Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezellig. Cursussen koran voorlezen op de Vrije Universiteit gescheiden voor mannen en vrouwen

Hee. Of: zucht. Of: goh. Of: nou daar zakt onze broek van af. 

Social

De VU, u weet wel, van die gebedsruimte met gescheiden ingang voor mannen en vrouwen, zit weer eens goed op te letten. De islamitische studentenvereniging ISA gaat een cursusje Tajwid (=koran voorlezen) geven en iedereen mag zich opgeven. Jongens in de ene klas, meisjes in de andere klas want zo werkt dat in Nederland anno 2018. Kunt u zeggen zit niet zo te zeuren GeenStijl, het kan voor jongens die de baard in de keel hebben heel confronterend zijn om in een zaal vol meisjes een verhaal over pedofilie voor te lezen, maar kijk eens welk reglement Ome Carel van de VU-website heeft opgesnord. Jammer. Die cursus gaat niet dus niet door.  Er zijn al twee cursusbijeenkomsten geweest en wij wensen de Vrije Universiteit veel plezier bij het uitleggen van hoe het met gewassen voeten treden van interne reglementen bijdraagt aan een omgeving waar studenten en medewerkers met verschillende religies, culturele achtergronden, overtuigingen en leefwijzen zich thuis voelen. Alhamdoellidoei!

bummer

Reaguursels

Inloggen

Daar zitten dus veel van die Landverraders cq extreem Linksche Menschen, die de nagel aan de doodskist van de Nederlandse democratie zijn.
VRIJE UNIVERSITEIT 020 moet maar eens verboden worden.
Daar komen Palestijnse terroristen een lezing geven cq bijwonen en nu dit weer.
Die lui zoeken gewoon de rand op en gaan er op een bepaald moment overheen met dit soort uitwassen die de Nederlandse democratie aantasten.

De-Glijdende-Rechter | 18-03-18 | 15:56

De VU moet gesloten worden i.v.m. Het in strijd handelen met onze Grondwet. Waarom blijven we dit accepteren?

Albert5000 | 17-03-18 | 21:04 | 1

Ik begrijp dat dus ook niet.
Zal wel komen omdat NL democratisch is en alles mag.
Maar ondertussen ondermijnen ze NL steeds meer in normen en waarden.

De-Glijdende-Rechter | 18-03-18 | 15:57

Islamitische gebedsruimtes in uni's, een politieke partij die voor het gedogen van foutparkerende moskeegangers is, het moet allemaal niet gekker worden.

Michael_Scott | 17-03-18 | 20:16 | 4

Gebedsruimtes zijn toch niet zo gek?

paulpils | 17-03-18 | 21:49

Mischien als het een algemene gebedsruimte is waar elk geloof kan bidden Paul, maar daar gaat het dus al fout bij de Islam, die willen én hun eigen gebedsruimte én ook nog eens de vrouwen apart.

" The only reason Muslim fundamentalism is a threat to us is because the fundamentals of Islam are a threat to us."

Michael_Scott | 17-03-18 | 22:29

Het is al veel gekker geworden. In mijn stad/wijk loopt volgende maand, tijdens koningsdag, de shariapolitie/security weer door de straten te marcheren. Totaal van de gekke, want als ik in mijn witte gewaad met bijbehorende puntmuts door de wijk heen marcheer, dan zit ik binnen vijf minuten in een gesloten inrichting opgesloten.

lokoolokie | 18-03-18 | 08:31
▼ 1 antwoord verborgen

Nou Wouter Boslim en consorten spin je hier maar eens uit. Houdini is dood dus fat chance.
Geen seskesegregatie, dus ook niet voor de religie van de vrede.

bwanabanjo | 17-03-18 | 19:00

Waar ik me de laatste tijd ook zo aan erger is dat achterlijke, naar de hemel kijken, kruisjes slaan vlak voor een voetbal wedstrijd. Van de week zag zo'n moslim stompzinnig naar de binnenkant van zijn handen kijken, misschien was daar wel het geniale plan te lezen. Ik heb op een paar ja na, 50 jaar gewerkt in Nederland en verschillende buitenlanden en nooit, maar dan ook nooit heb ik iemand gezien die vlak voordat hij begon met werken van die vreemde bewegingen zag maken.

Boy Cot | 17-03-18 | 18:27 | 1

Papen in Polen gezien?

paulpils | 17-03-18 | 21:51

"We willen vanuit onze educatieve functie een context bieden waar ruimte is voor ontmoeting en debat."
Waar is hier sprake van ontmoeting en, vooral, van debat? Ik denk te snappen waarom de VU bereid is om ruimte beschikbaar te stellen. Dat is om individuen en groepen een plek te bieden waar ze, in het kader van hun opleiding, met elkaar in gesprek kunnen gaan, een dialoog aan kunnen gaan, elkaar intellectueel uit kunnen dagen, in dispuut te gaan, elkaar met argument om de oren te slaan, enzovoorts. En dat is niet om in besloten kring, met de deuren dicht, zichzelf te kunnen zijn en de eigen religie en de eigen moraal te bestendigen. Zelfs als je een beetje rekkelijk denkt, dan nog past een dergelijke 'cursus' niet binnen die brede doelstelling.
Doe het ergens in een moskee, zou ik zeggen, of op een zolder van een van die enge internaten of zondagsscholen, alwaar het systematisch onderdrukken en verbijzonderen van vrouwen de gewoonste zaak van de wereld is.
Hier is geen sprake van ontmoeting, en al helemaal niet van debat.
"Één van de voorwaarden van acceptatie van onze gebeden is dat we de woorden op de juiste manier reciteren, zodat de betekenis van de woorden niet verandert. Wil jij zeker weten dat jij de Qur’an op de juiste manier reciteert? Dat kan! Tijdens de cursus Tajwid leer je de basisregels van Tajwid in maar liefst 10 weken."
Hier is sprake van maar één juiste wijze en van onveranderlijkheid, hier kán geen sprake zijn van debat. De VU weet dat ook, maar stelt desondanks de ruimte beschikbaar.
Tegen beter weten in.

Schoorsteenveger | 17-03-18 | 18:03

Laten we vooral doorgaan met het importeren van apartheid.

doskabouter | 17-03-18 | 17:22

Het betreft een cursus van en gegeven door een studentenvereniging. Het is geen cursus van de universiteit. Niettegenstaande is de Islam een doodenge idiologie en is Islamofobie gezien de ontwikkelingen een zeer begrijpelijke geestestoestand.

Mijn klomp breekt | 17-03-18 | 16:55

En waar zaten de Joden? Zeker weer helemaal achterin het zaaltje waar ze weer geen flikker horen, ook zo’n bevolkingsgroep die dit jaar weer niet vertegenwoordigd was.

Dagdief | 17-03-18 | 16:53

Discriminatie want waar moet de transgender lghbqtb-er nu gaan zitten?

Achiel | 17-03-18 | 16:46 | 1

Op het dak, wachtend om er vanaf gegooid te worden.

Langshetrandje | 17-03-18 | 16:51

Ik denk dat het voor een moslima heel veel voordelen heeft om zich om te laten bouwen tot man.

Mr_Natural | 17-03-18 | 16:45 | 1

en voor velen slechts ook een kleine ingreep.

tsjajaja | 17-03-18 | 20:22

M-maar de SGP. Daar laten ze vrouwen geeneens op de kieslijst. Ja dat is veel erger hoor / GL modus

Rest In Privacy | 17-03-18 | 16:43 | 1

Zie bovenstaande. Geldt ook voor die club.

Mr_Natural | 17-03-18 | 16:46

Onder het mom van 'religie' is seksesegregatie geen enkel probleem.
Het zoveelste bewijs van de islamisatie van Nederland. Dat enge mannetje in het Duitsland van de jaren 20 t/m 45 van de vorig eeuw had op diverse punten gelijk, alleen keek hij naar de verkeerde religie.

vanFleppensteijn | 17-03-18 | 16:32 | 2

sst. niet tegen linkse mensen zeggen he.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 16:41

En oogje dichtknijpen bij het parkeren zeker....

Oepsie1234 | 17-03-18 | 16:32

Ik zie een rode lijn: de islamitische mentaliteit versus de onze is a-symmetrisch.
Stel, wij zouden lichamelijke en intellectuele superieure progressie centraal hebben staan in onze opvoeding met geweld als legitiem middel om de individuele opgebouwde integriteit te beschermen als uiting: moslims zouden nergens zijn.
Onze cultuur, zoals die nu is, zorgt voor de hegemonie van de incompetente massa op het superieure individu, dat ondanks alles ons genetisch nog gegeven is en een dragende uitwerking heeft op de maatschappij.
Ik geloof niet dat deze spanning een vreedzaam einde gaat beleven; in mijn gesprekken met Tibetaanse Boeddhisten die op een berg in Zuid-Frankrijk bidden antwoorden zij op mijn vraag hoe zij de situatie in West-Europa inschatten: de dood is een positieve happening.

Zoltan | 17-03-18 | 16:31 | 2

Wiens dood?

kempenaer | 17-03-18 | 17:11

kempenaer | 17-03-18 | 17:11
De dood van mensen die oorlog voeren.

Zoltan | 17-03-18 | 17:28

Vraag me af of ze op de Universiteit nu ook mensen gaan leren dat de aarde plat is?

Rene046 | 17-03-18 | 16:22 | 1

Dat heeft niet zoveel zin daar denk ik. Het grootste deel daar zal er al wel van overtuigd zijn. Zo niet dan zal het met deze cursus voorlezen wel gebeuren.

Mark Verheijen | 17-03-18 | 16:30

Je bent pas ingeburgerd als je op zaterdagavond 2300 uur het woord 'seksesegregatie' probleemloos kan oplepelen.

Jos Tiebent | 17-03-18 | 16:21

Mijn hele schooltijd zat ik op katholieke meisjesscholen. De katholieke jongensschool was om de hoek. Ze stonden ons na vieren op te wachten. Ik dank Allah op mijn blote knieen dat ik nooit op een gemengde school heb gezeten. Ik heb een heerlijk schoolleven gekend. Mijn eerste sex was met een uiteraard roomse jongen toen ik zestien was. Vrij laat voor een echt katholiek meisje dus. We zien elkaar tot op de huidige dag. * waarvan 17 jaar in een buitenechtelijk verband. De geloofsleer van n de Heilige Roomse Kerk is zo gek nog niet. Voor mij geen jongens in de klas.

hmariavanempel | 17-03-18 | 16:20 | 4

De leer van het samenleven is ook zo gek nog niet...

Ton8695 | 17-03-18 | 16:26

Maar wel uit de broekjes, deugniet Berbaar!!

Rest In Privacy | 17-03-18 | 16:30

Stttt Kuifje denk aan het maritale sleepnet alhier ;)

Berbaar | 17-03-18 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap het sowieso niet. Eerst moet van links alles genderneutraal en moet het hele gendergebeuren worden afgeschaft. Maar als het dan op die islamieten aankomt moet alles juist weer genderscherp. Zouden die linksmensen zelf nou niet snappen dat dat elkaar bijt?

Hufterst | 17-03-18 | 16:19 | 2

Linkse mensen snappen zichzelf ook niet... omdat ze alles doen behalve nadenken...

Ton8695 | 17-03-18 | 16:27

Die linkse hebben een fobie voor redelijkheid en gelijkwaardigheid. We gaan de richting van Telfort (GB) op waar overheden, pers, en maatschappelijke organisaties hun ogen sluiten voor moslim onderdrukking en sociale terreur.

Trumme | 17-03-18 | 16:52

Ik had nog ooit hoop dat het leger zou ingrijpen bij de langzame door volksverradende politici gefaciliteerde verovering van ons land.
Tevergeefs.
Amerikaanse generaals zijn mannen, hebben gevochten en strijdende soldaten aangevoerd.
Nederlandse generaals zijn pennenlikkende ambtenaren. Sneue, volledig door de politie ingekapselde, androgyne slappelingen.

kempenaer | 17-03-18 | 16:18 | 7

Ik zie niet hoe Amerikaanse generaals het belang van de VS dienen door alle oorlogen die de VS voert. Als ze werkelijk het VS belang zouden dienen zouden ze alle bases buiten de Vs sluiten en de grens met Mexico bewaken en alle spics het land uitzetten.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 17:51

Wat een bezopen standpunten hier allemaal zeg. Het leger ingrijpen als de politieke macht... Gewoon een militaire staatsgreep. Ja dat is lekker democratisch. Rijp voor het gesticht dit soort opvattingen. Of komt deze tegel uit Oud Strijderstehuis Bronbeek? De politiek is in een democratie ALTIJD de baas over het leger. Altijd. En zo hoort het ook. Als je wat anders wil, ga bij Erdogan wonen.

Beste_Landgenoten | 17-03-18 | 18:55

Klopt wel, maar ook het Nederlandse leger heeft goede generaals gehad. Van Uhm is er zo eentje. Zoonlief wordt opgeblazen. Pa taait niet af, maar gedraagt zich, en opereert als een echte bikkel verder in Afghanistan. Dan ben je misschien niet de ijzervreter, zoals in de USA gewoon is, maar dat is niet zo van belang. Hij bleef en voerde zijn troepen op goede manier aan. Dat is de taak van een generaal. Amerikanen zijn cowboys, en richten veel meer schade aan, dan dat nodig is. Zoek het maar op in de analen, de USA verliest elke oorlog sinds WO2. Sta je daar met je generaals met gevechtservaring, met ptss, door al die verloren oorlogen.

lokoolokie | 18-03-18 | 09:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Tsja, mijn ding zou het niet zijn maar als een vereniging dit soort segregerende regels wil hanteren en de leden zich daar vrijwillig aan onderwerpen, laat ze maar hun gang gaan.
Het wordt wel lastig om de leden van deze vereniging serieus te nemen als ze zich ooit zouden uitspreken tegen segregatie.

Amsterdamsko | 17-03-18 | 16:01 | 1

Nee, dat is dus niet acceptabel. Chamberlain zou trots op je zijn.
Fijn je solidariteit met vrouwen die door een achterlijke religie in een inferieure positie worden gedwongen, onderdanig aan de aan hun opgedrongen islamitische baard, vaak neef en opgesloten in huis en naargeestige lichaamsbedekking. Nee, dat moet je dus niet accepteren. Het is een stap terug, wat zeg ik, een paar stappen terug in beschaving.

kempenaer | 17-03-18 | 16:15

Nooit verwacht dat we anno 2018.. 1000 jaar terug in de tijd gaan , en elke dag Islam gezeik te lezen hebben .

Jetstream | 17-03-18 | 16:00 | 2

Of je steekt net als de linkse kliek je kop in het zand.

BozePaarseMan | 17-03-18 | 16:09

Oordelen is makkelijker dan nadenken...

Ton8695 | 17-03-18 | 16:28

Eigenlijk gaat dat hele lijstje van "criteria bij goedkeuring" op voor deze cursus. Dat paarse cirkeltje kan veel groter.

Mark Verheijen | 17-03-18 | 15:56 | 1

Ze zullen binnenkort de tekst wel aanpassen en het woordje "geen" er uit laten.

meneer der meneren | 17-03-18 | 16:17

Nederland (of wat dat was)
Nog zo'n 5 jaar islampower erbij en we zijn verslagen, nu de randstad maar de provincies volgen geruisloos (zie al die kut-moskee-groepen/incl.gebouw)

hagelkruis | 17-03-18 | 15:55 | 1

De wet van Moore, die stelt dat chips iedere 2 in snelheid verdubbelt is in zekere zin ook toepasbaar op de universiteiten en linkse mensen.
Alleen worden zij iedere 2 jaar expotentieel dommer, intoleranter en voor minder rede vatbaar.

Olleke | 17-03-18 | 15:54 | 5

Dan houd ik me daar maar aan vast. Geeft hoop voor de toekomst. Mensen met een IQ van 70-80 zijn meestal heel gelukkige mensen.

Mr_Natural | 17-03-18 | 16:14

H. Caulfield | 17-03-18 | 16:04

Verdubbelen: 1, 2, 4, 8, 16, 32, ...
= 2^0, 2^1, 2^2, 2^3, 2^4, 2^5, ...

Dat lijkt me toch echt de exponent van 2. Een van ons zou zijn schoolgeld terug moeten vorderen.

OverdaanDerOnderheid | 17-03-18 | 17:05

De wet van Moore stelt dat het aantal transistors verdubbelt elke 2 jaar, en gaat nog steeds op. En Overdaan: u bedoelt machten van 2.

LiniaalRectaal | 17-03-18 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Prima natuurlijk dat moslims onderling dit soort zaakjes willen regelen met hun eigen zeikerige regeltjes. Maar daar hoeft een Nederlandse instelling niet aan mee te werken!

Oh wacht.... Het is wel de VU, die protestantse universiteit, die gristelijke leerinstelling. Ja mensen dit is de keerzijde van de vrijheid van religieus onderwijs in Nederland, met dank aan CDA en de klein-gristelijken. Dan moet je ook niet jammeren als wat moslims ook hun eigen regeltjes en vrijstellingen eisen. Wat is een betere plek dan aan de VU? Immers DE plek om direct op gristelijke hypocrisie te kunnen wijzen bij islamitisch gerichte tegenwind.

Beste_Landgenoten | 17-03-18 | 15:54 | 3

Maar het is in strijd met hun eigen huisregels.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 15:56

Ja, lekker goedkoop om de schuld af te schuiven op ons confessionele onderwijs.

BozePaarseMan | 17-03-18 | 16:07

Mijn opa had thuis een collectebus voor de VU staan met (oprichter daarvan) Abraham Kuyper's portret erop. Arme protestanten gaven hun kleingeld om hun eigen mensen hoger op te leiden. جامعة حرة

meneer der meneren | 17-03-18 | 16:59

Hoe meer de islam voortwoekert, hoe meer moslims op invloedrijke posities komen, en hoe ongeremder dit soort trends doorzetten.

Akiron | 17-03-18 | 15:53 | 7


Kuifje-in-Afrika  | 17-03-18 | 16:08

Het zijn vaak losers... maar kijk hoe ze in hun minderheid de hele boel op de kop zetten. Probleem is dat ze ons van binnen verrotten.

Ton8695 | 17-03-18 | 16:32

Ze moeten ook harder worden aangepakt, vind ik. Bestuurders zijn veel te soft.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 16:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar wel genderneutraal naar de toiletten?

Bij UIT1, GL en emancipatiegroepjes moeten ze nu wel ontploffen om dit weer recht gepraat te krijgen.

TheseDays00 | 17-03-18 | 15:52 | 1

PS Dit is het nieuwe, zorgvuldig vaag gedefinieerde godsdienst-oorsprong manifest van de VU in de statuten:
"De Stichting gaat uit van de Vereniging, die, voortbouwend op haar christelijke oorsprong, ten doel heeft om bij te dragen aan een betere wereld, een wereld waarin rechtvaardigheid, medemenselijkheid, en verantwoordelijkheid voor elkaar en voor de wereld centraal staan. De Stichting laat zich hierdoor inspireren bij de inrichting van haar onderwijs en onderzoek en bij het delen van kennis met en dienstbaar zijn aan de maatschappij. Zij onderkent en waardeert de rol die levensbeschouwing en zingeving hierbij spelen."
.
Jaja "laat insprereren door" "onderkent en waardeert".
Maar verder zijn we heel erg wetenschappelijk hoor...

hotmint | 17-03-18 | 15:52

Ik had een argument tegen islam
maar, gek is dat, ik was 'm weer vergeten
het was iets met beschaving en geweten
dus vroeg ik het een keer aan de imam

want die heeft zoveel kennis in z'n jurk
daar kan geen wetenschapper tegenop
want, zeg mij nou, wat weet zo'n kazenkop
nou beter dan een Marokkaan of Turk!

Ik was een keer met hen in de moskee
en boog voorover zoals dat betaamt
en heb toen eindelijk maar eens beaamd

dat wat ik vroeger zag als flauwekul
toch wel het een en ander met mij dee
ik boog amechtig met een stijve lul

Hufterst | 17-03-18 | 15:52

VU en UvA staan hier op de wervingsegregatielijst. Niets met een diploma, associatie of samenwerking met zulks komt over de drempel.
.
Heb niets aan middeleeuwiërs namelijk. Of ze nou links of islamitisch zijn. Ga maar ergens anders ritueel hersenstammen kappen...

Parel van het Zuiden | 17-03-18 | 15:52 | 1

Wat er van deze koranlessen afkomt, geniet de uitgesproken voorkeur bij sollicitaties bij de overheid. Straks krijgt u als werkgever een quotum opgelegd.

bisbisbis | 17-03-18 | 17:00

Mooi zeg. Hebben vrouwen net 100 jaar stemrecht, worden de rechten alweer stapje voor stapje ingeperkt. En ze staan er verdomme zelf bij die VU mutsen!

WillemWordtWakker | 17-03-18 | 15:49 | 7

Onze feministen kennen nauwelijks moslima's. En de moslima's die ze wel kennen, zijn op het oog modern.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 16:17

Kuifje-in-Afrika | 17-03-18 | 16:17
Eerst mannen in het harnas jagen, daarna aanpappen met de moslims en als het fout gaat mogen ze lekker genieten van de ellende die islam heet. Ik ga niet de koene ridder spelen die hen komt redden en met mij velen anderen ook niet.

VeelTeSteil | 17-03-18 | 16:29

Zolang onnozele schapen als AFD, Aafke Romeijn en Alma Mathijsen de discussie mee mogen bepalen, is het feminisme moeilijk serieus te nemen.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 16:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Weet je Carel Brendel, bij ons op het bedrijf is er weer een prachtige kamer vrij gekomen met uitzicht op de rivier, voorheen was dit een gebedsruimte voor Moslims, nu kunnen we er weer een broodje Ham eten in deze ruimte.
En weet je er worden nimmer geen Moslims meer aangenomen, zoveel geouwehoer met deze kudt lui ( ik hou mij in, hufters) heerlijk om mijn botterhammetje weer op te kunnen eten met uitzicht.
Ze komen er nooit meer in, gelukkig is dit een feit. ( sorry wilde nog neer zetten , heerlijk).

Havenwerker | 17-03-18 | 15:46 | 4

Dat is niet het enige bedrijf. Laat ik het voorzichtig formuleren.

Frau Merkel | 17-03-18 | 17:10

@Frau Merkel | 17-03-18 | 17:10 |
Grote uitzendbureau's kwamen hier laatst al "negatief" mee in het nieuws.

Mark Verheijen | 17-03-18 | 17:32

Het is u van harte gegund volop heerlijk te genieten van uw 'boterhammetje met uitzicht.'

kleurdoosje | 17-03-18 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

Voor diegene die nog steeds niet in de gaten heeft waar de V in Vrije voor staat.
Het staat voor vrijgemaakt als in gereformeerd. Christelijk dus en vooral links christelijk.

ristretto | 17-03-18 | 15:46

Maakt niet uit hoor, we hebben er maar ongeveer 100 jaar over gedaan om de scheidslijn tussen man en vrouw enigszins te verwijderen.

BozePaarseMan | 17-03-18 | 15:45

vraag me nu af wat er vrij aan de Vrije Universiteit is.
Dan toch tijd voor een Gendervrije Universiteit.

Rene046 | 17-03-18 | 15:43 | 1

En een Mosli... Oh nee, ik sta al op genoeg lijstjes...

VeelTeSteil | 17-03-18 | 15:46

Waar staat dat de VU de ruimte verhuurt? Ze kijken gewoon de andere kant op, zodat die seksescheiding ook niet hun verantwoordelijkheid is.

je postbode | 17-03-18 | 15:42

Vrijheid van godsdienst zou moeten: in je eigen huis of in je kerk mag je malle regels als segregatie, vrouwen moeten hun kop houen, hoedjeop/hoedjeaf, de man is de baas, enz. gezellig uitvoeren, als je maar geen strafbare feiten pleegt.
Maar buiten je woonhuis en je kerk: geen godsdienst. Basta.

Schadenfreude | 17-03-18 | 15:41 | 1

Ja maar dit is de Islam. Links wil dat deze religie wel van invloed is op één ieders dagelijkse leven.

BozePaarseMan | 17-03-18 | 15:52

Zijn ze daar helemaal van de pot gepleurt, management hierop afrekenen

Mich2007 | 17-03-18 | 15:41 | 1

Neeee, 2e diversiteitmanager aannemen is de oplossing.

TheseDays00 | 17-03-18 | 15:55

Als ze dan toch gescheiden willen leven, kunnen we niet gewoon de moslims scheiden van de niet- moslims?
De Sahara is groot genoeg om alle moslims gescheiden te laten leven.

Ruimedenker | 17-03-18 | 15:40 | 2

""De Sahara is groot genoeg om alle moslims gescheiden te laten leven.""
@ Ruimedenker | 17-03-18 | 15:40
ja maarrr,.. hoe moet het dan met hun oitkieroeng?

telelezer | 17-03-18 | 15:56

telelezer | 17-03-18 | 15:56

Die kunnen ze ophalen bij de derde zandduin links.

Bijtendehond | 17-03-18 | 19:10

Tjah, wat verwacht je van een Universiteit met oa de volgende *kuch* faculteiten:
- Godgeleerdheid
- Geesteswetenschappen
- Sociale Wetenschappen
.
Je kunt wachten op discriminatie van vrouwen, homo's, atheisten etc.

hotmint | 17-03-18 | 15:39 | 4

Ik wou dat ik Sociale Wetenschappen had.

Langshetrandje | 17-03-18 | 16:32

Maar wel hoogopgeleid he. :D

Rest In Privacy | 17-03-18 | 16:33

Extreem hoog opgeleid.

Langshetrandje | 17-03-18 | 17:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vraag me af wat de regels zijn bij zo'n gebedsruimte. Zou ik daar ook voor mijn pastafariaanse religie ook een varkentje mogen slachten voor de bolognese? Of een liedje zingen?

En stel dat volgens 'mijn' interpretatie van de islam is dat ik overal doorheen moet zingen (iets van Gordon of zo), wie is dan de autoriteit om mij te vertellen dat ik wel zus maar niet zo aldaar mijn geloof mag beleven?

Hufterst | 17-03-18 | 15:35 | 3

Of, bedenk ik me, ik gewoon mijn schoenen aan wil houden.

Hufterst | 17-03-18 | 15:35

Je schoen gooien naar de moslimmeute zet zoden aan de dijk. Probeer het maar eens op straat: je ziet een moslim, trekt je schoen uit en smijt/gooit 'm naar z'n smoelwerk. Is geheidt een succes. Doe dat in een Moskee en je kan je lol niet op.

McMarx | 17-03-18 | 15:43

Die gebedsruimten beginnen altijd als open voor iedereen. Totdat uiteraard de moslims gaan klagen omdat ze zich permanent beledigd voelen. Dan wordt er, om de lieve vrede te bewaren, toegegevn aan hun eisen en is er geen weg terug. Want als een organisatie het weer voor iedereen wil maken is het islamofoob etc. en iedere keer trappen organisaties wr weer in. Les is dus gewoon niet aan beginnen.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 16:32

Onvoorstelbaar dat linkse debielen zich vrijwillig dit soort achterlijkheid discriminatie laten ondergaan.
Moeten blanken ook achterin de zaal staan?

Nog niet zo lang geleden vroeg iemand zich af, wat dat nou precies was die islamisering. En of iemand daar in zijn omgeving voorbeelden van kon noemen.

Ik begrijp niets meer van deze mensen. Ik heb ook geen zin meer in debat. Als je niet ziet hoe fout dit is, valt er niet meer met je te praten.
Weg met de islam. Koste wat het kost.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 15:35 | 7

Berbaar
Als je dit soort dingen ongestraft toe laat, staan ze vroeg of laat ook bij jou voor de deur.
Wegkijken en bagatelliseren zijn geen optie.
Maar ik begrijp uit uw reacties dat u zich er al bij heeft neergelegd.

U vraagt wat ik heb moeten inleveren?
Een maatschappij waarin dit soort discriminerende praktijken "not done" waren.
Een maatschappij waarin het bedrijven van humor niet levensgevaarlijk was.
Een maatschappij waarin joodse instellingen niet 24/7 bewaakt hoefden te worden.
Wilt u nog meer voorbeelden?

Rest In Privacy | 17-03-18 | 16:49

Nee berbaartje, er is helemaal niets mis met de islam. Zo’n fijne doctrine, echt een aanwinst voor het westen! Zo hard wegkijken, doet dat geen pijn, berbaartje?
Vertel eens iets over jezelf, kom je uit een erg getormenteerd gezin?

kempenaer | 17-03-18 | 16:59

Wordt Pathé gefinancierd uit publieke middelen? En is er misschien ook een dagelijkse bioscoopbezoekplicht voor alle kinderen tot 16 jaar?

OverdaanDerOnderheid | 17-03-18 | 17:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Lachu, gieru, brullu
de VU gaat voor de nullu

Tja, het volk. Het is me toch wat.

McMarx | 17-03-18 | 15:34

Als er Thai weed is ga ik toch maar even een kijkje nemen.

Mr_Natural | 17-03-18 | 15:33 | 2

Dan is het luisteren naar dat Korangelul wel een stuk makkelijker en vermakelijker meteen.

VeelTeSteil | 17-03-18 | 15:43

Ideetje voor de naam van de cursus: 'Getting stoned the fun way'.

Mr_Natural | 17-03-18 | 16:10

Ja, de extreem linkse "inclusiviteits" helden op de Universiteiten en de extreem "exclusieve" islam hebben elkaar helemaal gevonden op de rommelmarkt van de multiKul.
Wat bleek: beiden zien zich genoodzaakt de Westerse samenleving te vernietigen teneinde De Ideale wereld daarvoor in den plaats te zetten.
Die twee ideale wereldbeelden hebben een paar raakvlakken: joden doden, succesvolle mensen opsluiten, een totalitaire regering installeren, gedachtepolitie overal, samen de trein naar het oosten pakken.
Aangekomen op dat laatste station krijgt een van de twee geliefden dan een vervelende verrassing.

Vandaar dat Trump ook in 2020 maar moest winnen, van de EU valt niks te verwachten dan een suf spoorboekje en opdracht lekker inclusief mee te lopen.

Jan Passant mk2 | 17-03-18 | 15:33

Blijven opdringen, provoceren, uitzonderen, marchanderen, manipuleren, verdraaien, opeisen, etc.
Links staat erbij, kijkt ernaar en houdt de hand boven het hoofd. Hoe lang nog zo verder?

otjemans | 17-03-18 | 15:33 | 1

Tot er weer een islamkriticus vermoord wordt en er een definitieve oplossing voor het islamprobleem komt.

The2Amendment | 17-03-18 | 16:20
-weggejorist-
Bakito | 17-03-18 | 15:33 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Religie achter de voordeur AUB. Ik loop ook niet de hele dag mensen lastig te vallen met mijn Postzegel verzameling. Religie is een hobby, dus een eigen een keuze. En niet mijn keuze. Opzouten dus met die onzin.

Mark_D_NL | 17-03-18 | 15:32 | 1

Was het maar een hobby. Het is veel erger. Het is een geestesziekte.

kempenaer | 17-03-18 | 16:41

Dat hele gebedsdinges bij die universiteit verbieden, of anders die totaal overbodige VU sluiten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Boy Cot | 17-03-18 | 15:29 | 4

Of een Postzegelverzamelingsroom....

Mark_D_NL | 17-03-18 | 15:33

Of een aftrekplek

VeelTeSteil | 17-03-18 | 15:39

VeelTeSteil | 17-03-18 | 15:39

Zo'n plek noemen ze WC.

Bijtendehond | 17-03-18 | 19:08
▼ 1 antwoord verborgen

De onderwerping aan de islam is al een voldongen feit, in linkse kringen.

Net als destijds aan de Sovjets / Maoisten.

Linksen hebben geen ruggegraat. Ze willen zichzelf blijkbaar altijd afschaffen. Deden ze dat maar elders, denk ik dan...

Poekieman | 17-03-18 | 15:27 | 2

Geen ruggegraat en een schedel gevuld met poep. Dat zijn de kenmerken van de marxist. Nutteloze halve tammen. Nog nooit één tegengekomen wiens klokje goed tikte.

kempenaer | 17-03-18 | 16:40

En ondertussen net doen alsof ze met een epische strijd tegen onderdrukking bezig zijn.
Paradoxaal he

Rest In Privacy | 17-03-18 | 16:50

Het houdt niet op, niet vanzelf!!!!!

Gomezlopez | 17-03-18 | 15:26

Islam?
Kamelenpis halal & varkensvlees haram!

tata1981 | 17-03-18 | 15:26 | 3

Wat mij betreft kan je het niet vaak genoeg herhalen. Hehe

VeelTeSteil | 17-03-18 | 15:31

tata1981 | 17-03-18 | 15:38
Wtf. Hahahahahahha. Dit verdient een aparte GS post.

VeelTeSteil | 17-03-18 | 15:44

Vrije Universiteit en cursus met betrekking tot geloof-ideologieën, lijkt mij sowieso al een vreemde combinatie.

bos-en-dirks | 17-03-18 | 15:24 | 1

Ik heb die naam altijd al verneukeratief gevonden. Maar 'vrij'betekende voor gereformeerden iets anders dan wij daaronder verstaan. Denk ook aan de 'vrijgemaakte' gemeente en vrijzinnig protestant. Vergelijk het maar met 'vrede' en 'liefde' in de Islam. Bij religies altijd per definitie het tegenovergestelde begrijpen.

piloot47 | 17-03-18 | 15:28

Op de VU! Opgericht door sparende gereformeerden! Cursus Correct anti-christelijk reticeren. Voor beginners.
Dit hoort in de moskee en NIET op de VU, volgens de eigen beginselen/voorwaarden. En GS ontdekt het.

marjen | 17-03-18 | 15:24 | 6

"... Dit hoort in de moskee ..." Zeg het niet te hard: voor dat je het weet staan er een stel minaretten rond de VU en wordt er vijf keer daags opgeroepen het gebed bij te wonen.
Ook lekker kudt voor de buurt! Maar dat is weer een heel ander onderwerp.

Aristotalloss | 17-03-18 | 15:30

Of zoiets als poep praten.

Mark Verheijen | 17-03-18 | 15:32

Schijnbaar is daar wel genoeg parkeerplaats .. lol

Rene046 | 17-03-18 | 16:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Bij mijn ouders thuis stond een groen blikken busje, met het portret van Abraham Kuyper erop. Daar deden ze klein geld in voor een Vrije Universiteit - kleine luyden, u weet wel. Ik overweeg een flink bedrag terug te vorderen van de VU, namens mijn ouders zaliger. Hier hebben ze niet voor gespaard.

piloot47 | 17-03-18 | 15:23 | 2

Jesus hoe oud bij jij eigenlijk, piloot? 500 of zo?

medusa324 | 17-03-18 | 15:36

Het groene spaarbusje dateert uit 1931, en was bedoeld om huisvrouwen een dubbeltje van het huishoudgeld opzij te laten leggen voor de Universiteit van de mannenbroeders. Het busje werd in 1992 opgeheven. Dat is dus nog net geen 500 jaar geleden.

piloot47 | 17-03-18 | 15:48

De V van VU is bijna net zo weinig V als dat de D van D66 nog D is.

De waard zijn gast | 17-03-18 | 15:22 | 2

Nou, aan de U ga ik anders ook ernstig twijfelen.

Luivend | 17-03-18 | 17:52

Luivend | 17-03-18 | 17:52 |
Ik hoop niet dat ik nog moet gaan uitleggen wat ik bedoel. Je twijfels zijn overigens terecht.

De waard zijn gast | 17-03-18 | 19:42

Volgend weekend: cursus heksen verbranden voor katholieken en die week erop homo's van torens gooien door moslims. Kernactiviteit van een universiteit lijkt me.

Wekkertje | 17-03-18 | 15:20 | 7

@Mark Demmink heeft ze in voorraad.

Mark_D_NL | 17-03-18 | 15:42

@Mark_D_NL | 17-03-18 | 15:42 |
Ik dacht dat die in de jongetjes zat.

Mark Verheijen | 17-03-18 | 15:47
▼ 4 antwoorden verborgen

De volgelingen van Onan hebben ook recht op 'meditatieruimte' in publieke gebouwen, maar ook kerken en moskeeën. Met uiteraard betaald vrij tijdens het begluren van de vrijmibo. Onanisme is nota bene de grootste sekte ter wereld, ook al durft het gros er niet voor uit te komen, bang dat ze zijn om voor ketter gesleten te worden.

Abject | 17-03-18 | 15:20 | 2

Onan, zo heette de kanarie van mijn moeder: want hij knoeide zo met zaad.

kleurdoosje | 17-03-18 | 18:02

Kleurdoosje: bedankt, in ieder geval weer even gelachen!

J-van-de-Bontekoe | 18-03-18 | 12:03

Kom je bij die deuren,zit je opgescheept met je Genderdysforie welke deur te nemen??

miko | 17-03-18 | 15:20

Ik ken nog een goeie, maar niet heus; ik ben wijkverpleegkundige en zou bij een meisje met diabetes op een islamitische basisschool dagelijks insuline moeten komen geven. Maar, omdat ik een man ben, heeft haar vader daar een stokje voor gestoken. Mijn collega's en ik lossen het uiteraard op en gaat er voortaan een vrouwelijke collega naar het meisje. Maar wat ik wil zeggen; al dat geouwehoer en gejank van met name moslims over discriminatie en uitsluiting. WIE sluit nou WIE uit?

dysdiadochokinese | 17-03-18 | 15:19 | 8

Het enige dat ook een wijkverpleegkundige zich mag afvragen is wat het belang van het kind is.

hmariavanempel | 17-03-18 | 16:33

@ dysdiadochokinese | 17-03-18 | 15:19
Waarom doen de ouders dat zelf niet dan? Zo moeilijk is dat toch niet om te leren, zo'n insulineprik.
Verder vraag ik mij af hoe gekeken moet worden naar het gegeven dat ruim meer dan 60 % van de NL vrouwen liever niet door een mannelijke arts geholpen wil worden.

Baron Clappique | 17-03-18 | 16:36

Wellicht heeft het nut om over zo'n incident van discriminatie naar geslacht een klacht te melden bij de onderwijsinspectie.

OverdaanDerOnderheid | 17-03-18 | 16:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Het enige vrije aan de Vrije Universiteit is de vrije val van het niveau van hun wetenschappelijke onderwijs. En alles wat daar verder mee samenhangt.

medusa324 | 17-03-18 | 15:19

Volgens vacaturenummer 18079 bij de VU is religie psychologisch gezien niet best voor je. Ze zoeken een Bijzonder Hoogleraar Klinische Godsdienstpsychologie....

Mark Verheijen | 17-03-18 | 15:19 | 3

Mark, ik dat je ons voor de gek hield/grapjes maakte. Maar iemand (waarschijnlijk wij de belastingophoesters) betaalt daarvoor. En er zijn dan studenten die 1) vakken volgen in deze richting en 2) promoveren hierop. Het kan blijkbaar altijd gekker

Winter_is_coming | 17-03-18 | 15:28

@Winter_is_coming | 17-03-18 | 15:28 |
Ik rolde ook bijna van mijn stoel toen ik die vacature zag.

Mark Verheijen | 17-03-18 | 15:33

Ik moet hierbij meteen denken aan prof. dr. ir. W. Akkermans youtube.com/watch?v=BVPZRQI4zrQ

Baron Clappique | 17-03-18 | 16:46

Gratis parkeren zeker?

Schoorsteenveger | 17-03-18 | 15:19

Zonde van de tijd; kan beter worden besteed aan eenvoudige technische vakken.

Baron Clappique | 17-03-18 | 15:19

Ergste is dat dit voor die studenten het nieuwe referentiekader wordt....

SterF... | 17-03-18 | 15:17

Terecht. Mannen zijn slimmer dan vrouwen en zullen dus verveeld raken. Eigenlijk zou al het onderwijs gescheiden aangeboden moeten worden. Zou een hoop geouwehoer in klassen schelen waardoor het ook voor leraren weer aantrekkelijker wordt om tot het onderwijs toe te treden.

DrumPiet | 17-03-18 | 15:16 | 1

je spoort echt niet helemaal zie ik. en van onderwijs heb je nog minder verstand

de visser | 18-03-18 | 00:23

Op een universiteit is geen plek voor pseudowetenschappen en verhaaltjeskunde. Alleen onderwerpen die aan de wetenschappelijke criteria voldoen mogen worden onderwezen/onderzocht/getest.

Winter_is_coming | 17-03-18 | 15:15 | 1

Voor het volgens de wetenschappelijke methode - dus door onvermoeibare pogingen tot falsificatie - weerleggen van ongeloofwaardige verhaaltjes dient daarentegen alle ruimte te zijn, en dient dat juist sterk te worden aangemoedigd. Dat is immers het hele doel van die tent, toch?

OverdaanDerOnderheid | 17-03-18 | 16:42

Kutwijvon ook die ineens kennis willen vergaren. Gewoon hun bek houden en helemaal niet uitnodigen lijkt me veel beter.

deministerpresident | 17-03-18 | 15:15

Welkom in Neder-Rabië. Regelementen gelden slegs vir kuffar. "Doorlopen ongelovige honden anders hangen wij jullie allemaal de hijskraan." aldus een anonieme moeslim.

VeelTeSteil | 17-03-18 | 15:15 | 2

Voor hijskraanmachinist moet je doorleren. Dat is niet voor iedereen weggelegd.

Winter_is_coming | 17-03-18 | 15:20

De moslims hebben het angstzweet en de zwakte geroken van veel Nederlanders.
Hier is iets te veroveren.
Dat het zo makkelijk zou gaan, met zo weinig tegenstand, hadden ze ook niet verwacht.
Dat veel overheidsmedewerkers hun nog zouden helpen en faciliteren was helemaal een meevaller. En dat de Nederlandse bevolking apathisch zou blijven staren hoe ze omgevolkt en uitgewist gaat worden, werkte aanmoedigend.

kempenaer | 17-03-18 | 16:32

Het moet goddomne niet gekker worden! Alles waar wij voor staan wordt in razend tempo afgebroken door dat volk!

NeedIsaymore? | 17-03-18 | 15:14

Links is tegen alles.... Behalve tegen Islam, die mogen alles, als ze mar gail is...

Drunken_Pumpkins | 17-03-18 | 15:13

Lache weer GS

Omebert | 17-03-18 | 15:12

Is er soms een race gaande tussen UvA en VU tav overgave aan de islam?

skoftig | 17-03-18 | 15:11 | 3

Er zitten tussen de Amsterdamse moslims wel een paar jongelui die erg brutaal en volhardend zijn. En die geen genoegen nemen met een weigering.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 15:13

Houellebecq had de Sorbonne uitgekozen voor zijn profetische roman, maar de Onderwerping is eerder een feit in het tweede thuis van Voltaire.

kapoerewiet | 17-03-18 | 15:16

@kuifje: daar reserveren we dan een aparte hijskraan voor.

The2Amendment | 17-03-18 | 16:24

Een islamitische gebedsruimte in een Universiteit is een gotspe.
Ik zie ook nergens een Mariakapelletje.
Een beetje minister van onderwijs had deze toko op zijn of haar eerste werkdag laten dichtgooien.
Dit is het resultaat van slap on-principeel beleid , en een ruggengraat van vla.
Kuyper draait zich om in zijn graf

pontius | 17-03-18 | 15:11 | 1

Onvoorstelbaar hoe ver het inmiddels gekomen is. Zwakheid van de Nederlanders is de echte oorzaak. Gristendom helpt ook niet. Die heeft slapheid en weekheid gekweekt.

kempenaer | 17-03-18 | 16:26

De VU zal als collaborateur de zaal niet verhuren, maar gratis ter beschikking stellen. Dan is het reglement n.v.t. Kan de rest van de samenleving die voor gelijke rechten is en het lef heeft om zich te verzetten tegen de Islamofascistische drammers de middelvinger krijgen van de VU.

Graaier | 17-03-18 | 15:09 | 1

Collaboratie is wat het inderdaad is. Zo ver is het inmiddels door geëtterd.

kempenaer | 17-03-18 | 16:22

Heeft ... Denk.. al niet erg boos gereageerd .?

blauwe zander | 17-03-18 | 15:09

Ik las cursus taqiya.
Ik dacht al. Is toch niet nodig dat hebben ze allemaal al in de vingers.

Yperiet | 17-03-18 | 15:08

Clara Wichmann draait zich om in haar graf.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 15:08 | 1

En mijn vader en grootvader ook. Kan me nog herinneren dat er bij ons thuis een collectebusje stond waarvan de inhoud bestemd was voor de VU.

aamert | 17-03-18 | 15:26

"Tajwid voor beginners"
Dat lijkt me meer iets voor een islamitische kleuterschool.
Niet voor een universiteit.

keestelpro | 17-03-18 | 15:07

Stuur Don Arturo daar een keer op af, zou lachen zijn.

Rest In Privacy | 17-03-18 | 15:06

Voorlezen leer je op de lagere school en Islam heeft niets te zoeken op een universiteit.

Langshetrandje | 17-03-18 | 15:04 | 1

het is dan ook een zeer belangrijk vak dat Koran voorlezen, je moet constant dingen verdraaien die daar in dat boek staan zodat het verbloemt naar buiten komt.
want hoe zou het zijn als met daadwerkelijk versen uit de koran voorleest zoals ze geschreven zijn...
www.ex-moslims.nl/

Rene046 | 17-03-18 | 15:49

Hoe kan islamisme een universitaire studie zijn?

keestelpro | 17-03-18 | 15:03 | 6

Krijgskunde is een wetenschap. Is ook falsificeerbaar: als jouw krijgstheorie onjuist is verlies je de krijg.

Winter_is_coming | 17-03-18 | 15:18

miko | 17-03-18 | 15:17

Ja, dan leer je om zo hard mogelijk te krijsen als je je zin niet krijgt.

Bijtendehond | 17-03-18 | 19:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou, antisemitische linkse jodenhaters en achterlijke woestijndevoten kun je niet serieus nemen en dus mogen deze armen van geest nu eenmaal meer dan de aanhangers van die Baudet. Die zijn pas gevaarlijk. *VU modus uit*

Glasgow Argus | 17-03-18 | 15:03

Kom Greet flikker alle domme laag IQ Moslims die niet mee willen doen er gewoon uit. Wanneer ga je dat eens doen?

Mark_D_NL | 17-03-18 | 15:02 | 9

@OverdaanDerOnderheid | 17-03-18 | 16:39 |
Het faciliteren komt voornamelijk uit één hoek met een bepaalde politieke overtuiging. Vandaar de koppeling tussen die twee begrippen.

Mark Verheijen | 17-03-18 | 16:54

Ja, en terroristen hebben ook bijna allemaal dezelfde politieke overtuiging. Desondanks proberen we (dat hoop ik tenminste) er zo veel mogelijk op te sluiten wegens hun gedrag (terreur) en niet wegens hun politieke overtuiging, ondanks de mogelijke (en zelfs zeer waarschijnlijk) verbanden tussen hun politieke overtuiging en hun gedrag.

Dat u die koppeling veel te kort door de bocht maakt, kunt u echt niet terugvinden in de tegel van Mark Verheijen | 17-03-18 | 16:54. Daarom is uw insinuatie m.i. zeer onterecht.

OverdaanDerOnderheid | 17-03-18 | 17:30

Excuus, ik bedoelde te reageren op Mark Verheijen | 17-03-18 | 16:54; en te verwijzen naar de tegel van @kempenaer | 17-03-18 | 16:20.

OverdaanDerOnderheid | 17-03-18 | 17:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Ze zullen het er wel op gooien dat het geen verhuur was, maar een andere constructie.

Kale-Meester | 17-03-18 | 15:02 | 2

Ies graties, wij geen hoer betalen voor ruimte.

Mark Verheijen | 17-03-18 | 15:07

periodiek kraken?

Langshetrandje | 17-03-18 | 15:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken