Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dit is Joop. Declaratiekampioen te Utrecht

jopie.jpg Dubieuze onkostenvergoedingen in Utrecht hebben sinds de affaire Aleid Wolfsen (PvdA) ieders hoogste prioriteit. Zo worstelden verslaggevers van RTV Utrecht zich door twee verhuisdozen met bonnetjes van het Utrechtse provinciebestuur. En wat blijkt? De nauwelijks democratisch gekozen burgemeester Wolfsen heeft het graaien niet van een vreemde. Meer bestuursleden eten uitgebreid uit de door burgers betaalde staatsruif. Zo heeft gedeputeerde Joop Binnekamp van de VVD in twee jaar tijd meer etentjes gedeclareerd dan al zijn collega's samen! Weldoorvoede Joop schoof ruim achtduizend euro aan dure etentjes in sjieke restaurants als Karel V en Kasteel Heemstede te Houten door naar de provinciekas. Officieel natuurlijk om tussen de reerugjes en hazebout door die nog te realiseren woonwijk met louche ontwikkelaars er door heen te jassen. Maar het zal ons niet verbazen als Joop zich stiekem ergens in de Napoleontische vleugel liet aftrekken door een Poolse hoer. Let wel, dit laatste is niet bewezen. Maar waarom declareert de ene collega van Binnenkamp helemaal niets, terwijl een ander doodleuk op kosten van de gemeente een vakantie achter een congres in Nieuw-Zeeland aanplakt? Aanpakken dit zich onbespied wanende provincietuig. Oplichters.

Reaguursels

Inloggen

Niet zo zeuren, dat uit eten gaan is goed voor de Horeca.

superzeiker | 21-08-09 | 12:13

Wat is er mis met 8k in twee jaar? Als ik naar mijn baas kijk, gaat dat er bijna per maand doorheen. Het is niet meer dan logisch dat de hoogst geplaatste altijd de rekening pakt. En dat één keer een lunch met een collega die ook een vriend is voor slechts 5% werkgerelateerd is, is fijn op het randje. Maar werk jij vijf minuten langer als je collega een goede grap heeft verteld en je dus even niet werkt??

Let ook dat deze gedeputeerde al die avonden niet voor zijn prive heeft gezeten. Als dit netjes in uren uitbetaald zou zijn, begin je bij 8k met tellen..

Dus Joop: Eet smakelijk!

Delphin | 21-08-09 | 00:35

dat er ook gedeputeerden zijn die nooit een etentje declareren, zou natuurlijk kunnen zijn dat die alles zelf betalen, maar ik ben bang dat ze alleen maar op onze kosten gedeputeerd zitten te zijn en voor de rest helemaal niks doen voor al het geld dat ze uit de staatsruif vreten. die gasten hebben er dus gewoon helemaal niks van begrepen. Joop begrijpt het zo te zien wel degelijk heel goed.

tismaareenmening | 20-08-09 | 22:59

Misschien heeft die gast daar wel een goeie reden voor, dat zijn vrouw niet kan koken bijvoorbeeld.

Maar meer dan 7 rooitjes aan etentjes declareren??? Pfoe, daar kan je heel veel voor naar de Chinees.
Kwestie van een declaratiebeleid doorvoeren en naleven. Is bij bedrijven heel normaal. En btw check de belastingdienst eens na wat je mag declareren aan zakelijke etentjes. Het zal me trouwens niet verbazen als deze lui ook nog een netto onkostenvergoeding bovenop hun maandelijkse toelagen krijgen. Schrijnend is weer het verhaal dat eentje het voor elkaar heeft gekregen om de reis en verblijfskosten van zijn vrouw te declareren. In dat milieu is het per ongeluk, als loonslaaf krijg je daar voor op je flikker.

Fireblade1971versie2 | 20-08-09 | 22:10

Gelukkig de grote blonde God toch nog in het topic weten te krijgen. Nu de Finnen (die overal de schuld aan zijn, en dan met name aan de files) nog.

Flippo | 20-08-09 | 21:55

Dit gaat Rutte stemmen kosten!
Dit gaat Rutte stemmen kosten!
Dit gaat Rutte stemmen kosten!
Dit gaat Rutte stemmen kosten!
En ome Geert wordt weer de grootste!

Czaartje | 20-08-09 | 20:10

Schandalig instelling van Jopie! Las dat hij een business class ticket KLM voor zijn vrouwtje had gedeclareerd. Die man weet niet hoe hij moet budgetteren! En gaat op kosten van de hardwerkende belastingbetaler op grote voet leven. Ongehoord. Heb een een mailtje gestuurd en ook naar zijn baas heumeux Rutte. Schandalig!

Czaartje | 20-08-09 | 20:07

Kuil laten graven ,op zijn knieën ervoor laten zitten en een nekschot zoals in China.Weg met dat tuig.

blauwe zander | 20-08-09 | 18:02

Laten we hopen dat de Provincie Utrecht ingrijpt en 'Weldoorvoede Joop' na zijn metamorfose verder gaat als 'Starving Marvin'. Maar in Utrecht werken zoveel incompetente faalhazen in overheidsdienst dat we hier niet te veel van hoeven te verwachtten. Laten we hopen dat Joop en 'Hauptstürmführer' Wolfsen uiteindelijk hun eigen graf graven.

The Anarchist | 20-08-09 | 17:35

Hahaaa, wat een hoofd.

Pirulero | 20-08-09 | 12:58

Wedden dat die lul ook nog dikke fooien geeft van onze belastingcenten, vooral als de bediening uit leuke dames bestaat. Schaam u, viezerik!

Verhip | 20-08-09 | 12:48

Je zou het ook andersom kunnen zien, misschien is hij een van de weinigen die WEL werkt.

Er is niets mis mee om je goede contacten of gasten (voor een provincie, bijvoorbeeld potentiele investeerders etc.) mee uit eten te nemen, of je nu voor de overheid werkt of voor het bedrijfsleven, integendeel het is noodzakelijk. En uit eten in Nederland is natuurlijk niet goedkoop, etentje met 4 personen ben je al snel een paar honderd Euro kwijt, dus 8000 Euro in twee jaar is in feite helemaal niet zo veel.

Ik heb dus meer argwaan naar zijn collega's die dit helemaal niets declareren, omdat dat namelijk betekent dat ze hun werk niet doen, en lekker om half zes naar huis gaan om bij moeder de vrouw hutspot te gaan eten.

In tegenstelling tot deze man, die kennelijk zijn best doet om het belang van de provincie te netwerken en zijn gasten goed te ontvangen, ook al moet hij daar zijn avonduren voor opgeven. Want ook netwerken is werk, en noodzakelijk als je eenmaal een bepaalde positie hebt.

Japannert | 20-08-09 | 11:16

If you pay pay peanuts, you get monkeys!

keerf | 20-08-09 | 11:09

"Louche projectontwikkelaars": dat is een pleonasme! "Projectontwikkelaar" volstaat, en dan weet iedereen dat het gaat om een louche type in een veel te dure Mercedes, met veel zwart geld.

Brouhaha | 20-08-09 | 10:40

Schandalen en de VVD? Ach gut, nee toch.
*kikker in de keel aan*
"Dat doen we niet in Nederland, even Arthur bellen, die lost het wel op"
*kikker weer uit*

theo&thea | 20-08-09 | 09:30

Die poolse hoer zou mij niet verbazen, hij had al de bijnaam "de viezeman" dus.. .

oudere jongere | 20-08-09 | 09:09

Damn, wou dat ík elke dag 21 euro aan eten kon besteden........

Denis6556 | 20-08-09 | 08:58

Hak hem kapot, elke graaier aan de schandpaal, tot zijn kinderen zich schamen om hem pappa te noemen. Helemaal gehad met deze diva's de schande moet ondraaglijk voor ze worden.

Fragony | 20-08-09 | 08:54

Hey Brusselmans! Wakker worden! Prvinciebestuurders schuiven nooit bonnetjes door naar 'de gemeentekas'. Daar zijn Provincie besturen voor! Tekstueel en journalistiek prutswerk. Ander werk zoeken, dacht ik zo. Sukkel. Lutsert.

Neil Armstrong | 20-08-09 | 08:48

JoepMeloen | 20-08-09 | 07:38
Diezelfde overheid legt anders wel de wegen aan waarop jij vanmorgen in je Ope Astra naar je werk bent gereden. Altijd maar dat gekanker, wat koop je daar nu voor? Wees een positief man, dat is voor jezelf ook veel leuker!

Flippo | 20-08-09 | 08:47

Wolfsen en zijn bende (geld)wolven. Kansloze idioten, patatje met en een kroket is toch niet meer dan 5euro.

hamer de hamerhaai | 20-08-09 | 08:47

Ongelofelijk hoe die prinsjes overal mee weg kunnen komen! Moet je als gewone burger eens wat te veel zorgtoeslag hebben gehad... Bijna alle bestuurders belazeren de boel volgens mij! Walgelijke cultuur... Ik moet ook lunchen op het werk, maar krijg nog niet eens de helft vergoed! En wat die graaier per jaar aan etentjes declareert is voor mij 1/3 jaarsalaris!

Doc Damage | 20-08-09 | 08:35

Dat die Joop de de boel loopt te belazeren is duidelijk.... Maar kan GS nog eens onderzoek doen naar die Wolfson.... ex-rechter, nu burgervader, Vogelaarwijk Vriend, Pvda'prominent''/regent/elite.... en zakkenvuller. Ze moesten/zouden in het gemeente huis nog met de pet rond om z'n uitje te financieren van 8 maanden geleden. Dat was inmiddels al door een ''foutje'' al betaald uit de gemeente/gemeenshapskas. Ben benieuwd hoe daar e.e.a de vork in de steel zit.... ??? Zal me niet verbazen dat de heren/dames volksvertegenwoordigers Utrecht alles lopen te verbloemen en gewoon weer maximaal hun zakken lopen te vullen. Overheid.......... Zum kotsen!!!!!!!.....

JoepMeloen | 20-08-09 | 07:38

[Hete aardappel in keel mode aan:]
Hé kearel, we nemen een goed wijntje bij de ganzelever heur hahaha. het is toch op kosten van dat gepeupel. En een Havana is ook wel lekker hahaha
[Hete aardappel in keel mode Uit]

ja, de kotsballen van de samenleving.....

Gemeen Mosje | 20-08-09 | 02:09

8000 euris?? pak in in een dag (of halve). Zeker in deze goede tijden: lekker goedkoop pandjes kopen...

echt_links | 20-08-09 | 01:55

@zeg maar jansen
Wees eens eerlijk wat heb je liever, een grijze ganze- dan wel eendenlever waar je 80 minuten op moet wachten en omdat iemand anders er veel voor gaat betalen ook nog moeten zeggen dat het erg lekker is of een lekkere Mac met spek met 0,5L cola met veel ijs. Ha, ik weet het wel hoor!

Slomo | 20-08-09 | 00:04

smerige spelletjes!

basj | 19-08-09 | 23:25

@ Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 20:59

Je doet je naam geen eer aan mister of denk je wel?

ecologiste | 19-08-09 | 23:22

@Chipdude | 19-08-09 | 22:31
lees ff verder: fweddy | 19-08-09 | 17:05
overigens "communisten" zijn ook maar gewoon mensen hoor... ik mag ze alleen niet zo

fweddy | 19-08-09 | 23:18

Joop is maar een schriel menneke, dus declareren van etentjes acht ik niet als greautste kostenpost, maar een gezegde luidt: kleine mannen greaute jannen, dus de uitleg van de Peaulse hoer, acht ik meer aannemelijk.
Dank U.
P.S. het woord zakkenvuller is dus eigenlijk niet zeau van toepassing...

kneuterzak | 19-08-09 | 23:18

Enuuuuuuuh, we blijven het gewoon pikken met z'n allen.
Weg met die VVD bal.

robert39 | 19-08-09 | 23:07

@ Flippo | 19-08-09 | 19:16

heeft dus gewoon gelijk

nuanceman | 19-08-09 | 23:07

gaat nergens over. is een slecht etentje per week (76,93 euri) of fatsoenlijk per 2 weken. ik declareer meer

nuanceman | 19-08-09 | 23:03

nlshit
gek dat je in een eerdere post zegt dat ALLE ondernemers zo zijn en nu ben je er zelf een mmmm maar blij dat je zo een nobel persoon bent dat zich altijd aan alle regels houdt.
funny man.

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 22:49

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 22:31

Yep zal er zalf wat van maken, lukt echt wel.
Zo somber zijn we niet hoor.
Ben ook ondernemer maar op een andere manier.

nlshit | 19-08-09 | 22:37

Gavrilo | 19-08-09 | 22:26
Fail to see your point.. maar het zal best gozer.

Pandora | 19-08-09 | 22:36

Flippo | 19-08-09 | 22:25
Helemaal waar. Maar waar het om gaat is dat die 8k uit dit topic nou niet bepaald het einde van de wereld is. Sterker, ik snap wel hoe dit werkt en volgens mij heeft het weinig te maken met hebberigheid of graaien. De man neemt zijn relaties mee naar een goed restaurant, so what. Moet 'ie bij de burger king gaan zitten dan?

Pandora | 19-08-09 | 22:33

nlshit
tuurlijk geef maar weer anderen de schuld voor je kut leven, en maar klagen en zeuren, je zal er toch echt zalf wat van moeten maken.

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 22:31

@fweddy | 19-08-09 | 16:45
Niks communist! Maar als je zo declareert moet er wel iets aan de regels gebeuren. De kans is klein dat meneer volledig gelijk heeft en de regels heeft nageleefd zoals ze bedoeld zijn.

Chipdude | 19-08-09 | 22:31

Pandora | 19-08-09 | 22:15
Jaja als je genaaid wordt dan ook zoenen hè

Gavrilo | 19-08-09 | 22:26

Pandora | 19-08-09 | 22:15
Maar de Nederlander wil graag genaaid worden. 1 procentje meer op een bank in het verre IJsland. Zo ver weg, dat je donders goed weet dat je je geld nooit terug kan halen door in een lange rij bij de kassier te gaan staan. En dan boos worden als je geld verdwenen is. En tegen Wouter Bos beginnen dat hij de schuld is. Nee mensen, het is je eigen stomme schuld, had je maar niet zo hebberig moeten wezen. En nu moet ik van mijn belastingcenten de hebberigheid van die Hollandse kruideniers terug betalen. Opzouten.

Flippo | 19-08-09 | 22:25

Gavrilo | 19-08-09 | 22:08

Natuurlijk, belasting onduiken en declaren wat we kunnen.

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 22:00

dat is waar we als Nederlanderse ondernemers het best in zijn.
Bah lijken wel Top Ambtenaren.

nlshit | 19-08-09 | 22:22

Gavrilo
ach het is meer creatief, ik betaal belasting aan de overheid en zie het zo:
ik koop(belasting) een dienst van een bedrijf (de overheid), alleen ik ben niet tevreden over de dienst. In het bedrijfsleven krijg je dan je geld terug en bij de overheid niet dus moet je creatief zijn. Heeft niets met zij doen het ook te maken. Daarnaast voorzie ik 26 mensen van een baan en betaal ik meer omzet belasting dan ik ooit zal ontvangen aan diensten.
Maar je hebt gelijk het mag niet en is crimineel gedrag, het spijt me ik hoop niet dat ik in de hel kom.

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 22:15

Gavrilo | 19-08-09 | 22:08
Graaien? Man wat lul je in godsnaam. Het hele land wordt in zijn reet genaaid door woekerpolissen, dsb-hypotheken en ijslandse pooiers en jij loopt je druk te maken over een paar bonnetjes die twee would be journalisten opduiken. Bespottelijk.

Pandora | 19-08-09 | 22:15

Het bedrag waar het hierd om gaat is marginaal, en iets in me vind dat we hier niet te moeilijk over moeten doen. Wel heeft meneer een voorbeeldfunctie en heeft meneer de regels overtreden. Dit moet mijns inziens afgestraft worden. Immers de burger wordt ook bestraft met een boete voor marginaal te hard rijden.

Als de overheid minder muggezifterig over kleine vergrijpen als te hard rijden zou doen, zou meneer er van mij met een waarschuwing van af mogen komen.

de tandarts | 19-08-09 | 22:14

ohhhhh------vvd..... de Heren Regenten. Respect aub! Zij weten HET!

Iwmac | 19-08-09 | 22:08

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 22:00
Precies, graaien, graaien en nog eens graaien. En waar het vandaan komt maakt niet uit, zolang het maar blijft komen. Het mag want zij doen het ook..
En daar moet ik voorbeeld aan nemen? Nee dank je.

Gavrilo | 19-08-09 | 22:08

nlshit | 19-08-09 | 21:39
Dus vuilnismannen (in Rotjeknor ambtenaren) doen allemaal niks? En verpleegsters in de gemeentelijke ziekenhuizen (in Rotjeknor allemaal ambtenaren) doen allemaal niks? Ja, die beleidsambtenaren op het Marconiplein, die mogen ze allemaal afschieten. Maar niet zo generaliseren over "de" ambtenaren.

Flippo | 19-08-09 | 22:08

sjakkie van de hoek.
begin voor je zelf das de aller grootste tip, avondje eten met vrienden, bon naar de accountant en boeken onder zakelijk dineer, taxi is natuurlijk altijd zakelijk, auto staat natuurlijk op naam van de zaak en daar rijd je nooit prive mee enz enz.
Geen eigen zaak verdiep je in de aftrekmogelijkheden bij je jaarlikse aangifte, 1000 e is zo te pakken. Zo zijn er vele dingen, als mensen nu eens wat minder klagen en een belastingalmank (elsevier) aanschaffen en zich daar in verdiepen dan verdien je nog wat.

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 22:00

Toegeven 8k is niet veel als het geen parels voor de zwijnen waren. We hebben het hier over provincie bestuurders...

Gavrilo | 19-08-09 | 21:59

Vorige comment was uiteraard voor nlshit | 19-08-09 | 21:44 excuus

Pandora | 19-08-09 | 21:56

gavrilo.
Ik ben heb een eigen zaak al 10 jaar dus ik weet genoeg van problemen met de overheid. Maar je denkt toch niet dat ik me druk ga maken om een paar centen. Kleinburgerlijk gelul is het. linksch praat.

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 21:56

Er is al veel gezegd en geschreven over deze wantoestanden.
Ik zeg dan op zijn beurt: als je niet communistisch bent, dan wordt je het wel acuut na al deze berichten van overdadig declaratie gedrag.

Graag creatieve tips voor de gewone burger om te kunnen declareren.!!

Sjakkie van de Hoek | 19-08-09 | 21:56

Grappig net op de televee dat hollanders zulke klagers zijn en zie dit. 8 K in 2 jaar ik begin steeds meer te denken hoe weinig dat is. 1 keer in de maand met 4 man lukt niet eens, te grappig.

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 21:51

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 21:44
Godsamme voor welke provincie werk jij?

Gavrilo | 19-08-09 | 21:50

Iedere maand heeft iemand binnen de Utregse burelen z'n declaratie geaccepteerd en netjes laten uitbetalen. Alle bonnetjes voldoen aan de ' interne' regels, anders had dit nooit twee jaar kunnen duren. Op zich is daar natuurlijk niets mis mee, daar zijn namelijk regeltjes voor en meneer Jeaup houdt zich daar aan...
Laten die verslaggevers de prioriteiten alsjeblieft elders leggen en zoeken naar zaken die echt niet door de beugel kunnen.

Zeaumaar iemand | 19-08-09 | 21:49

Pandora | 19-08-09 | 21:41
Ik ben zelfstandig ondernemer en het zou je sieren als je niet zo'n ontzettende heisa zou maken over die paar lousy euro's. Totaal peanuts en jij valt daar over. Ik kan niet anders concluderen dat je een ontzettende kruidenier bent.

Pandora | 19-08-09 | 21:47

nlshit,

Doe niet zo naief aub.jezus wat een burger. Ik denk dat het bedrijfsleven erger is dan ambtenaren. zoals ik eerder vertelde iedereen met een eigen zaak (inc. ik) trekt wat af (fiscaal dan he lol) dat is ook gemeenschapsgeld. en wat dacht jij van de gewone burger die na de wintersport een paar ski's gestolen opgeeft bij de verzekering. Betaal jij altijd netjes bij het parkeren, ook gemeenschapsgeld. Wel is creatief je belastingaangifte gedaan?, ook gemeenschapsgeld. Zo kan je uren door gaan. Daarnaast is er nog niet bewezen dat deze man dingen declareert die niet zakelijk zijn
Hou nu toch op bijna iedereen pakt hier een daar een centje mee.
Als hij een keer per maand zakelijk eet met 3 mensen vind ik 8 K nog weinig ook, ik declareer meer aan etentjes in 1 jaar.
En hebben we er met zijn alle wel eens over nagedacht wat die mensen kosten die dit onderzoeken, veeuuul meer.
En je spreek je zelf helemaal tegen bij het bank verhaal, de bank maakt een fout en de overheid helpt zodat jouw spaarcentjes veilig blijven en er niet massaal banen verloren gaan.
En nog een keer er is nog nieet aangetoont dat de declaraties niet terecht zijn!

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 21:44

Pandora | 19-08-09 | 21:41

Hmmmmm ook ambtenaar???????

nlshit | 19-08-09 | 21:44

nlshit | 19-08-09 | 21:11
Armetierige sukkel. Ga hamsteren met je bonuskaart joh.

Pandora | 19-08-09 | 21:41

Flippo | 19-08-09 | 21:33

Van Basten doet er dan nog wat voor, is niet veel maar toch, een ambtenaar doet weinig tot niets en dat stoort de gemeenschap dus.
Daar komt bij dat er regeltjes worden verzonnen om de gemeenschap meer geld uit de zak te roven.
En dat soort gasten kunnen hun gang maar gaan van onze centen, dat is eigenlijk te gek voor woorden.

nlshit | 19-08-09 | 21:39

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 20:59
Spot on man.. Het gaat inderdaad helemaal nergens over.

Pandora | 19-08-09 | 21:37

CobisTaba | 19-08-09 | 21:18
Weleens in een gemeente of provincie huis geweest? Aan vergaderruimte geen gebrek. En de cateraar hoeft niet gedeclareert te worden dus wie weet hoeveel ze daar ook nog aan hebben uitgegeven.
Als iemand een schnapsie nodig om behoorlijk te kunnen functioneren duidt dat misschien op een ander probleem.
En je derde punt, ik ben niet overtuigd.

fweddy | 19-08-09 | 21:19
the only way is up
Flippo | 19-08-09 | 21:26
Ik doelde op de ijzere rijn en de betuwe route, de problemen daarmee zijn bekent.

Gavrilo | 19-08-09 | 21:34

nlshit | 19-08-09 | 21:29
weet jij hoeveel de banken moeten terugbetalen aan rente?
Ik dacht iets van 8 procent (ING)... dat haal jij zelfs niet bij een Ijslandse spaarbank, dus of dat gemeenschapsgeld verdient zich zo wel heel makkelijk terug...

fweddy | 19-08-09 | 21:33

Bigi Bana Boy | 19-08-09 | 21:19
Percies. Maar dat durven de heren journalisten-bloggers-GS'ers niet. Dat is te moeilijk, want dan moet je echt onderzoek doen. En dan breng je de adverteerder die grote advertenties plaatst in jouw krant in gevaar. Iedereen zeurt over 8k over 2 jaar. Dat Marco van Basten dat per week verdient, daar zegt niemand wat van.

Flippo | 19-08-09 | 21:33

nlshit | 19-08-09 | 21:29
Zegt de uitdrukking Pennywise, Poundfoolish je iets ?
Je hebt niet ongelijk maar ik ken veel urgentere zaken die over heel wat meer gemeenschapsgeld gaan.

Bigi Bana Boy | 19-08-09 | 21:31

Bigi Bana Boy | 19-08-09 | 21:19

Elke euro is er een, en het zijn altijd de ambtenaren die het gemeenschapsgeld aan het verbrassen zijn, daar betalen wij veel belasting euro's voor, dit moet eens een keertje stopen.

Banken zijn te gek voor woorden maar worden op dit moment ook voorzien van gemeenschapsgeld door ons vriendje w. Bos en kost de gemeenschap dus ook klappen met geld, en wat gaan we daar aan doen?????

nlshit | 19-08-09 | 21:29

Gavrilo | 19-08-09 | 21:09
Er is in Nederland geen spoorlijn naar nergens. Dus dat is onzin. En de bouwfraude... die werd uitgevoerd door rechtse bazen van aannemers die later massaal Pim en de LPF steunden. En die nu vast ook achter de blonde God zitten. Zeg daar eens wat van. Dat durft de Telegraaf niet.

Flippo | 19-08-09 | 21:26

Brusselmans | 19-08-09 | 16:36
Kleinburgelijke paupernijd van de ergste soort. Twee dozen bonnetjes doorspitten op restaurantdeclaraties terwijl achter je rug de banken worden leeggeroofd door de bonusboys, die dit jaar geheel en al door ons belastingbetalers worden voorzien. Het is maar waar je de prioriteiten legt. Laat deze man met rust en ga eens een keer met toortsen en hooivorken de straat op om dat tuig aan de top van het bedrijfsleven en de banken te lynchen. Tjezus.

Bigi Bana Boy | 19-08-09 | 21:19

Gavrilo | 19-08-09 | 21:09@
1-Ik hoop dat je vooraan in je carrière zit met 25k...
2-we praten wel over 8k in 2 jaar
kom op, een beetje ambitie, en over een paar jaar gaat dit artikel over jou en lach je de zuurpruimen vierkant uit

fweddy | 19-08-09 | 21:19

Echt, wat een overdreven gedoe hier... Ik vind dat er openheid moet zijn over de uitgaven en declaraties van publieke bestuurders, maar laten we hier dan wel redelijk over wezen. Als voor die 8000 euro (in 2 jaar toch? Dus 330 euro per maand) goede gesprekken gevoerd kunnen worden waar bijvooreeld extra arbeidsplaatsen of investeringen mee worden geregeld dan lijkt me dit prima?

1) Tijdens een formele vergadering is de sfeer anders en het gewoon niet altijd mogelijk om iets makkelijk te regelen. Je kunt tijdens een etentje over iets beginnen en dit daarna uitwerken als iemand positief reageert.

2) Alsof een officiele vergadering gratis is :S Die ruimte kost ook kaluwen met geld, de catering is gratis zeker? Etc

3) Als deze vent ook maar 10.000 euro heeft binnengehaald aan extra belastingen of besparing in de kosten door het binnenhalen van arbeidsplaatsen en investeringen dan heeft hij de kosten al terugverdient... En 100 extra arbeidsplaatsen in een provinvie lijkt het me al waard om 8k euros uit te geven. Laten het er nu eens heel wat meer zijn echter..

Nee, zolang die man zijn werk goed doet kan ik me er niet druk om maken hoe hij dat doet. Laat onze vertegenwoordigers hier op controleren en laten wij dus goede mensen kiezen voor de provincies, gemeenteraad en 1e / 2e kamer. Laat hen beoordelen of de bestuurders het goed doen en dan zijn we klaar. Nu weer rustig en niet zeuren, thanks :)

CobisTaba | 19-08-09 | 21:18

-weggejorist-

happysolo | 19-08-09 | 21:17

pffff 8000 in 2 jaar. Daar kan je niet eens voor bij de Mac eten, want dat is net meer dan een tientje per dag.

Bubba | 19-08-09 | 21:12

ecologiste | 19-08-09 | 21:06

Yep maar is een grof schandaal, administratie kosten betalen voor een overtreding, uren wachten bij een ambtenaren loket, aangifte doen er wordt niets mee gedaan, en dat soort sukkels maar op de gemeenschap teren.

nlshit | 19-08-09 | 21:11

LastShadowPuppet | 19-08-09 | 20:59
Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 20:59
Ik verdien 25k per jaar. 8k Voor etentjes buiten de deur vind ik dit belachelijk. Toon mij maar wat de toegevoegde waarde is. De grote bouwfraude misschien? Spoorlijnen naar nergens?

Gavrilo | 19-08-09 | 21:09

@ nlshit | 19-08-09 | 21:00

Wie kan dat doen? Ik zou het niet weten, echt niet en ik heb er heel heel lang over nagedacht.

ecologiste | 19-08-09 | 21:06

Ach. 8000 eurootjes in 2 jaar. Sneu eigenlijk. Hij kan beter voor provincie Friesland gaan werken. Die mogen voor 3,5 ton naar New York. En daar hebben ze tenminste klassehoeren.

henkojenko | 19-08-09 | 21:06

Goedverdoeme die klo... ambtenaren zijn nog meer crimie dan de doorsnee burger.
WANNEER WORDEN deze crimie klootz.. eens voor de rechter gezet i.v.m fraude in de gemeenschapskas.

nlshit | 19-08-09 | 21:00

Wat zijn we weer een zuur zeik volkje kom op 8 k waar hebben we het over. Daarnaast weet ik niet wat de beste man tijdens die etentjes voor werk gedaan heeft. Iedereen hier met een eigen zaak (inc ik zelf) die zo hard loopt te zeiken vraagt bij elke borrel, lunch, etentje, taxirit enz een bon en die gaat fijn naar de accountant. en dan zeuren op de politiek. ik vind dit echt groen liks/pvda/sp geneuzel. Wees blij dat er nog mensen in de politiek zitten die smaak hebben.
En heb je wel is naar het salaris gekeken van zo een man. Fuck man ga je de politiek in voor een bounty en een knaak in de maand, mag je niet een een zakelijk hapje eten. Nee in nederland doe je zaken met je broodtrommel en op vrijdag een kroket.
Ik word zo moe van dat nederlandse gezeik; koningshuis, dit enz kom op mensen denk eens wat groter.

Hunter S. Thompson | 19-08-09 | 20:59

Tsjonge, 8.000 euro in twee jaar... bij de genoemde restaurants kost een beetje fatsoenlijk knabbelen met twee personen minimaal 300 euro, dus waar hebben we het over????

LastShadowPuppet | 19-08-09 | 20:59

Dope dealers regel nr. 1: dont get high on your own supply.

Gavrilo | 19-08-09 | 20:54

Grote graaiers en ondergeschikten die worden afgescheept of zelfs belazerd met regeltjes die de heren zelf hebben verzonnen maar die niet eens rechtsgeldig zijn. Wanneer ondergeschikten dan klagen worden ze eruit geschopt.
www.brabantsdagblad.nl/regios/tegel/31...

ecologiste | 19-08-09 | 20:47

Waarschijnlijk behoort hij bij de minderheid die wel hard werkt en overuren maakt.

Nicolaks | 19-08-09 | 20:44

Petje af voor Ineke Inklaar en Wouter van Wijk, al lees ik nog niks over de mogelijke dubbele declaratie van die wethouder, Rinda Den Besten, met haar taxirit naar Brussel (Belgë, niet Spanje) à fl. 775,-. Maar zij hebben tenminste bonnetjes. Hoe kunnen we de Europese Raad controleren als die geen openheid van zaken wil geven tegen de enige instantie die moet zeggen of het geld verantwoord is uitgegeven? Dikke nekken, ik geef het je te doen.

Riessjaar | 19-08-09 | 20:42

die poolse temeier heeft hij niet gedeclareerd dat siert hem
voor de rest is het daar baas boven baas
er komt nog veel meer boven water en ik beloof jullie
dat wordt smullen

harob | 19-08-09 | 20:41

Hoe kan een gedeputeerde in vredesnaam iets declareren bij de gemeente? Brusselmans heeft niet opgelet bij de lessen staatsinrichting vroegah.

Meiden van heelul | 19-08-09 | 20:37

@ Muxje | 19-08-09 | 17:39
Van mij mogen mensen best een weekje vakantie plakken achter een legetiem verblijf in het buitenland. Ik had laatst 3 collega's uit de fabriek die op training moesten op het hoofdkwartier in de Verenigde Staten en die daar op eigen kosten een week langer bleven.
Waar ik mij aan erger is dat als politici met een locale functie snoepreisjes maken. Waarom moeten er zoveel werkbezoeken aan de Antillen worden gemaakt?
Of in dit geval, waarom moest deze persoon zo nodig een congres in Nieuw Zeeland bijwonen en kon hij niet naar een congres in bijvoorbeeld Londen, Brussels of Berlijn.
In dit soort gevallen krijg ik toch altijd het gevoel dat het congres is uitgekozen om op publieke middelen naar de lokatie toe te reizen.

Osdorpertje | 19-08-09 | 20:31

Kleinburgelijke jalouzie. Meer wil ik niet over kwijt.

killermiller | 19-08-09 | 20:30

Ja zo gaat dat bij de overheid, niets is te gek en alles kan voor de eigen werknemers. Niet zo gek dat de belastingen in NeeDerland absurd hoog liggen.
Als je dit soort misdaden zou verbieden dan zouden we het allemaal ietsje ruimer hebben in dit landje.

Jeklo | 19-08-09 | 20:29

@Sr. Pescador | 19-08-09 | 17:29
Beste meneer Visser... nee, fout, "verre van" zou ik zeggen.
Punt wat ik wil maken is wel dat, nadat eerst de beursgenoteerden zijn aangepakt, de semi-publieken, de medisch specialisten, daarna de tv 'personalities', het nu kennelijk de beurt is aan de volgende groep om hun 'exorbitante beloningen' in te leveren... waar houdt deze zinloze volkswoede op?
Wees blij dat je met hard werken nog iets kunt bereiken in NL... maar neen, in plaats daarvan zijn we bezig met nivelleren: "Iedere boerenlul op modaal en niemand boven Bak-ellende en zijn trawanten in het politbureau"... dat is puur - zuur - communisme

fweddy | 19-08-09 | 20:18

Ik wil op het hoofd van joop poepen. Ik zal dit doen met een tomeloze inzet en een niet in geld uit te drukken resultaat.

Drs.. Gelul | 19-08-09 | 19:59

Ey dikkefluit, zit je hier de boel ook al te verkloten ? Wat vond je van Kok ? En van Herfkens ? Nou ? O fje dan ineens doof en blind ? Als VVDer past zulk gedrag bij je al praat ik het niet goed, maar hoe kritisch ben je over Linkse graaiers ? Nou ?

Rest In Privacy | 19-08-09 | 19:52

Deze meneer heeft ERG veel gedeclareerd. Wel HEEL erg veel. Maarrrrrr...... geen regels overtreden. Dus de regels moeten bijgesteld worden. Herfkens heeft WEL regels overtreden en dat kostte de belastingbetaler TONNEN. Persoonlijk vind ik dat dus veel erger. Die laatste trol kwam er gewoon mee weg. Dat noemt dit land "sociaal"....... :-(

Rest In Privacy | 19-08-09 | 19:49

@DikkeFlut 18:27: De VVD zit nog het dichtste bij het (goede) idee dat zo min mogelijk doen uiteindelijk het beste voor het volk is.

Muxje | 19-08-09 | 19:24

Je Verzint Het Niet | 19-08-09 | 18:15
En is de tv bij de buren groter? Ach, wat zielig. Wil je een zakdoekje?

Pandora | 19-08-09 | 19:20

Als je met 4 personen uit eten gaat in een fatsoenlijk restaurant kost dat al gauw 200 euro. Dat betekent dat Joop in 2 jaar tijd 40 keer uit eten is geweest met relaties van de provincie. Dat is 20 keer per jaar oftewel 1 keer in de 3 weken. Voor die avonden uit eten voor het werk krijgt hij geen overuren of andere vergoeding uitbetaalt. Hij moet wel de hele avond aardig doen, bijvoorbeeld om een groot bedrijf te verleiden een vestiging in Utrecht te openen. Als je bedenkt dat directeuren van commerciele ondernemingen al gauw 3 tot 4 keer in de week uit eten gaan met klanten en relaties, om hun zaak overeind te maken, is dit klein bier. Ik vind dat bedrag eigenlijk enorm meevallen. Wat een kleinburgelijke jaloezie gehaktballencultuur fuzz om niks.

Flippo | 19-08-09 | 19:16

Uriël Fack | 19-08-09 | 19:04
U maakt een grapje?
Ik zeg ophangen aan de hoogste boom! Allemaal! Met die heaumeau van BREIN erbij!

reinaarden | 19-08-09 | 19:15

Poeh poeh, nou nou. Tis wel een énórme scoop he? 8000 euro in twee jaar. Da's omgerekend één etentje per maand in een oké restaurant.

Pandora | 19-08-09 | 19:12

Ik neem aan dat die Poolse hoer een ongesubstianteerde beschuldiging zonder grond is? Of heeft u 3 onafhankelijke bronnen?

Flippo | 19-08-09 | 19:11

Blijf van mijn Aleid af.

opgeklopte bonnetjesaffaire: -10
Aleid van de PvdA: -100
beleid Aleid: +1000

Totaal +890

Uriël Fack | 19-08-09 | 19:04

Als je een ei gaat leggen dan horen daar bonnetjes bij... En je laten aftrekken door een Poolse hoer vind ik toch meer PvdA aandoen.

Russ Meyer | 19-08-09 | 18:58

ah daar zijn we weer, iemand die voor de overheid moet werken mag niet meer dande Balkenende norm verdienen, kopje soep bij de lunch en een appeltje, en slechts alleen op vrijdag een kroket met brood.
Gooi die salarissen gewoon omhoog, geen bonnetjes regelingen meer maar ook geen gouden handdruk bij falen en voila ambtenaren gaan hun best heus wel doen.

90% die hier reageert zou zelf precies hetzelfde doen als het hun mogelijk werd gemaakt.

rooiebosduivel | 19-08-09 | 18:52

willen ze mischien ook nog riool vergoeding omdat de strond in de baas zijn tijd is gemaakt ?

lekker terug betalen en noken met die bonnetjes troep !

FredReset | 19-08-09 | 18:44

@ Brusselmans
Gedeputeerde en gemeentekas. Wat klopt hier niet?

Knollebollie | 19-08-09 | 18:44

Typisch VVD, it's all about the money! Ik zeg terugvorderen!

dutchdj | 19-08-09 | 18:40

Kudo's voor de poolse hoer, die er nog zin in had na het aanzien van die ziekenfondskop.

OoO | 19-08-09 | 18:36

Prima voorbeeld...
Ben benieuwd naar zijn logische uitleg....
Wedden dat deze geaccepteerd wordt??

pinda35 | 19-08-09 | 18:27

-weggejorist-

DikkeFlut | 19-08-09 | 18:27

-weggejorist-

DikkeFlut | 19-08-09 | 18:27

@Slomo 18:12: Goed punt. Het zou dan ook mooi zijn als er heldere richtlijnen komen, zowel voor het uit eten nemen van anderen als het aannemen van giften en etentjes van anderen. Veel bedrijven hebben al zulke richtlijnen... bij mijn huidige opdrachtgever is het onder andere gebruikelijk om, als er met een leverancier gegeten wordt, altijd het eten te betalen in plaats van de leverancier dat te laten doen, om de reden die jij aangeeft.

Muxje | 19-08-09 | 18:23

@ Je Verzint het Niet 18:15h
Sommige gasten krijgen het voor mekaar om echt bij elk topicje de buitelandah er weer bij te halen.... geef nou toch gewoon toe dat Jopie gewoon een uitvretert is joh, in plaats van je kongolese buren met de moeilijk grote graties flatscreen er weer bij te halen.

Sir Lance | 19-08-09 | 18:21

Sytze_Vliegen | 19-08-09 | 18:16

Als het zo is als jij aangeeft kan GeenStijl dit item per direct schrappen en hebben ze de plank mis geslagen. Betaal liever 8000 extra voor een competent bestuurder dan niks voor eentje die uit zijn neus loopt te consumeren... (CU'er met 0 euri heeft het spelletje duidelijk nog niet door...)

Pauvre Con | 19-08-09 | 18:21

Pauvre Con | 19-08-09 | 18:12
Joop heeft onlangs dikke vette subsidies naar binnen geharkt voor de provincie Utrecht. Ook Europese... voornamelijk om het waterbeheer aanmerkelijk te verbeteren en te zorgen dat we droge voeten houden. Dat heeft hem veel tijd en de provincie wat eten gekost.

Er zit slechts één foute bon bij, voor een etentje met de fractie. Accidents happen ;-)

Sytze_Vliegen | 19-08-09 | 18:16

Voor de kosten van voedsel, drank, genotmiddelen, representatie, congressen, seminars, studiereizen en dergelijke kunt u in plaats van het toepassen van de € 4.200- drempel ook 73,5% van deze kosten aftrekken. www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondern...

seven | 19-08-09 | 18:16

Wat een rattekop heeft die VVD'er zeg!
En helemaal bar dat ie het businessclass ticket naar Nice van ze wijf probeert te declareren. Galbak... Dat is wat mij betreft reden voor ontslag op staande voet.
Ik kan hier zo kwaad om worden, van mijn centen, gdvr-de-gdvr-de-?*#$@

Sir Lance | 19-08-09 | 18:15

DikkeFlut | 19-08-09 | 18:13
Nee naast mij woont een iraakse familie, huis netjes opgeknapt en ingericht door de gemeente. De TV bij de buren is groter dan die van mij. Wij werken hard voor een korte vakantie, zij krijgen het zomaar !!!
Wie lult hier nu dom???

Je Verzint Het Niet | 19-08-09 | 18:15

8000 eupo. Das meer dan die kale vrouwenverslinder van RTL. Die heeft trouwens de sleutel van Nieuwspoort.

BjdeB | 19-08-09 | 18:15

-weggejorist-

DikkeFlut | 19-08-09 | 18:13

En je moet ook altijd om majo zeuren.

Slomo | 19-08-09 | 18:12

ga eens ergens anders eten dan bij de mac.

zeg maar jansen | 19-08-09 | 18:13

hetluis | 19-08-09 | 18:03

Genau, maar laten we voordat we zeiken op meneer Binnenkamp eerst kijken wat hij er exact mee heeft gedaan.
Zo heeft Roermond een VVD'er die ook al jarenlang geniet van al het "goeds" van het belastinggeld maar de man heeft de stad wel in 10 jaar omgetoverd van een achterlijke provinciestad in een stad met de #2 attractie van Nederland met jaarlijks 2.8 miljoen toeristen...
Als het Utrecht veel heeft opgeleverd lijkt mij 8000 euro namelijk nog helemaal niet zo'n slechte investering.

Pauvre Con | 19-08-09 | 18:12

Niemand betaald die dure etentjes uit eigen zak. Als een ambtenaar een etentje dus niet declareert moet je je afvragen wie het eten dan wel heeft betaald en waarom. Dus, eten declareren is goed gedrag. Eten declareren is transparantie. Juist de ambtenaren die het eten niet declareren moet je extra in de gaten houden. Omdat je niet kan weten met wie ze eten, maar je weet wel dat ze eten op kosten van een belanghebbende. Of ze eten helemaal niet. Dat kan natuurlijk ook. Zo lekker zijn die restaurants nou ook weer niet. Het valt vaak erg tegen. En je moet ook altijd om majo zeuren.

Slomo | 19-08-09 | 18:12

Je Verzint Het Niet | 19-08-09 | 18:10 en die pakken zomaar het driedubbele, zonder te declareren.

zeg maar jansen | 19-08-09 | 18:11

Deze meneer "werkt" tenminste nog voor ons belasting geld. Er zijn genoeg medelanders die ook van mijn belasting geld genieten en daarvan eten, maar die werken er niet voor. Die profiteren enkel maar !!!

Je Verzint Het Niet | 19-08-09 | 18:10

die binnenkamp is dan wel een werker hé? die collega's van hem.. aan de bonnetjes kun je zien dat ze zich behoorlijk hebben weten te drukken.

zeg maar jansen | 19-08-09 | 18:09

john schipper | 19-08-09 | 17:44
Dan weet Joop niet wat Karbo's zijn.
Een culinaire barbaar, dat is tie.

Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 18:09

-weggejorist-

DikkeFlut | 19-08-09 | 18:07

Oh en Brusselmans... gedeputeerden die bonnetjes doorschuiven naar de gemeentekas? Ik dacht het niet hè?

Sytze_Vliegen | 19-08-09 | 18:07

8 mille in twee jaar? das weinig. of veel als er helemaal geen zakenrelaties mee zijn gegaan, het is wel een bedrag wat je met je partner samen weg eet. dat dan weer wél.

zeg maar jansen | 19-08-09 | 18:05

Ja maar Joop is een echte netwerker. Dan krijg je dat.

Sytze_Vliegen | 19-08-09 | 18:05

Schop deze uitvreter uit mijn partij a.u.b.

cultheld | 19-08-09 | 18:03

dit moet de winnaar worden van de Bram Peper Bokaal. want van rotterdam naar amsterdam is toch al snel 400 km ;)

afvaller | 19-08-09 | 18:03

Pauvre Con | 19-08-09 | 17:56
nee, niet op de vvd, maar op elke kloodtzak (m/v) die belastinggeld opvreet

hetluis | 19-08-09 | 18:03

Je kunt declareren tor je een ons weegt maar iemand zal jouw bedelvodje moeten accorderen en factureren.
Wie is dat en waarom is deze persoon niet politiek afrekenbaar?

dagrunge | 19-08-09 | 18:00

Joop, nog bedankt voor de lunch toen je wegging bij de rechtbank Rotterdam.
Zou je die ook niet zelf hebben betaald ? VUILE ACHTERBAKSE OPLICHTER !

varies | 19-08-09 | 17:57

Lekker zeiken op de VVD maar vergeleken met andere partijen valt de hoeveelheid incompetente lui die ze op posities neerzetten ivm andere partijen erg mee. Binnenkamp op het matje roepen en voortaan een budget geven voor dit soort zaken maar die 8000 is een mug vergeleken met de olifant aan geldsmijterij waar de PVDA zo graag aan doet.

Pauvre Con | 19-08-09 | 17:56

DeBruineSter | 19-08-09 | 17:44
Ik heb nooit PvdA gestemd en ben dat vooralsnog ook niet van plan, maar ik zou daar wel een weddenschapje over durven afsluiten. Doe mij staatjes als die van Braakbal | 19-08-09 | 17:29 van alle bestuurlijke elite uit het hele land. Dan weet ik wel met een aan 100% grenzende zekerheid dat de VVD bovenaan staat.

Watler | 19-08-09 | 17:51

Watler | 19-08-09 | 17:44
Ja, dat is waar. Ik declareer ook, maar dat levert mij niet echt iets op, financieel gesproken dan.Toppolititsjie, vooral in Utrecht, lijken zich gespecialiseerd te hebben in het rechtmatig zakken vullen.

Vigil | 19-08-09 | 17:51

harry1588 | 19-08-09 | 16:48

zelf ambtenaar ?
het vreemde is nu dat het niet goed beschreven staat kijk ze zijn acoord gegaan met hun loon. Als er bij had gestaan in hun contract declareer maar wat je wilt. Oke maar dit staat er niet dus het is gewoon een graai cultuur geworden en dat is niet goed .

cheesehed | 19-08-09 | 17:51

En als je pak weg over honderd jaar nog s op GS kijkt zal je dit soort topics nog steeds vinden.

Bureaucrazi.

Big Ern | 19-08-09 | 17:49

@Watler;
Wat een onzin. Pvda'ers doen niet voor deze man onder. Het is gewoon de bestuurlijke elite die zich, terecht, 'untouchable' waant. Nooit is er straf of ontslag. Op zijn zwaarst een zeer lucratieve regeling.

DeBruineSter | 19-08-09 | 17:44

Vigil | 19-08-09 | 17:39
De één een beetje meer dan de ander.

Watler | 19-08-09 | 17:44

Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 17:02
maar joop let niet op de prijs,wil alleen het beste!

john schipper | 19-08-09 | 17:44

Bah tuig.

Dommelsch | 19-08-09 | 17:42

Eerst maar eens kijken waar hij het aan besteed heeft, voor we hier weer moord en brand gaan roepen met zijn allen. Heeft hij toevallig een paar hele belangrijke industriëlen in zijn portefeuille? Verzet hij meer en ander werk dan zijn collegae? Staat er dan weer niet bij, hè....

Boer in Amsterdam | 19-08-09 | 17:42

het komt mij voor dat degene die iets van een ander nodig heeft voor die ander betaalt, bijv. een dineetje ofzeau, maar waarom declareert die hansworst hierboven zich een slag in het rond? Men heeft hem toch nodig? en/of waarom denkt hij het voor ons te rechtvaardigen? Vragen (x2)

hetluis | 19-08-09 | 17:42

@Osdorpertje 17:33: Waarom niet? Vooropgesteld natuurlijk dat er wel een legitieme reden was om dat congres te bezoeken. Als iemand er toch heen gaat is het flauw om hem niet op eigen kosten een weekje extra te laten blijven.

Muxje | 19-08-09 | 17:39

"Joop Binnevet"

gentle giant | 19-08-09 | 17:39

Socialist, ggristenhond of liberaal,
declareren doen ze allemaal!

Vigil | 19-08-09 | 17:39

hekkesluiter | 19-08-09 | 17:27

Juist, ik vraag me af waar die man eet met zijn relaties? Zelfs bij Mc Donalds lukt dat niet.

DANNY3960 | 19-08-09 | 17:37

En dan als trotse (blinde) Nederlander maar jezelf voor de gek blijven houden dat de politici zo integer zijn en dat het in België en Italië allemaal veel erger is.
.
Het enige verschil met die landen is dat men daar gewoon weet dat het gebeurt. Dat maakt het bespreekbaar en dus kun je er iets structureels aan doen. In Nederland zijn het slechts 'incidenten'. Een paar duizend per jaar, dat wel maar we blijven het hardnekkig 'incidenten' noemen.
.
Welterusten, Jan Peter houdt de wacht!

James Lastig | 19-08-09 | 17:37

Ik verwacht niet anders van een VVD-er. Zulke mensen hebben ook nooit het idee dat ze verkeerd bezig zijn; in hun beleving hangt leiderschap en succes immers samen met representativiteiten (jawel..) als het dragen van het juiste merk maatpak, het dineren bij de juiste restaurants, en het rijden in de juiste auto. Dat het gepeupel daar af en toe weinig begrip voor kan opbrengen, is slechts te wijten aan een verschil van niveau, en kan derhalve gerust genegeerd worden. Hadden ze maar beter hun best moeten doen. Succes immers, is een keuze.

Watler | 19-08-09 | 17:35

Ik hoop dat het heeft gesmaakt.
Eigenlijk vindt ik die vakantie in Nieuw Zeeland na een congres veel erger.
Je wilt ergens ver weg, maar je wil niet voor het ticket betalen.
Dan bezoek je toch gewoon een congres.

Osdorpertje | 19-08-09 | 17:33

LinksIsLeuk | 19-08-09 | 17:25

Ja goed als iedereen het doet moeten we dan maar gewoon gaan vinden of zo.

Eurotokkie | 19-08-09 | 17:32

Wie hard werkt, moet goed eten! Ahum..

plastic zakje | 19-08-09 | 17:31

-weggejorist-

schapezak | 19-08-09 | 17:31

Als een ondernemer 8000,00 aan dinerbonnetjes voor de zaak declareert gaan er bij de belastinginspecteur alarmbellen af en kan je bijna de fiod verwachten..

seven | 19-08-09 | 17:30

De Jong (CU)..................0,- (pas in aug 2008 begonnen)
Haak-Griffioen (CU) .......43,15 (pas in aug 2008 begonnen)
Raven (CDA).................46,55
Dekker (PvdA)..............875,25 (ging in sept 2008 weg)
De Wilde (PvdA)......... 989,70 (ging in sept 2008 weg)
Krol (CDA)....................1679
Ekkers (VVD)................3610,50
Binnekamp (VVD)...........7691,95

VVD Veel Vrije Declaraties

Braakbal | 19-08-09 | 17:29

@LinksIsLeuk 17:25

Apart vergelijk.

widtvoet ® | 19-08-09 | 17:29

@ fweddy | 19-08-09 | 16:45
Jij bent zeker net zo'n lousy ambtenaar? Communisten zijn natuurlijk de enigen die een hekel hebben aan graaierige schijnheilboontjes... Tuurlijk ah-huh. Diefstal van gemeenschapsgeld! Head first in de diepste kerker van Utrecht! (water en brood niet declareerbaar).

Sr. Pescador | 19-08-09 | 17:29

Tien tegen een dat de overgrote meerderheid van de "overleg"diners tussen politici of ambtenaren gingen. Die zogenaamde representatie van de omgeving tijdens overleg is ook geen argument, de provincie is namelijk in bezit van het Paushuize, bedoeld voor representatiedoeleinden , ooit paleis en zo mooi dat er virtualisaties en panoramafoto's op de provinciesite staan. *(Zie voor links seven 17:11 en 17:14 )

seven | 19-08-09 | 17:28

8000 : 24 maanden = 333 per maand.
Dat is 2 keer uit eten met 1 relatie, en soms wellicht met 2 gasten en een collega. Ik geef zelf meer uit.

hekkesluiter | 19-08-09 | 17:27

-weggejorist-

Lisa Lopez Left Eye | 19-08-09 | 17:26

8000 euro klinkt wel als over the top, maar het is in het algemeen wel erg makkelijk om te zeuren over declaraties. In het bedrijfsleven wordt wat afgedeclareerd, ook van onze centen, maar daar kom je helemaal nooit wat over te weten. Dus of het nou van belastinggeld afgaat of de winst op producten die ik koop, boeie.

LinksIsLeuk | 19-08-09 | 17:25

Joop schaamt zich nergens voor, zoveel is zeker.

jopi | 19-08-09 | 17:23

Politici zijn per definitie lamstralende zakkenvullers. Nederland is beter af zonder deze omhooggevallen nitwits.

Willem VanDer Decken | 19-08-09 | 17:22

Schijnt dat Jopie Jatmeaus tal van etentjes gedeklareerd heeft waarbij alleen híj en zijn partijvrindjes aanschoven. Geinig.

widtvoet ® | 19-08-09 | 17:21

VVD-er en corrupte zakkenvuller zijn toch synoniemen.

BroodenSpelen | 19-08-09 | 17:18

heerlijke, die selectieve onverontwaardighied van de gemiddelde reaguurderT alhier.....

sarkaasticus | 19-08-09 | 17:18

Gemeente Sevenum bestaat na 1 januari 2010 niet meer.
Toch gaan ze in september nog even taembuildingen in Rome.
Natuurlijk op kosten van de Gemeente. Kosten 7.500 euro. Sevenum betaalt reis en verblijf

steile helling | 19-08-09 | 17:17

andre9738 | 19-08-09 | 17:13
Andre, je weet niet hoezeer je gelijk hebt. Sterker nog, dit was mijn laatse reaguursel want ik schuif even aan bij een bekend Amstelveens restaurant, samen met mijn collega's. Jeweetwel, om beurten declareren. Moeten we altijd zo hard om lachen, met volle mond, dat de gamba's in het rond vliegen.

Aju. *over en uit*

Lying Dutchman | 19-08-09 | 17:17

Allemaal alles terugbetalen, smerig dieventuig!
En regels stellen om dit te voorkomen, zoals een maximum aantal etentjes, en een maximum bedrag + een controlerende onafhankelijke factor die goedkeuring moet geven, zodat we er zeker van kunnen zijn dat ze niet voor het eten gaan, maar voor het werk.
Bah, wat kan ik me hier boos om maken.

Reckneya | 19-08-09 | 17:17

ps @ seven | 19-08-09 | 17:11

De bijzondere architectuur van het Paushuize — de afwisseling van rode baksteen met lichtere speklagen van natuursteen en een markante trapgevel — maakt dit een Renaissancehuis met Gotische invloeden. In de gevel aan de Kromme Nieuwegracht is een beeld van Christus Salvator aangebracht. Adrianus VI was namelijk kanunnik van het Utrechtse Oudmunsterkapittel, dat officieel Salvatorkapittel heette.

Het Paushuize heeft een schitterend interieur waaruit blijkt dat het ooit heeft gediend als paleis. Er zijn een viertal salons waarvan er drie aan elkaar geschakeld kunnen worden. nl.wikipedia.org/wiki/Paushuize

seven | 19-08-09 | 17:14

-weggejorist-

schapezak | 19-08-09 | 17:14

Foto van poolse hoer?

sporry | 19-08-09 | 17:13

Lying Dutchman | 19-08-09 | 16:52
nou dan piepel jij er zo zeker weer van tussen, overgens gelijk heb je want als jij het niet doet dan doet Joopie vlug het wel!

andre9738 | 19-08-09 | 17:13

Ik word zo verschrikkelijk moe van deze berichten..... terugbetalen, pek met veren en het land uit!

Karel Kruizenruiker | 19-08-09 | 17:12

Sjaak3397 | 19-08-09 | 17:10

Waarom niet gewoon een vast bedrag per jaar alles daarboven voor eigen rekening ?

Eurotokkie | 19-08-09 | 17:12

@weedo, dom gelul. Maar een ding is wel zeker als je maar lang genoeg loopt te zeiken en af te knijpen wil niemand het meer doen. De enige reden dat ik nog iets met de overheid te maken heb, is de inhuurconstructie. Een prachtig voorbeeld van, je kan er wel veel mensen uitschoppen, maar als je niks aan de 'workload' doet moet je toch gaan inhuren. Het is helaas geen luizenbaan (is nooit als zelfstandige).
@En El-Hak, daarom ben ik ook groot voorstander van afrekenbaarheid. En dan niet dat slappe, o sorry of ik stap wel op gelul.

harry1588 | 19-08-09 | 17:12

Fleauxe | 19-08-09 | 17:01
Alsof het provinciehuis zelf geen zeer luxe eetruimtes, vergaderruimtes, ontvangstruimtes en zelfs personeel incl secretaresses ;) heeft.

"Tegenwoordig wordt het Paushuize gebruikt als representatieve ruimte voor de Commissaris van de Koningin en het provinciebestuur" nl.wikipedia.org/wiki/Paushuize

www.provincie-utrecht.nl/prvutr/intern...

seven | 19-08-09 | 17:11

we verdienen genoeg(ben zelf ambtenaar) en wie teveel snoept uit de pot moet terugbetalen zo simpel is het,maak niet uit wie het is.

Sjaak3397 | 19-08-09 | 17:10

schapezak | 19-08-09 | 17:06

Jeetje zit je luier nu alweer vol zo kom je natuurlijk nooit van die babyface af.

Eurotokkie | 19-08-09 | 17:10

brusselmans een mooi stukje! chapeau.......... maar heeft die aleid nu al die poen terug gestort? ja het is water naar de zee dragen maargoed wat de 1 met neergebogen hoofd weer in de staatsruif (zou moeten doen), rooft de ander er weer net zo hard uit. grotere hoofletters kan ik echt niet vinden voor NL IS KUDT!

andre9738 | 19-08-09 | 17:09

Joop de vieze zakkenvuller

dogman | 19-08-09 | 17:07

Joop is van de VVD, dus een keurige vent, eet ze Joop !

Uw Verzekeringsadvis | 19-08-09 | 17:07

das elke dag 1 donnie

jappertje | 19-08-09 | 17:07

@ Fleauxe | 19-08-09 | 17:01

In Utrech kan blijkbaar wel meer...

Mask | 19-08-09 | 17:07

Fleauxe | 19-08-09 | 17:01
Ik spreek met klanten altijd af bij Joop "de Speklap" en doe daar goed zaken.
De Karbo's van Joop zijn niet te versmaden.

Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 17:06

-weggejorist-

schapezak | 19-08-09 | 17:06

kleingrutter | 19-08-09 | 16:50

Wolfsen heeft nog een beetje zand in zijn ogen van jaren onder de grond leven.

Eurotokkie | 19-08-09 | 17:05

Volgens mij is dit wethouder Hekking van Juinen...

MichieldeMuiter | 19-08-09 | 17:05

buitensporig declaratiegedrag (of nog erger, declaratiefraude) mag best onderwerp van een discussie zijn
.
Indien eea netjes is verantwoord (en dat is het; anders zou het niet geadministreerd zijn denk ik dan maar) en je gaat er dan nog over lopen zeiken, komt er bij mij maar een gedachte naar boven, en die is niet positief: FAIL voor alle jaloerse communisten met een kruideniersmentaliteit

fweddy | 19-08-09 | 17:05

harry1588 | 19-08-09 | 16:48
bang dat je luizebaan eraan gaat vrind? :D

weedo | 19-08-09 | 17:04

@Brusselmans
Er staat in het artikel niks over verhuisdozen, het hadden best schoenendozen kunnen zijn, lekker overdreven!

Boessie | 19-08-09 | 17:04

Hij weet ook wel dat het volk dit pikt dus we gaan gewoon door geen probleem.

Eurotokkie | 19-08-09 | 17:02

Joop heeft zijn huiswerk niet gedaan, da's duidelijk.
Russische hoeren zijn aanmerkelijk goedkoper.

Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 17:02

Mág dat überhaupt wel? Je kunt toch niet zomaar exorbitante bedragen declareren voor etentjes? Is daar geen maximum aan verbonden, je kunt immers ook bij van der Valk eten. We kunnen wel steeds 'schande' roepen, maar zijn er geen partijen in Utrecht die hier ook echt iets aan willen d.o.e.n.?

Fleauxe | 19-08-09 | 17:01

@Quest
Jullie banner werkt kudt en daar stoor ik me aan. Daarom stel ik voor dat jullie die 5 gram cacaoine ook maar gewoon in jullie reedt steken. Wat een gezeik zeg.

Lying Dutchman | 19-08-09 | 16:58

-weggejorist-

schapezak | 19-08-09 | 16:58

Joop bestelt altijd het duurste van de kaart.

CoffeePatch | 19-08-09 | 16:57

@harry1588 | 19-08-09 | 16:48
Allemaal gelul. Dat zei men ook van zogenaamde topbestuurders: ja, maar, we moéten ze wel een gigasalaris geven, anders krijgen we geen capabele mensen. Dong! Zie al die toppers er een potje van maken en dan in een gouden koets de aftocht blazen....

En-el Hak | 19-08-09 | 16:57

De provincies kunnen er mi. net als de deelgemeenten en EK eenvoudig tussenuit. Volledig overbodige bestuurslagen. Volslagen leauze parkeerterreinen voor afgedankt schroot.

widtvoet ® | 19-08-09 | 16:55

@cabrão | 19-08-09 | 16:50
8000 per jaar, per persoon is best wat.

deNelis | 19-08-09 | 16:54

Socialist, gristenhond of liberaal, gemeenteraadslid, minister of provinciaal declaren doen ze allemaal .

van Dam | 19-08-09 | 16:54

@kleingrutter | 19-08-09 | 16:50
kijken hoelang het duurt voor de afkomst van de intimideerders hier ter sprake gaat komen ;) , mooie brug!

inzaghii | 19-08-09 | 16:53

@ harry1588 | 19-08-09 | 16:48
+1

vlietinho | 19-08-09 | 16:53

Het declareren van restaurantrekeningen vind ik heel normaal. Je ontkomt er niet aan, sommige zakelijke relaties dien je op een redelijk niveau te ontvangen en besprekingen op kantoor zijn van de vorige eeuw. Ik declareer ook graag restaurantrekeningen, vooral die waar geen tijdstip op staat.

Lying Dutchman | 19-08-09 | 16:52

Zet het beloofde mes nu eens in dat ambtenarenapparaat! We kunnen met een kwart van die kolerelijers toe.

En-el Hak | 19-08-09 | 16:51

Haha leuk stukkie. Ik denk dat het wel waar is, van die Napoleontische vleugel.

Vieze Tonnie | 19-08-09 | 16:51

Ik lees op rtv utrecht dat A.Wolfsen "geschokt" zou zijn door sexuele intimidaties bij een recreatieplas.
Wolfsen weet niet eens wat dat is. Als ie al denkt te weten wat geschokt zijn is dan bedoelt hij dat ze een stuk willen plaatsen waarmee hij het niet eens is.

kleingrutter | 19-08-09 | 16:50

Tja, als je 8000 euri al veel vindt....

cabrão | 19-08-09 | 16:50

Dit is provincietuig, Brusselmans, geen gemeentetuig

de visser | 19-08-09 | 16:49

Joop heeft wel wat overdreven, maar we moeten nou ook weer niet in een of andere stuip schieten en per se willen dat politici in tweedehands kleding naar kantoor komen, werken met PC's uit 1980 en via rooksignalen communiceren. Kortom de overheid kost ook wat en mág ook wat kosten.
Alles leuk en aardig, maar als je straks niks meer mag en een grijpstuiver verdient dan wil niemand meer een bestuurder zijn of we zitten straks tot over onze oren in de Agnes 'ik ben even goed als mijn voorganger, maar niet heus Kant's.
Het is een baan, net als bij ieder ander bedrijf, maar hier bestaat geloof ik de indruk dat het allemaal niks mag kosten en dat mensen uit pure liefde zich laten volschelden, bedreigen, publiekelijk aan de schandpaal nagelen en beledigen.
Als het aan mij ligt dan mogen politici en ambtenaren nog véél meer verdienen (en zo'n vetpot is het niet) opdat we tenminste capable mensen krijgen, die dan wél afgerekend mogen worden op het resultaat. Een van de redenen dat het allemaal zo crap is in de politiek is dat iedereen die ook maar een beetje wat kan meer geld gaat vedienen in andere baantjes.

Mensen denken af en toe over de politiek als hoeren. Ze willen een tientje betalen en verwachten daar nog een mooi wijf voor ook.

harry1588 | 19-08-09 | 16:48

Het zijn ook nog eens nietszeggende portefeuilles die hij heeft.

Stanley Messie | 19-08-09 | 16:48

Kankeren op declaraties gebeurt veelal door COMMUNISTEN

fweddy | 19-08-09 | 16:45

Nou ja zeg! De VVD en de kluit belazeren! Het idee alleen al! LOL!

m@rkus | 19-08-09 | 16:45

resizende sites... opbokken!

JamesD | 19-08-09 | 16:43

Hij heeft gewoon meer honger dan de rest.

gilbertdenhartog | 19-08-09 | 16:41

ik lees alleen maar poolse hoer

inzaghii | 19-08-09 | 16:41

Bij de VVD houden ze van lekker eten, jammer dat Joop blijkbaar van het woord integriteit nog nooit gehoord heeft. 8000 euro bunkeren op kosten van de samenleveing. Eet smakelijk Joop, nemens een inmiddels ex-VVDer.

Marcus Porcius Cato | 19-08-09 | 16:41

ROTFL @ 'weldoorvoede Joop'

Jaap de Paap | 19-08-09 | 16:40

Altijd het zelfde verhaal...

marrkus | 19-08-09 | 16:40

waar zijn we nou eigenlijk mee bezig....

bouke1 | 19-08-09 | 16:39

Tja overheid is sowieso al pauper

Dirty Doll | 19-08-09 | 16:39

Goed dat dit allemaal 's boven komt. Beerput.... bah.

Frelis Inna | 19-08-09 | 16:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland