Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slingers! Nieuwe baan voor JP Balkenende

concullegaatjesgezellig.jpgEen nieuwe leuke en inspirerende baan voor Jan Peter Balkenende! De voormalige vader des vaderlands wordt partner bij accountants- en adviesbureau Ernst & Young. Waar hij tussen de 400.000 en 500.000 keiharde euro per jaar gaat verdienen [zelf grap Balkenende-norm invoegen]. Voor al die nullen op zijn loonstrookje houdt de ex-MP zich onder meer bezig met corporate responsibilitybeleid. Wat double-breasted jargon is voor dingetjes met maatschappelijk verantwoord ondernemen. En daar weet JP natuurlijk alles van. Discrete kuch. Alle koffie van Max Havelaar? Check. Geen hitserigheden richting vrouwelijke collegaatjes? Check. Op 't fietsie naar 't werk? Check. Geen ondoorzichtige procedures om de boel te tillen? Check. Dus dat wordt weer terug in de werkroutine voor De Balk. Met frisse tegenzin de file in voor een werkdag met gezonde dosis humor en de juiste team-spirit. Meefluiten met het bliepje van de koffie-automaat en buiten kantooruren het hoofd op het kopieerapparaat leggen. Signaleren we tot slot een tendens. Wouter Bos zit al bij concurrent KPMG. En ook Wim Kok doet iets met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Oftewel: de strijd gaat door maar nu op de ZuidAs. Maar gefeliciteerd met die uitdagende functie, want een compliment gaan we niet uit de weg. Zo doe je dat, wachtgeldsnaaiers!

Reaguursels

Inloggen

en zo blijft dat links tuig gewoon doorgraaien.

mamma5506 | 01-02-11 | 13:32

-weggejorist-

GSieghard | 01-02-11 | 13:03

Niet gek, zo'n 500k voor een tijdje 'Bluff your way in consultancy' totdat de Amerikanen zich hem herinneren voor een serviele internationale baan waarin hij zijn charisma dienstbaar kan maken aan de hele mensheid.

WirMachenMusik | 01-02-11 | 01:34

Ach ja kwestie van (balkenende) normen en waarden he.

coolepiet | 01-02-11 | 00:48

Wat nou zuidas? hij zal toch zeker wel in Rotterdam gaan werken?

3 keer niks | 31-01-11 | 22:48

Mike Gaatjeniksaan | 31-01-11 | 19:57
Elco Brinkman? Ben jij het Elco?
Ik heb je wel door!

Bolle Wim | 31-01-11 | 22:09

Harry Potter verdient meer.

medusa324 | 31-01-11 | 21:59

@ Kampsjengers( of hoe je ook heet)

Jij moet een beetje aan je bloeddruk denken. Ik zei het met een ondertoon. Bovendien moet een politicus standaard tegen graaien zijn. Ik heb zelfs VVD"ers dat horen beweren.

Insure | 31-01-11 | 21:45

Wie nu loopt te roepen dat stront uiteindelijk toch altijd op dezelfde grote hoop belandt, doet onze VOC-er JPB geen recht. Immers, de VOC mentaliteit straalt af van de snelheid waarmee hij zichzelf het zakkenvullerlegioen opnieuw binnenlulde..

blaster | 31-01-11 | 21:34

E&Y, heeft een strafzaak tegen zich lopen in de VS. Was het accountantbedrijf van:

Lehman Brothers (Strafzaak)
DSB (failliet, hier hebben ze echt de boel belazerd)
ING (10 mld staatssteun)
AEGON (3,5 mld staatssteun)
ABN Amro (genationaliseerd)

Misschien eens tijd dat PowNed of GS erin duikt? JPB er iig mee confronteert?

StandUpForYourRights | 31-01-11 | 21:12

Weer een slag voor de linkshaters, nu hun grote voorbeeld J.P. zijn eigen balkenende-norm vele malen heeft overtroffen. Wat zou hij nou bijvoorbeeld toucheren voor die leerstoel aan de Erasmus Universiteit, dat zal vast geen boekenbon zijn.

Kortom het maakt geen zier uit VVD, PVDA, Groen Links of CDA zakken vullen doen ze allemaal. We geven de linkse rakkers de schuld van het binnenhalen van de Turken, die hadden we tenslotte nodig voor het vieze werk wat de hollanders niet wilden doen en de rechtse rakkers die zo snel met hun vingertjes richting den Uil hebben gewezen maakte zich schuldig om over de rug van deze turken gretig hun zakken te vullen en nu vlug de geschiedenisboeken in mat zijn allen om te kijken wie er vanaf 1945 het langste in de regering hebben gezeten, die hebben er duidelijk ook niets van gebakken.

Kom op Geen Stijl schrijvers welke linkse broeder zullen we nu weer eens te kijk zetten ?

herodus | 31-01-11 | 20:00

Bolle Wim | 31-01-11 | 19:26
Ach hou toch op. En ook nog schrijven dat "we zijn al helemaal niet achterlijk". Nou dan moet je met betere argumenten komen want nu ligt het er wel heel dik op. Voor E&Y zijn overheidsopdrachten peanuts. En JP gaat echt niet lopen slijmen bij de overheid voor een paar fooien, die heeft wel wat beters te doen. En als was het waar, degene die het geld uitgeeft is verantwoordelijk voor de besteding, niet degene die het aanneemt. Of geef jij ook de Schoenenreus de schuld als jij weer eens nieuwe schoenen koopt die eigenlijk te duur zijn?

Mike Gaatjeniksaan | 31-01-11 | 19:57

@diepfries

Precies, het salaris op partner niveau komt meestal om en nabij de 1,4 miljoen pietermannen met alles erop en eraan. Iemand op director niveau (1 onder partner) verdient zelfs al gauw 3 tot 4 ton.

Graaf Kinterslaas | 31-01-11 | 19:41

@ VanKoetsveld: 4 a 5 ton? U vergeet natuurlijk de bonus..

diepfries | 31-01-11 | 19:30

Mike Gaatjeniksaan | 31-01-11 | 19:05
Wij zijn niet jaloers en al helemaal niet achterlijk. JP wordt door Ernst&Young ingehuurd als lobbyist. Het is de bedoeling van Ernst&Young om via JP de meest vette overheidsopdrachten binnen te halen en hem vervolgens met een 10-tandige vork te laten schrijven. Zo werken die dingen.

Bolle Wim | 31-01-11 | 19:26

Wat is er mis met zo'n salaris in een bedrijf met een jaaromzet van 661.7 miljoen en een winst van 147 miljoen? Zullen we dat eens afspiegelen aan het salaris van een gemiddelde voetballer in de Eredivisie? Of voor de grap aan dat van een gemiddelde speler van Feyenoord die zijn salaris overduidelijk dubbel en dwars waard is gezien de stand op de ranglijst? Oja, ik weet het weer, dat moet je zo'n speler wel betalen, anders gaan ze allemaal in het buitendland voetballen. Marktwerking heet dat geloof ik. Binnen de publieke sector is een balkenendenorm verstandig, maar bedrijven zijn vrij om hun eigen salarissen vast te stellen. Of gaan we ons straks allemaal bemoeien met het salaris van de buurman? Dat zouden een hoop mensen willen, ja. Jaloerse eikels.

Mike Gaatjeniksaan | 31-01-11 | 19:05

-weggejorist-

Anneliesje | 31-01-11 | 18:34

Dauntlessxl | 31-01-11 | 17:51
Wij weten precies hoe de corrupte wereld van Balkie en consorten werkt.
Daarom kotsen wij ook op die hypocriete lobbyisten.

Bolle Wim | 31-01-11 | 18:01

Wat lopen hier veel lutsers die niet weten hoe de wereld werkt. De man is 8 jaar premier geweest wat had je verwacht. En al die misplaatste afgunst is ook onnodig want 9 van de 10 reaguurders hadden het zelfde gedaan. En kom ook niet aan met die stomme balkenende norm want dat is hier helemaal niet eens relevant. Goed gedaan balkie!!!

Dauntlessxl | 31-01-11 | 17:51

En dit soort corrupte oplichters zitten nu vooraan in de kerk en uit volle borst "halleluja" te schreeuwen. JP zit vast en zeker direct naast Elco Brinkman God op zijn blote knietjes te danken voor de overdadig gevulde knip.
Is niet mijn God, vriend.

Bolle Wim | 31-01-11 | 17:30

Dostranamus | 31-01-11 | 16:19
Zo is het maar net .
De rekeningen gaan door en mede daarom gebeurd er NIKS in NL , klagen in de kroeg en bij familie is in en ondertussen zijn we loonSLAVEN !!

klasos1967 | 31-01-11 | 17:03

Treurig..... Moraaldood...

erikD | 31-01-11 | 16:58

Prrrrima. Eigen broek ophouden en hij kan nu een knol kopen voor z'n dochter.

Plebsies | 31-01-11 | 16:52

En... gaat hij nou meer of minder dan Bos verdienen? En hij haalt het niet bij Kok neem ik aan?

wikkielikkie | 31-01-11 | 16:27

Ja, hoe hypocriet ben je dan.
Eerst moord en brand schreeuwen over salarissen die jouw eigen naamnorm overschrijden en dan er zelf dikke schijt aan hebben.
De zoveelste grootgraaier uit de politiek.
Maar dat zal wel met de VOC-mentaliteit te maken hebben, toch?
Hoog tijd dat de gewone mensen ook eens de straat opgaan net zoals ze in Egypte doen om met een hele hoop misstanden af te rekenen.
Maar lafheid wint het tot nu toe nog steeds van rechtvaardigheid.
Tot de bom ècht barst.

Dostranamus | 31-01-11 | 16:19

@ Denkt Na | 31-01-11 | 13:32
Naast notarissen zijn de register-accountants een soort maatschappelijk geaccepteerde vorm van Maffia. Het is bijna onvoorstelbaar wat ze verdienen en hoe weinig daadwerkelijke verantwoordelijkheid daartegenoverstaat. Die jaarrekeningen zijn één grote disclaimer. Schande !!

Marcus Porcius Cato | 31-01-11 | 16:14

Dat is niet mijn salaris, vriend.

Dostranamus | 31-01-11 | 16:13

Echte VOC mentaliteit!

ONS | 31-01-11 | 16:05

@ eerstneukendanpraten:

Femke zal waarschijnlijk wachten op de baan van vice-president van de Raad van State, de zogenaamde "onderkoning van Nederland", deze baan zou over enkele maanden vrij moeten komen.

wsc981 | 31-01-11 | 15:55

StabiloBoss- | 31-01-11 | 15:31
Idd. kolder. Als hij het over Deloitte had gehad, had er een kern van waarheid ingezeten. E&Y (en KMPG ook) is v.w.b. non profit in vergelijking met voornoemde een kruimeldief.
Overigens, inclusief winstdeling kan de beloning van Balk nog wel eens fors hoger uitvallen.

MacReady | 31-01-11 | 15:52

seven | 31-01-11 | 13:26

Groot deel?? Hoe kom je daar nu bij ?
Zeg voortaan maar gewoon: "Ik zeg nu iets wat niet klopt zodat ik een sterk punt lijk te hebben..."

-StabiloBoss- | 31-01-11 | 15:31

Ja ja, Ernst!!!

gigi gorgonzola | 31-01-11 | 15:20

Goed, deze man is vanaf 2002 tot voor kort onze regeringsleider geweest, iedereen heeft kunnen zien wat een ongelooflijke falende en laffe flapdrol het is. En Morett&Young nemen zo'n gast direct aan (ivm zijn kwaliteiten, ze zeiden het echt op de radio). Wat we dus met dat bedrijf moeten is nu dus ook wel bekend, scheelt de gemiddelde ondernemer een bom duiten. Tjongejonge, wat een FAIL!

gigi gorgonzola | 31-01-11 | 15:20

Hiermee is wel HET bewijs gelegd hoe hypocriet die lui in DH allemaal zijn, eerst keihard die balkienorm invoeren en nu zelf 2,5 keer erboven gaan zitten. Getverpielekes, hypocriete smeerlap.

NL_uit_de_EU | 31-01-11 | 15:12

dat is niet mijn adviesbureau, vriend

NL_uit_de_EU | 31-01-11 | 15:09

Als Wouter Bos mileugoeroe (lees: CO2 rechtenhandelaar) kan worden bij KPMG, dan mag Balkie corporate governance goeroe (lees: hoe komen wij niet vervelend in de krant handelaar) bij E&Y worden.
-
Ze hebben het al lang genoeg moeten stellen met die ellendige Balkenende norm en je wilt naast je bescheiden optrekje op de Nieuwendammerdijk of je rijtjeshuis in Capelle ook nog wel wat extra's doen voor je pensioen. Dit schuift beter dan CdK in Drente of

azoturie | 31-01-11 | 15:06

CDA is en blijft een nare regentenpartij met dubieuze links met het bedrijfsleven. Gristen-moralisten die op zolder thuis vieze dingen doen zeg maar en er zelf een twijfelachtige moraal op nahouden. Kijk eens naar de track-record: Ernst Hirsi Balli, Blubbers, AantjeSS, van Agt, etc. Pffff, hef die onfrisse club op. Moet lukken met het uitsterven van de babyboomers... binnenkort verkiezingen!! Lozen die handel..

allsystemsfuckedup | 31-01-11 | 15:03

Che_cuevara | 31-01-11 | 13:39
Hij was zelf een MP4-speler. Vier keer MP gespeeld.

Schoorsteenveger | 31-01-11 | 15:00

Eerst zaaien, dan oogsten.
Simpel as that.
Doet elke ondernemer.

aprèsmoiledéluge | 31-01-11 | 14:53

Waarom waarom gaat JP zakken vullen bij Ernst en Young?
Ach ja ik geef hem geen ongelijk! Werknemers E en Y komende jaren geen loonsverhoging!

Teazer | 31-01-11 | 14:52

Het GOEDE nieuws is dat die eikel weg blijft uit de internazionale politiek.

Het slechte nieuws is dat die wikser 2,5 x z'n eigen norm gaat verdienen.

Wat een verschrikkelijk hypocriet wezen.

kalasjniknal | 31-01-11 | 14:48

Zo betaal je je vroegere en toekomstige beschermers terug.
Mercantilisme/ corporatisme.
Van de shell naar de overheid naar de shell.
Van de ING naar de overheid naar de ING.
et cetera.

Liberty 5-3000 | 31-01-11 | 14:48

@vagehond | 31-01-11 | 13:57

he,he, eindelijk iemand die het begrijpt. +1

aprèsmoiledéluge | 31-01-11 | 14:47

Toch wel apart. Hij gaat ook nog doceren op de Erasmus en als hoogleraar fungeren. Dat betekent dus 200.000 euro bij de Erasmus + 500.000 euro bij E&Y.

Jeetje, waar haalt hij de tijd vandaan? Ik neem aan dat E&Y wel wilt dat hij uren draait en niet de helft van de tijd in die Aula staat te stuntelen.

Alles is relatief | 31-01-11 | 14:38

Balkenende-norm geldt voor overheidsbanen. Een begrijpelijke norm, want dat is gewoon belastinggeld. Dat hij bij een privaat bedrijf zoveel verdient is niet meer dan logisch.

Qui-vive | 31-01-11 | 14:36

Hij zou op 1 april beginnen....... die morgen bij de receptie van E&Y....... "U zou hier vandaag beginnen? .......... Wij weten van niets"....... Proest

longblond | 31-01-11 | 14:35

Lichtpunt is niet zo gehaaid als JP en zijn makkers dus waar kan ik me aanmelden voor de wachtgeldsnaairegeling?

lichtpunt | 31-01-11 | 14:34

@Veenkolonie | 31-01-11 | 13:26

Niet als ze mij dan ook 4 a 5 ton zouden betalen.

Luitenant Zeikerd | 31-01-11 | 14:30

"New York prosecutors are poised to file civil fraud charges against Ernst & Young for its alleged role in the collapse of Lehman Brothers, saying the Big Four accounting firm stood by while the investment bank misled investors about its financial health" online.wsj.com/article/SB1000142405274...

seven | 31-01-11 | 14:26

Wel grappig. Gaat Balkenende graaiers adviseren hoe de fiscus te ontduike"n?
Ik zie JP ' s'avonds na het prikken van een peperduur zakelijk vorkje al even bellen met JK de Jager. "Goedenavond Jan Kees! JP hier! ik heb toch even snel een fiscaal adviesje nodig voor een grote en vooral trouwe CDA donateur!
Schikt het nu" Of zit je nog aan de karbonade??"

Bolle Wim | 31-01-11 | 14:25

Tjonge, wat een armoede voor de oud-premier van het land. Ook al bij een accountantskantoor aan de slag. Lekker creatief. Ja, voor de portemonnee. mevrouw Balkenende zal er wel achter zitten. Zo van "Ga maar lekker bij zo een accountantskantoor werken. Daar zit je lekker veilig en het verdient lekker". Het was stoer geweest al ie echt voor zich zefl was begonnen. Klokkenmaker of zo. Een echt ambachtelijk beroep.

Warmtepompdroger | 31-01-11 | 14:24

En ik ben onlangs benoemd tot Senior Financial Business Products Manager bij de lokale snoepwinkel. Kudos voor mij!

Eduardo1735 | 31-01-11 | 14:20

@zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:43
Vreemd dat ik dat dan niet weet.
Ik moet alleen maar dokken aan de overheid

Che_cuevara | 31-01-11 | 14:18

Het is een hypocriete graaier. Het moet ook vooral niet gezien worden als een compensatie voor het harde werken in alle gevallen kabinetten die hij runde maar een beloning voor het steunen van het corporatieve bedrijfsleven of met rust laten daarvan wanneer dat nodig was. Had hij de bouwwereld maar eens aangepakt. Had hij de banken maar eens strenger behandeld. Had hij...

blinde kip | 31-01-11 | 14:17

De Balkenende-norm is in deze niet van toepassing, omdat het hier om een funvctie gaat die niet met publiek geld wordt gefinancierd. Is GeenStijl ineens communistisch geworden? ;-)

annefleur canteclaer | 31-01-11 | 14:17

Insure
Jaloerse boer. De beste man heeft toont in het gemiddelde jaar meer talent, ambitie en kennis dan jij in je hele leven. Al die bouwvakkers (met alle respect voor bouwvakkers) die denken dat Balkenende even weg van internationale aangelegenheden en financiën gegeten heeft als zijzelf. En als die baan zogenaamd overbetaald is in deze uitgemolken commerciële sector, waarom verander je dan zelf niet van baan? En nee, behalve dat er voor mij dezelfde titels in de pijplijn zitten, zijn er geen overeenkomsten.

Inferi0r | 31-01-11 | 14:17

bezemkast 1919 | 31-01-11 | 14:07
Veel overheidsdiensten en processen zijn half geprivatiseerd en juist daar gaat het mis, wel de vrijheid om veel te vragen en te verdienen, maar geen concurrentie of keuzevrijheid voor de klant. Dus of volledig en in elkaar beconcurrerende delen opgesplitst privatiseren of volledig intern.

seven | 31-01-11 | 14:16

effe off topic. Greet noemt zwijgverbod een broodje aap. Rutger on the move naar de PVV kandidaten om te zien of ze echt kunnen praten?

kattenmepper | 31-01-11 | 14:14

@MeneerJoost | 31-01-11 | 14:11
Hypocriet: Wat?
Dat de bakker die mooie blonde dame die later binnen kwam eerst hielp?
of hoort hier een andere onderbouwing bij.

deraderendraaien | 31-01-11 | 14:14

Mooi werk! de Banksters kopen veel invloed door de aanstelling van de Consiglieres Balkende & Bos. Enige vooruitgang op het gebied van strengere wetgeving voor de financiële sector is nu geheel uitgesloten. Well played.

Bertus Brulbroek | 31-01-11 | 14:12

@ veuve-clicquot | 31-01-11 | 14:06
Wellicht een communicatie stoornis tussen overheid en burgers. Schijnt wel vaker voor te komen.

Godwint | 31-01-11 | 14:12

Hypocriet --"

MeneerJoost | 31-01-11 | 14:11

@Insure | 31-01-11 | 13:52
Hoe kom je erbij dat Balkenende links is?

An die ARBEIT | 31-01-11 | 14:10

Schrijffout: balkenendenorm <- schrijf je zeau
GN

Echt He! | 31-01-11 | 14:09

seven | 31-01-11 | 14:04
Dat is dus het probleem. Zoals de meeste burgers wel nadenken voor ze hun geld uitgeven, zo denken (sommige?) ambtenaren niet na voor ze het geld uitgeven. Want is toch hun geld niet, want is belastinggeld. Dus waarom zunig doen?

bezemkast 1919 | 31-01-11 | 14:07

Insure | 31-01-11 | 13:52
Kan je lang wachten.

RexMundi | 31-01-11 | 14:07

Quuick & Dirty | 31-01-11 | 14:05

dwepen met andermans baantje, je moet wat..

Worstjes | 31-01-11 | 14:07

@Godwint | 31-01-11 | 14:04
iets wat krom is recht praten ?

veuve-clicquot | 31-01-11 | 14:06

@Bolle Wim | 31-01-11 | 14:03
Voordeel daarbij is wel dat hij vriendje *kuch* Bos van KPMG lekker uit de markt kan drukken.

deraderendraaien | 31-01-11 | 14:06

Succes Balk, van mij mag je.

Aan al die andere Balkenende bashers: probeer maar eens een baan te krijgen bij zo'n bureau.

De meeste reaguurders hebben zelfs geen hogeschool holland diploma.

Quuick & Dirty | 31-01-11 | 14:05

bezemkast 1919 | 31-01-11 | 13:56
Tuurlijk niet, maar er komt een schemergebied als een flink deel bij de overheid wordt verdiend in een monopolistische en dus gegunde opdracht, wel de winsten, maar niet de tucht (ompititie vd markt. Alsof de overheid voor de gevraagde accountantsdienst prijs doorslaggevend maakt.

seven | 31-01-11 | 14:04

@ veuve-clicquot | 31-01-11 | 13:55
Dat dat "kwartje" van Kok reeds verrekend is.

Godwint | 31-01-11 | 14:04

Wedden dat de omzet van Ernst&Young de komende jaren substantieel zal gaan stijgen dankzij een overvloed aan overheidsopdrachten? En de winst natuurlijk ook want met JP als partner is netjes offertes maken helemaal niet meer nodig. Gewoon, omdat het kan! Vraag maar aan Elco Brinkman.

Bolle Wim | 31-01-11 | 14:03

@Insure | 31-01-11 | 13:52 Damn, denk aan je bloeddruk. Wtf is er 'hypocriet' aan de opstelling van JPB? Het CDA is niet per se tegen graaien. Dát zou pas hypocriet zijn. Immers zou ieder mens de kans grijpen om het grote geld te pakken.

De Kampsjeng | 31-01-11 | 14:02

@lilluke halve hoan | 31-01-11 | 13:59
*zucht*

An die ARBEIT | 31-01-11 | 14:02

zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:47
Daar valt nog genoeg maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Met een vleugje VOC-mentaliteit.

Detlev Tarnowitz | 31-01-11 | 14:02

@seven | 31-01-11 | 13:58

ROFL! De man had wel humor.

Biff Eagleburger | 31-01-11 | 14:02

@bezemkast 1919 | 31-01-11 | 13:59
zonder camera schijnt hij dat wel te hebben ...

veuve-clicquot | 31-01-11 | 14:01

seven | 31-01-11 | 13:58
Tja, leuk hoor, maar verspil ons geld niet aan onzinnige moties, omdat je je verveelt.

gozahtje | 31-01-11 | 14:00

Recapore 13:56

Ik ben JP dankbaar voor de verkiezingsnederlaag van het CDA.

Worstjes | 31-01-11 | 14:00

lilluke halve hoan | 31-01-11 | 13:59
Lees eerst even de reacties hierboven. Je bent zomaar een herhalio geworden.

bezemkast 1919 | 31-01-11 | 14:00

Dus die hondenkop mag zijn eigen Balkenendenorm gewoon voorbijwandelen?
Het land uitflikkeren die lul!

lilluke halve hoan | 31-01-11 | 13:59

seven | 31-01-11 | 13:58
Balkenende heeft humor?!? *van stoel vallen doet*

bezemkast 1919 | 31-01-11 | 13:59

GS waar blijft het topic over onze jarige majesteit?
Dan kunnen we die ook even lekker onder schei.........

joopwil | 31-01-11 | 13:58

Kom op JP! Loonmatigen, loonmatigen, loonmatigen!
Het grootste deel van je hongerige landgenoten doet al jaren niks anders.
Nu jij nog! Laat zien wat je kunt!

Bolle Wim | 31-01-11 | 13:58

Ik heb Balk altijd een autonoom doorlullende buikspreekpop gevonden, waarvan de buiksprekert allang naar huis is. Kennelijk is daar toch een markt voor.

JanRap | 31-01-11 | 13:58

De man heeft twee doctoralen en was al hoogleraar voor hij premier werd.
Heeft ook veel interessante stukken geschreven over de maatschappij, waaronder de afhankelijkheid van maatschappelijke organisaties van subsidiegelden, die door sociaaldemocraten werd gecreëerd.
Was hij geen premier geworden, dan had hij dit salaris wellicht al een paar jaar eerder verdiend, in plaats daarvan heeft hij een decennium lang als kop van Jut gefungeerd voor de Nederlande onderbuik, die zelf nooit iets gepresteerd heeft.

vagehond | 31-01-11 | 13:57

Wat een gelul. Wees blij dat die man werkt en niet blijft profiteren van de wachtgeldregeling. En wees tevens blij dat een man die al heel lang een dergelijk bedrag in het jaar had kunnen verdienen zich zo lang voor ons land heeft ingezet. Ondankbare hufters. En nee, ik stem geen CDA.

Recapore | 31-01-11 | 13:56

Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-11 | 13:52
Dichtgetikte corpsbal! :-)

gozahtje | 31-01-11 | 13:56

soort zoekt soort zou ik zeggen.

iter | 31-01-11 | 13:56

seven | 31-01-11 | 13:54
Dus alle ondernemeningen die wel eens wat aan de overheid verkopen of die wel eens een dienst verlenen aan de overheid moeten zich plots aan de balkenendenorm houden? De overheid kan toch ook gewoon offertes aanvragen en met de goedkoopste aanbieder van kwaliteit in zee gaan?

bezemkast 1919 | 31-01-11 | 13:56

@Godwint | 31-01-11 | 13:51
en wat is uw punt ?

veuve-clicquot | 31-01-11 | 13:55

@joopwil | 31-01-11 | 13:50: Die norm ziet op salaris verkregen uit openbare middelen. Niet op particuliere ondernemingen.

De Kampsjeng | 31-01-11 | 13:55

Balkenende is een hypocriete graaier, ALLEMAAL

joopwil | 31-01-11 | 13:55

@gozahtje | 31-01-11 | 13:52

Wat verwacht je dan? Dat-ie gezellig samen met jou frikadellen in het vet gaat pleuren voor 5 Euro netto?

Biff Eagleburger | 31-01-11 | 13:55

Dat zijn 'n hoop nullen bij elkaar.
Kan die in de luwte uit z'n gereformeerde neus vreten .

Ratzing. | 31-01-11 | 13:54

veuve-clicquot | 31-01-11 | 13:43
Belangrijkste klant van E&Y is de overheid.

seven | 31-01-11 | 13:54

Gewoon een slimme zakkenvul actie van De Balk, niets op af te dingen.

Puz Pin | 31-01-11 | 13:53

de Balkenende norm staat voor het maximale denkniveau van CDA stemmers.

Worstjes | 31-01-11 | 13:53

Felicidades lamlul!
Dat ze jouw salaris maar fijn binnen de Bakellende norm gaan eisen!

BeunDeHaas | 31-01-11 | 13:53

-weggejorist-

Jan Shit | 31-01-11 | 13:53

@Ares | 31-01-11 | 13:48
*iets met appels en peren mompelt *

veuve-clicquot | 31-01-11 | 13:53

"Die blonde van de ochtendschoonmaakploeg is errûg makkelijk. Sleutel van Geert z'n kamer ligt onder de perforator... nou, je redt het verder wel hè? Ik ga eindelijk m'n zakken vullen." www.martijnbeekman.nl/data/1536/cache/...

&#9834; Io vivat! Io vivat nostrorum sanitas! &#9835;

Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-11 | 13:52

Nou. Balkenende is een vuile salonsocialist die dik geld gaat ophalen met zo'n overbetaald baantje. Eerst het Nederlandse volk tillen en nu zijn vakken. Links lullen, rechts vullen.

O nee het is het CDA. De gedoogpartner van Eric Lucassen en vandaar dat het zo stil is met dit soort opmerkingen. Ik zit nog echt te wachten op de eerste die Balkenende uitmaakt voor een hypocriete graaier.

Insure | 31-01-11 | 13:52

HEvD | 31-01-11 | 13:49
Nee hoor, maar wat het vaak is, zoals met Woutertje, die lullen altijd zo sociaal en over eerlijk delen en dergelijke, heel erg anti kapitalisme, om vervolgens na hun politieke carriere vrolijk mee te gaan in dat kapitalisme. Als je er zo op tegen bent is het wel raar als je er zelf vervolgens je zakken mee vult.

gozahtje | 31-01-11 | 13:52

@joopwil | 31-01-11 | 13:50
De Balkenendenorm sloeg op mensen die in dienst waren van de staat...

Beetje een domme opmerking dit, dus.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 13:52

Zucht! De Balkenende-norm is toch om publiek geld verantwoord te besteden. Dat-ie bij E&Y, een private onderneming, veel meer gaat verdienen is logisch en terecht. It makes no sense in dit geval hem op hyprocrisie te wijzen.

Daarnaast past iets als MVO heel erg goed bij zo'n doorgewinterde calvinist.

JP feli!

M-Bozz | 31-01-11 | 13:51

Wel rot dat 'ie nu zelf moet filerijden. Of zou bij deze baan ook een chauffeur zitten?

bezemkast 1919 | 31-01-11 | 13:51

Is het nu nog niet duidelijk?
Dit zijn de christelijke normen en waarden die we afgelopen 8 jaar hebben moeten aanhoren.
Top salarissen beperken naar de balkenellende norm.
Ja tot hij zelf bij de topsalarissen zit natuurlijk.
Kijk dat is dan weer de VOC mentaliteit.

joopwil | 31-01-11 | 13:50

Balkenende had al jaren eerder een dergelijke positie kunnen krijgen en heeft als premier dus redelijk wat geld laten liggen. En wat is het probleem eigenlijk, moet hij zich schamen voor het aannemen van een goedbetaalde baan?

HEvD | 31-01-11 | 13:49

Ernst & Young, de Lehman Brothers en Balkende. Gaat overeenkomsten zoeken.

CoffeePatch | 31-01-11 | 13:49

Wordt de Balkenende-norm nu ook naar 400-500k verhoogd?

Ares | 31-01-11 | 13:48

Detlev Tarnowitz | 31-01-11 | 13:46 Opleiden. In Kunduz.

zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:47

Laat hem accountants adviseren in Afghanistan.

Detlev Tarnowitz | 31-01-11 | 13:46

Onvoorstelbaar, de man kan nix.

Worstjes | 31-01-11 | 13:46

Mooi. Er zijn al genoeg CDA-politici die de internationale belangen van de V.S. vertegenwoordigen.

Bakito | 31-01-11 | 13:46

Lekkere adviseur ook, die JP. Heeft het hele land al op de rand van bankroet gebracht, nu begint ie aan de private ondernemingen.

zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:45

@ eerstneukendanpraten | 31-01-11 | 13:30
Maar Wouter werkt bij een degelijk bedrijf. JP niet.

Veenkolonie | 31-01-11 | 13:45

@zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:42
iets mompelt met "tijdelijk" kwartje van Kok ...

veuve-clicquot | 31-01-11 | 13:45

In iedergeval beter dan jaren op wachtgeld te teren.

gozahtje | 31-01-11 | 13:44

Gristelijke mannen met het belerende opgeheven vingertje heb ik leren
wantrouwen.

strikdewepstroper01 | 31-01-11 | 13:44

Ik wens E & Y succes met het binnenhalen van de tweede garnituur.

Bataaf | 31-01-11 | 13:44

Handjeklap Afghanistan & Irak missie.

Itastijl | 31-01-11 | 13:43

Dit inkomen wordt betaald door klanten van E&Y ... beter dan het door het publiek betaalde jaartje "gouden handdruk" eh herorientatie van Hans Laroes of het dagelijks gezever op televisie van Paul De Leeuw.

veuve-clicquot | 31-01-11 | 13:43

Che_cuevara | 31-01-11 | 13:38 Jij valt onder D.

zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:43

veuve-clicquot | 31-01-11 | 13:38 In dat geval moet JP er nog maar een baantje bij nemen. Het is onder zijn bewind ontstaan. Ik stel voor dat het op z'n loon wordt ingehouden. Loonbeslag tot net onder bijstand niveau.
Gebeurt bij anderen die schulden maken immers ook.

zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:42

Volksverrader.
Oorlogrechtschenner.
Publiekefunctiemisbruiker.

Verder gezellige man (meen ik).

Denkt Na | 31-01-11 | 13:42

@Einde van de Domheid | 31-01-11 | 13:35
In die klasse is dat een mp6 speler

Che_cuevara | 31-01-11 | 13:39

@zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:34
en de rente die we betalen over de staatsschuld opgebouwd door alle voorgaande linkse kabinetten (in 2008 346 miljard Euro).

veuve-clicquot | 31-01-11 | 13:38

@zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:34
E: Che_cuevara

Che_cuevara | 31-01-11 | 13:38

Respect voor onze JPB.

SeriousBusiness | 31-01-11 | 13:36

@uitgeslapen | 31-01-11 | 13:28
Het is natuurlijk ook wel zo dat als je niet op het CDA stemt al die CDA-ers straks ook zo'n baantje krijgen.
Denk daar maar eens over na

Che_cuevara | 31-01-11 | 13:36

Krijgt hij ook een MP3-speler?

Einde van de Domheid | 31-01-11 | 13:35

Iedereen die vindt dat ie teveel verdient, eh, krijgt. 52% komt weer ten goede aan:
A: De missie naar Kunduz.
B: De opvang van vluchtelingen.
C: De verstrekking van uitkeringen.
D: Andere wijzen van over de balk gooien van geld door ons huidige kabinet.

zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:34

@An die ARBEIT | 31-01-11 | 13:31
Oke dan die piepesnijer van rtl-boulevard maar. Kom hoe heet ie?

Che_cuevara | 31-01-11 | 13:34

Zo zie je maar dat voor de moderne corrupte politici een tijd in de ploitiek werken niets anders is dan een opstapje naar het grotere geld.

Kets22 | 31-01-11 | 13:34

Balkie balkie,ik had meer van je verwacht.
Ik dacht die wordt vast en zeker acteur.
Als hij nu even had gewacht op Harry Potter 27 had ie zo kunnen instappen.
Jammer gemiste kans.
Maar je stelt me niet teleur Balkie ga zo door.

1%biker | 31-01-11 | 13:34

feli ... hoe dan ook, hij verdient het meer dan Wouter Bos.
* plop - fles champagne opent *

veuve-clicquot | 31-01-11 | 13:33

WTF, Pica bij artikel onder vierde check
is nog een oude FeauteauF*ck van mij.
Dat waren nog eens tijden.

Haloef | 31-01-11 | 13:33

@ Marcus Porcius Cato | 31-01-11 | 13:27
+ 10 !

Denkt Na | 31-01-11 | 13:32

@eerstneukendanpraten | 31-01-11 | 13:27
Femke gaat iets doen met boomknuffelen denk ik.

Ze heeft deze instructievideo gezien, vandaar

www.youtube.com/watch?feature=player_d...

Che_cuevara | 31-01-11 | 13:32

Dat is heel wat minder dan President van Europe, een functie waar hij overigens nooit naar gesoliciteerd heeft.
Toch mooi voor een rechtenstudent en ex-wethouder van Amstelveen.
Misschien kan hij bedingen dat je bij overwerk recht hebt op een broodje kroket.

Osdorpertje | 31-01-11 | 13:32

Fijn voor JP. Ik mocht die man wel.

De Kampsjeng | 31-01-11 | 13:32

Toch we een beetje een afgang. MP met aspiraties richting de wereldpolitiek eindigt als boekhoudertje. Zonder geloof kun je niet functioneren, zei hij eens, dus hij zal wel een beetje van zijn geloof afgevallen zijn. En ja, God straft onmiddellijk.

Schoorsteenveger | 31-01-11 | 13:32

Veel en vaag praten.
Iedereen in de war brengen.
Zelf niets weten over de materie.
Typische consultant dus.

Denkt Na | 31-01-11 | 13:32

Ik neem aan dat dat niemand verbaast?
En ik geef m gelijk. Hij is nooit de hypocriete lul als Bos geweest, die uberhaubt tegen hoge lonen was. Hij was tegen hoge lonen in de publieke sector. En terrecht.
Maar in de particuliere sector, tja, zo werkt het daar, en zo mag het daar wat mij betreft werken. Zolang er maar geen mega bonussen komen als het halve personeel buiten vliegt..

DEhomo | 31-01-11 | 13:32

@Che_cuevara | 31-01-11 | 13:28
Voor Paul is er maar één gat, die bodemloze put achter in z'n mond.
@Shadow112 | 31-01-11 | 13:27
Ik vroeg het me al af. Collega'tjes, wordt het toch?

An die ARBEIT | 31-01-11 | 13:31

Doet ie goed. Niemand had ook gedacht dat ie bij de plantsoendienst zou gaan beginnen. En nu ie weer werkt kost het ook geen wachtgeld meer.

VanDattum | 31-01-11 | 13:31

Veenkolonie | 31-01-11 | 13:26

Wouter Bos is erger om onder te werken, me dunkt...

eerstneukendanpraten | 31-01-11 | 13:30

@zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:27
Die van dat spek ken ik maar met die boter heb ik nog nooit gehoord.
Maar hij klinkt goed

Che_cuevara | 31-01-11 | 13:29

balkenendenorm geldt overheidsbaantjes

hetluis | 31-01-11 | 13:28

Ik heb het nieuws over JP zojuist vernomen via de staatstelevisie NOS.

strikdewepstroper01 | 31-01-11 | 13:28

@An die ARBEIT | 31-01-11 | 13:26
Jij wel, ik ook, maar Paul de Leeuw niet :)

Che_cuevara | 31-01-11 | 13:28

en zelfs nu bestaan er van die hersenlozen die nog overwegen op het CDA te stemmen

uitgeslapen | 31-01-11 | 13:28

sitzkrieg | 31-01-11 | 13:25

Belachelijk salaris gewoon, ook belachelijk dat een bedrijf zo'n vage functie zo hoog beloont. Heeft Femke al weer een baan btw... Ik plempte al eerder dat ze wellicht al haar rechten op wachtgeld zou doen gelden, maar dat kwam mij op kritiek van Femke-fans te staan...

eerstneukendanpraten | 31-01-11 | 13:27

zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:26 Achem, de juiste uitdrukking is 'er met boter en suiker ingaan' en 'voor spek en bonen meedoen'.

zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:27

Ja, verstanding van E&Y, je hebt meteen een belangrijke lobbyist binnen die kan voorkomen dat er voor accountantskantoren vervelende wetgeving aangemomen gaat worden. Bijvoorbeeld die vervelede scheiding tussen consultancy en de accountancy tak. Het was altijd zo lekker makkelijk binnenkomen voor de consultants als de account ze aanraadde. Altijd handig en een mooi voorbeeld van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Marcus Porcius Cato | 31-01-11 | 13:27

Erratum: .. geldt niet..

seven | 31-01-11 | 13:27

Het is hem gegund!

FreshClash | 31-01-11 | 13:27

Balkenende norm wordt even vergeten, vermoed ik.

max_laadvermogen | 31-01-11 | 13:26

Allemachtig, als je bij E & Y werkte, zou je toch meteen ontslag nemen!

Veenkolonie | 31-01-11 | 13:26

En de Balkenendenorm geldt omdat het in de markt wordt verdient, toch? Hoewel.. Groot deel vd opdrachtgevers van E&Y en KMPG zijn juist overheden en gesubsidieerde instellingen en zbo's

seven | 31-01-11 | 13:26

@Che_cuevara | 31-01-11 | 13:24
Ik denk bij gaatje altijd meteen aan de voorbips...

My bad.

An die ARBEIT | 31-01-11 | 13:26

Atlantis94 | 31-01-11 | 13:23 Oh gij Zwitsal, met open ogen ga je er met spek en bonen in.

Heet die man Wim Kok of heet die man geen Wim Kok?

zeg maar jansen | 31-01-11 | 13:26

Wat is een "partner"?
(Ik zit namelijk niet in de consultant business)

Eduardo1735 | 31-01-11 | 13:26

Gefeliciteerd JP!

Willem4246 | 31-01-11 | 13:25

Tja, het zijn wel bizarre salarissen maar zolang het bedrijfsleven betaald..
Scheelt de staat weer wachtgeld toch!?

sitzkrieg | 31-01-11 | 13:25

@An die ARBEIT | 31-01-11 | 13:22
Hangt er van af wie het zegt

Che_cuevara | 31-01-11 | 13:24

onbegrijpelijk dat i die baan neemt.Hij kan als stunt skater in de States het 10 voudige verdienen!

streknek | 31-01-11 | 13:24

Wim Kok heeft het toch maar ver geschopt met z'n mavo-opleiding.

Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-11 | 13:24

Wat een vage baan zeg... Ik ben tenminste keihard aan het werk voor mijn
55k bruto!

eerstneukendanpraten | 31-01-11 | 13:24

@Redactie,
Das de verkeerde Wim Kok op linked in. De echte Wim Kok kan amper de muis vast houden!!

- edit: joh.

Atlantis94 | 31-01-11 | 13:23

E&Y, zeker weer een Enron/AH schandaal opkomst waarvoor ze Bakellende goed voor kunnen gebruiken....

Drs. D. | 31-01-11 | 13:23

Niks van te zeggen. Goed bezig Balkje, ik mis je ondertussen al een beetje.

Is collegaatje trouwens niet automatisch vrouwelijk?

An die ARBEIT | 31-01-11 | 13:22

Nu maar hopen dat er geen brand uitbreekt waarbij de schilder de schuld kan worden gegeven.

Arrabinekoeterine | 31-01-11 | 13:22

De tijd van cashen is begonnen voor hem. feli.

tembacostyle | 31-01-11 | 13:21

Respect voor Balkie.
Had hetzelfde gedaan als ik hem was namelijk.

zarium | 31-01-11 | 13:20

Oh..., ik dacht al, welk bedrijf wil in hemelsnaam advies van Bos of Balkenende? Bomenknuffelaars luisteren naar elke profeet.

kapotte_stofzuiger | 31-01-11 | 13:20

Gefeliciteerd, mooie job me dunkt. Dat doet hij goed.

Parsons | 31-01-11 | 13:17

Zolang 't 'm van de straat houdt vind ik het best.

Conan de Rabarber | 31-01-11 | 13:17

Feli! Ik moet daar over een paar jaar ook zitten, dus afkraken gaan we mooi niet doen. Spreek je over een decennium, JP!
*Min. van Financiën alvast gaat leegruimen*

Kan Jees de Jager? | 31-01-11 | 13:17

Feli !

fart majeur | 31-01-11 | 13:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken