Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PandGestapo mocht camera niet afpakken

hamitkarakoes.jpg Eindelijk weer wat te melden over die belachelijke inval van de PANDGESTAPO in 010. Even geheugen opfrissen: Overal in Nederland vinden door Minister Guusje ter Horst (PvdA) goedgekeurde huiszoekingen plaats zonder verdenking. Zo ook bij Bart van den Berg uit Rotterdam. Hij filmde de inval tot een van de agenten zijn camera afpakte. Enfin, het verhaal is verder bekend. De beelden gingen viral. Iedereen sprak er schande van. Tot YouTube ineens het verzoek ontving om de opnames te wissen. Grote instigator achter dit verzoek tot censuur bleek Hamit Karakus (PvdA). De Chef Huisinvallen van de gemeente vond het een grote schande dat Bart footage van het incident had gemaakt. De wethouder zou in het wetboek wel eens even opzoeken dat filmen in je eigen huis (in tegenstelling tot een huiszoeking zonder bevel) zwaar illegaal & verboden is. Welnu, Hamit is uitgebladerd en komt tot de conclusie dat juist het afpakken van de camera een grote fout was. Daarom: grijp altijd uw camera wanneer De Dienst voor de deur staat! Desondanks drukt Karakus drie aangiftes door tegen Bart wegens de gemaakte vergelijking met de Gestapo. Ofwel, de gemeente zit helemaal fout maar blijft gewoon doorgaan met burgertje pesten. Zeg Feldwebel Karakus *hakklak*. Wann gehen Sie Doempert mal kaputtprozedieren? Komm schon, komm schon...

Reaguursels

Inloggen

Rotterdam zakt langer hoe dieper in de shit met dit bestuur.

Bataaf | 21-01-10 | 15:45

.
"Als je niets fout doet (of niets te verbergen hebt), heb je niets te vrezen."
.
Alleen JIJ bepaalt niet wat fout is!
(of wanneer iets wat nu mag straks alsnog fout is)...

Tieneus | 21-01-10 | 12:23

Voor al blijven roepen; als je niks te verbergen hebt... hebben we dan niet door dat de Nederlandse Stasi zonder reden of aanleiding overal en ten alle tijde je thuis kan overvallen? In het land met de meeste telefoontaps ( wat we ook al gewoon gaan vinden) is geen privacy meer. Kliklijnen. Je kan je hard werkende over buurman anoniem aangeven voor de lol. Wachten tot stasi komt. Ondertussen gaan o.a. de scooterboefjes met uitkering gewoon door met stelen want daar is geen mankracht voor.

snap_shootert | 21-01-10 | 11:56

Ik lig echt dubbel om "Zeg Feldwebel Karakus *hakklak*.".. snel maar weer aan het werk,,... collega's kijken me vaag aan..

Alcoholic | 21-01-10 | 10:33

Het lijkt wel oorlog... en het is wel duidelijk wie er in deze oorlog 'fout' zijn.

bimbam | 21-01-10 | 10:26

Hamit heeft duidelijk zijn eigen cultuur meegenomen, jammer alleen dat het de Milli Istihbarat Teskilati kultuur is

nance | 21-01-10 | 09:15

Gezien de gemaakte vergelijking met de Berlijnse muur had ie beter de Vopo's Stasi kunnen noemen. Men hanteerde bij de Grünen (INTERnationale Socialisten, Hamit) het adagium; Legal, Illegal ist scheizegal.
"Harry, fahr schon mal den Wagen vor!"

said_fred | 21-01-10 | 00:17

Ze waren vast op zoek naar een verborgen ruimte achter een boekenkast.........

onder den dom | 21-01-10 | 00:07

quote uit de link van nu.nl:
Het voorval lijkt te zijn veroorzaakt door gebrekkige wetskennis.
Van wie precies, polizei of Opfer?

Dr. No | 20-01-10 | 23:23

Ik zeg al die filmmakers deporteren naar Rottumerplaat, vooral als ze rotterdamned zijn!

filmmakers worden namelijk niet geapprecieerd in rotterdam, kan ik over meepraten
gezien ik 2 dagen heb mogen zitten omdat ik iemand met een klappertjes pistool had gefilmd.
klappertjes pistool mocht niet , en filmen al helemaal niet, jammergenoeg heb ik niet op beeld dat 6 agenten met getrokken wapens op ons af kwamen rennen. :(

Rotterdam de lompste!

OomAgentFactcheck. | 20-01-10 | 23:12

Ik ken nog wel wat leuke wijken waar ze naar toe kunnen.
Maar ja...... daar zijn ze vast niet stoer genoeg voor.
Laffe honden zijn het met aan de top een zwaar beperkte linkse flapdrol die een vorstelijk salaris ontvangt betaald door de rest van de bevolking.

klein_broertje | 20-01-10 | 23:10

+1 Feldwebel

lauwebal | 20-01-10 | 23:06

kabakub is een nsb´er, oh nee, kan niet, komt niet uit Nederland....

Ayaan Sorry | 20-01-10 | 22:58

Als ik niets te verbergen hebt, waarom wil jij mij dan controleren?!

Weeraanmelden | 20-01-10 | 22:56

Oh... Uh... En als je nou eens WEL eens iets (legaals) te verbergen hebt?

Polemieke Telkamp | 20-01-10 | 22:19

@mambo43
Helaas zijn ze daartoe wel bevoegd, dat hebben de mensen geregeld die wij gekozen hebben, want die hebben toch een houding van: "Ach het plebs mot nu eenmaal gecontroleerd worden en dan nog.... bij mij zullen ze echt niet binnen vallen".

Google maar eens en lees wat de vergaande bevoegdheden wel niet zijn :(

Dat de Gestapo haar bevoegdheden telkens oprekt is nu eenmaal de norm en de geüniformeerde plisie die helpt is nog even vout als 70 jaar geleden. Je weet wel die staan liever buiten te luisteren hoe iemand doodgemarteld wordt dan in te grijpen, maar een camera afpakken is dan natuurlijk ook een stuk veiliger !

Cinq-Marquis | 20-01-10 | 22:18

Vraag aan Fuckje: "Waarom heb jij eigenlijk gordijnen voor je ramen hangen?

Polemieke Telkamp | 20-01-10 | 22:17

De leiders van dit land dienen zich eens goed af te gaan vragen waar ze met het land naartoe willen wanneer zelfs degenen die de wet moet handhaven niet alleen de wet niet kennen, maar er ook niet voor schromen om de wet met voeten te treden wanneer het hen zo uitkomt EN.............. dat er dan nog politici zijn die hen daarbij dekken.
Dit soort praktijken kom je tegen in landen, waar Nederland altijd graag de mond van vol heeft............. China, Turkije etc............ mensenrechten, weten we nog.
.
Het feit dat deze Karakus het belangrijker vindt zijn gelijk te halen dan HEEL DIEP door het stof te gaan is wellicht terug te leiden tot zijn wortels, welke duidelijk niet in Nederland liggen.
.
De vergelijking met de Gestapo mag voor hen dan te ver gaan, feit is gewoon dat het opentrappen van deuren, andermans eigendommen vernielen, binnendringen van woningen zonder wettelijk bevel, hinderen bij het verlaten van de eigen woning, afnemen van eigendommen zonder wettelijke basis......... een sterke overeenkomst vertoont met praktijken welke doorgaans slechts door veiligheidsdiensten worden gebezigd.
.
Wanneer heerschap Karakus het toelaatbaar vindt dat huizen worden betreden zonder dat men daartoe bevoegd is dan stel ik voor dat we met zijn allen eens een bezoek gaan brengen aan het huis van Karakus. ben benieuwd of hij er dan nog zo over denkt ?

mambo43 | 20-01-10 | 22:06

Ja, ja en dan na de eerste Europese moslim-oorlog 2016-2024 roepen: "Wir haben es nicht gewusst".

Cinq-Marquis | 20-01-10 | 21:40

Ja? gaat geenstijl nu die kerel bijstaan met een goede advocaat ofzo?
En Brouhaha | 20-01-10 | 20:25
Hulde!

Da was ik nie... | 20-01-10 | 21:38

El_Tigre | 20-01-10 | 20:21
Precies, je zegt het hel goed! Dit kan zolang het niet ten behoeve van strafvordering is. Dus op het moment dat er fraude met uitkeringen vermoed wordt is men bezig met onderzoek ihkv strafvordering en kan het dus niet. Kan alleen voor controle doeleinden en niet voor opsporing.

de oude nar (5) | 20-01-10 | 20:47

Nou, nog even linkje naar het artikel van Peter(RRdeVries, )http://www.peterrdevries.nl/cover/bij-politicus-geert-w.-kun-je-niet-onderduiken...-voor-hem-moet-je-onderduiken/. Hier wordt Wilders beschreven als "fout" en waarvoor je moet "onderduiken" . Samenvattend links en rechts maakt handig gebruik van 1940-1945 en de pot verwijt... etc

FuckYeah | 20-01-10 | 20:45

Holy shit, gaat die muts van Netwerk even nat als Policor dhimmi! Zo achterlijk zie je ze zelden nog.

Canis Spurcus | 20-01-10 | 20:41

@Persephone | 20-01-10 | 20:04
Ik ben een narcist, dus ja :)

Kaas de Vies | 20-01-10 | 20:41

Meneer Hamit Karakus is toch allochtoon leeghoofd dat zo weinig begrip heeft van het Nederlandse recht dat hij eerst nog zegt: "Nou ja, dat is dus het onderzoek wat ik dus ingezet heb. Ik wil het weten hoe dat in de wet geregeld is.".

Hoe dom kun je zijn? en dat is dan wethouder. Net zo'n fail als Fatima Elatik en Achmed Aboutaleb.

Wezel | 20-01-10 | 20:32

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 18:29

Karakus rijmt wel op kak dus
Maar het ontbreekt mij aan inspiratie
Ontbeer iedere adhortatie
En allocatie deze kut klus

Canis Spurcus | 20-01-10 | 20:32

@Persephone | 20-01-10 | 20:10
Het socialisme heeft patent op totale controle van de staat... Zoals aangetoond door:
1) Stalin, J.
2) Hitler, A.
3) Mao, Z.D.
4) Pot, P.
5) Kim, J.I.

Brouhaha | 20-01-10 | 20:30

Brutaal mannetje, die Karakus. Eerst laat hij zijn mensen wederrechterlijk een woning binnenvallen waarna ze eveneens wederrechterlijk een filmverbod in de binnengevallen woning instellen.
Als hij er dan weken later achter komt dat hij tweemaal fout zat stelt hij niet de sorry-bloemetje-excuses-dikke-kus-procedure in werking maar gaat hij de gedupeerde burgerT ook nog eens kapodt procederen.
*direct afzetten die Karakus*

Lewis Lewinsky | 20-01-10 | 20:27

O? Mag je niet zeggen dat huis-binnenvallen-zonder-huiszoekingsbevel een GeStaPo methode is? Wat is het dan wel? StaSi? Komitet Gosudarstvennoy Bezopasnosti?
.
'If it walks like shit, if it talks like shit, it very probably is shit'.
'Call a spade, a spade'.
Het beestje bij de naam noemen.
.
Tja, das war einmal. In Nederland mag je een Nazi ook geen Nazi meer noemen, zo heb ik vanochtend geleerd van het proces van de eeuw. Want dat is beledigend. Dus, als er een nieuwe Grote Leider opstaat die iets wil met ovens, gas en laten we zeggen postzegelverzamelaars, dan mogen we deze snoodaard geen Nazi noemen anders sleept 'ie ons voor 't gerecht wegens smaad...
.
En zo steekt dit land zijn kop in't zand. Er is hier geen GeStaPo, maar zo af en toe valt een binnen-zonder-kloppen-team je huis binnen en telt je onderbroeken en tandenborstels.
En er is ook geen onderdrukking van de vrijheid van meningsuiting, maar je mag niet zomaar meer alles zeggen anders ga je de bak in, vooral als het over religie gaat.
En er is ook geen beperking in de kunst, maar je kunt maar beter geen schilder van naakten zijn, anders zijn er mensen met baarden die zich gekwetst voelen en die je galerie weleens in de brand zouden kunnen steken.
En het is hier superveilig, maar als je op je fiets door een paar types op een scooter wordt beroofd en zwaar letsel oploopt, mag je vooral niet zeggen hoe die types eruit zagen en al helemaal niet dat ze een bepaalde etniciteit hadden, want die hadden ze niet. Toch?
.
En zo gaan we maar door.... Welkom in de Brave New World die Nederland heet!

Brouhaha | 20-01-10 | 20:25

de oude nar (5) | 20-01-10 | 19:01
Ik zou lid 2 van Artikel 3 van de Algemene wet op het binnentreden nog maar eens goed lezen, voordat je begint te roepen.
.
2. Voor zover de wet niet anders bepaalt, is de burgemeester bevoegd tot het geven van een machtiging tot binnentreden in een woning gelegen binnen zijn gemeente voor andere doeleinden dan strafvordering.
.
Het binnentreden van een woning met een burgemeesters machtiging mag dus wel. Indien zoals lid 3 verklaard: "het doel waartoe wordt binnengetreden het binnentreden zonder toestemming van de bewoner redelijkerwijs vereist."

El_Tigre | 20-01-10 | 20:21

@ Frau Antje
eet smakelijk
de tandarts | 20-01-10 | 20:04

Dank u, dankoewel,
't buikje begint behoorlijk vol te raken.
Mocht je nog trek en/of honger hebben..
Staaat nog eten bereid in het dorp van Karst Tates,
waar ik woon..

Frau Antje | 20-01-10 | 20:10

Het blijft toch altijd bijzonder om te zien dat die communistische, Mao trekjes bij de PvdA blijven hangen. Controle, controle vanuit de overheid, denkt u zelf niet als burger, de overheid weet wat goed voor u is. En Bos maar roepen dat de boodschap niet begrepen wordt..

Persephone | 20-01-10 | 20:10

uhm zomaar met zijn allen met "een goede reden" een huis in kunnen lopen is suf. En er dan niet tegen kunnen dat je gefilmd wordt is nog suffer. Het is goed dat dit soort dingen heel lang in het nieuws blijven, anders worden ze gewoon terwijl ze niet gewoon zouden moeten zijn.

Cousin Avi | 20-01-10 | 20:10

Jammer Nederland, wat verloederen we.

Mr. Peanut | 20-01-10 | 20:06

Xzae-lm | 20-01-10 | 19:37
Ik noemde bijstandsfraude als voorbeeld. GS en haar reageerders zijn de eersten die uitkeringstrekkers bij de lurven nemen en helemaal afmaken. Als er dan iets aan gedaan wordt is het ook weer niet goed. Wat weet iemand over die man die dat filmpje gemaakt heeft en hoe vaak hij misschien al gewaarschuwd is?

Elisabeth2 | 20-01-10 | 20:05

En zo glijden we in Nederland steeds verder af. Terwijl de overheid zich van alle fatsoen ontdoet wordt de bevolking in een keurslijf van overdreven politieke correctheid geperst. Bah...

Franciscus Borchwerf | 20-01-10 | 20:05

@Kaas de Vries, Persephone is ook een jurist, zeker weten dat u dit wilt?

Persephone | 20-01-10 | 20:04

@ Frau Antje

eet smakelijk

de tandarts | 20-01-10 | 20:04

Niet te geloven dat iemand die bruinogige malloot nog serieus neemt.

de tandarts | 20-01-10 | 20:00

@Xzae-lm

Dat ben ik helemaal met je eens. En dat is nou ook zo goed aan GeenStijl, alleen kan het wat minder anti-pvda. Alle slechte bestuurders zijn gelijk, ongeacht welke partij. Dat de PvdA veel bestuurders levert, komt omdat ze redelijk in het midden zitten, vaak ook nog eens groot zijn. Zeker in de grote steden.

doe us niet | 20-01-10 | 19:59

@Zeddegeizot

Ken het verhaal wel, en jij denkt via internet iemand te kunnen vertellen zijn muil te houden? Aha...

doe us niet | 20-01-10 | 19:57

@Persephone | 20-01-10 | 19:53
Wil je met mij trouwen, nadat ik op juriste ben uitgekeken?

Kaas de Vies | 20-01-10 | 19:57

@doe us niet | 20-01-10 | 19:44
Ik denk dat het voor de persoon in kwestie best goed voelt dat GeenStijl hier dingen over publiceert, zo kunnen ze het niet makkelijk onder tafel vegen. Ga zo door!

Xzae-lm | 20-01-10 | 19:57

Zeg " juriste " bij welk pakje boter heeft u de bul, rechtsgeleerdheid, cadeau gekregen? Uw opmerkingen raken kant nog wel, erger nog, ze zijn infaam en abject!

Persephone | 20-01-10 | 19:53

Frau Antje | 20-01-10 | 19:40
;)

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 19:51

doe us niet | 20-01-10 | 19:44
Tsjek je feiten. Vervolgens: Nadenken. En tot die tijd: Muil houwe.

Zeddegeizot | 20-01-10 | 19:46

GeenStijl doet weer lekker Popie-Jopie. Een ander heeft een filmpje gemaakt en de politie op bezoek gekregen. Dan poept één of ander redactielid er weer een anti-pvda artikel uit en GeenStijl heeft weer genoeg geld verdient vandaag.

doe us niet | 20-01-10 | 19:44

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 19:35
Dankoewel;
Vooral de roedjak, daging smoor is niet te versmaden!

Frau Antje | 20-01-10 | 19:40

Oh maar dan mag Geenstijl het woord PandGestapo in deze context ook niet gebruiken

Moeder Gans | 20-01-10 | 19:38

@Elisabeth2 | 20-01-10 | 18:43
Je moet niet zo moeilijk doen, als er bijstandsfraude wordt vermoed kan er gewoon een huiszoekingsbevel worden verkregen. Dat ding hebben we overigens om te voorkomen dat elke willekeurige ambtenaar 'even komt kijken'.

Toch een beetje belachelijk, in eerste instantie staat deze bewoner in z'n recht, de ambtenaren vinden van niet en begaan een strafbaar/niet toegestaan feit, de bewoner reageert door de vergelijking met gestapo te trekken (klopt aardig imho). Ondanks dat de ambtenaar fout was wordt de bewoner toch gestraft?

Dus: Motoragent daagt een 'normale' motorrijder uit tot iets te hard rijden, en houdt hem vervolgens staande? heette dat geen uitlokking?

Xzae-lm | 20-01-10 | 19:37

Het door een ambtenaar bewust achterhouden van potentieel bewijsmateriaal. Mag niet he?

Moeder Gans | 20-01-10 | 19:35

Frau Antje | 20-01-10 | 19:33
Smakelijk ( oh, wat zegt tie nu ) pop !

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 19:35

Uit de bundel " Nee, jij kunt niet timmeren" het gedigt:

Haar Strijd.

Ten tijden,
de avond viel en er
een man
mijn huis betrad.
Zat mijn vrouw
te breien.
Met 2
spijkers
in
haar hand.

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 19:34

ooit over nagedacht bij wíe ze de deur intrappen? nou dan..

Hek van Dam | 20-01-10 | 19:33

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 19:22
Hartelijk hallo Teun,
Je hebt gelijk.
*gaat verder met Indische rijsttafel naar binnen te werken*
;)

Frau Antje | 20-01-10 | 19:33

mooi, zo hoort het tenslotte ook. Je hoeft niet altijd te luisteren naar opgefokte politiestandjes.

sufkut | 20-01-10 | 19:32

@de oud nar: dus als je een uitkering nodig hebt wordt je gechanteerd om dit soort overheidsknokploegen toestemming te geven je huis overhoop te halen en de boel te vernielen? Ik ga echt nog eens naar Duitsland verhuizen...

sjonnie | 20-01-10 | 19:28

Gestapo betekent toch in PvdA-termen Geheim Egocentrisch StadsToezicht Asociale Politieke Organisaties. Waar zeurt die man nou over ?

Nestorix | 20-01-10 | 19:26

*mompelt iets over het panopticon waarin wij nu lijdend voorwerp zijn*
*mompelt over "nu zij hier de baas zijn, verhuis ik wel naar Istanbul"*

Zeddegeizot | 20-01-10 | 19:25

Je Verzint Het Niet | 20-01-10 | 19:11
Vergeet de bubbels niet en hou je voordeur dicht.
Je weet nooit..

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 19:24

Lekker weer van mijn geld procederen... En nog uitkijken wat je zegt hier want een aanklacht heb je schijnbaar zo aan je broek hangen...

Tommygunner | 20-01-10 | 19:22

Stelletje blauwduivels. Hun eigen pandjes in- en uitwendig behangen met camera's in het kader van registratie, maar het niet accepteren als een burger misstanden vast wil leggen in zijn eigen domicile?
Driedubbel jakkes, en ik zal morgenochtend bij de bakker nogmaals 4 ons lulkoekjes bestellen voor meneer Karakus.

Wat dies meer zij | 20-01-10 | 19:22

Frau Antje | 20-01-10 | 19:20
Eensch.
Peter R is de weg een beetje kwijt.

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 19:22

Als Gestapo niet mag, noemen we deze wetsdienaars toch gewoon; Grune Polizei.

K_Emmer | 20-01-10 | 19:21

OT
Bram Moszco
deelde weer rake klappen uit bij bouvelard..

Frau Antje | 20-01-10 | 19:20

k-schaaf | 20-01-10 | 19:02
WTHF?

plastic zakje | 20-01-10 | 19:18

@Elisabeth2 | 20-01-10 | 18:43
Goed zo, u hebt het niet begrepen.
Bovendien, er is daadkrachtig en er is Gestapo.

Libertanimal | 20-01-10 | 19:11

@Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 19:07
eh .... 'allo 'allo, Yvette doe ik zo ...

Je Verzint Het Niet | 20-01-10 | 19:11

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-01-10 | 19:05
Ergens geloof ik niet dat het "zomaar" gebeurt. Maar ik kan het mis hebben en dan is het godgeklaagd dat er zonder enige vooraankondiging om 6 uur 's morgens een stelletje rukkers voor je deur staan die binnen willen komen. Zou ik ook niet pikken.

Elisabeth2 | 20-01-10 | 19:10

@Elisabeth2 | 20-01-10 | 18:43

Wat een grote berg onzin, sociale fraudeurs worden al jaren gepakt door middel van iemand achtervolgen en kijken wat hij doet. Werkt al jaren goed. En nu u toch begint over sociale fraude, deze mensen moeten ook betaald worden, waarna er bij mij de vraag opdringt, is heel dit plan wel rendabel ? Gaan we 200 mensen inhuren om jaarlijks 10 sociale zaken op te sporen die we anders niet hadden gevonden ? De maatregel moet in verhouding staan tot de situatie en dat doet dit op geen enkele manier.

Anarki | 20-01-10 | 19:09

Je Verzint Het Niet | 20-01-10 | 19:06
Ga je gang.
;)

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 19:07

@Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 18:29
He, rijmen was mijn ding .... gisteren ....

Je Verzint Het Niet | 20-01-10 | 19:06

"uitham karkas is anagram voor Hamit Karakus"

k-schaaf | 20-01-10 | 19:05

Elisabeth2 | 20-01-10 | 18:43

Als een bijstandsmoeder verdacht wordt van bijstandsfraude dan zal het bijna niemand betreuren als er een officieel aangekondigd bevel tot huisdoorzoeking word afgegeven.

Maar het steekt veel mensen heus dat elke persoon woonachtig in Nederland eventueel kan worden geconfronteerd met agressieve ambtenaren die zomaar je woning komen bennindrengin omdat je ergens leeft.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-01-10 | 19:05

spanarchist | 20-01-10 | 18:51
Ik ben uit pure wanhoop maar RTLboulevard gaan kijken.
En dat hield ik ook geen 2 minuten vol.

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 19:04

-weggejorist-

k-schaaf | 20-01-10 | 19:02

sjonnie | 20-01-10 | 18:48
Binnen treden van een woning tegen de wil van de bewoner kan alleen met een machtiging van:
a. de advocaat-generaal bij het gerechtshof;
b. de officier van justitie;
c. de hulpofficier van justitie.
De burgemeester kan geen toestemming hiervoor verlenen.
Wat hier gebeurt is binnentreden met toestemming van de bewoner. Door het aanvragen en verkrijging van een uitkering gaat men accoord met het feit dat men ter controle van het verkrijgen van de juiste uitkering zal meewerken aan deze controle. Men is dan ook verplicht ambtenaren van de gemeente binnen te laten.

de oude nar (5) | 20-01-10 | 19:01

Die man is een Karakus van zichzelf!

Kaas de Vies | 20-01-10 | 18:58

Ik vindt de vergelijking met de Gestapo in deze zaak volledig terecht.
De Gestapo zelf zou van zoveel schofterigheid nog kunnen leren.

Beëlzebul | 20-01-10 | 18:58

Stomme nepgestapo's, de echte gestapo had van die video niets meer heel gelaten, net als van Bart van den Berg, die hadden ze gewoon een nekschot gegeven, omdat het kon.

..zapper | 20-01-10 | 18:57

Die Hamid toch, nog niet zo lang politicus en nu al tot op de beenderen verrot.
Arm schaap.

Fleauxe | 20-01-10 | 18:55

Ja maar wacht eens eventjes. Als de desbetreffende diender allang intern is aangesproken op het feit dat hij zijn bevoegdheden te buiten is gegaan dan heeft deze diender toch allang excuses aangeboden aan deze beste Bart en is iedereen toch allang weer vriendjes.

Of denk ik dan te simpel en is Bart alleen maar een niet ter zake doende vervelende figurant in deze hele kwestie ?

iatocaun | 20-01-10 | 18:53

@koen_c_s | 20-01-10 | 18:46
schavotje maken lukt ook nog wel.

rn1970 | 20-01-10 | 18:53

Ondertussen krijgt Mohammed R. (GroenLinks), die geen bescherming nodig heeft, van de PO weer eens alle ruimte om uit te leggen waarom het zo gevaarlijk is dat Wilders, die 24/7 bescherming nodig heeft vanwege de neven en politieke bondgenoten van Mohammed R, dicht bij de politieke macht zit.

spanarchist | 20-01-10 | 18:51

Hamit Karakus. Bekt wel lekker modern als je op iemand zijn deur staat te bonzen.
Aufmachen Polizei klinkt toch ouderwetser.
'Hamit Karakus!'
'Hamit Karakus of we breken je deur open!'
'Hamit Karakus of we steken de boel in de hens!'
'Hamit Karakus!'
Of mag je dat niet zeggen, Hamit Karakus.

mail cheauvinist pic | 20-01-10 | 18:50

Waarom zitten we al zo lang met die klote PVDA en dit belachelijk armetierige kabinet! Wordt tijd om die hele zooi te verbannen naar een nader te bepalen eiland! Als je het IQ en EQ van het hele kabinet opteld kom je niet hoger dan 90 gemiddeld! Ze snappen het niet ze kunnen het niet en het zal nooit iets goed opleveren.

DonRay | 20-01-10 | 18:48

Ik begrijp uit de "Algemene wet op het binnentreden" dat de Burgemeester een machtiging heeft moeten tekenen voor het zonder toestemming van de bewoner binnentreden van de woning. Zo'n machtiging heeft een beperkte geldigheidsduur, en geldt maximaal voor 4 adressen. Laat maar eens zien die machtiging.

sjonnie | 20-01-10 | 18:48

Hoeveel paspoorten heeft die Hamid eigenlijk? En zo ja, waarom niet?

doskabouter | 20-01-10 | 18:48

[email protected] | 20-01-10 | 18:18
Hier staat ook altijd alles open en ik heb niets meer om te verbergen. Alles is weg.

Elisabeth2 | 20-01-10 | 18:47

mooi duitsch accent Herr Landa

Spinaziee | 20-01-10 | 18:47

@juriste | 20-01-10 | 18:45
Wat is de aanleiding? En hoe vaak komt dit voor? Ik heb hier nog nooit van gehoord, ik zal eens navraag doen.

Kaas de Vies | 20-01-10 | 18:46

rn1970 | 20-01-10 | 18:32
Da's fijn, dan hoef ik me in het vervolg enkel nog toe te leggen op het aanleggen van een fikse voorraad fakkels en rieken.
Verder alleen nog maar een timmerman zien te strikken voor een schavotje, en we zijn d'r helemaal klaar voor.

koen_c_s | 20-01-10 | 18:46

Kaas de Vies | 20-01-10 | 18:44
Eigen initiatief van ziekenhuispersoneel, dat de persoonlijke bezittingen afpakt. Geen enkel orgaan die dit oplegt.

juriste | 20-01-10 | 18:45

Beetje in de gaten houden of gemeenschapsgeld wel goed terecht komt, niks mis mee. Maar als de burgert zegt: 'Je komt met je hufter-team m'n huis niet in.', staat die ook in zijn goed recht. Dus gestapo-vergelijking gaat wel degelijk op. Arrogante kutpolitici.

Achterdocht | 20-01-10 | 18:44

@juriste | 20-01-10 | 18:39
Nou gezien de laatste incidenten bij ziekenhuizen, geen overbodige luxe.
Maar kunt u mij vertellen vanuit welk orgaan/instantie dit dan opgelegd wordt?

Kaas de Vies | 20-01-10 | 18:44

Ja, iedereen diepverontwaardigde tranen huilen als er weer eens bijstandsfraude gepleegd wordt door een arme moeder met vijf bloedjes van kinderen, met een illegaal inpandige goed verdienende vriend.
Maar als er dan eens daadkrachtig ingegrepen wordt en gecontroleerd wordt door een gemeenten is het hek van de dam.

Elisabeth2 | 20-01-10 | 18:43

Ik zie helemaal geen filmpje van een huiszoeking op Dumpert, maar een reclame van Opel. Na 5 seconden heb ik maar weggeklikt.

Le Bref | 20-01-10 | 18:40

En... Karakus is een Nazi!

threewing | 20-01-10 | 18:40

Huiszoeking is nog daar aan toe. Maar mensen weten niet dat ze in gewone ziekenhuizen kunnen worden overvallen en naar de isoleercel kunnen worden geleid, zonder recht op een advocaat. Volgens de wet mag het niet, maar het gebeurt wel.

juriste | 20-01-10 | 18:39

Toch maar weer even benadrukken, gewoon omdat het kan: Karakus is een PvdA'ert!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-01-10 | 18:37

De overheid verloedert...

sjonnie | 20-01-10 | 18:36

Als ik nu een chaufeur ben of werk in de medische zorg dan moet ik voldoen aan allerlei kwalificaties. Lijkt mij dat voor het binnendringen van een woning, zonder huizoekingsbevel, de garantie moet worden gegeven dat alles volgens regels verloopt. Dus zet maar een certificeringstraject op en niet een stel VMBO'ers.

Atlantis-95 | 20-01-10 | 18:34

Und ich werde mal sagen zur `Partei von andere Brieftasche` lick mir am Arsch.

Pierre Snot | 20-01-10 | 18:34

De gevolgen van de Turkse coup in de gemeenteraad zal PvdA-Rotterdam nog wel duur komen te staan in maart.

blinde kip | 20-01-10 | 18:33

Gelukkig had vrind Bart zijn typemachine onder de vloer verstopt.

Ashtrey | 20-01-10 | 18:33

@De kantonnier | 20-01-10 | 18:24
Om te ondergaan of te aanschouwen?

Libertanimal | 20-01-10 | 18:32

@koen_c_s | 20-01-10 | 18:30
Ik hoop het,ben al druk bezig PEK en VEREN in te slaan.

rn1970 | 20-01-10 | 18:32

Objection u'r honour "Komm schon".. Duitsland is die rit gepasseerd.

larie | 20-01-10 | 18:31

Beste Meneer Karakus, als je niet als Gestapo betitelt wenst te worden, moet je je niet als zodanig misdragen.

Dit soort huiszoekingen zijn schandalig, verboden (huisvredebreuk), en inderdaad Gestapo-achtig. Niet alleen het zielige camera-afpakwerk.

sjonnie | 20-01-10 | 18:31

Tja, dat dit maar een fikse staart mag krijgen bij de aanstaande lokale verkiezingen.

koen_c_s | 20-01-10 | 18:30

2010 equals 1984

larie | 20-01-10 | 18:29

Hamit Karakus.
* rijmelarij achterwegen laat *

Teun van het Tuinpad | 20-01-10 | 18:29

politiestaat -1
controle&terreur is de sleutel om het volk te verslaven.

Witte Gij't | 20-01-10 | 18:28

Hebben we uberhaupt nog Nederlandse bestuurders?
PvdA grossiert wel in dit soort bestuurders, klein beetje erg veel doorgeslagen als je het mij vraagt.

Mask | 20-01-10 | 18:26

@fuckje | 20-01-10 | 18:18
Inderdaad en als die dan gelijk die burgermeester meeneemt is mijn dag weer goed.

rn1970 | 20-01-10 | 18:26

Gelukkig is het één en ander ook wel duidelijk geworden in de PrivacyBarometer waarin slechts een paar partijen het maar opnemen voor de privacy: SP, Groenlinks en de PvdD... www.privacybarometer.nl/ we kunnen gezien de peilingen dus nog meer druk op die privacy en nog meer pandgestapo verwachten. Gelukkig hebben we de SP nog: rotterdam.sp.nl/bericht/38544/091117-s...

operator_4 | 20-01-10 | 18:25

Ach karakus liep vorige week te roepen in de landelijke media dat hij de vergunnning van de essalam-moskee zou intrekken als er binnen een week niet duidelijk was of de moskee afgebouwd zou worden.Terwijl ik drie weken geleden al wist dat hij een deal heeft gesloten dat DURA-VERMEER de moskee afbouwt en de gemeente hoogst waarschijnlijk garant staat voor de financiën. En wat verbaast me(totaal niet) begin deze week een klein berichtje bij rijnmond TV dat er weer begonnen was met de bouw en de aannemer garant staat voor de afbouw. Het is een smerige huichelaar die alles doet om wat stemmen te winnen in Rotterdam,omdat ze de(leefbaarrotterdam) bui al zien hangen.

rn1970 | 20-01-10 | 18:24

libertanimal:
Ik hoop het!!

De kantonnier | 20-01-10 | 18:24

Grappig dat de grootste fascist een Turkse (?) PvdA Rotsturmfuhrer is.

Nee dus! | 20-01-10 | 18:23

Waar zou dit eindigen? Openbare willekeurige visitaties?

Libertanimal | 20-01-10 | 18:20

Die Hamit was in de veronderstelling dat het groot kalifaat reeds gevestigd is in Rotterdam, jammer joh.
Voortaan de tweede agenda niet zo duidelijk naar voren laten komen. Gaan de mensen rare dingen van denken.

Guusje Nadorst | 20-01-10 | 18:20

Hier staat de deur voor iedereen open, we hebben niets te verbergen, maar ja; dit is Groningen he ;-)
Maar.... on topic: Die wethoudert moet weg!

fuckje | 20-01-10 | 18:18

Niet te geloven dat zo iemand wethouder is. Wie is daar voor verantwoordelijk?
Een Wet-Houder is-ie niet.

sjonnie | 20-01-10 | 18:18

En het wachten is op de 'ik heb toch niets te verbergen losers'.

blinde kip | 20-01-10 | 18:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken