GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Jesse Klaver wil nog meer verdronken vluchtelingen

Jesse Klaver is het NPO-lievelingetje op links dit seizoen. Bij Buitenhof mocht ie zichzelf met Obama vergelijken zonder uitgelachen te worden. Ze zeiden zelfs 'u' tegen de snotneus. En na z'n eerste telepromptertoespraak in de Melkweg mocht hij meteen bij Ome Jeroen aanzitten om te vertellen hoe vet stoer het was om voor een zaal vol soppende bakvissen de mouwen op te stropen. Dinsdagavond had Barack O'Klaver wederom een dealtje met Pauw: Sterre Jesse is in alle stilte naar Griekenland gebeachmasterd om bij de vluchtelingenopvang te gaan kijken, en daarover vertelde hij exclusief bij Pauw. Kon ie meteen z'n vakantiefilmpjes laten zien. De boodschap? Nederland en andere EU-landen moeten meer meer meer vluchtelingen opnemen. Ah, Jesse wil dus de mensensmokkel stimuleren en nog veel meer verzopen dobberdrommels riskeren opdat hij een mooi empathisch-populistisch verkiezingsverhaal kan vertellen tijdens zijn voorgeprogrammeerde "meetups". Ome Jeroen, die het jeugdige opportunisme van z'n linkse neefje wel een beetje kent ondertussen, zette zijn meest integere luisterhoofd op (zo een beetje scheef op de schouders) om het empathische enthousiasme van jochie Jesse aan te horen, over die ene mevrouw die alles zo goed regelde en hoe er een tent bijna in de fik vloog door onhandige kindertjes en hoe ze allemaal al ingeburgerd zijn omdat ze daarvoor getest zijn en en en en... Jottem het was echt een hele spannende reis. Maar kleine Klaver vertelde niet of-ie nog een vakantievriendinnetje had gescoord. Dát. Horen we misschien een volgende keer...

Reaguursels

Ik blijf het zeggen: een man die vrijwillig een boerkini aangetrokken heeft, kan je NOOIT meer serieus nemen.

Infidel66 | 05-10-16 | 10:11

Jesse Klaver is precies alles wat er mis is met Nederland.

Honorificabilitas | 05-10-16 | 10:16

Zo werkt dat in de supermarkt: www.youtube.com...
Zo werkt dat in het zwembad: www.youtube.com...
Er wonen een miljard mensen in Afrika, ze allemaal hierheen halen geeft hun geen beter leven, en geeft ons geen beter leven. Deze kansloze migratie is geen vervanging voor de incompetentie van links tot zendelingenwerk en andere ontwikkelingssamenwerking.

Feynman | 05-10-16 | 10:16

-weggejorist-

Feynman | 05-10-16 | 10:17

-weggejorist-

RickTheDick | 05-10-16 | 10:17

Ik wist niet hoe snel ik gisteravond NPO1 moest wegzappen na de Rijdende Rechter...


Holy sh!t wat een kleuter. Gaan jij en je collega's de oetkeringen betalen van jullie belachelijke inkomens, Snotneusje?

EefjeWentelteefje | 05-10-16 | 10:17

Het grote probleem is overbevolking. Deel condooms uit, anticonceptie, etcetera. Laat kinderen een toekomst hebben, en hun eigen land opbouwen. Afrika kan de wereld redden, in de toekomst hebben we het continent Afrika nog hard nodig! Alleen China begrijpt dat het continent Afrika miljarden mensen kan voeden, zij zijn niet voor niets bezig met nieuwe vormen van kolonisatie.

banlieue | 05-10-16 | 10:17

Feynman | 05-10-16 | 10:17
Ik heb echt maar 1 keer op het post knopje gedrukt. Echt.

Feynman | 05-10-16 | 10:18

De NPO/NTR blijft maar beweren objectief te zijn; yeah right! Zolang we elke avond dit soort clowns op tv zien verandert er niks. En straks met de verkiezingen trapt iedereen weer in de mooie praatjes die de NPO ons voorschotelt. Ik kijk er trouwens niet meer naar.

dalskog | 05-10-16 | 10:19

EefjeWentelteefje | 05-10-16 | 10:17
Dan zou Jesse Klaver met de ene uitkering de andere moeten betalen.

Feynman | 05-10-16 | 10:19

Als echte groen linkser is hij natuurlijk wel met de trein naar Griekenland gegaan. Ook een studiereis moet geen aanslag op het milieu zijn.

schone handen | 05-10-16 | 10:19

Jesse Klaver heeft te goed opgelet op school.
Daar wordt geleerd dat wij superieur zijn en de rest van de wereld armzalig en dat wij het maar goed hebben en zij het slecht.
Man man wat naïef. De realiteit is totaal anders.
Het leven is voor de meeste mensen een overlevingsstrijd zowel hier als daar. En dat mag het ook best zijn.
Alleen linkse mensen die zich wentelen in weelde, geld en vrije tijd kunnen niet anders denken dat iedereen hier het zo goed heeft. Dat is niet zo.

keestelpro | 05-10-16 | 10:19

Interviewer: 'waar wil je dat van betalen Jesse?' Jesse: 'Nou en!'

Evaluationcopy | 05-10-16 | 10:21

Onder de voorwaarde dat het échte vluchtelingen die gemotiveerd zijn om hier een seculier leven op te bouwen en geen alleenstaande mannen uit Afrika of Azië, jihadisten, gelukszoekers, bannelingen. Daarnaast moeten er dan ook dubbel zoveel immigranten weer worden uitgezet die zich niet aanpassen, misdragen en geen echte vluchteling zijn.

Bytemaster | 05-10-16 | 10:22

Is 3 minuten luisteren lang?

duitse herder | 05-10-16 | 10:23

Nee, niet gezien en ga ook echt niet op plee drukken.

deEerlijkeLeugenaar | 05-10-16 | 10:23

We moeten ze niet opvangen, maar gewoon VANGEN.... en terugsturen naar hun kleihutje. Ik begrijp dat Jesse zijn halfbroertjes en neefjes hier naartoe wil halen zodat die de staatsruif nog verder leeg kunnen vreten. Gaat Jesse ook uit alle zak de slachtoffers compenseren die slachtoffer worden van zijn Merkel-beleid?

Uw Psychiater | 05-10-16 | 10:23

Maar natuurlijk Jesse, we importeren nog meer Westen-haat en vrouwenonderdrukking, wat een goed idee! Lamlul.

Conan de Rabarber | 05-10-16 | 10:24

Zo gevaarlijk dit soort misbaksels. Speelt met onze veiligheid met zijn vmbo brein. Je zou er om moeten lachen als het niet zo treurig was. Dit soort debielen die aan de knoppen van het landsbestuur draaien.

Professor Bacterie | 05-10-16 | 10:24

Och, Jesse wil alles precies tegengesteld aan wat Wilders wilt. Het is gewoon zielig als je je 'eigen' agenda zo laat manipuleren. Het lijkt wel een nieuwe Pechthold.

McMarx | 05-10-16 | 10:24

Het plagiaat blaagje heeft gesproken.

niks mis mee | 05-10-16 | 10:24

tot zendelingenwerk en andere ontwikkelingssamenwerking.
Feynman | 05-10-16 | 10:16
.
Zendelingen gaan naar landen toe om daar o.a. ziekenhuisjes te bouwen, te evangeliseren (in opdracht van Christus: 'verkondig het evangelie aan alle creaturen') en om de mensen te helpen. Niet één zendeling zal de mensen oproepen om naar Europa te vertrekken. Niet één.! Ze gaan er zelf naar toe en velen blijven daar hun leven lang tussen de mensen wonen, komen hoogstens een keer op vakantie in Nederland.

Lupuslupus | 05-10-16 | 10:25

-weggejorist-

Vout | 05-10-16 | 10:25

De komende maanden zal dat jong niet van de buis te branden zijn. Net als al die verschrikkelijke deugBNers. Het gaat een wedstrijd worden wie de zieligste verhalen met bijbehorende nepemoties kan acteren en wie de ergste plaatjes heeft om te laten zien. Allemaal al tegengeluid voor Wilders. Wilders wordt nog altijd afgeschilderd als het grote kwaad. Dat ons land maar de kloten gaat door iedereen maar binnen te laten snappen ze helaas niet.

catomar | 05-10-16 | 10:26

Mijn medelijden met de neger in het algemeen staat werkelijk in schril contrast met wat er zoal dagelijks over het volk uit gestort word in de media. Hier kan, tot mijn grote geluk, zelfs de Obama der Lage Landen niets aan veranderen.

Texacoballletje | 05-10-16 | 10:26

Zodra die (halve) Marokkaanse kop in beeld kwam ben ik vertrokken.

blauwe zander | 05-10-16 | 10:27

Het hele optreden in Pauw werd ook aangekondigd als: 'Klaver heeft onderzoek gedaan'.
Dat noemen ze dus onderzoek: een vmbo'er die op kosten van de belastingbetaler een schrijnend gesprek voert met een Afghaanse man (schrijnend omat ze elkaar niet konden verstaan, een vmbo'er spreekt geen Afghaans, en een Afghaan spreekt geen vmbo's), een afgebrande tent 0 sterren op Zoover geeft, en wat aan zijn hol loopt te krabben.
En dat noemen ze onderzoek en op basis daarvan gaan we politieke beslissingen nemen.
De mensen die op zo'n complete nono stemmen hebben een plaat ter grootte van Kos voor hun kop, dat moge duideljk zijn.

Cuyahoga | 05-10-16 | 10:28

Socialisten zijn handelaren in valse hoop, weet iedereen. Klavertje doet leuk mee, met een vage belofte dat je uit een lege hoed op magische wijze iets leuks voor iedereen kunt toveren. Als hij daarmee de linker flank versnippert, en dus verzwakt, dan vind ik het prima. Maar ze moeten hem niet serieus gaan nemen. Hij verkoopt valse hoop, niets meer en niets minder.

Zeddegeizot | 05-10-16 | 10:28

Waarom stemmen mensen op die gast? Wat een onwaarschijnlijk naïeve houding heeft die snotneus. Wel eens over nagedacht hoeveel mensen er klaar staan om deze kant op te komen Jesse? En wie gaat dat betalen?

RonBacardi | 05-10-16 | 10:28

Pauw stelde wel de goede vraag ,of dit alles te maken heeft met verkiezingen wahahaha.Hij betrapte hem ook op een leugen en het overdrijven van de aantallen van kindertjes.Ik zeg niet dat hij achterlijk is .Hij is ook goed gebekt,maar wat hij voor heeft ,om ook mensen uit Calais te halen waar Frankrijk voor verantwoordelijk voor is,heel scheef .En dan weer wat vertellen over de PVV gaat er bij mij niet meer in.Ook bij de Pauw niet.Links is gevaarlijker als rechts zegt men.

altijdfeest | 05-10-16 | 10:29

Als Jessie nu eerst een het verschil gaat leren tussen een vluchteling, asielzoeker en een migrant.. alvorens Nederland te laten verzuipen. Deze megastal van de wereld is op sterven na dood.
Nu de Afrikanen en over enkele maanden als daar weer een sloot geld van de Europese bevolking heen wordt gestuurd als deal, komt Azië!
In Godsnaam, waarom moet Europa de hele ellende en armoede oplossen

fikkieblijf! | 05-10-16 | 10:29

Nee, hoor. GroenLinks zal Kamervragen gaan stellen waarom we de vluchtelingen/emigranten niet gewoon zelf afhalen (bij de Afrikaanse kust), zodat al die arme drommels niet op/in die gevaarlijke bootjes hoeven te stappen, met het risico doodgedrukt te worden of overboord te slaan en te verdrinken. GroenLinks zal van mening zijn, dat dat allang gebeurd had moeten zijn. Er zullen dan dus geen vluchtelingen/emigranten meer verdrinken.

kweethetooknietbeter | 05-10-16 | 10:29

@Feynman | 05-10-16 | 10:19

Haha. Snotneus zijn economische ideeën inachtnemend vrees ik dat hij dat nog als een serieuze mogelijkheid ziet ook...

EefjeWentelteefje | 05-10-16 | 10:29

Als Jesse zijn zin krijgt hebben we wel voldoende zwarte pieten, maar te weinig sinterklazen!!!!!!

vanrechteren | 05-10-16 | 10:30

waarom krijgt een snotneus met een handvol kamerzetels zo vaak in het nieuws? Groenlinks was nooit succesvol en xal het ook nooit worden. Rosenmuller all over again...

small_town_dude | 05-10-16 | 10:31

Nog nat achter de oren en nog nooit een serieuze baan in de normale wereld gehad. Hoe kan zo'n blatende knul ons land besturen?

Akiron | 05-10-16 | 10:31

Zo lang die vluchtelingen maar niet in de weg gaan lopen op de door ontelbare windmolens omzoomde appeltjesgroene velden, ver weg van alle economisme, alwaar de cultuurgoeden fris en vrolijk ronddartelen, elkaar ecologisch verantwoorde door Pauw uitgedeelde veren in de onbespoten reet stekend.
In de verte, aan de andere kant van de heuvels, dus uit het zicht, staan nagelnieuwe hoge hekken, vlak achter de diep uitgegraven fatsoenskloof die de cultuurfouten niet meer buiten kon houden. Sinds kort zijn die hekken in het geheim door de apparatsjiks onder hoge spanning gezet. Groene stroom genoeg, zo redeneerden zij, en gratis zo lang de subsidiekranen wijd open staan om de goede zaak te dienen.

Schoorsteenveger | 05-10-16 | 10:31

@Cuyahoga | 05-10-16 | 10:28
M'n koffie weer eens over m'n keyboard geproest, haha. Bent u schrijver van beroep? U zou het zeker moeten overwegen! :-)

EefjeWentelteefje | 05-10-16 | 10:31

Na 43 seconden afgehaakt, Jesse noemt economische vluchtelingen niet. Dat is t grosso modo van de "vluchtelingen".
Hoe onveilig is Turkije Jesse? Nou? Waarom steken ze dan over vanuit Turkije? Nou? NOU?

Is dit nog nieuws? | 05-10-16 | 10:32

Hoe meer links roept, hoe dommer ik het ga vinden...

a4p | 05-10-16 | 10:33

Als dit soort humaanhuichelaars nu eens verplicht werd om voordat het hoogmorele praatje werd afgestoken de eigen bankrekening aan het publiek te tonen, dan kon dit onnozele gezwets tenminste in zijn context gezien worden.

Geïrriteerde Ed | 05-10-16 | 10:33

Het zou Jesse sieren om eens één keer een normale baan aan te nemen. Je weet wel, betaald door een ondernemer die producten of diensten levert waar iemand echt iets aan heeft. Het mag best een krantenwijk zijn, elke ochtend een uurtje. Om maar een idee te krijgen van economie.

Evaluationcopy | 05-10-16 | 10:33

-weggejorist-

Lupuslupus | 05-10-16 | 10:34

Jesse is te simpel voor woorden.

jeffreeze | 05-10-16 | 10:35

@catomar | 05-10-16 | 10:26 Dat ons land maar de kloten gaat door iedereen maar binnen te laten snappen ze helaas niet.==Dat snappen ze echt wel en ze weten dat al tijden. Het is een plan in uitvoering waaraan zij (niet alleen Klavertje vier) met hun korte termijn politiek graag meewerken. Ze denken de dans te ontspringen de naïvo's.

gnor | 05-10-16 | 10:35

-weggejorist-

hovawart | 05-10-16 | 10:36

@schone handen | 05-10-16 | 10:19
Nee hoor, ik kwam hem tegen netjes in een duur pak met begeleidende vriendjes ook in pak. Kwamen uit het vliegtuig.
Dacht nog he! ik ken jou van televisie, was het nou in een of andere soap? Ja, verdraaid het is die acteur bij DWDD of zoiets.
Betaald schijnbaar goed, opdraven bij Mathijs

Tostiman | 05-10-16 | 10:36

Snotneus Klaver heeft niet door dat de 'rijkdom' die hij ervaart en waar hij zich zo schuldig over voelt alleen bestaat omdat we dag in dag uit tientallen miljoenen extra schulden maken. Dus lopen eigenlijk krom van de schulden en onze credit card is aan zijn max. Maar Klavertje wil uitdelen want die heeft echt geen flauw benul van waar al dat geld vandaan komt. Iedereen die op zo'n wereldvreemde, naïeve kleuter zijn stem uitbrengt is geestelijk niet in orde.

très cool | 05-10-16 | 10:37

@Evaluationcopy | 05-10-16 | 10:21
Niet zo moeilijk, dat mag jij betalen witman! En nu aan het werk ja!

Tostiman | 05-10-16 | 10:38

Jesse Klaver, alias The Kotsbeu Kid. Mikt, met de verkiezingen in aantocht, op het electoraat van alle leden van de 'jij bent welkom'-koortjes in den lande (en dat zijn er een hele hoop!) en, voorzover dat elkaar niet overlapt, op de Millennials met hun genderneutrale wc's. Nederland wordt zo langzamerhand een surrealistische nachtmerrie.

Zenzeo | 05-10-16 | 10:38

Groenlinks is altijd een partij die aan de zijlijn heeft gestaan. Dit is gewoon populistische zooi. Alleen wordt het niet populistisch genoemd door de media, want het is links geouwehoer ipv rechts.

Sayer | 05-10-16 | 10:38

Links wil gelukszoekers wegens populistische empathie en rechts omdat het toekomstige consumenten zijn. We are doomed.

mr. Quispel | 05-10-16 | 10:39

Jesse voelt zich verantwoordelijk voor alle ellende in de wereld. Jesse probeert alles op microniveau op te lossen terwijl echte leiders, echte wereldverbeteraars altijd oog hebben voor het grotere plaatje. Je moet niet kindje A of kindje B uit een oorlogsgebied halen, je moet zorgen dat die oorlog stopt. Jesse is een politicus van de middelbare school. Zielig, dus aaien. Nee, dat is een reactie die past bij burgers. Mensen zonder invloed. Jesse heeft invloed, wendt die aan om problemen op te lossen.

ZI | 05-10-16 | 10:39

@Evaluationcopy | 05-10-16 | 10:33
Geen bonafide werkgever te vinden die een dergelijk naïef lulletje in dienst neemt.

EefjeWentelteefje | 05-10-16 | 10:39

Als u zich afvraagt waar massa-immigratie zoals GroenLinks voorstelt eindigt, kunt u vanavond de derde aflevering van "Get the fuck out of my house" bij RTL kijken. Waarbij de gekozen huisbaas een metafoor is voor ons kabinet.

Feynman | 05-10-16 | 10:40

@Lupuslupus | 05-10-16 | 10:34
Helemaal mee eens. 50 jaar geleden of zo werd ons verteld dat er teveel mensen in Nederland waren en men werd aangemoedigd te emigreren. We waren toen met 10 miljoen. En nu is er opeens ruimte genoeg met meer dan 17 miljoen mensen?
En maar zeuren over het milieu! Gewoon niemand meer toelaten, het is hier al druk genoeg.

Tostiman | 05-10-16 | 10:41

Lupuslupus en hovawart
dank voor jullie duidelijke post .

blauwe zander | 05-10-16 | 10:42

Hoorde vanmorgen op Radio West dat er veel voetballen met welkomtekst (in het Engels vanzelfsprekend want dat spreken die dobbernegerts vloeiend) naar Kos gaan. Het voetbaltoernooi levert weer nieuwe aanwinsten op voor de grote clubs want hier in Nederland heeft de autochtoon straks geen tijd meer om zelf te voetballen; de belasting en de zelfbescherming moeten toch opgehoest worden.

gnor | 05-10-16 | 10:42

Jesse Klaver, het jongetje dat altijd glunderend naar voren komt als hij zijn van tevoren genoteerde kritische vragen braaf voorleest aan dhr Wilders. Vragen waarop al lang en breed een antwoord is gegeven. Maar we blijven glunderen, want je staat nou eenmaal aan de goede kant als je tegen Geert Wilder bent. Ook al draag je zelf niks bij aan goede oplossingen voor bestaande problemen. Die vegen we gewoon onder het tapijt. Het is veel leuker om naar rook te wijzen, terwijl achter je rug de boel in brand staat.

Highwoodman | 05-10-16 | 10:43

@Feynman | 05-10-16 | 10:18
Dat roep ik ook altijd maar Joris trapt er niet in....

necrosis | 05-10-16 | 10:43

Als je Jesse ziet en hoort praten, denk je eerder te maken te hebben met iemand die na jarenlang seksueel misbruikt te zijn de weg naar god heeft gevonden.

Dat hysterische vals optimisme en die valse naiviteit van hem...heel erg eng.

litebyte | 05-10-16 | 10:43

De naïviteit en wereldvreemdheid straalt er vanaf. Hoe snel wil je hier een aan Afrika gelijkende dystopie meneertje groenlinks? De ondergang van Europa komt door blinde zelf opgedrongen immigratie en een door Europa vijandige organisaties georganiseerde invasie.
Je kan die overbevolkte massa alleen helpen door de grenzen volledig te sluiten en illegaliteit zwaar te bestraffen.
Afrika heeft binnen 30 jaar meer inwoners dan Azië en de komende jaren staan er een miljard mensen klaar om Europa op zijn knieën te dwingen. Ja EEN MILJARD!!
Met een gemiddeld IQ van

Antitheïst | 05-10-16 | 10:44

@altijdfeest | 05-10-16 | 10:29
De NSDAP was socialistisch, nuf said

Tostiman | 05-10-16 | 10:44

Jesse Klaver is doordrenkt van naïviteit.

dogbitedog | 05-10-16 | 10:45

Nee Jesse. Ik heb dat dus gedaan. Wat jij voorstelt he. En dat deugdzame burgerlijke gevoel is niet opgewassen tegen de aantrekkingskracht van nog meer praktische belangenbehartigers van hun eigen geluk.

Pompenkoning | 05-10-16 | 10:45

Ik wou dat we een partij hadden in Nederland, die zo rechts is als de democratische partij in de VS. Wat is dat toch dat een partij als groen links gecharmeerd is van zo'n rechtse partij?

Dutch_Holland | 05-10-16 | 10:45

De grote verleidingen: snuiven, zuipen en neuqen buiten de deur liggen op de loer.

van Oeffelen | 05-10-16 | 10:46

Typisch GL. In alle uithoeken van de wereld arme mensen opzoeken en importeren, terwijl er genoeg arme mensen in Nederland te vinden zijn. Blijkbaar niet interessant genoeg Klaver.
Klaver weet zeker niets van wachttijden voor woningzoekende en hoe wil hij de zorgkosten betaalbaar houden als de nieuwe Nederlander elk dag bij de dokter zit vanwege een hoestje of kuch.

Er is grof geld betaalt aan Turkije zodat vluchtelingen daar opgevangen kunnen worden en geen risicovolle zeetocht hoeven te maken. Scheelt weer heel veel brandstof en bergen aan milieuvervuilend plastic toch?

I.P standing up | 05-10-16 | 10:46

Is inderdaad heeeeel menselijk om kansloze mensen te importeren onder het mom van goed doen, ze echter niet zelf te gaan halen maar zoveel mogelijk moeite te laten doen zodat er lekker veel verzuipen, die vervolgens hier in een gouden kooitje bij elkaar te proppen en ze keihard te vergeten. Die lui mogen hier hun leven doorbrengen in totale arbeidsleegte, een cultureel vacuüm geconfronteerd met aanwakkerend conservatief nationalisme, steeds meer afkeur en afkeer van de bevolking en nul uitzicht op verbetering. Het is maar wat je "helpen" noemt.

Dutchbeaurouge | 05-10-16 | 10:46

Men zegt dat Jesse eigenlijk uit China komt. Want zo nep vind je ze hier niet.

Mark_D_NL | 05-10-16 | 10:47

@banlieue | 05-10-16 | 10:17:
.
Niet alleen condooms, maar zorg ook voor een oudedagsvoorziening, waardoor de noodzaak van zoveel mogelijk nageslacht de wereld opschoppen om je kansen te spreiden dat er later voor je gezorgd wordt er niet meer is. Dat beetje land en "fortuin" wat ze al hebben wordt steeds weer verdeeld tussen de kinderen onderling - en die niks krijgen gaan naar de stad, of naar Europa, of boos doen bij Boko Haram - en daar kun je gewoon niemand van in leven houden.
En gaat ze dat zel;f lukken? Nee, natuurlijk niet, de gemiddelde neger denkt niet verder dan zijn piem0l lang is, tot de volgende maaltijd/neuqpartij dus. Dus daar hebben ze begeleiding bij nodig, westers management, kolonialisme 2.0 dus. Maar daar zullen ze bij de naiefmens wel van gruwen.
Mijn oplossing, weg met ontwikkelingshulp, richt een nationaal investeringsfonds ( NV-vorm, kun je nog aandelen uitgeven ook ) op waarbij de natives in door westerlingen geleide bedrijven ( be it landbouw, mijnbouw, productiefaciliteiten, onderwijs en zorg ) aan de slag kunnen tegen een net loon inclusief basale zorg voor het hele gezin en onderwijs voor het nageslacht ). Dus zonder corruptie, en desnoods een winstuitkering voor de medewerkers.
Alleen zo ban je armoede structureel uit, m.i., want zelf maken ze er al sinds de Romeinse tijd een potje van...

Graaisnaaiert | 05-10-16 | 10:47

Ach Jesse Klaver. De rebellerende tiener zonder enige levenservaring wil ook weer eens wat zeggen.

IslamPislam | 05-10-16 | 10:48

GroenLinks heeft maar een doel: Nederland naar de kloten helpen.
Hier ook zo een in de raad die maar welkom blijft roepen. En vervolgens stuurt ie ze door naar mijn buurtje.
Nou, en daar zijn ze dan. Bijna al mijn buren zijn nu 'vluchtelingen': een gezin met zes kinderen, een gezin met vijf kinderen uit voormalig Joego (huh?), nog een gezin met zes en de laatste aanwinst: vier mannen in één huis. Ik weet nu ook waar Mekka ligt, want ze bidden wat af.
En ze roken wat af.
Participatie: nul.
Zouden ze nu echt gelukkiger zijn?

nemoj me jebat | 05-10-16 | 10:48

@Tostiman | 05-10-16 | 10:41
De economie moet groeien, op alle leningen wordt rente betaald, geld dat uit omloop gaat en alleen aangevuld kan worden met nieuwe leningen. Dus er moet meer meer meer omzet gemaakt worden, er moeten meer mensen bij, er moet meer vraag komen. Alleen dan kunnen we de rente op alle leningen blijven voldoen. Het systeem zuigt.

Watching the Wheels | 05-10-16 | 10:48

Heeft Bosma (Geert komt uit principe niet) al een keer bij Pauw gezeten over dit soort onderwerpen?
Of Bontes/Klaveren/Roos/Baudet?
Nee? Dacht ik al.

Nuchternederland | 05-10-16 | 10:49

Zouden ze nu echt gelukkiger zijn?


nemoj me jebat | 05-10-16 | 10:48

Nee, want de frustratie over dat wij niet ook allemaal knielen voor Mekka is veel groter.

Nuchternederland | 05-10-16 | 10:50

@Watching the Wheels | 05-10-16 | 10:48
Een 'systeem' ook wel bekend als piramidespel.

EefjeWentelteefje | 05-10-16 | 10:50

Willen jullie meer of minder GroenLinks? Nou?

Rokus3013 | 05-10-16 | 10:50

Hoeveel illegalen heeft snotneusje trouwens al in huis opgenomen?
Of is dat alleen de plicht van de pauperbevolking van Nederland?

necrosis | 05-10-16 | 10:52

@banlieue | 05-10-16 | 10:17
.
Naast overbevolking dient ook secularisatie gepromoot te worden. Seculiere samenlevingen gaan vooruit, religieuze gaan achteruit. Dat concept werkt al eeuwen zo. De enige uitweg voor islamitische landen is secularisatie.

Bytemaster | 05-10-16 | 10:52

De VARA heeft nu duidelijk de PVDA ingeruild voor het nieuwere frissere GroenLinks. Die Jesse Kotsbeu gaan we nog veelvuldig zien de komende maanden. Never back a loser.

Barbarous_Relic | 05-10-16 | 10:52

Volgens mij krijgt Jesse een natte plasser als hij zijn onzin mag verkondigen op tv.

mia | 05-10-16 | 10:52

Heeft Bosma (Geert komt uit principe niet) al een keer bij Pauw gezeten over dit soort onderwerpen?

Nee? Dacht ik al.
Nuchternederland | 05-10-16 | 10:49
.
U hebt niet goed opgelet.
.
media.tpo.nl...

Lupuslupus | 05-10-16 | 10:53

Iedereen die op die snotneus stemt moet er zelf maar eentje in huis nemen.

eerstneukendanpraten | 05-10-16 | 10:53

Vluchtelingen opnemen, prima.
Het in stand houden van mensenhandel, boten vol met mensen die een godsvermogen betalen aan mensensmokkelaars, nee. Al deze mensen op boten betalen grof geld om hier heen te komen. We houden het in stand door zgn. humaan op te treden en hen te helpen in een oceaan. Humaan is iedereen terugsturen en het verdienmodel van de smokkelaars om zeep te helpen. Dat gaat mensenlevens kosten op korte termijn, maar het spaart levens nadien.
Ik denk dat Yes E aandelen heeft in de smokkelbende, waarom wil hij het anders zo houden?

donkieshot | 05-10-16 | 10:54

Ze krijgen checks en cursussen over de Nederlandse normen en waarden daar in Griekenland. Dan pas worden ze doorgestuurd. Dit zijn de best gecheckte en voorbereidde vluchtelingen die we kunnen opnemen"...


Jajajajaja *WEDDEN* van niet. Wedden dat als er een reporter daarheen sturen en even gaan controleren of dit klopt, dat dit ofwel ronduit een *leugen* is. Of in het aller-, allerbeste geval de 'cursus' bestaat uit het feit dat ze een verfromeld foldertje in hun hand gedrukt krijgen dat het not-done is dat je vrouwen hier verkracht. Wedden? Dit het 'een rad voor de ogen van de kiezer draaien'. De veriezingen komen er zeker weer aan ofzo???

peterdh | 05-10-16 | 10:56

Er is helaas een groot aanbod aan zieligheid in de wereld, vervelend voor die mensen (fantastisch voor de deugindustrie overigens). Is het een oplossing dat we zoveel mogelijk van die zieligheid inclusief de onderliggende oorzaken importeren naar Europa?

nsl | 05-10-16 | 10:56

@Lupuslupus | 05-10-16 | 10:34
Werkloosheid daalt juist o.a. door deze manier van groei www.cbs.nl... ben er overigens zelf ook niet gelukkig mee, maar het dendert gewoon verder. Het systeem heeft groei nodig, er moeten voortdurend meer mensen bij of de bestaande mensen moeten voortdurend meer transacties sneller gaan doen. De economie moet groeien anders kunnen we niet meer aan de verplichtingen voldoen en dalen de waarden van woningen, bedrijven enz. de rest van de wereld staat ook niet stil, groeien, groeien, groeien op een planeet die niet groeit.

Watching the Wheels | 05-10-16 | 10:57

Kansloze mongool die JK. Een gevaar voor de samenleving. Merkwaardig dat er nou nooit een gekkie als Volkert van der Graaf opstaat vanuit rechts om zo'n flapdrol op een parkeerplaats om te leggen? Nee helemaal niet zo merkwaardig aangezien iedereen aan de rechterkant van het spectrum weliswaar een typhushekel heeft aan Jesse Klaver maar dat dit soort terreur altijd bij links vandaan komt.
Net zoals links ons met dit soort politieke terreur maar miskleunen van voorstellen door de strot blijft duwen. Maar volgens mij is het volk er wel een beetje klaar mee.
We willen niet nog meer van Afrika hierheen halen. Maak maar wat van je eigen land.

WatZalIkErvanZeggen | 05-10-16 | 10:57

Ach geld is maar geld en weelde is weelde, het gaat om het goede gevoel mensen en dat mag best wat mensenlevens kosten !

Castor12 | 05-10-16 | 10:57

@nemoj me jebat | 05-10-16 | 10:48
Je kan bij mij komen wonen, ik heb drie slaapkamers.
Relifundies zijn niet welkom, moslims kun je in de buurt tellen op de vingers van één hand en parkeren is hier 24/7 gratis.
*éénmalig aanbod*

necrosis | 05-10-16 | 10:59

Jesse is keurig getrouwd met kinderen (en christen maar dat zijn ze bijna allemaal in de politiek)

Petroselinum crispum | 05-10-16 | 11:01

@Lupuslupus | 05-10-16 | 10:34
Die vluchtelingen zijn alleen maar een middel. Anders zouden ze ook wel kiezen om alleen kwetsbare vrouwen en kinderen op te vangen. Voor bedrijven is meer aanbod van goedkope arbeidskrachten heerlijk. Autochtonen staken minder, laaggeschoold werk blijft goedkoop, ideaal voor bedrijven die nog niet naar Azië verhuisd zijn. Die hele globalisering zuigt. De kipfilet komt tegenwoordig uit Oekraïne en zelfs China aangevlogen. Ze zijn knettergek met z'n allen. Leefbaarheid kan er niet eens meer toe doen, we moeten groeien. We zijn slaaf van het systeem.

Watching the Wheels | 05-10-16 | 11:02

Jesses noemt het economisme omdat hij zelf niet goed kan rekenen. Ik noem het gewoon gezond verstand: 1 miljard afrikanen kunnen we in europa (800 miljoen inwoners) niet onderhouden.

Ben-Kotsbeu | 05-10-16 | 11:02

Klaver heeft duidelijk nog niets geleerd van Merkel's "wir schaffen das". Deze figuur is gevaarlijk (naïef) en moet zo snel mogelijk uit zijn macht ontzet worden.

Tel Aziaat | 05-10-16 | 11:03

Totaal van het padje af deze zgn volksvertegenwoordiger, die louter opkomt voor mensen uit den vreemde. Ten kosten voor persoonlijk gewin voor z'n zielige partij. Groenslinkser kan het eigelijk niet.

Goedverdoemme | 05-10-16 | 11:03

@Castor12 | 05-10-16 | 10:57
Het resultaat van het het goede doel: we moeten de pizza nu verdelen onder meer mensen met als gevolg dat we straks allemaal honger hebben.
Met uitzondering van de gutmenschen, die zorgen goed voor zichzelf en blijven ver uit de buurt van 'solidariteit'.
*zwaait naar Marcel van Dam*

necrosis | 05-10-16 | 11:04

Zonder ook maar ergens éne fuck van af te weten gaat hij het toch wel goed doen bij hormonaal vestoorde bakfietsmoeders, het is zo'n leuke knul. Dat hij de lieveling van de NPO is is wel duidelijk. Meest hilarische is dat destijds niemand hem even vertelde dat JFK nooit een boek geschreven heeft, was zijn inspiratie

Bokito ergo sum | 05-10-16 | 11:04

-weggejorist-

Ne_Obliviscaris | 05-10-16 | 11:05

-weggejorist-

dutcherrt | 05-10-16 | 11:05

@Watching the Wheels:
"Het systeem heeft groei nodig, er moeten voortdurend meer mensen bij".
.
Mja, maar net zoals wij vanwege "de vergrijzing" mensen ( of liever arbeid ), nodig hebben kun je natuurlijk tijdelijke arbeiders hiernaartoe halen. De wonen, werken en spenderen hier ook - een deel van - hun geld, maar als het contract erop zit en ze niks nieuws kunnen vinden gaan ze weer weg, want geen uitkering/pensioen etc. Kortom, je haalt alleen die mensen binnen die wel wat kunnen, kansloze handophouders slinger je linea recta weer retour afzender.

Graaisnaaiert | 05-10-16 | 11:05

Jesses had trouwens beter aan de overkant van de middenlandse zee zijn NPO stage kunnen doen. Dan had hij misschien inzicht gekregen in een nieuw verdienmodel voor Nederland. Wij kunnen die lui mooi met bootjes naar engeland gaan brengen als die de eu uit zijn. O nee wacht. Is allemaal zwart dus daar hebben de staatsruifvreters niks aan.

Ben-Kotsbeu | 05-10-16 | 11:08

@Tel Aziaat | 05-10-16 | 11:03
Zelfs Merkel grijpt terug op het verdrag van Dublin omdat ze weet dat haar 'wir schaffen das' haar de kop gaat kosten.

necrosis | 05-10-16 | 11:08

Edit: het gaat er dus vooral om om het binnenharken van mensen pas aan het eind van het traject te doen, en gericht, niet zoals de Klavertjes van deze wereld het als startpunt zien, gewoon om heel hard voor de camera te kunnen deugen.
Kleine kinderen hebben dat ook, als de koektrommel open op tafel staat. Vreten, vreten, vreten zonder na te denken dat dat grenzeloze gevreet je uiteindelijk dikke vette buikpijn gaat opleveren. Alleen groeien kleine kinderen vanzelf over dat gedrag heen...

Graaisnaaiert | 05-10-16 | 11:09

necrosis | 05-10-16 | 10:59
Wat lief van je.
Maar ik buig niet. Niet voor GroenLinks, niet voor Mekka en niet voor mijn nieuwe buren!

nemoj me jebat | 05-10-16 | 11:10

Klaver is een naïeveling zoals iedereen bij Groen Links en denkt dat Nederland een soort Disney-land is....

Roken Toegestaan | 05-10-16 | 11:11

Ik heb met gekromde tenen het gebruinde gelaat van Barack o'Klaver vara/nsb teksten zien debiteren. Deze snotneus is niet goed bij zijn hoofd en hoopt te kunnen scoren over de rug van de hardwerkende Nederlander. Mensen, trap er niet in!

donkeyman | 05-10-16 | 11:12

Pauw en ook DWDD kijk ik al niet eens meer naar! Klaver is inderdaad alles wat er mis is in Nederland! waarom heet hij eigenlijke Klaver?
Zijn vader is Marokkaan!

Lexus01 | 05-10-16 | 11:12

Laten we maar hopen dat het gezonde verstand van de Autochtone Hollanders wel werkt op 15 maart en zij niet nog een keer strategisch gaan stemmen, men heeft gezien wat er met hun stem gebeurde.
Klaver kan nu in de peilingen wel hoog staan (neem Rita Verdonk maar als voorbeeld), maar dat zegt niks.

Keyboardspeler | 05-10-16 | 11:13

Jesse Klaver is een groot gevaar voor de toekomst van ons land. Ik walg ervan hoe deze arrogante quasi-intellectueel zich mag manifesteren op PyongyangTV. Waar blijven de poltieke partijen die zich verzetten tegen het selectief inzetten van belastinggeld door onze Staatszenders. Als er nog een omroepbijdrage zou zijn zou ik hem weigeren te betalen.Deze grachtengordelneukers verneuken niet alleen zichzelf maar ons mooie land erbij. Als ik wist waar het klavervrij zou zijn zou ik zelf oppleuren. Waarvan Akte!

JohnLokke | 05-10-16 | 11:13

Neo kolonisatie van Afrika is de enige oplossing.
Mensen in de regio laten en wat mij betreft goede scholing geven, waar ze geleerd wordt hoe de rest van de beschaving leeft. Dus bijvoorbeeld geen polygamie meer.
Aangezien het westen zelf is doorgeschoten met haar grenzeloze tolerantie voor "minderheden" zal deze oplossing wel een utopie blijven.

oostermoer | 05-10-16 | 11:13

Feynman | 05-10-16 | 10:17
Ik heb echt maar 1 keer op het post knopje gedrukt. Echt.
Feynman | 05-10-16 | 10:18

Dat ding is ook uit t jaar weetikveel. En als het nou NOG ouder zou zijn, een 'echte' button met klikgeluidje en waarbij je ziet dat ie is ingedrukt...
of ietsje moderner: weet je zeker dat je nog een x wil posten?
Dit land, en deze site kan zoveel beter.

Hemmenaar7 | 05-10-16 | 11:15

Trouwens: dat Jesses all over de NPO is betekent misschien dat zelfs de NPO de pvda heeft laten vallen. Idem in de kranten. Hoop dat de pvda dan, zonder al die gratis zendtijd, eindelijk echt implodeert. Met hun eerlijke verhaal. Mogen ze Aboutaleb er van mij gratis bij in den haag.

Ben-Kotsbeu | 05-10-16 | 11:16

Klaver is de metafoor voor alles wat er naar de klote is gegaan in dit land. Inclusief Klaver zelf. Maar daar komt hij nog wel achter.

Lichtstadfan | 05-10-16 | 11:16

@EefjeWentelteefje | 05-10-16 | 10:50
Ja dat is het en ze zetten het ook nog politiek in, het is gewoon georganiseerde misdaad. In plaats van geld aan de mensen uit te delen, maken FED en ECB de rente voor multinationals en banken 0% waardoor niemand nog rendement kan halen op spaargeld en waardoor allerlei bedrijven ontstaan die zorgen voor steeds lagere prijzen (deflatie i.p.v. inflatie), omdat iedereen een grote investering kan doen tegen bijna 0% krijg je 10 bedrijven in dezelfde sector en steeds lagere winst. Enige wat nog help is meer vraag, maar daar zijn mensen voor nodig. Oekraïne bij de EU, vluchtelingen erbij. Ze gebruiken het vele goedkope geld om via multinationals andere landen in hun invloedssfeer te trekken, het gaat om de macht in de wereld. Uiteindelijk is het één grote uniforme brei van mensen die overal dezelfde McDonald's clown tegenkomen en overal dezelfde sh*tseries op Netflix en tv zien, iedereen geconditioneerd naar Amerikaans model ... and the world will live as one. Imagine no possession. Zelfs je data is niet van jou, alles wordt geregistreerd, they need obedient workers. En als het moet maken ze met al die vluchtelingen zoveel chaos dat de mensen in steden weer graag vluchten naar omliggende dorpen. Goed voor de economie als ze een nieuw huis kopen buiten bepaalde gebieden. Hoe schaarser bepaalde dingen worden, hoe beter het is voor de economie. Als het allemaal in harmonie is, dan worden mensen die meer zouden kunnen mogelijk lui en dat moeten ze niet hebben, optimaliseren die handel. Slaven van de belastingdienst.

Watching the Wheels | 05-10-16 | 11:18

In welke realiteit staat zijn uitspraak gelijk aan het willen verzuipen van mensen?
Je kan het niet eens zijn met zijn uitspraken, geen enkel probleem. Ik ben het er ook niet mee eens.

Maar de titel van het bericht is het meest achterlijke wat ik deze week gelezen heb.

Grappig dat we "jij" tegen die snotneus moeten gaan zeggen omdat Geenstijl een andere mening niet kan verdragen.

piekartz | 05-10-16 | 11:18

oostermoer | 05-10-16 | 11:13
Hoezo geen polygamie meer? Beetje raar voorbeeld. Dit is echt kolonisatie in de puurste vorm. Het Westen dat bepaalt wat goed en slecht is. Who cares joh. Je kunt informeren of ze geinteresseerd zijn in inzichten over zaken als watermanagement, voedselveiligheid en landbouw, techniek en medische kennis. Daar kun je kennis delen, zodat ze het uiteindelijk zelf kunnen. Moreel en religieus onderwijs hoort daar echt neit bij. Laat ze dat lekker zelf uitzoeken zeg. Praktisch houden, de rest is vrijheid. Wat wij in ieder geval niet moeten doen is vanuit een soort Wil der Deugdheid alle problemen op onze nek te nemen, terwijl ondertussen er in eht rijke westen nog steeds armoede heerst en er mensen buiten de boot vallen of signaleert dat grote groepen in de bevolking tegenover elkaar komen te staan. Los die rommel nou eens op. Het is alsof je huis een lekkend dak heeft en je vervolgens de heg van je buurman staat te snoeien omdat je denkt dat ie het zelf niet kan.


ZI | 05-10-16 | 11:18

Dat er niet een maar ook geen een in de politiek die zegt dat werkt aanzuigend .Nee we halen ze op.De enige die het juiste zegt is de PVV Wilders.Ik ben het niet altijd eens met de PVV ,maar op dit gebied en wat de criminaliteit betreft een dikke punt.J Klaver gaat echt over lijken,om in de politiek hogerop te komen.Daar is niks mis mee,maar dit werkt averechts.We halen ( gelukzoekers ) naar binnen.Gisteren nog op het nieuws dat de gewelddelicten in de AZC,s toeneemt.Wat de burger al lang wist ,we zijn niet achterlijk.Het geeft verdeeldheid met alles gratis en woningtoewijzing dat blijft niet uit.Een hardwerkende mens betaald zich blauw aan belastingen en zorg en alles.En die krijgen echt alles gratis echt alles.Ze verdrinken bijna ,maar met de mobiele tel in de hand ,dat dan weer wel .Gelukkig zijn er veel gered worden,want dat wens je niemand.Maar dit is een soort complot ,dit is niet meer normaal.Ik heb in mijn hele leven zoiets nog niet meegemaakt.Het is schrijnend zeer zeker,maar ook ik wil niet dat mijn geliefde Holland verdeeld en vervreemd en dat we onze identiteit kwijt raken.Ook willen velen geen islamisering ,ook daar moet aan gedacht worden.Wilders maak er wat van ,want zo is het ook niks.

altijdfeest | 05-10-16 | 11:19

Lees ik net op Elsevier Jezus Klaver is niet de enige, de SS vergelijkt zichzelf met Martin Luther King (en Mandela)

Bokito ergo sum | 05-10-16 | 11:19

maar die snotneus spreekt toch helemaal geen engels?

Wutbürger_ | 05-10-16 | 11:21

zorg eerst maar als eu dat er eerst naar andere eu landen gaan , nee die weigeren !! werkt goed die eu, maar niet heus.

bekijket | 05-10-16 | 11:21

piekartz | 05-10-16 | 11:18
Omdat je feitelijk een pot goud aan de overkant van het ravijn zet, dat hardop roept en je vervolgens heel verdrietig bent als er mensen in het ravijn storten. Nu dénken mensen dat er een pot goud staat en vanwege hun ellende proberen ze die pot te bereiken. Wat je moet doen is juist heel hard zeggen dat er geen pot goud ís en dat het dús geen zin heeft om te komen. Dan donder je ook niet in het ravijn. Snappie?

Als je mensen uitnodigt de gevaarlijke oversteek te maken, is dat bijna hetzelfde als accepteren dat x% de overtocht niet overleeft.

ZI | 05-10-16 | 11:21

Werkloosheid daalt juist o.a. door deze manier van groei www.cbs.nl... ben er overigens zelf ook niet gelukkig mee, maar het dendert gewoon verder.
Watching the Wheels | 05-10-16 | 10:57
.
75% van al die 'vluchtelingen' zal nooit aan het werk gaan. Dus over welke 'groei' hebben we het dan?
Ja, ze consumeren, hun huur 'wordt' betaald etc. Voor elke(!) 'vluchteling' moeten hoeveel autochtonen werken/belasting betalen?
.
Ik denk dat je geen economie gestudeerd hoeft te hebben om te zien dat dit op de langere termijn uitloopt op een chaos. Straks betaalt een minderheid voor een parasitaire minderheid en dat gaat *niet* goedkomen.

Lupuslupus | 05-10-16 | 11:22

Heb het geleuter 3 minuten volgehouden...en wat zaten de gutmenschen te genieten onder elkaar en wat hadden ze hun treurigste blik uit de kast getrokken en wat probeerde Klavertje presidentiëel te kijken ..

Maar wat een waanzin ..kreeg nog mee dat ze hierheen "geduwd" worden. Lol
Ik heb nu niet direct de indruk dat de boten volgeladen met negerts van tussen de 17 en 35 jaar uit diverse Afrikaanse landen hierheen geduwd worden, maar wie ben ik? Tja ..een racist waarschijnlijk ..minimaal xenofoob..en zeker niet behorend tot het geweldige keurkorps van de Gutmensch. Helaas!

daytripper | 05-10-16 | 11:24

Ach ik begrijp die kleuter wel. Jesse is van de snorrenliefde.

bruutje | 05-10-16 | 11:25

Iemand al geopperd dat Jesse Klaver een generaal is in de 5e colonne?
De Trojaanse paarden huppelen vrolijk in de Hollandsche wei.

WitteGrunneger | 05-10-16 | 11:25

Zet er eerst eens 10 bij hem in de woning en als buurman ,kijken we over een jaar verder hoe hij er over denkt,of is hij als Halsema ,milieu en gemengde scholen voor de gemeenschap ,alleen niet voor haar zelf .

fleurtje | 05-10-16 | 11:27

Het gaat hier voor de duidelijkheid om geregistreerde aantoonbare oorlogsvluchtelingen (dus geen gelukszoekers) waarvan we hebben afgesproken dat we ze verspreid op zouden nemen in Europa ipv dat we de Grieken en Italianen ermee opzadelen. Wat dat betreft zegt Klaver alleen maar wat Rutte eerder ook zei maar niet waar wil maken. Niks nieuws. Opvanglocaties staan gewoon leeg terwijl het in Zuid-Europa uitpuilt van de mensen, de rijke Europese landen mogen wel wat beter hun best doen. En als je als rijk land te gierig bent om ze hier naartoe te halen help dan op z'n minst de collega's in het zuiden.

Ardbeg | 05-10-16 | 11:28

Wat Jesse vergeet te melden is dat die vluchtelingendeal met Griekenland bedacht is om de vluchtelingen over de EU te verspreiden. Anders komen ze immers allemaal naar Nederland en Duitsland en Zweden en daar waar de sociale stelsels nog meer superroyaal zijn voor asielzoekers. Nederland houdt zich aan de deal, maar toen Oost-Europa, zeg maar iets armere landen hun deel moesten opnemen gaven ze niet thuis omdat de aantallen teveel opliepen. Terwijl dat het hele idee was achter de deal. Verdelen van de last. Als NL eenzijdig haar deel opneemt is er geen enkele kans meer dat andere landen hun deel gaan opnemen. De verdeling moet immers op volgorde gaan, wij hebben het eerste deel opgenomen, daarna de volgende tig landen, en daarna pas weer zijn wij aan de beurt. Maar goed, de Oostelijke landen willen er absoluut niet aan, dus de deal bestaat allang niet meer. Dat weet Jesse heel erg goed, maar hij verwijst naar een inmiddels politiek dode letter om makkelijk te scoren. Puur populisme terwijl dit diplomatie is. Want NL kan nooit alle vluchtelingen die aankomen voor de EU gaan opnemen.
PS, ook leuk hoe bij minuut 6 Jesse over de opmerking heen praat dat het kamp leeg lijkt. (De vluchtelingen zijn op stap zegt Jesse dan, hahaha gelooft hij het zelf?) Kortom, Jesse is in een vrijwel leeg tentenkamp geweest uit effectbejag om te tonen hoe erg het wel niet is, maar er woont niemand meer in dat tentenkamp (want ze zijn allang legaal of illegaal doorgereisd naar Noord-Europa)

seven | 05-10-16 | 11:28

Als Jessy zichzelf Napoleon zou noemen werd hij meteen opgesloten, nu hij zich Obama waant wordt hij bewonderd en huizenhoog geprezen. Wie is er nu eigenlijk gek?

Jonkheer Wttewaall | 05-10-16 | 11:28

We moeten die kinderen helpen omdat ze sexueel misbruikt worden door hun familileden....WTF en dit zijn de mensen die je toelaat?

andywatt | 05-10-16 | 11:29

Zou het nou nooit tot die zelfingenomen weldoeners doordringen dat we hier op de planeet genaamd "aarde" leven en dat oorlog en ellende van alle jaren en tijden is en dat een landje van 150 bij 300 km niet straffeloos jaar na jaar na jaar grotendeels ongeschoolden kan opnemen?
Tenzij je natuurlijk zegt : Nederland .. das war einmal.
Tja ..

daytripper | 05-10-16 | 11:30

Groen links zal nu het subsidie potje moeten beschermen.

oostvooruit | 05-10-16 | 11:31

Off topic: dat Jesses zo uit de kast komt als halve marokkaan is toch eigenlijk ook een vorm van etnisch profileren. Maar groen links mag dat natuurlijk wel want hun intentie is goed.

Ben-Kotsbeu | 05-10-16 | 11:33

Her koloniseren van Afrika om verdere tragedies voor hen en ons te voorkomen. Europa is geen immigratie gebied.
Emigreren doe je naar Amerika, Australie en vroeger Zuid Afrika.
Maar Zuid Afrika is door de neo bolsjewisten (van het Jesse Klaver soort) ook al kapot gemaakt.

oostermoer | 05-10-16 | 11:33

@Bokito ergo sum | 05-10-16 | 11:19
Ja mooi he.... Sylvana gaat al the way. En het vervelende is/wordt dat ze nog in die 2e kamer gaat komen ook.

Mark_D_NL | 05-10-16 | 11:33

De afgelopen twee dagen zijn meer dan 10.000 vluchtelingen opgepikt. Dit is alleen al uit Libië. Hoeveel had Yasim er gehad willen hebben?

Karelklep | 05-10-16 | 11:33

@Graaisnaaiert | 05-10-16 | 11:05
Het gaat veel verder. Neem als voorbeeld de tuinbouw (of landbouw), bedrijven met vaak tientallen miljoenen schuld. Ze hebben juist laaggeschoolde mensen nodig omdat ze die onzinnige investeringen hebben gedaan en de bank wil ook graag dat ze dat met rente terugverdienen. Die bedrijven maken vaak amper winst, vele jaren zelfs verlies. Doel is om met name productielonen laag te houden. Als GroenLinks nou eens 20 jaar geleden had gezorgd voor een blijvende accijns op kerosine, dan was het vandaag de dag niet zo makkelijk om al die troep over de wereld te slepen. Garnalen worden even naar China gesleept om te laten pellen en vliegen daarna weer terug en maar l*llen over Parijs en CO2. Zelfs met dat heen en weer slepen is arbeid bij ons nog duurder en dus streeft men voortdurend naar lagere arbeidskosten en dan werkt het ineens weer allemaal want onze infrastructuur enz. is natuurlijk vele malen beter dan elders. Het is een race naar de bodem, alles wordt overal hetzelfde. Mensen trekken naar gebieden met efficiënte infrastructuur, omdat het daar gebeurt.

Watching the Wheels | 05-10-16 | 11:34

Sterke actie van de Obama van de Westrand. Hoop dat hem dit een zwik zetels kost.

Fundament | 05-10-16 | 11:35

Gutmenschen kunnen niet rekenen. Hebben alleen maar grootheidswaanzin.

Ben-Kotsbeu | 05-10-16 | 11:36

Nog een fragmentje gezien ja hoor ...zoals verwacht ..in hemdsmouwen ..
En dan de "vraagstelling" van Oom Jeroen ..zucht ..
Laat ik er maar over op houden.

daytripper | 05-10-16 | 11:37

Grappig om de reacties onder die tweet van @pauwnl te lezen. De positieve zijn er welgeteld 0!

koosnaam | 05-10-16 | 11:38

En in Afrika sterven dagelijks honderden zielige, vermagerde kindjes met grote holle ogen en vliegjes rond hun mond omdat Jesse Klaver en zijn Gutmenschen-horde voor de duurste immigranten- (lees: gratisgeldzoekers-)optie kiezen: ze godverdomme allemaal hierheen halen.
Klaver en zijn Gutmenschen-horde zijn moordenaars!
Allemaal.
En alleszins!

Aristotalloss | 05-10-16 | 11:39

En nu naar huis Jeroen en geld tellen! En.. voorbereiden op de a.s 3 maandse kerstvakantie.
Ach ..je kunt het de man amper kwalijk nemen.

daytripper | 05-10-16 | 11:39

Massamoordenaar zoekt meer meer meer massa.
I'm Jack's utter lack of representation.

Ik heb kotsbeu van chupacabra's.

hallevvezool | 05-10-16 | 11:44

@Graaisnaaiert | 05-10-16 | 11:05
Het is niet alleen opvangen vergrijzing, we moeten groeien.
.
@Lupuslupus | 05-10-16 | 11:22
Wat je al zegt, ze consumeren van geld dat via verhoging staatsschuld wordt gecreëerd, zorgen voor vraag naar woningen. Alleen al dat laatste geeft een enorme boost youtu.be...

Watching the Wheels | 05-10-16 | 11:45

Ik heb het filmpje niet gekeken.Ik vind persoonlijk dat Jesus Klaver meer iets te veel heeft van Tom Cruise dan Barack Obama en heel erg ver afstaat van JFK.

Als je vrij naïef bent en heel erg vatbaar bent voor het populisme, dan ga je inderdaad automatisch denken dat de links groene Disney doctrine bedacht door de elitaire vermogende ook de realiteit is van het leven, en niet alleen behoort tot jou eigen realiteit of dat van een klein clubje dat graag doet aan zelfpijperij.

Vandaar ook mijn vergelijking met Tom Cruise.

Konijntjuh! | 05-10-16 | 11:47

-weggejorist-

Kanarie_Geil | 05-10-16 | 11:50

-weggejorist-

Kanarie_Geil | 05-10-16 | 11:51

Kan ie niet gedroond worden?

knutsel | 05-10-16 | 11:52

Wordt het niet eens tijd, dat ze in Afrika en het Midden Oosten eens zelf iets gaan opbouwen?
Buiten wat oliestaatjes leeft het gros van de landen van ontwikkelingshulp of geld wat naar het westen gemigreerde inwoners sturen / westerse uitkeringen.
Even wat cijfertjes waaruit blijkt dat het geklets over overbevolking in Afrika onzin is:
Afrika: 30.065.000 km2
Afrika: 877.500.000 inwoners

Europa: 9.938.000 km2
Europa: 727.000.000 inwoners

Ongeveer 3 maal zo veel ruimte per persoon! Bouw eens zelf wat op.

Franker | 05-10-16 | 11:52

Hoeveel heeft hij er zelf al in huis genomen?
En volgens mij is het net zo nep als zijn naam.

Ko Ranzig | 05-10-16 | 11:52

hovawart | 05-10-16 | 10:36
GrienLinks heeft patent op namaaklachjes. Had mevrouw Halsema ook tot in detail geperfectioneerd. Maar je ziet of het fake is of niet, hoe goed men het ook probeert te spelen.
Namaaklachjes, poses, maskers, het past bij dr crypto-apparatsjiks. Alle vreugde bij GroenLinks is geveinsde vreugde, afgedwongen vreugde.
K;laver is een potsenmaker, met een mombakkes. Het echte gezicht van grimmige, hatende, moordzuchtige communisten gaat schuil achter een trekpop die 'economisme' mompelt, waar zij 'kapitalisme' zouden willen schreeuwen, maar zich nog net in kunnen houden.
Wordt hij te vrolijk of te dartel, wordt hij al te zeer mens, individu, met een eigen wil en wellicht, als hij het aandurft, een eigen idee, dan wordt hij genadeloos neergesabeld met het op de aristtocraten van weleer buitgemaakte wapen waaraan het nog verse bloed kleeft van mevrouw Peters en mevrouw Sap.

Schoorsteenveger | 05-10-16 | 11:53

Als echte groen linkser is hij natuurlijk wel met de trein naar Griekenland gegaan.
schone handen | 05-10-16 | 10:19

Welnee natuurlijk niet, bij Pauw vertelde hij nog dat hij ruzie met vrienden uitpraat, door samen met de auto rondjes te gaan rijden desnoods urenlang.
Dat milieu dat is alleen voor anderen.

Flatuleerder | 05-10-16 | 11:54

@Lupuslupus | 05-10-16 | 11:22
@WtW | 05-10-16 | 11:45
Ze vergeten in dat filmpje van "positive money" dat nieuwe huizen via al die leningen wel tijdelijk zorgen voor een opleving van de economie. Bouwvakkers aan het werk, bedrijven kunnen nieuwe auto's kopen, allemaal van dat nieuwe geld via die leningen op nieuwbouw. De hele HRA had ook jarenlang dat doel, mensen stimuleren om te kopen. Nu worden woningcorporaties verleid om te bouwen of gemeenten doen het misschien zelf, elk nieuw pand is een lening met een hypotheek en dus nieuw geld in omloop en daardoor draait het nu allemaal weer lekker. De rente is laag, het is te financieren (op papier) en Rutte is zo slim geweest om in nieuwe gevallen eindelijk ook eens wat te laten aflossen. Best degelijk, alleen jammer van de rest van die chaos die deels ook te maken heeft met globalisering. We willen goedkoop gas uit Rusland, Oekraïne, Syrië, Turkije, Libië, omdat ze anders net als bij arbeid niet kunnen concurreren. En de oorlogen om dat te bereiken zorgen voor vluchtelingen, dus win-win-win (voor sommigen).

Watching the Wheels | 05-10-16 | 11:54

D66 mevrouw ziet het wel, D66 leider ziet het niet of wil het niet zien.
Deze import-stroom destabiliseert Europa en is koorn op de molen van hen die de hele wereld naar Europa willen zien wankelen en omslaan. Hun eigen polieke en religieuze agenda wordt uitgevoerd door de snotneusjes die leidertje proberen te spelen zonder zelf in te zien dat dit monopolie spelletje niet om spek en bonen is. Ze zijn weinig wereldwijs als ze dit niet willen inzien.
Maarja, iets anders beweren is vergeleken worden met een nazi en dat moet je toch niet willen.. Liever allen n aar de verdoemenis dan vergeleken worden met een peroxide politicus.

Europese landen helpen op deze manier niet arme drommels uit de hel te helpen, maar brengen hun eigen burgers naar de diepste diepten van de hel.
Voor hun eigen momentje van faam..

Fratello | 05-10-16 | 11:59

Yesr! Klaver is nog te jong en te naïef om serieus te nemen.

24^7 | 05-10-16 | 12:03

Jesse we can! Klaver.

24^7 | 05-10-16 | 12:04

@Feynman | 05-10-16 | 10:16
De verwachting is dat dat er 4 miljard gaan worden. Deze eeuw nog.

van heinde en verre | 05-10-16 | 12:12

Zolang de dobbernegers bij Jesse en zijn stemmers ondergebracht worden prima. Maar het gaat ongetwijfeld over geld en ruimte van een ander. Daar ben je links voor.

van heinde en verre | 05-10-16 | 12:13

@van heinde en verre | 05-10-16 | 12:13
Solidariteit. Dat is iets dat de ander MOET doen.

van heinde en verre | 05-10-16 | 12:14

Intelligentie is de eigenschap om je aan te kunnen passen, je kunt verplaatsen in gevoelens van anderen, empathisch vermogen zo u wilt. Helaas zijn deze basale vaardigheden, fundamentele vaardigheden, vaardigheden die iets ten grondslag leggen, volkomen absent bij een overgrote, veelgehoorde groep, die door luid uitgesproken mening en opdringerige toon, derhalve zich een achtergestelde status hebben aangemeten, niet kunnen inzien dat aanpassen, een noodzakelijke instelling (niveau) vereist.
Het wegzetten van anderen die dit niveau wel bezitten is de crux waar dit land aan ten onder gaat.
simplex intellectualis natura

hovawart | 05-10-16 | 12:17

Die klaver maakt deel uit van het grote plan om europa in een nog grotere chaos te storten.

komtdatschot | 05-10-16 | 12:20

De geesten van deze sjw's zijn sinds lange tijd gerijpt door de hoogere heren en dames achter de schermen. De weerstand is stilletjes gebroken en ze werken nu maar al te graag (onbewust) mee aan hun eigen en onze vervanging. Ipv om ontwikkelingslanden te ontwikkelen en eens een keer geen regime omvertewerpen moet de hele zielige 3e wereld maar hier naar toe gehaald worden. We vergrijzen en dat mag niet. Stimuleer dan hier gezinsgroei voor de nodige consumenten. Nee, de vezels in de samenleving en u moeten kapot om een elite aan de macht te houden. Armoede en oorlog = verdeel en heers.
www.un.org...

LeZwoHa | 05-10-16 | 12:20

Jesse you can always sell any dream to me. En nu ff serieus; waarom geen 17 miljoen vluchtelingen? Ben je dan pas een sukkel?

rattenvanger XL | 05-10-16 | 12:22

Kom op mensen, hij mag vinden/zeggen wat hij goed acht. Wij mogen in maart stemmen. En laten ze het nou eens goed doen, en dat is dat de 3 grootste partijen regeren. Dat wat de mensen wil, en niet voor iets kiezen waar na ze na die tijd alles veranderen.

Voor-de-5e-keer | 05-10-16 | 12:24

is dat wel zijn echte naam?

pejoar | 05-10-16 | 12:33

@hovawart,

Intelligentie hebben is toch even iets anders dan empathisch zijn.

Een intelligent persoon, weet dat je het eerst bij de bron moet aanpakken, een empathisch persoon ziet geen bron alleen de ellende waar hij of zij zich tot aan getrokken voelt.

Empathie verzwelgt door zijn eigen en aangetrokken ellende, intelligentie probeert het probleem aan te pakken of te komen tot een evenwichtige oplossing waar de meerderheid en minderheid zich in kan vinden.

Konijntjuh! | 05-10-16 | 12:36

zoals die klaver stel ik mij groningse studenten voor. wat een bal..........

Bread_Pitt | 05-10-16 | 12:42

Hey Klavertje, en al het andere deugvolk, guess what; de wereld is vertiefd! En we kunnen niet de hele wereld helpen.
Weet je wat zou helpen? Als je niet zo fokking Eurofiel zou zijn! Aangezien de EU een stel marionetten zijn van de oorlogshitsende neocons. Maarja, dan krijg je je dikbetaalde baantje straks niet hè; hypocriet schijtvolk

beschuitfluiter | 05-10-16 | 12:42

Het is helaas zo dat door snotneus Barack Klaver groenlinks nog best een grote partij kan worden. Bij heel veel vrouwen wordt de mossel vochtig als ze hem zien en dat trekt stemmen. Dat weten ze dondersgoed bij groenlinks. Zelfde gebeurde met Woutertje Bos destijds. Het is erg maar toch is het zo.

max zorin | 05-10-16 | 12:49

Jesse Klaver en menig ander kamerlid is gehersenspoeld door de populistische Ethiopië-hongersnoodfoto's en zien alle zwarte mensen als slachtoffers van (roept u maar iets). Politici moeten zich wat minder laten leiden door het zuiver humanitaire aspect en wat meer gaan kijken naar de langetermijngevolgen voor het land dat zij leiden. Laat ze eens kijken naar de nare gevolgen voor Europa en niet alleen naar de voordelen voor de EU.

zwarte_weduwe | 05-10-16 | 12:52

Konijntjuh! | 05-10-16 | 12:36

Intelligentsia zijn gedreven mensen, maar zonder empathie worden daden en oplossingen meestal Endlösungen, zoals de geschiedenis ons leert.
zelf heb ik in besluitvormingen en bij het oplossen van problemen betere beslissingen genomen geleid door empathie dan met strikt gewetenloze intelligentie.

hovawart | 05-10-16 | 12:55

@max zorin | 05-10-16 | 12:49
Net als toen bij Wouter Bos zou mensen die op Jesse Klaver stemmen puur en alleen vanwege zijn uiterlijk het stemrecht moeten worden ontnomen. Er is zo hard geknokt om vrouwen stemrecht te geven en dit is hoe ze het gebruiken... Het is geen schoonheidswedstrijd, het zijn verkiezingen. Uitstraling/uiterlijk telt wel, maar moet niet de bepalende factor zijn.

zwarte_weduwe | 05-10-16 | 12:56

Jesse klaver;


Hét boegbeeld van regressief policor en utopisch wegkijk- Nederland.


Voor het overige ontgaat het mij derhalve.

HypoPseudo | 05-10-16 | 13:10

Zucht...waar kan ik als Nederlanderasiel aanvragen?
Voel me hier al jaren niet meer thuis.

Slipsnifter | 05-10-16 | 13:12

@hovawart | 05-10-16 | 12:55
Je wilt toch niet zeggen dat je die Klaver als intelligentsia beschouwd??
Er lopen maar bar weinig echt intelligente mensen rond in de nederlandse politiek.
Geslepen, uitgekookte mensen, dat wel, die precies weten waar het geld te halen valt.

Slipsnifter | 05-10-16 | 13:15

iets zegt mij dat jesse zijn volgende roadtrip waarschijnlijk richting italie zal zijn..

www.powned.tv...

ko uit groningen | 05-10-16 | 13:20

Slipsnifter | 05-10-16 | 13:15
In mijn eerder reactie betitel ik hen echter als gewetenloze intelligentsia, overeenkomstig uw beschrijving van politici.

hovawart | 05-10-16 | 13:27

"Sterre".... *proest*
En nee, ik ga niet naar halfzachte Ei luisteren.
Komt toch niets zinnigs uit.
En de dag is tot-nu-toe veels te mooi en leuk om het door zo'n omhooggevallen naar-de-clearasil-ruikende puber met wereldvreemde ideeën te laten verpesten.

Hollander01 | 05-10-16 | 13:28

@hovawart | 05-10-16 | 13:27
Gewetenloos zijn ze daar allemaal ja, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn vaderland te verkwanselen.
Die Klaver komt niet echt intelligent op me over, als ik zijn uitspraken zo eens bekijk.

Slipsnifter | 05-10-16 | 13:31

@@hovawart | 05-10-16 | 13:27
Wellicht dat het een stuk makkelijker is om je vaderland te verkwanselen als dat je genoeg oplevert voor wat leuke optrekjes in andere landen met een beter klimaat, maar dat terzijde..

Slipsnifter | 05-10-16 | 13:33

U hebt niet goed opgelet.
.
media.tpo.nl...

Lupuslupus | 05-10-16 | 10:53
Interessant onderwerp, over het ANC en de Vara, en hoe NL die terroristen steunde. Heb het hele interview met Bosma gekeken.
Maar de vluchtelingenstroom is toch een ander onderwerp.

Nuchternederland | 05-10-16 | 13:38

Wir schaffen dat ook wel. Het geld moet op. Oh wacht, is het dat al.

Patatter | 05-10-16 | 13:49

De situatie in de regio verbeteren...( leuke subsidie slogan ), manmanman...is die gast wereldvreemd of niet ? Na een halve eeuw ontwikkelingen via gelden, blijft deze utopie idolaat maar dromen over een Nederland met 45.000.000 inwoners en helaas..het is niet anders, we moeten die mensen helpen.


Levensgevaarlijke partij, Groen Lisis..ze knuffelen zelfs de grootste koppensnellers, immers alles wat daar mis gaat is de schuld van het oude verleden die op rekening komt van Europa.

Sweetlakecity | 05-10-16 | 13:59

Wat een ontzettend en opvallend domme jongen is het ook (in mijn ogen). Kan die niet een poosje in een theehuis gaan zitten en zien hoeveel vrouwen daar (niet) zijn? Of naar een zwembad vol met migranten en westersen door elkaar, en zien hoeveel plezier de vrouwen daar (niet) hebben? Of lekker even een weekendje in de Jungle van Calais rondlopen?

Leuk ook dat hij het over vluchtelingen heeft terwijl nog niet eens de helft daadwerkelijk vluchteling was bij aankomst in Griekenland, en dat níemand van hun vluchteling is na doorreizen door 4+ veilige westerse landen. Heel doordacht allemaal. Ook zo doordacht: waar denkt hij het geld vandaan te halen? Niet bij de working-class hoop ik, en ook niet bij de eigen-zaak-bezitters die al bakken met belasting betalen. Komt het uit z'n eigen zak toevallig?

kanon0503 | 05-10-16 | 14:00

Deze fantast pur sang verdient een draai om zijn oor, en vanavond extra vroeg naar bed (zonder eten).

ad melkert | 05-10-16 | 14:01

Met zijn gedeelde moslim achtergrond is ie best te vergelijken met Obama hoor...

breugelaar | 05-10-16 | 14:09

Ik denk dat we minimaal Jesse K. moeten halveren.

squadra | 05-10-16 | 14:10

"Jesse Klaver is een idioot en daarmee is-tie volledig geprezen": zoas we vroeger op't durrep zeien.

oliebolletje123 | 05-10-16 | 14:10

VMBO-ert met VMBO oplossingen voor grote problemen. [x]ongeschikt

kunnenzedanniks | 05-10-16 | 14:50

Ik observeer maar even dat het niveau hier wel eens hoger is geweest. Sorry. Ik lees graag stukjes hier. Het is weliswaar voor mij doen een beetje te ver naar rechts, maar ik waardeer de politieke incorrectheid die soms nodig is om de waarheid op tafel te krijgen. Anyway. De reaguurders zijn nu even debiel als hun tegenpool. Waar links Nederland gaat schuimbekken bij het horen van de naam Geert Wilders, doet GS hetzelfde bij het horen van de naam Jesse Klaver. Om er vervolgens geen enkel valide argument bij te halen. On topic. Jesse Klaver heeft het over een afspraak. Heel saai eigenlijk. Ook nog over relatief vrij kleine aantallen. Kun je ouwehoeren over dat ie sentimenteel is, maar dat heeft er niks mee te maken. Zijn VMBO diploma nog minder.

D.Turpin | 05-10-16 | 14:51

Jesse is zo verschrikkelijk naief, dat het bijna schattig wordt.

HetPhantom | 05-10-16 | 15:03

Een gênante vertoning. Dat was het.

bft | 05-10-16 | 15:17

Jesse you can always sell any dream to me. En nu ff serieus; waarom geen 17 miljoen vluchtelingen? Ben je dan pas een sukkel?

rattenvanger XL | 05-10-16 | 15:18

"Jesse paint your pictures
About how it's gonna be
By now I should know better
Your dreams are never free"

Slipsnifter | 05-10-16 | 16:02

zeg Jesse, wat klopt hier niet over die 11.000 vluchtelingen vandaag opgepikt uit de Libische zee!

www.telegraaf.nl...

hint... is heel Afrika oorlogsgebied geworden?

fikkieblijf! | 05-10-16 | 16:11

Zeggen dat we er meer moeten opnemen, is kiezen voor de weg van de minste weerstand.

Ko Ranzig | 05-10-16 | 16:14

Wat wil je als je uit zo'n morco puddingbuks gelanceerd bent kan je toch niks normaals verwachten.

Toontje-lager | 05-10-16 | 16:19

Kunnen we deze man niet onderhand gewoon uit de politiek zetten? We hebben al genoeg problemen met de huidige niet-westerse migranten!

Sprintercity | 05-10-16 | 16:30

Is 17 miljoen mensen nu nog niet genoeg? Massale volksverhuizingen zijn geen oplossingen.

timmey | 05-10-16 | 16:55

Jongens, jullie roepen allemaal onzin. Er is gewoon een afspraak gemaakt om 3500 mensen op te vangen. Kan je het niet mee eens zijn, maar daarna is het gewoon afspraak = afspraak.

Wat er vervolgens gebeurt is dat er nog maar 700 zijn opgevangen. Rutte houdt zich gewoon niet aan de gemaakte afspraken. Net zoals bij het referendum dus.

Iedereen hier zou het eens moeten zijn met Klaver voor de verandering. Smaakt misschien een beetje vies, maar zo simpel zit het.

Pret pook | 05-10-16 | 17:48

@Pret pook | 05-10-16 | 17:48
Sorry we zitten vol, we hebben al voldoende dieven, verkrachters en moordenaars.

VerenigingVanDieven | 05-10-16 | 18:07

Pret pook | 05-10-16 | 17:48
3500 afspraak, mag de rest dan eerst terug...volgens bekende cijfers zijn er alleen al in 2015 meer dan 45.000 binnen komen wandelen.. stuur er 40.000 terug dan zijn we maximaal onze afspraak nagekomen. Jesse klaver heeft het over een verdubbeling van die 45.000,en niet over die 3500 van die afspraak.

fikkieblijf! | 05-10-16 | 19:10

Afrika groeit de komende decennia van 1 naar 2 miljard mensen. Klaver begrijpt maar niet dat als we er vandaag 100k opvangen er morgen weer 100k op de stoep staan. De beste oplossing is grenzen sluiten en mensen daar leren om enige welvaart zelf te ontwikkelen. En uiteraard ophouden met fokken.

gast128 | 05-10-16 | 19:33

Provocatie van een nep-Marokkaan, nepvegetariër en neppoliticus.

Drs. Paco P. | 05-10-16 | 20:13

Nein, nein, nein,
We moeten de boel op slot zetten.
Beter voor hullie, want dan komen/verdrinken ze niet.
Beter voor ons, want dan worden we geen kalifaat op straat.

hotmint | 05-10-16 | 21:20

Beste Lieden,

We hebben hier tegenwoordig steeds meer "Joop"-renegaten in de gelederen; valt dat jullie ook op?
@D. Turpin: het gegeven dat Klaver een idioot is, hoeft geen verdere toelichting; zoiets heet een feit van algemene bekendheid. Nu tevreden?

oliebolletje123 | 05-10-16 | 22:47

fikkieblijf! | 05-10-16 | 19:10

Ja, als dat de afspraak is dan mag dat van mij, maar dat is niet zo in dit geval. Er zijn 2 verschillende afspraken gemaakt. Deze afspraak wordt simpelweg niet nageleefd door Rutte.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie best de issues van oneindig veel mensen opvangen. Maar als we democratisch met elkaar afspraken maken in de 2e kamer, moeten die ook nageleefd worden. Anders is onze democratie helemaal niets meer waard.

Jesse heeft het hier alleen over die 3500. Volgens mij is dat terecht. Als ik mijn huis aan de buitenkant laat schilderen, ben ik ook niet tevreden als alleen de deur af is. Ongeacht of de binnenkant wel helemaal geschilderd is of niet. Rutte moet maar gewoon zijn afspraken nakomen. Afspraak is afspraak. Wat hij voor de rest allemaal roept interesseert me dan niet; hij heeft hier gewoon gelijk.

Pret pook | 06-10-16 | 08:59

klaver, wat leef je ook in een sprookjeswereld. Mensen met dergelijke ideologie in politiek. Dat is pas gevaarlijk...

Sceptic | 06-10-16 | 09:24

Ik ben de kiezer en ik kies ervoor om Jesse te wieberen. Dag Jesse.

jacobh | 06-10-16 | 22:30

ZI | 05-10-16 | 11:21

Dus nu ga je er vanuit dat de aantrekkelijkheid van Nederland er voor zorgt dat vluchtelingen hun leven gaan wagen om allemaal hier te komen. Omdat Jesse iets heeft gezegd op Nederlandse TV.
Dat is natuurlijk onzin. De voornaamste reden is uiteraard hun eerdere levensomstandigheden.

Deze populistische kop gaat elke vorm van logica voorbij. GeenStijl doet nog wel alsof ze gezond Hollands verstand nog wel zo waarderen.
Nu roept GeenStijl om Jesse niet meer met fatsoen aan te spreken met U.

We zijn lekker op weg om dezelfde verdeeldheid in de bevolking te creëren als er in America is. Laten we allemaal net doen alsof er alleen maar extreem links en rechts bestaan.

piekartz | 07-10-16 | 09:17
Tip de Redactie