
En de Open Deur Award 2009 voor het meest voorspelbare onderzoek gaat naar Madelijn Strick, sociaal-wetenschapper van de Radboud Universiteit Nijmegen. Madelijn heeft het effect onderzocht van humor in reclames. Goedemoggel. Buffel. Apeldoorn bellen. Walking Fridge. Suarez beter horen. Madelijn heeft ze allemaal diepgravend bekeken en onderzocht. En wat denkt u? Humor is leuk en van lachen word je vrolijk. Nee we nemen u niet in het ootje. De zogenaamde
humorparadox noemt Madelijn dit. Consumenten kopen iedere denkbare rotzooi die ze niet nodig hebben als er tenminste wat te brullen valt. Wat nou boterzachte wetenschap? Sinds de ontdekking van de relatie tussen regen en nat worden werd onze wetenschappelijke kittelaar nimmer meer zo gestimuleerd. Nu valt er natuurlijk wel best het een en ander op de Methode Strick af te dingen. Zo is het in commercials geruisloos omdopen van Dr. Oetker in een volstrekt onbekende Dr. Utker op zichzelf hilarisch. Maar gaat u daar nou meer bakmeel van kopen? Precies. Hoe dan ook: Madelijn Strick heeft maar mooi verherontdekt dat humor in reclames werkt en dat mag best nog een keer aangestipt worden. Mocht u dus geen enkele behoefte hebben aan een stapel tubes tandpasta van een bepaald merk, hier
NIET KLIKKEN!
Reaguursels
InloggenLeer het verschil tussen een lopende kast en een inloop kast, gek
Ik vermoed dat de hier vermelde conclusie uit het onderzoek er eentje was voor de media. Dan moet je het altijd een beetje simpel houden. Het onderzoek zal ongetwijfeld een veel bredere opzet hebben gehad. Hoe werkt die humor dan precies? Welke humor werkt er? Werkt sarcasme ook of is slapstick beter? Bij welke type producten werkt welk type humor het beste? Welke type humor hoort het beste bij welke consumenten doelgroep?
Bent u daar nog? Waarschijnlijk niet en daarom is het bij die ene conclusie gebleven. het onderzoek zal vast prima in orde zijn, maar de media maken er weer een zooi van.
Komt er nog een Yolanthe topic?
En daar kun je op promoveren in Nijmegen anno 2009????
Was wel anders toen ik daar afstudeerde.
*zucht*
Nu op Nova NL2
Madelijn Strick zou eens een onderzoek moeten doen naar :Hoe teveel reklame het hele TV kijken verruiineert.
Zo worden bijv. goede series in Nederland amper bekeken,om dat er teveel reklame tussendoor zit.
Maar de eerste irritatie omtrent Reklame is wel,dat het altijd tiefus hard is.(ja het geluid )
En vroeger geleerd met Marketing,dat irritante reklame's meer effect hebben.
Utker ingstrekkerTs.
Pauperpizza's.
Utker.
Het merk van Marco von Basten.
En die soosjale wetenschappen schaffen we gewoon af, want dat zijn maar veredelde topuitkeringen voor PvdA-ideologen en dochtertjes en zoontjes van linkse babyboomers.
Haha ja Dr. Utker is inderdaad de slechtste marketingmove OOIT.
Ik ga denk ik maar eens een wetenschappelijk onderzoek doen naar het verband tussen neuqen zonder condeaum en zwanger worden.
*gaat met een pot koffie in de studeer zitten*
Dr Utker idd gvd!! Fakking irritant! Elke keer dat ie voorbij komt schreeuw ik er keihard "Dr OETKER GVD!!!!" doorheen tot ie voorbij is. Kom nou. Je gaat pannekoek toch ook niet van de een op de andere dag als pannenkoek schrijven. Flikker toch op. Afblijven met je pseudocreatieve tengels van onze heilige huisjes. Prutsers.
je moest eens weten wat je kunt met reclame. en hoe je er zelf door beïnvloed wordt, aldan niet onbewust..
Heel knap van mezelf; ik heb ook niet geklikt!
*ook @Farmill 15:07 een tegeltje omhoog stuurt*
@blikkoek 15:17
U heeft deze gemist? www.dutchcowboys.nl/viral/16823
moeten ze daar mun geld aan besteden ? godver de godver. De grootste soepkip weet dit toch.
Herr Dokter Oetker ? waarom niet Dokter Jozef ?
Gelukkig heeft dukter utkut ook een consumentenservice.
www.oetker.nl/webgate/niederlande/Oetk...
Je zou bijvoorbeeld de consumentenlijn op kunnen bellen en als ze opnemen met utker zeggen dat je op zoek bent naar oetker en kennelijk een verkeerd nummer hebt gedraaid.
Foutje in de ALT-text. Moet zijn LOL + LOL = hIhI
Ja hoor, er is weer een week voorbij, en het is weer eens tijd voor het afkraken van een promotieonderzoek. De geestelijk wat minder gefortuneerden kunnen weer eens wat roepen over de universitaire wereld en het niveau van het onderzoek dat daar plaatsvindt. *diepe zucht*
Als Piet Vroon nog had geleefd had hij zijn bul voor de tweede maal ingeleverd.
Nog even een persoonlijke mededeling aan die vent achter dokter oetker:
Je mudder is een hur en je vader je brur.
Volgens mij mag Brusselmans ook wel eens aan een examen begrijpend lezen onderworpen worden. De 'humorparadox' is dat mensen de merken uit grappige reclames niet onthouden, maar het uiteindelijk wel kopen.
'T is een walk-in-closet en dus ook een walk-in-fridge. Doe eens je research.
Uiteraard is je kind Madelijn noemen de ultieme grap.
Sociologische onderzoeksmeneer gaat bevestigen dat primen, een praktische, in dit geval marktgerichtte toepassing uit de psychologie werkt. Conclusie, sociologie loopt flink achter op andere onderzoeksgebieden en is daarmee een overbodige wetenschap?
Walking fridge? Was toch een walk-in fridge?
Voor de vorm nog even "iets" naar 14:56 pleurT
Huilen is verdrietig? Sex is lekker? Eten stilt honger? Politiek maakt geil?
Sociologie is niks anders dan toegepaste psychologie... En psychologie mag zich nauwelijks een wetenschap noemen.
Lets Kuttekrap | 19-05-09 | 14:58
Alleen diegene die niet betalen, maar goed dat zijn uiteindelijk geen klanten.;
Voor de verder rest, +1 voor jouw plemp.
Waarschijnlijk heeft Madelein Strick het boek 'Hoe reclame echt werkt' van Giep Franzen gelezen en toen onderzocht of het echt zo werkt. En ja hoor het werkt echt zo.
De Heineken reclame met de inloopkast is de grappigste ooit gemaakt, evengoed ga ik die bocht niet zuipen, tenzij gedwongen.
Dat komt omdat ze in Duitsland Oetker uitspreken als Utker en Utker als Oetker...
@Teun van het Tuinpad | 19-05-09 | 14:56
Verkoop jij klanten?
Ik weet niet veel.
Wat ik wel weet is dat als ik Mevr Teun een mop laat vertellen aan een klant, ik die klant veel minder snel verkoop als dat ik haar in een kort rokje laat rondlopen.
Ja! Wat is dat nou met dat dr. Utker???? Eindelijk iemand die dat probleem aanstipt. What's happened? Ik ga echt geen dr. Utker kopen, wat denken ze wel.
Dr. Oetker FTW!
-weggejorist-
Madelijn over humorparadox: mensen vergeten het merk, maar willen het product toch hebben (door de humor in de reclame)
Brusselmans denkt dat humorparadox is: humor is leuk
Right...
EIN-DE-LIJK een mediabron die de grootste kudt-rebranding van 2009 aan de kaak stelt! Dr. Utker fuck toch op! Vind dit zijn eigen post meer dan waard! Hop GS: ga es op onderzoek uit en kom erachter wat er nou aan de hand is met die koekjesbakkers!
Schitterend! Wat een onderzoek! Promoveren tot hoogleraar dit fenomeen... Hulde! Bravo! Doet mijn nog zo'n onderzoek....
* druktemakersmodus uit*
@ hekkesluiter | 19-05-09 | 14:37 stelling gaat niet op voor open auto's met voorruit.
Ik schijt op sociaal-wetenschappers en nodig bij deze Page toiletpapier uit om een heel verrassend spotje te maken met Madelijn in de hoofdrol.
dit artikel is dus reclame voor lachen om humor? grappig!
@ hekkesluiter | 19-05-09 | 14:37
als de snelheid geen invloed heeft op de hoeveelheid druppels die men vangt kan je nog steeds beter zorgen dat je minder lang in de regen staat. Tijd heeft er in ieder geval wel invloed op :)
Maar volgens mij wil je eigenlijk iets anders zeggen (wat overigens niet klopt hoor).
@hekkesluiter: ik zelf doe dat om de tijd dat ik aan de desbetreffende elementen blootgesteld ben te verkorten. Niet perse om minder regen te vangen.
@Krachtmeester | 19-05-09 | 14:35
DrGyver dus.
www.youtube.com/watch?gl=US&v=3w-o...
-weggejorist-
Anything sells, by the way.
@hekkesluiter | 19-05-09 | 14:37
[klok/klepel] Hoe rustiger je loopt, hoe droger je blijft.
@hekkesluiter | 19-05-09 | 14:37. Klopt, maakt geen reet uit of je die 10 meter in drie dagen aflegt of in 2 seconden.
+1 voor 707+707=1414
*laat altijd crest overvliegen vanuit de States*
Wetenschappelijk interessanter is bij het regen en nat worden, dat de snelheid geen invloed heeft op de hoeveelheid druppels die men vangt. Ondanks dit bewijs rent een ieder door de regen richting auto, afdak, voordeur in de veronderstelling hierdoor droger te blijven.
HAHAHAHAHAHAHAHA!
Wetenschappers: ze beginnen met een naaimachine en eindigen met een atoombom.
Ze had beter anti-sociale persoonlijkheidsstoornissen op Antarctica kunnen onderzoeken. Is best gevaarlijk daar...
www.youtube.com/watch?v=LABoWPO1s_A
Sex sells en dan pas humor.
*denkt Madelijn's score te weten voor de quickscan scheikunde examen*
Is jaren geleden al aangetoond, sex verkoopt beter
En dat voor 1900 euro netto per maand, dan lach je als sociaal "wetenschapper" iedereen uit.
*zich schamen voor RU doet*
Dat komt omdat vrouwen over de inkopen besluiten en vrouwen vinden humor sexy. En sex verkoopt.
Misschien moet je bij spitsnet solliciteren Brussel... ik zie een 'den outertje'.
Humor is significant leuker.
jullie hebben een wetenschappelijke kittelaar? Heeft ie een bril en een labjas dan?
Dat Utker had ik al erg snel door inderdaad... Wat een foute kudTuitspraak zeg.... het is OETker.. stelletje flaplullen!
Tja. Sociaal wetenschappers. Die mensen hebben toch ook al erg weinig nuttigs te doen. Laat ze lekker.
Al lachen ze de hele dag door ... autoverkopers, makelaars en projektontwikkelaars moeten deaud. Allemaol.
REAGEER OOK