Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Weer aanslag op Theo van Gogh in 020

Kunstd!! Zelfs tot ver NA zijn dood blijft de uiterst onfatsoenlijke cineast Theo van Gogh geweld jegens zijn persoontje uitlokken. Een nog onbekende mafketel heeft bovenstaand kunstwerk - getiteld: "We scream in silence" - afkomstig van de Amsterdamse street artist Laser 3.14 (mirror) en opgedragen aan Van Gogh beklad. De onbekende malloot kwam gisteren met een brommerhelm op de ABC Treehouse gallerie binnenrennen en liep recht op het doek af, waarna hij het met een spuitbuis crosste. De kunstenaar heeft zijn werk inmiddels omgedoopt tot: "The attacked we scream in silence". Van de dader ontbreekt ieder spoor. Burgemeester Job Cohen, stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik en NRC-columnist Frits Ambrahams hebben inmiddels in een gezamenlijke verklaring op Teletekstpagina 316 laten weten "Begrip te hebben voor de actie maar vernieling van kunst af te keuren.."

Reaguursels

Inloggen

*Diepe zucht slaat*

Lieve mede reaguurders, wat heeft geenstijl aangetoont vorige week?
Nou juist dat teletekst onbetrouwbaar is omdat iedereen onder een aangenomen naam kan reageren.

Dus het "Burgemeester Job Cohen, stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik en NRC-columnist Frits Ambrahams hebben inmiddels in een gezamenlijke verklaring op Teletekstpagina 316 laten weten "Begrip te hebben voor de actie maar vernieling van kunst af te keuren.." gedeelte van het bericht was een mooie sarcastische kwinkslag.

Dan nog even voor de duidelijkheid, geenstijl is een satirisch nieuwsite/weblog ding. Die het nieuws met een een knipoog brengt, iets wat helaas het merendeel van de zwitsalletjes niet geheel doorheeft. Keihard OMG WTF is leuk over de msn maar draagt niet echt bij aan een constructief dialoog.
Tip voor de zwitsalletjes, eerst het oorspronkelijke bericht lezen en dan even nadenken voordat je wat neerplempt in de comments.
Inhoud is ver te zoeken de laatste tijd. * zich realiseerd dat de mensen die de moeite nemen dit te lezen waarschijnlijk niet de doelgroep van het bovenstaande bericht is*

Mo™ | 20-04-09 | 07:57

he ja, laten we vooral weer eens 'begrip' hebben...

minister_van_glggrrg | 19-04-09 | 21:25

Laser misschien om een andere reden gecrossed... best wel mogelijk...
Graffiti is mollen... oowk al hang je binnen...

Saté21 | 19-04-09 | 12:11

Alleen PVV-stemmers en vrouwen geloven zo'n bericht.

Doodziek Aapje | 19-04-09 | 00:06

@Bottehond, misschien snobistisch, maar ik denk tenminste na. Loop niet als een kip zonder kop achter een redacteurtje aan zonder het sarcasme op te pikken. Als dat snobistisch is, dan graag.

Dragonder | 18-04-09 | 18:20

Watnou begrip voor de actie ?? Gewoon met je tengels van andermans spullen afblijven. Weer een echte actie voor laffe huftertjes waar de samenleving onderhand de kots van krijgt.

Baron von Lederhosen | 18-04-09 | 17:39

begrip voor de actie? pfff cohen ga aub gewoon koffie zuipen tot je er bij neer valt

PasMaNNi | 18-04-09 | 17:36

Komop mensen.
Zou de kunstenaar dit niet zelf hebben gedaan ?
Wie gaat er nou die moeite doen om een klein streepje over het 'kunst' werk heen te zetten hahaha !
En aangezien dit niet met een willekeurige bouwmarkt spuitbus is gedaan met een andere cap erop zal meneer dit best zelf gedaan kunnen hebben.
Zo heeft meneer laser tog weer aandacht. Dat is waar het een 'graffiti artiest' om draait.

niels078 | 18-04-09 | 17:13

Wat een held is die kunstenaar! In het simpele toevoegen van 'the attacked' geeft hij aan de hele aanslag op zijn kunst van zich af te laten glijden. Sterker nog, zo lijkt het alsof het kunstwerk meer is dan alleen het origineel. Het evolueert! (ik zou nog verder kunnen draven over de symboliek van het schilderij m.b.t. het nationale debat, etc. maar dat doe ik niet.)

Envoorjehetweet | 18-04-09 | 17:01

-weggejorist-

Brandje | 18-04-09 | 11:49

-weggejorist-

Andi | 18-04-09 | 11:24

Ik heb steeds minder begrip voor Job Cohen. Bestaat hij eigenlijk wel?

Ik heb ook geen begrip voor roomblanke mannen met jasjedasje die ambulance broeders bedreigen. Bestaan die eigenlijk wel?

Doctorandis | 18-04-09 | 10:18

Ik heb begrip dat er een gewapende actie komt tegen een bepaalde bevolkingsgroep in ons land. Ik betreur het wel voor de rest van de Nederlanders.

BoerMetWorst | 18-04-09 | 08:23

En als we Cohen in de bek spuiten.. heeft die linkse lamlul daar ook begrip voor dan???

Rick212 | 18-04-09 | 07:52

Vol begrip > begrip > enigszins begrijpelijk > onbegrijpelijk > Job Cohen

puntkomma?! | 18-04-09 | 02:19

ach, nog een paar jaar en we drinken allemaal thee :) zoals het hoort in Mederland. en tegen die tijd moet je betalen om te mogen werken. wat een geweldig systeeem dat moslim zijn in nederland.(ik vraag me wel eens of hoe lang het duurt tot de lastenbetalers hier genoeg van krijgen) ik schat nog een jaar of 3

www.PowerBink.nl | 18-04-09 | 01:42

Criminaliteit is gek genoeg een nieuwe kunstvorm. Alles is al gedaan alleen de regels die gesteld zijn door de wet kunnen nog overtreden en verlegd worden. Dmv dit soort acties komt het in de publiciteit. De kunstenaar heeft op dit moment een stijve pik van alle aandacht en vindt dat ie wel weer een cokelijntje heeft verdiend. Van Gogh eren is hetzelfde als van Gogh haten in de kunst... Die malloten hebben gewoon aandacht nodig.

jpboom | 18-04-09 | 01:36

Kom op jongens, ff googelen!
De kunstenaar en de 'vandaal' zijn een en dezelfde.
Schijnt een statement te zijn oid...

JeGrootmoeder | 18-04-09 | 00:43

Wat een kansloze reactie ............ we hebben begrip voor deze actie

Metropols | 18-04-09 | 00:41

Ik snap er niks van. Dit was opgedragen aan Van Gogh? Als eerbetoon of als kritiek? En van de dader ontbreekt elk spoor? Waar was de pliesie dan?

Tricephalus | 18-04-09 | 00:26

Begrip???

Oprotten met dat tuig. Ik bedoel dus Cohen et al, Schandelijk.

Duck Twacy | 18-04-09 | 00:23

Elatik = Herrema = Alcides (wanneer gaat de beerput van Amsterdam Zeeburg open) = hoe kom ik zo snel mogelijk via Amsterdam in de Tweede Kamer ondanks alle failures?

DrBowned | 18-04-09 | 00:20

Heeft Laser 3.14 zelf gedaan om de aandacht (weer) op zijn kunstwerk te richten.

Heurelho da Silva | 18-04-09 | 00:04

Manonvriendelijk | 17-04-09 | 23:48 - Hey troll, ben je weer split geest.. Het is niet de echte Koerbag, nvtl, Zwaaiende knots. Die lui komen niet terug, jammer. Alleen Hans kan Theo een opwaards geven alsie voor Pownded zn ding doet.

Manonvriendelijk | 17-04-09 | 23:52

koerbagh met Registered is moe.

Manonvriendelijk | 17-04-09 | 23:48

Ik vote voor meer laser 3.14 tags in de stad.
Maken je wakker en zetten je aan het denken.
Eén van mijn favorieten is " today I hired a dectective to track me down"

nummer 5 | 17-04-09 | 23:43

Geert Flater | 17-04-09 | 23:41 - *doet ik ook*

Manonvriendelijk | 17-04-09 | 23:42

Je kunt alles van die man onderkliederen maar woorden en gedachten kun je nooit wegnemen en dat vind ik dan weer een fijne gedachte.
*doet bier pakken*

Geert Flater | 17-04-09 | 23:41

ROFL247 | 17-04-09 | 23:36 - laat mij lekker dromen.

Manonvriendelijk | 17-04-09 | 23:37

Manonvriendelijk | 17-04-09 | 23:34 sure

ROFL247 | 17-04-09 | 23:36

ROFL247 | 17-04-09 | 23:27 - BAN ook goed?

Manonvriendelijk | 17-04-09 | 23:34

Theo's gedachte komt overal voor. Maar niet in de tandjes in Noord. En zeker niet Ruktor,

Manonvriendelijk | 17-04-09 | 23:20

opzoeken die gast en in achter de tralies als porno in een viswinkel al niet mag dan is dit minstends 5jaar en ik hoop dat de dader daar begrop voor heeft.

Geert Flater | 17-04-09 | 23:20

@ Travis Jr.

Slimmerik. Het is een uitspraak.

ProfNed | 17-04-09 | 23:15

Theo, zoals een beperkt aantal mensen em kennen. Ik van een prettig gesprek, vrije woord, vrije geest. Zucht...

Manonvriendelijk | 17-04-09 | 22:55

@ Dr.Zeldenrust | 17-04-09 | 22:32
We leven in Nederland hoor en niet in de Middeleeuwen of wel dan?

Ethon | 17-04-09 | 22:51

3.14, hoe toepasselijk. Amsterdammers wonen toch niet meerin ...

Manonvriendelijk | 17-04-09 | 22:51

Ik krijg zo'n zin om die Cohen een ongelofelijk harde knal op z'n bek te geven. Niet omdat ik een hekel aan hem heb. Ik wil enkel kijken of ie daar ook begrip voor heeft, maar de actie afkeurt.

JaapStar | 17-04-09 | 22:50

Cohen is een vies naar pis ruikend azijn zuur mannetje die ik als ik de kans heb eens heel hard heel lang in zn kont ga neuken, niet omdat ik homo ben maar gewoon om hem wat fatsoen bij te brengen. Vieze buile tering tievus lijer dattet is.Zal best in bepaalde kringen overkomen als een beste vent maar alleen als ze zn hart koken en op zn rug hangen zodat de honden er net bij kenne.

Weatherman | 17-04-09 | 22:47

Ik ook, maar ik heb ook begrip voor deze actie, want Van gogh was ook een waardeloos varken en aldus afgeslacht.

Dr.Zeldenrust | 17-04-09 | 22:32

Islamsterdam heeft de eerste primeur met de eerste joodse islamitische burgemeester van het land. De islamieten laten zich pijpen in het fietsenhok door de linkse partijen en reli rechts. Ik heb er begrip voor dat er islamitische instellingen worden beklad. Ook kan kan men op mijn steun rekenen indien islamitische straatteroristen met familie en al het land uit worden getrapt.

Groene Leeuw | 17-04-09 | 22:13

Slomo | 17-04-09 | 20:15
De PVDA laat zich pijpen door de Arabieren zolang ze maar in het zadel kunnen blijven.

TiSNiX | 17-04-09 | 21:56

OK, mensen listen up!
Op NUjij loopt een discussie naar aanleiding van het lulkoekfraaipraatANPbericht dat wouterT Bos de meest betrouwbare politicus zou zijn. Dus zet iemand een losse poll op om te laten zien hoe dat eruit hoort te zien als je wilders zou laten meedoen in zo'n vergelijk. Dus geef je mening op die poll!
www.twiigs.com/poll/Politics/30072

<Zorry joris, dit moest even.>

Van8er_t_behang | 17-04-09 | 21:54

Cohen's, Fatima's en NRC-volk hebben keuren geweld ook af maar hebben er altijd begrip voor als hun politieke tegenstanders dood worden geschoten...

ExtremeExtremist | 17-04-09 | 21:47

er wordt gewoon lekker verder gegleden... begrip...

Hempieman | 17-04-09 | 21:06

Wat is het ook één groot links bolwerk dat Amsterdam...

*facepalm*

Tony Stark | 17-04-09 | 21:06

Jongens, snap het nou. Het is bijna 4 mei, dan kun je maar beter nu beginnen met begrip voor dergelijke acties kweken, dan dat je straks weer goed moet praten dat er met kransen is gevoetbald. Wat krom is nu recht lullen betekend later dat wat wel krom is maar niet meer als krom wordt gezien is niet met spierkracht recht hoeft te buigen.

Tobus | 17-04-09 | 21:05

-weggejorist-

Boer in Amsterdam | 17-04-09 | 20:53

knutsel | 17-04-09 | 20:12
Onbegrip van stijlfiguren is voor de VVM net zo gevaarlijk als het moedwillig dwarsbomen ervan. Het een sluit het ander niet uit. Integendeel.

harry pikkel | 17-04-09 | 20:22

knutsel | 17-04-09 | 20:12

niet dat het een goede zaak is, maar dat het bestaat in de grootte en mate die door delen word gepropageerd,"' it is worth the argument"'

pius | 17-04-09 | 20:19

BEGRIP?? wat een waanzin, als ik 5 kilometer te hard rijdt of'm'n blaas tegen een boom leeg ben ik de grootste crimineel, maar andermans eigendom bekladden, een monumnt nog wel kan rekenen op begrip........ triest, heel triest

DenLangel*l | 17-04-09 | 20:17

De PvdA toont meer begrip en respect voor criminelen dan voor de oppositie. Ben je dan nog democratisch? Moet de PvdA zo langzamerhand niet verboden worden?

Slomo | 17-04-09 | 20:15

@Botte 20:01. Ach sommige mensen kunnen gewoon niet accepteren dat zaken zijn zoals ze zijn en ten dele heeft hij een punt: het gemiddelde niveau houdt in dat men denkt dat islamisering een goede zaak is. Inderdaad zeer bedroevend.

knutsel | 17-04-09 | 20:12

zet skrewdriver - you're so dumb maar is op en hoop op betere tijden

Bill Bixby | 17-04-09 | 20:11

hahaha

Pearly | 17-04-09 | 20:05

Stroopdoos | 17-04-09 | 19:39
Macy Gray was een hogepriesteres, een pythia. Zelden zoiets meegemaakt. Dat mens was echt zo gek als een deur, ging echt tot het randje.
Maar er zijn er meer.
www.youtube.com/watch?v=ouYd8mVC6OE&am...

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 20:03

harry pikkel | 17-04-09 | 19:44

Onzinnig comment. Verder niets aan toe te voegen.

bottehond | 17-04-09 | 20:01

@Harry pikkel. Het was geen moeite.

knutsel | 17-04-09 | 19:52

knutsel | 17-04-09 | 19:49
Dankjewel.

harry pikkel | 17-04-09 | 19:51

@Harry pikkel. Bespeur ik hier een soort van verheffingsdrang? Succes.

knutsel | 17-04-09 | 19:49

bottehond | 17-04-09 | 19:18
Het gemiddelde niveau in Nederland is een grotere vijand van de vrijheid van meningsuiting dan de islamisering, als ik dit draadje zo lees. Zie ook Ravage en het 'tjoekke tjoekke stoomboot' comment. Noem me een snobistische stakker, maar dit tart elk voorstellingsvermogen, daar moet ik Dragonder gelijk in geven.

harry pikkel | 17-04-09 | 19:44

bottehond | 17-04-09 | 19:41

haha,aanvaard, dat weet ik niet meer maar het was na enen, maar geen probleem hoor, u hoeft niet te gaan kijken

pius | 17-04-09 | 19:43

Cohen kan er begrip voor hebben?
idioot

en teruggerot | 17-04-09 | 19:43

pius | 17-04-09 | 19:39

Mijn verontschuldigingen. Welk tijdstip was dat?

bottehond | 17-04-09 | 19:41

bottehond | 17-04-09 | 19:18

heb me gisteren ingezet voor een antwoord aan u en niks teruggezien, kon er gewoon niet van slapen, niet netjes hoor...

pius | 17-04-09 | 19:39

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 19:32
Sweet! En eh, "Roes!" is dat niet opnieuw benoemen en verstrikken in de waanzin? Of is dat "gecontroleerde waanzin?" :P

Stroopdoos | 17-04-09 | 19:39

De onbenoembaren. Begrip voor het onbenoembare.

Knettergek zijn ze maar ze zijn met velen.

NoMinister | 17-04-09 | 19:38

Johannes de Druiper | 17-04-09 | 19:32

doodgestoken met een pistool, are you kidding me?

pius | 17-04-09 | 19:37

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 19:32

miss gray, nice!

pius | 17-04-09 | 19:36

Ben al bijna terug bij mijn gevoel van november '04: Kill em all.

knutsel | 17-04-09 | 19:34

Vind het allemaal zo overdreven. Er is wel vaker iemand doodgestoken met een pistool vanwege een grote bek. Waarom is Mohammed the Boogyman ineens erger dan die andere daders (die we niet bij naam kennen)...... oh wacht wacht..... laat me raden...... de media?...... psies!

Johannes de Druiper | 17-04-09 | 19:32

Stroopdoos | 17-04-09 | 19:17
Nou effe vrolijk.
www.youtube.com/watch?v=2OHPY3MyUlI
Optreden in Paradiso toentertijd was geen optreden maar een viering, een voodoo-ritueel. Is niks meer van over van dat mens, maar o, wat was dat goed. Roes!

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 19:32

BEGRIP te hebben voor de actie, maar niet voor vernieling ?
Erhm... De actie IS vernieling... Niks begrip dus, ramhard afkeuren zoiets...
Ben die kruiperige, ongewervelde hoop pudding van een Cohen zo ontzettend kotsbeu....

Vage_eddie | 17-04-09 | 19:20

-weggejorist-

walt | 17-04-09 | 19:18

Fulgrim | 17-04-09 | 19:11
Lees de comments!

Stroopdoos | 17-04-09 | 19:17

Wat is het doel van deze grap. Een test of de reaguurders scherp zijn. Als dat zo is dan zijn de meeste/veel reaguurders aardig de weg kwijt.

Byrd | 17-04-09 | 19:14

Is dit een hoax of heeft iemand een screenshot van die pagina? Ik zie op 316 iets heel anders staan. Van Fatima kan ik me het nog voorstellen, maar ik geloof echt niet dat Cohen dit heeft gezegd. Ik heb geen hoge dunk van Cohen, maar hij kan toch niet echt zo dom zijn om te zeggen dat hij er begrip voor heeft?

Fulgrim | 17-04-09 | 19:11

Waanzinnig, als hij dat echt gezegd heeft is het nog erger als ik al dacht. Bizar gewoon.

VincentTheSaint | 17-04-09 | 19:06

Begrip voor de actie ??? nou ja zeg !!! die cohen is echt niet wijs......

MrKilmister | 17-04-09 | 19:03

En dan blijft Geenstijl beweren dat het vooral door hoogopgeleide mensen wordt gelezen. MWOEHAHAHA. Zucht...

Dragonder | 17-04-09 | 19:02

Hij heeft ook maar 1 goed boek geschreven, verder moet elk individu het uiteindelijk toch zelluf uitzoeken met hulp van de waanzin om ons heen

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:55

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:41
Laat je niet te snel in de luren leggen, Stroopdoos, door lieden die je beloven een einde aan de verwarring te brengen. Die Wilber vertrouw ik voor geen cent. Soort Bhagwan. Heeft een fuik gezet waar de vertwijfelden met volle verstand (!) in willen lopen. Die komen er na verloop van tijd nog verwijfelder dan ze al waren weer uit.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:53

Rutger: Maak van fatima elatik de nieuwe vogelaar..!! please, zo moeilijk hoeft het niet te zijn haar even zichzelf bloot te laten geven als wolf in schaapskleren..
Pown dat stockholm-syndroom lijdend mokkel in d'r smerige kopvod!

kippeNeukert | 17-04-09 | 18:51

Schoorsteenveger ik groet je!
We hebben het er nog over.
*out*

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:41

Tetrahydrocannabinol 15:21
-
helemaal mee eens maatje, minstens vijf generaties in NL zijn, en jijzelf of je voorouders moeten iets positiefs aan dit land hebben bijgedragen. (al is het maar door geen steun te trekken) DAN en alleen dan zou je een bestuursfunctie mogen krijgen. achterlijke zandmensen die over verlichtte zielen(helaas kuch) mogen beslissen is bon-ton tegenwoordig. het punt is bijna daar dat ik die drol niet meer weggeslikt krijg.

LaMeR | 17-04-09 | 18:41

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:38
Hmmm, verslavend....

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:39

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:31
Hmm, een roes? Ok de verwijzing is gepast al heb ik dit nooit zo bekeken, voor mij is al het gelul eerder een roes waar ik uit wakker wil worden dan andersom.
Ken Wilbur, zonder grenzen. Vind ik voor de rationele mens een betere optie. Is erg accuraat weergegeven. De zin van ziek zijn van Dahlke en Dethlefsen is ook een helder boek btw

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:38

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:33
Weet je wat lekker is? Een dubbele malt whisky ingeschonken krijgen door een mooie dame met rood haar. Dat is raken aan het universele.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:38

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:28
ROFL, duly noted and applied.
Kant zal ik es lezen.

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:33

pff is tog veel mooier zo..

ministerSinister | 17-04-09 | 18:33

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:27
Je meent het! Die wijze lessen van Don Juan en zo? Die indiaan die zich van de ene plek naar de andere kon beamen? Dan zat ik er niet ver naast met mijn verwijzing naar de roes.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:31

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:21
Je kunt er een beetje water bij doen. Dat mag. Ijs is uit den boze.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:28

@Schoorsteenveger
Ik lees eerder: Carlos Castaneda, Deepak Chopra, Ken Wilbur, Eckart Tolke
Die weten daar het fijne van en hebben zich in een bocht gelegd hier zonder wartaal over te kunnen schrijven.

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:27

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:20
Immanuel Kant, Kritik der reinen Vernunft. Legde een brug tussen empiristen en rationalisten, en die brug ligt er nog steeds. Agnes is meer uit de hoek van het historisch materialisme geloof ik, zo van dat je pas gaat denken als je een hamer in je hand neemt en op een spijker of op een hoofd wilt gaan slaan.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:25

ik begrip anders de ballen niet van die begrip uitspraak

frotje | 17-04-09 | 18:25

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:20
Ik denk dat ik liever een jonko pak, anders doet mijn slokdarm zo'n pijn de volgende dag.

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:21

Aha, begrip...

jesrr | 17-04-09 | 18:21

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:18
Kant? SP Agnes Kant?

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:20

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:15
Op tijd overgaan op wijn, en dan laat in de avond een onversneden whisky pakken.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:20

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:13
Lees Kant er maar eens op na.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:18

Wooi | 17-04-09 | 17:11

Say what? Jij hebt het over die geexecuteerde dikzak als "Theo"?
Jij, islamlikkende misfit. Snap jij niet dat hij gekeeld is in het kl;imaat dat jij en je soort geschapen hebben en nog steeds onderhouden? Wat een gotspe.

bottehond | 17-04-09 | 18:18

Trouwens, @Brusselmans: nice one, het overgrote deel van de reaguurders is erin gestonken. Maar schrik je daarvan, of had je het verwacht?

Henkie_de_Knip | 17-04-09 | 18:16

Ik zit op nummer 5 btw, wordt langzaam tijd mij terug te trekken.
*nog een kratje kopen gaat*

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:15

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:04
Nu verwar je waarnemen met denken.
Denken is als een "ledemaat", niet "het zijn" zelf.
In je dromen denk je toch ook niet, je neemt wel waar.
Waarnemen zonder te denken (het stopzetten van het innerlijke dialoog) levert erg interessante ervaringen op. Probeer het maar es.

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:13

LoopseTeef | 17-04-09 | 17:59
Ik doe mijn best. Maar de krat is al bijna leeg. Wat een dag!

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:08

LoopseTeef | 17-04-09 | 17:59
Het is het al.. Valt nog net binnen de grenzen wat mij betreft maar het houd wel op.
Toch heeft hij een goed punt, waarom al dat gelul over van alles en nog wat terwijl we onze meningen per minuut aanpassen. Het zat zijn door je eigen opinies belazerd te worden is een erg gezonde eigenschap die ik in stilte (nu niet meer) iedereen toewens. Waarom? Die meningen en opinies belemmeren meer dan dat ze je helpen. Kun je daar iets in herkennen?

Stroopdoos | 17-04-09 | 18:06

-weggejorist-

CHRISTUS, Jezus! | 17-04-09 | 18:06

Zo zie je maar weer.... als je cartoon van mohammed gemaakt word je aan het kruis genageld en komen hele landen in opstand en als je kunstwerken gaat bekladden dan is er begrip.... eens kijken of ze het leuk vinden als de nachtwacht word beklad omdat mohammed er niet opstaat.

Kaasuithetpuistje | 17-04-09 | 18:05

Jeeezus, herinnert niemand zich dan meer dat akkefietje met burgemeester Van Eijk op Teletekstpagina 316? Was echt niet zo lang geleden. En ook al weet je dat niet meer, dan is toch direct duidelijk dat 't sarcastisch bedoeld is...

Henkie_de_Knip | 17-04-09 | 18:05

Stroopdoos | 17-04-09 | 17:51
Jij denkt waar te kunnen nemen zonder te oordelen? En dat is dan meteen ook iets groots? Je raakt aan het universele of zo, als je al je vooroordelen zorgvuldig aan de kant hebt geschoven? Pfoei, wat moet ik daarop zeggen? Ik geloof van niet. Zet alle vooroordeel aan de kant, en waarneming is onmogelijk. Waarnemen is een perspectief innemen. Wat jij volgens mij beschrijft is de toestand waarin de waarneming dreigt op te lossen, de roes, de mystieke ervaring voor mijn part, daar waar je als individu dreigt op te lossen. Maar goed, als ik flink doordrink gaat dat aan deze kant ook best lukken.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 18:04

Wooi | 17-04-09 | 17:11

Say what? Jij hebt het over die geexecuteerde dikzak als "Theo"?
Jij, islamlikkende misfit. Snap jij niet dat hij gekeeld is in het kl;imaat dat jij en je soort geschapen hebben en nog steeds onderhouden? Wat een gotspe.

bottehond | 17-04-09 | 18:03

Stroopdoos | 17-04-09 | 17:51

Ga vooral door......... het wordt niet een onbegrijpelijke wartaal. Dat is het al. Misschien dat Schoorsteenveger ook een belangrijke duit in het zakje kan doen op dat gebied. Die heeft nou al zoveel bier op, dat ie jou gaat begrijpen.

LoopseTeef | 17-04-09 | 17:59

artist..... ga us doodt

garlicha | 17-04-09 | 17:52

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 17:35 *proost! aan biertje sabbelt*
Wat moet een mens doen om aan de "matrix" te ontsnappen? Een rode of blauwe pil gaan het in het leven echt niet doen. Een mens dient daarom zijn/haar eigen weerstand te ontdekken>accepteren>integreren alvorens deze vrij kan zijn van de regels die in de "matrix" heersen (lees: oordelen op basis van maatschappelijke normen). Jouw vraag: en dan?
Dan neem je waar zonder dat je denken en oordeelkundigheid direct inspringen en er een naam aan geven. Je neemt waar zonder beperkingen die nu de visie beperken. Niet zomaar dat wat je gewend bent te zien maar iets groots wat je dan al niet eens meer met een pen wilt omschrijven. Je wordt stil en geniet het leven..
Alle trucs en middelen die we dagelijks al tegenkomen helpen ons daarbij.
Om er verder een naam aan te geven is behalve zinloos ook nog eens een belemmering het onbelemmerd waarnemen toe te staan.
Zulke dingen zijn erg individueel en kunnen maar moeilijk gedeeld worden btw.
Daarnaast valt de verbale communicatie ook onder de regels van de maatschappij dus kan dat ook weer een valkuil vormen.
Als ik nog even door ga wordt het onbegrijpelijke wartaal waar niemand wat aan heeft. Vertrouw geweaun dat het allemaal ok is, het helpt accepteren dat we in een chaotisch gekkenhuis leven en er deel van uitmaken. Dat veranderen we nooit echt.

Stroopdoos | 17-04-09 | 17:51

Newbee's die er blijkt van geven het IQ van een fruitvlieg te hebben lopen een gerede kans op een ban.

Yups, die gaat in de Huisregels.

En lol @ McLovin | 17-04-09 | 16:11

G-unite | 17-04-09 | 17:46

koerbagh ® | 17-04-09 | 17:36

de meeste hebben een zwitsalletje en komen net uit school. Daar moesten ze ook al zoveel.

LoopseTeef | 17-04-09 | 17:40

Tis wachten tot er een keer zo'n hakbar complex wordt opgeblazen of onteerd met een hakenkruis (tot hoever dit mogelijk is natuurlijk).

Jezweetzelluf | 17-04-09 | 17:39

@Schoorsteenveger | 17-04-09 | 17:38 :
Jij wel, ja.

koerbagh ® | 17-04-09 | 17:39

koerbagh ® | 17-04-09 | 17:36
Gaan we nou al herinneringen ophalen aan die goeie ouwe tijd, toen GS nog écht GS was? Zijn we al zo oud?

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 17:38

@tipo | 17-04-09 | 16:58:
Vroeger lazen reaguurders de andere reacties nog voordat ze zelf in het wilde weg begonnen te blaten. Is er blijkbaar ook niet meer bij.

koerbagh ® | 17-04-09 | 17:36

cohen, durf je wederom weer eens iets niet te veroordelen???
slappe zakkenwasser

de beer van de meer | 17-04-09 | 17:35

Stroopdoos | 17-04-09 | 17:27
Kunst als fopspeen. Ik vind het goed hoor, maar raak er niet echt van onder de indruk, word er niet echt warm van. Maar nou effe serieus, als we nou met z'n allen mekaar gaan vertellen dat het eigenlijk allemaal nergens over gaat, waar komen we dan op uit? Als wij niet meer vastzitten in onze eigen vooroordelen en geen illusies meer koesteren, waar zijn we dan?
*slok bier neemt*

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 17:35

"Begrip te hebben voor de actie maar vernieling van kunst af te keuren.." Yeah, wright....

Oldschool N. | 17-04-09 | 17:29

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 17:17
Ik denk niet dat dat nodig is, het is in principe voldoende je eigen (voor) oordelen te zien en deze als bezwaarlijk en vermoeiend te ervaren.
Niet omdat die bla bla slecht is, nee, maar omdat het nu eenmaal nodig is alle eigen onzin te ontdekken alvorens de volgende stap naar, vaardigheden ontwikkelen, te maken.
De onzin zal wel blijven bestaan maar daar hoef je dan niet langer meer aan mee te doen.
Vergeet niet dat we onszelf dagelijks voor de gek houden en dat daarom deze lieden met bizarre artikelen wel helpen. Nodig niet maar mocht een mens te vast zitten in zijn/haar eigen overtuigingen, kan foppen en belazeren als remedie worden toegepast.
Ik mag gefopt worden, als is het alleen maar om mijzelf te laten zien dat ik me geen illusies moet/mag maken en alert blijf op alles wat er om mij heen afspeelt.
Het helpt.

Stroopdoos | 17-04-09 | 17:27

Bron? ik kan me niet voorstellen dat dit de verklaring van Cohen is. wat een onzin.

en iedereen het maar geloven.

Errujd | 17-04-09 | 17:27

-weggejorist-

Wooi | 17-04-09 | 17:21

-edit liev -

dr.spin007 | 17-04-09 | 17:20

@italian bastard | 17-04-09 | 15:26
Zijn wij ook blij mee

Tomatenvreter | 17-04-09 | 17:19

Mooi hoor, net het detail wat het kunstwerk nodig had en nu helemaal afmaakt.

BassieNietAdriaan | 17-04-09 | 17:19

-edit doe eens -

kolonel klootoog | 17-04-09 | 17:17

Stroopdoos | 17-04-09 | 17:06
Ja, maar dat bedoel ik nou juist. Hebben wij echt nog lieden nodig die ons op het verkeerde been zetten, die ons tot nadenken stemmen, die ons een spiegel voorhouden, die ons confronteren met onze vooroordelen, die ons wakker schudden? En moet dat dan ook nog kunst heten en in de kunscircuits rondgaan, of in de theaters, of op de podia?
Ik loop de hele dag al verloren rond, snap niks van de wereld om me heen, struikel steeds maar weer over mijn vooroordelen, en als ik dan moe van de dag onderuitgezakt voor de buis lig, dan zap ik langs zo'n jonkie die zichzelf cabaretier noemt en de pretentie heeft mij uit mijn lethargie wakker te schudden, langs zo'n singer-songwriter die op diepzinnige teksten declameert, of langs een van die vele praatprogramma's waarin lieden al kapittelend mij van alweer een frisse visie op het leven willen voorzien.
Moet er dan ook nog kunst zijn die hier een dikke streep onder zet en er nog een uitroepteken achter zet?

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 17:17

Ik heb geen begrip voor Job cohen. Kan iemand hem even bespuiten?

fjordman | 17-04-09 | 17:16

kolonel klootoog | 17-04-09 | 17:10
Heb je je keldertje weer helemaal klaar voor het weekend?

dr.spin007 | 17-04-09 | 17:14

Gebeurt of niet. Die Cohen moet zowiezo opzouten.. Landverrader eerste klas.

Nattekeek | 17-04-09 | 17:14

-weggejorist-

Wooi | 17-04-09 | 17:11

Vernieling van kunst +1
Actie -1

Erik S | 17-04-09 | 17:11

@ dr.spin007 | 17-04-09 | 17:06

Ben al helemaal klaar. Kredietcrisis, heerlijk.

Waak je er wel even voor dat deze wél meerderjarig is. Vorige keer was wel heel genant.

kolonel klootoog | 17-04-09 | 17:10

Gaat het nou om dat paarse streepje? Ik hoop van niet, aangezien dat 'kunstwerk' totaal niets met kunst te maken heeft.

Maximum Overdrive | 17-04-09 | 17:10

Stroopdoos | 17-04-09 | 17:06
Naar mate de bier consumptie toeneemt nemen mijn schrijfvaardigheden weer af.
Jij bent ook een kunstenaar. Of jij bent er ook een.

Stroopdoos | 17-04-09 | 17:10

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:52
En jij bent er ook een kunstenaar.
Ik houd enorm van dat gissen en raden naar de werkelijkheid die vele vormen kent.
Het banale eenvoudige en voorspelbare bekruipt mij dagelijks en eraan ontkomen lijkt het enige echte doel. Alles wat vast staat wordt vervelend, dit soort nep-artikelen kan ik dus enorm waarderen al is het alleen maar om weer es wat zelfspot toe te passen.

Stroopdoos | 17-04-09 | 17:06

kolonel klootoog | 17-04-09 | 17:04
Ssssst...
Moet jij trouwens geen letterbakken reinigen?

dr.spin007 | 17-04-09 | 17:06

Begrip?
Afkeuren?
Sorry hoor, maar als de elite steeds zo het bloed onder de nagels van het volk haalt dan zijn het geen incidentjes/onhandigheidjes meer, maar opzet!
*alu-hoedje afzet*

dagrunge | 17-04-09 | 17:05

*benieuwd is waar je binnenhuisarchitectuur kunt leren*

dr.spin007 | 17-04-09 | 17:05

Hey Hypocrytze Liegen,

Weer een meisje aan het scoren voor een *kuch* creatief fotomoment? Of om gewoon even lekker gezamenlijk te zwijmelen over natuurlijk licht.

*proest*

Stakker.

kolonel klootoog | 17-04-09 | 17:04

Zowaar, een creatieve binnenhuisarchitecte.

dr.spin007 | 17-04-09 | 17:03

@ 700nisp.rd
Ik begrijp het, Kay! Wat leuk! Ook een kunstwerkje op zich!

Kathy | 17-04-09 | 17:00

pius | 17-04-09 | 16:55
Jij snapt het helemaal. GS is één Gesamtkunstwerk.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:58

Eigenlijk zijn er twee soorten mensen:
Mensen die tussen de regels door lezen. (GS-oude stijl)
En mensen die regel = regel lezen. (Telegraaf)
.
Nieuwe regel: Telegraaflezers moeten weer terug naar hun eigen habitat.

tipo | 17-04-09 | 16:58

uhm... Kathy...
Ik zou zeggen (m.b.t. mijn nick): draai het eens om...

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:55

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:49
Ik was helemaal niet pedant! Een titel voor Uw naam dragen op GS, dat is pas pedant. Meer zeg ik er niet over.

Kathy | 17-04-09 | 16:55

Brusselmans is ook een kunstenaar
*de nivellering zet door*

pius | 17-04-09 | 16:55

*Eames fluistert*

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:54

Wie is hier nu uiterst onfatsoenlijk, Van Gogh of die drie idioten?

Synecdoche | 17-04-09 | 16:53

Stroopdoos | 17-04-09 | 16:39
Ik weet niet zo goed wat ik met dit soort kunst aan moet, eerlijk gezegd. Brusselmans' actie legt, of hij het nou zo bedoeld heeft of niet, de vinger op de zere plek. Dit kennelijke kunstwerk heeft een ongrijpbaarheid die zelfs niet meer irriteert. Het gaat echt helemaal nergens meer over, het gaat er zelfs niet over dat het nergens over gaat. Het is vrijblijvendheid die zo tot in het absurde is doorgevoerd dat je het zelfs niet meer kunt vangen op vrijblijvendheid. De schouders ophalen dan maar? De kunstenaar zal zich haasten om te vertellen dat het hem daar nu juist om te doen was, of juist helemaal niet. Verguizen? De kunstenaar zal zich haasten om te vertellen dat het hem daar nu juist om te doen was, of juist helemaal niet. Enzovoorts. Brusselmans is ook een kunstenaar.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:52

Cohen,Bos,Femke,Agnes enz. enz, Genieten jullie maar van de 2 laatste jaren van jullie linkse macht.......

Geert komt eraan, het lachen zal jullie vergaan

loopse jantje | 17-04-09 | 16:52

Zoals ome Theo zei: " Job Cohen gedraagt zich als een burgermeester in oorlogstijd en dat is niet bedoeld als compliment". Waarvan wederom akte.

NijnOz | 17-04-09 | 16:52

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:41
Nee, het laatste was ik zou doen is een dier slaan, ik houd van dieren. Bovendien, als ik heel eerlijk mag zijn, ik vind die stoel van Rietveld helemaal niet mooi, ook niet als het ding 60.000 euro waard is.

Kathy | 17-04-09 | 16:51

Kathy | 17-04-09 | 16:43

ben er ingetuind, stijlloze grap trouwens, en erg verstandig in het huidige klimaat, kunnen we geenstijl niet wegjorissen.....

pius | 17-04-09 | 16:49

Niet iedereen uit zich op dezelfde manier, ik denk dat Theo eerder blij zou zijn met deze actie dan verontwaardigd.

lokado | 17-04-09 | 16:49

Goede analyse teef... Zo net voor het weekend een binnenhuisarchitecte uitwonen (hihihi, zei ik uitwonen?) leek me een aardige optie, ondanks haar pedante opstelling jegens Koer en mij.

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:49

KwaadBloed | 17-04-09 | 16:47
Nee dus!

Stroopdoos | 17-04-09 | 16:48

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 16:48

Burgemeester Job Cohen, stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik en NRC-columnist Frits Ambrahams hebben inmiddels in een gezamenlijke verklaring op Teletekstpagina 316 laten weten "Begrip te hebben voor de actie maar vernieling van kunst af te keuren.."

Is dit waar? Mijn god zeg

KwaadBloed | 17-04-09 | 16:47

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:40

Was een beetje dom ja, ik denk dat je leuter het denken tijdelijk heeft overgenomen van je hersens. Omdat het een Kathy betreft natuurlijk. Maar niet getreurd, binnenhuisarchitectes zijn er genoeg. Ga er eens een bellen.

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:45

Goede PR !!

beroepskleier | 17-04-09 | 16:44

Anarki | 17-04-09 | 16:39
GS bedoelde het ironisch, meneer Anarki. Het was een grap van GS.

Zo, en nu ga ik iets nuttigs doen, ik blijf niet bezig hier.

Kathy | 17-04-09 | 16:43

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:41
Je kunt er wel begrip voor opbrengen maar je keurt het wel af hè?

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:43

Kathy | 17-04-09 | 16:36

Ik kan wel begrip opbrengen voor de hond van Arond. Dat het hier een kunstwerk betreft vind ik niet kunnen. Kun je die hond een ferme tik geven???

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:41

Kathy | 17-04-09 | 16:38
Mijn dank is verpletterend! Uiteraard zijn er meer binnenhuisarchitecten te vinden. Dom dat ik daar niet aan gedacht heb...

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:40

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 16:40

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:36
En dit is precies hetgeen waar ik altijd achter blijf staan. Laat je niet in nieuwe gewoontes vangen als je niet gevangen wilt worden.
*
Het is dus Theo's zoon die als Laser 3.14 door het leven gaat en hiervoor verantwoordelijk is.

Stroopdoos | 17-04-09 | 16:39

-weggejorist-

Anarki | 17-04-09 | 16:39

Het is je reinste marketing; komt een boek van 'm uit, en een beetje free publicity op Geenstijl kan geen kwaad.
Een paars streepje vernieling? En met het gemak van de wereld een kunstwerk hernoemen? Nee. Ik denk dat dit niet helemaal zuiver op de graad is...

Elementary, Watson.

Marquis de Saab | 17-04-09 | 16:38

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:31
Gouden Gids, blz. 817. At your service!

Kathy | 17-04-09 | 16:38

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:32
Nee, ik ben bezig met de Rietveldstoel van Arond. Die zit onder de gele spetters. Dat is ook kunstbederf, om maar even on topic te blijven.

Kathy | 17-04-09 | 16:36

Ingehuurd door Kunstenaar voor naam en faam.
Ten eerste : wie wist dat zo'n kunstwerk er zou hangen ? Juistja, Niemand.
Ten Tweede : Who gives a fuck om deze zgn. artist ? Juistja, Niemand.
Vraagje ? Hoe krijg ik als onbelangrijk kunstenaar wat aandacht voor mijn c&p werk ? Zo dus.

Barbarous_Relic | 17-04-09 | 16:36

Stroopdoos | 17-04-09 | 16:28
Tja. Het is eigen aan het medium. Een open riool moet je soms eens goed doorspoelen, anders gaat het te hard stinken.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:36

Zowiezo elke debiel die met een graffitibus rondloopt en een beetje mans als niemand kijkt die troep loopt te spuiten mag van mij 3 hoog het raam uit.

Aerox | 17-04-09 | 16:36

Theo draait nog een rondje in zijn urn als hij hoort dat Cohen en Elatik "begrip"hebben, had hij een mooie column over kunnen schrijven.

Uw Verzekeringsadvis | 17-04-09 | 16:35

BEGRIP?!?!?!?!?!?

Damn waar gaat het heen in NL.
Dalijk krijgt de dader als die gevonden wordt nog een lintje!

D3fix | 17-04-09 | 16:34

SeriousBusiness | 17-04-09 | 16:33
Hoe kom je daar nu bij?

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:33

Dat laatste zinnetje is hopelijk een grapje?

SeriousBusiness | 17-04-09 | 16:33

Kathy | 17-04-09 | 16:28

Oh dan ben je zeker nu bezig voor de hond van Arond een geheel eigen kotshoek in te richten, met veel licht, kotsassecoires en wanddecoratie?

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:32

@ Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:30

zeker in een graf. Enfin, genoeg gelachen hier. Nu bierrrr

Travis Jr. | 17-04-09 | 16:32

Kathy | 17-04-09 | 16:28
Hey, oh... leuk!
Ik zoek nog een binnenhuisarchitecte.

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:31

Rustig mensen, rustig.. even voor de goede orde; ook Theo's bloedeigen zoon heeft ambities als kunstenaar evenals de scooter-leeftijd, en niet te vergeten een spuughekel aan het herdenkingsmonument voor zijn pa, 'De Schreeuw'.
"Hadden ze het maar aan mij gevraagd, dan had hier een écht monument gestaan."

"Lieuwe heeft zelf ook een monument gemaakt voor zijn overleden vader. Later wil de zoon van Theo zich helemaal op de kunst gaan richten."

Het item waarin zijn uitspraken te zien zijn, is 'op verzoek van de familie niet te bekijken via internet'. Wel is (per abuis?) nog dit restantje van het gesprek te vinden (voor zolang het duurt):
www.tvmomentvanhetjaar.nl/fragment.php...

Dus. Het zou best eens zo kunnen zijn, dat ook Lieuwe van Gogh begrip heeft voor het vernielen van door derden gefabriceerde kunstwerken ter nagedachtenis aan zijn vader. Behoorlijk suggestief, ik beken het meteen, echter dit is een toonzetting die wel past op GS, dus ik dacht, ik slinger 'em d'r maar 'es in.

Watler | 17-04-09 | 16:31

Ja, wat is het nou ? Begrip hebben of afkeuren ? Allebei tegelijk kan niet he !

Dr. D | 17-04-09 | 16:31

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 16:31

die streetartist moet niet zeiken, zelf besmeurt hij de halve stad met zijn onzin.

ZotteLotte | 17-04-09 | 16:30

Theo RIP
We houden nog steeds van je

Dick Johnson | 17-04-09 | 16:30

Travis Jr. | 17-04-09 | 16:22
Ook als je niet gecremeerd bent is het erg moeilijk om je na je dood nog om te draaien.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:30

seven | 17-04-09 | 16:26
Bloggen is niet eenvoudig vanuit een urn.

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:30

seven | 17-04-09 | 16:26
Wat zoveel betekend als; deze grap is nog niet voorbij.

Stroopdoos | 17-04-09 | 16:29

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:27
Ja, binnenhuisarchitecte.

Kathy | 17-04-09 | 16:28

olla | 17-04-09 | 16:26

is toch niet belangrijk wat AT5 weet. Oude media, die noemen geen namen en al helemaal niet van spuitende negerTs

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:28

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:19
Goede grap en ook een les die ook mijzelf betreft met mijn eerste 2 posts.

Stroopdoos | 17-04-09 | 16:28

olla | 17-04-09 | 16:26\
Dat verandert de zaak...

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:28

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:25
Ik doe mijn best, maar het valt niet mee. Ben wel blij met de steun. Dank je!

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:27

Kathy | 17-04-09 | 16:25
Ah oké.
U zit in de interieurverzorging?

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:27

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 16:26

Theo van Gogh zijn oude site's degezonderoker.nl en theovangogh.nl is ook al uit de lucht gehaald zo lijkt het.
Meest recente mirror. web.archive.org/web/20070307165636/www... *(Links werken traag, sneller zonder opmaak is google cache, www.google.com/search?q=site:www.degez... en dan klikken op cache..

Ook zijn interviews die tot voorkort nog te zien waren bij het gesprek zijn verdwenen? www.hetgesprek.nl/archief/keyword/theo... Als je uit deze lijst een video kiest krijg je een nog niet beschikbaar melding..
Zelfs zijn persoonlijke pagina bij het gesprek geeft een 404.

Heeft Ernst Hirsch Ballin soms aan de censuurknoppen zitten draaien, of heeft Harry de Winter, de nwe geldschieter bijn het Gesprek, zijn linkse censor geweten laten spreken?

seven | 17-04-09 | 16:26

-weggejorist-

olla | 17-04-09 | 16:26

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:22
Ik ben nu even bezig met de kotsende hond van Arond, dat is belangrijker.

Kathy | 17-04-09 | 16:25

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:24

Hou vol.... het gaat je lukken vandaag!!!!

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:25

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:23
Ik ging er met boter en suiker in en doe er nu alles aan om me staande te houden.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:24

Arond | 17-04-09 | 16:17
Ja. En dan vlug opruimen. Of het een ander laten doen.

Kathy | 17-04-09 | 16:23

kutzerver

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:23

@Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:19
mooi gezegd en verwoord. Helemaal mee eens!

@Frederic2009 | 17-04-09 | 16:19

ja hoor kleutertje....

overVecht | 17-04-09 | 16:23

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:19

Je hebt verstand van kunst EN humor??? Dan ben ik blij met je analyse

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:23

begrip te hebben voor de actie *schaam*

pius | 17-04-09 | 16:23

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:19

Je hebt verstand van kunst EN humor??? Dan ben ik blij met je analyse

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:23

@ ProfNed | 17-04-09 | 16:20

Inderdaad slimmerik, vooral omdat ie gecremeerd is. ROFLOLFAIL!

Travis Jr. | 17-04-09 | 16:22

Kathy | 17-04-09 | 16:17
want?

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:22

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:29
Is het inmiddels al duidelijk waarom de web site van van Gogh uit de lucht is? Ook een grap?
www.degezonderoker.nl...

Daar wordt aan gewerkt. Kan nog even duren.

Zwarte Zwadderneel | 17-04-09 | 16:21

Begrip?!!
Theo van Gogh zou in zijn graf omdraaien als hij zou horen dat ze er begrip voor hebben.

ProfNed | 17-04-09 | 16:20

Arond | 17-04-09 | 16:17

Altijd, want volgens Martin Gaus ben je dan een slechte Alpha die hem teveel eten gegeven heeft

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:20

overVecht | 17-04-09 | 16:02
Je moet het volgens mij zo zien.
Dat kunstwerk is een commentaar op een commentaar op een commentaar.
Afbeeldingen van van Gogh naast en boven elkaar plaatsen is een commentaar op de kunst van Andy Warhol die op zijn beurt commentaar leverde op de kunst van zijn tijd. Om nu niet beticht te worden van zouteloos plagiaat heeft de kunstenaar zijn eigen commentaar op het commentaar van Warhol voorzien van fgraffiti, aldus commentaar leverend op dat commentaar op Warhol's commentaar. Wij, als beschouwers van dit kunstwerk worden op subtiele wijze geconfronteerd met onze eigen vooroordelen door als het ware betrapt te worden op de neiging té snel commentaar te leveren.
Brusselmans heeft dit op geniale wijze doorzien en er op de vrijdagmiddag een grap van hoog niveau van gemaakt door óver dit commentaar een eigen commentaar te gieten. De reaguurder wordt dubbel gepakt, é´n keer door de kunstenaar, en ook nog eens een keer door Brusselmans.
Bovendien, en dat is écht geniaal, is deze grap tegelijkertijd een commentaar op de Teletext-kwestie met van Eijck. Het lijkt nu alsof GS altijd zijn bronnen raadpleegt, maar de reaguurder niet, ook als het om Teletext gaat.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 16:19

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 16:19

@LoopseTeef zie 16:11

McLovin | 17-04-09 | 16:19

Newbies zijn zelfs nog te overtuigen met een TT 316, dat zegt genoeg over het VMBO-gehalte hier

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:18

Moet ik ook begrip voor een hond tonen als hij mijn tapijt onderkotst?

Arond | 17-04-09 | 16:17

koerbagh ® | 17-04-09 | 16:08
dr.spin007 | 17-04-09 | 16:09
Niet zo bijdehand doen, heren!

Kathy | 17-04-09 | 16:17

*Lacht om collectieve verontwaardiging onder de zuigelingen*

Superior Bastard | 17-04-09 | 16:16

Er staat heel duidelijk Teletekst pagina 316, hoor. dus als je dat even gecheckt had, was alles duidelijk geweest.
Neemt niet weg, dat ik niet van dit soort "journalisitiek" houd. Of is dit zo gedaan om een "wetenschappelijk" experimentje uit te voeren?

Vigil | 17-04-09 | 16:16

"Begrip te hebben voor de actie maar vernieling van kunst af te keuren.." Ik heb er begrip voor als die mafketel nou eens eindelijk opdonderd.

Cobra6 | 17-04-09 | 16:15

Vandaalschoppen, dat lijkt mij ook een soort van kunsdt. Kunnen we nog wat hebben aan het martel-pdfje van het vorige topic.

Berserker Nr. 1 | 17-04-09 | 16:14

Berserker Nr. 1 | 17-04-09 | 16:11
uh huh...

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:13

@Frederic2009 | 17-04-09 | 16:12
Ik lig echt helemaal dubbel om je grapjes newbie....

overVecht | 17-04-09 | 16:13

* dé gedachte natuurlijk

Superior Bastard | 17-04-09 | 16:12

sjaakdeslinksesul | 17-04-09 | 16:07
Ik zou haar niet nemen. Niet zoals ze is en niet zoals ze zou kunnen zijn. Ik ben niet zo dol op paarden namelijk ;-)

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:12

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 16:12

@QB (ja die.....) | 17-04-09 | 16:10
Vlikker op ludser! Alsov wij geen regt hebben hier te reagureren?

overVecht | 17-04-09 | 16:12

sjaakdeslinksesul | 17-04-09 | 16:07
Tokkies hebben ook die kudtmentaliteit in combinatie met het "slachtoffer van de omstandigheden"-gedachte.

Superior Bastard | 17-04-09 | 16:11

sjaakdeslinksesul | 17-04-09 | 16:07

en als ze nou knap was, met die scheve bek en haakneus, dan zou ik het misschien geloven. Die heeft nog nooit sjans gehad, durf ik te verwedden.

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:11

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:09
Sarcast!

Berserker Nr. 1 | 17-04-09 | 16:11

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 16:10

Jezus, kan er een VMBO-filter 2.0 komen op GS....
de eerste 50 reaguurdertjes trappen overal in (zoals teletext 316 verklaring)

QB (ja die.....) | 17-04-09 | 16:10

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:04

In dat stukje geeft ze dus zelf aan hoe het zit met die hoofddoeken: als die wijven in de pubertijd komen gaan ze hun ouders pesten en gaan ineens een hoofddoek dragen. Al die ouders klagen erover: hebben we ons losgemaakt van die traditie, komen die pubers ineens met zo'n kopvod aandragen

LoopseTeef | 17-04-09 | 16:10

Geweldig idee om zo kunsdt te maken.

Morgen het Van Gogh binnen, alles er onder kliederen, nieuwe naam collectie 'Van Gogh 2.0'. Of 3.14, dat kan ook.

*Gewoon vandalisme is en vandaal moet een halfjaar naakdt worden vastgebonden aan ketting op de Dam, bij wijze van kunsdtwerk*

Berserker Nr. 1 | 17-04-09 | 16:09

Kathy | 17-04-09 | 16:06
Welke ironie?

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:09

@Kathy | 17-04-09 | 16:06:
Waarom?

koerbagh ® | 17-04-09 | 16:08

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 16:08

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:04
“Mensen vroegen wel aan mij: het is toch om je haren te bedekken zodat je mannen niet opwindt. Rot toch op! Ik heb met mijn hoofddoek nog nooit zoveel sjans gehad. Het is voor mij een symbool. Dit is wie ik ben, take it or leave it!”
Tsja, het probleem met heul erg veul Nederlanders: "mensen moeten me maar nemen zoals ik ben!" met een uitroepteken erachter.

sjaakdeslinksesul | 17-04-09 | 16:07

@Negerzoenert | 17-04-09 | 16:06

Dit is het origineel, het is gecrossed (overgespoten) door iemand anders dan mister graffiti himself...

leipzich | 17-04-09 | 16:07

@ dr.spin007 | 17-04-09 | 15:55
hahaha omg Ik had duidelijk 't origineel nog niet gezien dom hoor!!
nja m'n fantasie werkt wel nog in ieder geval, maar thnx ;p

Noiseja | 17-04-09 | 16:07

Frederic2009 | 17-04-09 | 15:52
Ja, ik denk dat het verstandig zou zijn als de redactie van GS, als ze in volgende topics een ironische opmerking maken, dat nadrukkelijk vermelden, met hoofdletters. Zoiets dus: (let op: = GRAP!)

Kathy | 17-04-09 | 16:06

Hoe zag het er origineel uit ?
Zo zie ik er niks bijzonders in...

Negerzoenert | 17-04-09 | 16:06

ik vind het 'vandalisme' een beetje moeilijk te herkennen tussen de kunst.....

ik ben er trouwens sowieso wel een beetje voor om in alle eerbetonen aan die Van Gogh die lelijke patzak met zn rotkop zelf te vervangen door mooie naakte moslima's .

RM-rf | 17-04-09 | 16:06

Mensen moeten misschien gewoon eens stoppen om deze gebeurtenis uit te melken voor eigen gewin?

17 april 2009 en weer hebben we een grens verlegd en weer zijn wij een stapje dichterbij het ravijn van totale waanzin gekomen.

Stan the Gunman | 17-04-09 | 16:05

Die Fatima Elastiek of hoe heet ze? Colatic?
Dat is zo maar een lelijk ding.

Krijg nou tieten: www.tophoofddoeken.nl/Top%20moslima%27...
helemaal onderaan staat de sponsor...

dr.spin007 | 17-04-09 | 16:04

Hoe ziet het werk er nu dan uit? Het bijgevoegde plaatje is het origineel..!

leipzich | 17-04-09 | 16:04

@Superior Bastard | 17-04-09 | 15:58
nope.... hij heeft ervoor gekozen niet meer onder twee namen te reaguren maar het bij één te houden...



bijstantzkoninh ofzeau iets....

overVecht | 17-04-09 | 16:03

Typische reaguurders, he. Boos zijn dat iemand er begrip voor heeft en niet de bron nagaan. Teletekstpagina 316 nota bene. Even een tip: niet alles wat van Geenstijl komt is per definitie waar, mensen.

huetter | 17-04-09 | 16:03

@Stroopdoos | 17-04-09 | 15:55
Vreemd, maargoed het is niet anders.

Lying Dutchman | 17-04-09 | 16:03

[email protected] Bastard | 17-04-09 | 15:58
Neehoor, dat is de King of Controversy.

Lying Dutchman | 17-04-09 | 16:02

Ik vind het begrip KunstWERK altijd een beetje vreemd. Veel dingen die ik zie zou ik alleen 'kunst' willen noemen omdat het m.i. vaak simpel in elkaar geflanste rotzooi is.

NB. hiermee doel ik NIET op dit kunstwerk. Alleen al de gedachte erachter is mooi en over nagedacht. Nadenken zie ik ook als werk.

overVecht | 17-04-09 | 16:02

Aleidje Wolfsen van Utrecht lukte het niet de persvrijheid naar zijn hand te zetten.
Job Cohen van Amsterdam lukt het nog steeds Amsterdam in zijn greep te houden.

Dat zegt toch wel veel over Amsterdammers. Of zijn de echte Amsterdammers allemaal gevlucht?

whothefuck | 17-04-09 | 16:01

Job Cohen, Fatima Elatik en NRC-columnist Frits Ambrahams:
"Begrip te hebben voor de actie maar vernieling van kunst af te keuren.."
Goh, voor de ruitingooiacties van het Amsterdams krakersvolk had Cohen toch minder "begrip". Zo zie je maar waar de man's sympathi&#235;n werkelijk liggen, bij zichzelf. Cohen's poging om de herdenking van Theo te kapen was ook al zo absurd asociaal, tegen de wil van de familie van van Gogh in heeft hij zich uitgenodigd en zelfs nog geprobeerd om op het podium te belanden.
www.trouw.nl/achtergrond/Dossiers/arti...
Van de vele klootzakken die de PvdA heeft voortgebracht is Cohen toch echt wel de grootste, en dan te denken dat deze man nog steeds het premiersschap ambieert, brrr, op nationaal vlak "de boel bij elkaar houden"... bah, ik vecht nog liever iedereen de tent uit.
(is het geen idee om een "de meest geminachtte PvdA'er"- verkiezing te houden op GeenStijl? Of kan dat pas nadat Plasterk zijn zegen heeft uitgesproken?)

koen_c_s | 17-04-09 | 16:01

@Frederic2009 | 17-04-09 | 15:55
Oh, ok.

Lying Dutchman | 17-04-09 | 16:01

'Ik zie het als ultieme participatie, als positief-opbouwende geïntegreerdheid' aldus een geëmotioneerde Anja Meulenbelt op RTL tekst 402

FustViking | 17-04-09 | 16:00

Superior Bastard | 17-04-09 | 15:58
Op welke teletekstpagina stond dat?

Achterdocht | 17-04-09 | 16:00

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:55
Ook dat verbaast me niet, een inkoppertje door de Gaykrant. En zeau houden we elkaar bezig tot we er bij omvallen. Emoties? Neh, ies entertainment!

Stroopdoos | 17-04-09 | 16:00

Hmmm, jammer. Van cohen dan. Wat een reactie "begrip voor de actie maar we keuren vernieling van kunst af."
Sodemieter toch op, op die manier ben je ook een moordenaar van Van Gogh.
Niet dat ik hem altijd fijn vond. Maar moest toch hard lachen om zijn columnboekje "de gezonde roker".

Stevie_Ray_Vaughn | 17-04-09 | 15:59

Lying Dutchman | 17-04-09 | 15:54
Die reaguurt nu onder de naam 100%mocro4life..

Superior Bastard | 17-04-09 | 15:58

koerbagh ® | 17-04-09 | 15:56
Ik denk dat Theo het gedaan heeft.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:58

LOL @ Brusselmans

Adriaantjeeeeeuh | 17-04-09 | 15:57

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:55
Oe, da's mooi... dat pleit Pol Pot en Hitler ook vrij want verleden tijd en uit een ander potje.

dr.spin007 | 17-04-09 | 15:57

'Jammer, ik vond de dieptewerking achter de blauw-wit combinatie erg goed werken', liet Mohammed B. weten vanuit zijn cel. Teletekst pagina 349

Pinter | 17-04-09 | 15:57

ja da zal wel

dennisdemennis | 17-04-09 | 15:57

Nou... allemaal even opletten kinders:
Het gebeurde gisteren, donderdag 16-4 in de middag ... en het stond gistermorgen 16-4 om 7:10 uur al op Laser's weblog. Tsja... Als je kunstenaar bent, dan kan dat.
laser314.blogspot.com/
Goh, wie zou die bekladder toch zijn geweest hè?

koerbagh ® | 17-04-09 | 15:56

Noiseja | 17-04-09 | 15:53
pssst...
lila

dr.spin007 | 17-04-09 | 15:55

slik.... begrip te hebben voor de actie.... tijd om te vertrekken

waandacht | 17-04-09 | 15:55

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:48
Dat mag je aannemen ja.
www.steuntariq.nl/artikelen/20-markha-...
"De toespraken waaruit de Gay Krant zegt te citeren heeft Ramadam niet uitgesproken als adviseur van de Rotterdamse overheid. Dat was vóór zijn aanstelling. Dus ongeacht wat Ramadan wel of niet gezegd heeft, hij heeft het niet met Rotterdams geld gezegd, laat staan als vertegenwoordiger van de overheid."

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:55

Lying Dutchman | 17-04-09 | 15:54
Die schijnt toch een ban te hebben en heb ik voor het laatst op de Tele-G gezien.

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:55

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 15:55

"Vanuit de ministerraad verklaarde JP Balkenende de actie 'een waardig en terecht statement van afkeuring' te vinden, aldus Twitter..."

FustViking | 17-04-09 | 15:55

John Muts | 17-04-09 | 15:50
Ik vond hem ook nogal vreemd totdat ik het voor de 2e keer las (en toen wel goed). Maar inderdaad schrikken hoeveel er meteen vanuit de heup schieten. En niet eens op Cohens knieen.

Achterdocht | 17-04-09 | 15:54

Ik denk dat Laser 3.14 dezelfde is als Loesje, maar zich nu bedient van kortere teksten.

LoopseTeef | 17-04-09 | 15:54

@Stroopdoos | 17-04-09 | 15:43
Wat is er eigenlijk met van dal gebeurt?

Lying Dutchman | 17-04-09 | 15:54

Eehmm? Kan 't niet zijn dat die laser 3.14 't zelf was en dus zeg maar z'n eigen werk bewerkt heeft zodat 't weer in 't nieuws komt en hij 1. zelf weer in het nieuws komt en 2. mensen weer even stil staan bij van Gogh en diens verleden?
Misschien een stom idee, maar die tag staat er zo strak op en lijkt best wel op andere tags die ik zo snel van hem op die site zag.
(is maar een gok, geen flauw idee of 't klopt...)

Noiseja | 17-04-09 | 15:53

John Muts | 17-04-09 | 15:50

Ja boter en suiker hier, ik ga maar eens naar de huisarts. Lijd aan Geenstijleritis. Enkel op te lossen door niet zo lui te zijn GS als enige bron te gebruiken. *schop onder kont voelt*

doe eens niet | 17-04-09 | 15:53

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 15:52

@OxyMoroon
oud nieuws

Nagel | 17-04-09 | 15:52

-weggejorist-

DnSjaak | 17-04-09 | 15:50

Ironie = bedekte spot, doordat men het tegenovergestelde zegt van hetgeen bedoeld wordt (Wolters Woordenboek Nederlands). Nou ja, laat ook maar...... verspilde moeite denk ik.

Kathy | 17-04-09 | 15:50

Zo hee, ik schrik er wel een beetje van hoe weinig reaguurders het grapje van Brusselmans als zodanig herkennen.

John Muts | 17-04-09 | 15:50

Laser 3.14 altijd +1

Bo.

kolonel klootoog | 17-04-09 | 15:50

Vanwege de kritiek van De Wijk een schepje er bovenop wat extra controversiële topics (zelfmoord) uit de kast getrokken en ook nog wat zelf in elkaar geflanst?

doe eens niet | 17-04-09 | 15:49

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:43
Met nadruk op "niet bevestigd" mag ik aannemen.

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:48

ROFLOL @sjaakdeslinksesul | 17-04-09 | 15:43 :
Ja, van alle bijzondere mensen ben je toch één van de bijzonderste. Dat dan weer wel.

koerbagh ® | 17-04-09 | 15:47

Cohen is het Stockholm-syndroom inmiddels ver voorbij...

Onderbuik | 17-04-09 | 15:47

Thee dient per direct op de lijst van verboden middelen te worden geplaatst. De schade aan de hersens is dusdanig dat personen in bestuurlijke functies die deze substantie misbruiken uit de samenleving verwijderd dienen te worden.

Clockwork Orange | 17-04-09 | 15:47

-weggejorist-

KeurMeester | 17-04-09 | 15:47

Rtflol @ teletekstgrap!

LibertasSimplex | 17-04-09 | 15:47

Job Cohen heeft overal begrip voor. De man is gewoonweg seniel!

WillemWordtWakker | 17-04-09 | 15:46

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 15:46

Zou die zak van Cohen er ook begrip voor hebben als hij eens met een spuitbus bewerkt zou worden?

dr.spin007 | 17-04-09 | 15:46

alle kunst is wezenloos gekrabbel

recessieloos | 17-04-09 | 15:45

Teletekst gechecked. En wat denk je?

HELEMAAL NIETS!

Rob de Wijk had gelijk!!!!

Travis Jr. | 17-04-09 | 15:45

Begrip voor de actie?
Mijn God, wat ben ik blij dat dat stelletje malloten niet mijn stad bestuurt...

vagehond | 17-04-09 | 15:45

Dat lullige paarse streepje? waar hebben we het over.
+1 voor extra dimensie voor de streep...

Enneh, kwam binnen lopen met een helm, dan heb je toch z'n gezicht gezien OF had ie de helm op zn HOOFD?!

1teen | 17-04-09 | 15:45

Begrip voor de actie?
Begrip my ass!!
Als de Amsterdamse burgervader hiervoor al begrip toont, dan gaat het snel bergafwaarts.

borderliner | 17-04-09 | 15:45


Ik keur geweld af maar heb begrip voor het omleggen van het monument voor de domheid Frits Abrahams.

Schout-bij-nacht | 17-04-09 | 15:45

Ja nou ja n streepje meer of minder op dat kliederwerk moet niet echt uitmaken, maar begrip.... nooit!

Jezweetog | 17-04-09 | 15:44

*Op job cohen afrennen gaat en zijn smoel onderspuiten met graffiti doet*

Heeft hij daar ook begrip veaur?

McMikeS | 17-04-09 | 15:44

Heb heel de TT afgezocht maar kan niets vinden. GS jullie liegen! Wat is dit eigenlijk voor een site... denken jullie dat jullie dat allemaal maar zo kunnen doen? Dit is echt onfatsoenlijk enzo...

azijnseiker | 17-04-09 | 15:44

*op hoofd krabt nu*

doe eens niet | 17-04-09 | 15:43

kan Fatima niet ff in d'r kruis gespoten worden?

RobbieG | 17-04-09 | 15:43

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 15:43

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:39
Heb ik niets van gehoord. Wel heb ik gehoord dat Ramadan de uitgever van zijn cassettebandjes heeft gebeld met het verzoek een en ander nog eens goed te bekijken. Die uitgeverij zou op het punt staan de hele oplage uit de handel te nemen, maar dat bericht is nog niet bevestigd.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:43

Lying Dutchman | 17-04-09 | 15:39
Op SN zijn er veel de laatste tijd.

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:43

koerbagh ® | 17-04-09 | 15:29
Nee ik dacht dat ik de enige was.

sjaakdeslinksesul | 17-04-09 | 15:43

Brusselmans heeft humor. De laffe hond Cohen kan alleen maar downplayen en Brusselmans neemt daar een voorzetje op.

Durotar | 17-04-09 | 15:43

Wat nou begrip???!?!?!?!?! Tegen de muur met die kunst-terrorist!

MajorPain | 17-04-09 | 15:42

-weggejorist-

Frederic2009 | 17-04-09 | 15:42

En daar buigt onze Job weer achterover met z'n rubberen ruggengraat.

Macynist | 17-04-09 | 15:42

'Begrip te hebben voor de actie'.......... Ik heb er begrip als een skinhead eens die types afslacht zoals Van Gogh is afgeslacht.

Gewinflipt | 17-04-09 | 15:42

Laser is toch die knaap die open deuren in steenkolenengels op elk stuk hout in de stad spuit? Kunstenaar gaat me een beetje ver...

John Muts | 17-04-09 | 15:41

Hij heeft begrip voor het op komende terrorisme!
Dat soort moet een stad besturen.

gerrit5042 | 17-04-09 | 15:41

Ben er vrij zeker van dat dit een opzetje was tussen Laser 3.14 en kunstenaar, ik woon in Kinkerbuurt en heb nog nooit gezien dat Laser iets heeft ondergespoten van waarde, dus niet op muren, of rolluiken, maar meestal op houten schotten van bouwwerken.

Kees Kernraket | 17-04-09 | 15:40

He kunnen wij die bosmongool (cohen ) ook onder spuiten? En is kijken wie er dan begrip voor heeft??

Nattekeek | 17-04-09 | 15:40

Kudo voor Brusselmans! Zeau houd je de massa scherp ipv volgzaam!

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:40

Krachtmeester | 17-04-09 | 15:36
Klein verschilletje. De hardcore-gelovige zal niet snel toe willen geven dat hij er ingestonken is.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:40

"Johan Vlemminx eist aanslag op kunstwerk op"

Bassie - teletekst pagina 102

Travis Jr. | 17-04-09 | 15:40

@koerbagh ® | 17-04-09 | 15:29
Het is de afgelopen weken/maanden wel heel erg verslechterd hoor, waar is de oude garde gebleven?

Lying Dutchman | 17-04-09 | 15:39

Foute grap, dat van die verklaring, en meer iets voor 1 april. GS, beperk je tot het nieuws en geef je ongezouten mening erbij, maar ga geen dingen verzinnen. Ook niet als ze "leuk" zijn.

Muxje | 17-04-09 | 15:39

Andermans spullen mollen of onderkladden is treurig gedrag, klaar. Ik kan begrip hebben voor graffiti op betonnen bruggen en dat soort lege plekken, maar verder totaal niet. Dit soort acties is niet de uiting van een of ander protest dat ik kan respecteren, de dader is wat mij betreft een kutpuber met een hormoonuitbarsting. Draai om zijn oren en zijn spaarvarken omkeren om de schade te vergoeden, einde verhaal.

Kudo's voor de reactie van de orginele maker trouwens.

Achterdocht | 17-04-09 | 15:39

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:37
Heeft Anja hem niet ten huwelijk gevraagd eauk nog?

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:39

edit: lijkt het me niet *ONWAARSCHIJNLIJK* natuurlijk...

_ILT_ | 17-04-09 | 15:38

@Nagel | 17-04-09 | 15:31
Hoezo ot...

OxyMoroon | 17-04-09 | 15:38

EmoDeViking | 17-04-09 | 15:31
Tariq Ramadan heeft zojuist een persconferentie gegeven waarin hij bekent homofiel te zijn. Anja Meulenbelt heeft hierop meteen gereageerd door haar steun aan de Steungroep Tariq Ramadan in te trekken en weer feministisch te worden. Henk Krol ontkende desgevraagd iets met deze ontwikkelingen te maken te hebben. "Ramadan hoeft niet voor mij te buigen", zo verklaarde hij, "ik neem hem zoals hij is."

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:37

Spuitgek met helm was gewoon kunstenaar zelf. Ik zeg een gevalletje van viral marketing

WaitingLine | 17-04-09 | 15:37

@ hfakker | 17-04-09 | 15:32: Schilderkunst of beeldhouwkunst is ook vandalisme als je de materialen niet pwnt. Aangezien het werkje in een galerie hing lijkt het me waarschijnlijk dat de knustenaar annex spuitbusspuitert de materialen gewoon ownde. Volgende keer wat meer je grijze cellen gebruiken misschien?

_ILT_ | 17-04-09 | 15:37

-weggejorist en opgerot-

Darth Vader | 17-04-09 | 15:37

'Weer zo`n kutmarokkaan zeker. Die mic staat trouwens nu wel echt uit toch?'
Rob Oudkerk- Teltekst pagina 101

Koekje-dr-bij? | 17-04-09 | 15:37

zijn jullie nou zo dom?... of ik zo slim

siske | 17-04-09 | 15:37

Die verklaring..... daar geloof ik niks van! Frits Abrahams is die kerel van de smurfen..... wat heeft hij daar nu weer mee te maken?!

OneandOnly | 17-04-09 | 15:36

Tjeezus, gelooft bijna iedereen hier meteen alles wat er er te lezen valt?
De vergelijking met hardcore gelovigen dringt zich op, zou je bijna zeggen.

Krachtmeester | 17-04-09 | 15:36

Aatje | 17-04-09 | 15:19
Koekje-er-naast?

Koekje-dr-bij? | 17-04-09 | 15:35

Leuk is het om dingen te beweren waarvan het niet duidelijk is of ze waar zijn, of die misschien helemaal niet waar zijn? (Elatik/Cohen/Abramsen/teletekst)
Het bekladden van eenkunstwerk in een galerie is een zieke daad.
Maar een van een labiel en gewelddadig individu.
Een post op GS is een ander verhaal.

Einde van de Domheid | 17-04-09 | 15:35

Ik begrijp van dat begrip helemaal niks.

Ome WiIlem. | 17-04-09 | 15:35

Begrip voor de actie .... Wat de neuq?
.
Ik ben iedere dag blijer dat ik niet meer in dat compleet debiel geworden Nederland woon.

James Lastig | 17-04-09 | 15:35

@ EmoDeViking | 17-04-09 | 15:31

'Het zal eens een keer geen kut-neger zijn.'
John McCain - Teletekst pagina 449

Pinter | 17-04-09 | 15:35


Fail Brusselmans! Je insinueert hier te citeren, of op zijn minst iets kort en waarheidsgetrouw samen te vatten. Nu graag hoe ze het echt zeggen, dan hebben we ongetwijfeld weer wat extra munitie.

-edit dikke doej!- | 17-04-09 | 15:34

Djeez "begrip voor de actie" ze zijn echt totaal van de pot gepleurd daar. Schofterig.

doe eens niet | 17-04-09 | 15:34

Ok is dus diezelfde Teletekst pagina waar je zelf je rotzooi op kan plempen. Nix aan de hand, geweaun doorlopen dus maar weer.

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:34

Even serieus GS-redactie, die verklaring is gewoon voor de gein door jullie bedacht toch?
Ik bedoel, zo`n grapje kon je vroeger misschien een beetje ironisch maken en dan was het duidelijk, maar tegenwoordig weet je maar nooit.
Maar dit zou wel heel krankzinnig zijn...
... toch?

Koekje-dr-bij? | 17-04-09 | 15:34

*wacht tot cohen weggejorist wordt*

nielsobserveert | 17-04-09 | 15:34

Graffiti = vandalisme, dus: vandaal vandaliseert vandaal?

hfakker | 17-04-09 | 15:32

Als dit kunst is dan ben ik een vaatdoek.
Verder mag de dader natuurlijk ongezien de tyfus krijgen.

Koekje-dr-bij? | 17-04-09 | 15:32

En waarom hebben ze begrip voor de actie? Toelichting?
Zo klinkt het ongeloofijk!

Zeven | 17-04-09 | 15:32

beetje bijwerken heet dat...
moet kunnen

waarheen | 17-04-09 | 15:32

Cohen zou nog begrip hebben voor zijn schoonmoeder. Misschien de Piratebay verhuizen naar Amsterdam? Cohen heeft vast begrip voor die arme leechers die wel geld hebben voor een dozijn aan externe USB-hardeschijven en meer downloaden dan dat ze uberhaupt theoretisch zouden kunnen bekijken/beluisteren.

Nagel | 17-04-09 | 15:31

Ik hoorde Balkenende samen met Jan Mulder en Klaas-Jan Huntelaar laatst roepen "we zijn van plan het hetero-huwelijk maar helemaal af te schaffen"... Ongelofelijk! Wat een eikels zeg!

EmoDeViking | 17-04-09 | 15:31

McLovin | 17-04-09 | 15:28
Spiegeltje daarom wel handig.
Is dezelfde pagina die eerde burgervader van eijk ge-Powned heeft dus.

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:31

Begrip?!
Dat word met z'n allen naar Mekka en even wat 'dingen' bekladden, want gelukkig hebben ze begrip.

Klapband | 17-04-09 | 15:31

Is die foto van het 'kunstwerk' van voor of na de 'bekladding'. Ik heb namelijk geen opleiding in de kunst gehad, dus het is voor mij erg moeilijk om dat te kunnen zien.

Koos Knak | 17-04-09 | 15:30

@sjaakdeslinksesul | 17-04-09 | 15:26 :
Dat was ongeveer anderhalf jaar geleden al het geval... Inmiddels zijn alle woongroepen en inrichtingen van mensen met een verstandelijke beperking fanatieke F5-ers alhier. Dat was je nog niet opgevallen?

koerbagh ® | 17-04-09 | 15:29

Is het inmiddels al duidelijk waarom de web site van van Gogh uit de lucht is? Ook een grap?
www.degezonderoker.nl/

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:29

[quote]Burgemeester Job Cohen, stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik en NRC-columnist Frits Ambrahams hebben inmiddels in een gezamenlijke verklaring op Teletekst laten weten "Begrip te hebben voor de actie maar vernieling van kunst af te keuren.."[/quote]

Indien dit waar is zijn deze mensen geestesziek.

Trackdust | 17-04-09 | 15:29

Vooraf een reactie plaatsen, ff naar de post kijken van 'der maupmeister' XD

l3art | 17-04-09 | 15:28

wanneer gaat Cohen naar het bejaardentehuis?

foex | 17-04-09 | 15:28

Ik las net een interview met Beatrix. Ze zei: ''de invoering van de Sharia is slechts een kwestie van tijd.' Erg he? Ik heb alleen geen bron om link om het te bevestigen. Maar een tekst tussen aanhalingstekens is toch wel genoeg om woedend te worden?

Pinter | 17-04-09 | 15:28

Idd.... Hoezo "begrip'? Stelletje klootzakken.

Roy Orbitol | 17-04-09 | 15:28

Oh wat zijn ze weer begripvol bij de overhead en de apologisten d'r van. Heeft iemand een teiltje voor me??

_ILT_ | 17-04-09 | 15:28

@Stroopdoos
Stond op TT pagina 316, maar is inmiddels door de KRO verwijderd.

McLovin | 17-04-09 | 15:28

Begrip hebben voor allerlei idioten zit zo in de genen van Cohen dat hij al roept bergip te hebben voordat hij weet wat de motieven van de dader zijn. Oprotten!

nick.name | 17-04-09 | 15:28

Sorry, maar als Cohen dat écht zo gezegd heeft, mag die nog eerder opzouten uit de publieke functie dan Wolfsen. Dat kan ECHT niet.

Adversary | 17-04-09 | 15:27

Ik neem toch aan dat het begrip-stukje gewoon een stukje oridaire onzin is?

Feedje | 17-04-09 | 15:27

Begrip? Zelfs een dode na jaren nog natrappen in zijn graf? Moet dat huidige "Fatsoen" voorstellen?
Nou nee danku. De krampachtigheid laat wel zien dat Theo nog leeft!
Wat mis ik die man, hij zou gehakt maken van al die kleaujoos die zich bestuurder noemen.

-edit dikke doej!- | 17-04-09 | 15:27

stoofstraat | 17-04-09 | 15:16
Sarcasme is als sarcasme alleen geslaagd als het iets raakt.
En dat doet het hier. Ik had er in het geheel niet versteld van gestaan als het precies zo was gebeurd als voorgesteld, in alle detail. De grap kan gemaakt worden, omdat de grap verwijst naar een werkelijkheid waar wij met z'n allen vat op proberen te krijgen.
Ik vind de grap erg geslaagd. Ging er met boter en suiker in.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:26

Is dit nu vet of lauw? Of juist zout?

hfakker | 17-04-09 | 15:26

@ MysteryQuest | 17-04-09 | 15:12

Precies want het is natuurlijk gewoon allemaal onze eigen schuld.

Eagle89 | 17-04-09 | 15:26

Does spiegeltje verklaring?
*GS poets aan het bakken is vermoed*

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:26

Fatima heeft het voor het zeggen in 020 GAZA. Ben blij met mn NLse diploma opgetyft te zijn uit NL. In het buitenland is het echt veel beter.

italian bastard | 17-04-09 | 15:26

Och jezus... de jostiband heeft echt GS ontdekt.

sjaakdeslinksesul | 17-04-09 | 15:26

Dit is dus een IRL viral.

Niet voor Jan | 17-04-09 | 15:25

Vette actie van Laser! :)

His Goofness | 17-04-09 | 15:24

Wat is dit nou toch weer voor een achterlijk geforceerd gedoe.

Alphonse | 17-04-09 | 15:24

Hoezo Haza-020? Maar er maar gerust Mekka-020 van na deze uitspraken. Begin volgend jaar mag er geen varkensvlees meer in 020 worden verkocht. Het speklapje gaat daar nog een keer dezelfde weg bewandelen als de paddo. Maar dan zonder de trip.

Okkie Wokkie | 17-04-09 | 15:24

-weggejorist en opgerot-

Vanuit Florida | 17-04-09 | 15:23

Begrip? WTF

Elmexvandetandpasta | 17-04-09 | 15:22

... Begrip voor de actie? Cohen, Frits en Fatima; Hoe je kun je in godsnaam begrip hebben op een aanval op een kunstwerk voor iemand die brutaal is vermoord, in naam van een ACHTERLIJK geloof? Wedden dat het die Fatima is die de andere 2 heeft aangezet om die brief te schrijven, ter verdediging van haar agressieve en discriminerende 'geloof'? Trouwens, waarom mogen niet-Nederlanders eigenlijk Nederlanders vertegenwoordigen? Zo'n mens dat in de woestijn geboren is, of ouders heeft die dat zijn, zou niet in staat mogen zijn om te bepalen wat wel of niet goed is in Nederland.

Tetrahydrocannabinol | 17-04-09 | 15:21

@allemaal,
Dat van Cohen is sarcastisch, denk ff na!!
Waarom zou hij een gezamelijke verklaring met een columnist afgeven.

der maupmeister | 17-04-09 | 15:21

Daarom pro Rita; hoofdeksels af in openbare gelegenheden.

Semen666 | 17-04-09 | 15:21

Dan ga ik vannacht maar eens een piece van een oude rivaal crossen. Graffiti is immers geen kunst!

Bassem | 17-04-09 | 15:20

Burgemeester?!? Dorpsgek zul je bedoelen!
Kunnen ze niet de ambtswoning van die malloot dienst laten doen als moskee?

Echt waar? | 17-04-09 | 15:20

Cohen heeft ook aangekondigdt bij andere kunstwerken een nooddeur aan te laten leggen en een schaal met koekjes ernaast te plaatsen.

Aatje | 17-04-09 | 15:19

Dit is toch een grap van GS zeker?

Sjeng de helle | 17-04-09 | 15:19

Incidentje, moet kunnen...

Potloodventer | 17-04-09 | 15:19

Begrip opbrengen voor de actie? Flikker toch eens gauw op..... Het word echt steeds gekker.

ThaClitCommander | 17-04-09 | 15:18

HALLO achterlijke fruitvliegjes!!!

wellicht dat die quote van cohen etc wel heeeeeel misschien sarcastisch bedoeld is??

wat een heldere lichten hier zeg...

Travis Jr. | 17-04-09 | 15:18

LOL @ Brusselmans
Er mist nog een bron voor die gezamenlijke verklaring van Cohen, Elatik en Abrahams. Maar dat is natuurlijk toeval.

koerbagh ® | 17-04-09 | 15:18

Wat een onzin, dit zou Cohen zeggen: "ik heb onmiddelijk overleg gevoerd met vertegenwoordigers van de Islamitische gemeenschap in Amsterdam, nou ja ik sprak de schoonmaker en de portier op het toiet, en die betreurden de bekladding."
Elatik: "De profeet hield zelf nota bene van kunst! Hij deed aan macrameeen! Die zou het nooit goed gevonden hebben dat je zomaar schilderijen beklad."
Frits Abrahams: "Het was vast dat crapuul van een Zwagerman, of anders die schreeuwlelijkerd van een Holman!"

sjaakdeslinksesul | 17-04-09 | 15:18

tja zo geweldig was die hazes ook weer niet...

Twigg | 17-04-09 | 15:18

Wat zullen we nou beleven? "Begrip hebben"? Zij begrijpen het wel? Nou, dan schiet mijn intelligentie hier duidelijk te kort, want ik begrijp 't niet en vind 't te schandalig voor woorden... maarja, ik ben dan ook geen linksstemmer he? Intellect en de waarheid zijn immers voorbehouden aan de linksen van deze samenleving, dat weet toch iedereen? Zij zullen 't wel weten en heel bewust een mening gevormd hebben... ik zie dan ook geen andere optie dan'mijn eigen mening maar te vergeten en me maar aan te sluiten bij die van deze mensen met visie....
Dream on......

ShameLess | 17-04-09 | 15:17

Tjah, asociaal gedrag he. Maar hij moet zelf weten. Als hij opgepkt wordt is ie de lul.

paddoschtoel | 17-04-09 | 15:17

-weggejorist en opgerot-

Asatruar | 17-04-09 | 15:17


Als ik die kunstenaar was huurde ik ook iemand in met een spuitbus.

bijtieakumaai | 17-04-09 | 15:16

Mijn klomp was al gebroken.
Het is dat ik een mooi groot klanten-netwerk heb in NL, anders was ik allang vertrokken... jammer dit weer!

Innocenti | 17-04-09 | 15:16

Cohen=FAIL. Opzouten theelul

Klukkluk | 17-04-09 | 15:16

Dus, men heeft begrip voor deze particuliere actie maar vindt in zijn algemeenheid dat vernieling van kunst afgkeurenswaardig is. Hierbij worden de verbanden dus volledig uiteengerukt. Als het geen kunst geweest was, of niet als kunst geoormerkt was had de dader dus niet hoevern rekenen op afkeuring van Job, Fatima en Frits. Ze zien zich gedwongen hun afkeur uit te spreken omdat we nou eenmaal hebben afgesproken dat je kunst ongemoeid moet laten, en vinden het nodig om de gemeenschap dit ook goed duidelijk te maken. Hun afkeuring geldt énkel het feit dat het hier kunst betreft. Ze zeggen nog nét niet dat de actie hun goedkeuring zou hebben gehad als het hier niet om een kunstwerk zou hebben gehandeld, nog nét niet.

Schoorsteenveger | 17-04-09 | 15:16

De reacties tonen weer eens mooi aan hoeveel eendimensionaal denkende randdebielen er op Geenstijl zitten. TUURLIJK IS HET SARCASTISCH, stelletje lullo's.

stoofstraat | 17-04-09 | 15:16

En beste AIVD, bovenstaand reaguursel van mij is dus sarcastisch bedoeld. Stuur die 10 agenten maar weer terug naar hun flitsposten.

Nietvoordekat | 17-04-09 | 15:15

Welke bevolkingsgroep in Nederland zal nou werkelijk meer "screamen in silence" met dit soort belachelijke uitspraken van deze Burgemeester die hier wel begrip voor kan opbrengen....

1oog | 17-04-09 | 15:15

-weggejorist-

Nietvoordekat | 17-04-09 | 15:14

Cohen heeft, gedrogeerd door de rooibos en kamille, overal begrip voor als het acties betreft tegen figuren of instanties die niet het linkse gedachtegoed vertegenwoordigen.

Hertogin v. Pauperen | 17-04-09 | 15:14

t is wel een esthetisch verantwoorde schade. dat wel.

superjan | 17-04-09 | 15:14

Begrip? Zucht ..

Oerkoendoe | 17-04-09 | 15:14

Begrip te hebben voor deze actie?!? Die Job Cohen moeten ze ook per direct het IJ in schoppen.... wat n malloten!

papiJ | 17-04-09 | 15:14

mr job verdient ook een nek @#[email protected]#$
wat een lampenlul

het.ismij | 17-04-09 | 15:14

Is dit niet gewoon een hele goedkope truc van de kunstenaar zelf? Ik vind het kunstwerk trouwens sterk verbeterd.

Sint Vitus | 17-04-09 | 15:13

Begrip voor zijn moord de volgende stap?
Nog even en Cohen loopt nog langs zijn graf om een fluim namens de moslimgemeenschap achter te laten.

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:13

wellicht kan cohen ook nog even roeren in de thee

* diepe zucht *

Je Verzint Het Niet | 17-04-09 | 15:13

Tja... dan wordt 'we scream in silence' toch best een understatement...

Requiescat in pace | 17-04-09 | 15:12

theo zou het mooi hebben gevonden

b_b | 17-04-09 | 15:12

Begrip voor de actie? WTF? ??? ?

Uw Moeder | 17-04-09 | 15:12

Nu niet meer versteld staan kijken dat ze begrip tonen als Osama een dikke boem laat afgaan in Nederland.

MysteryQuest | 17-04-09 | 15:12

Onduidelijk hoor. Wat is nou van die kunstenaar en wat van die gek?

Don Sputare | 17-04-09 | 15:12

"Burgemeester Job Cohen, stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik en NRC-columnist Frits Ambrahams hebben inmiddels in een gezamenlijke verklaring laten weten "Begrip te hebben voor de actie maar vernieling van kunst af te keuren.."
-
WTF! ZEG ME DAT DIT EEN SARCASTISCH GRAPJE IS!!!!!
-EDIT HET IS EEN SARCASTISCH GRAPJE DROPLUL-

You On A Gin | 17-04-09 | 15:11

Het blijft ook een vieze vuile linkse uitvreter die Cohen... Sinds wanneer mogen hippies burgemeester worden?

Timmay | 17-04-09 | 15:11

Heeft meneer job cohen dan ook begrip voor de moord zelf?

bravvour | 17-04-09 | 15:11

Het gaat om dat paarse streepje?

Jolly_Jop | 17-04-09 | 15:11

begrip voor de actie? dat begrijp ik niet...

Rolo model | 17-04-09 | 15:11

WTF??????????? Begrip voor deze actie??????? WTF?????

grote regelneger | 17-04-09 | 15:11

"Begrip voor de aktie".
Met andere woorden "We pissen Van Gogh even postuum in zijn te grote muil".

blackangel | 17-04-09 | 15:11

Begrip??? Nederland gaat met de dag, wat zeg ik uren achteruit.

Eagle89 | 17-04-09 | 15:11

Ik heb wel begrip voor de vernieling van kunst maar ik keur de actie af

Schapenwol | 17-04-09 | 15:10

Ik heb geen begrip voor deze actie

dhr.w | 17-04-09 | 15:10

kopje thee erbij.....

darude30 | 17-04-09 | 15:10

wat een idioot.. wel grappig dat de kunstenaar gewoon de naam veranderde

seikow | 17-04-09 | 15:08

Nou breekt m'n klomp. Begrip?

Strongman | 17-04-09 | 15:08

Ow ja toch nog even begrip voor de actie?!?! FAIL

Stroopdoos | 17-04-09 | 15:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken