Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Allo Allo, ici le bateau de Greenpeace

Happy hunting...Greenpeace gaat gewoon vrolijk verder met het dumpen van rotsblokken in de Noordzee met de bedoeling vissersboten moedwillig te laten kapseizen. Want een haring is voor de Zodiac Cowboys meer waard dan een mensenleven. Greenpeace-directeur Liesbeth van Tongeren mag dan -geschrokken door alle commotie- glashard ontkennen dat er nog steeds kolossale granietblokken in zee worden gestort, maar ondertussen stoomt het actieschip Noortland op naar het Sylter buitenrif. Misschien een ideetje Hr. Ms. Walrus richting actiegebied te sturen. Mocht die niet in de buurt zijn, is het wellicht voor minister Verburg een idee even contact te leggen met haar Franse collega. Die weten wel raad met Greenpeace. Hierbij de coördinaten van het actie-gebied: 54º 45.8′ N 007º 11.1′ E, 54º 44.4′ N 007º 18.7′ E, 54º 39.9′ N 007º 14.5′ E, 54º 40.5′ N 007º 10.5′ E 54°47,3′ N 007°13,1′ E, 54°44,0′ N, 007°19,9′ E, 54°54,2′ N 007°13,1′ E, 54°52,9′ N 007°17,7′ E 54º 40,1' N, 007º 20,1' E, 54º 42,4' N, 007º 21,8' E, 54º 44,3' N, 007º 19,2' E, 54º 41,8' N, 007º 16,6' E Bonne chassé...

Reaguursels

Inloggen

Wie heeft er een onderzeeër? FF die roeiboot van Greenpeace torpederen dan!

Mariobros | 06-09-08 | 16:32

Prima actie van Greenpeace. Die sleepnetten verzieken ook de bodem. Als ze de helft van de noordzee volgooien met rotsblokken, dan kan straks in de andere helft misschien eens vis worden gevangen die groter is dan 25cm..

Tam Tam | 06-09-08 | 14:03

@said_fred | 06-09-08 | 11:15
Nu heb ik een uur lang naar paupers zitten kijken die graag mijner willen worden. Maar wat is je punt nu?

Saxon | 06-09-08 | 12:46

@ sjors_dobbeljoe | 06-09-08 | 05:42
"waarom kweken we die visjes niet gewoon?"
Dat gebeurt ook al, maar dat kan ook al niet volgens dezelfde luitjes als ik mij goed herinner.
Het betreft enkel weer de gebruikelijke publiciteittrekker.
Het protserige glaspaleis aan de gracht en de duizenden "weldoeners" doen het echt niet uit louter tijdverdrijf of hobby maar voor cold hard cash en hun hypotheek moet tenslotte ook betaald worden.
En daarbij is structureel tegen alles, maar vooral tegen hetgeen even goed uitkomt.
video.google.nl/videoplay?docid=-30958...

said_fred | 06-09-08 | 11:15

En terecht, lekker dumpen die blokken. Als we al niet meer met pijl en boog op reetjes jagen waarom kweken we die visjes niet gewoon?

sjors_dobbeljoe | 06-09-08 | 05:42

@Saxon,

Hopelijk ligt er binnenkort een opgeblazen RW bij.

Elvis_Presley | 06-09-08 | 02:48

- teruggejorist - | 05-09-08 | 19:35
Die boten kapseizen niet. De zeebodem ligt allang vol met stenen, scheepswrakken, vliegtuigen uit WWII....
Heb jij recentelijk nog gehoord van een omgeslagen bootjes daardoor? Laat je toch niet zo dis-informeren door die CDA kliek man. Ga zelf eens logisch nadenken.

Saxon | 06-09-08 | 02:16

En wat voor bewijs is daarvoor, behalve een suffig stukje in de televaag? Die foto is van een week geleden ofzo...

mjuh | 06-09-08 | 00:29

Al dat gezeur over die actie. De Noordzee is al helemaal leeg gevist. Waarom niet een paar blokken erin gooien on dat beetje vis dat er nog is te beschermen? Of moeten we het maar aan de vrije markt over laten en ook de laatste vis wegvissen?

copfaria | 06-09-08 | 00:03

Kunnen ze die steentjes niet op aanwijzing van waterstaat hier voor de kust neerleggen, dragen ze ook eens een steentje bij. Krijgen ze van mij nog symphatie ook.

Houtbar | 05-09-08 | 19:39

Wacht maar af. Als er straks visser in het water flikkeren en verzuipen heeft Greenpeace een probleem. Niet zozeer de rechtszaken want ze hebben geld zat en lullen zich wel uit een veroordeling maar het grootste probleem zijn het aantal leden dat ze zullen verliezen. Hoeveel zijn ze er niet kwijtgeraakt na hun onterechte beschuldiging over het olieplatform Brent Sparr?

- teruggejorist - | 05-09-08 | 19:35

@ Koud flesje Alfa | 05-09-08 | 09:21
JA, je bent nu medeplichtig!

Houtbar | 05-09-08 | 19:32

Wacht maar tot the Sea sheperds komen, dan wil ik die vissers nog eens horen piepen

Markiezin de Sade | 05-09-08 | 17:07

De Noordzee bodem ligt bezaaid met stenen, scheepswrakken en wat al niet. Vissers weten dat en blijven daar weg met hun sleepnetten. Die netten gaan daar stuk van, schepen die omslaan is gewoon gelul.
Mooi dus dat ze hier weg blijven. Zeker daar ze er toch al niets te zoeken hadden.
*Steentje gaat bijdragen en geld overmaakt aan GP*

Saxon | 05-09-08 | 17:06

hulde aan de groene vrede, als ik een goed bootje had zou ik ook mijn steentje bijdragen

pinkindian | 05-09-08 | 16:45

-weggejorist-

Brynnar | 05-09-08 | 16:19

@makkie | 05-09-08 | 14:44,
Ik zou zeggen, lees nog eens alle comments door, incluis die van mij, daar leg ik duidelijk uit wat ik bedoel. Ik heb geen zin om twee keer dezelfde discussie te voeren.

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 16:11

Greenpeace waren ook al zulke eikels bij de Brent Spar. Bewust misleiden en uiteindelijk blijkt afziknken de beste oplossing te zijn geweest

knurfie | 05-09-08 | 15:45

- 1 Voor de domme hollanders :) Dat zal ze leren zoveel van de vadsige haring te eten!

//\//\attie | 05-09-08 | 15:20

Ik als vis zou het ook niet echt prettig vinden om een granietblok op mn hoofd te hebben

frietgeur | 05-09-08 | 15:06

+1 voor kritisch_rechts

WaitingLine | 05-09-08 | 15:02

@Joost Maghetweten | 05-09-08 | 11:44
Sinds wanneer doet Greenpeace geheimzinnig? Ze hebben vooraf zowel de vissers als de minister ingelicht en de exacte locatie doorgegeven. Niets geheimzinnigs aan. Ik ga ervan uit dat Greenpeace dit een legitieme actie vindt. Dat vindt ik ook.

makkie | 05-09-08 | 14:44

kritisch_rechts | 05-09-08 | 13:17

Als dat zo is, waarom roept GP dat dan niet? Arrogantie? Da's precies het probleem met linksige clubjes. Die vissers aanspreken zoals je zelf doet kan GP niet want i.d.d. ze vertonen 'links' gedrag (zielig en slachtoffer en intussen asociaal, zou kunnen, ik ken ze niet).

Ik pik niks van links, ook niet als ze elkaar selectief wel op asocialiteit aanspreken. Marokkanen eerst maar eens aanpakken en niet de vissers. Capice?

Niets staat meer op zich maar getuigt van een mentaliteit. Helaas.

NoMinister | 05-09-08 | 14:33

Hermelijnen Rev. | 05-09-08 | 12:15

Een koe die een vis vangt! Heel goed! Tsja, ik vind die benadering niet zo relevant. Het is wat in het voedsel zit en wellicht dat vis stoffen bevat die ook voor koeien etc. nuttig zijn. Kan toch? Wel grappig wat je schrijft, maar mist dus een point.

NoMinister | 05-09-08 | 14:29

"met de bedoeling vissersboten moedwillig te laten kapseizen".
Greenpeace maakt zelf ook locaties van de stenen bekend. Doel lijkt me dus eerder dus om schepen weg te houden, dan ze te laten kapseizen. Als je er dan toch gaat vissen ben je gewoon een debiel zonder overlevingsinstinct. Daarbij ging het dacht ik in oppervlakte maar om 5% van een gebied dat eigenlijk beschermd had moeten worden. Doe maar lekker allemaal boehoe roepen en daarna gaan lopen zeuren dat vis steeds duurder wordt.

Vage_eddie | 05-09-08 | 14:24

Hmmm ik vorzie weer een veerboot ramp.... Actiegebied ligt potjandories in een veerbootroute van Esbjerg naar Harwich... Dat zou pas een grote intigranten actie zijn: veerboot doen zinken en dan de schuld geven aan de blokjes van Greenpeace....

Zuma | 05-09-08 | 14:17

kritisch_rechts | 05-09-08 | 13:17

Je wordt duidelijk niet geremd door je gebrek aan kennis van zaken, jammer.

RechtsTuigje | 05-09-08 | 14:03

zinkend bootje ook slecht voor milieu

eed | 05-09-08 | 13:55

Ik bedoelde natuurlijk boekhoud diplomaatje

kritisch_rechts | 05-09-08 | 13:19

Ik ben het met het gros van de mensen hier niet eens.
Ik ben rechts ingesteld, ik heb een bloedhekel aan linkse milieuactivisten, maar in dit geval heb ik begrip voor Greenpeace.
Vissers zijn in de regel een egoistisch ... volk, ze vissen op alles wat hun voor de netten komt, wanneer dan ook en hoe dan ook. Regelgeving zal hun een worst zijn, winst is de enige doelstelling. Als ze dwarsgezeten worden, dan zijn ze zielig, beroepen zich op de vakbond, etc, etc (typisch links gedrag).
Het is een feit dat deze mensen de Noordzee kompleet naar de klote vissen. Het scholletje wat we 20 jaar overal nog konden kopen, wordt nu amper meer gevangen, omdat het beestje kapot gevist is. Garnalen zijn een voedingsbron voor de gehele zee, maar worden ook aan gort gevist.
Boten omslaan door een steen? Natuurlijk niet, het net scheurt gewoon, meer niet.
Greenpeace pakt de zeevaarder eens een keer aan zoals ze zelf zich ook gedragen, met de harde hand, werd tijd, want de regeringen doen het niet
Onze zee is al nagenoeg naar de klote, daar moet een keer wat aan gedaan worden.
Vergeet niet mensen dat deze jongens meer bezig zijn op internationaal niveau en dat er nationaal weinig last van ze is, dit zijn geen kut krakers of Volkertjes die lopen te zeferen over bontjassen en woelmuizen. Deze jongens zijn bezig over bovengrondse kernproeven, dumpen van nuclear afval, en het naar de klote vissen van de 7 zeeen.
Ik stem overigens op de VVD en heb een baggerhekel aan onze kontendraaiende pro islam regering en dat incapabele linkse populistje dat zichzelf minister van financien noemt, omdat hij ook z'n boekhandel diplomaatje voor het midden en kleinbedrijf heeft gehaald.

kritisch_rechts | 05-09-08 | 13:17

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 11:33
Grotendeels eens; maar deze blokkenactie staat m.i. wel in verhouding tot de schade die de vissers (die echt overal lak aan hebben) te weeg brengen. (excuus late reactie>werk)

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 13:09

Ik begrijp de boosheid van die vissers niet: als er geen vis meer in de Noordzee rondzwemt kunnen de vissers die keien er weer uitvissen. Genoeg werk lijkt me zo.

hierodaaro | 05-09-08 | 12:43

@ Mut2805 | 05-09-08 | 12:33
Waar aangifte van doen in Den Haag?

goedverstaander | 05-09-08 | 12:39

@ Joost Maghetweten | 05-09-08 | 12:30
Ik heb geen idee. Ik denk niet dat de leugen met opzet was maar onwetendheid. De correcte info is en was gewoon op het net te vinden. Geheimzinnigheid is alleen maar goed om de pers te halen. Dat zie je nu wel weer. Heel wat 'gerenommeerde' media trappen er blindelings in. Ik ben geen GP sympathisant maar als ik dat zou zijn zou de huidige gang van zaken mij meer dan tevreden stemmen.

goedverstaander | 05-09-08 | 12:37

.. geld stort in het Dominique Prieur en Alain Mafart fonds. Eigen rechter spelen mag niet, maar tegen de altijd weer eigengericht plegende beterweters op links zou burgerlijke ongehoorzaamheid moeten kunnen.

Jan Passant | 05-09-08 | 12:34

Allemaal aangifte doen, worden ze gek in Den Haag

Mut2805 | 05-09-08 | 12:33

@goedverstaander | 05-09-08 | 12:18
Als dat zo is, waarom dan die leugens en geheimzinnigheid?

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 12:30

@Fortunate Son | 05-09-08 | 11:47,
Geweldsmonopolie? Dat moet je eens uitleggen aan Volkert, de RaRa leden en gelijksoortig tuig. Er is maar één deel van de bevolking dat zo bewust kiest voor geweld en dat is het linkse actiewereldje. Zelfs de Nederlandse overheid gebruikt nauwelijks geweld. Wake up!

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 12:29

@fuckje | 05-09-08 | 10:13
Krista heerscht groote tijd

@redactie: heeft TG jullie zo zeer geknecht, dat jullie niets over Spijkers en de JSF mogen schrijven?
Krijg bijna medelijden.

TheDeadDude | 05-09-08 | 12:28

@ De eerstie die een torpedo door dat schip heen schiet krijgt van mij twee knaak vijftig!

Chatslet | 05-09-08 | 12:16
.
Kijk, dit zijn intelligente reacties. Daar kunnen we wat mee . . .

goedverstaander | 05-09-08 | 12:19

@ Joost Maghetweten | 05-09-08 | 12:09
Waar hebben we het eigenlijk over? Over het tegenhouden van vissers die illegaal in een zeereservaat vissen. Ze weten dat de stenen hun netten kunnen vernielen dus ze moeten daar gewoon uit de buurt blijven. Vertel eens, wie wil weten waar die schuit van Greenpeace uithangt? Of wanneer Greenpeace precies die stenen in zee gooit? Ik zou niemand kunnen bedenken. Het handejevol vissers dat illegaal viste in het Sylter Buitenrif doet dat nu een paar mijl verderop. Geen vuiltje aan de lucht al wil GS je natuurlijk anders doen geloven.

goedverstaander | 05-09-08 | 12:18

De eerstie die een torpedo door dat schip heen schiet krijgt van mij twee knaak vijftig!

Chatslet | 05-09-08 | 12:16

-weggejorist-

Hermelijnen Rev. | 05-09-08 | 12:15

@ Fortunate Son | 05-09-08 | 12:08
I could not agree with you more.

goedverstaander | 05-09-08 | 12:10

@Brynnar | 05-09-08 | 11:50, en waarom liegen ze er dan over? Waarom kondigen ze dat niet netjes van te voren aan? Waarom zetten ze hun transponder uit?
Misschien omdat ze weten dat het eigenlijk niet mag? Snel doen voor iemand ons erop wijst want dan kunnen we niet zeggen, oeps, sorry?

van Tongeren zegt: "Als we weer stenen in zee storten, melden we dit kort tevoren aan de vissers en de kustwacht"
Hoe kort van te voren blijkt wel als niemand zelfs mag weten dat ze uitvaren. Doet erg denken aan de Japanse Pearl harbour techniek.

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 12:09

@goedverstaander | 05-09-08 | 11:54
Die dingen zijn nog vaak met humor geschreven (ik neem ze niet serieus in ieder geval). Maar het uitspreken van goedkeuring over een illegale actie van de Franse geheime dienst op soeverein gebied, is een teken van verregaande domheid. Het feit dat er een slachtoffer bij is gevallen maakt het ronduit kwaadaardig.

Fortunate Son | 05-09-08 | 12:08

Brynnar | 05-09-08 | 11:42

Nou, je doet wel moeite. Vooruit dan maar, een reactie.

Dacht en/of denk je nou echt dat ik niet weet dat GP niet als doel heeft schepen te laten kapseizen? En dat ik niet zou weten dat ze iedereen inlichten? Natuurlijk weet ik dat. Dat staat ook in de Televaag hoor. Dus je kunt ze hooguit van inconsistentie betichten.

Waar het om gaat is dat (a) GP dat wel had mogen opmerken (dat je kunt kapseizen en dat dat dus de dreiging is, nu doet ze net alsof ze "ach, wat waren het ook alweer?, o ja, rotsblokken" onschuldige acties voeren en (b) dat op straffe van kapseizen deze mensen brodeloos worden doordat GP op deze manier actievoert.

En eigenlijk is alleen (b) al voldoende om de kop in de Televaag te laten zijn wat het was.

De booschap is namelijk: GP dreigt met kapseizen als jullie niet doen wat GP zegt. Dat dat uiteindelijk een actie is van de vissers door gewoon hun werk te blijven doen, dat vind ik dan weer niet relevant noch dat het doel van GP van alles en nog wat verhevends is, daar heeft links namelijk altijd last van: verheven doelen en dus onbeperkte middelen.

Capice wat ik bedoel?

NoMinister | 05-09-08 | 12:08

@ Brynnar | 05-09-08 | 12:01
Wat jammer nu voor De La Puerco. Zijn gebruikelijke over één kam scheren gaat hier niet lukken . . .

goedverstaander | 05-09-08 | 12:08

correctie tikfout 70% is dus natuurgebied

WJB | 05-09-08 | 12:05

-weggejorist-

Brynnar | 05-09-08 | 12:01

Van de complete Noordzee mag maar 30% bevist worden.
80% is dus al een soort van Natuurgebied.

WJB | 05-09-08 | 12:01

Hermelijnen Rev. | 05-09-08 | 11:53

Dank je. En volgens mij haalt onze local visboer de vis nagenoeg dagelijks op als hij aan land wordt gebracht.

Dussss, ik maak me geen zorgen en eet lekker verder.

En die overschotten, zijn dat echte overschotten of wordt er gewoon ook gevangen voor diervoedsel, iets waar vegetarisch NL toch al een hekel aan heeft: eerst veel moeite doen beesten te vreten te geven om ze vervolgens op te vreten. Lijkt me nl. toch nuttig om gezond te eten voor dieren...

NoMinister | 05-09-08 | 11:59

Brynnar | 05-09-08 | 11:42
Mooi stuk, maar uh, bent u nou toevallig Volkert ?

De La Puerco | 05-09-08 | 11:58

@ Fortunate Son | 05-09-08 | 11:47
Nog even afgezien van reaguursels handelend over ingrijpen door de marine, torpederen, F16's op afsturen, bombarderen, afzinken met beton om de enkels en zo kan ik nog wel even doorgaan. Is dat nu de niet-bestaande Geenstijl-generatie waar de Azijnbode het over heeft?

goedverstaander | 05-09-08 | 11:54

-weggejorist-

Hermelijnen Rev. | 05-09-08 | 11:53

-weggejorist-

Brynnar | 05-09-08 | 11:50

@ cabbit | 05-09-08 | 11:45
Mee eens. De meeste vissers gebruiken daar sleepnetten, de meest verwoestende manier van vissen. Dat hele verhaal over dat kapseizen schijnt lulkoek te zijn. Mocht iets het sleepnet tegenhouden dan kan een visser dat net gewoon losgooien (zonder het te verliezen overigens) en dan is er niks aan het handje.

goedverstaander | 05-09-08 | 11:48

Is het niet behoorlijk hypocriet om nu ineens misbruik van het geweldsmonopolie van de overheid te aan te moedigen, ook al is deze gericht tegen een organisatie die de wet lijkt te overtreden (ik heb bijvoorbeeld nog nooit op Geenstijl gelezen: `in principe zijn we voor vrijheid van meningsuiting, maar wat déze organisatie beweert mag gecensureerd worden`) ?
-

Fortunate Son | 05-09-08 | 11:47

Mooie actie van greenpeace. Ik ben het niet altijd met ze eens, maar nu dus wel. De vissers vissen maar om die mooie stukken natuursteen heen, of gebruiken andere netten dan sleepnetten.

cabbit | 05-09-08 | 11:45

@makkie | 05-09-08 | 11:19,
Het zou natuurlijk altijd kunnen dat het niet illegaal blijkt, maar ik denkt niet dat GP daar zelf op rekent.
Dan zou GP er niet zo geheimzinnig over doen. Dan zouden ze gewoon zeggen: Hé pers: kom eens kijken, we gaan een beschermd gebied afbakenen! Van nu af aan is dit gebied visser vrij. Maar dat doen ze niet, ze hopen dat vissers erop stuk zullen lopen zodat ze achteraf een lange neus kunnen trekken. Dat is verwerpelijk en verkeerd, en als er idd echt ongelukken gebeuren kunnen ze volgens mij zelfs daarna dan nog worden aangeklaagd wegen dood door schuld maar dat laat ik aan de legal experts.

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 11:44

-weggejorist-

Brynnar | 05-09-08 | 11:42

Ik hoop van harte dat ze een pijpleiding raken. Dan gaan we nog eens lachen. Volgende kop in het journaal "Noordzee onherstelbaar vervuild door Greenpeace aktie".

wolliejean | 05-09-08 | 11:34

@ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 11:17
Waarmee je dus willens en wetens kiest voor overtreding van de wet met alle mogelijke gevolgen vandien.
Dan komen we weer bij de eeuwenoude links-rest vd wereld discussie: Heiligt het doel alle middellen? Voor (extreem) links is het antwoord eigenlijk altijd ja zolang het HUN doelen zijn. Maar alle andere spelers moeten zich aan de wet houden.
Krakers mogen met spijkerbommen, verfbommen, stenen en weet ik wat voor rotzooi gooien maar als ze worden gearresteerd klagen ze over 'politiegeweld'.
Dierenactivisten mogen inbreken in bedrijven en de boel overhoop halen, milieu activisten mogen alles op straat plempen inclusief gevoelige informatie dat kan leiden tot iemands dood als het verkeerd uitpakt, allemaal omdat ZIJ besluiten wat goed voor ons is.
WAKEUP CALL: We leven in een democratie waar we samen regels opstellen om te bepalen wat mag en wat kan en wat niet. Daar houden we ons aan, en dan gaat het goed. Soms kost het wat meer moeite, duurt het wat lang als je iets veranderd wil zien, en soms moet je accepteren dat jouw vizie niet die van de rest vd maatschappij is. Swah. Maar het systeem werkt.
Todat idioten eigen rechter gaan spelen, dan gaat het mis.

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 11:33

@ Mr. Bator | 05-09-08 | 11:27
Wat krijgen we nu? Mensen met een andere mening zijn automatisch Volkert vd G?
Trouwens, dat Bijlmer Hilton valt wel mee, hoor. Ik krijg niet eens elke dag een lekker harinkie op mijn brood. En er ligt nooit een chocolaatje op mijn bed :(

makkie | 05-09-08 | 11:32

Is het ook bij iedereen bekent dat de vissers maar 30% van de totale noordzee bevissen. Dat wil dus zeggen dat er in 70% van de noordzee nooit gevist word.
Hier word door de vissers ook aan gehouden. De controle hier op door de algemene inspectie dienst is zeer groot. Wanneer er ondermaatse vis word gevangen gaat deze terug in de zee.

De vissers doen er alles aan om het vissen milieu vriendelijker te maken met de ontwikkeling van ander type vistuigen die de bodemroering beperken tot een minimum tot vrijwel niets en het brandstofverbruik met wel 40% verminderen.
Een groot deel daarvan bekostiggen de vissers allemaal voor eigen rekening.

Ik vind het een zeer slechte zaak dat een organisatie als greenpeace de vissers zo tegenwerken terwijl zij er alles aan doen om millieu vriendelijker te vissen. En de zee is nog lang niet leeg gevist dat is pure onzin.

WJB | 05-09-08 | 11:30

@ redactie
Zoek eens uit onder hoeveel nicknames Volkert v.d.G. hier op dit draadje actief is.
Het lijkt er op dat de GS-site vandaag geparachuteerd wordt door reaguurders uit het Bijlmer Hilton. En ook dat is een bolwerk dat bevolkt wordt door Les Amis du Milieu oftewel de onderwereld en gesubsidieerd wordt door de belastingbetaler.

Mr. Bator | 05-09-08 | 11:27

GS, doe eens eveneens de Deense regering aanpakken. Sinds jaren dumpt Denemarken namelijk al soortgelijke grote stenen rond het eiland Laeso om een door visserij, zand- en grindwinning verstoord rif weer op te bouwen.

goedverstaander | 05-09-08 | 11:27

Ik heb nog wat grind in me voortuin, mogen ze gratis hebben.

Alles voor the cause (weet je wel).

The Bruce | 05-09-08 | 11:26

Ze zijn de kettingen vergeten er aan te zetten voor aan hun been..

1st Male Lesbian | 05-09-08 | 11:22

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 11:19
die kibbeling van jou dat is tegenwoordig pangafilet uit Vietnam.

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 11:21

@NoMinister | 05-09-08 | 11:12
Thanx

Nico Mudde | 05-09-08 | 11:20

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 10:38
Of deze actie illegaal is zou ik niet durven zeggen. De rechter heeft zich er (nog) niet over uitgesproken.
Tot die tijd zeg ik: Go Greenpeace.
(Ja, nu Go Greenpeace roepen, dat is net zoiets als in de jaren 80 voor een blaadje als Bluf! schrijven of op een weblog "Schop een TMF'er in elkaar en WIN!" roepen)

makkie | 05-09-08 | 11:19

@NoMinister | 05-09-08 | 11:16,
Je vergeet de kibbeling, met ravigottesaus! lekker in het handje!

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 11:19

Voor de duidelijkheid: GP mag best doen wat ze doen. Alleen doen wij dat dan ook. Capice?

NoMinister | 05-09-08 | 11:19

Hermelijnen Rev. | 05-09-08 | 11:16

Causale verbanden leggen is niet je sterkste punt, tsjongejonge.

Al Gore is daarom vast heel populair bij je. Lekker hypen en de boel 'niet goed' vinden, dan lijk je zelf nog wat. Sukkel.

NoMinister | 05-09-08 | 11:18

Kan me wel voorstellen dat de Grienpieserts denken ze alleen op ondemocratische wijze nog iets kunnen realiseren omdat de EU per slot van rekening ook niet meer op een democratische wijze wordt uitgebreid.

Frederik Puntdroad | 05-09-08 | 11:18

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 10:54
dus dat het een kwetsbaar ecosysteem is (voorzover we dat vanachter de pc kunnen zien) daar vinden we elkaar. het is alleen de methode waar onze geesten zich scheiden. Ik kies dan toch voor een steenvoudige methode boven administratieve ambtenarij en niet te innen boetes.

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 11:17

Aan elke steen een kettinkje en aan dat kettinkje een *kuch* natuurliefhebber van krienpies en dan plempen maar ( in de Marianentrog of zoiets, 10 km diep)..

Serieus Hert Bal In | 05-09-08 | 11:17

Kom net van het Sylter buitenrif. Lekker rustig. Geen stinkende en luidruchtige dieselmotoren van vissersboten. Geen schurende netten over de zeebodem. Heb heerlijk kunnen ontspannen.... plons!

goedverstaander | 05-09-08 | 11:17

-weggejorist-

Hermelijnen Rev. | 05-09-08 | 11:16

Hermelijnen Rev. | 05-09-08 | 11:04

Lekker haring! En schol, makreel, paling, zalm, tonijn, garnalen en lekkerbekjes (da's pas een mooie vis, haha). De zee moet respectvol behandeld en de visstand op peil, maar dat is volgens mij niet de drijfveer achter deze actie... Links-idiote fanaten, die vissers debielen vinden, dat is wat ik in de comments vooral lees...

NoMinister | 05-09-08 | 11:16

Nico Mudde | 05-09-08 | 11:00

Jaja Nico Mudde, ik zie het wel.

Je praat peop dus als je aangeeft dat een comment van die andere pipo de lading geheel dekt. Je denkt er zelf genuanceerder over. Zeg DAT dan. Ik ga in op je 'dekt lading 100%' reactie. Dan krijg je dit.

Maarruh, ook prettige dag verder. En links actievoeren blijft een crime, letterlijk en figuurlijk. Mijns inziens.

NoMinister | 05-09-08 | 11:12

@Hermelijnen Rev. | 05-09-08 | 11:04,
Spijt dat je vegetariër bent geworden? Lekker he, zo'n harinkje met ui?

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 11:12

Over 'Allo Allo, ici etc.' gesproken: tijd niets gehoord van onze Sylvain, createur d'automobile.

Aussie | 05-09-08 | 11:10

Vroeger was Greenpeace nog cool, toen ze de lakse multinationals pakten, maar nu vindt ik het wat suf worden. Kunnen ze niet wat natuurschoon redden? Dan kan ik daar op vakantie.

Modderkip | 05-09-08 | 11:08

Sorry dat is 2 keer te veel gecomment

Nico Mudde | 05-09-08 | 11:06

@NoMinister | 05-09-08 | 10:37
Voordat je erg hoog van de toren begint te mekkeren, lees mijn eerdere comment even door, Nico Mudde | 05-09-08 | 10:05.
Misschien dat dit in combinatie met een stoot zuustof je hersenen doen ontwaken uit de vegetatieve staat waar ze nu in verkeren.
Maar of dat nu echt gaat werken, daar zijn de neurochirurgen het nog steeds niet over eens.
Je mag mij arrogant noemen maar je kan mij nooit betichten dat ik respectloos ben. Die titel zou ik eerder aan jouw willen toebedelen.
Want het is maar zo makkelijk om iedereen te schuld te geven zonder naar jezelf te kijken. Prettige dag verder

Nico Mudde | 05-09-08 | 11:05

-weggejorist-

Hermelijnen Rev. | 05-09-08 | 11:04

De HMS Walrus sturen?
Weet je wat torpedo's de Nederlandse belastingbetalers kosten?
Gewoon doen met die lui van Greenpeace wat zij ook met booreilanden willen.
Op de wal slopen!!

Subtiele Voorhamer | 05-09-08 | 11:03

@NoMinister | 05-09-08 | 10:37
Voordat je erg hoog van de toren begint te mekkeren, lees mijn eerdere comment even door, Nico Mudde | 05-09-08 | 10:05.
Misschien dat dit in combinatie met een stoot zuustof je hersenen doen ontwaken uit de vegetatieve staat waar ze nu in verkeren.
Maar of dat nu echt gaat werken, daar zijn de neurochirurgen het nog steeds niet over eens.
Je mag mij arrogant noemen maar je kan mij nooit betichten dat ik respectloos ben. Die titel zou ik eerder aan jouw willen toebedelen.
Want het is maar zo makkelijk om iedereen te schuld te geven zonder naar jezelf te kijken. Prettige dag verder

Nico Mudde | 05-09-08 | 11:03

@Fimbulvetr | 05-09-08 | 10:55,
Amen

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 11:01

@NoMinister | 05-09-08 | 10:37
Voordat je erg hoog van de toren begint te mekkeren, lees mijn eerdere comment even door, Nico Mudde | 05-09-08 | 10:05.
Misschien dat dit in combinatie met een stoot zuustof je hersenen doen ontwaken uit de vegetatieve staat waar ze nu in verkeren.
Maar of dat nu echt gaat werken, daar zijn de neurochirurgen het nog steeds niet over eens.
Je mag mij arrogant noemen maar je kan mij nooit betichten dat ik respectloos ben. Die titel zou ik eerder aan jouw willen toebedelen.
Want het is maar zo makkelijk om iedereen te schuld te geven zonder naar jezelf te kijken. Prettige dag verder

Nico Mudde | 05-09-08 | 11:00

Trio_do | 05-09-08 | 10:37
Mwah, ik vermoed dat je wel onder de demografie valt, ik zelf trouwens ook, al verdom ik dat toe te geven en jouw houding, ze zijn vervelend, is precies de houding waarom partijen als LPF en nu TON en PVV opkomen. De oude politiek heeft geen antwoord op de onvrede, de nieuwe politieke partijen wellicht ook niet, maar ze verwoorden wel de boosheid. De oude partijen schieten in de politiek correcte pavlov en jagen steeds meer boze mensen naar TON en PVV.

Ik heb verder niets tegen Greenpeace hoor, alleen ik beschouw het als een multi-national, een modern bedrijf. Greenpeace leeft van donaties en subsidies, die krijgen ze door strakke PR en goeie marketing: spectaculaire acties. Het is een soort aflaat-systeem voor consumenten - ik geef aan Greenpeace, dus ik ben goed bezig. Kijk die slechte vissers eens, die roven de zee leeg, goed dat Greenpeace daar iets tegen doet. Ik plop 10 Euro in de collecte bus en ga snel naar de markt, kabeljauw kopen.

Shell wil de brend spar laten zinken, Greenpeace zegt dat ik daarom geen Shell meer moet tanken, ze hebben gelijk, ik ga naar de BP. De acties zijn heel zorgvuldig gekozen. Verteld Greenpeace consumenten te kappen met vis eten? Nee, te hoog afbreuk risico. Durft Greenpeace consumenten aan te sporen Shell te Boycotten, jawel, Shell heeft geen beste naam, is een abstracte multinational en het kost de consument geen moeite een andere pomp te vinden en een volkomen indifferente staple elders in te kopen.

Nogmaals, goed dat Greenpeace er is, maar het is een bedrijf, wellicht een ideeel bedrijf, maar ik zie amper een verschil tussen Greenpeace, Google, the BodyShop of de Katholieke Kerk.

Fimbulvetr | 05-09-08 | 10:55

Aaksievoerders en voormalige aaksievoerders maken in Nederland de dienst uit. Het zit in de regering, het zit in het parlement. Het zit in gezaghebbende adviesorganen. Het subsidieert alsdus de belemmering van de economie en …. het heeft hele duidelijke plannen voor het vervolmaken van de gedachtendictatuur. Kijk naar de stalinistisch geschoolde “klimaatwetenschapper” Leroy die goedbetaald een voorstel doet om de overheid inzake milieubeleid uitsluitend nog te laten adviseren door niet democratisch gekozen wetenschappers. Een soort milieufluisteraars die dwingend de te nemen maatregelen bij de politiek in het oor kunnen fluisteren.

www.devnijmegen.nl/2008/04/14/debat-14...

Niks geen overleg, misschien een beetje voor de vorm. En het volk … dat heeft voldoende aan een sterk vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid. Dat hoeft echt niet te weten hoe de vork werkelijk in de steel zit.
Dit filmpje is alleen geschikt voor kijkers van 18 jaar en ouder.

Let ook even op hoe meneer de aanstaande klimaatdictator goed sier maakt met zijn gedeelde aaksieverleden met sjaakelien kramer. Maar ja het was ergens in April van dit jaar en toen kon je daarmee gewoon nog “Bluffen”.

fockewoelff | 05-09-08 | 10:54

@loerelau | 05-09-08 | 10:42
Stenen vervuilen wanneer ze bovenop een kwetsbaar ecosysteem worden gedumpt en daar alles kapotmaken wat daar leeft.
Ik snap ook niet dat GP deze methode kiest. Dat is net zo iets als de negers in de jaren zestig in de USA die uit woede hun eigen kerken en huizen in de fik staken uit protest tegen de blanke overheersing. De blanken stonden er lachend naar te kijken.
Een goede actie was geweest: het gebied patrouieren met een of ander GP schip en vastleggen welke schepen overtreders zijn en afdingen bij landen dat er gecontroleerd word, en hoge boetes worden uitgedeeld waar nodig. Desnoods hinderlijk optreden tegen overtreders die ze op heterdaad betrappen zoals in de Walvissen tijd.

Met dit soort acties als nu vergooien ze het respect dat ze hebben opgebouwd. Het zal wel de nieuwe generatie zijn ofzo.

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 10:54

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 10:50

deaudgaan is best legaal denk ik...

NoMinister | 05-09-08 | 10:52

Brynnar | 05-09-08 | 10:43

Het is de waarheid want als je de dreigementen van Greenpeace niet serieus neemt, kapseis je.

Jij vindt het belangrijk dat je genuanceerd bent. Ik vind het belangrijk dat ik goede informatie krijg en compacte vorm. Jij ouwehoert over irrelevante details en de Televaag geeft in een paar zinnen precies weer wat de issue is.

Dus kanker lekker verder op die 'rechtse' media. De Azijnbode is vast heeeeel genuanceerd en NRC ook, maar die missen de point dus volledig. Tis maar wat je relevant vindt...

NoMinister | 05-09-08 | 10:51

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 10:38
Als Greenpeace geen natuurgebieden tegen sleepnetten mag beschermen wat mag ze dan wel van jou?

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 10:50

Het wordt tijd voor echte actie: LAAT STENEN VALLEN UIT EEN VLIEGTUIG OP ONZE SNELWEGEN!!! TEGEN DE VERVUILING!!! Greenpeace, wie A zegt moet ook B zeggen!

NoMinister | 05-09-08 | 10:47

Economisch gewin van een paar decennia weegt nooit op tegen schade in de natuur. Feit dat een overheid partij kiest voor het economisch gewin laat zien wat ze het belangrijkste vind: geld.

realiteitswaanzin | 05-09-08 | 10:46

Well Done GP.

f*ck away off | 05-09-08 | 10:45

De strategieën lijken als twee druppels water op die van de Duyvendakjes.
Je vindt dat anderen iets illegaals doen en kwalificeert dat als 'fout'. Vervolgens eigen je je het recht toe óók iets illegaals te doen, maar je kwalificeert dat als 'goed'. Je vindt tevens dat jij méér aanspraak op morele oordelen hebt dan ieder ander in de wereld en vindt daarom dat jouw illegale handelen toelaatbaar moet zijn, terwijl het illegale handeren van de ander als ontoelaatbaar moet worden gekwalificeerd. Als de pers of de wetgever je aanspreekt op je daden, dan ontken je stelselmatig dat je verantwoordelijk bent voor die daden of beweer je zelfs dat je die daden helemaal niet pleegt.

Schoorsteenveger | 05-09-08 | 10:44

ROFL zag net een filmpje op de elsevier site over het rotsblokken dumpen.
Rotsblokken hahaha een flinke tonijn is groter. De arme vissers, echt levensbedreigend hoor. Proest het zijn niet meer de mannen van vroeger.
En Verburg heeft boter op haar hoofd.

zie je wel | 05-09-08 | 10:43

-weggejorist-

Brynnar | 05-09-08 | 10:43

@Joost Maghetweten | 05-09-08 | 10:38
En vissen in een natuurgebied mag wel? Ik zou er op tegen zijn wanneer dit zou gebeuren in een stuk zee waar men wel mag vissen, maar als er gevist wordt in een natuurgebied vind ik dit wel een mooie actie...

Daarbij, sinds wanneer vervuilen stenen?

loerelau | 05-09-08 | 10:42

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 10:38

Ja, helemaal eens. Wat 'vroeger' was is vandaag niet meer. Principes an sich blijven maar welke principes goed zijn en welke niet, da's tijdsafhankelijk.

NoMinister | 05-09-08 | 10:42

Pfff, jammer dat links het Greenpeace maar geweldig vindt en rechts alles wat met Greenpeace te maken heeft kut. Bekijk het liever per geval. Normaal gesproken heb ik veel sympathie voor Greenpeace, maar vind deze tactiek van de verschroeide aarde niet sterk. Hun uitleg ook niet. 'In het gebied leven kwetsbare bodemorganismen', die zullen erg blij zijn met dat betonblok op hun kwetsbare kop.

de laatste man | 05-09-08 | 10:41

Ik zal trouwens niet roepem: 'Platbombarderen!" want dat vindt het MDI strafbaar. Ik hoop echter van ganser harte dat Greenpeace afzinkt, zonder mij over de methode uit te laten. Ik hoop dat ik mag hopen van het MDI.

NoMinister | 05-09-08 | 10:40

Voor alle grienpies huggers:
Of het nou wel of niet goed is: Het is illegaal. Het is ook bodemvervuiling in een natuurgebied. Dus ze zouden het anders moeten doen.

Door terug te vallen op illegale methodes zijn ze mijn respect kwijt. Vroegah, toen ze met gevaar voor eigen leven tussen een Japanse walvisvaarder en zijn prooi gingen hangen, toen waren ze stoer. Nu? Pfff. Alla Volkert: we leven dan wel in een democratie, maar als het niet op mijn manier gaat, dan sla ik het wel de samenleving in.

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 10:38

Van die rotsblokken heb je toch alleen last met sleepnetten? En die waren toch verboden?
What's the problem?

Gandalf | 05-09-08 | 10:38

@ oplichter | 05-09-08 | 10:24 & @ Nico Mudde | 05-09-08 | 10:33

Wat fijn dat jullie de vissers driecellige species vinden en GS dit en dat enzovoort.

Links weet het altijd beter, erg fijn en geruststellend dat er mensen zijn die alles beter weten. Nee, niet altijd weten, dat begrijp ik, maar in ieder geval beter weten dan 'rechts'. Bah, mond spoelen, ik zei het vieze woord.

Kijk, stelletje arrogante klojo's: door gasten zoals jullie is en vooral blijft het een puinhoop want jullie zijn te arrogant om mensen echt te respecteren. Wat jullie wel heel goed kunnen is anderen er op wijzen dat die hun bek moeten houden en respect moeten tonen, aan whatever allemaal (Marokkanen, linkse terroristen, de islam, verzin het en het moet van links).

Dus: mijn welgemeende vraag: kunnen jullie niet lekker verdwijnen? Ver weg of anderszins. Bij voorbaat dank.

PS: Laat je afzinken! Wel zo solidair met de vissers!

NoMinister | 05-09-08 | 10:37

Fimbulvetr | 05-09-08 | 10:30
Ach, de angry-white-man is een zielig subgroepje van de white-men. Ik voel me iig niet aangesproken. En toch ben ik voorleespappa en doe ik vrijwilligerswerk. (Ik rijd zelfs Audi). Angry zijn in één van de rijkste en best georganiseerde samenlevingen op deze aardkloot is zoooooooo vervelend.

Trio_do | 05-09-08 | 10:37

kunnen onze vissende vrienden mooi goedkoop aan een rotstuintje komen.

zie je wel | 05-09-08 | 10:37

Zijn er geen raketten die van ver kunnen worden afgeschoten en zo een schip raken? Dat bespaart de hele reis erheen. Wel zo milieuvriendelijk!!!

NoMinister | 05-09-08 | 10:33

@oplichter
Dit comment dekt de hele lading. Volgende topic.

Nico Mudde | 05-09-08 | 10:33

Einde van de Domheid | 05-09-08 | 09:16

Geweld moet je met geweld bestrijden. Het is linkse arrogantie altijd overal boven te gaan staan en te roepen 'nu doen jullie het zelf oohoooook...'.

Kijk, je vrouw meppen, da's andere koek.

Echte linkse mensen vinden de invasie door de geallieerden niet zo erg als de bezetting door de Duitsers, hoezo bevrijding? Die geallieerden waren nog gewelddadiger en sterker dan die Duitsers! Want ze hebben tenslotte gewonnen. IK BEN TEGEN GEWELD EN GROENLINKS HUILLIE HUILLIE. Rot toch op met dat debiele linkse gezeik joh.

NoMinister | 05-09-08 | 10:32

@trio_do .. ze veroorzaken in ieder geval geen files!

de SENSEI | 05-09-08 | 10:31

@Trio_do 10:22
Does 'Hollandse Nieuwe' ring a bell?
.
In feite bombardeert Greenpeace Nederlands cultuurgoed met basaltblokken.

tipo | 05-09-08 | 10:31

Trio_do | 05-09-08 | 10:22
Mwah, volgens mij zijn dit soort stukjes meer anti-greenpeace dan pro-vissers en anti-greenpeace is wel een goede positionering, omdat de 'angry-white-men' de doelgroep van GS de CO2-swindle, subsidie-sponzen, belerende media en politiek correctheid spuug zat is. De angry-white-man werkt voor zijn inkomen, steekt maatschappelijk de handen uit de mouwen, niet als boeroeper, maar als volleyball coach, oversteekmoeder, voorleespapa of doet ander vrijwilligers werk en maakt zich boos waarom hij zich de tyfus werkt, de helft van zijn salaris naar uitvreters ziet gaan die vervolgens hem dan ook nog vertellen dat hij fout is.

Fimbulvetr | 05-09-08 | 10:30

Als Greenpeace blokken dumpt op een plek waar niet gevist mag worden vind ik in principe geen probleem. De vissers weten reeds dat ze uit de buurt moeten blijven en de visstand krijg een mogelijkheid om te herstellen. Eigenlijk zou de landen rond de noordzee dit moeten doen..

Badeendje | 05-09-08 | 10:29

Ik krijg eigenlijk wel respect voor die groene rakkers met hun Kewle schip!!! Ik denk dat al die mensen die storten op greenpeace ook wel wat actie willen zien en niet dat bureaucratische gedoe of valse beloften.
Of dat verzinken in ellenlange discussies zoals hier altijd op GS, grote woorden weinig actie. Kortom.. lang zo slecht nog niet.

Cunard | 05-09-08 | 10:28

@trio_do: als je niks beters weet, val dan dood. Die reactie slaag echt helemaal nergens op. Of was het een grap, ha-ha-ha... not funny

Dr.Overdrive | 05-09-08 | 10:26

Blijven jullie allemaal maar lekker op je luie reet zitten hoor, maar Greenpeace is ondertussen wel bezig om onze oceanen te beschermen tegen overbevissing. Blijven jullie maar denken dat ieder land zich keurig aan zijn quota houdt. Flikker toch op. Zie jullie nog niet op de rug van een walvis springen om deze tegen de walvisvaarders te beschermen. Jullie verwarren de linkse relschoppers, die op zoek zijn naar aktie, met mensen die al jaren op de bres springen voor de goede zaak. Jullie laten je indoctrineren door het steeds meer met het vinger wijzende GS, maar met oplossingen komen ho maar.

Jammer, ik ben groenrechts.

Lying Dutchman | 05-09-08 | 10:26

De "overlast" die de vissers ervaren is slechts bijvangst. Het Sylter Außenriff is al jarenlang (Europees) beschermd natuurgebied. De vissers hebben er dus niks te zoeken.
Wat veel ernstiger is (en ook schadelijker), is dat er op grote schaal zand- en grindwinning plaatsvindt. De Duitse regionale regering (Directie Mijnbouw, Energie en Geologie, Niedersachsen) trekt de vergunning hiervoor niet in, sterker nog: de afgesproken beperkingen worden overtreden door de baggeraar en dit wordt oogluikend toegestaan.
Ik verwijt GS een vernauwd blikveld, aangezien hierover in de gehele berichtgeving over de actie van Greenpeace niet of nauwelijks wordt gerept, terwijl dit de kern van het conflict is.

Sluiprusp | 05-09-08 | 10:25

De propagandamachine van de rechts-conservatieve Geenstijl-NSB draait weer overuren. Gewoon doorgaan Greenpeace. Plots maken de wannabeejuppen van dit door Hans van Baalen goedgekeurde verradersplok zich druk over de gezondheid van een zooitje driehersencellige vissers en hun diepergelegen slachtoffers. Een beetje eigen advies wellicht: doe wat nuttigs en zoek echt werk.

oplichter | 05-09-08 | 10:24

Fransen hebben een stoere geheime dienst, kernenergie, kernfusie, een legioen en atoomproeven. En wij hebben Krista van Velzen. Het is gewoon niet eerlijk verdeeld.

tipo | 05-09-08 | 10:24

Fimbulvetr | 05-09-08 | 10:03
GS doet aan zorgvuldige imago-building. En terecht. Dat betekent selectief copypasten van berichtjes uit andere media en daar wat GS-humoristische-zinnetjes tussendoor weven. Pakt meestal wel leuk uit.
Ik vroeg me alleen even af of het indirect steunen van het visserijbedrijf wel binnen de GS-strategie past. Vissers zijn namelijk:
- tot in het absurde gesubsidieerd (onze belastingcentjes)
- gristelijk
- niet echt een sexy bevolkingsdeel
- onverstaanbaar
- notoire wetsovertreders
- cokesnuivers
- het product van eeuwenlange inteelt
- geen audirijders
Kortom: wat heb je er aan?

Trio_do | 05-09-08 | 10:22

+1 voor Greenpeace

biky | 05-09-08 | 10:21

@fuckje 10:13

Absoluut. Ze is helegaar niet bang en heeft hart voor menige zaak. Dat ze mi. soms (mn. voor haar politieke karriere) volledig de plank misslaat (-sloeg) mbt. zowel doel als middel doet daaraan niets af. Kheb van de SP trouwens de afgelopen jaren sowieso regelmatig behoorlijk wat medewerking gekregen bij eea.

widtvoet ® | 05-09-08 | 10:21

Go Greenpeace :)
Volgens mij heb ik die directeur Van Tongeren ook in het Journaal horen zeggen dat Greenpeace zal doorgaan met de actie en meer stenen zal afzinken.
Als vissersboten zich moedwillig laten kapseizen lijkt me dat hun eigen probleem. Het is nogal dom om in dit gebied te gaan vissen en dan vol gas te geven.
Vissers moeten niet huilie doen: het is ook hun broodwinning dat nu door Greenpeace wordt beschermd.

makkie | 05-09-08 | 10:20

Dit zijn geen rotsblokken dit zijn kiezeltjes voor een serieuze vistrawler. die heeft hier echt geen last van. als ze iets willen moeten ze die blokken gebruiken die bij ijmuiden liggen

de SENSEI | 05-09-08 | 10:20

Greenpeace denkt alleen maar haar eigen agenda. Dit is niet de manier om je doel te bereiken. Ik heb een hekel aan dat tuig, maar ik ga ze toch ook niet meteen met een rotsblok laten afzakken naar de bodem van de Noordzee.... alhoewel: zoals je doet, wordt je gedoet...

Dr.Overdrive | 05-09-08 | 10:18

-weggejorist-

helderejan | 05-09-08 | 10:17

Valt er niet achter te komen in welke haven die laffe mestpraam gaat aanleggen om te tanken?

R.B.Scott | 05-09-08 | 10:17

Hee redactie doet eens een topic op Spijkers en zijn landmijn posten!

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 09:55

Dat!

TheDeadDude | 05-09-08 | 10:15

Er is geen hoop voor verraders!
Go Greenpeace!!!

LifeCatcher | 05-09-08 | 10:14

@widtvoet@09:57
k krijg steeds meer repsect voor Krista van Velzen, ondaks haar Greenpeacesympathie. Gisteren in de kwestie "Spijkers", vanmorgen op radio 1 over dat tuigvlieg, prima toch?

fuckje | 05-09-08 | 10:13

RechtsTuigje | 05-09-08 | 10:04
weest blij; de GS redactie is het iig met je eens.
Ik daarentegen ben tegen de milieumafia maar voor rotsblokken in een natuurgebied.

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 10:13

grotetokkie | 05-09-08 | 10:09
... of je schaart je achter een reaguurder met een politiek correcte posting...

Fimbulvetr | 05-09-08 | 10:12

Ja, nee bedankt. Gelijk heb je ook eigenlijk. Maar m'n tranquilizers zijn op en m'n apotheker is op vakantie. De lul. Nou doe ik 't al een paar dagen op homeopatische shit. Werkt voor geen meter. Hele potten gaan d'r in per dag. De tofu onder de kalmeringsmiddelen...

widtvoet ® | 05-09-08 | 10:11

Korreltje Zout | 05-09-08 | 09:58
Nou ja, enige nuance, het is wel de Nederlandse overheid die heel veel EU subsidie heeft gesluist naar vissers om de vloot te vernieuwen en blijkbaar mag bijvangst niet onderling verhandeld worden dus dat gaat soms dood overboord.

Ik ben het met iedereen eens dat de vissers verre van duurzaam werken, ik ben het met iedereen eens dat er visreservaten moeten komen, vissers die in zeereservaten vissen mogen echt een keiharde duw krijgen en de EU moet echt eens de regelgeving aanpassen want de huidige werkt niet.

Maarrrrrr, wat Greenpeace hier doet is link. Verder ontvangt Greenpeace nog al wat subsidie, dus het is terecht dat deze actie in de pers wordt uitgemeten. En verder hebben consumenten boter op het hoofd, als niemand vis koopt, dan stopt de visserij binnen een jaar....

Fimbulvetr | 05-09-08 | 10:11

@widtvoet ® | 05-09-08 | 09:57.... JFS= beerput

meedenker | 05-09-08 | 10:10

Hierbij wil ik me graag aansluiten bij:

Drnitro | 05-09-08 | 09:39

Geen eigen mening? Dan pak je toch gewoon die van de Televaag.....

grotetokkie | 05-09-08 | 10:09

Wel opvallend dat er ineens heel veel GP (lees terroristen) lovers aan het reaguren zijn geslagen.

RechtsTuigje | 05-09-08 | 10:06

De vis en boeren-lobby doet het goed op GS, jullie laten je helemaal inpakken, had ik niet verwacht van stadsjongens. Maar goed, waarom doet greenpeace dit? Om maar eens een GS motto te gebruiken: gewoon omdat het kan. Leuk he, stelletje inconsequente brabbelaars.

60CX | 05-09-08 | 10:06

GreenPeace wil de mensheid laten verhongeren, zodat de Co2 uitstoot afneemt.

Ahum | 05-09-08 | 10:06

Grienpies is voor de vissers een blok aan het been

Arendje777 | 05-09-08 | 10:05

@homeron
Ik ben ook geen fan van links, maar die groep roeptoeters doet tenminste nog iets aan de asociale regeltjes die deze regering ons door de strot duwd. Alles dat de andere kant opgaat, midden en rechts, laat onder het geeuwen of bij het laten van een boer een phonetische vertaling horen van wat kritiek moet heten. Dus voorlopig moeten we het me ze doen. Helaas, leuker kunnen we het niet maken.

Nico Mudde | 05-09-08 | 10:05

Wanneer grijpt de politiek in, het is toch duidelijk dat GP bezig is met terroristische akties? ohw nee wacht de hele politiek is vergeven van dit soort viezeriken die denken dat ze mensen levens boven die van dieren kunnen stellen.
Het is gewoon wachten totdat een vissers boot omslaat en er mensenlevens verloren gaan, dan gaan mensen misschien zien wat voor tyfus terroristen het zijn, maar ik ben bang dat we moeten wachten totdat er een rechts kabinet komt die WEL GP aan durft te pakken.

RechtsTuigje | 05-09-08 | 10:04

@ hvdv | 05-09-08 | 09:58
Voor de platvisvangst wordt de hele bodem met sleepnetten omgewoeld (lees= vernietigd) door die kutvissers. De Noordzee is overigens niet zo diep (maximaal een meter of 40 dacht ik). Bij de eerstvolgende ijstijd kun je zo naar Engeland lopen.

Korreltje Zout | 05-09-08 | 10:04

Helemaal eens met Greenpeace. Als het aan de overheid ligt (of aan de visboeren) wordt de zaak "nader bekeken", onderzocht, overlegd en vergaderd totdat de hele Noordzee verdampt is.

Kennelijk nemen de verantwoordelijken hun verantwoordelijkheid niet, en zijn dit soort acties het enige middel.

Greenpeace, bedankt namens toekomstige generaties mensen en vissen!

Lorenz0 | 05-09-08 | 10:04

Trio_do | 05-09-08 | 09:57
Ik snap jouw punt niet helemaal: vergelijk je nou GS met bruinhemden of met Urkers? Hebben nationalisten iets tegen Urk? Heeft Greenpeace iets tegen Urk? Is het gevaarlijk om Urkse vissers te verdedigen? Maar waarom dan? Uw post roept zoveel vragen op?

Fimbulvetr | 05-09-08 | 10:03

widtvoet ® | 05-09-08 | 09:57
... en nu even rustig ademhalen.

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 10:02

@ hermanus | 05-09-08 | 09:40
Je hebt helemaal gelijk. Die arrogante en criminele tiefusfransen moeten met hun poten van onze landgenoten afblijven, zeker als het gaat om kernproeven in de Stille Oceaan.

Korreltje Zout | 05-09-08 | 10:02

Een beetje visliefhebber vangt zelf. Wat mij betreft zinken ze alle eurokotters af als kunstmatig rif voor de kust.

de visser | 05-09-08 | 10:00

Voor de volgende zomervakantie is de volgende actie van Greenpeace betonblokken op start en landingsbanen van Schiphol, is ook een ludieke actie zonder enige bedoeling iemand te beschadigen.

komt dat schot | 05-09-08 | 10:00

Ach, met een beetje mazzel varen die krakerts op een mijn, hebben we die Stokbroden ook niet nodig, en kan Grienpies schooien voor de financiering van Rainbow Warrior III

Prof. Cor Rupt | 05-09-08 | 09:59

ik weet niet hoe diep die zee daar is maar volgens mij heb t weinig zin om die stenen in t water te mikken

hvdv | 05-09-08 | 09:58

Goede actie van Greanpeace. 15 jaar leuteren leidt tot niets. Nu staat het prominent op de agenda. Ja, daar moet je wel eens de grenzen voor opzoeken. Voor veel moraalridders blijkbaar niet acceptabel. Bekrompen denkers. Als ze al denken.

Jabo | 05-09-08 | 09:58

Corleone | 05-09-08 | 09:48
Fout want in die gebieden mag NIET gevist worden. Bovendien zijn er geen visser gewond geraakt of zijn er ongelukken geweest door deze rots blokken.

zedong | 05-09-08 | 09:58

Met de haring gaat het prima, maar het is de kabeljauw en diverse andere soorten waar het heel slecht mee gaat. Straks zijn de zeeen leeg en gaan vissers lopen miepen om een compensatie "want de politiek is ervoor verantwoordelijk". De tiefus voor die vissers. Jullie zijn jezelf aan het beroven. Jullie hadden al lang ander werk moeten zoeken. De Europese politiek moet gewoon wat harder zijn tegen vissers. Maar met het CDA in de regering zal er in 0031 iig weinig veranderen.

Korreltje Zout | 05-09-08 | 09:58

@fuckje
Pas maar op wat je doet. Straks gaat hij het nog beschouwen als subsidie. Voor je het weet heb je afhankelijkheid gecreëerd.

uninvited guest | 05-09-08 | 09:58

Liegen, bedriegen, verdraaien, verzwijgen, vergeten... Tis goddomme met afstand het meest snel en destruktief om zich heen grijpende virus vandaag de dag in Bestuurlijk Nederland. En waar er tot voor kort nog vooral gedraaid, ontweken en verzwegen werd lijkt de laatste tijd het glashard liegen en het stug veinzen van akute Alzheimer helemaal de bom. Niets zo destruktief en misdadig als de granieten leugen. Neuq de leugen! Ook de groene.

[OT] Rollende koppen en troggen vol stront. Zit die parlementaire enquette mbt. de Nederlandse deelname aan het JSF-projekt er dan wellicht toch nog in op korte termijn? Zondag Reporter niet overslaan! [/OT]

widtvoet ® | 05-09-08 | 09:57

hermanus | 05-09-08 | 09:52
Geeft niks jong, ik vond dat bootje opblazen in de haven ook niet echt nodig en het is sneu dat die jongen dood is, maar laten we wel wezen, het zinken van de Rainbow Warrior is wel het grootste Franse maritieme militaire succes in de laatst 5 eeuwen.

Fimbulvetr | 05-09-08 | 09:57

Even een gratis tip vor de redactie:
Het is (en was, maar daar weten jullie alles van) tegenwoordig redelijk bruinhemderig om flora en fauna in bescherming te nemen. Misschien moeten jullie daar een beetje "gevoel" mee houden. Voor je het weet sta je er op als verdediger van Urker vissers die God's lieve visjes doodmaken in een gebied waar dat helemaal niet mag. Ik geef toe, het is een beetje een spagaat: greenpeace vs Urk, maar je kunt niet gaan zwalken op dit punt. Zet de imago-denktank eens aan het werk. Hoe wil je overkomen? Ik hoor het wel. Doei.

Trio_do | 05-09-08 | 09:57

Hee redactie doet eens een topic op Spijkers en zijn landmijn posten!

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 09:55

Als er nog maar 1 haring over is op de wereld dan heb ik er wel een moord voor over om die in bezit te krijgen, moet'tie uiteraard wel vers zijn.

Karl Heinrich Marx | 05-09-08 | 09:53

koerbagh ® | 05-09-08 | 09:47
Ja maar dat is natuurlijk, niet man-made, ik snap het verschil ook nog niet helemaal, maar wat u bijvoorbeeld uitademt, of wat een vulkaan de atmosfeer in poept is natuur en dat is goed voor de boompjes, maar wat uw civic uitblaast dat zorgt er voor dat de poolkappen smelten.

Fimbulvetr | 05-09-08 | 09:53

@ Fimbulvetr | 05-09-08 | 09:44

je hebt gelijk, moet me niet zo door mijn emoties laten leiden

hermanus | 05-09-08 | 09:52

Ach ja, om heel eerlijk te zijn: Ik haat vis.

Prof. Cor Rupt | 05-09-08 | 09:52

Goed werk, Greenpeace. Als de politiek te slappe knieën heeft om te voorkomen dat die Urkers die al het leven uit de zeeën vissen, moet de burger het zelf maar doen.

Onbevlekt blazoen | 05-09-08 | 09:52

torpederen dat actieschip, of gewoon afwachten tot ze ergens in een haven liggen, dan gewoon bommetje erop, is vaker gebeurd toch ??

Rot op met Greenpeace en al dat andere linkse tuig !!

homeron | 05-09-08 | 09:52

* maakt wat reaguurgeld over naar Teen *

fuckje | 05-09-08 | 09:52

Breng maar tot zinken inderdaad.
Ik heb het trouwens helemaal gehad met die natuur dankzij bijna 4 decennia gezanik van o.a. Grienpies.

Urft Oechelboechel | 05-09-08 | 09:51

@ uninvited guest | 05-09-08 | 09:43
Betaald? Er was afgesproken dat GS en ik geheel belangeloos eem betere wereld zouden creeëren door middel van een scherpe pen en een leuke kwinkslag. Nou, ongezien de typhus voor die commerciële sell-outs.

Teen | 05-09-08 | 09:51

De link(s)miegels willen ons alles afpakken, eerst de centjes, dan de eauteau en nu eauk nog die lekkere visjes. Afzinken die Grienpiesbeautuh!!!

Frederik Puntdroad | 05-09-08 | 09:50

Duizend bommen en granaten!!!
Kapitein Haddock had wel raad geweten met dat zooitje.
En Kuifje doet het met Bobby.

R.B.Scott | 05-09-08 | 09:50


@liger | 05-09-08 | 09:15
Uw reactie is typerende voor een overvette MacD liefhebber met een dubbele hartvervetting. Vreet rustig verder man.

Nil desperandum | 05-09-08 | 09:50

Ik heb een bloedhekel aan Katwijkers en Urkers. Hypocriete landgenoten.
Dumpen die natuurstenen. Zal ze leren mooie zwartwerkers.

I (8)You fokker | 05-09-08 | 09:49

@Boris
Wat Greenpeace doet is: We hebben last van motorrijders want die rijden te hard door onze buurt vinden de buurtbewoners. Maar die motorrijders houden zich netjes aan de wet. Niet genoeg vinden de buurtbewoners. Dus spannen ze een touw over de weg zodat de motorrijders zullen vallen (en verwonden, eventueel overlijden). Want het belang van de buurtbewoners gaat voor de wet, het leven van anderen en opvattingen van anderen.

Corleone | 05-09-08 | 09:48

Fimbulvetr | 05-09-08 | 09:44
u stemt natuurlijk op de partij voor de zelfmoord

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 09:48

Mah... moet zeggen dat ik het een beetje goedkoop vind om te verwijzen naar de Rainbow Warrior, waarbij ook een dooie is gevallen. Ook weer typisch Frans trouwens om te dreigen met een boycot op NZ vlees om die lui naar huis te krijgen, en ze vrij te laten en dan nog te decoreren ook...
beh, frenchies...

roeinerd | 05-09-08 | 09:47

@Fimbulvetr | 05-09-08 | 09:44:
Da's niet helemaal waar... bij het wegrotten van een lijk komt ook CO2 vrij.

koerbagh ® | 05-09-08 | 09:47

Het lijkt er inderdaad op dat dit Grienpies gegeven een gevoelige snaar raakt bij de azijnpissers op de vroege morgen.

said_fred | 05-09-08 | 09:45

Geen Stijl: steeds kortzichtiger!

Bukt U Maar Even | 05-09-08 | 09:45

KeiGoede Aktie. GO GREENPEACE GO!
Kunnen we niet een lelijk gebouw zoals de Stopera of de Ned Bank (met Wellink erin) in brokstukken meegeven?

ranqneuzeKleinburger | 05-09-08 | 09:45

hermanus | 05-09-08 | 09:40
De enige goede nederlander, is een dode nederlander, die heeft namelijk zero CO2 footprint

Fimbulvetr | 05-09-08 | 09:44

@zedong | 05-09-08 | 09:32
Ik steun uw voorstel.

koolteer | 05-09-08 | 09:43

@Teen | 05-09-08 | 09:40
Bedoel je te zeggen, dat jij nog niet betaald krijgt voor je reacties?

uninvited guest | 05-09-08 | 09:43

Eerst de zee leeg trekken, en dan piepen dat ze een piepklein hoekje van de zee niet meer kunnen bevissen. En nog brandstof subsidie eisen omdat ze zo weinig vangen. Ongezien de tyfus voor die Urkers. De visser is pro-fish.

de visser | 05-09-08 | 09:43

Steengoeie aktie!

laardepul | 05-09-08 | 09:42

Teen | 05-09-08 | 09:40
Dat is wel gebeurt, helaas zijn al die reaguurders weggejorist en opgerot....
*aluhoedje opzet*

Prof. Cor Rupt | 05-09-08 | 09:42

Greenpeace mag van mij lekker doorgaan met het neer laten dalen van blokjes. En die vissers, ach ja.... wat is er nog niet gezegd over deze beroepsgroep.

Nico Mudde | 05-09-08 | 09:42

Niet zo liggen zieken GS.
Als er straks geen haring en garnaal meer te vinden is, dan pas de pen in je giftige inkt dopen en verhalen over "vissers" die alle wateren leefgeroofd hebben.
Wees eens origineel en schrijf verhaaltjes over de m/v van de VVD o.i.d.

Nil desperandum | 05-09-08 | 09:41

fuckje | 05-09-08 | 09:32
Bedankt.
Sjezus wat een schok zeg. Het blijkt dat de TMG al jaren een minderheidsbelang in GS heeft en dat onlangs GS helemaal is overgenomen. Had ik dit meer eerder geweten. Was er maar een reaguurder geweest die het lef had gehad dit eerder te posten.
* drinkt glas leeg*

Teen | 05-09-08 | 09:40

Gewoon vervolgen voor deelnemen aan een terroristische organisatie.
Dat was tegenwoordig ineens verboden, toch?
Daar zou toch tegen opgetreden worden?
Nou dan...

JanRap | 05-09-08 | 09:40

belachelijke actie van de fransen om een nederlander te doden ter wille van kernproeven. Geen idee waarom vleesboom deze actie in de hemel prijst.

hermanus | 05-09-08 | 09:40

Om eerlijk te zijn... De boel wordt hier een beetje om gedraaid. Het zijn de vissers die niets in dat gebied te zoeken hebben.
Dus: Greenpeace ga vooral door!

Turbo Ray | 05-09-08 | 09:40

Ik stel voor om die Fransen hier ook binnen te halen als helden, en ze lekker hun gang te gaan met dat langharig ongewassen tuig.
'Allo allo, zis is Nighthawk!'

Prof. Cor Rupt | 05-09-08 | 09:40

liger | 05-09-08 | 09:15
Wat bedoel je nu precies? Dat Greenpeaceactivisten lijden aan Asperger omdat ze rotsblokken in de Noordzee dumpen? Idealen moeten wijken voor onze "economische groei" en visquota bestaan alleen op papier?

Onze mijnheer Liger is het schoolvoorbeeld van het nieuwe telegraaf-geenstijl. Geen eigen mening meer, maar lekker nablaten wat er geschreven wordt. En straks natuurlijk TON stemmen. Duyvendak was voorbeeld 1. Nu moet Greenpeace eraan geloven. Het is zwak en weinig verhelderend.

De plekken waar Greenpeace stenen dumpt zijn plaatsen waar in the first place niet gevist mag worden. Het zijn (soms) vaarroutes, en voor die schepen vormen de stenen op de bodem geen gevaar. Alleen voor de zogeheten 'sleepnetten' zijn dergelijke stenen destructief. Dat mag echter helemaal geen probleem zijn; de klagende vissers mogen daar helemaal niet vissen.

Dat Geenstijl de laatste tijd slechts zaken opblaast in plaats van nieuwe politieke schandalen aanboort moge duidelijk zijn. Het is verworden tot een marionet van zo gehate 'oude media' met de telegraaf als beschermheilige.

Drnitro | 05-09-08 | 09:39

Met een beetje doorvaren kunnen (we) ze Kiel halen

uninvited guest | 05-09-08 | 09:37

@Boris | 05-09-08 | 09:16. Ja, met dit verschil dat die drempels op "min of meer" democratische wijze tot stand zijn gekomen, en dat GP gewoon beslist dat ze stenen willen droppen.

John McClane | 05-09-08 | 09:37

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 09:35
Wat een verhaal, wat een inleving, chapeau! *snikt*

Prof. Cor Rupt | 05-09-08 | 09:36

@uchman | 05-09-08 | 09:28 : De stenen komen uit Scandinavië en zijn van natuursteen: graniet en basalt. Dat materiaal komt ook van nature in het gebied voor. De stenen zijn tot 1 kubieke meter groot en wegen zo'n 2-3 ton

www.greenpeace.nl/campaigns/oceanen-2/...

John McClane | 05-09-08 | 09:35

We kunnen GeenStijl-land natuurlijk ook verplaatsen naar het Sylter Buitenrif: laten we het aanleggen door Greenpeas

staifkop | 05-09-08 | 09:35

Je zal maar zo'n zielig klein garnaaltje zijn en rustig op de bodem vertoeven, komt er ineens zo'n rotsblok van 3 ton omlaag gedwarreld. Angstig kijk je om je heen, maar gehinderd door het feit dat je hersenen kleiner zijn dan die van een haring kun je niet kiezen welke kant op te vluchten. Als de laatste adem je kichaampje net verlaat besef je dat het blok, waar jij midden onder wordt geplet, ietwat scheef ligt. Dit blijkt te komen doordat de haringen weliswaar konden kiezen en dus massaal naar links gingen, maar het blok kwam van links en nu zijn ook zij deaudt.

Joost Maghetweten | 05-09-08 | 09:35

Goede actie. In dat gebied mag toch niet gevist worden, dus wat doen die vissers daar?

loerelau | 05-09-08 | 09:33

Laten we hun ook afzinken, met betonnen schoeisel! Dat verdomde tuig!

Prof. Cor Rupt | 05-09-08 | 09:33

Ga eens een stukje schrijven over het human rights committee van de VN die beslist heeft dat kritiek op de Islam/Moslims nu VERBOTEN is, lijkt me toch effe ee nstukje belangerijker dan een stel vissers, die onder sharia wetgeving toch niet meer mogen vissen omdat het niet halal gebeurd.
 
europenews.dk/en/node/13092

zedong | 05-09-08 | 09:32

* geeft Teen snel een rustig-maak-drankje *

fuckje | 05-09-08 | 09:32

@ [-InFiDeLz!-] | 05-09-08 | 09:22
Het domme volk moet soms tegen zichzelf worden beschermd.

Ik vind je idee overigens prima voor scooter rijders, helmplicht afschaffen, geen maximum snelheid, maar niet meer op het fietspad (is nog niet overal doorgevoerd).

Boris | 05-09-08 | 09:31

Hee... dat stond vanmorgen ook al in de Teleraaf. Is GS verworden tot een kopkrantje? Straks komt GS nog met de site "Nieuws van de dag"

Flippo | 05-09-08 | 09:30

Misschien kunnen ze beter helpen met stenen flikkeren bij de aanleg van de tweede Maasvlakte

Harry Turtle | 05-09-08 | 09:29

@ huetter | 05-09-08 | 09:27
WAT? maar hoe? heb je daar bewijzen voor? jezus man.

Teen | 05-09-08 | 09:29

Greenpeace liegen? NOOIT:

Het laden van de steenmassa aan boord van het schip gebeurde op het moment dat Greenpeace-voorzitter Liesbeth van Tongeren tegenover de Nederlandse pers ontkende dat de milieuorganisatie doorgaat met de acties. "Zaterdag was de laatste actiedag. Ik begrijp dan ook niet goed hoe Ben Daalder (voorzitter van de Nederlandse Federatie van Visserijverenigingen) op het idee komt dat we daar nog steeds mee bezig zijn. Er worden geen stenen in de zee gegooid! Vandaag niet, gisteren niet en afgelopen week niet." Maar als we haar confronteren met de ontdekking dat de volgeladen Noortland opnieuw onderweg is naar de visgronden, gaan opeens de luiken dicht. Kortaf zegt ze: "Greenpeace geeft nooit voorinformatie over acties. Als we weer stenen in zee storten, melden we dit kort tevoren aan de vissers en de kustwacht."

Right.....

Fimbulvetr | 05-09-08 | 09:28

Kom op Greenpeace! Goede actie. Een beetje overdreven politiek correct dat jullie de coördinaten van de rotsblokken doorgeven aan de vissers. Niet echt nodig lijkt me.

Trio_do | 05-09-08 | 09:28

Waar halen ze die stenen vandaan ??

Ben benieuwd hoeveel natuur die shit kost .

uchman | 05-09-08 | 09:28

@ Danoontje | 05-09-08 | 09:24
Je naam past bij je leeftijd? Ik denk niet dat het nodig is GS te vertellen dat daar een dode bij gevallen is.

Prima artikel weer. Inderdaad, waar is de Marine als je ze nodig hebt? Een paar duikvluchten met F16's volstaan ook wel. Als dat tuig zo nodig de wereld wil verbeteren moeten ze maar oprotten naar Afrika en Afghanistan. Daar hebben de dieren het pas echt zwaar. Nee lekker luxe vanuit het veilige Europa stoer doen. Grachtengordelactievoerders!

Eikenhout | 05-09-08 | 09:28

Ik heb respect voor idealisten, ook als hun idealen niet de mijne zijn. Aan deze gesubsidieerde, gesalarieerde en professionele aksievoerders heb ik echter een pesthekel. Daarom af laten zinken die boot.

Superior Bastard | 05-09-08 | 09:27

GS doet de telegraaf weer napraten. Oh wacht, GS is de telegraaf.

huetter | 05-09-08 | 09:27

Ik stort vandaag nog wat extra's. Vis vangen in de Noordzee zouden we allang niet meer moeten doen. Gewoon lekker kweken in Vietnam en hierheen varen. GP doet dit niet zomaar, omdat het kan, of vissers vinden stinken (doen ze wel).
Wat mij betreft gooien ze ook een paar blokken voor Urk.

kolojoeris | 05-09-08 | 09:26

Nou nou GS, er is een dode bij die actie van de franse gehein=me dienst gevallen. Nogal een primitief optreden van ze.

Danoontje | 05-09-08 | 09:24

En joehoe, minister, doe nog eens een zakje geld naar Greenpeace, dit kost echt veul hoor, zo'n actie voor het goede doel....

Fimbulvetr | 05-09-08 | 09:23

Dienst speciale interventie graag even deze terroristen uit laten schakelen. Dood schijnen ze meer waard te zijn dan levend.........

L.T.B. | 05-09-08 | 09:23

@ Artois Arnhem | 05-09-08 | 09:16
Zal het nooit meer doen... Neem je een harinkje voor me mee? Ga ik 'm stenigen... Ies mijn koeltoer...

SODE | 05-09-08 | 09:23

Misschien een idee om onze laatste onderzeeboot, mocht ie nog niet verkwanselsd zijn, die Noortland naar de kelder te jagen ?

Tobi | 05-09-08 | 09:22

Den Visch wordt duur betaald!

W@tikzeggunwil=diDt | 05-09-08 | 09:22

@Boris | 05-09-08 | 09:16
Da's wel een leuke vergelijking. En reaguurders zijn dan de mensen die het liefste kijken naar zo'n honda visstick en ondertussen alles beter weten.
Wat mij betreft schaffen we alle vangstquota af en laten we de vissers hun gang gaan. Op die manier heft de visserij zich binnen een paar jaar helemaal op en kunnen ze huilie gaan doen en dan kun je ze gewoon keihard zelf de schuld geven van hun eigen ondergang. Maatregelen om de visstand op peil te houden, houden misschien niet individuele vissers, maar wel de visserij als geheel boven water.

[-InFiDeLz!-] | 05-09-08 | 09:22

Zo, ik heb 100 euri's overgemaakt, heb ik ook een steentje bijgedragen. Ben ik nu terrorist?

Koud flesje Alfa | 05-09-08 | 09:21

Compromis; de boten van Greenpeace op de bodem...

datzegik69 | 05-09-08 | 09:20

En weer gaat de garnalenprijs omheaug, bedankt greenpies

kneuterzak | 05-09-08 | 09:20

Het is bonne chasse, zonder accent.

Niet voor Jan | 05-09-08 | 09:19

vooral in de postcode loterij mee blijven spelen kinders en heel veel geld stoppen in de collectebus van Greenpeace, het is namelijk niet goedkoop om vanuit een luxe kantoor in Amsterdam een boot te huren om natuur steen in zee te laten dumpen....

Fimbulvetr | 05-09-08 | 09:19

@liger | 05-09-08 | 09:15 Greenpeace heeft qua business ethics het besef van een pinda, dus reken daar maar niet op. Lijkt mij dat de starheid in acties in het verleden dat toch wel duidelijk heeft gemaakt. Door de kapseisleugens zullen de acties slechts verharden.

Koud flesje Alfa | 05-09-08 | 09:19

Men kan toch ook nog altijd met de vaste telescoop hengel vissen, ik zie het nut niet.

Arendje777 | 05-09-08 | 09:17

-edit doe eens fluisteren -

gerrit5042 | 05-09-08 | 09:17

Tuig.

abstieg | 05-09-08 | 09:17

@SODE | 05-09-08 | 09:06
'Westerse terroristen! Bah! Ga toch bij Osama op de thee, kutvolk!'
Oké beste SODE, schelden mag, maar ik adviseer je er niet bij te vloeken want anders wordt je door de vissersclub van Knevel wellicht in een zoutpilaar veranderd. En een zoutpilaar, beste SODE, is -net als een rotsblok- prima materiaal voor Greenpeace om in de zee te gooien. Zo, nu moet ik snel naar de visboer voor een stukje vis, het schijnt dat de kabeljouw nog niet helemaal op is.

Artois Arnhem | 05-09-08 | 09:16

Toch TOV GS dat jullie de meest debiele reactie (oproep tot een terroristische daad) over hebben genomen in jullie redactioneel stuk.

Einde van de Domheid | 05-09-08 | 09:16

De Noordzee is bijna leeg maar door politiek/economisch geneuzel komt er gee nactie, laat staan handhaving.

Wat Greenpeace doet is hetzelfde als het leggen van verkeersdrempels in een woonwijk waar kinderen op straat spelen, maar de Civic aso's uit de buurt graag een raceje houden.

Boris | 05-09-08 | 09:16

elke keer als er een rotje naar beneden gaat vernietigen ze het zeelandschap waardoor er dieren doodgaan ... stelletje sukkels

Katrin | 05-09-08 | 09:16

blijven aanpakken die idioten. sociaal gestoorden die vinden dat ze het gelijk aan hun kant hebben en daarmee moet alles wijken voor hun idealen. groepsstoornis: asperger. reken maar dat de aandacht van GS ze nerveus maakt want ze zijn groot geworden op publieke opinie (die was links) en die publieke opinie wordt tegenwoordig door rechts gedicteerd (GS). Gewoon niveau Volkert van der G. Blijven aanvallen en villen. Stalk de stalker. Smeer bloed aan die vlotille van ze. Geef ze een aanmeerverbod in Nederland

liger | 05-09-08 | 09:15

Overal waar leidingwerk op de zeebodem ligt is sprake van een veel intensiever steenstorten dan de steentjes die Greenpeace overboord kegelt. De reactie van de vissers slaat nergens op, ze verzinnen een leugen, want daar zijn vissers goed in, omdat ze te beroerd zijn zich aan te passen aan de hedendaagse tijd. Verburg is dol op leugens, dus die omarmt hen van harte.

Koud flesje Alfa | 05-09-08 | 09:15

Die stoeptegelgooiers, vanaf viaducten, daar zit natuurlijk ook Greenpeace achter, ik zie ineens de link. Een dooie automobilist is immers better dan een CO2 uitbrakende automobilist.

hekkesluiter | 05-09-08 | 09:15

En voor de Fransen is een kernproef/-centrale meer waard dan een heel aantal mensenlevens.
Nuja, het geval Rainbow Warrior herinnert ons er in ieder geval weer aan wie de echte terroristen zijn.

TheDeadDude | 05-09-08 | 09:15

Liesbeth van Tongeren, de Jacqueline Cramer van Greenpeace. Die gaat het nog ver schoppen in de politiek. Zal over zo'n twintig jaar beweren dat ze nooit heeft goedgekeurd dat er granieblokken in zee werden geflikkerd.

Schoorsteenveger | 05-09-08 | 09:14

Hier moet dus juist weer geen accent aigu op. Dus gewoon 'bonne chasse' is genoeg.

count von ziegenpuss | 05-09-08 | 09:12

Één van deze jongens inzetten:

www.marine.nl/nlmarfor/schepen/eskader...

Fire at will commando meegeven en veel plezier jongens en meisjes van de Marine. Maak ons trots en schiet die terroristen ff uit het water!

Martinus_van_Oranje | 05-09-08 | 09:10

Het zijn toch geen rotsen van Robbeneiland, mag ik hopen?!!! Dat zou ik wel dubbel zo sneu vinden voor onze nietlinksnietrechtmaarrechtdoorzee 'fatsoenlijk rechtse' 'landgenoten'. Jesus kon over water lopen en als het rotsjegooien zo doorgaat kunnen wij dat binnenkort ook. Maar wat was ook al weer de aanleiding voor dit conclikt, die Greenpeacers gooien toch niet zomaar die blokken in de zee?

Artois Arnhem | 05-09-08 | 09:10

Go Greenpeace, Go Greenpeace, Go Greenpeace!
Het mediacircus dat door de vissers met steun van kutje Verburg is opgetogen, mag van mij gestenigd worden.

Koud flesje Alfa | 05-09-08 | 09:10

Gelukkig is er nog geen vangstquotum op actievoerders van Greenpeace.

steven paul | 05-09-08 | 09:10

-weggejorist-

Nee dus! | 05-09-08 | 09:09

'k snap het niet.. zo bescherm je vissen toch niet? een rotsblok op hun hoofd overleven ze toch ook niet?... toch?

hoerrrr | 05-09-08 | 09:09

Ik vind het wel een goede actie. Huilie huilie van de vissers is zwaar overdreven.

dwalmpje | 05-09-08 | 09:07

Westerse terroristen! Bah! Ga toch bij Osama op de thee, kutvolk!

SODE | 05-09-08 | 09:06

-weggejorist-

Nee dus! | 05-09-08 | 09:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl