Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Stokkom: Nederlanders zijn kudt, Duitsers zijn lief

basvanstokkom.jpg"Ik wil er vooral de vinger bij leggen dat de middenklasse in Nederland zich steeds vaker schuldig maakt aan hufterig gedrag. Dat is misschien een nog groter probleem. Van de burgers is 85 procent georiënteerd op genot en reken maar dat daar heel veel narcisten tussen zitten." Aldus filosoof, socioloog, nepwetenschapper, ex-PvdA-ideoloog, daderknuffelaar, germanofiel, undercovergristen en Pownedpispaal Bas van Stokkom. In een interview met het Reformatorisch Dagblad. Over (al dan niet allochtone) reljeugd wil hij niet schrijven, want de verhuftering waar hij tegen ageert is het hufterige, asociale en ego-narcistische gedrag van de gewone burger. U dus. Uw masturbationele levenswijze zorgt voor de koude, harde wind die door Nederland waait. Dat zowel zijn anekdote als de bijgeplaatste foto (al dan niet allochtone) reljeugd betreft, doet er even niet toe. Echte hufterigheid is volgens Van Stokkom voordringen in een rij en boos kijken in de file. Paal en perk aan zulke zaken om deze gure samenleving te veranderen in een bloemenperkje vol mylittlepony's en huppelende kinderkens. O ja, en voortaan elke avond netjes bidden, dan komt het goed met Nederland. "Religie is een beschermende factor tegen criminaliteit, net zoals scholing en gezag." Dus. Wereldvreemde prietpraat van iemand die pretendeert dat je wetenschapper kunt zijn zonder je bronnen te checken als je met verheven vingertje gaat roeptoeteren. Van Stokkom verzucht in het interview dat hij liever Duitser was. Dat is tenminste een land van liefhebbende, zorgzame en smoelhoudende brave borsten, in tegenstelling tot de Nederlandse burger. Hey, Van Stokkom, doe eens gauw kopen. En nooit meer terugkomen.

Reaguursels

Inloggen

@ followroos | 24-09-10 | 15:09

De wat meer nette Duitsers - netter dan de Arbeiterleute uit de stapelflats, die hun diepvrieskip bevroren auffressen en overdag hun barbituraten met wijn uit 't kartonpak wegspoelen - zijn zo bekrompen als de pest.

Als ze een neger van dichtbij zien, laten ze hun ontlasting zowat lopen en kijken erbij of een wilde diersoort uit de Zoo is ontsnapt en halen opgelucht adem als ie gewoon blijkt te kunnen praten. Ze hebben al rap schrik voor het onbekende wanneer het zich op hun eigen grond bevindt.

Ze zijn meer naar binnen gericht dan Nederlanders. Duitsland is de Welt en alles daarbuiten is onbeschaamd exotisch. Het Duitsland van de middenklasse is een keurige buitenwijk van Hoogeveen, in de jaren 70. Wat zullen de Nachbarn wel denken. Die mentaliteit.

Een mentaliteit die bij ons wat vergaan is, door onze wedloop op de schaal van tolerantie en, dat mag gezegd, op welke wij de wereldheerschappij hebben bereikt. Maar daar bij nader inzien toch niet echt vrolijker van zijn geworden.

Wij, Nederlanders, hebben wellicht te veel naar Amerikaanse films gekeken en zijn gaan denken dat wanneer wij als smeltkroes New York waren, wij een werkelijk grote-mensen-land zouden zijn - en romantisch avontuurlijk.

De Duitsers hadden zo'n land al. Althans als natiestaat volgroeid en geworteld en aan zichzelf genoeg, zelfs toen een deel tot het Oostblok behoorde, en deden net of ze al die Amerikaanse films zelf hadden gemaakt met hun befaamde nasynchronisatie. Ze bewaarden gepaste afstand tot al te veel Angelsaksische invloeden.

Duitsland heeft zijn Europese cultuur beter behouden dan wij. Sommige Nederlanders verlangen daarnaar terug, heftig zelfs. Want het is ons gelukt: we zijn in het New York van onze dromen beland. Het tragikomische is dat we dit niet aankunnen.

Adalgar | 25-09-10 | 06:34

-weggejorist-

followroos | 24-09-10 | 15:09

Maar in Engeland wat je qua ik mentaliteit kan vergelijken met Nederland zijn het juist de autochtonen die zijn ontspoort namelijk te veel drinken en voor veel overlast zorgen.

www.youtube.com/watch?v=pqyU2z-FJr8

Dutch_Paki | 24-09-10 | 10:56

Dutch_paki : Hier in duitsland zijn de allochtonen jongeren, de z.g. Araben, ook compleet ontspoort. En door de verstikkende discipline hebben we hier last van Amokläufen, het prachtige duitse woord voor "we pakken een pistool van pa en schieten iedereen af die toevallig in de buurt staat".

Er zijn ook zat positieve punten :
- Auto, huizen, eten, uiteten en eigenlijk bijna alles goedkoper dan in NL
- Ziekenhuizen met 1 persoons kamers in hotel stijl
- Kwaliteit van de huizen van een totaal andere orde dan in NL (stukken beter)
- Politie die hier en daar nog wat doet
- Van die strakke blondjes in mantelpakjes die super hoogduits praten

En minder
- geen pindakaas !

GerMonster | 24-09-10 | 10:47

Omdat men hier het individu boven de gemeenschap stelt, waardoor er een ik ik en ik mentaliteit bestaat. Dat is de reden waardoor vele jongeren ontsporen terwijl men in Duitsland veel meer waarde hecht aan discipline.

Daarom zul in landen die minder waarde hechten aan de ik mentaliteit haast geen overlast hebben van straattuig. Het zijn geen allochtonen die fout zijn maar het systeem wat fout is. Zonder allochtonen blijft straattuig gewoon bestaan omdat de ik mentaliteit de boventoon voert.

Dutch_Paki | 24-09-10 | 10:38

Heb deze gast op tv gezien met Rutger en hij bakte er niks van voor de camera. Maar als je zijn visie leest en hoort kun je niet anders dan concluderen dat er een grote kern van waarheid in zit. We zijn hier in Nederland compleet doorgeslagen en een stuk asocialer dan menig ander wereldbewoner (op de holbewoners uit Groot-Britanie na dan denk ik). Je merkt dat heel goed als je aan de andere kant van de wereld een Hollander tegenkomt.. Die denkt meteen dat hij er alles kan zeggen, zijn mening kan geven en moet uitleggen hoe het naar zijn idee werkt/moet. Narcisme ten top!!!
Wat een opgefoktheid en negativiteit drijft er door het land en dat is echt niet alleen te wijten aan te hoge belastingen. Snap niet dat er lui zijn die dat hieronder aangeven als oorzaak! Belastingen kennen ze in Amerika ook bijna niet, nou, daar gaat het ook niet best met de criminaliteit..
Het is inderdaad een groot stuk narcisme, het jezelf belangrijker vinden dan de medeburger waar wij aan lijden. Van straattuig tot "de middenklasse" en zeer zeker ook de "bovenklasse". Kijk eens in het verkeer. De grootste burgerlul die thuis op de bank geen moer te vertellen heeft leeft helemaal op in zijn grote leasebak en denkt dat hij de koning is. Of de dienstverlening (bijvoorbeeld in de Horeca) jezelf even voor je werk "onderdaning" opstellen zit er bij de werkende Nederlander niet meer in. Tuurlijk niet, want de wereld draait immers om jou/mij! Ik heb voorbeelden te over. Maar goed, wat deze wetenschapper even onderbelicht laat is dat wij zo'n beetje wel het dichtstbevolkte stukje land ter wereld zijn. Dat kan niet bevordelijk zijn voor een mens en zijn gedrag.. is volgens mij ook al eens wetenschappelijk bewezen...

A-Safari | 24-09-10 | 10:29

PvdA-ers als van Stokkum en linkse subsidie-CDA-ers als Doekel hebben dit land de afgelopen 50 jaar kapot gemaakt met hun duizenden regeltjes en oneindige belastingverhogingen (waar niets tegenover staat). Daarom zijn veel NL-ers ontevreden en Duitsers, die veel minder belasting betalen, niet. Voorbeeld: In Nederland kost een Bastion Hotel langs een foeilelijke snelweg EURO 110 per nacht. In Duitsland heb je in de meest welvarende gebieden als Mannheim een vergelijkbaar hotel in een prachtige omgeving voor EURO 55,- per nacht. En de service is er 10x beter omdat mensen daar gewoon nog moeten werken voor hun geld, in tegenstelling tot van Stokkum en de PvdA, die allemaal afhankelijk zijn van de subsidiekraan.

Milton Friedman | 24-09-10 | 09:44

Het probleem is dat zo'n man zoiets zegt omdat als wij even naar Duitsland gaan we ergens op vakantie gaan in de buurt van een dorpje. Zo'n dorpje die je in Nederland ook voldoende hebt en waar iedereen ook ontzettend aardig is.

In Nederland is iedereen chagrijnig omdat ze continu zorgen lopen te maken. Het type huis dat bij een bepaalde inkomen zou passen is in Nederland altijd net te duur. Je moet je bij elke verkiezing weer druk gaan maken of je straks nog wel de hypotheekrente kunt aftrekken en of je bij het naar huis rijden niet per ongeluk 5 km te hard langs die flitspaal reed. Daar wordt toch iedereen chagrijnig van! Ik ken twee Duitsers die naar Nederland zijn gekomen, ik vraag me elke dag af hoe die dat hier volhouden.

Belangrijkste reden om geen Duitser te zijn: je loopt een drankenzaak in, je denkt wauw 60 verschillende merken bier. Om er vervolgens achter te komen dat alle 60 grote pils is met <5%.

Neemt overigens niet weg dat ik ook liever in een dikke villa woon en dikke wagen rijdt voor hetzelfde geld dat ze daar betalen. Dan ben ik inderdaad een stuk vriendelijker. Dan race ik met m'n dikke bak wel de grens over om even goed bier te halen.

SuperTed | 24-09-10 | 09:22

omhooggepijpte boekjeshoerende lamlullige nrclezer met je stomme pak van de wehkamp

handschoenkiller | 24-09-10 | 09:03

-weggejorist-

laat maar waaien | 24-09-10 | 08:46

Ik woon sinds 6 jaar in Duitsland, zo'n 40km van de grens met NL. Ja Duitsers zijn vriendelijk en netjes. Ja je kan hier in een Bmw 7 rijden voor de prijs van een Kia Kutje, en in sommige regio's staan villa's voor bijna nix. Maar : De steden zitten vol met Araben, de belasting is hoog, het brood is prut, de keuze aan etenswaren is klein, de wegen zitten vol met gaten, in de steden is wonen NIET goedkoop, er is geen HRA, kinderen krijsen de oren van je hoofd af, en bij feestjes is iedereen binnen 1,5 uur dronken zodat een aardig gesprek onmogelijk is. De GEZ wil elke maand 18 euro voor die waardeloze tv hier met zingende blonde mannen op bergjes, humor kennen ze echt niet, een praatje in de supermarkt bestaat niet, je komt bij de buren nooit verder dan de keuken en in de nieuwbouwwijken zijn de wegen zo smal dat je je 7 serie op 2 wielen moet rijden.

Misschien dan toch maar België, want dat taaltje is zo zacht, belgi-je-uh !

GerMonster | 24-09-10 | 08:34

Deutschland besser?
Op zuipavond vallen die boeren net over de grens als dominostenen in de kroeg om en gaan vervolgens blind met mekaar op de vuist. Na sluitingstijd neuken ze het loeder van hun maat als de beste Bruder ondertussen stomdronken gestrekt op de huiskamervloer ligt. Daar moet dan later verhaal op gehaald worden, aldus lopen ze midden in de nacht met een gaspistool te zwaaien, roepend dat het een echte is en dat Mörder ze nou serieus niks meer kan verrotten.

En moet je eens in de betonnen stapelbuurten komen in het Ruhrgebied, in Bottrop bijvoorbeeld. Kampersvolk dat overal maling aan heeft, zowat iedereen heeft een sick mind, schitterend volk, voor de liefhebber dan, geen land mee te bezeilen, hufters van het zuiverste water. Lompheid is er een meisjeseigenschap.

In het buitenland kom ik al een paar jaar geen Duitsers meer tegen. In Dalmatië, om maar eens een streek te noemen, stikte het vroeger van de Duitsers. 't Lijkt wel of ze van de aardbodem zijn verdwenen, ze uitgestorven zijn. Maar godskolere wat liepen daar toentertijd een Arschlöcher in het wild. Dikke volgevreten patsers banjerden rond of de wereld van hen was. Brullend zwalkten ze zowat in hun blote reet over straat. Brutaal als de verdammte neten en om niks eeuwig diskutieren. Zullen nu wel in Thailand de wereldheerser uithangen.

Afijn, wat wou ik zeggen. Duitsers zijn nette mensen. Klopt, op televisie doen ze het heel aardig. Netjes met twee woorden spreken. Keurig onderhouden gebitten. En door het Hochdeutsch klinkt iedere mongool als een groot denker.

Maar goed, als er één iemand is, één iemand, die mij bij uitstek ongeschikt lijkt zich onder het Duitse volk te begeven, is het Bas van Stokkom wel. De arme man weet niet wat hem overkomt, die wordt vermorzeld als een blozende koorknaap in een bordeel vol obese Weiber die smalend om z'n pielemans staan te lachen.

Bij deze is hij gewaarschuwd.

Adalgar | 24-09-10 | 04:28

Deze meneer heeft volkomen gelijk. En hij is laat met deze conclusie. Veel Nederlanders zijn allang ons stamland ingetrokken en velen overwegen het. Hele kolonies langs de Duitse grens..

Ik zou de reële cijfers van de permanent in Duitsland verblijvende Nederlanders wel eens willen zien. Die kan geen ambtenaar produceren..

Der alte Fritz | 24-09-10 | 01:38

""Ik wil er vooral de vinger bij leggen dat de middenklasse in Nederland zich steeds vaker schuldig maakt aan hufterig gedrag. Dat is misschien een nog groter probleem. Van de burgers is 85 procent georiënteerd op genot en reken maar dat daar heel veel narcisten tussen zitten."

Is ze door de heren aan de top geleerd. Daar noemen ze ons consument (denk Mark Rutte e.d.) want een burger heeft namelijk ook nog rechten. Stukje neoliberaal gedachtegoed: noem iedereen consument, schaf de burger af. Kun je ook burgerrechten afschaffen, wat ze in rap tempo aan het doen zijn.

Dubbele Halve Zool | 23-09-10 | 23:16

Helemaal gelijk dat Nederlanders hufterig zijn. Valt vooral op wanneer je in het buitenland (zoals Duitsland) bent, waar mensen over het algemeen niet hufterig zijn.
Het hardnekkig ontkennen ervan is overigens ook onderdeel van diezelfde hufterigheid.

caspert79 | 23-09-10 | 23:01

we zijn ook gewoon hufterig, niet gaan ontkennen svp aub

kanaltijd | 23-09-10 | 22:23

Heeft meneer Van Stokkum soms in de bieb een uit het rek vallende Statenbijbel op zijn hoofd gehad?

Reykjavik | 23-09-10 | 22:11

Ja, Johnny, daar ga je dan.

relatief | 23-09-10 | 21:57

Wo er recht hat, hat er recht.

Sendis | 23-09-10 | 20:00

Van Stokkom is een lamzak die echter wél gelijk heeft. Nederlanders ZIJN hufters. Je hoeft maar een paar uur een willekeurig verkeersplein in Nederland te observeren en je zal het zien.

Boer in 020 | 23-09-10 | 19:02

Geinig dat ze nog rondlopen, dat soort socioloogjes. Het grappige is dat hun gesubsidieerde geneuzel geen enkel effect heeft. Deze "wereldverbeteraar" kan roepen wat hij wil, de realiteit gaat haar gang. De hoogtijdagen van de sociologie liggen reeds ver achter ons. Het is grappig zo'n linkse ideoloog wat te horen roepen, terwijl een kind begrijpt dat zijn woorden verwaaien in de wind. De PVV is er nu eenmaal, leer er maar mee te leven, linkse vrinden!

Oome Gijs | 23-09-10 | 18:44

-weggejorist-

haje1 | 23-09-10 | 17:32

Bweeggg, buitenechtelijk kudtzoontje van JPB?

pennestront | 23-09-10 | 17:27

Mooi dus van Stokkom pakt zn boeltje en vertrekt naar de oosterburen, wij blijven hier. Klaar, C'est ca

azijnsnuivert | 23-09-10 | 17:19

van af, van af ..

Klaaswitz | 23-09-10 | 17:11

lichtgewichtje Johnny Quid denkt dat hij hier ook maar wat in zou kunnen brengen. Het zou hem nog niet lukken als zijn leven er af hing. In dat geval moet je er gewoon iets lolligs van maken, ook daarin wordt tragisch genoeg stevig gefaald.

Klaaswitz | 23-09-10 | 17:10

Geef mij de Duitsers maar

colonnecinco | 23-09-10 | 17:05

@edit | 23-09-10 | 16:08
Je schijnt het niet echt te snappen. Geeft niks. Misschien leer je ooit nog wel eens dat als er in de krant staat "de gemiddelde koopkracht stijgt volgend jaar met 1,5%", dat het dan ook echt de gemiddelde koopkracht betreft. Welke niets zegt over individuen en specifieke gezinnen. Mensen en gezinnen die, terwijl de koopkracht met gemiddeld 1,5% voorruit gaat er zelf toch 5% op achteruit gaan. Voor een groot deel veroorzaakt door de immer stijgende lasten die vadertje staat haar burgers oplegt.

Mensen die daarom gaan lenen. Mensen die in de problemen komen. Mensen die verharden en steeds egoïstischer denken. Mensen die uiteindelijk tegen de gemiddelde stroom in achteruit hollen en vervolgens door duurbetaalde overheidsinstanties en gesubsidieerden instellingen uit het slop getrokken moeten worden. Mensen die uiteindelijk als hufters en tokkies neergezet worden omdat ze het allemaal niet meer redden. Omdat het ze niet lukt om in de vaart der volkeren carriere te maken en bij de groep te horen die ieder jaar een gemiddelde of vooral royaal boven gemiddelde koopkrachtstijging tegemoet kunnen zien.
Mensen die het heel wat beter zouden rooien als de overheid ze niet zo'n enorm bedrag afpakt iedere maand. Om daarmee vervolgens de instellingen te financieren die deze mensen dan moeten "helpen".

TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 16:56

Mooi, Jan Passant illustreert direct en fijntjes m'n associatie hierboven (16:30). Bedankt hoor Jan!

Vitali | 23-09-10 | 16:47

Jammer maar helaas, deze van Stokkom heeft helemaal gelijk, zowel over de hufters in Nederland (begint al met de kinderen als je ziet hoe bijdehand die soms naar volwassenen doen in vergelijking met vroegah) als de Duitsers die beschaafder zijn (moet je maar eens als Duitser in Nederland de weg vragen en andersom).

victor1706 | 23-09-10 | 16:46

Linkse, zich weldenkend noemende menschen, zijn zulke godvergeten hufters dat ik er woedend van kan worden.
Als er 1 groep in de samenleving is die deze "hufterigheid" veroorzaakte, dan zijn zij het wel.

Jan Passant mk2 | 23-09-10 | 16:34

Meneer kan het niet hebben dat Nederlanders over het algemeen een grotere bek hebben dan Duitsers... en hier dus niet altijd de gewenste waardering krijgt voor zijn intellectuele pretenties.

jeanmondo | 23-09-10 | 16:33

"Gescheld om niks", is de kop van dat stuk. He, dat doet denken aan reacties onder internet-artikeltjes. (Maar oké, ik zal wel 'buiten de realiteit' staan. Om het in zo'n holle term in sommige reacties te zeggen.)

Vitali | 23-09-10 | 16:30

Alsjeblieft zeg... Heb jaren tussen de Germanen gewoond en kun je zeggen dat ze daar gewoon openlijk en bloot zeggen dat ze een hekel hebben aan buitenlanders. Je struikelt daar over de Neo-Nazi's. Ze hebben net zo'n regering als wat wij altijd hadden met dien verstande dat hun regering de kop nog dieper in het zand gestoken heeft voor alle problemen. Ze zijn gelukkig nog baas in eigen huis en daar heb je nog wetgeving. Bij ons is justitie een onderdeel van de belastingdienst. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Daarom worden Hollanders steeds schofteriger. Er is geen orde meer..

Elvis Costello | 23-09-10 | 16:28

@Le Magic Prout | 23-09-10 | 16:01

"Ja, want hij ging me uitlachen op het internet!"
-"Oh, dan gaan we gelijk langs! Waar woont-ie?"
"Eueueueuh...."

Mongeaul. Ook voor jou geldt mijn post van gisteren. Zoek maar op.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 16:27

WTF-ILMAO:
Quote 1 "Ik wil er vooral de vinger bij leggen dat de middenklasse in Nederland zich steeds vaker schuldig maakt aan hufterig gedrag."
Quote 2 "Maar je moet er wel voor oppassen niet de hele moslimsgemeenschap daarvoor verantwoordelijk te houden. "
Juist dus meneer de ethiek huppulupup: Generaliseren mag, maar alleen v.w.b. de middenklasse (zijnde niet Marokkaanse Moslim/Overlast Jongeren).
Qua Parijse parken: misschien doelt hij op het Bois de Boulogne?(http://www.rosadoc.be/citytrips_parijs/vwpigalle.htm) Als verstokte Christen/Socialist (wtf?) is hij uiteraard prima op de hoogte van alle faciliteiten die aldaar geboden worden: www.hurktoilet.nl/bois-de-boulogne.php.... "To know the man is to listen what he says about the man", een wijs woord van een wijs man (C.G. Jung).

Fred Janssen | 23-09-10 | 16:27

Begrip voor psychopaten die iemand een pistool onder de neus douwen om 50 euro, onbegrip voor de 'materialisten' en 'narcisten' die zich daar kwaad om maken. Van Stokkum, als mensen zich hufterig tegen jou gedragen zul je het er wel naar gemaakt hebben. Als hufter zijnde.

sjaakdeslinksesul | 23-09-10 | 16:25

Phobophrysk | 23-09-10 | 14:47
Klopt: babyboomers zijn het onbeschoftst in de dagelijke omgang, graaien het ongegeneerdst en zeiken het meest, viel me op. Komt natuurlijk omdat ze zijn gesoosjaalieseerd in die geweldige jaren '60 en '70, toen alles moest kunnen en waar Nederland zich nu nog blauw aan betaalt.

Aktivist | 23-09-10 | 16:21

De man heeft natuurlijk gewoon gelijk. Nederlanders komen klaar als ze in de spiegel kijken. Narcissus kreeg een natte droom als hij aan NL dacht.

Serafijn Lampion | 23-09-10 | 16:15

@Jaimy Fox | 23-09-10 | 15:32.. Ja had het laatst nog over met een gelovige. Hij zit er helemaal mee dat zoveel rampen gebeuren, onverdraagzaamheid etc. Hij ziet het einde van wereld als verlossing van ellende naar een paradijs. Dus zo gek vind ik dat verlangen nog niet. 2. Juist als je de bijbel letterlijk neemt geloof je dat die wetten vervuld zijn; staat namelijk in Nieuwe testament dat Jezus die wetten heeft overgenomen. Als je enkel in oude testament gelooft(Moslims), dus niet volledige bijbel, kun je misschien met die aanname aan haal gaan. Maar zal die film is kijken;-).

D66forlife | 23-09-10 | 16:13

Gavrilo | 23-09-10 |

Over die bevolkingsdichtheid en mobiliteit spreek ik hierboven ook
in mijn betoog. Maar in Nederland zijn kennelijk geen grenzen
aan bevolkingsgroei,het vol bouwen en toename van het verkeer.
Dan is het idee van de 'club van 10 miljoen' niet eens zo vreemd.
10 miljoen inwoners is een fraai streven maar niet meer haalbaar.

Maar hoe kan het dat in een land als Luxemburg nooit wat veranderd (Mijn eerste land van emigratie keuze.) Volgens wikipedia telt het land 491.775 inwoners.
In Luxemburger is men nooit aan het multi-culturele experiment begonnen.
De islam heeft er geen voet aan de grond. De luxemburger is erg op zichzelf
en de toelatingseisen zijn streng. En deze eigenschappen kenmerkt ook de
Zwitser. Daar waar de Nederlandse overheid al dertig jaar met paspoorten
strooit voor jan en alleman uit den vreemden.

strikdewepstroper01 | 23-09-10 | 16:11

bye bye, zwaai zwaai und auf never wiedersehen.(/hufterigheidsmodus af)

Blackbird73 | 23-09-10 | 16:08

@TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 15:59
Je hebt het er maar moeilijk mee, niet? Ik geef het op.

Ik zou toch eens googelen op Drion als ik jou was. Bespaart je vermoedelijk een hoop ellende.

-edit | 23-09-10 | 16:08

Hahahaha, een woonvoerderij voor Van Stokkom. Voel je em, een woonvoerderij!?

Kobus Kloothamer | 23-09-10 | 16:04

Hier in Zutphen zijn de Nederlanders ook heel wellevend. Hollanders wel weer wat minder. Tuig is het!

leverworst | 23-09-10 | 16:03

@ D-QON | 23-09-10 | 13:44
Die 15% zijn zure Christenen die niet van vieze neuqseks houden en homo's verketteren.

Nonbeliever | 23-09-10 | 16:02

@Biff Eagleburger | 23-09-10 | 15:42:


Oirsbeek is geen Rotterdam & doe de groeten aan Bolle.

Le Magic Prout | 23-09-10 | 16:01

Wat een oetlul eersteklas! Duitsers zijn best netjes inderdaad, maar daar tegenover staat dat ze een stuk stijver zijn (nee, niet letterlijk) en dat ze geen gevoel voor humor hebben. Als in NL de boodschappen, auto's en huizen net zo goedkoop waren als in Duitsland en je lekker ongelimiteerd kon racen op de snelweg zou men in NL ook blijer zijn.

Nonbeliever | 23-09-10 | 16:00

@-edit | 23-09-10 | 15:38
Ik snap precies wat koopkracht betekent en wat er met een stijging of daling bedoeld wordt. Het is echter wel een theoretisch berekend cijfer, een gemiddelde dat de maatschappij reflecteert. Het zegt niks over de koopkracht van individuen en gezinnen. Onder het motto "the rich are getting richer and the poor are getting poorer" betekent een lastenverzwaring van 1000% mbt de zorgverzekering voor heelveel mensen simpel weg een serieuze koopkrachtdaling die zelfs in een boomende economie op kan treden.

Als je zorgverzekering duurder wordt, maar PCs worden goedkoper dan zou in theorie je koopkracht gelijk kunnen blijven. Maar als je niet in PCs geïnteresseerd bent, of sowieso al geen geld hebt om die te kunnen kopen, dan daalt je koopkracht gewoon, ondanks dat slimme cijferaars zeggen dat die gelijk blijft.

TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 15:59

Zou meneer de antropoloog er rekening mee hebben gehouden dat naarmate de bevolkingsdichtheid en de mobiliteit toenemen ook het aantal conflicten toeneemt?
En naarmate men meer in conflictsituaties terecht komt men zich steeds minder empathisch gedraagt. Het is maar een stelling.

Gavrilo | 23-09-10 | 15:49

Voloptueuze humor overigens zijn voorbeeld over die Parijse parken. "We moeten de publieke ruimte terugwinnen." Ja man, een stukje groen tussen de ghetto's.

widtvoet ® | 23-09-10 | 15:45

Rutger had deze sukkel mooi op z'n nummer gezet op Powned, de hufter die geen hand gaf en zich niet in z'n Felix Meurdersdossier had verdiept en daar een boek over ging uitgeven. Wat een domoor, moet je geen aandacht aan besteden zo'n minkukkel. En dan niet eens je excuses aanbieden over je missers. Wat ben je dan een domme lul.

IndoFortuyn | 23-09-10 | 15:45

@Le Magic Prout | 23-09-10 | 15:36

Misschien moet ik m'n adres alvast achterlaten bij één van de HA Rotterdam leden die ik ken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, hè ouwe vlaaienvreter.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 15:42

De beste man heeft in zoverre wel een punt dat Duitsers vele malen vriendelijker en beschaafder zijn dan de doorsnee Nederlander.

sep69 | 23-09-10 | 15:41

Johnny Quid is het empirische bewijs van Bas van Stokkom's gelijk.

Bukoswski | 23-09-10 | 15:39

@Jaimy Fox | 23-09-10 | 15:03
Bill Maher is altijd +1

Courage78 | 23-09-10 | 15:38

@TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 15:33
Dan begrijp je niet wat koopkrachtverbetering is. Al zou de zorg met 60000% gestegen zijn: bij 1 procent koopkrachtverbetering ga je er ondanks die prijsstijging per saldo op vooruit. Namelijk 1 procent.

Het is een beetje klagen om het klagen, op de keper beschouwd.

-edit | 23-09-10 | 15:38

@widtvoet ® | 23-09-10 | 15:25
*zich in vereenvoudigde want minder emotioneel bedrempelde terugkomst verheugt en zich wederzijdst aan bedoeld plempement*
Van Stokkom: ik vind het wel een grappige man, karikaturaal bezien.

Jaap de Paap | 23-09-10 | 15:37

@Biff Eagleburger | 23-09-10 | 15:34:

maakt niet uit. Let op je voordeur de komende tijd.

Le Magic Prout | 23-09-10 | 15:36

nou je optreden op PowNews was anders aardig slecht.
als je iets beweert dan moet je ook iets kunnen onderbouwen...
zeker gristen...

Modder Neetjer | 23-09-10 | 15:36

Wat die van Stokkom beweert is wellicht waar. Wellicht ook niet. De oorzaak van hufterig gedrag is, volgens mij althans, heel moeilijk te duiden en gaat wat mij betreft terug tot aan de oorsprong van de mens en zijn voorouders. Een garnalenpaartje. Wat een kutgarnalen waren dat. Maar goed. Waren er in Parijs in de vijftiende eeuw niet heel veel huftèrs en huftères? En grote aantallen hooligans in Londen in de achttiende en negentiende eeuw? En skinheads in Moskou in bepaalde wijken anno nu? Of ghetto criminals in New York in de jaren '70? En wat te denken van Zuid-Afrika en Mexico? Hier spreekt heel gewoon een bange burgerman die het links versus rechts debat in het voordeel van links wil beslechten met argumenten die vooral worden ingegeven door onderdrukte angst en dito agressie. Moet je doen man, eh, jochie! Beleefd gedrag is niets anders dan tamelijk vervelende ijdelheid van heimelijk bazige kinderen maar omdat niet alles ijdelheid is zoals wel wordt beweerd houd ik het voor mogelijk dat er ooit een oprecht wezen ter wereld komt dat authentiek beleefd is. Ergens in de Himalaya. In de Marianatrog.

BillyTheCad | 23-09-10 | 15:36

@Le Magic Prout | 23-09-10 | 15:27

Hoe weten die waar ik woon dan?

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 15:34

@henkojenko | 23-09-10 | 15:18
Nee, hoezo?
@-edit | 23-09-10 | 15:18
Ik geef voorbeelden van redenen waarom mensen volgens mij de afgelopen 10-20 jaar hufteriger en egoïstischer geworden zijn. En ja, ik zoek die redenen voor een belangrijk deel bij de overheid en toegenomen lasterverzwaring. 6,2 %punt theoretisch berekende koopkracht toename over het afgelopen decenium kan volgens mij toch echt niet op tegen 1000% lastenverzwaring enkel en alleen al voor de zorgverzekering.
Tenminste, bij veel mensen niet.

TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 15:33

Tjeempje
Maar mijn beste mijnheer Quid.
U trekt nogal van leer tegen deze eerbiedwaardige wetenschapper.
Waarom toch? Zit er U mogelijk iets anders dwars daar op Rechts?
De man waartegen u nogal ongenuanceerd en buitengewoon onvriendelijk fulmineert heeft gewoon een goed punt. Linksom of rechtsom.

elderto | 23-09-10 | 15:33

@D66forlife

Helaas zien niet alle gelovige dit als levenslessen, was het maar zo. Ze nemen het vaak letterlijk omdat ze geloven dat het het onfeilbare woord is van God. Met dat ziekelijke refereer ik naar het verlangen van de verwoesting van onze wereld. Toch vreemd dat je verlangt naar het eind van leven op aarde? Maar ik zou je adviseren Religulous te kijken want je kan er in ieder geval hard om lachen.

Jaimy Fox | 23-09-10 | 15:32

Morgan le Fay | 23-09-10 | 15:27
'niet' aan het einde van de tweede regel moet weg. Suffe muts.

Morgan le Fay | 23-09-10 | 15:32

Het is natuurlijk kort door de bocht om alle Nederlanders over één
kam te scheren. Gelukkig zijn Hollanders van stand, of mensen die
zich beschaafd, fatsoenlijk en middle class weten te gedragen nog
niet uitgestorven. De Duitser hecht zich meer aan etiquette en
standsverschillen dan de Hollander.
Hier heet de baas Kees of Piet, in Duitsland is de aanspreek wijze
met Herr.

Maar om even terug te komen op de Hollandse lompheid.
We zijn, denk ik te veel doorgeschoten vanaf de jaren zestig in
onze tolerantie. Dit landje is ook wel schreeuwerig Amerikaans
geworden. Niet dat ik hier pleit voor een terugkeer naar de jaren
1950. Nee, dat niet maar. Er is wel veel goeds kapotgemaakt.

En tel daar eens bij op dat we met te veel mensen (en verkeer)
op een te klein oppervlak leven, er is een overvloed van vaak
negatieve media en informatie. Dat maakt Nederland prestatieland?????
tot een hogedruk ketel.

En dat zijn zaken die wel degelijk invloed hebben op de (korte lontjes)
mentaliteit van de gemiddelde Nederlander.

Dat we deze discussie voeren betekent dus dat we wel tot inzicht komen.
Alles heeft een cyclus. Alles veranderd.........

strikdewepstroper01 | 23-09-10 | 15:32

Tijdreiziger | 23-09-10 | 15:21
Dat zou kunnen werken, als er niet zoveel 'hulpeloze' handophoudertjes rondliepen waarvan weinig tot niets verwacht kan worden. Decentralisatie vereist tenslotte meer eigen inzet.

Morgan le Fay | 23-09-10 | 15:30

Austria Calling | 23-09-10 | 13:56

Op dat punt heeft D een schwere vergangenheit zu bewältigen. Iha probeert men de zaken efficient en redelijk aan te pakken maar natuurlijk is het in D ook niet allemaal koek en ei. Ook in D zij er corporatische belanenbewegingen die gezond verstand kapodt maken. En dan worden burgers nu eenmaal boos hetgeen uiteindelijk kan leiden tot verhuftering.

ecologiste | 23-09-10 | 15:27

-edit | 23-09-10 | 15:18

Dit lijkt me een wat gratuite reactie. Misschien heeft Van Stokkom toch een beetje gelijk?

Persoonlijk vind ik het hier niet kudt; er zijn talloze landen waar het stukken beroerder is niet. Wat niet wegneemt dat Nederland in Europa zo langzamerhand wel de verkeerde lijstjes begint aan te voeren en dat mag best worden gezegd.

Morgan le Fay | 23-09-10 | 15:27

@Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:26:

benieuwd of je nog zo'n grote bek hebt als de Limbo-Angels uit Oirsbeek bij je aanbellen.

Le Magic Prout | 23-09-10 | 15:27

[OT] Neuq dat Twitter toch mensen! SMS'en in groepsverband. [/OT]

*vrolijk is over de (voorlopige?) terugkeer van Jaap de Paap hier op GS*

widtvoet ® | 23-09-10 | 15:25

Hij heeft nog gelijk ook. Alleen jammer dat ie religie er bij betrekt.

Schaamharing | 23-09-10 | 15:24

Dat filmpje van Rutger met deze man, echt priceless. Hoe ie wegloopt op het laatst, LOL.

titsme | 23-09-10 | 15:24

Oeps, heet-ie StokkOm? wissiknie.

Rodney Trotter | 23-09-10 | 15:23

Even los van mijn aversie tegen Van Stokkum: beetje makkelijk populistisch geneuzel natuurlijk van Johnny Quid. In Duitsland is bijna alles beter geregeld dan in Nederland. Goed te zien aan de commentaren dat Quids actie nogal contraproductief is.

Rodney Trotter | 23-09-10 | 15:22

Jaimy Fox | 23-09-10 | 15:03
Klopt dat het Oude Testament historisch als waar gezien wordt. Maar theologen leggen dat uit als levenslessen. Bijvoorbeeld dat onverdraagzaamheid leidt tot oorlogen, overspel tot wraak etc.. Dus die gelovigen geloven wel in schepping/zondvloed etc, maar de wetten gelden niet meer. Staat in Bijbel dat Jezus ze vervuld heeft. Had een keer zin om me erin te verdiepen:P

D66forlife | 23-09-10 | 15:22

Morgan le Fay | 23-09-10 | 15:08

Een nog groter probleem is dat enorm groot vat belastinggeld dat de overheid elk jaar vult.In dat vat zijn de afgelopen decennia door zoveel corrupte partijen gaatjes geboord dat er geen geld overblijft voor belangrijke zaken. De oplossing is simpel, de samenleving moet weer verregaand gedecentraliseerd worden.

Tijdreiziger | 23-09-10 | 15:21

@TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 14:41
U bent er ook zo eentje die 1 aspectje uit het brede scala plukt, vertelt dat het in de loop der jaren veeeeeeel duurder is geworden en roept vervolgens dat het kudt is hier.

Ik ken dat soort lui. Stikt er hier van. Meestal vergeten ze erbij te vermelden dat de werkende Nederlander er qua koopkracht zeker niet op achteruit is gegaan de afgelopen decennia. Dus tegenover die extra kosten staat in de regel meer inkomsten. Da's de keiharde realiteit.

Maar goed. Als jij je prettig voelt met depressief zijn en je al klagende pas in je element voelt: ga je gang. Maar val ons er niet mee lastig, OK?

-edit | 23-09-10 | 15:18

TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 15:16
Al eens euthanasie overwogen?

henkojenko | 23-09-10 | 15:18

Hier één van de oorzaken:
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/2...

Als de dader "slachtoffer" heet te zijn van "het systeem", wat wil je dan nog ondernemen tegen eender welke dader van wat dan ook?
Hem anti-auroritair opvoeden?
Voor een hufterige herintrede in een hufterige maatschappij?
Tweede hufterige kans op een hufterige tbs?
Tweede kans op hufterig zakkenvullen bij een hufterige (Linkse) partij, die om die reden hufterig extra-belastingen heft, ook al om hufterige oorlogsmaniakken en de Derde Wereld en hufterige islamitische dictators te vriend te houden met zgn ontwikkelingshulp?
Antisemistisme propageren in naam van multicul, van verdraagzaamheid naar een hufterige religie van de jihad toe?
Janken over wij-zij tegenstellingen en ondertussen zelf polariseren bij het leven: hufterig.
Eisen stellen aan hufterige autochtonen, maar hufterige allochtonen ontzien op grond van "hun afwijkende cultuur": hufterig.
Enzovoort.
Dat is het dagelijkse goede voorbeeld, ons gesteld door onze weldenkende elitairen met hun hufterige, want hypocriet geraaskal over solidariteit.

Waaligator | 23-09-10 | 15:18

Jaimy Fox | 23-09-10 | 15:03
Ja ik snap het wel, maar je zet nu het uitzien naar 'de dag dat Jezus terugkomt' neer als ziekelijk. Ik geloof het ook niet, maar ik heb sowieso geen bewijzen dat het onzin is. Soms vind ik het merkwaardig dat die 'god' toch zoveel mensen weet te boeien.. Ik zie teveel positieve voorbeelden in mijn omgeving (ook van zeer intelligente mensen) om het zomaar af te schepen. Inderdaad, als religie misbruikt wordt door politiek wordt het gevaarlijk. Maar ook 'seculiere' religie is daar schuldig aan. In NoordKorea worden duizenden christenen afgeslacht omdat ze in god geloven, zou niet weten welk christelijk/boeddhistisch land dat ze momenteel na doet..

D66forlife | 23-09-10 | 15:18

@Morgan le Fay | 23-09-10 | 15:08
Wat dan ook mede veroorzaakt is door het beleid in Nederland de afgelopen 10-15 jaar. Mensen binnenhalen onder het mom van "iemand moet toch de vergrijzing tegengaan en de hiermee gepaard gaande kosten bij elkaar verdienen". Om vervolgens zowel voor die mensen als voor de vergrijzing te moeten betalen omdat een zeer groot deel van die mensen ook een kostenpost blijkt in plaats van een waardevolle toevoeging aan de maatschappij.

Dubbel genaaid heet dat!

Het ergste van alles vind ik nog wel dat ik tegenwoordig zo'n stukjes tekst als hierboven zonder blikken of blozen uitspreek of type. Het gaat volledig tegen mijn eigen karakter en mijn hoop voor de ontwikkeling van mens en maatschappij in, maar het is waar.

TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 15:16

Nein ! Falsch

paultje pil | 23-09-10 | 15:15

Als ik de commentaren zo eens lees is iedereen het eigenlijk wel enigzins met deze weg-met-ons mentaliteit eens. Niemand die ook maar een beetje trots is op het Nederlander zijn. Of zijn jullie allemaal finnen?

Eucalyptas | 23-09-10 | 15:14

Ik ben het eigenlijk best met hem eens. Nederland heeft over het algemeen echt een kutvolk. Het is moeilijk om nog een beetje integere, vredelievende en niet-egoïstische mensen te vinden. Zowel onder de Oude, als de Nieuwe Nederlanders. Gaat iemand mee emigreren?

Het enige punt waar ik niet mee eens ben is dat 'religie' een positieve rol zou spelen. Nee, meneertje. Religie speelt júist geen positieve rol. Het zorgt voor meer vijandigheid tussen bevolkingsgroepen en vernietigt onze gehele groei binnen wijsheid en kennis.

amor in aeternum | 23-09-10 | 15:09

Hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk. Over die Duitsers denk ik dat e essentie anders is: hij bedoelt gewoon dat wat wij van Duitsers altijd vonden(vreemdelingenhaters, arrogant, feodaal en rechts) gewoon zelf nog veel meer zijn.
Over die religie slaat ie de plank wel mis want "Religie is een beschermende factor tegen criminaliteit, net zoals scholing en gezag" is een zin die hij toch eens moet uileggen aan al die op katholieke wijze geimpregneerde koorknaapjes.

Deus Absurdia | 23-09-10 | 15:09

TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 14:27

Dit kan een verklaring zijn, maar er is nog een groter taboe: ons land zit veel te vol. We lopen elkaar voortdurend voor de voeten en dat leidt onherroepelijk tot irritatie en hufterig gedrag. Wij hadden vroeger thuis krielkippetjes die vredig samenleefden in hun kleine nachthokje en ruime ren - totdat het er te veel werden, dan brak de pleuris uit en stonden ze elkaar letterlijk naar het leven.

Morgan le Fay | 23-09-10 | 15:08

"Onfatsoenlijk en hufterig gedrag is zorg nummer één van de burger."

Zou het werkelijk? Geloof daar helemaal niets van maar wanneer meneer de wellevendheidspecialist zijn konklusies trekt op basis van dezelfde *rochel* gedegen onderzoekingen gelijk mbt. het door Rutger zo fraai ontslotene verbaast zo'n uitspraak niets. Welk een wereldvreemde vogel.

En die wartaal over dat het boze cynisme door de zgn. "elites" bestreden zou dienen te worden door "inspirerende verhalen" a la Obama te houden raakt al helemaal kant noch wal. Dat toenemend cynisme (die konstatering lijkt me een juiste) is niet oorzaak maar gevolg van tal van maatschappelijke onverkwikkelijkheden. Een logisch en terecht gevolg me dunkt. Wil je dat beteugelen zul je je moeten richten op het wegnemen van onderliggende ellende, niet op het herdefinieren en/of het tamelijk gratuit wegwuiven van de resultanten van die ellende.

widtvoet ® | 23-09-10 | 15:08

Johnny Quid | 23-09-10 | 13:37

........... Hey, Van Stokkom, doe eens gauw kopen (zie hieperdepiepertekstkoppeling)...........

woonvoerderijen worden het helemaal in 2011............

brullend spuitijzer | 23-09-10 | 15:07

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:58
LOL ! And they're taking our jobs !

Bigi Bana Boy | 23-09-10 | 15:07

Iemand die zo dom is als de lutser in dat filmpje kun je maar beter negeren.

Tijdreiziger | 23-09-10 | 15:06

@henkojenko | 23-09-10 | 14:54
Ik wilde laatst naar de huisarts in mijn nieuwe gemeent. Fikse buikgriep, 3 dagen doodziek en het ging maar niet weg. Ik had me nog niet bij een huisarts aangemeld, maar dat moet tegenwoordig dus blijkbaar vooraf. Met een formulier, zorgverzekeringspas, legitimatie etc..
Aangezien ik dit nog niet gedaan had stelde de doktersassistente mij 3 vragen en aangezien ik op alledrie "nee" kon antwoorden bleek mijn ziektebeeld niet levensbedreigend te zijn. Dus huphup, het bed in met een paracetamolletje.
"Ja maar, ik kan toch even langskomen, ik voel me echt beroerd en dan kan ik me meteen inschrijven".
"Ja nee meneer, eerst inschrijven en geloof me wat u nu hebt gaat vanzelf wel over".

Vervolg van het verhaal is dat ik een week hondsberoert ben geweest, me vervolgensingeschreven heb en als welkomsbericht te horen kreeg "wel nog even zelf er voor zorgen dat we uw dossier van uw vorige huisarts krijgen".

Elektronisch patienten dossier iemand? Hallo, waar is die poen naartoe?
Beste henkojenko, het gaat niet om het niveau van de zorg in Nederland, hoewel dit weldegelijk wat lager en onpersoonlijker geworden is.
Het gaat om de poen die er mee gemoeit gaat. 1000% stijging van de kosten in 10 jaar, met daar tegenover inboeten aan kwaliteit en service, is absurd en veel mensen merken dit duidelijk in de portemonnee.

Geen dank voor deze bijdrage.

TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 15:06

@Andre Rieu | 23-09-10 | 14:37


Zie je nu waar ik heen wil? Als jij mag generaliseren, dan mag ik dat ook. Stukje humor erbij, beetje zuigen, beetje stoken en klaar is Keesch. Mooi man. GS ouwe stijl zeg maar. Dat eeuwige geneuzel over de islam komt nu behoorlijk de strot uit. Doe mij trouwens maar een Brand Upje met een stukkie worst. Vlaai is voor wijven.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 15:06

henkojenko | 23-09-10 | 15:01

Gratis zorg? De rekening heb je vooruit betaald. Claimen die sgool!

zovoklets | 23-09-10 | 15:05

@D66forlife

Ik wil ook niet zeggen dat gelovige slecht zijn maar religie is gevaarlijk als leiders dat misbruiken en zegt dat hij of zij spreekt namens god. Maar ook over het Oude Testament, daar word nog wel heel veel inzichten uit gehaald door geestelijken en gelovige. Waarom denk je dat ze evolutie blijven ontkennen? Dat komt door het verhaal van Adam en Eva en de Ark van Noah. Book of Relevations is nog het engste voor mij omdat door het verhaal van Armageddon de mensen verlangen naar Judgement day, dus het ziekelijke is dat ze verlangen van de destructie van onze planeet. Kijk trouwens anders Religulous van Bill Maher, grappige film maar met op het eind ook een sterke boodschap. www.youtube.com/watch?v=5HKHaClUCw4

Jaimy Fox | 23-09-10 | 15:03

Tuurlijk. Eerst perfecte gratis zorg gehad en nu een vette claim binnenhalen (niet verder vertellen: het was haar eigen schuld). Ik ben tenslotte een Nederlandse hufter uit de middenklasse.

henkojenko | 23-09-10 | 15:01

henkojenko | 23-09-10 | 14:54

Noem dat maar prima geregeld. Er hadden dus matten op de sportvloer moeten liggen! Schande.

Ga je nog wat schade claimen bij de school?

zovoklets | 23-09-10 | 14:59

De man heeft gewoon gelijk. Zag je vroeger dat hufterige gedrag bij een kleine groep tokkie's, nu lijkt het alsof het halve land vertokkied is. Het is allemaal "schijt aan de ander, ik doe wat IK wil!" Scholieren plempen massaal hun afval op straat, ook VWO leerlingen of met "goede ouders". Ik moet helemaal lachen als ik zo'n whigger zie lopen met z'n hoofddeskel schuin op. Of ze hebben een capusjonnetje op. Lekker gezellig op de camping tot 02:00 luidruchtig kletsen, terwijl het om je heen donker is van mensen die willen slapen. Bah, wat een land is het toch aan het worden.
Deze man belachelijk maken is nog verder naar beneden qua nivo. Oh Oh Cherso is ook zo fantastisch met dat stukadoorsvolk......

Speertjespunt | 23-09-10 | 14:58

@Bigi Bana Boy | 23-09-10 | 14:38

Ik ben WOEDEND senor Bigi en dat godverdomme allemaal van mijn belastingcenten!

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:58

Wat een hufters zijn jullie. Tsssk.

polt | 23-09-10 | 14:57

Waaligator | 23-09-10 | 14:52

Och, zo'n man moet zich toch ook verantwoorden voor de spiegel? Waarschijnlijk voelt hij zich prima. Het enige nadeel t.o.v. een junk of zwerver is dat types als die socioloog je niet met rust laten als je ze wat geld geeft.

zovoklets | 23-09-10 | 14:57

Nee!!! Nou niet allemaal naar Duitsland gaan... Dan kom ik jullie straks weer tegen! Maar ik moet zeggen dat ik de gemiddelde Duitser een stuk vriendelijker vind dan de gemiddelde Nederlander en hedonistisch zijn we hier zeker! Dus ze heeft ergens wel een punt. Dat van dat bidden is haalt natuurlijk weer het hele verhaal onderuit...

synchronicity | 23-09-10 | 14:56

TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 14:41
Moest vandaag naar de huisarts met mn dochter. Ongelukje met sport op school. Kon bijna direct terecht. Ze nam netjes de tijd. Verwees ons door naar het ziekenhuis. Kon daar nagenoeg direct terecht. 2 dames die vakkundig foto's maakten. Even naar buiten, wachten op de beoordeling van de foto's door een specialist. Nog geen 2 minuten later een heldere uitleg: wat is er aan de hand en wat te doen. Bij de uitgang bij een 'zorgwinkel' even krukken gehaald. Vriendelijke mevrouw die keurig 2 krukken op maat maakte en meegaf. Prima geregeld in dit land. Bedankt voor je bijdrage.

henkojenko | 23-09-10 | 14:54

Ik dacht dat links nooit veralgemeniseerde. Omdat dat ontmenselijkte, reduceerde tot karikaturen, daardoor aanleiding gaf tot stigmatiseren en demoniseren.
Of komt de hufterigheid juist van Links sinds de jaren '60?

Deze meneer is als een boer die zijn eigen drek in een enorme citern naar zijn akker rijdt, hem wil spuien, merkt dat de uitlaat verstopt zit, achter het ventiel hurkt, peutert met een staaldraad ...
en alle zelfgeproduceerde smeerlapperij recht in zijn gezicht gespoten krijgt.

Zoals het hoort.

Waaligator | 23-09-10 | 14:52

Wat een losser.

Anoniem_0_0 | 23-09-10 | 14:51

We zijn wederom geduid, dat is het belangrijkste.

Jaap de Paap | 23-09-10 | 14:51

HP | 23-09-10 | 14:47

Nee, ik heb geen VMBO afgerond. Was te hoog gegrepen.

zovoklets | 23-09-10 | 14:50

@Rammstein | 23-09-10 | 14:30

Gewoon, lekker narren met de newbies hier. Ik verveel me mateloos en kan nog niet aan het bier, dus dan maar dit hè. En ze happen zo lekker. Dat ook.
Flame Thursday Bitches!

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:49

Jaimy Fox | 23-09-10 | 14:15
Klopt wat je zegt, maar OUDE TESTAMENT GELDT NIET MEER. Oude testament was wel geschreven in een tijd met allemaal tiranni volken. Iedereen slachtte elkaar af, dus die wetten waren zo scherp om de boel in bedwang te houden. Volgens de Bijbel kwam Jezus voor vredelievender tijdperk. Er staat ook met nadruk in Nieuwe testament dat oude vervuld is... Tijdens kruistochten misbruikte Paus bijbelteksten voor eigen politieke agenda, Katholieke volk mocht destijds nog niet Bijbel in eigen taal lezen, dus konden het niet controleren of het Bijbels gerechtvaardigd was. Achteraf heeft het níets met bijbel te maken.

D66forlife | 23-09-10 | 14:49

zovoklets | 23-09-10 | 14:32
Zeer zeker. Politici zijn door ons gekozen mensen die, zeker in ons pluriforme bestel, zo goed mogelijk proberen aan te sluiten bij de uitvoering van ideeen van hun achterban. Dat blijft natuurlijk lastig; alle persoonlijke agenda's van alle kiezers uitvoeren. Daarom doen ze het in de ogen van velen ook nooit goed. Ik ben daar niet één van. Ik beweer niet dat ze het altijd goed doen maar zeker ook niet dat de politiek niet werkt. Integendeel.

henkojenko | 23-09-10 | 14:48

zovoklets | 23-09-10 | 14:45,
Yup. Random VMBO geblèr.

HP-premium | 23-09-10 | 14:47

Ik vind dat hij volkomen gelijk heeft, wat mij wel opvalt, en wat niet in zijn boek staat is dat het voornamenlijk de babyboomers zijn die zulk gedrag vertonen. Ik zie de jongere generatie toch een stuk meer respect aan de dag leggen.

Phobophrysk | 23-09-10 | 14:47

@Aktivist | 23-09-10 | 14:41
Biff E. en nog wat andere Roma-reaguurders worden ook wel zuigvervelio's genoemd. Ze willen alleen discussieren over hun gelijk, en gillen als buurmeisjes als je wel verder kunt kijken dan zo'n puberale neus. Let maar op.

ojédiaré | 23-09-10 | 14:46

HP | 23-09-10 | 14:43

Denk je?

zovoklets | 23-09-10 | 14:45

Detlev Tarnowitz | 23-09-10 | 14:38
Daar heb je op zich wel gelijk, maar Nederlanders zijn nooit hét voorbeeld van goede smaak, omgangsvormen, welbespraakdheid en manieren geweest en sinds de "geweldige" jaren zestig is de rem er nu helemaal af. Het is onderklasse die de maat der dingen is geworden tegenwoordig en ik vind dat zeer zorgelijk.

Bigi Bana Boy | 23-09-10 | 14:45

zovoklets | 23-09-10 | 14:38,
Tja... Dat bedoelt Van Stokkom dus.

HP-premium | 23-09-10 | 14:43

Hij heeft wel gelijk wat betreft Duitsland,maar dat is ook wel het enige.
De pvda is de aanstichter van hufterigheid.De leraar met de voornaam aanspreken,het gezag van de politie kleiner maken,de straffen laag houden en ga maar door zo.
De "progressieve"partijen pvda,groen links en d66, zijn nu de conservatieven in de samenleving.Religie meer aandacht geven,de rol van de vrouw kleiner maken(moslimas) en de monarchie belangrijk vinden. Dat is wat deze 3 doen.

pejoar | 23-09-10 | 14:43

deministerpresident | 23-09-10 | 14:37
Daar ga ik wel van uit.

henkojenko | 23-09-10 | 14:41

@-edit | 23-09-10 | 14:30
Mensen worden niet hufterig van de politiek. Mensen worden hufterig door de bijwerkingen van het beleid dat door de politiek richting gegeven wordt.

Een voorbeel dat voor iedere Nederlander geldt, de ziektenkostenverzekering:
Toen ik in 2001 uit de verzekeringspolis van mijn vader moest ging ik zelf betalen: F27,xx. 27 guldens en nog wat. Ja, in het ziekenfonds nog dus niet particulier. In 2006 ging de ziekenfondsverzekering over in de basisverzekering voor iedereen. In het eerste jaar met een bonus die je terug kon krijgen als je een jaar lang geen gebruik maakte van de voorzieningen. In 2007 al met een minder grote bonus en een hogere premie. In 2008 zonder bonus en een hogere premie. In 2009 met een eigen risico en een hogere premie. In 2010 met een hoger eigen risico en een hogere premie. In 2011 met een nog hoger eigen risico en een hogere premie (hoezo bezuinigen? lastenverzwaring!)
In 2011 zal ik waarschijnlijk zo'n €120,- betalen = F264,- = 264/27= een lastenverzwaring van bijna 1000% in 10 jaar?!

Hallo, zijn we er nog? Vergrijzing? My ass!

TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 14:41

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:30
Sommige van je plempsels bewijzen het gelijk van van Stokkum voor 100%. En dat Andre Rieu je daar nog eens fijntjes op wijst, maakt hem nog geen Wilders-stemmer....

Aktivist | 23-09-10 | 14:41

@rintelman | 23-09-10 | 13:45
Pas u eens aan. Of kom terug.

Eucalyptas | 23-09-10 | 14:40

@rintelman: geen service with a smile? Waar woon jij dan ? Ik ben niet anders gewend in duitsland. Duitsers zijn overwegend vriendelijk en ze zijn oprecht.

Duitsers zijn gedisciplineerd en respectvol. voorbeeldje: op de snelwegen mag je zo hard als je kan.. maar staat er een bordje 120, dan gaan ze allemaal op de rem.. En niet zozeer omdat ze bang zijn voor de boete, maar beseffen dat een dergelijke snelheidsbeperking een reden heeft.

Nederlanders zijn aandachtsgeile luie asociale schreeuwerts.. en allemaal 'moeten' ze een mening hebben. Duitsland is een land naar mijn hart. t'Is dat ik een bloeiend bedrijf hier heb, anders was ik gister al exit..

SideFX | 23-09-10 | 14:40

Niet 85, maar 100% van de burgers is georienteerd op genot, lichamelijk danwel geestelijk. Ook u, van Stokkum.

Verder : in het artikel in RefDag worden er op diverse momenten in het interview ongesubstantieerde theorieën door van Stokkum gebezigd worden, in een poging lastige vragen te omzeilen. Zoals zijn suggestie, dat de verhoudingsgewijs hoge criminaliteit in grrrrristelijk America verband houdt met lossere regelgeving m.b.t. wapenbezit en grotere (inkomens)verschillen tussen de klassen. De interviewer slikt dat soort rookgordijnen kennelijk, want er wordt niet doorgevraagd qua rol van het grrristendom.

Het hele verhaal ademt een soort sosjialisties aartsconservatisme : terug naar de lief-zijn-voor-elkaar-cultuur, ook al is die in veel opzichten the very cause, dat 'de brave burger' naar expliciet (of, in de vocabulaire van van Stokkum : "hufterig") taalgebruik grijpt. Omdat de afgelopen decennia hebben aangetoond, dat degene, die het hardst tegen van Stokkum's geesteverwanten schreeuwt, ook degene is die z'n zin krijgt. Wat dat betreft is van Stokkum's schrijfsel vooral een tirade-in-zachte-termen tegen zichzelf en z'n geestverwanten. Dat heeft-ie kennelijk niet door.

baba4oog | 23-09-10 | 14:39

HP | 23-09-10 | 14:35
Werkvloer? BIj ons heet dat gewoon stalvloer, schaapscheerder.

Moet jij je surfplank niet waxen of sunblock factor 500 gaan smeren ofzo?

zovoklets | 23-09-10 | 14:38

Het gras is altijd groener bij de buren, maar hij heeft gelijk wat betreft de oosterburen.
Maar over verhuftering wordt al duizenden jaren geklaagd. Als het echt zo erg was waren we allang naar de klote geweest. De opheft is vooral goede business voor priesters of sociologen (als moderne priesters).

Detlev Tarnowitz | 23-09-10 | 14:38

"Van de burgers is 85 procent georiënteerd op genot en reken maar dat daar heel veel narcisten tussen zitten"
-
De man zet zichzelf hier ontzettend te kijk als de nepperT die hij is, aangezien de term narcist op deze manier geen enkele waarde heeft.
Iedereen heeft een innerlijke narcist, die zich op verschillende manieren kan uiten. Dus niet puur door zelfverheerlijking, zoals hier wordt geïnsinueerd.
Dus inderdaad, hij heeft gelijk, er zitten heel veel narcisten tussen. Maar dat zegt dus helemaal NIX.

An die ARBEIT | 23-09-10 | 14:38

Ik zal wel niet leuk meedoen maar vind dat Van Stokkom wel degelijk op een aantal punten eenvoudigweg gelijk heeft. Het is té makkelijk om hem weg te zetten als idioot. Ik ben Dalrymple aanhanger en geloof daarom absoluut dat de cultuur van de onderklasse steeds meer overgenomen wordt door de klassen daarboven, te beginnen bij de middenklasse. En ja, ik vind Duitsers ook in praktisch alle opzichten prettiger en beschaafder dan Nederlanders, die in veel opzichten de Tokkies van Europa zijn. Verder is zelfoverschatiing hét kenmerk van domme mensen en aangezien de meerderheid van iedere gegeven populatie niet bijster intelligent is, zal dat zeker opgaan voor een groot deel van de middenklasse. Om samen te vatten heeft Van Stokkom wél degelijk grotendeels gelijk, ook al heeft hij ook nog wel wat softe oud-linkse standpunten, en roept meneer Johnny Quid (wat een Tokkie naam overigens) maar wat.

Bigi Bana Boy | 23-09-10 | 14:38

henkojenko | 23-09-10 | 14:31
Ik ben zo benieuwd wat je dan voor je ziet als je denkt dat "rechts" dit allemaal even gaat oplossen. Gaat het echt veranderen denk je?

deministerpresident | 23-09-10 | 14:37

@Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:30: Op de kast!? Man man man, ik zit hier gezellig met een drankje en een stukje vlaai. Schuif aan zou ik zeggen. Ik heb niet op Geert Wilders gestemd, maar generaliseer er gerust nog verder op los. Je kunt het wel niet leuk vinden, wat ik zeg over de Hollander. Maar het is toch echt common sense onder Belgen, Duitsers, Limburgers en Fransen. Zo ziet men de Hollander nu eenmaal. Uitzonderingen daargelaten, dat spreekt.

Andre Rieu | 23-09-10 | 14:37

Dat brengt mij bij de vraag: heeft Duitsland of Belgie ook een eigen 'GeenStijl'? Of vraagt dat toch om een zekere mate van hollandse hufterigheid: hard, cynisch, direct en ongenuanceerd?

plaklul | 23-09-10 | 14:35

In de USA registreren ze levensovertuiging van gevangenen. 0,2% is atheïst en 75% christelijk.
Bron: federal bureau of prisons, 1997 (ter vergelijking totale populatie US 10% atheïst en 75% christen in 1997)
seven | 23-09-10 | 13:52

Natuurlijk zeg je als je daar de bak ingaat dat je katholiek o.i.d. bent, dat biedt extra bescherming. In de gevangenissen daar moet je je wel één of andere groepering scharen anders redt je het niet. Komt ook nog eens bij dat het gemiddelde IQ van dat gevangenisvolk onder de 100 ligt en mensen met een laag IQ zijn veel meer vatbaar voor religie en al die andere onzin.

Jax | 23-09-10 | 14:35

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:26,
And proudly so since 1788.
.
Geen SGP, nix donkerbruin, etc..
.
Gewoon fatsoenlijke mensen hier. Niet allemaal, natuurlijk, maar wel zoveel dat je het wel uit je hoofd laat om bijvoorbeeld te vloeken op de werkvloer. Dan kijkt iedereen geschokt op.
.
Voor de gemiddelde Hollander met muildiaree die denkt dat hij FANTASTISCH is en dat dat allemaal moet KUNNEN omdat het tenslotte 2010 is!!!, is dat wel even wennen, vermoed ik.
.
Ik vind het daarentegen wel prettig dat ik geen last heb van dat soort hysterische randdebielen.
.
En het is lekker weer hier een groot gedeelte van het jaar. Niet onbelangrijk.
.
Zeikt het bij jullie al?

HP-premium | 23-09-10 | 14:35

Andre Rieu | 23-09-10 | 14:32
Okidoki.

Rammstein | 23-09-10 | 14:34

@Superior Bastard | 23-09-10 | 13:42
Is die bokaal van hergebruikt vullingengoud?

illuvatar | 23-09-10 | 14:33

henkojenko | 23-09-10 | 14:31

Leuk dat jij vertrouwen hebt in politici en denkt dat er echt dingen gaan veranderen.

zovoklets | 23-09-10 | 14:32

@Rammstein | 23-09-10 | 14:30: Stilzitten en niets zeggen Rammstein. Nichts zo vermakelijk als Hollanders in staat van introspectie.

Andre Rieu | 23-09-10 | 14:32

Het ergste aan dit soort lieden: ze kijken neer op de 'middenklasse', hebben het over 'middelbare school humor'. Ze hebben de wijsheid in pacht en verkondigen hun meninkjes in blaadjes voor de 'hogere sociale klasse' onder een sausje van 'onderzoek'. Gestudeerd brilletje op, non-conformistisch kapseltje en handjes los in de zakken: "kijk mij toch eens vertellen hoe het wel en niet moet". V.e.r.s.c.h.r.i.k.k.e.l.i.j.k. Ik ben zo blij dat rechts eens flink gaat kappen in het veel te grote oerwoud van paternalistische betweters. Mark: pak ze aan!

henkojenko | 23-09-10 | 14:31

@TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 14:27
Ja, je kunt natuurlijk altijd een poging wagen de schuld buiten jezelf te zoeken. Als je hufterig wordt vanwege politiek, dan zou de gemiddelde westerling hufterig zijn. Dus dat kan het niet wezen.

-edit | 23-09-10 | 14:30

@Andre Rieu | 23-09-10 | 14:25

LOL, jij zit echt snel op de kast. Heb je posthistorie niet bekeken, maar ik ga er alvast klakkeloos van uit dat je een Wildersstemmer bent.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:30

deministerpresident | 23-09-10 | 14:27

Och, wat kan jou het schelen. Ze doen maar.

zovoklets | 23-09-10 | 14:30

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:26
Wie bitte ?

Rammstein | 23-09-10 | 14:30

-edit | 23-09-10 | 14:19
We hebben een paar duizend Roma-immigranten in NL sinds het generaal pardon uit 1978, maar elke policore rem is reeds geheel versleten bij het Marokkanenvraagstuk en politiek den Haag (vd Camp & Sterk van het CDA bv) roept om uitzetting van criminele Roma.

seven | 23-09-10 | 14:29

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:26

lol

Een 'echte' Ozzie is trots op zijn criminele afkomst.

zovoklets | 23-09-10 | 14:28

Op zich heeft de beste man gewoon gelijk. Het is alleen niet zo dat de bevolking hufterig is geworden. De bevolking is gewoon volledig ongeinteresseerd in elkaar. Een kleine groep is hufterig en de rest kijkt weg en durft niks te zeggen. We zijn een bevolking van lafbekken die alleen nog maar anoniem durven te reageren op internet (mezelf incluis) en verder alleen maar klagen dat de politie niks doet.

deministerpresident | 23-09-10 | 14:27

De vraag moet volgens mij zijn "Waarom is de Nederlandse maatschappij de afgelopen 10-15 jaar verhufterd?". Dat heeft weinig met de huidige windrichting in de politiek te maken. Deze is eerder een gevolg van die verhuftering.

De antwoorden op de vraag "waarom" worden echter angstvallig vermeden door de gevestigde politieke stromingen en de moreel kosjere semi-wetenschappers en filosofen. De antwoorden worden gezocht in de hoek van de burger, zijn of haar egoïsme, boersheid en hang naar materieel bezit.

Laat ik het heel simpel stellen; in een land waar de burger dusdanig uitgeknepen wordt door de overheid en waar iedere week in alle media vele berichten verschijnen over fuckups door deze overheid, daar is het volgens mij niet meer dan normaal dat de burger zich steeds meer op zichzelf richt.

En nog gedurende de lopende formatie is het mij alweer duidelijk dat ook een kabinet van CDA/VVD/PVV de burgers gaat bedonderen waar zij bij staan. In plaats van 18 miljard bezuinigen wordt het grootste deel van die 18 miljard toch weer door lastenverzwaringen gedekt.
De nieuwe wind blijkt gewoon een oude scheet in een nieuw jasje. En wordt alleen maar door andere stromingen binnen het politiek spectrum beschimpt uit afgunst. Niet omdat die andere stromingen voor de burger daadwerkelijk betere oplossingen en beleid klaar hebben liggen.

Iemand die 10 jaar geleden met een koophuis en 2 kinderen een veilige en mooie financiële situatie had, maar enkel ieder jaar 2-3 procent prijscompensatie heeft mogen ontvangen, heeft gedurende deze periode met onrealistische en volledig scheve lastenverzwaring te maken gekregen. Hierdoor breekt hij/zij zich vandaag de dag continu de nek over hoe nu weer alles te betalen.
Voila, met egoïsme en hufterig gedrag als gevolg. Uit noodzaak, niet door het karakter.

TisNieZoMoeilijk | 23-09-10 | 14:27

@HP | 23-09-10 | 14:14

Gelukkig is het moraal van de gemiddelde Ozzie een kruising van diepzwart SGP met donkerbruin Duitsch, gekoppeld aan de omgangsvormen van een kangoeroe op LSD. Oftewel; een moraal van niets dus. Ik vermoed dat een dubieuze stamboom, jarenlange afzondering en een overconsumptie van myxomatosische konijnen hieraan ten grondslag ligt. Kort gezegd; Ozzies zijn de Limburgers van de wereld.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:26

Dit was al aan bod toen Sylvain Ephimenco aan het woord was, eerder deze week. Kom GS-ers, ga eens Pinokkio's Prins ontmaskeren. Follow-ups zijn goedkoop. Jullie kunnen leuker, beter, scherper.

Arrabinekoeterine | 23-09-10 | 14:25

Generaal Pardon | 23-09-10 | 14:22
Een beetje Vlaming heeft een vliegende schijthekel aan "de Hollander".
Het valt u misschien wat minder op omdat ze in beginsel een hekel hebben aan iedereen buiten de familieverbanden.

ojédiaré | 23-09-10 | 14:25

@Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:20: Die opmerkingen over het 'spraakgebrek' zijn leuk. Uit het Holland van 'Oh Oh Cherso' komen, en ons dialect gebrekkig noemen. Dat getuigd van zoveel lef, dat verdient een lekker stukske rijstevlaai. Of, zoals we hier zeggen 'vloa'.

Andre Rieu | 23-09-10 | 14:25

Generaal Pardon | 23-09-10 | 14:22

lol

Verhuizen om een auto te kunnen betalen? Dat is pas sneu.

zovoklets | 23-09-10 | 14:25

Nietes! Ik ben vorige week nog een aardige, beleefde Nederlander tegengekomen!

spuitje11 | 23-09-10 | 14:24

Bidden helpt wel tegen pedofilie!
Zolang ze aan het bidden zijn tenminste.

ojédiaré | 23-09-10 | 14:23

Ha, ik ben lekker verhuisd naar België, daar zijn mensen een pak vriendelijker dan in dat leuke 'directe' Nederland. En er bestaat geen BPM.

Generaal Pardon | 23-09-10 | 14:22

Ik verheug mij nu al op de New Kids-film. Dan hoor je voortaan niet alleen de volwassenen met grove taal smijten, maar voortaan ook de kleuters in de zandbak en op het speel[plein.

Hans Otjens | 23-09-10 | 14:21

Religie is een beschermende factor tegen criminaliteit???? Leest hij de laatste tijd de krant wel? Religie is de aanstichter, beschermheer en hoeder van alle evil van kinderverkrachtingen tot zelfmoordaanslagen. Dan maar boos kijken in de file, daar heb ik minder last van...

MDA | 23-09-10 | 14:21

@Andre Rieu | 23-09-10 | 14:12

Doe maar allebei. Wel duidelijk articuleren hè :-)

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:20

Het is wel tekenend dat het inmiddels policor is geworden om alleen over allochtoonse misstanden te berichten. Zeggen dat er op andere vlakken iets mis is, is not done tegenswoordig. Links en rechts wisselen op dat vlak stuivertje, de laatste tijd.

-edit | 23-09-10 | 14:19

En als ik mij niet vergis geeft/gaf deze man gastcolleges op SVJ in Utrecht. Weet helaas, maar waarschijnlijk terecht, niet meer wat hij toen te melden had.

Bluebook | 23-09-10 | 14:19

Bas van Stokkum? Nee, liever niet. Maar ik ken wel ene Josephine van Dattum.
Of is dat weer net iets te hufterig?

ojédiaré | 23-09-10 | 14:18

Duitsers zijn niet vriendelijker uit de luier gekomen, wat je ziet zijn de gevolgen van consequent handhaven op zaken die ertoe doen.
180 km/h rijden? Prima.
Bumperkleven? € 190,=

Hufterigheid onbestraft laten en zelfs belonen leidt tot meer hufterigheid. De schuld neerleggen waar het niet thuishoort en daar applaus voor genereren ('flitsdode') wil ook helpen. Zo maar een voorbeeldje natuurlijk.

Splinter - Balk

Napeauleon | 23-09-10 | 14:17

Waarom zijn die Duitsers zo aardig? Die hebben nog steeds een schuldgevoel joh, dat wil je niet weten....... Tja, voor Nederland is het al langer dan 400 jaar geleden, dus wij schamen ons niet meer....

ITEACHYOU | 23-09-10 | 14:17

PvdA-ideoloog.
Sociale wetenschappen.
Vrije Universiteit.
Geen bronnen checken.
Oogkleppen op richting straattuig.
Oogkleppen op richting de immorele uitwassen van de godsdiensten.
Oogkleppen op richting corrupte en stokdove politici en regenten.
Duitsland over één kam scheren.
Niet weten dat Duitsland zich af schaft.

Studeerkamerfilosoof en socioloog dr. Bas van Stokkom is compleet gediskwalificeerd.

Fijnstoffer | 23-09-10 | 14:17

Als je gaat studeren maar je blijkt nergens voor geschikt, blijft er alleen nog filosofie over. Deze heer is filosoof maw lamaar lullen.

Bazooka Joe | 23-09-10 | 14:16

@Johnny Quid

blijven oefenen Sjon, zo'n haatmachine is net
iets ingewikkelder dan die lijkt.
Maar kop op, Hutu Power Radio stond ook
niet in een keer op de kaart.

ulk | 23-09-10 | 14:15

@D66forlife
Nee dat is nog veel erger de kruistochten zijn door de Paus in de naam van de Bijbel en Christus uitgevaardigd. Maar ik zou je toch eens adviseren om passages uit het Oude en Nieuwe Testament te lezen. Je schrikt je dood wat daar staat, voorbeeldje een ongehoorzaam kind moet je tot de dood stenigen. Nou als je Normen van 2000 jaar en nog verder terug gaat volgen is dat zeer gevaarlijk. Het gevaar van religie is hoe je het verhaal uitlegt. We hebben ook in het verleden gezien dat corrupte types gelovige hebben misbruikt om hun oorlogen te kunnen voeren.

Jaimy Fox | 23-09-10 | 14:15

Over Duitsers weet ik niet zoveel. Ik kan alleen de vergelijking tussen Nederlanders en Australiers maken.
.
Ennuh.. Ik zie wel wat deze meneer bedoelt. Er zit wel wat in.
.
De Nederland is trots op zijn homohuwelijk, rosse buurten, nederwiet. Amsterdam is nog steeds het centrum van 'tolerantie'. Verder vind een Nederlander zichzelf direct, roept om de haveklap shit en fuck, en is daar trots op.
.
Wat de Australier ziet is echter wat anders: een falende moraal, Amsterdam is een open riool, en Nederlanders staan niet bepaald bekend om hun fatsoen en omgangsnormen.
.
De perceptie van Nederland over de grens kun je vergelijken met een verschrikkelijk hoerig opgemaakte del met muildiarree: er gaat een zekere aantrekkeingskracht vanuit als je dronken bent, het haalt het slechtste in je naar boven, maar je zou er nooit permanent een realtie mee willen - 1 nachtje en je gaat snel op zoek naar een iemand die wel een toekomst heeft.

HP-premium | 23-09-10 | 14:14


Over de wellevendheid van de Duisters heeft van Stockum gewoon een punt.
Laatst in Duitsland mij verbaasd over het vriendelijke winkelpersoneel, maar ook op straat; buitengewoon vriendelijke, aardige, nette en correcte mensen.
Eigenlijk triest dat ik me daar over verbaas, iets wat normaal zou moeten zijn is tegenwoordig al bijzonder.
Als ik niet op een waddeneiland zou wonen, ging ik meteen emigreren naar Duitsland.

Sir Kaus | 23-09-10 | 14:14

Herr Von Stockum ist unbenullig und überhaupt nicht gut wijs!

Mijn Germaans is wat gebrekkig, maar zeer gemeend. ;)

Pastor Sippenhaft | 23-09-10 | 14:13

Waar heeft die man het nog over ? Nederland en Nederlanders zijn bijna uitgestorven.

Ratzing. | 23-09-10 | 14:12

@Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:07: Hahaha, het zit wel diep hé? De vraag rest, waar ik u nu eens veel plezier mee zal wensen. Dat vol multi-etniciteit gepropte Holland. Of simpelweg uw uitmuntende sociale vaardigheden. U zegt het maar.

Andre Rieu | 23-09-10 | 14:12

Bakito | 23-09-10 | 14:05

Grenzeloos, die voordeulen.

zovoklets | 23-09-10 | 14:11

Het is een beetje een studeerkaner-nerd maar hij heeft, fraai verpakt in "wetenschappelijke " terminologie , wel gelijk . Helaas.

daytripper | 23-09-10 | 14:08

@Andre Rieu | 23-09-10 | 13:58

Gelukkig wordt het zogenaamde gebrek aan narcisme ruimschoots goedgemaakt door een collectieve depressiviteit, waar nog geen Panamax 73000 vol prozac tegen aan te slikken is en natuurlijk het welbekende lullen vanachter de elleboog, waarin Limburgers al jarenlang de top van Nederland vormen. Veel plezier met je lelijke kutheuvels, jeneo-facistische volksaard en natuurlijk je onvolprezen spraakgebrek.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 14:07

Generaal Pardon | 23-09-10 | 13:56

Lijkt me dat de voorbeelden die je daar noemt dus in de eerste plaats te maken hebben met gebrek aan scholing en gezag. Niet dat ik pro-religieus ben, hoor, ik kan dat niet vaak genoeg herhalen. Mexico en Italië zijn van oudsher zo corrupt als de pest, en Noord-Ierland is al sedert de 17de eeuw een sektarisch oorlogsgebied waar niemand geloofwaardig vaste voet aan de grond heeft weten te krijgen, sektarisch geweld dat in de eerste plaats het gevolg is van politieke strijd (protestantse Engelsen die het katholieke Ierland overheersen). Daarnaast denk ik dat je een onderscheid moet maken tussen de Kerk als eeuwenoud instituut en religie als menselijk en sociaal verschijnsel. Lijkt mij dat de Kerk eeuwenlang misbruik heeft gemaakt van het verschijnsel religie om zichzelf macht toe te eigenen.

Frdnnd | 23-09-10 | 14:06

zovoklets | 23-09-10 | 14:04
De internationale bedelaar is natuurlijk spekkoper na de invoering van de euro.

Bakito | 23-09-10 | 14:05

Ook al is het geen echte Duitser, Van Stokkom zou natuurlijk nog steeds een drie meter diepe kuil kunnen graven op Tenerife.

RL | 23-09-10 | 14:05

Heerlijk interview weer van Rutger.....

All | 23-09-10 | 14:02

het lijkt wel of je klaar komt op hem

spaghettie | 23-09-10 | 14:05

Wellicht dat de middenklasse hier zo zuur is omdat ze hard moeten werken en ook het hardst in de oepert worden genomen door het systeem wat om hen heen is neergezet. Als je in Duistland tot de middenklasse behoort heb je een groot huis, met grote tuin en toch zeker wel een leuke audi voor de deur, ga je minstens 1 keer per jaar op zomer vakantie met het vliegtuig en 1 keer per jaar op wintersport. Als je hier in NL tot de middenklasse behoort, moet je werken, in de file staan, in een 20 onder 1 kap wonen, een hyundai atos rijden en in de zomervakantie 3 weken naar de camping in zuid frankrijk. Wintersport is voor hen niet te betalen, dus ze zijn blij als ze in de winter weer 1 of twee dagen de ijzers onder kunnen binden. Ach ja, de moderne slaaf ..........................

ITEACHYOU | 23-09-10 | 14:05

Aan iedereen die roept dattie gelijk heeft:
[quote]
U stelt dat er nauwelijks nog compassie is met criminelen. „We blijven doof voor het verhaal van een Marokkaanse straatterrorist.” Maar een slachtoffer van zo’n Marokkaanse crimineel wil toch vooral een harde aanpak?

„Ik kan me voorstellen dat het slachtoffer in een eerste impuls genoegdoening eist. Toch blijft het goed om te kijken naar de motieven van de dader. Is er sprake van verslaving of een stoornis? Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling om niet meer te willen zien wat er achter een misdaad schuilgaat. Op die manier moet de dader wel een monster zijn.”
[/unquote]

brienenoord | 23-09-10 | 14:05

Sorry, waren verbanden maar zo simpel te leggen. De veronderstelling dat religie beschaafder maakt, is net zo (aantoonbaar) onzinnig als de bewering dat mensen in een land waar de zon vaker schijnt gelukkiger zijn dan in een land waar het regelmatig regent.

oplosmiddel | 23-09-10 | 14:04

Volgens mij heeft de perceptie op verhuftering meer met transportkeuze/geld te maken.

Normaal gesproken ga ik nooit met openbaar vervoer en kom in Nederland dan ook nooit zwervers of bedelaars tegen. In Keulen ging ik met de tram en bij dat soort menselijkafvalverzamelpunten lagen toch wat vervuilde mensen wazig te kijken. Maar goed, je geeft ze een eurootje en ze laten je met rust. Is niet duur.

zovoklets | 23-09-10 | 14:04

Tja, ik kan niet ontkennen dat ik engszins narcistische overtuigingen heb.

H4x TBH. | 23-09-10 | 14:03

Heerlijk interview weer van Rutger.....

All | 23-09-10 | 14:02

" Religie is een beschermende factor tegen criminaliteit"

Zie ook: islam

Bill le Koek | 23-09-10 | 14:00

duitsers zijn nu eenmaal respectvoller tegen elkaar

spaghettie | 23-09-10 | 14:00

Meneer komt zeker nooit in de buitenwijken van Berlijn, Münster, Düsseldorf en Stuttgart waar hij zo hoog over opgeeft. Ook daar is het een grote tyfusbende. De binnensteden zijn allemaal netjes op orde (daar kan 020 nog wel wat van leren), maar daarbuiten is er ook veel narigheid.
Overigens is het beeld wat meneer van Nederland heeft ook maar gebaseerd op kalifaat Hollandistan. Er zijn genoeg plekken in de rest van Nederland waar het huftergehalte niet hoger is dan 10, 20,30, 40 jaar geleden.
Maar goed, dit zijn alweer teveel woordjes voor een flut-artikel in het schoolkrantje van de ChristenUnie.

koerbagh ® | 23-09-10 | 14:00

Ik wil ook graag een huis in Duitsland, maar als dit soort volk daar gaat wonen dan blijf ik liever hier...

da wizard | 23-09-10 | 13:58

Stond ik zo laatst in de supermarkt, in zo'n rij van 6 mensen lang. Stonden iets van 2 mensen voor me. Ik stond met een fles cola en een doos eieren in de rij volgens mij, dus al te lang zou je niet op mij hoeven wachten. Gaat de kassa ernaast open, uiteraard ga ik daar dan naar toe. Hoor ik de gerontosaurus achter me mopperen: "nou zeg, zo snel hoeft dat ook weer niet, mag ik niet voor of zo, mompeldemompel", verstond er de helft niet van.

Maar nee, IK ben weer de hufter.

Nietvoordekat | 23-09-10 | 13:58

De man heeft gewoon gelijk. Het aantal hufters en asocialen neemt hand over hand toe. Hij brengt het wellicht wat lullig, maar het ontbreken van een regulerende godsdienst die hel en verdoemenis preekt bij misstappen is zeker ook waar. De godsdienst is verdwenen in de jaren '70, maar door de opkomst van de vrijheid-blijheid-beweging uit linksche hoek is er ook niets voor terugkomen, dus langzamerhand beginnen de mensen steeds meer los te slaan.
En ja, Duitsers zijn hartstikke leuke mensen. Heb er veel als klant. Ze zijn beleefd, vriendelijk en hebben onderwijs genoten. Allemaal eigenschappen die Nederlanders vele jaren/decennia ook hadden, maar hebben ingeruild voor een Vinex-doorzonwoning met carport voorzien van lease-opel, gemiddeld 2 kutkoters die niet luisteren, een waardeloos HBO-diploma en stressvakanties in Frankrijk of Italië.

FrankVeer | 23-09-10 | 13:58

Sorry hoor, maar deze man heeft een goed punt. Althans, den dele.
In Zuid-Limburg leven we vooral met Duitsers, Belgen en Fransen. Du moment, dat een Hollander zich in ons midden begeeft weten we hoe laat het is. Laat ik het zo zeggen, 'oh oh Cherso' is iets wat wij ons alhier levendig kunnen voorstellen.
Het taalgebruik, de agressieve benadering het het stuitend narcisme zijn dingen die ik herken in het verslag van de Heer van Stokkum. Hollanders zijn nu eenmaal wat minder fatsoenlijk. Dat merk je ook op GS. Ongeveer 40 procent slaagt er niet in een tegenstander te benaderen, zonder terug te vallen op scheldwoorden en argumenten ad hominem. Dat mag. Sterker nog, het levert prima entertainment op.
Laatst hadden we zo'n onderontwikkeld stel uit Amsterdam op het Vrijthof. "Joa, jij dan met je vuile kut****** en je gore ******" En dat waren dan nog vrienden van elkaar.
-
Ergo: van Stokkum heeft wat dat betreft groot gelijk. Maar hij gaat de fout in door te stellen dat dit probleem groter is dan de allochtonen-problematiek. Of dat religie heilzaam is tegen criminaliteit. Dat terwijl de Islam, en haar volgelingen dagelijks proberen het tegendeel te bewijzen. Nee, van Stokkum moet z'n onderzoek nog een beetje bijschaven. Wat wel leuk is om te merken, dat met name GS -die leeft van dit soort gedrag- er als eerste bij is om van Stokkum aan te vallen.
We voelen ons toch niet op den teentjes getrapt, Johnny Quid, of wel dan?

Andre Rieu | 23-09-10 | 13:58

Ook maar 300 euro oprotpremie en niet weerkomen he.

drentie | 23-09-10 | 13:58

Mooie betaalbare huisjes daar in Duitsland. Geen grondspeculatie of facistisch-stedebouwkundige eenheidswordt voorschriften en lekker de ruimte.
(dumpt eigen huis op Funda en maakt snel een emigratieplan)

MoonUnit1 | 23-09-10 | 13:58

@Superior Bastard | 23-09-10 | 13:42

Ik zit in een Godwinblock deze week. Ik ga maar veel Duitsch bier trinken dieses Wochenende! Jawohl, KLAPP!

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 13:57

"Religie is een beschermende factor tegen criminaliteit, net zoals scholing en gezag"?

Mag ik daar een ander citaatje tegenoverzetten?

"Mexico is a country of devout and active Roman Catholics. It is also one of the world's most criminal, dangerous and failed states. Italy, the home of the Catholic Church, is half controlled by the mafia, half by its sleazeball of a prime minister, who despite being the wrong side of 70, drives a coach and four through his Church's doctrine of sexual morality.

Elements of the Catholic Church were actively supportive of IRA murderers in Northern Ireland and turn a blind eye to organised crime by the American mafia.

And all that is before we get on to the hideous scar left on the lives of countless people by paedophile priests all over the world, whom the Church has only disciplined when absolutely forced to do so – and then inadequately."

Generaal Pardon | 23-09-10 | 13:56

@ecologiste | 23-09-10 | 13:53:
Als je Sarrazin´s boekje leest ziet de wereld er plotseling heeeel anders uit. De man is niet boos in zijn boek hij uit zijn oprechte bezorgdheid en dat mag niet, want dan ben je een spelbederver en een klikspaan (andere woorden voor rascist en andere rechtse ideologieen).

Austria Calling | 23-09-10 | 13:56

Scholing en gezag. Ok..... Maar religie tegen hufterigheid? HAHAHAAHAHhahaha *veegt vreugdetraantje weg*. Grappig.

Getson | 23-09-10 | 13:55

Ik heb zo kostelijk gelachen om het item in Pownews over en met deze man. Jarenlang gestudeerd en dan zulke prietpraat uitkramen en moeten toegeven dat je zaken niet hebt onderzocht. Vergeleken bij wat deze man uitkraamt, komt er uit de mond van Jokertje/Matsoe Matsoe/Barbie proza zonder taalfouten.

Terpetijnzeikert | 23-09-10 | 13:55

Heeft een punt. Het is iedere keer weer een verademing wanneer je de grens oversteekt, niet alleen Duitsland. Begrijp best wel dat Geenstijl cs hun advertentieruimte moeten verkopen met het ridiculiseren van types als van Stokkum.
Met schoenen op de bank in de trein, luid praten/telefoneren in stilte coupes, roken in niet-roken wachtruimtes, niet wachten tot mensen uitgestapt zijn, je ziet het elke dag.

orandatomo | 23-09-10 | 13:55

Hoewel hij zelf ook een beetje zurig kijkt heeft hij gedeeltelijk gelijk.
Duitsers zijn inderdaad minder hufterig. Maarja, wat wil je in een land waar alles goedkoper is, de belasting lager, de politie een tikkie adequater, meer ruimte, minder files, minder betutteling en goedkoper bier.
Tis echter keer op keer verrassend hoe religie altijd weer een positieve rol krijgt toebedeeld daar waar het op beschaving aankomt. In Mexico (om maar even een ontkrachtend voorbeeld te geven) is iedereen zo'n beetje katholiek maar ondertussen martelen ze mekaar daar wel mooi dood.

oplosmiddel | 23-09-10 | 13:55

Thnx voor die link GS !
<dumpt eigen huis op Funda en maakt emigratieplan>

MoonUnit1 | 23-09-10 | 13:54

De gemiddelde Nederlander is de laatste 10 jaar verandert van een ruimdenkende wereldburger in een manisch-depressieve xenofoob.Dit alles door politieke gebeurtenissen waar wij als verwend volk weinig ervaring mee hebben. Mooi moment om onszelf eens een spiegel voor te houden, voordat we gaan lopen blaten dat immigranten zich moeten aanpassen. Waaraan, is dan namelijk de grote hamvraag.

Bakito | 23-09-10 | 13:54

D66forlife | 23-09-10 | 13:45

Klopt, klopt, het vinden van een nieuwe moraal is een lastige klus (zie Nietzsche en zijn zenuwinzinking). Hoop en verantwoording zijn sleutelwoorden in een samenleving waar iedereen aardig tegen elkaar doet, dunkt mij. Zonder een milde vorm van religie is dat moeilijk te bereiken, helaas, want ik ben zelf ook zo atheïstisch als de pest. Dus ik zeg, de asociale middenklasse weer als vanouds drogeren met religie MOEHAHAHAHAHA

Frdnnd | 23-09-10 | 13:54

Stokkom heeft wel een punt wat betreft D want daar gaan mensen veel fatsoenlijker en vriendelijker met elkaar om en vormt met een volk, een volwassen volk dus zodat de zaken daar iha echt goed geregeld zijn, hoewel ze nog steeds zitten met schuldgevoelens en daarop terende bevolkingsgroepen. Maar hij vergeet dat de rotzooi die we hier nu kennen vooral afkomstig is van de gevestigde partijen CDA en PvdA die overal inzitten als je er maar gemakkelijk veel geld mee kunt verdienen dus daar waar ze hun corporatieve vingertjes achter kunen krijgen zoals de immigratie, het onderwijs, de zorg, woningsector, justitie, etc. natuurlijk niet in de echte industrie waar het op echte concurentie in de wereldmarkt aankomt. Dat is het grote verschil lutser Stokkom.

ecologiste | 23-09-10 | 13:53

In de USA registreren ze levensovertuiging van gevangenen. 0,2% is atheïst en 75% christelijk.
Bron: federal bureau of prisons, 1997 (ter vergelijking totale populatie US 10% atheïst en 75% christen in 1997)

seven | 23-09-10 | 13:52

rintelman | 23-09-10 | 13:45
Er zitten wel veel dooie dahlia's tussen, dat klopt.

harry pikkel | 23-09-10 | 13:52

Ach dan kent hij Deutschland slecht. Daar zijn ook hufters genoeg, er zijn ook Finnen genoeg om het Deutsche Land wat minder Germaans te maken. Nu sluit ik me niet aan bij de massa die zeggen dat Duitsers niet sporen, tikken of andere negatieve geluiden. Niet alleen in Nederland is de Duitser inpopulair, in meerdere landen vinden ze de Duitser niet aardig, ook niet in Oostenrijk.
Ikzelf heb geen enkele moeite met het Duitse volk. Duitsland is heel groot en je kunt slecht een Schwabe of een Bayer met een Hamburger of een Berlijner vergelijken. Ik kijk de mensen (meestal) aan als individue, niet als massa. De 2e WW heb ik niet meegemaakt, voetbal is een héél ander verhaal. Ik heb geen reden om een Duitser niet te mogen alleen om het feit dat het een Duitser is. Nee voor mij is een Duitser ook maar een gewoon mens nix slechter of beter dan de gemiddelde Nederlander, Oostenrijker, Zwitser of Italiaan.

Austria Calling | 23-09-10 | 13:52

D66forlife | 23-09-10 | 13:48
Het interview tussen deze Rutger en deze PvdA-ideoloog die hooguit een keer op de startpagina van Geenstijl had gekeken maar verder toegaf niets bestudeert te hebben. Wel wist hij te vertellen dat geenstijl de hufterigheid zelve was.
Even op het eerste linkje klikken.

kleingrutter | 23-09-10 | 13:51

"Van de burgers is 85 procent georiënteerd op genot", waar is die andere 15 procent dan meebezig? D-QON

Die andere 15 procent zijn de hard werkende linksch menschen. *stalen gezicht*

magicpenciltrick | 23-09-10 | 13:51

Jaimy Fox | 23-09-10 | 13:47
Wat een onzin, de kruistochten hadden totaal niets met de bijbel te maken. Te makkelijk jouw redenering. Zelfde als: Stalin en hitler waren atheist, dus honderde miljoenen mensen vermoord door atheisme..

D66forlife | 23-09-10 | 13:51

De verhuftering zit 'em er natuurlijk ook in dat in dit lullig geschreven stukje 0,0 zelfkritiek bevat. Eenrichtingsverkeer (narcisme) is dan ook een belangrijk kenmerk.

mooilid | 23-09-10 | 13:50

Ik was gisteren nog in Keulen en moet zeggen dat de junks en zwervers nauwelijks aandrongen tijdens het bedelen.

zovoklets | 23-09-10 | 13:50

dlseth_ | 23-09-10 | 13:47
Lees anders eerst even het interview en verdiep je eens in de hoofdpersoon voordat je zomaar iets roept, gekkie.

Superior Bastard | 23-09-10 | 13:50

Duitsers zaten tijdens het hippydecennium nog schuldbewust sorry te zeggen tegen de hele wereld en zijn daarom nooit zo losbandig geworden als wij. Ga naar Duitsland en je waant je nog in de jaren '50. Vroeger lachten we om die oubolligheid, nu zijn we jaloers.

jullie ook hier? | 23-09-10 | 13:50

Misschien weten wij wel meer dan de Duitsers. (Minder naief met betrekking tot bankdirekteuren, zakenmensen oftwel de echte hufters.)

vermeder | 23-09-10 | 13:49

Maar iemand moest de immer voortschrijdende maatschappelijke pervertering toch eens onder de aanbracht brengen – én ter discussie stellen.

Pa Cartwright | 23-09-10 | 13:49

Ik geniet, dus ik ben een hufter.

Harry Turtle | 23-09-10 | 13:49

@ blinde kip | 23-09-10 | 13:42

en geen BPM en lagere boetes en je kunt je daar afreageren op de snelweg
daarbij mag je daar wel roken in een restaurant .
maar het belangrijkste is , je krijgt als werkeloze bier en sigaretten geld

tsjajaja | 23-09-10 | 13:49

ex-PvdA ideoloog: Hoe hard kun je vallen.

Zaratutstra | 23-09-10 | 13:49

Duiters zijn idd vriendelijke mensen. Verder vind ik het ook irritant als mensen voordringen in de rij. Of bv mensen die telefoons als gettoblaster gebruiken.

Wim-Lex | 23-09-10 | 13:48

+1 poursuivant !

am I insane? | 23-09-10 | 13:48

kleingrutter | 23-09-10 | 13:44
Kijk altijd pownews jongen;). Wat had ik moeten zien?

D66forlife | 23-09-10 | 13:48

Klopt, Duitsers zijn stukken relaxter en vriendelijker dan Nederlanders. Wij zijn gewoon een kutvolk. Vandaar ook dat we zo'n hekel hebben aan onze immigranten: des te meer ze integreren, des te groter de hekel want goed geïntegreerde immigranten gedragen zich minstens zo kut als de gemiddelde Nederlander.

Pincoffs | 23-09-10 | 13:47

Ik vind dat er wel een kern van waarheid inzit. Nederland wordt steeds killer en de Nederlanders steeds hufteriger. Maar ik ben toch nog steeds liever Nederlander dan een Duitser.

Jax | 23-09-10 | 13:47

Wat een wereldvreemde gristengekkie. Ik zeg maar even wat; hij roept dit soort onzin om te verhullen dat hij dagelijks langs de A1 geparkeerd staat met een lans van een volledig onbekende in zijn poepert.
.
Voor het einde van het jaar doet deze man een Jack de Vriesje maar dan met een compleet heren voetbalelftal. Huilie momentje in de Fundamentalistisch Dagblad, eventjes op TV zijn beklag doen over homosexuelen en daarna een (g)lansrijke carriere in een of andere debiele lokale semioverheid in het noorden van de Veluwe.

dlseth_ | 23-09-10 | 13:47

[Q]Ik wil er vooral de vinger bij leggen dat de middenklasse in Nederland zich steeds vaker schuldig maakt aan hufterig gedrag. [/Q]

mag alleen de onderklasse zich dan hufterig gedragen?

artijn | 23-09-10 | 13:47

Religie een beschermende factor? Haha als er iets hufterig is, is dat Religie wel. Verwijs u door naar Kruistochten, Jihad en Inquisitie.

Jaimy Fox | 23-09-10 | 13:47

Zeepstra | 23-09-10 | 13:44
Ook daar herken ik wel iets in. Laten we deze man nu niet sec veroordelen om zijn interview in Pownews.
Nogmaals het is imo geen onzin wat hij beweert.

Superior Bastard | 23-09-10 | 13:46

Ja, maar WIJ helpen zielugge zigeunerts.

vliegende knorrepot | 23-09-10 | 13:46

Linkse idioten verliezen op alle terreinen. En dat is maar goed ook, wat een gebral.

Creaguurder | 23-09-10 | 13:46

Maar exportproduct Blondje haast zich toch al naar Duitsland?
Komt helemaal goed met dat land.
Ha, vormelijkheid.... maar niet lang meer....

Einde van de Domheid | 23-09-10 | 13:46

Van Stokkum mag dan een zak zijn, over de duitse mores heeft ie wel een punt.

henkojenko | 23-09-10 | 13:46

@harry pikkel | 23-09-10 | 13:42
Tja hij heeft een punt. Maar ik kan uit eigen ervaring (woon nu 3 maanden in Duitsland) zeggen dat de gemiddelde Duitser OERsaai is. Bovendien valt het met die omgangsvormen ook wel mee: Aut's rijden hier 10X zo asociaal en houden geen rekening met fietsen. Bovendien hebben ze hier van "service met een glimlach" al helemaal nooit gehoord. Nee doe mij maar NL. Helaas.

rintelman | 23-09-10 | 13:45

@D-QON | 23-09-10 | 13:44
Allahu hakkebar! *BOEM!*
of
Heyyyy, van Gogh *stabstabstabbitystab*
etc...

Courage78 | 23-09-10 | 13:45

De samenleving is hier zeker aan het verhufteren. Daar heeft hij gewoon gelijk in. Met het komende kabinet zal het alleen maar erger worden.

Klokkie | 23-09-10 | 13:45

D-QON | 23-09-10 | 13:44
Op het afnemen van genot van die 85 procent.

harry pikkel | 23-09-10 | 13:45

Heb niks met religie, maar is zeker een bindmiddel. Als je gelooft in een god waaraan je verantwoording moet afleggen, lijkt me dat je vaker om je heen kijkt. Niet voor niks is de afname van religie gepaard gegaan met toename egoisme.

D66forlife | 23-09-10 | 13:45

Helaas Johnny, het gaat hier niet lukken om enige discussie te kweken. De man heeft gewoon gelijk. Next.

poursuivant | 23-09-10 | 13:45

Kees van Kooten? Ja toch?

MacVulpen | 23-09-10 | 13:45

Maar alle gekheid op een stokje. In zijn beweringen heeft hij imo grotendeels gelijk.
Dat hij verkiest om niet over hangjonghufters te schrijven is zijn eigen keuze.

Superior Bastard | 23-09-10 | 13:44

Hier nog zo'n kantnochwal stukje van die figuur, vorige week in NRC:
www.nrc.nl/opinie/article2618279.ece/D...

Citaatje:
De oplossingen die u aandraagt stemmen ondertussen niet optimistisch. U pleit bijvoorbeeld voor een opbouwende, samenbindende politieke taal. Maar in kringen van GeenStijl wordt Job Cohen daarom uitgelachen.

„GeenStijl houdt er een uitgekookte strategie op na; ze weten precies hoe ze mensen op stang kunnen jagen. Heel gehaaid. Zo’n Dominique Weesie vindt dat fantastisch, dit soort Spielerei. De kont tegen de krib, lachen! Het is alleen wel een vergissing, deze houding. Mensen hebben ook behoefte zich ergens mee te identificeren: hoop, een politieke toekomstvisie. Laten we ondertussen niet vergeten dat populisme echt niet nieuw is. In de jaren zeventig was het links dat obstructie pleegde en provoceerde. In dit decennium is de beurt aan rechts. De Amerikaanse filosoof Stephen Toulmin ziet dat als een soort conjunctuurgolven, maar dan van emotie.”

GeenStijl als de inversie van Provo?

„Nu ja, het verschil is natuurlijk dat bij links idealen een rol speelden. "

Zeepstra | 23-09-10 | 13:44

"Van de burgers is 85 procent georiënteerd op genot", waar is die andere 15 procent dan meebezig?

D-QON | 23-09-10 | 13:44

D66forlife | 23-09-10 | 13:42
Dan heb je zeker dat interview met hem in Powned niet gezien?

kleingrutter | 23-09-10 | 13:44

Wat is er mis met masturberen met een biertje erbij ?

-banned | 23-09-10 | 13:43

Weer veel te veel aandacht voor deze buiten de werkelijkheid staande mongool.

brienenoord | 23-09-10 | 13:43

Klopt hoor. Gemiddelde Duitser is aardiger/beleefder dan gemiddelde Nederlander.

plaklul | 23-09-10 | 13:43

Ergens heeft hij wel een punt, beetje jammer dat er weer religie bij gehaald moet worden.

R-W | 23-09-10 | 13:42

Ik weet ook wel in welke tijd hij het liefst Duitser was geweest.

*Godwinbokaal oppoetst*

Superior Bastard | 23-09-10 | 13:42

Die man heeft gewoon gelijk. Johny Quid kan wel leuk zitten doen, waar hij uitzonderlijk slecht in slaagt.. Maar goed, laatst nog in Duitsland geweest, moet je zien hoe aardig die moffen zijn. Nederlanders daarentegen vaak chagerijnig

D66forlife | 23-09-10 | 13:42

Die Duitsers hebben goedkopere woningen. Geen wonder dat ze vriendelijker zijn.

blinde kip | 23-09-10 | 13:42

Druiloor eerste klas natuurlijk, maar de gemiddelde Duitser gedraagt zich netter dan de gemiddelde Nederlander. Daar heeft ie een punt.

harry pikkel | 23-09-10 | 13:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken