Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Partijkartel kraakt. Hardinxveld-Giessendam is PvdA-vrij

Trololol. De PvdA sterft, de Nederlandse burger heeft geen zin meer om voor het karretje van de UvA-elite en de diversiteitsdrammers gespannen te worden en verliest dus massaal de interesse om rozen uit te delen en holle kreten uit te slaan over verbinding en samen sterk. Yes! In Hardinxveld-Giessendam is het zo erg dat de lokale afdeling van de PvdA zichzelf maar opdoekt, na meer dan 70 jaar en een decennia lang durende houdtgreep over het lokale bestuur. Mooi. Ergens wel jammer dat het gezonde verstand op linksmidden afbrokkelt waardoor we in een neoliberale Eurohel terechtkomen, maar dan hadden ze hun lot maar niet zo moeten verbinden met het binnenhalen van de omvolkiërs die helemaal niet in staat zijn om de verantwoordelijkheid van een solidaire staat te dragen. 

Reaguursels

Inloggen

Nog veel leuker is het dat deze regering -want geteisem- in de peilingen nog maar 65 zeteltjes heeft.(Frontbenchers)
Nog nooit heeft een kersverse regering binnen zo korte tijd de meerderheid definitief verloren.

Trump is er een beginneling naast.

mallekater | 23-11-17 | 10:46

Maar in Hardinxveld-Giessendam is het dan eigenlijk ook de lokale partij ([email protected] 6 zetels), SGP (4 zetels) en CU (3 zetels) dat de klok slaat....
Deze drie hebben op dit momens samen 13 van de 17 zetels..... In een dergelijk dorp heb je als VVD/PcdA/GL/SP/CDA eigenlijk maar weinig te vertellen.

Grmblbarf | 23-11-17 | 08:54

Friesland denkt er anders over:
De PvdA is de grote winnaar van de herindelingsverkiezingen in de gemeente Leeuwarden. De partij kreeg twee keer zoveel stemmen als de nummer twee GroenLinks. 
ANP / Gyurka Jansen 22-11-17, 23:41

demaup | 23-11-17 | 00:32

PvdA is ook echt partij van Lutzers.

Langshetrandje | 23-11-17 | 07:44

PvdA is ook echt partij van Lutzers.

Langshetrandje | 23-11-17 | 07:44

Ik las in eerste instantie "herverdelingsverkiezingen", vermoedelijk als gevolg van enkele decennia subliminale boodschappen in het dagelijkse informatie aanbod
Ik ben het overigens eensch met andere sprekers, ooit was het een kweekvijver voor fatsoenlijke en bekwame bestuurders. Ze zijn echter "met de tijd meegegaan" met dit als resultaat.

kindapaas | 23-11-17 | 08:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Friesland denkt er anders over:
De PvdA is de grote winnaar van de herindelingsverkiezingen in de gemeente Leeuwarden. De partij kreeg twee keer zoveel stemmen als de nummer twee GroenLinks. 
ANP / Gyurka Jansen 22-11-17, 23:41

demaup | 23-11-17 | 00:32

De oorspronkelijke PvdA, had wel een aantal sterke punten, namelijk het vechten voor de rechten van de arbeider, zoals minimum loon, vrije zaterdag, 8-urige werkdag, goede arbeidsomstandigheden, een goed salaris en arbeidsrechten voor arbeiders, enz.


Als het tegengeluid wegvalt kunnen de werkgevers weer doen wat ze willen: zo weinig mogelijk betalen, geen vast contract, nul-uren cotract, enz.
Dus een arbeider moet dus nooit op een VVD of D66 stemmen, want dan heb je het toch niet goed begrepen waar een VVD voor staat.
Een groenlinks is alleen maar bezig om nog meer lasten te veroorzaken, zoals duurdere energiekosten, verbieden van oudere auto's en brommertjes in steden etc, plus het pamperen van vluchtelingen, wat ten koste gaat van de laagste inkomensgroep, want nog langer wachten op sociale woning etc.
Het beste alternatief voor de arbeider is dan nog de SP of de PVV.

King of the Oneliner | 23-11-17 | 00:02

Mee eens @king, de PvdA is nog steeds de enige partij met ideologische koersvastheid. Je hoeft het niet met ze eens te zijn maar onbekwaam zijn ze zeer zeker niet.

kindapaas | 23-11-17 | 11:07

Vanmiddag het radio-journaal: "De PvdA van de gemeente Amsterdam wil .... (iets over AirBnB blabla) .... De PvdA zit niet in de coalitie." Hahaha.

mozaard | 22-11-17 | 23:21

Partijkartel kraakt? En gij geleuft da? Al die handige baantjesjagers moeten toch ergens blijven? Als de PvdA wordt opgeheven gaan die mannetjes en vrouwtjes echt niet dood. Ze zoeken en vinden gewoon een andere baantjesmachine. En uw landgenoten stemmen daar wel weer op.

JvanDeventer | 22-11-17 | 23:08

Nou ik wil graag het eerstvolgende stembiljet voor die gemeenteraad als tafellaken. Neem er een glas goede RODE wijn op.

PresidenteDeConjovia | 22-11-17 | 22:30

Het is niet het binnen halen van omvolkiërs door de PVDA maar het volk dat hier binnen komt te gebruiken voor het omvolken van dit land zodat het naadloos zonder identiteit zal passen in het socialistische één volk, één rijk ideaal gestalte gegeven door de Brusselse macht dat de PVDA de nek om draait. Het is de Toren van Babel die de socialisten elke keer weer trachten te bouwen, maar die elke keer weer instort ver voordat deze af is omdat de mensen zich er van af keren.

forecastle | 22-11-17 | 22:18

Toen ik nog op judo zat heette dat de houdgreep, zonder dt.

JvanDeventer | 22-11-17 | 22:17

Het volk heeft afgerekend met PvdA. Ben benieuwd naar de volgende verkiezingen, ik hou mijn hart vast waar al die linkse malloten dan weer op gaan stemmen.

BozePaarseMan | 22-11-17 | 20:44

Afgerekend met de PvdA? Eerst zullen prominente PvdA'ers zich moeten verantwoorden, voor het drama wat ze hebben veroorzaakt!

Lexus01 | 22-11-17 | 21:37

Tata's gaan op de Jessias en Miezerig Mannetje stemmen. In de randstad dan. In de provincie CDA.

Mocro's, Erdogan lovers, Anti's en suriprofs gaan KRENK/NIDA/BIJna stemmen. Als ze gaan stemmen. Of liever gezegd, als ze in voldoende mate de moskeeën uit worden geronseld. Het moslim gedeelte dan. De rest zal niet gaan stemmen.

De enige personen die nog PvdA stemmen, zijn (semi-overheid) ambtenaren met een PvdA partijkaart (wit) en misschien Ghanezen en andere Afrikanen, afhankelijk van hoeveel subsidie zij van witte PvdA ambtenaren hebben gekregen.

M.a.w. het kartel zit nog stevig in het pluche, op de PvdA na dan. Maar enig leedvermaak kan ik niet onderdrukken. Gegokt op de moslim/suri kameel en in volste vertrouwen dat ze hun loyaliteit hadden. Om vervolgens keihard te verliezen. Heerlijk. Maar helaas is het kartel niet gebroken dus slechts een kleine schermutseling i.p.v. een grote slag.

Graaf_van_Hogendorp | 22-11-17 | 22:13

Wat wil je ook, het hart van de "Bible-belt"

oliebolletje123 | 22-11-17 | 20:40

Geef die rozen aan Sandra.

IndoFortuyn | 22-11-17 | 20:28

Ik zou toch maar uitkijken met dat gejuich, want dit is verre van een goed vooruitzicht.

Colargol | 22-11-17 | 20:02

Polarisering. Inderdaad. Mijn grote vrees voor dit land. Amerika achterna.

mozaard | 22-11-17 | 23:12

Houtgreep. Eikenhout.
Slecht artikel.
Het partijkartel heeft niets meer met de PvdA te maken, maar met de partijen die NU in de regering zitten.

BSE rundfunk | 22-11-17 | 19:30

Beetje voorbarige conclusie; als je met een magere 8 Kamerzetels in 22,8% van de gemeenten de burgemeester levert (Waaronder de grootsten, dus qua burgers nog een hoger percentage), dan maak je wel degelijk deel uit van het partijkartel.

Franker | 22-11-17 | 19:48

Nou, Lekker kraken dat partijkartel hè?! Alleen maar vanwege de PvdA. savvy?

BSE rundfunk | 22-11-17 | 20:34

Franker | 22-11-17 | 19:48
De PvdA is al sinds de jaren 60 fel op burgermeestersposten. Als de PvdA de grootste partij was Moest er een PvdA-burgemeester komen. Als een andere partij de grootste was, was dat argument plotseling onredelijk.

frank87 | 22-11-17 | 21:37

Als ik zo de teksten van topics bij GeenStijl lees, dan moet 't daar wel 'n gezellige boel zijn. Há. Er wordt ook vanaf de tribune meegelachen.

Der Paulie | 22-11-17 | 19:06

Het kraakt maar ik wacht op de totale ineenstorting, kan niet snel genoeg zijn.

Titje | 22-11-17 | 19:05

En weer een paar kandidaat burgemeesters erbij?

drs. P | 22-11-17 | 19:00

*PLOP*. Met de 'kleine' zorg dat het rooie deugelctoraat naadloos overstapt naar de Jessias en Faalexander P. Dus gematigd optimisme.

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 18:55

Links is dood, de reden is dat ze hun beginselen hebben verloochend om te luisteren naar het volk en opkomen voor de werkende (arbeiders). De SP doet nog een beetje aan de oude retoriek maar Groen(S)links en de PvdA hebben hun idealen al jaren geleden van zich afgegooid.
Nu zijn er andere partijen die wel (proberen/doen net alsof) naar het volk te luisteren en die krijgen ook de stemmen en terecht als je mij vraagt.

moi6666 | 22-11-17 | 18:50

Links is inderdaad dood. Geen discussie met andersdenkenden is meer mogelijk. Op babbeldeugtv komt er weleens (steeds minder) een afwijkende mening voorbij. De boodschapper daarvan krijgt direct een lawine hoon over zich heen van de duur betaalde experts (lees-kennissenkring) van de host.

meneer der meneren | 22-11-17 | 19:34

Wanneer stoppen we nou eens met de PvdA van alles de schuld te geven maar gewoon zoals het hoort de VVD?

Supermatthijs | 22-11-17 | 18:50

Nou nou, de VDD is zeker medeschuldig maar om nu zomaar 50 jaar weg met Nederland van de PvdA te vergeten. ik noem een Kok, Den Uyl, Van Dam, Melkert, d' Ancona, Asscher, Samson, Spektrui etc. Allemaal keihard schuldig aan de uitverkoop van ons land.

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 19:01

VVD mag dan landelijk vaak falen. Lokaal heb ik toch het liefste een VVD of CDA burgemeester. PvdA burgermeester in Groningen zorgt er voor dat de stad zelf al bijna 8 miljoen uit geeft aan bed bad en brood voorziening. Fucking 8 miljoen voor nog geen 200 mensen

Dr. Zed | 22-11-17 | 19:04

Dat de socialisten daar weg is snap ik best. In Hardinxveld Giessendam wordt nog gewoon ouwerwetsch hard gewerkt, en daar staat de A in PvdA nou eenmaal nie meer voor.

Vesta | 22-11-17 | 18:43

A staat al jaren voor Allochtoon, want het zijn pure salon socialisten de gemiddelde PvdA'er.

moi6666 | 22-11-17 | 18:53

Geweldig. Nu landelijk nog

De Schele Uil | 22-11-17 | 18:40

Het omvoken gaat anders lekker door, onder fanatieke leiding van Pechthold en Rutte.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 18:38

De vraag is nu wel waar deze PvdA-leden burgemeester gaan worden.

kweethetooknietbeter | 22-11-17 | 18:37

Als je je bestaansrecht (de arbeider) zo ijskoud afzeikt en je partij omkat naar een regenteske zakkenvøllers genootschap, dan ben je welverdiende verliezer.
Indien je je koers in hoofdzaak richt op den allochte medemensch die je met subsidie en uitkerings politiek tot je stemvee maakt, wetende dat die lui geen enkele pvda pride bezitten en qua loyaliteit niets voorstellen, ja dan valt vroeg of laat de bijl.
Pvd Afstraffing.

Memek | 22-11-17 | 18:30

+100

Matwetwe | 22-11-17 | 18:38

Als echte ouderwetse Wiegeliaanse liberaal vind ik het toch jammer.
Die oude socialisten hadden tenminste nog een ideaal waar ze voor gingen. En die internationale was ook een prima lied.

ZZP-er | 22-11-17 | 18:25

Wiegel is ook een totaal schertsfiguur wat mij betreft. Al 30 jaar interressant doen vanaf de zijlijn en ' ik kom terug ' boven de markt laten hangen vauit je ivoren toren. Ook Wiegel is een Eurofiel van de bovenste plank. Net als alle VDD' 66 ers.

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 19:06

Er waren er wel meer met idealen en prima liederen die toch niet zo gemist worden.

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 20:48

Mooi

BosrandDirk | 22-11-17 | 18:13

*Champagne ontkurkt*

Nederlanddraaitdoor | 22-11-17 | 18:12

Bij de 2017/verkiezinfen kreeg de PvdA toch nog ruim vierhonderd van de bijna twaalfduizend stemmen. Bijna 3,5%! Bij 17 raadsleden heb je toch echt 5,5% van de stemmen nodig voor een oppositiezetel.
Een calculerend lid gaat zich niet verkiesbaar stellen voor, misschien, in zijn eentje oppositie voeren. Zelfs het lokale bestuur ziet dat niet zitten.

Winter_is_coming | 22-11-17 | 18:09

Als geboren en getogen HV-er ben ik Trots, nu de rest van het partijkartel nog...

Herr_Kalashnikov | 22-11-17 | 18:04

De victorie begint in HV. Proficiat!

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 19:08

Aan de ene kant geeft het wel voldoening om de PvdA ten onder te zien gaan, zeg ik als oud-PvdA-stemmer (heel lang geleden), aan de andere kant is het jammer. Ooit was het een fatsoenlijke partij, die opkwam voor de gewone man. Later zijn ze eerst volledig over links uit de bocht gevlogen, vervolgens over rechts onder het neoliberalisme van Kok. Daarna was het alleen nog maar een pluchekleverspartij van abjecte graaiers als Eveline Herfkens en Kok zelf.
En verder stemt het hele politieke spectrum in Nederland me niet vrolijk. Het 'partijkartel' is brandhout en de overige partijen stellen hetzij niets voor, of ze zijn te klein en anderszins ongeschikt om de rotzooi op te ruimen.
Welke partij kan de échte problemen aanpakken? Zoals de EU, de Euro, de waanzinnige macht van de banken en de multinationals, de toenemende invloed van de islam, de immigratie van asielshoppers en nog zo het één en ander. Ik zie geen enkele partij die dat gaat fixen.

KeesBruin | 22-11-17 | 18:02

Oger-Asscher met nog maar 7 zeteltjes, neplinks tezamen 31, Jole, de hogepriester van het soepie, als hypocriete jonge meisjes bepotelaar ontmaskerd, huizenhoog oplaaiend volksverzet, zelfbenoemde kwaliteitskrantjes slechts nog gebruikt als kattenbak vulling, beste mensen:

De neplinkse kerk staat in de fik!

echt_links | 22-11-17 | 18:00

Juist! Surrogaat links...

litebyte | 22-11-17 | 18:03

Ja, en? Het is misschien leuk dat ze in de fik staan, maar denk jij dat het met de resterende politieke partijen er dan beter op wordt? Ik niet!

KeesBruin | 22-11-17 | 18:05

Ja, maar ja, je moet ergens beginnen, Kees!

echt_links | 22-11-17 | 20:36

Lekker bijdehand GS.
Je gaat toch geen reclame maken voor die kneuzenclub???

Ars Vivendi | 22-11-17 | 17:59

Alsof er dan ook maar iemand op GS overweegt om op deze partij te stemmen, dan wel verwant mee te voelen.... en dit is leuke reclame.

MoltisantiBeer | 22-11-17 | 19:13

Het duurde veel te lang maar goed. Net zoals neo-Nazi's, pedofielen, terroristen of aanranders (zwaait naar van Jole) niet in Nederland thuishoren, hoort de PVDA er ook niet in thuis. Fatsoen is een keuze. PVDAers zijn natuurlijk niet de meest heldere lichten maar uiteindelijk zien ZELFS zij dat uit iets dat intens verrot is de stekker getrokken dient te worden. Dat geeft weer een sprankje hoop op een betere en leukere toekomst. Amen.

Tutanchamon | 22-11-17 | 17:58

Ehhh, vergeet je hier niet een kleine subcategorie Toet? De onaangepaste Naffer. Of vallen die onder de noemer 'terroristen'?

HaatbaardKnipper | 22-11-17 | 19:12

Nog nooit zo'n mooie rode bos PvdA rozen gezien !

Wijze uit het Oosten | 22-11-17 | 17:57

De politiekcorrecte hydra gaat gewoon verder onder de vvd, cda, d66, gl outlets.
.
Zou maar niet te enthousiast worden. Er verandert niets.

Parel van het Zuiden | 22-11-17 | 17:54

Hear, hear!

KeesBruin | 22-11-17 | 18:06

Hardinveld Giessendam is een onderdeel van de bijbelbelt, en de PvdA zal daar sowieso niet zo veel hebben voorgesteld. Men stemt daar bij voorkeur CU, SGP en CDA. Ik was dolblij met de vernietigende verkiezingsuitslag van maart jl. een lot wat de PvdA dik, dubbel en dwars heeft verdient, echter alleen veel te lang op zich heeft laten wachten. Ik ben as. zaterdag in Hdxv Gd. ik zal ze daar persoonlijk feliciteren met hun verstandige besluit.

Memek | 22-11-17 | 17:53

Een mooi begin, doe dat dan ook maar in alle andere gemeentes in maart!

Mastermattie | 22-11-17 | 17:52

Zolang de PVDA (en links) zichzelf vast blijft ketenen aan de multi culti, de transgender cilti, de LHBG etc... kunnen ze het volledig vergeten de komende tijd. Het wil er bij die idioten maar niet in dat er ook mensen zijn die een sociaal stelses winnen, die niet meteen de regenboogvlag hijsen of op een genderneutrale plee willen pissen. En voor mannen die rozen uitdelen omdat ze iets van je willen hebben ze een woord uitgevonden: loverboys.

Dr_Prepper | 22-11-17 | 17:47

Aha, het turken smaldeel is naar Denk overgestapt.

ZureJoop | 22-11-17 | 17:43

Geef ze eens ongelijk... als pro erdogan turk dan he

litebyte | 22-11-17 | 17:49

Bah, de PvdA sterft is al zo vaak geroepen. Helaas heeft de PvdA zich ver boven de democratie gehesen, dus tenzij iemand een houten staak door het hart van het Beest drijft zal je op ieder weerbarstig- en anti-democratisch stadhuis nog hordes PvdA burgemeesters en ambtenaren blijven tegenkomen.

U bent extreem links en wilt demonstreren tegen Zwarte Piet? Welkom welkom, de PvdA-regent regelt uw vergunning tot demonstreren een minuut voor het aflopen van de termijn, zodat tegendemonstraties niet meer aangevraagd en zelfs ongrondwettelijk verklaard kunnen worden.

Nee, Dracula is niet dood, Dracula is ondood.

Jan Passant mk2 | 22-11-17 | 17:42

Maakt niet uit zolang 80% van het nederlandse ambtenarenapparaat nog uit verstokte PvdA-adepten bestaat.

2voor12 | 22-11-17 | 17:36

Jep, en ze gaan dagelijks naar de kermis en houden het carrousel lekker bezet met hun verziekte moraal.

Trek123 | 22-11-17 | 17:43

Ik begrijp die zelfmoord van links niet. PvdA heeft zich uitgeleverd aan de VVD, dus de mensen snappen niet meer waar ze voor sociaal beleid heen moeten. De journalisten op de NPO snappen niks van het paupervolk, de PvdA is te weinig beloond vinden ze. Het geeft aan hoezeer ze in hun bakfietswerkelijkheid geloven. De mensen met een kleine portemonnee worden nog het best bediend door de SP, maar die wordt door andere partijen niet serieus genomen, landelijk dan, en ze plakken ook maar aan dat linkse dogma, zoveel mogelijk mensen binnenhalen, dat is helemaal niet in het belang van mensen met een kleine portemonnee, wel van de Rutte werkgevers.

lingo star | 22-11-17 | 17:36

En de SP in Hoorn is ook ontploft.

ChacarronMacarron | 22-11-17 | 17:35

Ik weet dat de PvdA in mijn eigen dorp-van-afkomst alle leden op de lijst heeft, omdat ze te ijdel zijn (als een kleine partij soms doet) om plekken open te laten. Sommigen zijn als de dood dat de partij het onverwacht goed doet, omdat ze er eigenlijk helemaal niet op zitten te wachten om als nummer 6 (muhaha, as if) gekozen te worden. Op het einde van de lijst staat bij wijze van spreke de vrouw van nummer 3.

Sjors W. | 22-11-17 | 17:33

Nu Zaanstad en Tilburg nog.

van Oeffelen | 22-11-17 | 17:33

In de Zaanstreek willen ze ook graag op kosten van de rest van het land verzorgd worden, dus ik denk het niet.

skoftig | 22-11-17 | 17:44

Nu Nederland nog.

Tikkie Terug | 22-11-17 | 17:46

Nu nog een PvdA vrij Amsterdam.
Sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen zijn ze niet meer de grootste partij en sinds enige tijd hebben we ook al geen PvdA burgemeester meer en dat is een unicum sinds de Tweede Wereldoorlog. Helaas zit het ambtenarenapparaat nog helemaal vol met het addergebroed van de PvdA.

Osdorpertje | 22-11-17 | 17:30

Terwijl het voor de PvdA zelf eigenlijk wel goed zou zijn als ze juist vrij zouden raken van die Amsterdam-kliek. Omdat die niks met de gewone man van doen hebben, hebben ze de partij van de gewone man naar zijn grootje geholpen.

Mijn opa heeft zijn hele leven in de bouw gewerkt, was vakbondslid, en ik denk (maar weet niet zeker, kan vanuit geloofsachtergrond ook CDA zijn geweest) dat hij landelijk zijn hele leven PvdA heeft gestemd. Snap ik van hem, en snap ik van zijn tijd, helemaal.

De arbeider verheffen is ook goed gelukt. Zijn zoon, mijn pa, ingenieur geworden en vrij succesvol binnen NL bedrijven. Ik als eerste man in de lijn naar de universiteit, bij een multinational nu.

Eigenlijk zijn wij als familie waar de PvdA ooit naar streefde, waar ze zich ook best ooit voor hebben ingezet, en wat de salonsocialisten volledig overboord hebben gegooid in de jaren negentig. Terecht dat de partij afsterft. Ik vind het ergens ook wel triest, dat je je zo van je achterban weet te vervreemden.

Sjors W. | 22-11-17 | 17:40

@Sjors Tja, ze dachten het gat dat jij en je familie achterliet, op te vullen met Hassan en Mohamed. En hun kinders die vanuit de armoede weer opgetild konden worden. Het resultaat kennen we...

Dr_Prepper | 22-11-17 | 17:50

@Sjors W. | 22-11-17 | 17:40
Mijn opa stemde nog PvdA omdat ie Willem Drees zo dankbaar was voor zijn oudedagsvoorziening. Alleen jammer dat 50 jaar geleden de PvdA werd gekaapt en Willem Drees zich genoodzaakt zag zijn partijlidmaatschap op te zeggen.

Osdorpertje | 22-11-17 | 18:31

Zoiets als: In Hardinxveld-Giessendam begint de Victorie!!
(Lodewijk Asscher trekt zijn laatste overgebleven haren van zijn hoofd. Dat komt ervan als je je Keppel inruilt voor de Fez.)

Musset | 22-11-17 | 17:29

Partij van de azieleisers.

Is dit nog nieuws? | 22-11-17 | 17:29

Koffie met Cake hier!

Cynevisie | 22-11-17 | 17:26
-weggejorist-
worstcase | 22-11-17 | 17:25

Het zou me niets verbazen als ze wel een PvdA burgemeester toegewezen krijgen, ter compensatie

skoftig | 22-11-17 | 17:24

Houdtgreep (PvdA is 3e pers. enkelfout)

nick.name | 22-11-17 | 17:18

Sukkel.

zeg maar jansen | 22-11-17 | 17:24

Houten greep in plaats van gouden greep?

FrankVeer | 22-11-17 | 17:54

Ja, het zal wel...
Het enige wat uitsterft is het begrip en beweging van de partij, de rozenkwekers schuiven straks lekker aan bij hun werkelijke collega's en vriendjes.

En dan mag u drie maal raden wie dit zijn.

Trek123 | 22-11-17 | 17:18

D66, VVD, GL. Daar komen ze terecht en de troep gaat gewoon door.

Zapata10 | 22-11-17 | 17:27

Die 3 zijn nog pro-europeser dan de PVDA.

Graaisnaaiert | 23-11-17 | 00:29

waardoor we in een neoliberale Eurohel ....
Zentgraaff, iets gemist de afgelopen 30 jaar? De PvdA is mede de oorzaak van die neo (ordo) liberale Eurhel. Dat is ook de reden dat een heleboel mensen zeggen van FY PvdA. En natuurlijk dat het ook een clubje is wat lieden op de voorgrond schuift die lopen te janken over onbenulligheden zoals zwarte Piet. Maar inderdaad, nu komt die andere partij van engnekken er voor in de plaats. Groen Links. Ook al supergeil van die Neo (ordo) liberale Eurohel. En of we daar iets mee gaan opschieten?

Zapata10 | 22-11-17 | 17:17

Als al die gekkies zichzelf nou zouden opheffen dan is er straks nix meer te ze#ken.

flesje | 22-11-17 | 17:17

houdgreep! en gezond verstand linksmidden afbrokkelen? ddan moet het er wel eerst zijn he!?

Cobalt bomb | 22-11-17 | 17:15

Niet genoeg goede kandidaten kunnen vinden. Volgens mij kan elke partij daarover meepraten. Zeker op lokaal niveau. De partij die de zelfreflectie heeft om dan niet mee te doen verdient mijn respect... en mijn stem... o nee... laat maar...

vrijstijler | 22-11-17 | 17:15

Een partij is slechts een middel om het volk te vertegenwoordigen. Geen doel op zich.
Een (uit)stervende partij is dan ook helemaal niet erg in een gezonde democratie.
Dat niemand meer zin heeft de lokale kop van jut te zijn, terwijl er wel degelijk mensen (willen) stemmen op een partij is minder gezond.
In kleinere gemeentes staat het salaris, en de drang aan de gemeente bij te dragen, niet in verhouding met de hoge werklast en de publieke perceptie en omgang van politici.

two ball cane | 22-11-17 | 17:38

Sinds wanneer is er sprake van [..]gezond verstand op linksmidden[..]? Nooit iets van gemerkt.

Wobbelplatte | 22-11-17 | 17:14

Komt goed, God straft meteen...
"Hardinxveld-Giessendam kent een groot aantal kerken. Opvallend zijn vooral de grote reformatorische kerken, onder meer een Gereformeerde Gemeente, twee Hersteld Hervormde gemeenten en een Oud Gereformeerde Gemeente. Ook zijn er drie hervormde kerken, twee gereformeerde kerken en een koninkrijkszaal van Jehova's getuigen. De Eben-Haezerkerk van de Gereformeerde Gemeente telt circa 1.200 zitplaatsen." Bron: Wikipedia.

MagIkAlWeer | 22-11-17 | 17:13

God bestaat niet.

zeg maar jansen | 22-11-17 | 17:15

Een mooi begin. Laten we hopen dat het brede navolging krijgt. Niet dat het in de praktijk veel uitmaakt. Je ruilt pissebed in voor kakkebed - het ruikt iets anders maar heel veel frisser is het niet.

Glasgow Argus | 22-11-17 | 17:12

Het Asscher-effect

Langshetrandje | 22-11-17 | 17:11

Arme rozenkwekers..

zeg maar jansen | 22-11-17 | 17:08

Wat een feest.
Krijg driedubbel groenlinks voor terug.
Hang de vlag maar uit.

Kruisruiker | 22-11-17 | 17:08

Welnee. Dit is oprecht iets om te vieren. En GroenLinks gaat toch nooit regeren.
Alleen ipv socialisten hebben we nu knettergeile eurofielen die hetzelfde doen: belasting verhogen en inheemiërs binnenvoeren. De strijd is nog lang niet gestreden.

de Voorzittert | 22-11-17 | 17:13

Het is helemaal niet om te vieren. We krijgen er een economisch gezien keihard economisch beleid voor terug, terwijl de economie beter gaat arbeidsgehandicapten pesten en dividendbelasting afschaffen. Daarnaast wordt het diversiteitsfeest even hard gevierd en komt er extra geld bij voor ontwikkelingshulp.

lingo star | 22-11-17 | 17:52

Zentgraaff heeft gelijk. Waar de PVDA vertrekt krijg je VVD voor terug, en tenzij je bij de toplaag hoort is dat voor niemands' portemonnee goed. De PVDA heeft haar eigen graf gegraven door die constante ISlampijperij, exporteren van geld aan zieligheidsclubjes wereldwijd, regentesk gedrag en inderdaad ook vriendjespolitiek maar als er 1 politieke partij de samenleving in de uitverkoop heeft gedaan en opgeofferd aan Brussel en de multinationals is het die afgrijselijke VVD wel.

Graaisnaaiert | 23-11-17 | 00:28

ideeën verwelken, rozen vergaan, de PvdA houdt op te bestaan.

Je had me met " de PvdA sterft"

Plorkface | 22-11-17 | 17:07

Zentgraaff. Houtgreep *echt*?? Heb je ook een ijzergreep in de aanbieding?

klaas.heitinga | 22-11-17 | 17:06

HoudTgreep, goed verbeterd, Zentgraaff. *snicker*

CoJoNes | 22-11-17 | 17:23

Houdgreep is een zelfstandig naamwoord en geen werkwoord. Dus die t hoort er niet in.

Lupuslupus | 22-11-17 | 17:53

Kijk. dit is nou het verpesten van een feestje, met je ouwe computer.
Als je een beetje wiki inleest weet je dat het een osae-komi-waza greep is.
Taal deskundig overkomen is een elitair zieligheidje, je hebt drie bussen ingezet en toch niet aangekomen.

28 | 22-11-17 | 20:39
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken