Literatuur. "Hallo witte mensen", door A. Nzume
U had de laatste Grunberg alweer een tijdje uit natuurlijk, en u verveelde zich op zaterdagmiddag na het achterstevoren uitlezen van de NRC. Goed nieuws, want er staat een nieuw staaltje verheffing voor de deur: "Hallo witte mensen" door klagende kwetscreool Anousha Nzume (Anna Steijn) (56). De NRC-intro is overigens een pareltje: "Anousha Nzume doorliep de Kleinkunstacademie, werd actrice en speelde in onder andere de tv-series Vrouwenvleugel en Oppassen. Maar ze werd pas echt een publiek figuur toen ze zich in de media begon uit te spreken tegen racisme." Oftewel, zoals de meeste kleinkunstenaars kon ze niets aantoonbaars, en werd pas bekend toen ze d'r eigen onkunde afschoof op de witmang. Maar goed, oh ja, boek. WANT DAT DOET ZE TOCH MAAR EVEN ALS VROUW (ONDERDRUKT) EN KLEURLING (ONDERDRUKT). Over "witte privilege en andere vormen van racisme". Het evangelie verschijnt morgen, dus hoogste tijd om zich even op een cultureel geappropriëerde ultra-blank-karakteristieke manier in te dekken: "Mijn beste vrienden zijn wit. Dat klinkt grappig, maar het is wel zo. Ik ben opgegroeid in een witte omgeving, een van mijn oudste vriendinnen is wit. Ze is wel joods, dus ze begrijpt veel van wat ik meemaak. Verder is mijn man wit, bij hem voel ik me natuurlijk ook superveilig." Ah oké nee dan is het goed en wat een zaaddodende godwin. Verderop nog een stukje lol om Sunny trouwens: "Ik support Sunny, het is een heel goede film. Maar vraag je aan mij: had niet een zwarte vrouw het moeten maken? Dan zeg ik: ja natuurlijk." Inderdaad, het is nooit echt goed, en dat is waarom de klaagindustrie zo'n bestendige werkgever is. "Social justice is a circular firing squad", zouden de Britten verzuchten. Enfin, verder nog wat preekjes over foptermen als white innocence en white fragility waar we u niet mee lastig gaan vallen. Mogen we al bier? Ronduit bizar beargumenteerd preview-hoofdstukje over culturele toe-eigening waar "vriendin Arzu" (deze patiënt) als expert wordt aangevoerd, alhier.Interview met @anoushanzume over haar nieuwe boek 'Hallo witte mensen', over racisme in Nederland. https://t.co/DhlVACRKoE pic.twitter.com/0cmITwdYMU
— NRC (@nrc) 19 april 2017
Verder is Anousha Nzume/Anna Steijn compleet zuiver op de graat als het om racisme en cultural appropriaton gaat, hoor.
— Svennus J. Max (@SvensTweet) 19 april 2017
Koekoek. pic.twitter.com/RCIxYIzRyn
Reaguursels
InloggenNog even dit:
"Tijdens de Pietendiscussie schreef GeenStijl dat ik stiekem Anna Steijn zou heten. Anna is inderdaad mijn paspoortnaam en Steijn is de naam van mijn stiefvader, die droeg ik als kind. Rond mijn 18de besloot ik mijn vaders naam te gebruiken: Nzume.(...) Ik werd ervan beticht een 'nepallochtoon' te zijn die haar naam had veranderd om subsidies te krijgen."
www.volkskrant.nl/media/-ik-ben-bang-d...
Het is nogal flauw om minstens 25 (vijf-en-twintig) jaar na de naamswijziging daar nog over te blijven doorzeuren.
Twee opmerkingen. Institutioneel racisme bestaat aantoonbaar en is te vergelijken met een op huidskleur of ras gebaseerde baantjescarroussel die we van onze PvdA vrienden kennen. Geloof je het niet? Kom langs en ik laat het je zien en voelen.
De witte mensen om haar heen zijn vooral grachtengordel en osm. Het opvallende is dus dat de kritiek zich vooral op de linkse medemens richt.
Wij hier op GS hoeven ons niet eens aangesproken te voelen.
OW ja, toch nog een derde: Sunny Bergman schijnt de rechten voor de verfilming al gekocht te hebben. Halina Reijn speelt de joodse vriendin.
Hallo zwarte bolle rotte kuttekop!
Je neemt het er maar goed van in witte mensen land zo te zien.
Ieder pondje gaat door het mondje.
En wat er vervolgens dan uit dat mondje komt is pure stront.
Dit mens maakt mij juist racistisch
Natuurlijk niet echt want mijn gekleurde vrienden zijn en blijven mijn vrienden.
Maar deze wereldvreemde intriganten maken onschuldige mensen voor racist uit.
Dat zet kwaad bloed en maakt het probleem wat er overigens helemaal niet was alleen maar erger.
Waarom krijgen zij überhaupt een podium om onzin te verkopen.
Zo moedeloos word je hiervan.
Rot op naar Nigeria en ga tussen je corrupte zwarte medemensen zitten.
Dan weet je meteen hoe goed de blanken eigenlijk zijn.
De witte zondebok. Kan het nooit goed doen en zal altijd de lul zijn.
Als Nederlanders met vlaggen zwaaien zijn we racisten en nationalisten. Als Turken dit doen is dit 'vaderlandsliefde'.
Als Nederlanders overlast ervaren van een 'etnische' groep ligt het aan onszelf en moeten we aanpassen en hebben we het zelf veroorzaakt. Als zij last van ons hebben, dan nog moeten wij ons aanpassen ('koeltoer').
Nederlanders moeten nog steeds boeten voor zwarte (no pun) bladzijden in onze verre geschiedenis. Als we refereren aan smetten op de geschiedenis van andere volkeren dan 'is dat al lang geleden' of wordt dat gepareerd met 'nee maar jullie'.
Als autochtone bezoekers van zwembaden worden geterroriseerd door Marokkaanse jongeren dan wordt jaren weggekeken en worden slachtoffers weggestuurd met 'zelf uitgelokt'. Stel dat Nederlanders allochtonen zouden terroriseren, dan buitelde iedereen over elkaar heen om het te veroordelen.
Laat ook maar. Ik word hier zo moe van.
Ik ben ook tegen cultural appropriation, dus of die mevrouw Nzume even snel haar westerse kleren wil uitdoen en haar westerse lipstick wil verwijderen.
-weggejorist-
Kunnen ze die boeken niet op zachter papier uitbrengen? Dat veegt lekkerder..
Wat een gratuite aandachtstrekker. Wat vreselijk dat er bomen moeten worden gekapt om de uitgave van haar gaaaaapboek mogelijk te maken. Wat een verspilling van tijd bij reaguurders die er op reaguren. Wat een verward en geschift brein. Anna Steijn,ga toch eens in therapie, kind. En houd op met rassistische onzin uitkramen. Wordt eens volwassen. Doe niet alsof negers gestoord zijn.
-weggejorist-
-weggejorist-
De plaag van het diversiteiten gedoe wordt steeds groter.
Vandaag stond deze exponent van de weg-met-ons beweging ook nog eens in het AD.
Overal zijn deze gesubsidieerde sufkutten welkom.
Racisme, racisme?Het lijkt wel uit de kast komen van donkerder mensen.Maar het is natuurlijk meer finacieel uitbuiten van iets wat alle rassen op aarde bedrijven, namelijk racisme.Wacht maar tot wij witmensen in de minderheid zijn in vernederland.Dan kunnen wij ook de racisme-kaart trekken.
Dat diversiteitsgeklaag is echt een plaag aan het worden.
40 jaar lang een enorm onevenredig aantal allochtonen dat autochtonen beroofd, mishandeld en vermoord bij opsporing verzocht. Daar hoor je die verderfelijke gutmensch, Silvana, Denk, PVDA, VARA of JOOP nu nooit over. Driewerf kots.
Anousha Nzume.. eh wat?.. inzoemen? Nah, laat maar!
Bijt de hand niet die je voedt, Nzume! Daar hebben jullie soort nogal een handje van.
-weggejorist-
Wat is ze zwart he? Ze zou een wit servet nog licht laten afsteken!
@Rotterdammert1965 | 19-04-17 | 17:26
Je zou dankbaar moeten zijn dat je voorouders hebben moeten lijden. Waar je voorouders zijn tewerkgesteld daar door andere andere blanken. Hertogen en Baronnen en pachtboeren hebben geen slaven gemaakt, wel in dienst genomen want handig. Waar na intensivering van de slavernij in Afrika de loondienst nooit gestopt is in het westen. Waardoor je nu op het strand van Ibiza kan zitten chillen op eigen kosten.
Trek de racisme kaart als negerin en je hebt meteen aandacht. Hoef je verder niets voor te kunnen.
@Rotterdammert1965 | 19-04-17 | 17:24
Waar ze ook blij over zou moeten zijn is dat blanke mensen haar voorouders hadden verhandeld en geen Arabisch volk: die hadden alles wat achter bleef in het dorp vermoord en de mannelijke slaven gecastreerd. Daarom zijn er ook zo weinig nazaten van door Arabieren verhandelde slaven en kan zij nu mekkeren of die slechte witte man.
"Ik support Sunny, het is een heel goede film. Maar vraag je aan mij: had niet een zwarte vrouw het moeten maken? Dan zeg ik: ja natuurlijk."
.
De vraag is dan natuurlijk: was het dan nog een goede film geweest? Gewoon een vraag. Bedoel er verder niks mee.
Maar wat hebben witte mensen de wereld eigenlijk nagelaten. Waardeloze zaken zoals mensenrechten enzo.
ik heb ook negerinnen in m'n vriendenkring maar ik mag nooit wat schrijven. Ja, een comment hier maar daar kom ik nogal dom mee over.
Oh ja, dus als ik pizza en pasta eet, dan is dat prima, want Italianen zijn niet zielig, maar als ik doner eet, (met of zonder kater?) dan is dat culturele toe-eigening. Want Turken zijn zielig. Maar volgens mij vinden Turken zichzelf niet zo zielig, dus dat wordt bepaald door SJWs? Of door Anousha zelf? Maar wat als er nou nog een Italiaan is die zichzelf weer zielig vindt? Is mijn pizza dan opeens weer culturele toe-eigening ?
Of ik koop van een Turk die overduidelijk elite is geworden, omdat zijn opa al 3 generaties een grote Turkse pizza (aiaiai, heet dat echt pizza?) fabriek heetf opgezet, en kleinzoon die Turkse p&%##@ al jaren wereldwijd aan alle supermarkten verkoopt?
En wat Chinezen doen met hun eigen eten? Is dat reversed culturele toe-eigening ?
Want in NL is de Chinees minder heet en meer Indonesisch, in Italie is de noedels erg pasta-achtig, in de UK is de Chinees verdacht Indiaas in mijn oegen, en in Duitsland ligt er op de Chinese wokschotel iets wat erg op een Schnitzel lijkt. Poeh.
En dan heb ik het bij de Chinezen nog niet eens over de zieligheidsfactor, want nu nog is de Chinees verwesterd in het internationale zakenleving of gedwongen zich aan te passen etc.
Maar als over 20-50 jaar de Chinezen ons compleet hebben overvleugeld, en wij dus wat zieligjes worden, is zijn Westerse business suit dan opeens culturele toe-eigening geworden, retro-actief?
Misschien moeten de zieligerds eens naar de US kijken, waar de zieligerds gewoon hun kansen grijpen en daarmee minder zielig zijn geworden.
Waar zou deze vrouw zijn zonder het raamwerk van racisme? Het kanaliseert al haar falen, haar frustraties en ideeën. Ze moet de illusie van het institutionele culturele blanke racisme wel blijven omarmen, want zonder dit zou ze verloren zijn, in een oceaan van eigen verantwoordelijkheid.
En natuurlijk geeft het een beetje aandacht en centjes. Da's altijd meegenomen in deze gure anti-gepigmenteerde maatschappij.
Door deze onzin hebben mensen straks een reden om zwarte mensen niet te mogen.
Culturele toeeigening geldt natuurlijk alleen voor blanke mensen... niet voor haar.
www.stadsschouwburgendevereeniging.nl...
Witte sneeuw, sport uitgevonden door blanke mensen, beoefend door blanke mensen..
Schiet mij maar lek.
Als ik naar Duitsland ga kan ik de jonge Duitsers van nu ook niet verantwoordelijk houden voor de tweede wereldoorlog.
Waarom moeten wij bloeden voor iets wat sommige voorouders evt hebben gedaan?? Volgens mij past je huidskleur veelal bij het werelddeel waar je vertoeft. Vreselijk hoe mensen dit uitmelken om maar in the picture te staan!
"Het punt is; je brengt döner niet naar een hoger plan en ook de Turks-Nederlandse döner-ondernemers niet. Je neemt een concept uit een in Nederland gemarginaliseerde cultuur en maakt het eigen, verdient er geld mee en versterkt alleen maar het denigrerende beeld dat echte Turkse döner ordinair is. Maar bij jou, witte, correcte pompoenliefhebber, is het anders. Als in beter. Als in wit."
Ik denk dat het zo'n beetje met elk product zo is, dat er van elkaar geleend wordt en dat het dan verbeterd wordt. Alleen zij haalt er dan weer kleur bij.
Het meest tolerante land ter wereld en een gezeik dat we hebben. Ik heb een idee; we worden minder tolerant, misschien houdt het geklaag dan op.
Is het boek te downloaden in Word ofzo, dan ga ik mbv zoek en vervang het woord wit voor zwart vervangen en het dan lezen. Daarna ga ik kijken hoe ik mij voel. Als je een boek schrijft over racisme dan moet je alle vormen van racisme daarin meenemen en het niet alleen projecteren op de doelgroep waar je tussen leeft en die je de schuld geeft aan al het naars dat je overkomt.
IntegereVoorzitter | 19-04-17 | 16:28Tom Hagen | 19-04-17 | 17:15
Nog even over cannoli.
Clemenza, Rocco en Paulie:
Een van de mooiste zinnen/acties in cinema: The Godfather (1972):
´Leave the gun, ´take the cannoli.´
Het was niet director Francis Ford Coppola maar acteur Clemenza, Richard (Richie) S Castellano, die de zin verzon.
Mooiste is dat daarvoor Clemenza´s vrouw roept ´dont forget the cannoli´!
Trouwens waar kunnen wij blanken terecht. Mijn voorouders waren lijfeigenen van Hertogen en Baronnen en pachtboeren.
Ze zou dankbaar moeten zijn dat haar voorouders hebben moeten lijden. Waar haar voorouders zijn verkocht daar door andere zwarte stammen aan de blanken. Blanken hebben geen slaven gemaakt, wel gekocht want handel. Waar na afschaffing van de slavernij in het westen de slavenhandel nooit gestopt is in Afrika. Anders had ze nu op het strand van Libië zitten wachten op een rubberbootje.
Ik heb net als witte man nog katoen staan plukken, onbetaald.
Hoor je niemand over.
Hahaha, ze hebben alle "ideologische" termen letterlijk overgenomen van de SJW-kliekjes uit de VS.
Zou het boek weleens door de plagiaat-detectie willen halen...
Ik zou natuurlijk ook niet graag een negerin zijn.
Zit ze niet meer in de telefoonklapper van de NPO talkshows dat ze nu een boek uitbrengt? Of is het enige dat ze kan het uitmelken van haar, door haarzelf vermeende, tekortkoming?
h3* | 19-04-17 | 17:13
Het is nog erger, ze tellen de rode en gele ook als oranje.
Er wordt steeds meer een parallelle werkelijkheid gecreëerd waarbij cultuurverschillen worden gecultiveerd door aandachtstrekkers.
BTW Witte mensen zijn geen ras maar albinos. En owee als ze nu ineens albinos aan het discrimineren is!
-weggejorist-
Anna Steijn; in Libië zijn de slavenmarkten in opkomst. Het echte werk, ga erheen, protesteer! Ongesubsidieerd natuurlijk!
net amerikaanse zwarten african americans genoemd willen worden (ofzo), zou ik graag european european genoemd willen worden in plaats van witte.
geenspam | 19-04-17 | 17:06
=
Holland/Hollander :-)
IntegereVoorzitter | 19-04-17 | 16:28
Kom op, niet getreurd. Reken je rijk met cannelloni want ik doe het vanavond met een bruin broodje met sardines en tomaat en fijn gesneden knoflook en oregano. Okee, en wat kaas en wijn erbij voor erna.
net amerikaanse zwarten african americans genoemd willen worden (ofzo), zou ik graag european european genoemd willen worden in plaats van witte.
-weggejorist-
Racisme in Nederland is self fulfilling prophecy. Alles waar je je aandacht op richt, dat krijg je ook in overvloed. Mijn vader zei altijd "als je erop gaat letten, zie je ineens hoe vaak iets voorkomt/gebeurt" en precies dát is de fout die dit soort navelstaarders maakt, en er (niemand weet waarom) telkens en telkens weer een breed platform voor krijgt om dat verwrongen denkbeeld te uit te dragen, koesteren, te zoeken naar bevestiging van mensen die hun denkbeeld delen. En ja, ook die gaan meer en meer "erop letten" en komen dan tot de conclusie dat ook zij permanent gediscrimineerd worden. Het mag hoor. Je mag je zo zielig voelen als je zelf wilt maar besef je dan wel dat in NL dat zielig zijn een heel bewuste keus is. Want ik ben ervan overtuigd dat als je goed bent in je werk, je er altijd komt. No matter what. Natuurlijk kan iemand tegenslag hebben, of pech, maar als het altijd jij bent die dat "overkomt" dan zit de fout bij jou en niet bij 'iedereen'. Maar ja wijzen naar iedereen is gewoon een stuk makkelijker dan jezelf spiegelen. Daar heb je lef voor nodig.
Kleinkunstacademie. Ze heeft dus een cursus van 4 jaar gevolgd voor haar hobby, betaald van belastingcenten. En wat is er fout aan het woord nigger, ze noemen elkaar niet anders dan nigger en bitch.
Ik ben BLANK niet wit.
Dus voel me niet aangesproken.
-
Ik zie wel eens wit,
maar dat is als ik noodgedwongen,
uren op de plee moet vertoeven,
vanwege een ongewenste immigratiestroom,
van vreemde kwaadaardige bacteriën,
in de onderbuik.
@ sarcastro / 16:49
of Naarmens, de doorgeslagen variant van de al wappie Deugmens
Ik ga haar boek niet kopen en niet lezen. Ze had dus beter iets nuttigs gedaan.
Anjs, kijk hier eens naar: Morgan Freeman on Black History Month youtu.be/GeixtYS-P3s en ga dan wat zinnigs doen met je tijd. Iedere seconde kun je maar één keer besteden. Denk goed na over waar je dat aan doet...
The N word: Nagger
A. Nzume, dat is toch het minder geïntegreerde familielid van Dieudonné M'bala Ngonga Ngomo Nzume
die wél een succesvolle schrijver werd want talentvol
Een pluim voor de NRC. Het zal toch wel enig speurwerk hebben gevergd om zo'n uitzonderlijk grote idioot uit de berg nietsnutten op te graven.
Ben ik nou ineens wit, ik dacht dat ik BLANK was, het is hier godverdomme Amerika niet!
Anna, ik zou je doen. Maar dat wist je al.
als ik een boek zou schrijven en het de titel "hallo zwarte mensen", oh wacht, racisme gaat natuurlijk maar 1 kant op.
Ik begrijp dus dat Anna het liefst vertoeft in een witte omgeving.
chicago river | 19-04-17 | 16:22
Potverdorie, nu heb ik honger en acute zin in nasi... maar ik had al cannelloni klaarstaan voor vanavond. Bedankt he?
(En verder sorry joris, mea culpa, ik heb nogal een talent voor #derail.)
Een witman verkiezen boven een negert en dan ons de schuld geven HAHA.
Als blanken zich net zo zouden gedragen als jullie, dan was het hier binnen no time Afrika 2.0
Als er een continent is waar ze machtsverhoudingen hebben uitgevonden, dan is het toch wel in Afrika.
Zolang getinten hier alleen maar profiteren, parasiteren en vooral niet participeren moeten ze niet zo'n praatjes hebben. Het moet altijd van een kant komen. En des te meer je geeft, des te ondankbaarder ze worden.
p.s. hoeveel niet-blanke vrijwillers ken jij eigenlijk?
IntegereVoorzitter | 19-04-17 | 16:09
Ja hahahah! Als je met Conimex potjes gaat strooien dan mag je jezelf net zo goed zelf op het vuur gooien.
De beste nasi die ik weet te maken is met vis en vlees wat los van de de rijst is bereidt, heel belangrijk, want de rijst moet gebakken los van het vlees en de vis (garnalen) samen met de kruiden en de groente. De knoflook mag ook niet te lang mee. De sambal weer wel. Maar nu stormen we af op een kookforum (sorry joris!)
valt me ineens op dat mevrouw wel dikke gouden ringen in haar oren heeft?! ze wil dus als ZP gezien worden, volgens Sunny is dat een racistisch kenmerk! ze speelt het gewoon allemaal heel uitgedacht uit! daar lijkt het iig op!
@Sjefke7807 | 19-04-17 | 16:07:
Je zou toch verwachten dat Schiphol overlopen wordt door mensen die als de gesmeerde bliksem uit dit van vieze witte racisten vergeven rotlandje weg willen.
.
Supertegel. Niets meer aan toe te voegen. Plus veel.
toch zit ik te denken dat deze mevrouw en Sunny en Quincy eens zouden moeten ervaren hoe het ind e VS er aan toe gaat in vergelijking met hier! of in Zuid Afrika!? ze maken echt overal een probleem van terwijl dat probleem dus eigenlijk niet bestaat! het is een product van de ik ben zielig industrie! Een blanke die een boek schrijft over hoe het is om blank te zijn... krijgt echt niet de media aandacht zoals mevrouw krijgt! en das al discriminerend op zich!
Ongezien wat ze schrijft: ik zou haar doen!
To be a man, priviliged, and white
O what a hellish darkened dream
To be a man, priviliged, and white
You may not say what you believe
Op de muziek van Young gifted and black.
"Maar... Hoe noemen we dan een Turkse snackbarhouder die kroketten en berehappen pindasaus aan de man brengt? (....)
@ Stormageddon | 19-04-17 | 15:33
Gewoon "Een domme Turk"...
:-)
www.youtube.com/watch?v=K3Vjy-uvaAw
chicago river | 19-04-17 | 15:53
Ach, er is toch niet echt een specifiek recept voor- afhankelijk van het eiland of zelfs deel van het eiland krijg je hele uiteenlopende varianten voorgeschoteld. Soms vegetarisch, soms met garnaal, soms met varkensvlees... en alles van nauwelijks gekruid tot "zelfs ik vind dit pittig" is mogelijk. De smaak van de regio is leidend.
Ik heb ook prima nasi kunnen vinden die met een Chinese of Hollandse twist was bereid, dus ik heb me nooit geroepen gevoeld om een "Belanda" te vertellen dat hij beter geen nasi meer kon maken wegens niet Indo. Hoogstens dat de kwaliteit exponentieel verbetert als je geen Conimex kruiden gebruikt (da's heiligschennis).
De ironie wil dat de slechtste nasi die ik ooit mocht proeven van een Surinaamse kwam. Ik had er met mijn positieve vooroordeel misschien ook wel teveel van verwacht, maar het was echt bagger. Zal overigens niet zozeer aan haar pigment hebben gelegen maar eerder aan haar kwaliteiten als kok.
@Lupuslupus | 19-04-17 | 15:05
LOL, gaat niet gebeuren, we hebben een vinger gegeven en nu willen ze de rest ook hebben! En met het geklaag dat ze doen krijgen ze nog hun zin ook.
@Lupuslupus | 19-04-17 | 15:05
Dit dus. Plus véél!!! Want ik vraag me namelijk hetzelfde af. Als je het hier dan allemaal zo k*t vindt, waarom bén je hier dan nog??? Je zou toch verwachten dat Schiphol overlopen wordt door mensen die als de gesmeerde bliksem uit dit van vieze witte racisten vergeven rotlandje weg willen. Oh wacht....
Erg hoor, niets kunnen en dan de schuld in de schoenen schuiven van de wittemensch.
Toch ben ik wel benieuwd in welke hel zij heeft moeten opgroeien als bruine diamant..
Ook het artikel gelezen en het was verhelderend.
Culturele toe-eigening?!
Nog nooit beseft dat we als blanke minderheid ( global)
vooral overleeft hebben door een verhoogt assimilatie-mechanisme en het streven tot verbetering.
Het zou best kunnen, uiteindelijk is aanpassing evolutie voorwaarde.
En verder om effe als white bitch te bitchen.
Ga eens over je eigen mannen zeiken tint bitches of ga je ethiniciteit, ras of huidskleur weer uren bij de kapper verzorgen en vergeet niet de krallen te lakken.
Ik kan namelijk zelf over mijn kerel bitchen, kontswabbers.
Jullie blijven er van af. Caprice?
Cultural Appropriation: racisme en discriminatie in optima forma. Tegenovergestelde van inclusiviteit.
ikdenkwat | 19-04-17 | 15:59
Als Jood zit je maar wat graag tussen de 'witten' dan ben je tenminste veilig.
"Ze is wel joods, dus ze begrijpt veel van wat ik meemaak" ff serieus meid, ga met een keppeltje door Zuid lopen dan begrijp jij pas wat zij meemaakt. Wat een vergelijk, bizar!
Ik ken dat hele mens niet... Maar ze zal vanavond wel bij een VARA programma zitten, gok ik zo.
Racisme roepen is een produkt van verveling en midlife crisis. Ik ben echt zo klaar met dat opgepompte racisme gedoen. Ga weg!
IntegereVoorzitter | 19-04-17 | 15:40
Heb leren koken via mijn padie via zijn vader die had leren koken tussen de koks op de Java-China-Japan lijn. Dus die nasi was er ook wel maar niet ´oorspronkelijk´ Indisch but who cares als het lekker te nassen is?
Er zijn hele twisten geweest hoe je coque au vin moet bereiden maar als je een beetje een beestje kan koken weet je wel wat je moet.
Ze is in Rusland geboren
nl.wikipedia.org/wiki/Anousha_Nzume
"Had je hier anders gezeten als er een witte journalist tegenover je zat?" Ja, dat maakt voor mij wel uit." Pats boem, eerste vraag en antwoord, ze laat blijken dat ook haar niets menselijks vreemd. Haar antwoord is al direct "racistisch" (of minstens discriminatoir?)? of is dit "black privilege"? (Dat alleen minderheden verschillig mogen zijn.) Wat een gezeik weer om eigenlijk niets. Of misschien toch wel, want al dit gezeik over "White privilege" en Islamophobia, is alleen maar bedoeld om discussies kapot te maken voordat ze uberhaupt kunnen plaatsvinden. En dit is een veel groter Polarisatie gevaar voor de maatschappij dan alle Wilders' van deze wereld bij elkaar.
overdrijfnietzo | 19-04-17 | 14:27
Jawel, dat is een stapel faxen, of tegenwoordig een stapel geprinte e-mails met reply in correct tijdlijn.
Wanneer snappen mensen als deze LutserT nu eens dat we hier in NEDERLAND zijn. De inheemse Nederlander is BLANK. Dan is het niet zo raar als u tussen "witte" mensen opgroeit. Muts! Net zoals de inheemse mensen in China.... Chinees zijn! Ze doet alsof wij hier ooit omstandigheden als in de States gehad hebben gehad waar wel degelijk openlijk racisme en Apartheid waren, met name in het Zuiden. Gebouwen met aparte ingangen, aparte drinkfonteintjes etc.. Daar is hier in Nederland echt nog NOOIT sprake van geweest! Hier werd huidskleur pas een issue toen jullie het de inheemse Nederlander langs alle kanten door de strot begonnen te wringen en hen dingen begonnen aan te wrijven die echt als een l*l op een slagroomtaart slaan. Tuurlijk wordt ik als halfbloed Indiaan ook wel eens na geroepen of worden er kreten geslaakt waarvan men dan denkt dat het Indiaans is. Weet u wat ik dan doe? M'n schouders ophalen en doorlopen. Dan zouden al deze klagers ook eens moeten proberen.
En dan even over dat "Cultural Appropriation".
Mevrouw A., wilt u dan nu ook even;
# uw computer uitzetten en aan de straat zetten? Want uitgevonden door een stel bleekneuzen.
# uw boek Jorissen want boekdrukkunst, ook al weer verzonnen door niet-negerTs (o.a. Egypte, China, Europa en India)
# bovenstaande geldt ook voor een hele hoop andere gemakken waar u vandaag de dag gebruik van maakt.
# uw haar voortaan niet meer straigthnen? Want niet uw cultuur enzo.
Enzovoorts, enzovoorts.
Carmelita | 19-04-17 | 14:24
Jezelf Anousha Nzume noemen terwijl je gewoon Anna Steijn heet is net zo goed een culturele toe-eigening. Of mogen getinte wel een uitruil doen en zoja, tot welke ral kleur?
Culturele toe-eigening: een blanke mag dus niet eten, gewoontes of gebruiken van anderen overnemen. Maar waarom zou het omgekeerd dan wel mogen? Zijn immigranten die westerse kleding dragen, van onze gezondheidszorg gebruik maken of in westerse huizen wonen dan niet net zo fout? Waarom loopt mevrouw niet gewoon in een rietenrokje en gaat ze naar de medicijnman als ze ziek is?
En waar ligt de grens? Mag een pizza eten of een cappuccino drinken als blanke dan wel?
Dat zeuren dat het Parool past schrijft over doner als blanken het gerecht naar een culinair niveau trekken, is een onzin verwijt. Ze schrijven ook niet over een patattent of een hamburgerzaak. Pas als je Hamburgers tot een culinair specialiteit maakt heb je kans op een stukje in een culinaire rubriek van een krant. Is dat discriminerend naar de Duitsers?
Ik heb onderhand kotsbeu van dit gezeik. Iedere immigrant is hier vrijwillig naar toe gekomen. Bevalt dit land je niet, ga dan alsjeblieft terug naar je thuisland. Het wordt tijd dat daar (de remigratie) eens belastinggeld wordt besteed in plaats van het geschop tegen onze cultuur te subsidiëren.
"Ze is wel joods, dus ze begrijpt veel van wat ik meemaak". Daar geloof ik geen moer van en is gewoon selectief shoppen in onderdrukkings teletubbieland.
.
Maar al met al, we hebben vele decennia met elkaar en naast elkaar geleefd zonder een krimpje pijn, en sinds dat mens Syldrama is opgestaan en Kwinsie halve Gario op zijn toetertje blaast is de rassenscheiding weer helemaal terug. En Anna Steijn doet er nog een poepje bovenop en pikt er een centje van mee; het eerder genoemde verdien model. Maar goed u wenst rassenscheiding, dan krijgt u rassenscheiding; ik zal me er naar gedragen. U geen verdraagszaamheid naar blank/wit, ik geen tolerantie naar zwart/bruin.
t Zal wel aan mij liggen, maar in mijn ogen is deze Anna veel witter dan ze pretendeert te zijn.
In het kabinet Kuyper hadden we Abraham Ellis als minister van Marine en 2 x min. van buitenlandse zaken a.i. Zijn moeder was geboren als Surinaamse slavin, en zijn vader was een kind van een Ghanese mevrouw. 'Niemand' weet dit omdat huidskleur ons Nederlanders nooit boeide, en verder omdat het niet past in het foute beeld in de zieligheidsindustrie. polderland.wordpress.com/2015/10/20/a...
De truc die nog steeds lijkt te werken is het "institutioneel racisme" te blijven noemen, dat laat het klinken alsof het allemaal niet racistisch en persoonlijk bedoeld is. Alsof er allerlei persoonloze "instituten" en "gebouwen" zijn met gemene bakstenen die selectie op ras maken. Wat natuurlijk echt bedoeld wordt is de leidinggevende in die gebouwen die "fout" zijn en die dus allemaal blank zijn in deze definitie, dus het is WEL een racistische term.
je zelf een negernaam aanmeten omdat je een hekel hebt aan NL.
Ik vind het racistisch dat sommige kuddedieren het ineens over witte mensen gaan hebben ipv over blanke mensen.
Witte mensen zijn de mimespelers die zich wit hebben geschminkt en een zwarte bolhoed dragen met als lichaamsbedekking een gestreept T-shirt en een zwarte pantalon.
Ik mijn ex en mijn nageslacht zijn blank en dat is ook de kleur van onze ziel.
@Kaasvangegeten | 19-04-17 | 14:38
Misschien kan GeenStijl een poll maken, "Wie is de meest gekwetste"
Winnaar krijgt een enkeltje naar Saoedi Arabië.
'Onderdrukking' heeft niets uitstaande met een beklagenswaardige menselijke conditie - het is een verdienmodel.
Ik lees dan hierin dat een succesvolle integratie (academie, carrière) in een witte omgeving plaatsvind.
Goed punt.
Koraalverhaal | 19-04-17 | 15:34
Inderdaad, terecht. +1
chicago river | 19-04-17 | 15:30
Ik wist oprecht even niet wat ik moest zeggen toen. Ik wens mijn collega vooral een toename in kennis en IQ toe. Dat helpt misschien nog een beetje.
Mensen die wel normaal doen zijn verder altijd welkom om een bordje nasi mee te eten. Ik oog misschien amper Indo, maar het stukje "iedereen is welkom en al kook ik genoeg voor een weeshuis, ik verontschuldig me evengoed voor hoe weinig ik je bied" zit er goed ingebakken.
@ikhouvanregen | 19-04-17 | 14:30
Alle rassen hebben in slaven gehandeld. Het enige verschil is dat de blanken hebben besloten om slavernij niet meer toe te staan, de andere rassen gaan nog steeds vrolijk door met slavernij.
Het enige is dat wij succesvol zijn, ook zonder slaven en dat zij nog geen wasmachine kunnen uitvinden of zelfs goed kunnen repareren
Dus ik moet van mn eigen geld een boek kopen om me te laten beledigen. Daar betaal ik toch belasting voor? Om me door de Vara te laten vertellen dat ik een witte klootzak ben?
-weggejorist-
Ik heb het zo langzamerhand he-le-maal gehad met gekleurde zeikwijven die van hun huidskleur een politiek statement maken.
Helemaal als die zeikwijven al jaren 'in goeden doen' zijn, omdat ze in dit land - ondanks het rabiate racisme hier en ondanks hun huidskleur - alle kansen kregen en die ook hebben aangepakt. Of dat nou is door het opbouwen van netwerkjes in politiek correcte kringen van links-christelijke schuldbelijders, door het trouwen - of de koffer induiken - met witte mannen, of door het geheel op eigen kracht bereiken van doelen in het leven, niet gehinderd door het ziedende racisme & fascisme van dit ontzettend foute land.
Tenslotte een citaatje uit haar gratuite gewauwel:
"Ik ben opgegroeid in een witte omgeving, een van mijn oudste vriendinnen is wit. Ze is wel joods, dus ze begrijpt veel van wat ik meemaak."
Wat fijn dat ze van haar joodse vriendin alle begrip krijgt voor het onmetelijke leed dat ze als Creoolse Anne Frank heeft moeten doorstaan: de beroepsverboden voor zwarte mensen, het bijeendrijven van zwarte mensen in getto's als Amsterdam-Zuidoost, de 'kristalnachten' tegen Surinaamse toko's, de razzia's in de Nederlandse steden, waarbij alle mensen met een donkere huidskleur werden opgepakt door mank lopende types met brilletjes in lange, zwart-leren jassen, de transporten per vee-wagon naar de concentratie- en vernietigingskampen in het oosten van het land, de talloze familieleden die daar de dood vonden, enzovoort.
Onmetelijk leed, haar aangedaan door alle 'witte' mannen in Nederland. Ze dienen allemaal voor een tribunaal gesleept worden; als het al niet is omdat ze wit zijn, dan in elk geval omdat ze man zijn.
Als een vrouw lelijk is en weinig kan, dan kun je er meestal; van uit gaan dat ze vrij links zijn.
www.dejongepsychiater.nl/redactie/872-...
Zo, die neemt graag zijn werk in huis.
Vervang al haar woordjes "wit" door "zwart" en zie hoe racistisch ze is. Tijd voor aangifte tegen dit soort blanken haters.
@zwartzondersuiker | 19-04-17 | 14:23
U bent wit en dat is al erg genoeg, hoeft u niets anders voor te doen. U bent fout vanwege uw kleur. Had u maar met een donkere kleur geboren moeten worden. Snapt u!
MikeLekkerBelangrijk | 19-04-17 | 14:50
Kalergi-plan bedoel je. Ik verbeter je niet omdat ik een mierenneuker ben maar meer zodat reaguurders die dit eventueel zouden willen opzoeken de juiste term kennen. Al denk ik dat het merendeel van de reaguurders al op de hoogte is van dit plan.
Het is ook nooit goed hè? Zit je als multiculti hipster allerlei veganistische shit te vreten in je hipster macrochaotische eethuisje met ecologisch verantwoorde steigerhouten picknicktafels, uit een handgemaakt aardewerken bordje vol met biologisch-dynamische pom, met roti zonder roti, gelardeerd met een sausje vol tex-mex kruiden en pompoenzaden en quinoa want gezond en je poep wordt er steviger van, is het opeens culturele toe-eigening en verboten want racisme. Maar je moet toch andere culturen omarmen en openstaan voor exotische troep om te verbinden en bruggen te bouwen en je mag toch niet in je spruitjeslucht blijven hangen want dan ben je een PVV racist enzo?
Maar goed, het mag dus niet: shoarma vreten met ravigotte saus omdat je van knoflooksaus uit je bek gaat stinken. Want dat is cultural appropriation. Bon.
Rock 'n roll is ook fout, want afrikaanse beat en negrospirituals mengen met europese melodieën? Bah!
Maar... Hoe noemen we dan een Turkse snackbarhouder die kroketten en berehappen pindasaus aan de man brengt? Of negers die Armani-pakken en Van Bommels dragen in plaats van kaftans en slippers van autobanden? Of die tv shows van Bill Cosby of Will Smith, waarin de zwarte gezinnetjes zo blank mogelijk proberen te zijn en zich volkomen White Anglo Saxon Protestant gedragen? Geen KFC en meloen op tafel. Is dat geen cultural appropriation dan? En wat is daar erg aan? Beetje proeven van elkaars cultuur en overnemen wat lekker is en/of goed bevalt? Moet dat allemaal met dikke verstikkende deken van cultureel marxisme en historisch racisme overdekt worden?
Ik probeer het principe van dat geneuzel heus te begrijpen, maar het is zo inconsequent en hypocriet als de pest en weinig meer dan gewentel in slachtofferschap en zieligheid van wat er ooit in het verleden de verre voorouders is aangedaan.
Hou. Daar. Mee. Op.
Dus als ik met vrienden een meisje in de box ga ballen dan maakt zij zich druk om het cultureel toe-eigenen van dit gedrag door mij als witjoekel. Interessant!
Jammer van zo'n leuke vrouw want voor 46 ziet ze er best goed uit. Wat is dat toch met dat racisme-verdienmodel? Vroeger speelde ze de vriendin van Danny de Munk in Vrouwenvleugel. Toen was ze nog leuk en kikte helemaal niet over racisme.
Vroeger in Indië werden Nederlanders Europeanen genoemd. Wat is er mis met dat woord?
www.tongtong.nl/indische-school/conten...
IntegereVoorzitter | 19-04-17 | 15:23
Stuk over de nasi vond ik een sterk, maar ook pijnlijk stuk. Een stuk dat ik ga onthouden.
Laten we hopen dat die collega die je ´verbood´ je nasi te maken van grootmoeders recept zich eens goed verslikt in een gedroogd pepertje.
@Ci Ty33 | 19-04-17 | 15:14
Dat zou inderdaad consequent zijn, ware het niet dat consumentengoederen uit de westerse, blanke, 1e wereld klaarblijkelijk nog steeds fungeren als de spiegeltjes en kraaltjes uit het VOC tijdperk.
Maar er zijn ook black privileged mensen in het door de ANC bevrijde Zuid-Afrika die bijvoorbeeld pleiten voor een dekolonisatie van de "blanke" wetenschap: www.youtube.com/watch?v=C9SiRNibD14
en dan vragen de witte mannen zich af waarom zij wel een bepaalde bevolkingsgroep mag definieeren op kleur... maar als een witte man dat doet over de zwarte man/vrouw dan is het racisme!
.
nu vind ik eigenlijk zowiezo dat schrijvers/sters die hun centjes alleen verdienen met zeuren over de maatschappij.... er zowiezo uitgedonderd mogen worden... als het hier niet goed is ga dan weg! Nederland staat wereldwijd bekent als 1 vd beste landen om te wonen! ze zeuren ook niet over de welvaart die men hier meemaakt! of over de opleiding die men hier geniet... het zeuren begint pas er na... op het moment dat ze iets terug moeten doen voor die maatschappij waar men in opgegroeid is! ook deze mevrouw... mislukt actrice... kan niets beters bedenken dan de maatschappij (al die witte mannen) te schofferen om haar centjes op de bank te krijgen! racisme zoals zij het bedoelt komt natuurlijk voor...... maar zit vooral in de hoofdjes van de zeurmensen!
Muxje | 19-04-17 | 15:15
Sorry, zover heb ik dus niet kunnen lezen. Ik kreeg braakneigingen halverwege de eerste alinea en heb het opgegeven. Een hoop hypocriet gezwets dus, waarmee ze meteen de aandacht probeert af te leiden van dezelfde hypocrisie door meteen even "wit privilege" aan te halen: de preventieve race card om terechte kritiek meteen af te kunnen serveren als zijnde racistisch.
Heb me net door die voorpublicatie heen geprobeerd te lezen. Ben afgehaakt na de aanname dat alles vanuit een superieure en dominante 'witte" cultuur wordt bezien, deels wordt geintergreerd en dan pas als goed en aanvaardbaar wordt gezien.
Hier in R'dam West geldt ik gewoon als blanke minderheid hoor. Niks cultural appropriation, heb geen zin in tuterconcerten te gaan lopen geven, mijn vrouw in lappen te hijsen, de hele dag "Inshallah" te sissen en dat onverstaanbare mengelmoesje wat van alles maar geen Nederlands is te leren. Pleurt op. Jij jouw cultuur en ik de mijne. Werkt prima voor de meesten hier.
Unilever kan zijn borst nog natmaken met zijn Burrito-kitjes en aanverwante verkaasde meuk als haar C.A. definitie blijft plakken in de wereld.
Zou dat wannabee raszuivere, maar vooral cultuurverwarde dametje niet doorhebben dat zij vooral de links georienteerde cultuurvervreemder beschrijft? De witte dreadlockdraaiende rastafari die juist de andere cultuur omarmt om een statement te maken of handelt vanuit een wereldverbeterend perspectief? Die beste man/vrouw bedient zich dus van CA omdat hij/ze een alternatieve cultuur omarmt máar omdat hij/zij genetisch wit (lees lid van de dominante cultuur) is, niet volwaardig en dus niet de ware multicultureel kunnen zijn. Dus een CA, dus de blanke ander en vooral fout.
CA is blijkbaar niks meer als een one-size-fits-all-anti-wit-fascistoïde-vergaarbak-argument voor iedereen die buiten het roomblanke spectrum valt en daar aanstoot aan neemt.
Wat een bagger, wat een jankverhaal, wat een laagwaardig en interessanterig-onder-een-dikke-woordenbrij-verstopt- schedelmeetverhaal. Die verwarde beroepsjankert verdient een hele lange sessie met een M/V/Overige hulpverlener die heel diep over haar rare raciaal ingekaderd scheidingslijntjes-denken gaat doorvragen.
Heb de kotsbeu van dat soort crypto fascisten.
JTKDM | 19-04-17 | 15:09
Ghehe. Russen, en Finnen (die uit Finland) die kunnen behoorlijk wit zijn vind ik. Althans tegen het witte aan. Maar Ieren, pfow, die kunnen er ook wat van, van dat wit zijn.
Case closed:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/...
Vroeger kochten wij in de snoepwinkel zwart op wit. Is dat reversed? of niet?
Abject | 19-04-17 | 15:09
De dag dat ze niet van/geen 'witte' spullen meer koopt is de dag dat alles in haar leven bergafwaarts gaat. Geen wasmachine/droger, geen stroom, geen computer, geen auto, vervoer, geen eten, water, wijn, geen universiteit, geen boeken, etc.,etc.
Noem mij 3 'gekleurde' dingen die in overvloed geproduceerd en gedistribueerd worden door gekleurden?
Nou goed, 2 dan.
Ci Ty33 | 19-04-17 | 15:14
Als we dan echt consequent zijn, dan moeten we ze ook geen medicijnen meer verstrekken- vrijwel alles wat in de pharma in omloop is, komt uit het Witte Westen. En succes he, zonder antibiotica.
www.womeninc.nl/nieuwsbericht/anousha...
Lijkt me een soort van Mein Kampf maar dan slechter geschreven.
@IntegereVoorzitter 14:33: Ze legt zelf uit hoe dat zit: "... begrijpen dat zomaar gebruikmaken van onderdelen van andermans cultuur alleen onschuldig zou zijn in een wereld zonder machtsverhoudingen, zonder systematisch racisme, zonder wit privilege."
Wie kan mij vertellen of deze redenering juist is of waarom niet??
Cultural appropriation is -als ik het goed begrijp - het onnadenkend gebruiken van spullen uit een andere cultuur. Dus moeten mensen die dat vervelend vinden zelf ook consequent zijn en bv alle synthetische kleding uittrekken: nylon blouses, panties, bh etc. Want dat hebben wij uitgevonden. En dus ook geen electriciteit gebruiken, geen c.v. geen gsm etc.
Kan er weinig over zeggen, sommige van mijn beste vrienden zijn dom
Valt me altijd op dat die gutmenschen vrouwen altijd zo lelijk zijn.
Is daar een wetenschappelijke verklaring voor?
Ik ben wit.
En daar ben ik nog trots op ook.
Dussss, wen er maar aan. Zeikdoos.
"Ik support Sunny, het is een heel goede film. Maar vraag je aan mij: had niet een zwarte vrouw het moeten maken? Dan zeg ik: ja natuurlijk."
.
Hatsekidee! Zwarte racist nummer twee vandaag!
En vanavond zeker te gast bij Pauw? Ken haar niet bij naam maar weet wel dat ze een behoorlijk beroepsgekwetste aandachtszoeker is. Maar als ze zo graag het slachtoffer wilt uithangen, dan is dat toch echt haar probleem?
Ik ben blank en ik ben er trots op! Steeds meer eigenlijk, als ik dit soort flutartikelen lees.
Dat gezeur over witte mensen. Ik ken bijna niemand die wit is. Zelf ben ik een beetje roze, net als veel mensen die ik ken.
Dat stuk in de Correspondent is wel het meest abjecte stukje racisme dat ik in tijden gelezen heb. Sleep die rat voor de rechter!
"Ik denk dat je als witte persoon die zich per se iets wil toe-eigenen, het op zn minst zou moeten kopen bij de mensen die het van origine maken, in plaats van bij een grote winkelketen of een witte winkel. Precies. Winkels en websites zat waar dat kan."
*Koopt niet bij Witten!*
Al kan dit natuurlijk ook gelezen worden als :
*Koop geen van origine blanke producten bij gekleurde mensen!*
Rara welke van de twee bovenstaande *stellingen* zal justitie willen aanklagen?
Juist. Nog meer discriminatie.
weer een opgestaan, voor het geld.
Anoesha Nzume.
Ze lacht wel, maar ze is niet blij.
Arme meid.
Pas je goed op jezelf (?), doe je jezelf alsjeblieft niets aan als 't niet zo goed met je gaat?
Wat een inferieur geneuzel van die onderbelichte troela. Weer een boek dat ik niet hoef te lezen, ach ja de literatuur is allang mosdood en het geleuter van een domme trol is natuurlijk geen literatuur.
Oh ja, ik ben niet wit. Ik ben blank. Een blanke met een rein geweten. Als je hartje maar blank is, mijn jongen, (m/v!) is de rest zo belangrijk niet meer. Misschien iets voor die halve negerin om te onthouden. Wordt ze misschien wat normaler van.
Ik ga ook maar een boek schrijven: 'hallo zwarte/gekleurde mensen'.
Jullie zijn vrijwillig naar Nederland gekomen, niemand heeft jullie gedwongen.
Wij hebben jullie - gastvrij als we van oudsher zijn - hier een goed leven geboden.
En toch, en toch doen velen van jullie niets anders dan de inwoners van Nederland uitmaken voor racist en klagen dat het hier allemaal zo slecht is.
Velen van jullie zijn hier gekomen om uit de vleespotten te vreten waaraan niemand van jullie ook maar één cent heeft bijgedragen.
En maar janken, en maar klagen. Weet je wat; als het hier allemaal zo slecht is, waarom zijn jullie dan nog steeds hier en komen er dagelijks scheepsladingen onze kant op?
Verdwijn naar waar je vandaan bent gekomen en laat ons Nederlanders met rust! Echt, dat is veel beter voor jullie EN voor ons!
Is ze met haar neus tegen een vuist van Lucia Rijker opgelopen?
chicago river | 19-04-17 | 14:58
Ik vind hem wel grappig.
Heeft ze ook donker gekleurde joden in haar kennissenkring?
Mevrouw schrijft een boek met als enig doel heftige reacties los te weken van 'witte mensen'. En het lijkt nogal te werken, ook GS brengt hiermee gewoon geld in het laatje van Anousha. Ik zou willen voorstellen om dit soort types dood te zwijgen. Naar haar podcast luistert in ieder geval ook al niemand meer.
Is er ook een boek 'hallo zwarte mensen'?
Of alleen de negerhut van oom Tom.
Nu ik erover nadenk... ik wil toch even advies van 'Noush. (Mag ik je zo noemen? Ja toch, lieverd? Lieve 'Noush?) Een anecdote (waargebeurd):
Ik was met wat vriendelijke collega's van diverse kleuren tijdens de lunch in gesprek (kijk mij policor zijn, zomaar in gesprek met andersgepigmenteerden!) en de conversatie begaf zich richting het onderwerp avondmaaltijd. Ik, zeer lichtgetint, bijna blank, meisje, vertelde dat ik nasi ging maken volgens grootmoeder's recept.
Een van mijn vriendelijke collega's, een over meerdere generaties via Suriname uit Afrika naar Nederland gekomen persoon, viel mij daar direct op aan. Dat ik geen nasi "mocht" maken en dat ik toch niet wist hoe het "echt" hoorde.
U begrijpt: ik werd beschuldigd van cultural appropriation en dat was toch een beetje ongemakkelijk. Waarom? Omdat ik als (toegegeven, licht getint) Indo-meisje meer "recht" heb een Surinamer te beschuldigen van cultural appropriation dan andersom, als het over koken gaat. Het woord "nasi" is niet Surinaams of van Afrikaanse origine, het komt uit den Oost. Net als mijn grootmoeder trouwens, wier recept ik nog steeds koester.
Lieve 'Noush, wat moet ik nu doen? Hoe ga ik hiermee om? Waar mag ik mij melden als ik zo gediscrimineerd wordt door de onnozelen der aarde? Zou je je over mijn tere zieltje willen ontfermen? Please?
De grap is dat haar kritiek op witte mensen vooral kritiek op linkse mensen is. Die eten döner om hun verbondenheid met andere culturen te tonen, ik eet het omdat ik het lekker vind en het boeit me daarbij niet waar het oorspronkelijk vandaan komt. Mevrouw zou zo als columnist bij GS aan de slag kunnen, je moet alleen even een Zoek en vervang doen van 'witte' door 'linkse'.
Laten we ze allemaal maar terugsturen naar afrika en het midden oosten. Om te laten zien dat we ze een kans willen geven om te leven zonder onderdrukking van de blanken.
@Stormageddon | 19-04-17 | 15:01
Vrij ziek idd. What's next: een dating service voor neven en nichten?
Ik ben opgegroeid in een witte omgeving, een van mijn oudste vriendinnen is wit. Ze is wel joods, dus ze begrijpt veel van wat ik meemaak.
Joden scoren tegenwoordig slecht in de Oppression Olympics. Maar voor SJWs zijn ze altijd bruikbaar: als ze het met je eens zijn, kun je over ze godwinnen (antisemitisme is nog springlevend! Mijn vriendin zei alleen dat alle blanken racist zijn, en als je ziet hoe respectloos ze toen behandeld werd )
En als een jood het niet met je eens is, kun je alle pro-Palestina retoriek weer uit de kast halen, inclusief alle antisemitische stereotypen, die dan met een als je kritiek hebt op Israëls nederzettingenbeleid, wordt je gelijk weggezet als een antisemiet! gerechtvaardigd wordt.
Black privilige: mogen eisen dat je een ras mag uitschelden zonder daar ooit een weerwoord op te ontvangen.
Het is net of dit land vol zit met vervelende exen, die het in retroperspectief toch nog even over de relatie willen hebben. Nee, ga weg.
atheïstisch stemvee | 19-04-17 | 14:54
DIT! DIT x 100!
Overigens, even tussendoor... wat is dit voor schandalige reclame voor genitale verminking op mijn favoriete roze blog?
imgur.com/rDB2y2F
Teleo | 19-04-17 | 14:53
Zonder de blanke man zouden ze nog steeds in de shit-age leven, nog steeds alleen maar bezig zijn met eindeloos doorfokken (zie Afrika, of elkaar uit te moorden (zie diverse genocides door o.a. moslims).
Ik wordt dood en doodziek om gediscrimineerd te worden in mijn bloedeigen territorium en uiteindelijk nog minder privilege te bezitten dan mensen van een andere afkomst. Ik wordt tegenover vrouwen van mijn leeftijd weg gezet als blanke, privilege geile, xenofoob/nazi en ik dan heb ik verdomme nog geen WOORD gezegd. Fuck dit.
Gelukkig heb ik als Boze Blanke Bruut het privilege deze klagers te negeren.
Dat mevrouw Nzume zegt dat ´een van haar beste vriendinnen´ ´wit´ is maar ook joods, en ´dat ze dus weet wat zij doormaakt is echt gigantisch fout. Ik zou als ik die joodse vriendin was haar per direct ontslaan uit mijn vriendenkring. Het valse kreng.
Lees:
"..... maar of die mensen in je kleine kring nou zo met je ingenomen zijn, met alsmaar op 'n normaal tegen te spreken persoon te moeten wachten, 'tot ze eindelijk eens 'zichzelf' heeft gevonden...."
Texacoballletje | 19-04-17 | 14:48
Well said. Hier komt het op neer.
wat als we gewoon allemaal besuiten niet meer naar dit soort gekwetsen te luisteren. Negeren die handel, nergens op ingaan, geen weerwoord. alleen de schouder ophalen en doorgaan met leven. Deze idioten willen gehoord worden dus des te minder we luisteren des te extremer ze worden en des te meer we luisteren des te langer ze doorgaan. Het is een catch21
Ach ja, de zieligheidsindustrie. Uh nee, Anna, je bent niet zielig. 99 van de negerTs in Nederland evenmin. Die doen gewoon hun werk, hosselen wat of trekken van de soos. W.E.R.K.E.N. Anna... of anders een lekker happie koken voor je witte man. Racist.
Het stuk over culturele toe-eigening gelezen. Mijn hemel.
Het is net of dit land vol zit met vervelende exen, die het in retroperspectief toch nog even over de relatie willen hebben. Nee, ga weg.
Vrouwtje Arzu met haar dubbele identiteit. Een moslima die ook de katholieke identiteit uitdraagt, volgens de Commissie Gelijke Behandeling bestaan ze echt www.deisbo.nl/?p=4524
Maar is zo'n Nzume nou echt zwart of een halfbloed die vindt dat ze zwart is?
Zelfs haar naam Anna Steijn veranderd in iets Marokkaans, want ze moet nu eenmaal concurreren in de discriminatiesector met Islamieten en dat valt niet mee.
Hoe overbetaald moet je zijn als Jeroen pauw om nog enige interesse te kunnen veinzen (als oudere blanke man) wanneer dit soort sociale parasieten aanschuiven aan je tafel?
selous_scout | 19-04-17 | 14:46
Goed strak nummer. Don´t call me white. Vooral de live versie ik geloof uitgezonden door Rockpalast:
www.youtube.com/watch?v=bMrw67XuXTQ
Nog even mbt mevrouw Nzume (of is het Anja Stijn?): zoek een psych. Of verlaat het land.
Moe. Ik word ontzettend moe van dit soort non-talenten.
Dat boek verkoopt natuurlijk ook voor geen meter, en daar zal ze dan ook wel weer iets op vinden om de "witmens" de schuld te geven. Wéér een boek! Hou 's op, ga een vak leren! Zal toch wel in DWDD of Pauw dat geklad mogen komen promoten? Jawel........... samen met steunbeer Silly Syl en nog wat verongelijkte, boze losers. En over een poosje gewoon Zwarte Piet weer van stal halen. En nog wat, koop een grote bril met een opvallend montuur. Doet het erg goed om enige intelligentie "uit te stralen".
Dit is je nieuwe boek. Hoe is het met dat "oude" boek afgelopen?
Ja hoor noem me maar blanke racist. Dat is tegenwoordig eerder een geuzennaam dan iets om je voor te schamen.
Maar praat eens gerust met wat surinamers over de verhoudingen tussen de bevolkingsgroepen in dat land onderling. Dan weet je pas echt wat racisme betekent zoals die elkaar dwars zitten.
MikeLekkerBelangrijk | 19-04-17 | 14:50
Zonder de blanke man IS er geen internet, televisie, radio, boekdrukkunst.
Wij kunnen wel zonder hen, maar zij niet zonder ons. En ze wéten het. Met elke vezel in hun door ons gegunde lijf.
Weet je wie ook het N-woord gebruikte (maar wel subtiel)?
www.youtube.com/watch?v=KZvlqH2jPa8
Clawfinger! Je moet goed luisteren om het te horen.
Nooit gedacht dat ik een racistische facistische neonazi zou worden.Zelf een achtergrond met een Indo familie (U weet wel, de kolonische minderheid waar we al generaties last van hebben in Nederland NOT) en opgevoed onder het mom van ''Wat u zelf niet geschied'' en daar ook naar proberen te leven.
|
En nu ben ik de racist, de xenofoob de (vul hier andere pseudo intellectuele haatjargon in) weet ik veel wat? Ik weet een ding, dat Wehrmacht groen gaat me prachtig staan!
|
*Dumbfound modus off*
MaisNon | 19-04-17 | 14:30
Klopt, maar ze is niet bepaald een vel-over-been-negerin *gnegne
Ja mensen, blanke mannen worden niet alleen een minderheid in eigen land, maar worden ook actief gedemoniseerd. Het zit letterlijk verweven in alle aspecten van de maatschappij, van de muziek op de radio tot en met televisie indoctrinatie. Op internet stukken valt in bijna alle artikelen te lezen dat blanke vrouwen een donkere man aantrekkelijker vinden. Overal wordt de uitroeiing van de blanke man gestimuleerd en gefaciliteerd, in het bijzonder onder jonge blanke vrouwen die genetisch toch al eerder geneigd zijn een oordeel te maken op basis van instinct, maar vooral door deze nieuwe opkomst van neo-feminisme en discriminatie tegen de blanke man. Even los van ras, het Calgeri plan in full swing.
Ik ben zo dom geweest op de link van de correspondent te klikken... en nog dommer door er een half oog op te slaan.
|
Nu heb ik een ontstoken oog én na twee zinnen mijn SJW-klaagzang-bingo-kaart vol. Is dit de verkleuring die de correspondent voor zichzelf nodig achtte? Nog meer geklaag en gezeur, nog meer zelfkastijding?
Gaf de zelfhaat en reflectie niet voldoende stof meer om elke blanke (en vooral de guurrechtse, mannelijke variant hiervan) te veroordelen voor institutioneel, inherent racisme?
Hebben ze echt een hedendaags "slachtoffer" nodig die claimt nú nog te lijden tgv de slavenhandel van -tig generaties terug?
Die ZICHZELF feitelijk slaaf maakt door in het verre verleden te leven?
Is dit eigenlijk niet ook racisme? "We hebben een gekleurde medelander nodig omdat die zo enorm goed kunnen zeuren/ klagen"??
Mesmer | 19-04-17 | 14:45
Zij bestaat bij het toe-eigenen van de schrijf- en boekdrukkunst.
Als zij zich stikt aan haar cultuur zou houden. Zou haar verhaal nooit verder komen dan het kampvuur. En ze wéét het.
@donkieshot | 19-04-17 | 14:43
eh.. nee. doe maar niet.Dat zou betekenen dat elke keer dat we in opsporing verzocht zeggen dat om een gekleurd iemand gaat het direct racisme is. Iets benoemen is niet direct onderscheid maken anders dan dat er een kleurverschil is.
Dat Arzu stuk: vol met dat discrimineren niet goed is, er respect voor andere gebruiken moet zijn, maar verboden het te gebruiken en er iets aan te veranderen want dan "verwit" het. Dus iets witter maken is slecht? Dat mag gezegd worden? Zou je dat andersom ook mogen zeggen? Blijf van de "witte" gebruiken af en waag het niet er iets aan te veranderen want dan verzwart het en dan vervuil je het? Wat is dit voor waanzin...
Help me out here: tientallen verwijzingen en generaliseringen over "witten" en wat er mis is met de gedachtegang van die "witten", sinds wanneer is dit nou ook alweer normaal geworden om te zeggen, zonder dat het als racisme gezien wordt?
En allemaal met als motivatie dat "witten" de macht hebben, daarom is het vanuit de niet-witte positie allemaal anders, er moet een inhaalslag komen of zo? Niet beseffend dat dan nog steeds ALLE witten ALLEEN op basis van huidskleur iets aangewreven wordt, dat is puur racisme. Door overerving van huidskleur een schuldige groep aanwijzen, zolang die groep in de meerderheid is, is blijkbaar helemaal top.
Waar wij dachten de hele wereld niet meer in kleur te mogen zien, iedereen gelijk te behandelen en als gelijk te zien, wordt Nederland nu haarfijn in een zwart-wit schaakbord opgedeeld en aangegeven wat wel of niet mag afhankelijk van het vakje waar je op staat. Het vertelt je aan welke gebruiken je op welke manier mee mag doen, en binnen welke quotumgroep je per bedrijf bij solliciteren valt. Want omdat er nog racisme bestaat (wat natuurlijk zo is) is de oplossing blijkbaar: nog meer racisme en generaliseren. Het lijkt de EU aanpak wel...
He, is dat niet de zus van Khadija Al Mourabit van de UvA die hier gisteren al langs kwam? ook al zo barbie-achtig. Nu ga ik 'm doen hoor ... > www.youtube.com/watch?v=ZyhrYis509A
Heel Heeeel vroeger hadden we in Nederland toen hier de uitkeringen van gratis geld net waren uitgevonden ongeveer 524 witte mensen die er gebruik van maakten omdat ze dat nodig hadden. Toen kwamen er opeens opmerkelijk veel zwarte mensen het land binnen die er van gehoord hadden en ook van ons gratis geld gebruik wilde maken en dat ook massaal gingen doen. Dat was wel een heel mooi voorbeeld van culturele toe-eigening.
Ze maakt een grote denkfout. Als 2 blanke hipsters doner kebab ineens geaccepteerd maken, is dat alleen maar geaccepteerd in dat kleine blanke hipsterwereldje. So what? Wat maakt iemand nou uit wat er hip is of niet in dat kleine wereldje? Ze gaat ervan uit dat mensen daar aanstoot aan geven, terwijl de meeste mensen dat geen ruk boeien. Sterker nog, ik ken dat kebab zaakje, het is veel te duur en je krijgt veel te weinig. Ik kom er niet, het boeit me verder ook niet. Ik neem sowieso blanke mensen die ineens 'exotisch' gaan koken uberhaupt niet serieus, maar neem er ook geen aanstoot aan. Het zal wel. Als het werkt in dat blanke hipster wereldje, moeten ze dat toch lekker zelf weten?
Ze leeft bij de gratie van de witte mens. En ze wéét het.
Nofx "zong" hier al over in '94
"Don't call me white"
So go ahead and label me
An asshole cause I can
Accept responsibility, for what I've done
But not for who I am..
www.azlyrics.com/lyrics/nofx/dontcallm...
Uit dat Correspondent stukje: "Het is me opgevallen dat culturele toe-eigening vooral lastig te bespreken is voor linkse of progressieve mensen. De mensen die juist openstaan voor de mooie, spannende kleuren en geuren van andere culturen en etniciteit. De mensen die houden van reizen, en tegen Donald Trump en Geert Wilders zijn."
Wat is dit voor enorme bullshit?????
heb de koude oorlog nog meegemaakt
dus ik heb het ook niet zo op half/russin Anousha
Ik adviseer de zwaar onderdrukte etnische minderheden van Nederland eens in het buitenland stage te lopen. De wereld is verdeeld in hokjes en als je van het ene hokje naar het andere hokje verhuisd kun je alleen door hard werken en jezelf aan te passen slagen in dat hokje. Ik ben gediscrimineerd, heb moeten vechten, ben vanwege mijn afkomst ontslagen in het buitenland en mede daardoor is dat ene kleine hokje aan de Noordzee zo belangijk voor mij. Dat is mijn thuis op deze wereld, daar liggen al eeuwen mijn roots, daar mag ik ziin wie ik ben. En daarom heb ik geen boodschap aan medelanders die van mij verwachten dat ik mij aanpas aan hun verwachtingen.
-weggejorist-
De maiden-speech van Mr. Hiddema gemist zeker.
Zou verplichte kost moeten zijn voor die zogenaamde
gekwetste zwarten en hun subsidie clubjes.
Morgan Freeman over racisme.
www.youtube.com/watch?v=I3cGfrExozQ
Lijkt me beter op zijn manier.
Deze dame is nog zo geobsedeerd door wie ze nou eigenlijk 'is', omdat ze alsmaar van naam verandert en komt uit 'n gebroken gezin.
Daarom denkt ze als professioneel doorgeoefende toneelspeelster, dat elke rol die ze aanneemt, ook echt waar is. En over 'haarzelf' gaat.
En dat dat vreselijk interessant is. En dat gezien de verslavende drugs van publieksapplaus haar motivering aandrijft. Dus toen op 't toneel bleek, dat ze toch niet zo uniek gevonden werd, als dat ze met haar geëxplodeerde ego vond, 'daar recht op te hebben'(want dat heb ik nodig), toen ging ze uitzien naar iets, wat blijvend haar solidariteit (applaus) en rechtvaardiging (slachtofferrol) ging opleveren. En nu is deze Anna, of Anoesha, of whatever the F*** her name is, vereenzelvigd met haar rol in de geschiedenis die zij zichzelf toewenst; zij is de verpersoonlijking van 'n fiere strijdster tegen het onrecht van... eh... wat? Spreuk: wie 't kleine niet eert is 't grote niet weerd. Eh, beste dame, let je wel goed op je man thuis en je kinderen die precies afgericht hebben geleerd wat je horen wil, of iedereen nog wel zo graag bij jou in de buurt is, als je zo zelfbewust geen tegenspraak duldt?
Want weet je, al die anonieme applausmensen uit 't grote publiek, die haken toch wel weer af hoor, als je te drammerig onzin verkoopt, maar of die mensen in je kleine kring nou zo mee ingenomen zijn, met alsmaar op 'n normaal tegen te spreken persoon te moeten wachten, 'tot ze eindelijk eens 'zichzelf' heeft gevonden (who the F*** does she thinks she is?)', kijk, dat laat zich raden. Ik heb vooral veel medelijden en waardering voor de mensen in de directe omgeving van deze eh...... boze zwartmens....
(p.s., als je écht integer zou zijn, dan moet je beginnen de aan te spreken mensen te noemen bij wat ze zijn, en zoals ze zichzelf noemen; de blanke mensen noemen zichzelf blanken, weet je nog. Zoals wij ook de Inuit bij hun goede naam noemen, en niet Eskimo's. Dat heet respect. Wij, de blanken, noemen 'jullie' ook niet de zwartjes; dan moet je ons ook niet witmensen noemen)
Los te zien van eventuele integere kritiek, moet je álle mensen met respect benaderen.. Hoe oud is deze dame (?), oh, jammer, dan is er niet veel hoop meer.
Hallo. Succes hè, Anoesha, *kusje*
Racistische witte mannen, het nieuwe verdienmodel in Nederland.
Uiteraard gesubsidieerd door belastingeld, opgebracht door voornamelijk witte mannen en in een fonds gestopt waar witte en zwarte mevrouwen bepalen waar het geld naartoe gaat. Uiteraard naar zwarte mevrouwen of witte mevrouwen met een zwarte partner "die het toch wel heel erg zwaar heeft en dat het toch wel heel fijn is dat ze daar zoveel begrip en nog meer geld op kwijt kan".
*zucht*
Externalisatie: Je hele falen wijten aan rascisme en discriminatie. - Theo Hiddema
-weggejorist-
We moeten ze i.p.v. lichtgetint, negroïde etc. ook maar gewoon zwart(jes) gaan noemen (mag niet hè SS).
Laten we dan maar eens echt racistisch terug gaan doen.
Ben dat geziek / gezeik met dat "witte mensen" meer dan zat.
Kunnen die klojo's niets anders dan alles uit de Joe Naait 'm Steeds overnemen....
Wij dan ook maar; Black people, ik noem jullie in het vervolg gewoon "zwart volk"...
Koekje van eigen deeg dan, toch ?
Het toe-eigenen van culturele uitingen van zwarten door blanken zou verboden moeten worden. Dan zouden er al snel heel wat minder whiggers rondlopen in Nederland.
"De taal die een maatschappij bezigt, geeft ook de realiteit van die maatschappij weer. heeft De Saussure, zo wist ons het UVA-meisje te vertellen. Om vervolgens een uitspraak van Baudet volledig te vertalen in Derde Rijk-taal. En hier zien we hetzelfde gebeuren. De gekwetstmens eigent zich de taal toe en geeft zichzelf het recht om die zodanig in te zetten dat de witmens als enge nazi te boek komt te staan. "Ik ben opgegroeid in een witte omgeving, een van mijn oudste vriendinnen is wit. Ze is wel joods, dus ze begrijpt veel van wat ik meemaak." Dat is een Godwin van het zuiverste water, een loepzuivere Godwin, en een heel gemene, valse, doortrapte Godwin ook. Dat is geen zuivere koffie. Dat is moedwillig verwonden en vervolgens zuiveringszout in die wonde wrijven.
Wat ik niet snap van gekleurde mensen is dat zij niet zelf universiteiten van hoog niveau oprichten. Of een medium met en door gekleurde mensen. Puur met kracht en geld van gekleurde mensen. Ze zeuren, maar laten we eerlijk zijn. Er staat hen niets in de weg om het allemaal zelf te regelen, op te richten en te onderhouden.
Oh wacht, zelfs Kwakoe wordt overeind gehouden met WIT geld. Zelfs een jaarlijks terugkerend feestje kunnen zij niet regelen.
Dirk III | 19-04-17 | 14:36
Leuk om al die reacties te lezen, ik lig dubbel en heb er niets meer aan toe te voegen. Succes Anja met je nieuwe loopbaan als eeuwig gekwetste. En nu met Sylvana strijden om de titel.
Idem hier.
De politiek correcte elite staat ongetwijfeld alweer luid te applaudisseren (zonder het boek gelezen te hebben natuurlijk).
Verdeel en heers.
-weggejorist-
MiND krijgt het druk.
"Bedankt voor uw melding. Wij zullen er zorg voor dragen deze zo spoedig mogelijk af te handelen.
Website: nl.aup.nl/books/9789462984141-hallo-wi...
Bericht/nieuwsitem/kopje: Titel boek
Datum van de uiting: 20-04-2017"
Lieve zwarte zeurpieten. Doe iets met je leven. En laat ons met rust.
Leuk om al die reacties te lezen, ik lig dubbel en heb er niets meer aan toe te voegen. Succes Anja met je nieuwe loopbaan als eeuwig gekwetste. En nu met Sylvana strijden om de titel.
Vanavond in Pauw...
Dat stukje in de correspondent... ja, daar ga ik niet op in. Van alle bij elkaar verzonnen theorietjes druipt zo veel frustratie. Sorry negerin met ego als een waterhoofd. Sorry dat je niet blank bent. Mij maakt het niet uit, maar het maakt jou razend. Ga in therapie.
Dat "witte" man klinkt zeer racistisch.
Tijd voor een voorgedrukt aangifte-formulier.
Ik zet hem op mijn verlanglijstje voor kerst.
Weer zo'n zeikneger. Ga. Eens. Weg.
@horsteknots Laat u niet kisten. Dit is precies de reactie die deze gekkies willen. Want u mag geen 'zwart' zeggen dus noemen ze u 'wit'. De enige juiste manier van reageren is geen fuck geven.
Beetje druk op de zaak, geen tijd goed te lezen.
Later kijken of deze uiting ook in aanmerking komt voor.
https://www.mindnederland.nl/melden/
Mevrouw Nzume, de laatste witte persoon die ik heb gezien, heb ik in het circus gezien. Dat was een clown. Ik ben niet wit, u bent niet zwart. Mogelijk dat u iets aan uw ogen mankeert. Ga naar een oogarts toe!
Weet je wat pas echt racistisch is? Dat je bepaalde bevolkingsgroepen wil verbieden zich op diverse manieren te uiten omdat het "niet van hen" is. Dat je gaat zeiken omdat iemand die minder gepigmenteerd is dan jij een stukje van "jouw" cultuur heeft omarmd, en dat dat eigenlijk niet mag Vanwege. De. Huidskleur. DAT is racistisch.
Er is niets dat het uitroeiien van ECHT racisme zo in de weg staat als de cultural appropriation-dooddoener. "We willen wel dat je ons accepteert, maar liever niet dat je dit uit door onze gebruiken te omarmen." Juist ja.
Moeten we dan iedereen die te donker gekleurd is het stemrecht maar ontnemen omdat democratie in Griekenland is uitgevonden en dit een culturele uiting Slegs Vir (soort van) Blanken is?
Of is cultural appropriation-gezanik gewoon een heel slecht verhuld excuus om je schuldig te kunnen maken aan black-on-white racism verhuld in een bedorven SJW-sausje?
@très cool | 19-04-17 | 14:16
Ze heet Anna Steijn, maar dat zal haar nooit een goed betaalde baan in het bedrijfsleven opleveren.
Niemand wil zo'n zeikwijf op de werkvloer.
Mevr. Nzume beschouw ik al langere tijd als ziek in haar hoofd. Ik betrap haar buitensporig vaak als racist in haar uitingen en wanneer zij daarop wordt gewezen via bijv. Twitter, heeft zij een in hoge mate getrainde reflex ontwikkeld om de block-knop binnen 0,2 seconden te vinden en aan te klikken. Een naar mens is het, die ontdekt heeft dat onzin roeptoeteren over vermeend racisme best een aardige boterham oplevert.
´Lieve witte mensen´ lees ik keer op keer bij elke alinea. Niets liefs aan van jouw kant, Anousha. Het is 1 groot HAATbetoog naar mensen die niet talen naar jouw kleurtje.
En oh ja, over Kendrick Lamar en Jay Z: die hebben wel kunst en artistieke vondsten bewezen en wat heb jij, takketrol, met je witte lieverd als man?
Jij hebt de kleinkunstacademie gedaan en nu een haatboekje over blanke mensen geschreven. Gefundeerd door het ultiem foute blaadje de Corresponent.
Sorry, kreeg de 'trailer' niet uitgelezen. Zo vol vooringenomenheid dat het niet te harden was. En menselijke irritante eigenschapjes, zoals het stelen van andermans ideeën, worden meteen betrokken op ras of geslacht, terwijl diezelfde mensen dat ook bij witte mannen doen.
Wat een slap stuk werk weer.
Wordt tijd dat blanken een keer terugslaan tegen deze racistische aanvallen, alleen al het gebruik van "wit" als denigrerend scheldwoord zou een keer door een rechter getoetst mogen worden aan art137d wvs.
Werkelijk niet te bevatten.. Denken die deze sjw's echt dat we hier in een cave leven..? Yt staat stijf van de debunkvideoos wat dit topic aangaat. oh ja.. (en ik schreeuw het vd daken) Ik ben niet wit, ik ben blank godverdegodver.. Ik zou er tyfustering rasistisch van worden...
Hiddema heeft helemaal gelijk.
Wat lopen er veeel zieligerts/jammerbrokken/zeikerds in dit land.
Steek je handen uit de mouwen en ga ECHT werken voor je geld. Zeurkneuzen.
Bij haar witte man voelt ze zich wél veilig? Dat gevoel heb ik nou nooit als ik langs zo'n kudde petjes en gouden kettingen loop in de Bijlmer. Maar dat zij bang is voor 50 jarige hardwerkende selfmade maatschappelijk realisten zegt meer over haar.
@Sarcastisch varken | 19-04-17 | 14:28
Jezus wat veel, ze is niet blank ofzo
mijn hemel maanden niets gehoord of gezien van klaag typje Anousha, waren goede maanden!
Maar Anousha dacht teveel aandacht voor Sylvana, tijd voor mijn geweeklaag, alles fout aan de witte mens.
En wat ben ik toch zielig, wat is mijn leven toch sneu, allemaal de schuld van........
Vanavond vast bij DWDD te zien waar ze al haar geklaag kan spuien, en haar boek natuurlijk promoten!
Wie dat koopt? vast die boze slechte witte mensen.
Mens ga eens iets nuttigs doen.
Simons 2.0
als ik ergens wit lees ipv blank weet ik zeker dat een racist is. Das net zo erg als een n-woord wat mensen met een donkere huidskleur niet leuk vonden. En dan ook dat verweer dat blank rein betekent en dat blanken niet rein zijn wegens slavernijverleden. Je kan er niks aan veranderen die slavernij was er en is gestopt. Ik ben niet gediend van dergelijke racistische bagger. Wie dat boek leest en het serieus neemt is knettergek evenals de schrijfster.
Raakt het niet eens tijd dat we die compleet gestoorde figuren zoals Anja Stijn, Asha ten Broeke en nog zo een stelletje van die mislukte aandachtzoekers, geheel maar dan ook geheel gaan negeren; word er zo moe van!
Vieze klote nazi's ja begrijp met goed mijn beste vrienden zijn nazi en mn vriendin is een nazi. Hier op de hoek, de lekkerste broodjes bij die nazi winkel. Gelukkig heb ik ook een vriend die homo is die weet hoe ik mij voel.
-weggejorist-
Nzume ? nooit van gehoord.. wie bent u ?
Spreekt ook weer over de roman van Vuijsje Alleen maar nette mensen, volgens mij weet ze niet eens wat een roman is.
Als je niks kunt spring je gewoon op de LBTG, vluchtelingen of anti-racisme trein. Met de huidige EU agenda is dat gesubsidieerd binnenlopen. Los van de prijzen die in het verschiet liggen natuurlijk.
Wij zijn tegenwoordig witten (die benaming is schrikbarend snel gemeengoed aan het worden) en de zwarten zijn nu 'mensen van kleur'. Dat klopt niet, ik wil blank blijven. Weg met die lelijke anglicismen uit hun beloofde land, de VSvanA!
Hoi zwarte mafklapper. En doei maar weer.
DieAndereSjaak | 19-04-17 | 14:23
Er moet echt een edit knop komen. Of gewoon minder snel op enter rammen dat kan ook.
Het racisme van dit soort lui is gewoon een verdienmodel.
'Culturele toe-eigening' is dus racistisch, lees ik.
How about (sorry, weer een culturele toe-eigening) het glad stylen (sorry again) van kroeshaar, het lichter make-uppen (sorry!) enz.?
God, wat een origineel verdienmodel. Ik neem aan dat de totale opbrengst naar kekkoddige katoenplukkerij zal gaan. De hypocrisie van Anna Steijn wat zo heet ze echt verdient meer dan één sessie bij haar man, de psychiater.
Wat hebben ik, als witmens, die nog geen vlieg kwaad heeft gedaan, dit toch allemaal aan verdient dat ik steeds hopen stront over me heen krijg. Ik werk keihard, hou nergens mijn hand op en nooit iemand tot last. Ik ben er langzamerhand een beetje klaar mee.
StijlvolRechts | 19-04-17 | 14:21
zei klaag?
eh... ze is niet creools maar een russisch / kameroens mixje
Word er nu zo langzamerhand echt heel moe van.
Bijzonder ook dat zei klaag over Racisme en wij een dikkere huid moeten kweken? Dafuq?
Racisme bestaat.
Maar dit soort racisme bestaat alleen maar in hun hoofd.
Vast een klaagwijf na elke repetitie janken om dat ene puntje meer, of niet?
@très cool | 19-04-17 | 14:16
Heb je haar gedaan?
Anja Stijn heet ze eigenlijk. Zat bij mijn in de klas.
REAGEER OOK