achtergrond

Geenstijl

Tests bewijzen het: Lachen is leuk!

lachuh.jpg En de Open Deur Award 2009 voor het meest voorspelbare onderzoek gaat naar Madelijn Strick, sociaal-wetenschapper van de Radboud Universiteit Nijmegen. Madelijn heeft het effect onderzocht van humor in reclames. Goedemoggel. Buffel. Apeldoorn bellen. Walking Fridge. Suarez beter horen. Madelijn heeft ze allemaal diepgravend bekeken en onderzocht. En wat denkt u? Humor is leuk en van lachen word je vrolijk. Nee we nemen u niet in het ootje. De zogenaamde humorparadox noemt Madelijn dit. Consumenten kopen iedere denkbare rotzooi die ze niet nodig hebben als er tenminste wat te brullen valt. Wat nou boterzachte wetenschap? Sinds de ontdekking van de relatie tussen regen en nat worden werd onze wetenschappelijke kittelaar nimmer meer zo gestimuleerd. Nu valt er natuurlijk wel best het een en ander op de Methode Strick af te dingen. Zo is het in commercials geruisloos omdopen van Dr. Oetker in een volstrekt onbekende Dr. Utker op zichzelf hilarisch. Maar gaat u daar nou meer bakmeel van kopen? Precies. Hoe dan ook: Madelijn Strick heeft maar mooi verherontdekt dat humor in reclames werkt en dat mag best nog een keer aangestipt worden. Mocht u dus geen enkele behoefte hebben aan een stapel tubes tandpasta van een bepaald merk, hier NIET KLIKKEN!

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.