Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Arie Elshout, ga naar huis. Ты пьян

"Het is opvallend hoe ineens alle seinen collectief op rood springen. Het moet een optelsom zijn. Brexit, Trumps verkiezing, Catalonië. Stuk voor stuk gebeurtenissen die de bestaande internationale verhoudingen verstoorden en alle door Rusland zouden zijn beïnvloed met desinformatiecampagnes op het internet. De Europese regeringen lijken het gevoel te hebben dat er dingen gaande zijn die grote gevolgen hebben maar waarop ze geen grip krijgen. Vandaar de plotselinge uitbarsting van oproepen tot actie. Dat is overigens nog moeilijk genoeg."

Eh, right. Heb je het dan echt niet door, Arie, in je rare stukkie over "de Russe komme blikke bone in de trapkast"? Het Europroject dreigt niet uit zijn voegen te barsten door de Russen, maar doordat de burgers gewoon geen zin hebben in nog meer migratie, nog meer schulden en nog minder democratie. Rusland is gewoon een makkelijke "common enemy" om de aandacht af te leiden van de faalmunt, van de faalfederalisatie en het feit dat Europa gewoon geen raad weet met de gemeenschappen van migranten die niet opgaan in een melting pot, maar die zich steeds meer terugtrekken in etnisch gesegregeerde wijken. 

Kortom, het is niet Rusland dat denkt dat het met "desinformatie" de toekomst vorm kan geven, maar de EU: men heeft uit een soort nostalgie naar de Koude Oorlog besloten dat het veel makkelijker integreren is als er een gemeenschappelijke boeman is, dus wijst men weer naar de Russen. En ja, is internet nou werkelijk zoveel gevaarlijker dan tanks? Otto von Bismarck wist al: de geschiedenis wordt niet geschreven in de krant (c.q. de intertubes) of in de stembus, maar in ijzer en bloed. Tanks zijn wel degelijk een stuk belangrijker dan een paar hackertjes en een paar rare twitteraccountjes, maar als je zo diep in de mediabubble zit als Arie Elshout en je uit zelfoverschatting en debiel-progressieve hoop zo erg gelooft in de kracht van de media, dan lijkt een paar rare berichtjes ineens een stuk belangrijker dan hordes T-72's. 

Het is wel erg makkelijk om alle legitieme klachten over het functioneren van de EU en het falen van de integratie van de moezelmannen (kijk eens naar de rellen toen de Naffertjes naar het WK mochten!) af te schuiven op die domme Henk & Ingrid die de hele dag hun kristalontvangers afstemmen op het Kremlin. Ten eerste kijkt het apathische klootjesvolk nog veel meer naar Hart van Nederland dan naar Twitter en ten tweede is de propaganda van de deugende klasse op de staatsomroep en in de systeemkranten voor de EU en het kleedjesvolk van dusdanige aard dat een paar tweets daarbij vergeleken een mug naast een olifant is.  

Maar goed, Arie Elshout en Wilmer Heckrund zullen wel weer denken dat schrijver dezes eigenlijk Vasily Trolleroff heet en dat dit berichtje ergens in een trollenkelder in St.P is geschreven. Met complotgekkies valt immers niet te redeneren. Heeft iemand trouwens nog wat van Demmink en de NWO gehoord, laatst? 

Reaguursels

Inloggen

"men heeft uit een soort nostalgie naar de Koude Oorlog besloten dat het veel makkelijker integreren is als er een gemeenschappelijke boeman is, dus wijst men weer naar de Russen."

Het rare wanidee bestaat hier dat de aversie tegen Russische imnmenging een trucje is om de rijen gesloten te houden. Maar als je een beetje verstand in je hoofd hebt weet je inmiddels dat Poetin de wereld ziet als een "zero sum game", hij wint als anderen verliezen. Dus die destabilisatie is erop gericht ons te verzwakken, verwarren en in chaos te storten uitsluitend om er zelf beter van te worden.

Poetin heeft het NIET goed met ons voor, in tegenstelling tot wat vele mensen met een antipathie tegen Rutte, de EU, de VS, de NAVO denken, ben je nog veel slechter af met het einddoel dat Poetin voor ogen heeft: De destructie van de Europese unie.

Als je *echt* wil weten hoe Poetin een verenigd en sterk Europa inschat: Hij vindt het de moeite waard om het af te breken, dus hij begrijpt tenminste DAT een verenigd Europa een sterke concurrent is. Hij lacht zich ziek bij zoveel onbenul van al die mafkezen die zelf meehelpen aan de destructie van zijn concurrentie. GS voorop.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:34

NPO en CNN zijn de grootste fake news zenders.
CNN probeert al jaren de corruptie van de Clintons onder de pet te houden.
Maar daar komt nu verandering in.
De uranium deal gesloten toen zij secretaris was gaat onderzocht worden.
Ook de 145 miljoen gestort naar de Clinton foundation door de Russen.
Ze heeft ook de DNC gekaapt zodat zij zichzelf als presidents kandidaat naar voren kon schuiven en Sanders opzij kon zetten.
Er is ook 9 miljoendollar naar een Engelsman gegaan om valse verhalen in de media te brengen, zodat Trump in verband gebracht kan worden van beïnvloeding van de verkiezingen en contacten met de Russen.
Ze was ook grote vriendjes met Hollywood hiervan kreeg ze ook grote bedragen op haar foundation gestort. Soros is ook een vriendje en deze spekt ook nog eens de kas en heeft ook een grote vinger in de pap bij de MSM in Amerika.
Afgelopen dagen heeft Soros ook een bedrag van 16 miljard overgemaakt naar een club in Europa waar onlangs Farage het Europees parlement over aansprak. Beïnvloeding om de globalisering door te zetten. De MSM is compleet in handen van Soros en zijn vrienden dus zeker niet in handen van de Russen.

Ronald89 | 16-11-17 | 10:14 | 1

Weer zo'n typisch voorbeeld van whataboutism. Soros, Clinton, alles om maar af te leiden van de echt grote criminelen als Trump. En CNN een fake news zender noemen, ach ja...

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:36

Een T-72? Ding is al 50 jaar oud, we zitten al op een T-90... Ook de T-90 maakt geen schijn van kans tegen een ATGM, tanks zijn obsolete...

ZwarteDag | 15-11-17 | 15:52 | 1

Klopt daarom mortiergroepen ipv tanks.
107

steekmug | 15-11-17 | 16:21

Al dit gezeik is de uitkomst van jaar na jaar de kloof tussen burger en bestuur te laten groeien, het feit dat ze het op Rusland proberen te gooien is op z'n best damage control voor t stemvolk of indicatie dat de kloof er expres is en expres niet wordt gedicht

niemand specifiek | 15-11-17 | 15:34

Gebrekkige democratie, een instabiele munt-unie en problemen met migratie en souvereiniteit van de lidstaten enerzijds, en anderzijds dat een zeker percentage van de comment sectie-dwalers vuistdiep op de lange arm van de NKVD zit, dat zijn twee dingen die elkaar niet wederzijds uitsluiten. Daar gaat dit betoogje mank. Het is niet of / of, het is en + en.

Hoe je het ook wendt of keert, niet alleen overkokende alt-rechtse vetputten op Facebook, Liveleak, en Twitter maar ook de Geenstijl en Telebraaf Media Groep helpen actief mee met de door Poetin nagestreefde Europese destabilisatie, en dit schuimende ronkstukje van @Zentgraaf is daar helaas ook weer een voorbeeld van.
Wees eens een patriot en ga eens met de plopkap aan Greet W. of Milf Agema vragen of de PVV net als stokbroodnazi‘s van Front Nationale op zakgeld van ome Vladimir teert. Of moeten we misschien maar eens gaan uitzoeken hoeveel TMG aandelen met bloedige oligarchenroebels zijn betaald.

dezenicknameisbezet | 15-11-17 | 15:05 | 2

Je bent nog een schuldige vergeten: Trump.

rooie vogel | 15-11-17 | 15:46

"Overlopende alt-rechtse vetputten". Nou, nou, u klinkt redelijk links qua jargon. Als ik u mag samenvatten, wordt iedereen die in uw ogen rechts is, door Poetin betaald.
U kijkt zeker veel naar de Amerikaanse media?
Overigens, het NKVD bestaat al sinds 1954 niet meer.
Die jongens heten tegenwoordig FSB.

Roadblock | 15-11-17 | 16:58

Zo is het! De echte vijanden zitten in Brussel, niet in Moskou. Denk zelfs dat we de russen nog hard nodig gaan hebben in de toekomst, om de islam een enkeltje allah te geven, zodat we hier zelf nog een kans van overleven hebben.

Sinterbikske | 15-11-17 | 14:38 | 4

@Artin
U klets ook graag de media na inplaats van de hersens te gebruiken.
De z.g. Russische propaganda zou er toch voordeel bij hebben, dat een kamerlid kritisch het MH17 onderzoek blijft volgen? Waarom hem dan omver halen?
Even afwachten of dit werkelijke Russische propaganda was, of een gelukte poging om MH17 kritiek te smoren.

Roadblock | 15-11-17 | 16:40

@Roadblock
Jij gaat er automatisch vanuit dat Omtzigt neerhalen hoofdzaak zou zijn.
Die Russen wilden gewoon weer één van hun oude leugens verkondigen.
Dat Omtzigt zich daarin vergist, is een (onbedoelde?) bijkomstigheid.

Artin | 15-11-17 | 17:06

Echt dan ben je dom als je dat denkt. Waarom zou Poetin al die rechtse clubjes zoals FN, PVV en AfD steunen denk je, omdat hij zo'n fan is van hun gedachtegoed of de mensen die erop stemmen? Nee natuurlijk, uitsluitend omdat zij het werk opknappen voor Poetin: Afbreken van de EU en de NAVO.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ik miste mijn trein vanochtend, daar zat Rusland achter!

Analia von Solmsch | 15-11-17 | 14:09 | 1

Dus niet de schuld van Wilders?

telelezer | 15-11-17 | 15:14

Kennelijk moeten we concluderen dat Rusland een stuk slimmer is dan de EU c.s.
Want het werkt blijkbaar altijd maar 1 kant op.

Memek | 15-11-17 | 13:29

Zodra het anders gaat dan de gevestigde orde dat graag wil, dan is Rusland daar de oorzaak van. Brexit, Trump, Catalonië en natuurlijk ook de uitslagen van onze referenda, overal zit Poetin achter. Ze kunnen het zich niet voorstellen dat mensen nog wel eens afwijken van dat eigen gelijk en dus hebben ze een schuldige van buitenaf nodig. Als er in Dokkum zaterdag alleen maar zwarte pieten rondlopen, dan is dat uiteraard ook weer de schuld van Rusland.

jochum1980 | 15-11-17 | 13:17 | 2

Ach ja, die maakbare wereld blijkt toch een utopie te zijn voor links Europa.

rooie vogel | 15-11-17 | 15:48

Natuurlijk zit Poetin daar niet achter, maar hij steunt dergelijke initiatieven maar wat graag. Maar dan omdat het helpt de EU af te breken, niet omdat hij graag vrienden wil worden met de domkoppen die zich inspannen om de boel hier te verkloten.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:41

Ah ja, het is allemaal de schuld van de EU en voor Rusland steken we onze kop in het land. Typische linkse geitenwollensokken retoriek. Weg-met-ons!

Artin | 15-11-17 | 13:12 | 1

Het is merkwaardig, dat onder het vergrootglas leggen van elke scheet van de EU terwijl Rusland's trucs op instemming kunnen rekenen. De domheid.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:42

Gelukkig zitten die stukkies van de VK grotendeels achter een paywall. Dan blijft de invloed ook minimaal.

Stormageddon | 15-11-17 | 13:06

Goed stuk en helemaal waar. De Russen geven net 5% uit van het NAVO budget, dus hoe ze daarmee in staat zijn alles te sturen is een raadsel

du Roi Soleil | 15-11-17 | 13:01 | 1

Je moet kijken naar het budget van de EU voor defensie. Aan de VS hebben we weinig als het erop aankomt, en dan lijkt de balans opeens heel anders.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:43

Die rot Russen ook, waren er vandaag weer geen aardbeien gebakjes bij de super.
Dat moest maar eens afgelopen zijn, horen jullie mij, daar in het Kremlin, ik waarschuw niet meer!!!

Memek | 15-11-17 | 12:56

"bij al deze voor Europa ontwrichtende gebeurtenissen zou Russische desinformatie een rol hebben gespeeld."... "Zou." Een compleet nieuwsartikel baseren op de voorwaardelijke vorm. Niet serieus te nemen.

His Lordship | 15-11-17 | 12:55 | 2

Marsmannetjes zouden tot op hoog niveau geïnfiltreerd zijn in het Kremlin.. kon er ook staan

boerk | 15-11-17 | 13:03

Zoek ff op Google en je weet dat het geen fake-news is, die trollenfabriek in Sint Petersburg.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:44

Vrijwel al het nieuws in Rusland is fake. Dat is geen nieuws.

Dima Beeline | 15-11-17 | 12:53

Er moet nog even een i achter pjan. Zonder i ben je niet dronken.

Dima Beeline | 15-11-17 | 12:52

Ik snap best dat het makkelijker is en nul moeite vereist om het belachelijk te maken, maar een serieus onderzoek naar de inmenging van Rusland via social media en internet zou veel meer opleveren. Maar dat gaat de capaciteit van gs te boven, snap ik. Iets belachelijk maken is makkelijk........

Mather | 15-11-17 | 12:51

Wie heeft de afgelopen decennia zijn gebied het meest uitgebreid?
Niet Poetin/Rusland.
Juist ja, de eu, is het meest, haast imperialistisch, bezig geweest met het uitbreiden van haar territorium.
En eu rupsjenooitgenoeg is nog niet klaar.

Kanarie_Geil | 15-11-17 | 12:49

Als ik dat citaat van Elshout lees zegt hij toch niets verkeerd? Er wordt inderdaad tegenwoordig onmiddellijk naar Rusland gewezen als iets niet lekker loopt. Altijd makkelijk, zo'n universele vijand.

Synecdoche | 15-11-17 | 12:48

Misschien is Poetin niet de held die we zoeken, maar zeker is dat we zo snel mogelijk af moeten van de Timmerfransen en andere verraders van onze volken en landen.
Ik geef de voorkeur aan de Poetin dictatuur dan aan de EU dictatuur. Poetin wil het beste voor zijn bevolking. De Timmerfransen zijn de eu aan het omvolken.
Kies maar.
Poetin wil geen oorlog met de EU. (of denkt iemand van wel?) De EU/CIA/NAVO staan al jaren in de startblokken om een oorlog uit te lokken.
Op de Russische propagandazender RT wordt tegenwicht geboden aan de CNN/NPO propaganda. In ieder geval kunnen ze daar wel uitleggen hoe de machthebbers nu bezig zijn om Libanon te destabiliseren.
Ik heb onze politici nooit een reden horen geven voor onze invasie in Libië.
Het waren de Navo en Frankrijk die zo nodig oorlog moesten brengen on Libië. Niet Rusland. Wij zijn in ieder geval fout. Poetin heeft het voordeel van nde twijfel.

arbeid_loutert | 15-11-17 | 12:45 | 1

"Ik geef de voorkeur aan de Poetin dictatuur dan aan de EU dictatuur. Poetin wil het beste voor zijn bevolking."

Poetin heeft totaal schijt aan zijn volk en al helemaal aan andere Europeanen. Maar dat snap jij niet want je weet niet hoe goed je het hier hebt in vergelijking met de gemiddelde Rus.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:45

Iemand die overigens over Europa spreekt terwijl hij hoort te spreken over de EU, is zo en zo niet echt te vertrouwen, staat dan los van Putin.

litebyte | 15-11-17 | 12:36

Noord-Korea is ook zo'n common enemy. Nu waarschuwen de yanks voor cyberaanvallen op de luchtvaart vanuit Noord-Korea. Het volk wordt alvast voorbereid voor de volgende oorlog.

de euro middenweg | 15-11-17 | 12:36

In welk limbo Peter Sellers ook mag rondtollen, haal die man asjeblieft terug en laat hem in de Kamer scenes uit die film spelen.

dedeurs | 15-11-17 | 12:24

Jongens, "Rusland" is het geijkte Fakenews item om de Sleep(net)wet en het EU leger maatschappelijk geaccepteerd te krijgen. Lees het zojuist verschenen boek "Fake News" van Mark Dice er maar op na: CIA had bij iedere nationale MSM krant een (aantal) redacteur(en) om de prioriteiten (=censuur) en de kleur (=manipulatie) van de berichtgeving te beïnvloeden of te bepalen.

Non_Smoking_Gun | 15-11-17 | 12:17 | 2

He, een Rus! Welkom.

Nuchternederland | 15-11-17 | 12:21

Nuchternederland | 15-11-17 | 12:21
Haha! Mark Dice schrijft natuurlijk over de situatie in de USA. Bij ons zou dat de AIVD (kunnen) zijn. Nazdrovje!

Non_Smoking_Gun | 15-11-17 | 12:43

Hoe kun je nog meer macht, geld, invloed etc. naar de eu trekken.....?
Juist ja, je creëert een vijand, ic Rusland.
en dan hard roepen oh oh mensen oppassen, we moeten maatregelen nemen, nog beter de onschuldige burgert afluisteren, nog meer geld naar de eu, want de veiligheid is in het geding, nog meer wapens, want eu leger.
En de sukkels die zich (MSM) journalist noemen, lopen daar gewillig achteraan, want kritisch kijken naar processen is afgeschaft op de school voor journalistiek.
God, wat een disrespect heb ik voor die linkse bubbelfiuurtjes.

Kanarie_Geil | 15-11-17 | 12:17 | 1

En die sukkels hier denken allemaal dat Poetin een goeie peer is, die het met hen eens is. Poetin ziet maar 1 ding: Een gouden kans om zijn wens alle concurrentie af te breken voor de prijs van een paar nep-accounts, een trollenfabriekje en wat sullige meelopers hier. Hoe makkelijk maak je het hem?

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:47

Vergeet daarbij de brute poging tot moord op zwarte piet niet !

zweeperover | 15-11-17 | 12:15 | 1

Poging tot?

Durak | 15-11-17 | 13:43

Dit is wel de a- symmetrie waar putin het over had. Budget is laag t.o.v het westen dussssss. Andere dingen doen. Dit kan natuurlijk wel; maar deugerts hebben teveel realiteit tegen zich.

rattenvanger XL | 15-11-17 | 12:14

Als de angst voor de Russen reëel was, ging er wel iets meer dan een procent BBP naar defensie.

Feynman | 15-11-17 | 12:14 | 2

Budget voor defensie gaat ook omhoog juist vanwege oa Rusland. Maar het is nu ook weer niet dat het zo'n enorm sterke grootmacht is, dat we gelijk volle procenten BBP er tegen aan moeten gooien. Ze hebben alleen bewezen door de oorlog in Oekraïne te starten dat de kans reëeler is geworden.

Artin | 15-11-17 | 13:16

Dat gebeurt dus ook.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:48

Komt er eenvoudig op neer dat je Henk en Ingrid wel een tijdje kan bedriegen, maar niet altijd. Daarom hebben we Trump en daarom hebben we een Brexit (omdat de Engelsen wel doorhebben dat Merkel/Duitsland de baas is van de EU) en daarom hebben we Catalonië.

me,myself and IK | 15-11-17 | 12:05 | 2

we hebben ook nog jou angsten voor de toekomst,

adjudant | 15-11-17 | 12:28

Dat akkefietje in Spanje past niet in die categorie.

VonSprudelwasser | 15-11-17 | 12:30

Eerst was alles de schuld van Wilders, toen van GS, nu van Rusland.
Men leert wel om steeds groter te denken, dat dan wel weer.

Nuchternederland | 15-11-17 | 12:05

Maskirovka en agit-prop, het zijn de hersenkindjes van Rusland, door de jaren heen geperfectioneerd. Ongetwijfeld heeft Poetin's Rusland een flink aandeel in de hype. Maar de politieke "boven ons gestelden" in NL of daarbuiten, zijn zelf écht geen haar beter. Dus al dat gejank in de MSM is gewoon voor de bühne. En trouwens, ik bepaal zèlf wel wat ik fake news vind... toevallig. Dus lekker belangrijk allemaal.

Grijskijkert | 15-11-17 | 12:04

Het wordt langzamerhand bespottelijk. Straks zijn de Russen ook de oorzaak van de klimaatverandering, de wijziging van samenstelling van Nutella, het slechte huwelijk van Peter R. de Vries, Peter R. de Vries in het algemeen en mijn overlijden in de toekomst

batvoca2 | 15-11-17 | 12:04 | 2

Nee, Trump is de oorzaak van de klimaatverandering. Je mag Poetin niet té hoog inschatten.

kokenrel | 15-11-17 | 19:12

Klopt, in oost-Siberie staan grote CO2 fabrieken. Deze fabrieken pompen oer etmaal duizenden tonnen CO2 de atmosfeer in. Om west Europa langzaam in een grote woestijn te veranderen. Echt waar las het vanochtend nog op de FB pagina van Timmerfrans...

number668 | 16-11-17 | 10:20

Whehehe, die Dr Strangelove lijkt precies op Derk Sauer met geföhnd haar.

Conan de Rabarber | 15-11-17 | 12:03

De russen zijn zo goed met sociale media... Met usd 46.000 (46% van de vermeende usd 100.000 zou voor de verkiezingsdatum besteed zijn) het winnen van usd 82.000.000 die DNC en GOP voor de sociale media campagne betaad hebben, die verkiezingen gekanteld hebben.

Pimp my Voortuin | 15-11-17 | 12:02

pak maar eerst eens de bemoeienissen van ene Soros aan, deze man beïnvloed alles en iedereen waarbij omkoperij en nepnieuws helemaal niet geschuwd worden.

isotope 465 | 15-11-17 | 12:00 | 1

Soros is een stropopje van alt-right, die man betekent niet werkelijk wat.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:49

Als je continue met je vinger naar een ander wijst dan haal je de aandacht van jezelf af.

MoonBeebe | 15-11-17 | 11:59

Oorlog is vrede
Vrijheid is slavernij
Onwetendheid is kracht

balustrade | 15-11-17 | 11:59 | 1

"George die instemmend knikken doet"

Grijskijkert | 15-11-17 | 12:13

Ze hadden een paar merkelblokken voor de deur van Arie Elshout moeten plaatsen. Voor dat extra veilig gevoel. Met russisch materieel, natuurlijk.

bodemloos | 15-11-17 | 11:53

Als ik de haak van mijn telefoon half indruk bij het ophangen, aan het einde van een gesprek, hoor ik ademen en mensen Russich praten over de lijn. Nou versta ik geen Russisch, maar ik vind het wel raar.

TheseDays00 | 15-11-17 | 11:51 | 1

Dat heb ik nou ook met mijn telegraafverbinding. Soms komt er vreemde morse door, lijkt wel Russisch.

Nuchternederland | 15-11-17 | 12:06
-weggejorist-
IslamPislam | 15-11-17 | 11:51 | 1

Alles wordt omgedraaid gepresenteerd. Om het enigszins overzichtelijk en begrijpelijk te houden moet daarom alles weer omgedraaid worden.
Degene die nu het hardste schreeuwen over vermeende Russische inmenging zouden meteen uitgelicht moeten worden ontrent banden met, en het ontvangen van gelden, van belanghebbenden in het ondermijnen van de individuele onafhankelijke staat en/of persoon gedachte.
De Clintons zijn al gevallen. Omdat NL vaak naijlt op de VS zal het hier hopelijk ook gaan gebeuren.
De zelfoverschatting van veel huidige trekpoppen welke zich elite wanen zal uiteindelijk tot hun val leiden.
Ik ga er maar van uit dat dit een natuurwet is. Anders word ik zo depressief.

GeenStijl doet dat wel goed, terugdraaien naar de werkelijkheid, maar zou nog wel meer kunnen doen, te beginnen bij Ollengren.

VonSprudelwasser | 15-11-17 | 11:51 | 2

En misschien komen we dan ook af van de postcodeloterij-terreur.

Glasgow Argus | 15-11-17 | 11:53
-weggejorist-
VonSprudelwasser | 15-11-17 | 12:03

U wilt niet meer migranten? U wilt niet dat alle nationale symbolen en gebruiken afgeschaft worden? Heeft u het gevoel dat u politiek geen ruk meer te zeggen heeft? Dat verbeeld u zich allemaal maar, de Russen maken u dat wijs, want het is geweldig hier!

flashforward | 15-11-17 | 11:51 | 1

Daar doen ze inderdaad hard hun best voor, het aanwakkeren van onvrede over al die genmoemde onderwerpen. Maar niet omdat ze jou zo leuk vinden. Wel om je uiteindelijk zover te krijgen dat we een pushover worden, geen eenheid meer hebben en gemakkelijk uit elkaar gespeeld kunnen worden met bilaterale gasdeals en militair geen zin meer hebben om ons te bemoeien met anden als Polen, Estland en zo meer. Poetin doet daarvoor zijn best, hij vindt de eenheid van de EU in elk geval bedreigend. Bedenk eens waarom..?

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:56

Zot denkt even na:
- 28 lidstaten waarvan minstens de helft nauwelijke enige culturele, historische, sociale of economische band heeft met NL.
- Een EURO die met plakband, touwtjes en heel veel bijgedrukte poen bijeen wordt gehouden, en waarbij 5 landen de rekening betalen en de rest profiteert;
- Een ongekozen president en een ongekozen commissie die steeds meer beleidsterreinen opeisen en geen enkele zelfbegrenzing of zelfbeperking kennen;
- Een Duitser die informeel de baas is, zonder verantwoording aan niet-Duitsers;
- Het EP. Uitleg niet nodig;
- De Grieken. Uitleg niet nodig;
- Guy.
- Judith.
- Frans.
- Oekraïne. Serieus? Gaan we stront met de Russen riskeren om deze corruptocratie te paaien?
- Gaat Brussel bepalen hoeveel donkere gelukzoekers we moeten opnemen? Denkt Brussel dat de EU beter wordt van een tsunami van kalivaatdoekjes?
-/-
Zot is geen Henk, en ook geen Ingid. Zot was ooit een fervent voorvechter van de EU. Nu ziet Zot de EU als een totaal uit de hand gelopen project van elitaire, bureaucratische en ondemocratische zelfpijpers. Zot is het zat.

Zeddegeizot | 15-11-17 | 11:51 | 4

het zijn de bange jongens uit de klas die geen toekomst zien in de EU, de EU is beter af zonder de Britten,

adjudant | 15-11-17 | 12:34

@adjudant | 15-11-17 | 12:34
U zwatelt maar wat ongefundeerd de ruimte in. Kunt u e.e.a. nu ook eens staven met wat harde feiten waarde trol? Als u met droge ogen durft te roepen dat de EU een succesnummer is bent u af en niet zo'n beetje ook. Want iedereen kan ondertussen zien dat het eerder het tegenovergestelde is.

Sjefke7807 | 15-11-17 | 13:35

... en een Rusland dat het absoluut de moeite waard vindt om elke controverse, elke wens tot afscheiding van de EU, te steunen met geld, nep-niews, trollen en zogenaamde objectieve documentaires op RT. Zou Poetin dat doen omdat

1. Hij de EU net zo'n slap instituut vindt als wij.
2. Hij de EU graag ziet verdwijnen als sterke unie?

Heel erg moeilijk is het niet.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ben het best wel met je eens Zentgraaff, maar andersom is het ook debiel om de huidige invloed van Rusland op dit gebied te ontkennen. De inmenging is immers op meerdere fronten aangetoond. Lijkt me geen fijne ontwikkeling? Kan GS zich daar ook eens boos over maken?

jawor36 | 15-11-17 | 11:51 | 3

Waar is dat aangetoond?

Sarcastisch varken | 15-11-17 | 12:45

Meerdere onderzoeken. Weet jij ook wel, je kiest er alleen voor ze niet te geloven. Google even op "russian meddling elections".

jawor36 | 15-11-17 | 13:27

Die kans is erg klein omdat GS over het algemeen ook nogal anti EU is. Men denkt hier - gehel ten onrechte - dat zo'n gezamenlijk doel betekent dat we vriendjes worden met Poetin, wat het laatste is dat de beste man wil.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 14:58

We worden door het staatsjournaal bedolven onder pro EU en migratie propaganda. En alles wat een ander geluid laat horen is fake news.
De pot verwijt de ketel

Rest In Privacy | 15-11-17 | 11:46

Poetin is een groot leider en een kindervriend. Poetin heeft het beste met demense voor. Poetin is beschermheilige van gepensioneerde omaatjes. Poetin is cool. Poetin is awesome. Poetin is de nieuwe Caesar. De EU is stom. Timmermans is dik.
*bankrekening checken gaat*

atheïstisch stemvee | 15-11-17 | 11:44

Ja, sinds "De Russen" niet langer bestuurd worden door seniele communisten in het Kremlin te Moskou, toeteren de seniele communisten in het Kremlin te Brussel waarschuwingen tegen "De Russen" als zijnde "onze" vijand.

Wat het belang was van die oude seniele communisten te Moskou om onze vijand te zijn lijkt mij duidelijk: a) de USSR ging failliet aan socialisme/communisme, b) hier waren wij rijk, c) wij hadden weinig tanks want vrede en "De Russen" hadden juist in tanks geïnvesteerd.

Nu worden wij hier steeds armer, want EU socialisme en immigratie, dus moet er een vijandbeeld komen om dat te verklaren.

Jan Passant mk2 | 15-11-17 | 11:42 | 2

Als er ooit weer feitelijke geschiedenis geschreven mag worden zal blijken dat de EUSSR de grootste vijand van de Europese burgers is geworden.

Jan Passant mk2 | 15-11-17 | 11:49

Als er ooit weer geschiedenis geschreven gaat worden zal blijken dat het afbreken van de EU het mooiste cadeau was dat we Rusland konden geven.

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 15:12

Mensen die chronisch over Russen klagen zien teveel beren op de weg. En als je op oneigenlijke gronden de politci in Rusland loopt te besmeuren wat doe je dan ? Juist dan verspreidt je nepnieuws en voer je propaganda jegens het Russisch bestuur. Het kan zelfs zo zijn, al dan niet bedoeld maar de schijn heb je tegen, dat je poogt politieke processen en feitelijk bestuur probeert te beïnvloeden.

Het is ook zo verschrikkelijk doorzichtig allemaal.

netniet | 15-11-17 | 11:42 | 1

Welke oneigenlijke gronden? Dat men daar in het Kremlin zit om zichzelf schandelijk te verrijken over de rug van de gewone Rus?

Beste_Landgenoten | 16-11-17 | 15:13

Het kan niet zo zijn dat de EU verkeerd bezig is en de burgers DAAR op reageren, wij weten toch zeker wel wat de burgers willen, ook al weten ze het zelf nog niet. Dat moet door een externe factor veroorzaakt worden, laten we een zondebok zoeken, aha Rusland ende internet. Alles liever dan inzien dat de eigen fantasiewereld toch niet helemaal blijkt te kloppen.

een_mike | 15-11-17 | 11:42

En by the way, Arie is niet dronken. Althans dat is niet de reden van het rare stuk in de krant.

Glasgow Argus | 15-11-17 | 11:41

De globalistische agenda ligt onder vuur en onder het motto dat de beste verdediging de aanval is gaan ze vol op het orgel.
Wanneer je de amerikaanse en engelse pers een beetje volgt zie je dat daar ook sterk vergelijkbare tactieken worden gebruikt. We weten dat de main stream media gewoon onder controle staan van de inlichtingendiensten en het bewijs is de voortgaande modderstroom van nepnieuws. Gegenereerd door de overheden zelf: overheden die activistische agenda’ s voeren op gebied van energie, open grenzen en immigratie.
Overheden ook waar de lobbyisten van Soros kind aan huis zijn, inclusief bij de europese commissie. Waar Soros’ mensen dit jaar al tenminste een keer of veertig op de koffie zijn geweest. Normale stervelingen die een afspraak willen maken met een europees commissaris staan maanden in de wachtrij, maar ome George - de joodse nazi uit Boedapest - heeft een hele lijst met vrienden binnen de EU waar de boodschappen van de Open Society Foundation willig kunnen worden gedropt.
De vraag is nog steeds wie aan de touwtjes trekt bij Soros. Hoe kwam hij aan zijn geld met zijn zogenaamde superspeculaties? Wie acteerde als tegenpartij bij zijn superwinsten, bijvoorbeeld. Het zou me niet zoveel verbazen wanneer de Quantumfondsen gewoon gevoed werden vanuit een slushfund van OSS of CIA of welke drieletteragentschap dan ook.

Glasgow Argus | 15-11-17 | 11:37

De onafhankelijkheid van de media en het bedrijven van neutrale journalistiek is tijdens het afgelopen verkiezingsjaar een sprookje gebleken.
Dat is de werkelijke reden voor deze noodgreep; ze verliezen de controle omdat teveel mensen het truukje doorzien.

pjotr nicknaamtov | 15-11-17 | 11:37

EU propaganda, niets meer, niets minder.
Goebbels, Himmler, Hitler en nu Merkel, Druenker, Timmerfrans en Rutte. Zelfde laken een pak. Same shit, different age. Iets minder competente reincarnaties.
Daar zult u het mee moeten doen.

r@zor - InFiDeLz! - | 15-11-17 | 11:35 | 1

de vermeende EU propaganda is je eigen hersenspinsel?

adjudant | 15-11-17 | 12:38

Russen zijn de nieuwe Joden...

Borrom | 15-11-17 | 11:35

Kom op jongens, Demmink is toch zo 2015. De nieuwe Demmink heet van Jole, de tongpotelaar van een marginale haatsite...

eerstneukendanpraten | 15-11-17 | 11:34 | 1

Een tongpotelaar is een feitelijke verkrachter. Gewoon omdat het zo in het wetboek staat: Sexueel binnendringen van het lichaam.

netniet | 15-11-17 | 11:39

Mevrouw Karin Hildur Ollongren deed anders gisterenavond op de npo ook een behoorlijke duit in het zakje.

pa_niek | 15-11-17 | 11:34 | 1

Kwamen er weer vacuümbommen aan te pas?

Rommelende Onderbuik | 15-11-17 | 11:48

Ik zie het ook wel.
Die Russen hebben ons een mooi een hak gezet bij de TK-verkiezingen.
Zitten we weer 4 jaar opgescheept met rampen-kabinet onder Rutte.

Rommelende Onderbuik | 15-11-17 | 11:34 | 1

Ja lol inderdaad. Gvd die kutrussen hebben Rutte weer in het zadel geholpen blijkbaar.

tata1981 | 15-11-17 | 11:36

Links had decennia lang een truuk om discussies inhoudelijk dood te maken. Verwijt je tegenstander een nazi te zijn, of op z'n minst nazi sympathieën te hebben en je hebt de discussie gewonnen zonder er inhoudelijk op in te zijn gegaan. Maar de nazi's dat is nu al zo lang geleden, die truuk werkt niet meer.
Dus hebben die linkse drammers een nieuwe truuk. Beschuldig je tegenstanders ervan Russische desinformatie te verspreiden. Referendum? Russische desinformatie. MH17? Russische desinformatie. Minder EU? Russische desinformatie.

Osdorpertje | 15-11-17 | 11:34 | 2

En dat doorzichtige opzetje wordt ook nu gewoon weer als zoete koek geslikt bij MSM consumerend Nederland.
Gelukkig wordt het msm consumerende deel van Nederland steeds kleiner, mar de harde kern van bejaarden, ambtenaren en andere uitvretende domme linksmenschen is in dit land relatief erg groot.

jemagookniksmeer | 15-11-17 | 11:49

en het leuke is nazi = nationaal socialisme dus net zo links als de links rakkers die nazi gebruikte voor de liberalen

Obsi | 15-11-17 | 11:51

als de russen weer terugkomen zal de zure regen er binnenkort ook wel weer zijn. helemaal terug naar mijn jeugd. Ik ga alvast een jojo halen.

Mesmer | 15-11-17 | 11:33

De VK is een te makkelijke vijand. En deze site begint mij wat te veel te lijken op een VK en NRC recensiewebsite. Waar luie redacteuren 's ochtends de dode bomen courant lezen, en er het stukje van de dag uithalen, wat ze dan zogenaamd ludiek en verontwaardigd gaan bespreken. Als ik een mening over die kranten wil hebben, dan lees ik ze zelf wel. Dank u wel.

Dr_Prepper | 15-11-17 | 11:33

Ach, maar wij hebben fonetische kogels en bommen.
Pang,pang, en grote biem!

Rest In Privacy | 15-11-17 | 11:33

En de Russen hebben topcoach Danny Blind omgekocht omdat ze ons niet op hun WK-feestje willen, maar da’s logisch.

Kapitein Stijlvol | 15-11-17 | 11:30

Ja Catalonie ja, dat hier in Nederland door D66 (?) gesproken werd dat ze Amsterdam van Nederland af zouden scheiden als Wilders de grootste zou worden, dat is natuurlijk wel helemaal normaal en grondwettelijk en niet ingegeven door die levensgevaarlijke Russen...

tata1981 | 15-11-17 | 11:30 | 1

Reden #2 waarom het jammer is dat Wilders niet de grootste geworden is. 020 die uit de BV Nederland stapt... lijkt mij prachtig. Scheelt tegelijkertijd bergen taxpoet.

Grijskijkert | 15-11-17 | 11:58

Als we het over makkelijke common enemies hebben dan ken ik er nog wel een stel

Menage00 | 15-11-17 | 11:30

Ontslagen? Rusland.
Te laat en de brug staat omhoog? Rusland.
Plastic vulva niet op maandag bezorgd? Rusland.
Weekend en het is kutweer? Rusland.
En ho, nee, ik ben geen Poetin-fan (is nogal een verschil met Rusland-fan, overigens, dat ook niet), maar alle paniekzaaiers ten spijt doet het me vooral denken aan 'A boy who cried wolf' en hoe het met 'said boy' uiteindelijk afloopt.

Kouwe Kees | 15-11-17 | 11:29

Naast omtzigt en GS moet nu ook Freek de Jonge en Arjen Lubach worden verboden. (En Pax Christi met terugwerkende kracht.)

Einde van de Domheid | 15-11-17 | 11:26

Oh, nog even over de EU.... hebt u ooit een stembiljet in uw handen gehad waar de naam "Donald Tusk" op stond?

Mastermattie | 15-11-17 | 11:21 | 3

Of Timmermans. Het wil maar niet in die botte hersens doordringen dat ze zelf schuldig zijn. We moeten een berg geld betalen en krijgen er als dank een heleboel ellende voor terug.

zwartzondersuiker | 15-11-17 | 11:33

Wie zou er ooit op Juncker of Wim van der Camp of Hans van Baalen hebben gestemd. Of maak ik nu een foutje?

Beroep = Boerenlul | 15-11-17 | 11:54

Sterker nog, ik ben ooit wezen stemmen bij een referendum. Ging over een of andere europese grondwet...
Dus zelfs met stembiljet in je handen, wordt je nog keihard genaaid.

Baski | 15-11-17 | 12:01

Nepmensen

rein9576 | 15-11-17 | 11:21

Ome Jones zegt dat de EU nog vóór 2030 klapt, dus is het zo!

Mastermattie | 15-11-17 | 11:20 | 1

Maarten Schinkel (NRC Economie Journalist) zegt/schrijft dat de Euro binnen nu en 10 jaar klapt. En ik geloof hem nog ook.

Beroep = Boerenlul | 15-11-17 | 11:43

Hoe weten jullie dat het de Russen niet zijn?

Scrupuloos | 15-11-17 | 11:20

De Amerikanen zijn net zo goed onze "vijand", óók in de jaren van Oeboema. Ieder blok doet vooral zijn best voor de eigen belangen, en in Europa doet ook bijna ieder land dat (op dat ene wingewest van Shell en Unilever na).

Guido | 15-11-17 | 11:20

Vasily Trolleroff - een instant classic!

de Voorzittert | 15-11-17 | 11:19

'Overheden zijn de grootste producenten van nepnieuws'.
Was getekend emeritus hoogleraar Internationale Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam en emeritus hoogleraar Media Cees Hamelink
: www.youtube.com/watch?v=ypVZNd_mqNo

Endoxa | 15-11-17 | 11:19

De Russen hebben gelijk om onzuivere redenen. Maar nog steeds gelijk..

Godsammekraken | 15-11-17 | 11:17

"The Patriotic Spring' komt naar u toe deze, eh... winter!

Mastermattie | 15-11-17 | 11:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken