Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Evangelische homoseksuelen depressief door bejegening kerk"

supergay deze lui

Nieuwsschok du Jour. "Evangelische kerken reageren afkeurend op homoseksualiteit."

Nou ja zeg. Blijkt toch zomaar dat geloofsmensen het niet zo hebben op homoseksuelen, omdat uit teksten (superwaargebeurde verhalen over een bruut opperwezen in de wolken) van een miljoenmiljard jaar geleden blijkt dat het liefhebben van een persoon van hetzelfde geslacht dirty is. Maar gelukkig zeg, de omgang van de kerk met homoseksualiteit is 'dynamisch en veranderlijk' en dus kan Niels met zijn vriend Mark weer lekker bidden in de bankjes. Wat is het toch geweldig dat er een dynamische kerk is, wat moeten homoseksuelen toch zonder de kerk. Als dat ene andere geloof waarbij ze homo's van het gebouw kukelen onder invloed van 'de rest van de maatschappij' nou ook eens heeeeeel voorzichtig gaat beginnen met een vleugje dynamiek en een scheutje verandering, hebben we over een paar eeuw misschien wel vrijheid van seksuele oriëntatie voor iedereen. Al is dat vast wensdenken want racisme.

Social

Reaguursels

Inloggen

Een hoop ellende zou de wereld uit zijn zodra mensen zich niet bemoeien met het seksleven van anderen. Wel moet gegarandeerd zijn dan men in het seksleven elkaar in zijn waarde laat. Dus geen seksuele uitbuiting toelaten, anders wel ingrijpen.

ljcoster | 04-07-18 | 08:04 | 1

Het zal misschien geen populaire mening zijn, maar ik denk dat van oudsher het 'bemoeien met elkaars seksleven' wel degelijk zin had. De redenen die je noemt zijn wel waar, maar alleen in de hedendaagse maatschappij. In vroegere maatschappijen was m.i. het indammen van seksuele uitspattingen een middel om ziektes te voorkomen, nakomelingen de beste kansen te geven om op te groeien en de sociale structuur van een samenleving in stand te houden om de boel een beetje bij elkaar te houden. Kijk maar naar andere sociale groepen in de natuur en de manier waarop de voortplanting wordt geregeld: monogamie, polygamie etc zijn de opties maar niet dat 'iedereen het met iedereen mag doen' (even gechargeerd). En de hoofdreden is altijd om de beste situatie te creëren voor nakomelingen en het voortbestaan van de soort te garanderen. De afwijkingen van die normen dienen dus ook in het geheim te gebeuren, want er staat wel degelijk een soort van sociale straf op, het is niet voor niks een taboe. Tegenwoordig waar we allerlei manieren hebben om de ziektes te genezen en het voortbestaan van de soort niet meer een noodzakelijk gegeven is (gezien de overbevolking op diverse plaatsen op aarde) is dat wel veranderd, maar dat zijn dus omstandigheden die nog niet zo lang bestaan.

Braboblanke | 04-07-18 | 10:38

Wat een huilie huilie artikel weer. Als we dan toch zo voor de vrijheid van meningen zijn dan mag ik dus van mening zijn dat het wellustig steken van een penis in het anusgat van een ander mannetje tegennatuurlijk is. En jij mag dat op jouw beurt een bekrompen mening vinden. En gooi het niet altijd op religie. In de voormalige communistische landen werden homoseksuelen recentelijk nog vervolgd zelfs in kampen opgesloten omdat het een Westerse bourgeoisie ziekte was. Zelfs de SP hing deze gedachte nog aan tot in de jaren tachtig. Wij doen net alsof wij hier in nederland het grote monopolie bezitten op correct denken en wij de correcte levenswijze hebben terwijl we een land zijn geworden zijn dat bezig is in een diep zwart crimineel corrupt gat weg te zakken.

matrixbluepill | 03-07-18 | 23:46

Als God zou bestaan had ie je geen heaumeau gegeven.

knutsel_ | 03-07-18 | 23:44

Ondervind je bij je godsdienstbeleving problemen bij evangelische gemeenten? Nou, meld je dan aan bij de moslims.

oliebolletje123 | 03-07-18 | 21:31
-weggejorist-
tata1981 | 03-07-18 | 19:50 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De meeste christenen (fundamentalistisch of niet) zijn achterlijk. Accepteer nou eens dat de schepping hier en daar de zaken even anders aan elkaar breidt. Ik haat godsdienst omdat de achterlijken in het verleden willen leven en wel even zullen bepalen hoe de mens anno nu volgens hun regels zou moeten leven. Fascisme kent meerdere vormen: socialistisch fascisme (communisme), westers religieus fascisme (christofascisme), Arabisch religieus fascisme (islamofascisme). Het gaat in alle gevallen om de onderwerping van het individu. Zo is er ook het EU-fascisme.

pushpins | 03-07-18 | 19:00 | 3

breit uiteraard!

pushpins | 03-07-18 | 19:01

Kijk, dat is nou een toppunt van een achterlijke houding

Worf100 | 03-07-18 | 20:10

je noemt allerlei vormen van satanisme ,had allerlei argumenten om de regels om te buigen of niet te volgen.

pedro300 | 04-07-18 | 09:28

Wat een gezeur, dan word je toch gewoon lid van een geloofs clubje waar je wel welkom bent. En inderdaad de grote godsdienst van de vrede valt bij de keuze meteen af.

Mijn klomp breekt | 03-07-18 | 18:43

"Evangelische kerken reageren afkeurend op homoseksualiteit."

Ja, nou, en? Dat is toch al decennia, eeuwen zo? Het verschil tussen de islam en het christendom is dat het geloof van de vrede homo's van hoge gebouwen wil gooien, en de christenen homo's willen "genezen".

Ondanks het feit dat je het christendom dus wat "barmhartiger" zou kunnen noemen (maar dat dus alleen in vergelijking met de islam), zou ik homo's met klem willen aanraden religies te mijden. Jullie vallen nou eenmaal op hetzelfde geslacht en daar is niets mis mee, en dat is niet te "genezen". Lees wel een paar boeken van Richard Dawkins, Christopher Hitchens, Sam Harris, en Daniel Dennett. Want van "bijgeloof" zijn mensen wel degelijk te genezen.

Dr_Johnson | 03-07-18 | 17:44 | 5

Homo zijn is geen ziekte ofzo, het is een lust waar in de Bijbel wordt gewaarschuwd, als Atheïsten graag op mannen vallen is dat hun hun zaak, maar sterker nog de atheïsten hebben totaal geen Bijbelkennis wat Heere Jezus heeft gezegd en vele Kerken houden zich er niet aan.

(Mattheus 7: 1-5).
Je kunt anderen niet oordelen, omdat je niet in hun hart kunt kijken.

Worf100 | 03-07-18 | 20:19

"als Atheïsten graag op mannen vallen"

Wat een baarlijke nonsens, Worf. Ja, er zijn onder atheïsten homo's, maar evenzogoed hetero's, net als onder die verschillende bijgeloofsrichtingen van jou. En wie zegt dat atheïsten geen bijbelkennis hebben? Veel atheïsten hebben wel degelijk in die bijbel van jou gelezen, hoor, alleen denken ze dat wat daarin allemaal geclaimd wordt, grote onzin is.

Verder, als je werkelijk iets over de Heere Jezus te weten wilt komen, kun je beter een boek als "Jezus en de Vijfde Evangelist" van Fik Meijer lezen dan die bijbel.

Dr_Johnson | 03-07-18 | 21:42

Tuurlijk niet, als je over Jezus wilt weten lees je het NT, DAT is de primaire bron.

Als je voetbal wedstrijden wilt volgen ga je ook niet alleen de analyses bekijken.

tata1981 | 04-07-18 | 01:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat voor een nicht zeikt om clubjes die je er niet bij willen hebben? Waar zijn al die gay "pride" parades goed voor geweest? Wens ze de tyfus, zoek een andere kerk of begin je eigen. Of vraag Tofik naar welke moskee hij gaat.

Trekbeest | 03-07-18 | 17:40

Als een Imam dit had gezegd werd het verdedigd met vrijheid van geloof.

rhov-ion | 03-07-18 | 17:32 | 1

Natuurlijk, want Humanisten durven alleen Christenen te beledigen en te bespotten en bij Moslims hebben ze de ballen niet voor hihihihi

Worf100 | 03-07-18 | 20:16

Het maakt niet uit of je in God of in de Duivel gelooft, als je maar gelooft, vind ik.

Mr_Natural | 03-07-18 | 17:20 | 5

Patje2011 | 03-07-18 | 17:23
Ha dan komen wij ons niet tegen! en de wally wally indianen in het diepe regenwoud zul je ook niet ontmoeten.

Cobalt bomb | 03-07-18 | 18:26

Laat ik nu altijd geloven dat het vlees beter is dan de botten.

Mijn klomp breekt | 03-07-18 | 18:45

Ik denk dat er niets is maar dat wil ik niet geloven.

Rest In Privacy | 03-07-18 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Pas nog bij een kerkelijke inzegening van een huwelijk van twee vrouwen geweest. De ene kerk is de andere niet.

JTKDM | 03-07-18 | 17:11

Religekkies, Nederland zit er nog vol van! Kobus, had altijd grote moeite met zijn "reformatorische opvoeding". Defacto heeft de man met de baard in de wolk,(liefhebber van bizar geweld, O.T.) en vooruitziende, de duivel geschapen.
Daarnaast heeft hij (want 't is een geest met mannelijke trekken) goed gevonden dat allerhand kwalijke bacteriën en virussen( AIDS) op de tekentafel werden ontworpen. Dominee zou zeggen: wonderlijk he?
Lieve mensen denk toch eens na! De natuur is aan een kant prachtig en aan de andere kant verschrikkelijk!

mevr.Kribo | 03-07-18 | 17:06 | 1

Reformistische opvoeding heeft niets met de Bijbelse leer te maken.
Ik zal u even uit je dromen helpen, God is geen Mens en heeft geen baard en zit ook niet op een wolk, dat is in u sprookje wel zo, zo fijn als u sprookje niet met ons geloof willen verwarren.

Geweld in de OT als je goed de oude testament leest, dan leest je ook veel oorlog verslagen in, verslagen zijn rapporten die zijn opgenomen door ooggetuigen, en vele zijn ook in de oude testament opgenomen.

Vervolgens is Satan nooit een duivel geweest, was eerst een hoge Engel van Heere God geweest, maar helaas wilde hij hoger zijn dan Heere God .

Ezechiël 28:17 "Uw hart is trots geworden om uw schoonheid, en u hebt uw wijsheid verdorven vanwege uw glans. Dus ik gooide je naar de aarde; Ik heb een spektakel van je gemaakt voor de koningen. '

Onderschat Satan niet Humanisten

Worf100 | 03-07-18 | 20:28

Inkoppertje: als God homo’s haat, waarom heeft hij ze dan geschapen?
Als bij de moslims jongetjes en meisjes besneden worden, heeft Allah dan een fout gemaakt bij zijn creatie?

Accident_Prone | 03-07-18 | 17:06 | 5

God had mooie pannetjes spareribs met marinade klaar staan maar die trut moest weer gezond aan een appel. De tijden zijn niks verandert

Rest In Privacy | 03-07-18 | 17:19

Besnijden is gewoon een merk. Net zoals vee een brandmerk krijgt. Dan kan je namelijk zien wie er tot jouw cluppie behoren.

TilburgDeGekste | 03-07-18 | 17:26

Ik heb ook een inkoppertje voor jou.

In Romeinen 1 vers 18-32 wordt een totaal verloederde samenleving getekend, waarin de homoseksuele uitspattingen waaraan heteroseksuelen zich overgeven gepaard gaan met allerlei vormen van onrecht.

Worf100 | 03-07-18 | 20:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik neem aan dat ze in de bijbel geloven, anders zou er om te beginnen geen probleem zijn lijkt mij. Dan weet je ook dat homoseksualiteit als zonde wordt gezien, net als bv abortus, vreemdgaan, stelen, etc. Nu is iedereen is welkom in de kerk want uiteindelijk is niemand zonder zonden, maar om nu te verwachten dat je zonden als iets positiefs gezien worden is niet erg logisch. Verwachten ze nu dat de gemeente langs de kant bij de gaypride gaan staan klappen? Dat zou net zo iets zijn als verwachten dat het Leger des Heils een abortuskliniek opent.

coke eiland | 03-07-18 | 17:04 | 2

Kijk, geheel mee eens.

Francieux | 03-07-18 | 18:54

Jezus en de schuldige vrouw

1 Maar Jezus ging naar de Olijfberg. 2 's Morgens vroeg kwam Hij weer terug naar de tempel. Er kwamen heel veel mensen naar Hem toe. Hij ging zitten en begon hun les te geven. 3 Toen brachten de wetgeleerden en de Farizeeërs een vrouw naar Hem toe. Iemand had haar betrapt toen ze met een man naar bed ging met wie ze niet getrouwd was. 4 Ze zetten haar midden in de kring van mensen en zeiden tegen Hem: "Meester, we hebben gezien dat deze getrouwde vrouw daarnet met een andere man in bed lag. 5 Mozes heeft in de wet gezegd dat zo iemand met stenen doodgegooid moet worden. 6 Wat vindt U dat er met haar moet gebeuren?" Ze vroegen dat, omdat ze hoopten dat Hij iets verkeerds zou zeggen. Ze wilden Hem ervan kunnen beschuldigen dat Hij Zich niet aan de wet hield, want dan konden ze Hem gevangen nemen. Maar Jezus bukte Zich en schreef met zijn vinger in het zand.

7 Maar ze bleven verder vragen. Daarom kwam Hij overeind en zei tegen hen: "Wie van jullie is nooit ongehoorzaam aan God? Laat híj als eerste een steen naar haar gooien." 8 Toen bukte Hij Zich weer en schreef verder op de grond. 9 Maar toen ze dat hoorden, drong het tot hen door dat ze zelf ook niet altijd leefden zoals God het wil. Ze gingen één voor één weg, de leiders het eerst. De vrouw bleef alleen achter in de kring van mensen rondom Jezus. 10 Jezus kwam overeind en zag dat ze waren weggegaan. Hij vroeg haar: "Vrouw, waar zijn die mannen gebleven die jou beschuldigden? Heeft niemand van hen je veroordeeld?" En ze zei: "Nee Heer, niemand." 11 Jezus zei: "Ik veroordeel je ook niet. Ga naar huis en doe geen verkeerde dingen meer!"

Worf100 | 03-07-18 | 20:47

Wat is toch die ziekelijke fascinatie van religieuze mensen met iemands seksuele geaardheid. Persoonlijk denk ik dat het de minst interessante eigenschap van een persoon is.

Sorry wereld; Ik ben nu een dertiger, maar kan je op geen enkele manier serieus nemen.

Threesixty | 03-07-18 | 16:56 | 2

Van mij mogen mensen ook doen wat ze willen. Maar wat u zegt klopt niet, de mensen die homo zijn zijn juist gefascineerd met de kerk omdat die een ander idee daarop nahouden en toch willen ze lid zijn van die club en die club veranderen.

Rest In Privacy | 03-07-18 | 17:06

Inderdaad, een gelovige gelooft dat zijn/haar God tussen de 10 en 1000 triljard sterren in ons heelal heeft geschapen, waarbij iedere seconde minstens een supernova explodeert, waarbij zwarte gaten op elkaar botsen en enorme hoeveelheden straling de kosmos inschieten als extravagant vuurwerk, en dat je je als God dan druk gaat maken om de inwoners van een lullig planeetje bij een kleine ster, en in welk gat die hun piemel stoppen.

Zware Guy | 03-07-18 | 17:10

God haat homo's. Het is een van de hoofdzonde. Wat snappen LBTGS'sXYZ daar nu niet aan? Een neger wil toch ook geen lid worden van de KKK?

Mokum Kosher | 03-07-18 | 16:56 | 5

Clayton, the black white supramecist

loebkesman | 03-07-18 | 17:03

@loebkesman

U kent uw klassiekers.

E-Burke | 03-07-18 | 17:07

Waar in de Bijbel staat dat op, dat Heere God homo haat zou je me dat kunnen geven ?

Worf100 | 03-07-18 | 20:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoort bij vrijheid van godsdienst ook recht op discriminatie? Zo ja: afschaffen die vrijheid.

Rest In Privacy | 03-07-18 | 16:56 | 1

het hebben van een bepaalde (van jouw of van het gemene denken afwijkende) mening is geen discriminatie

langzullenweleven | 03-07-18 | 17:01

Volgens mij kun je “homoseksuelen” gewoon vervangen door “...(vul maar in)...”, klopt altijd. Dat is namelijk de functie van een kerk: je heel onaangenaam laten voelen over wie en wat je bent en dat je niet mag toegeven aan wat jij wilt, maar wat een dominee wil (die claimt te weten dat er een god bestaat, en meer dan dat: claimt te weten wat die god wil, wat zijn wensen en verlangens zijn.)
Dus tja... dat is een beetje de bedoeling van geloof en kerk: zelfhaat, zelfontkenning en het laten beseffen dat je minderwaardig bent, schuldig bent en het koninkrijk Gods niet waardig, tenzij je elke dag bidt en je jezelf de aangename dingen van het leven ontzegt.

Stormageddon | 03-07-18 | 16:52 | 1

"dat is een beetje de bedoeling van geloof en kerk: zelfhaat, zelfontkenning en het laten beseffen dat je minderwaardig bent, schuldig bent en het koninkrijk Gods niet waardig, tenzij je elke dag bidt en je jezelf de aangename dingen van het leven ontzegt. " De oprichters van GroenLinks hadden niet voor niets een sterke gristelijke invloed; het woord God is alleen veranderd voor "de wereld".

Panos88 | 03-07-18 | 16:57

Je hoeft niet bij de kerk. En voor de gene die dan zeggen "en de kinderen dan?", ja dat is klote voor ze, maar een liefhebbende en evenwichtige opvoeding is gelukkig geen recht. We leven hier niet in de DDR.

Panos88 | 03-07-18 | 16:51

Gelukkig is het Christendom redelijk dynamisch. Al verschilt de beleving van het geloof van kerk tot kerk. Maar homo's kunnen gerust wel een kerk vinden met een ruimere beleving.
Op zich snap ik de ophef dan niet. Een christen zal niet snel een homo in het gezicht spuwen of oproepen deze mensen van een gebouw te gooien of ze met een betonschaar bewerken.
Vroeger werd dan anders opgelost in de kerk. De anders geaarden gingen naar het klooster. Daar kon het mooi intern geregeld worden.

Rest In Privacy | 03-07-18 | 16:51

Zo lang er mensen zijn, zijn er simpele zielen, en zolang er simpele zielen zijn is er geloof. Dus wen er maar aan. Als dat nog nodig is.

Jahowiseffe | 03-07-18 | 16:46

Als pastoors kleine kinderen te grazen nemen zijn dat meestal jongetjes, blijkt uit het verleden.
Dat is de reden dat in Rusland o.a. homo- en pedofilie vaak in relatie tot elkaar worden gezien.
Begrijp me goed: Ik denk niet homo's pedo zijn.

HoerieHarry | 03-07-18 | 16:45 | 4

Ik weet het niet hoor, het lijkt me dat er verhoudingsgewijs net zoveel hetero’s pedo zijn?

rob007 | 03-07-18 | 17:01

Maar meer hetero's homo...

loebkesman | 03-07-18 | 17:05

robo
Ik heb het eens een jaartje geturfd. 80% van de berichtgeving betrof homo´s. En dat was nog voor de katholieke kerk.. enz.. Maar in de krantentijd verdween dat meestal naar een binnenpagina, links onder. Hetero´s met meisjes was wel voorpagina. Zo is, waarschijnlijk om homo´s als minderheid te beschermen, dat scheve beeld ontstaan. Nogmaals: ik zeg niet dat alle homo' s pedo zijn.

Jahowiseffe | 03-07-18 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

Stel je bent de helft van een Siamese tweeling met maar èèn gat, en je broer zegt dat ie homo is..

Oprisp | 03-07-18 | 16:40 | 1

M/M of M/V?

Mr_Natural | 03-07-18 | 16:44

Ook in de kerk, lief zijn, voor elkaar.

vanrechteren | 03-07-18 | 16:38

Als je èn homo èn gelovig bent heb je pech. Maar dat tweede doe je toch echt jezelf aan.

Call on the attacker | 03-07-18 | 16:37 | 1

Ho ho, het wordt er met de paplepel ingegoten.
Het is moeilijker om iets af te leren dan te leren.

Mr_Natural | 03-07-18 | 16:39

Atheîsten hebben het ook moeilijk in Gristelijke gemeenten.
Ik als streng gelovige vraag me dan af, waar is dat nou godverdomme voor nodig?

Mr_Natural | 03-07-18 | 16:36 | 1

Ghehehe!

Basil Fawlty | 03-07-18 | 17:00

Als mij iemand kan uitleggen waarom je bij een club wilt die jouw niet wil, dan begrijp ik misschien ook de hele discussie.

hangtiet met knoop | 03-07-18 | 16:36

@ Mosterd
Ik weet wel dat het hoogkomkommertijd is, maar om nou een stukkie van vóór d'n oorlog van de plank te stomen? Had je beter gewoon onder dat schoteltje waar die twee geraniumpotten samen gelukkig staan te zitten laten zitten...

F. von Zeikhoven | 03-07-18 | 16:36 | 2

eerste knijp

ja-nee-misschien | 03-07-18 | 16:39

Hoog (spatie) komkommer

Arjan115 | 03-07-18 | 17:28

Komkommertijd begonnen in de media en tja dan moet je toch wat hahahaha

ja-nee-misschien | 03-07-18 | 16:35 | 3

oh één van mn beste vrienden is homo dus ben zeker niet tegen homo's voor de goede orde :)

ja-nee-misschien | 03-07-18 | 16:38

Zeg het K-woord nou niet, straks komt Mosterd nog met een scoop over een de vondst van een komkommermeisje filmpje ergens op zo'n ranzige site...

F. von Zeikhoven | 03-07-18 | 16:40

hahaha

ja-nee-misschien | 03-07-18 | 16:45

Tofik Dibi bewijst dat een goede moslim ook een geile homo kan zijn.

HoerieHarry | 03-07-18 | 16:33 | 2

Ja. Helaas zit het Dibi zelf dan weer niet mee...

F. von Zeikhoven | 03-07-18 | 16:42

Andere goede moslims hebben daar vast een gedachte over. De methodiek hebben ze al beschreven.

Glasgow Argus | 03-07-18 | 16:43

Mooi want ik werd al bang dat er een tweedeling in de geloofsbroeders ging ontstaan. Gelukkig is de gristerlijke kerk ook weer in de middeleeuwen belandt, pfieeeeuw. Nou dat andere euvel, met die feminidinges .... eh eh Heksen nog!!

Cobalt bomb | 03-07-18 | 16:29

Een club als de VVD heeft “integriteit” als “waarde”. Maar de leden doen in werkelijkheid iets anders dan wat de club zegt voor te staan.

Gelukkig is er zo nu en dan de realiteit, gewoon omdat het kan.
fd.nl/economie-politiek/1260678/om-ve...

Weliswaar OT. Maar toch leuk.

Glasgow Argus | 03-07-18 | 16:25 | 1

OT is geen schande maar af en toe een must.

Cobalt bomb | 03-07-18 | 16:31

Father Brown (toepasselijke achternaam) maalt niet om homoseksualiteit ;)

Rest In Privacy | 03-07-18 | 16:23

Kerk verafschuwt homo's en lesbiennes omdat ze geen volgelingen, en dus geen collectegeld voortbrengen.

Jos Tiebent | 03-07-18 | 16:20 | 1

iets te veel simpel-denken-pilletjes geslikt vandaag?

langzullenweleven | 03-07-18 | 17:02

Daar snap ik nou niks van. Sinds ik uit de transgender kast ben geklommen ervaar ik altijd een en al warmte, bemoediging en vooral begrip. Ze noem me wel eens plagerig attractie! Zo van: "Kijk, daar heb je die debiel attractie weer". Ik geef toe als ik loop vliegt er nog wel eens een pump door de gang en mijn stem is drie octaven te hoog maar nee... in het geschetste beeld van:" Uit de kerk in de kast" herken ik totaal niet.

Pedronegro | 03-07-18 | 16:18 | 2

Die pastoor komt toch in de kerk de hele tijd uit d(i)e kast?

Cobalt bomb | 03-07-18 | 16:33

Vroeger noemden ze dat een biechtstoel.

bergsbeklimmer | 03-07-18 | 17:46

Vooral shocking dat men überhaupt aandacht besteedt aan een onderzoekje van een studente antropologie waar slechts 10 respondenten voor zijn geïnterviewd.

E-Burke | 03-07-18 | 16:15

Verschrikkelijk hypocriet volk die kwezels.

DrumPiet | 03-07-18 | 16:13 | 1

niks hypocriets aan, gelijke monniken gelijke kappen.
Meer geloof in NL!!

Cobalt bomb | 03-07-18 | 16:32

Waar een homo zich over op wil winden, daar windt hij zich over op. As se me niet motten, dan motten ze me maar niet is mijn motto. Er is zo veel waar ik mij over druk kan maken. Er is veel minder waar ik me over druk wil maken. Er is nog minder waar ik me druk over maak. Homo acceptatie komt in de twee laatste categorieën niet voor. Geloven doe je in de kerk en neuken doe je in de slaapkamer (in de wijdste zin van het woord)

Get a life

bergsbeklimmer | 03-07-18 | 16:12 | 2

En haal die twee niet door elkaar !
(dat geloven in de slaapkamer ben ik niet voor, maar ach. Maar dat neuken in de kerk levert toch wat scheve gezichten op...)

Wijze uit het Oosten | 03-07-18 | 16:20

Waar dacht je waar Kortjakje haar klanten vandaan haalde?

Jos Tiebent | 03-07-18 | 17:46

Waarom zou iemand in godsnaam bij een kerk willen horen?

Ars Vivendi | 03-07-18 | 16:11 | 1

Jezus christus, snap je dat nou nog niet?

piloot47 | 03-07-18 | 16:13

God houdt niet van homo's, dat zegt hij 2x in de bijbel.
Je mag ook geen garnalen eten, dat staat er zelfs 7x in, alleen daar doen de ggggggristenen (zeker die in Urk!) dan weer minder ingewikkeld over.

Bakkeleures | 03-07-18 | 16:10 | 5

Leviticus wordt sowieso vaak genegeerd door mensen die zich christenen noemen. Zie bijvoorbeeld de mensen die een ‘christelijke’ tatoeage hebben.

E-Burke | 03-07-18 | 16:22

De bijbel kent natuurlijk ook een soort abrogatie, toen Paulus de Christelijke religie in elkaar aan het schroeven was. De Joodse spijswetten en besnijdenis werden door Paulus kundig weggepoetst.

Zware Guy | 03-07-18 | 17:04

Slakken ook niet, dus die Fransoosjes gaan ook al naar de hel. Wordt nog druk daar beneden ...

wild geraas | 04-07-18 | 10:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Het lijkt me ook een heel moeilijk conflict tussen gevoel en de regels van de club waar je lid van bent.

Gij zult niet... lokt vaak tegengesteld of ondergronds gedrag uit. Kindermisbruik in de katholieke kerk, endemisch vreemdgaan van gereformeerden of zwartekousencruisers naast de snelweg.

Glasgow Argus | 03-07-18 | 16:10 | 1

Zwartekousencruisers. Toch nog iets gevonden waar ik me geen goede voorstelling van kan maken. Het is vast geen limousine met cruise control?

Nivelleermarionet | 03-07-18 | 18:59

Tja, van mensen die in sprookjes geloven, valt niet veel te verwachten.

Mahatma | 03-07-18 | 16:09

Die 'priesters', leggen die over het algemeen aan met jongens of met meisjes?

Einde van de Domheid | 03-07-18 | 16:09 | 2

Zij zijn genderneutraal.

piloot47 | 03-07-18 | 16:11

Die 'priesters' leggen het over het algemeen aan met jongens die pre puberaal zijn. Na een periode van grooming, vind de initiatie plaats. Als de jongens 'te oud' worden, worden ze doorgegeven, aan die niche geïnteresseerde.

Arachne | 03-07-18 | 16:15

Logisch. Homoseks is dan ook geen echte liefde volgens de schepper. 'Weet u niet dat onrechtvaardige mensen geen deel zullen hebben aan het Koninkrijk van God? Verlaat Gods weg niet! Mensen die vrije seks voorstaan, afgoden dienen, overspel plegen of zich met homoseksuele en pedofiele praktijken inlaten, ' 1 Korinthiërs 6:9. Gristenen zien homoseksualiteit als zonde. Net als vreemdgaan, seks voor het huwelijk, afgoderij en aan kinderen zitten.

nerugaer | 03-07-18 | 16:09

Ik heb altijd geleerd dat de kerkdeuren voor iedereen open zijn. Al zegt de leer dat praktiserend homo zijn niet ok is, wat niet betekent dat die mensen niet ok zijn of niet welkom zijn.

Rest In Privacy | 03-07-18 | 16:07

Grappig hoe "exteem" rechts en links homos voor hun eigen agenda's gebruiken.

Sceptische_autist | 03-07-18 | 16:06 | 1

grappig ook hoe homo's extreem rechts en extreem links voor hun eigen agenda gebruiken. Als het maar in hun straatje past he.
??

Cobalt bomb | 03-07-18 | 16:37

Ik adviseer meer naar pronhub te kijken, alwaar het prima duidelijk is dat het totaal niet dirty (tenzij op de goede manier dirty) is om het met een vrouwspersoon van hetzelfde geslacht te doen.

Hemmenaar7 | 03-07-18 | 16:05 | 2

De heren hebben uiteraard alle vrijheid, alleen hoef ik daar niet op te klikken, en Google images wordt ook steeds beter om ze niet in mijn Google images te plaatsen. Ook pronhub doet daarin God's work prima.

Hemmenaar7 | 03-07-18 | 16:09

Haha ja man porno is een goede afspiegeling van een sexuele verhouding tussen twee mensen.

Sceptische_autist | 03-07-18 | 16:10

Misschien dat homo's eens niet op Christelijke partijen moeten stemmen. En ook eens niet op GroenLinks of andere woestijnvolk knuffelende partijen.

Deflatiemonster | 03-07-18 | 16:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland