Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOVA fuckt met Frank de Grave

grave00.jpgGeenStijl Polemiek Watch! Uniek NOVA-talent Twan Huys heeft een open brief geschreven aan Frank de Grave. De voormalig VVD minister van Defensie stapte onlangs op als financieel directeur van DSB en sindsdien houdt hij stijf de kaken op elkaar over de acht (!) weken dat hij werkzaam was voor Dirk Scheringa. In het openbaar tenminste; aan De Nederlandsche Bank zou hij wel het één en ander hebben verteld. De details over dit onderhoud zijn niet vrijgegeven, maar een simpele zoekopdracht op Google Nieuws geeft een groot aantal suggesties voor mogelijke gespreksonderwerpen. Officieel is de reden achter het stilzwijgen van Frank onbekend, maar Twan heeft wel een vermoeden: DSB heeft twee of drie jaarsalarissen aan zwijggeld aan de Familie de Grave overgemaakt. Dit om onder de pet te houden dat Scheringa arme tokkies opzadelt met een woekerlening zodat Moussa Dembele ook volgend jaar weer twintig goals in het DSB-stadion maakt. Geen unieke beschuldiging, want sommige reaguurders van IEX.nl hebben dat ook al geopperd. Toch moet Twan uitkijken, want you fuckt per slot van rekening niet met Frank de Grave en niet iedereen gelooft in de wilde ganzenjacht van NOVA op DSB. Daarom alvast deze disclaimer: Mensen beschuldigen kán geld kosten.

Reaguursels

Inloggen

Wat Nova hier doet is niets anders dan ordinaire laster... trouwens ieder arbeidscontract kan binnen 2 maanden ontbonden worden door zowel werkgever als werknemer zonder financieele consequenties... de suggestie dat Grave zwijggeld zou hebben gekregen is een aantijging die nergens op gebaseerd kan zijn... of een tip van een DSB-administrateur.... maar dat zal dan wel eerst hard gemaaakt moeten worden met bronvermelding.
Vermoed dat Huys het slachtoffer is geworden van eigen scoringsdrift en dat kon hem nog wel eens duur komen te staan.
Wat me wel opvalt dat bij de aangevoerde DSB-klagers een hoog zeur-gehalte zit,maar bij de TV zijn ze welkom.... emotie-tv is de hype van tegenwoordig.
Uiteraard heeft de bank een zorgplicht... ik vraag me af hoe lang nog.... maar het is toch te gek dat een bank de verantwoordelijkheid van zijn clientiele gaat overnemen.
Kan ik straks in de supermarkt ook geen magnum meer in de kar leggen als ik 1 kg overgewicht heb,vanwege de dan ook ingestelde zorgplicht van de supermarkt?
Dit is trouwens wel de beste manier om het volk te degraderen tot zombies zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel... en dat vergemakkelijkt het regeren een stuk.

pielewaaier | 03-07-09 | 07:29

eng nie meer naar iex linken aub?

arjan1180 | 02-07-09 | 23:47

komkommertijd bij Geenstijl ofzeau?

ElCapitanPerro | 02-07-09 | 23:41

disclaimer | 02-07-09 | 15:28
Niet te vroeg gejuicht. Wat als straks al die mensen hun leningen niet meer kunnen betalen ?

websenior | 02-07-09 | 21:45

nova -1
dsb -1
Frank de Grave +1

GOEM | 02-07-09 | 21:35

Bij deze beschuldig ik de desbetreffende Frank van het Graf !

En ik neuq jou Frankie boy, rechtstreeks via internet via eigen IP ghe ghe. Dus nu niet roepen dat je mij niet kunt vinden gehe ghe..

En en, ik wil dat je alles voor me gaat doen, de hele jan-santekraam....

Ghe ghe, kom op met die claim, ik heb het verdiend luilebal.

Het enige wat je niet kunt zeggen frankieboy, is dat ik je bedreig in welke zin dan ook....

Zet daar maar een landsadvocaat op !

Houtbar | 02-07-09 | 21:33

De Grave paste gewoon niet in de cultuur van de DSB. Dat kan toch? Ik heb een tijdje voor de NOB gewerkt. Ik paste bijvoorbeeld niet in de linksche politieke slangekuil cultuur.
.
En Twan..... dat is natuurlijk een wolf in schaapskleren. Typisch produkt van de School oor Hoernalistiek. Linksche kleautzak.

FreshClash | 02-07-09 | 20:47

Ik begrijp de term "fuckt" in de kop van dit postje niet. Er orden keurige recht-toe recht-aan vraen gesteld aan De Grave. Niks mis mee. Spijkers op laag water zoeken is een hele kunst... dat dan weer wel.

Reykjavik | 02-07-09 | 20:33

het woord disclaimer is inmiddels wel in de top 5 van minst begrepen woorden aangekomen.

antizanic | 02-07-09 | 19:30

Mensen moeten niet zo dom zijn om te lenen bij DSB of zijn vriend Maasbert Schouten van Afab. Maar DSB en Afab zijn ook schofterig bezig. Het gaat niet om 100 klanten (de officiële lezing) maar om honderden klanten. Ze spreken over lening en leninggrondslag (de lening van bv. 25K krijg je in handen), maar je moet de rentegrondslag terugbetalen (bv. 33K daar zit ook provisie en verzekeringen in).
En mooie praatjes houden. Ja, die rente blijft voorlopig heel laag. Nou, mooi niet. Ik heb ze gezien, mensen die daar intrappen. Het is zo dat mensen langer doen om een TV of auto te kopen, dan een lening af te sluiten. Maar de bank heeft ook zorgplicht. En getuige de boete, daar houdt DSB zich niet aan.
financieel.infonu.nl/lenen/38631-dsb-b...

Voigt | 02-07-09 | 19:23

De berichtgeving in de media is zo zwart-wit.. Ik werk zelf bij DSB en ik weet dus hoe het in werkelijkheid gaat. Het is helemaal niet zo 'makkelijk' om een lening af te sluiten, voor mensen zonder vast contract word het bijvoorbeeld bij voorbaat al een moeilijk verhaal... Er zijn natuurlijk wel fouten gemaakt in het verleden.. denk dat een grote oorzaak is te vinden in het feit dat de desbetreffende adviseurs op provisiebasis werkten - dat is overigens bij bijna elke bank het geval. DSB heeft rond de 50.000 tevreden klanten, en de ophef die er nu in de media komt is gebaseerd op de negatieve ervaringen van hooguit 100 klanten.

Willem Wartaal | 02-07-09 | 19:09

Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid bij het aanvragen van een lening. Als je denkt dat je het niet kunt terugbetalen, DOE HET DAN NIET!
Ik heb in het verleden ook mijn billen gebrand en heb dit The Hard Way mogen beleven: Altijd grote sommen aflossen en nooit eens geld overhouden, maar altijd tekort komen. Tijd ligt nu achter me, maar ik spaar nu en heb gezworen NOOIT MEER een dooDlopend krediet te nemen. (bereken de te betalen rente eens, als je zin hebt. Je schrikt je rot!)

JeGrootmoeder | 02-07-09 | 18:05

hehe, ik ben ook weer lekker bezig.

ganzo | 02-07-09 | 17:49

snap het niet, vind dat rol van lokale overheiden ook maar eens bekeken moet worden, immers zij stellen een woz-waarde vast: die waarde wordt toch meestal gebruikt bij het bepalen van het risico bij afsluiten van een hypotheek.

ganzo | 02-07-09 | 17:47

Ik vind dat Twan lef heeft. Kijk al lang niet meer naar NOVA. Geinig hoor DSB pesten.
Ga doorrr. Van de tokkies winst legt Dirk wel een kunstcollectie aan. Dat dan weer wel. Goedverdoeme.

klodder | 02-07-09 | 17:30

Die tokkies dachten:"Van de overwaarde op de hypotheek kunnen we leuk speeltjes kopen". En nu houden ze zich van de domme.

luto333 | 02-07-09 | 17:25

mises | 02-07-09 | 17:05

dwingen niet, maar vals voorlichten wel... of werk je er toevallig zelf ook..:-)

Vindoe | 02-07-09 | 17:20

Waarom pakt Huys Marijke Vos niet even aan? Of gaan ze naar dezelfde kerk. Clairy Polak kan Vos wel ff doen.

Neil Armstrong | 02-07-09 | 17:17

En oja, kijk ook nog ff op www.dsbramp.nl

Iets over DSB

Klaas Appelmelk | 02-07-09 | 17:11

@Vindoe

niet aan het slaap wandelen maar aan het dag dromen ;)

Mupert | 02-07-09 | 17:08

GS werpt zich steeds vaker op als socialistische hoeder van de arme consument die 'opgezadeld'wordt met producten en diensten.

Alsof DSB de consument DWINGT leningen af te nemen???? Dat doet de consument zelf en hij heeft de keuze of lenen of niet. dat je later niet meer aan je verplikchtingen kunt voldoen, betekent dat je in het vervolg wat minder roekeloos moet zijn in je uitgavenpatroon en moet sparen ipv blind uitgeven aan huizen en auto's.

mises | 02-07-09 | 17:05

NOBODY fucks with Frank de Grave!

Jordy1986 | 02-07-09 | 17:05

Hier had alleen Louis van Gaal antwoord op kunnen geven.
Samen Frank (afspraak?) de biezen gepakt.

Morgen bij Knevel en vd Brink: Dirk Scheerjeweg?

grote haas | 02-07-09 | 17:02

Mupert | 02-07-09 | 16:54
Je bent een topic te laat, mop.

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:57

Mupert | 02-07-09 | 16:54

aan het slaapwandelen?..:-)

Vindoe | 02-07-09 | 16:56

@mezelf.. misschien had ik dit bij het goede bericht moeten etten.. ;)

Mupert | 02-07-09 | 16:55

Waar maken we oms druk over???!!

Liever mij Belasting centen naar iemand die strips maakt dan al dat belastinggeld overmaken naar het buitenland onder de noemer ontwikkelingshulp... en dat dan die corrupte staatshoofden er weer dure auto's en wapens voor gaan kopen..
En die strips kan je misschien nog om laggen.. krijg je er ook iets voor terug.. hahaha... :P

Mupert | 02-07-09 | 16:54

Barbara Drijfzand | 02-07-09 | 16:14

Triksy lieverd.... je string ligt hier nog.... zal ik hem meewassen of zeg je... doe maar niet.. haha

Vindoe | 02-07-09 | 16:53

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:43
Excuses aanvaard, met waardering.

De La Puerco | 02-07-09 | 16:44

Mensen die in zee gaan met toko's als DSB zijn het zelf schuld. Geen medelijden.

Aiii | 02-07-09 | 16:43

De La Puerco | 02-07-09 | 16:37
Ach, je hebt gelijk ook. Bij gebrek aan een interessant vervolgtopic had ik zin om je even te plagen. Excuus daarvoor.

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:43

Stroopdoos | 02-07-09 | 16:30
Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:30

Ik heb hier een lans gebroken voor de stelling, dat ook de minder begaafden onder ons het recht hebben om domme dingen te doen. Als argument heb ik daar bij aangehaald, dat het hen ook toegestaan is om (op de PVDA) te stemmen. Of u beiden het daarmee nu eens of oneens zijn, doet aan de validiteit en de on-topicness niet af. Het mij voor het poneren van deze mening niet met tegenargumenten, maar met poep gooien belonen is onheus.

De La Puerco | 02-07-09 | 16:37

Mounir El Hamdaoui scoorde 23 keer, niet Dembele

REL0AD | 02-07-09 | 16:36

De La Puerco | 02-07-09 | 16:19 Reaguurders die dat doen vangen een permaban en het is door de moderatoren makkelijk te zien.
Desondanks valt het me op dat je het onderwerp verschuift naar PvdA en hun achterban terwijl we hier onze visie op Twan, Frank, DSB en Scheringa loslaten.
Aanpassen onderwerp en schuiven is in lijn van wat Lying Dutchman zegt.

Stroopdoos | 02-07-09 | 16:30

Er staan vragen, geen beschuldigingen....

hfakker | 02-07-09 | 16:30

De La Puerco
Juist, reken mij maar tot de "dommen", geen enkel probleem. Maar ik had toch iets meer van je verwacht, je bent al K.O. in de eerste ronde en dat is jammer.
Spartel nog even verder en zoek het niet bij uzelf, maar bij het feit dat de broer van uw moeder uw vader is.

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:30

@ Uw Verzekeringsadvis

Eerlijk gezegd kende ik dat niet. Ik wil u dan ook bedanken dat u mij hier op gewezen heeft. Maar toch... in de jungle waar ik woon heb je op elke hoek van de straat een loan shark die bereid is je enorme bedragen te lenen voor een absurd hoge rente. Het is toch ook een beetje mijn eigen verantwoordelijkheid als ik een beroep zou doen op hun diensten?

Waffa Nkulo | 02-07-09 | 16:30

wat zou rutger eigenlijk de hele dag doen als er geen filmpje verschijnt?
Hij werkt toch alleen maar voor GSTV?

Noobhouse | 02-07-09 | 16:29

ROFL@Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:21

Stroopdoos | 02-07-09 | 16:25

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:20
Vilein.

Superior Bastard | 02-07-09 | 16:25

Nobody fuck's with Frankie.Hebbie nie gezien hoe ie die zware rugzak helemaal in zijn uppie droeg.Ok, hij brak wel bij zijn enkels af na 2 meter, maar toch.Na Relus ter Beek en Old Blue Eyes Frank the Tank, hebben we niet zo'n echte kerel op Defensie meer gehad.

ViciousDick | 02-07-09 | 16:24

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:20

Zit diep he, dat geleende geld terug moeten betalen, zonder te willen erkennen bij de 'dommen' te horen.

De La Puerco | 02-07-09 | 16:23

Stroopdoos
Nee, maar in het dagelijkse leven heeft hij wel last van een gespleten persoonlijkheid én vrouwen met een slechte hygiene.

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:21

De La Puerco
Welnee bent u gek, dat laat ik over aan mensen met een grote fantasie als uzelf. Vervelend ook dat u bij u zes vrouwen ontlasting in de vagijn aantreft. Komt dat vaker voor bij islamitische vrouwen?

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:20

Stroopdoos | 02-07-09 | 16:17
Hoe doe je dat eigenlijk ?
Zijn er reaguurders die dat doen ?

De La Puerco | 02-07-09 | 16:19

sssssstttttttt

Duderoo | 02-07-09 | 16:18

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:07
Reaguurt De La Puerco met 2 nicks in deze draad?

Stroopdoos | 02-07-09 | 16:17

Barbara Drijfzand | 02-07-09 | 16:14
ROFLOL

De La Puerco | 02-07-09 | 16:16

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:07

En gelukkig vinden mijn vrouw en mijn vijf maitresses mij niet lelijk. (ik hoop overigens dat jij niet ook de nick strontkut op jezelf meent te moeten betrekken)

De La Puerco | 02-07-09 | 16:13

@Waffa Nkulo 16.06
Het begrip Zorgplicht, kent u dat ?

Uw Verzekeringsadvis | 02-07-09 | 16:11

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:07

Wil er op wijzen, dat straatkat/straatkut/strontkat zelf begon met mij onheus te bejegenen.

De La Puerco | 02-07-09 | 16:10

@ mezlf (haagse bil | 02-07-09 | 16:03)
vindt met dt ............ lul!

haagse bil | 02-07-09 | 16:07

De La Puerco | 02-07-09 | 16:00
Triest om nicks te veranderen in het heetst van de discussie. Je bent de zwakste schakel......

En waarschijnlijk heel erg lelijk.

Lying Dutchman | 02-07-09 | 16:07

Als je je een lening van 450 duizend euri (een miljoen ouderwetsche guldens!) laat aansmeren voor een huis van 250 duizend en vervolgens de rente niet meer kunt betalen en je huis moet verkopen en met een enorme schuld achterblijft, ben je vrij dom in de weer. Het begrip ‘eigen verantwoordelijkheid’ kent u dat?

Waffa Nkulo | 02-07-09 | 16:06

Vindoe | 02-07-09 | 16:00

Ben achtereenvolgens door de nu staatsbanken genomen voor onduidelijke ' spaar' producten met winststapelaars en al. Is toch mijn eigen schuld. Ik ga best mee in je redenatie mbt social responsibility, maar vindt ook, dat mensen eigen verantwoordelijkheid hebben. Er bestaat geen loterij zonder nieten.

De La Puerco | 02-07-09 | 16:05

Na het lezen van dit artikel vindt ik Twan Huys een grotere rat dan DSB.

haagse bil | 02-07-09 | 16:03

-weggejorist-

peter verhaar | 02-07-09 | 16:01

strontkut | 02-07-09 | 15:41

Je hebt werkelijk geen idee heh ?

De La Puerco | 02-07-09 | 16:00

De La Puerco | 02-07-09 | 15:32

ik denk dat wij makkelijk praten hebben, ik ben geen "slachtoffer" van welke bank dan ook ( gelukkig).. maar er zijn mensen die door de DSB echt naar de kloten zijn gegaan... en dat gun je gewoon niemand toch, ben blij dat ik niet in de schoenen sta van die vele mensen met kindjes die op het punt staan hun huisje uitgezet te worden. Er bestaat ook nog zoiets als Social responsibility....:-)

Vindoe | 02-07-09 | 16:00

De La Puerco | 02-07-09 | 15:53 Ja tuurlijk is de PvdA in diezelfde categorie onder te verdelen. Op 1 ding na! Ze zijn zelf net zo gruwelijk dom! En wat betreft het gedachtegoed; halen wat er te halen valt. Dat is aanpassing onderwerp! Dit is een heel ander punt waar veel over te zeggen valt. Ik houd het kort en zeg: PvdA dikke FAIL en aasgieren aan de onderkant DIKKE FAIL!

Stroopdoos | 02-07-09 | 15:59

Stroopdoos | 02-07-09 | 15:53

idd er komt steeds meer vuil bovendrijven.

Eurotokkie | 02-07-09 | 15:59

JVHN laat zich ook niet negatief uit over een vorige werkgever, zeker niet in het openbaar en ook niet tijdens een sollicitatie gesprek. Als je het over een vorige werkgever doet kijkt en nieuwe werkgever wel uit je aan te nemen.

Dat lijkt mij de reden, maar ja NOVO probeert graag VVD-ers te neuqen terwijl ze beter een bij de PvdA kunnen kijken .... is Woutert nu homo of niet, kijk da's een scoop.

Je Verzint Het Niet | 02-07-09 | 15:57

Afgezien van reputaties Frank, Twan en Scheringa, weet ik wel dat de DSB geen zuivere zaken doet maar dit ook lastig te achterhalen is. Toch zal ook die aap uit de mouw komen. *zo nu eerst biertje #3*

Stroopdoos | 02-07-09 | 15:53

Wat een reaguurder op Twans blog ook zal zei: beetje flauw van Twan om met zo'n open brief aan te komen. Hij moet het gaan uitzoeken en wel onmiddellijk en dan met een spijkerhard verhaal aankomen, ipv een beetje slap te bloggen!

De Ware Vrijheid | 02-07-09 | 15:53

Stroopdoos | 02-07-09 | 15:46
"Winst, ok maar graaien in de zakken van "dommen" is uiteraard onverantwoord onethisch."

Waarom mogen die zelfde dommen wel bedot worden door bijv. de PVDA ??

Diezelfde dommen krijgen gratis rechtshulp, bij een probleempje met hun baas, hup direct naar buro Rechtshulp, waarom niet even een minder domme (gratis) raadplegen over het aangaan van een lening ?

Misschien zijn die dommen zo dom nog niet, die hebben wel een 150cm tft screen hoor.

De La Puerco | 02-07-09 | 15:53

Kan iemand die deksel weer op de beerput plaatsen , wat een stank zeg niet te harden.

Eurotokkie | 02-07-09 | 15:53

Tja, als Frank binnen 8 weken de kuierlatten heeft genomen dan moet er wel iets aan de hand zijn, oud-politici hebben namelijk de gewoonte te lang ergens te blijven zitten.

Terpetijnzeikert | 02-07-09 | 15:51

Mijn ouwe zei altijd: "As je moar twee meter kunt spring'n, moej niet over een sloot van 3 meter probeer'n te goan. Dan worj nat."

Superior Bastard | 02-07-09 | 15:51

straatkut | 02-07-09 | 15:41
Waar heb je het over eigenlijk ?

De La Puerco | 02-07-09 | 15:47

Ideetje 2012: huishoudens met een jaarinkomen < dan 1,5 minimumloon mogen alleen nog maar islamitisch lenen.

Fimbulvetr | 02-07-09 | 15:46

You owe what you owe. En liever Dirk achter je reedt aan dan Barry the Baptist.

Tennessee Whiskey | 02-07-09 | 15:46

De La Puerco | 02-07-09 | 15:22
Dit vergelijk ik met de Amerikaanse praktijken overal een maas in het net te benutten die in principe niet illegaal is omdat het nooit voorkwam, dus nieuwe constructies. Wanneer de constructies worden bekeken en uitgeplozen blijkt er onmiddellijk noodzaak voor een nieuwe wet te zijn. Je kunt de kleine lettertjes zodanig uitbreiden en structureren dat het officieel legaal is, ja. Maar eenmaal de ethische kant bekeken levert dit inzichten op die duidelijk weergeven dat de intenties ten aanzien van de slachtoffers/klanten niet kloppen. Wat is recht en wat is krom, maar vooral, wie bepaald dat??. Scheringa is sluw en geslepen, wat al aangeeft dat een klant geen enkel welzijn wordt toegewenst. Winst, ok maar graaien in de zakken van "dommen" is uiteraard onverantwoord onethisch.
Trouwens heb ik zelf ook wat ervaring met de DSB en heb de zaak afgeketst. Zaakje stonk!

Stroopdoos | 02-07-09 | 15:46

Dat geitensokken Dirkje nog veel meer sokken had die gevuld moesten worden is geen schokkende ontdekking, elke dag de buis vullen met de meest goedkope reclamebende moet door iemand betaalt worden.

Dat Zalmpje eigenlijk dat kleine visje van de staatsloterij is, is ook geen bijzondere uitkomst, er zwom een geitenwollensokjesvis achter hem aan, en hoe kun je die nou beter vangen als je niet kan happen naar Pijnenburg. Juist! Door een sokje leeg te kieperen

Dat de Graver vrij snel niet dieper kwam en doorhad dat die sokken toch erg vuil bleken, hij zich uit de voeten maakte, de grote geitensokkenvis nog een klein sokje toeworp met het verzoek vooral niet te happen naar Twannenburg. Lag ook en de lijn der verwachting, zo gaat dat!
Het zegt echter wel iets over DSB en in bijzonder over de Graver, want als de Graver omkoopbaar is en zelf weg rent omdat de geur van de sokken hem wel heel erg in de neus branden, dan hebben ze wel een behoorlijke beerput in Noord Holland. Gelukkig hebben ze Borghouts nog dus wens ik ze veel suc6 daar!!

Barbara Drijfzand | 02-07-09 | 15:44

Dirk fucks a nobody, Frank de Grave.

web_krijter | 02-07-09 | 15:43

disclaimer | 02-07-09 | 15:30
Hear Hear. Die inmiddels genationaliseerde banken doen/deden niet anders dan geheel NL een loer draaien. Waar zijn de hun toevertrouwde miljarden gebleven. Als dan de DSB zonder enig beroep op de belastingbetaler zijn kop gewoon boven water weet te houden zijn dat ineens de slechten ???

De DSB heeft niet uitgevonden, dat zelfs complete 'retards' mogen stemmen, uitkeringen mogen aanvragen, huizen huren en kopen. We mogen die groeiende groep van mensen die niet eens NL kunnen lezen, schrijven en spreken, natuurlijk geen ontplooiingsmogelijkheden (middels geleend geld) ontnemen, net zo min als hun stemrecht.

De La Puerco | 02-07-09 | 15:42

@De La Puerco de lutser van de eeuw die denkt dat mensen die een minimumloon hebben ook gelijk de mensen zijn die een uitkering hebben.luister vriend meer dan de helft van de mensen die werken werken voor het minimumloon .maar goed Scheringa kan ongezien de tering krijgen en zijn bank ook

straatkat | 02-07-09 | 15:41

Dirruk die redt zich wel. Toch lachen van die schilderijenroof..
MWHOEHAHAHAHAHAHA!!!!!!

Ayaan Sorry | 02-07-09 | 15:39

De Grave is een gluiperrT. Waar zalm is geweest stinkt het naar vis en dat trekt stronTvliegen aan.

labberdonia | 02-07-09 | 15:37

Hoe komt die beste Twan aan de informatie dat Frank paar jaarlonen in het handje kreeg vandaan dan??

GrijpStuivert | 02-07-09 | 15:37

Overigens is Frank gewoon een lulletje rozewater.

Teun van het Tuinpad | 02-07-09 | 15:36

Ik denk dat Dirk iedere avond aan de gerookte zalm zit.

Teun van het Tuinpad | 02-07-09 | 15:34

Vindoe | 02-07-09 | 15:28

Het lenen van geld aan derden is een algemeen aanvaard iets, ook moreel niet echt verwerpelijk. Ergens iets aan proberen te verdienen is de kurk van de economie, ook niets mis mee, moet de eerste moralist nog tegenkomen die alles voor niets doet.

De La Puerco | 02-07-09 | 15:32

Twan Huys is behoorlijk naief als hij denkt dat De Grave in zijn rol als minister dezelfde openheid van zaken moet geven als een lid van de Raad van bestuur van een private onderneming. Niet dus. Alleen aan de aandeelhouders is verantwoording verplicht. Lijkt me logischer om de DSB te benaderen als je iets over de DSB wil weten. En tussen neus en lippen nog even iemand van quasie omkoping beschuldigen is in mijn optiek een vrij gluiperige manier om de druk op te voeren. Maar goed, een ieder zijn eigen fatsoensnormen. Feit dat De Grave zo abrupt is opgestapt zegt wel genoeg over hoe de vlag er bij de DSB bijhangt.

HEvD | 02-07-09 | 15:31

@Vindoe | 02-07-09 | 15:08

Een normale bank met normale producten??? Mhoewawawa! Jij hebt zeker geen nieuws bijgehouden de afgelopen twee jaar? Mijn persoonlijke ervaring: ABNAmro: tuig, Fortis: tuig en Postbank/ING: misschien geen tuig maar zeer incapabel.

disclaimer | 02-07-09 | 15:30

zalm voelde er zich als een vis in het water

@raket | 02-07-09 | 15:29

Teun van het Tuinpad
Haha, bedankt Teun!

*legt rekening van Teun weer onderop de stapel*

Lying Dutchman | 02-07-09 | 15:29

DSB kan mss wel wat geld lenen: Fortis heeft zojuist 34.000 mio teruggestort.

Pik Oneliner | 02-07-09 | 15:29

De La Puerco | 02-07-09 | 15:25
Heeft het gewoon te maken met eerlijk zaken doen.. ben geen socialist, ben moralist!

Vindoe | 02-07-09 | 15:28


Waarom verbaast men zich er hier over dat de bank die geld leent aan het laagste en armste deel van de bevolking, zelf lager dan laag is?

Dat een als kundig te boek staand bestuurder als de Grave zich aan zo'n afvalbank verbindt is een raadsel (en nee, geld is niet het juiste antwoord). Hij had toch moeten weten wat dat met zijn naam zou doen.
Wellicht zou de Grave die vraag wél willen beantwoorden?

Dat hij vervolgens niet schijt in de ruif waaruit hij heeft gevroten siert hem slechts.

Custos | 02-07-09 | 15:28

Gelukkig heeft Leen van Frisia wel een heel betrouwbaar gezicht

DaVinciZonderCode | 02-07-09 | 15:28

Ik ben helemaal voor DSB bank. Volgens mij hebben zij, itt zogenaamde keurige banken als ABN, ING, FORTIS nog niet bij wouter bos aangeklopt voor mijn belastingcenten. Al die miljarden verspillen mag blijkbaar wel maar gewoon een hypotheek uitschrijven aan mensen die erom vragen niet. De wereld op z'n kop.

disclaimer | 02-07-09 | 15:28

Frisia onderdeel van de DSB.

dikke van dale:
Frisiaans: Niet geheel naar waarheid/De halve waarheid/ De waarheid naar omstandigheden aanpassen.

Denk daar maar eens eauver na.

kneuterzak | 02-07-09 | 15:27

Vindoe | 02-07-09 | 15:24
De maandelijkse lasten van iets opvragen en dan bekijken of dat past binnen je uitkering, daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn hoor.

De La Puerco | 02-07-09 | 15:27

Kloddermongool verdient een notatie in de grote gs reaguurders woordenlijst als het aan mij ligt. Way to go, bruine ster, lol.

labberdonia | 02-07-09 | 15:26

Vindoe | 02-07-09 | 15:20
..... een socialist uiteraard. (moet ik wat voorbeelden geven van 'kameraden' die over de rug van de arbeider(stem) zichzelf verrijkt hebben)

De La Puerco | 02-07-09 | 15:25

Meneer Zalm zal er eigenlijk veel meer over moeten weten en waakt nu over de bank die in handen is van de belastingbetaler.

Simon_GS | 02-07-09 | 15:25

op zich is er niets mis met het aanbieden van leningen, maar DSB vertelt niet alles he, maakt geen duidelijke sommetjes, de DSB bloedhonden hebben alleen maar hun provisie getal in hun hoofd.. los van het de gevolgen voor de klanten. En laten we eerlijk zijn, ik ben HBO geschoold, maar weet ook niet alles van lijfrentes, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, overlijdensrisicoverzekeringen... enz enz..

Vindoe | 02-07-09 | 15:24

Stroopdoos | 02-07-09 | 15:10
Scam ?. Wat de DSB doet is gewoon gebruik maken van de mogelijkheden. Waar zit het voordeel voor de DSB als zijn debiteur niet kan betalen ?

Tja, dat een uitkeringstrekker, die zijn lening er gelijk door heen jaagt, daarna door het sociaal geholpen wordt om toch af te betalen, is niet iets dat DSB gecreeerd heeft, maar is te wijten aan linksdragend Nederland.

De La Puerco | 02-07-09 | 15:22

waar zou Scheringa zijn zwarte geld hebben staan? Zwitserland, Kaayman, Panama?.. haha... hope so.. Staatsinner de Jager (mooie naam trouwens) zal hem wel in het vizier hebben en de Grave dacht.... ik mot pleitteeeeeeeeeee...... haha

iemand die zich zo over de rug van de zwakkeren verrijkt is een...

Vindoe | 02-07-09 | 15:20

ROLFMAOLOL enzo @ Lying Dutchman | 02-07-09 | 15:08
En nee, dit keer kost 't niks.
Deze was echt leuk.

Teun van het Tuinpad | 02-07-09 | 15:20

Die mensen nemen vrijwillig en bij hun (half-volle) verstand een dienst af bij een legitiem bedrijf. Hebben ze nog nooit gehoord van offertes aanvragen bij andere banken, hun eigen financiele situatie doorlichten en iets met tering/nering?

Nee, we gaan bij leen-reclames vermelden, dat lenen geld kost. Degenen voor wie die opmerking bedoeld is kunnen niet eens lezen.

uninvited guest | 02-07-09 | 15:19

@DeBruineSter | 02-07-09 | 15:16

Zullen we dan formeel de grens van verstandelijke beperking leggen bij 120?

azijnseikerT | 02-07-09 | 15:19

DBS: hear, hear!

Von Münchhausen | 02-07-09 | 15:18

@Vindoe;
Wat dacht je van een cursus NEE leren zeggen voor die simpele zielen? Ik vind nog steeds dat iemand die volgens de wet volwassen is en formeel geen verstandelijke beperking kent 100% verantwoordelijk is voor zijn of haar daden.

DeBruineSter | 02-07-09 | 15:16

Overkreditering door de DSB maakt slachtoffers is de stelling van Twan-de-man. Nou moet je me niet kwalijk nemen, maar als ik een lening vraag en krijg en dan direct daarna huillie-huilie ga doen, dat de maandlasten van die lening te hoog zijn, wie zijn schuld is dat dan. ASO bank leent aan ASO's, als die ASO's helemaal nergens een lening kunnen krijgen is het land ook weer te klein. Hey it is a lousy job, but somebody has to do it !.

De grote makke is, dat als een ASO, op basis van zijn verwachting binnenkort een hogere uitkering te gaan krijgen een te hoge lening aan gaat, nog gelijk krijgt ook. Immers je hebt een uitkering, je leent en spendeert dat in no-time, je daarna nog steeds bijna evenveel uitkering krijgt.

De La Puerco | 02-07-09 | 15:14

DSB is een bizarre, ongekende semi legale scam waar de feiten (die nog moeten gaan drijven) de bank en Scheringa voorgoed de das omdoen. *het beeld, "tralies" doorkrijgt*

Stroopdoos | 02-07-09 | 15:10

Zag gisteren een lutser op de tv die met een onderpand van 2.5 ton een financiering rondkreeg van 475K. Rente ging omhoog en zijn maandlasten gingen richting 3 mille. Schuldige? De DSB natuurlijk! Niet deze kloddermongool die dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen.

DeBruineSter | 02-07-09 | 15:09

de schulden bank?

Billie Turf | 02-07-09 | 15:09

Daarom leen ik alleen bij schele Tinus uit Oud-West. Looptijden van twee weken en als ik in gebreke blijf zet hij alleen maar mijn familie onder druk.

Lying Dutchman | 02-07-09 | 15:08

DSB is pure mafia! ik ken een aantal mensen die VET in de problemen is gekomen door deze agressieve maffioso.. nooit aan beginnen. Ik zou er niet eens WILLEN werken... arme mensen die toch al geen kant meer op kunnen opzadelen met torenhoge lasten..... ik zou me kapot schamen.. Postkrediet, Becam, Frisia Financieringen, Lenen.nl............. waarom zoveel namen?.. oplichters!

Ga naar een normale bank met normale mensen en normale producten.. laat je niet gek maken met die zogenaamde lage rente, je bent vaak verplicht een peperrrrrrdure verzekering af te sluiten en aan het einde van de rit ben je duurder uit en zit je er langer aan vast...

Misschien dat de ECD daar maar eens moet gaan kijken

Vindoe | 02-07-09 | 15:08

@mezelf: wordt NIET geplaagd.

Dalai Drama | 02-07-09 | 15:08

De Grave!! Voor den draad met de waarheid!

Von Münchhausen | 02-07-09 | 15:06

Maar onze Gerritje had er geen enkele moeite mee. Die vond het allemaal best dat de Nederlander met onverantwoordelijke leningen en verzekeringen opgezadeld zit. Zolang hijzelf maar een vorstelijk salaris kreeg. Nu wordt Gekke Gerrit natuurlijk ook geplaagd door enig mededogen aangaande de "gewone" Nederlander.

Dalai Drama | 02-07-09 | 15:06

ze stappen er zelf met open benen en beide armen in hoor.

ibifa ho | 02-07-09 | 15:06

Niet *zodat* dat Moussa Dembele een goal kan scoren, maar *opdat* Moussa een goal kan scoren. Ies veejl esthetischer.

GroteKakkedrol | 02-07-09 | 15:03

Jammer dat kopspijkers gestopt is.

petoir | 02-07-09 | 15:02

DSB wil je niet op je CV hebben.

Osdorpertje | 02-07-09 | 15:02

Tokkies hebben ook eigen verantwoordelijkheid. Toch?

mail cheauvinist pic | 02-07-09 | 15:01

"Bovendien: mensen beschuldigen kán geld kosten."
Ja, Wendy van Dijk kostte best wel duur toen he?

Sinar | 02-07-09 | 15:01

Tip voor armzalige tokkies: Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het ook.

Bier-Sexueel | 02-07-09 | 14:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken