Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Europarlement. Schoolplein der democratie

schoolpleinvandedemocratieeuropa.jpgPotje ordinair straatvechten vandaag in het Europarlement. Met een hoofdrol voor de Britse anti-euroroeptoeter Godfrey Bloom. Bijrol voor Marry Badlener from The Netherlands. Tsja, 736 leden. Dan glipt er wel eens een gekkie tussendoor. En meneer Bloom is zo'n gekkie. Maakte eerder een collega-parlementariër uit voor queer (politesse!) en ziet vrouwmenschen het liefst thuis achter een aanrecht vol black pudding/vis/chips. Dit keer had Bloom er zin an om tijdens een debat "Ein Volk, ein Reich, ein Führer" door de zaal te schreeuwen. GODWIN-TV. Een ludieke wijze om iets duidelijk te maken aan socialistisch fractieleider Martin Schulz. Wat precies werd niet helemaal duidelijk, want Bloom werd pardoes uit het parlement gejorist. Opmerkelijk, omdat de EU toch een traditie heeft, waar het de edele kunst van het Godwinnen betreft. Madlener (The PVV) vond dat het best moet kunnen, zo'n klassiek-Arische slogan. Dus uit solidariteit met Bloom verliet de PVV-fractie het parlement. Had er ook mee te maken dat Schulz eerder PVV'er Daniël van der Stoep voor fascist had uitgemaakt. Dus dan mag dit ook. Waarna de PvdA er meteen bij was om de PVV voor extreem-rechts uit te maken. Gottegottegot. Welkom op het schoolplein dat Europarlement heet. Morgen allemaal de stoel van Schulz versieren om het goed te maken. Vingers opsteken in de comments!

Reaguursels

Inloggen

PVV doe niet zo dom en kies je gevechten slimmer. Dit is duidelijk geen reden om van je werk weg te lopen.
Da was ik nie... | 25-11-10 | 17:42

Zeker vergeten dat op de Arabische top, de gehelen Nederlandse delegatie
(de roeptoeters tegen de PVV) wegliep of te wel.... onze volksvertegenwoordigers!!
Oja, maak er meteen een schietstoel!

ONS | 25-11-10 | 19:50

Geef m'n geld terug goddamnit!!

P5ycH0 | 25-11-10 | 18:20

PVV doe niet zo dom en kies je gevechten slimmer. Dit is duidelijk geen reden om van je werk weg te lopen.

Da was ik nie... | 25-11-10 | 17:42

Bigi Bana Boy | 25-11-10 | 10:58
Okay, dank voor je antwoord. Toch betwijfel ik of 'de massa' ontspoord is. De figuren die jij bedoelt, vormen nog altijd een fikse minderheid. Maar ze trekken relatief veel aandacht, dat wel. Ik merk er in het dagelijks leven weinig van, dus het blijft toch een kwestie van perceptie en ws regio. Weinig tv kijken, dat scheelt ook.

Als je het hebt over de vertegenwoordigers van 'de massa', dan blijf ik veel meer moeite houden met de zogenaamd nette politici als in hp 23:00 beschreven. Dat zijn degenen die relatief veel meer schade aanrichten dan de schreeuwerds. Dat valt wel objectief vast te stellen. De schreeuwerds zouden een marginale rol spelen als hun voorgangers er niet zo'n bende van gemaakt hadden.

harry pikkel | 25-11-10 | 12:27

@Me -> TM | 25-11-10 | 10:55 : legitimiseren??? Try legitimeren. Zelfs *mijn* nederlandsch gaat lijden onder dit universele geklooi. Sorry.

TM | 25-11-10 | 11:09

harry pikkel | 24-11-10 | 23:44
Zie Bigi Bana Boy | 25-11-10 | 10:52 voor wat dat herhalen betreft. Jullie hebben gelijk maar ik vind die boodschap dermate belangrijk dat ik hem inderdaad misschien tot vervelens toe herhaal. Die man heeft zo'n gelijk namelijk. Maar goed, dat vinden gelovigen van Jezus en Mohammed ook antuurlijk, dat besef ik wel.
Verder wil ik best reageren maar ben gisteren vrijwel direkt na mijn plmpsel gaan slapen, vandaar.

Maar wat voor de door mij genoemde figuren geldt, gaat natuurlijk ook op voor tuig van linkse signatuur zoals Schultz. Sterker nog, ik verwijt links (en daar reken ik dus ook liberalen toe) nog het meest van allen. Het is links geweest die, ongetwijfeld met goede bedoelingen, er voor gezorgd heeft dat de massa zo ontspoort is.

Bigi Bana Boy | 25-11-10 | 10:58

@CreativeDestruction | 24-11-10 | 23:39 : "Een conservatief aanvaardt de wereld zoals hij is". Really???

Gaddamme man, je hebt zojuist geprobeerd te legitimiseren dat je niks hoeft te doen aan ondervoeding, AIDS, oorlog, ziekte, noem maar op. Want wij conservatieven aanvaarden de wereld zoals hij is. Gelukkig accepteer ik jouw definitie niet, anders zou iedere conservatief een harteloze asociale rotzak zijn, en dat is domweg niet zo.

TM | 25-11-10 | 10:55

CreativeDestruction | 24-11-10 | 23:34
Ik weet dat ik dat punt zeker een herhalio ben maar soms kan het niet anders. Ik zie dat de omgangsvormen steeds meer verruwen in het Westen en maak mij daar zorgen over. De verheffing van de burger zoals de socialisten en de liberalen die voorstonden is nuttig en goed geweest maar de balans is te ver doorgeslagen. Wat we nu zien is dat de cultuur van met name de voormalige onderklasse dominant aan het worden is en dat er van een daadwerkelijke verheffing niet meer tot stand gekomen lijkt dan dat zij hun ordinaire bek nu overal zonder enige schaamte opentrekken. En zeg nu eerlijk, is het zoveel prettiger geworden hoe er in deze maatschappij met elkaar om gegaan wordt anno 2010 ?

Bigi Bana Boy | 25-11-10 | 10:52

En het krijgt er allemaal nog geld voor ook, dat tokkie volk.

Big Bana Boy @ 22:42 heeft gelijk; de massa is uit de uitzichtloosheid verheven, maar men is vergeten dat klasse een intrinsiek onderdeel is van de politiek.

En het is heus niet alleen de PVV of 'Rechts' of 'Conservatief' die zich schuldig maken aan dit gebekvecht, bijna iedere politicus doet het. Hetgeen die politici mijns inziens diskwalificeert voor hun vak. Politiek is immers het bereiken van compromissen door redelijkheid.

TM | 25-11-10 | 10:50

En het krijgt er allemaal nog geld voor ook, dat tokkie volk.

Big Bana Boy @ 22:42 heeft gelijk; de massa is uit de uitzichtloosheid verheven, maar men is vergeten dat klasse een intrinsiek onderdeel is van de politiek.

En het is heus niet alleen de PVV of 'Rechts' of 'Conservatief' die zich schuldig maken aan dit gebekvecht, bijna iedere politicus doet het. Hetgeen die politici mijns inziens diskwalificeert voor hun vak. Politiek is immers het bereiken van compromissen door redelijkheid.

TM | 25-11-10 | 10:50

De grote grap is dat Britten alles mogen doen met het oude nazi-Duitsland, het waren immers zij die niet hebben gebogen, niet zijn overlopen en zich bij bosjes hebben laten neerknallen om het continent weer te bevrijden. Een Brit uitschelden voor fascist is net zoiets als een Moslim uitschelden voor een christenhond. Beetje dom van de soacialist, zo gaat hij de oorlog niet winnen tegen rechts.

Zuma | 25-11-10 | 07:59

Wir Schultzen wollen vielmahls um verzeihung bitten für das Nazional Sozialistisches Schwein unsere Familie :(

Geheimrat Schultz | 25-11-10 | 07:39

Neee! ik steek mijn vinger niet op, dat is namelijk een miniatuur hitler groetje.

BSE rundfunk | 25-11-10 | 04:55

Tsja de waarheid kan soms hard zijn. Ookal is het niet helemaal juist wat Godwinnetje zegt. Het is in dit geval ein Reich mehrere Völker.

VonDutch | 25-11-10 | 03:29

@ Bigi Bana Boy | 24-11-10 | 22:42
Wat mij betreft is je visie op 'conservatief rechts' nogal geromantiseerd (op het naïeve en simplistische af), en daarnaast je vertrouwen daarin op zijn minst een beetje misplaatst gezien de gesorteerde uitwerkingen.
Een verdiepinkje lager van de toren echoot een goede brul ook wel. :-)

You-On-A-Gin | 25-11-10 | 03:26

Big bana boy
U begrijpt het volkomen. Het is al misgegaan toen ze de onderklasse stemrecht gaven. Uiteindelijk zit je dan met een parlement gevuld met mislukte, opportunistische criminelen, daarin gestemd door miskukkelingen uit volkswijken die pissed off zijn dat ze een turk als buurman hebben en dat iedereen behalve hunzelf verwijten, terwijl ze gewoon op school nooit hebben opgelet.

Oh en dat noemt zich dan de hoeders van onze vrijheid.. Yeah right

Deus Absurdia | 25-11-10 | 00:23

CreativeDestruction | 24-11-10 | 23:39
Ach, hij reageert toch niet en plempt morgen weer hetzelfde verhaal. Net zoals de vorige vijf keer dat ik op z'n riedeltje reageer. Zal wel een vorm van innerlijke beschaving zijn.

harry pikkel | 24-11-10 | 23:44

Bigi Bana Boy | 24-11-10 | 22:42
Als je je werkelijk had verdiept in het conservatisme, dan had je geweten dat een conservatief de wereld aanvaardt zoals hij is. Een uitvloeisel hiervan is ook dat je politiek neemt zoals die is, namelijk dat politiek geen keuze is tussen goed en slecht, maar slecht en slechter.
Ik vind deze acties niet getuigen van fatsoen, maar de tijden van fatsoen zijn inmiddels voorbij in het EP. Als dit de manier is om de problematiek aan te kaarten binnen de EU, so be it.

CreativeDestruction | 24-11-10 | 23:39

Bigi Bana Boy | 24-11-10 | 22:42
Jemig, ben je er weer, ''elite"neger? Heb je ook nog een keer iets anders te melden dan je eindeloze referenties aan Theodore Dalrymple?

CreativeDestruction | 24-11-10 | 23:34

Zo en nu heel gauw uit de EU stappen graag. Ik heb er genoeg van..

Vlekkenwatert | 24-11-10 | 23:18

Bigi Bana Boy | 24-11-10 | 22:42
Schulz vergeet je ff voor het gemak? Misschien zou je ff hiernaar moeten luisteren: nhttp://nos.nl/audio/143029-ruzie-in-europees-parlement-om-pvv.html
Nou ben ik ook niet direct gecharmeerd van een aantal PVV'ers, maar in dit fragment is de PVV'er nou juist de meest beschaafde.

Bovendien is het niet het janhagel dat verantwoordelijk is voor de grootste problemen. Die eer gaat geheel naar de banken en overheden. Farrage, partijgenoot van Bloom (inderdaad een pauper) gaf het al mooi aan: EU-politici willen hun droom ten koste van alles waarmaken, ook al kost het werkloosheid en armoede voor datzelfde janhagel. Er is geen geld om ook Spanje te redden. En dan?

Hoofdzaken en bijzaken, Bigi. Misschien staat de toon van het janhagel je niet aan, maar ze leggen wel vaak de vinger op de zere plek. En dat zie ik die zogenaamd beschaafde mensen van jou niet doen.

harry pikkel | 24-11-10 | 23:00

Dalrymple krijgt helemaal gelijk, het is het tuig dat steeds meer de dienst uitmaakt in het Westen. Dat is veertig jaar pamperen van de onderklasse voor je. Ongeacht wat je van de EU vindt gaat dit soort ordinair straattuig gedrag alle perken te buiten. Het kan niet zo zijn dat gajes als Bloom, Madlener en Berlusconi zo te keer mogen gaan in een parlement. Is dat ongeciviliseerde en onbeschaamde tuig werkelijk alle schaamte voorbij ? Gatverdamme. Jullie rechts (laat mij niet lachen) is als het puntje bij paaltje komt nog platvloerser en ordinairder dan alles wat links ooit heeft voortgebracht. Als jullie hier werkelijk denken dat dit rechts is dan zijn jullie alle hoop voorbij. Rechtse mensen als ondergetekende schamen zich kapot voor dit lowlife janhagel. Rechts is innerlijke beschaving, cultuur, klasse, traditie, conservatisme, zelfbeheersing, weten hoe je te gedragen. De PVV en Bloom is tuig van de straat. De cultuur van de kroeg. Jullie moeten je kapot schamen. Janhagel. Grauw. Stompzinnig massamensen.

Bigi Bana Boy | 24-11-10 | 22:42

fuck europe

oplichter | 24-11-10 | 22:03

Beetje erg allemaal ja.
Een ander uitmaken voor Socialist is the Final Insult. Te grof voor woorden.
Zou ik niet pikken.

said_fred | 24-11-10 | 21:57

Martin Schulz... jij denkt dat je als socialist nog de laken te kunnen uitdelen, in Duitsland is dit ook verleden tijd, het Duitse electoraat is wakker geworden, partij "Die Freiheit" is daar het voorbeeld van, deze beweging is niet meer tegen te houden!

ONS | 24-11-10 | 21:46

.I..

Die vinger? Maar naar wie dan?
Nou, naar het huidige wanstaltige EUgedrocht dan maar.
.I.. Up Yours, kontgaten.

ZKH EénOog | 24-11-10 | 21:28

Die Schulz is een eikel...

PierDrie | 24-11-10 | 21:23

Bolle Wim | 24-11-10 | 19:31
Ik zeg, een verlicht fascisme kan ons redden. Zoals je vroeger verlicht despotisme had. Een fascist die leert van de fouten uit het verleden. Aan Jan en Alleman de oorlog verklaren is niet slim. Genocide, ook een long shot. Fascisme is imo weinig meer dan botweg grenzen stellen. Dat moet zo op z'n tijd.

Detlev Tarnowitz | 24-11-10 | 20:37

Waarom kan ik eigenlijk niet op die Farrage stemmen? Man naar m'n hart.

harry pikkel | 24-11-10 | 20:36

economische

k-schaaf | 24-11-10 | 20:32

Het was grappig geweest als die gasten niet elke dag een bedrag ter grootte van het bnp van een klein land verbrandden

Rest In Privacy | 24-11-10 | 20:30

Strikt genomen heeft die roeptoeter natuurlijk wel gelijk. De EU is het duitsland dat duitsland nooit kon worden, snapt u wel? Maar dan met een demokratisch overgoten saus, zodat het niet zo opvalt.
Men heeft het tegenwoordig niet meer zo op stampende laarzen, meer op ecomische oorlogvoering.

k-schaaf | 24-11-10 | 20:30

+1 voor deze PVV-er...

da wizard | 24-11-10 | 20:26

Al die lui de zee in pleuren op internationale wateren.
De rest van Bruxelles waterpolo laten doen met zeemijnen.

Auweyida | 24-11-10 | 20:16

bla bla bla, ophef zonder inhoud. Laat die man zijn standpunt toch duidelijk maken.
dat er inhoudelijk wel werd gesproken maakt Nigel duidelijk:
www.youtube.com/watch?v=UcdnUE4LRMA&am...

gruppenfuhrer | 24-11-10 | 20:11

Dat Neelie er eens wat van gaat zeggen. Die zit daar toch ook ergens?

isobel | 24-11-10 | 19:50

@ henk janssen3714 | 24-11-10 | 19:35

Waarom gaat u niet lekker op joop.nl schelden. Daar hoort u toch ook thuis, leer eerst eens lezen voordat u dom gaat plempen. Er zijn vele Nederlanders die zich niet met huid en haar aan de EU willen uitleveren. Daar is ook goede reden voor gezien hoe sommige landen hun overheid financieren. Blijkbaar wordt je alleen gehoord als je een nationaal SOCIALISTische slogan gebruikt. Om een volksvertegenwoordiger het spreken onmogelijk te maken, hoe verwerpelijk je zijn uitspraken ook vindt, hoort niet thuis in een democratisch parlement. Misschien is dat de reden dat andere vertegenwoordigers uit protest de zaal verlaten.

sjipsknip | 24-11-10 | 19:49

@Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 19:20
Niet zo 'laagdunkend neerkijken op' de PvdA afdeling New York, die schrijven heel zinnige dingen hoor:

"De nadruk in Nederland ligt echter te veel op de allochtoon. Zij moeten zich altijd aan ons aanpassen, laten wij ons ook eens aan hen aanpassen en allochtonen meer de vrijheid geven uiting te geven aan hun eigen culturele waarden en normen."
Reinier Prijten, Voorzitter PvdA afdeling New York, 27 januari 2005.
www.newyork.pvda.nl/general/fixed-home...

Prof. D.A.H. Vintik | 24-11-10 | 19:46

Bolle Wim | 24-11-10 | 19:35
ROFL. Dat was al bekend. Alleen hebben lobby's in Brussel een veel grotere impact op ons allemaal (wetgeving).
Gelukkig is de ellende bij ons nog niet zo erg als in het Amerikaanse congres, wat voor driekwart uit miljonairs met gekochte zetels en dito immuniteit bestaat.

Krachtmeester | 24-11-10 | 19:46

Krachtmeester | 24-11-10 | 19:22
Maak je geen illusies. Ons eigen kikkerlandje is het echte paradijs voor lobbyisten. Ga maar eens een uurtje met Hans Wiegel babbelen. Die rookt er king-size Havanna's van die hij met 2 handen moet vasthouden.

Bolle Wim | 24-11-10 | 19:35

Wat een ongelooflijke aanfluiting die pvv'ers zeg, ongefuckinglooflijk! Wat is dat in godsnaam voor een signaal ook weg te lopen als iemand terecht uit de zaal gezet wordt omdat hij nazislogans roept??????? En dan ook nog je microfoon weggedrukt krijgen omdat je helemaal niet de beurt hebt om te praten. Amateurs! En die betalen wij via onze belastingen. Zal p.p. niet veel zijn, maar principeel vind ik het znde van mijn geld..

henk janssen3714 | 24-11-10 | 19:35

@koerbagh ® | 24-11-10 | 19:22
Vind zijn bailout-voorspelling van januari 2009 iets indrukwekkender dan die van vanmiddag. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 24-11-10 | 19:32

Detlev Tarnowitz | 24-11-10 | 19:26
Wat is jouw definitie van een echte fascist?

Bolle Wim | 24-11-10 | 19:31

Wat een gekkies allemaal daar.

schweinefleisch | 24-11-10 | 19:30

Niet te aardig voor schulz zijn. Het gaat erom dat schulz een beetje te rigide vasthoudt aan het eenheidsprincipe.En dat is eng. Dat verklaart het ein folk etc.. van Bloom. Dus ik zeg eigen schulz van Schulz.

Tapioca pudding | 24-11-10 | 19:28

75% van de wetten komt al uit Europa. Hier kan je zien (vanaf 12:41) hoe snel en hoe veel er wordt gestemd. Gewoon gestoord.. Dit trouwens ondemocratisch omdat ze een lid hebben weggestuurd. Wegens chaos in het parlement, door hun zelf gecreëerd.
www.europarl.europa.eu/sides/getVod.do...

Bokko | 24-11-10 | 19:26

Ik word hier zo moe van. De vicieuze cirkel van godwins kan slechts doorbroken worden door politici voor wie het geen belediging is, die zichzelf gewoon fascist noemen. Wil de echte fascist nu opstaan bitte?

Detlev Tarnowitz | 24-11-10 | 19:26

Stoel versieren? De poten er onderuit zagen lijkt me beter .

loupe | 24-11-10 | 19:25

@ Parsons | 24-11-10 | 18:11

Nice find.

Dat geregel vanuit Brussel mag van mij grotendeels worden afgeschaft.
Wat de hardwerkende Nederlander gemiddeld per tot zijn 65ste werkende inwoner betaald aan de EU staat in geen verhouding met wat luie tering landen als bv Griekenland en Portugal afdragen per inwoner.

Reckneya | 24-11-10 | 19:24

Ik vraag me een beetje ongerust af waar die 20 cm sneeuw nu blijft.

Bolle Wim | 24-11-10 | 19:24

Wat moet die speeltuin voor parkeerpolitici een eitje zijn voor lobbyisten.
Dit soort kleuters koop je om met een deurmat en een pannenset. Heerlijk.
Wij gaan de tijd nog meemaken dat Suriname en de Antillen oases van rust en stabiliteit zullen zijn vergeleken bij het suïcidale Noorden.

Krachtmeester | 24-11-10 | 19:22

@Prof. D.A.H. Vintik | 24-11-10 | 19:14
Inderdaad. My bad. Anderhalf jaar voor de uiteindelijke bail-out dus.
Vanmiddag voorspelde Nigel de bail-out voor Portugal en Spanje (7x zoveel als Ierland) en dan is het potje leeg en de EMU en ook de EU failliet.

koerbagh ® | 24-11-10 | 19:22

@Parsons | 24-11-10 | 19:18
Is geintje toch?

Ik bedoel: 'NY'?

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 19:20

Ook daarom PVV stemmen en de EU schaft sich ab - uiteindelijk.

funkyd | 24-11-10 | 19:20

Paupers ook, die PVV'ers.. Je lacht je toch rot, dat dit zooitje ongeregeld ons representeert. Henk en Ingrid wilden het zelf, nu worden ze op alles gekort en voor gek gezet.

Rafapaz | 24-11-10 | 19:19

Shultz is ook gewoon een fascist. Als dat niet gezegd mag worden, dan schaf dat hele Europese parlement maar af. En Berman is ook een gevaarlijke idioot.

tipo | 24-11-10 | 19:18

@Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 19:07
Dat is waar, maar ik ben geen Johan en hou van een gestrekt been. Of arm in dit geval.

Het je twitter.com/#!/ebvrNOS/status/7426946... gezien trouwens? #geloofjeniet

Parsons | 24-11-10 | 19:18

@stuurmann | 24-11-10 | 19:02
18:19 niet gelezen heh? Dacht ik al.

Parsons | 24-11-10 | 19:17

@koerbagh ® | 24-11-10 | 18:58
Interessant filmpje, maar moet dat niet 2009 ipv 2010 zijn?

Prof. D.A.H. Vintik | 24-11-10 | 19:14

PVV heeft gelijk, EP meet met 2 maten.
Overigens heeft Berlusconi Schultz ook al voor nazi uitgemaakt.
Dat is ie niet, maar een enge despoot in spe lijkt hij me wel.

sitzkrieg | 24-11-10 | 19:14

@Parsons | 24-11-10 | 19:06
Gewoon niet doen. Werkt averechts.

Zie je toch?

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 19:07

@stuurmann | 24-11-10 | 19:02
Met zijn nazi-verwijt - hoe dom en weinig subtiel dan ook - maakte Bloom juist zijn walging richting de EU en dus richting het nazisme kenbaar.

Je gaat dingen waarvan je walgt niet vergelijken met dingen waar je sympathie voor hebt, slimpie.

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 19:06

@Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:51
Hoezo dom en achterlijk? Ik zie er de humor wel van in. Wie de bal kaatst valt in z'n eigen kuil. Of zo iets.

Parsons | 24-11-10 | 19:06

2x fout is goed volgens die mallootlener. Wat een hersenloze.

Canis Spurcus | 24-11-10 | 19:04

Zet gewoon de gezamenlijke legertoppen daar aan de macht, die zijn tenminste mans genoeg om zich niet zo kinderachtig te gedragen

Teuderik | 24-11-10 | 19:04

@Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:54
En die "zwitzal" maakt op welke manier ook al weer wat van wat ik zei dom precies?

@Parsons | 24-11-10 | 18:55
Nee, ik bedoel Madleder die van dit soort onwaarschijnlijk domme opmerkingen niet direct afstand neemt. Net zo min als die twee 2dekamerleden die een onvervalste Oudhollandsche "ich habe es nicht gewusst" eruit floepten toen ze geconfronteerd werden met dezelfde bedenkelijke achtergrond van de artikel7 website waarvoor ze een column schreven.

@ Teun van het Tuinpad | 24-11-10 | 18:57
Gefeliciteerd en proost!

stuurmann | 24-11-10 | 19:02

Drs.. Gelul | 24-11-10 | 18:49
Zo apart vind ik het niet. We zijn socialistisch, er is geen vrijheid, we zijn niet langer soeverein, het is een bureaucratische puinhoop, het stikt van de ambtenaren, er is 1 leider, het is een verenigd Europa en we moeten voortaan doorgaan als 1 volk.
Kortom, we voldoen volledig aan Hitler zijn droom voor een verenigd Europa. Zo gek is de uitspraak van Godfrey Bloom dus niet. Al hadden we de Tweede Wereldoorlog verloren had Europa er evenzo uitgezien, hooguit was de samenstelling van de bevolking ietwat anders geweest.
Wat mij betreft is het volledig gepast wat hij hier doet en had die neo-nazi uit de zaal verwijderd moeten worden.

Semper Pecunia | 24-11-10 | 19:00

@Drs.. Gelul | 24-11-10 | 18:57
Betrek idioot Schulz ook in je verhaal en ik ben het er helemaal mee eens.

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:59

Chiant | 24-11-10 | 18:52
Vooralsnog bezuinigt elke bureaucraat cq socialist bij zijn volk, en blijven de topbureaucraten buiten schot. Ook nu, in Nederland met z'n bestuurderswaterhoofd, langer werken, meer verplichte zorgpremie, meer belasting en vooralsnog 0 bezuinigingen in eigen kring.

seven | 24-11-10 | 18:58

@Prins_Bernhard | 24-11-10 | 18:53
Als linksmens mag je de ander uitmaken voor nazi én voor fascist (zie bewijs hierboven).

Het gevaar (stromtroepen die joden en homo's in elkaar beuken in de onze steden) komt immers van rechts.

Je weet tog?

Parsons | 24-11-10 | 18:58

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:51

Typisch voor platte bazen als Bloom en Barry. Provoceren lijkt mij niet de weg naar deugdelijk bestuur, iets waar de EU toch al niet bekend om staat. Maar met de Barry's en Bloom's van deze wereld wordt het niet beter. Wellicht dat Barry en Bloom een leuk stand-up comedy duo kunnen vormen en langs die weg de hypocrisie of hun visie aan de man kunnen brengen.

Drs.. Gelul | 24-11-10 | 18:57

stuurmann | 24-11-10 | 18:52
Succes deze avond !

Ik lees het morgen wel.
*gniffelt en verjaardag doen gaat*

Teun van het Tuinpad | 24-11-10 | 18:57

Weg met al die zakkenvullers en lafbekken. De tijd zal ons leren dat de europese unie de/onze ondergang zal zijn. Slechtste idee ooit.

frisenfruitig | 24-11-10 | 18:56

Jaaa. Da's moeilijk he? Kritisch zijn op een UKIP parlementslid. Zit niet lekker bij de redaktie natuurlijk.

Zieke Hond | 24-11-10 | 18:55

@stuurmann | 24-11-10 | 18:52
Je doelt op Schulz die anderen uitmaakt voor nazi?

Parsons | 24-11-10 | 18:55

Goh wat link ik nu? www.meervrijheid.nl/?pagina=1199 Een analyse van een politicoloog wetenschapsjournalist en sociobioloog over het 3e rijk en haar socialisme.

seven | 24-11-10 | 18:54

@stuurmann | 24-11-10 | 18:52
Superior Bastard, mag ik deze zwitsal s.v.p. dom noemen?

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:54

Ik had het zelf niet gedaan, vind het ook niet gepast.
Dat geldt trouwens ook voor Schulz die Daniel van der Stoep uitmaakt voor fascist, Schulz had op dat moment ook verwijdert moeten worden uit de zaal.

Prins_Bernhard | 24-11-10 | 18:53

@seven | 24-11-10 | 18:46
Gelukkig zijn alle lidstaten in Europa hun legers aan het [doorhalen]opeten en wegbezuinigen[/doorhalen] doelmatiger aan het inrichten, dus als ze elkaar over een paar jaar weer te lijf willen gaan, dan zullen ze toch de lokale hermandad, boswachterij en gemeentesecretaris met jachtvergunning moeten inzetten.

Chiant | 24-11-10 | 18:52

Nee hoor, echt niet, wij hebben ECHT geen rechts extremistische sympathieën! Zo zijn wij niet, wij zijn een partij van nette mensen.

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat die joods-orthodoxe aspirant politici die nu iedere zaterdag (oh nee, niet op de sjabbat) in het klasje van de Grote Blonde Roerganger, Hero Tic of die Herenbroeder Bosma zitten van het optreden van Herr Madlener vinden...

Enge mensen allemaal.

stuurmann | 24-11-10 | 18:52

@Drs.. Gelul | 24-11-10 | 18:49
Apart en dom zeker. Achterlijk zelfs.

Maar typisch? Voor wie/wat?

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:51

Hitlergroet brengen in het Europees Parlement? Heel apart. Heel dom. Heel typisch.

Drs.. Gelul | 24-11-10 | 18:49

@ seven | 24-11-10 | 18:46
Eensch.
Hoe groter de entiteit hoe groter een groep kan zijn die het er níet mee eens is.
Buiten natuurlijk het exorbitante financiële plaatje. Of 'plaat' eigenlijk...

Multiflauwekulti | 24-11-10 | 18:48

@ Prof. D.A.H. Vintik | 24-11-10 | 18:45
Laat dat vraagteken maar weg.
Ik kan gelijk mijn diner wat uitstellen. Dank.

Multiflauwekulti | 24-11-10 | 18:47

Of je het nu de USSR noemt of refereert aan de Europese ambities van Napoleon of die van het 3e rijk. Feit blijft dat dit soort megafusies op burgeroorlog uitlopen helemaal als er een socialistisch internationale ambitie bij hangt.

seven | 24-11-10 | 18:46

Een godwin ter rechterzijde? Geinig.

Drs.. Gelul | 24-11-10 | 18:46

@Superior Bastard | 24-11-10 | 18:43
I know ;)

Parsons | 24-11-10 | 18:45

@Superior Bastard | 24-11-10 | 18:40
Ja dom had ik er aan toe moeten voegen inderdaad. Je hebt gelijk.

Het is dom om feiten niet onder ogen te zien.

Een syndroom waar veel linksmensen aan lijden. Al jaren. #chronisch

Parsons | 24-11-10 | 18:45

@ mezelf
Ik bedoelde die franstalige...

Multiflauwekulti | 24-11-10 | 18:45

Die hele EU is 1 groot Links Fascistisch zooitje [geworden]... snel eruit stappen, de grenzen potdicht en hooguit aan een EEG meedoen.
Prima zet overigens van Barry.

Mazzeltov | 24-11-10 | 18:44

Parsons | 24-11-10 | 18:34
Teruglezend besef ik dat u in de veronderstelling kunt zijn dat ik u persoonlijk bedoelde. Ik doelde echter op Bloom.

Superior Bastard | 24-11-10 | 18:43

Multiflauwekulti | 24-11-10 | 18:40
LOL!

Superior Bastard | 24-11-10 | 18:42

De beide uitersten van het politieke hoefijzer schreeuwen elkaar toe dat ze zich buiten het politieke spectrum zetten. Hilarisch!!

Widukinn | 24-11-10 | 18:41

Heau even | 24-11-10 | 18:30
Zoek jij eerst het to hate-lijstje van Hitler er bij, praten we daarna verder.

mokum4all | 24-11-10 | 18:41

Amusant stukje toneel daar in die zaal.
-
Het leek wel of die Bloom ook iets zat te meten... al dat gewapper met zijn armen...
Het viel me nog mee dat 'ie niet nog even zijn haar in een scheiding legde en twee vingers rechtop onder zijn neus hield.

Multiflauwekulti | 24-11-10 | 18:40

Parsons | 24-11-10 | 18:34
Iemands mening dom (of dwaas) noemen was iets dat vroeger alleen maar in het linker spectrum voorkwam, links schold en schreeuwde terwijl rechts beargumenteerde. Tijden veranderen zie ik.

Superior Bastard | 24-11-10 | 18:40

Dat krijg je met één groot Europa.

DijenkletserT | 24-11-10 | 18:40

Was er maar een plek binnen ons Koninkrijk, maar buiten de afschuwelijke Europese 'Unie'...
Oh wacht de CAS-eilanden ;-)

Brakke Obama | 24-11-10 | 18:38

@seven | 24-11-10 | 18:35
En het bewijs dat Madlener de waarheid spreekt en dat Schulz anderen voor nazi uitmaakt én dit met trots op teelevee herhaald heb ik hierboven gelinkt.

Lezen jullie mee gutmenschen?

Parsons | 24-11-10 | 18:38

EU meet met 2 maten, Ukip zegt gewoon de waarheid (ook in geval van Euro waren ze snel, ruim een jaar voor Griekenland downhill ging voorspelde ze het onvermijdelijke al. zie Nigel Farage)
Een Europese staat is het doel van veel EU bureaucraten. Hoe meer macht voor de EU, hoe beter voor hen, maar hoe slechter voor de Europese burger.
"De Britse Europarlementariër Godfrey Bloom (UKIP) is woensdag voor de tweede keer verwijderd uit de vergaderzaal van het Europees Parlement (..)omdat hij een betoog van de socialistische fractieleider Martin Schulz had onderbroken met de nazislogan ''Ein Volk, eind Reich, ein Fürher'', (...)PVV-Europarlementariër Barry Madlener proteresteerde tegen het wegsturen van Bloom. Madlener hield Buzek voor dat Schulz PVV'er Daniël van der Stoep ooit voor fascist heeft uitgemaakt en dat de parlementsvoorzitter toen niet ingreep." www.nu.nl/politiek/2386129/europarleme...
Ergo dubbele standaard.
Zie ook het altijd actuele en.wikipedia.org/w/index.php?title=God...

seven | 24-11-10 | 18:35

Tarmac | 24-11-10 | 18:33
Het is even reizen maar naast Friesland is Ierland ook best leuk.

Teun van het Tuinpad | 24-11-10 | 18:35

Heerlijk al die naïeve linksdwazen.

*naar Parsons | 24-11-10 | 18:19 wijst*

Parsons | 24-11-10 | 18:34

Vroeger, toen Tarmac nog Tarmacje was, bestond dit ook al. De ruimte van de hoofdrolspelers was echter een stuk kleiner. Dat was een soort kastje en de hoofdrol werd gespeeld door Jan Klaassen en Katrijn. En dan kwam bromsnor en die sloeg dan heel hard met zijn knuppel die domme Jan Klaassen op zijn hoofd! LOL!

Het enige verschil is dat die hoofdrolspelers in een doos gingen en het kastje achterin een ouwe bestelbus. En je betaalde daar twee kwartjes voor.
Even opgezocht: "... Nederland droeg in 2010 ca. 5,74 miljard af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen we 2,27 miljard aan Europese steun...". Dezelfde poppenkast, maar met zo'n prijskaartje vind ik het geen leuke voorstelling meer.

Tarmac | 24-11-10 | 18:33

Reinaert | 24-11-10 | 18:28
De Gal was een zwaar overschat iemand.

Teun van het Tuinpad | 24-11-10 | 18:33

*** Als rechtbesnaarde faxist een tijdje achter het aanrecht kruipt (en omstreken) ***

Reinaert | 24-11-10 | 18:31

Ergens blijf ik trouwens de paradox prachtig vinden: Links-socialisten die het rechtse spectrum uitmaken voor fascist. Die mensen zouden de geschiedenis eens moeten leren.

Heau even | 24-11-10 | 18:30

@Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:29

Sjeezus wat een hoop tags die toch niet gaan werken.

"Yo, Hannes, ga eensch nadenken!" ware genoeg geweest.

Reinaert | 24-11-10 | 18:30

ROFLOL @ Tweet. Want iemand een fascist noemen is niet beledigend...?

Jeauhannes | 24-11-10 | 18:26
Ik ben het gedeeltelijk met u eens. Echter getuigt het van een ongekende arrogantie en drang naar macht, om het Verenigd Koninkrijk enkel en alleen te willen straffen voor een "anti-Europese houding". Dat was namelijk het voorstel van Schulz, wat als reactie de uitval van Bloom veroorzaakte.

Heau even | 24-11-10 | 18:30

Jeauhannes | 24-11-10 | 18:26
Dus als ik u goed begrijp moet Madlener zich maar laten uitschelden voor fascist? iets wat socialisten maar wat graag doen

Haagse-Geertje | 24-11-10 | 18:29

@Jeauhannes | 24-11-10 | 18:26
Goedzo, u begrijpt het!

#twee maten #hypocriet #domgelul #jaikwassarastisch #jaubentzelfdedommelululeesthetgoed

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:29

Nogmaals dank aan onze Ridder in de 7de knoopsgatorde voor het goedkeuren van een Europese grondwet (ehhh verdrag van lissabon) terwijl de bevolking met een 2/3 meerderheid TEGEN stemde.

RL | 24-11-10 | 18:28

Wie spelen in deze klucht de bontkraagjes?

Tobi | 24-11-10 | 18:28

@Teun van het Tuinpad | 24-11-10 | 18:26

De Gaulle was het zwaar oneens met je. Die hield zó veel van Duitsland dat 'ie er het liefst twéé van had. Helaas is z'n droom in 1989 postuum alsnog opgeblazen.

Reinaert | 24-11-10 | 18:28

Jeauhannes | 24-11-10 | 18:26
Nou nou.

Teun van het Tuinpad | 24-11-10 | 18:28

JP_Nee! | 24-11-10 | 18:19

We worden dubbel geplunderd. Als die Spanjolen en Portugekkies straks het WK gaan organiseren van welk geld doen ze dat dan? Juist! Van ons geld!

Leuk he de Europese Unie. Kost een berg, doet geen flikker.

kaputmachenbitte | 24-11-10 | 18:27

Lekker hoe die PVV toch op alle punten de eigen ruiten aan het ingooien is.

WoudAap | 24-11-10 | 18:27

Met de Fransen als Roma's.

Teun van het Tuinpad | 24-11-10 | 18:27

Zowel Bloom als Madlener zouden best geschiedenislesje kunnen gebruiken in een zeer realistisch nagebouwd kamp. Met realistische beulen. En realistische uithongering. Realistische ziekten. Verkrachting. Vernedering. Gaskamers.

Het is van een ongelofelijke domheid om zo'n geschiedenis te misbruiken om je populistische gekutlul te verkondigen. En dan ben je helemaal godsachterlijk als je dan als paarsedassendragende uit een straatgoot opgeviste halfachterlijke subsidievangende Partij voor de Magniet papzak als een klein kind gaat staan roepen 'hij is ook stout'.

Jeauhannes | 24-11-10 | 18:26

Ik pleit voor één groot Duitsland.

Teun van het Tuinpad | 24-11-10 | 18:26

Hij zei 'alleen': "ein Reich, ein Führer"
Reich is al een feit.
Met het volk zijn ze trouwens ook al bezig..

Bokko | 24-11-10 | 18:25

Losers :L

frickY | 24-11-10 | 18:25

wat een poppenkast daar zeg!!
dat Europa schiet lekker op en beloofd zeker nog veel (geldverslindende) taferelen.
 
waar zijn we toch met z'n allen aan begonnen?!? :(

saintinel | 24-11-10 | 18:24

Als ergens een godwin veroorloofd is dan moet dat toch wel in het Europarlement zijn. Dit gaat helemaal nergens over.

occidentopithecus | 24-11-10 | 18:24

Thijs Berman:"Opvallend dat Madlener geen afstand nam van uitspraken UKIP, en wel wegliep. T is maar bij wie je wil horen." twitter.com/thijsberman/statuses/74018...
How true!

@Groenepuntmuts. | 24-11-10 | 18:16
Des te meer reden om de vrijheid van meningsuiting te (blijven) verdedigen.

Prof. D.A.H. Vintik | 24-11-10 | 18:23

Die Schoels mag op mijn vinger zitten.

Teun van het Tuinpad | 24-11-10 | 18:22

Schultz is een viezerik, een socialistische fascist en dat zijn de ergste mensen die rondlopen op aarde

Haagse-Geertje | 24-11-10 | 18:22

@Parsons | 24-11-10 | 18:14

God mag best winnen hoor. Iedereen mag winnen wat mij betreft, zolang Allah (RTFM) maar hooguit tweede wordt. Net zoals Herr Schulz en z'n Edelgermaanse broeders - en zusters trouwens ook - tweede geworden zijn in WO II.

God wint! God wint! Mmèeeh mèèh me mèèh mèèh!

Reinaert | 24-11-10 | 18:20

Drank maakt inderdaad meer stuk dan je lief is.

mokum4all | 24-11-10 | 18:20

14.000 euri netto, en dan kun je er nog meer van maken. Welkom bij de eurograaiers: www.youtube.com/watch?v=xnMtc_QJ4-E O ja , ook in deze film stelen linkse parlementariers het meest. Zal wel toeval zijn.

rannie | 24-11-10 | 18:19

Kunnen we sowieso niet stoppen met dat Europa? We worden geplunderd door Spanjaarden en Grieken, daarbij nog de Ieren.. Opzouten met die roofdieren. Sinterklaas wil BIER.

JP_Nee! | 24-11-10 | 18:19

Wat een mongool die Bloom, wel vermakelijke tv. Terecht dat hij ausradiert is.

Superior Bastard | 24-11-10 | 18:19

@Bokko | 24-11-10 | 18:12
Dat tweede filmpje: wat een held in die Farrage toch.

Zit er iets in dat Engelse water ofzo, dat mensen zoals hij en Condell zo ongelooflijk veel gelijk hebben?

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:19

Vlekkenwatert | 24-11-10 | 18:10
loltroll. men moet gewoon manieren hebben.

Rob Banks | 24-11-10 | 18:18

@Groenepuntmuts. | 24-11-10 | 18:16
En die mensen zijn net zo fout als Thijs Berman.

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:17

Madlener heeft gewoon een punt. Ik als anti-PVVer zie dat ook.
Wat Bloom doet kan echt niet in het EP, wat Schulz doet/deed ook niet.
De PVV schofferen omdat zij niet willen dat er met 2 maten gemeten wordt is onterecht.

Wel een raar gedoe daar zeg, als iedereen maar een beetje in z'n moerstaal kan spreken. In de zakenwereld is op de hoogste niveaus engels de voertaal. Is het goddomme teveel gevraagd of iedereen gewoon engels zou willen leren als je daar een land zit te vertegenwoordigen??

0105300 | 24-11-10 | 18:17

Ik zou wel weer "vrijheid van meningsuiting!" willen roepen, maar genoeg mensen hier die de linkse kant ook graag het zwijgen op zouden willen leggen...

Groenepuntmuts. | 24-11-10 | 18:16

Het is wel duidelijk wat zijn punt was, namelijk dat de EU een ondemocratisch LAND is.

reinaarden | 24-11-10 | 18:14

"Schulz is groot voorstander van een grote Europese natiestaat, en gezien de leidende positie daarin van Duitsland zou je kunnen zeggen dat Schulz streeft naar een Großdeutsches Reich. En we weten uit het verleden wat daarvan komt."

Heerlijk, dat Godwinnen.

Parsons | 24-11-10 | 18:14

En morgen met z'n allen weer op schoolreisje naar Straatsburg.

kapotte_stofzuiger | 24-11-10 | 18:13

@snap dat dan! | 24-11-10 | 18:08
Berlusconi noemde juist Schulz geschikt voor de rol als kampbeul.

Klopt ook nog eens.

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:12

@ Vlekkenwatert | 24-11-10 | 18:10
Moeilijk he, dingen snappen?

Korreltje Zout | 24-11-10 | 18:12

Grote ego's, opgeklopte sentimenten, haantjesgedrag, kortom: welkom in de zoo die EU heet.

Reinaert | 24-11-10 | 18:11

Schaf toch af dat geldverslindende circus.

Willem VanDer Decken | 24-11-10 | 18:11

Ik ben geschokt. Al die zinloze EU mensen. Wie schokt mee?

Korreltje Zout | 24-11-10 | 18:11

Hij had gelijk, hij protesteerde tegen de voortgaande centralisering in Europa. Komt bij dat hij een gekozen voklksvertegenwoordiger is, Die verwijderen btekent zijn kiezers monddood maken.

Madlener had gelijk

Berlusconi trouwens ook toen hij dezelfde spreker de rol van kampbeul toedichtte

nance | 24-11-10 | 18:11

-weggejorist-

Vlekkenwatert | 24-11-10 | 18:10

Infantiel gedrag inderdaad. Van beide kanten.

Het helpt alleen niet dat de sociaal-democraten voor de zoveelste keer weer marchanderen (al zijn fascisme en nazisme andere dingen) en dat opperGutmensch Berman weer eens aantoont jarenlang achter het nationale debat aan te hobbelen door de PVV extreemrechts te noemen.

Thijs Berman is een enge man. Zelfs voor een PvdA'er.

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 18:10

Bloom wilde met ''Ein Volk, ein Reich, ein Führer" duidelijk maken dat volgens hem de EU die kant op koerst. Ging over meer macht of zo iets voor de EU.

Diareeremmer | 24-11-10 | 18:09

Chuck Norris weet hier wel raad mee

SUMCHOT | 24-11-10 | 18:08

die schultz is wel liev zeker?
aan de andere kant: als zelfs nb berlusconi zegt dat bloom de meest geschikte kandidaat is om kampbeul in een concentratiekamp te spelen, kan ik er niet rouwig om zijn dattie het parlement is uitgepleurd.

snap dat dan! | 24-11-10 | 18:08

Waar is chuck norris als je hem nodig hebt ?

Mr aarsch | 24-11-10 | 18:07

Ze zouden allemaal een stomp op de bek moeten krijgen van B.A. Baracus, die daarnaa tegen hunnie schreeuwt: "What do you think you're doing!" Misschien dat dat iets helpt tegen dit infantiele gedrag.

BlackDeathMetal | 24-11-10 | 18:06

ja ik wil!

sj_aakie | 24-11-10 | 18:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken