Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vogelaar: Islamles op openbare scholen

Uitverkoop.jpgHet was ons vorige week al opgevallen. Sinds een poosje doet minister Vogelaar van Schotels & Dakpannen weer aan persmomentjes. Communicatiestrateeg Dig Istha (187,50 euri p/u) begint zijn geld eindelijk waard te worden. Zo roept NRC Handelsblad sinds zijn inmenging ineens dat Vogelaars aanpak eigenlijk hartstikke goed is. En ook Trouw doet vrolijk mee aan de plotselinge bewieroking van 's-lands meest incompetente bewindsvrouw. En dus staat er vandaag een volstrekt doodgeregisseerd vraaggesprekje vanuit haar werkkamer in het GrefoTabloid. Lezersvragen geknipt voor de Minister. Geen schalkse lul met een onderkin en een roze microfoon. Nergens vervelende rechtsmensen die de minister in de rede kunnen vallen. Eigelijk heeft Istha alle scherpe randjes ingepakt met piepschuim zodat Vogelaar zich onmogelijk een buil kan stoten. Zo zegt Ella onomwonden: "Lijfstraffen mogen niet in Nederland." Applaus voor de Minister van Clichés & Open Deuren! Uiteraard is de excellentie zeer in haar nopjes met de door haar opgestarte dialoog met handenweigerende muzelmannen waardoor de integratie is bevorderd en de boel sindsdien weer een beetje meer bijelkaar is gehouden. Maar hoe staat de Minister dan tegenover het plan van Ahmed Marcouch, om voortaan islamles te geven op openbare scholen? "Als ouders er om vragen, dan moet een school een verzoek inwilligen, dat gebeurt bij Katholieken en Protestanten ook." De lessen van Allah gaan nog eens heel groot worden in Ella's kansenwijken.

Reaguursels

Inloggen

ja vind ik ook.. gaan ze maar in hun eigen tijd een religie leren, waar slaat dat nou weer op!!! Een openbare school is geen christelijke of islamitische school, dus als je dat zo graag wil leren dan doe het aub in je eigen vrije tijd!!!

bright lady | 28-06-08 | 14:14

Geert heeft echt gelijk zie opmerking hierboven waarbij ik me volkomen aansluit.

hvm1961 | 27-06-08 | 21:54

Dat mens is dus echt knettergek.

feuerfrei | 27-06-08 | 19:28

islam les op nederlandse scholen, gekker moet het niet worden.
Nederland is een seculier land dus er zou helemaal geen godsdienstige les moeten worden gegeven op scholen.
Sterker nog kinderen onder de 18 jaar zouden helemaal niet mogen worden gehersenspoeld met die religieuze onzin. Het is pure indoctrinatie. Een kind kan er geen verzet tegen bieden, een kind kan nog geen keuze maken of ze wil geloven, of niet.
Wat een kind word geleerd door een leraar, je ouders, een imam, een dominee, (enz) neemt deze voor waarheid aan.

robby05 | 27-06-08 | 18:32

Laatste nieuws: Vogelaar wil teveel betaalde huursubsidie terughalen... Maar NIET IN HAAR PRACHTWIJKEN...!!!

Het is wel duidelijk waar het geld voor nodig is; haar steeds verdergaande islamiserings-agenda voor 0031.

Prachtwijk = Klachtwijk... (want er is altijd wel wat daar)

chemo_doctor | 27-06-08 | 18:06

het wordt tijd dat vogelaar opvliegt

vooreenkeertjedan | 27-06-08 | 14:25

Prima idee islamles op openbare scholen liefst na de schoolvacantie,dan kunnen de Nederlandse kinderen leren dat profeet Mohammed een pedofiel is,en een wraakzuchtige profeet .

Bike7711 | 27-06-08 | 14:17

Hmm, ik ga het gras maar eens maaien... Word inmiddels wel heel erg media-moe van dit soort berichten. Het is niet meer te stoppen. De agenda's liggen klaar. Accepteer het feit of emigreer (ik laat jullie in ieder geval achter met een keurig gemaaid gazonnetje ;-)

minister_van_glggrrg | 27-06-08 | 11:49

Dorser | 27-06-08 | 09:24
En hou even in de gaten wie het zegt. Dat is meneer Khalil Aitblal, de nieuwe wolf in schaapskleren.
www.depers.nl/binnenland/88552/Khalil-...

Schoorsteenveger | 27-06-08 | 10:30

DIT IS HEEL ERNSTIG! Cultuurrelativisme is springlevend bij Ella Vogelaar.

Technix | 27-06-08 | 10:08

Eerst beginnen ze al over Engels vanaf de kleuterklas,
nu over moslimles op de basisschool,
dus, de volgende stap is Arabisch leren vanaf de kleuterklas.

TIEF EEN EIND OP !
EEN OPENBARE SCHOOL IS EEN OPENBARE SCHOOL !

Berno | 27-06-08 | 09:46

Les in welke religie dan ook moet afgeschaft worden op openbare scholen. Als men hun kinderen iets mee wil geven qua religie, dan doen ze dat maar in eigen tijd, of anders schoppen ze hun kinderen maar naar een school met religieuze insteek

IDSMadDog | 27-06-08 | 09:44

Ik lees net (www.trouw.nl/deverdieping/opvoeding_on...) dat ook dit PvdA/Vogelaar-denkbeeld een allang voorbereide en beklonken zaak is. Het lesmateriaal is al klaar. De islam-indoctrinatoren staan gereed. September 2009 is de datum dat men wil beginnen uw kinderen hun dogma's op te dringen.
-------
En fijntjes voegt men er aan toe: "Maar je moet niet denken dat de weekeindscholen daarmee overbodig worden. Dat is een denkfout. "
-------
GS, niet-policorren, ouderraden, onderwijsorganisaties, Ouders van Nu, enzovoorts enzovoorts: HELP! OPSTAND! VERZET! ACTIE, NU HET NOG KAN!

Dorser | 27-06-08 | 09:24

Islamonderwijs? Goed, maar dan zowel shi'ietisch als soennitisch (op dezelfde scholl).

P.C.M. Baas1309 | 27-06-08 | 09:07

@ISLAMLES
De jeugd kan wat mij betreft niet vroeg genoeg gewaarschuwd worden voor de gevaren van religie, en islam in het bijzonder. Maar meer dan een paar uurtjes tijdens het geschiedenis onderricht zijn daar niet voor nodig.

zakkenwasser | 27-06-08 | 08:52

Brrrrrr wat een vreselijke enge 'linkse' uitspraken. Even voor iedereen die nog in god of een allah gelooft : HET IS EEN GROTE HOAX. Vele eeuwen terug toen de burgers straatarm en tamelijk dom (en dus zeer beinvloedbaar) waren, hebben slimme mensen hier misbruik van gemaakt. Op deze manier kwamen zij op een simpele manier aan geld onder het mom dat het een plicht was van iedere 'gelovige' om je godsdienst te 'steunen'. Tevens werden ze zo ook onderdanig en angstig gehouden. Ook ik heb jarenlang aan deze indoctrinatie moeten meedoen als RK maar op een gegeven moment ga je echt nadenken en kom je tot de conclusie dat god, allah of wie dan ook helemaal niet bestaat. God & Allah zit in jezelf. Doe gewoon normaal dan heb je die flauwekul ook niet nodig.

Snuf-van-snuitje | 27-06-08 | 08:01

Hallo mevrouw Vogelaar; IK WIL GEEN MOSLIM WORDEN !!!!

Snuf-van-snuitje | 27-06-08 | 07:44

op naar de middeleeuwen
ik ben weg hier, zsm
absoluut

rovertje | 27-06-08 | 01:59

"Er moet ook ruimte zijn voor mensen om niet te geloven." (Ella Vogelaar, op conferentie in de Rotterdamse Mevlanamoskee, 12 april 2008).
Dus, Mw. Vogelaar, u hoort, zeker als lid van een niet-religieuze partij, juist te streven naar religie/godsdienst-onderwijs die de kinderen onbevooroordeeld wordt gegeven. Het moet verboden worden in dit land dat beroepsgeestelijken (imams, ayatollah's, theologen, paters, priesters, enz.) les geven aan kinderen. Die mensen zijn er alleen maar op uit hun eigen geloof op te dringen. Religie/godsdienst-onderwijs moet puur informatief en objectief zijn, en moet worden gegeven door daarin bekwaamde en onafhankelijke mensen. De kinderen hoeven van een geloofsstroming alleen maar te leren: wat een geloof ongeveer inhoudt en wat de geschiedenis is. Niet alleen maar islam behandelen. Niet alleen maar christendom behandelen. Ook hindoeïsme, boeddhisme, en vooral ook atheïsme.
En we moeten echt af van 'bijzonder' onderwijs. Dat is een dom overblijfsel van vroeger. Uw partij zou zich moeten inzetten voor afschaffing van bijzonder onderwijs. Dat is nu een mooi punt om eens te regelen met een 2/3 meerderheid, samen met de andere niet-confessionele partijen. Desnoods in een gelegenheidskabinet dat maar een paar maanden bestaat.
Wat ook zo grenzend aan waanzin is: de PvdA zou zich moeten inzetten voor socialistische idealen, maar schurkt constant aan tegen partijen en stromingen die er in de basis volkomen tegenstrijdige denkbeelden op na houden. De PvdA is al jaren aan het inleveren. Elke keer dat er wordt toegegeven aan dogmatici/fundi's is een aanslag op de socialistische idealen. Het gaat dan in de 1e plaats vooral om aantasting op lange termijn van vrouwenrechten en homorechten. En nu worden kinderen ook al het slachtoffer.

Dorser | 27-06-08 | 00:22

Kinderen voortaan thuis scholen:
volgens amerikaans onderzoek worden ze dan 100x slimmer

mooi geluld man | 26-06-08 | 22:50

Niks is de spindokter Digh te dol. De site van Trouw is onbereikbaar.

rkh | 26-06-08 | 22:01

Als 90% van Nederland ontwaakt is uit deze enge polderdroom moet er een neurenberg proces komen voor linkse polder-politici.

abc_mentaliteit | 26-06-08 | 21:49

Vogelaar is gedoemd. Met wat pr- truukjes redt ze het ook niet. Haar beleid is tot mislukken gedoemd en ze zal een puinhoop achterlaten (doet ze overal).Opgeluchte medewerkers zullen de dag dat ze weg is fluitend en lachend met bezem, blik en veger haar rotzooi opruimen. De rekening gaat naar het bekende slachtoffer: De samenleving.

nadenkeniseenkunst | 26-06-08 | 21:40

Ben je dan nergens meer veilig voor die achterlijke islam?
Ik wil niks meer van de islam weten (ben al veel te veel opde hoogte van de inhoud en de diverse feestdagen dan ik behoef te weten).
En geef vooral geen toestemming hiervoor op OPENBARE scholen, want dan is het hek weer van de dam.
Dan eis ik ook voor mijn kind een uurtje Jehova-les, en de volgende week wil ik me graag eens verdiepen in het tibetaanse boedhisme.
Het komt gewoon omdat in bepaalde grootsteedse wijken op de basisschool geen enkel autochtoon kind is te vinden.

Bisschop Gijsen | 26-06-08 | 21:21

Ging er maar eens een olifant per ongeluk op haar zitten!

Femtex | 26-06-08 | 20:14

Vogelaar.... Ga vogels vangen.... serieus.. om gek van te worden..

Beefburger | 26-06-08 | 20:14

Spreek me niet van die Vogelaar!

Femtex | 26-06-08 | 20:13

Ach Vogelaar, ga toch koken mens.

Aussie | 26-06-08 | 19:35

Vogelaar, ex-communist, ex aanhanger van Stalin en DDR, want zo ken ik jou. Vraag. Wanneer trek je eindelijk je bourka aan om spijt te betuigen aan allah van als die links-radicale moorden gepleegt door uw aanhangers in het vies grijze verleden of heb je dat al gedaan? Dat nu alleen hoefddoeken smillen om samen met u als vrouw op de foto te staan weten wij al lang. Maar ga nu graag voor mij op de foto met een groepje er voor uitkomende niet radicaliserende moslimmannen die geen hekel heeft van joden, homo's en cartonisten zoals nekschot en Rusdies duivelversen, en ga die foto maar maken op de Bos en Lommerplein,a'dam. Ik ga van je houden als je dat lukt.

da salvo | 26-06-08 | 19:29

als vogelaar eindelijk vertrekt krijgen we weer een nieuwe vol met achterlijke ideeen, daar zitten er meer dan genoeg van in de politiek

romax | 26-06-08 | 19:29

KNETTERGEK!
Openbare scholen horen voorlichting te krijgen over alle vormen van fabeltjes, inclusief de Islam en Hindoeïsme.
En bij VOORLICHTING moet het dan ook blijven.
Religieuze lessen die horen daar NIET thuis...

helemaal mee eens het is een openbare school anders was het wel een christelijke of hindoe of schapeschool geweest dus maarjah integratie verloopt slecht als de nederlanders niet pikken dat islamieten hun geloof en cultuur willen behouden ten koste van de oorspronkelijke bewoners

hoezo zijn we niet gastvrij we hebben hier antillianen,amerikanen,engelsen,duitsers,jappanners,polen enz en daar hebben we ook geen integratie probleem mee behalve met die polen maar dat komt omdat ze zo goedkoop zijn :p

headshot | 26-06-08 | 19:27

ik ben vroeger op een school gezet met allemaal gristenen verplicht bidden enz en dat is niet fijn maar om verplicht een geloof te leren van een heel ander land slaat helemaal nergens op fuck die integratie het is egt meer overnemen/onderdrukken

headshot | 26-06-08 | 19:21

Dit soort achterlijke ideeën is dus een reden om op Geurt te stemmen, al is het alleen maar om de PvdA te pesten.. Ik hoop dat Vogelaar een keer in Iran komt en daar een behandeling volgens haar geliefde Islam krijgt

Libertariër | 26-06-08 | 19:01

Heageneesch | 26-06-08 | 16:58
Leen (vrede zij met hem) weet het natuurlijk altijd beter.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 19:00

Alle religie eruit! Thuis achter de geraniums, prima! Een kerk ok maar ploitiek en openbaar geen sprake van!

Syk | 26-06-08 | 18:45

Weet iemand het e-mail adres te bezorgen van dat domme mens?
Zal der eens ff vertellen hoe ik daarover denk.

Werner Beinhart | 26-06-08 | 18:45

Of er al of niet sprake is van evangeliseren of zelfs van INDOCTRINATIE is NIET TE CONTROLEREN in verband met het taalverschil."

Open deur intrappen.

P.C.M. Baas1309 | 26-06-08 | 18:33

Is dat mens nou helemaal van de pot gerukt? Ik wil bijna zeggen dat ze terug moet naar haar eigen land, maar ik vrees toch echt dat ze hier woont. Zoek een andere baan, muts. Een baan waar je niet al te veel van het openbare leven verkloot.

TehTommay | 26-06-08 | 18:31

Mits lessen islamkunde gebaseerd zijn op het werk van Robert Spencer
(initiatiefnemer van dhimmiwatch.org en jihadwatch.org )

ing.Autist | 26-06-08 | 18:28

Krijge we dan ook hun taal te leren? Zoja, dat zou handig zijn. Kunnen we eindelijk horen wat ze de hele dag lopen te roepen...

Glow | 26-06-08 | 13:49

Dat zeg ik al tijden.

P.C.M. Baas1309 | 26-06-08 | 18:15

Allah-les, lijkt me een goed plan direct na de biologielessen. Of mogen de kinnekes' Gods kiezen?

Fleauxe | 26-06-08 | 18:06

Met nogmaals dank aan "Semar | 26-06-08 | 10:08" in www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland....
html een citaatje uit de UvA-studie "Ruimte voor islamitisch godsdienstonderwijs op openbare basisscholen" door Jan Rath en Astrid Meyer ( zie users.fmg.uva.nl/jrath/downloads/@MS%2... ) UIT 1994 (DUS 14 JAAR GELEDEN):

"In Utrecht spreken de rayonmanagers in hun brief aan de wethouder eveneens over: "een groot verschil in OPVATTING over PEDAGOGISCH HANDELEN van een islamitische geestelijke (..) en Nederlandse leerkrachten". Op KORANSCHOLEN - die kennelijk worden beschouwd als de PROEFTUINEN van het ISLAMITISCH GODSDIENSTONDERWIJS OP OPENBARE SCHOLEN - zouden kinderen namelijk niet zelden worden MISHANDELD.

Ze voeren meer argumenten aan:


Ook de OPVATTINGEN over de rol van man/vrouw jongen/meisje zijn heel verschillend en vaak STRIJDIG met opvattingen over EMANCIPATIE en ANTI-DISCRIMINATIE. Deze zaken zouden de specifieke rol van het openbaar onderwijs in GEVAAR kunnen brengen. Het respect voor elkaars LEVENSBESCHOUWING en voor de cultuur van anderen, zou GEVAAR lopen: een té EENZIJDIGe inkleuring van ISLAMITISCHe zijde. Of er al of niet sprake is van evangeliseren of zelfs van INDOCTRINATIE is NIET TE CONTROLEREN in verband met het taalverschil."

Dat was dus 1994 (leest u mee, vrouw Vogelhaar?) ....

Behaard smaalkopje | 26-06-08 | 17:32

@prsr | 26-06-08 | 13:52

vergeet je Nehalennia niet ;)

Maar even serieus het lijkt me wel lachen, een protest vanwege de Oude Goden. Het kabinet heeft over het algemeen zo'n mooi houten kruis als symbool. Velen van ons een hamer......

Wren | 26-06-08 | 17:20

Ik zeg: Vogelaar maakt meer kapot dan ons lief is. Links, maar met name de pvda is hersenloos, alleen water geven en in een hoekje zetten... Onbekwaam, ondoordacht en onnozel, vreemd dat dit soort mensen in een bestuur mag plaatsnemen. Maar de "Nederlanders" willen kennelijk niet anders, dus krijg je wat je verdiend. Maar pikken doe ik het niet!!! Rotterdam heeft b.v. van alle steden de meeste probleemwijken... ja das wel vreemd, Rotterdam heeft altijd al te maken gehad met de pvda... Gaat zij tegenwoordig ook over onderwijs en staan dit soort voorstellen ook in het regeringsaccoord, of is het tegenwordig gebruikelijk om zomaar wat te roepen te pas en te onpas. Oja, nu weet ik weer waarom ik geen kinderen wilde..

Wim Dorsman | 26-06-08 | 17:02

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 16:53
Ik maak me dus ook geen zorgen dat de juiste leer het zal gaan winnen van de juiste leer.... tenminste als we inderdaad allemaal ons best doen.
-
Hoewel? Leen (Vrede zij met hem) weet het volgens mij toch beter...

Heageneesch | 26-06-08 | 16:58

'k Word een beetje boel moeslim.

fuckje | 26-06-08 | 16:58

Heageneesch | 26-06-08 | 16:49
Nou kijk, dat zit zo. De fundamentalisten hangen de juiste leer aan, terwijl gematigden zoals Marcouch de juiste leer aahangen. Aan de PvdA heeft Marcouch de belofte gedaan de juiste leer te willen verspreiden en niet de juiste leer. Dus we hoeven ons geen zorgen te maken dat de juiste leer het zal gaan winnen van de juiste leer, tenminste als we allemaal ons best doen.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 16:53

In Saoedi-Arabie krijgt een moslimterrorist die zijn straf heeft uitgezeten verplicht les van een imam over je juiste leer van de koran. Dat blijkt ook veel effectiever dan langer straffen en daarna negeren. Participeren zodat je invloed hebt.
Eikenhout | 26-06-08 | 16:38
-
Hoe wil jij deze moslimterrorist, die de juiste leer van de koran heeft nageleefd, nog les gaan geven over de juiste leer van de koran?
whitehouser.com/img/iraq/iraq_head.jpg...

Heageneesch | 26-06-08 | 16:49

Heageneesch | 26-06-08 | 16:38
Leen weet het beter. Vrede zij met Hem.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 16:48

Eikenhout | 26-06-08 | 16:38
Dan moet-ie er godverdomme voor zorgen dat binnen de eigen kring een en ander goed geregeld wordt. Fuck nog aan toe, waarom moet het openbaar onderwijs eraan geloven (leuke woordspeling trouwens, al zeg ik het zelf) als ze hun eigen boeltje niet kunnen doen? Dit is het absolute failliet van het multikul-denken.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 16:47

Eerst de Bewijzen | 26-06-08 | 16:31
Nou, als het op hopen aankomt, laten we dan de kinderbescherming maar meteen afschaffen. Die had er helemaal niet hoven zijn, begrijp ik.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 16:43

*Ik vind dat Leen (Vrede Zij Met Hem) minimaal 5x per dag toegezongen dient te worden met één van zijn goddelijke, inspirerende en heilzame liederen. Men dient deze liederen altijd naar het noorden gebukt en met de elleboog gespannen ten gehore te brengen omdat Leen (Vrede Zij Met Hem) niet dood zal gaan, maar ooit met de Noorderzon naar de hemelen zal varen... Amen.*

Heageneesch | 26-06-08 | 16:38

Prima idee van Marcouh. Hij geeft aan dat wat in sommige moskeeen geleerd wordt niet deugd. Daar wil hij een tegenwicht aan bieden door via school de juiste variant aan de kinderen uit te leggen.
Waarschijnlijk een stuk effectiever dan de ban van Wilders.
In Saoedi-Arabie krijgt een moslimterrorist die zijn straf heeft uitgezeten verplicht les van een imam over je juiste leer van de koran. Dat blijkt ook veel effectiever dan langer straffen en daarna negeren. Participeren zodat je invloed hebt.

Eikenhout | 26-06-08 | 16:38

"zo lieve kiendjes, nu chaan we allemaal een bom-gordel maken met knutselen"........"vraag je moeder maar om lege wc-rolletjes".......

paterke | 26-06-08 | 16:37

Koran les voor vogelaar:
Koran 4:34 Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar.

Wie roept er nou dat lijfstraffen niet mogen in moskeeën ?
Ies islam.

knus & gezellig | 26-06-08 | 16:33

Schoorsteenveger

Waar ik mij weleens over verbaas is hoe ouders met kinderen denken over straffen, bijvoorbeeld het pak voor de broek en de draai om de oren. Door de een normaal bevonden en geaccepteerd en door de ander verguisd. De nederlandse wetgeving ziet dit als niet legitieme lijfstraffen. We kunnen echter moeilijk in ieder islam klasje een politieagent neerzetten om de manier van straffen van de kinderen nauwlettend in de gaten te houden en desnoods in te grijpen. Laten we hopen op humane, kindvriendelijke islam ouders die kind onvriendelijke familiehoofden en leraren in de gaten houden en desnoods corrigeren. En nog even dit: God slaat je niet hoor als je hem niet meteen begrijpt. Hij heeft je daarvoor een mensenleven lang de tijd gegeven.

Eerst de Bewijzen | 26-06-08 | 16:31

Marcouch geeft wilders gelijk dat wat in moskeeën onderricht wordt niet deugd.
De oplossing is dan ook moskeeën sluiten, imams uitzetten, koran verbieden, hoofddoeken afschaffen, etc. Het is natuurlijk onzinnig om die gifverspreiders naar school uit te nodigen. De een-vrouwmens-moet- een manmens-vergeven wanneer zij verkracht wordt imam van de HvA bewees dit al.
(Overigens heeft imam theologisch gezien gelijk:
Koran 23:1-6 Inderdaad voorspoedig zijn de gelovigen. Die ootmoedig zijn in hun gebeden. En die al hetgeen ijdel is, schuwen. En die actief zijn in het betalen van Zakaat. En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt.)
De islam moet als körperfeindlich lichaam eruit gegooit worden. Dat levert een hoop geld op: lege gevangenissen, minder uitkeringen, wijken die prachtwijken blijven, etc. etc. De vergelijking met kanker zal het MDI wel discriminerend vinden, maar geeft toch een redelijk passende vergelijking.

knus & gezellig | 26-06-08 | 16:29

azijnseikerT | 26-06-08 | 16:19
• vliegende schotels;
• tarot;
• astrologie;
• kabouters;
• hobbits;
• elfjes;
• aardmannen;
• geesten;
• spoken;
• rondwarende miskramen;
• scientologie;
• theosofie;
• anthroposofie;
• kabbala;
• i-tjing;
• tantra;
• transcendente meditatie;
• bhagwan;
• luisterende bomen;
• dat er iets is;
• leen.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 16:28

Ik ben wel voor de Allah-les. Wel gegeven door een Geert-kloon. We kunnen niet vroeg genoeg het gevaar van Allah-fanatiekelingen aan onze kinder kenbaar maken.
*ziet een witte pruik al voor de klas staan te tieren*

paterke | 26-06-08 | 16:26

Ik vind ook dat je je lessen moet vullen met Harry Potter. Er zijn wel miljoenen mensen die er in geloven en het is toch een stukje algemene ontwikkeling.

azijnseikerT | 26-06-08 | 16:19

"dat gebeurt bij Katholieken en Protestanten "
Ja Vogelaar domme koe, daar begint nu het probleem!
Jij stelt christenen gelijk aan moslims. Die zijn namelijk NIET gelijk en behoren hier zeker NIET dezelfde rechten te hebben. De laatste is een 7e eeuwse fascistoide godsdienst, de eerste twee zijn de basis van de onze beschaving. En die, Vogelaar, kun je dus NIET aan elkaar gelijk stellen. We staan dus graag WEL open voor christelijk onderwijs maar dus NIET voor islamitisch onderwijs. Zo zit het. Daar is onze cultuur op gebouwd, snp je? Al enige eeuwen wel te verstaan en dat willen we graag zo houden.

Masturwasbeer | 26-06-08 | 16:18

Gewinflipt | 26-06-08 | 16:02
Dit lijkt mij meer dan voldoende 'kennis' over de islam om een kind - let wel, pas in het middelbaar onderwijs- , in het kader van de algemene ontwikkeling, mee te geven:
en.wikipedia.org/wiki/Islam

Heageneesch | 26-06-08 | 16:12

@Pierre Moustache | 26-06-08 | 15:30
tja ze zeggen wel eens: de grootste gekken vind je buiten de inrichting, en ook zeker in het onderwijs, dus ik durf je woorden niet te onderschrijven...

Onderbuik | 26-06-08 | 16:11

Vogelaar is zelfs te dom om achterbaks te zijn, Marcouch niet. Die man is een gevaar voor de NL-samenleving en hoort qua fundamentalisme eerder thuis bij de SGP dan bij de PvdA.
De PvdA zou zich als seculiere partij dood moeten schamen om twee van dit soort sukkels ook maar te dulden. Ja, ga dat maar eens aan de lijken van Drees en Den Uyl vragen.

nattebever | 26-06-08 | 16:08

Gewinflipt | 26-06-08 | 16:02
Je denkt toch niet dat Marcouch, en achter hem Fawaz en consorten, genoegen gaan nemen met 10 uur per jaar, wel? Eerst moet dat openbaar onderwijs worden opengebroken, dan begint het sluipende sloopwerk pas goed en gaan ook de gggristenhonden blaffen.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 16:07

Kunnen TON en PVV ook weer eens kamervragen gaan stellen. Op deze manier winnen ze wel heel makkelijk stemmen.
Populisten vs achterlijke minister

Siebrandt | 26-06-08 | 16:05

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 15:42
Bla, bla, bla.... En allah weet het beter.
*mwhoehahaha*

Heageneesch | 26-06-08 | 16:03

Vroeger op mijn openbare school kwam er gedurende een paar maanden eens per week een uurtje iemand langs voor een soort algemeen godsdienstonderricht. Dat was de pastoor, kan me voorstellen dat ie ook zieltjes wilde winnen maar beetje algemene ontwikkeling kan ook weer geen kwaad. Maar max 10 uur per jaar en dan van alle geloven iets, meer moet het niet zijn.

Gewinflipt | 26-06-08 | 16:02

Eerst de Bewijzen | 26-06-08 | 15:57
Met deze kanttekening dat als tijdens die lessen lijfstraffen worden uitgedeeld, het nederlandse recht hierop van toepassing is, zoals dat van toepassing is bij andere vormen van kindermishandeling. En dus dat dienovereenkomstig kan en moet worden ingegrepen.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 16:02

Vogelaar: "De ouders moeten vaststellen of godsdienstonderwijs voor de kinderen nodig is en hoe dat gegeven moet worden. Doen ze dat in eigen kring, wat nu de praktijk is, of binnen de kaders die de openbare school daarvoor biedt? In dat laatste geval kan de overheid fondsen beschikbaar stellen."
De overheid betaalt al mee aan moskees, islamitische scholen en nu ook nog eens betalen voor islamitisch onderwijs op een OPENBARE school?
Moslims willen altijd meer, dus Marcouch ook!
Er is maar een woord voor deze omhooggevallen, perfect Amsterdams sprekende PvdAAA-meffrouw: knettergek!
Weg met deze anti-nederlandse, socialistisch-ggristelijke junta!

Vigil | 26-06-08 | 16:01

De ouders die hun kind in het weekend naar een islam school sturen zijn kennelijk tevreden over de kwaliteit van onderwijs op die scholen. Ze verheffen hun stem niet als hun kind tijdens de prive les wordt geslagen of als de kinderen na de les thuiskomen met anti-westerse propaganda shit tussen hun oren geknoopt (geslagen).
Marcouch en Vogelaar vinden dat die kinderen beter openbaar onderwijs kunnen volgen want daar worden kinderen niet geslagen en ze worden naar westerse leest geschoold. Marcouch en Vogelaar moeten niet op de stoel van de ouders gaan zitten. Ouders voeden hun eigen kinderen op volgens hun eigen voornemens en gedachten. Wat je er ook van vindt, je zult dat moeten accepteren. Ter orientatie van deze ouders op de nederlandse samenleving mag hoogstens een taalcursus worden aangeboden, waarbij deze zelfs nog het recht hebben de cursus te weigeren.

Eerst de Bewijzen | 26-06-08 | 15:57

Sorry, dat 'taart' klopt niet in mijn 15:53. Is vrij in te vullen.

nattebever | 26-06-08 | 15:54

Ja, ik ben ook wel voor het afknallen van deze seniele taart.

nattebever | 26-06-08 | 15:53

@Murdockyoufool | 26-06-08 | 14:55 Jammer voor je dat je zulk slecht onderwijs heb gehad in deze. De geitenwollensok die ons indertijd les gaf had ook respect voor alle andere soorten van geloof en droeg dat ook uit. O.K., dat was voor de huidige islaminvasie alhier, maar toch.
Het gaat om een stukje algemene ontwikkeling. Altijd goed om te hebben voordat men z'n bek open trekt.

Treurig varken | 26-06-08 | 15:47

@ Heageneesch | 26-06-08 | 15:33

Dat is eauk de verijking van onze cultuur waarover vogelbekdier sprak.

Ze kan niet wachten haar slipje begint al vochtig te worden.

solidstate | 26-06-08 | 15:44

Nog een stukje openbaar onderwijs:
www.al-yaqeen.com/nieuw/kinderhoek/art...
"Vrouwen moeten een hoofddoek dragen omdat dit van Allah moet."
Een pedagogisch hoogstandje waar Nederland trots op mag zijn. Dit willen we alle Nederlandse kindertjes niet ontzeggen op hun weg naar volwassenheid. Zonder dit soort onderwijs kan toch niemand bezwaren hebben. Hier worden kindertjes klaargestoomd voor een volwaardige plek in ons democratisch nederland. Dit hadden we veel eerder moeten doen. Waarom hebben al die pedagogen deze onmetelijke rijkdom aan pedagogische inzichten laten liggen? Schande!

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 15:42

Dit is idd dus precies waar het Flying Spaghetti Monster voor is uitgevonden.

Dr Nobel Preiz | 26-06-08 | 15:34

KotzenjammerKid | 26-06-08 | 15:23
"Handweigeren
Eerder waren de drie ook al boos toen de kwestie het ‘handweigeren’ door straatcoaches in Slotervaart speelde. Marcouch, en met hem PvdA-burgemeester Job Cohen, hadden hier begrip voor, wat ook al tot een crisis binnen de PvdA-fractie in het stadsdeel leidde.

Deze ruzie werd overigens gesust door spindoctor Dig Istha."

Die Istha heeft het maar druk met het bij elkaar houden van al dat ongedierte in zijn NSB-partij.

abc_mentaliteit | 26-06-08 | 15:34

solidstate | 26-06-08 | 15:23
Tsja... Over een paar jaar voorzie ik ook zo'n vraaggesprekje in Hart van Nederland:
En meneer de OnthoofderT, maakt het voor u verschil of u een vrouw of een man onthoofd? Nee? Okay. En hoeveel onthoofdingen doet u zo op een doordeweekse dag? Een stuk of 10, 20... U heeft vast nog wel een leuke annekdote. Kom, vertelt u eens over die keer dat uw zwaard in tweeën brak...

Heageneesch | 26-06-08 | 15:33

Onderbuik | 26-06-08 | 15:26
Ja hoor. Ook geestelijk gehandicapten en psychiatrische patienten zeggen weleens iets leuks. Maar die laten we geen les geven.

Pierre Moustache | 26-06-08 | 15:30

@ black mozes | 26-06-08 | 14:59
Je moet je wel aan de inhoud van het topic houden hoor! Anders wordt het een janboel, het onderwerp is Allah Veaugelaer, de Robert Mugabe van Nederland, zeg maar, wat Mugabe doet voor Babwe, doet Veaugelaer voor Nederland, de boel naar de klote laten gaan.

Aldebaraan | 26-06-08 | 15:29

Het was nog een stuk prettiger toen Vogelaar niet meer aan persmomentjes deed... Dit slaat echt helemaal nergens op, wat is er zo openbaar aan openbaar onderwijs als er islamles gegeven wordt.

Waarom moeten die linkse mensen altijd zo erg de kontelikken van dit soort mensen, en komen ze met zulke waanideeën aan.

Het onderwijs zou gewoon helemaal vrij moeten zijn van geloofsovertuigingen.

mac.loos | 26-06-08 | 15:26

@Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 15:12
de fransen beperken zich vaak tot het "rationalisme", dat is hun goed recht, maar is eigenlijk toch ook gewoon een levensovertuiging, die dan "de ratio" als uitgangspunt neemt...
.
In zijn algemeenheid heb je in elke groepering gekken, en is het goed om met verschillende mensen/ideeën om te gaan.

Onderbuik | 26-06-08 | 15:26

Zolang er maar een evenredig -naar aanhang onder de bevolking- deel van de aandacht wordt gegeven aan atheisme en agnosticisme

sprx | 26-06-08 | 15:24

Pierre Moustache | 26-06-08 | 15:12
Nou, dat zijn er dan heel wat vrees ik. De ondertoon is beangstigend onderdrukkend:
"Denk niet dat ik gevangen zit in mijn Hidjaab. De Hidjaab is juist voorgeschreven voor de vrije vrouw. Vrijheid betekent voor mij dat ik beschut ben tegen beschadigingen van mijn lichaam door alle bedrieglijke blikken van mij af te houden. (..) Ik ben een vrije vrouw, omwikkeld in haar sluiers."
Haal deze teks erbij, elke keer als een moslima loopt te beweren dat het een vrije keuze is.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 15:24

@ Heageneesch | 26-06-08 | 15:15

Just another day at the office!

solidstate | 26-06-08 | 15:23

@spitsslet
in die gekke jaren had je nog vrijheid van meningsuiting, nu ondenkbaar maar het was er echt!

Jannes Kopkaas | 26-06-08 | 15:21

@ Schoorsteenveger | 26-06-08 | 15:09

Mijn hijab is mijn kroon die blaakt van verhulde schoonheid !

Braak !

Heb je die sacherijnige koppen van die besnorde pingiuns bekeken?

solidstate | 26-06-08 | 15:20

Moet ik straks ook mijn paspoort inleveren voor 1 incl. de Arabische taal?
Waar gaat dit heen in dit land?

KarelKopKaas | 26-06-08 | 15:19

azoturie | 26-06-08 | 15:16
Ik zal wel moeten, de melk is op. Maar je hebt natuurlijk wel een punt.

Achterdocht | 26-06-08 | 15:19

Niet alleen een primitief geloof en primitieve straffen, maar zelfs de executiemethode is middeleeuws. Wat een troglodieten.

Pierre Moustache | 26-06-08 | 15:19

@spitsslet | 26-06-08 | 15:10

En dat is dus meteen ook de grote pést van fora als GS: zoalang iedereen achter zijn of haar scherm blijft zitten, gaat er niemand de straat op - en zijn wij allemaal lekker onzichtbaar.

In Den Haag zouden ze zich kapót schrikken als de mensen weer de straat opgingen zoals in de 70-er 80-er jaren. Ze zouden meteen weer bij de les zijn en de ivoren torens zouden kreunend ineenzijgen. Maarrrrr: sta jíj op uit die comfortabele bureaustoel?

azoturie | 26-06-08 | 15:16

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 15:09
Wie hier gevoelig voor is, is dusdanig geestelijk gehandicapt, dat hij/zij niet meer te redden is.

Pierre Moustache | 26-06-08 | 15:12

hoteldebotel | 26-06-08 | 14:23
Ik kan een heel eind met je mee gaan en doel dan op de waarden en normen die inderdaad ten principale natuurlijk niet verkeerd zijn. Ook kan ik mij vinden in je stelling dat je kennis moet hebben van het Christendom wil je de (Westerse) wereld begrijpen. Ik ben dan ook niet tegen onderwijs over religie maar tegen onderwijs gebaseerd op religie. Het Franse model waarbij kerk en staat (waaronder) onderwijs strikt gescheiden zijn spreekt mij dan ook zeer aan. Religie is een privézaak.

Verder wil ik jou of je geloof niet beledigen omwille van het beledigen maar imho zijn alle geloven waanleren en in dat kader doet het Christendom niet onder voor de Islam.
Let wel, ik heb het expliciet niet over de dagelijkse praktijk, noch wil ik aan cultuurrelativisme doen.

Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 15:12

Vroeger... als je bij de overheid wilde werken... werd je hele doopceel gelicht, antecedentenonderzoek, psychologische keuringen van drie dagen, even kijken of er geen rare dingen en gekke ziekten in de familie voorkwamen etc... etc... Ik vind dat ze dat ook eens voor ministers e.d. moeten invoeren. Dat scheelt weer zo'n idioot wijf als Vogelaar. Die is dus echt krankzinnig. Ze is een vreselijk gevaar voor Nederland met haar waanzinnige ideeën. Ik hoop werkelijk dat ze gauw opsodemieterd. Ik zou het knap vinden als iemand het aan haar verstand (voor zover aanwezig) kan peuteren dat haar ideeën abnormaal zijn. Levensgevaarlijk wijf, dat dat zomaar kan...

Gomer Pyle | 26-06-08 | 15:11

@* in den jaren 50-60-70 en begin 80 gingen mensen nog demonstreren....

nu niet meer...?

iedereen is bezig met zijn eigen leven/drukke baan/geld..

maar 1 dag vrij maken ho maar...

spitsslet | 26-06-08 | 15:10

@Keessie Kletser | 26-06-08 | 15:05

Zo iemand was er: hij was een dikke, rokende Amsterdamse cineast...

azoturie | 26-06-08 | 15:09

@black mozes 14:59

Wat doet een afzichtelijke widte hoer van middelbare leeftijd tegenwoordig in Babwe? Vier zakken rijst?

*Ella belt voor informeel praatje vanavond en kooi uit de kelder vast laat optakelen*

widtvoet ® | 26-06-08 | 15:07

het wordt echt tijd dat er eens iemand opstaat en verteld dat dit soort dingen niet in onze smanleving thuishoren. Prima dat je geloof wil belijden, maar doe dat lekker thuis en loop er niet iedereen mee lastig te vallen.
Al tientallen jaren is bij ons de kerk en staat gescheiden, maar nu gaan we er eigenhandig weer voor zorgen dat de moskee deel gaat uitmaken van onze samenleving... of we dat nu willen of niet. Erg jammer allemaal. Mijn respect is inmiddels gedaald tot onder 0.
Wordt tijd dat we de varkens los gaan laten lopen door het land. Zeer effectief middel denk ik.. Tata, salem Aleikum...

Keessie Kletser | 26-06-08 | 15:05

nee, dan beter naar zo'n piepenede travo in de moskee gaan luisteren...
goed initiatief, dan zien de koters zelf hoe belachelijk geloof is, net zoals wij vroeger op school toen de godverdienstleraar verklaarde dat de bammetjes van god kwamen, terwijl ik toch echt mijn moer die dingen had zien smeren.

Jannes Kopkaas | 26-06-08 | 15:04

Shalome | 26-06-08 | 15:01
Hij krijgt zijn zin om dat jij en ik - en nog eens een paar miljoen anderen die er net zeau over denken - hem deaudleuk z'n gang laten gaan...

Heageneesch | 26-06-08 | 15:04

black mozes | 26-06-08 | 14:59
Je produceert nog steeds ruis.

Achterdocht | 26-06-08 | 15:03

Shalome | 26-06-08 | 14:58
Meer in het algemeen zouden koetkoeltoerknuffelaars eens een paar maanden in Kanaleneiland of een dergelijke kansenbuurt mogen vertoeven alvorens zich vanuit hun pluche een mening over ons leven te permitteren. (van ons geld)

Pierre Moustache | 26-06-08 | 15:02

@Shalome | 26-06-08 | 14:58

Jawel, maar moet je die vrouw die Saudi's aandoen? Proberen ze daar nét om de zaak wat te moderniseren (sinds vorige week mogen vrouwen zowaar ALLEEN in een hotel slapen, jawel!) en dan sturen wij ze deze neo-salafist op het dak?

azoturie | 26-06-08 | 15:02

@ Heageneesch | 14:59
Wel zwaar klote dat zo'n raadslid opstapt natuurlijk, want dan wordt die vervangen door een raadslid dat Marcouch geen strobreed in de weg legt. Krijgt de Kalief van Slotervaart alsnog zijn zin.

Shalome | 26-06-08 | 15:01

-weggejorist-

black mozes | 26-06-08 | 14:59

@ Azoturie
Het lijkt me anders helemaal niet gek om Vogelaar een paar jaartjes onder te dompelen in dat krankzinnige gedachtegoed van die maanziekte in Saudi Arabië. Misschien gaat het haar na zo'n periode van onherstelbare waanzin toch dagen dat Nederland geen speeltuin is waar ze het al 14 eeuwen voortwoekerende probleem wel eens even kan oplossen.

Shalome | 26-06-08 | 14:58

Hierbij trek ik mijn eerdere mening over GS Island terug, en breng ik daar eerst mijn kinderen naartoe, voordat bij hen de clitoris word weggesneden en de piemel gekortwiekt. Wel heel snel bolwerken, wnat over enkele maanden paradeert Bea met een burka op het bordes en verteld dat ook haar kleinkindjes zijn geholpen en dat het helemaal geen pijn deed....
Het word tijd dat we ingrijpen in dit land, en zo snel mogelijk deze politieke kneuzen aan de kant zetten en een wat meer Nederlands beleid neerzetten.
Voor de duidelijkheid: ik ben tegen racisme, maar ook tegen opgelegde religie.

Broccemaeker | 26-06-08 | 14:56

@Treurig varken | 26-06-08 | 14:44
Jahaa, godsdienstles op protestant-gggristelijke basis- en middelbare scholen. 'k heb er drie doorlopen, dus wat ervaring. Op de basisschool legt een of andere niet al te snuggere PABO-klant (hetgeen niet zelden samen gaat) de kiddo's uit dat de Heer in de hemel woont. Hij, vaker een zij, leest wat uit de bijbel en laat met kerst een toneelstukje over de geboorte van het KIndeke in elkaar flikkeren. Op de middelbare school oreert een diepgelovige waus over het offer van Jezus. Men leest wat in de bijbel, doet atheïsme af als het gedrag van zoekende schaapjes, zet humanisme en boeddhisme ('tijdens mediteren stel je jezelf open voor slechte invloeden') in het Satanshoekje en lacht wat besmuikt om moslims en kettelieken. Nee, werkelijk een meerwaarde.

Murdockyoufool | 26-06-08 | 14:55

@Landwind-Rijder | 26-06-08 | 14:52

Nu kun je Saudi Arabië een heleboel toewensen en kwalijk nemen, maar NU ga je te ver!

azoturie | 26-06-08 | 14:55

@brabje | 26-06-08 | 14:39

Ik geloof niet in ijsjes

azoturie | 26-06-08 | 14:52

3 PvdA-leden dreigen met opstappen. Er was al crisis na dat islamitische handweigeringsgezanik, *doofpot*, maar nu vinden 3 raadsleden het wel welletjes met de islamisering van Marcouch.
:-o
Als zelfs de PvdA dat al vindt.

Shalome | 26-06-08 | 14:52

@Tuthola VOGELAAR: ga verhuis lekker naar Saoudi Arabie en wordt daar minister of lerares, stap op of ONTPLOF met dit kabinet wat een hopeloos wijf is dat toch zeg

Landwind-Rijder | 26-06-08 | 14:52

Bij elke buiging voor de islamisten krijgt Ella zo'n lekker warm gevoel in d'r binnenste dat ze zich maar nauwelijks kan voorstellen dat datzelfde vlezige kromzwaard dat nu haar holtes oprekt dalijk haar kop af zal houwen.

Prima dat ze op persoonlijke titel voor dergelijk avontuur kiest voor zichzelf en de haren (je gunt zo'n zuurdroge doos ook wel eens wat exotisch-extreme vulling) maar Nederland heeft ze niet te prostitueren!

Het kabinet spreekt met één mond en laat dat in deze toch in hemelsnaam niet die volgebukkakete van Ella zijn. Dus nogmaals @Plasterk, old boy, laat eens wat van je horen in deze...

widtvoet ® | 26-06-08 | 14:51

Gallo kiendiertjuhs,
Vandaag zal Allah joellie zijn kr8 tonen, maar ierst moeten joellie bukken voer mij, iek bedoel naar Mekka.

Guide to the Galaxy | 26-06-08 | 14:50

gewoon allemaal bekeren tot het Vliegend Spaghettimonster

DenLangel*l | 26-06-08 | 14:49

Onderbuik | 26-06-08 | 14:43

Dus een onwaarheid die wij hier al 1700 jaar kennen, is meer waard dan een onwaarheid die pas sinds kort hier rondhangt? Rare redenering.

Maaier | 26-06-08 | 14:49

Ik ben een ongelovige hond... En dat wil ik graag zo houden!

D.E. Hamer | 26-06-08 | 14:48

Ik mis het woord ONTLUISTEREND in de comment. Bij deze dus.

Superior Bastard | 26-06-08 | 14:47

Is het niet de bedoeling dat ZIJ integreren in onze samenleving?

EPluribusUnum | 26-06-08 | 14:47

@ Treurig varken | 26-06-08 | 14:44
Hilarisch pleonasme weer.

Pa Cartwright | 26-06-08 | 14:46

Het gooristenonderwijs is de beste plek om je kinderen niet aan koetkoeltoer bloot te stellen. Maar toch moet alle religie op scholen en in de politiek oprotten.

Pierre Moustache | 26-06-08 | 14:45

solidstate | 26-06-08 | 14:41
@ hoteldebotel | 26-06-08 | 14:23

Tuurlijk kun je crhistendom en islam in 1 adem noemen, 1 een woord zelfs: sprookjes. Dat het gristendom in z'n verschillende maten hier wat meer heeft achtergelaten in o.a. cultuur zegt natuurlijk helemaal niet dat het waardevoller (of minder waardevol) is.

Maaier | 26-06-08 | 14:45

@Ongelovige atheïst | 26-06-08 | 14:38 Roerend mee oneens! Godsdienstles is best om ook één uurtje in de week te geven. Ik heb dat zelf gehad op de middelbare school. Het gristelijke WdZwijger College in Bussum. Niets mis mee.
Als religie nou iets is wat nagenoeg de hele wereldbevolking bezighoudt, dan mag je er best wat algemene kennis van hebben. Op die gristelijke school heb ik ook een beetje geleerd over de andere godsdiensten dan het gristendom. En dat is goed. Daarom ben ik nu -gefundeerd- een Ongelovige atheïst!

Treurig varken | 26-06-08 | 14:44

uchman | 26-06-08 | 14:39
Nee uchman. Niet: Wilders kom er maar in!
-
Het wordt nu goddomme tijd voor:
- uchman kom er maar in!
- Heageneesch kom er maar in!
- .....
- ..... x 4,5,6 miljoen!

Heageneesch | 26-06-08 | 14:43

@hoteldebotel | 26-06-08 | 14:23
helemaal mee eens, de Islam moet geen toegang krijgen tot het nederlandsche onderwijs. En om dan als anti-reaktie ook het bijzonder onderwijs (christelijk, joods?) af te willen schaffen, slaat nergens op, en is in mijn ogen het (nederlandsche) kind met het badwater weggooien.

Onderbuik | 26-06-08 | 14:43

Nog eentje, over 1000 jaar is er een nieuw geloof. Uit de archieven is er plots Harry Potter opgedoken. Iedereen loopt met een toverstaf zijn vriendin te kietelen.

brabje | 26-06-08 | 14:43

@ dr. tikshit | 26-06-08 | 14:36
Wat vindt jij nou eigenlijk zo platvloers aan zijn uiteenzetting?

Pa Cartwright | 26-06-08 | 14:42

@ hoteldebotel | 26-06-08 | 14:23

Inderdaad, mensen die proberen het christendom en de islam op een vlak te krijgen om gelijkwaardig te beoordelen zijn of niet goed op de hoogte van een of beide geloven of ze hebben een agenda die de islam er door heen moet drukken.

solidstate | 26-06-08 | 14:41

@Heageneesch | 26-06-08 | 14:29
De christelijke junta en de politiek-correcten zouden de sharia nog geen dag overleven, dus islamisering is een brug te ver. De islam is een (tijdelijk) middel, geen doel.

De politiek-correcten streven wel een doelbewuste ontworteling en balkanisering van de samenleving na, met een topzware en bemoeizuchtige overheid als nieuw bindmiddel.
En de christelijke correcten (CDA) hopen met het Ardennen-offensief van de baardmannen mee te liften, en religie weer de publieke ruimte in te rommelen.

Zware Guy | 26-06-08 | 14:41

@Schoorsteenveger | 26-06-08 | 14:36
Die kans is groot. Maar: liever Kipps leverworst dan gewone leverworst!

Murdockyoufool | 26-06-08 | 14:40

-weggejorist-

satcom | 26-06-08 | 14:40

-weggejorist-

sprx | 26-06-08 | 14:39

Vogelaar is echt niet helemaal goed meteen verbannen .

Wilders kom er maar in !!!!!!!!!

uchman | 26-06-08 | 14:39

Het begin van het einde is allang begonnen. En de Nederlandse bevolking vindt het allemaal prima!!

Drug Tito | 26-06-08 | 14:39

Die mij kan bewijzen dat God en Allah( is toch hetzelfde) en de rest bestaat, krijgt van mij een IJSJE.

brabje | 26-06-08 | 14:39

HULDE!! Uh, sorry. Dat is te gristelijk......... Ella is groot! Ella is wijs! Ella is almachtig! Er is geen God dan Ella en Ella is haar profeet!

Zeg maar, Ella Akhbar!!

Treurig varken | 26-06-08 | 14:39

@Atheisme.nu | 26-06-08 | 13:51
Nee nee nee godverdomme nee. Andersom juist, knettergek wijf.

Afschaffen al dat Protestants, Katholiek en Islamitisch onderwijs.

Religie hoort in de kerk en Moskee. Alle scholen horen vrij te zijn van die onzin.
Wat je je kinderen thuis vertelt over je waandenkbeelden en ingebeelde vriendjes moet je zelf weten, op school hoort je kroost slechts feiten te leren.

Hear, hear!! En waar blijft onze opperleraar, Plassterk, in dit verhaal?

Ongelovige atheïst | 26-06-08 | 14:38

Ja, dat 'ministerschap' doet er goed.
Ze ziet er goed uit voor een 78 jarige.

vliegende knorrepot | 26-06-08 | 14:38

@Maaier | 26-06-08 | 14:29
Ja, en dat is prima. Marcouch wil het aanbod echter doorspekken (oink oink) met islam. D'r mot meer islam komen opdat de medegelovige zegt: ik wil naar de openbare school en niet naar de islamitische basisschool. Je begrijpt dat dit een krankzinnig plan is. Openbare scholen in achterstandswijken zullen tot puur islamitische scholen verworden.

Murdockyoufool | 26-06-08 | 14:37

@ hoteldebotel | 26-06-08 | 14:23 : slaap lekker verder hond, maar houd je platvloerse commentaren voortaan lekker voor jezelf ok?

dr. tikshit | 26-06-08 | 14:36

Piet Politiek | 26-06-08 | 14:26
Die mens? :X

ot; het liefst helemaal geen religie op een openbare school en anders álle religies.

chewhakbar | 26-06-08 | 14:36

Murdockyoufool | 26-06-08 | 14:33
Dat wordt dan kaas van Friesland Foods en worst van Zwanenberg, verplicht op alle openbare scholen.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 14:36

Nederland. Overleden na een kort Islamitisch ziektebed. Minister Vogelaar trok zelf de stekker er uit en deelde het land toe aan de Islamitische minderheid. 'Dat is sneller dan verwacht,' jubelde de Arabische landen enthousiast.

bijtertje1001 | 26-06-08 | 14:34

Marcouch has a dream! Er moet een polderislam komen, een naar kaas meurende afgeleide van het conservatief geleuter uit d'n rif. Bij het realiseren van z'n droom wil hij en passant even het openbaar onderwijs -voor iedereen, niet alleen voor mosilms!- besmeuren met zijn vette relitatsen. Schoft.

Murdockyoufool | 26-06-08 | 14:33

Geloof behoort slechts gegeven te worden tijdens geschiedenisles.

"vroeger kinderen.. waren mensen zo naief om zaken waar niet direct een wetenschappelijke verklaring voor was etc."

Porrello | 26-06-08 | 14:33

@mezelf
de homemade GS adblock filter dus..

chameau | 26-06-08 | 14:33

En wat wordt de volgende stap? Alle meisjes op school, ook de autochtone, een hoofddoek moeten dragen omdat de tere islamitische zieltjes zich anders beledigd voelen? Dit gaat wederom te ver, wie verlost ons van Ella Vogelaar?!?!

Veenswijf | 26-06-08 | 14:32

Wil ik ook.
linkje?

chameau | 26-06-08 | 14:32

hé met dat gratiesch geld, dat vorige topic. Bij mij wil ie die schoorsteen.geenstijl.bla niet openen...... Weer kudt van GS is er eens iets waar ik wat aan heb , gaat het aan mn neus voorbij!

Landwind-Rijder | 26-06-08 | 14:31

satcom | 26-06-08 | 14:27
Is dit een ad coor je homemade GS adblock filter die je binnenkort op de markt gaat brengen on der de naam satcom? Laat ik het niet merken

Achterdocht | 26-06-08 | 14:26
... einde les. lol

Pilsvogel | 26-06-08 | 14:30

@huubster, als je lid wordt van de Geenstijl goldmembersclub kun je gewoon reaguren!

Claude Jacque | 26-06-08 | 14:30

Ella.... OPTYFEN!!!!!

Noiseja | 26-06-08 | 14:30

Maaier | 26-06-08 | 14:17
En wij er maar voor betalen.
Nee, ik zat ook op de openbare school waar omwille van de protestantse minderheid godsdienstles werd gegeven door een gelovige lerares. Dat leidde al tot veel hilariteit als ze weer eens met een mond vol tanden stond. Maar wie moet straks koranles gaan geven? Natuurlijk geen atheist die de grondslagen van alle geloven eens kritisch gaat bespreken, nee het wordt een toffe imam of vlotte geestelijk verzorgster met een niet al te grote baard danwel fleurig hoofddoekje. Als ouders zonodig koranles willen, dan sturen ze hun kind maar naar een islamitische school of organiseren ze dat zelf maar.
En een overheid moet zich evenmin bemoeien met de inhoud van een geloof, net zomin als gelovigen hun geloof aan anderen mogen opdringen in de publieke ruimte.

sjaakdeslinksesul | 26-06-08 | 14:30

Murdockyoufool | 26-06-08 | 14:26

Gek genoeg bestaat dat allang, religieuze bijles op openbare scholen. Op vrijwillige basis (van ouders), met gekwalificeerde leerkrachten, buiten de gewone lessen om.

Maaier | 26-06-08 | 14:29

Wanneer wordt dat verdomde rotwijf afgezet? Is er dan niemand die ingrijpt? Voor dit soort mensen hebben we mensne als wilders nodig, duidelijk.

stevy | 26-06-08 | 14:29

Is Nederland momenteel het enige land met een kansloze trol in de regering?

De proporties van haar onkunde nemen echt ongekende vormen aan. Ga zo door Ella! Help NL de vernieling in! Je kunt het, dat heb je immers al bewezen!

Ella est l´a... Ella est l´a... lalalala

D.E. Hamer | 26-06-08 | 14:29

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 14:22
Ik vreesch helaas dat onze linkssch - gristelijk gedomineerde overheid niet handelt uit angst, maar dat er (voor de zoveelste keer) sprake is van een zorgvuldig voorbereide (volgende) stap in een doelbewust islamiseren van onze samenleving...

Heageneesch | 26-06-08 | 14:29

offtopic.... ik snapte dat gelul over RABO al niet in de laatste paar topix...
maja, das de luxe van m'n homemade GS adblock filter....

satcom | 26-06-08 | 14:27

Pilsvogel | 26-06-08 | 14:22
Ik mag hopen dat ze er een mooie hoop poen voor gehad hebben. Anders zou mijn milde irritatie helemaal zinloos zijn geweest. Ik respecteer geld en mensen die het verdienen, maar ik hou niet van irritante reclames die net doen alsof ze geen reclame zijn.

En toen Marcouch met zijn plan kwam om religie op openbare scholen te doceren, heb ik al gezegd dat er dan alleen verteld mag worden dat ze bestaan en waarom we er zo'n last van hebben. Einde les. Dat de pvda de cda achterban in stand wenst te houden zeg, je gelooft het toch niet.

Achterdocht | 26-06-08 | 14:26

Ik word zo schijtziek van die mens. Ze heeft totaal geen idee waar ze het over heeft. Laat haar maar een half jaar in de Spoorwijk wonen bij ons en ze pleegt spontaan zelfmoord.

Piet Politiek | 26-06-08 | 14:26

Ghegh, een openbare school is een openbare school en geen islamitische wijkschool, ongeacht de vraag van ouders. Mocht een openbare school ontdekkingstochten -Ben jij van het besneden geslachtsdeel of zo fijn als gemalen poppenstront? Doe de test!- organiseren dan dient de complete lappendeken, incluis occultisme en humanisme, de revue te passeren.

Murdockyoufool | 26-06-08 | 14:26

Dit moet maar eens afgelopen zijn.
Ze mogen blij zijn dat moskees hier gebouwd mogen worden.

Als ze islamitisch onderwijs willen gaan ze maar terug naar hun zandbak.

solidstate | 26-06-08 | 14:25

Hee eeh... Wil ook nog ff commenten op de RABO actie. Dan maar hier. Eeeh. Waarom kan er niet op geguurd worden? Ies namelijk best geestig bedacht, maar zo mist Rabo alle opbouwende kritiek!

Is het eigenlijk voor het eerst dat er een bericht wordt geplempt met guurcensuur? Iemand? Dubieuze ontwikkeling dewelke ik op de voet zal volgen!

Trouwens, ik heb natuurlijk wel direct een accountje aangemaakt, en wat zien ik? Direkt een vette euro erop. Vanwege het lekkere weer (en om te proberen) wil ik hem aan een andere early adopter overmaken. Wie wil hem?

huubster | 26-06-08 | 14:25

Volgens mij kreeg ik vroegah ook al godsdienstles en maatschappijleer.
Niks mis met een vergelijkd waren onderzoek. Zolang er maar geen waarde oordeel aan wordt gehangen.
Zo kan de toekomst van Nederland uit zichzelf bedenken: "verrek... het slaat allemaal nergens op! Die Charles Darwin is helemaal niet zo'n malloot zoals pappa altijd zegt."

Flowers | 26-06-08 | 14:25

Waarschuwing: Deze regering brengt dit land ernstige schade toe. Mocht u niet willen emigreren zult u de volgende keer toch echt iets anders moeten stemmen.

Ad337 | 26-06-08 | 14:25

-weggejorist-

Dwarsgebakken | 26-06-08 | 14:25

Zeg @Plasterk old boy, doe deze krankhoer eens heel snel terugfluiten aub. Wie denkt mejuffrouw wel niet dat zij is? Het mens heeft nog nergens een deuk in 'n pakje boter kunnen squirten en verschaft zich nu de ruimte het terrein van andere bewindslieden onder te gieren. Dat gaat toch zomaar niet?

widtvoet ® | 26-06-08 | 14:24

Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 13:58

Nou, nou, ik ben Christelijk opgevoed en naar een Christelijke school geweest en voel mij erg gezegend met de waarden, normen en deugdelijkheid die mij in alle liefde met de paplepel zijn ingegoten. En ik voedt mijn kinderen in dezelfde leer op, zo goed en kwaad dat kan, zodat zij ook een kans maken om later als volwaardige volwassenen hun steentje bij te dragen aan deze maatschappij. Mijn Christelijke opvoeding vergelijken met de op afscheiding gerichte opvoeding die islamitische ouders geven aan hun kinderen, is appels met peren vergelijken.

Verder vind ik de boodschap van Jezus nog altijd goud waard in vergelijking met de boodschap van mohammed, of je er nu in geloofd of niet! Dat er heden Gristenjudassen opstaan, die niets met het hele Christelijke geloof te maken hebben, en het islam-fascisme ondersteunen om hun eigen tanende macht uit te breiden of te verdedigen, dat is als vloeken in de kerk en een pact sluiten met de duivel.

Europa is nu eenmaal gedrenkt in het Christendom, en zoals iemand ooit zei: Zweden is een van de meest atheistische maatschappijen in Europa, waar kerken in grote getale de rug wordt toegekeerd, maar je kunt deze maatschappij niet begrijpen zonder kennis te hebben genomen van de leer van het Christendom. Kortom, het Christendom zit in de haarvaten van onze manier van denken en (samen)leven gegoten, ook al hebben we zelf inhoudelijk niets meer met God en gebod te maken!

Om het Christendom in 1 adem te noemen met de islam is verder een overwinning voor de islam. Blijkbaar zit de schrik er goed in en dat is nu juist de bedoeling!

hoteldebotel | 26-06-08 | 14:23

Religies dienen te worden verbannen uit al het onderwijs. Geloven is iets privé's en dien je in je eigen tijd te doen en niet anderen die er niks mee te maken willen hebben mee lastig te vallen.

Overigens vind ik dat hetzelfde dient te gelden voor de politiek. Weg met die sprookjes.

En wat als een ouder een fanatiek gelovige is van het perciflage het vliegend spaghetti monster? Vergis je niet, daar geloven meer dan een miljoen mensen werelwijd in, en dit ook onderwezen cq. behandeld wilt zien?

Geloof maakt meer kapot dan je lief is.

Geppie Conjo | 26-06-08 | 14:22

Dit is godverdomme een knieval van de ergste soort, een knieval die ons stort in de peilloze diepten van middeleeuwse duisternis. In moskeeën worden kindertjes afgeranseld en geïndoctrineerd, en het antwoord van de PvdA is: belonen. Geweld, geweld tegen de eigen kindertjes wordt direct beloond met het kritiekloos islamiseren van onze samenleving, en wel aan de basis, het openbare onderwijs.
De enige manier waarop wij om weten te gaan met het geweld van de Islam, ook als het tegen moslimkinderen gericht is, is toegeven, zwichten, slikken, accepteren, plaatsmaken, een stap terug doen, de keutel intrekken, de mond houden, lief zijn, niet kwetsen, niet beledigen, ruimte maken, inschikken.
Dit is godverdomme zwichten voor de terreur. Die imams staan moslimkindertjes af te slaan, en wij bieden ze daarom ons hele onderwijssysteem aan als middel om hun doelen verder te verwezenlijken.
Er is hier godverdomme een Raad voor de Kinderbescherming, in het leven geroepen om kindermishandeling hard aan te pakken, maar nee, als er in moslimhoek stelselmatig mishandeld wordt, dan gaan we dat belonen met extra mogelijkheden om de ware Islam te verspreiden. Voor moslims gelden andere wetten, die kunnen en mogen kindermishandeling gebruiken om het openbaar onderwijs te islamiseren.
Wij zijn bang, bang tot op het bot dat we op een moslimteen trappen, we zijn bang iets te ontketenen wanneer we moslims aanpakken zoals we iedere andere burger aanpakken. Dit is zorgelijk, heel zorgelijk.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 14:22

Achterdocht | 26-06-08 | 14:17
De Rabo heeft gewoon betaald voor 1 advertorial... dit was de 2e. Ging gewoon om de doekoes denk ik.

Wat betreft Ella... Tsja, je moet gewoon religie bannen uit scholen en opnemen in de geschiedenislessen. en echt wat betreft Ella, terug de polder in zou ik zeggen! Daahaaag

Pilsvogel | 26-06-08 | 14:22

Er is helemaal geen tijd voor islamlessen. Als je ziet dat een merendeel van de middelbare scholieren niet behoorlijk kan lezen en schrijven zou je daar dan niet extra in investeren?

de visser | 26-06-08 | 14:21

@ Achterdocht | 26-06-08 | 14:17
Wat was het?

alpha_mannetje | 26-06-08 | 14:21

nooit zal dat gebeuren!!!ik dach het nie!!!!

Gelukkig zit de mijne al op de middelbare,maar ook daar wil men volgend jaar een bezoekje brengen aan een moskee.Heb de school al heel duidelijk laten weten dat mijn dochter nog geen teennagel in zo'n haathuis zet!!!!!!

orderafterchaos | 26-06-08 | 14:21

Rutger jongen, genoeg vakantie gehad.... ga er eens op af...

generatieloos | 26-06-08 | 14:18

goed idee met Rabo, duidelijk laten zijn GS commercieel is (niet voor losers die alleen commentaar hebben)!

doehetlichtuit | 26-06-08 | 14:18

Ik heb al 400 willekuerige SMS-nummers ingevoerd bij die (b)Rabo advertentie

Iko Nal | 26-06-08 | 14:18

Dit kabinet moet vallen (van een flatgebouw) !!

increment | 26-06-08 | 14:18

Pilsvogel | 26-06-08 | 14:15
Al weer opgeruimd. Zou de redactie zich er ook een beetje voor schamen?

Achterdocht | 26-06-08 | 14:17

Mevrouw Vogelaarsch,
Weet u nog hoe dat eauk al weer zat met dat negatieve ‘islameffect’ binnen het onderwijs?
www.nrc.nl/binnenland/article1138407.e...
Wilt u nu werkelijk dat de gezonde, nuchtere, vrijzinnige, Hollandse geest van de bloem der natie, onze jeugd, stelselmatig onderworpen wordt aan de zieke, haatdragende krankzinnigheden van een analfabete, geesteszieke, pedofiele proleet uit de 6e eeuw!?? U bent niet knettergek; u bent volkomen gestoord, een regelrechte ramp voor onze Vrije samenleving!

Heageneesch | 26-06-08 | 14:17

Onze strontparkiet heet Ella. Zit nu al vier dagen vast aan 'n touwtje in de tuin maar de katten vreten d'r niet...

widtvoet ® | 26-06-08 | 14:17

Tja, rare traditie dat religieonderwijs op openbare scholen, maar Vogelaar heeft wel gelijk: als rk's dat mogen dan protestanten en moslims ook.

Maaier | 26-06-08 | 14:17

wie heeft er geld om een huurmoordenaar te betalen? of gaat dit te ver? ok, zet haar per direct in een tbs kliniek, ze zoeken daar nog hoertjes:D niet dat iemand op haar wil liggen maja, laat haar biomassa iets nuttigs doen..

voneichbosz | 26-06-08 | 14:16

ik ben een groot voorstander van islam les

les 1
de grote mohammad (aids)
deed mee in 26 doodsgevechten
meer hierover in het heilige boek Ibn Ishaq 464;

les 2 mohammed (ziek)
vermoorde meer dan 900 mensen
lees meer over de vriend van mohammad(ftw) Hadith Bukhari

les 3
samenvatting over mohammed (vies)
pervers persoon
moordenaar
martelaar
huurmoordenaar
racist,
dief
overvaller,
leugenaar
serie verkrachter,
massa moordenaar,
pedofiel,
en slaven handelaar

les 4
de grote overvaller
lees boek Tabari VII:29
mohammad hed 8 vrouwen en een kind
zie boek Bukhari Volume 7, Book 62, Number 6

alle ongelovige mogen dood
lees boek Sahih Bukhari 4.260

ik ben voor islam les op school :-D

vidamax | 26-06-08 | 14:16

Wat is het toch ook een domme trut.
Ella, kun je alsjeblieft opflikkeren uit Den Haag? Trut.

whatisup? | 26-06-08 | 14:16

Lambalski | 26-06-08 | 14:10
Ik denk ik duik een topic in om het te ontwijken, koppiepeest jij 'm hier ff erin...

Pilsvogel | 26-06-08 | 14:15

waarom worden er grote schermen neer gezet voor een turkse wedstrijd en niet voor een nederlandse? Waar gaat dit heen.....

puntje op de i | 26-06-08 | 14:14

ik wordt echt moe van die vrouw...
volgens mij is ze nu helemaal gek geworden..
ik ga verhuizen.. denk naar marokko...

eenamm | 26-06-08 | 14:12

-weggejorist-

ikweetgeennicknaam | 26-06-08 | 14:11

Waarom kunnen die kinderen niet gewoon thuis of in de moskee geïndoctrineerd worden?

*definitie "openbaar onderwijs" nog eens opzoekt*

jekroketje | 26-06-08 | 14:11

-weggejorist-

Lambalski | 26-06-08 | 14:10

<p>Kunnen we niet eens kijken hoe lang zij het zonder apparatuur onder water uithoudt.</p>
<p> </p>
<p>*Ziet een AT'tje de straat inrijden*</p>

Prof. Drs. Klavan | 26-06-08 | 14:10

sjaakdeslinksesul | 26-06-08 | 14:06
LOL- maar jouw reaguursel is het enige positieve eraan

Pilsvogel | 26-06-08 | 14:10

Stijloze advertentie LOL

Geert W | 26-06-08 | 14:08

[Knetter]gek geboren wordt niet wijs

Tobi | 26-06-08 | 14:08

Art. 23 mag van mij vakkundig uit de grondwet geschrapt worden.
Verplicht Atheïst, en als je dat niks vindt flikker je maar op naar de USA, Israel of Zandnegertland.

Modderkip | 26-06-08 | 14:07

sinds wanneer is het progressief om de klok achteruit te zetten en Nederland te willen veranderen in een praktizerend moslimland?

Onderbuik | 26-06-08 | 14:07

Pfft. net 510.000 keer gereaguurd op het rabobank-topic.

sjaakdeslinksesul | 26-06-08 | 14:06

Lekker belangrijk. We verhuizen toch allemaal naar GS-land.

JamesHuntLive | 26-06-08 | 14:06

Ik begrijp de wanhoop bij Ella en Ahmed, maar dit is zo'n in en in triest slecht idee. Wegjorissen! En 'bijzonder' onderwijs dan ook maar opdoeken. Ella en Ahmed, pak het probleem aan (de muzelmannen en de kindermishandeling) en blijf met je tengels van het openbaar onderwijs af. Straks zijn kinderen nergens meer veilig voor godsdienstige indoctrinatie.

Dorser | 26-06-08 | 14:05

"Ga koken mens, vééél beter"

said_fred | 26-06-08 | 14:05

ditl land kan zoveel beterrrrrrr

Fimbulvetr | 26-06-08 | 14:04

Toch weer momentje echt sprakeloos. Wennen doet het nooit.

bijtertje1001 | 26-06-08 | 14:03

De enige lessen in religie die op scholen gegeven mogen worden, zouden die van onze pas overleden vriend George moeten zijn.

www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o

whiteguy | 26-06-08 | 14:02

<p>*stopt met zich te ergeren aan totaal gebrek aan kennis bij de bewindspersonen van dit land*</p>

Prof. Drs. Klavan | 26-06-08 | 14:02

Terwijl de seculiere staat Turkije hard vecht om de hoofddoekjes uit de scholen te houden en de oprukkende invloed van de AKP de pas af te snijden, worden in Nederland de deuren van alle openbare scholen wijd opengezet voor de triomfantelijke intocht van de ware Islam.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 14:00

Pvda: op naar de 0 zetels!!!!

Jolientientje | 26-06-08 | 14:00

Tja, als het niet onder de les is, soit. Anderszins kun je er tegenin brengen dat het weer het zoveelste aspect is van ouderschap dat bij de school gedropt wordt (na buitenschoolse opvang, lunch, mondzorg, kijken of de balletjes wel zijn ingedaald en zwemmen).

Niet voor Jan | 26-06-08 | 13:59

Over uitverkoop gesproken, is die irritante rabo-advertentie met populistisch geleuter echt nodig?

Snijbonenmolen | 26-06-08 | 13:59

Van Max Pam:

Waarom wij niets meer horen van Ella en Jacqueline

Het was maandagmorgen en spindoctor Dig Istha zette zich in Den Haag achter zijn bureau. Hij nam de stukken door van de afgelopen week en ook raadpleegde hij de agenda om te zien wat er voor de komende week op het programma stond. Op dat moment werd er op de deur geklopt.

“Binnen!”.

De deur ging open en Ella Vogelaar, minister van Wonen, Wijken en Integratie, deed bedeesd een stap naar voren.

“Goedemorgen, mijnheer Istha”, zei ze.

“Goedemorgen, Ella”, antwoordde de spindoctor, “kom verder en ga zitten”.

De minister ging zitten, terwijl de spindoctor zonder op te kijken zich verdiepte in de stukken. Die situatie duurde echter niet lang, want er werd opnieuw op de deur geklopt.

“Binnen!”.

Wederom ging de deur open en daar stond Jacqueline Cramer, minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu.

“Goedemorgen, mijnheer Istha”, zei ze.

“Goedemorgen, Jacqueline, “kom verder en ga zitten”.

Bijna op haar tenen trad de bewindsvrouwe van VROM binnen om plaats te nemen naast haar collega van de prachtwijken.

De spindokter bestudeerde nog altijd de stukken.

Het bleef nu enige tijd stil, maar toen verbrak de spindokter de stilte.

“Dames!”, riep hij, “het gaat goed! Al een week lang zijn wij niet meer in het nieuws. En geen nieuws betekent in jullie geval ontegenzeggelijk goed nieuws. Zelf heb ik daarentegen niet stil gezeten. Met het uitschakelen van Rogier van Castricum, die vervelende verslaggever van Geen Stijl, maken wij vorderingen. Hij is nu in Zwitserland om de Nederlandse voetbalfans lastig te vallen, dus hebben wij nu even geen last van hem, maar wij weten dat hij binnenkort terugkeert. Wij weten ook dat die Van Castricum opereert vanuit de Koninginneweg in Amsterdam. Wij hebben daar een webcam opgehangen, zodat wij nu precies zijn gangen kunnen nagaan. Zodra die jongen erop uittrekt, luidt het consigne: alle activiteiten afblazen en binnen blijven. Is dat goed begrepen?”.

“Ja, mijnheer Istha”, antwoordden de minister in koor.

“Mooi. Inmiddels wordt overal mijn netwerk aangesproken. Zo heb ik onlangs geluncht met Birgit Donker, de hoofdredactrice van NRC/Handelsblad. Zij heeft mij verzekerd dat wanneer jullie nog ergens onheus worden behandeld, zij onmiddellijk een van haar columnisten de opdracht zal geven een zielig stukje te schrijven. En verder heb ik met het NOS Journaal afgesproken dat elk verzoek om een interview, elk optreden voor de camera, eerst bij mij wordt gemeld. Zodoende hoeven jullie alleen nog maar te doen wat ik jullie opdraag. Laat de pers aan mij over, dan kan er niets gebeuren. Mochten jullie toch nog ergens omraad ruiken, waarschuw mij onmiddellijk, want dan kan ik daar gepaste maatregelen tegen nemen. Duidelijk?”.

“Ja, mijnheer Istha”.

“Prima! En dan wilde ik nu de activiteiten doornemen van de komende week. Heb jij iets bijzonders, Ella?”.
De minister schoof zenuwachtig heen en weer op haar stoel en zei: “Ik ga naar Schiedam om in de prachtwijk aldaar het plaatselijke jeugdhonk te openen, en daarna heb ik een interview met drie jonge journalisten van het buurtblad De schakel, die…”.

“Halt!”, riep de spindokter, “dat gaan wij echt niet doen! Geen sprake van! Hoe haal je het in je hoofd? Nooit lukraak interviews geven, die drie jongens moeten eerst worden gescreend”.

“En Jacqueline? Wat zit er voor jou in de pijplijn?”.

De minister van VROM haalde nerveus haar hand door het haar en zei: “Ik breng een bezoek aan de windmolens van Tessel. Ik zal worden gevolgd worden door het televisiestation TV Het Wad”.

“Wat?!”, riep de spindokter uit, ben je nou helemaal gek geworden? Ik probeer hier van alles om jullie uit de wind te houden en dan gaan jullie er midden in staan. Voor de komende week zijn alle contacten met de media afgelast! En nu ingerukt, mars!”.

Bedremmeld stonden de ministers op en verlieten de kamer. De spindokter wreef zich in de handen en begon rekeningen te schrijven.

En wij weten nu waarom wij de laatste tijd nog maar zo weinig horen van de twee bewindsvrouwen.

Het Parool, 21 juni 2008

chinaski | 26-06-08 | 13:59

Laat de kiddo's maar leren over de evolutietheorie en de wetenschappelijk bewezen ontstaansgeschiedenis van de mensheid i.p.v. de jonge geesten te vervuilen met verzonnen verhaaltjes uit een oud 'heilig' boek.

Atheistic | 26-06-08 | 13:59

Ik roep hierbij op tot het vormen van een burgerinitiatief voor het inperken van artikel 23 van de grondwet. Er moet een einde komen aan welke vorm van godsdienst terreur dan ook op onze scholen. De tyfus voor Artikel 23. Geen Islam. geen Hindu en geen Gristen indoctrinatie meer voor onze jeugd.

Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 13:58

Met Marcouch en Vogelaar terug naar de Middel Eeuwen!!!!! GRrrrrrr. Kinderen moeten leren lezen, schrijven en rekenen. Zo goed mogelijk ten einde NL concurrerend te houden in een snel veranderende wereld. Ze verpesten de toekomst van NL, het is een grove schande!! Anno 2008 zijn er nog steeds te veel mensen welke geloven in god, het wordt tijd dat dit veranderd.

Atheistic | 26-06-08 | 13:58

Citaat uit Trouw: „Ja, de reacties uit de moslimgemeenschap op het verschijnsel Fitna vind ik een uitdrukking van het zeer sterk toegenomen zelfbewustzijn van moslims. Een sterk zelfbewustzijn zegt ook iets over de mate waarin je wortelt in de nieuwe samenleving, denk ik. Ik wil niet arrogant zijn, maar ik heb zelf het vermoeden dat mijn open dialoog met die gemeenschap daarin een rol speelt."

*rent gillend weg en begint vast zand te storten voor Geenstijlland*

blinde kip | 26-06-08 | 13:58

Tjonge, daar is dat gratis geld weer. Ik mag hopen dat de rabo een enorreme toeter met poen heeft afgeleverd, want dit is toch wel zo irritant.

Achterdocht | 26-06-08 | 13:57

Joehoe.... Plassterk, doe eens even je mond opentrekken, ze zitten aan je vakgebied te klooien.

Amen | 26-06-08 | 13:57

En wanneer moslimkiddo's op de koranschool worden geslagen dan moet de Politie degene met losse handjes aanpakken. Zo gaat dat in een Westerse samenleving, nu gebruikt domme Marcouch het als excuus om z'n geheime agenda door te voeren (=islam onderwijzen op de basisschool). En Volgelaar laat zich gewillig voor z'n karretje spannen. Wat mij betreft is het geen onderzoek waard!!!!

Atheistic | 26-06-08 | 13:55

Vanochtend in de tram hoorde ik mijn achterbuurman praten over "die minister met het uiterlijk van een toiletjuffrouw in een vijfderangs restaurant".
Het duurde slechts kort voor ik wist wie hij bedoelde...

ykeltje | 26-06-08 | 13:55

Ja, die middeleeuwen waren zo slecht nog niet
Gewoon kwestie van slechte pr, niets meer hoor

Tobi | 26-06-08 | 13:54

Marcouch denkt dat hij na uitvoering van z'n snode plan een plekkie in de hemel krijgt met 70 maagden van 16 jaar oud. Hij beseft niet dat het fenomeen van hemel/hel ook is verzonnen door het meest intelligente dier welke op de aarde rondloopt. Marcouch is DOM en wil onze toekomst DOM houden. Godsdienst is áltijd aangeleerd, hoe vroeger je ermee begint des te vatbaarder kinderen zijn voor de fabeltjes welke in de heilige boeken staat. Ik pleit er voor om onze kiddo's (welke religie dan ook) het best mogelijke onderwijs te geven, godsdienst hoort in de privé sfeer thuis.

Atheistic | 26-06-08 | 13:53

Ach ach, wie neemt dat wijf tegen zichzelf in bescherming?

Klukkluk | 26-06-08 | 13:52

En NIEMAND die nog respect voor onze eigen goden heeft?<br>
<br>

Waar blijven de lessen over Zeus, Wodan en Thor? Moeten de burgers daar ook om komen vragen!? Het is ons bloedeigen erfgoed potdomme. De discriminatie van monotheisten tegen polytheisten viert weer hoogtij.

prsr | 26-06-08 | 13:52

ik wil niet dat mijn kinderen opgroeien in een omgeving waarin ze onderwezen worden in godsdienst. Gelukkig heb ik nog geen kinderen maar dan zoek ik wel een ander land

bravvour | 26-06-08 | 13:51

Nee nee nee godverdomme nee. Andersom juist, knettergek wijf.

Afschaffen al dat Protestants, Katholiek en Islamitisch onderwijs.

Religie hoort in de kerk en Moskee. Alle scholen horen vrij te zijn van die onzin.
Wat je je kinderen thuis vertelt over je waandenkbeelden en ingebeelde vriendjes moet je zelf weten, op school hoort je kroost slechts feiten te leren.

Atheisme.nu | 26-06-08 | 13:51

Ik vind die arabische tekens echt moeilijk te lezen

Marco van Basteen | 26-06-08 | 13:51

KNETTERGEK!
Openbare scholen horen voorlichting te krijgen over alle vormen van fabeltjes, inclusief de Islam en Hindoeïsme.
En bij VOORLICHTING moet het dan ook blijven.
Religieuze lessen die horen daar NIET thuis...

da wizard | 26-06-08 | 13:51

Ella is een ramp. Zoiets als een tumorcel, maar dan voor een maatschappij. Het zaait uit en wordt groter, maar je gaat er wel dood aan.

NoMinister | 26-06-08 | 13:50

ikweetgeennicknaam | 26-06-08 | 13:47
Een echte doe-het-zelver pakt gewoon Firefox met ABP erbij.

knackebrod | 26-06-08 | 13:50

Krijge we dan ook hun taal te leren? Zoja, dat zou handig zijn. Kunnen we eindelijk horen wat ze de hele dag lopen te roepen...

Glow | 26-06-08 | 13:49

Toe, kan iemand dat mens uit haar lijden verlossen..
Snel graag.

Amen | 26-06-08 | 13:49

Wij hadden vroeger op de openbare school niet eens christelijke godsdienst lessen... moet niet gekker worden met die kameelbestuurders. Ik zeg, we gaan Christelijke les geven op de openbare scholen in Islamenistam... Oh nee, dat kan niet want die hebben geen openbare scholen, want ze hebben geen keuze. allah is groot allah is machtig..

SODE | 26-06-08 | 13:49

Moeders, laat uw kinderen in de moskee verrot slaan, en voel de vreugde in uw hart. Want het is de wil van Allah. De Almachtige heeft uw kindere uitverkoren om te sterven als martelaren voor die ene ware Islam. Uw kinderen worden geroepen om de boodschap van de Islam over de wereld te verspreiden en de wil van Allah aan de mensheid op te leggen. Het bloed van uw kinderen zal worden vergoten om voor nu en voor de eeuwigheid het kalifaat te vestigen, overal daar waar de ongelovigen zich nog verzetten en weigeren de boodchap van de Profeet in hun hart te sluiten en de heilige Koran te aanvaarden als het boek der waarheid. Treurt niet moeders, en voel de blijdschap wanneer uw kinderen stromelend en kreunend van de pijn huiswaarts keren, met bebloede hoofden en gebroken vingers, want zij zijn door Allah geroepen om zich op te offeren voor de ware Islam, om de instituties van de kufars te herscheppen tot bronnen van waarheid, de enige waarheid, de waarheid van de Allerhoogste. Uw kinderen worden gestraft, geschopt en geslagen, maar het doel is een heilig doel, en hun bloed zal Marcouch helpen zijn heilige opdracht te vervullen en vermomd als huichelaar de vestingen van de vijand binnen te dringen en de valse profeten te doden. Allah weet het beter.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 13:49

Sinds wanneer is Vogelaar minister van onderwijs?? Heb ik iets gemist??

amiga | 26-06-08 | 13:49

Vogelaar is KNETTERGEK en Marcouch wil zieltjes winnen voor de Islam en weet dat je er dan vroeg bij moet zijn. Op het basisonderwijs moeten de kiddo's leren lezen, schrijven en rekenen. God is verzonnen door het meest intelligente diersoort welke deze planeet heeft voortgebracht. Je kan beter werken dan bidden tot een god welke niet bestaat. Ik vind het schandelijk dat Vogelaar en Marcouch snode plannetjes willen gaan uitvoeren met als doel om onze toekomst te brainwashen. SCHANDELIJK!

Atheistic | 26-06-08 | 13:49

terug in de tijd, and counting ..

dr. tikshit | 26-06-08 | 13:49

Marcouch! Gezondheid! En je moeder...

Spyrograaf | 26-06-08 | 13:48

Ik stel voor dat Ella zelf de vragen verzint en dan beantwoord, en dan hoeven wij haar ook nooit meer te zien.

knackebrod | 26-06-08 | 13:48

-weggejorist-

ikweetgeennicknaam | 26-06-08 | 13:47

Hallo? Anybody?

Kniftig | 26-06-08 | 13:47

Heb ik de boot gemist ofzo?

Kniftig | 26-06-08 | 13:47

He en hoe zit het dan met Tineke Huizinga? Is dat niet de grootste?

Kniftig | 26-06-08 | 13:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl