Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rouvoet: hé meisje, BEN JE KAAL?

Daaahaag pappa Rouvoet! Goedemorgen Nederland. Laten we de dag eens beginnen met een lastig casus: het zogenaamd Elektronisch Kind Dossier (EKD) van minister Rouvoet. GAAP! Begrijpelijke reactie, maar leest u even verder. Blijkt namelijk dat onze minister voor Jeugd en Gezin vanaf volgend jaar de haardracht van tieners wil gaan registeren. En dan hebben we het niet over een pony, een matje of een hanenkam. Neen, minister Rouvoet wil graag alles weten over het schaamhaar van de jongeren. Hebben ze lichte of donkere beharing, krult het lekker of zijn ze kaalgeschoren. Ook goedemorgen inderdaad. Neem even de tijd om uw ontbijt uit het toetsenbord te zuigen, het is een nogal onsmakelijke binnenkomer. Maar helaas, er is geen woord van gelogen. Onze vice-premier van overbodigheid is nu ook nog eens volkomen krankzinnig geworden. Gek. Ontoerekeningsvatbaar. Door de duivel bezeten. Welnee, zo stelt Rouvoet, maakt u zich niet druk. "Maar als iemand van 16 nog geen schaamhaar heeft, kan het belangrijk zijn dat de GGD daar naar kijkt." Excellentie, misschien moet u gewoon eens onaangekondigd de badkamer binnenwandelen wanneer dochterlief staat te douchen. Uit ons dossier blijkt namelijk dat er ook op haar voorbips niets groeit. Niks om u zorgen over te maken hoor. Ies moderne cultuur. Op een goeie racebaan groeit geen gras!

Reaguursels

Inloggen

BELACHELIJK!!
en ondertussen maar ontkennen dat er zo veel christelijke pedo's zijn..
nou rouvoet jij kan je beter gaan aansluiten bij die partij van de pedo's daar past ie beter thuis.
Dit is beroving van iemand zijn privacy en verheerlijking van de pedofielen.
geen wonder dat er zo veel pedo priesters zijn.
Nou al zou de doodstraf er op staan geen (hoofd) haar die er aan denkt om dat soort informatie aan dat soort zieke mensen te geven minister of geen minister!

stefanie7397 | 27-11-08 | 13:29

deze kwestie schreeuwt om een referendum!!
(rouvoet, pak gelijk maar je koffers)

Frenky D. | 27-11-08 | 07:26

Hoe zou het schaamhaar van zijn dochter Rianne Rouvoet eruit zien? Blond? Donkerblond? Bruin? Zou ze zichzelf al scheren van onderen? Hartstikke geyl hoor, zo'n geschoren tienerkudtje... Heeft ze trouwens al borsten? Hoe groot? Staat straks allemaal in dikke vette dossiers, beschikbaar voor IEDEREEN! Andre Rouvoet, eat your heart out!

prakkie | 26-11-08 | 23:16

hij zit straks de hele dag te fappen boven die dossiers....

sapjes | 26-11-08 | 22:23

Vrienden, collega reaguurders en volksgenoten,

Wat ben ik toch blij dat ik in Nederland woon. Blij dat wij een overheid hebben die zich bezig houd met het welzijn van onze kinderen. Bezig houd met het registreren van het wel of geen schaamhaar bij minderjarige tieners. Vooral op dit moment, nu ons land kampt met een economische crisis, een falend rookverbod en Marokkaanse straatterroristen is aandacht voor dit onderwerp een zegen.

De gedachte ligt natuurlijk voor de hand. De Christenhond denkt: "When there's fluff on the muff, she's old enough".

Krankzinniger kunnen ze het niet maken.

Pr0nfessor | 26-11-08 | 20:31

dus rouvoet wil dat ik mijn schaamhaar laat groeien?

neemjemoederindemali | 26-11-08 | 20:05

Waar is dit goed voor? Geen schaamhaar op 16 is slecht? ik ken mensen van 16 zonder haar en die zijn normaler dan deze vieze man....

Paramada | 26-11-08 | 19:17

"Op een goeie racebaan groeit geen gras" Tja; wat moet ik daar mee Fleisch? Mijn vrouw scheert en wordt geschoren, maar dat haar groeit wel steeds terug heur. Komt dus goed uit dat ik eauk van rally racing hou!

darmflora | 26-11-08 | 18:16

@Stevie_Ray_Vaughn | 26-11-08 | 16:18
Volledig mee eens. Als ik eoa druiper heb ga ik naar m'n HUISARTS en die schrijft me een antibiotica voor. Klaar! Zou niet weten waarom de overheid dan ineens MOET weten hoe mijn schaamhaar zich ontwikkeld, krult het, is het blond/donker, scheer ik het en wat voor model dan wel. Ook gaat het de overheid geen drol met hoeveel ik (tegelijkertijd) sex heb en of ik na afloop nog wel weet of ik aan anticonceptie gedaan heb. Wel zou mijn huisarts mij kunnen adviseren voortaan toch maar 'veilige' sex te hebben maar daarmee is de kous wel af.
Ik ben van mening dat de overheid niet, maar dan ook totaal niets over mijn privé weet. En daar zijn ook alle reden voor.
Een overheid is per definitie nooit te vertrouwen. Daarvoor hoef je echt niet terug te verwijzen naar WOII voor wat de overheid met je gegevens kan flikken.
Zie maar naar de zaken Fred Spijkers, Willem Oltmans, Goudstikker,etc, etc.
Nee je overheid is wel te vertrouwen. NOT

Saxon | 26-11-08 | 17:34

sorry verkeerde topic, hoewel gaat over hetzelfde onderwerp..

seven | 26-11-08 | 17:21

Ook dit systeem kost natuurlijk weer veel geld. Inmiddels ontvangt jeugdzorg 6 miljard per jaar aan subsidies. Veel malen meer dan in andere landen, maar het resultaat is vele malen slechter.
Er gaat continue meer geld naar een systeem wat aantoonbaar niet werkt. In veel andere landen hebben ze voor een fractie van de kosten een veiliger en beter systeem.
Jeugdzorg is namelijk verworden tot een geldmachine voor bureaucraten. Niets werkt effectiever voor het laten stromen van de subsidies dan zeggen dat anders kinderen de dupe worden. Het budget voor het ministerie jeugd en gezin was in 2008 6 miljard. Helaas komt het geld niet op de plek waar het hoort maar wordt enkel gebruikt om de zakken te vullen van de bestuurders waar miljoenen worden betaald. www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenl...

Ook houd de Raad voor de Kinderbescherming zich te vaak bezig met standaard scheidingen, daar doet ze in 9 van de 10 gevallen meer kwaad dan goed en het advies is bijna altijd hetzelfde nml kinderen bij de moeder, vader exit..

Ik denk dat het slechter gaat met kinderen omdat al dat geld ook door diezelfde gezinnen moet worden opgebracht in de vorm van belastingen. (als jeugdzorg een gezin begeleid kost dat soms meer dan 50.000 euro per jaar, geef een 10e deel als bonus direct aan het probleemgezin of familie om de problemen op te lossen is effectiever en voordeliger)

Ook het extra ministerie voor de jeugd en gezin onder bezielende leiding van Rouvoet. In plaatst dat het dan beter gaat met de jeugd gaat het juist slechter want er gaat nog meer geld naar een systeem vol van bureaucratie dat kennelijk niet goed werkt. Ik pleit voor extra aandacht via de school, als het goed is gaat elk kind daarheen (daarvoor gaan kinderen regelmatig naar de consultatiebureau's ) Als er echte problemen zijn is de politie (afdeling jeugd samen met school wellicht een goede oplossing)
Waarom er zoveel instanties zoals bureau Jeugdzorg , AMK, Raad vd kinderbescherming en centrum voor jeugd en gezin en ook nog een apart ministerie er zijn die zich met een onderwerp bezig houden is mij totaal onduidelijk, echt niet dat hierdoor minder ongelukken gebeuren, sterker het snoept geld en aandacht weg van een goede centrale totaalregeling voor kinderen. Dus geeft scholen een extra taak en eventueel een decaan extra en betaal die vanuit de afschaffing van alle overige instanties. Dit levert zoveel besparing op aan subsidieverslindende geitenwollen sokken die worden betaald van geld wat eigenlijk voor kinderen is bedoeld. Als de school het niet meer aankan er er zijn problemen dan is het een taak voor de politie , afdeling jeugd (die was dat namelijk ook toen het nog wel goed ging ooit..... De rest ( AMK, bureau jeugdzorg, raad voor de kinderbescherming en het centrum voor jeugd en gezin is overbodige en vertroebelende bureaucratie. Want wie is er dan verantwoordelijk als het weer mis gaat, en bedenk voor elk kind waar het echt mis gaat zijn er meerdere waarbij het een beetje misgaat. Het telkens doorsturen zorgt voor vetraging. Dit Ministerie, Bureau Jeugdzorg , AMK, Raad voor de kinderbescherming en consorten kunnen dus het beste worden opgeheven. Dat is ook de mening van vele kamerleden. Deze instellingen doet namelijk niks zelf alleen doorverwijzen aan andere instanties wat enkel tijdverlies geeft en de andere instanties het "excuus" dat "jeugdzorg er mee bezig is" Maak enkel de politie verantwoordelijk (afdeling jeugd en zeden) en hef de raad voor de kinderbescherming en bureau jeugdzorg en Rouvoets excuusministerie op. Dat spaart veel bureaucratie en levert op termijn veel geld op voor de echte aanpak. Nu is het een onoverzichtelijke bureaucratie en scoort nederland ondanks het geld wat er voor wordt uitgetrokken het laagst van europa wat betreft jeugdzorg..

seven | 26-11-08 | 17:20

beetje roundup rond de poes huppaa

Metselateur | 26-11-08 | 17:15

Elk jaar checken, of er in de penis of kut van mohammed of fatima is gesneden ,zo ja, ouders uit de ouderlijke macht ontzetten, en besnijdenisarts aanklagen wegens mutilatie.

hammerbrain | 26-11-08 | 16:57

Wat interesanter zou zijn, in het EKD, is de vraag of het kind al een kapotgesneden penis heeft (enig idee, wat dat voor de ontwikkeling van een kind betekend? net zoveel als een VERKRACHTING)

hammerbrain | 26-11-08 | 16:56

de moeite van het reageren niet waard, die spoort gewoon niet.

hero_of_heaven | 26-11-08 | 16:19

@ DestinationAnywhere
Het gaat mij niet om het medische plaatje maar om de gedachte erachter.
Het gaat hier om normen/waarden, sexueel gedrag, psychologisch gedrag onder jongeren.
Ik zie niet in wat dergelijke gegevens ermee te maken hebben. Zelf heb ik gewerkt aan de implementatie van software tbv EPD in en ziekenhuis. Niks mee aan de hand, maar dan spreek je over medische status van iemand en de achtergronden daarvan, omdat iemand reuma heeft en verhuisd en de arts in de nieuwe woonplaats niet meteen in allerlei kaartenbakken hoeft te duiken cq contact moet zoeken met allerlei instanties/artsen wat veel te lang duurt om de juiste gegevens te krijgen, kost onnodig veel tijd en geld.
Maar daar gaat het hier niet om, we hebben het hier over de sexuele omgang van tieners die afwijkt dan volgens de door rouvoet gestelde normen en/of waarden zou moeten.
En zoals het nu gesteld wordt willen ze dat gaan registreren, en wat dacht je dan van de registratie van sexuele voorkeur? Ik vind dit benauwend, dat is niet raar, dat is een hele natuurlijke reactie.
Het geeft de vrijheid in dit soort zaken weg en dat is precies wat ze nu willen.
Ze zagen nu de poten onder de stoel van verworven vrijheden weg.
@boze man
Ik heb gesproken :-P

Stevie_Ray_Vaughn | 26-11-08 | 16:18

@Schoorsteenveger | 26-11-08 | 14:34
Dus u denkt dat Joris Demmink straks niet in die EKD gaat neuzen om een nieuw slachtoffertje zonder schaamhaar op te snorren. Door zijn functie en/of connecties heeft hij met gemak toegang tot alle dossiers.

Saxon | 26-11-08 | 15:51

Vrijwel alle reaguurders hebben al gezegd wat ik denk. Desondanks ten overvloede: StapelKnetterGek, hoe lang nog onder het juk van deze zwartgallige Rouvoet ? Kon ik maar weg uit dit land, liever gisteren dan vandaag.

Muggenzifter | 26-11-08 | 15:49

Zo, net even een formulier ingevuld en op de post gedaan dat ik niet wil dat mijn gegevens worden opgenomen in het Elektronisch Patiënten Dossier. Ik kan weinig in mijn eentje, maar ik zal het die viespeuken in Den Haag in elk geval zo moeilijk mogelijk maken.

MAD1950 | 26-11-08 | 15:39

Toch altijd jammer als mensen zonder inhoudelijke kennis van alles gaan roepen over het EKD en aanverwante zaken. En inmiddels vraag ik me ook af wat de inhoudelijke kennis is van de tweedekamer over dit dossier.
1) EKD is niets anders dan een digitale versie van het huidige JGZ dossier. (Er wordt toch ook geen probleem gemaakt van de huisartsendossiers die nu ook bijna allemaal digitaal werken (EPD gaat over het delen van dat dossier of gedeelten daarvan). Het is niet de bedoeling dat anderen dan die bemoeinis hebben met het kind vanuit hun functie als schoolarts of -verpleegkundige daarin kunnen kijken en schrijven. Het is zelfs veiliger te maken, want nu zou iemand van de administratie nog in het papieren dossier kunnen gaan neuzen, straks is zo iemand voor de medische info af te sluiten.
2) het noteren van schaamhaarontwikkeling (de P1-6 stadia van Tanner) is gewoon een mogelijkheid die je kunt vastleggen, tegenwoordig wordt er al lang niet meer standaard in de onderbroek gekeken bij de pubers. Alleen als er vragen zijn over de groei of ontwikkeling is het voor een arts van belang om te beoordelen hoe de schaamhaarontwikkeling verloopt. Dit maakt een medisch plaatje completer en kan ervoor zorgen dat een verwijzing beter onderbouwd kan worden bijvoorbeeld. Om onderling vast te leggen hoe je dan bepaalde ontwikkelingsstadia beschrijft en benoemt is niet meer dan normaal. Anders zegt dokter A dat er weinig schaamhaar is en dokter B veel terwijl ze het over hetzelfde hebben. De stadia van Tanner zijn gewoon beschrijvend. Het is gewoon een hoop gedoe om niets en Tweede Kamerleden die hier op deze manier ophef over maken (door in de media te roepen) zouden zich diep moeten schamen.

DestinationAnywhere | 26-11-08 | 15:36

Kvind het wel logisch, elke gristenvader weet toch alles over het schaamhaar van dochterlief?
Of is er een andere reden voor het hoge percentage (inteelt) gehandicapten (waar wij leuk voor mogen dokken) in de bijbelbelt?

Granaatappel | 26-11-08 | 15:34

De vraag is niet of er wat moet gebeuren wanneer je na 16 jaar nog geen haar op de Bifi hebt, maar wel waarom dat in een grote database in den haag moet staan. Een simpel invoerveld 'gechecked' (ja/nee) moet voldoende zijn, en de verantwoordelijkheid voor het eventuele doorverwijzen kan prima bij de huisarts blijven liggen.

DiagnosisTyphus | 26-11-08 | 15:33

Barry Hughes & de Kwaffeurs - Ik wil op m'n kop 'n kamerbreed tapijt

System_of_a_Clown | 26-11-08 | 15:29

-weggejorist-

Perik | 26-11-08 | 15:10

Was pedofolie niet strafbaar Rouvoet?

Gast aan tafel | 26-11-08 | 15:06

*zich een voorstelling maakt van de per 2010 verplichte "Rouvoet levi's" dwz een spijkerbroek danwel rok met transparant kruis*

koolteer | 26-11-08 | 15:04

En dan nog iets Rouvoet. Als jij probeert religie in het openbaar onderwijs te brengen, hebben wij straks een probleem. Jij en je gristelijke kliek blijven namelijk met hun schijnheilige poten van mijn kinderen af. Zowel fysiek als geestelijk. Jij en je sprookjesgod kunnen namelijk ongezien de typhus krijgen.
Hail Satan!

oplichter | 26-11-08 | 14:58

ik vind het nogal eng dat een man van 40+ interesse toont in puberaal schaamhaar. waar houdt zijn interesse op?

rara | 26-11-08 | 14:48

De kernvraag blijft: heeft Rutger aanleg voor borsten?

Oud_en_wijs? | 26-11-08 | 14:46

De gristenen, waren die niet verantwoordelijk voor het levend verbranden van honderduizenden vrouwen? Afschuwelijke martelingen waar Adolf nog een puntje aan kon zuigen? Het uitknijpen van de bevolking om hun absurde bouwwerken tot stand te brengen? Het vervalsen van de geschiedenis? Is de Rooms-Katholieke dictatuur niet driehonderdjaar NA Gristus gestart door een Romeinse dictator? Zou Jesus zich godverdomme niet in zijn graf omdraaien als ie weet wat voor afschuwelijke teringzooi zijn zogenaamde volgelingen er van gemaakt hebben? Zou die dit godverdegodver gewild hebben? Vragen vragen vragen....

oplichter | 26-11-08 | 14:41

Die Rouvoet is compleet geschift. Het volk dat voor zo'n clown gestemd heeft mag zich schamen. Wat een onbenul!!! Ik erger me echt kapot, met wat voor mongolen wonen we in dit land? Wat een super LUTSER!

P.Aars | 26-11-08 | 14:40

@seven:

Elke vorm van aandacht richting deze kelderzzp-er is alleen nuttig als het door een vizier geschie(d)t......

Han Molenwijk | 26-11-08 | 14:38

Saxon | 26-11-08 | 14:13
Jij hebt het over de gevaren van gekoppelde bestanden in zijn algemeenheid en de kans dat gegevens misbruikt worden. Hier gaat het niet om misbruik maar om een poging om op volkomen legale wijze extra informatie beschikbaar te krijgen voor extra veel instanties.

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 14:34

Stuur een journalist op die Rouvoet af en vraag hem exact de vragen die in dit mer dan 80 pagina's met kleine letters geschreven dataset staan. Bij elke vraag die hij weigert te beantwoorden kan je jezelf afvragen waarom mag hij dat dan wel zonder toestemming van mij weten? www.nictiz.nl/uploaded/FILES/JGZ/Basi...

seven | 26-11-08 | 14:31

Dat Rouvoet diepe gevoelens heeft voor het kruis wisten we al, maar nu begin ik het te snappen......Deze vorm van bemoeienis lijkt ergens op........iets uit het verleden........kerk, staat, iets.........ik kom er nog wel op......Talibandre Rouvoet.

Han Molenwijk | 26-11-08 | 14:27

Zwaar gelovige figuren hebben toch iets engs als het over kinderen gaat.
Begint al met die Islamiet die met een kleuter trouwt, dan krijg je al die kerkelijke figuren die er niet met hun handjes vanaf konden blijven en nu is het weer overmatige interesse van meneer Rauwpoot.
Ik verdenk 'm ervan dat hij de lijst wil aanvullen met omschrijving van de vorm en persoonlijk afgenomen geur-en smaakproef. Bah, hoogste tijd voor nieuwe verkiezingen!

Ad337 | 26-11-08 | 14:23

Seksueel gedrag LFSKK301 Vrijen zonder geslachtsgemeenschap Nee, nooit
Ja, 1x
Ja, een paar keer
Ja, regelmatig
Seksueel gedrag LBSKK302 Geslachtsgemeenschap Nee, nooit
Ja, 1x
Ja, een paar keer
Ja, regelmatig
Seksueel gedrag LBSKK303 Begin leeftijd (Leeftijd in jaren)
Seksueel gedrag LBSKK304 Aantal partners 1 persoon
2 personen
3 personen
4 personen
5 personen of meer
Seksueel gedrag LBSKK305 Condoom lifetime Ja, altijd
Meestal wel
Soms
Vrijwel nooit
Nooit
Seksueel gedrag LBSKK306 Condoom laatste keer Ja
Nee
Ik weet het niet meer
Seksueel gedrag LBSKK307 Andere anticonceptie Nee
Ja, de pil
Ja, een ander voorbehoedsmiddel, namelijk……
Ik weet het niet
Seksueel gedrag LBSKK308 Barrières voor condoomgebruik Ik het zelf niet wilde
De ander het niet wilde
Ik niet durfde te zeggen dat ik met condooms wilde vrijen
We teveel gedronken hadden
We er niet aan dachten
We elkaar vertrouwden
We geen condooms bij ons hadden
De pil of een ander voorbehoedsmiddel werd gebruikt
Vrijen met condooms zo onhandig of moeilijk is
Wij vaste verkering hadden
Vrijen met condoom niet zo lekker is
Anders, namelijk………….
Seksueel gedrag LFSKK309 SOA Ja
Nee
Dat weet ik niet (zeker)

seven | 26-11-08 | 14:18

Seksueel gedrag LBSKK304 Aantal partners 1 persoon
2 personen
3 personen
4 personen
5 personen of meer

seven | 26-11-08 | 14:17

Wel grappig al die negatieve comments hier. Een paar dagen terug in een topic over een DNA databank was iedereen om het hardst aan't typen dat dat een goed idee is en eigenlijk iedere Nederlander daar in moet. Even een opsomming van wat er nu al gebeurd:

-Mijn werkgever belt vanavond zijn zwager (werkt bij KPN) om te controleren waar ik vandaag heb rondgehangen terwijl ik me ziek gemeld heb (GSM locatie).
-Mijn vrouw betrapt me op overspel. Haar jongere zus werkt bij Airmiles en heeft toegang tot mijn aankoop gegevens. Blijkt dat ik regelmatig condooms koop (pas maar op FlaterT).
-Er wordt totaal niet eens op mijn sollicitatie brieven gereageerd. Aanstaande werkgevers doen een telefoontje naar een vage kennis die toegang heeft tot mijn EPD en het blijk dat ik een gronische ziekte heb.
-Rouwvoet kan door middel van traject controle mooi in de gaten houden hoe vaak ik mijn schoonfamilie bezoek. (is nodig ivm min. van gezinszaken)
-J.P. Balkenende gaat adhv gsm bepaling controleren of ik zondags wel naar de kerk ga (is nodig ivm minister van 'zonder geloof kun je niet leven').
-Er is geen hypotheek verstrekker die me geld wil lenen. De banken hebben een linkje met m'n zorgverzekeraar een die weten dat ik AIDS heb.
-Een hele boze terrorist knutselt een bommetje en ipv een eierwekker gebruikt die een RFID zend/ontvanger. Dropt bommetje op Amsterdam CS en zodra er meer dan 3 Amerikanen in de buurt zijn: BOEM!
-Mijn criminele buurman denkt een slimmerik te zijn en dropt op de plaats delict een haar van m'n andere buurman. Daar l*lt die zich niet uit.
-Als spindokter/pr afdeling van eoa ministerie neem je wat ex-journalisten aan. Deze hebben nog steeds toegang tot de netwerken van hun x-werkgever dus de minister weet een dag van te voor wat er in de kranten staat en kan zelfs teksten wijzigen. (is dus echt al gebeurd in NL)
-etc etc. U kunt vast wel met honderden andere mogelijkheden aankomen.

Maar hehe, we zijn allemaal makke schaapjes en 'Als je onschuldig bent heb je niets te vrezen' is het credo.
En we worden allemaal bang gemaakt. Zie bericht van gisteren met een nieuwe terreur dreiging. Straks even een echt aanslagje en we vragen, nee, we eisen van de regering naar meer maatregelen.
Ernst Hirsch Ballin lacht al in zijn vuistje.
Niets aan de hand schaapjes, gewoon doorlopen.

Een wijs man zei ooit:
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.- Benjamin Franklin.

Saxon | 26-11-08 | 14:13

Jeugdzorg zal wel een lange lijst hebben van geschikte ouders die een kindje willen maar niet kunnen krijgen. Kunnen ze efficiënt de biologische ouders uitzoeken die hun kind daarna moeten afstaan. De motor bij jeugdzorg moet immers wel blijven draaien..

seven | 26-11-08 | 14:12

Op een goede racebaan groeit geen gras hahaha!

en @ Stennis | 26-11-08 | 09:27
Hahahaha!

Oh geweldig, wat een idee zeg. Dat iemand daar niet eerder op is gekomen......

Talisa | 26-11-08 | 14:09

Mondgezondheid
Zuigen (Meerdere antwoorden mogelijk)
Niet
Duim
Speen
Zuigfles
Tuitbeker
Anders

seven | 26-11-08 | 14:09

seven | 26-11-08 | 13:57
Oorspronkelijk zou het slechts een koppeling van artsendossiers zijn, ter inzage voor enkel de artsen. Binnen de kortste keren wordt het één grote tiet met overal tepels waaraan op het even welke hulpverlener of zorginstantie kan gaan zuigen. En dat is speerpuntbeleid van lui die als het om hun eigen mores gaat de neiging hebben zich aan kinderartsen niks gelegen te laten liggen en hun kinderen vrolijk kinderverlamming laten krijgen 'omdat God het wil'.

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 14:08

Akabei | 26-11-08 | 13:57

LOL!! Dat maakt mijn dag!

Stekkepoot | 26-11-08 | 14:06

Rouvoet's kruistocht in onderbroek.........

Han Molenwijk | 26-11-08 | 13:58
ROFL..

carramba | 26-11-08 | 13:59

Rouvoet's kruistocht in onderbroek.........

Han Molenwijk | 26-11-08 | 13:58

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 10:18
Schokkend, zelfs of iemand zuigt of niet wordt geregistreerd.. maakt wel duidelijk wat ze ermee van plan zijn, de vieze incestueze gristelijke voorbipscontroleurs..
www.nictiz.nl/uploaded/FILES/JGZ/Basi...
kijk het even in en zie wat ze allemaal willen weten. Oh ja Zorgondernemers zijn partner in het dossier.. handig voor als ze iemand voor een aanvullende verzekering willen weigeren.

seven | 26-11-08 | 13:57

Moslims hebben regelmatig schaamhaar op hun bek.

Akabei | 26-11-08 | 13:57

De vraag is natuurlijk waarom dit op de lijst staat. De gemiddelde GS-er weet al dat dit een uiting is van fascisme, pedofilie, big brother gedrag etc. Maar we kunnen natuurlijk ook even afwachten met welke verklaring de makers van de lijst zelf komen en daar onze mening op baseren.

Ach, waarom zou je ook als je de waarheid toch al in pacht hebt. Zo staat het al dan niet groeien van schaamhaar in direct verband met de hormoonhuishoudinbg. Het kan dus een aanwijzing zijn dat er met die hormoonhuishouding iets mis is. Is maar een idee hoor, ik wacht de reactie van de opstellers even af.

Afgezien daarvan is Rouvout natuurlijk sowieso een foute kerel, maar dat terzijde.

Broxy | 26-11-08 | 13:54

Hierbij scheer je schaamhaar en stuur het op naar Rouvoet

carramba | 26-11-08 | 13:53

Nog even en we hebben hier de DGR: Democratische Gerefo Republiek.

Reykjavik | 26-11-08 | 13:33

Rouvoet is gewoon een smerige kruizen-ruiker.

Doorgaans Nooit | 26-11-08 | 13:30

plast rianne eigenlijk al door een borsteltje?

Fimbulvetr | 26-11-08 | 13:27

Hahaha ... Dan wordt ik controleur van Schaamhaar en Interne zaken ......
Er gaat niets boven een kale koopgoot

FapMaster | 26-11-08 | 13:27

alles wat ook maar enigszins op Big Brother taferelen lijkt; ENGGGGGGGG

los draad | 26-11-08 | 13:23

Rouvoet wil nog meer weten hoor;
www.nieuws.nl/536665
"... verstandelijke beperkingen onder de Amsterdamse jeugd wil voorkomen. Het gaat om een proef die zich in het bijzonder op allochtone kinderen richt."

Cinq-Marquis | 26-11-08 | 13:13

Stevie_Ray_Vaughn | 26-11-08 | 12:20
Ik ben meer bezorgd om het oprukken van de witte-jassen-brigade, en dan met name de geestelijke gezondheidszorg, dan van het marcheren van bruinhemden. Hoe de zogenaamde deskundigen proberen om letterlijk in lichaam en geest van de persoon binnen te kruipen. Dat is een vorm van machtsuitoefeing waar we nog maar weinig inzicht in hebben maar een vorm die wel toeneemt en steeds nieuwe wegen gaat. Het enge is dat het hier gaat om puur normatief denken en handelen dat zich vermengt met rationeel denken en handelen. Er sluipt moraal binnen in een omgeving waar het uitsluitend om medisch denken en handelen zou moeten gaan, en vervolgens wordt de die omgeving uitgebreid en toegankelijk gemaakt voor instanties die overwegend normatief te werk gaan. Hier worden grenzen overschreden.

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 13:09

Uit het functioneel ontwerp Basis Dataset JGZ:
Pubesbeharing:
Jongen
P1 Geen beharing
P2 Lichte, lange ongekrulde haren rond basis penis
P3 Donkere, gekrulde beharing rond basis penis
P4 Beharing volwassen, oppervlak beperkt
P5 Spreiding tot op dijen
P6 Opstijging tot mediaanlijn
Meisje
P1 Geen beharing
P2 Ongepigmenteerd haar langs labia
P3 Donkere, gekrulde beharing labia
P4 Type volwassen, oppervlak beperkt
P5 Spreiding in breedte en hoogte
P6 Verdere spreiding

moetnietgekkerworden | 26-11-08 | 13:08

Het klinkt inderdaad wat vreemd, maar ik denk dat 'de schaamhaarcheck' te maken heeft met de Tanner stadia van seksuele ontwikkeling: en.wikipedia.org/wiki/Tanner_stage

Wordt gebruikt om te contoleren of jongeren zich goed ontwikkelen. Heel vroeg of juist heel laat schaamhaar krijgen kan een indicatie zijn dat er iets mis is met de hormoonhuishouding.

sabio rosado | 26-11-08 | 13:04

Prachtig ministerie. Volledig overbodig en doodstil. ... en als er dan eens iets uit komt, is het dit.

OokVaag | 26-11-08 | 13:02

Nog even verder gekeken. De volgende punten worden ook vastgelegd:
- Seksueel actief
- wat voor Anticonceptie je gebruikt
- Seksuele ontwikkeling
- Bijzonderheden seksuele ontwikkeling
- Seksualiteit en voortplanting
- (seksuele) Rijping/relaties
- SOA-preventie/anticonceptie
- Borstontwikkeling
- Bijzonderheden verslavingsrisico
- Pubesbeharing
Etc etc.

BozeMan | 26-11-08 | 13:00

Laten we allemaal even iets liefs tegen meneer Rouvoet zeggen op Hyves!

andrerouvoet.hyves.nl/

Putdeksel | 26-11-08 | 12:49

PS
Dit topic is waardeloos zonder voto's...

Cinq-Marquis | 26-11-08 | 12:48

Ik geef het op, kan er nu echt niet meer tegen. Ik wil een planeet voor mezelf. Gek word ik hier van, stapelgek.

Pierre Snot | 26-11-08 | 12:48

Dat zou ie allemaal wel willen weten he? Rouvoet is een godsdienstwaanzinnige, en ook nog een vieze!

p0rn0 | 26-11-08 | 12:47

De (ver)sexualisering van de maatschappij met dank aan Rouwvoet !
Nou ja, het is bekend dat de gerefo's de meeste sexueel gefrustreerden zijn.

Ik sprak ooit een hoofdcommissaris van plisie uit een plaats "onder de rook van Rotjeknor" die beweerde een hele kaartenbak (zo ging dat vroegah) met zededelicten door gerefo's te hebben.
En zondags naar de kerk. (maar wel voor 't zingen de kerk uit).

Maar wel (ook) op zondag als ouderling na de mis de koorknaapjes pijpen achter de kerk, zo gaat dat, vertelde hij.
(zijn zoontje werd gepest omdat ze niet naar de kerk gingen op zondag, heidenen dus en zo kwam hij om advies vragen en zijn gal spuien).

Cinq-Marquis | 26-11-08 | 12:43

*blij nooit in een kerk te komen*

vieze gore mannetjes daar bij de C.U. ga toch lekker rukken

scaryguy | 26-11-08 | 12:30

Snapt die rouvoet niet dat zoiets meestal liever prive wordt gehouden? Iets met privacy rechten ofzo.

Karelhoudtvanbier | 26-11-08 | 12:27

@Stevie_Ray_Vaughn | 26-11-08 | 12:20
Amen :)

BozeMan | 26-11-08 | 12:23

*probeert kin weer van toetsenbord halen*

1sokkie | 26-11-08 | 12:22

Dat je kindermishandeling aan banden wilt leggen, okay, dat je vind dat jongeren teveel met kelderboxsex bezig zijn, okay. Dat je ze wat wilt bijbrengen over liefde houden van etc. prima!
Maar dat je vervolgens gaat vragen welke kleur je schaamhaar is?? Wat in GODSnaam heeft dat te maken met een normaal sociaal leven als je puber bent.
Als je meer neuckt krijg je heus niet spontaan een andere kleur schaamhaar,het blijkt wel dat rouvoet niet goed heeft opgelet tijdens de sexuele voorlichting. En SO WHAT als zo'n meiske de boel daar zo kaal als een biljartbal wilt hebben. Daarentegen een volle bos?
Dat moeten ze HELEMAAL zelf weten. What's next? de lengte van de penis bij de puberjochies? Ruikte de penis naar poep bij het vorige doktersbezoek? Is zoontje lief homo? Kan hij daarvan genezen worden dmv een gebedje? Stinken de vingers van dochterlief naar gleufvocht na een logeerpartijtje bij een vriendin? Is ze bezeten door een lesbische demoon of gewoon nieuwsgierig? Mag ze wel nieuwsgierig zijn? Mag ze wel genieten? Moeten we haar misschien besnijden?
Is stenigen in beide gevallen een betere optie?
Natuurlijk overdreven, maar ik wil graag even laten merken welke kant dit op kan gaan als een mensen van een bepaalde overtuiging zich met zoiets gaan bemoeien.
Ik hoor het klakken van laarzen die toebehoren aan de sex gestapo de hoek omlopen.

Stevie_Ray_Vaughn | 26-11-08 | 12:20

Als iemand het godverdomme waagt om na de val van de regering hier te komen melden dat hij/zij iets christelijks of de pvda heeft gestemd, dan...

knutsel | 26-11-08 | 12:13

Wat dacht je van de borstontwikkeling. Deze wordt ook bijgehouden.
0 = M1 Alleen tepels vlak boven thorax
1 = M2 Budding, knoopvormige verheffing areola, lichte welving
omgeving
2 = M3 Welving mamma, vergroting areola, eerste vrouwelijke
vorm
3 = M4 Toenemende vetafzetting, areola vormt verheffing boven
mamma
4 = M5 Volwassen, areola in niveau mamma

BozeMan | 26-11-08 | 12:13

't Is net een nazi die Rouvoet. Nog even en we hebben onze eigen GESTAPO, aangevoerd door Herr Rouvoet. Als het zover komt duik ik in het verzet en schiet ik hem af, letterlijk!

Stekkepoot | 26-11-08 | 12:11

@J.N. de Kabelpen
Inderdaad heel interessant. Zo wordt er opgeslagen of het kind al seksueel actief is, wat het zoal eet, of het van zijn ouders houdt, of het al rookt...
Leuke informatie voor verzekeraars. Kunnen die bijvoorbeeld een levensverzekering weigeren omdat iemand al vanaf zijn dertiende rookt.
En waarom willen die viespeuken eigenlijk weten met hoeveel partners het kind naar bed gaat? Wat doen ze met die informatie?

MAD1950 | 26-11-08 | 12:10

Kan iemand dit doodzieke aapje dat ons kabinet is alstublieft een genadeschot geven? Ik word hier letterlijk onpasselijk van.

knutsel | 26-11-08 | 12:05

+1 en hulde

voor die tekst, niet voor die viezerik..

Lamme Frans | 26-11-08 | 12:05

Gewoon chippen die jeugd. De oplossing. Met RFID techniek draadloos connecten met read-out apparatuur. Regelmatig registratie controleren bij huisarts. En dan is het voor mekaar. Big Brother is watching you.
Maar dus niet met mijn dochter, beste Rouvoet. Je blijft met je poten van haar af. Consequenties spreken voor zich, vies mannetje......

Snorry! | 26-11-08 | 12:05

Als je niks te verbergen hebt....
*krijgt thans andere betekenis...*

Mongeaulie waarsguwt | 26-11-08 | 11:59

Leuk voor al die huisartsen. Moeten ze al die meiden de broek uit laten trekken.

Ik zie het al voor me: Dochter van 15 op bed leggen om haar schaamharen te tellen.

BozeMan | 26-11-08 | 11:57

Pedo minister, onze vrijheid word steeds meer ingeperkt.

Death Wish | 26-11-08 | 11:50

Ik voel een enorme behoefte om Rouvoet vanaf nu DAGELIJKS een foto te sturen van een bos schaamhaar, met daarbij de vraag "of hij denkt dat het zo in orde is of dat hij toch denkt dat ik er beter even mee naar de dokter moet ofzo. Of naar de kapper, dat laat ik verder aan uw expertise over."

Elke dag opnieuw. Elke dag schaamhaar. Want als hij het allemaal zo graag wil weten, dan zál hij het godverdomme weten ook!

Neon | 26-11-08 | 11:43

Gaat dit niet een beetje te ver, speculeren over het al dan niet kaal zijn van het kutje van een 14 jarige. Ik ben dan geen RvdJ maar als reaguurder krijg ik hier toch een apart gevoel van (iets met gal).
Wordt er in het vorige stuk het voor mijn gevoel nog normale puber gedrag landelijk uitgemeten, kruipt Geenstijl nu net als papa Rouvoet in het broekje.
Over de nieuws waarde van het dit stuk valt niet te twisten, maar ik denk dat Rouvoet op zich al genoeg vermaak opleverde.

ing. Bozkov | 26-11-08 | 11:41

leuk dat mensen dit opvatten als een uitnodiging om verhalen te vertellen over hun eigen onderbroeken pluis...

misterluckystrike | 26-11-08 | 11:41

Nu hebben wij, Nederlanders - het volk - 150 idioten aangesteld om die ambtelijke kloodtzakken te controleren en ONZE rechten en belangen te beschermen. Waarom doen die sukkels dat niet?

koerbagh ® | 26-11-08 | 11:40

Knettergek.

Blijft toch iets van de gelovigen he, seksuele gedachten en handelingen richting minderjarigen, jongetjes in het bijzonder.

frickY | 26-11-08 | 11:37

Schijnheiligman

Bert2326 | 26-11-08 | 11:36

Gristenen aan het roer:
- inperking van vrijheden
- geen privacy meer
- perversiteit wordt beleid
- Niet-gelovigen worden kaltgesteld
- u geld dat bent u kwijt

laat de heiland maar komen...

(kunnen we dan werkelijk niets meer doen om die reli-freaks tegen te houden?)

breiz | 26-11-08 | 11:35

Ik zie het helemaal voor me! Clarice van Houten weet hier wel raad mee! Gewoon blonderen die handel. "Dag agent. Bruin schaamhaar? Nee, hoor. Kijkt u maar..." Houdt het dan nooit op!

FTDjunkie | 26-11-08 | 11:34

Kaal? Bah!
Nee, geef mij maar een Brazilian, Beckham, streepje, hanekam of landingsbaan. Wel gelaserd, anders heb je van die pukkeltjes en stoppeltjes. Hmmm...
*kwijl van toetsenbord veegt*

broomstick | 26-11-08 | 11:33

fuckje | 26-11-08 | 09:03
LOL

en: Al die mensen die zo zeiken over 'Jesus loves me an I love Jesus' zijn gewoon beoefenrs van de herenliefde. Niks mis mee, maar wel in je eigen bed.

Satan Loves You Too | 26-11-08 | 11:33

Dat is Rouvoet en pedeaux ooit nog eens in een zin zou noemen leek uitgesloten, maar toch niet meer.

Dit is toch belachelijk. Mocht toevallig een pedeaux toegang hebben tot die dossiers dan zoekt hij direct op "onzeker" en heeft direct 100 mogelijke slachtoffers. Meneer mag vervolgens ook nog even uitkiezen hoe het zit met het schaamhaar.

Dat ook de schoolarts hier toegang toe heeft is helemaal idioot.

MysteryQuest | 26-11-08 | 11:33

@ TheFlix | 26-11-08 | 10:11
Ik had nog nooit nagedacht over het schaamhaar van Maria. +1 en hulde voor uw plemp!

Korreltje Zout | 26-11-08 | 11:33

Rouvoet is Satan.

hoepla | 26-11-08 | 11:29

Wie controleert de controleurs? Ik begrijp dat een landelijke aanbesteding van de baan is en dat het aan de gemeenten wordt overgelaten een software-leverancier te kiezen. Dat moet dan ook nog europees worden aangbesteed. Dat gaat dus niet werken. Tig systemen (met dito 'achterdeurtjes') die moeilteloos met elkaar zouden moeten kunnen communiceren? Dat gaat dus niet werken.

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 11:26

Die Rouvoet is gewoon een stiekeme fapper! Beetje geilen op kinddossiers.. ik wíst wel dat er een addertje onder het gras zat. En wat er achter de donkerrode gordijnen gebeurt met die vijf kinderen in Grefo-gezinnen wil je ook niet weten. Fritzel-mania!

Tam Tam | 26-11-08 | 11:25

AAn de andere kant:
In de zwartekousengemeentes kan rubbergloving nu keurig in het licht van de staatsveiligheid op het menu worden geplaatst, in plaats van iedere keer die medische smoesjes richting kleine kinderen.

SheriffSharif | 26-11-08 | 11:17

Verplicht shaven is ook een optie. Dan hoeft er niets bijgehouden te worden. Lekker kaal is hygienisch.

Van Druten | 26-11-08 | 11:16

Zeg eens meisje; plas jij al door een borsteltje?

LeverCees | 26-11-08 | 11:15

Godver-de-god-ver-de-godverdomme heeft die vuile gristenhond geen betere dingen te doen? Wat mot die er zowiezo mee?
Staat die gristenleier elke morgen met een EKD zich te berukken onder de douche ofzeau... OMFG dit geloof je toch niet...
(sorry excellentie maar er mag weer beledigd worden van MDI)

Saxon | 26-11-08 | 11:14

spanarchist | 26-11-08 | 11:10
u haalt me de haren uit de mond

hetluis | 26-11-08 | 11:14

Het meest trieste is nog dat een partij met 2% van de zetels zijn zin er door drukt, en dat de andere coalitiepartijen dat eigenlijk wel prima vinden.

spanarchist | 26-11-08 | 11:10

"wanneer had je voor de eerste keer sex?" Ik, eh........... toen ik elf was, toen zag ik de tiet van mijn 2 jaar oudere zus............ ja, toen had ik voor de eerst keer sex.

wILL | 26-11-08 | 11:09

Jezus vroeg ook altijd aan alle minderjarige maagden hoe het er beneden bijstond voordat ie aan het heien sloeg

Pilsvogel | 26-11-08 | 11:09

Hoe verderfelijk het zowel voor de religie als voor de politiek is aan de dienaren van het godsdienstige leven enige recht toe te kennen om besluiten uit te vaardigen of staatszaken te behandelen. En omgekeerd, dat alles veel stabieler is als deze lieden zo kort gehouden worden, dat ze uitsluitend op een vraag antwoord geven en intussen slechts algemeen aanvaarde zaken en de meest gewone gebruiken onderwijzen en in de praktijk brengen.

- Baruch de Spinoza, 1670

stuyterkuycken | 26-11-08 | 11:07

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:54
uiteraard,...!

SwaY | 26-11-08 | 11:06

van dal | 26-11-08 | 10:51
Ik doe dan weer alleen blondjes.. :'D

SwaY | 26-11-08 | 11:05

@Muxje | 26-11-08 | 10:53
Gaan we aan de hand van limonade, snacks, seks- en rookgedrag bepalen wie een goed opvoeder is? Komt de informatie niet heel per ongeluk -want de overheid is een kei in het afschermen van digitale informatie- in handen van verzekeraars terecht? Denkt Justitie niet bij een jonge verdachte: z'n EKD geeft aan dat hij uit slecht gezin komt, de kans is dus groot dat... Met andere woorden: welke conclusies worden er uit de info getrokken en wat zijn de gevolgen?
Eng, enger, engst. Allerengst: www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...

J.N. de Kabelpen | 26-11-08 | 11:04

Wat wél in het kinddossier moet worden opgenomen is of het aan psychische stoornissen en/of waanvoorstellingen als religie lijdt.

Bigi Bana Boy | 26-11-08 | 11:03

Vraag 24
Schaamhaar:
( ) Shaven Haven
( ) Drei-ecke
( ) Moustache
( ) Full Bush

Hinzy | 26-11-08 | 11:00

Andre Rouwvoet is de nieuwe Jacobus Lambertus Lentz.

Stijlloze bezoeker | 26-11-08 | 10:59

Dus het wordt ook bekend of het mogelijk is of we zijn dochtertjes mossel kunnen kammen?

Q. Rieuz Obstynaed | 26-11-08 | 10:56

SwaY | 26-11-08 | 10:50
En van dal en jouw @ zijn ook welkom toch, bij het blaffen der genotswaren

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:54

SwaY | 26-11-08 | 10:50
Lekker, zo af en toe dan. Jaap doet een halfzwaar sjekje en zo nu en dan een filtersigaret - voor de gezondheid.

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:53

@J.N. de Kabelpen 10:45: Ik krijg hier de rillingen van.

Hoewel... sommige secties zijn dan wel weer leuk, met name die bij sexuele ontwikkeling (inderdaad, die over het schaamhaar): Bijzonderheden, Ontwikkeling Genitalia, Pubesbeharing, Borstontwikkeling, hmm, hmm, check. En dan de laatste vraag. Tja, goed ontwikkeld en een leuk chickie, dus ik vink bij "Interventie" maar "Extra contactmoment" aan. Heb ik weer een keer een date.

Muxje | 26-11-08 | 10:53

Er komt een tijd dat religie als een ziekte gezien gaat worden en mensen voor hun waanideeen behandeld gaan worden. Wij zullen dat helaas niet meer meemaken. Moet je je de wereld indenken zonder religieuzen, welke dan ook. Dan had je echt zeau weinig gezeik.

zooishettoch | 26-11-08 | 10:52

SwaY | 26-11-08 | 10:50 gauloises les brunes hier..

van dal | 26-11-08 | 10:51

J.N. de Kabelpen | 26-11-08 | 10:45 het vakje "niet verschenen zonder bericht" dat zou in mijn geval onmiddelijk kunnen worden ingevuld.

van dal | 26-11-08 | 10:50

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:47
Jap het is bijna 11 uur.. o en @ mezelf het is natuurlijk tegenwoordig.. doen we vandaag een gauloise van SwaY? ( Ja ik ben weer overgestapt naar mijn oude merk ja.. ! @ youknowwhoyouare.. )

SwaY | 26-11-08 | 10:50

hmmhmm, scheiding van kerk en staat. Maar hoe zit die scheiding in de schaamstreek?
Echt waar, merkbare praktizering van godsdiensten zou totaal verboden moeten zijn, voor alles en iedereen.

Tobus | 26-11-08 | 10:50

@ SwaY
Tied veur 'n blafke?

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:47

* pakt scheermes en pleisters en gaat aan de slag *
Herr Rouwvoet geen haar op mijn zak die daar aan denkt!!!!

snakeplisskin | 26-11-08 | 10:47

@Austria Calling | 26-11-08 | 10:22
Ik weet niet of we het toevallig over dezelfde Rianne hebben... regeringsleider zei je..?

OoO | 26-11-08 | 10:46

dus eigenlijk worden we de zombies van het kabinet.. Moet ik wel zeggen dat opvoeding tegenwoorden een heel ander begrip is dan 12 jaar geleden..

SwaY | 26-11-08 | 10:45

@van dal | 26-11-08 | 10:42
Ik ben serieus geshoqueerd door de aard van veel vragen op de basislijst. Gaat werkelijk veel te ver. www.nictiz.nl/uploaded/FILES/JGZ/Basi...

J.N. de Kabelpen | 26-11-08 | 10:45

Muxje | 26-11-08 | 10:41 wat betreft het EPD.. vergeet niet dat de staat onlangs eigenaar is geworden van wat verzekeraars en ook nog van wat hypotheekverstrekkers..

van dal | 26-11-08 | 10:44

J.N. de Kabelpen | 26-11-08 | 10:38 jahaa.. en dan nog weten welke kroeg je bezoekt.. dan hoeft die boa helemaal de straat niet meer op..
net als met kentekenregistratie en houderschapsverplichtingen.. als je auto binnen staat, je gebruikt hem niet.. moet ie toch verzekerd zijn, of geschorst.. anders krijg je de bekeuring vanzelf. ook al zien ze die auto helemaal niet.

van dal | 26-11-08 | 10:42

Relatie met ouders. Houden van?
Ongelooflijk. Ongelooflijk.

J.N. de Kabelpen | 26-11-08 | 10:42

Gezien zijn Suriname filmpjes heeft Rutger waarschijnlijk van nature geen schaamhaar. Dat kan duiden op een ernstig tekort aan testosteron. Wat is het antwoord in zijn geval op de vraag: aanleg voor borsten?

Oud_en_wijs? | 26-11-08 | 10:41

@Reutel 10:07: Ik heb daar ook geen moeite mee: een arts die even naar het geslachtsdeel kijkt en een vinkje bij "[ ] geschikt" plaatst. Ik zie niet waarom dit soort gegevens centraal moet worden opgeslagen. Zelfde geldt trouwens voor het dossier voor volwassenen. Wie mag daar allemaal inkijken? Hoe is dat beschermd? Ik ben nog niet eens zo bang voor hackers of verveelde systeembeheerders, maar wel voor een overheid die blijkbaar niets te gek is. Wat als men straks dit soort gegevens aan onze verzekeraars gaat verstrekken, "om beter zorg op maat te kunnen leveren"? Of aan onze hypotheekverstrekkers, "omdat de staat nu garant staat voor een groot deel van de leningen"?

Rouvoet: "Ja, het lijkt wellicht vreemd maar het heeft voor het kind ook allerlei voordelen. We herinneren ons allemaal nog wel dat ietwat ongemakkelijke onderzoekje op de middelbare school, maar dat behoort met dit centraal geregistreerde kinddossier tot het verleden. Kinderen kunnen nu gewoon een foto van de schaamstreek maken en die naar mij, ik bedoel VWS mailen. Even cammen met de helpdesk kan ook."

Muxje | 26-11-08 | 10:41

Hij heeft 4 dochters en een zoon, ik neem aan dat die allemaal al gesnoeid en gechipt zijn?
Anders laat ie daar eerst eens mee beginnen, zijn vrouw (ja die heeft ie ook) is arts.

Mask | 26-11-08 | 10:41

'Frisdrank?' Dagen?'

J.N. de Kabelpen | 26-11-08 | 10:40

De reactie van de VVD is niet vreemd, wat mij het meest verbaast is het zwijgen van de overige partijen.

spanarchist | 26-11-08 | 10:40

Ze moeten het kind-dossier en het EPD samenvoegen; alle mutaties en inzagen binnen veertien dagen schiftelijk terugkoppelen aan de patient (met naam en functie van de wijziger/inkijker, alsmede een motivatie van hun actie), tezamen met oproepen (inentingen, keuringen e.d.). Vergelijk het met bankafschriften. Zo. Opgelost. Zijn er nog andere problemen in Nederland ?

Niet voor Jan | 26-11-08 | 10:39

van dal | 26-11-08 | 10:38

Jezus. Ik zeg toch ook 'bijna' ?

Laat maar, hoogste tijd voor weer wat arbeid.

zovoklets | 26-11-08 | 10:39

hahahahahahahahahaha. Ik zeg niks meer :-)
Fijne dag nog heren :-)

Miss Dushi | 26-11-08 | 10:39

En die bizarre fascinatie, die verbetenheid, als het om roken gaat. De 'rookvragen' worden godverdomme bij de NAW-gegevens genoteerd!

J.N. de Kabelpen | 26-11-08 | 10:38

Miss Dushi | 26-11-08 | 10:34
Is jouw wens nog in vervulling gegaan, Dushi? Je weet welke ik bedoel.

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:38

zovoklets | 26-11-08 | 10:36 ik zie het niet.. volgens mij was dat austria die die kant op wilde..

van dal | 26-11-08 | 10:38

Prima dat er kinderen geboren worden. Ik bedoel, over 16 jaar moeten er ook lekkere wijven zijn. Als we dan op voorhand ook kunnen selecteren op mate van beharing ben ik gelukkig. Ik zeg; doen!

Porrello | 26-11-08 | 10:37

Miss Dushi | 26-11-08 | 10:34
ieuw.... jij bent dus zo'n geitenwollensokkentypje? of je komt tekort dat kan natuurlijk ook..

SwaY | 26-11-08 | 10:36

Austria Calling | 26-11-08 | 10:34 wederzijds begrip.. heet dat "onder één hoedje"?

van dal | 26-11-08 | 10:36

van dal | 26-11-08 | 10:32

van dal | 26-11-08 | 10:16

zovoklets | 26-11-08 | 10:36

Miss Dushi | 26-11-08 | 10:34
Eens! Neuken?

Fimbulvetr | 26-11-08 | 10:35

@ CoJoNes | 26-11-08 | 10:24
Oke dan en ik had je in dat topic al bedankt alleen was die dag overdag niet online.
ps
Ook bedankt namens mijn zwager, ben ik eindelijk eens eerder met een film dan hij ;-)

in de regenjas | 26-11-08 | 10:35

Een lastig casus, je weet tog.

Saloukoning | 26-11-08 | 10:35

van dal | 26-11-08 | 10:30
Volgens mij kan ie beter gaan mikadoen..

SwaY | 26-11-08 | 10:34

@ OoO | 26-11-08 | 10:30:
Ik denk het toch wel, dat haar papa een regeringslid is beperkt haar leven (whats life?) toch behoorlijk!
[van dal en Jaap de Paap spele het spelletje nu onder 1 hoedje? Leuk ... daar ben ik dol op ... ROFL]

Austria Calling | 26-11-08 | 10:34

A pussy is a pussy........ met of zonder shag.

Miss Dushi | 26-11-08 | 10:34

oranjerood | 26-11-08 | 10:25
Er zitten inderdaad talloze vragen bij die geen reet te maken hebben met gezondheidszorg. Voorbeeldje:
"Seksueel gedrag LBSKK308 Barrières voor condoomgebruik
Codering:
• Ik het zelf niet wilde
• De ander het niet wilde
• Ik niet durfde te zeggen dat ik met condooms wilde vrijen
• We teveel gedronken hadden
• We er niet aan dachten
• We elkaar vertrouwden
• We geen condooms bij ons hadden
• De pil of een ander voorbehoedsmiddel werd gebruikt
• Vrijen met condooms zo onhandig of moeilijk is
• Wij vaste verkering hadden
• Vrijen met condoom niet zo lekker is
• Anders, namelijk………
Dit is het soort informatie waar christenbestuurders op geilen, en waar hulpverleners helemaal op klaarkomen. Heeft enkel met moraal te maken, niks met gezondheidszorg.

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 10:33

Het klopt wel, wat OoO zegt: "Zelfde als de vorige bestelling?"

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:33

@Schoorsteenveger | 26-11-08 | 10:18
Verschrikkelijk, wat een vragen. Dit moet niet te lang gaan duren, anders ben ik staat om aanslagen te gaan plegen.

J.N. de Kabelpen | 26-11-08 | 10:33

zovoklets | 26-11-08 | 10:31 waar dan?

van dal | 26-11-08 | 10:32

van dal | 26-11-08 | 10:30
;)

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:32

van dal | 26-11-08 | 10:29

Jij zat al bijna tegen een Godwinnetje aan. Was het hele topic afgelopen.

zovoklets | 26-11-08 | 10:31

LOL @ OoO | 26-11-08 | 10:21
Dat ga ik ook eens proberen!

Reutel | 26-11-08 | 10:30

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:29 mentale aikido.

van dal | 26-11-08 | 10:30

@Austria Calling | 26-11-08 | 10:22
Weet niet of ene Rianne er last van heeft. Volgens mij niet.

OoO | 26-11-08 | 10:30

+1

Querrie | 26-11-08 | 10:30

van dal | 26-11-08 | 10:27
We doen een stap opzij, versterken de beweging en buigen die om. Het geheel eindigt in een harmonieuze dans van elkaar aanvullende en/of opheffende (verheffende ook) tegengestelden. Yin-yang.

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:29

zovoklets | 26-11-08 | 10:26 marokkaanse pizza is gejatte pizza?

vreemd, hoe een schaamharig topic toch weer op marokkanen uitkomt..

van dal | 26-11-08 | 10:29

@Schoorsteenveger
"Tandartsbezoek, 1 keer per jaar of onvoldoende."
Da's natuurlijk allemaal zo arbitrair als de pest.

"Blootstelling passief roken", ook nogal subjectief en de opmaat voor een algeheel rookverbod en strafvervolging van de ouders.

Brrrr

CoJoNes | 26-11-08 | 10:29

*Omstandigheden van jongeren en kleur en mate van schaambeharing even niet koppelen kan*
De Taliban controleerden ook op schaamhaar. Mohammed -of de big boss zelf, daar wil ik even van af zijn- heeft namelijk bepaald hoe lang dat maximaal mag te zijn.

J.N. de Kabelpen | 26-11-08 | 10:27

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:26 een anoniem lafbekje die zich achter de naam van een ander land verbergt..

van dal | 26-11-08 | 10:27

OoO | 26-11-08 | 10:21

Goed idee maar Ik eet elke avond Marokkaans.
*Gaat weer pizza jatten bij Appie*

zovoklets | 26-11-08 | 10:26

Fimbulvetr | 26-11-08 | 10:23 juist, het zijn namelijk nétte meisjes.. kelderboxen en matrassen zijn voor vieze meisjes en minderheidsboyz

van dal | 26-11-08 | 10:26

@ van dal | 26-11-08 | 10:23:
Laat ik het daar nu voo 99% met eens zijn ;-)
Vergeet niet dat ik ook nog mijn familie in 0031 heb en mijn Burgerschaft Nederlandsch ist. Tevens heb ik de laatste verkiezingen ook gestemd en welliswaar niet voor deze regingspartijen ...

Austria Calling | 26-11-08 | 10:26

Oh wat heb ik de pest aan tiepetjes die iets blaten en dan met een paar rookgordijnen wegrennen. Jorannetjes zijn het. Ben jij zo'n lafbekje, Austria? Of ga je je punt nog maken. Ge moogt er gerust een wijle over nadenken, als het maar niet te lang duurt.

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:26

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 10:18
De hele vragenlijst is behoorlijk sick.

oranjerood | 26-11-08 | 10:25

Wat een viespeuk, die Rouvoet. Een heel vies eng mannetje!

tele2 | 26-11-08 | 10:24

@in de regenjas | 26-11-08 | 10:15
Klopt, het is de 720p HD.

CoJoNes | 26-11-08 | 10:24

ROFLOL @ OoO :D

AzzKickah | 26-11-08 | 10:23

Hobbykip | 26-11-08 | 10:19
Nee hoor, dat gebeurt niet, dat soort meisjes liggen niet te neuken in een kelderbox, dit soort meisjes worden staand in het steegje achter het cathegesatiegebouw en de zondagsschool genomen.....

Fimbulvetr | 26-11-08 | 10:23

Hallo, jah, ik heb 3 gekrulde en 2 rechte schaamharen op mijn voorbips. Oh en een kaal stukje!
Moet ik nu naar het ziekenhuis?

AzzKickah | 26-11-08 | 10:23

Austria Calling | 26-11-08 | 10:20 bigi bana boy schreef een paar dagen geleden iets treffends over reaguurders die vanuit het buitenland nog eventjes een mening ventileren en daarbij stellen dat ze er "lekker toch niet meer wonen" laffe honden" was geloof ik de term..

van dal | 26-11-08 | 10:23

*calling Austria*

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:22

@ OoO | 26-11-08 | 10:21: Mooi man ... en je sjaamhaar?

Austria Calling | 26-11-08 | 10:22

Gelieve het evt. okselhaar ook te registreren bij vrouwen in het algemeen. Indien okselhaar dan een verplichte NEE NEE (en nog een NEE)- stikker op de rug laten plakken.

Brakke Obama | 26-11-08 | 10:22

@Stennis | 26-11-08 | 09:27

Geen toekomstbeeld meer hoor. Tegenwoordig bel ik m'n vaste pizzaboer op, roep 'vreten!' door de telefoon en hang weer op. Via nummerherkenning heeft hij m'n naam en adresgegevens, en uit mijn besteldossier kan hij altijd mijn vast eetpatroon samenstellen, en binnen 15 minuten is de bestelling bezorgd. De koerier weet trouwens ook al dat hij nooit wisselgeld bij zich hoeft te hebben, want ik tip royaal.

OoO | 26-11-08 | 10:21

@ van dal | 26-11-08 | 10:16:
Deze lutser gaat vandaag lekker skien en laat Rouvoet zijn voor wat ie is ... niet te redden er komt elke keer weer een vreemder verhaal uit de CU. Een zwarter regering kon 0031 dan ook niet hebben, of de SGP voegt zich er nog aan toe. Maar menschen dat hebben we zelf gestemd toch ... of niet, of wel, want wie zwijgt stemt toch zeker toe?

Austria Calling | 26-11-08 | 10:20

Austria Calling | 26-11-08 | 10:16
Dat is je goed recht, als je een Hitler terug wilt. En Oostenrijk lijkt me een schitterend land. Ook mooi dat er een overeenkomst is met NL. Maar wat was nou je punt?

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:19

WTF!! Gaat Rauwvoet de bezorgde vader van Nederland worden ............. zorg eerst maar eens dat je eigen huisje geen kruisje(s) meer heeft gast! Voor je het weet ligt je dochter op een matras in een kelderbox! LOL

Hobbykip | 26-11-08 | 10:19

Is het al weer 1 April ??? Dit moet een grap zijn toch toch?

BravoBAT | 26-11-08 | 10:18

ik vind het een hele enge man die rouvoet. neigt nog al naar pedofilie het willen weten van jongeren hoe het zit met hun schaamhaar. laatst had hij ook al zoiets over jongeren die geintresseerd zijn in sex...

Pearly | 26-11-08 | 10:18

Austria Calling | 26-11-08 | 10:14 nee, dat bedoel ik niet. en je krijgt me ook niet die kant op.. lutser.

van dal | 26-11-08 | 10:16

@ Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:13:
Austria staat voor Oostenrijk, het land waar ik woon ... Zalige overeenkomst met Nederland is dat wij hier 100 maal stemmen voor een nieuwe regering en er ook hier geen zak veranderd. Werd maar weer eens tijd voor Onkel Adi?

Austria Calling | 26-11-08 | 10:16

@van dal , CoJoNes
Ik heb geen moeite met centrale registratie of een elektronisch patientendossier, ik vind het eigenlijk een geweldig idee, onder de voorwaarde dat de eigendom daarvan zou echter bij de burger moeten liggen en als burger zou je dan absolute controle moeten kunnen hebben over wie dat in mag zien en alléén in levensbedreigende situaties zou een arts inzage moeten kunnen eisen, waarna hij zich achteraf moet verantwoorden voor de medische tuchtraad als de patient er om vraagt.
Dit dossier, is toch even anders. Jongeren en ouders hebben hier geen inzage in, geen controle over en schoolartsen en hulpverleners kunnen hier observaties vastleggen waarvan je je maar af moet vragen hoe het getoetst gaat worden en wie er vervolgens verder inzage in gaat krijgen. En nee, ik heb geen fidusie in de objectiviteit van schoolartsen en hulpverleners. Schoolartsen zijn gesjeesde huisartsen die een 9-5 baantje ambieren, hulpverleners zijn vaak welwillende, maar meestal niet al te nozele mensen.
Wat mensen verder op blogs en in tv-programmas over zichzelf vertellen is hun eigen keuze, eigen vrijheid eigen verantwoording.

Fimbulvetr | 26-11-08 | 10:16

Kutjespolitiek

oranjerood | 26-11-08 | 10:16

Mr aarsch | 26-11-08 | 10:12 als mijn dochter thuiskomt met de mededeling dat een volwassen vent op school of bij de dokter of waar dan ook naar haar schaamhaar heeft geïnformeerd ga ik er zelf even naar toe.
daarna zal ie hopenlijk wel nadenken voordat ie het weer aan een minderjarig meisje vraagt.. dat klinkt primitief en dat is het ook. lekker primitief even primair reageren.. dat lucht op weet je.

van dal | 26-11-08 | 10:16

@ CoJoNes | 26-11-08 | 09:58
Je hebt helemaal gelijk.
btw
Nog bedankt voor je nzb link van 24 redemption, klopt het dat die 2,29 GB is ?

in de regenjas | 26-11-08 | 10:15

@ van dal | 26-11-08 | 10:10:
Bedoel je de jodenvervolging, met de Joodsche Raet ... Geloof toch dat de Joden zichzelf goedkoop verkocht hebben aan de Duytschers.
Daar heeft de registratiewaan van de Nederlandse bevolking heel goed voor gediend.

Austria Calling | 26-11-08 | 10:14

-weggejorist-

snaphetniet | 26-11-08 | 10:13

Austria Calling | 26-11-08 | 10:12
Je bent mij aan het bestuderen, Austria? Dat is interessant. Het past ook wel in het topic, moet ik zeggen. Ik heb het over controle en geloof, de staat vs nadenken. Wat is je punt?

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:13

Kan Rukkie niet even Rouvoet gaan interviewen en hem zijn schaamhaar laten zien?

Reutel | 26-11-08 | 10:13

mijn compleet nutteloze opmerking werd niet gewaardeerd? *grijnst* nou dan alleen maar Goedemorgen allen!

SwaY | 26-11-08 | 10:13

Bosje of niet , als iemand mijn dochter deze vragen gaat stellen vind ik dat niet gepast .
Beetje de excuus pedo uithangen ,laat kinderen lekker doen en laten wat ze willen.

tijd voor nieuwe verkiezingen! deze onzin moet stoppen

Mr aarsch | 26-11-08 | 10:12

@van dal | 26-11-08 | 10:12
Nee, da's oudgronings.

CoJoNes | 26-11-08 | 10:12

CoJoNes | 26-11-08 | 10:10 en noet is waarschijnlijk niet?

van dal | 26-11-08 | 10:12

@ Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:09:
De ChristenUnie is een christelijk-sociale Nederlandse politieke partij van orthodox-protestantse signatuur ...
Maar om belachelijke reacties sta jij wel bekend ...

Austria Calling | 26-11-08 | 10:12

CoJoNes | 26-11-08 | 10:08
Mensen die nadenken zijn een gevaar voor de staat, zo blijkt.

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:11

Wat een gestapo gebeuren! Werd er een poosje geleden (jaartje of 65 onderhand) niet bij jongetjes in de klas gecontroleerd of ze een voorhuid hadden? Wat een gedrocht is die Rouvoet! Jezus wat eng! De soep zal uiteindelijk wel niet zo heet gegeten worden, maar het feit dat die idioot al zoiets bedenkt! Had Maria schaamhaar toen ze die hippie op de wereld schopte? Hoop het wel voor d'r, want 's winters in zo'n stal met je benen wijd kan toch best fris zijn aan zo'n heilig kutje.

BTW, +1 voor Stennis

TheFlix | 26-11-08 | 10:11

Austria Calling | 26-11-08 | 10:08 het gaat niet om rooms of grefo, het gaat om de drang naar registratie.. verrekte gelovigen.

van dal | 26-11-08 | 10:10

moreel=moraal

CoJoNes | 26-11-08 | 10:10

Ik wil schaamhaaragent worden, waar kan ik m'n CV naartoe sturen?

Jan Aaldrik | 26-11-08 | 10:05 stennis is heel geschikt voor de redactie van spitsnieuws, copy-paste.. klaar.

van dal | 26-11-08 | 10:09

van dal | 26-11-08 | 10:07
Als het om controleren gaat, kun je de papen wel raadplegen, ja. ;)

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:09

We zijn hard op weg naar een politiestaat! Totale controle door de overheid, tot aan je schaamhaar toe. Betalen, bek houden, en alles laten gebeuren. Ga maar lekker slapen, Rouvoet waakt!

[[[Mad.doC]]] | 26-11-08 | 10:08


Behaarde vrouwen zijn hem te heet
te willig met de geur van zweet.
Hij houd van kaal hij houd van koel
als u begrijpt wat ik bedoel.

bijtieakumaai | 26-11-08 | 10:08

Waarom kun je niet gewoon met je DigiD je gegevens inzien en veranderen. Waarom moet je bijvoorbeeld voor erkenning en ouderlijk gezag allerlei kunstgrepen uithalen als je niet getrouwd bent? Is het voor straf omdat je je relatie niet hebt geregistreerd bij de fiscus?
In Nederland bestaat een ernstige wetsongelijkheid voor nadenkenden. Conformeer je je noet aan de gristelijke moreel en zeden, dan heb je minder rechten.

CoJoNes | 26-11-08 | 10:08

Jan Aaldrik | 26-11-08 | 10:05
En hoeveel wat hier wordt geplempt aan wetenswaardigheden, kennis en kwinkslagen, Jan, denk je dat is ontsproten aan de oorspronkelijkheid van de reaguurders?

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:08

@ van dal | 26-11-08 | 10:01:
Sinds wanneer is Andre Rouvoet Rooms Katholiek?
Geloof toch werkelijk dat de man iets van hervormd of grefo ist.
Dat maakt voor mij als katholiek dan ook niets uit, zolang ik maar niet met deze man in de gelijke gemeenschap wordt ingelijfd ...

Austria Calling | 26-11-08 | 10:08

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:04 en ik had het ongevraagd gekregen omdat mijn vader het had.. die roomschen waren huntijd eigenlijk vér vooruit....



1984 van George Orwell is geen fictie, het is een ernstige waarschuwing aan ons allen.

van dal | 26-11-08 | 10:07

Echt waar, Rouvoet moet eens serieuze vragen gaan stellen man. Dit slaat echt helemaal nergens op. Ik roep iedereen op om die idiote vragen niet in te vullen.

En, Rouvoet, je bent een idioot!

Pfft | 26-11-08 | 10:07

god god god wat een gedoe om nix, de dominee controleerde bij ons op school of de voorhuid wel over de eikel gleed. Had te maken met hygiene naar het schijnt.

Reutel | 26-11-08 | 10:07

Ja heerlijk, pedofielie in naam van de wet.
Hoe geloviger aan de buitenkant ,hoe rotter van binnen.

Pfffft | 26-11-08 | 10:06

Als ze die Stennis zijn google afpakken, is hij de helft van zijn verstand kwijt. Klein jattertje.

Jan Aaldrik | 26-11-08 | 10:05

van dal | 26-11-08 | 10:01
Klopt, ook zoiets. Je moet je actief uitschrijven, anders blijf je in bezit van het Roomsche.

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:04

Sow,..... O jah joh"? Damz.. Goedemorgen.. Rouvoet kan er beter voor zorgen dat permanente ontharing in het ziekenfonds komt.. ik zeg... iedereen kaal!

SwaY | 26-11-08 | 10:04

Fleischbaum heeft een heel sterk punt. Rouvoet wil zich met ieder kind van NL bemoeien maar weet niet wat zijn eigen kind uitvoert.
Hij klinkt als een dieetist die zelf 140 kilo weegt.

Vogelbeest | 26-11-08 | 10:03

ahhhhh het kwartje is zojuist gevallen ...,
De jeugd vertoont een ongezonde interesse voor sex,
-> cultiveren van je schaamhaar is een token van deze abnormalie,
-> schaamhaarregistratie om te meten of beleid werkt.

(Of zou het echt zijn om vroegtijdig levercirrose, ziekte van addinson, etc op te sporen, lijkt me dat er dan wel meer mis is)

Kabouter Klop | 26-11-08 | 10:01

CoJoNes | 26-11-08 | 09:58 toen ik mijn zoon ging aangeven na zijn geboorte, toen bleek dat ie automatisch de toevoeging RK bij geloofsovertuiging kreeg, alleen omdat ik dat had.. ik had er nooit bij stilgestaan dat ik daarmee geregistreerd stond. had er ook geen last van.
maar ik heb de aangifte even onderbroken om het bij mij te laten schrappen...

van dal | 26-11-08 | 10:01

Volgende verkiezingen de kale kutjes partij? Partij voor de Dieren is ook gelukt...

Brakke Obama | 26-11-08 | 10:01

WTF!

desmodus | 26-11-08 | 10:01

Gewoon nog een klein - geyl - stapje naar het Alziend Oog. Onze overheid moet weten wie we zijn, waar we gaan en staan, wat we we waar uitgeven, met wie we bellen en mailen, wat er gezegd wordt, wat ons medisch dossier is, wat ons DNA is, en uiteraard hoe lang ons schaamhaar is. Waarom? Strijd tegen terrreur. Efficiëntie. Crimefighting. Blabla. 100% controle op alles en iedereen. De natte droom van iedere bureaucraat.

Zeddegeizot | 26-11-08 | 10:01

-weggejorist-

kolonel klootoog | 26-11-08 | 10:01

Stennis | 26-11-08 | 09:27
heeft gelijk.

Vogelbeest | 26-11-08 | 10:00

CoJoNes | 26-11-08 | 09:58
Helemaal mee eens. De betutteling en controle neem onderhand bizarre vormen aan.

Jaap de Paap | 26-11-08 | 10:00

Hoi, hier ben ik weer!
Ik heb even een onderzooek gedaan en de meeste meisjes hier op de OBS zijn kaal. Éen meisje uit groep acht heeft wel wat dons, maar niets dat in de weg gaat zitten.

Ja, alles voor de wetenschap.

Teen | 26-11-08 | 09:59

Ja godsdienst en pedofiele zijn nu eenmaal nou aan elkaar verbonden.

hou-ut | 26-11-08 | 09:59

*gaat snel kijnen of neushaar ook onder de term schaamhaar valt*

Austria Calling | 26-11-08 | 09:58

@van dal , Fimbulvetr
En dan vinden mensen het vreemd dat ik er problemen mee heb dat het burgerservicenummer wordt afgegeven aan nieuwgeborenen. Vroeger kreeg je op je 15e je sofi-nummer en dat was vroeg genoeg. Waarom moet van een kind alles geregistreerd worden? Omdat 2% van de ouders er een teringzooi van maakt? Kom nou.
Het is niks minder dan het vanaf zo jong mogelijke leeftijd tracken en tracen van alle inwoners. Een beetje ouder zou ernstig bezwaar moeten maken tegen zo'n dossier, juist als je niks te verbergen hebt. Helaas snappen maar weinig mensen die logica.

CoJoNes | 26-11-08 | 09:58

STENNIS: Super!

Struisvogel | 26-11-08 | 09:58

Fimbulvetr | 26-11-08 | 09:44
Je snijdt een interessant punt aan. Veel van wat vroeger door overheden of onnderzoekers moeizaam naar de oppervlakte werd gehaald ligt tegenwoordig aan de oppervlakte. De shows van Oprah Winfrey en Dr. Phil zijn een sprekend voorbeeld van hoe extreem de gedragscontrole geïnternaliseerd is en hoe gewoon we het inmiddels vinden om het allemaal zelf te doen en onszelf te etaleren, tot in de kleinste details. De blogs van vandaag zijn zelfopgerichte biechtstoelen van waaruit we onze zonden belijden naar de hele wereld om ons heen in plaats van enkel meneer pastoor of meneer de kapelaan.
Wat zo beangstigend is aan dat EKD is dat het in eerste instantie uit integere motieven is opgestart. Het zou simpelweg een electronische bundeling zijn van reeds bestaande papieren artsendossiers, en enkel toegankelijk voor jeugdartsen. Maar de hulpverlening in den brede, hongerig naar plaatjes en cijfers, probeert hier nu een poot tussen de deur te krijgen en het dossier voor hele andere doeleinden te gebruiken.
Dat het een stokpaardje van de CU en van Rouvoet is, begrijp ik volkomen. Dit is precies zoals christenen het graag zien, instrumenten om de eigen normen en waarden op te leggen. De hulpverlening, afhankelijk van het genereren van 'problemen' en daarmee het genereren van overheidsfinanciering hoereert dan graag natuurlijk.

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 09:57

.... De Kamer debatteert vandaag over de kwestie. De PvdA wil ‘niet op de stoel van artsen gaan zitten’, zegt Kamerlid Samira Bouchibti. ,,Ik heb er vertrouwen in dat een arts weet waarom hij om bepaalde informatie vraagt....

Ach ja schoolartsen, ik was op mijn 6e motorisch gestoord, ik kon niet huppelen, ik had nog nooit van mijn leven gehuppeld en de schoolarts verbood het mijn moeder voor te doen hoe het moest.
Op mijn 14e had ik een vergroeide rug, dat kwam door mijn rugzak, diagnose van de schoolarts. Ze stelde dit vast omdat mijn shouders ongelijk opkwamen bij bukken-strekken. Dat ik al 6 weken bij een fysiotherapeut liep omdat tijdens een internationaaltoernooi mijn shouder uit de kom was geweest deed volgens de schoolarts niet ter zake.
Ach ja, van motorisch gestoord tot jeuginternational met een vergroeide rug, als het aan de schoolartsen ligt is er hoop voor gehandicapten en ja Samira Bouchibti ik heb alle vertrouwen in informatie die onvrijwillig wordt opgeslagen, daar gebeurt nooit iets fout mee hé?

Fimbulvetr | 26-11-08 | 09:56

Dit land hólt achteruit.

Struisvogel | 26-11-08 | 09:54

van dal | 26-11-08 | 09:52
Yes! Hij doet het. Dank u wel. :)

Kartoffels | 26-11-08 | 09:53

wat n stelletje zieke geesten daar in den haag, hun perversiteiten ventileren dmv een zogenoemde registratie. We leven in n zieke maatschapij, met zieke mensen aan de top, gatverdamme zeg, nederland glijd HEEL SNEL AF.

Jointdale | 26-11-08 | 09:53

Las het in de krant, echt ziek.

Reez | 26-11-08 | 09:53

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 09:42

Maar na een tijdje zal blijken dat de eerste cijfers van de postcode toch handig zijn om gerichter beleid op te maken. In verband met de sturing ter optimalisering.
En dan nog een cijfer, dan een letter en och, ook het huisnummer is toch een soort van anoniem.

zovoklets | 26-11-08 | 09:52

Kartoffels | 26-11-08 | 09:51 spatie - enter achter de url..

van dal | 26-11-08 | 09:52

Rouvoet straks lekker fappen in het donker op de wc "O, in het dossier staat of ze haar boven hun clit hebben of niet, rrrrrr". Smeerkees. Daar heeft niemand iets mee te maken en het zegt ook niks. Ik heb geen haar op mijn rug, moet ik dan naar het GGD? Rot toch op man. Geen schaamhaar scheelt gewoon elke week 10 minuten scheren.

Pikkestrijder | 26-11-08 | 09:52

Korreltje Zout | 26-11-08 | 09:49
"Forbidden

You don't have permission to access /terri-welles-classic-playmate/13.jpg on this server."
Verdorie.

Kartoffels | 26-11-08 | 09:51

Heeeeerlijk, het kale kano topic van de week!

KaiserSoza | 26-11-08 | 09:51

Sjoh wat hebben ze het druk in Den Haag...
wel een leuk galgje woord: Schaamhaarregistratie :)

Kris | 26-11-08 | 09:51

Op een goeie booreiland groeit geen gras.

Kartoffels | 26-11-08 | 09:50

Hé Fleisch, ben je inmiddels al genezen van je trauma dat de dokter pas toen je 17 was ontdekte dat je balletjes nog niet ingedaald waren? Lukt het neuqen nu je wat ouder geworden bent een beetje?

DubbelzouteSalmiak | 26-11-08 | 09:49

CoJoNes | 26-11-08 | 09:47
Nee, het is een medisch dossier en de PvdA vindt het OK!

Fimbulvetr | 26-11-08 | 09:49

Voel ik hier een een typisch Gristelijk gevalletje Epe??

Vuilniswagen | 26-11-08 | 09:49

Opsporing verzocht 2012
En wat weten we van de verdachten?
Nou niet veel maar wel het volgende

Verdachte 1 droeg bruin, licht krullend schaamhaar.
Verdachte 2 droeg zijn kruis kaal.

Waarschuwing : De verdachten kunnen agressief reageren bij spontane controle.

SheriffSharif | 26-11-08 | 09:49

CoJoNes | 26-11-08 | 09:47 nét boven je.. vooral dat stukje waarin men aangeeft ervanuit te gaan dat je geen bezwaar hebt en het dus ook maar niet vraagt...

van dal | 26-11-08 | 09:49

Ach, voor Teen is dit wel een uitkomst...

Hellsmurfje | 26-11-08 | 09:48

"Wat doet buurman nu, buurman?"
"Nee sorry, ben van de schaamhaarpolitie."
* geyle neuqseks volgt*

Kartoffels | 26-11-08 | 09:48

kolonel klootoog | 26-11-08 | 09:46 flikker eens op met je comment-serie.

van dal | 26-11-08 | 09:48

Release in NL is al uitgesteld, misschien dat Rouvoet nog een verbod er doorheen weet te jagen op deze film voor ie 11 dec in NL uit komt
www.youtube.com/watch?v=3I33SY1XvJ4

whiteguy | 26-11-08 | 09:48

Kun je als ouders bezwaar maken tegen het EKD? Waarom zou ik mijn kind nu al willen opzadelen met een levenslange registratie.

CoJoNes | 26-11-08 | 09:47

[quote] Werkt u niet mee? Toch een dossier!
Het feit dat u geen antwoord hoeft te geven op de vragen over bijzondere persoonsgegevens, betekent niet dat er geen dossier wordt aangemaakt. Elk kind krijgt zodra het geboren wordt een Burger Service Nummer (BSN) toegewezen. De jeugdgezondheidszorg plaatst dit nummer in een blanco dossier.

Door hulpverleners zal dit blanco dossier gaandeweg gevuld worden met informatie uit – bijvoorbeeld – consultatiegesprekken, huisbezoeken of via de verloskundige. Deze gegevens kunnen door medewerkers van de jeugdgezondheidszorg ingevoerd worden in het dossier, ook al weet u daar niets van. Zij zullen u voor de verwerking van deze gegevens geen toestemming vragen omdat ze ervan uit gaan dat u hier geen problemen mee heeft." [/quote]

deze zou ik wel eens wettelijk getoetst willen zien...

van dal | 26-11-08 | 09:47

Kom kom. Zo'n vaart zal het niet lopen.

zovoklets | 26-11-08 | 09:46

-weggejorist-

kolonel klootoog | 26-11-08 | 09:46

Je zou de kamerleden die tijdens dit debat eigenlijk zouden willen fappen de kost moeten geven....

R.B.Scott | 26-11-08 | 09:45

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 09:42
Heet dat niet www.hyves.nl....?

Fimbulvetr | 26-11-08 | 09:44

Rouvoet de gristenhond. God bestaat niet. Jij denkt van wel. Sukkel.

hoepla | 26-11-08 | 09:44

Weiiiirrrrd... of om met Alice in Wonderland te spreken: Curiouser and Curiouser.

Van Druten | 26-11-08 | 09:38 Het rare is dat als je écht een vijgeblad op je edele delen zou plakken, je zou vergaan van de jeuk. Ik heb een vijgeboom in mijn serre en weet van het jaarlijkse terugsnoeien (van de boom he) dat vijgebladen hartstikke irriterend zijn...

campion | 26-11-08 | 09:43

Fleis +1 voor "Op een goeie racebaan groeit geen gras!"

deropofderonder | 26-11-08 | 09:43

www.ouders.nl/mjur2008-ekd.htm
"De jeugdgezondheidszorg is van plan om met alle verzamelde gegevens onderzoek te doen naar trends en ontwikkelingen bij de jeugd. Zij zal hiervoor in een landelijke informatiebank alle dossiers geanonimiseerd opslaan. Door middel van deze dossiers krijgen beleidsmakers inzicht in de gezondheidstoestand van de jeugd."

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 09:42

Mij lijkt een polletje op zijn plaats... Hoe ziet het er nou uit bij de dames tegenwoordig??

Geschoren? Bos? Oerwoud? trim? Landingsbaan?

diek | 26-11-08 | 09:42

Wat is het volgende?
Verbod op schaamhaar scheren tot je 18e?

RechtseRotzak | 26-11-08 | 09:39

Stennis | 26-11-08 | 09:27
kom kom, het gaat hier om een dossiertje waarin van tieners het hebben van schaamhaar, alcohol- en druggebruiken en hun sexuele gewoonten worden vastgelegd:
Shamilia 14 jaar, normaal stevig zwart schaamhaar, thans slordig geschoren. Voorkeur voor breezers in ruil voor orale sex, anale penetratie voor 15 Euro opwaardering beltegoed. Heeft voornamelijk sex in kelderboxen, blowt incidenteel en snuift af en toe lijm.
Fleur, 17, vlasbond Brazillian wax, voorkeur voor witte wijn met ijs en bier, weekend drinker. Heeft onregelmatig sex op hockytoernooien, vermoedt dat ze condoomsgebruikt, maar kan zich dit niet altijd herinneren.
Jan, groezele dot in de schaamstreek, 17 jaar, werkt in een paling rokerij. Sexuele handelingen beperken zich tot masturbatie, soms in het openbaar. In het weekend excesief cocaine gebruik en 15 - 25 biertjes per avond.
Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen....

Fimbulvetr | 26-11-08 | 09:39

Het is het jaar 2034.

In de koude vochtige kelder zit een man, vastgebonden op een stoel. Hij is versuft van de zware klappen op zijn hoofd. Afgezien van de broek die op zijn knieën hangt is de man naakt. Hij zit onder de schrammen en blauwe plekken.

De deur gaat open. Oberkommandant van Zeden en Gezin Roufut stormt naar binnen en gooit een oud EKD dossier naar de man. "Krulletjes! Krulletjes!! Hier staat krulletjes op je 12e!!! Weet je wat krulletjes betekenen? Een kamp in Drenthe!"

De man kreunt. "Ik heb niets verkeerd gedaan meneer. Krulletjes zijn natuur. Zo hebben mijn ouders mij geschapen."

Roufut mept de man keihard in zijn gezicht. "Je ouders? De duivel zal je bedoelen! Echte mensen hebben geen krulletjes! Zo heeft God het niet bedoeld!! Jij ondermensch! Steil schaamhaar, dat is de norm!"

De man bloedt uit zijn neus en mond. "En waarom heb je je kaal geschoren?!" schreeuwt de Oberkommandant, "je weet dat dat sinds 2018 verboten is!!!".

...

mail cheauvinist pic | 26-11-08 | 09:39

@ R.B.Scott | 26-11-08 | 09:33
gewoon scheren en wassen met peterolium schijn te helpen volgens mijn voorouders zaliger.

in de regenjas | 26-11-08 | 09:38

Het blijft onduidelijk: hebben Adam en Eva nu hun edele delen geschoren of niet? Blijft altijd maar verborgen achter dat vijgenblad. Stel dat Eva een kale doos had, dan mag dat ook nu geen probleem zijn, toch?

Van Druten | 26-11-08 | 09:38

Ik heb de ziekte van Edel, maar haar op mijn ballen dan op mijn schedel!
O1 | 26-11-08 | 09:10

Het is: "... de ziekte van Hedel..."

pb.ning | 26-11-08 | 09:37

Onder luidt applaus nemen wij allen afscheid van onze privacy. Hoe ver moet dit gaan? Wanneer stopt onze regering met het bemoeien en betuttelen? Hoe zit het met het arts-patient vertrouwen wanneer zo'n akelig mannetje uit Den Haag over je schouders meekijkt? Ik denk dat als een arts vaststelt dat er geen schaamhaar groeit, hij ter plekke wel bepaald over behandeling nodig is, daar heeft ie geen minister voor nodig.

Opzouten die hele zooi daar in Den Haag...

*Verliest het geloof in de Nederlandse staat*

AltijdEenMening | 26-11-08 | 09:36

Dit is te ziek voor woorden, dat Kind is het helemaal kwijt, verloren. Beter zoekt ze hulp.

Kop Koffie | 26-11-08 | 09:36

@verpauperaar : Stennis heeft een punt, laat hem ( en maak je toetsenbord eens schoon, het lijkt wel jus d'orange )

!wijZ | 26-11-08 | 09:36

Jezus dit kan toch niet , en tot 19 (d.w.z. ook als je 18 bent, dus legaal volwassen). Die Gristenrefo is helemaal doorgeslagen.....

Carpa | 26-11-08 | 09:33

"Op een goeie racebaan groeit geen gras!"
Whahaha

Meneer | 26-11-08 | 09:33

Als ik hééél stil zit en richting m'n lul kijk is het daar een gezellig bewegende en krioelende bende.
Wat het is weet ik niet,maarals m'n haar daar weg is zijn er een hoop beestjes dakloos.

R.B.Scott | 26-11-08 | 09:33

Het blijft natuurlijk de ChristenUnie.

!wijZ | 26-11-08 | 09:32

Rouvoet met een flinke paal in zijn broek. "Nou Rianne, laat je broekje maar even zakken. Mama en ik willen even zien hoe het met je schaamhaar gesteld is. Kom maar iets dichterbij, want je vader kan het nog niet goed zien"

jan met de korte lul | 26-11-08 | 09:31

stennis, lutser dat je bent, wat hebben we nou aan zo'n post, ga eens wat nuttigs doen ofzo

verpauperaar | 26-11-08 | 09:31

Dit is er blijkbaar dus al doorheen, itt het EPD, waar we nog een paar weekjes tijd hebben om bezwaar te maken.

Gezien de enorme blunders die de overheid maakt op het gebied van ICT (lees zo'n beetje alle vorige jaargangen GS) is de schaamhaarregistratie voor kwaadwillende pedo's alsof ze in het paradijs zijn gekomen. De overheid houdt een catalogus bij waaruit iemand als een ware connaisseur de slachtoffertjes kan zoeken op de eigen specifieke voorkeur.

"Leuker kunnen we het niet maken..."

Zijdezacht | 26-11-08 | 09:31

Stennis | 26-11-08 | 09:27
Knap stukje, Stennis. Het lijkt erop dat het zo zal gaan. Het net sluit zich gestaag.

Jaap de Paap | 26-11-08 | 09:29

If there is fluff on the muff, she's old enough.
Een gezegde dat helaas niet meer opgaat in de praktijk.

Korreltje Zout | 26-11-08 | 09:29

yeyeye

Fimbulvetr | 26-11-08 | 09:29

Volgens mij werd dit vroeger ook al geregistreerd. Een vriendinnetje van mij onthaarde zich daar voor een weddenschap met ontharingsmiddel voor het onderzoek dat je in de tweede brugklas hebt en die werd stevig aan de tand gevoeld door die GGD-taarten over wat er de bedoeling van was en dat dit een kruisje kon opleveren in haar dossier.

henriette | 26-11-08 | 09:29

@vangodlos,
Dat zal het geweest zijn, hij kwam vanochtend onder de klamme lappen vandaan met een bos haar tussen z'n tanden. En vroeg zich toen af:"die aardige buurjongen die gisteren op bezoek was had ook al haar tussen z'n tanden, was dat van m'n vrouw of m'n dochter?". Gewoon vragen kan natuurlijk niet, sex is tenslotte taboe, dus via een slinkse omweg....... (en over de voorbips van jong nederland) toch maar op zoek naar het antwoord.

koolteer | 26-11-08 | 09:27

niet helemaal on topic, maar toch een illustratie van de regelzucht van Nederland:

Hoe ziet jullie toekomst eruit als je de nieuwe elektronische identiteitskaart op zak hebt?
Een klein voorproefje:

Telefoniste : 'Pizza Hut, goede morgen.'

Klant: 'Goede morgen, ik wil een paar pizza's bestellen.'

Telefoniste: 'Mag ik uw Burgerservicenummer, meneer?'

Klant: 'Dat is 222 0033653 52.'

Telefoniste : 'Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 0475-65 25 32. Vanuit welke locatie belt U ons?'

Klant : 'Euh.... ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?'

Telefoniste: 'Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.'

Klant: (zucht diep) 'Goed dan! Mag ik twee pizza's met ham, mozzarella en...'

Telefoniste: 'Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.'

Klant: 'Hoezo?'

Telefoniste: 'U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan.'

Klant: 'Oei! Wat raadt u mij dan aan?'

Telefoniste: 'Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.'

Klant: ' Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?'

Telefoniste: 'Uw vrouw heeft onlangs het boek 'Lekkere recepten met soja ' in de lokale bibliotheek geleend'.

Klant: 'Oké... stuurt u daar dan twee van. Voor mij en mijn vrouw.'

Telefoniste: 'Goed. Dat kost samen dertig euro.'

Klant: 'Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is....'

Telefoniste: 'Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen.'

Klant: ' Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert.'

Telefoniste: 'Dat zal niet lukken, meneer, er staat niets meer op uw bankrekening.'

Klant (boos): ' Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza's en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het'?

Telefoniste: 'U krijgt de pizza's over een uur bij u thuis. Hebt u haast, dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza's per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer.'

Klant (getergd): 'Hoe weet u dat ik een motor heb??'

Telefoniste: 'Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt.'

Klant: '@#%/[email protected]&?#!'

Telefoniste: 'Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn.'

Klant: (Sprakeloos)

Telefoniste: 'Nog iets anders, meneer?'

Klant: 'Neen... Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat.'

Telefoniste: 'Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven.... wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? Die moet u natuurlijk wel betalen, maar...'

Klant: hangt op

Stennis | 26-11-08 | 09:27

Geachte heer Rouvoet ik ben 43 en kaal mijn vrouw is 39 en ook kaal zijn wij nu ziek of houden wij tijdens orale spelletjes misschien niet van haren in de mond ?
Mijn dochters zijn in de 20 maar die mag u zelf wel vragen of ze kaal zijn of een bos of een streepje hebben, ik wil dat namelijk niet weten.
ps
Wanneer u het lef heeft om hun dat te vragen hoop ik dat u een aanvullende verzekering hebt, zware christengek dat je bent.

in de regenjas | 26-11-08 | 09:27

Moet kunnen zo'n persoonlijk opschrijfdossier in gekoppelde databanken.
Niets te verbergen als je geen crimineel bent of wilt worden.

zovoklets | 26-11-08 | 09:26

Gaat ie straks ook de schedels van je kinderen opmeten om te bepalen of ze uberhaupt wel mogen leven? Rouvoet is hard opweg om de 2e Vogelaar te worden : knetterGack.

bello | 26-11-08 | 09:25

he nee, jus d'orange over mn toetsenbord...

verpauperaar | 26-11-08 | 09:24

Teen | 26-11-08 | 09:23
Moet dat van je geloof?

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 09:24

Ik heb alles geschoren. behalve mijn ballen. Daar heb ik alles laten groeien vanaf mijn elfde.

Teen | 26-11-08 | 09:23

Een verontrustende volgende stap in het verder betuttelen van gezin en individu. De minister ziet zich gesteld tegenover een aantal maatschappelijke problemen, zoals het stijgend alcoholgebruik, en de reactie is om het controleren en registreren van het individu verder op te voeren.
De neiging van de overheden om controles en registraties tot in de privésfeer door te laten lopen en steeds verder te verfijnen, alsmede de verwevenheid van die overheden met de menswetenschappen is reeds in 1977 'haarfijn' uit de doeken gedaan door Jacques Donzelot in zijn boek 'La Police des Familles":
fr.wikipedia.org/wiki/Jacques_Donzelot...
Rouvoet past, zeker als je kijkt naar zijn achtergrond, perfect in het beeld dat in dit boek geschetst wordt. Het 'zichtbaar maken' ligt in de lijn van de christelijke biechtcultuur, waarin alles op tafel moet en dient te worden ontleed, alles gericht op het opvoeren van de controle. Het moralisme van de christen gaat hier hand in hand met de normativiteit van de wetenschapper.

Schoorsteenveger | 26-11-08 | 09:22

Die gekke PNVD-partij zou dit mooi kunnen gebruiken in hun campagne als smoes.

Kartoffels | 26-11-08 | 09:22

maar je zal toch maar de dochter zijn van rouvoet..

van dal | 26-11-08 | 09:21

Wat een vies mannetje.

No-Life | 26-11-08 | 09:20

@Mijnheer Rouvoet: Dit is echt allemaal te zielig voor woorden..
Hoe is het eigenlijk met het schaamhaar van uw eigen vrouw?? Kaal, streepje, plukje of gewoon een oerwoud? En wat zou u het liefste zien bij uw eigen vrouw?

vangodlos | 26-11-08 | 09:18

Zie je wel, het is gewoon taliban, maar dan de Gristelijke versie... Zouden ze daar in de bijbelbelt ook papaver telen???.

Gifkikker | 26-11-08 | 09:18

James Bond heeft ook een voorkeur:
Shaven not furred

PjottervanK | 26-11-08 | 09:16

Agent327 | 26-11-08 | 09:12
Goed opgemerkt. Helaas telt dat niet voor de wat jongere kinders want hun DNA heeft hij al.

tada | 26-11-08 | 09:16

jaja gods wegen zijn ondoorgrondelijk

veel vaak en vet | 26-11-08 | 09:15

de smeerpijp.

Ali Bi | 26-11-08 | 09:15

zeau, zeau, de gristenhond in de bocht...

erem | 26-11-08 | 09:13

Een V'tje....

peterweethetbeter | 26-11-08 | 09:13

Agent327 | 26-11-08 | 09:12 je moet toch wel een agent zijn om daaraan te denken..

van dal | 26-11-08 | 09:12

@van dal | 26-11-08 | 09:07
Beter geen plukjes, heeft hij namelijk gelijk je dna.

Agent327 | 26-11-08 | 09:12

Misschien hebben ze NOG geen schaamhaar? Misschien is het wel: ze hebben geen schaamhaar MEER. Wat een onwaarschijnlijk randdebiel zeg daar in Den Haag. Opzouten, en wel snel graag!

JohnnyBGood | 26-11-08 | 09:11

Ik bef liever een kaal (geschoren) kutje dan een sjagdoos hoor!

Wim-Lex | 26-11-08 | 09:10

Echt ongelofelijk..
Ik weet het niet van mijn dochter, wil het niet weten en een ander hoeft dat zeer zeker ook niet te weten, cq er op te letten.
Diep heb ik gezocht in redenaties zoals onderzoek bij kindermisbruik en vinden van schaamhaar in onderbroek van verdachten maar ko9n uiteindelijk maar tot één conclussie komen,
we worden als beesten beschreven en behandeld!
Dit maakt me enorm kwaad.

LifeCatcher | 26-11-08 | 09:10

Ik heb de ziekte van Edel, maar haar op mijn ballen dan op mijn schedel!

O1 | 26-11-08 | 09:10

"Uit ons dossier blijkt namelijk dat er ook op haar voorbips niets groeit. Niks om u zorgen over te maken hoor. Ies moderne cultuur. Op een goeie racebaan groeit geen gras!"
En maar hopen dat je hier een reactie op krijgt he Fleishbaum?
Als je maar voor het hekje mag!

cjg | 26-11-08 | 09:10

Annonico | 26-11-08 | 09:06
Beter nog: knip het af (als je het hebt) en draai 'r een shaggie van. Beetje wiet er in en opsturen. Wordt-ie helemaal gek.
*zoekt naar het adres*

De 11e man | 26-11-08 | 09:09

Ja, als je op je 16e nog geen schaamhaar hebt ben je levensgevaarlijk ziek, dat weet toch iedereen..

pykenike | 26-11-08 | 09:08

Gertjan Verbeek heeft schaamhaar op z'n hoofd, telt dat ook? Of mag je van Rouvoet niet voetballen op zondag?

patat - generatie | 26-11-08 | 09:08

Annonico | 26-11-08 | 09:06 geen foto's.. plukjes.

van dal | 26-11-08 | 09:07

voel ik hier een nominatie, lutser van het jaar aankomen? rouwvoet heeft mijn stem alvast

kapodtmaker | 26-11-08 | 09:07

Die gristenhond kan aan zijn eigen dominee vragen of alle kindertjes in de buurt al schaamhaar hebben. Dat is tenslotte de aangewezen persoon om het te weten.

open_deur | 26-11-08 | 09:07

Linkse actievoerder in mij spreekt: Laten we foto's gaan sturen van ons schaamhaar naar Rouvoet!

Annonico | 26-11-08 | 09:06

Enkeltje TBS voor Rouvoet?

koudje | 26-11-08 | 09:06

Zo. Zelfs de furher eiste 60 jaar geleden deze info niet.

Weeraanmelden | 26-11-08 | 09:04

de christen NSB marcheert door!.
Sieg rou.

cynic | 26-11-08 | 09:04

You've GOT to be shittin' me!

OpperGek | 26-11-08 | 09:04

Lekker ding die Rianne.

wao-ertje | 26-11-08 | 09:04

Fleischbaum=minkukel

OudeLul | 26-11-08 | 09:04

En, Rouvoet; als het gras gaat groeien kunnen de palen erin.
( Kluivertmodus off)

fuckje | 26-11-08 | 09:03

Christenpedo?

DeLex | 26-11-08 | 09:03

Ziek!!!!!

rokertje | 26-11-08 | 09:02

hahaha grappig stukje +1

Rouvoet -1000

SendByGod | 26-11-08 | 09:02

De goede man wordt steeds (godsdienst)waanzinniger.

Agent327 | 26-11-08 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken