Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

No homo! Rappers doen gayspotje

sefnomhomo.pngNou, dat was het dan wel weer qua functioneel homobashen voor de muziek hè? Want je weet pas echt dat een emancipatiecyclus rond is als ook de rap / hip-hopperij opeens politiek correcte televisiespotjes af gaat leveren. Wij noteren: Gers (die van Broodje Bakpao), Sef en The Flexican (Flinke Namen), Monsif (van die GeenStijl topics), Glen Faria (Mc Fit) en Dio (deze) komen er gewoon openlijk voor uit qua homodinges. Uit de kast, zo u wilt. Er is niks mis mee en alles moet kunnen. Cultuuromslag! Prangende vraag voor het GeenStijl sociologie-panel (u): Wat gaat dit spotje nou precies betekenen voor Nederland in het algemeen en de woordkunst in het bijzonder? Zijn de betrokken rappers nu definitief over, uit en afgeschreven? Wordt er een tegenoffensief ingezet door Kempi? Zien we een explosieve toename van het aantal skinnyjeans in de Bijlmer? Kelderboxen voortaan vrolijk gedecoreerd en vol met gratis COC condooms? Volgende week ook een spotje tegen het schelden met kanker of wat? Wie het weet mag het zeggen. Oh ja. Doe maar op rijm.

Reaguursels

Inloggen

Wow wat overtuigend.
Ik ga vandaag nog mijn mening over rappers bijstellen.
Wat een leuk land is Nederland toch!

Reckneya | 13-01-11 | 23:18

Jammer dat er steeds aandacht nodig moet zijn voor homo's. Blijkbaar is het toch nog nodig. Maar ik zie ook gevaren dat 'simpel van geest'-types zich op homo's afreageren na mate de aandacht stijgt.
Geweld neemt de laatste jaren toe. Ook op deze voorbeeldpositie is Nederland zijn voorsprong kwijt.
DroomSlecht | 13-01-11 | 11:44
Inderdaad: In de moskee moeten ze dit filmpje draaien. En de tekst van het spotje volledig uit hun hoofd leren. Dit moeten ze toch al met die zotte versen in de koran.

Dysphemian | 13-01-11 | 22:14

dit is mij rap voor iedereen die nog twijfeld. een beetje rapend lezen,ben je ook zo genezen, ik ben ook ooit uit de kast gekomen.ben toen flink door een corpus cavernosum van achter genomen.ben daar snel van terug gekomen.jezus wat deed dat zeer,voor mij nooit geen corpus cavernosum van achter meer.

boterlief | 13-01-11 | 15:11

vanhetgoor | 13-01-11 | 11:19
"Soms is het de twijfel die men zelf heeft dat men in zeer sterke bewoordingen tracht een soort bezwering uit te spreken die er voor moet zorgen dat het niet waar is, of althans niet meer bij de anderen in twijfel wordt getrokken."

Ware woorden, dit zie je ook vaak terug in andere onderwerpen binnen een andere context. Als zaken vaak genoeg herhaald worden wordt het op een gegeven moment voor feit aangenomen.

De Polderjonker | 13-01-11 | 14:35

LOL
Hiphop is een macho cultuur, van zowel de mannen als de vrouwen.
In de metal heb je southpawgrammarradioshow.files.wordpre....
Die macho's vinden alles goed als je maar kunt zingen...

da wizard | 13-01-11 | 13:58

Wat wat, ik ben geen homo en word ook weleens uitgescholden. Moet ik nu ook een spotje maken. Stop met de aparte behandeling van homo's, dat zou wat zijn. Ze gewoon als jij en ik behandelen, dus af en toe ook uit schelden, afkraken en veroordelen. Dat is onze koeltoer jah.
En die gayparade's stop daar gewoon mee. Ik krijg dan ook zin jullie gasten een paar stompen te geven. Je ziet hetero's toch ook geen parade houden om hun sexualiteit te vieren. Met zulke kk domme initiatieven zet je jezelf steeds verder van de maatschappij af. Nee het is niet normaal in een leren G-string onder de glitters de speakers op je homoboot te neuken. Verwacht dan ook geen normale behandeling kut.

Niekler | 13-01-11 | 13:46

ja mensen, wat een prachtige ontwikkelingen toch allemaal weer.

Cousin Eddie | 13-01-11 | 12:51

@LGND | 13-01-11 | 12:41
Jij lijdt aan het zelfde syndroom, que schrijverstalent. Daarbij is het nog te moeilijk voor je om een naam correct over te schrijven....

An die ARBEIT | 13-01-11 | 12:46

-weggejorist-

LGND | 13-01-11 | 12:41

@pr0nl | 13-01-11 | 12:07
There is something seriously wrong with you.

Get help while you still can.

An die ARBEIT | 13-01-11 | 12:18

+p (rapPen)

doenormaal! | 13-01-11 | 12:15

Homo zijn is normaal.
Erover rapen in Klare taal,
maakt het bespreekbaar:
Homo zijn Is niet raar.

Heel goed initiatief van deze jongens dus.

doenormaal! | 13-01-11 | 12:15

-weggejorist-

VistaKiller | 13-01-11 | 12:12

-weggejorist en opgerot-

pr0nl | 13-01-11 | 12:07

@laaf Gay.

pr0nl | 13-01-11 | 12:06

@Henk Houthakker | 13-01-11 | 11:41
Ik ben nog relatief jong.... Ghehe.

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:49

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:43
Je hebt een interessante kijk op de wereld, dat staat vast.
@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:44
Inderdaad, het is niet elke dag gaypride. Dus dat met die over straat paraderende, constant maar openlijke gay-zijnde mensen, valt het gelukkig voor jou best wel mee ;)

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:48

"zie er zo goed uit ja je zou denken dat ik gay was
flow zo ziek ze dachten dat ik aids had"
dio doet heerlijk mee met de vooroordelen

Zuurteregelaar | 13-01-11 | 11:45

Ik word echt lichtelijk ontoepasselijk van die reacties van Jezusmijnheer daar. Dat is er zo een die gelooft dat de aarde 6.000 jaar oud is en Jezus mensen een nieuw hart kan geven en ze dan weer hetero maakt. Mijn god wat een kansloos figuur. Ik zou dat niet eens als aanhanger willen als opperwezen, maargoed zelfs dit trieste figuur verlaagt zichzelf niet tot het uitschelden van homo's.

En die campagnes zijn wel leuk en aardig, maar die kunnen ze beter in de moskee draaien, want daar zit de voornaamste anti-homo bende en mensen die op straat die mensen uitschelden. Natuurlijk zijn er ook Nederlandse jongeren die dat doen, maar ik vrees veel onder invloed van.

DroomSlecht | 13-01-11 | 11:44

@An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:40
Zou er nog bij moeten komen dat het elke dag gaypride is LOL

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:44

@An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:35
Ik heb drie kinderen. Die mogen thuiskomen met wie ze willen. Homo, lesbisch geen enkel probleem.
Zolang er maar 1 van de drie voor nakomelingen zorgt.
Want weet je, er is geen god en geen hemel zoals geschreven in de bijbel, de thora of de koran.
Het paradijs dat is deze aarde en het eeuwige leven dat zijn je kinderen en kleinkinderen.
Ik verlies mijn onsterfelijkheid als mijn kinderen alle 3 gay zouden zijn en kinderloos blijven.

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:43

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:34
Die is er al, weliswaar bètaversie. Ik denk dat je de volledige 1.0 niet gaat meemaken.

Henk Houthakker | 13-01-11 | 11:41

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:37
Zwaktebod.

We hadden het over " Al die overgaye mensen, die constant maar te koop lopen met hun gayheid. " waar jij je zo aan ergert. De gaypride is één keer per jaar...

Anders moet je misschien in Staphorst gaan wonen joh! Geen moslims, geen homo's! Lijkt een paradijs voor jou!

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:40

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:32
Leuke oneliner, maar geen antwoord op m'n vraag...

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:35

@Henk Houthakker | 13-01-11 | 11:29
Ghehe, of het zou binnen de kortste keren geaccepteerd zijn....

Het zou leuk zijn als er een soort " Sociale simulator " zou bestaan, waar je dit soort geinigheden uit kon testen.

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:34

Wat nou als elke moslim nou homo is... Ze huwelijken elkaar niet voor niets uit.

Henk Houthakker | 13-01-11 | 11:33

@An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:26
Ik heb niets tegen alle moslims. Alleen tegen die in allah geloven :-)

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:32

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:27
Volgens mij doe je het er om, of niet :) ?

Ik ken eigenlijk, als ik er over nadenk, een stuk of 8 mensen die officeel, openlijk gay zijn, waarvan er geen enkele in een roze tutu met een grote rubberen dildo over straat galloppeert...

Jij wel?

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:31

Wat nou als elke moslim nou homo zou zijn. Dan stenigen ze elkaar massaal.

Henk Houthakker | 13-01-11 | 11:29

@An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:25
Ja ok behalve die homo's nog niet uit de kast gekomen zijn, die vallen wel mee :-)

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:27

De (onthutsende) ranglijst van de meest gewilde NL artiesten (in miljoen YT kliks):
1) Yesr 86,5 = homohater
2) Ali B 52,8 =OK
3) Nick & Simon 38,3 = OK
4) Kempi 38,2 = Homohater
5) Sjaak 36,2 = Homohater
6) Marco Borsato 35 = OK
7) Opposites 30,7 ?
8) Darryl 27,7 = Homohater
9) Nino 27,3 = Homohater
10) Dio 24,3 HOMO
11) Fouradi 22,9 =Homohater
12) Jan Smit 21,9 =OK
13) Gio 19,2 = OK
14) Sef 18,7 HOMO
15) Willy Wartaal 18,3 = OK (VPRO)
16) INB 18,0 ?
17) Lange Frans 17,9 = Homohater
18) Appa 17,8 = Homohater
19) Hef 15,9 =Homohater
20) Keizer 15,8 = Homohater

rannie | 13-01-11 | 11:27

Ojee ,rappers en mocros die tegen homo-geweld zijn, de vooroordelen van geenstijl ff ontkracht, dus gaan ze et maar afkraken.. wat een

veritas195 | 13-01-11 | 11:26

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:22
U heeft een punt, ook al ken ik homo's die het helemaal niet aan de grote klok hangen, maar er wel voor uitkomen. Daar zit het hem ook in. Prima dat iemand verteld dat hij homo is zolang ik er maar niet "around the clock" mee geconfronteerd wordt.

dandaan | 13-01-11 | 11:26

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:23
Dat bedoel ik dus, maar jij zegt doodleuk dat het één van je grootste nachtmerries is als je dochter met een moslim thuiskomt. Dat bedoel ik dus met dat generaliseren...

Wat als je dochter met een homo thuiskomt :) ?

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:26

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:22
Ja kan het zo onderverdelen.
Homo = normaal.
Gay = lifestyle = handtas-typje = afwijkend en irritant.

Balzakius | 13-01-11 | 11:25

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:22
Sommige homo's knul, sommige homo's. Vraag maar aan paps, als dat nog kan.

Generaliseren is één van jouw favo hobby's geloof ik, of niet?

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:25

@Henk Houthakker | 13-01-11 | 11:21
De horror!

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:24

@An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:17
Nee dat lijkt me dan wel een toffe gozer. Dan is hij net zo'n moslim als ik christen ben. :-)

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:23

@BeunDeHaas | 13-01-11 | 11:20
* proest * Super yes!

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:23

@dandaan | 13-01-11 | 11:12
Daar verschillen we dan van mening.
Let wel, ik heb niets tegen homo's maar
-Hetero zijn is normaal.
-Homo zijn is afwijkend. Niet verkeerd maar afwijkend.
Dus te koop lopen met heteroseksualiteit is voor mij geen probleem.
Maar het gay-zijn aan de grote klok hangen voor alles en iedereen irriteert mij.
En je kan niet ontkennen dat juist homo's de hele dag maar bezig zijn met homo zijn, meer dan hetero's in ieder geval.

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:22

Heaumeausensualiteit is inherent aan de gipgopcultuur. Biggie Smalls iemand? Scott La Rock? Fat Boys? Ik bedoel maar.

Biff Eagleburger | 13-01-11 | 11:21

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:11
Mijn oom & tante moesten er bij 3 van 4 van mijn nichtjes toch aan geloven.

Henk Houthakker | 13-01-11 | 11:21

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:15
Dank voor de lieve woorden! Eigenlijk was die nick om het allemaal overzichtelijk te houden en te conformeren aan het stereotype beeld.
Ga ik toch maar eens de Donald Duck lezen.

Ir. Relevant | 13-01-11 | 11:21

in de toekomst hoor je er niet meer bij,als je niet genomen wordt door een uit de kluite gegroeide corpus cavernosum.eigelijk niet aan denken Amsterdam Gay Pride,ben al zeeziek als ik naar een plas water kijk.zou graag mee doen met de hype , ik blijf in de kast met of zonder rape.

boterlief | 13-01-11 | 11:20

Het heeft geen zin. Het is nutteloos. De rappers die niet meedoen (de meesten) zijn dus tegen homo's, maar dat mag! Rap is niet de belangrijkste muzieksoort die zich doorgaans als zeer sterk hetero wil profileren. In de raggae is het nog erger. Echter men moet hier leren door heen kijken, het is een façade! Men probeert iets te doen laten blijken wat misschien betwijfeld wordt. Soms is het de twijfel die men zelf heeft dat men in zeer sterke bewoordingen tracht een soort bezwering uit te spreken die er voor moet zorgen dat het niet waar is, of althans niet meer bij de anderen in twijfel wordt getrokken.
Het zal iedereen zijn opgevallen dat de thema's die in de rap worden gebruikt vaak seksualiteit tussen potente man en onderdanige dellerige vrouw is. De schatjes en de sletjes zijn niet van de lucht, en het is niet één schatje, het zijn er zes of zeven. En allemaal zijn ze de enige in het leven. Ergens moet toch wel duidelijk worden dat dit niet kan, allereerst is het fysiek niet mogelijk voor een man om zoveel vrouwen te bevredigen, daarnaast is de houdbaarheid van een relatie in dat milieu ongeveer de zelfde als van een aangebroken pak melk dat open op het aanrecht staat van een broeierige keuken.
Dat er dan nu plotseling een paar minder bekende rappers zijn die wat extra publiciteit kunnen gebruiken is leuk, maar het zet geen zoden aan de dijk. Ook laat ik me niet afleiden, plotseling zijn ze politiek correct, of willen ze alleen maar zo over komen. Misschien is het alleen maar om een gevoelige kant te tonen, om zo beter in de smaak te vallen bij een ander type vrouw. Het soort vrouw / meisje dat gevoelig is en homo's niet als een bedreiging ziet. Dat is natuurlijk een nieuwe doel markt voor de rappers. Daar zijn nog heel veel schatjes die nog niet gerapt zijn.

vanhetgoor | 13-01-11 | 11:19

Brainpower zou heel graag heaumeau willen zijn, maar ook daar is-ie te klein voor.

Biff Eagleburger | 13-01-11 | 11:14

Haha.. en ik denk dat homosensueel zijn niet zo goed valt bij de schoonfamilie, eerwraak anyone?? Of gaat die niet meer met dat idols tutje Hind? Daar hoor je (gelukkig ook maar ) trouwens ook niets meer van was toch een beetje de vrouwelijke Ali B zegmaar ook een soort excuusmarokkaan.

Masuka | 13-01-11 | 11:18

@buitenstebuiten | 13-01-11 | 11:16
Vaak een teken dat die persoon zelf niet al te zeker is in zijn of haar seksualiteit.

Of dat ze gewoon domme haters zijn, dat is natuurlijk ook altijd een optie :)

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:18

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:11
Ook als het een gematigde mossie is? Zonder baard en gewaad, die zelden in de moskee komt en wiens vrouwelijke familie gewoon zonder hoofddoek of burka lopen? Zoals zo velen?

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:17

@ An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:11
Inderdaad, de meeste zijn gewoon 'net als jij en ik'......
Alleen jammer dat er mensen zijn, die ineens iemand gaan demoniseren als ze van het ene op het andere moment er achter komen dat iemand minder interesse heeft in de vrouwkes.

buitenstebuiten | 13-01-11 | 11:16

@Biff Eagleburger | 13-01-11 | 11:14
Misschien wat voor Wesley, lees net dat hij haar implantatie gedaan heb, da's ook niet des hetero's.

dandaan | 13-01-11 | 11:16

@Ir. Relevant | 13-01-11 | 11:13
Wat een leuke Donald Duck nick, dat ten eerste!

Stereotypen zijn er niet voor niks, maar dat betekent natuurlijk niet dat ze op iedereen toepasselijk zijn.

Zo draag ik bijvoorbeeld bijna nooit klompen, geef ik graag rondjes en heb ik nog nooit in een molen gewoond...

Kaas is wel lekker!

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:15

Brainpower zou heel graag heaumeau willen zijn, maar ook daar is-ie te klein voor.

Biff Eagleburger | 13-01-11 | 11:14

@An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:06
Heee getver. Ja dat MOET wel gay zijn, want het andere geslacht zal die dr niet mee aantrekken, eeeeks.
Aan de andere kant, behang op de badkamer, een homo bedenkt zoiets niet, veel te onpraktisch.
Stereotypen, waar, waar?

Ir. Relevant | 13-01-11 | 11:13

@Überbottehork | 13-01-11 | 11:08
Mohguh, is alleen van toepassing als je zo'n zonnedouche hebt.

#willik

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:13

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:07
Hetero's lopen graag op te scheppen welke vrouwtje ze nu weer gepaald hebben *spreekt uit ervaring*, da's ook seksualiteit delen. Als je een homo bent en nog niet uit de kast bent gekomen zie ik niet in wat er mis mee is om dat juist wel te doen.

dandaan | 13-01-11 | 11:12

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:07
Natuurlijk valt je dat alleen op bij de uber-gays, de rustige gay staat gewoon naast je, zonder dat je ziet dat 'ie van piemels houdt....

Sterker nog, degenen die ik ken lopen er totaal niet mee te koop, vanwege angst voor reacties van de niet-zo-vaste-ongeving.

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:11

@Henk Houthakker | 13-01-11 | 10:59
"Pap, mam, ik ben moslim. WHAAAT!?"

Da's pas ECHT slikken ja!
Een van mijn grootste nachtmerries, dat mijn dochter met een moslim thuiskomt.

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:11

Kerk of Moskee
in iedere cultuur
loopt wel een gay

Balzakius | 13-01-11 | 11:10

Zo'n tv-commercial
Niet echt mijn ding
Stoer op de straten
met bakken bling bling

Spugen op flikkers
en schelden erbij
En trap en een klap
Niemand knipoogt naar mij

Maar diep in m'n kop
achter die cap
is homoliefde
het enige dat ik heb

Balzakius | 13-01-11 | 11:08

@An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:06
WTF, heb ik een trend gemist? Zonnebril op onder de douche..?

Überbottehork | 13-01-11 | 11:08

@dandaan | 13-01-11 | 11:00
Precies! het is dat kwetsbare dat ik zo gênant vond.
Homo's lijken wel hun seksualiteit met iedereen te willen delen.
Maar dat doen hetero's toch ook niet...

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:07

@W.Ruudy | 13-01-11 | 11:04
Ernst Hirsch Ballin is zelf homo, bovendien heeft hij toch geen functie meer? #wachtgeld

dandaan | 13-01-11 | 11:06

Ik vind die gangsterrappers sowieso best gay...

En dan bedoel ik niet homosensueel.

Hoewel ze hier wel even een geweldige beat hebben gemaakt, met een zeer gay begin van de clip ( wel homosensueel ):
www.youtube.com/watch?v=ZYtfqh-HFi0

An die ARBEIT | 13-01-11 | 11:06

@ buitenstebuiten | 13-01-11 | 10:54
Google is uw beste vriend. Hoewel in deze, het ook een slechte vriend kan zijn.

BeunDeHaas | 13-01-11 | 11:05

Nu gaat Ernst Hirsch Ballin eerst bedenken of ie homo-zijn niet kan verbieden. Zodra de vrijheid verworven is moet niet iedereen gaan denken zomaar homo te kunnen zijn.
Daarnaast denk ik dat alle Marokkaanse Medelanders (politiek correct) 'om' zijn en vanaf nu skinny-jeans gaan dragen, doorschijn shirtjes en lederen politie-petjes.

Trouwens COC condooms? Weer wat geleerd :-)

W.Ruudy | 13-01-11 | 11:04

@ rannie | 13-01-11 | 10:45
ZO VEEL?
En dan nog te bedenken dat er NOG meer 'mensen' naar luisteren.
Misschien zouden we BertBrussen moeten vragen wat we eraan moeten doen [http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/verboden_te_bevallen.html], hij schijnt goed te zijn in dat soort oplossingen.

buitenstebuiten | 13-01-11 | 11:02

@Überbottehork | 13-01-11 | 10:40
" Handdoek in de ring
kom maar uit de kast jongen
zuigen op dat ding!

Noem me maar je bitch
Neem mijn pipa in je hand
Don't ask, don't tell, snitch. "

Whahahaha!

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 11:00

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 10:54
Het vertellen van zoiets kom toch altijd ongelegen? Moet hij dan zeggen,... he gast.... mag ik mijn trompet in je poepgat duwen? Ik vind het juist mooi dat iemand dat op deze manier verteld, daarmee laat diegene zien dat hij/zij kwetsbaar.

dandaan | 13-01-11 | 11:00

@ BeunDeHaas| 13-01-11 | 10:49
Gay plaatje, vroegah gingen daaar hele lampenbollen doorheen.

Wat betreft het spotje vraag ik me trouwens af of sterretjes uit kinderseries nou echt veel indruk maken op de doelgroep, qua stoerheidsgehalte.

Ir. Relevant | 13-01-11 | 10:59

Pap, mam, ik ben moslim. WHAAAT!?

Henk Houthakker | 13-01-11 | 10:59

@Superior Bastard | 13-01-11 | 10:46
Uit de bundel schoonmoeder:
Schoonzoon hier wat goede raad
iets voor voor de daad
van binnen goed spoelen en wassen
Voorkomt een peopgeur bij je vriend tijdens het plassen

veuve-clicquot | 13-01-11 | 10:59

@Balzakius | 13-01-11 | 10:38
idd, maar de Multivla dan wel om de hoek parkeren ;-)

veuve-clicquot | 13-01-11 | 10:56

Gisteren was een programma op TV met Arie Boomsma dat over uit de kast komen ging. Een goed gevonden format vind ik. Het is een heel confronterend moment wanneer een zoon of dochter tegen haar ouders vertelt dat er geen kleinkinderen komen. (vaarwel stamboom, wees gegroet voorvaderen, dat gevoel zeg maar..)

Echter ik vond het zo gênant dat de jongen in kwestie tijdens een repetitie van zijn blaasorkest even aandacht vroeg en voor de groep ging staan voor een ik-momentje: Beste mensen, ik ben homo.
.... Duh!

Stel je voor:
-Beste mensen, ik moet iets bekennen. Ik heb een lingerie fetisj.
-Luister beste vrienden, ik spaar postzegels.
-*ting ting* Mag ik even uw aandacht: ik heb het jaren verzwegen maar ik ben hetero.

Zo dom!

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 10:54

@ BeunDeHaas | 13-01-11 | 10:49
Serieus, hoe the hell komt u aan dat plaatje?

buitenstebuiten | 13-01-11 | 10:54

Wat vind jij eigenlijk van homo's?

O Moet kunnen! Ies natuur!
O Moet kunnen! Vrijheid van geslachtsgemeenschap?
O Moet kunnen. Maar, dan liever niet binnen mijn personal space.
O Moet kunnen?!!1 Ik ben zelf homo!
O Absoluut niet. God himself zegt het. Homo's? Nee. Kinderen? Natuurlijk.

fuckjargon | 13-01-11 | 10:53

Mensen die zich zo sterk laten beïnvloeden door muziek of andermans mening zijn toch al niet mijn moeite waard.

beerpoes | 13-01-11 | 10:52

@BeunDeHaas | 13-01-11 | 10:49
Nou, en bedankt je bijdrage ;)
*weer inslikken of uitspugen?*

Überbottehork | 13-01-11 | 10:51

Pants on the ground!
Pants on the ground!
Lookin' like a fool with yo pants on the ground!

Lamzaq | 13-01-11 | 10:51

haha monsif

Fubar88 | 13-01-11 | 10:50

@Superior Bastard | 13-01-11 | 10:46
Lol.. roffl... etc

dandaan | 13-01-11 | 10:50

@ Überbottehork | 13-01-11 | 10:46
Ach dat ziet er nog niet zo pijnlijk uit.
Als ze het volgende met je wil doen moet je wegwezen:
t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRHyr...
*skoezzie, zwaar NSFW en niet te bekijken vlak voor of vlak na de lunch*

BeunDeHaas | 13-01-11 | 10:49

Dit is toch allang niet meer nodig, homoseksualitiet is allang geaccepteerd binnen de hiphipscene. Neem THC... allemaal gay, Heineken is gierend gay, Salah Edin is ubergay. En ga maar door.

sjaakdeslinksesul | 13-01-11 | 10:49

Uit de bundel Moeder:
Jongen hier wat goede raad
voor na de daad
Ook onder het randje goed wassen
Voorkomt een peopgeur tijdens het plassen

Superior Bastard | 13-01-11 | 10:46


Zijn misschien net toevallig ook de rappers die alleen door ''Nederlandse" pubers leuk worden gevonden. Zodat ze denken dat ze ook urban zijn of gewoon om hun ouders te choqueren. Daarom kom je Dio etc. ook alleen maar tegen op zogenaamde festivals ( zo ver we die in NL hebben) Ben niet helemaal thuis in de hiphop scene maar al die bijlmer kelderbox gastjes luisteren toch alleen maar naar Amerikaanse gangstah rapperts??? Dus leuk van deze jongens om subsidie voor hun volgende cd binnen te harken, want street credibility hebben ze toch al niet.

Masuka | 13-01-11 | 10:45

@buitenstebuiten 45.0000 rappers in Nederland, and counting. Hoe krijgen we die geest weer in de fles? Zeg het maar.

rannie | 13-01-11 | 10:45

Alsof Steen en de Jeugd zich hiervan iets aantrekken, de meewerkende zijn geen rappers, dit zijn muzikanten.

GodmetStijl | 13-01-11 | 10:44

@laaf
Komt door chemtrails!

De StoorZenDer | 13-01-11 | 10:43

Überbottehork | 13-01-11 | 10:40
Jij mag naast de juf komen zitten want jij kan mooie gedichtjes opzeggen.

Hölzenbein | 13-01-11 | 10:43

@rannie | 13-01-11 | 10:39
Die derde link [kankerhard.nl] slaat echt HELEMAAL nergens op, net als de naam trouwens. Zou het kabinet niet zulke dingen aan moeten pakken, in plaats van complotten bedenken á la laaf | 13-01-11 | 10:23.

buitenstebuiten | 13-01-11 | 10:42

Is dat die gast die heel ver gezocht iets doet met woorden halfpraten zoals:
Nieuwe tattoes op mijn arm
Laat mijn vader het niejjjjj sien
Solang ik knaken maar verdien

Die? Bij deze ongezien de tyfus voor dat klote rijmpje. Daar had je wel een uurtje langer over na mogen denken.

BeunDeHaas | 13-01-11 | 10:42

rannie | 13-01-11 | 10:39
Mooi nummer trouwens, dat Lenny gemaakt heeft.

Balzakius | 13-01-11 | 10:41

Het misverstand is waarschijnlijk dat "Flinke Namen", waarvoor Flexican eens beats gemaakt heeft meedoet. Zonder Flexican dus.

Bluebook | 13-01-11 | 10:40

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 10:36
Een haiku, speciaal voor heaumeausensuele rappertjes, op verzoek van Mutsaerts maar eens op rijm dan.
Handdoek in de ring
kom maar uit de kast jongen
zuigen op dat ding

Noem me maar je bitch
Neem mijn pipa in je hand
Don't ask, don't tell, snitch.

Überbottehork | 13-01-11 | 10:40

En weer wordt ik dood gepropagandeerd over onze nieuwe nederlanders, die zijn tolerant, eigenzinnig, modern en hoopvol.......
spotje nummer hoeveel?

poli | 13-01-11 | 10:40

Nederlandse reclamespotjes gedramatiseerd
Maar de makers doen zogenaamd niets verkeerd
Alsof homo's om die aandacht vragen!
Ik hoor ze dus niet klagen
Wat volgt? Bekering van de moslim
Of is dat misschien niet zo slim?
Nee we willen geen toestanden
En het liefste schone handen
Dus nemen we maar deze doelgroep
Dan krijg je het minste geroep.

Nifelheim | 13-01-11 | 10:40

@laaf | 13-01-11 | 10:23
Hé laaf, zit je in de ontkenningsfase? Maakt niet joh.... dat is ook een proces, gaat vanzelf weer over. *waar de mond van vol zit........ denkt*.

dandaan | 13-01-11 | 10:39

Homobashing door NL rappers: www.youtube.com/watch?v=XccBM7lxdNE van 'Crooks' op 0.26. Door Keizer (vorige week nog op visite bij Lenny Kuhr): www.youtube.com/watch?v=HnmiFERS2HM op 0.29 (middelvinger omhoog voor die flikkers) Maar er is zoveel van deze ellende tegenwoordig (45.000 repperts in NL. Macho-afvoerputje op www.kankerhard.nl/ En als uitsmijter www.youtube.com/watch?v=VoP2kRaToiA waar de Kempi click haat op gays (4.01) . 1,1 miljoen keer bekeken, welkom in Nederland.

rannie | 13-01-11 | 10:39

@DoOne | 13-01-11 | 10:38
Toverbal grap hier niet op z'n plaats..

Balzakius | 13-01-11 | 10:39

@veuve-clicquot | 13-01-11 | 10:37
Ik heb een tyfushekel aan Fiat Multipla's. Maar als ik er geld voor kreeg, zou ik er zo in rijden. En 95% zou dat doen in mijn situatie.

Balzakius | 13-01-11 | 10:38

@ laaf | 13-01-11 | 10:23

homo...

PierDrie | 13-01-11 | 10:38

Die Monsif is echt de rappende Jordy van Loon.

DoOne | 13-01-11 | 10:38

die lui doen alles van/voor subsidie-geld ... binnen hun eigen kringen is het gewoon weer homohaat ten top

veuve-clicquot | 13-01-11 | 10:37

Whatever. Heb geen problemen met die lui.

Hölzenbein | 13-01-11 | 10:36

@Superior Bastard | 13-01-11 | 10:30
Er zit nu vast iemand achter zijn schermpje te roepen: *Woensel-Westside for life, bitch!" Grappig hoe die rappertjes uit de periferie van de grote stad a.k.a. het betonnen bos zichzelf wijsmaken dat ze uit de ghettow komen en streetwise zijn.

Überbottehork | 13-01-11 | 10:36

@Überbottehork | 13-01-11 | 10:28
Dit is inderdaad echt een gevalletje handdoek in de ring werpen :-)

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 10:36

Als nauwelijks T.V. kijkende onbezoldigde babyboom-socio-loog kan 'k al die nieuwerwetse ontwikkelingen maar nauwelijks bijhouden .(Hijg-Hijg)
Via U houd ik mij dus o.a. op de hoogte (lick-lick) en laagte.
Heb ik het goed begrepen dat ik begrip moet hebben voor twee mannen van het zelfde geslacht die elkaar anaal-fuck-bevredigen ?
GETVREDDEMME! Daar begin ik echt niet aan hoor, ze gaan d'r gang maar hoor maar begrip voor de tegennatuurlijke anti-biologische daad heb ik niet .
Daar helpt geen ripper/rapper of homofiele flikker aan .

Ratzing. | 13-01-11 | 10:35

suf gebekt
geen respect
enkel
politiek correct

veuve-clicquot | 13-01-11 | 10:34

Zou het uberhaupt verschil maken, zo'n statement van 6 van die gassies?
Dit krijg je er bij bepaalde delen van de bevolking toch echt niet uit:
(Wel grappig hoe serieus ze zichzelf nemen, verontrustond dat die k-liber gasten in het dagelijks leven leraren zijn/waren)
www.youtube.com/watch?v=XSN0BPkW4oM

Überbottehork | 13-01-11 | 10:33

Had toch al geen probleem met homo's of lesbo's dus heel het spotje doet mij niets.
Mensen die er wel een probleem mee hebben zullen denk ik niet onder de indruk zijn.
@laaf | 13-01-11 | 10:23
Homo's bestaan al sinds de mensheid (in Sparta werd broederliefde zelfs gepromoot zodat ze harder voor elkaar zouden vechten)
Je kunt niet de overheid overal de schuld van geven

Idontgiveafunk | 13-01-11 | 10:32

Je vindt jezelf een talentje
Met je nep mocro accentje
Je kleedt je lekker fout
Met veel overbodig goud
Je petje lekker scheef
en meisjes spreek je aan met teef
Je praat teveel over je stoer gedrag
Denkt dat jij alles maar mag
Je vrienden noem je homie, nigga of bro
Je loopje is lekker slow
Denk je serieus dat je ons verrast
Met je komst uit de kast
Nee, slechts één is anders dan de rest
De übermacho uit Woensel West
Lees de tekst op zijn gezicht
En je weet welk gaatje hij het liefste dicht
Deze coole en gevaarlijke broeder
Doet het gewoon op de bank met juh moeder.

Superior Bastard | 13-01-11 | 10:30

laaf | 13-01-11 | 10:23
Dus eigenlijk is iedereen homo, maar de meeste mensen komen pas uit de kast als ze in de kist liggen?...

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 10:29

laaf | 13-01-11 | 10:23
Homofilie is een hypofyse die meer vrouwelijke hormonen uitstoot dan mannelijke. Er zijn homo's die vrouwelijker zijn dan vrouwen in het algemeen. Als je hypofyse 100% mannelijke hormonen uitstoot, scheer je jezelf met de beste circelzaag (zonder scheerschuim a.k.a. 'zalfje') en veeg je je reedt met de bruutste schuurmachine. FUCK YEAH!

Henk Houthakker | 13-01-11 | 10:29

geen Flexican gezien hoor

olekski | 13-01-11 | 10:29

Ali. B, Ali B..
Moet nu perse!
naar de wereld van de gay
Owee, Owee, Owee

havertje | 13-01-11 | 10:28

@wakkere_nederlander | 13-01-11 | 10:26
Ze hebben ingezien dat het niveau van hun fruity-loops deuntjes toch al te laag was ooit over de grens te kunnen gaan met hun muzak. Dus dan dit maar.

Überbottehork | 13-01-11 | 10:28

@ laaf | 13-01-11 | 10:23
Volgens mij ging dit stuk over acceptatie en het schelden met heaumeau.
Niet over dat iedereen opeens maar gay moet worden, omdat de overheid dat zegt.
Ik zie de toevoeging van uw stuk niet helemaal, gezien de context.

buitenstebuiten | 13-01-11 | 10:27

Ik houd die keeper van ADO-grap vandaag dan wel even voor me.

Balzakius | 13-01-11 | 10:26

@laaf | 13-01-11 | 10:23
gaat het?
(complot theorieën zijn doorgaans niet een teken van een spetterend gezonde geestesgesteldheid)
verder mag iedereen natuurlijk gewoon doen en laten wat hij zij wil zolang er maar niemand auw gedaan wordt, heeft zelfs onze enge controlerende overheid niets mee van doen

verhaard | 13-01-11 | 10:26

laaf | 13-01-11 | 10:23
Want als je 60 jaar homo bent, dan worden vrouwen onvruchtbaar ?

Balzakius | 13-01-11 | 10:26

Jammer geen profvoetballer in dat spotje LOL
Maarrr echt goed! Ik meen het serieus!
Wel jammer voor die rappers dat ze die internationale doorbraak nu wel kunnen vergeten, want zo is de rapwereld dan ook weer wel...

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 10:26

@laaf | 13-01-11 | 10:23
Dude, you have a problem. Get help.

koerbagh | 13-01-11 | 10:25

Wanneer ik nergens meer heen kan rennen
Wordt het tijd om aan het feit te wennen
Dat de hoeren van de negerrapperts
Nu beschikbaar zijn voor alle fapperts
Dus ik wil de doos
Van Amber Rose.

Bijthond | 13-01-11 | 10:24

complete devaluatie van homoseksualiteit dit
als zelfs hiphopperts gay ok vinden gaan zeker weten de laatste homokroegen failliet

verhaard | 13-01-11 | 10:24

Überbottehork | 13-01-11 | 10:17
Ik kan de gebruikte onderzoeksmethoden helaas niet prijs geven.

James St John Smythe | 13-01-11 | 10:23

Homofielie is een complot van de overheid!
Alle gevoelens die neigen naar liefde voor hetzelfde geslacht worden gestimuleerd.
En ondertussen is sex met een meisje viezz en gevaarlijk en pas op of want....
-
Dat homo's worden geaccepteerd is een ding. Maar denk nou is na mensen, we gaan toch ook iet scheppen met een hark omdat daar toeval;ig ook een steel; aanzit?
HET KLOPT NIET!
Waarom wordt er gedaan alsof iedereen die iets voelt voor een jongen meteen maar homo is? ik heb ook wel eens gezoend met een jongen, meer dan eens, ben ik nu homo?
NEE, maar als het aan de overheid ligt staat der nu iemand in men oor te fluistere dat ik maar beter uit de kast kan komen want ik voel me ongelukkig bij vrouwen...
.
DOE TOCH IS NORMAAL.
Stel je nou is voor, we worden morgen allemaal homo, dat houde we 60 jaar vast.
Niemand kan dan meer kinderen krijgen, dag mensheid.

laaf | 13-01-11 | 10:23

Yo Mo, Ho Mo!

kapotte_stofzuiger | 13-01-11 | 10:21

Wie Penn & Teller kent, weet dat het Bullshit is.

Henk Houthakker | 13-01-11 | 10:21

Karel Kruizenruiker | 13-01-11 | 10:16
Ik dacht heel even...
je zal ze de kost maar moeten geven.

hanzebal | 13-01-11 | 10:20

Dat is niet mijn buttplug, vriend!

Mahatma | 13-01-11 | 10:19

@Karel Kruizenruiker | 13-01-11 | 10:16
Dat is het ook. Nederlanders hebben (met uitzondering van de refo's, maar die doen het zelf in het geniep, dus dat zegt ook niks) heaumeausensualiteit wel geaccepteerd.

Überbottehork | 13-01-11 | 10:19

Karel Kruizenruiker | 13-01-11 | 10:16
Opheffing "Don't ask, don't tell" vers van de pers.

Balzakius | 13-01-11 | 10:18

Ik denk dat de personen in de clip nu bij de achterban eruit liggen. Zo zijn ze dan ook wel weer...

Tommygunner | 13-01-11 | 10:18

Nederlandse rap, is dat net zoiets als een snelle versie van Jan Smit?
Dan hebben ze dus de invloed van een gebakken schoenzool op de brand bij Moerdijk.

buitenstebuiten | 13-01-11 | 10:17

@James St John Smythe | 13-01-11 | 10:15
U hebt er bij wijze van steekproef 100 benaderd voor wat spannonds en 1 op de 10 ging erop in?

Überbottehork | 13-01-11 | 10:17

Maar het is 2011... als je je nu nog druk maakt over iemands geaardheid dan heb je een culturele achterstand van ongeveer 600 jaar.... en als we het over 600 jaar achterstand hebben... laat ook maar.

Karel Kruizenruiker | 13-01-11 | 10:16

Onderzoek heeft uitgewezen dat 1 op de 10 reaguurders homo is.

James St John Smythe | 13-01-11 | 10:15

@piemelsamson: was het maar waar, dan hoorde ik ook bij een minderheid (vet cooooool)

evaQ8 | 13-01-11 | 10:15

Flexican zit er volgens mij helemaal niet bij...

gjfczwolle | 13-01-11 | 10:15

Gays de Koning wil gewoon niet als homofoob afgestempeld worden na de Kempi-case.

Bluebook | 13-01-11 | 10:15

Kempi zat eens te denken
Wat zal ik die homo's schenken
jeweetog onmin didde maken met die pipa toch

Nederlandse rap stelt niks (meer) voor. Bajesklanten zonder enig maatschappelijk vooruitzicht, en een enkele dichter die weet dat poezie in de dodebomen-uitvoering niet verkeaupt, dus het dan maar op een beatje probeert. Tragisch.

Überbottehork | 13-01-11 | 10:14

evaQ8 | 13-01-11 | 10:09
Gay!

piemelsamson | 13-01-11 | 10:14

De finnen een spiegel voor houden?

De StoorZenDer | 13-01-11 | 10:14

Doe mij maar een pistoletje rosbief.
En hip/hop zuigt sowieso apeballen.

Willem VanDer Decken | 13-01-11 | 10:13

Geen slecht iets. Na die spots over geweld tegen ambulance-personeel, was er echt een daling te zien. Sommige politici had het over de strafverhoging die doorgevoerd is toen, maar dat geloof ik niet.
Laten we hopen voor alle heaumeau's en lesbeau's dat het vanaf vandaag dan allemaal over is.
Ik vind het trouwens geweldig dat Nederland dit soort dingen uitzend. Goed voorbeeld voor de rest van 't zooitje.

Balzakius | 13-01-11 | 10:12

Wie zijn deze mensen? Ja, Monsif, dié is bekend, maar de rest?

Gegenhall | 13-01-11 | 10:11

Volgende keer in waar slaat dit op:
Nadat we vandaag finnen over homo's hebben laten zingen
Gaan we morgen op pad met veganisten die slagers beminnen...

ofzo

laaf | 13-01-11 | 10:11

Homo Mo gaat groot worden!

wakkere_nederlander | 13-01-11 | 10:11

Daar zouden ze op de kleuterschool al mee moeten beginnen...

Drank Orgelt | 13-01-11 | 10:10

Geen slecht initiatief. Maar er zal wel iets meer nodig zijn dan een simpel spotje en een website om anti-homoterreur te laten stoppen.

evaQ8 | 13-01-11 | 10:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken