Achterbaks Unilever ontdekt weblog

Omdat ene Alex Stil op zes februari een van de eersten was die dit filmpje logde. Het toeval (*kuch*) wil dat Stils' onderneming Reddion werkzaam is voor Axe/Unilever. Hij zegt in een reactie deze site met een 'brandmonitor' gevonden te hebben: en inderdaad Danny Kleine staat hoog in de Google rankings. Maar zonder dat hij - volgens Google - ook maar ergens gelinkt is. Dat is een beetje vreemd, maar nog niet alles...
We vroegen de Axe-medewerker Stil om een reactie per e-mail. Vreemd genoeg antwoord Stil dat hij zelf eens met deze Danny gesproken heeft, terwijl het ons maar niet lukt om deze gast te bereiken: "Verder heb ik ook Danny gevraagd hoe hij zo snel de commercial heeft kunnen vinden. Hierbij zijn reactie: "ik heb hem volgens mij gevonden op www.axetouch.com... daar ben ik ook weer via via op gekomen (google ofzo volgens mij) ik was net op die link van je, wel grappig. ik heb toch niets illegaals op mijn site ofzow toch? ik heb geen zin in lawsuits enzow :-)"
Alex Stil is werkzaam bij internet-advertentiebureau Reddion en werkt in opdracht voor onder andere Unilever en andere grote merken. Op Reddion-site onder de afdeling 'free publicity' staat te lezen: "Ook via internet/digitale media kunt u free publicity genereren...Klanten die gebruik maken van Reddpublicity zijn onder meer Unilever en Macintosh Retail Group." Reddion heeft de schijn tegen, zwaar tegen...
Kortom, burgers blijft waakzaam! We deden al eens eerder de voorspelling dat dit soort methoden het in 2004 wel eens kunnen gaan worden. In een simpelere vorm kwamen we het al eerder tegen namelijk.
Inmiddels is het filmpje overal al te vinden, ook bij de viralmarketingsite ttr2. En bedenkt u wel. Voor elk busje antizweetzooi dat u van Unilever koopt, vermoordt god een kitten. Ondertussen schreeuwt ons onderbuikgevoel het maar uit: die Danny Kleine is zooo fake. Wat denkt u, fake or not?