ambtenaren die dit mogelijk maken, doordat ze corrupt zijn of vanaf hun 50e een commissariaatje van niks krijgen als bedankje met leuke vergoeding voor 20 jaar. Zo gaan deze dingen.

Bos Hout | 22-02-11 | 19:27

157.608.000 op per 31 december?

CoffeePatch | 22-02-11 | 19:27


Yeah right........... Leroy Styles z'n goedkope kuthousemuziek kopen. Ik zal er zelfs geen kb van op m'n pc aan verspelen.

Barbarous_Relic | 22-02-11 | 19:27

@Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:15
Een hoop dingen in deze wereld zullen een stuk mooier verlopen, voor de rest niks.

Pasta-saus | 22-02-11 | 19:27

Dat is helemaal geen grote tv, dat is een hele kleine minineger.

Jackanders | 22-02-11 | 19:27

gozahtje | 22-02-11 | 19:25
Ja, dat wordt dokken.

50 euro maken aan Flavor Flav voor u.

Hij heeft een copyright op 'Clap your hands'

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:26

seven | 22-02-11 | 19:14
Precies! Nog een voorbeeldje: De effecten van Buma zijn ondergebracht bij Stichting Buma/Stemra Obligatiefonds en Stichting Buma/Stemra Aandelenfonds.
Maar waarom moet een instelling die geld verdeeld onder belanghebbenden dit soort fondsen hebben met een balanswaarde van

CoffeePatch | 22-02-11 | 19:26


En dan hebben we het nog niet eens over het meleu.

Dat ding staat daar van 's morgens vroeg tot 's avonds laat 1500 wat weg te slurpen.

Speitoptantje | 22-02-11 | 19:26

von sokkenstopfen | 22-02-11 | 19:21

Het is zelfs zo dat als je iedere keer een kopie maakt van je muziekwerk dit moet melden aan de Buma / Stemra.

Eurotokkie | 22-02-11 | 19:25

applaus voor de paus | 22-02-11 | 19:22
*In de handen klappen doet*

gozahtje | 22-02-11 | 19:25

@Superior Bastard | 22-02-11 | 19:07
De meeste klassieke muziek is al rechtenvrij. Of luistert de gemiddelde tokkie naar Chopin, Bach en Borodin?

kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 19:24

Ies (graai)koltoer.

gozahtje | 22-02-11 | 19:24

von sokkenstopfen | 22-02-11 | 19:21
Ik denk dat in onze gevallen graag mensen geld ontvangen om naar onze 'muziek' te luisteren.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:23

Geeft de Buma nou al eens inzage in wat ze zogenaamd afdragen aan de platenmaatschappijen, of is dat nog steeds niet transparant?

Boyo | 22-02-11 | 19:23

Het kabinet kan de volgende organisaties binnen 1 kabinetsperiode AFSCHAFFEN:

- Auteursrechtenmaffia
- Bedrijfschappen
- Productschappen
- Waterschappen

Geef het land terug aan de burgers en de ondernemers!

applaus voor de paus | 22-02-11 | 19:22

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een artiest ook geld moet schuiven
aan buma/stemra/senna/etcetera/etcetera. Ik heb dat iets van, wtf?
Als ik morgen een nummer opneem wat ik zelf geschreven en gecomponeert heb, dan ben ik toch niemand geen rooie rotcent schuldig? En al zou ik een ander de muziek laten schrijven, dan is het toch tussen hem en mij om een contract te maken waarin staat wie wat krijgt?

von sokkenstopfen | 22-02-11 | 19:21

Grappig trouwens hoe een mens kan veranderen.

Vroeger nam ik die waarschuwingen die je bij een videoband aan het begin had serieus.

Maar dat wordt steeds minder. Als je kijkt naar wat ze flikken wat seven laat zien. Dan ga je toch achter je oren krabben.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:21

De Koekeloerneger.

Leuk. Tijd niet gezien.

Pa Cartwright | 22-02-11 | 19:21

En dat een "buitenlander" dat dan wel gewoon naar buiten brengt. Hulde!

kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 19:19

Misschien kan Brein ff de servertjes komen ophalen?

Mikeymand | 22-02-11 | 19:19

Dit is geen 103 inch (261 cm) beeldscherm.

Pergola55 | 22-02-11 | 19:19

@Krachtmeester | 22-02-11 | 19:16

Het RIAGG?

brutus68 | 22-02-11 | 19:18

Krachtmeester | 22-02-11 | 19:16
Stonden ook dingen van 1500w aan. Dus die Godwin is voor u.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:18

Wisten jullie trouwens wie er vroeger ook altijd wachtkamers had? Nou?
*Buma-Godwin deponeert en rechten claimt*

Krachtmeester | 22-02-11 | 19:16

seven | 22-02-11 | 19:14
Eigenlijk is het niet te geloven. Het is gewoon crimineel.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:16

Die gasten hebben zoveel poen dat ze bijna niet meer weten wat er mee te doen. Joh de rijmt!

junta | 22-02-11 | 19:15

Ik vraag me af wat er precies gaat gebeuren als Buma er morgen niet meer is?

Ja, een werkloze Tim Kuik.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:15

Een copyright-industrie die dat geld daarna zelf verbrast ipv aan rechthebbende artiesten te schenken.
Buma , Sena, Repro, brein, blanco heffing stichting de thuiskopie, etc etc. Allemaal clubjes op een adres in Hoofddorp, met hetzelfde personeel en de dezelfde directies en bestuursleden. Als de ene stichting het geld moet uitkeren, keren ze niet uit aan de artiest, maar aan een verdeelstichting, die het weer uitkeert aan een subverdeelstichting. Dit om te verhullen dat ze uiteindelijk rond de 90 procent van wat ze innen gewoon zelf opmaken aan declaraties en salariskosten etc. Nu lijkt het of elke stichting een overhead heeft van zeg een kwart, maar gezamelijk snoepen ze bijna alles op.. Neem bv de stichting de thuiskopie:
2004 ontvangen 25.716.349,00 toegewezen 2.486.844,00 ; 2005 ontvangen 26.121.361,- toegewezen 4.365.672,- ; 2006 ontvangen 19.866.000,- toegewezen 3.558.225,- ; 2007 ontvangen 19.865.000,- toegewezen 2.553.400,- PDF 145.222.172.84/assets/File/PDF/Incasso...

seven | 22-02-11 | 19:14

Ik zie VH1 op de televee.. dragen ze dan ook geld af aan zichzelf?

is evident | 22-02-11 | 19:12

Een beter leven voor ondernemers begint bij het afschaffen van al dit soort BUMA-achtige clubjes van profiteurs.

applaus voor de paus | 22-02-11 | 19:11

brutus68 | 22-02-11 | 19:09
Het klinkt een beetje als Ron Carrol. Maar Ron Carrol heeft geen autotune nodig.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:11

Opheffen, meteen!
Brein en Buma = legale maffia!

jesjort | 22-02-11 | 19:10

@Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:07

Elk beest zijn feest. Ik vind het ketelmuziek.

brutus68 | 22-02-11 | 19:09

@timkuik Ik zal er even beslag op laten leggen, want er worden auteursrechtelijk beschermde beelden op weergegeven.

Bascii | 22-02-11 | 19:09

Buma is een uitstekend instituut dat optreedt tegen culturele vervlakking door tokkies die alles grrratis willen.
Buma, altijd +1.

Superior Bastard | 22-02-11 | 19:07

Binnenkort een 'pluk ze' actie bij Buma?

Gezwelgje | 22-02-11 | 19:07

brutus68 | 22-02-11 | 19:04
Zo slecht kan het toch niet zijn?

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 19:07

Ik dacht dus niet dat ik die takkeherie van Leroy ga kopen.

brutus68 | 22-02-11 | 19:04

Als je illegaal verkregen geld hebt dan wil je dat zo snel mogelijk omzetten in mooie spulletjes. Doen alle criminelen, niets bijzonders.

rara | 22-02-11 | 19:03

criminele bende is het

metworst | 22-02-11 | 19:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl