VIDEO. Baudet lag na 'coronagriep of andere griep' ziek op bed, voelt zich inmiddels KIPLEKKER
Zo lekker, als een kip
Dus. Eerst heeft de FvD-fractie een wijnproeverij ('we hebben een aantal verschillende soorten wijnen geproefd en daar een gesprek over gevoerd'), daarna zijn een aantal fractieleden positief getest op corona, vervolgens laat de kapitein zichzelf niet testen maar ligt hij wel een aantal dagen ziek op bed, nu neemt hij deel aan het formatiedebat in de Kamer, maar niet voordat voorzitter Bergkamp """corona-expert""" Wybren van Haga consulteert over de gezondheid van zijn fractievoorzitter en Baudet moet verklaren dat hij zich 'kiplekker' voelt. Misschien kan iemand hier eens een verhelderend essay van 1200 woorden over schrijven want wij begrijpen er geen iota klote meer van.
Social
Reaguursels
InloggenWie gaat Baudet sensibiliseren?
Hij wil niet meehuilen met de rest van de wolven in het bos....
Even kijken: de voorzitter wijst erop dat je 1,5 meter afstand moet houden en roept direct daarna even op tot een FvD triootje op 50cm van diezelfde voorzitter... Zeg dan gewoon dat je ongeinteresseerd een toneelstukje aan het opvoeren bent.
hahaha wat een koning!
Jullie snappen het niet? Wat moet je eraan snappen dan?
Plaats dit verhaal 3 jaar terug en vervang Corona door griep en niemand had er een seconde aandacht aan besteedt.
Vanwaar die massahysterie om Corona die al maanden lang een aantoonbare CFR heeft die lager dan de gewone seizoensgriep heeft. In 2020 niet, maar het is al weer enige tijd 2021...
Straks komt de gewone seizoensgriep ook weer terug. Wat moeten jullie dan? Collectief zelfmoord plegen?
Pcies. Amen
Winkels dicht, iedereen weer een muilkorf op en afstand houden van elkaar. De rest van ons leven in permanente smetvrees leven!
Lul niet zo dom uit je nek.
Epistulae_wappieales
@KritischeKrikker | 13-05-21 | 00:02: Ik moet er toch aan wennen om niet bange mensen wappie te noemen. Ik vind wappie altijd zo’n uitdrukking voor mensen die bv bang zijn om door aliëns ontvoerd te worden.
@Urbanus_2.0 | 13-05-21 | 07:44: in het geval van Epistulae is dat waarschijnlijk al gebeurd. ‘s Nachts, jaren geleden, toen hij dronken door amsterdam fietste werd ie plots opgebeamd. Hoe dat is afgelopen is sindsdien hier in de panelen te lezen.
ik stop met dat Geen Stijl hoor! zeg ik dat de griep corona is gaan heten wordt het weggejorist, als een normaal mens dat zegt blijft het staan! eeeeh? Geen Stijl?: je bekijk het maar!
Thierry luidkeels vanuit de FVD fractiekamer tijdens bacchanaal ...
eh wijnproeverij:
Io vivat
Io vivat
Nostrorum sanitas
Hoc est amoris poculum
CORONA est antidotum ...
lalalala
Hij raakt steeds meer verward. Losgezongen van de echte wereld, gevlucht in boekenwijsheid en zijn eigen overtuigingen.
Dat Lucky TV filmpje na de verkiezingen schetste het perfect. 'Weet je dat de werkelijkheid in werkelijkheid helemaal niet de werkelijkheid is'. Iets in die trant. Leuk die barkrukfilosofie met een wijntje, maar hij had beter de oude niet politicus kunnen blijven.
Dat was dan een échte Soixante-Neuf-du-Pâpe met een kroontje...
Die Chateau Migraïne hadden ze beter kunnen laten staan.
Hebben ze stiekem een cubaanse corona rond laten gaan?
Waar was de verontwaardiging toen Ollongren positief testte maar wel aanwezig was op het Binnenhof. Of hoef je niet meer thuis te blijven in afwachting van de uitslag...
Die heb ik wel gezien.
Als je bij de "goede" partij hoort dan kom je overal mee weg.
Altijd lachen met Baudet. Eignelijk had hij doodleuk moeten zeggen; "Ik heb Corona en heb jullie lekker allemaal besmet. Doei".
Succes verzekerd....
Het voordeel van die Corona-hysterie is dat je sommigen lekker de kast op kunt jagen. De angst zit er bij sommigen goed in, ik kom regelmatig tijdens het hardlopen iemand (vaak vrouw) tegemoet die dan angstvallig wegduikt als ik passeer, uit kennelijke angst om besmet te raken! Met huilstruiken die meegaan in de hysterie heb ik geen enkele medelijden en schep ik er genoegen in om hen nog even extra angst in te boezemen.
Overigens (voordat anderen mij hier als een verschrikkelijke bruut zien), bij oudere mensen doe ik dit niet. Daar loop ik netjes met ruime afstand omheen!
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 21:01: heel waarschijnlijk is niet in je opgekomen dat het wellicht ook zo zou kunnen zijn dat zij thuis iemand in de risicogroep heeft? Is natuurlijk ook wel heel ver nagedacht... ik weet het. Soms overschat ik mensen.
@appeltje2010 | 12-05-21 | 22:36: zelfs dan is paniek overdreven. De kans dat je in de open lucht van een ander besmet raakt die voorbij loopt is nihil. Maar dat is mijn probleem, ik overschat soms ook mensen en denk dat ze dit ook wel snappen en niet alle onzin die de RIVM en de overheid hen voorschotelen voor zoete koek slikken!
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 23:19: met andere woorden: je bent een asociaal, zeer egoïstisch ventje en denkt dat dat iets is om trots op te zijn. Chapeau knul.
Kan die Jan Paternotte niet gewoon uit de Kamer verwijderd worden vanwege zijn destructieve gedrag?
Vera-D66 steunt Jan Paternotte-D66 in de D66 strijd tegen onwelgevallige kritieken, Kuzu, geef hen van katoen!
Bizar eigenlijk die politiek. De mainstream partijen gaan gebukt onder de censuur van de politieke correctheid en weten niet hoe ze moeten omgaan met dossiers als migratie, klimaat, EU etc. Dan ontstaat er een gat waar dit soort charlatans van FvD inspringen. Vre-se-lijk.
Zeer correcte diagnose
Ziet er niet uit, dat kussen achter de rug van Bergkamp. Koop dan gewoon een goede stoel.
Paternotte en labradoedel hermans trekken samen op , na het huwelijk van kaag Rutte zie ik ook iets tussen deze twee opbloeien.
Ik snap eigenlijk niet waarom hij niet (zoals Trump) zijn besmetting heeft aangewend om te laten zien dat het allemaal niks voorstelt (zoals hij zo vaak beweert)..
En als je Wobke Hoekstra heet loop je gewoon met een zere keel en brakke stem het Binnenhof in. Zojuist gezien bij Nieuwsuur.
Wat een vertoning. Waarover gaat dit nou? Laten we met z'n allen inhakken op Baudet? Zijn we vergeten dat Grapperhaus gewoon doodleuk een hele bruiloft gaf zonder zich te houden aan enige Corona regels? Die man is nog steeds minister.
Toen is er flink ingehakt op Grapperhaus.
Dat zijn we niet vergeten. Dat zegt echter niks over Baudet. Je kunt het best allebei stom vinden.
Vast behandeld met ivermectine?
nee, fipronil, werkt ook tegen beestjes, wodt je kip lekker van.
Thierry was vermoedelijk besmet met de Zuid-Afrikaanse variant.
Die werkt niet.
Covid hier, Covid daar
Doe mij maar een . . . . . . . . . .
Het juiste antwoord kent 10 letters, is één woord en heeft Drs P ooit gebruikt in een alleraardigst lied.
In het nummer Troika hier, Troika daar, zegt hij nooit "Doe mij maar een".
@Old_Spice | 12-05-21 | 19:30:
Geen poep Baantjer!
Ohhhh gossie, weer geen IC? Virus is toch niet zo erg als gedacht. Dit is namelijk het resultaat bij 98 % van de mensen.
Vertel eens iets wat we niet al bijna een jaar weten.
Voor jouw begrip: twee procent in het ziekenhuis kan de zorg niet aan.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:39:
Gelukkig is alles op alles gezet om de zorgcapaciteit uit te breiden.
@citywok | 12-05-21 | 18:42: Je trekt nu eenmaal niet zomaar een blik zorgpersoneel open, zéker niet personeel dat opgeleid is voor de IC.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:44: Dus doen we maar helemaal niets?
Bij mij op het werk ook twee collega's gehad die corona griep gehad hebben de een heeft er een paar dagen koppijn aan over gehouden de ander heeft een aantal dagen zijn smaak en reuk vermogen moeten missen.
Denk dat ik het zelf vorig jaar in januari gehad heb, paar dagen beroerd geweest daarna klaar.
Begrijp de ophef weer niet, als je gewoon thuis blijft en uitziekt.
@zegmaarwij | 12-05-21 | 18:45: Natuurlijk kun je zeggen dat er niet genoeg gedaan wordt. Gommers wilde heel lang niks horen over méér IC-personeel, want die zouden zich in rustige perioden alleen maar vervelen, maar daar komt hij nu toch van terug.
Maar dat is nog geen reden om dan maar alle maatregels aan je laars te lappen.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:51:
Ergo: thuisblijven als je griep hebt. Zoals altijd. De rest is flauwekul. Lockdowns en mondkapjes in het bijzonder.
@citywok | 12-05-21 | 18:59: Thuisblijven én laten testen zodat je degenen met wie je contact hebt gehad kunt waarschuwen. Sommige mensen hebben geen klachten maar geven het tóch door.
@Papa Jones | 12-05-21 | 19:06:
Een kleine minderheid, ja. Hoort bij het leven. En de dood. Dat ga je met zo'n debiel testcircus ook niet tegenhouden, zo blijkt. Je loopt toch altijd achter de feiten aan.
@citywok | 12-05-21 | 18:59: ja tot jij of je vader met hartklachten wil worden opgenomen maar er geen bedje voor je klaarstaat en ze lijken staan te stapelen zoals in India en italie vorig jaar. Blijkt het toch meer overspannen dan je dacht en misschien toch een jaartje wat afzien waard
@citywok | 12-05-21 | 19:14: Zonder testen en lockdown hadden we code zwart en veel meer doden gehad. Simpel.
2 procent in een periode dood of in ernstige problemen betekent honderdduizenden mensen ineens dood of in ernstige problemen. Misschien dat je dan inziet dat ook de andere zorg in de ziekenhuizen opdat moment stopt en we daar net iets te beschaafd voor zijn?
@RigouReus | 12-05-21 | 19:17:
Als dat "afzien" lockdowns, testcircus en mondkapjes betekent heeft dat geen enkele opname voorkomen.
@Papa Jones | 12-05-21 | 19:20:
In jouw brein is het simpel ja. In de realiteit heeft het geen enkele invloed op het verloop van een besmettingsgolf.
@citywok | 12-05-21 | 19:22: Jij mist wat elementaire kennis over hoe een virus zich verspreidt.
@Papa Jones | 12-05-21 | 19:25:
Jij mist wat elementaire vaardigheden om medische literatuur te interpreteren en de basisprincipes van epidemiologie / public health. Laat dat dan maar aan degenen over die dat wel kunnen.
@citywok | 12-05-21 | 19:29: Die zitten trouwens helaas niet bij het RIVM of OMT.
@citywok | 12-05-21 | 19:29: Ja, degenen die dat wél kunnen werken NIET bij het RIVM natuurlijk. Wappie!
@citywok | 12-05-21 | 19:30: Oh je was er zelf ook al achtergekomen dat dat een wappie-uitspraak is...
@JdelaT | 12-05-21 | 18:47:
Mijn zoon had exact hetzelfde. Vrouw niks, kinderen niks. Van wie kreeg hij het? Het vermoeden bestaat dat de kruimel het meenam uit het kinderdagverblijf en er zelf nada last van had.
@Papa Jones | 12-05-21 | 19:34:
Gut, nieuw woordje geleerd? Als je er niet genoeg verstand van hebt kan je daar altijd nog op terugvallen.
@Papa Jones | 12-05-21 | 19:25:
Virussen hebben geen gelijkvormigheid, ze verschillen nogal.
@citywok | 12-05-21 | 19:37: Ik categoriseer nu eenmaal graag. Maakt alles begrijpelijk en overzichtelijk.
@toetssteen | 12-05-21 | 19:39: Klopt.
@toetssteen | 12-05-21 | 19:39:
Ssst, niet met van die feiten en nuances beginnen, straks komt-ie erachter dat de werkelijkheid ingewikkelder is dan de shows van Hugo en Jaap.
@Papa Jones | 12-05-21 | 19:40:
Zoals ik al zei, je mist dus de kennis en vaardigheden.
@citywok | 12-05-21 | 19:42: De werkelijkheid is dat we code zwart hebben afgewend. Ondanks de wappies.
Nou pfoe, gelukkig zeg, dat die maatregelen in de zesde maand na het instellen toch ineens gingen werken. Wat een opluchting! Kneus.
@Papa Jones | 12-05-21 | 19:44:
www.aier.org/article/lockdowns-do-not...
Ondanks je beperkte wetenschappelijke vermogen misschien toch eens proberen dit te lezen, succes. Lockdowns zijn onzin, aldus tot nu toe 35 publicaties. Vraag ook even wat Japie, Hugo en die omhooggevallen veearts van het OMT van hun literatuur denken.
@citywok | 12-05-21 | 19:51: Het is lastiger om toe te geven dat je fout zit, dan om tegen beter weten in vol te blijven houden waar je zelf in gelooft. Dat wordt dan vanzelf de waarheid, niet? Feit blijft dat met de kennis van nu, blijkt dat veel maatregelen onzin zijn en averechts werken. Zie ook jou linkje, waarvoor hulde.
Maar goed, de kernvraag was: moet iemand zonder klachten zich laten testen? Advies van de overheid is toch geen klachten, geen test? Aangezien Thierry meer dan 24u nergens last van heeft, volgt hij gewoon de adviezen van de overheid op. Gezond verstand, Thierry heeft het op dat gebied wel.
@citywok | 12-05-21 | 19:51: Die 'wetenschappelijke' onderzoeken zijn doorgestoken kaart. In het begin van de pandemie heb ik ze ook serieus gelezen, die 'kritische' onderzoeken, echter er worden continu misleidende verbanden gelegd door oproerkraaiers die bij voorbaat al tegen lockdowns zijn.
Natúúrlijk werken lockdowns. Dat virus is niet zelf hierheen komen lopen vanuit China, het lift mee met mensen en dus moet je de bewegingen en samenkomsten van mensen reguleren.
We kunnen elkaar hier de maat gaan nemen maar vergeet ook dit niet:
Kabinetten Rutte hebben in 10 jaar het aantal ziekenhuis bedden van 44000 naar 33000 laten zakken. Dat zijn 11000 minder, terwijl de bevolking in 10 jaar is toegenomen. In 2011 waren we met 16,7 miljoen nu in maart 2022 telden we 17,5 miljoen. Toename van bijna een miljoen. Rutte geeft als excuses dat je minder lang ligt door betere kwaliteit zorg.
Maar zeg zelf 11000 vd 44000 is toch 25%.. als je t mij vraagt.. niet best..
@timmey | 12-05-21 | 20:22: Klopt, maar daar hebben we op dit moment niets aan. Daarbij hou je er geen lockdowns mee tegen, hooguit dat ze iets eerder opgeheven worden.
@Papa Jones | 12-05-21 | 20:21:
Dank voor je uitgebreide en ook wonderbaarlijk snelle analyse van 35 publicaties die je bij dezen allemaal onderuit hebt gehaald. En dat met één zin. Knap hoor.
Gelukkig maar dan, want vóór 2020 kwam dit in geen enkel infectieziektenprotocol voor. Toch geniaal dat dat vorig jaar ineens bedacht is. En het werkt zo goed!
@Papa Jones | 12-05-21 | 20:26:
Niet zo stellig van die onzin roepen als je er duidelijk geen greintje verstand van hebt.
Heeft Esther nog niet uitgelegd dat kippen zich helemaal niet zo lekker voelen?
Of Baudet daadwerkelijk besmet is geweest, of niet, van Baudet kun je alles verwachten, ik blijf toch met een hele grote boog om hem heen lopen. Letterlijk en figuurlijk. De man is in vele opzichten een gevaar voor de volksgezondheid.
U komt hem elke dag tegen?
Mooi precedent van D66-Kamervoorzitter Vera Bergkamp, welk Kamerlid wordt het volgende dat een verklaring moet afgeven over zijn gezondheid en mogelijke risico's, Jetten wellicht, Rutte anders, Klaver misschien? Hele gevaarlijke ontwikkeling.
Compleet onverantwoordelijk gedrag van wappies als Baudet is pas gevaarlijk.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:31:
Het destructieve gedrag van de paniekwappies is pas gevaarlijk.
@citywok | 12-05-21 | 18:39: Code zwart voorkomen is pure beschaving. Heeft niets met paniek te maken.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:41:
En hoe had u gedacht dat te voorkomen? Met niet werkende lockdowns?
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:31:
Waarom zou hij zich moeten testen op het moment dat hij geen klachten heeft? Een aantal van zijn collega's zijn zulke smerige ratten dat ze een persoon zelfs zijn lichamelijke integriteit niet gunnen. Vera, wees Kamervoorzitter en zet je D66-pet af en maak voor de transparantie bekend welke partijen deze inbreuk hebben gepleegd op de menselijke waardigheid van hun collega.
@citywok | 12-05-21 | 18:44: Ten eerste met wél testen, want dan weet je dat je in quarantaine moet.
En natúúrlijk werken lockdowns. Alleen werkt niet elke maatregel even goed. Sluiting van de scholen was in ieder geval een goeie. Het virus kan zich zelf niet verspreiden, dat doen toch echt de mensen door van hot naar her te gaan en elkaar in groepen op te zoeken.
@smdyasc | 12-05-21 | 18:45: Hij had wél klachten. Zo erg dat we hem dagen niet gezien hebben.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:48: Soms zou ik willen dat het niet nodig is uitleg te geven over iets wat voor de hand ligt en wat je zelf ook zou kunnen hebben bedacht. Ik ben mild gesteld, daarom voor jou speciaal wat extra uitleg: hij heeft nu geen klachten en een eventuele besmettelijkheid waar zijn collega's zich eventueel nog druk om zouden kunnen maken, geldt nu, niet vier weken geleden, of gaan we nu alles van irrelevant is voor nu van iedereen vastleggen en delen alles dat ooit in het verleden eventueel plaatsvond?
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:47:
Of gewoon thuisblijven als je griep hebt, dat werkt al 300.000 jaar.
@smdyasc | 12-05-21 | 18:54: Hij had zich gewoon moeten laten testen, om de mensen waarmee hij in contact was gekomen te kunnen waarschuwen. Je kunt ook besmet zijn zonder symptomen, en het evengoed doorgeven aan kwetsbaren die nog altijd niet zijn gevaccineerd.
@citywok | 12-05-21 | 18:56: Ja, alleen is corona flink besmettelijker dan griep, dus om dat in te dammen is er méér nodig.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:59:
Asymptomatische transmissie is slechts een fractie van de symptomatische. Geen paniek.
@citywok | 12-05-21 | 19:01: Mensen blíj́ven al thuis bij klachten, maar dat is duidelijk niet genoeg.
Stel je niet aan, iemand vraagt zich af of je een bijzonder besmettelijke en maatschapij ontwrichtende ziekte bij je zou kunnen dragen. Dat is een relevante vraag in een omgeving waar een heel land van afhankelijk is
@RigouReus | 12-05-21 | 19:23:
Complete onzin, waar haal je het vandaan dat jij of een ander iemand iets mag vragen buitenom wat er wettelijk geregeld en toegestaan is.
@RigouReus | 12-05-21 | 19:23:
De ziekte is niet maatschappij ontwrichtend. De onwetenschappelijke getroffen maatregelen zijn dat wel.
@citywok | 12-05-21 | 19:31: Moet je eens in India gaan verkondigen,
Homoseksuelen hebben een grotere kans op het oplopen van HIV. Gaan ze daar bij bepaalde kamerleden en ministers ook om een verklaring vragen?
Voorlopig is hij de eerste die 4 en 5 mei onder de loep legt, een wake up. Inderdaad al 75 jaar door links toegeëigend, zij zijn het na oorlogse verzet. Ook een verdienmodel met talloze documentaires en kunst, wel 2 maanden lang.
Niet de NPO of VARA maar Willem Alexander kwam zelf met het bedenkelijke feit en maakte excuus dat zijn Oma vluchtte. In de docu Joden en de Oranjes, eindelijk dus, sprak een Jood, alsof het huis in brand stond en je ouders vluchtten naar buiten en riepen aan de overkant wat je moest doen.
Op mei kunnen we niet genoeg benadrukken hoeveel lef sommige mensen hebben gehad om met levensgevaar toch goed te doen. Maar herdenk ook maar eens nadrukkelijk op 4 mei dat een meerderheid onverschillig was.
Sommigen zijn nu eenmaal meer gelijk dan anderen.
Eerst zou hij weten dat hij besmet was en nu weet hij dat dan weer niet. Leuk voor die andere Kamerleden, maar niet heus!
Die gaan nu allemaal dood, denk ik!
Weer een coronalijer die niet in het ziekenhuis opgenomen hoeft de worden, niet naar de IC gaat en niet doodgaat. Is het dan misschien toch geen loterij?
Mijn collega is opgenomen ivm zuurstoftekort na 1 week behoorlijk ziek thuis te zijn geweest
@Roos | 12-05-21 | 18:04: dat gebeurt helaas, sommige mensen kunnen ernstig ziek worden. Maar de meeste mensen (98 %) niet. Ik ken genoeg mensen die Corona hebben gehad (positief getest) die grieperig waren maar binnen 1 of 2 weken weer helemaal op de been waren. Sterkte voor je collega, in ieder geval!
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 18:10: Ik ken iets te veel mensen die opgenomen/dood zijn geweest.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:15: we kennen de cijfers, en het waren voornamelijk 80-plussers met allerlei onderliggende aandoeningen die het loodje hebben gelegd (met of door een Corona-besmetting). Blijft tragisch, maar de keuze om de boel op slot te gooien en niet de kwetsbaren te beschermen of de zorgcapaciteit tijdelijk op te schalen heb ik altijd een verkeerde gevonden. En daarom werk ik er niet aan mee, zeker niet als de maatregelen (mondkapjes, e.d.) onzin zijn.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:15:
Wel vreemd dat diegenen die buiten de 99,8% vallen allemaal bij jou in de buurt zitten. Misschien je DnD clan eens aansporen wat meer te bewegen?
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 18:26: Ja het kost belachelijk veel geld en je kunt je afvragen of bepaalde maatregelen wel werken, maar dat is nog geen reden om de boel maar te saboteren, je doodleuk bij klachten niet te laten testen en gewoon de tweede kamer binnen te lopen.
@citywok | 12-05-21 | 18:27: Twee procent van de besmette personen belandt in het ziekenhuis, dus zo vreemd is het niet dat ik persoonlijk mensen ken die dit overkomen is (en het helaas niet allemaal kunnen navertellen).
@PapaJones, ik ook hoor, in mijn omgeving zijn 3 personen overleden, een 4e ligt dus nu in het ziekenhuis en ik ken legio mensen die er in meer of mindere mate ziek van zijn geworden.
Blijkbaar hebben u en ik een groter netwerk dan de meeste anderen hier.
Het gaat er echter om, of de ziekenhuizen en ic's de aantallen die moeten worden opgenomen, aan kunnen.
Echter, in veel tegels zie je een andere discussie, alsof het er om gaat dat ' maar ' 5 tot 10 procent van de bevolking het krijgt een dat degene 'toch' al onderliggend lijden hadden.
Ik heb nog steeds respect voor mensen die nu al een jaar lang structureel meer diensten draaien, in een warm plastic pak, voor maar 3500 bruto per maand.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:35:
Kijk het nog eens na. Het is slechts een fractie van die 2%.
Jonge gezonde mensen hebben weinig tot geen klachten in ~99% van de gevallen. Dan heb je een klein deel die er wat zieker van is, en nog een veel kleiner deel dat wordt opgenomen.
@citywok | 12-05-21 | 18:58: De bejaarden 'verpesten' het, daarvan belandt een groot deel in het ziekenhuis. Over alle leeftijden heen is het 2 procent. Staat al maanden op de site van het RIVM. Kijk zélf je cijfers maar na.
@Roos | 12-05-21 | 18:56: Eens. Twee procent in het ziekenhuis, dat komt neer op aantallen die de zorg helemaal niet aankan. Dáárom moet verspreiding tegengegaan worden, en moet zo snel mogelijk iedereen worden gevaccineerd.
@Papa Jones | 12-05-21 | 19:13:
Dus: gericht ouderen en kwetsbaren beschermen, indien zij dat willen, en de rest die niets van dit seizoensvirus heeft te vrezen kan gewoon zijn gang gaan en proberen iets van deze economie te redden. Die lockdown-onzin heeft geen enkel sterfgeval voorkomen.
@citywok | 12-05-21 | 19:16: Gericht ouderen en kwetsbaren beschermen is een utopie. Wou je ze op een eiland zetten? De enige manier om ze te beschermen is vaccineren, en tot die tijd zorgen dat het virus niet rondraast bij mensen waarmee ze in contact komen (verzorgers, familie, winkelpersoneel).
@Papa Jones | 12-05-21 | 19:18:
Zorgen dat het virus niet rondraast bij mensen is een utopie. Wou je ze op een eiland zetten?
Zomaar een praktisch voorbeeldje: in plaats van ouderen met corona zo snel mogelijk uit het ziekenhuis te schoppen (want capaciteitsgebrek a.g.v. 10 jaar Rutte) zodat ze in het staartje van de infectie nog even gauw al hun medebewoners kunnen aansteken, kan je ze ook in coronahospitalen opvangen totdat ze daadwerkelijk beter worden (of doodgaan).
@citywok | 12-05-21 | 19:34: Ja, dat kan. Maar daarmee voorkom je niet dat ouderen besmet worden door de thuiszorg, familie of winkelpersoneel.
Deze fitte 50er (geen zondag wielrenner maar 3 x crossfit per week. had corona opgelopen maar christus wat een pokke virus. Nog nooit zo ziek geweest in mijn hele leven.
Dat zeiden ze van de Spaanse griep ook.
Maar nog op de IC gelegen? of viel het mee?
Uitzondering —> Regel
Nee ik kon het thuis redden maar moest alle zeilen bijzetten om mijn ademhaling onder controle te houden toen het op zijn ergst was ongeveer 1 week na positief getest. Als ik overgewicht had of slechte conditie was aan de beademing onvermijdelijk geweest. Gelukkig geen restklachten maar ik had nooit gedacht dat het zo erin zou hakken.
@Misterspok | 12-05-21 | 17:59: Waarom had u dat nooit gedacht? Onder een steen geleefd?
Omdat je vooral hoorde dat bij fitte mensen zonder overgewicht de symptomen vergelijkbaar zijn met een griep. Als jij dat niet voornamelijk hebt gehoord
Wie heeft er dan onder een steen geleeft?
@Misterspok | 12-05-21 | 18:51:
Allemaal anekdotisch bewijs
Ho ho ho, eerder heb ik het hier al aangekaart. Er is reeds een flink aantal politici/openbaar bestuurders positief getest op corona maar vreemd genoeg krijgt de buitenwereld daar geen details over. Waar, hoe, wanneer etc. worden nooit met ons gedeeld. Want privé, medisch geheim etc. Allemaal prima maar dan geldt dat ook voor Baudet c.s..
En neen, ik ben geen fan van de man en zijn club.
Heeft niks met medisch geheim te maken. De lulhannes heeft zich totaal niet laten testen. Zegt-ie zelf.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:11:
Moet-ie zelf weten. En dat is prima.
@citywok | 12-05-21 | 18:28: Nee dat is niet prima, dat is oerstom. Met zulk gedrag duurt de lockdown alleen maar langer.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:43:
Och, geloof je dat nou nog steeds?
@citywok | 12-05-21 | 18:45: Als iedereen zich gedragen had waren we nu al uit de lockdown geweest.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:53:
Geloof je dat nou nog steeds?
Nou, laten we het dan nog maar een keer proberen. Iedereen even goed streng toespreken, dan gaat het in tegenstelling tot de afgelopen 15 maanden nu vast allemaal wel magischerwijs helpen.
@citywok | 12-05-21 | 19:04: Van de zomer is alles weer open. Dan is nagenoeg iedereen gevaccineerd. En in de herfst barst corona weer los onder de wappies/moskeegangers die zich niet hebben laten vaccineren.
@Papa Jones | 12-05-21 | 19:23:
In de herfst barst corona weer los, punt.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:11:
En u weet zeker dat al die anderen (Ollongren, Aboutaleb, Rob Jetten, Sharon Dijksma etc.) zich hebben laten testen en zich aan alle protocollen hebben gehouden? Overigens als dat laatste het geval was, zouden ze niet besmet geraakt zijn. Ik vrees toch dat u Baudet langs een strengere meetlat legt dan alle anderen. Waarom?
@citywok | 12-05-21 | 19:36: Klopt. Dankzij de vaccinweigeraars.
@Amsterdamsko | 12-05-21 | 19:57: Natuurlijk hebben de anderen zich laten testen. Het was alleen ongelooflijk dom van Ollongren om zich per taxi naar huis te laten brengen toen ze haar testuitslag kreeg en besmet bleek. Haar man had haar gewoon moeten ophalen, die moest toch al in quarantaine dan.
@Papa Jones | 12-05-21 | 20:14:
U beantwoordt slechts een fractie van mijn vraag en dat is begrijpelijk want van de genoemde personen weet u verder niks. Onduidelijk blijft waarom u - evenals velen - wel alles wil weten over Baudet.
@Amsterdamsko | 12-05-21 | 22:14: Ik leg Baudet langs dezelfde meetlat als normale mensen. Zij laten zich gewoon testen bij griepverschijnselen, omdat zij hun verantwoordelijkheden wél kennen.
Ik hoef niks te weten van Baudet trouwens, hoe kom je daar nu weer bij?
@Papa Jones | 12-05-21 | 22:24: 99,999% van de mensen liet zich niet/nooit testen bij griepverschijnselen, maar bleef gewoon thuis. Uitzieken. Toen was dat nog iets waar niet moeilijk over gedaan werd.
Dezelfde risico’s gelden bij griep, CFR is nu zelfs lager dan Corona.
Het RIVM gaat obv de normale (statistische ) gegevensverzameling uit van 25.000 gevallen van longontsteking per jaar die in een ziekenhuis behandeld moeten worden, waarvan het overgrote deel als gevolg van influenza (maar: influenza heeft geen meldplicht, dus dit is obv schattingen en die zijn conservatief) 2500 (10%) houdt daarbij blijvende complicaties over.
Niet in 1 jaar.. maar ELK jaar..
4 weken geleden speelde dit heh, dus waar hebben we het nu nog over?
Toeslagenaffaire was in 2017, ken je nagaan hoe irrelevant nu.
@Beste_Landgenoten | 12-05-21 | 17:48:
Er zijn anders een hoop politici met de toeslagenaffaire besmet geraakt.
En nu is Baudet een "survivor" en neemt hij geen enkele boodschap meer aan Covid. Zag je bij Trump ook: na eigen doorgemaakte infectie werd het irrelevant. Nog meer dan hij al beweerde.
Nou ja, als Baudet daadwerkelijk met Corona was besmet en daar (een beetje) ziek van was geworden, dan heeft het voor hem inderdaad niet veel voorgesteld. Baudet valt dan onder de 98 % van de bevolking die niet of nauwelijks ziek wordt van Corona.
Is onze lavendelprins nu de designated survivor?
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 17:43:
Das fijn voor hem. Op zijn leeftijd niet meer dan een griepje. Voor anderen is het de dood. Maar nu is dat voor Budet helemaal geen issue meer. Als dat het al was.
@Beste_Landgenoten | 12-05-21 | 17:50: ik ben iets ouder, maar voor mij is het ook geen issue. Simpelweg omdat als ik bang moet zijn om ernstig ziek te worden van Corona (kans is ook voor mij nog steeds klein) ik dan net zo goed bang moet zijn om de straat op te gaan. Ik denk niet dat het risico van dit virus het rechtvaardigt om ons leven zo te laten inperken als ons nu wordt opgelegd. En als alle kwetsbaren zijn gevaccineerd is het probleem feitelijk opgelost. Er zullen in de toekomst nog steeds mensen ziek worden (en zelfs overlijden) van Corona, maar straks noemen we het gewoon ‘griep’ (omdat niemand het verschil merkt).
En terecht. Tijd om weer normaal te gaan doen.
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 18:02: Misschien zijn er ook mensen met een "gecompromitteerd" immuunsysteem, die er anders over denken, omdat zij, wanneer zij over straat gaan en besmet raken, dus WEL dood gaan. Eikel.
@Asteroid-B612 | 12-05-21 | 19:54: dan moeten ze maar nooit meer over straat gaan, Corona gaat niet meer weg. Of moet iedereen opgesloten worden omdat sommige niet gezond zijn? Best wel heel egoïstisch is dat.
Ooit een belofte, maar hij valt meer en meer door de mand.
Heb ergens medelijden met hem, waarom weet ik niet
Ik begrijp het al. Een g-g-g-g-gesprek over een w-w-w-wijnp-p-p-p-proeverij.
Bidet: een Willem Engel zonder stinkende dreads.
Hahaha "Bidet"! Goeie! Niet eerder gehoord ook. Humor van de bovenste plank, zou u iets mee moeten doen.
@2Little2Late | 12-05-21 | 18:02: Dat was niet lollig bedoeld amice.
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 18:29: Is goed gelukt dan!
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 18:29: Oh oké, dus geen gevoel voor humor, noch het herkennen van sarcasme. Ik zie het somber voor u in.
@2Little2Late | 12-05-21 | 18:53: Als Duitse heb ik uiteraard geen gevoel voor humor. Nederlands is mijn derde taal, het herkennen van sarcasme en andere subtiliteiten vind ik lastig.
Mijn tegel was overigens denigrerend bedoeld.
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 19:08: nee toch, denigrerend?
@Purk | 12-05-21 | 19:22: Mijn taalkennis mag niet optimaal zijn, maar ik weet wel: een zin begint met een hoofdletter.
Baudet is een gevaarlijke onverantwoordelijke idioot.
Want als hij zich een beetje grieperig voelt dan laat zich niet meteen in wilde paniek testen omdat hij denkt dat hij anders doodgaat? Zoiets?
Afstand houden en handen wassen, dat is genoeg.
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 17:21: "Zoiets?"
Nee. Omdat hij de schuld kan zijn van de dood van een onschuldige andere. Doodslag?
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 17:21:
Dat jij het niet begrijpt verbaast mij niets.
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 17:25: Ik wist niet dat als je thuis wat uitziekt dat je dan andere mensen vermoord.
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 17:33: Hij heeft zich niet laten testen. Hij kan dus niet weten, of hij nog besmettelijk is.
Op basis waarvan stelden artsen ‘vroeger’ de diagnose ‘griep’?
Ooit meegemaakt dat een arts testte?
Was die handelwijze oké?
Wat vindt u van de gedachte dat artsen beslissen of en zo ja welk vervolg de klachten van een patiënt moeten krijgen?
Ben je verplicht om naar een arts te gaan?
Ooit wel eens overwogen dat een mens zelf bepaalt of en zo ja welke invulling hij/zij/het geeft aan het omgaan met klachten?
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 17:25: lariekoek, uiteindelijk is ieder individu zelf verantwoordelijk voor de eigen gezondheid en niet een ander.
Ik begrijp dat het lekker hakken is op Terry, maar wat is hier nou fundamenteel anders dan toen bijvoorbeeld Ollongren besmet was en niemand in quarantaine hoefde, met een of ander lul excuus? Waarom was het toen niet onverantwoord en gevaarlijk?
@therealbraindump | 12-05-21 | 17:46: Maar je hebt wel verantwoording voor de gezondheid van een ander, als deze door jouw aandoening ook ziek kan worden. Of zie ik dat fout?
@K. Laphark | 12-05-21 | 17:49: Whatabout-ism. Een slechte vorm van argumenteren.
Goeie onderbouwing ook, Gul.
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 17:50: inderdaad heel fout
Blijkt erg gevaarlijk, dat angstvirus. Gelukkig is Baudet immuun.
Eens.
@Toeke | 12-05-21 | 17:43: Er zijn peilstations onder de huisartsen. Die laten verdachte patiënten testen op influenza. Als er een bepaalde grens van positieve gevallen is overschreden mag er gesproken worden over een epidemie en mag je vervolgens patiënten met de typische klachten inderdaad onder griep scharen zonder steeds een echte labtest te doen. Dus ja, er wordt daadwerkelijk op griep getest door artsen.
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 17:21: Jij hebt werkelijk nog steeds geen flauw idee waarom mensen met klachten zich laten testen he.
Dat doe je voor je omgeving, niet voor jezelf.
@citywok | 12-05-21 | 18:06:
Gekken zijn immuun voor de realiteit.
@Gulliver | 12-05-21 | 18:20:
Ja, ik heb het met je te doen.
@citywok | 12-05-21 | 18:06: U kent het verschil niet tussen angst en voorzichtigheid.
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 17:50: dat ziet u fout. U bent verantwoordelijk voor uw eigen gezondheid. Baas over eigen lijf. Het is aan u om in te schatten welke risico’s u wilt lopen. U hoeft niet de straat op! U hoeft zich niet in massa’s mensen te begeven. U hoeft niet naar cafe of op vakantie. Het hoort allemaal een keuze te zijn. Daarom is het belachelijk dat die keuze vrijheid wordt ontnomen.
@Gandalph | 12-05-21 | 19:48: Dat ziet U fout. Wanneer U met Uw gedrag anderen in gevaar brengt, dan bent U schuldig aan poging tot doodslag. M.i. Iedereen loopt door een besmetting met Covid een risico, groter of kleiner.
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 20:15: Poging tot doodslag? U hoeft geen contact met mij te hebben, als u een mondkapje wil dragen, houd ik u niet tegen. Als u 1,5 meter afstand wil hebben zal ik dat respecteren. Wat ik niet respecteer of accepteer, is dat u mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Aan het gezicht van van Haga te zien zit hem iets dwars.
Ik zie een afsplitsing komen.
Of een natte wind.
is ie nou getest ? en zoja , wat was de uitslag?
Het bleek een domme, egoïstische lul met 8 zetels te zijn.
Hij is getest. De uitslag: een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Niet getest. De uitslag: in bezit van common sense.
@2Little2Late | 12-05-21 | 17:58: Uw definitie van common sense is niet de mijne.
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 18:12: Dat was me al duidelijk. Let's agree to disagree, haha.
@2Little2Late | 12-05-21 | 18:15: Alleen met te veel wappies wordt het wel lastig de verspreiding van corona onder controle te houden.
@2Little2Late | 12-05-21 | 18:15: Dat sowieso. Uiteraard.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:21: Kunt u verklaren waarom meerdere staten in de US al een aantal weken zonder maatregelen zijn en er geen stijging is van het aantal "besmettingen" en ziekenhuisopnames? Integendeel? Dat zou toch juist aantonen dat de maatregelen niet werken. En aub niet aankomen met India en Brazilië want die landen zijn totaal niet te vergelijken met Nederland/westerse landen (om meerdere redenen).
@2Little2Late | 12-05-21 | 18:51: Simpel. In die staten houden mensen zich ook aan de maatregels, het is alleen niet verplícht.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:56: Hahaha, u heeft duidelijk niet de beelden gezien.
Baudet was ooit een mooie lul, nu is hij gewoon een domme lul. Tja.
De leider van groen links zeg maar Jesse zonder inhoud blijft maar hameren dat ze
vooral moeten kijken naar de inhoud.
Zeg maar Yassir.
Die stapt het kabinet in. Voordeel: einde Klaver, einde GroenLinks.
Rutte IV komt er, maar zit niet heel lang.
Wel griep/corona/collega's positief maar zelf niet laten testen. Met Baudet win je de oorlog dus niet. Wat een slappeling.
We hebben geen code zwart ONDANKS flierefluiters als Baudet.
Hij zal de boeken in gaan als een wappie die alleen maar de boel heeft lopen traineren/saboteren.
fluistercampagne.
@Graaf_van_Hogendorp | 12-05-21 | 17:12: Ja, akelig zwart inderdaad. Die mensen interesseert het ook allemaal geen reet.
We zullen zien hoe deze hysterie over een griepvirus over 5-10 jaar wordt bekeken. De farmaceuten hebben hier wel goed op binnengelopen, i.t.t. de varkens-/Mexicaanse griep.
@citywok | 12-05-21 | 18:08: We zijn ternauwernood aan code zwart ontstapt. Dat feit blijft na 5-10 jaar gewoon hetzelfde.
@Papa Jones | 12-05-21 | 18:13:
Dat is een capaciteitsprobleem, geen virusprobleem.
Gelukkig is alles op alles gezet om in 15 maanden IC-capaciteit drastisch uit te breiden.
@citywok | 12-05-21 | 18:30: Ook bij verdubbeling van IC-capaciteit zijn we niet geholpen. Vaccinatie blijft nodig, en tot die tijd gepaste lockdownmaatregelen.
Zucht wat een lul met vingers is die man.
Daarom is z'n vriendin ook zo blij met hem.
Het is vooral zo gek dat Van Haga erbij betrokken wordt. Ik kan op zich nog wel volgen dat er kamerleden zijn die zich (politiek handig) zorgen maken over de besmettelijkheid van Baudet, maar Van Haga zal dat toch niet doen??
(en dat die Bergkamp dat dan plenair gaat afhandelen is belachelijk)
Geef die knakker toch geen aandacht.
We hebben het geprobeerd maar Rutte blijft maar terugkeren.
Die nieuwe voorzitter lijkt op Bep Brul uit Loenatik.
www.npo3.nl/throwback/throwback-thurs...
Gezeik in de marge weer dit, verhoudingsgewijs niet belangrijk. Bespreek liever elke dag de Islam ipv Covid. Da's namelijk een vele malen groter gevaar voor de complete wereld.
Beetje raar om over die splinter in je vinger te zeuren als je aan een terminale vorm van kanker lijdt.
Juist
Veel mensen en zelfs weblogs doen hier aan mee om deze splinter heel groot te maken. Ze willen daarmee andere in een bepaalde politieken richting duwen. Hierdoor heeft Baudet het extra zwaar.
Hoeveel mensen willen er in Nederland precies spreken over de ieslaaam? 80% van de stemgerechtigden stemt voor wegkijken. Is ook niet bepaald een nummer 1 onderwerp doorgaans bij het koffieapparaat op de werkvloer. Hoorde zelfs jongere collega's zeggen toen ze erachter kwamen dat een andere collega zijn eetpatroon had verlegd deze maand, dat ze het 'stoer' vonden. Verder wordt er niet zo over nagedacht, buiten aanslagen.
Want je kan geen twee dingen tegelijk
Realism Is All | 12-05-21 | 16:37 :
Klopt, het "roeren waar het stinkt" is zo langzamerhand "zeuren over een splinter" geworden. Er komen ook steeds meer "splinter" reacties.
Wat een complete onzin is dit. Covid-19 heeft inmiddels voor 3.3 miljoen doden gezorgd wereldwijd. Terrorisme (in welke vorm dan ook) is jaarlijks goed voor 21.000 doden. Om te denken dat "de islam" een groter gevaar is dan een pandemie moet je echt oogkleppen van astronomische proporties hebben.
@42 | 12-05-21 | 16:51:
Weet je wel hoeveel er voor maart 2020 aan ouderdom stierven?
Dus terrorisme was sowieso overrated.
@Merkwaardeloos | 12-05-21 | 16:56
p/j stierven
@42 | 12-05-21 | 16:51:
Met of door covid?
En hoeveel zijn er omgekat?
Correct meneer.
Hij had trouwens weer een voortreffelijk betoog!
U hebt er geen verstand van.
Niets mis mee inderdaad.
Het is wel een werkwijze wat mij aanspreekt. Ik vraag me alleen af hoe je dat koppelt aan de rijksbegroting.
Nou, gefeliciteerd hoor, voor jou de Bolsonaro award.
Er is helemaal niets aan het handje.
Gelukkig is Baudet in NL inmiddels slechts een randverschijnsel.
8 zetels. Mij net iets te groot.
Ik zeg verbieden, wegens staatsgevaarlijk.
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 16:58: ja, gelukkig hebben we het dictatoriale tijdperk een beetje achter ons gelaten en leven we tegenwoordig in een democratie, maar bagger gerust een nieuw eiland in de zee en doop het met een satéprikker om in je eigen land, hoor. Dan wordt er nog iets gedaan met je stem!
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 16:58:
Aha, daar komt de aap uit de mouw, we zijn hier weer een fascist rijker, een zwaar op de hand zijnde.
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 16:58: Dan mag 9/10e deel van de kamer wel verboden worden.
Waarom zou je je laten testen? Nou om te weten of het corona was en je misschien mensen moet waarschuwen die je kan hebben aangestoken. Als het aan terry ligt blijven we nog wel even in lockdown.
Ah ja want dit "killer virus" (die 95% van de mensen dus blijkbaar niet treft als zodanig 'ziekmakend') is blijkbaar wél erg genoeg om een heel land mee te gijzelen.
@LangeTijdGeleden | 12-05-21 | 16:38: U en anderen zouden niet zo praten als ze zelf op de wachtlijst stonden voor bv een kanker- of hartoperatie die al een keer is uitgesteld.
@Diederik_Ezel | 12-05-21 | 16:43: Die rekening kun je naar Rutte sturen, is een gevolg van het halveren van de zorg capaciteit. Was in 2018 idem dito, vanwege griep destijds.
@LangeTijdGeleden | 12-05-21 | 16:38: Het feit dat Thierry NIET test en dus ook NIET aan contactonderzoek meedoet is een voorbeeld WAAROM een heel land gegijzeld wordt.
@omanders | 12-05-21 | 17:08: ik neem aan dat u nu de cijfers gaat presenteren die ondubbelzinnig aantonen dat het testbeleid en contactonderzoek heeft bijgedragen om het aantal besmettingen drastisch in te perken. Net als de ‘Corona’-App (ook al zo’n doorslaand succes).
Aangezien een aantal van de aanwezigen zich wel heeft laten testen, zal hij het wel hebben laten weten. Of zijn klachten kwamen later dan hun klachten en hadden ze zich al laten testen. Hij is, toen de klachten kwamen, in quarantaine gegaan, precies zoals de "regels" voorschrijven. Maar nee, het is Baudet z'n schuld dat het hele land in lockdown moet blijven. U zit vol aannames om uw eigen gelijk te halen of om uw frustratie over de onzinnige regels maar af te schuiven op iemand die zich gewoon aan de regels van de GGD houdt. Niet kies.
Nee hoor, als het aan Terry zou hebben gelegen was die onzin op 18 maart voorbij. De nitwits hebben alleen anders besloten, ondanks dat het geen enkel positief effect heeft.
@kunstliefhebber | 12-05-21 | 17:54: Ik ga je zelfs een website aanbieden:
unchartedterritories.substack.com/p/t...
Helemaal doorlezen.
Ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen.
Ja, dat Baudet een paar dagen grieperig is geweest en heeft zich niet laten testen.
Hij heeft iig wel zijn medewijnproevers ingelicht, want die hebben zich wel laten testen en een paar waren positief. Dat betekent niet dat Baudet zelf Corona heeft gehad. Voorbeeld: de vriendin van mijn zoon was op haar werk (verpleging) positief getest. Mijn zoon is toen ook in quarantaine gegaan en voelde zich een week daarna wat grieperig. Een test wees uit dat hij geen corona had, dus was het gewoon een griepje.
En zo ken ik talloze voorbeelden. Ook van vrienden die behoorlijk ziek zijn geweest van Corona maar hun partners daarna allemaal negatief getest en zijn later ook niet ziek geworden.
En tijdens het debat heeft hij ook niet gelogen. Hij is grieperig geweest en voelt zich weer kiplekker.
Nix aan de handa mensuh, ophef over niets. Gewoon doorlopen!
Je moet tot minimaal 1 week na de 1e ziektedag thuisblijven. Je moet na 1 week tenminste 24 uur klachtenvrij zijn om weer naar buiten te mogen. Anders zou je nog anderen kunnen besmetten.
Heeft hij aan die voorwaarden voldaan? Vast niet.
Wat een egocentrische lul is dat.
Het meest hufterige is misschien wel dat we in Nederland maar twee bezoekers mogen ontvangen maar hij klaarblijkelijk een uitzondering vormt.
Je kan die maatregel afwijzen. Maar dit is gewoon Nederland in de bek pissen. Zelfde niveau als Grappenhaus zijn huwelijk.
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 17:02: Wat bent u zwaar op de hand.
@omanders | 12-05-21 | 17:10: "Het meest hufterige is misschien wel dat we in Nederland maar twee bezoekers mogen ontvangen maar hij klaarblijkelijk een uitzondering vormt."
U begrijpt het.
@omanders | 12-05-21 | 17:10: Hij heeft helemaal niet meer dan 2 bezoekers ontvangen, heeft u zijn verklaring wel geluisterd? Niks meer en niks minder dan een vrij-mi-bo op kantoor met 1,5m afstand.
Geen spijkers op laag water zoeken!
@Rolling_Ronny | 12-05-21 | 17:24: Dat kan ik moeilijk ontkennen.
@2Little2Late | 12-05-21 | 17:52: U kunt waarschijnlijk zelfs Uw piemol nog recht lullen.
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 18:30: Elke dag, meerdere keren. Wat is uw talent?
@2Little2Late | 12-05-21 | 18:49: Hoe lang heeft U? Als reactie op Uw vraag, uiteraard niet als reactie op de opmerking daarvoor.
Mijn bekendste talenten: ik heb tot mijn pensioen een beetje met genetisch materiaal geknutseld, ik heb adviseurs geadviseerd met betrekking tot de corona maatregelen. Ik hoop, dat U daar ook van heeft genoten.
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 17:02:
Ja, dat weet ik. Maar hoe weet jij dat hij naar buiten is gegaan of contact met anderen heeft gehad? Hier een verklaring van FvD:
twitter.com/fvdemocratie/status/13924...
Bovendien was hij rond 15 april grieperig en het is nu 12 mei. Sowieso belachelijk dat de Kamervoorzitter Baudet en van Haga ter verantwoording riep.
Die blik van Van Hage op het einde. Ufff.
Wie?
@Zwizalletju | 12-05-21 | 17:02: Een of andere gek.
Baudet voelt het perfect aan; voor de "Britse"variant ging alles onnodig op slot en nu met de dodelijke "India" hoor je RIVM/OMT/Gommers/Kuipers/Dissel/vanDelden niet., alles mag los. De story klopt gewoon niet
Toen was nog niemand gevaccineerd. Belangrijk verschil.
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 17:04: Dan zijn nu dus de maatregelen niet meer nodig?
Horeca weer open vanaf vandaag!
@Nuchternederland | 12-05-21 | 17:49: Vaccinatiegraad moet nog ietsje hoger. Ziekenhuisbezetting iets lager.
Vindt u het echt zo moeilijk te begrijpen?
Dat zijn achterban niet het buskruit heeft uitgevonden is bekend, maar Baudet zou beter moeten weten dan deze debiele onzin.
Ik denk dat we hem zwaar hebben overschat. Net als die Cliteur. Begin ernstig aan de wetenschappelijk vermogens van dat clubje in Leiden te twijfelen.
@BobDobalina | 12-05-21 | 16:36: Daar hebt u gelijk inn. Hoekstra, von Amsberg, Rutte. Opstelsten, vdSteur, Penthouse, Ollongkreng en madam AlQaq, ook uit Leiden, wat is er toch mis met dat dorp? Nonvaleurs levert die school daar af.
@BobDobalina | 12-05-21 | 16:36: Ik ben ook lid geweest. Je zit toch te hopen op de nieuwe Fortuyn.
Nou, dat bleek hij niet te zijn. Zacht uitgedrukt.
Heb je al een plek gereserveerd in de ezelopvang, misschien even contact opnemen met Ouwehand.
Hmmm. Laat ik eens wat salpeterpoeder van de muur schrapen, wat zwavel erbij , en wat houtskool. Zou dat een beetje willen fikken?
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 17:05: Ah, dat verklaart wel waarom u inmiddels zo anti-Baudet bent. U voelt zich verraden.
Nou inderdaad, 10 dagen in quarantaine gaan en pas weer beginnen met werken als je 24 uur zonder klachten bent. Hoe *durft* hij!?
@2Little2Late | 12-05-21 | 17:50: Verraden, ja, klopt wel. Ook een beetje door mijn eigen inschattingsvermogen, hoor.
Ik had moeten zien dat het eigenlijk een patiënt is.
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 18:26:
Partijprogramma is niet veranderd hoor. Of bent u zo oppervlakkig dat u uw stem laat afhangen of iemand wel leuk genoeg doet?
Wat een asociale, oncollegiale vlerk is dat. Dit is bijna erger dan 'functie elders'.
Wie stemt op deze idioot?
Zo'n kwart miljoen van de meer dan twee miljoen zwakbegaafden in Nederland.
Hoi Kaag.
@uisge baugh | 12-05-21 | 16:35: ja hallo, wat moet je kutburger?
@beldewouten | 12-05-21 | 16:35: Kunt u verklaren waarom het "zwakbegaafden" en geen intellectuelen Mevr. Kaag?
@beldewouten | 12-05-21 | 16:35: zijn er 2 miljoen vvd-stemmers in NL?
@BobDobalina | 12-05-21 | 16:37: nutteloze kut burger Bob. Nutteloze.
Ja natuurlijk, een kamerlid die zich weer lekker voelt gaat weer aan de slag. Veel erger dan het publiekelijk en lachend uitrangeren van een gekozen kamerlid. Laat me raden, 1-6 iNsuReCtiOn was ook erger dan 9/11...
Ik, om jou te pesten
Zo'n 500k weldenkende medelanders.
@Tronald_dump | 12-05-21 | 17:10: Dat is wel een goeie reden.
Een griepje kan de beste overkomen.
De voorzitter gaat hier in de fout. Dit hoort niet in het debat.
"Verklaring" van Baudet: ik voel me kiplekker.
lol
Prima beschouwing en visie van Baudet, over het proces.
Ik vind het een eikel, maar dit doet hij toch echt goed.
Ja21 wil vooral lief zijn en meewerken met een praktische insteek.
Dus complementair met FvD, samen een aanwinst voor de politiek.
Het bewijst wel dat de banden met Poetin niet zo sterk zijn als gedacht...
Je hoeft je toch niet te laten testen wanneer je zonder klachten op pad gaat? En als je tussendoor even ziek bent, dan ben je even ziek.
Nu zitten we al ruim een jaar lang te klooien met het corona virus en nog weet u niet wanneer men iemand besmetten kan.
@botbot | 12-05-21 | 16:31: Dat kan ten alle tijden, als je je ziek voelt, als je je niet ziek voelt, als je gevaccineerd bent...
Dus als jij het wel weet, verlicht ons met je wijze kennis en solliciteer ajb bij het RIVM die kunnen wel een Orakel gebruiken.
@botbot | 12-05-21 | 16:31: Je hebt blijkbaar toch een IQ van boven de 110 nodig om dit te kunnen vatten.
Wat zou ik hem graag een keertje tegenkomen op de IC....
... en dan? Praatje maken over architectuur en literatuur van depressieve Franse schrijvers?
De kans dat dit gebeurd als gevolg van een ongeluk is groter dan door kerona
De kans dat hij op een IC beland is dermate klein, dat dit wens/doemdenken nogal nutteloos is.
Tevens geld dat voor 95% van NL, maar dat terzijde.
@zeefert | 12-05-21 | 16:31: Mensen die 'kerona' zeggen, zijn het niveau van de kleuterschool nooit ontgroeid.
Lekkere ethiek heb je dan.. iemand de IC op wensen..
wat zou ik u graag een keer in een donker steegje tegenkomen...
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 17:08: Kerona, rona, corono... the signs of a wappie.
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 17:47: mensen die wappie zeggen zijn het niveau van de kleuterschool nooit ontgroeid
@BoerKoekoek | 12-05-21 | 18:17: Touche!
Wappie moet zijn: idioot. Stop de tijd.
@Frau_Ferkel | 12-05-21 | 17:47:
Keaureaunah. Of seizoensgriep, komt op hetzelfde neer.
Maarreh, wat is nou eigenlijk het probleem? Als je ziek bent blijf je thuis. Check. Als je niet ziek bent ga je weer naar het werk. Check.
Als iedereen dat had gedaan hadden we niet in deze waanzinmaatschappij geleefd waarin iedereen en zijn moeder vindt dat de buurman zijn kind van 8 moet laten inenten om opoe van 92 in leven te houden.
Check!
Dubbel check!
Kan Thierry zich niet inschrijven als kerk? Dat geeft vast belastingvoordeel. En de volgzame meute fvd'ers is vast bereid een deel van hun uitkering naar de kerk te storten toch?
Dat is meer de SP, dat van de uitkering/salaris storten aan de partij.
@Graaf_van_Hogendorp | 12-05-21 | 16:18:
Ja mooi he, die hebben echt principes. Tijd voor de revolutie!
@ZureKoek | 12-05-21 | 16:19:
De jongeren van de FvD leven tenminste in 1940, de jongeren van de SP in 1905. Get with the program SP.
De Grondwet, noch het Reglement van Orde van de Tweede Kamer er nog eens op nageslagen.
Waarom ontneemt de Voorzitter een Lid het woord om hem daarna, samen met een fractiegenoot op het matje te roepen? Weet de Voorzitter wel dat zij een Lid uit het midden van de Kamer is en dat zij geen hierarchisch verband met de overige Leden heeft?
De grondwet is al lang een dode letter. Overigens onder luid gejuich van het klootjesvolk wordt deze nu al meer dan een jaar ernstig overtreden. sperrzeit und krona ausweissjes vallen niet onder """spoed""" waarmee de overheid het leven van haar belastingvee kan bepalen.
Waar zit precies het probleem? 'Ontneemt hem het woord', 10 sec later mag hij gewoon z'n verhaal doen hoor. De manier waarop jij het hier neerknalt doet het lijken alsof een lid van de TK van het spreekgestoelte wordt gesleept en op straat gegooid. Het is een korte onderbreking met vraag om verduidelijking. Laten we het niet groter maken dan het is, lijkt mij.
Wel weer knap dat de MSM en partijkartel weer zo over onze Tjer vallen (een partij met 8 zetels mensen) dat hij weer de polder Twamp kan uithangen en de aandacht opeisen. Hij heeft dus met een kater op bed gelegen (met zijn "griep"). Overigens hilarisch dat er weer "wijnproeverij" van is gemaakt door de MSM. Hij heeft gewoon gezopen met zijn matties. Iets wat iedereen onder de 50 momenteel doet. En ja, ook "keurige" kartelpolitici als Schrans Timmerfrans, Didi SamSam en Soof in 'T Geld zuipen nog lustig los met hun maatjes.
Ik hoorde zelfs verhalen over een gangbang waarbij de heren alleen gekleed gingen met laarzen, zweepjes en nazipetten.
@BobDobalina | 12-05-21 | 16:33:
Wat een lelijke roddels vertelt u weer over ons aller Hans Brusselmans. Waar is uw fatsoen?
@BobDobalina | 12-05-21 | 16:33: Melkert....
@BobDobalina | 12-05-21 | 16:33: Rare fantasieën hou jij er op na. Prima dat jij daar opgewonden van raakt, dat hoef je verder niet te delen hoor.
Verstandig? wellicht niet. begrijpelijk: ook wel misschien, ik zit ook niet op zo'n stokje in m'n huig te wachten.
Als hij dat wel had gehad, was het alsnog medisch geheim. Ze doen nog onderzoek naar wat je van corona krijgt behalve erectiestoornissen.
Fophef. Ollongren was zogenaamd positief getest en zat binnen een paar dagen weer gewoon in de kamer. Thierry voelt zich prima, wil zich (terecht) niet onnodig laten testen, "mensen maken zich zorgen".
Dit
Precies dit inderdaad.
Wat een misplaatste verontwaardiging
Ze zat al in de kamer nog voordat ze de uitslag kreeg. In de kamer kreeg ze bericht positief te zijn en vertrok met gierende banden. In de haast waarmee zij vertrok kwam de bevolking achter de notitie " Positie Omtzigt elders".
Goede reactie. Dank u voor de geheugensteun. Dat met Ollongren was ik inderdaad vergeten.
@MoonBeebe | 12-05-21 | 16:39: ze zat niet in de Kamer, ze was aan het informeren met die dikke Almeerse.
@dathoujetoch | 12-05-21 | 16:53: Daar heb je gelijk in.
Daarbij besmette ze haar chauffeur door zich gewoon in de auto door hem laten thuis brengen. Ach toch maar een pleb.
Helemaal mee eens, over deze hypocrisie had dit topic moeten gaan.
Probeert hij de nieuwe HAFMO te spelen? Die ouwe Hans lustte hem ook wel. Verschil is dat Hans soms iets zinnigs te berde bracht.
Baudet heeft al flink wat zinnige zaken aan de orde gesteld. De waanzin van de immigratie uit met name islamitische landen, de veel te grote invloed van de EG op het beleid in ons land en vooral ook de onzinnige maatregelen vanwege het sterk overdreven gevaar van de opwarming van de aarde. Dat gevoegd bij het pleidooi voor een echt referendum maakt hem tot een van de meest aansprekende kamerleden van dit moment. En Van Mierlo zou zich als hij nog leefde schamen voor wat D’66 is geworden.
Ik hoor niemand over hooikoorts.
Hatsjoe
De kip van Minerva?
Parelhoen
Onze Bidet is wel een gebraden haan.
Vogelgriep! Dat zal het geweest zijn...
Dus gewoon een kater na wijnproeverij. Wijn moet je ook niet proeven, gewoon doorslikken.
Alcohol in de wijn desinfecteert de mondholte.
Maar hoeveel vaten zijn er nodig voor zo'n grote bek.
Wat dacht je zelf?
Een goed voorbeeld.......
Kiplekker, maar hij krijgt wel een plofkop.
Ja, hup, ga wat meer bewegen Thierry. Die wijntjes tikken aan
Gewoon extra lijntje, is dat virus zo deaud.
'achteraf' testen heeft geen zin, met name niet als er in NL niemand gezichtsbeschermende middelen draaft. (Hugo binnenshuis op de foto tijdens een vaccinatiemomentje..). 50% fan de besmettingen zijn asymptomatisch.
Ervoor en tijdens testen heeft ook geen zin. Ziek? Lekker thuis blijven. Woord quarantaine afschaffen. Gezond? Door met je leven. Zo hoort het Thierry.
"50% fan de besmettingen zijn asymptomatisch"
Bron?
Ja , ik zie het al , Ronaldo. Dan weet je wel hoe de wind waait in het artikel.
Sinds wanneer is het verplicht om je te laten testen? Ik heb het afgelopen jaar ook wel eens last van een griepje gehad, maar zolang ik niet doodziek ben laat ik mij echt geen wattenstaaf in mijn neus duwen, ik zie daar de toegevoegde waarde niet van. Het interesseert me ook geen zier welk virus het is, ook bij een gewone verkoudheid blijf je even uit de buurt van anderen. Gewoon uitzieken en weer verder. Dat zouden meer mensen moeten doen, dan wordt dit land meteen weer een stuk leefbaarder!
Eens
Ik heb een huisstofmijt allergie, waardoor ik chronisch neusverkouden ben... Volgens de corona-bangmaak-symptomensite zou ik ieder moment dood neer moeten vallen en iedereen om me heen ook, maar toch valt dat tot nu toe reuze mee... Ik ga dan ook gewoon m'n gang, nies en snotter af en toe... tot nu toe is er niemand dood neergevallen (jamaar de zorg, en sputter long-covid... dat weten we nu wel, ik ben een asociale hond en dankzij specifiek mij duurt de lockdown zo lang)
Het testen is niet voor de persoon zelf, maar om de maatschappij te beschermen. Dat u niet bereid bent om ook maar iets van moeite voor een ander te doen is duidelijk, maar gelooft u zelf dat dit land leefbaarder wordt van dergelijk tokkie-gedrag?
@42 | 12-05-21 | 16:35: De maatregelen als je besmet bent met Corona wijken niet af van de normale fatsoensmaatregelen als je verkouden bent! Beiden zijn namelijk net zo besmettelijk en worden op dezelfde manier overgedragen. Maar volgens u bent je naar ik begrijp een ‘tokkie’ als je jezelf niet onnodig laten testen. U heeft vast en zeker Rutte gestemd!
Kijk, zo ziet iemand die zelfstandig kan nadenken, principes heeft en z’n rug recht houdt er dus uit… Dat is kennelijk er beangstigend voor sommigen, ik vind het prachtig!
Hear! @..@ Hear!
Kwestie van perceptie. Ik zie een psychisch gestoord figuur. Ik denk dat hij manisch depressief is.
Beetje zwaar op de hand van je hoor.
Hij is toch echt langzamerhand volledig van het pad af. Waarom je niet laten testen, wat is dat voor een gelul.
Waarom wel testen? Ik meen dit oprecht.
Testen als je niet ziek bent… wie is er nu van het pad af?
Kun je je ook laten testen op hersenspoelen?
Waarom je wel laten testen? Als je halfdood bent, misschien. Maar feit is dat 98 procent niet of nauwelijks ziek wordt van de Chinese griep.
@ja,diedus! | 12-05-21 | 15:57: haha
@Canis.bonus.es | 12-05-21 | 15:55: Zodat je weet dat je het hebt gehad? Zodat je weet dat jij in ieder geval niet tot die groep behoort die er heel erg ziek van kan worden? Zodat je meetelt in de statistieken zodat we eerder kunnen spreken van groepsimmuniteit? Zodat je maar één vaccinatie hoeft als je aan de beurt bent (binnen zes maanden)?
@TheBigKirth | 12-05-21 | 16:08: Ik den niet dat Thierry zit te wachten op een vaccinatie.
hetzelfde gelul als over andere onderwerpen.
Ik zou het ook niet meer doen, het heeft geen enkel nut.
Als ik ziek zou zijn, wil toch niemand in de buurt komen, en kom ik toch mijn bed niet uit, dus wat maakt het uit?
@Harde Henk | 12-05-21 | 15:55: Het is dan ook "testen bij klachten" en/of in aanraking geweest met iemand die klachten heeft of positief getest is. In dit soort gevallen dus testen omdat je (mogelijk) een besmettingsbron bent voor een ander die wellicht WEL serieuze klachten ontwikkelt en MOGELIJK wel in het ziekenhuis (op de IC) belandt. Abstractieniveau, logisch & nuchter nadenken en effe verder kijken dan de eigen neus (dus niet die van Rutte) lang is. Hoe.Moeilijk.Kan.Het.Zijn ?!
Stel je hebt een hoerentent en bij van de een van de prostituees verdenkt men dat ze chlamydia heeft. Laat je haar dan nog gewoon doorwerken?
Wat wil zij zelf? Waarom verdenkt u haar van die ziekte? Heeft u zelf net iets opgedaan? Vragen, vragen...
Tuurlijk, weet je hoe laag het sterfteperxentage van Chlamydia is. Lekker boeiend, branderig gevoel als je plast.
chlamydia is nog zomaar niet genezen.
@ZureKoek | 12-05-21 | 15:59: Het hangt wel af van het type chlamydia. Je hebt het wrs over de Chlamydia trachomatis. Die is vrij laag. Maar die van de Chl. Psittaci kan oplopen tot 1 op de 3 en die van de Chl. pneumoniae 1 op de 10 bij oudere mensen.
ik verdenk alle hoeren dat ze chlamydia hebben. Net zoals ik alle politici ervan verdenk dat ze pseudoligia phantastica hebben. Als je die niet door laat werken, dan hou je geen hoer/politicus meer over.
@Pardoes | 12-05-21 | 16:18: Aha, ik ben geen expert moet ik bekennen.
Eindelijk weer eens een goeie vergelijking.
Waarom.niet? Toch altijd met condoom.
Dat weerhield Ollongren ook niet... en daar is nog niemand over gevallen, want ze zitten er allemaal nog.
Of je denkt dat 1 ervan rechts is, laat je haar dan nog wel in je etablissement toe?
Allemaal leuk en aardig hoor, zo'n trotse ijdeltuit in de Kamer, maar als de rest van NL dit type gedrag gaat kopiëren dan zitten we nog véééél langer met CO, RONA, RUTTE èn HUGO opgescheept.
Type gedrag ? Kijk eens om je heen naar de volgzame kudde. De angst maakt dat het zolang duurt. Trouwens , als je achter de kudde aanloopt loop je altijd in de stront , dat dan weer wel.
Dat kudde roepen heeft een naam. BADE. Laat je nakijken bij de ggz, wie weet kunnen ze je helpen.
CO. Als in koolstofmonoxide? Daar kunt u nooit lang mee opgescheept blijven zitten.
@ja,diedus! | 12-05-21 | 15:58:
Nee. Wat maakt dat dit zo lang duurt is een kolossaal falen van het hele Westen. Links, rechts, allemaal. Wat had moeten gebeuren:
1) Meteen in februari alarm af laten gaan, niet wachten
@omanders | 12-05-21 | 16:07:
.. op "internationale samenwerking/organistaties" etc etc. (Linkse fetish)
2) Grenzen dicht. Schengen heeft vast wel handvaten, zoals we gezien hebben. Vliegvelden dicht. Nee, U gaat niet lekker skieen in Lombardije. Zowel, 2 wekemn quarantaine (Europese fetish in het geding)
3) Traceren, traceren en traceren. Quarataine, quarantaine, quarantaine. Zo lukte het zowel een "shithole country" als Vietnam of een angelsaksisch land als Australië om de aantallen doden tot respectievelijk 35 (!!!) en onder de 1000 te houden.
4) Constant dat wachten op protocollen van de WHO of de EU. De EU kent de regel van subsidiariteit (Wat een land beter zelf kan doen moet het ook doen) en die kan je inzetten.
5) Wappies NIET naar de mond praten. Echt, mensen die de vaccinatiecampagnes saboteren met hun oeverloze gelul over "experimentele" vaccins moeten gewoon in de hoek gaan staan met een ezelsmuts op (Ik wijs hier naar Thierry).
@omanders | 12-05-21 | 16:15: Grappig dat je naar Thierry wijst, die voorstander is van je eigen punten 1 t/m 4. De enige die, samen met Wilders, in februari 2020 debat voerde voor een complete lockdown. En weggelachen werd.
@zegmaarwij | 12-05-21 | 16:20: Ja dat is mogelijk nog wel het meest bizarre. In de eerste maanden was die hoek v/h politieke spectrum die het beste inzagen wat er aan de hand was. Toen was het de VVD die hier bij monde van Kuifje de griepje-roepers waren. Met alle gevolgen van dien. Nu zijn de rollen omgedraaid. Gewoon surrealistisch.
@omanders | 12-05-21 | 16:15: Vietnam een "shithole country" ? Staatkundig en/of bestuurlijk... maybe. Anderszijds het lekkerste vreten van Azie, doorgaans vriendelijke mensjes en schitterende landschappen. Inmiddels heeft helaas ook daar het massatoerisme toegeslagen. Heel Saigon vol met rooftop bars en zat vettige Ami's & Aussies toeristen. En inmiddels ongetwijfeld ook hele hordes Chinezen met selfie-stick.
@Grijskijkert | 12-05-21 | 17:33: Het staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Wat ik probeer te zeggen is dat men daar organisatorisch, bestuurlijk en staatkundig aanzienlijk zwaardere obstakels heeft en toch maar 35 (!!) doden. Om aan te geven dat het echt kan als je wil.
Lichamelijk kip lekker.
Geestelijk kritiek.
LOL!
Je laat testen, terwijl je niet ziek bent… dan ben je pas geestelijke kritiek… of op z’n minst zo beïnvloedbaar, dat je je conformeert aan onnozele praktijken.
@Harde Henk | 12-05-21 | 15:58:
Aha,.. u bent ook zo'n self-made viroloog die denkt dat je eerst ziek moet worden voordat u een ander kunt besmetten.
@botbot | 12-05-21 | 16:09: Ik denk dat ik net zoveel viroloog ben als u… Ik luister alleen naar andere, wereldwijd zeer gerenommeerde virologen en epidemiologen. Ik merk dat mijn intuïtie en gezond verstand me niet in de steek heeft gelaten heeft, nu de bewijzen voor het gelijk van deze groep zich opstapelen.
@Harde Henk | 12-05-21 | 16:19: Haha, gekkie. Snap je nu nog niet dat alleen de virologen die bij de npo aanschuiven het bij het rechte eind hebben?
@botbot | 12-05-21 | 16:09: Of dat je na vaccinatie niet ziek meer kan worden of besmettelijk kan zijn .... manman man
@emwee | 12-05-21 | 16:29:
De kans op besmetten is miniem.
Bij besmetting zal men amper ziek worden,,... slimmerik.
Voorbeelden hiervan kunt u zien in de verzorging en verpleeghuizen.
@Harde Henk | 12-05-21 | 15:58: Hij was wel ziek.
@Verkneukelaar | 12-05-21 | 16:24: Oh ja, vergeet ik steeds
@Harde Henk | 12-05-21 | 16:19: Goede manier van onderbouwen! Proefde je het sarcasme? Mooi. Want zo was het ook bedoeld.
Welke "bewijzen" zijn dat dan, die "zich opstapelen"? Welk gelijk wordt daarmee bewezen? Welke "zeer gerenommeerde virologen en epidemiologen" hebben we het over? Begin daar maar eens mee.
@emwee | 12-05-21 | 16:29: Wie heeft beweert dat je na accinatie niet ziek meer kan worden of besmettelijk kan zijn? Niet Pfizer. Niet botbot. Geen enkele viroloog.
Het gaat om precentages. Er is geen enkel vaccin dat geen "break through cases" kent. En toch is het verreweg het allerbeste wat we hebben tegen virale epidemieën.
Zo'n test hé, is toch vrijwilligerswerk? Was er kort geleden niet een feestje bij D66 over de verkiezingsuitslag waarbij men zonder mondkapjes lekker aan het knuffelen en op de tafels aan het springen was?
Dat is absoluut waar. En we hebben ook nog Grappenhaus zijn huwelijk. Maar ja, Baudet laat zien tot welk soort politicus hij klaarblijkelijk behoort en zijn hele politieke raison d'etre is gebouwd rond het idee dat hij dat nou juist niet is.
jamaardatmoetkunnen, want D666 deugt.
Ja dat is waar, maar die zure kleffe zooi van d66 is zo close dat ze als één huishouden aangemerkt kunnen worden. Of één kippenhok.
Daar heeft mevrouw Bergkamp zich niet mee te bemoeien. Dat tijdens dat onderonsje de microfoons uit gingen, staat symbool voor dat de burger niet overal wat mee te maken heeft. Er gaat niets veranderen.
Eerder op de dag over die kut opmerking, toen had ik het tegen die oef ouwehoer, die app werkt niet goed. Ik mis Arib ook.
@uisge baugh | 12-05-21 | 15:59: LOL okay helder.
De burger heeft daar idd niks mee te maken en die mevrouw Bergkamp eigenlijk ook niet. Net als dat mijn werkgever eigenlijk mij ook niet mag vragen wat ik mankeer als ik ziek ben.
Een aantal fractieleden is, niet zijn.
een gevecht tegen de bierkaai van 'volle bak gaan' enz.
Zijn mag ook. Zoek maar op.
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 16:47:
Inderdaad. Zoals je ook niet hoeft te zeggen: "Een paar fractieleden heeft..." Liever niet zelfs.
Waarom hebben al die journalistes en interviewsters tegenwoordig zo'n Kinderen voor Kinderen-stemmetje?
Omdat U steeds ouder wordt en zij steeds jonger worden.
@van Oeffelen | 12-05-21 | 15:49:
Is er misschien ook een verklaring waarbij mijn leeftijd geen enkele rol speelt? Dan kies ik die. ;-)
‘Kinderen voor kinderen gestemden’ worden buitenproportioneel graag journalist?
Omdat ze een woke- opleiding hebben genoten , koediekoedie. Iedereen zielig , behalve de blanke man.
Niet zo gek dat hij zich niet liet testen. Elke foto die daar van zou opduiken is minder wappies die hem volgen.
Gewoon in de houdgreep nemen en Hugo er met een wattestaafje op los laten
Ooit de zo broodnodige belofte op rechts en inmiddels treurig de trap afgedonderd. Dit mannetje (geflankeerd door lieden als een van Haga en meisje Agema) heeft zich in recordtijd tot een behoorlijk triest niveau weten te reduceren.
Agema???
Ik heb op Fleur gestemd he
Agema is een top (in hun lijst) PVV kamerlid. Die gaat niet met Vlad
Hij mag Agema's schoenen nog niet poetsen. Die werkt voor haar centen.
Baudet is een charlatan.
@NLgaatnaardeklote | 12-05-21 | 15:48: Agema ja. Geen opvarende van de FvD vloot, klopt. Zag het het wicht laatst aan een praattafel zich bedienen van puberaal klinkende anti-vax dingesen die voor gefundeerde meningen moesten doorgaan. Zelden zulke onzin uit een een leeg hoofd heb horen stuiteren. En zo tenenkrommend dat ik vanzelf de kant van Paternotte van D666 koos. Gemakshalve Fleurientje maar even op dezelfde hoop gemieterd met Tjèrrie de Slingeraar.
Ik nomineer Thierry voor de president Bolsonaro Trofee.
En ik feliciteer Theo Hiddema dat hij vermoedelijk door het oog van de naald is gekropen.
Hiddema is al lang gevaccineerd. Alleen zal hij dat Vlad niet hebben laten weten.
@MaarFeitelijk | 12-05-21 | 16:12: Vlad? De spietser?
@VolleBak | 12-05-21 | 17:20: Maar feitelijk zaniker houdt er van om namen te verzinnen, dus waarschijnlijk heet Baudet bij haar Vlad de Spietser. ook wel bekend als een van de laatste bastions tegen de islamoverheersing in midden-europa, 500 jaar geleden.
@Nuchternederland | 12-05-21 | 17:40: ik wist niet dat Thiery zo groot geschapen was dat AntiFeitelijk hem de spietser wil noemen... ieder zijn meug..
@Nuchternederland | 12-05-21 | 17:40: Hij verloor.
Tjerrie... Wat weet je de boel toch te verneuken. Mooi man.
Als ie Indiaan was zou de naam "Walking Clusterfuck" wel passend kunnen zijn.
@Grijskijkert | 12-05-21 | 15:47: Hij die niet gaat Winnentoe. Ofzo.
Ff een nakkie erin en gaan met die banaan.
Geef die gast toch geen aandacht.
Welke?
@P. Breidel | 12-05-21 | 16:02: Ronaldo?
Wat is het doel van je tegel?
Aandacht?
Niks aan de hand. Verder gaan met je leven.
Heel goed Baudet. Als je je goed voelt heb je geen griep of covid.
Punt uit. Gezonde mensen moeten stoppen zich te testen voor het onzichtbare ceaureauna spook. Het is een heksenjacht op onszelf met als resultaat dat we eindigen in een kooi.
Ja maar met een hoop positief-getesten kunnen de angstwappies weer paniek zaaien dat we straks stapels lijken in de straten hebben liggen.
Hij was ziek. Waarschijnlijk corona.
Je moet tot minimaal 1 week na de 1e ziektedag thuisblijven. Je moet na 1 week tenminste 24 uur klachtenvrij zijn om weer naar buiten te mogen. Anders zou je nog anderen kunnen besmetten.
Voldoet hij aan deze voorwaarden? Weten we niet.
De man is een gevaar voor de volksgezondheid. En knettergek.
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 16:54:
Je zegt het zelf al, je moet klachtenvrij zijn voor 24 uur.
De wijnproeverij was op 15 april, we zijn nu een maand later, wuppie.
@keestelpro | 12-05-21 | 15:44
Kijk, en deze achterlijke houding heeft voor een halfslachtig beleid gezorgd en daarom zitten we nu nog zo aan te kloten i.t.t. landen als Australië.
Lesje voor de volgende epidemie: Maak medewerken aan test and trace verplicht en beboet de weigeraars keihard.
Typisch hoe die lui die zich journalist noemen weer helemaal doordraaien op Baudet. Mooi repliek trouwens van Baudet met het moslimland. Avondklok blablablabla.
Misschien was het wel gewoon een kater waar ie last van had. Dat kan zo maar als je een hoop wijn hebt geproefd.
Maar dan is het geen vent! Wie gaat er nu met een kater een paar dagen op bed liggen? Hup, in den ochtend twee shots jagermeister en doorrrrr.
Toch wel bijzonder dat de medische toestand van een kamerlid zo publiek moet worden besproken. Dan hadden ze de bedrijfsarts moeten inschakelen of verplichte corona testen invoeren (wat ook niet mag geloof ik?).
Eens en gelukkig niet
Vlad Baudet heeft zich nogal uitgesloofd om anderen af te zeiken. Komisch dat hij nu een slechte karma kuch heeft opgelopen. Dat hij kiplekker zou zijn is gewoon bluf en een poging zijn viriliteit te demonstreren een ook wat virtue display te doen. Lulhannes zal er nog maanden last van hebben.
@MaarFeitelijk | 12-05-21 | 16:11: Hij ziet er inderdaad belabberd uit.
Hopen dat het chronisch is. Hij verdient het.
Dat gaan we zien, vroeger waren er ookk mensen ziek en dan zeiden we, hij heeft zich ziek gemeld . Nu wordt er meteen een drama van gemaakt....
Ga weer leven joh....
@zwaaropdehand | 12-05-21 | 16:56: Nou verschrikkelijk. Hij ziet eruit als een zombie met long covid.
Hij had gewoon kunnen zeggen dat het werkelijk niemand ook maar iets aangaat wat zijn (medische) toestand is. Gaat ook echt niemand iets aan. Mag je als werkgever niet eens vragen aan je personeel, laat staan een drager van het hoogste ambt ( wie is zijn baas tenslotte?).
@Lochos | 12-05-21 | 18:25: Ja of vragen of 'we' het rondje verder dan af kunnen maken om iedereen in de kamer te vragen of ze corona hebben.
REAGEER OOK