Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waarom we al lang geen NOS meer kijken

Huisvlijtvideo fileert staatsomroep

Omdat het regent & u toch niet naar de klimaatmars ging, hebben we hier een uitermate informatieve documentaire over de bias van de NOS, het Nederlandse CNN. Zonder groteske beweringen over complotten of gestuurde invloeden, maar gewoon de NOS-berichtgeving terugbrengen tot de kern: onderwerpkeuze, interpretatie en uitvoering worden allemaal gestuurd door een pro-EU, progressief-links wereldbeeld. En dat leidt tot dogma's, blinde vlekken en een beeldvorming die stuurt op uitkomst. Wist u al. Toch leuk om nog eens in een half uurtje, aan de hand van talloze voorbeelden, aaneengeregen te zien. Maker: Paul Nielsen.

Bonusvideo. Het Omgekeerde IJzeren Gordijn

Reaguursels

Inloggen

Prima zo toch? Ze graven hun eigen diepe graf. De sukkels.

SaintNick | 12-03-19 | 00:04

En dit staat op YouTube? Hm, dat zal niet lang meer duren vrees ik.

mozaard | 11-03-19 | 22:50

Kan d'r een Nederlandse ondertiteling bij ? Kan ik h'm ook mooi delen met niet-Engels sprekende mensen

Want met het oog op de verkiezingen moeten we alle middelen aanwenden op het publiek veelzijdig te informeren

Ron van Zon3948 | 11-03-19 | 19:36

Item wordt al enthousiast gedeeld op NOS facebookpagina. Wordt de Nederlandse burger toch nog "unbiased" geïnformeerd.

Steurmans | 11-03-19 | 18:30

Ja in de commentsection op YouTube maar goed dat je deze nog even linkt hier!

LiveLongAndProsper | 11-03-19 | 21:07

Wat een belabberde Engelse uitspraak zeg.

loser | 11-03-19 | 17:03

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 02:03
Wat Geert Wilders ermee te maken heeft, ontgaat me een beetje, maar inderdaad Geert Wilders heeft nooit terrorisme als middel voor een machtsovername gebruikt en hij heeft het ook nog niet voor elkaar gekregen dat er mensen (in het geval van Zuid Afrika dus blanken) het land hebben verlaten vanwege zijn beleid en vanwege de veiligheidssituatie in het land. Dat is in het geval van Mandela wel anders, dus in dat opzicht lijken ze inderdaad niet veel op elkaar.

Heiner | 11-03-19 | 16:17

@Beste_Landgenoten |11-03-19 | 02:03
Vlak nadat het bekend werd dat Winnie Mandela de opdracht tot de moord op Stompie Moeketsie(?) gegeven had, ja. Toen Mandela ging hemelen werd zijn hele activistische leven minutieus doorgespit, maar die moorden op n.b ANC sympathisanten werden nauwelijks benoemd. Dat was niet zo interessant voor de NL media. Terwijl dat juist een heel belangrijk onderdeel is van de ANC geschiedenis en dus ook van Mandela. Die overigens pas scheidde van Winnie toen er teveel kritiek op de ANC leiding kwam. Voor die tijd deed ie mooi niets, maar ook daar hoorde je de NL Media niet over.

Heiner | 11-03-19 | 16:06

De SP is ook nooit op Venezuela aangesproken, evenals de Jonge Socialisten en Internationale Socialisten. Maar ze zijn wel weer het geweten als het om het klimaat gaat gisteren. Met Maduro-vluchtelingen op Curaçao is wel compassie, maar met die in Zuid-Afrika niet. NOS bericht alleen over het eerste. Zoals gemeld in het filmpje, zijn die wel van Nederlandse afkomst. Overigens, vergat hij te vermelden dat Bram Vermeulen (NOS) het aantal moorden op Afrikaanse boeren bagatelliseerde door het tegen het totaal aantal moorden af te zetten en niet tegen de kans om vermoord te worden als burger en als boer. Verhouding boer-burger was namelijk nadelig voor de boer.

arlen | 11-03-19 | 14:34

Diversiteit-deugen in een notendop:

“Je bent voor ons een subsidiepotje”
Dat de werkelijkheid bij de NPO een heel andere is, heb ik in eerdere opinies al toegelicht en kwam onlangs weer scherp aan het licht in het onthullende artikel ‘Overleven op een witte redactie’ op One World. Zo vroeg de eindredacteur van De Nieuwe Maan in een sollicitatiegesprek met de Marokkaans-Nederlandse Nora welke gasten zij uit zou nodigen voor een item over de Turkse president Erdoğan. Toen ze een paar duidelijk Turkse namen noemde, werd daar niet zo positief op gereageerd:

Nora: ‘Waarom nodig je geen witte mensen uit?’, werd me gevraagd. ‘De kijker moet zichzelf wel terug kunnen zien, hè?’ Ik was echt in shock. Verder dan die sollicitatie is het gelukkig niet gekomen.” Nora kijkt sindsdien anders naar haar vak. “Ik denk dat ik wel wat minder naïef geworden ben, en nu anders kijk naar instellingen die pretenderen culturele diversiteit hoog in het vaandel te hebben.
Ook bij de Turks-Nederlandse Iffet Subasi, journalist en maker van de NTR-documentaireserie Moslims Zoals Wij, ging het volgens One World mis met haar sollicitatie bij een van de NPO-omroepen: “Na mijn sollicitatie zeiden ze dat ze me niet konden aannemen. Het diversiteitspotje was namelijk al leeg. Dat zeiden ze letterlijk. Het was de eerste keer dat ik zo geconfronteerd ben met het feit dat ik een journalist van kleur ben.”

joop.bnnvara.nl/opinies/hoe-breng-je-...

Abject | 11-03-19 | 13:22

Net als die Amerikaanse films,overal en altijd die vlag vol in beeld,zijn altijd de beste,van begin tot eind,een lang stuk propaganda en geslijm.
Een schot en 20 Duitsers vallen om,een raket en 10 Russische straaljagers vallen uit de lucht de meest idiote dingen zie je er.
En intussen Amerika's voorop

Roger-Rabbit | 11-03-19 | 12:55

Boem, die is raak. Dit wisten we natuurlijk al jaren, maar goed dat dit zo in beeld is gebracht.

Weemoed48 | 11-03-19 | 11:15

Dat interview met die moslima trutjes van de Haga school in Amsterdam vond ik wel leuk. Inzichtje gekregen van hoe die hoofddoek trutjes opgevoed worden. Tjonge, knap hoor, om zo met volle overtuiging te kunnen liegen: er wordt helemaal niet tegen ze gezegd hoe ze moeten leven/denken.
Ook wel eens gehoord wat islam betekent? (vrede, sorry verkeerd, moet zijn: volledige onderwerping, uitgevonden door machthebbers om het klootjesvolk er onder te houden in de 11e of 12e eeuw A.D).

pollie4 | 11-03-19 | 11:12

Elke dag eerst 5 minuten indoctrinatie over de klimaat 'opwarming'. Maar die juffrouw Sax of Sex, of zoiets, is wel aardig om te zien. Meestal zet ik gewoon het geluid uit en geniet. Alleen heeft ze wel wat dikke heupen, maar goed een maandje sportschool of huppelen met Humberto....

pollie4 | 11-03-19 | 10:56 | 1

De NPO is onafhankelijk hoor, kijk maar naar het nieuws: 20 seconden Thierry Baudet, en daarna 2 minuten Jesse Klaver. Allebei de politici krijgen tijd in het NOS journaal, zie je wel: onafhankelijk!

pollie4 | 11-03-19 | 11:05

Prima filmpje, helemaal uitgekeken. Luister naar de inhoud, niet de vorm. Voor antwoorden op de vraag waarom de NOS zo eenzijdig links, selectief en pro-islam is en multikul propageert, verwijs ik naar de Verklaring van Straatsburg (1975), de Code van Bordeaux en het Pact van Marrakech. We worden bedonderd.

Mammeloe | 11-03-19 | 10:38 | 1

Inhoud is echt top maar de beste man kan wel wat logopediesessies gebruiken.

ventilatiesysteem | 11-03-19 | 13:10

Accent en dictie, laat staan taalgebruik afschuwelijk tegenwoordig. Niemand kan meer een gewone r, g l, k etc. uitspreken zonder moeite, klemtonen ? wat is dat ? Ik -en anderen hebben vroeger taalles en spreekles etc. gehad. Journalist ? bestaat niet meer. niemand zoekt, iedereen volgt.

lekkeraustralie | 11-03-19 | 10:23

Paul Nielsen is goed bezig, koop zijn boek.

topsporter | 11-03-19 | 10:18

Ik zal nooit ontkennen dat de NOS links is, maar of een rechtse omroep geen bias zou hebben daar geloof ik geen drol van. De bias komt alleen niet lekker uit voor sommigen.

menage | 11-03-19 | 10:09 | 5

NOS heeft als doelstelling objectief te informeren, ze mogen dus niet links of rechts zijn.

Terra | 11-03-19 | 11:14

Het feit dat ze zeggen neutraal te zijn en vervolgens duidelijk linkse standpunten innemen en informatie weglaten is de reden dat zie die club moeten opdoeken

BlijkbaarNormaal | 11-03-19 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Interessant, maar wat een belabberd accent.

Braboblanke | 11-03-19 | 09:38

Zijn boek "How to debate the left on islam" is ook zeker het lezen waard, steun Paul en koopt zijn boek.

Solar666 | 11-03-19 | 09:34

Eng! Maar waar. Ik kan er niet omheen. Ook zijn andere video's heel interessant. Met verontruste feiten. Ook over Zuid Afrika waar je eigen president zegt dat je wordt neergeschoten, omdat je wit bent.

upbeat | 11-03-19 | 09:11

Het wetenschappelijke debat is beslecht: 97% van alle fopstudiewetenschappers vindt NOS een linksgroene roeptoeter.

Zeddegeizot | 11-03-19 | 08:34
-weggejorist-
ZwarteRiek | 11-03-19 | 08:29
-weggejorist-
ZwarteRiek | 11-03-19 | 08:29

Door de vergrijzing kijken nog steeds veel ‘ouderen’ het NOS (lieg)journaal en nemen hun nieuws vanuit de verzuiling in de jaren vijftig en zestig steeds voor objectief aan. Die doelgroep zorgt tegelijk voor een hoge kijkdichtheid waardoor er op de NOS leugens een soort status-quo is ontstaan en hier voorlopig geen ruk aan zal veranderen. De enige optie lijkt de aangifte van Arnold Karskens hiertegen. Help hem door donaties via www.thekarskenstimes.com !

Fuckinghell | 11-03-19 | 08:24

De rechtse stem wordt niet gehoord omdat PVV besmet is verklaard. Daardoor is PvdA of D66 zeker van regeringsdeelname. Het beste wat Nederland kan overkomen is dat Geert de PVV opheft en zijn kiezers FvD adviseert te stemmen. De VVD durft (nog) wel met FvD te regeren.

beniknouzoslim | 11-03-19 | 07:48 | 5

De PVV doet zichzelf de das om, met een fact-free ongenuanceerd geluid dat eigenlijk al 20 jaar hetzelfde deuntje is. Moet de NOS aan elke scheet van Wilders dan maar weer aandacht geven? Mij lijkt van niet. Er is meer op de wereld dan Greet.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 10:06

@sociaal_econoom | 11-03-19 | 08:28: Er zijn nu eenmaal "culturen" en "godsdiensten" die incompatibel zijn met onze rechtsstaat. Wilders maakt niet de fout door dat te constateren. Integendeel.

pushpins | 11-03-19 | 10:26

Tel de zetels maar eens op, over rechts nooit meer een meerderheid, over links met 6 partijen. Dat wordt een leuke toekomst, goed dat ik niet meer in Nederland woon.

pollie4 | 11-03-19 | 11:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het niet vreemd dat VVD-ers zich niet " conservatief" durven te noemen ? In Engeland is er de Conservative Party, ik veel andere landen idem. Dat komt doordat "conservatief" altijd in negatieve zin wordt gebruikt bij de NOS. Nooit gaat het over de respectabele conservatieve principes.

beniknouzoslim | 11-03-19 | 07:42 | 5

@Red shirt | 11-03-19 | 08:02:
@Red shirt | 11-03-19 | 08:02:

Lekker aan het spinnen voor Rutte en de VVD ?
( een van de. 700 “ communicatie medewerkers “ ? )
succes ermee .

enorme sukkelzak | 11-03-19 | 08:17

Wanneer is de VVD kritisch over de klimaatreligie ? Nu de verkiezingen eraan komen. Allemaal het gevolg van de NOS propaganda

beniknouzoslim | 11-03-19 | 08:17

Liberalen zijn niet conservatief, das het CDA

menage | 11-03-19 | 09:28
▼ 2 antwoorden verborgen

NPO / NOS = propaganda machine v/d globalisten.
Hun opdracht : het “ nieuws “ gebruiken , spinnen , draaien , verzwijgen om de agenda v/d globalisten te pushen.

En ja , wereldwijd rijdt 95 % v/d Nieuws media mee op de globalisten trein

enorme sukkelzak | 11-03-19 | 07:38 | 1
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 10:08

Jammer dat Paul Nielsen zo biased is.

Skunk57 | 11-03-19 | 07:23

Das JugendJournaal is nog veel enger, extreem linkse propaganda voor de kids. Aanschouw het maar eens.

Hoolicool75 | 11-03-19 | 07:16 | 4

Tenenkrommend idd. Ze kijken nog steeds maar ik bekommentarieer alles

trottle | 11-03-19 | 08:29

Precies, we kijken wel met onze kinderen, maar we brengen wat 'nuances' aan!!

Benfer | 11-03-19 | 10:02

Dat interview met die moslima trutjes van de Haga school in Amsterdam vond ik wel leuk. Inzichtje gekregen van hoe die hoofddoek trutjes opgevoed worden. Tjonge, knap hoor, om zo met volle overtuiging te kunnen liegen: er wordt helemaal niet tegen ze gezegd hoe ze moeten leven/denken.
Ook wel eens gehoord wat islam betekent? (vrede, sorry verkeerd, moet zijn: volledige onderwerping, uitgevonden door machthebbers om het klootjesvolk er onder te houden in de 11e of 12e eeuw A.D, wel te verstaan).

pollie4 | 11-03-19 | 11:11
▼ 1 antwoord verborgen

Prima filmpjes, graag een keer opnieuw inspreken als je niet snotverkouden bent aub...

Ad Hominem Tu Quoque | 11-03-19 | 07:00

De vraag is... hoe kunnen kiezers ervoor zorgen dat Nederland minder links wordt?
Het antwoord lijkt eenvoudig--> door op PVV en FvD te gaan stemmen.
Echter, dit helpt in geringe mate:
1. de NOS en leerkrachten blijven toch links
2. Rutte III (VVD, CDA, D66 en ChristenUnie) halen dadelijk in de Eerste Kamer... GroenLinks, PvdA en de SP erbij - zodat ze toch nog de meerderheid hebben.

Kortom... de grote groep kiezers die op PVV en FvD stemmen - staan dadelijk weer met lege handen.
Dit is niet democratisch en niet volgens de wil van de kiezer--> de onvrede over het onbetaalbare klimaat en migratiegebeuren in Nederland wordt alsmaar groter.

Vreemd - dat in een land wat 60% rechts en midden stemt--> links voor 80% de macht heeft.... de NOS is hierin een machtig middel.

sociaal_econoom | 11-03-19 | 06:49 | 3

Ik werk in het onderwijs en kan je verzekeren dat leerkrachten lang niet allemaal links zijn; zeker niet als ze een tijdje op een zwarte school hebben gewerkt. Er is ook een trek gaande van leerkrachten van de stad naar de provincie.

Phoenix van Milete | 11-03-19 | 07:10

Er zijn genoeg rechtse/neutrale leraren maar die houden angstvallig hun mond dicht uit vrees voor represailles vanuit de nog linkschere besturen

trottle | 11-03-19 | 08:30

@Phoenix van Milete | 11-03-19 | 07:10: Ex collega. Het hangt er vanaf op wat voor school je werkt. Het onderwijzend personeel en de staf van een reformatorische scholengemeenschap, zoals de Driestar in Gouda, of het Pieter Zandt in Kampen, kun je echt niet links noemen.
Maar over het algemeen zijn de Nederlandse scholen in het voortgezet onderwijs wel als linksdraaiend te kenschetsen. Ook in de provincie en in het bijzonder de openbare.

Ab Sconditus | 11-03-19 | 12:52

Een vreemd verschijnsel.... 58% van de Nederlanders heeft op rechts en midden gestemd.
Terwijl we nu zien bij Rutte III--> dat links 80% van de macht heeft.
Dit komt door D66, de NOS en de linkse leerkrachten.

Zeer knap van D66 (Pechtold en Jetten) - deze twee hebben Rutte III met VVD, CDA en de ChristenUnie op gebied van ''klimaat en migratie'' nog linkser gemaakt dan Rutte II was.
Het tekent ook de zwakte van Mark Rutte--> die als een links afgerichte hond mee is gegaan met de eisen van D66.
Zo kan het gebeuren... terwijl 58% van de kiezers op rechts en midden stemt
we een kabinet hebben wat linkser is dan ooit tevoren.
Neem hierbij de steun die ze krijgen van linkse leerkrachten en de NOS--> dan wordt duidelijk waarom links nu zo machtig is... ondanks het feit dat de PvdA naar 9 zetels is gezakt.
De kiezers voelen zich door Rutte en door links in het pak genaaid... en daar hebben ze 100% gelijk in.

sociaal_econoom | 11-03-19 | 06:33 | 2

Wat een baarlijke nonsens. U wenst waarschijnlijk dat de NOS enkel aandacht heeft voor uw grote geblondeerde leider, en daarom is iedere objectiviteit 'links'. Tja... het is een mening, zullen we maar denken.

Red shirt | 11-03-19 | 07:51

@Red shirt | 11-03-19 | 07:51:
Krijgt u per tegel of per woord betaald? De VVD is een zooitje ladenlichters en de NOS praat het goed. Fraai dat er in uw plempsel slechts reutelende onderbuikoprispingen staan en u daarmee poogt een ander af te kammen.

Frau Merkel | 11-03-19 | 08:33

@Gerrit en @Bert... links heeft via de NOS veel macht in Nederland.
Links heeft burgemeesters en belangrijke functies bij overheidsinstellingen.
Ze worden geholpen door de NOS / NPO... en door leerkrachten op school.
Veel leraren en onderwijzers stemmen D66--> dit komt omdat Pechtold altijd riep....'meer geld voor onderwijs, meer geld voor onderwijs''.
D66 is met Rob Jetten net zo links als GroenLinks - de onderwijzers projecteren het standpunt dat we geen gas, olie en benzine mogen gebruiken op hun schoolkinderen.
Links heeft veel macht via het onderwijs en middels de NOS.

Zo ook met migratie - wij vinden in het Nederland normaal dat een oneindige stroom migranten uit Afrika en moslimlanden hier opvang, huisvesting met een uitkering krijgen--> terwijl Polen en Oost-Europa geen opvang en huisvesting doen. Zulke dingen worden bij de NOS verzwegen.
De NOS heeft erg veel macht--> door dingen wel te zeggen (klimaat) en door dingen niet te zeggen (migratie).

sociaal_econoom | 11-03-19 | 06:07 | 2

Moet jij niet aan het werk ouwe econoom?

Circlont6A | 11-03-19 | 07:57

Volgens mij is niet Rob Jetten het grote probleem maar Mark Rutten. Je denkt op een rechtse partij te stemmen maar onder Rutten is er een feitelijke cordon sanitaire tegen de PVV ontstaan, waardoor dankzij Rutten alle stemmen op VVD en PVV verloren zijn. Bij D’66 vind ik het veel duidelijker waarop je stemt, hoewel de koerswijziging omtrent bestuurlijke vernieuwing (afschaffen referendum ) schandalig was.

Fooak | 11-03-19 | 08:03

Prachtig uiteen gezet!
Voor mij niets nieuws, maar als je het zo even bijelkaar ziet is het toch nog verbazingwekkend.
Ik haal mijn nieuws al jaren van het web af, en kijk zo min mogelijk naar het staatsjournaal.

Gerrit gordijnstok | 11-03-19 | 05:37

het echte kapitaal in west europa schuilt achter de linkse terroristen die inmiddels in grachtenpanden wonen. het links zakken gevul is overduidelijk wijzen naar de gewone burger en zelf rondvliegen om vanuit een 5* hotel naar arme kinderen gaan kijken. ondertussen wordt iedereen voor de gek gehouden door de AH em Jumbo door ons gloor kippen en eieren uit voormalige oostbloklanden te verkopen als beter leven kip terwijl onze eigen kippen en eieren voor veel geld naar het buitenland gaan.

Rest In Privacy | 11-03-19 | 05:07

Sprak laatst iemand van 68 - die is na de Val van de Muur in 1989 in Nederland komen wonen.
Tot die tijd heeft hij in de DDR gewoond.... hij zegt - zie weinig verschil tussen het DDR journaal en het NOS journaal.
Bij ons zag je veel propaganda van de communistische partij met vaak dezelfde linkse figuren op TV--> dat zie ik bij de NOS nu ook.

Hij zegt... het gedoe bij de NOS over zwarte piet en de huidige klimaat indoctrinatie waarbij zelfs schoolkinderen worden ingezet.
Zie bij de NPO telkens dezelfde gezichten - de ene avond is Rob Jetten op TV, de volgende avond zie ik Jesse Klaver en vrijdags komt Mark Rutte in het vragenuurtje bij de NOS waarbij hij het verhaal bevestigt dat we van het gas, olie en de benzine af moeten.

sociaal_econoom | 11-03-19 | 04:46 | 1

Franz Joseph gaat verder... het klimaatdrammen is in Polen en de DDR veel minder erg dan in Nederland.
Bij ons in Polen en Duitsland mogen we steenkool, stookolie en gas blijven gebruiken... in die Niederlande wird das verboten.

sociaal_econoom | 11-03-19 | 04:57

+++++ Triljoen. Bedankt Van Rossem voor deze duidelijke verschrikkelijke manipulatie van de NOS waar ik me al jaren aan erger. En nu maar hopen dat deze brainwash linkse ideologie oftewel "Het omgekeerde ijzeren gordijn" geen platform meer krijgt. Ik hang de Nederlandse vlag uit als dat gebeurt. Bedankt voor deze verduidelijking, Ik dank ook Paul Nielsen.

marian2???? | 11-03-19 | 04:27

Maar je blijft wel met je fikken van Dionne af, die is lief.

Upendo | 11-03-19 | 04:04 | 2

Daar hadden we in de jaren 40 ook een naam voor hoor.

mr_awesome | 11-03-19 | 08:00

NOS journaal is gewoon de Pravda van linkse kerk .
Wat heb ik genoten van het USA verkiezingsnacht zag je hoe die muilen zuur werden toen Trump aan de winnende Staten begon.

liegende lippen | 11-03-19 | 03:06 | 1

Net als toen Pim de heersende macht verpletterde

SlimmeBelg | 11-03-19 | 05:50

Het gaat veel dieper. Zelfs op de opleidingen worden studenten al zwaar richting Linkse Media geduwd met onder andere opdrachten waarbij artikelen van de Groene Amsterdammer moeten worden gelezen maar er zal nooit iets tussen zitten uit rechtse media.

Marieke005 | 11-03-19 | 01:50 | 2

Welke rechtse media? Bestaan die nog?

SlimmeBelg | 11-03-19 | 05:56

Vertel eens welke rechtse media.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:02

Ze moeten wel wat doen, voor die driekwart miljard die ze jaarlijks toegespeeld krijgen, uiteraard.
En die propaganda sijpelt door in alle tv en radio programma's van de publieke omroep.

de honden blaffen... | 11-03-19 | 01:34 | 1

Maar ook in veel internationale media en speelfilms. Met van die stereotype clichés van arme afro Amerikanen en rijke blanken.

SlimmeBelg | 11-03-19 | 05:58

Ik kijk eigenlijk zelden meer naar de agitprop troep van de NOS.
Tenzij ik nog eens onbedaarlijk hard om ondermaats amateurisme wil lachen.
Linkse prutsers, hilarisch!

Superkwatta | 11-03-19 | 01:33 | 1

Waarom die rommel geld moet kosten is me wel een raadsel, dus de geldkraan zou ik helemaal dichtdraaien.

Superkwatta | 11-03-19 | 01:35

Als je de linkervleugel als uitvalsbasis hebt, dan wordt nieuws maken een manier om jezelf beter te voelen. Omdat je meer onderwerpen kunt belichten om kritisch over te zijn en waardoor je jezelf dan dus beter voelt. Als je met name rechts nieuws brengt (Fox bijvoorbeeld) dan ben je minder met idealen bezig en meer met praktische onderwerpen. Dat is minder lekker voor de meeste mensen. Dat komt omdat je je kleine ambitieloze leven heerlijk inhoud kunt geven met idealen. Voorbeeld: de overheid wil mensen laten stoppen met roken. Links zegt dan; maak het duurder maar laat mensen wel zelf kiezen (dubbele moraal, afgezien van de schatkist). Rechts zegt: verbieden en klaar. Liberaal zegt: moet iedereen zelf weten (maar wel accijnzen plukken). De linkse boodschap is dus het lekkerste omdat je meer deugt, dat geeft een goed gevoel. Het heeft alleen niks met het goed oplossen van het probleem te maken. PS: roken slechts als voorbeeld.

Willem_Oltmans | 11-03-19 | 01:10 | 1

Beetje arrogant om te denken dat rechts nieuws meer realisme bevat. Of dat linkse media bezig zijn zich goed te voelen.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:04


@Dandruff | 10-03-19 | 23:55
Ik vond het zwaar overdone. Ik had destijds altijd Radio 1 aan, omdat ik de andere zenders helemaal niets vond, maar nadat ik dit geweeklaag 10 dagen lang, (van zijn laatste adem tot zijn begrafenis of verbranding, dat weet ik niet meer) had aangehoord had ik wel door hoe geweldig en onfeilbaar hij volgens de P.O. was. Het leek het Warschau pact wel. Overal parolen en gelul over hoe geweldig het socialisme/communisme/doctrinair Marxisme en de Russische "bevrijders" waren. Volgens de overheid en de socialisten/communisten en doctrinair Marxisten zelf dan.

Heiner | 11-03-19 | 00:57

Hey wat goed dat jullie die hebben gepost!
(nee, niet sarcastisch bedoeld)

sarcastro | 11-03-19 | 00:52 | 1

Cynicus.

Shareholder II | 11-03-19 | 01:30

Deze zag ik ook al op FB langskomen bij een paar bekende Trollieboys....

Donkersloot | 11-03-19 | 00:52

Niet alleen de NOS, het probleem zit bij alle nieuws informatie,... Rtl enz.... Links domineert niet alleen het nieuws, maar ook het onderwijs....
Hoe lang is dit al gaande?
Decennia lang......
Daardoor wordt de linkse propaganda zelfs niet als zodanig ervaren.
Prima artikel, alleen is het al minstens 30 jaar aan de gang... Alles bij elkaar opgeteld kom je bij een enorme beerput uit. Dankzij internet en info buiten de gangbare media zijn er wat gaten te vullen.... Maar ook daar probeert het linkse monster de echte verhalen en feiten brengers de mond te snoeren....
De onzin is bij tijd en wijlen bedroevend... Elk bericht is links ingekleurd...

dijkbewaker | 11-03-19 | 00:26 | 1

Exact.
En het heeft gewerkt, bij praktisch iedere nederlander die ik spreek heb ik het gevoel dat ik naar het nos journaal zit te kijken.
(EU, isllam, de palestijnen, turkije, en marokko zijn dolletjes en trump, wilders, baudet en israel zijn het ultieme kwaad)

Slipsnifter | 11-03-19 | 00:57

Ik erger mij geregeld kapot aan die hele publieke omroep en dat ze met hun linkse houding ver vam de realiteit staan.
Ik kijk iig uit naar de 20e, als ik mijn mening ook weer eens mag laten gelden. Ik hoop dat de peilingen enigszins kloppen.

a4p | 11-03-19 | 00:15

ik kijk al sinds de jaren 90 geen nos meer.

Fapfap | 11-03-19 | 00:13 | 1

Same here.

Slipsnifter | 11-03-19 | 00:58

"Waarom we allang geen NOS meer kijken". En toch verschijnen hier regelmatig items met fragmenten uit NPO/NOS programma's. Volledige en objectieve nieuwsvoorziening bestaat volgens mij nergens, ook bij het RTL Nieuws niet. Ik zie niet echt verschillen tussen de 2 nieuwsuitzendingen. Misschien is alleen Hart voor Nederland nog betrouwbaar, maar Shownieuws dan weer niet helemaal. Vooral in deze tijd zul je meerdere nieuwsbronnen moeten raadplegen en dan nog is het de vraag of je een objectief beeld krijgt. In feite is alleen dat wat je met eigen ogen ziet en oren hoort betrouwbaar. Maar dan wordt je wereld wel erg klein. Zouden al die wereldrecords in Salt Lake City wel echt zijn? Kortom: wat is nog echt een betrouwbaar nieuwsmedium? Overigens heb ik niet zo'n slecht gevoel bij de NOS. Bovendien had ik nog niet van Nielsen (TPO?) gehoord.

Mannes | 11-03-19 | 00:01

Lol, Ik kijk de nos nog wel hoor. Want komt tussen Goedemorgen Nederland door wat ik kijk omdat Welmoed en Maaike het zo goed doen.

Omebert | 10-03-19 | 23:50

Jensen wordt steeds beter en laat soms zijn gasten helemaal uitspreken. Maar ja, dat is geen dagelijkse nieuws show. RTL nieuws zou veel meer kijkers kunnen trekken als ze neutraal nieuws gingen maken ( tegen gesteld aan de leugens van de NPO)

FrankOngerust | 10-03-19 | 23:50

We staan hoogst waarschijnlijk aan het begin van een periode waarin zeer duistere praktijken aan het licht zullen komen en veel beerputten geopend gaan worden.
( corruptie , mensenhandel , kindermisbruik , etc , etc )
Daarmee zal de volgende vraag actueel worden :

In hoeverre is de publieke nieuwsorganisatie / een P.O. journalist medeverantwoordelijk ,
( of zelfs strafbaar ) voor de schade , ellende , leed die / dat ontstaat doordat men het publiek bewust niet bericht heeft over misstanden waarvan men wel op de hoogte was ?

enorme sukkelzak | 10-03-19 | 23:45
-weggejorist-
Dirk III | 10-03-19 | 23:35 | 2

Hier nog even het Journaal van 30 april 1974: www.youtube.com/watch?v=jH5zFPOv94w Dit was het Journaal zoals het hoort te zijn: feitelijk nieuws over wat er in de wereld allemaal gaande is. Tegenwoordig zou eerst de helft van het Journaal bestaan uit voxpopjes met blije mensen die Koninginnedag vieren, en daarna misschien iets over problemen in de zorg, of klimaat, of een politicus die iets geks zegt/doet.. In 1974 werd de Koninginnedag compleet genegeerd, zodat echt nieuws de voorrang kreeg. Dat waren nog eens tijden.

Rest In Privacy | 10-03-19 | 23:23 | 1

Mooie link. Een informatief neutraal journaal. Snik.

Mammeloe | 11-03-19 | 10:31

Dit is een wereldwijd probleem.
Toch heeft rechts het aan zichzelf te danken. Het zijn vooral linksige naieve wereldverbeteraars die journalist worden. Rechtse ballen zijn over het algemeen te druk met geld verdienen.
Ik geloof niet dat de NOS dit opzettelijk doet. Die bias zit gewoon in het beestje.

lieverdeauddanreaud | 10-03-19 | 23:16 | 5

@Dandruff | 10-03-19 | 23:34:

Probleem is dat lege hulzen als een Van Nieuwkerk als journalisten wordt aangemerkt.

Ton8695 | 10-03-19 | 23:43

@Ton8695 | 10-03-19 | 23:43:
De lege hulzen worden gevuld met de boodschap die hun broodheren hen voor de camera laten vertellen.
Een taak waarvoor de lege hulzen zich goed laten betalen.

enorme sukkelzak | 10-03-19 | 23:51

@Ton8695 | 10-03-19 | 23:43,

Lege huls, ja; maar feitelijk is van Nieuwkerk ook een journalist. nl.wikipedia.org/wiki/Matthijs_van_Ni...
Dat hij vooral met entertainment bezig is klopt, maar hij heeft een aardig CV.

Dandruff | 11-03-19 | 00:04
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zenzeo | 10-03-19 | 23:12

Vanavond in het jeugdjournaal over de klimaatmars, mars was vanwege de opwarming van de aarde wat door CO2 uitstoot van auto's komt. Aldus de presentator. Meteen weggezapt.

janleuk | 10-03-19 | 23:09

Gewoon een goed en duidelijke verhaal indit filmpje, wat ongelukkig gebracht met sie stenen dat Engels maar daar moet je gewoon doorheen luisteren. Wel ergerlijk is dat dat Rotherham niet helemaal blijkt te kloppen omdat de nos daar uiteindelijk wel over bericht heeft. Maar in grote lijnen klopt dit zeker, en het is een grote schande want van uw en mijn belastinggeld. En wie het niet gelooft: sla er Arnold Karskens maar op na www.thekarskenstimes.com/weblog/item/...
Nb die afbeelding van Stalin en vergelijkingen met de DDR: mwoehaha! Spijker, kop!

duh! | 10-03-19 | 23:07 | 10

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 10:46,

Niemand ontkent de schandalen in de RK kerk, wereldwijd. Maar zoals gezegd, daar zijn de afgelopen jaren vele duizenden artikelen over geschreven en nog veel meer berichten over geweest. En, last but not least; dat gaat grotendeels over gebeurtenissen van decennia geleden. Het is echt geen toeval dat je daar geen cijfers van hebt.

Bovendien mis je wederom de point. Het zwijgen binnen de RK kerk is goed te vergelijken met het zwijgen bij soortgelijke schandalen, zoals bij de BBC. Kern van Rotherham is echter dat uitgerekend politie en justitie de boel verzwegen. Bij het schandaal in de RK kerk trad de politie direct op als slachtoffers zich meldden. In Rotherham deden zij dat niet; hooguit tegen slachtoffers en hun familie en tegen klokkenluiders werd opgetreden. Jij zegt dat daar nu van geleerd is, maar het tegenovergestelde is het geval. Een MP die de oorzaak (PC-maffia) aan wilde pakken werd weggebonjourd, en een MP die retweet "slachtoffers moeten hun muil houden" krijgt promotie. In ieder geval binnen Labour vindt men dit dus nog steeds aanvaardbaar. cult.tpo.nl/2018/04/02/het-evangelie-...

Je statistiekjes overtuigen ook niet. Inderdaad valt een pets op de billen vaak ook al onder misbruik, maar ik vind dat niet vergelijkbaar met gedwongen prostitutie. Rotherham valt weg tegenover "normale" misbruikcijfers zeg je, maar qua ernst is het eenextreem dieptepunt. Trouwens, wordt er nog iets gezegd over de achtergrond van die andere daders?
Natuurlijk kan misbruik overal voorkomen en kunnen daders net zo goed blank zijn. Maar ik verzeker je dat ook die cijfers nogal in het nadeel van de immigratielobby zullen zijn.
Los daarvan; als een relatief kleine Pakistaanse gemeenschap dergelijke netwerken opzet is dat echt een heel groot probleem. En dat heeft niks met armoede te maken; dat is zelfs nogal beledigend voor mensen met weinig geld. Is de relatie niet eerder dat er in armere buurten meer immigranten wonen?

Dandruff | 11-03-19 | 11:45

@Dandruff | 11-03-19 | 11:45:
Het punt is dat niet alleen immigranten kinderen misbruiken, het is een veel voorkomend probleem vooral in sociaal zwakkere buurten ook onder de autochtone bevolking. Ik claim niet dat Rotherham geen dieptepunt is in de manier waarop de politie dit heeft aangepakt en ja, binnen "de" Pakistaanse gemeenschap is een probleem met vrouwen, dat is niet verbazingwekkend als je kijkt hoe vrouwen in Pakistan zelf worden gezien. Dat is erg en een probleem. Maar misschien niet waard on veel meer aandacht te geven aan oook ernstige zaken, want het ging over de NOS en haar berichtgeving. Volgens mij is dit geregeld behandeld.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 12:25

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 12:25,

Niemand zegt dat alleen immigranten kinderen misbruiken, ik zei net ook dat ook blanken dat kunnen doen. Jouw punt is dus een stropop, een drogreden.
Dit probleem is echter wel veel groter bij veel immigrantengemeenschappen, en daarom is het zo schandalig dat daar nauwelijks over is bericht. Want meer dan 5 linkjes naar de NPO over Rotherham en cs ga jij niet vinden.
#Fact.
Terwijl misbruik + rk wèl veel resultaten geeft. Om over de resultaten op de belachelijke hype #metoo (trial by twitter, 0 veroordelingen) nog maar te zwijgen.

Als een mislukte versierpoging van 30 jaar geleden, overigens niet eens bewezen, volgens de NOS honderden keren nieuwswaardiger is dan;
- grootschalig georganiseerde kinderhandel;
- waarbij kinderen werden gemarteld en verslaafd gemaakt;
- waarbij een reeks kinderen is vermoord;
- gedwongen prostitutie, nota bene gebaseerd op racisme;
- en daarom (!) gedoogd door de Politiek Corrupte overheid;
- die decennialang alleen slachtoffers en klokkenluiders aanpakte....
Dan deugt er iets niet aan de NOS.
Dat geldt overigens de hele NPO en alle MSM. En vooral het zwijgen van alles dat zich "feministisch" noemt is stuitend. saltmines.nl/2018/04/02/metoo-blijkt-...

Dandruff | 11-03-19 | 13:21
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zoethoudertje | 10-03-19 | 23:06

@Dandruff | 10-03-19 | 22:07
Och, toen Nelson Mandela naar de eeuwige jachtvelden ging had de N.O.S. respectievelijk de P.O het wel over Zuid Afrika, maar vooral over de halfgod Mandela. Het leek wel of er hier ook 10 dagen lang nationale rouw was afgekondigd. Dat Mandela geweld niet schuwde om zijn doelen te bereiken, bleef wel onderbelicht, net als de rol van zijn vrouw Winnie Mandela.

Heiner | 10-03-19 | 22:57 | 2

Heiner | 10-03-19 | 22:57,

Die godenstatus van Mandela was inderdaad gênant, net als later bij Obama. Wel wil ik opmerken dat Mandela aan het eind van zijn leven een gematigd man, een verzoener was. Hij predikte en gebruikte ooit geweld, maar hij was heel ander mens toen hij werd vrijgelaten.
Waarbij we moeten aantekenen dat zijn gewelddadige jeugd ook alles te maken had met het gewelddadige en onrechtvaardige apartheidssysteem. Als apartheidspartijen als *denk* hier straks de boel overnemen dankzij hun samenwerkingsverbanden met GL, SP, D66 en PvdA dan zullen autochtone Nederlanders ook dergelijke methoden moeten gebruiken.

Dandruff | 10-03-19 | 23:55

Geert Wilders mag blij zijn als hij ooit in de schaduw heeft mogen staan van Mandela. De strapatsen van Winnie zijn uitvoerig in het NOS journaal geweest overigens. Zat je weer niet op te letten zeker.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 02:03

Goede video en leuke oproep. Lekker de NOS Spammen.

Tribion | 10-03-19 | 22:57

Fakenews

Jan Passant mk2 | 10-03-19 | 22:54

Als ik naar het NOS journaal kijk is het net of ik naar AT5 kijk, bijna alleen maar Amsterdams en grachtengordel nieuws, bah

Mikeachterhoek | 10-03-19 | 22:49

Helemaal gekeken.
Kan me best voorstellen dat de NOS wel eens iets mist, maar zoveel is vrijwel onwaarschijnlijk. En toevallig zo ingekleurd naar het "politiek gangbaar correcte" ook niet. Vanaf wanneer is die NOS dit pad opgegaan van geen journalistieke objectiviteit en eenzijdige belichting pro links EU? En wat is de achterliggende angst om niet meer iets journalistiek van verschillende kanten te belichten? Waarom komen landen die hun eigen cultuur beschermen zo éénzijdig slecht in het nieuws als griezellanden? Vragen, veel vragen. Mogelijk weten we de antwoorden wel en die liggen in macht en greep houden op.

Jan, Leiden | 10-03-19 | 22:43 | 4

@Jan, Leiden:
De crux is de politieke inkleuring van het onderwijs en de socialisatie effecten daarvan. Van de basisschool tot en met universiteit zijn sleutelposities in handen van extreem links. Kijk maar eens naar Paul Rosenmöller als voorzitter van de VO-raad of Jan Willem Duyvendak (GL broertje van) als directeur van het NIAS van de KNAW. Journalisten wordt aangeleerd dat hun berichtgeving, omdat die nooit echt objectief kan zijn, ethische doeleinden moet nastreven en die ethische doeleinden worden links ingevuld door de mensen met macht in onderwijsinstellingen. De gevolgen daarvan zijn te zien bij het journaal. Het NOS journaal is overigens, in mijn ogen, eerder PvdA dan Groen Links of SP, dus dat sommige links extremisten het NOS journaal te rechts zullen vinden geloof ik wel.

radiatorknopje | 10-03-19 | 23:19

@radiatorknopje | 10-03-19 | 23:19:

Vorming begint inderdaad al in het onderwijs. Vermoed dat door de overdaad aan linkser geluid in dat onderwijs het meer rechtse erdoor zwijgt of niet meer durft.

Jan, Leiden | 11-03-19 | 00:30

@Veluwse-Eikel | 10-03-19 | 22:59:
Hoe het wordt gefinancierd is welbekend, maar het zou nooit een drukmiddel mogen zijn in hun eigen objectiviteit?

Jan, Leiden | 11-03-19 | 00:32
▼ 1 antwoord verborgen

NOS: Nederlandse Overheid Spreekbuis

Kijkeensaan | 10-03-19 | 22:41

Tjah, ergens weet je het wel, dat de NOS een zeer specifiek politieke (staats) agenda heeft, en dus in het geheel niet objectief is. Maar als de feiten zo gecomprimeerd verteld worden is het toch weer even schrikken.
.
Trieste dieptepunten vind ik het gewoonweg *niet* benoemen van het islam motief bij grotere terroritische aanslagen. En van de kleinere aanslagen zijn het opeens allemaal "verwarde mannen". En straatgeweld wordt tegenwoordig ook nog alleen maar gepleegd door neutrale "jongeren".
.
Brrrr. Ben vast besloten om FvD te gaan stemmen,
om het propagandistisch leugenachtig wegkijken tegen te gaan.

hotmint | 10-03-19 | 22:39

Volgens mij hebben we de NOS tegenwoordig om dagelijks te worden geinformeerd over ons koningshuis. Vaste rubriek op hun website ook.

wapster | 10-03-19 | 22:38

Oud nieuws.

Niamh | 10-03-19 | 22:32

Je kunt lullen wat je wilt, maar dat filmpje van Paul Nielsen is spot on. En natuurlijk doet hij het in het Engels (zeer keurig ook nog). Niet dat hij me iets heeft verteld dat ik nog niet wist, maar dat komt vaker voor. Het is gewoon uitermate kwalijk dat ik mijn moeder om de dag moet bellen om haar uit te leggen hoe shit in elkaar zit. Die volgt alleen CNN en de NOS.. en na lang aandringen kan ze Weltschmerz volgen op YouTube via een iPad. Daar is ze nu aan verslaafd en er gaat een wereld voor d'r open. "Goh, ik dacht altijd al, er kloppen dingen niet, maar nu begin ik het te begrijpen." Ze is 70 jaar voorgelogen.... komt wel even binnen, maar de rode pil is gevallen. 70 jaar slachtoffer geweest van staatspropaganda. Je weet wel, de propaganda waar wij het Oostblok voor uitlachten in mijn jeugd (1970).... het is hier nog erger dan dat het daar ooit is geweest.

Parsons | 10-03-19 | 22:32 | 3

Begreep al vanaf vroeger nooit waarom mijn moeder totaal geen enkel vertrouwen heeft in politiek en officieel nieuws en alleen naar entertainment nieuwsshow keek. Nu wel. Andersom dus.

Jan, Leiden | 10-03-19 | 22:50

Weltschmerz, ja dat is objectief. Als er één wappie complotzender is... Met die maffe van Wolferen, die uitgerangeerde journalist van het NRC die een klap van de molen heeft gehad. Pure camp om daarnaar te kijken, ik vermaak me er in ieder geval erg mee.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 02:06

www.geenstijl.nl/5146655/waarom-we-al... op weltschmerz staan fantastische interviews die de Nederlander dieper inzicht geven in diverse onderwerpen, iets wat de publieke omroep zou moeten doen maar niet doet.Veelzeggend dat u weltschmerz wegzet als complotzender.

therealbraindump | 11-03-19 | 07:52

Paul is weer goed bezig. Net gedeeld met mn 5000 twittervolgers (hoewel QFD Banned)

Duck Twacy | 10-03-19 | 22:16

@Red shirt | 10-03-19 | 22:06
Dan weet u ook wel dat de input die u van de N.O.S. en P.O. krijgt, nogal beperkt is om een genuanceerde mening te vormen.

Heiner | 10-03-19 | 22:12

B.d.s. Boycot de staatsomroep.

Sinterbikske | 10-03-19 | 22:09

@Sitting Targets | 10-03-19 | 21:55
Politiek gestuurd in die zin dat wiens brood men eet, diens taal men spreekt. Men rent niet achter de regering aan zoals TRT dat bij Erdogan doet, of de Noord Koreaanse omroep dat bij Kim Il Sung doet, maar het blijft toch allemaal heel onschuldig.

Heiner | 10-03-19 | 22:08

Ik kijk alleen maar als Dionne het journaal presenteert.
Uiteraard zonder geluid.
Het blijft een mooie vrouw toch?

Het Licht | 10-03-19 | 22:02 | 1

Helaas, ook die al bevuild.

WayneGretzky*99* | 10-03-19 | 22:06

NOS brengt deze zaken gewoon in het nieuws hoor.
nos.nl/artikel/691164-gruwelijke-misb... nos.nl/artikel/2220363-vluchtelingenc...
Het stukje over Sadiq Khan op NOS is heel summier en wordt niks gezegd over de sucssesvolle integratie van buitenlanders.
En zo kun je alles zelf fact checken.
Heb na deze 3 valse beschuldigingen al niet meer verder gekeken. De NOS zal vast tot een bepaald niveau biasd zijn maar de soep wordt niet zo heet gegeten.

urnu | 10-03-19 | 22:02 | 4

urnu | 10-03-19 | 22:02,

3 valse beschuldigingen?
Welnee.
De NOS berichtte vorig jaar over Venezuela zeg je, maar het probleem speelt al 20 jaar. Maar we hoorden daar weinig over omdat zowel Chavez als Maduro links zijn. Bij verkiezingsoverwinningen voor rechts in Brazilië en op de Filipijnen werd wel uitgebreid op de "gevaren" van die presidentskandidaten ingegaan.
Paul Nielsen heeft dus gewoon gelijk op dat punt. En op de andere punten; dat kun jij niet weten omdat je niet de moeite neemt jezelf te informeren. Sadiq Khan is een antisemiet die vindt dat terrorisme bij een multiculturele samenleving hoort. Ik geloof niet dat de NOS daarover heeft bericht, want dat klinkt toch iets minder succesvol qua integratie.

Dandruff | 10-03-19 | 23:11

Chavez en Maduro zijn ook uitermate vaak aan bod gekomen inclusief alle ellende in Venezuela. Maar je bril is zo gekleurd dat je uitsluitend nog je eigen stokpaardjes bereden wil zien geloof ik

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 02:08

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 02:08,

Link er maar naar toe. Maar nogmaals; dan wel iets van tenminste 10 jaar geleden. Anders mis je de point van het filmpje.

Dandruff | 11-03-19 | 02:35
▼ 1 antwoord verborgen

Goed filmpje, alleen zijn voorbeeld over Venezuela klopt niet. De NOS bericht juist zeer negatief over Maduro, gewoon omdat de NOS de officiële lijn van de elite volgt dat president Maduro moet vertrekken en Venezuela weer een vazalstaat van de USA moet worden, zodat Amerika weer mee kan profiteren van de Venezolaanse olie.

Wladimir 1928 | 10-03-19 | 21:58 | 5

@RandyBiel | 10-03-19 | 23:02:
Dat artikel vermeldt volledig onkritisch het volgende:
"Volgens de regering ligt de oorzaak bij de particuliere sector, die expres te weinig wc-papier en andere basisproducten maakt om het land te destabiliseren."
QED voor meneer Nielsen, lijkt me.

radiatorknopje | 10-03-19 | 23:28

Wat een onzin man. Maduro is een fokking disaster voor zijn volk. Ik weet je ziet Poetin daar graag zijn basis houden Vlad, met er zijn grenzen aan wegkijken hè...

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 02:09

@RandyBiel | 10-03-19 | 23:02: Dat is wel heftig als er stront aan de knikker is ja. Wel fijn dat toiletpapier destijds het grootste probleem was.

sjef-van-iekel | 11-03-19 | 07:31
▼ 2 antwoorden verborgen

NOS journaal, Noord-Koreaans nieuws 2.0. Manipulerende nieuws scheetjes, bedoeld voor de niet zelf nadenkende arme van geest (hallo beste_landgenoten en berbaar). Die rat van een Gelauff krijgt zijn orders rechtstreeks uit Den Haag en Brussel.

paulisimo | 10-03-19 | 21:57

@Beste_Landgenoten | 10-03-19 | 21:04
Heeft u het filmpje van Paul Nielsen bovenaan dit topic gezien? Zeer de moeite waard.

Heiner | 10-03-19 | 21:45 | 2

Uiteraard. Tendentieus, ongenuanceerd filmpje. Passend bij GS dus.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 01:46

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 01:46,

Maar inhoudelijk kun je er geen woord van weerleggen begrijp ik.
Goed punt, ben ik helemaal met je eens.
Dat gebeurt niet vaak; ik neem er een op onze gezondheid. Proost.

Dandruff | 11-03-19 | 02:00

Eerder vandaag afgezet bij de eerste 'honest', nu toch maar afgekeken. Zeer sterk verhaal, maar het zou toch beter overkomen bij het grotere publiek als hij niet zo'n belachelijk accent had. Het gaat om de inhoud, maar voor de schapen die je hoopt wakker te maken is de verpakking minstens zo belangrijk.

Verkneukelaar | 10-03-19 | 21:43 | 1

inderdaad, de boodschap is interessant maar de vertolking is belabberd.

theJ71 | 10-03-19 | 21:46

@Red shirt | 10-03-19 | 21:31
Als je je info alleen van de N.O.S. en de P.O. haalt en je baseert die "eigen mening" daarop, kan je dat niet echt een eigen mening meer noemen.

Heiner | 10-03-19 | 21:40 | 2

Mijn blik is wel wat ruimer dan dat.

Red shirt | 10-03-19 | 22:06

@Red shirt | 10-03-19 | 22:06: dat blijkt nergens uit.

hertogvanzottegem | 10-03-19 | 23:11

Voor het echte nieuws moet je natuurlijk op Niburu of Infowars zijn hè!

Romanov | 10-03-19 | 21:38 | 2

Niburu ga ik meteen checken , bedankt inforuis.

rattenvanger XL | 10-03-19 | 22:03

Goede vermomming, man… wel matig dat uw schrijfstijl niet overeenkomt met die van de Aristocratie. Ik zou beter mijn best doen, anders valt u wel heel erg snel door de trollen-mand.

Veluwse-Eikel | 10-03-19 | 23:14

Goed verhaal. Wat de linkse mainstream alleen niet snapt is dat ze een parodie van zichzelf worden. Een terrorist wordt op verjaardagen en op de stijgers spottend verwarde man genoemd. Je kunt de waarheid niet verstoppen.

metdedag | 10-03-19 | 21:37 | 1

Stijgers? Ome Jan begon na vier biertjes op feestjes ook steevast over buitenlanders te zeiken. Dat is al zo oud als de wereld. Nu is internet ome Jans uitlaatklep.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 02:12

Eigenlijk had Tarik Z gewoon gelijk.

VanBukkem | 10-03-19 | 21:36 | 1

Ja , wanneer komt ie vrij? Hij moet toch wel een klein beetje mats in zn TBS krijgen.

rattenvanger XL | 10-03-19 | 22:05

Heel erg goed dat iemand de stortvloed aan desinformatie door de NOS bijhoudt, ook goede voorbeelden er bij gehaald. De heer Nielsen moet wel gaan werken aan zijn presentatie; zo kun je het niet voor een groot publiek presenteren. Ik zou de gesproken bijdrage om te beginnen wat kernachtiger houden, en er wat minder sarcasme en persoonlijke opvattingen er in verwerken.

Waarom trouwens niet gewoon in het Nederlands, je Engels is niet van wetenschappelijk niveau en dat maakt het moeilijk voor mensen om het filmpje serieus te nemen. Bovendien is de materie vooral interessant voor Nederlanders en zal het voor een Engelsman of Duitser weinig stof op doen waaien.

Panos88 | 10-03-19 | 21:35

@Sitting_targets | 10-03-19 | 20:48
Die overheid is van voor tot achter politiek gestuurd, ook de zogenaamde Zelfstandige Bestuurs Organen. De P.O en de N.O.S net zo goed. Geeneens zozeer door directe inmenging, zoals wat de Turk Kuzu zou willen bij het op Moslims gerichte programma "De Nieuwe Maan" maar door het zwaaien met de geldbuidel. Er zijn een aantal programma's van de P.O. die zich bezig houden met onderzoeksjournalistiek: Reporter, Monitor, Zembla en op de radio Argos. Van Brandpunt weet ik niet of het nog bestaat, maar die hadden ook nog wel eens wat. Die programma's komen ook wel eens met zaken die "politiek moeilijk liggen" Wat zie je dus? Dat onderzoeksjournalistiek al jaren onder vuur ligt van de geldschieters, nl de regering. Je zou zeggen dat dat toch meer een taak voor de P.O. is dan "Boer zoekt vrouw" peperdure mensen als Paul de Leeuw of Van Nieuwkerk met zijn tafeldames en -heren.

Heiner | 10-03-19 | 21:34 | 1

Politiek gestuurd OK, maar benoemingen gaan nu nogal duister, niet democratisch. Koninkrijkjes die zichzelf verversen. De benoemingen voor functies in een organisatie vallen onder een commissie, die onder een ministerie en die onder de Tweede Kamer en die wordt gekozen door het volk. Door dat via via gaat de democratische controle grotendeels verloren. Ik heb niets tegen politiek gestuurd, als het maar wel democratisch gaat.

Rest In Privacy | 10-03-19 | 21:55

We mogen ons zeker verdiepen in de geschiedenis van de westerse opvatting over beschaving en voortgang der mensch-heid
Zoals net derde generatie rijke kinderen die geen idee hebben waar hun rijkdom vandaan komt, zo zijn we vergeten waar onze vrijheid en moderniteit op gebaseerd is.
Dikke kans dat dat is waar Pim Fortuyn iets mee wilde, waar de PVV het laat liggen en waar het FvD wel iets mee wil.

kloopindeslootjijook | 10-03-19 | 21:34

Eigenlijk zou je, en nee dat moet je niet doen, met een groep stevige mannen lees: een privé privateers/huurlingen naar Ziggo gaan en de zenders kapen en deze video broadcasten op alle zenders.
Pas dan bereik je de mensen die niet de internetwijsheid hebben om er op een andere manier kennis van te nemen.

Goed ik heb te veel jaren 90 actie films gekeken.

Johan_Voorhaar | 10-03-19 | 21:31

De NPO loog al ver voordat rechts plotseling verontwaardigd werd omdat de NPO niet extreem rechts genoeg bericht. Complotgekkies was een term die toen vaak door rechts werd gebezigd.

Balgesjaakt | 10-03-19 | 21:30

De enige reden om nos te kijken is vanwege Dionne’s tits & ass.

Injegezicht | 10-03-19 | 21:30 | 2

Welke tits & ass?

SterF... | 10-03-19 | 21:43

specsavers brengt je weer bij de tijd.

hertogvanzottegem | 10-03-19 | 23:14

Weer een Engelse kop boven een artikel van Nederlanders voor Nederlanders.
En waarom is de NOS de Nederlandse CNN? Waarom is CNN niet de Amerikaanse NOS?
Antwoord: omdat het weg-met-ons gevoel dieper zit dan men hier op GS zou willen toegeven. Ons nationale minderwaardigheidscomplex wordt breed gedeeld, al zijn de linksen ongetwijfeld kampioen weg-met-ons.

JvanDeventer | 10-03-19 | 21:28 | 2

Juist. Gewoon juist...
Krijg de (vul hier verschrikkelijke ziekte in) met dat opkijken tegen dat Amerikaanse gedoe. Ook zo'n punt waar de NOS in irriteert...

SterF... | 10-03-19 | 21:47

@SterF... | 10-03-19 | 21:47: De Amerikaanse kabelnieuwsnetwerken zijn ronduit propagandistische, framende DNC rotzooi. Foxnews is nog het meest feitelijk en op een bepaalde manier fatsoenlijk. Met fake news karaktermoorden zullen ze zich niet zo snel bezighouden,voor de rest is dat hoofdzaak. Ugly & Nasty.

hertogvanzottegem | 10-03-19 | 23:19

Ze doen het ook wel zelf hoor. Voorheen had je radio5, vol met achtergronden en extra informatie. Dat hebben ze weggestript en nu is de doelgroep 'de comfortzoekende en maatschappelijk teleurgestelde Nederlander'.
Want daar zou de gemiddelde Nederlander te dom voor zijn of zo.

kloopindeslootjijook | 10-03-19 | 21:27

Accent is een mix van van Gaal en Koeman en dat maakt het nogal kolderiek.

theJ71 | 10-03-19 | 21:26 | 4

Oh. En het verhaal zelf. Heb je daar ook naar geluisterd? Je doet een beetje zoals de NOS

metdedag | 10-03-19 | 21:38

@metdedag | 10-03-19 | 21:38: ik geef mijn mening over het accent. Als ik mij mening over het filmpje had willen geven had ik dat wel gedaan.
Het accent en de grammatica leiden nogal af.
Heb voor jouw info het filmpje helemaal afgekeken maar blijf het een spreekbeurt vinden van iemand uit de brugklas.

theJ71 | 10-03-19 | 21:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kijk nog steeds naar de NOS. Wel houd ik continu in gedachten dat ik maar de halve waarheid hoor. De andere helft, de echte waarheid, haal ik gewoon van GeenStijl. Niks aan de hand. Voor mij dan. Want ik lees GeenStijl. Zou iedereen moeten doen.

Nivelleermarionet | 10-03-19 | 21:24

Hulde meneer Nielsen. In één ruk uitgekeken. Honderd procent waar.

knutsel_ | 10-03-19 | 21:23 | 1

Ik ook. Helaas wel erg waar. Jammer van zn engols. Turt = drol en geen “derde” . Tink = een onbemand tank station en niet “denk”. Enz enz.

echtpaul | 10-03-19 | 22:56

Tuurlijk kijken we nog tv. Maar wel verrekte selectief.
Alles waar je dommer van wordt kun je beter voorbij zappen.

"en hoor ze nou eens slissen
in spelletjes en kwissen
een mens kan zich vergissen
maar dit is toch al te lullig
imbeciel en onbenullig"

kloopindeslootjijook | 10-03-19 | 21:21

Heel goed filmpje. Wat je al wist maar niet in detail.
Iets meer snelheid had gekund.
Maar toch goed.

oplichter | 10-03-19 | 21:20
-weggejorist-
osolemio | 10-03-19 | 21:16 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Hè, wie zit er nou weer in de bajes?

HogeNood | 10-03-19 | 21:14 | 1

Willem kan het niet zijn wat die is te blank.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-03-19 | 21:21

De reden dat de NOS nog steeds veel kijkers heeft komt door het gegeven dat ze de jongeren en studenten opnemen en bevragen tijdens demonstraties.
En de aandachtsgeile jongeren van linke dan wel extreem linkse kant weten zich verzekerd van hun Kardaschen momenten tijden het NOS nieuws.

Dus hoe je welwillend kijksnot voor je camera moet krijgen is door ze simpelweg een podium te geven op prime time,waarbij de NOS bepaald wie en welke mening wel of niet in beeld komt.... iemand nog peultjes??

Welles! Nietes! | 10-03-19 | 21:13
-weggejorist-
Ggroengras | 10-03-19 | 21:10 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Hoop dat dit filmpje nog verder verspreid gaat worden. Ook al is e.e.a. al lang bekend, het kan niet vaak genoeg onder de aandacht worden gebracht dat in Nederland de tv-kijkers worden geindoctrineerd en gemanipuleerd door de staatsomroep.

krelus | 10-03-19 | 21:09

NOS is al tientallen jaren een links deugfeestje. Mijn enige directe ervaring met de NOS was bij een ontwerpwedstrijd op de universiteit waarbij de NOS verslaggever het winnende team even 50% vrouw maakt en als teamleider, de leukste dame van de opleiding neerzet. Met mijn team waren we ook in de prijzen gevallen, de nummers 1,2, en 3 werden vast gelegd. Ik was redelijk van mijn stuk hoe NOS letterlijk de regie neemt. Intussen is het alweer 15 jaar geleden dat mijn ogen zijn geopend voor de droomwereld van de NOS. Nog steeds lees en hoor ik over NOS en hun eenzijdige verslaggeving. NOS moet nodig op de schop, begin met het eruit schoppen van het hele management en de redactie.

GPZ550 | 10-03-19 | 21:08

En dan ook nog met dien verschille, dat CNN een commerciële zender is. Wii mogen geheel zelf betalen voor onze portie MSM global-Elite propaganda!

kotelet | 10-03-19 | 21:08 | 1

Dat CNN vertrouw ik al helemaal niet. Er kijkt geen hond naar, en toch kan het blijkbaar uit om er reporters over de hele wereld en een gigantische redactie op na te houden inclusief de allerbeste studiofaciliteiten. Dat kan nooit van de reclameinkomsten alleen zijn. Het zou mij niks verbazen -ik weet het haast wel zeker- dat CNN ook nog andere sponsors heeft. Sponsors die liever niet op de voorgrond treden.
*checkt of er nog voldoende aluminiumfolie in huis is*

VanBukkem | 10-03-19 | 21:32

Iedere burger vrije toegang tot het ANP Nieuwsch
Stemt lijst H_K!

Rest In Privacy | 10-03-19 | 21:06

Paul heeft helemaal gelijk, maar hemeltjelief zich. Maarten van Rossum is hierbij vergeleken een vlotte spreker.
Het gaat om de inhoud, zullen we maar zeggen.
Straks draai ik m nogmaals, zonder beeld..... wat zal ik lekker in slaap vallen.

Ruimedenker | 10-03-19 | 21:06 | 4

Schilderen met Bob Ross lijkt dan wel een actiefilm.
Weltrusten alvast, Berbaar.

Ruimedenker | 10-03-19 | 21:19

@Berbaar | 10-03-19 | 21:15: lekker confrontatietje met de realiteit zo vlak voor het slapen gaan.

rattenvanger XL | 10-03-19 | 22:18
▼ 1 antwoord verborgen

26 minuten kijk ik niet eens porno, duurt te lang!

Super Vaagstra | 10-03-19 | 21:04 | 1

Een komertje? Of ben je gewoon druk?

Ruimedenker | 10-03-19 | 21:07

Scheiding der machten is tegenwoordig codetaal om je aan democratische controle te onttrekken: rechtspraak, wetenschap... en de NOS. Overheidstaken en overheidsfinanciering zonder democratisch toezicht. Koninkrijkjes van links activisme zijn er ontstaan, subsidieslurpers, volkshaat gefinancieerd met belastinggeld. De Tweede Kamer zou veel meer macht moeten krijgen over al die overheidsorganisaties. Weg met de scheiding der machten.

Het enige goede alternatief voor macht van de Tweede Kamer over alles, is om de besturen van overheidsorganisaties democratisch te kiezen. Verkiezingen voor de redactie van de NOS. Waarom ook niet? Zinniger dan de verkiezingen voor de waterschappen.

Rest In Privacy | 10-03-19 | 21:01

@Beste_Landgenoten | 10-03-19 | 20:49
Wat is er zo verkeerd aan om het hele verhaal te vertellen en niet de ongemakkelijke aspecten weg te laten? Laten we wel wezen. NOS geeft door hun manier van berichtgeving geeft zelf de aanleiding voor dit filmpje.

Heiner | 10-03-19 | 21:01 | 8

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 01:51,

Interessante stelling.
Corrigeer me als ik je verkeerd begrijp. Maar jij vindt dus dat seksueel geweld tegen tienduizend Britse meisjes minder erg is dan geweldloze kritiek op het besnijden van vrouwen. Dit omdat racistisch geweld tegen blanken niet-racistisch is, maar kritiek op de islam wel racisme want white supremacism; ook al is de criticus zwart.

Is dat echt wat je denkt en zo ja; leg uit?
Zo nee; kun je dan uitleggen wat voor andere redenen jij hebt om grootschalig raciaal en seksueel geweld waarbij zelfs een reeks doden viel te verzwijgen?
Stel dat neonazi's een week lang hetzelfde zouden hebben gedaan met moslimmeisjes, zou jij dan ook pleiten voor een totale nieuwsstop over neonazi's?
Heel gebalanceerd "om slecht nieus over neonazi's geen voorrang te geven"?
Ik geloof er geen hol van.

Dandruff | 11-03-19 | 02:13

Ik denk dat er geen nieuwsstop is over geweld van moslims tegen anderen. Integendeel. Het is zelfs bijna dagelijks bij de NOS in het nieuws. Ook besnijdenis. Ook Rotherham. Iedere scheet van elke jihadist komt aan bod. Maar het punt is, er gebeurt meer in de wereld dat van belang is. Dat mag ook belicht worden.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:14

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:14,

Je haalt nu dingen door elkaar. Er zijn dagelijks duizenden nieuwe voorbeelden van islamitisch geweld voorhanden, dus kan slechts een minimaal promilage daarvan behandeld worden. Natuurlijk haalt de islam dus dagelijks het nieuws.
Maar de verhoudingen kloppen niet; een berichtje over Rotherham, honderden berichtjes over #metoo; waar feitelijk nog niks bewezen is.
Een paar berichtjes over de nadelen van vrouwenverminking, maar honderden berichtjes die een tegenstander daarvan voor extreemrechts uitmaakten. Sowieso is het zogenaamde "extreemrechts" wekelijks op TV, hoewel er jaarlijks nauwelijks voorbeelden van extreemrechts geweld zijn.

Dat betekent botweg dat de verhoudingen niet kloppen.
En daar zijn dus heel veel voorbeelden van, zie het filmpje.

Dandruff | 11-03-19 | 10:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Filmpje gaat wel de mist in wanneer er wordt geclaimd dat de NOS nooit over Rotherham heeft bericht. Ook daarover staan meerdere artikelen op hun website en ik geloof voor geen seconde dat het niet ook in het Journaal is verteld.

Verder is de NOS overigens wel kut, maar wie kijkt er dan ook nog TV?

WahedPissebed | 10-03-19 | 21:01 | 9

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 01:52,

Een paar keer in 10 jaar tijd ja. Dat kon niet anders.
Precies zoals ze per jaar ook honderden keren aandacht hebben besteed aan een tiental onbewezen beschuldigingen van #metoo.
Het gaat om de balans.

Dandruff | 11-03-19 | 02:19

Me too is een wereldwijd fenomeen. Rotherham plaatselijk en bovendien ook al of nieuws. Daar kan je een paar keer iets over zeggen. Dan is het klaar. MeToo heeft invloed op veel meer, de manier waarop vrouwen misbruik aan de kaak stellen, waarop mannen reageren, kortom iets dat mondiaal van invloed is. NOS vindt dat interessanter. Ik begrijp wel waarom.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:18

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:18,

Toch ben ik niet met je eens dat een onbewezen tietengrap (90% van de #metoo beschuldigingen) kwalijker is dan grootschalige kinderprostitutienetwerken. Ook al trekt dat eerste internationaal meer aandacht vanwege het West Europese gedoogbeleid tegen kinderhandel door moslims. Want laten we niet vergeten dat de motivatie voor Rotherham en tientallen andere Britse steden ook etrug te vinden is bij grootschalig seksueel geweld in onder andere Duitsland, Zweden, Frankrijk en Finland. En hadden we hier ook niet een "zwembadjihad"?
Waarom werd Tropicana ook weer gesloten?

En terug naar Rotherham, er zaten heel wat staartjes aan het verhaal;
- in steeds meer steden speelde hetzelfde verhaal;
- diverse gevallen van moord werden bekend;
- zelfs als "prank"; een meisje levend verbranden, haha;
- steeds meer hoge ambtenaren die al decennia op de hoogte waren;
- agenten/hulpverleners die ontslagen werden wegens klokkenluiden;
- de enige Labour mp die maatregelen wilde, werd ontslagen;
- in opdracht van een collega die retweette "slachtoffers moeten hun muil houden";
- dat laatste leverde haar, uiteraard, promotie op.

En dat je dat allemaal niet weet bewijst wederom waarom de NOS niet deugt.

Dandruff | 11-03-19 | 10:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Zouden ze het zelf doorhebben?
Ik denk dat alleen Sascha de Boer het zag en zich daar niet meer mee kon associëren.

Pimp my Voortuin | 10-03-19 | 21:00 | 1

Ja dat zijn mensen met een geweten.

Sjonie01 | 10-03-19 | 21:12

Holy shit zeg.. Wat praat die gozer raar...

Twisted_Faith | 10-03-19 | 20:58 | 3

De Engelse th is hem niet gegeven.

Rest In Privacy | 10-03-19 | 21:02

Dat heet een spraakgebrek en het is divers om dan tóch dingen in te spreken. Schiet mij maar lek, maar dit is een puber-rebel uit een groenlinks nest? Niets nieuws in het filmpje. Best slechte voorbeelden. Schoolproject?

Shareholder II | 10-03-19 | 21:12

@Shareholder II | 10-03-19 | 21:12:
Voor een heleboel mensen in Nederland zou dit wel iets nieuws zijn. Helaas stemt de kudde over anderhalve week weer onwetend.

kortebroek | 10-03-19 | 21:33

Er is een gereformeerde inquisitie gaande. Vingerwapperende dominees van de VU en ander links tuig dat mij de les wil lezen over klimaat en inrichting van mijn leven.

John Hawkwood | 10-03-19 | 20:55

Hij heeft gelijk, maar dit wisten we natuurlijk al heel lang.
NOS snijdt de onderwerpen aan maar de fact checks zal jezelf moeten doen.

Datgingniegoed | 10-03-19 | 20:55

Als ik jullie logica begrijp mogen jullie zelfverklaarde "rechtse" (haha) figuren dit dus allemaal wel zeggen, politici van liberaal-populistische snit incluis, maar Küzu niet? Je mag roepen wat je wilt over de NOS en de linkse media en dat is kennelijk geen probleem voor WNL, maar als iemand van Turkse origine iets dergelijks zegt, hoe verwerpelijk dan ook, dan is het land te klein. Interessant. Zegt objectiviteit en gelijke kappen, gelijke monniken jullie iets?

Bigi Bana Boy | 10-03-19 | 20:53 | 18

@WayneGretzky*99* | 10-03-19 | 21:13: Ik zal bekennen dat ik mij zo af en toe ook stijf erger aan de NPO. Ik mag dan de pest aan populistisch-liberaal hebben, links ben ik bepaald niet en vooral aan dat gedram rond "ons" Marokkaans elftal heb ik mij echt kleurenblind geërgerd. Maar het gaat mij erom dat je niet Küzu dingen mag aanrekenen waar je Geert en Thierry mee weg laat komen.

Bigi Bana Boy | 10-03-19 | 21:26

@Bigi Bana Boy | 10-03-19 | 21:10: Wat is dan je punt? Want, de NOS is niet neutraal, maar bedrijft links activisme. En jij vindt dat dus ook niet acceptabel. Wat is er dan mis met eisen dat de NOS met dat activisme stopt?

Rest In Privacy | 10-03-19 | 21:35

@Bigi Bana Boy | 10-03-19 | 21:15: rechtbanken oordelen alleen in hun eigen belang of de dichtstbijzijnde belanghebbende. Heeft geen ruk meer met rechtspraak te maken.

WayneGretzky*99* | 10-03-19 | 21:42
▼ 15 antwoorden verborgen

Al lang geleden gestopt met het kijken naar het NPO journaal. Ik hou het bij de regionale zender. Nieuws uit de omgeving zonder enige vorm van beïnvloeding en zonder onderwerpen die de politici graag willen zien om hun beleid of multicul obsessies bij burgers door de strot te rammen ondersteund door cijfertjes die een "onafhankelijk" bureau op basis van wensen van de politiek te voorschijn tovert..

Ruikbaard | 10-03-19 | 20:53

20 jaar geleden al afgehaakt bij de NOS om de eenzijdige berichtgeving. RTL nieuws idem dito. We denken dat de Russen dom zijn en in de propaganda trappen, maar hier gebeurt het dus ook.

TouchSmart | 10-03-19 | 20:50 | 2

Ik heb altijd gedacht dat die Amerikanen een beetje simpel waren, want ze kijken daar naar Fox news, maar daar ben ik inmiddels terug gekomen. Als er een volkje is wat zichzelf een rad voor ogen laat draaien dan zijn het de Nederlanders wel.
Die Amerikanen hebben dan misschien Fox news; er kijkt geen hond naar. Net zo min als naar CNN. Die Amerikanen geloven de msm allang niet meer. Die zijn allang masaal overgestapt op de alternatieve nieuwsmedia te weten het internet. De Nederlanders daarentegen, de overgrote meerderheid daarvan stemt voor zijn dagelijkse nieuwsvoorziening nog altijd braaf af op het staatsjournaal bij de staatsomroep: het nieuws, verzorgd door uw overheid, van uw centen. Hoe naïef kun je zijn?
'Maar o o o wat zijn die Amerikanen toch stom. Kijk nou toch weer eens wat voor president ze gekozen hebben.
Gelukkig hebben wij Eelco Bosch van Rosenthal om het allemaal voor ons te duiden.'

VanBukkem | 10-03-19 | 21:16

@VanBukkem | 10-03-19 | 21:16:
Deze tegel staat zo vol van aannames, dat ik niet weet waar te beginnen... alleen al dat 'de amerikanen'... alsof dat een homogene groep is...
Haha... raap me op...

SterF... | 10-03-19 | 21:52

Waarom we al lang geen NOS meer kijken?
Omdat de Nationale Omroepen voor Staatspropaganda mij niet bereiken. Gewoon niet. Kunnen mensen YT-filmpjes over maken, of niet. Fuck propaganda, sowieso.

A.U.EnLeven | 10-03-19 | 20:50

Beginnen we hier nu ook al met die fake-news hetze? Niet de NOS per se de agenda van rechts Nederland gaan uitventen, die sowieso bekend staat als uitermate selectief in de onderwerpkeuze?
Of is dit gewoon een ideetje, overgewaaid uit de VS, of opgepikt van RT, om de gewone Europese media in een kwaad daglicht te stellen? Moet het dan maar altijd gaan over de overdreven opgeklopte paniek over moslims, of over de "dictatuur" van Brussel?

Begin lekker zelf een omroep jongens, plemp het helemaal vol met PVV promotie, laat Paul Cliteur iedere dag paniek zaaien in een talkshow, maak wat angstige reportages over gemene vluchtelingen die blonde meisjes aanranden en je hebt gegarandeerd een trouw kijkerspubliek. Succes verzekerd!

Beste_Landgenoten | 10-03-19 | 20:49 | 11

@WayneGretzky*99* | 10-03-19 | 21:03: Niet op de man spelen, makker. Waar het mij omgaat is dat populistisch rechts zich ook regelmatig over de publiek omroep uitlaat in termen die tamelijk ondemocratisch zijn. De politiek dient zich expliciet NIET met de journalistiek te bemoeien. We wonen hier niet in Cuba, Rusland, Hongarije of Turkije. Dat geldt voor Küzu net als het voor Geert en Thierry geldt.

Bigi Bana Boy | 10-03-19 | 21:19

@Bigi Bana Boy | 10-03-19 | 21:19: okidoki, komt ook omdat ik je vaak in 1 lijn zie met die mongool berber, mea culpa.

WayneGretzky*99* | 10-03-19 | 21:49

Berbaar en ik spelen al maanden onder één hoedje sinds we door Soros worden betaald. Maar mondje dicht hè.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 01:55
▼ 8 antwoorden verborgen

En dan vergeet hij die NOS voorleesmoeders. Allemaal dezelfde wassen beelden, met dezelfde tics, fronsjes, intonatie. In een jaar tijd is Amber Brantzen tot een kloon van de 3 keer zo oude Astrid Kersseboom gemaakt. Bij het RTL nieuws (ook niet perfect) staan in ieder geval mensen in plaats van voorleesrobots.

kalkikalki-frakfrak | 10-03-19 | 20:48

Onmiddellijk dit filmpje op de Facebook site van de NOS geplaatst.
Bij de zeer uitgebreide verslaglegging van de klimaatdemo in Amsterdam.
(Met heel veel anderen).
NOS verslaglegging over gele hesjes in Frankrijk afgelopen maanden?

Roadblock | 10-03-19 | 20:44

Waarom zou je het niet kijken? Ik hoor graag mijn vooroordelen bevestigd.
Hier trouwens een screenshot uit het 8 uur journaal van vanavond.
i.imgur.com/avZrD30.jpg

Brabeaulander | 10-03-19 | 20:43 | 1

En strak.

Keutels | 10-03-19 | 20:53
-weggejorist-
sociaal_econoom | 10-03-19 | 20:43 | 1

Goed gedaan jullie kunnen roepen wat je wil het is zo de NOS is een smerge linkse zender vol met leugens

Haat-links | 10-03-19 | 20:42 | 5

@Roadblock | 10-03-19 | 21:01:
Ja... ik geloof niet dat er in Nederland een 'staatsapparaat' bestaat die de redactie van de NOS beheerst. Ze hebben daar een politiek correcte, linkse inslag. Dat is alles...

SterF... | 10-03-19 | 21:11

@SterF... | 10-03-19 | 21:11:
Ik heb meegemaakt dat ze welbewuste leugens in items verwerkten.
En als ze er dan op gewezen werden, dan werd het in 'NOS herstel' vermeld. Maar het was natuurlijk wel uitgezonden.
Ik heb meegemaakt -en u ook, dat ze het item over het interview van Putin bewust afkapten, om een slechte indruk over hem achter te laten.
En zo zijn er tientallen voorbeelden van manipulatie.
Staatsapparaat? Nee, geloof ik ook niet.
Maar er zitten daar verantwoordelijken die donders goed weten wanneer ze een item uitzenden waar leugens inzitten.
Dat noem ik niet correct-of het nou politiek is of niet.

Roadblock | 10-03-19 | 21:32

@Roadblock | 10-03-19 | 21:32:
Ik denk dat ik begrijp wat u bedoelt. Of dat bewuste leugens zijn in voor uw rekening...
Maar goed, we zijn het erover eens dat het objectieve er wel af is bij de NOS...
(Overigens kunnen ze nog steeds best berichten over een vliegramp ofzo... niet alles is politiek gekleurd)

SterF... | 10-03-19 | 22:00
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan de hele tijd (die jetsers van) Dionne Stax in beeld als ordinaire afleidingsmanoeuvre...

VanBukkem | 10-03-19 | 20:40 | 2

(nom nom nom)

Ruikbaard | 10-03-19 | 20:44

Jounalist Karskens gaat een rechtszaak beginnen tegen de NOS. www.thekarskenstimes.com

Niet dat ik verwacht dat het tot een veroordeling leidt (en of zo'n veroordeling goed zou zijn vind ik twijfelachtig). Maar prima dat de linksheid van de NOS aan de kaak wordt gesteld.

Rest In Privacy | 10-03-19 | 20:39 | 12

Ja RB. dat heb ik! over de jacht op Frans van Anraat. Dat was mooi werk van hem. Maar later lijkt hij iets teveel gaan geloven in zijn eigen persoon, iets teveel in zijn eigen grandeur. Beetje de Frans Timmermans van de journalistiek.

Beste_Landgenoten | 10-03-19 | 21:09

@Berbaar | 10-03-19 | 20:43: een andersdenkende is bij berbaar een debieltje... kijk eens naar degene die jij op de wereld heb gezet en je snapt het woord debieltje.

Man.man.man | 10-03-19 | 22:56
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Berbaar | 10-03-19 | 20:39 | 1

Heeft een punt, maar het duurt wel heel erg lang, veel herhaling, geneuzel.

Karpiet | 10-03-19 | 20:37

Het Limburgs-Engels is zó niet om aan te horen dat ik na 5 minuten niet meer verder kón kijken. Helaas, want best een relevante productie. Maker doet zichzelf een plezier door voor een paar tientjes een student in te huren die het inspreken beter kan.

Franciscus1 | 10-03-19 | 20:37 | 2

U gaat voor vorm boven inhoud? Jammer.

Roadblock | 10-03-19 | 20:40

@Roadblock | 10-03-19 | 20:40: Ondertitels dan? Of beter, had er een tweet van gemaakt. Nu is het een beetje tinnef.

Shareholder II | 11-03-19 | 00:58

Ben er nu bijna 2 jaar geleden mee gestopt. Af en toe een verdwaalde zap, meestal per ongeluk, en zo snel mogelijk weer weg. Zelfs sport met NPO commentaar trek ik niet meer. Flikker maar op met die meuk.

JohnJames_001 | 10-03-19 | 20:36 | 2

Toen eind 2006 het analoge signaal uit de ether ging.

W_F | 10-03-19 | 20:57

D'r zit goei spul tussen. Maar nagenoeg onvindbaar en 95% voelt nogal als strontvervelende troep. Maar ja het is ook een afspiegeling van het volk, voor het volk. Jammer dat ze niet alles ook streaming aanbieden, zover ik weet. Puinhoop. Ik wil aantal dingen wel zien. Maar ik ga dr echt niet voor zitten. Zo vermoeiend die arrogantie erachter. Teer dan maar op. Verkoop je producties maar. Ooit is er vast iemand die een "netflix voor mensen met smaak" opricht, is mijn hoop. Dan kijk ik t dan wel.

Shareholder II | 11-03-19 | 01:17

Toen midden in de crisis de regeringspartijen wilde bezuinigen, was de politiek verslaggever van de NOS vooral geïnteresseerd of de partijen er samen uit gingen komen en wat Pechtold erover te zeggen had. De vraag of het handig is om pro-cyclisch te begroten werd niet gesteld.

Is dat selectieve verslaggeving? Jazeker. Is dat links of progressief? Nou nee... De NOS is vooral op handen van de regeringspartijen en gaat helemaal mee in de waan van de dag die de regeringspartijen spinnen.

Die filmpjesmakert is trouwens ook niet neutraal. Uit zijn selectie is duidelijk een rechtse voorkeur op te maken. Als je anderen de les gaat lezen, maak dan in iedergeval niet dezelfde fout die je anderen verwijt. Mafkees.

vrijstijler | 10-03-19 | 20:36 | 4

Arie Slob van de CU hakt ook geen knopen door mby de NPO. Laffe pluchezitters in dit fletse Pinokkio III kabinet. Ze hebben nog niet 1 probleem opgelost........

FrankOngerust | 10-03-19 | 23:40

@FrankOngerust | 10-03-19 | 23:40: Die dachten : demense waren tevreden over Pinokkio I want Pinokkio II. Dus laten we Pinokkio III en IV vooral op dezelfde voet doorzetten. Men dronk een glas. Men deed een plas. En alles bleef zoals het was.

Shareholder II | 11-03-19 | 01:25

@ vrijstijler
Ga jij je zwitsal maar weer ophalen.

Superkwatta | 11-03-19 | 01:29
▼ 1 antwoord verborgen

De reden dat de NPO kruipt voor de macht en alle journalistiek overboord is gewoon de afhankelijk van de staatsruif. Bang voor hun baantjes is het enige motief. Dat per instructie van Shula Rijxman de journalistieke opperhoer.

Holein1 | 10-03-19 | 20:35

Dit is nepnieuws. Heb ik gehoord van de NOS dus dat is de waarheid.

vincent uit groninge | 10-03-19 | 20:35

Wij, het publiek, zijn gewoon te lui, verveeld & ongeduldig voor kwalitatieve (onderzoeks) journalistiek. En dan krijg je oppervlakkige sensatie-berichtgeving. Ongefundeerd ook.
Voila, uw bestelling.

RozemarijnLucassen | 10-03-19 | 20:34 | 4

@Beste_Landgenoten | 10-03-19 | 20:51:
Zeker, en zoiets zou minimaal iedere avond aandacht verdienen (trouwens ook op lokaal niveau nogal nodig, zoals in Den Haag, vind ik).

RozemarijnLucassen | 10-03-19 | 21:00

U kunt ook zeggen, dat een groot deel van de journalistiek het makkelijker vindt om berichten over te nemen, dan met hun luie reet op onderzoek uit te gaan.

Roadblock | 11-03-19 | 11:21

@Roadblock | 11-03-19 | 11:21:
Dat ze dat doen zie ik ook, maar of het door luiheid of gebrek aan inkomsten, en dus tijd, komt weet ik niet.

RozemarijnLucassen | 11-03-19 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ja de NOS is gekleurd. Net als veel "rechtse" sites op internet.

Rest In Privacy | 10-03-19 | 20:34 | 11

www.geenstijl.nl/5146655/waarom-we-al...
Afgelopen dinsdag, op weg naar huis, Dit Is De Dag op Radio1. Die van den Brink waardeer ik steeds meer. Dit keer een onderwerp over een fictief model (virtual reality) met twee *kuch* feministes als gast. De feministes waren blij dat het model niet te "aantrekkelijk" was ontworpen en dat ze 'exotische' invloeden had in haar uiterlijk. Dat het geen zwarte vrouw is geworden was dan wel weer een gemiste kans. De samengeklonterde bytes had ook eigen sociale media kanalen om haar menselijker te maken. En Tijs maar stoïcijns vragen blijven stellen.

Mijn eerste reactie was; uitzetten die radio. Niet gedaan en uiteindelijk moeten bulderlachen over zoveel met ernst gemeende domheid met quasiwetenschappelijk suikerlaagje. Circus Absurdum. Arme Tijs.

Rest In Privacy | 10-03-19 | 21:26

@Hollende_Kleurling | 10-03-19 | 21:26:
Ik heb steeds vaker dat ik mijzelf afvraag of ik naar een sketch kijk/luister of naar de werkelijkheid.
Tijs.. stelt wel vaak oprechte vragen met zijn grote hondenogen, wat zal die 's nachts in zijn slaap allemaal wel niet moeten verwerken.
Uw laatste zin ga ik gebruiken om de aankomende vergadering op werk mee aan te duiden:)

letopuwzaak | 10-03-19 | 23:30

Het beste is om de NOS op te doeken en de propagandamakers die er “werken” op straat te schoppen. Allemaal. En laat het belastinggeld maar bij de mensen die er echt voor gewerkt hebben.

Superkwatta | 11-03-19 | 01:27
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik denk wel n's dat het goed zou zijn wat meer nederlands gesproken video's, met inhoud als hierboven, tegen te komen.
Crouwdfunden voor vertalers en insprekers.

bodemloos | 10-03-19 | 20:34 | 3

Je bedoelt openbaar fondswerven?

Beste_Landgenoten | 10-03-19 | 20:53

@Red shirt | 10-03-19 | 21:49:
Waarschijnlijk kun je niet bedenken dat er een deel van de bevolking is die TV kijkt omdat ze het engels niet goed genoeg verstaan.

bodemloos | 10-03-19 | 23:14

Heel vroeger gaf de NOS nog al zwaar af op de propaganda van de staatsomroep van Rusland. Ik vertrouw RT meer dan de NOS. De NOS is duizendmaal erger dan welke communistische regiem dan ook. Gelukkig is er internet. En hopelijk is dat de doodsteek van de publieke omroep en de NOS. Opzouten, linkse engnekken.

Wim Venijn | 10-03-19 | 20:34 | 6

@Beste_Landgenoten | 10-03-19 | 20:56:

Maar de NOS word direct door Den Haag betaald en bestuurd qua inhoud en stellingname. Dus wat is het verschil precies Beste Landgenoten?

naraga | 10-03-19 | 21:38

De NOS is ideologisch misvormd.
RT is betrouwbaarder dan de NOS.
De NOS is biased biased biased.

Superkwatta | 11-03-19 | 01:25

Naraga dat is niet waar. De NOS wordt uit publieke middelen betaald maar NIET gestuurd door de politiek. Als je dat echt denkt, en dat RT equivalent is, dan is mijn conclusie dat je er niks van begrijpt. Of nooit de moeite hebt genomen het eens goed te checken.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Kijkers van het Journaal gaan langzaam maar zeker teruglopen. Denk dat het merendeel van mensen van onder de 40 niet eens meer kijkt en alle informatie van het internet haalt. Het probleem lost zich dus vanzelf op. Het duurt alleen even.

Keutels | 10-03-19 | 20:33 | 1

Ongeveer 10% van de bevolking kijkt naar het 8 uur journaal. Nu zijn die kijkcijfers wel om adverteerders aan te trekken dus die zijn zeker niet naar beneden afgerond.

W_F | 10-03-19 | 21:02

Paul Nielsen heeft 100% gelijk.
Advies aan Paul: vraag iemand met een prettige stem om de filmpjes in te spreken.

Fijnstoffer | 10-03-19 | 20:33 | 2

Hetzelfde zat ik te denken. Vertaal deze tekst naar het Nederlands, vervang het woord 'biased' af en toe door een synoniem en laat Jensen het in zijn volgende podcast voorlezen. Dan maak je een statement.

keestelpro | 10-03-19 | 20:47

Dat is heel erg goed advies. Ik ben het hier volmondig mee eens.
Als je correcte Engelse uitspraak niet je sterkste kant is, laat dat een ander doen.

Flappie2006 | 10-03-19 | 21:10

Ik heb gewoon niet gekeken! Ha, dat is pas leuk.

GKJP | 10-03-19 | 20:33

Geen nasi vanavond. Wel baba-anoesch en ik geef toe dat dat ook buitenlands vreten is. We lijken Frans T. wel, daar gaat heus vanalles naar binnen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-03-19 | 20:32

Is Paul chronisch verkouden?

Nohara | 10-03-19 | 20:31 | 1

Daffy Duck valt in het niet bij deze stem. Wat een geslis en gelispel.

keestelpro | 10-03-19 | 20:32

Twintig jaar geleden in 1999 is Willem Duys van de AVRO helemaal gestopt... ook met zijn muziek-mozaïek--> sindsdien is het een stuk slechter geworden.

sociaal_econoom | 10-03-19 | 20:30

Eens was de tv mijn vriend, hij prak hel lang op een leuke manier tot mij, maar naarmate de tijd vorderde begon hij helaas steeds meer lege en onzinnige zaken te verkondigen.
Op het moment ga ik al meerd dan 5 jaar niet meer met hem om, de vriendschap is helemaal over.
Soms moet je dt soort van vrienden gewoon uit je leven wegdoen, omdat ze je omlaag trekken.

Wibowob | 10-03-19 | 20:29 | 1

Vroeger keek ik ook NPO. Elke dag janken.
Toen kwam er opeens Dumpert. Elke dag lachen.
Geloof nooit de NPO: alles wordt beter.

keestelpro | 10-03-19 | 20:31

Graag ook effe in het Nederlands, voor mijn pa.

VanBukkem | 10-03-19 | 20:25 | 1

Dit is toch Nederlands? Met een raar Engels accentje dat wel.

keestelpro | 10-03-19 | 20:28

Weer een instituut dat systematisch om zeep is geholpen. Vroeger, voor het internet en de commerciëlen, zaten wij als gezin even voor achten klaar voor het NOS-journaal. Als het intro-muziekje klonk wist je als kind dat je stil moest zijn, omdat je ouders blijkbaar veel belang hechtten aan hetgeen dat volgde. Nu zet ik mij schrap voor stemmingmakerij en tendentieuze berichten.

MickeyGouda | 10-03-19 | 20:23 | 9

Omdat er vroeger, zeker voor internet, niet veel mogelijkheid tot nuttigen van anders nieuws was wist je niet beter. Maar ook toen al was de NOS drammerig links, maar dat wist je niet. Dat, nu er wel anders nieuws is, nog hele bevolkingsgroepen de NOS voor de grote waarheid aanzien is droevig.

Wekkertje | 10-03-19 | 21:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Vroeger was de VARA ordinair links, de VPRO links excentriek en de KRO en NCRV waren links vanwege de bijbel.
De TROS en de AVRO waren rechts... daar is MAX nu bij gekomen.

Maar doordat de NOS nu ook links is geworden - zijn ze niet meer neutraal en spelen Rob Jetten en Jesse Klaver een thuiswedstrijd.

sociaal_econoom | 10-03-19 | 20:22 | 8

@Beste_Landgenoten | 10-03-19 | 20:59:
Nee hoor, de NOS is extreem-links. Apologeten van de islam, klimaathysterisch en pro-VierdeRijk. Maar dat ben jij ook, dus je hebt het niet meer door. Gossie toch.

Superkwatta | 11-03-19 | 01:21

Kwatta mij lijkt dat in jouw bubbel alles wat links van je rechterduim zit ultralinks is.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:27

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:27:
Nou benoem je in 1 tegel al twee gesprekspartners als ultra rechts.
En waar zou jij, en in welke bubbel dan zitten Beste_D66_Landgenoten?
En nog belangrijker, waar zou jouw rechterduim zitten?

Roadblock | 11-03-19 | 11:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Dit youtube filmpje is best wel anti-NOS biased.
A very one-sided biased story. This is very biased too.
A biased news story is never a honest story.
Shame, shame, biased, biased, biased, biased, biased, biased!

keestelpro | 10-03-19 | 20:21 | 4

@miko | 10-03-19 | 21:13: LOL! Ja, papa Merkel ging/moest(?) naar de DDR om te evangeliseren; echt niet in eerste instantie omdat hij het socialisme zo geweldig vond.

Aristotalloss | 10-03-19 | 21:54

... kan bericht niet verwijderen, dus dan maar zo opgelost.

Kukooo1 | 10-03-19 | 22:38
▼ 1 antwoord verborgen

Hier gaan dus onze belastingcenten naar toe.

Mr.Crowley | 10-03-19 | 20:19

Nog altijd het programma met een van de meeste kijkers (helaas).

Earl_of_Doncaster | 10-03-19 | 20:19 | 3

Vergeet de strakke truitjes niet. Bij darts en F1 mag het niet meer want vrouwonvriedelijk, al kiezen die meiden er zelf voor, maar voor het verspreiden van propaganda van deugers mag het dan weer wel. Biased dus.

Kukooo1 | 10-03-19 | 22:35

Bij gebrek aan beter inderdaad.

marian2???? | 11-03-19 | 04:36

Het beste nieuws komt toch van Fox en RT denk ik, veel objectiever. Boycot de leuegens van de NOS, zelf het weer klopte niet!

StoutePolderjongen | 10-03-19 | 20:19 | 7

@Beste_Landgenoten | 10-03-19 | 21:01: Wil wedden dat je als argument gaat aandragen iets met Poetin. Toch? Want waarom is RT geen goede bron. De NOS is ook een bron, RT is een bron, ZDF is een bron, Twitter levert goede bronnen, Feestboek zelfs soms ook. EN RT dus ook. En alles bij elkaar opgeteld kom je dan ergens bij een mogelijke waarheid of echte feiten uit. Beetje dom dat jij je op een beperkt aantal bronnen richt. Dan houd jij jezelf dom. Lekker in je eigen bubbel blijven is wel lekker makkelijk en veilig.

steen_des_aanstoots | 10-03-19 | 21:06

RT heeft niet eens als doelstelling om objectief nieuws te brengen. Zij stellen dat ze de Russische visie op het nieuws willen promoten waarbij het Kremlin er rond voor uitkomt dat de inhoud wordt gestuurd. RT is ook door enkele medewerkers van die zender zelf gekenmerkt als middel in de strijd voor de Russische staat.
Dat vergelijken met de NOS is niet terecht. Ik begrijp die fascinatie met RT dan ook niet. En de gedachte dat Poetin een toffe gast is die jouw visie op, pak hem beet, de EU ondersteunt. Rusland heeft heel andere motieven. Poetin snapt juist wel dat de EU een sterke alliantie is. Hij speelt die graag uit elkaar. Met behulp van RT, door exact altijd de controverse uit te vergroten binnen de EU. Brexit is geweldig, de gele hesjes ook. Alles wat duidt op controverse wordt door RT aangedikt en overbelicht. Alsof RT wil zeggen, dit is wat je krijgt met democratie zonder één sterke leider: chaos.

Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:36

@Beste_Landgenoten | 11-03-19 | 08:36:
Mja, maar als ik moet kiezen tussen totaal geen verslaggeving en geen beeldmateriaal, omdat de NOS doodgewoon sommige gebeurtenissen doodzwijgt, dan kijk ik toch naar RT, omdat die wel beeldmateriaal uitzenden.
En alleen adepten van Orwellogren zullen beweren, dat je dan door russische propaganda besmet wordt.
Wat Orwellogren beweert komt er op neer dat zij wel zal uitmaken wat je mag zien en wat fakenews is.
Zoiets doe jij nu ook: RT bad- NOS good.

Roadblock | 11-03-19 | 11:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Hij lispelt erger dan Kees Kwakman.

keestelpro | 10-03-19 | 20:13

Men kijkt allang niet meer, daarom strakke truitjes

Is dit nog nieuws? | 10-03-19 | 20:13 | 1

Is wel zo

Kukooo1 | 10-03-19 | 22:29

Wat is is dit voor antieke onzin? Niemand -en zeker geen reaguurder- haalt anno 2019 zijn informatie nog van één bron omdat geen enkele bron nog echt objectief is.

Hoen | 10-03-19 | 20:13 | 4

@Red shirt | 10-03-19 | 20:32:
CNN kijk je voor het fakenews. Om een keer goed te lachen.

Superkwatta | 11-03-19 | 01:19

@Red shirt | 10-03-19 | 20:32:
Hee, u heeft de volgorde verkeerd.

Roadblock | 11-03-19 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Net 3 seconden NOS journaal gezien. Een of andere kutpuber uit het gooi die tijdens de klimaat mars verkondigt -met zijn bekakte rollende "RRR"- laterrrr niet met mondkapjes op te willen leven.
Dat is dus het niveau van het klimaatdebat in Nederland op de NPO. Het verschil tussen opwarming en vervuiling niet kennen, maar wel je mening op TV mogen spuwen, als ter zake doende.
Een eerlijk wetenschappelijk debat is niet mogelijk. Zelf een tegengeluid wordt zelden of nooit getoond.
Ondertussen op NPO 3 het reisprogramma 3 op Reis, in een ver warm oord.

Dick Luyenlomp | 10-03-19 | 20:12 | 3

Ondertussen op NPO 3 het reisprogramma 3 op Reis, in een ver warm oord.

Dick Luyenlomp | 10-03-19 | 20:12 | reageer

Van die hypocrisie word ik dus echt kotsziek. Alle deugers staan vooraan om te drammen en dan stappen ze vliegtuigen in en gaan ze terug naar hun witte scholen, buurten, verenigingen.. en consumeren alles wat ze maar kunnen. Alles kaalvreten en dan naar anderen wijzen dat zij alles kaalvreten.

Ton8695 | 10-03-19 | 20:22

@Ton8695 | 10-03-19 | 20:22: roos vonk - de vrouwelijke Stapel - vond dat de reizen van Floortje Dessing maakten dat je zelf niet meer hoeft te reizen. Alsof Floortje Dessing geen reclame maakt om naar South Georga te gaan....

Glasgow Argus | 10-03-19 | 20:30

Inderdaad - bewuste stompzinnigheid en hypocrisie all over.

2tribes | 10-03-19 | 20:38

NOS komt met nieuw nieuws :"water is nat!"

razwanzel | 10-03-19 | 20:11 | 2

Wat ongenuanceerd. Water (H2O) heeft vele verschijningsvormen.
Gasvormig, gecondenseerd, vloeibaar en in vaste vorm.
Probeer niet zelf een opinie te vormen maar stem af op onze TV kanalen NPO1, NPO2, NPO3 of onze radiozenders Radio 1 t/m 5 voor echte waarheidsbevinding door een van onze 700 opiniemakers.
Liefs, de NOS x

keestelpro | 10-03-19 | 20:43

@keestelpro | 10-03-19 | 20:43:
In al deze vormen is het een goede geleider en convector en daamee 'nat', nat is feitelijk (samengevat) enkel het lokale gevoel van hitteverlies.

minderweter | 11-03-19 | 19:49

Wie is Paul Nielsen in godsnaam?

Superior Bastard | 10-03-19 | 20:10 | 4

@Superior Bastard | 10-03-19 | 20:11:
Hij klinkt dronken
maar misschien hoort dat erbij

Tobi | 10-03-19 | 20:40

Niet te volgen. Hoe handig om in te spreken als je onverstaanbaar bent.

Shareholder II | 10-03-19 | 20:53

@Shareholder II | 10-03-19 | 20:53:
Prima te verstaan. Misschien het volume wat omhoog schroeven of er niet zo doorheen kwetteren.

Superkwatta | 11-03-19 | 01:18
▼ 1 antwoord verborgen

Zeer storend filmpje met elke 2 seconden het woordje biased. Voorbeelden over het algemeen wel treffend, al vind ik dat een Arnold Karskens het veel beter en feitelijker brengt.

Hark_van_Rommel | 10-03-19 | 20:09 | 2

Biased biased biased. Mijnheer Paul Nielsen is zelf ook een beetje biased zo te horen. Wat een zeikerd.

Superior Bastard | 10-03-19 | 20:11

Hij heeft gelijk.
De NOS is biased. Biased. Biased. Totally rotten.

Superkwatta | 11-03-19 | 01:17

Ik heb het net ook meteen afgezet, na het voetbal. Openen met die klimaatsoldaten... alsof er verder niks op de wereld gebeurd is dan een stel idioten die in de regen achter elkaar van Dam naar Museumplein wandelen. Met een slogan op een bordje. Doe toch godverdomme even normaal.

Stormageddon | 10-03-19 | 20:08

Als je nou eerst eens die sinaasappel uit je mond haalt voordat je de tekst inspreekt dan hoef ik de video niet na anderhalve minuut af te zetten. Man man man.

Binnenbaan | 10-03-19 | 20:08 | 2

Inderdaad . Ik had er graag ondertitels bij dan kan het geluid zachter.
Opnieuw inspreken dat ding.

Wekkertje | 10-03-19 | 20:46

Het was prima te doen. Inhoud meneer, niet de vorm.

Mammeloe | 11-03-19 | 10:16

Geen subsidie meer voor NOS en NPO. Klaar.

The2Amendment | 10-03-19 | 20:05

CNN is in ieder geval nog een commerciële zender. Wij zitten te kijken met een staatsomroep die ons fakenews voorschotelt. De NOS heeft zo de afgelopen decennia de mindset van het Nederland kunnen bepalen en nu zitten we met een klimaatpsychose en een land vol verwarde idioten.

keestelpro | 10-03-19 | 20:02 | 5

RTL4 is ook een commerciële zender en die probeert het NOS 'journaal' met dubbele snelheid links in te halen. Liefst elke zending afsluiten met het zoveelste tenenkrommende anti-Trump itempje.

Wekkertje | 10-03-19 | 20:45

En waar we vooral mee zitten is mensen bij die al tijdenlang hun hele wereldbeeld bepaald is door de NOS liefst nog in combinatie met de Volkskrant. Als je met ze in discussie gaat weet je meteen wat er de vorige avond op het NOS 'journaal' was want zelf informatie vergaren, argumenteren en nadenken hebben ze nooit geleerd. Het grappige is dat ze berichten in andere media die hen niet welgevallig zijn als 'gekleurd' bestempelen.

Wekkertje | 10-03-19 | 20:53

Grappig hoe dat Trump jargon beklijft.

Beste_Landgenoten | 10-03-19 | 21:02
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl