Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Crash. Watskeburt?

rampje.jpgWe hebben gezien dat helden bestaan: Stoere mannen die stoelen uit elkaar trokken en zwaargewonden op hun rug vervoerden, bang dat ze waren dat het toestel zou exploderen. We hebben gehoord dat verwarde halalmeiden vooral op zoek waren naar hun mobieltje. Er waren stapels ooggetuigen die het toestel zagen neerstorten, die niet met 112 belden en die geen hulp verleenden maar foto's maakten en belden met hun favoriete media voor hun 15 secs. En de totalen zijn nu ook definitief binnen. 86 gewonden en 9 doden. De piloten werden geplet door het instrumentarium, andere doden vielen vooral achterin het toestel. Onze nationale pianospeler gaat onderzoeken wat er nou echt gebeurd is, er zijn zelfs al hobbyreconstructies. Later vandaag komt er nog een persconferentie. Maar hé, dat zal allemaal wel. De beste conclusie is gevangen in een kop van De Televaag.: Ding viel als een Baksteen uit de lucht. Meer was het toch ook niet! Op naar de volgende Turkse vliegramp. Want een ramp in het land, is goed voor de krant.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Silent Bob | 27-02-09 | 10:24

-weggejorist-

Silent Bob | 27-02-09 | 10:23

Als ik het nieuws kijk wil ik zien wat er ALLEMAAL is gebeurd
niet 38 keer het zelfde liedje

Dion | 26-02-09 | 23:42

-weggejorist-

Piet-Hein | 26-02-09 | 22:57

Kees van Helden bestaan.

Amalia Wasserstruyk | 26-02-09 | 22:29

eerst komen die halal figuren de grens overlopen

daarna komen ze opeens uit de lucht vallen

stampkonijn | 26-02-09 | 22:05

Maar Hoxha, we willen het graag hebben over het gedrag van de maatschappij onmiddellijk na de ramp: LIEGEN over dat er geen doden zijn gevallen. Dit is nou een van de vele cultuurverschillen waardoor Turkije nooit bij de EU kan worden gevoegd.

Toegegeven dat er ook in NL wordt gelogen en onder het tapijt geveegd, maar niet zo schaamteloos en gewetensloos als de turken (en hun ministerie van religieuze zaken) dat dag in dag uit doen. Zal ik wat voorbeelden oplepelen, of vat u hem zo al?

Doctorandis | 26-02-09 | 21:22

Volgende feestje in Ankara?

tripel | 26-02-09 | 20:46

Nico heeft wel gelijk: de berichtgeving op gs was traag en oppervlakkig, de comments bedenkelijk. Goede waarschuwing.

Francisco | 26-02-09 | 20:11

Heb vandaag toch weer een paar keer gedacht: blij dat ik leef.

Blij dat ik smakeloze grappen mag maken. Blij dat ik het niet doe.

Blij.

Jammer dat er sinds gisteren toch weer veel mensen bijgekomen zijn die niet blij zijn, die geen grappen meer kunnen maken. Blijvend.

MacVulpen | 26-02-09 | 19:56

-weggejorist-

janneman9999 | 26-02-09 | 19:51

Oorzaak nog onbekend....... ja m'n reet, wel is van zwaartekracht gehoord???

grandmaster.dré | 26-02-09 | 19:25

@Ella
Dood gaan we toch, dan liever zo dan onder buslijn 15...

Crematorium_de_Asbak | 26-02-09 | 19:23

(verder alle respect aan de overledenen, een mens is een mens! )

Crematorium_de_Asbak | 26-02-09 | 18:41

[ ] geschikt
[x] ongeschikt

Crematorium_de_Asbak | 26-02-09 | 18:38

Heeft iemand al gedacht aan de worteltjes in het veld? zonde..

Crematorium_de_Asbak | 26-02-09 | 18:35

"Een hoofddoek is een perfecte mutella" Ook goed om de modder van je schoenen te vegen...

Crematorium_de_Asbak | 26-02-09 | 18:34

"het is bewezen.. een Hoofddoek gaat niet kapot bij een ongeval"

Crematorium_de_Asbak | 26-02-09 | 18:32

"kom maar naar beneden en sla je slag"

Crematorium_de_Asbak | 26-02-09 | 18:28

Het goede nieuws is dat het 1 kilometer minder lopen was naar de "Sociale diensd"

Crematorium_de_Asbak | 26-02-09 | 18:25

Mogen er al grappen gemaakt worden?

Crematorium_de_Asbak | 26-02-09 | 18:23

De heer Baksteen, voorzitter van de vereniging van verkeersvliegers is 'not amused'

homokineet | 26-02-09 | 17:35

-weggejorist-

CHRISTUS, Jezus! | 26-02-09 | 16:45

Halalkud zat bij de nooduitgang voor meer beenruimte.?! Ik ben 2 meter en ik krijg dat nooit voor elkaar....

doti78 | 26-02-09 | 16:43

Ach joh, is dit nieuws? da`s de 4e al dit jaar. En zo lang is`t nog niet 2009.
Het bewijst gewoon maar weer; mensen zijn niet gemaakt om te vliegen!
( www.1001crash.com/index-page-crash-lg-... )

Of nouja. Het was opzich wél bijzonder dat er dit keer zo snel is ingegrepen bij een ramp en meteen hulp aanwezig was... Wie had snelle aanpak, behulpzaamheid en saamhorigheid nou verwacht van een bevolking dat leeft onder het regime van Bakellende?

Charly_Trippo | 26-02-09 | 16:29

Iedereen roept maar weer.. ik zou zus doen, ik zou zo doen... je weet pas wat je gaat doen als je het meemaakt. Is hetzelfde als iemand mn kind zou vermoorden, dan vermoord ik m ook zeg ik nu....

kutchris | 26-02-09 | 15:49

Ik ben klaar met die Halalsnollen. Weg ermee.

Maar bovenal RIP voor de doden, waar ze ook vandaan komen.

arno10000 | 26-02-09 | 15:23

Opmerking als "Op naar de volgende Turkse vliegramp." is voor de gemiddelde bezoeker die onderzoek pleegt natuurlijk provocerend en onzin. Maar owee vergeet niet dat er ook veel jonge kaalkop mogeaultjes hier zitten die dit als een absolute waarheid gaan zien terwijl er nog absoluut niet bewezen kan worden of er verband is tussen het ongeluk en het onbekwaam handelen van de piloten.

Of is het stiekem ook een klein gedeelte van jullie doelgroep die jullie met dit soort ondoordachte, provocerende opmerking willen prikkelen.

Voor degene die het nog niet begrijpt. De opmerking is vergelijkbaar met;
"op naar de volgende dode Nederlander in Afghanistan"
"op naar de volgende Hollanders die zijn gezin vermoord"

De formulering van mijn zin is achterlijk, ondoordacht en rasgebonden zonder dat er enig verband bestaat tussen de daad en de nationaliteit. Dit zegt heel veel over de intelligentieniveau van Prof.Hoxha en natuurlijk ook over de commentators die toehappen. Jochies..

Turkseschurk | 26-02-09 | 15:11

plaklul | 26-02-09 | 14:09
Vanmorgen met veel plezier gelezen ja, mooi artikel!

baca | 26-02-09 | 15:04

Ik mis tussen al die voorpagina's de kop "Waarom?"
Dat had het plaatje wel weer compleet gemaakt. Die kop van De Pers is trouwens ook behoorlijk tenenkrommend.

qaizer | 26-02-09 | 15:04

Nix weiland. Hij is in een aardappelveld gedoken ofzo. Geen grasspriet te zien.
En het is geen leuke grap ook nog. Flauw en smakeloos.

daytonaT595 | 26-02-09 | 14:55

Wat een walgelijke reacties van heel veel gasten hier, ik hoop dat jullie je allemaal te pletter rijden in jullie auto of dat het vliegtuig waar jullie de volgende keer in gaan vliegen , in de fik vliegt en dat jullie levend verbranden , stelletje kolerelijders.

links1052 | 26-02-09 | 14:51

-weggejorist-

framboos | 26-02-09 | 14:12

roelandinho | 26-02-09 | 14:06

Dat is al de 3e keer dat ik 'm binnen een uur heb gelezen.
Vond 'm de eerste keer al flauw, dus denk niet dat de herhalingen zullen lukken.

Cookie Wing | 26-02-09 | 14:09

de piloot heeft een grammatica les nederlands overgeslagen, dat is watskeburt:
ik land
jij landt
hij/zij landt
wei land..

roelandinho | 26-02-09 | 14:06

Watskeburt??
Waarom al die haat richting elkaar? Watskeburt met de vrijheid van meningsuiting?

Behalve de mensen die elkaar persoonlijk aanvallen of persoonlijk aangevallen voelen, waarom nog van die side-stabbers?

Can't we all just get along?

OT: Mijn condoleances voor de nabestaanden en familie van de (zwaar)gewonden.

Cookie Wing | 26-02-09 | 14:03

Heeft Rijkswaterstaat niet een paar camera's staan langs de A9? Moet toch iets te zien zijn (zoals bij 'Beverwijk') ?

Sir EnemA | 26-02-09 | 13:51

leuterhoes | 26-02-09 | 13:26
Hij heeft helemaal gelijk, sommige reageerders hier hebben respect voor niemand en zijn inderdaad anonieme lafbekjes die buiten hun reageersels helemaal geen mening hebben en al helemaal te bang zijn ditzelfde reageersel publiekelijk te uiten.

D.R.O.L | 26-02-09 | 13:47

-weggejorist-

Ondie | 26-02-09 | 13:36

Die wijven van Halal brengen geluk.

mememe | 26-02-09 | 13:33

Heeft er iemand de column van Nico Dijkshoorn al gelezen op nu.nl, daar komen ze er niet goed vanaf!

leuterhoes | 26-02-09 | 13:26

Hulde voor de helden, verder geen commentaar.....

macflipper | 26-02-09 | 13:25

-weggejorist-

Ondie | 26-02-09 | 13:25

-weggejorist-

CHRISTUS, Jezus! | 26-02-09 | 13:24

-weggejorist en opgerot-

axajoppi_659 | 26-02-09 | 13:22

Ella | 26-02-09 | 13:06
Mijn soortgenoten, zucht... Het is niet eens kritiek die je uit, het gewoon een domme domme opmerking net zoals die van je soortgenoot Robin Hood. Echt muts ik hoop dat je dit ook meemaakt. Eens kijken of je dan een held bent of een laffe hond, ik gok het laatste.

baca | 26-02-09 | 13:20

-weggejorist-

Ondie | 26-02-09 | 13:18

Niets aan de hand mensen, volgens CNN.com is dit allemaal 500 jaar geleden gebeurt.

"Flight 1951 was carrying 134 people, including 127 passengers and seven crew members, when it crashed less than 500 years short of the runway Wednesday."

Spoon65 | 26-02-09 | 13:14

-weggejorist-

CHRISTUS, Jezus! | 26-02-09 | 13:08

baca | 26-02-09 | 13:02
Moeilijk hè, kritiek op je soortgenoten?
Lange tenen?

Ella | 26-02-09 | 13:06

Ella | 26-02-09 | 12:12
Misschien kan je met Robin Hood een clubje beginnen achterlijke doos.

baca | 26-02-09 | 13:02

Meisjes van Halal geariveerd. ´´Oh we zijn er al, kan iemand mij vertellen waarom het hier zo tocht? Ik wil eruit maar die vent naast me doet denk ik nog een schoonheidsslaapje en wil maar niet opstaan! Mischien is ie wel gevallen? Weet je! We leggen wel een briefje neer voor als zn familie m zoekt!´´

Kalffliners | 26-02-09 | 12:59

Een pianist als detective. Dat wordt spannend!

Fietsenpomp | 26-02-09 | 12:56

Hypothetisch: Wat als de piloot met opzet het vliegtuig heeft laten "stallen" en neer laten komen als een baksteen, 'gewoon' om niet op de snelweg terecht te komen?

Sla om | 26-02-09 | 12:55

Mag ik er even bij ?? ik zoek mijn mobieltje !!

overigens heeft Emporer wel een punt !

vicecity | 26-02-09 | 12:49

-weggejorist-

CHRISTUS, Jezus! | 26-02-09 | 12:42

-weggejorist-

Emporer | 26-02-09 | 12:37

Ik vindt het geen vliegramp, het is een ongeluk waar helaas een paar doden en gewonden zijn te betreuren. Rampen zie je op NG, waar meestal alle inzittende om het leven komen, meestal tussen de 100 en 300 dat zijn rampen. Bij de volgende kettingbotsing met 5 slachtoffers hebben we dus een ramp. Zucht, kunnen we het allemaal een beetje normaal houden. Fictief journaal;

item 1, vliegramp met 9 doden.
item 2, vrouw met bomgordel op markt in Bagdad blaast zich zelf op, 32 doden.
item 3, overstroming Bangla D., 122 doden.
item 4, modderstroom in Peru, 52 doden.

enz. enz.

Alle items na 1 interesseren de gemiddelde Nederlander geen drol want het voetballen begint zo.

Dosina | 26-02-09 | 12:22

dewerelddraaitdoor.vara.nl/terugkijken...

Bij DWDD Twee Nederlandse mannen aan het woord die langs kwamen met hun auto en hulp zijn gaan bieden in het vliegtuig.

Hier kunnen de Halalmeiden een voorbeeld aan nemen.
Maar de Halalmeiden dachten alleen maar aan hun mobieltje zodat ze hun familie konden bellen: Eigen Turkse familie eerst, en laat de anderen maar verrekken.
En zo zie je maar wie er dicrimineren: de Nederlandse mannen die hulp boden of de Halalmeiden die dachten: Ikke, Ikke, Ikke en de rest kan stikken.

Ella | 26-02-09 | 12:12

>>lol @ twitpic, je ziet dat de Volkskrant nog echt door een zooitje fossielen wordt gerund.

Ik begrijp er uit dat de Volkskrant een krant is waar je even voor gaat zitten om diepgaand te lezen. Terwijl tabloid handig is voor on the road.

engeltje_ | 26-02-09 | 12:07

Schiphollen
Na de vliegramp op Schiphol renden honderden toevallige passanten naar de plek des onheils om de gebeurtenissen te filmen, te fotograferen, door te bellen of te twitteren. Het goede nieuws was dat er gelukkig ook nog steeds mensen zijn met een verouderde mobiele telefoon: die gingen gewoon helpen. Bron: www.nieuwsnoot.nl

Nieuwsnoot | 26-02-09 | 12:05

campion | 26-02-09 | 11:46 hotelbad? het bad van de daklozenopvang..

van dal | 26-02-09 | 12:05

Oh, gadverdamme, ik lees net dat Robin Hood zich heeft voortgeplant.
Was er een hotelbad ergens niet goed schoongemaakt ofzo?

campion | 26-02-09 | 11:46

campion | 26-02-09 | 11:41
Amen!

baca | 26-02-09 | 11:45

De dag dat Robin Hood zelf uit een in drieën gebroken vliegtuig is komen kruipen mag ze oordelen over het handelen van anderen.

Persoonlijk hoop ik dat als zij ooit in een vliegtuigcrash belandt, ze eruitgedragen wordt met een laken over zich heen.

Wat een gestoord kutwijf ben je toch

campion | 26-02-09 | 11:41

-weggejorist-

Moozart | 26-02-09 | 11:29

(Met Joris' welnemen bij de hoogste uitzondering een herhaling van mijn reaktie op dhr. Dijshoorn.)


Nou @Nico, het is niet m'n gewoonte maar omdat jij het bent een extra woord mbt. die twee door jou gequote posts van mijn hand gisteren.

"Hét moment voor een ramkraak in de buurt daar nu." (11:53)

Ja en? Wat is daar nu zo walgelijk aan? Het door Balkenende later op de dag zo geprezen snelle en massale optreden van de hulpdiensten betekende wel dat oa. zo'n beetje elke agent uit de wijde omtrek met spoed naar de plaats des onheils afreisde. Hier in Rotterdam staat een plotse door de media verslagen gebeurtenis waarbij de inzet van aanzienlijke hoeveelheden dienders noodzakelijk is (de vlam onvoorzien ernstig in de pan bij een voetbalevenement bijvoorbeeld) immer garant voor een onmiddellijke toename van het aantal autoinbraken, diefstallen en overvallen. Maar dat zal in de regio 020 dan wel anders zijn. Ik had ook kunnen schrijven: "Tjonge, al die rijen ambulances, al die honderden mannen en vrouwen in gele hesjes. Al die verkeersregelaars, al die sterke armen die de pers op gepaste afstand houden. Het lijkt erop of elke politieagent uit de omgeving paraat is bij het in goede banen leiden van de direkte nasleep van dit gruwelijke ongeval."

"Hebben ze die piloot al laten blazen?" (12:26)

Beetje kru hooguit maar twee dingen hierover. Ten eerste kun je nu dan wel flink stellen dat die piloot op dat moment al lang overleden was, enkele minuten daarvoor werd er een kort gesprek met een Turkish Airlines piloot de ether ingeslingerd (RTL of NOS) waarbij de journalist/nieuwslezer niet kon zeggen of het de piloot uit het betreffende toestel betrof. Officiele info over slachtoffers was toen nog niet vrijgegeven laat staan dat bekend was dat er drie bemanningsleden waren omgekomen. Ten tweede was (is?) die veronderstelling dat er weleens (ook) alcohol in het spel zou kunnen zijn geweest in het geheel niet uit de lucht gegrepen. Juist piloten van Turkse luchtvaartmaatschappijen zijn de laatste tijd nogal eens negatief in het nieuws geweest wat dat betreft. Onlangs nog is er eentje met bijna twee promille in zijn bloed aan de grond gehouden nadat een oplettende figuur de man lallend de gate in zag zwalken en dit meldde waarna hij aan een blaastest werd onderworpen. Die kerel wilde net gaan vliegen! Maar google anders zelf even een lijstje bij mekaar van dergelijke incidenten. De reputatie van Turkse piloten op dit gebied kun je dan zelf verifieren.

Nog altijd ben je (ook) voor mij een soort ikoon maar het heeft er helaas best schijn van dat je sinds je vertrek bij GS steeds meer het lezen tussen de regels door verleert. En daar was nou juist jij zo'n kei in.

Het ga je goed verder,

@widtvoet

widtvoet ® | 26-02-09 | 11:25

@Bigi Bana Boy 11:07
Die hufterigheid noemen we eerlijkheid. Dan mag het.

tipo | 26-02-09 | 11:24

zovoklets | 26-02-09 | 11:12
Je wil overigens niet weten hoe warm en close Surinaamse families kunnen zijn. Vaak een beetje té warm en vooral té close kan ik je wel vertellen. Ben dat na 34 jaar Holland ook niet meer echt gewend.

Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 11:20

En dan de turkste minister van verkeer en stront zaken die na 5 min. heilig zwoer aan de gehallade media dat er geen dode waren.
Sow tell me, are you paranormal, clairvoyant or do you have a good intuition?

joosten, | 26-02-09 | 11:18

@Doorgaans Nooit | 26-02-09 | 11:01
Vroeger, had je een uur na een ongeluk van deze omvang al de grappigste moppen die de ronde deden. Als je dat niet wilt kijk je toch naar de NOS? Het is slechts blijk van een soort angstig gedrag en intolerantie dat dat nu bekritiseerd wordt.

Porrello | 26-02-09 | 11:16

ja GS ga eens door de knieeën voor jullie slappe handelen gisteren zoals Nico haarfijn blootlegt. Anders blijft die teller eeuwig op 33.493 steken.

drijflijk | 26-02-09 | 11:13

Zonde van de tijd en de energie zijn de alle prgramma's die er aandacht aan besteden. Alles is speculatief op dit moment.
Wat moeten wij daarmee. Feiten daar gaat het toch om. Net een uur BNR met alleen maar speculaties. Volgens stort er ook een andere wereld nu in.

Ik betreur dat er mensen zijn overleden en heb respect voor de brandweemannen en trauma mensen die het vliegtuig ingaan op zoek naar overlevenden.

dolffie | 26-02-09 | 11:12

Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 11:07

QED-tje.

zovoklets | 26-02-09 | 11:12

zovoklets | 26-02-09 | 10:56
Ik meen toch dat er een algemene consensus in de Nederlandse publiek opinie is over het feit dat wij als volk niet bepaald ideale omgangsvormen hanteren de afgelopen jaren.
Mij dunkt dat er verhalen genoeg zijn over hufterigheid, egoisme en asociaal gedrag
Ga mij niet vertellen dat je daar nog nooit van gehoord hebt ?

Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 11:07

@doorgaans nooit> Eens met Niceau. Hoewel hij vergeet dat op twitter e.d. eerst uren sprake was van geen doden. En dat verandert de zaak toch wel.

superjan | 26-02-09 | 11:07

Helden, Van Helden, Den Helder... Wat een bizar eenzijdig nieuws deze week. Ik eis in een volgend artikel een beschrijving van de carriere van Glenn Helder. Of misschien een artikel over de longlist van slechte buurten met de Zeeheldenbuurt op ee prominente plek...

jullie ook hier? | 26-02-09 | 11:03

Hulde voor Dijkshoorn.
Een gemiste kans voor GS om het verschil te maken dat ze zo graag voorstaat.
Het bewijs dat het guurders-park uit, uit de klei getrokken, respectloze dombo's bestaat.
Het ontbreekt slechts aan inlevingsgevoel bij deze hysterische roze horde.

Doorgaans Nooit | 26-02-09 | 11:01

-weggejorist-

meesie | 26-02-09 | 10:58

Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 10:53

Dat jij een kudtfamilie hebt wil niet zeggen dat de rest van Nederland dat ook heeft.

zovoklets | 26-02-09 | 10:56

hier kan ik niets leuks op bedenken.

Sodommer | 26-02-09 | 10:54

En hoe is het met Henk..... is Henk inmiddels zijn bed al uit?

OneandOnly | 26-02-09 | 10:53

Robin Hood | 26-02-09 | 09:02
Ik denk dat Turken onderling een warmere en betere (familie)band met elkaar hebben dan wij. Hetgene wat ik ervan gezien heb bevestigt dat. Vaak zijn het bijvoorbeeld hartelijke en behulpzame buren, zelfs voor Nederlanders.

Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 10:53

-edit: FF niet naar Televaag-linken, Hoxha-

Hailstorm | 26-02-09 | 10:52

Ik sta er nog steeds van te kijken wat die gasten er voortaan voor over hebben om illegaal binnen te komen!!!! Kan het haast niet geloven!!

Rechtsetterbakje | 26-02-09 | 10:51

Ik zie helemaal geen vliegtuig restanten.
Dit moet een operatie van de turkse geheime dienst zijn om nederland in een kwaad dagelicht te zetten.
Dit is en scene gezet en er zijn helemaal geen doden enhet vliegtuig is van karton.
Ik ontken dat er hier iets gebeurt is.

/ idiote 9/11 throughers mode uit

solidstate | 26-02-09 | 10:50

Tsja laten we het nu maar weer over echt nieuws hebben. Dat van die 86 gewonden en 9 doden is mij inmiddels wel duidelijk. Meer wordt er voorlopig toch niet bekend gemaakt.

hebgeenidee | 26-02-09 | 10:50

@ F. von Zeikhoven
bij voorbaat ongemeende excuses aan alle tere zieltjes en hypokrieten ;-)

Brakke Obama | 26-02-09 | 10:48

Ik kan die koppen van de Telegraaf echt niet uitstaan. Deze voorkant is echt absurd. Blijf het jammer vinden dat jullie gelieerd zijn aan de TMG.

KapiteinClaus | 26-02-09 | 10:44

@ Brakke Obama | 26-02-09 | 10:40
Kijk nou uihuit... Voor je het weet figureer je in een spitsvondige column van Dijkshoorn!

F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:43

Typisch trouwens dat je nix meer van die stuiter-chinees van gisteren hoort? Ze hebben hem wel onder een dekentje afgevoerd, maar toch. Volgens luchtvaartautoriteiten...

F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:41

een tekenend comment was gisteren op BNR te beluisteren toen een -hoe heten ze ook weer Wouter? oh ja- 'nieuwe nederlander', belde om zijn commentaar te geven op de radio. Het beviel de bewoner van het huis van de vrede niet dat er vragen (nur fragen, ja!) gesteld werden over de turkse vliegmaatschappij(en) en het antwoord van de dame van BNR (was het Lara? ik weet het niet meer...) beviel hem al evenmin waarop hij de dame,duidelijk hoorbaar voor de luisteraars, uitschold voor hoerrrrrrrr!

Rest In Privacy | 26-02-09 | 10:40

(onder het motto: zonder fout geen goed:)
Het achtergrondkoor van Hadise op het songfestival:
The Crashturk Dummies

Brakke Obama | 26-02-09 | 10:40

-weggejorist-

KaKeL Kees | 26-02-09 | 10:39

F. von Zeikhoven @10:37

Een Amerikaanse expert weet het al hoor: curry.mevio.com/?p=1534

openbaarminiserie | 26-02-09 | 10:38

Maar qua serieus over die windshear, toch maar 'ns een US-deskundige daarover gaan opsnorren? Die voortgangsloze 0031-hoernalisten hangen toch maar steeds in hun mailboxjes en onder de fax zonder ook maar éééven de moeite te nemen zelf op meteorologenonderzoek uit te gaan... Is het waar, dan weten we dat, zo niet, dan dat ook weer.

F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:37

Krachtmeester | 26-02-09 | 10:27
Leuk geschreven.
Robin Hood | 26-02-09 | 10:19
ben ik met je eens.
GS moet vermaak zijn. Als ik wil treuren ga ik wel naar een kerkhof, en drinken, dan naar de kroeg...

Parelman | 26-02-09 | 10:35

@ Jaap de Paap | 26-02-09 | 10:17
Ah, dank, mijn waarde. Scheelt weer wat meel :P...

F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:34

Robin Hood | 26-02-09 | 10:26
dit geeft maar weer eens aan hoe weinig je weet, en hoeveel je meent te weten.

van dal | 26-02-09 | 10:33

Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:21
Punt 4 is ook een reactie om de "normaliteit" vast te houden en verstand niet te verliezen. Door in extreme situaties de vaste gewoontes toe te passen (eigendommen zekeren in dit geval) kun je de situatie ietwat neutraliseren zodat je nog van jezelf op aan kunt en handelend kunt optreden.
In mijn geval is die reactie, het helpen van anderen, daardoor krijg ik grip op losgeslagen ego. Eerlijk is eerlijk, een crash is een grote gebeurtenis die littekens achterlaat.

Stroopdoos | 26-02-09 | 10:32

Krachtmeester | 26-02-09 | 10:27
Zat er wel in. Gelukkig zijn er mensen die zich niets wijs laten maken en de ogen open houden.

Achterdocht | 26-02-09 | 10:30

@F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:24
Juist! Die van Sinatra is ook wel goed inderdaad.

Porrello | 26-02-09 | 10:30

Nou ik weet de oorzaak wel hoor. Ze hadden nooit die imperiaal op het dak moeten binden. Kost extra brandstof weet je wel.

(Pak aan Dijkshoorn!)

openbaarminiserie | 26-02-09 | 10:29

Uw Krachtmeester heeft vanochtende uit zéér betrouwbare bron het volgende vernomen - leesT ende huiverT:

Elvis, mijn lifetime vriend en geheel toevallig de ex-buurman van Pim F. én van John F. K., had kort voor de landing al een naar gevoel over de kredietwaardigheid van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Toen Hij eenmaal Zijn real-time online verbinding met Zijn bankrekening bij Rothschild Inc. had verbroken, belde Hij dan ook subiet met Paul van Buiten-het-Europarlement om om opheldering te vragen, vragen, vragen...
Anyway, The King heeft het wéér overleefd, dat dan weer wel.
Maar toen Leen en ik vanmorgen vroeg bij Hem op de koffie kwamen, zag ik vanuit mijn linkerooghoek dat Elvis weer aan het 'songschrijven' was geslagen.
Op Zijn goudmarmeren bureau lag een A-4tje met maar één zin, in hoofdletters. Leen zag het ook en trok wit weg - da's niets voor Leen! Ik boog me over het bureau om zogenaamd iets in Elvis' Z'n prullenbak te gooien en ik prevelde zacht de 'songtitel' richting Leen...

'T W O T W E N T Y F I V E - T W E N T Y O N I N E W A S A N I N S I D E J O B!'

Krachtmeester | 26-02-09 | 10:27

@oranjerood | 26-02-09 | 10:26
De kansen-doos
De pracht-doos
De medelander-doos

Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:26

@ Kaas de Vies | 10:12

In dit geval wel, ik werk altijd hard genoeg en ik denk niet dat mn baas blijer gaat zijn dan nu als ik al wel zou komen werken.

@ van dal |10:13

Da's snel gegaan dan? Meervoud? Twee jaar terug was het er nog maar 1, bijna volwassen, waar je nooit naar omgekeken of voor gezorgd hebt (op wat voor manier dan ook). Je bent een slappe lul, van dal, en dat zal je ook altijd blijven. Jij bent 24/7 thuis en online, als je inmiddels wel werk zou hebben zou je niet de tijd hebben om hier steeds te reaguren (dag en nacht) en volledig incorrecte onzin uit te kramen in de hoop dat je een keer ergens gelijk mee hebt en iemand raakt waar het pijn doet.

Robin Hood | 26-02-09 | 10:26

Het wordt ook tijd om eens een andere naam voor "de zwarte doos" te gaan verzinnen. Iemand?

oranjerood | 26-02-09 | 10:26

Watskeburt? FF een schot voor de boeg; 3e piloot is erg jong en nog in opleiding. De andere heren hebben hem laten landen. Hij vergeet de autothrust. Geen vermogen, trekt neus omhoog, geen lift meer onder de vleugels en hij valt inderdaad als een baksteen. 't is maar een mogelijkheid maar veel waarschijnlijker dan dat beide motoren op het laatste moment uitvallen.

Big Bear Hunk | 26-02-09 | 10:24

@Stroopdoos | 26-02-09 | 10:16
Mijn ervaring leert dat je 3 typen hebt.
1. de helpers, blijven kalm en gaan helpen, misschien na eerst wat desoriëntatie
2. de staanders, die blijven stokstijf staan
3. de hysterici, hoop kabaal en effectiviteit is nul, als 1e uitschakelen
Na dit artikel en het luisteren van het radiofragment wil ik graag een 4e variant toevoegen.
4. De gadgetfreaks, eerst even de gadgets veiligstellen

Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:21

*alle privé-info probeert te schiften van de reaguursels*

Jaap de Paap | 26-02-09 | 10:19

@ Ondie | 10:11

Sorry, maar ik blijf nog even. Een schone broek had hij binnen 1 minuut en hij ligt weer lekker te slapen, het engeltje.

Iedereen loopt nu wel te zaniken op GS en natuurlijk heeft Dijkshoorn ook wel gelijk, want het is ook vreselijk dat er 9 mensen dood zijn. Alleen is de manier waarop ze het hier brengen wel waar GS groot mee geworden is. Zwarte-galgen-humor is nu eenmaal kenmerkend voor deze site. Dat maakt het medeleven van de mensen die een bijdehante opmerking plaatsen er echt niet minder om. Vaak is een dergelijke opmerking of een geintje ook een manier om dingen makkelijker te kunnen accepteren. Ik ben toevallig ook meerdere keren persoonlijk betrokken geweest bij redelijk ernstige ongelukken. Grappen maken heeft ons altijd geholpen om ons te realiseren dat het erger kon. Als je daar niet tegen kunt, dan moet je deze site mijden. Lekker hypocriet (ga ik weer) van die Dijkshoorn trouwens, want die heeft altijd volop meegedaan met zn leedvermaak..

Robin Hood | 26-02-09 | 10:19

@F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:07
Dijkshoorn was altijd al een arrogante aandachtshoer. In de hoedanigheid van P. Kouwes wist hij er werkelijk scherpe gedigtjes uit te gooien, maar als reaguurders even de boventoon dreigden te voerden, werd ie pissig. Dat was een keer leuk, maar na 23 keer dreigen dat reaguurder zus-en-zo weg moest voordat hij z'n troep wilde voortzetten, had ik het wel gezien.
Zijn huidige 'werk' voor de VARA is leuk voor de tweede ring; ik ken zijn trucjes inmiddels wel.

J.N. de Kabelpen | 26-02-09 | 10:18

@Brakke Obama |10:14
En betaald van ONS belastinggeld.

fuckje | 26-02-09 | 10:17

Omdat er altijd ruimte voor humor moet zijn 5 comments uit de topics van gister:

"Stond een vogelverschrikker in het weiland die leek op Geert wilders"

"Hebben ze die piloot al laten blazen?"

"Een weiland... Er zijn toch goddomme wel betere plekken in 020 om neer te storten?"

"Turken in de klei, toch aardig geïntegreerd lijkt me"

"Dat was voor sommigen een last minutje"

Porrello | 26-02-09 | 10:17

F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:07
Daar kan ik de dag weer mee door: hulde voor je comment!

Jaap de Paap | 26-02-09 | 10:17

Ik zou trouwens niet weten hoe ik zelf zou reageren in zo'n geval maar dat kleine beetje ervaring dat ik met crashen heb leert dat ik toch, indien in staat, hulp zou bieden aan diegenen in het vliegtuig.
Hoe dan ook, sterkte allemaal met verlies en verwondingen, ja, ook voor de halal meiden.

Stroopdoos | 26-02-09 | 10:16

Meiden van hamas zijn echt triest... laptop en cadeautjes redden.
slapende kinderen? Waarschijnlijk (half) bewusteloos!

Brakke Obama | 26-02-09 | 10:14

@openbaarminiserie | 26-02-09 | 10:12
Ook een koffie?

Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:14

Iemand de kop in NRC Next opgevallen?

"Dit maakt bijna niemand ooit mee."

Joh!

CoJoNes | 26-02-09 | 10:13

Robin Hood | 26-02-09 | 10:11 plank, mis. ik zit niet thuis.. en mijn kinderen hebben zelf kinderen om voor te zorgen.

van dal | 26-02-09 | 10:13

@Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:12
verdient
Ik ga direct koffie nummer 3 halen.

Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:13

mezelf @10:11

Leer verdomme eens nalezen voordat je op 'Post' klikt!

openbaarminiserie | 26-02-09 | 10:12

@Robin Hood | 26-02-09 | 10:11
Ik geloof je wel hoor, maar wat mij gewoon interesseert is of je zelf ook vindt dat je het verdiend. Gewoon een gewetensvraagje, ik oordeel verder niet.

Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:12

@ F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:07, Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:08
Kan ik wat medeklinkers kopen?

F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:12

Top5 aangevraagde nummers bij Somertijd gister:

R. Kelly - I believe I can fly
John Denver - Leaving on a jetplane
Phil Collins - In the air tonight
Foo fighters - Learn to fly
Roxette - Wish I could fly now

Porrello | 26-02-09 | 10:11

@Roosdoorntje | 26-02-09 | 10:10 & laardepul | 26-02-09 | 10:06
Volgens mij zitten jullie qua nick-registratie redelijk op 1 lijn.
Hoe zou jullie kind heten?

Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:11

@ Kaas de Vies | 10:05

Minimaal vier weken voor en 6 weken na je bevalling mag je thuis zijn. Wettelijk. Ik was 5 weken thuis vantevoren, maar ja, kon er ook niets aan doen dat die kleine een week te laat kwam. Kan je nu eenmaal niet timen. Van Dal baalt gewoon een beetje dat hij thuis zit zónder geldig excuus. En alles om te voorkomen dat hij op wat voor manier dan ook voor zijn kind moet zorgen. Hij gaat liever niet werken dan dat hij alimentatie betaalt en leeft daardoor op kosten van de samenleving en zijn vriendin.

Robin Hood | 26-02-09 | 10:11

-weggejorist-

Ondie | 26-02-09 | 10:11

Zeikhoven @10:07

Jij zegt het ik dacht het. In plaats dat Dijkshoorn zich uit in euforisch sarcasme omdat er maar 9 dooien zijn in plaats van 135 lijkt ie godverdomme wel een politicus.

openbaarminiserie | 26-02-09 | 10:11

@ ThijsDoetRaar | 26-02-09 | 09:02
Tja, die meneer Baksteen... is dat nou z'n echte naam of z'n bijnaam, die hij ergens aan te danken heeft?

JanRap | 26-02-09 | 10:10

laardepul | 26-02-09 | 10:06

Plaatsvervangende schaamte bij het lezen van jouw reactie, en nog vele andere hier. Als dit is waar GS en Powned voor staat, heb ik donders spijt van mijn aanmelding.
Jullie moeten je schamen!

Roosdoorntje | 26-02-09 | 10:10

Robin Hood | 26-02-09 | 09:19
Ik ben het met je eens wat betreft die halal tutholas, grote bekken maar handelend optreden komt daarmee niet overeen. Laat dan ook eens zien wat je kunt i.p.v. eindeloos platte kritiek te uiten naar maatschappelijke zaken.
Halal meiden -1

Stroopdoos | 26-02-09 | 10:09

van dal | 26-02-09 | 09:34
Had ze een gebroken arm dan? Ik begreep uit berichtgeving dat ze behalve dat ze in een neerstortend vliegtuig had gezeten, er redelijk vanaf was gekomen. Nou kan een gebroken arm ook onder dat redelijk vallen, maar maakt het niet actief helpen van anderen wel logisch ja. Rotklap, au aan je lijf -> wegwezen.

Achterdocht | 26-02-09 | 10:08

@F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:07
Analyseer mij! Komt het goed met me, laat die onderbuik spreken.

Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:08

Pieter van Vollenhoven moet geen dingen zeggen waar hij geen verstand van heeft. Natuurlijk is het een ravage als je 2 uur nadat de laatste overlevende uit het vliegtuig is gehaald, naar binnen gaat.
Denkt hij nou echt dat de hulpdiensten alles weer netjes terug zetten.

Kitafe | 26-02-09 | 10:08

Valwind. Duh.

Quadrifoglio | 26-02-09 | 10:08

bizar toeval: check eens uitzendinggemist, aflevering LINGO 25-2, 13:57....

eAzYE | 26-02-09 | 10:08

@ Eamel | 26-02-09 | 09:16
Dijkshoorn is een slappeling geworden, een 'morele' überlutsert. Je moet eens kijken wat Joodse grappenmakers er allemaal uitgooien als er in Israel wat ernstigs gebeurd is. Toen er acht jaar geleden zoveel zelfmoordenaars daar zich her en der opliezen, sloten ze onderling weddenschappen af op waar de volgende plof zou zijn. Het is diep en diep triest om te zien dat Dijkshoorn al zó snel is afgegleden naar het naar de mond praten van zijn broodheren. Ja, je leest het goed, Dijkshoorn, je bent niks meer dan een verzoeknummerhoerrrrr geworden. Ik voorspel je -en ik zit vaker goed met m'n voortuitkijkanalyses, zie m'n comment in het eerste topic van het ontluisterende filmpje en het Helmondijsfietstertje, de winshear gaat nog komen - dat je binnen een jaar weer gedegradeerd bent uit de 'literaire eredivisie'. Mits je je oude eigen stijl weer oppakt en durft te verdedigen. Want bedenk, al die kwallen die je nou in je bek lopen te zeiken, zijn eendagsweekdieren. Echt talent is onverwoestbaar...

F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 10:07

Alleen rasechte Hollanders zijn helden, geerfd van hun ouders en grootouders, die zaten namelijk allemaal in het verzet!

laardepul | 26-02-09 | 10:06

Adam Curry heeft de definitieve oorzaak van de crash uitgevonden via zijn contacten in de vliegerswereld: curry.mevio.com/?p=1534

Spittertje | 26-02-09 | 10:06

Dijkshoorn begint ook al steeds vaker een moralistisch zeverende idioot te worden.

openbaarminiserie | 26-02-09 | 10:05

Robin Hood | 26-02-09 | 10:02
@Vind je dat je er zelf recht op hebt, dan vind ik het goed, mits het ook wettelijk gezien juist is.

Kaas de Vies | 26-02-09 | 10:05

Ey Robin Hood. Ga nou voor de kinderen zorgen zoals je net zei.

engeltje_ | 26-02-09 | 10:04

@ van dal | 09:51

Oeh, deed ie pijn, opa? Je slaat de plank weer eens falikant mis, maar ja, dat ben ik inmiddels wel van je gewend. Je denkt te weten hoe ik in elkaar zit, maar je zit er altijd ver naast. Wanneer leer je nou eens dat je niets voorstelt met je rare opmerkingen? En belangrijker nog: dat je niet grappig bent? Of toch weer wel, is maar hoe je het bekijkt..

@ stamppotmoos | 09:52

Ik zit in de kraamtijd waar ik wettelijk gezien recht op heb. Erg he? Van Dal kan het gewoon niet hebben dat ik 10 weekjes vrij heb..

Robin Hood | 26-02-09 | 10:02

RIP en sterkte voor een ieder

Erectus Enormus | 26-02-09 | 10:00

-weggejorist-

Ondie | 26-02-09 | 09:59

Hmmm, simulatie klopt aardig. Moment dat het toestel "stalling" is, oftewel door te weinig snelheid "hangt" in de lucht, en in dit geval de neus iets omhoog was getrokken in een hoek van +/- 15 of 20 graden, gaat eerst de staart naar beneden en daarna zal het toestel kantelen en met de neus loodrecht naar beneden wijzen.
Als dit gebeurt op grote hoogten kun je hierdoor nog snelheid winnen en de neus rechttrekken(dit moet je ook niet tegenwerken). En zo naar beneden "glijden" om het toestel te landen.
Maarja in dit geval zat de kist al zo dichtbij de grond dat het meteen crashte.
Geen idee hoe dit kan, birdstrike/computerstoring/brandstof/of gewoon poor judgement van de piloten.
Tijd zal het leren.

Stevie_Ray_Vaughn | 26-02-09 | 09:58

@Kaas de Vies | 26-02-09 | 09:49
Yep, dat is de meest logische verklaring. Was meteen mijn minst belangrijke irritatie. Blijven over: het 'discriminatie-verhaal' en de verslaglegging vanuit de moskee. Beide geven aan wat er mis is in dit land. Achterdocht bij allochtonen. Discriminatie en realisme worden verward. En waarom, for fuck's sake, op het journaal, het grote-mensen-journaal, het bulletin der bulletins laten zien dat er in de moskeet wordt gebeden voor de slachtoffers? Of je een voodoopriester in beeld brengt na de zoveelste periode van droogte in Afrika... Dat is geen nieuws, dat valt onder het kopje: doe es wat positiefs met moslims.

J.N. de Kabelpen | 26-02-09 | 09:57

Lastig. Als er een vliegtuig neerstort en er zijn mensen die mobiel zijn dan moet je een begin maken met evacuatie. (Als degenen die bij de deur zitten naar achter lopen om de beknelden te helpen brengen deze 'helden' alle inzittenden in gevaar.
Als je een kans op held zijn wilt hebben moet je dichtbij het ongeluk zijn. (een andere 'natuurlijke reactie is dat de gevarenzone direct -ook voor directe hulp-wordt afgesloten.
Verder is het natuurlijk wel zo dat de meiden van Halal gestraald zouden hebben en in impact verveelvoudigs zouden zijn als ze daar kalm waren gebleven. Paniek is OK en menselijk, maar dan wel aandacht hebben voor je GSM.....
Verder blijft het tov dat er een vliegtuig uit de lucht is gevallen en de bodycount rond 10 is opgehouden.

Einde van de Domheid | 26-02-09 | 09:56

Flying on Fumes .... is wel milieu vriendelijk

Je Verzint Het Niet | 26-02-09 | 09:56

wordt dit ook de toon van de nieuwe omroep..? Dan hoeft het van mij niet..

binkyco | 26-02-09 | 09:56

Kruiddamp | 26-02-09 | 09:50
zegt de ene turk tegen de andere:
"Ik dacht dat we hier niet-werkend rijk konden worden, naar ze hebben niet eens een fatsoenlijk vliegveld"

Brakke Obama | 26-02-09 | 09:55

Iemand enig idee waar Lee Towers gisteren uithing? Waar zijn de helden toch in tijd van nood?

kogelbiefstuk | 26-02-09 | 09:55

van dal | 26-02-09 | 09:16
Als ik in het vliegtuig had gezeten, dan wat ik direct na de crash direct foto's gaan maken. mensen in de knel, gat in het dak. videootje maken, gillende mensen. Dan met gebruik van ellebogen vrouwen en kinderen wegduwend naar buiten gaan om met een zere vinger minimaal 6 ambulancemedewerkers bezig te houden. Direct met de andere hand de voorgeprogrammeerde nummers kiezen van verschillende perbureau's.
Als de deals gemaakt zijn snel even mijn camera in de handen van een suffe medepassageier duwen die opnames maakt terwijl ik een oud vrouwtje in veiligheid breng.
Of klink ik nu teveel als een willekeurige politicus?

Oerkoendoe | 26-02-09 | 09:55

@ Adriaantjeeeeeuh | 09:50

Ow, maar daar heb je ook helemaal gelijk in, dat ben ik volkomen met je eens. Alleen reageerde ik op iets uit dit topic.. Ramptoeristen zijn het laagste van het laagste. Geen beter vermaak dan leedvermaak, bah!

Robin Hood | 26-02-09 | 09:54

-weggejorist-

Ondie | 26-02-09 | 09:54

@Dr. BomBay 9:22
Een heel mooi betoog, ook mbt. tot die twee neven, volgens mij waren dat Turken, volgens mij was één van de twee gisteren voor de camera, notabene met bijna perfect Nederlands.
Helemaal eensch dat die 2 een medaille moeten krijgen, ik zat zelf niet in het toestel, ik kan me zelfs niet voorstellen hoe de situatie in het vliegtuig was, zij deden wat anderen mensen niet kunnen of durven.
Over die halal hoeren ben ik minder te spreken, die hadden ze gewoon uit de uitzending moeten knippen.
JPB: medailles oppoetsen, bloemetje uitdelen en landelijk uitzenden.
Helden moet je koesteren, het zullen maar de mensen zijn die jouw kind het leven redden!

necrosis | 26-02-09 | 09:53

Wat een gezeik over het wel of niet helpen.. Als je net zo'n crash hebt meegemaakt zijn er maar bijzonder weinig mensen die zo cool kunnen blijven dat ze rationeel kunnen blijven handelen.
De overige 99% is gewoon in shock, dit is een natuurlijke reactie, heeft iets te maken met zelfbescherming enzo...
En ja, dan doe je dingen die niet helemaal te rjmen zijn, zoals even terug gaan voor je kadotje oid.... Zo vertelde een of andere boer ook dat er iemand uit het vliegtuig kwam kruipen en doodleuk aan de boer vroeg of ie em even een lift kon geven naar Schiphol. slaat nergens op maar zo reageert een mens nu eenmaal.
Al die dappere grootbekken hier... vraag me af hoe jullie reageren na zo'n gebeurtenis.. hoogstwaarschijnlijk net zo dwaas.

Tsaar Guus | 26-02-09 | 09:53

Kaas de Vies | 26-02-09 | 09:53
Hala = Halal
Maar dat maakt het niet grappiger

Kaas de Vies | 26-02-09 | 09:53

Kruiddamp | 26-02-09 | 09:50
Komt een meisje van Hala bij de dokter
Dokter: ,,mobiele telefoon uit."
Meisje van Halal: ,,Laptop ook?"

Kaas de Vies | 26-02-09 | 09:53

@Onderduiker
EHBO moet zeker weer op de scholen gedoceerd worden. Ik heb me eigenlijk altijd al afgevraagd waarom ik dat nooit heb geleerd. Op momenten als deze ga je toch denken dat dit basiskennis die een ieder (ook ik) moet bezitten.

Verder hulde voor Nico's column op nu.nl. Nico verwoordt uitstekend het gevoel wat ik, en een groot aantal reaguurders, gisteren voelde bij het topic.

Doe-eens-rustig | 26-02-09 | 09:52

jonges jonges jonges. Stelletje tuthola's bij elkaar hier. het lijkt wel een chatbox. zitten van dal en mr. hood nou steeds te f5-en? in de baas z'n tijd? of sinds enkele weken thuis in de ww?

stamppotmoos | 26-02-09 | 09:52

@ madakantognie?! | 09:49

Ik benoem geen specifieke cultuur, lutser. Moeilijk, lezen..

Robin Hood | 26-02-09 | 09:52

Ik heb alleen maar mannelijke hulpverleners gezien, hoe hebben die deze klus geklaard met de vrouwelijke slachtoffers??? die mogen ze toch niet aanraken laat staan vastpakken en verslepen.

langeleugenaar | 26-02-09 | 09:52

Robin Hood | 26-02-09 | 09:45 zorg jij maar goed voor je mealticket, alimentatiespons.

van dal | 26-02-09 | 09:51

@Robin Hood | 26-02-09 | 09:02

Ik weet niet, maar volgens mij stonden er buiten die tuthola's ook nog bijzonder veel andere mensen alleen maar foto's te maken. En die hadden niet zojuist in een neerstortend vliegtuig gezeten. Ik kan me voorstellen dat de dames iets te ontdaan waren over wat hun net was overkomen om te beseffen wat er werkelijk moest gebeuren.
Dat kan je niet zeggen over dat klootjesvolk dat de auto aan de kant zette en vervolgens foto's is gaan staan maken en probeerde hun eigen minutes of fame te pakken bij een willekeurig radiostation.

Adriaantjeeeeeuh | 26-02-09 | 09:50

Zijn er al moppen?

Kruiddamp | 26-02-09 | 09:50

Robin Hood | 26-02-09 | 09:40
Lees je eigen eerste post nog eens door zou ik zeggen. Verder hoef je niet te reageren, want GS gaat er vandaag eventjes af bij mij. Kotsmisselijk ben ik inmiddels van mensen zoals jij die (denken) zich zonder problemen te kunnen verplaatsen in de situatie/denkwijze van andere mensen.

madakantognie?! | 26-02-09 | 09:49

@J.N. de Kabelpen | 26-02-09 | 09:43
Dat is typisch gedrag en te verklaren met het idee " mijn pech moet weg".
Mensen zien niet in dat hulpdiensten prioriteiten stellen, en zij was het duidelijk niet? (Ga ik maar even van uit)
Je ziet het ook bij de EHBO. Als iemand pijn aan zijn vingertje heeft moeten zij als 1e geholpen worden, niet wetende dat er andere patienten zijn die prioriteit hebben. Artsen en verpleegkundigen hebben niet altijd dan de tijd (of vaardigheden ;) ) om dit te communiceren, wat frustratie -> dus meestal agressie opwekt. Ikke ikke en de rest kan stikken?

Kaas de Vies | 26-02-09 | 09:49

@ van dal | 09:42

Ik weet heel goed wat ik geschreven heb. Misschien dat jij beter even terug kunt lezen? Dan ga ik in de tussentijd even voor mn kind zorgen, je weet wel, wat ouders horen te doen.

Robin Hood | 26-02-09 | 09:45

Hoor net dat het een vrij realistisch uitgevoerde rampen-oefening betrof.
Wie moet ik nu nog geloven?

R.B.Scott | 26-02-09 | 09:45

captainobvious, waarom zit jij hier dan nog en start je geen nieuwe site?

engeltje_ | 26-02-09 | 09:44

Had die hobby-constructeur niet ff dat rijtje bomen digitaal om kunnen kappen.
Beetje jammer zo..

pipo de c. | 26-02-09 | 09:43

Kwestie van bezuinigen op kerosine of kilo's voor pounds wisselen.
Ik zeg; Stagair van 9,95 euri per week bij de afvulplek en een chef die even moest pissen.

zovoklets | 26-02-09 | 09:43

Zal wel weer niet passend en respectloos zijn -dat vindt P. 'VARA' Kouwes zelfs- maar ik irriteer me aan drie zaken. De hulpverlening zou van een geweldig hoog niveau zijn geweest, maar in NOVA klaagde een slachtoffer dat de hulpdiensten kut met kroten waren; mevrouw zat uren in een tentje op het weiland te wachten. Wat is het nu? In P&W begon de overlevende dikkop over de fantastische snelheid waarmee de diensten ter plaatse waren. En passant moest hij echter iets zeggen over discriminatie (alsof meneer verwachtte dat de Nederlandse brandweer een Turks vliegtuig zou laten branden). Curieus. Derdens. De berichtgeving van het NOS Journaal vanuit een moskee. Waarom? Geen kerk gezien toen de vliegtuigen zich in de torens boorden.

J.N. de Kabelpen | 26-02-09 | 09:43

Robin Hood | 26-02-09 | 09:40 je korte termijngeheugen is ook niet meer wat het geweest is.. lees je eigen plemps nog eens terug.

van dal | 26-02-09 | 09:42

Bizar incident. Volgens mij krijgt Turkish Airlines een veiligheidsscore van 3,54 , terwijl bijna alle andere vliegtuigmaatschappijen onder de 1 zitten (hoe lager de score, hoe veiliger). Wel kudo's voor de mensen van NOS. Benno Baksteen (oud-gezagvoerder) interviewen om uit te leggen hoe het vliegtuig neer is gestort.

DonBobbes | 26-02-09 | 09:41

@ SoepKip | 26-02-09 | 09:31
Dan nog. Niet iedereen is gelijk en niet iedereen handelt hetzelfde in een bepaalde situatie. Je kunt je er nog zo druk over maken, maar daar schiet je geen ruk me op.
Misschien reed ik gisteren wel achter je toen je op een 80 kilometer weg constant 60 bleef rijden en voor elke bocht remde en ik je in eerste instantie verwenste dat je je rijbewijs bij een pakje boter had gekregen. Maar na 10 seconden ben ik gewoon 100 meter achter je gaan rijden en heb het maar geaccepteerd dat je ook mensen hebt die niet goed kunnen autorijden of te bang zijn om te rijden maar zo nu en dan wel in zo'n ding moeten stappen.

borderliner | 26-02-09 | 09:41

@ van dal | 09:34 & 09:35

Maar ze hadden geen gebroken arm of wel dan? Weet je wat trouwens erg lollig is? Je bent er zo op gebrand om mij 'te pakken' dat je niet eens goed leest wat ik schrijf. Want ik heb toevallig nergens een bepaalde cultuur benoemd, je hebt daar zelf je invulling aan gegeven. Je bent dus weer eens lekker hypocriet. Maar ja, dat ben ik ook niet anders van je gewend.

Robin Hood | 26-02-09 | 09:40

Vinden jullie ook dat die burgemeester enorm op Harmen Siezen lijkt?

Sheik Yerbouti | 26-02-09 | 09:38

@borderliner | 26-02-09 | 09:26

Dat klopt.
Maar even je spulletjes halen, je laptop en telefoon en ook nog cadeautje klinkt me iets te berekenend allemaal om van "shock" te spreken.
Dat je gaat lachen als iemand vraagt om de nooddeur open te maken, ok goed kan ik dan ook nog wel begrijpen.
Maar dat 1e toch niet echt, zeker als je al die ellende om je heen ziet, maar haar focus lag op haar spulletjes.

Kaas de Vies | 26-02-09 | 09:38

@ Eamel | 26-02-09 | 09:16

Dat is de kant die GS op wil,steeds meer zogenaamd lollige pubers,die na een week of wat nooit meer langskomen,maar wel even hun platform hebben gehad voor 3 slechte grappen.

Het betekent gelukkig wel dat er weer ruimte is voor een site zoals GS (misschien) ooit was,of had kunen worden.

captainobvious | 26-02-09 | 09:36

@ Onderduiker | 09:27

Toen ik nog op school zat begonnen we ermee op de basisschool. Ook reanimatie, kan je het je voorstellen? Maar ik ben er wel blij mee, het heeft me op jonge leeftijd al geleerd dat je anderen te hulp moet schieten. Ik ben mijn EHBO blijven updaten nadien en heb ook regelmatig te hulp kunnen schieten in penibele situaties. Daarom des te meer respect voor de mensen die dat nu ook gedaan hebben. Ik heb nog nooit met een dodelijk slachtoffer te maken gehad (hooguit als ie later in het ZH overleed) maar ik kan me zo voorstellen dat dat een extra trauma oplevert na de toch al vreselijke ervaring van het neerstorten van een vliegtuig waar je in zit..

Robin Hood | 26-02-09 | 09:36

jan1000000 | 26-02-09 | 09:33 je vult het maar in voor jezelf.

van dal | 26-02-09 | 09:35

Achterdocht | 26-02-09 | 09:32 met de schok nog vers in het geheugen, en een gebroken arm, dus nogal wat pijn, doe je niet wat je normaal gesproken zegt dat je zou doen. lijkt mij hoor.

van dal | 26-02-09 | 09:34

Dacht dat moslima´s zo voor de samenleving waren....
Zag trouwens nog een man op het journaal die gewoon het vliegtuig uitliep alsof het zijn halte was waar die stopte.. Wedden dat het een gereformeerde was...

Volgens mij denken die gelovigen: Zoek het zelf maar uit, stelletje heidenen! God straft meteen.... want ik heb niks...

jan1000000 | 26-02-09 | 09:33

Al met al: een vliegtuig met moslims aan boord dat neerstort en 'slechts' 9 doden.
Het had veel erger kunnen zijn,remember? ;-)

Brakke Obama | 26-02-09 | 09:33

Tja,alle helden met grote bekken hier die het weer eens zo goed weten,ga er maar van uit dat 95% van jullie allemaal NIETS zou doen om te helpen,maar volledig in paniek zou weglopen,of net naast dat toestel op de grond gaan zitten.
geeft niks,is namelijk volkomen menselijk,maar wees ook zo slim om dat te beseffen,en ga niet stoer lopen doen hier,dat is echt triest.

captainobvious | 26-02-09 | 09:33

Robin Hood | 26-02-09 | 09:16
Als het eigen volk eerst zou zijn, zou ze de medecultuurders toch juist wel geholpen moeten hebben? Zo lul je ook maar een eind weg in je eigen straatje.

Haar acties zijn haar verantwoordelijkheid en deze acties staan iemand met een grote bek over 'mekaar helpen' of wat dan ook, inderdaad niet netjes.

Achterdocht | 26-02-09 | 09:32


Na meer dan 10 vliegtuigongelukken staat deze maatschappij nog steeds
als veilig bekend,volgens de staats omroep gisteren.
Weet iemand hoe dit zit met veiligheid in de luchtvaart?

bijtieakumaai | 26-02-09 | 09:31

@ van dal | 09:22

Alleen als je meetelt dat ik wél enigzins respect voor haar had tot voor gisteren. Ik kon me uiteraard niet in alles vinden wat ze een paar jaar terug al riep, maar dat is normaal in een debat. Ze gaf gewoon blijk van moreel besef en daar had ik respect voor. Maar om vervolgens gewoon keihard weg te lopen, omdat haar zusje een bloedneus had vind ik dan in navolging op wat ze altijd predikte nogal verwerpelijk.

Robin Hood | 26-02-09 | 09:31

borderliner | 26-02-09 | 09:26
ik wil jou nog wel eens horen als het een van jouw naasten betreft ..... "ach, zou u uw verpulverde been even willen weghalen... ik kan er niet langs"

SoepKip | 26-02-09 | 09:31

@Dr. BomBay | 26-02-09 | 09:22
Klopt, in paniek situaties zie je dan mensen stil vallen. Vaak heb ik 1e hulp moeten toepassen en mensen moeten reanimeren (gelukkig ook met positief resultaat). Maar ieder mens reageert anders; vaak moet je "sturen". EHBO/Reanimatie zou eigenlijk verplicht moeten zijn op de middelbare school. Gewoon om een ander te helpen.

Onderduiker | 26-02-09 | 09:27

borderliner | 26-02-09 | 09:26
Helemaal mee eens!

Dr. BomBay | 26-02-09 | 09:27

Veel grote woorden hier, maar ik wil degene nog wel eens zien als hem/haar dit overkomt. Ik heb de grootste 'mannen' bibberend en huilie huilie zien doen bij calamiteiten. In het dagelijks leven de grootste bek hebben, maar als het er op aan komt aan de grond genageld staan. I rest my case!
Petje af voor de burgers die de echte 'eerste hulp' verleenden.

borderliner | 26-02-09 | 09:26

-weggejorist-

ThijsDoetRaar | 26-02-09 | 09:24

Vooral de Turkse slachtoffers waren "dankbaar" voor de hulpverlening. Ze moesten zo lang wachten en ... ach die minister die zei dat er niets aan de hand was, die had gewoon een foutje gemaakt. Deed mij denken aan die brand in Den Haag, toen de Turkse minister de volgende dag op de stoep stond met de melding "Rascisten/Fascisten" (lees: geld). Achteraf bleek de brand door hun kinderen te zijn veroorzaakt. (excuses ?). Gelijk speelde er één ding door mijn hoofd: De onderhandelingen zijn begonnen en NL zal moeten betalen. Let maar op!

Onderduiker | 26-02-09 | 09:23

We hebben allemaal makkelijk lullen van achter onze pc. Pas als je zelf in een dergelijke situatie terecht komt weet je wat het is weet je hoe je zult handelen.
En het gelul en gezanik hier van "weet je wel waar t toestel weg kwam en welke nationaliteit aan mensen erin zat" (hiermee doelend op turkije en de veelal turken in het toestel) slaat helemaal nergens op. Dat zegt genoeg of de degene zelf die hier een dergelijke reactie plaatst. Sommingen van jullie vinden vinden dat Benno Baksteen er beter had kunnen blijven met z'n commentaar, anderen vonden zijn info wel degelijk intressant om te weten.
De 2 neven die mensen uit t toestel hebben geholpen, tussen stoelen weg hebben getrokken, een bloedbad hebben gezien en mensen op hun rug mee naar buiten hebben gesjouwt verdienen in mijn ogen respect en niet zo'n beetje ook! Menigeen hier heeft een bek als een scheermes maar als het er op aan komt doen ze helemaal niks, alleen maar janken van help me, help me. Stelletje lutsers!

Dr. BomBay | 26-02-09 | 09:22

die vent die commentaar gaf bij Pauw en Witteman heette ook 'baksteen' hoe verzin je het?

goeiemoggel! | 26-02-09 | 09:22

Robin Hood | 26-02-09 | 09:19 ach, het is dus persoonlijk..

van dal | 26-02-09 | 09:22

@ Robin Hood | 26-02-09 | 09:13
Da's dan nu toch extraduidelijk dat ze de moslimvariant van domme blondjes zijn... Overigens zie ik hier een mooie uitdaging voor onze grote vrind, de strafofficier van Jusitie. Het in hulpeloze toestand achterlaten van iemand waarvan duidelijk is dat hij in gevaar verkeerd, is schtrafbaarrrrrrrr.
Qua meeste slachtoffers in de staart, dat had ik gisteren toch al redelijk snel gevonden ook... Nou die Windshear nog even...

F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 09:19

@ superjan | 09:15

Ik heb in vroeger jaren nogal wat meningsverschillen gehad met 1 van de dames. Steeds maar de mond vol van wat maatschappelijk wenselijk is en een hele berg moraalverhalen. Ik krijg gewoon kotsneigingen als ik eraan terugdenk en ze dan hoor vertellen dat ze gewoon weggewandeld zijn..

Robin Hood | 26-02-09 | 09:19

Ik had toch eerder verwacht dat jullie alle fuckups van de NOS zouden linken.
Zoals o.a. de mics die verschillende malen open bleven staan of het onder de neus duwen van mics bij totaal getraumatiseerde slachtoffers.

engeltje_ | 26-02-09 | 09:19

:)

tmh! | 26-02-09 | 09:18

Moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat ik zou hebben gedaan.
En dat heeft niets met een Tuinpadcultuur te maken.

Teun van het Tuinpad | 26-02-09 | 09:18

fake!

tmh! | 26-02-09 | 09:18

@van dal> dat weet je ook niet. dat is het juist. kun je amper op trainen.

superjan | 26-02-09 | 09:17

Vond ik Dijkshoorn tot voor kort nog een enorme lompe droplul; tegenwoordig krijg ik steeds meer respect voor die malloot. Vooral na het lezen van zijn puntige analyse. Niet van voornoemde ramp; wel van dat zwaar tegenvallende GS... Hear, hear, Dijkshoorn! www.nu.nl/column/1923730/lachen-om-sla...

RIP voor de slachtoffers...

Eamel | 26-02-09 | 09:16

Op die akker groeit voorlopig natuurlijk niks meer.
Hopelijk is-tie niet van een radijsjes-teler,want dan zijn die dingen straks met Pasen natuurlijk niet te betalen.

R.B.Scott | 26-02-09 | 09:16

@ Achterdocht | 09:11

U wil zeggen dat u niet bekend bent met de inhoud van de Koran? Eigen volk eerst, daar komt het een beetje op neer. En daar heb ik het niet zo op met uw welnemen.

Robin Hood | 26-02-09 | 09:16

superjan | 26-02-09 | 09:11 exact, er waren ook hollanders in dat vliegtuig die nadat ze eruit waren gekropen verdwaasd in de klei gingen zitten.. is dat dan de hollandse 'cultuur' ? dat we in de klei gaan zitten zonder ons meteen en onverwijld om de anderen te bekommeren..
als je met een vliegtuig neerstort en het overleeft.. ik weet niet wat ik gedaan zou hebben.

van dal | 26-02-09 | 09:16

@robin> ja okay niet chique, maar maak nou niet van alles een gelooofs/cultuurverschil questie. Dat komt zo krampachtig over.

superjan | 26-02-09 | 09:15

@van dal | 26-02-09 | 09:10
Om dan rustig terug te lopen met je gebroken arm om je laptop + mobiele telefoon + design tasje + cadeautje voor je zwager op te halen.

Kaas de Vies | 26-02-09 | 09:15

@ ThijsDoetRaar | 26-02-09 | 09:02
Precies, Baksteen ìs helemaal niet uit de lucht gevallen, want hij was gisteren de hele godgansche dag op radio en tv... Hopelijk worden ze bij die pilotenclub wakker en vervangen ze agent 'triple seven'....

F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 09:14

@ opa van dal | 09:10

Zeker weten, want die denken ook altijd eerst alleen maar aan zichzelf. En dat je gelijk maakt dat je dat vliegtuig uitkomt snap ik ook nog wel. Buiten kan je dan kijken of je wat mankeert en als dat niet het geval is kan je altijd nog terug en je handen uit je mouwen steken. Die trutten zijn gewoon gelijk weggewandeld. Vooral van hen erg hypocriet, want ze prediken nogal niet wat moraal sinds ze famous zijn..

Robin Hood | 26-02-09 | 09:13

Wat doen jullie! gewoon linken naar de televaag?!

Frappant | 26-02-09 | 09:12

Die Mustafa bij P&W praat prima Nederlands, is contactueel aangelegd en bovendien daadkrachtig. Toch wat aanmerkingen: die man is TE arrogant, met opmerkingen als "mijn kinderen snapte het meteen (4 en 9), ze hebben de intelligentie van hun vader" en dingen als "Ik heb blablabla training gehad en heb ervaring met mijn eigen bedrijf blabla". En dan het toppunt dat hij vanuit egoïsme handelde toen hij de zwangere vrouw redde. Enkel voor zijn eigen veiligheid heeft hij die vrouw gered, omdat ze hem belemmerde. Interessant als je het mij vraagt.

DannydeK | 26-02-09 | 09:12

@van dal> eens.gedrag in zon situatie is trouwens genetisch bepaald voor een groot deel, dus de helden kunnen het niet helpen en de paniekvogels ook niet.

superjan | 26-02-09 | 09:11

Robin Hood | 26-02-09 | 09:07
Het niet helpen van de halal troela zegt iets over de halal troela, die cultuur opmerking van jou, zegt iets over jou. Daar kan ik het met van dal wel over eens zijn.

Achterdocht | 26-02-09 | 09:11

Overigens valt het me wel tegen van die tuthola's. Jihad ken ik niet, maar Hajar nog wel van een paar jaar terug. Buiten het feit dat ze altijd al arrogant geweest is, kon ik haar toentertijd geen onmenselijkheid toedichten.

@ ThijsDoetRaar | 09:03

Staatsruif of niet, je hebt gewoon ieder mens in nood te helpen. Zo'n instelling hebben ze elders (ik zal niet benoemen, anders krijg ik opa van dal weer op mn dak) al, moeten wij ons ook al tot dat niveau verlagen?

Robin Hood | 26-02-09 | 09:11

Watskeburt? Nah, diessepott?

F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 09:10

Robin Hood | 26-02-09 | 09:07 na zo'n klap, maak je dat je eruit komt. niet iedereen is het gegeven om 'cool and collected' meteen te handelen. als het nou eens amerikanen waren geweest, met een uit amerika afkomstig vliegtuig? zou je dan bij gelijke gebeurtenis hetzelfde geplempt hebben? tuthola.

van dal | 26-02-09 | 09:10

is er al een grofkorrelige mpg of avi gesignaleerd?

superjan | 26-02-09 | 09:10

@ van dal | 09:05

Zo, opa van dal heeft ook weer een 'mening'. Gut gut gut, wat zijn we toch weer bijdehand en grappig *kuch*. Waar kwam die kist vandaan, heb je dat gelezen met je kortzichtige blik? En waar kwamen die tuthola's vandaan? Oetlul.

Robin Hood | 26-02-09 | 09:07

Die reconstructie ziet er aardig uit voor een amateur. En voor al die lutsers die op de A9 parkeren om alles eens goed te bekijken; rijd eens door lutsers!

Bier-Sexueel | 26-02-09 | 09:05

Robin Hood | 26-02-09 | 09:02 je generalisatie over de 'cultuur' zegt ook alles over jou.

van dal | 26-02-09 | 09:05

Dat komt er van als je met Ducktape airlines vliegt. Is crashen trouwens halal?

M@rk | 26-02-09 | 09:04

-weggejorist-

ThijsDoetRaar | 26-02-09 | 09:03

Het ding viel als een baksteen uit de lucht? Vandaar dat gisteren in het nieuws de heer Benno Baksteen weer eens werd geïnterviewed.

matatwork | 26-02-09 | 09:03

ThijsDoetRaar | 26-02-09 | 09:02
Spreekwoordelijke haren dan toch zeker?

Achterdocht | 26-02-09 | 09:03

je zou inderdaad zeggen dat de media blij is met deze crash. Wat een hype zeg, joehoe er is wat gebeurd, we hebben echt nieuws.

Morgen zullen ze ons wel weer gaan vervelen over hoe slecht het nog steeds gaat met de economie

sparkie | 26-02-09 | 09:03

Ik vraag met af wat meneer Baksteen er toch de hele tijd mee te maken heeft. Oke, die man heeft ook gevlogen maar om die er nou met de haren bij te slepen... Of mis ik iets?

ThijsDoetRaar | 26-02-09 | 09:02

Ja, gisteren dat telefoontje met die Halal (Jihad, wat een naam) geluisterd. Belachelijk dat ze gewoon weggelopen zijn zonder andere mensen te helpen! Wat een arrogante pleuriswijven zijn het ook. Daar hebben we wat aan.. Zegt alweer genoeg over de cultuur daar.

Robin Hood | 26-02-09 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken