GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Amerikaanse miljardair steekt 200k in Ja-campagne

Felicidados aan de gristenbroeders van het JA-kamp. De bekende Amerikaanse multimiljardair en zakenman George Soros (wiki) steekt 200.000 pegelharde euro's in de ja-campagne van Joshua Livestro en zijn medestanders. Met het geld van Soros, een groot voorstander van massa-immigratie die zijn niet onomstreden edoch immense kapitaal op de beurs bij elkaar verdiende, gaan de ja-campaigners hopelijk werken aan beter argumenten alsdan 'hullie zijn Poetinvriendjes' en 'blijf thuis'. Of er ook ophef en kamervragen komen over ongewenste Amerikaanse inmening in de Nederlandse politiek is vooralsnog onduidelijk. Concluderend: de Ja-campagne wordt nu aangevoerd door een door de EO naar het christendom bekeerde Sarah Palin-adept met behulp van 200k Amerikaans buitenlands niet-Nederlands geld. Stem voor Nederland!

Reaguursels

Voor 2 ton doe ik het wel

Snap je!? | 22-01-16 | 18:41

Buitenlandse inmenging in interne Nederlandse aangelegenheden, neem aan dat Rutte dit keihard gaat veroordelen.

smdyasc | 22-01-16 | 18:41

De graaiende internationale elite is pro-EU, pro massa-immigratie, net als onze eigen gecorrumpeerde gevestigde orde. Zij staan voor alles wat verrot is aan het westen. NEE dus.

Willem Hollander | 22-01-16 | 18:41

Jezus, nu hebben we echt onze ziel verkocht... Hoezo corrupt, wij zijn te koop..

boerk | 22-01-16 | 18:42

Hahahaha, het nest van Annabel. Godskolere, als dat geen volledige messenset in je rug is, dan weet ik het niet meer.

CoJoNes | 22-01-16 | 18:42

Als de Amerikanen er belang in zien dan is er nog extra reden om 'nee' te stemmen!

LieberLiber | 22-01-16 | 18:43

Soros is een enge man.

noerg | 22-01-16 | 18:43

Oekraïne bij Europa is hetzelfde als iemand met open TBC uitnodigen op je verjaardag.

pontius | 22-01-16 | 18:43

Als het echt van belang was had hij er wel een miljoen tegenaan gesmeten.

De Zwarte Baron | 22-01-16 | 18:45

Nou zie je godverdomme wie er ECHT baat bij hebben bij dat kloteverdrag;
de superrijke graaiers bij de VVD
en andere politieke partijen in Europa die een verdrag hebben met rijke stinkerds.

meneer Q | 22-01-16 | 18:45

De Amerikaanse belangstelling voor een simpel eenvoudig handelsverdrag tussen de EU en Oekraine is verbijsterend. Je zou bijna denken dat er meer achter zit dan wat 'handel'.

LieberLiber | 22-01-16 | 18:46

Dat ie geen tegenstander is van het associatieverdrag, dat snap ik; hij is zelf ook een MOE-lander. Maar ik vraag me wel af waar ie zich mee bemoeit. Hij woont toch in Amerika nu?

VanBukkem | 22-01-16 | 18:47

Was dit niet een vriendje van Mabel.

solcama | 22-01-16 | 18:47

Oekraine, de nieuwe uitvalsbasis naar rusland.. Uitvalsbasis voor missie "Taking over the world"!

boerk | 22-01-16 | 18:48

waar bemoeit die man zich mee

coolgen | 22-01-16 | 18:49

Zeer treffend die onderkop van de vk: "Moet uitgerekend Nederland 'nee' verkopen tegen een verdrag dat voor geen enkele Nederlander ook maar iets verandert?"

Kijk stelletje regenten, dat is nou precies het probleem; er verandert niets. Niet meer inspraak, niet meer autonomie, niet minder belachelijke regelgeving, niet minder geld naar Europa, niet minder kanslozen/opportunisten die ook uit de Nederlandse pot willen graaien.

knutsel | 22-01-16 | 18:50

Voorheen zou ik gewoon 'nee' hebben gestemd, nu wordt het 'NEE', al moet ik er voor naar Ameland. En ik ga zo veel mogelijk machtigingen verzamelen die evenzoveel keer 'NEE' gaan opleveren.
Soros, Merkel, Samsom, Rutte, Pechtold en de hele EU-kliek mogen wat mij betreft bij voorbaat veroordeeld worden wegens misdaden tegen de autochtone bevolking.

wooky | 22-01-16 | 18:51

-weggejorist-

De Zwarte Baron | 22-01-16 | 18:51

Het koningshuis staat ook al jaren aan de verkeerde kant. Mabel werkte voor Soros www.google.nl...

mrska | 22-01-16 | 18:51

Laat het buitenlands geld maar komen. Jullie vinden nog wel een potje van een Poetinvriendje, ongetwijfeld. Mooie dodebomenbrochures voor elke bejaarde in de bus zijn heel erg nodig hoor.

Zyprexa20mg | 22-01-16 | 18:52

Prima zaak. Hoe meer publiciteit hoe beter. Of dat nou "ja" of "nee" is maakt weinig uit.

Andreas B. | 22-01-16 | 18:54

-weggejorist-

dedondersteen | 22-01-16 | 18:56

2 ton, wat kan je tegenwoordig nog met 2 ton....

ophetplotje | 22-01-16 | 18:56

Soros heeft de UK al een keer naar de rand van de afgrond gespeculeerd. Nu wil hij blijkbaar de EU kapot hebben.

Ik ben geen complotfiguur en geen aluhoedje, maar blijkbaar heeft Soros een manier bedacht om miljarden te verdienen aan de ondergang van de EU zoals hij ooit miljarden heeft verdiend aan het bijna-failliet van de UK.

In een interview een jaar of 20 later heeft hij ooit eens toegegeven dat hij het menselijk leed had onderschat en dat hij het nooit meer zou doen.
Dit is hij blijkbaar weer vergeten. Of hij heeft gewoon schijt aan Europa zoals onze eigen politici schijt aan ons hebben.

Vogelbeest | 22-01-16 | 18:57

Gaat geen peil nog een werving doen voor financiele ondersteuning (crowd dundings ronde)!?

boerk | 22-01-16 | 18:57

Nog geen week geleden was Nanninga hier de beste vriend van de site. Ze heeft ons verlaten voor de 30 zilverlingen van Livestro. Laten we het beestje godverdomme eens gewoon bij de naam noemen: als puntje bij paaltje komt heeft niemand principes, behalve geld.
Deal with it.

CoJoNes | 22-01-16 | 18:58

De Russen bemoeien zich ermee, de Amerikanen bemoeien zich ermee...
Je zult zien dat we het gaan beleven; de 3e wereldoorlog breekt uit om GeenPeil.
En het is allemaal de schuld van GeenStijl.

VanBukkem | 22-01-16 | 18:59

Roebels tegen Dollars... Spannond!!


* popcorn pakken doet *

marcoplarco | 22-01-16 | 18:59

Overigens vind ik "getrapt" een mooi woord. Zo voel ik me namelijk in deze nep-democratie: naar beneden getrapt.

knutsel | 22-01-16 | 18:59

Amerikanen die onze verkiezingen proberen te beïnvloeden... Waarom zijn ze ook alweer beter dan de russen?

Revan | 22-01-16 | 19:00

Waarom stuurt geenpeil niet een uitgebreide mail naar Soros met hoe de vork werkelijk im de steel zit? Als ik wiki lees is hij tegen politieke systemen die zich afsluiten voor rationele kritiek (lees EU). Het zou toch wat zijn als hij daarna een u-turn zou doen.

Fapfap | 22-01-16 | 19:00

Of zoals Lucasdelinkselul het zegt: pecunia non olet.
En daar heeft hij volledig gelijk in. Principes zijn de puurste vorm van decadentie.

CoJoNes | 22-01-16 | 19:00

Vogelbeest | 22-01-16 | 18:57
Je moet het geld van die vent ook maar durven aanpakken..

noerg | 22-01-16 | 19:01

Hij denkt zeker dat we allemaal Europarlementariërs zijn die je voor een paar zilverlingen om kunt kopen?
Nou, mooi niet.
Op een paar dwazen na dan.

Dostranamus | 22-01-16 | 19:01

Het is toch gloeiende niet te geloven! Waar bemoeien die gasten zich mee?! Het is een Nederlands referendum; door de Nederlandse burger voor de Nederlandse burger.

Maria.1 | 22-01-16 | 19:01

George Soros is a liberal, hoe je dat kunt knopen aan Sarah Palin geeft wel bijzonder veel blijk van totale onwetendheid. Straks gaan jullie beweren dat Bernie Sanders voor een strenger grensbeleid is.

DearMud | 22-01-16 | 19:02

Prima toch. Iemand met hart voor de zaak. Als hij het nee-kamp steunde vonden we het allemaal mooi.
Het maakt toch niet uit. Het wordt een verpletterend 'nee'.

Lewis | 22-01-16 | 19:03

Als Soros Ja wel, wil ik Nee.

heldheino | 22-01-16 | 19:04

De Zwarte Baron | 22-01-16 | 18:45

Tja, het blijft een zuinige jood. Zo eentje die niet te beroerd was om andere joden aan Nazi uit te leveren en GB in de afgrond te verdienen, zolang hij er beter van wordt of de dans ontspringt.

Brainless talent | 22-01-16 | 19:04

Ennnnnnn.....daar is de link met het grootkapitaal.
De invasie van asielzoekers, de uitbreiding van de EU met schurkenstaten......uiteindelijk is het te herleiden tot lieden van - Joodse afkomst, leden van de Elders of Zion.

Arkan Sonney | 22-01-16 | 19:04

Geweldig nieuws.
Het drogargument dat Rusland achter de Nee-campagne zit verliest bij deze dus alle waarde. Stel dat het al zo zou zijn kan je met het grootste gemak stellen dat het Ja kamp zich van soortgelijke middelen bediend.

Stichpimpelibock | 22-01-16 | 19:04

Top nieuws, normaal gesproken hoor je niets van die smeergelden die 1% gebruikt om hun geopolitieke schaakspel te spelen. Dat betreft is Soros een uitzondering op de regel met zijn Open Society Foundations.

Bertus Brulbroek | 22-01-16 | 19:05

Ik denk dat de Nederlandse Nee stemmers alleen maar groter worden door dit verhaal.

simpel_vruchtje | 22-01-16 | 19:06

"hullie zijn Poetinvriendjes". Wat is er mis met dat argument dan? Dat zijn jullie toch ook. In plaats van je samen met de Brexittende UK tegen die maffe EU te richten én deze Russische Nep-Tsaar (met zijn copy-paste Asian-EU) op zijn plek zoals de Britten dat doen gaan jullie lekker op Putins kille schoot zitten en die mafkees lopen pleasen. Tsja, wiens brood men eet...

duf | 22-01-16 | 19:06

-weggejorist-

marco01 | 22-01-16 | 19:06

@noerg | 22-01-16 | 18:43
Volgens de theorie van vele hier is een zakenman een goed leider dus Soros for President van het geheel en machtig Europa???

miko | 22-01-16 | 19:07

die knakker heeft n hoop tijd en geld in het creeeren van de ellende in de ukraine geinvesteerd. hij wil zn miljarden terugverdienen. misschien wel de meest verschikkelijke sociopaat die er op deze aarde rondloopt. dat ie snel mag sterven.

blabla9899 | 22-01-16 | 19:08

@blabla9899 | 22-01-16 | 19:08
Inderdaad, Soros gaat over lijken. Als Soros ergens in investeert vallen er doden, de man heeft nog nooit anders bewezen.

CoJoNes | 22-01-16 | 19:10

Wanneer die Soros voor is, ben ik tegen.

070 | 22-01-16 | 19:12

Hey, dat is toevallig ook de financier van Bellingcat. Wat een toeval allemaal zeg!

Mark_Pugner | 22-01-16 | 19:13

Massa-immigratie en Oekraïne klinkt niet eens zo slecht
media.nu.nl...

koeberg | 22-01-16 | 19:13

Ik neem aan dat onder elke uitlating van het ja kamp een disclaimer komt dat het gefinancierd is met buitenlands geld van een buitenlandse sponsor?

jack and friends | 22-01-16 | 19:13

Soros wil natuurlijk geld verdienen aan de wapenhandel met Oekraine die gefinancierd moet worden door de eu, zie de militaire paragrafen in het associatie-akkoord. Wij moeten met ons belastinggeld de financiele belangen van de VS in de Oekraine gaan beschermen. Waar er keihard huilie wordt gedaan over zogenaamde propaganda van Putin, flikken de Amerikanen schaamteloos open en bloot hetzelfde als waar ze Putin van beschuldigen. Laat de amerikanen oekraine zelf maar steunen als zij dat willen. Dan gaan we eindelijk eens zien wie de echte agressors eigenlijk zijn in dit conflict. Stem voor uw eigen portemonnee. Stem tegen. #OekraiNEE

accijnstoerist | 22-01-16 | 19:13

Immigranten vormen het reserveleger van het grootkapitaal, dus het is niet vreemd dat een multimiljardair als Soros de grenzen overal open wilt.

Linkse ironisch genoeg verworden tot de Pretoriaanse garde van types als Soros en andere megakapitalisten.

Vooruitgang zoals ze het vast niet bedoelt hebben.

Trekbeest | 22-01-16 | 19:14

De Volkskrant is tegen het referendum want ze willen Oekraine bij de EU,
Maarrrrr, dat is toch precies wat de USA ook wil..
Ennnneh... de Volkskrant is toch links en dus tegen de USA..
Ik snap er niks meer van

telelezer | 22-01-16 | 19:14

Geen zuivere koffie.

crisdegek | 22-01-16 | 19:15

Het gaat straks hard tegen hard. Dit gaat groots opgepakt worden door het buitenland. Is de campagne al begonnen trouwens?

lanexx | 22-01-16 | 19:15

Het wordt toch Nee.
Pak het geld christengekkies en ga lekker lang op vakantie daarvan. U hoeft voor mij niet thuis te blijven.

Wim Venijn | 22-01-16 | 19:17

2 ton kun je toch al snel 4 full time reaguurders hier op GS voor inhuren. 8 als ze van het niveau van DKS, BasBR en Capt.Iglo zijn. Daar gaan we nog een hele kluif aan krijgen.

accijnstoerist | 22-01-16 | 19:18

Naast de CIA en de EUSSR wil de Mossad wil dus blijkbaar óók een "Ja" zien bij de uitkomst.

Xirdalan | 22-01-16 | 19:18

Soros de Hongaarse-Jood welke miljoenen heeft vergaard door te speculeren op de beurzen en andere smeerlapperij. Daarnaast voorstander van anti-westerse massa-immigratie. Ik hoop dat het campagne plan klaar ligt om vol in de aanval te gaan tegen dit soort gekken, want gerust ben ik er niet op dat dit soort zelf-verrijkers eerlijk spel spelen.

HaatAth3ist | 22-01-16 | 19:19

Hoe meer geld naar het JA-kamp hoe beter (en naar het NEE-kamp ook). Hoe meer mensen op de hoogte zijn van het EU-verdrag hoe meer mensen NEE gaan stemmen.

Inferi0r | 22-01-16 | 19:19

@ duf | 22-01-16 | 19:06
Dit zijn Poetinvriendjes:
www.retecool.com...


Het referendum gaat gewoon over de vraag of een associatieverdrag met één van de meest corrupte landen ter wereld goed is voor Nederland.

ZonderNaam | 22-01-16 | 19:20

-weggejorist-

StormRunner | 22-01-16 | 19:20

Het referendum leeft dus toch, heeft d66 nooit waargemaakt.

compitaal | 22-01-16 | 19:20

@Vogelbeest | 22-01-16 | 18:57
Ik sluit niet uit dat die meneer Soros alleen maar een stroman is, en dat er achter het scherm andere duistere krachten aan het werk zijn. (CIA? Bilderbergers? Lucifer?)
*voor zekerheid ook muren en ramen beplakken doet met aluminiumfolie*

VanBukkem | 22-01-16 | 19:20

2 ton kun je toch al snel 4 full time reaguurders hier op GS voor inhuren. 8 als ze van het niveau van DKS, BasBR en Capt.Iglo zijn. Daar gaan we nog een hele kluif aan krijgen.
accijnstoerist | 22-01-16 | 19:18


Vergeet De Oekraïense, ehhh Koreaanse Slet niet!

Xirdalan | 22-01-16 | 19:21

Hue, CIA beginnen jullie nu ook een onderzoek naar amerikaanse rol bij GeenPeil?

Kiha | 22-01-16 | 19:21

En hoe is dit legaal? Buitenlandse organisaties die lobbyen voor binnenlandse belangen? Hebben de socialisten zich al uitgesproken tegen het gehannes van deze ras-kapitalist, of is her plotseling allemaal OK wanneer hij aan hun kant staat?

Piet van het Padje | 22-01-16 | 19:21

""(...) Het wordt een verpletterend 'nee'.""
@ Lewis | 22-01-16 | 19:03
maar dat lukt alleen maar als we het onwetende en ongeinteresseerde kiesvolkje wakker kunnen maken en van hun luie bankstel af kunnen krijgen om (nee) te gaan stemmen.
Dat gaat alleen maar door veel informatie en nog veel meer informatie. Reklame dus; maar daar is geld voor nodig.
De nieuwe definitie voor Democratie is dus "wie het meeste geld heeft wint de verkiezingen"

telelezer | 22-01-16 | 19:21

-weggejorist-

T. Dibi | 22-01-16 | 19:22

@ accijnstoerist | 22-01-16 | 19:18
Je kan er ook 200.000 reaguurders van het kaliber goktrommel voor inhuren

ZonderNaam | 22-01-16 | 19:22

@VanBukkem | 22-01-16 | 19:20
Als je weet dat 'ons' koningshuis dikke vrienden is met de Saudi's, dan heb je je antwoord toch? Het hele begrip alu-hoedje is niet meer relevant in deze discussie. Dat er een enorme congsi is opgezet om Europa naar de kloten te helpen is ondertussen klip en klaar.

CoJoNes | 22-01-16 | 19:23

De beste man heeft vast en zeker altruïstische motieven.

jemagookniksmeer | 22-01-16 | 19:24

Zodra een miljardair die bekend staat als filantroop ergens achter gaat staan weet je zeker dat je precies het tegenovergestelde moet willen.

Coenass_ | 22-01-16 | 19:24

George Soros is de grootste ellendebak achter de massa immigratie en geeft geen fuck om alles waar bloed doorheen stroomt, een crimineel en grote vriend van Obama en Merkel.

The walking bob | 22-01-16 | 19:27

Plakken de Nederlanders een sticker op de brievenbus, geen reclame/ wel EU-propaganda?

hovawart | 22-01-16 | 19:28

-weggejorist-

T. Dibi | 22-01-16 | 19:29

Tsja, als zowel de huidige zittende macht als miljardairs voor een "ja" gaan, kun je als burger niet anders dan "nee" stemmen.
.
Van beiden is immers wel duidelijk dat ze het namelijk niet goed voor hebben met die burgers. Alleen eigen belang, eigen knaken tellen in die kringen en die zijn nou eenmaal gediend bij het vernietigen van sociale cohesie en democratische inspraak.
.
Burger, let op uw saek!

Parel van het Zuiden | 22-01-16 | 19:29

Een Ja-stem is dus een stem op Amerika, begrijp ik. En Nee is voor Rusland. Heerlijk, als die goeie (k)oude (oorlog-)tijden weer herleven.

The_Black_Knight | 22-01-16 | 19:31

Was vorig jaar bij een lezing door Soros. Vond het een warrig betoog, leek alsof begint te dementeren, wat uiteraard niet ongewoon is voor een man van 85.

Ci Ty33 | 22-01-16 | 19:32

Ik zeg het nog een keer:
Hoe meer de EU of de VS zich ermee gaan bemoeien, hoe meer NEE-stemmers er komen.

MarcelNederland | 22-01-16 | 19:34

@telelezer
Ik zeg niet dat de opkomst geweldig wordt, maar van wie gáát stemmen zal denk ik een royale meerderheid nee stemmen.

Lewis | 22-01-16 | 19:34

Roebels tegen Dollars... Spannond!!


* popcorn pakken doet *
marcoplarco | 22-01-16 | 18:59
.
Kom eens met BEWIJZEN voor die Roebels! Het bewijs voor de dollars hebben we nu.

Lupuslupus | 22-01-16 | 19:35

Gaat de CIA nu ook een onderzoek doen naar Amerikaanse inmenging of doen ze dat alleen als het ze niet zo goed uitkomt?

Tha Man | 22-01-16 | 19:35

George Soros.....mijn God....alleen Goldman Sachs heeft een nog slechtere reputatie.

Tarak | 22-01-16 | 19:35

Wouw hee 2 ton
En ik maar denken dat ik steenrijk ben

Steenrijk | 22-01-16 | 19:36

Tactische zet, verdiend dit peuleschilletje straks met gemak honderdvoudig terug #TTip

trivius | 22-01-16 | 19:36

Mijn motivatie om schaamteloos mijn omgeving te motiveren om NEE te stemmen, neemt alleen maar toe door dit soort berichten.

Graaier | 22-01-16 | 19:37

Nog een extra reden om NEE te stemmen.
Die twee ton is waarschijnlijk belasting aftrekbaar voor dit verwarde sujet.

mag ik ook nog ff | 22-01-16 | 19:38

George Soros, October 8, 2015:
"Europe now faces at least five crises at the same time: .... —and an external one, Russian aggression against Ukraine.";
Ukraine & Europe: What Should Be Done?:
www.nybooks.com...
February 5, 2015
www.nybooks.com...
Hij heeft de Ukraine blijkbaar al langer op zijn agenda staan ..

SyntaxError | 22-01-16 | 19:38

Het is dus duidelijk dat de enige aantoonbare invloed op ons referendum komt van Obama met de NATO, dus de USA, plus de CIA en inmiddels één op de voorgrond tredende rijke, commerciële Jood met 200 K poen, die allen achter Oekraïnes toetreding zitten.
Logisch ook, want die willen onze EU uitbreiden, net zo ver totdat de hele EU grenst, in feite, aan Rusland en Azië en aan al die islamitische snertlanden dus, want je hoeft slechts een meertje over te varen.
.
Als Wilders 30 euro van een Amerikaanse jood krijgt zal de hele kamer over hem vallen en zouden de kranten er stuk voor stuk maanden, jarenlang schande over spreken en maar bleren over hoe invloed gekocht kan worden, maar dit vinden ze natuurlijk prima, hoe hypocriet.
.
Rusland wil ons daar niet en dat is te begrijpen, ook al omdat aan de andere kant China volloopt en best wat lege gebieden kan gebruiken die ze over de grens in de tuin van Poetin zien liggen, al die lege steden, ideaal.
Gelukkig wint Trump binnenkort de verkiezingen en die is niet zo achterlijk t.a.v. Rusland.
.
Het wordt tijd dat we campagne gaan voeren om Turkije, Oekraïne, Moldavië, etc aan de USA toe te voegen, als externe overzeese staten, zoeken ze het lekker zelf maar uit, met al die vrij doorreizende moslims, de maffia en misdadigers uit oorlogsgebieden.

Dish of the Day | 22-01-16 | 19:39

Sarah Palin had in 2008 wel al de annexatie van de Krim door Poetin voorspeld, dus niet miepen Geenstijl: www.dailymail.co.uk...
Sarah Palin heeft altijd gelijk, zelfs als het hoogst onwaarschijnlijk is. Vergeet dat niet.

tipo | 22-01-16 | 19:40

Geld verspilling aan een campagne die hoe dan ook gaat verliezen.
Hij had beter in het nee-kamp kunnen investeren.

Blaveloper | 22-01-16 | 19:40

@Xirdalan | 22-01-16 | 19:21
Das DKS

miko | 22-01-16 | 19:40

Liever een Rus in m'n tuin dan twee ton in mijn matras..........alhoewel?

wiedergutmachsnikkel | 22-01-16 | 19:40

@VanBukkem | 22-01-16 | 19:20 Als je Nett Worth $25 miljard is hoef je geen stroman meer te zijn voor iemand.

Vogelbeest | 22-01-16 | 19:41

Weer een bewijs dat het JA- kamp uit keiharde misdadigers bestaat...door dit soort actie wordt de roep naar NEE alleen maar groter..goede reclame dus.

robstijlloos | 22-01-16 | 19:41

@Xirdalan | 22-01-16 | 19:21
En niet te vergeten die vetklep Belg, maar die doet het waarschijnlijk voor niks vanwege zijn postorderbruid uit die regio.

miko | 22-01-16 | 19:41

Livestro een Soros puppet...

Je kunt lachen met die wonderlijke kluns,
but this is pathetic.

Blieft er nog iemand een toastje met Jalta?

vander F | 22-01-16 | 19:45

dus als ik het goed begrijp mogen de russen niet sponsoren
maar de amerikanen wel ?

uncle john | 22-01-16 | 19:48

Soros Admits Involvement In Migrant Crisis: ‘National Borders Are The Obstacle’
www.breitbart.com...
“His plan (Orban) treats the protection of national borders as the objective and the refugees as an obstacle,” Mr Soros added. “Our plan treats the protection of refugees as the objective and national borders as the obstacle.”
Soros gebruikt zijn legaal(?) gestolen geld om ons daarmee nog verder te ondermijnen.
Waarom loopt die man nog vrij rond?

domheid regeert | 22-01-16 | 19:49

We zijn dus een pion op het schaakbord.
Mind you, we kunnen schaakmat veroorzaken.
En daar is men doodsbang voor.

gentle giant | 22-01-16 | 19:49

@ Revan | 22-01-16 | 19:00

Omdat Amerikanen er openlijk voor uit komen!

bdn01 | 22-01-16 | 19:50

Soros, de man die de voorganger van de Euro al eens kapot speculeerde, die de financier van de destabiliserende Occupy en #BlackLivesMatter bewegingen is en die een hele nauwe relatie heeft met een andere George, ene George Clooney. rednationrising.wordpress.com...

Oeleflaffel | 22-01-16 | 19:50

Ik had echt geen idee dat het referendum zo veel los zou maken.
En ik denk dat ik niet de enige ben.

nemoj me jebat | 22-01-16 | 19:50

Soros : The EU Is Falling Apart, Greece Is Still a Problem
www.bloomberg.com...

SyntaxError | 22-01-16 | 19:50

zegt iemand die goed is voor 22 miljard en dus als 1 van de weinige mensen op aarde persoonlijk in staat was om te voorkomen dat er vluchtelingen verdronken in de middellandse zee !
waarom heeft hij deze mensen laten sterven ? waarom ?
wat voor een monster doet zoiets ?

nemeton | 22-01-16 | 19:52

Dus toch een zionistisch complot.

Pinocchio | 22-01-16 | 19:53

@gentle giant | 22-01-16 | 19:49
Of we gaan gewoon dammen ... we hoeven alleen het bord om te draaien :P

SyntaxError | 22-01-16 | 19:54

Godvergeten eikel die Soros. Financierde ook de huppelkutjes van FEMEN, tot zij ook een afdeling in Israël openden lol. Kutzionist.

pluskukel | 22-01-16 | 19:55

@Pinocchio | 22-01-16 | 19:53
Laat maar komen dat complot, ik heb 200 rollen alufolie besteld :)

SyntaxError | 22-01-16 | 19:55

Gelukkig sponsort Soros de asieltsunami uit humane overwegingen en niet omdat hij jood is.
Net zoals Job Cohen.
Islamitisch terrorisme heeft immers ook niets met de islam te maken.
Allemaal toeval.

domheid regeert | 22-01-16 | 19:57

Deze adjudant van Satan moet vervloekt worden.

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 19:58

Open society foundation is gebaseerd op de ideeen van Popper, op zich niks mis mee, maar de EU lijkt weinig op een open society. Integendeel meer en meer dictator gedrag.

bijna_raak | 22-01-16 | 19:58

En dat allemaal vanwege een actie van een rebels shocklog van matige kwaliteit (dixit Herr Schulz), dat vergeven is van de Putin lovers (die bolle van VVD). En nadat het Europarlement in haar onmetelijke wijsheid had besloten, dat democratische processen uit individuele lidstaten er helemaal niet meer toe doen. Het bleef nog lang onrustig in opinieland.

atheïstisch stemvee | 22-01-16 | 19:58

"George Soros, geboren als György Schwartz (Boedapest, 12 augustus 1930), is een Hongaars-Amerikaans zakenman en publicist van Joods-Hongaarse afkomst."
Wiki:
nl.wikipedia.org...

SyntaxError | 22-01-16 | 19:59

Oh, dus GeenPijl wordt gesponsord door Rusland en is in-en-in slecht. Maar George Soros, een miljardair die er zélf rijker van wordt als er "ja" wordt gestemd en dus de ja-campagne sponsort… dát mag wel? Goh… ik had nou nóóit gedacht dat die ja-knikkers echt zo hypocriet waren als dat ze leken. Ohnee… dat was al bekend.

kanon0503 | 22-01-16 | 20:00

@Dish of the Day: sorry maar dat verhaal klopt niet. De EU grenst al lang aan Rusland. Lidstaten als Finland, Estland, Letland zijn buurstaten van Rusland, en dat was nooit een probleem, dus waarom zou een vrijhandelsverdrag met Oekraïne wel een probleem moeten zijn?

Pace | 22-01-16 | 20:01

@Dish of the Day: sorry maar dat verhaal klopt niet. De EU grenst al lang aan Rusland. Lidstaten als Finland, Estland, Letland zijn buurstaten van Rusland, en dat was nooit een probleem, dus waarom zou een vrijhandelsverdrag met Oekraïne wel een probleem moeten zijn?

Pace | 22-01-16 | 20:01

Man stopt geld in een democratisch proces en doet dat zeer open, zie het probleem niet.

mundusvultdecipi | 22-01-16 | 20:01

@domheid regeert | 22-01-16 | 19:57
Joden en arabieren zijn halfbroers volgens de bijbel. Geen toeval.

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:01

Men is voor Europa dingen aan het plannen die een heel hoog belang dienen.Unilever, Rothschild zien hun omzet verdubbelen met die migranten die nu ook allen naar de supermarkt rennen.
En niemand weet waar het eindigt.De vrijblijvendheid is verdwenen we zitten op ramkoers met Rusland.

John nie | 22-01-16 | 20:01

Als ie dat op mijn rekening stort, wil ik best Ja stemmen.

stenenbeen | 22-01-16 | 20:03

Soros van het oude volk denkt natuurlijk als belegger bij zijn eige: Die Oekraiense BUK heb ik al afgerekend, dus als het feest niet doorgaat ben ik dat sowieso kwijt. Weet je niet, ik gooit er nog een beschermingsconstructie bovenop.
Hai is fain zeggen ze dan in Rotterdam.

squadra | 22-01-16 | 20:04

Laat maar komen die campagne. Als het van hetzelfde niveau is als zijn redenatie voor de import van 1 miljoen kansloze moslims per jaar; 'de EU moet', dan kan het bij het rijtje van de sterke pro argumenten als ' het is maar een handelsverdrag, maar als u tegen stemt vergaat de EU en breekt WO III uit'.

Barani517 | 22-01-16 | 20:05

Een miljardair die 2 ton inzet tsjonge jonge wat een held.(NOT)

Steedsmaarweermeneer | 22-01-16 | 20:05

Hunter Biden, zoon van Joe, sinds 2014 in de board van directors van Burisma Holdings een Oekrains olie en gas bedrijf

HetOorAakel | 22-01-16 | 20:05

Waarom zijn er zoveel Joden die azen op massa-immigratie en een totale verandering van de bevolkingssamenstelling van Europa? Als Europa verislamiseerd is dan is de positie van Israël helemaal strategisch onhoudbaar.
Ik snap dat echt niet.

du Roi Soleil | 22-01-16 | 20:06

De goedkoopste wereldwijde publiciteit die de man ooit heeft gehad...Twee ton om overal in de media te verschijnen. What a steal...

Randiaan | 22-01-16 | 20:06

@Steedsmaarweermeneer | 22-01-16 | 20:05
Die 2 ton is nu. Wacht maar wat er gaat gebeuren als blijkt uit de peilingen in maart dat het een 'Nee' wordt.

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:07

Het is toch toevallig dat Soros, Marx, Coudenhove-Kalergi, Marcuse, Trotsky, Spectre etcetera etcetera allemaal dezelfde afkomst hebben.

ironpill | 22-01-16 | 20:08

@du Roi Soleil | 22-01-16 | 20:06
Joden ≠ Israël.

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:08

2 ton, lol. Soros denkt goedkoop de Nederlandse democratie te kunnen beïnvloeden. En die livestronto kan dus echt niets. Weer wat geleerd vandaag.

Mark_D_NL | 22-01-16 | 20:09

@John nie | 22-01-16 | 20:01
Wapenindustrie/Militair-industrieel complex lijkt ook de vruchten te plukken:
www.forbes.com...

SyntaxError | 22-01-16 | 20:11

En is het wel bon ton voor de CIA.

Vageling | 22-01-16 | 20:11

@CoJoNes | 22-01-16 | 18:58
Iedereen maakt fouten. Ze zit tegenwoordig bij Bert Brussen.

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:11

Ook is aangetoond dat Soros campagnes betaalt in het Midden-Oosten om vluchtelingen naar West-Europa te laten komen. Kortom: om West-Europa opzettelijk te destabiliseren. Lokaal wordt hij hier geholpen door medestander Merkel.

Ruud0314 | 22-01-16 | 20:12

Anders gaat dat incontinente fossiel even gewoon dood.

OpperGek | 22-01-16 | 20:13

@mundusvultdecipi 20:01
Naftogaz is de prooi die Soros goedkoop wil scoren.

tipo | 22-01-16 | 20:14

Ja, zo gaat Livestro te werk.
Toen Annabel hier succes en veel bijval had, heeft hij haar bij GeenStijl weggekaapt en achter een betaalmuur bij Jalta geplaatst.
Jammer dat ze daar toen ingetuind is.

Roosx | 22-01-16 | 20:15

@Dish of the Day | 22-01-16 | 19:39
Goed idee :D

En we laten de Zwitsers stemmen of ze een Zwitsers koningshuis willen installeren, en het verwachte 'nee' schaffen we het onze ook meteen af :D Koningshuis is gewoon een slecht idee, tenzij er heel dringende redenen zijn, en die zijn er nu niet. EU uitbreiden is ook een slecht idee, tenzij er dringende redenen voor zijn, en die zijn er niet (integendeel).

Stemmen over Oekraïne bij de USA, en Nederland afschaffing koningshuis. Dan ben ik voorlopig ff tevreden denk ik.

Doper | 22-01-16 | 20:16

Dit onderwerp nu op NOS journaal.

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:16

@ironpill | 22-01-16 | 20:08
Dat is echt op het randje iron.
Kijk maar uit, dadelijk staan ze op de stoep.

SyntaxError | 22-01-16 | 20:17

du Roi Soleil | 22-01-16 |
Als Europa na nog een aantal jaren toenemende chaos bij zinnen komt en zichzelf etnisch zuivert, heeft Israël een vrijbrief om hetzelfde te doen. Alle moslims uit Israël.
Dan kan eindelijk de tempel gebouwd worden zonder kritiek uit Europa of de VS.
Dit is een hypothese die ik probeer te debunken maar het lukt niet. Het lijkt wel of deze hypothese klopt.
Soros past precies binnen de hypothese.
Of heeft Soros ergens gezegd dat Israel ook honderdduizenden Syriërs moet opnemen? Als buurland zijnde.

domheid regeert | 22-01-16 | 20:18

De reden dat Soros "200k in een Ja" steekt
is dat Oekraïne geld heeft geleend van Soros! Een kleine boa constrictor onder het groene gras van Soros is echter het feit dat Oekraïne ook schulden heeft aan Rusland. Deze zijn direct opeisbaar als de staatsschuld van Oekraïne hoger is dan 60% van het BNP. Dat is reeds ruim het geval! Als Europa $ 50 miljard aan Oekraïne zou “lenen”, dan kan Rusland eisen dat Oekraïne zijn schuld aan Rusland voldoet. Het smoesje van “dat hebben we niet” gaat dan niet op!

kapitein_iglo | 22-01-16 | 20:20

Toch zit er iets verwonderlijks in, dat zo veel mensen hier ineens warme pleitbezorgers zijn geworden van de belangen van Rusland!

Pace | 22-01-16 | 20:21

@kapitein_iglo | 22-01-16 | 20:20
BRON: www.boublog.nl...

kapitein_iglo | 22-01-16 | 20:21

-weggejorist-

boerk | 22-01-16 | 20:22

@@John nie | 22-01-16 | 20:01
Wapenindustrie/Militair-industrieel complex lijkt ook de vruchten te plukken:
www.forbes.com...

SyntaxError | 22-01-16 | 20:11
En dat is nou net de branche waar het ABP ( heet anders tegenwoordig ) is uitgestapt, morele sukkels.

Uw Verzekeringsadvis | 22-01-16 | 20:22

T.g.v.de Eu is er vrij verkeer van kapitaal in de Eu en kan Soros het geld dat hij in een ander Eu-land heeft verdiend aanwenden om ons land te ondermijnen. www.minbuza.nl...

Ci Ty33 | 22-01-16 | 20:23

@domheid regeert | 22-01-16 | 20:18
Daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Met massa-immigratie zoveel haat tegen de islam kweken dat we het Joodse standpunt beter 'begrijpen' en hen dus bij straffe acties geen strobreed in de weg meer leggen.

du Roi Soleil | 22-01-16 | 20:25

Soros is een oorlogshitser, die er alles aan gelegen is om Europa in chaos te storten. Hij is ook een fan van ongecontroleerde migratie naar rijke Europese landen.

Pace | 22-01-16 | 20:21

Ik ben niet bang voor Poetin, wel voor engnekken zoals Soros.

Tiamat | 22-01-16 | 20:27

@George Soros is de grootste ellendebak achter de massa immigratie en geeft geen fuck om alles waar bloed doorheen stroomt, een crimineel en grote vriend van Obama en Merkel.

The walking bob | 22-01-16 | 19:27
En van die vriendin van Bruinsma, hoe heet die vrouw van die overleden skiënde prins ook al weer.

Uw Verzekeringsadvis | 22-01-16 | 20:27

@domheid regeert | 22-01-16 | 20:18
Dat is geen hypothese, maar een dom complotje.

plaszak | 22-01-16 | 20:27

Heedt die dude ook wapen productie in zinn aandeel portofuille zitten? Dat zou een hoop verklaren.... War!/World domination!

boerk | 22-01-16 | 20:28

Pace | 22-01-16 | 20:21
Het is alleen door dat idiote Eu-beleid dat Rusland als buurland van de Oekraïne voor ons van belang is. Als die ongewenste verdragen met Moldavië, Georgië en de Oekraïne niet stiekem achter onze rug om zouden zijn gesloten, zouden er maar heel weinig mensen zijn met interesse in de Russische drijfveren en belangen.

Ci Ty33 | 22-01-16 | 20:28

jan de vos is een volksverlakker !!

ouwerups | 22-01-16 | 20:29

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:07

Nou wat denk jij dan wat er gaat gebeuren?
Nee is nee, ik hoop toch echt dat dit gerespecteerd gaat worden. Anders zijn de spreekwoordelijke rapen gaar mag ik hopen.

Steedsmaarweermeneer | 22-01-16 | 20:30

Net weer een flut itempje op het 8 uur journaal. Uiteraard geen woord over die misselijkmakende stemronde of er wel of niet iets gedaan moet worden met de uitkomst van het referendum.

ley007 | 22-01-16 | 20:31

Moet zijn " jan de visser "

ouwerups | 22-01-16 | 20:31

@Als ie dat op mijn rekening stort, wil ik best Ja stemmen.

stenenbeen | 22-01-16 | 20:03
Klopt, T is pp, kopietje stembiljet en je bankpasje en hoppa, schat van een man die Soros.

Uw Verzekeringsadvis | 22-01-16 | 20:31

Zo, eens even kijken of dit in Den Haag tot eenzelfde soort ophef gaat leiden als wanneer Geert Wilders gaat collecteren bij zijn Joodse vrienden in Florida.
-
Ben benieuwd of je van twee ton nog zo'n grote reclamezuil kunt huren langs de snelweg ..want wát willen ze anders verzinnen met die twee ton Euro? Een heel klein basisschoolpakket?

bisbisbis | 22-01-16 | 20:33

Die overzeese makkers kunnen dan wel het een en ander goed hebben gedaan in het verleden, maar dat neemt niet weg dat ik die 'wij zijn de beste' gasten gewoon niet vertrouw.
Met voor iedere sport statistieken waar een niet autist geen zier om geeft, denken ze overal de beste en de grootste in te zijn.
Fatsoenlijk racen kunnen ze ook al niet, als het meer dan vier bochten linksaf betreft.
Er zijn maar twee pluspunten te bedenken aan de USA; de Dolly Parton van een jaar of 30 geleden.

Jackanders | 22-01-16 | 20:33

du Roi Soleil | 22-01-16 | 20:25
Een andere 'theorie' is dat gelovige christenen en joden bezorgd zijn om de toenemende secularisering in Europa, en daarom graag een toename zien van fanatieke moslim gelovigen, om getalsmatig de seculieren te overstemmen. Dat zou o.a. blijken door het faciliteren van halal-wensen.

Ci Ty33 | 22-01-16 | 20:35

Maarre, de CIA ging onderzoeken of geenstijl steun uit Moskou zou ontvangen. En dat zou heeeeeel erg fout zijn. Dit is steun uit de VS die niet eens onderzocht hoeft te worden.

Kun je nagaan, hoe fout die lui in de VS wel niet zijn vandaag de dag. 'Wij mogen wel, hullie mogen niet'. En dat terwijl ik denk dat er niet eens steun uit Moskou voor geenstijl is. Want elk weldenkend mens kan zo 10 argumenten oplepelen waarom we dat verdrag niet zouden moeten willen.

La Bailaora | 22-01-16 | 20:36

@ironpill | 22-01-16 | 20:08
Elk volk heeft zijn eigen specialisatie qua criminaliteit, en die van de joden is lange-termijn georiënteerd.

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:36

Geeft ie op het plaatje zijn grootst gevangen vis aan?

Steedsmaarweermeneer | 22-01-16 | 20:37

Ze zeggen 2 ton, maar het zal wel 20 miljoen zijn. Gewoon, voor de zekerheid om te voorkomen dat ze door de mand vallen.

Mark_Pugner | 22-01-16 | 20:37

plaszak | 22-01-16 | 20:27
Hoe verklaar je dan dat er zoveel machtige joden zijn die massa-immigratie naar de EU aan het pushen zijn (Soros wil dus een miljoen indringers per jaar naar de EU sturen) terwijl hun thuisland absoluut gevrijwaard moet blijven van een invasie?
Betrokkenheid met de asielzoekers is dus niet van toepassing want anders zou Israël ook opvang moeten regelen. Syrië is een buurland van Israël.
Vertel eens, dan kan ik mijn hypothese misschien ontmaskeren. Ik vind het namelijk niet prettig dat ik denk dat een volk op onze ondergang uit is. Ik ga graag weer denken dat de joden het beste met ons voor hebben, maar de feiten helpen nooit mee.
Dus graag antwoord: Waarom willen joden Europa verdrinken met immigranten (de kwalijke gevolgen van de immigratie zijn inmiddels wel bekend) en mogen ze niet naar Israël?

domheid regeert | 22-01-16 | 20:38

Alleen dit al:
"This academic investigation concludes that the massacre was a false flag operation, which was rationally planned and carried out with a goal of the overthrow of the government and seizure of power. It found various evidence of the involvement of an alliance of the far right organizations, specifically the Right Sector and Svoboda, and oligarchic parties, such as Fatherland.":
www.academia.edu...

La Bailaora | 22-01-16 | 20:39

Pace | 22-01-16 | 20:21
Wat dacht je van de belangen van NEDERLAND? Die beschuldiging uiten dat we de Russen dienen zet je ongelooflijk voor lul.

pluskukel | 22-01-16 | 20:39

@Steedsmaarweermeneer | 22-01-16 | 20:30
Geen idee, maar 2 ton is voor Soros een schijntje, en hij zal zelf ook wel denken 'niet goedschiks dan kwaadschiks'. Een miljard geeft toch een hoop macht. Hoeveel huurmoordenaars zou je daarvan kunnen betalen?

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:39

-weggejorist-

dedondersteen | 22-01-16 | 20:39

Tiamat | 22-01-16 | 20:27
Ik ben ook niet zozeer bang voor Poetin, maar iemand die zijn tegenstanders laat vergiftigen met polonium (Litvinenko is niet de enige) houd ik liever op afstand.

Pace | 22-01-16 | 20:40

@domheid regeert | 22-01-16 | 20:38
Het is niet een 'volk' die dat zou doen, maar een handjevol mensen. Daar zitten ook niet-joden tussen.

La Bailaora | 22-01-16 | 20:40

Soros zit ook achter de massa-immigratie. De boekwerkjes en folders die de geluk zoekende gynaecologen meekrijgen zijn indirect gefund door de open society.

Mark_Pugner | 22-01-16 | 20:40

Ik vind dat er wel erg veel ophef wordt gemaakt over zo'n handelsverdragje. Het had toch niet veel om het lijf werd ons voorgehouden...

Maria.1 | 22-01-16 | 20:41

@Pace | 22-01-16 | 20:40
Heb je daar bewijzen van?

La Bailaora | 22-01-16 | 20:41

Mothafucka's

Ramsesz | 22-01-16 | 20:41

De maskers gaan langzaam maar zeker af. Goed werk, GS

Ramsesz | 22-01-16 | 20:43

Beseffen we allemaal dat Geenstijl wereldgeschiedenis schrijft met die hilarische kwajongensstreek van dat referendum? Gaat nog groot worden buiten Nederland, ons aller blogje. Trots.

31 November | 22-01-16 | 20:43

@Pace | 22-01-16 | 20:40
Heb je daar bewijzen van?
La Bailaora | 22-01-16 | 20:41
.
Nee dat heeft hij/zij natuurlijk niet. Zelfs in het bericht stond "waarschijnlijk" maar domme VS/EU-trollen geloven alles als het maar anti-Rusland is.

Lupuslupus | 22-01-16 | 20:43

@La Bailaora | 22-01-16 | 20:39
Let op die gasten met die hoodies die vuurwerk gooien bij demos ... het zijn niet altijd zomaar boze burgers?
Zou het zover al kunnen zijn?

SyntaxError | 22-01-16 | 20:43

200k, wat is dat nou voor flutbedrag. En hoe staan we eigenlijk met onze crowdfund?

très cool | 22-01-16 | 20:47

Soros vindt niet alleen dat Nederland "ja" moet stemmen bij het referendum, hij vindt ook dat we de financiële steun aan Oekraïne moeten verviervoudigen:
"Seen in this light, the current €3.4 billion contribution from the European Union to the IMF-led rescue package for Ukraine is wholly inadequate. (…) Allocating 1 percent of the EU budget to the defense of Ukraine seems appropriate; this would allow the European Union to contribute as much as €14 billion annually to the IMF-led assistance program."
www.nybooks.com...

simpelman | 22-01-16 | 20:47

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:39

Zo`n over het paard getilde miljardair kan inderdaad niet tegen zijn verlies (want macht).
Er zou uit zo`n vieze worm nog een hoop vuiligheid kunnen komen.
Achter de schermen verwacht ik van zo`n gluiperd dat hij nog een andere agenda heeft.

Steedsmaarweermeneer | 22-01-16 | 20:48

De middenklasse moet kapot...
Viva la Agenda 21

Fr3bzY | 22-01-16 | 20:50

@Steedsmaarweermeneer | 22-01-16 | 20:48
U onderschat hem. Het is 'evil incarnate'. Zels Kolomoyskyi is minder erg.

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:51

@31 November | 22-01-16 | 20:43
Zeker! Ik schrok in eerste instantie wel van alle commotie rondom het referendum. Burgers die van hun democratisch recht gebruik willen maken om te gaan stemmen. Nu bemoeien de VS en de Oekraïne zich er al mee en komt er zo'n mafklapper even de boel lopen verzieken. Ik ben altijd wel erg naïef geweest; blijkt nu. Ben ook zeer trots op de mensen van GeenPeil!

Maria.1 | 22-01-16 | 20:58

La Bailaora | 22-01-16 | 20:40
Er zijn ook katholieke en seculiere joden.
Maar je hebt gelijk, er zijn miljoenen mensen die de joden steunen. Die in een kibboets gaan werken tijdens hun vakantie en niet doorhebben dat ze worden gebruikt en geminacht door hun gastheren.
Miljoenen mensen die zo vasthoudend geloven in de zieligheid van alles wat het nobele joodse volk zou zijn overkomen dat ze hun vrije tijd zullen inzetten om Israël te verdedigen. Als een soort persoonlijke boetedoening, of omdat ze hopen mee te mogen naar de hemel in het kielzog van het uitverkoren volk. Wie weet wat hun motieven zijn.
En natuurlijk niet te vergeten dat onze overheden Soros en zijn strijdmakkers steunen door de grenzen wagenwijd open te zetten en nog steeds open te houden.
Ondanks alle praatjes van de politici dat we het toch niet aankunnen, blijven de grenzen open.
Misschien heb je deze parodie (die alles zegt) al gezien:
Hitler is herrezen als multiculturalist en gunt het beste voor alle vluchtelingen. Hij heeft nu hetzelfde gedachtegoed als de jood Barbara Spectre.
www.youtube.com...

domheid regeert | 22-01-16 | 21:03

De Russen bemoeien zich ermee, de Amerikanen bemoeien zich ermee...
Je zult zien dat we het gaan beleven; de 3e wereldoorlog breekt uit om GeenPeil.
En het is allemaal de schuld van GeenStijl.
VanBukkem | 22-01-16 | 18:59

Misschien is t al een kleine soort van proxy war?

Paljas | 22-01-16 | 21:05

Aaaand it's gone.

Small Axe | 22-01-16 | 21:05

domheid regeert | 22-01-16 | 20:38
Wat ook heel vreemd is, is het voortdurende hameren op rassenvermenging dat dit clubje doet. Behalve als het om Israël gaat, want dat is een 'unieke eeuwenoude cultuur die behouden moet bljiven'

du Roi Soleil | 22-01-16 | 21:06

@Fr3bzY | 22-01-16 | 20:50
Let op, niet bekijken zonder aluhoedje:
www.youtube.com...

SyntaxError | 22-01-16 | 21:07

Soros liked een tweet die ik recent stuurde over US unemployment dus +1

fingers | 22-01-16 | 21:10

je kan beter het officiele document van de VN zelf lezen...is al ziek genoeg zonder de vrije interpretatie van Alex 'im not a zionist' Jones...

Fr3bzY | 22-01-16 | 21:11

2 ton? Wtf doe je nou met 2 ton.

très cool | 22-01-16 | 21:13

du Roi Soleil | 22-01-16 | 21:06
En wat bedoeld Barbara Spectre als ze zegt: without the transformation (to a multicultural society), Europe wil not survive.
We overleven al tienduizend jaar op deze gronden. Wat is er nu zo anders?
Het klinkt als een dreigement:
Of je vermengt en word een continent van middelmatige mensen of je wordt vernietigd?
Wat kan ze anders bedoelen?

domheid regeert | 22-01-16 | 21:14

Het ontvangen en accepteren van buitenlandse en ook nog eens politiek gemotiveerde giften is natuurlijk iets wat niet gaat gebeuren. Gebeurd dat wel dan breek officieel de pleuris uit onder het volk mag ik hopen en komen we in opstand.

XaleX_2 | 22-01-16 | 21:15

@fingers | 22-01-16 | 21:10
Die Soros is een gierigaard als hij uitbetaalt in "likes".

solcama | 22-01-16 | 21:15

plaszak | 22-01-16 | 20:27

Ik heb ook geen aluhoedje thuis liggen, maar ik heb ook nog geen normaal denkend mens een goede verklaring horen geven voor wat er nu gebeurt. Dit zijn toch geen rationele beslissingen die zo massaal de cultuur in Europa ondermijnen op zo'n korte termijn. Kijk eens wat de Rothschilds in het verleden allemaal hebben gedaan en hoe ongelooflijk veel macht zij hebben. Dat gaan jij en ik niet doorzien denk ik. Houd in ieder geval de mogelijkheid open, afwijzen kan altijd nog. Waarom kan zon'n Soros niet een heel andere agenda hebben dan jij je kan voorstellen? Misschien ben jij wel een van de vele puppets in het geheel. Het hoeft niet zo te zijn, maar kritisch blijven lijkt me gezond.

Zeg ik toch | 22-01-16 | 21:16

@domheid regeert | 22-01-16 | 20:38
Je kunt je ook afvragen waarom Saudi Arabië haar geloofsgenoten niet helpt. Dat lijkt me logischer. Ik vind overigens wel dat je nu alle Joden over 1 kam scheert.

Maria.1 | 22-01-16 | 21:17

Nu zie je wel dat niet het Europese belang voorop staat bij de EU, maar de lobbyisten.
Ik denk dat omkoping en donaties bij de secundaire voorwaarden van het EP hoort.
Het zou een lachertje zijn als de KGB mysterieuze transacties van Amerikaanse investeerders en multinationals aan EU Parlementariërs zou ontrafelen.
Ik zou het trouwens niet erg vinden als Rusland zou doneren aan Geenpeil. Het geld is belangrijk voor reclame doeleinden.
In tegenstelling tot het corrupte EP, die voor eigen belang EU lidstaten laat leegzuigen en land, cultuur en samenleving naar de klote maakt.

ET007 | 22-01-16 | 21:18

simpel...2 bevolkingslagen...
rijk en arm...de rest moet kapot.
dat is het plan...altijd al geweest
Slavery Inc.

Fr3bzY | 22-01-16 | 21:18

Ondertussen subsidieert de Nederlandse belastingbetaler voor 1,3 miljoen per jaar de Oekrainse propaganda: www.volkskrant.nl...

Eigen propaganda eerst!

tipo | 22-01-16 | 21:18

Deze mechalomane neocon, in MSM vaak omschreven als Human Rights activist with cash, wil voor z'n dood nog 1 klus klaren van de PNAC agenda en dat is een de EU financieel verzwakken en de resources van het grootste land ter wereld inpikken. In dat proces word er met kansarmen geschoven (de flyers met in welk land het meeste te halen heeft komt uit de koker van zijn geeinende drukkerijen) en aan de zijlijn nog even lekker de zakken vullen met wapenhandel aan twee kanten. Waar de Rothsields nog aan de zijlijn blijven is dit de fysieke vertegenwoordiging van deze New World Order. Elke Nederlander die is laat sponsoren door deze warmongers zou als staatsgevaarlijk en strafbaar te boek moeten komen te staan.

opbokkennu | 22-01-16 | 21:20

Om de hele quote van Spectre maar eens te herhalen:
"Europe has not yet learned how to be multicultural. And I think we are going to be part of the throes of that transformation, which must take place. Europe is not going to be the monolithic societies that they once were in the last century. Jews are going to be at the center of that. It’s a huge transformation for Europe to make. They are now going into a multicultural mode, and Jews will be resented because of our leading role. But without that leading role, and without that transformation, Europe will not survive."
Sinds Spectre haar 'werkveld' naar Zweden verplaatst heeft is het in ieder geval in rap tempo bergafwaarts gegaan met dat land!

Maar diezelfde club gaat bij Mark Zuckerberg zeuren omdat hij een Aziatische vrouw getrouwd heeft en zijn kinderen dus geen raszuivere Joden zijn.

du Roi Soleil | 22-01-16 | 21:22

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 20:51

Bedankt voor je reactie zal hier nog dieper op ingaan.
Alvast een fijn weekend gewenst.

Steedsmaarweermeneer | 22-01-16 | 21:24

Zeg ik toch  | 22-01-16 | 21:16
Plaszak staat altijd vooraan om kritisch denkende reaguurders aan te vallen als het om dit soort oonderwerpen gaat. Dat zegt genoeg denk ik. Anderen die dit doen zijn de Koreaanse Slet, You-On-A-Gin, bandeira63, Heiner, nina khodorkovsky en nog een aantal.

pluskukel | 22-01-16 | 21:25

Maria.1 | 22-01-16 | 21:17
Natuurlijk is het niet terecht om alle joden over één kam te scheren. Er zijn steeds meer joden die het niet eens zijn met wat een aantal geloofsgenoten doen.
Er zijn zelfs steeds meer joden en rabbi's die zich uitspreken.
Het is meer zoals: "zonder islam in Nederland hadden we heel veel van de huidige problemen, de angst bij de bevolking en polarisatie tussen de mensen niet gehad."
Ook dan is het niet terecht om daar iedere moslim op aan te kijken, maar de stelling blijft toch kloppen.

domheid regeert | 22-01-16 | 21:26

@kapitein_iglo | 22-01-16 | 20:20
Ja natuurlijk. Belangen, zo simpel is het. Verdeel en heers. Divide et imperia. CIA gelul was het opzetje. De AIVD kan beter een tegenonderzoek doen naar de VS. Streept elkaar weg.

Vageling | 22-01-16 | 21:27

NB is het dan ook volstrekt ongeloofwaardig dat onze enige zogenaamde #MH17 critische politicus Omzigt gerelateerd is aan Jalta, een propagandaclub die banden onderhoud met dit soort foute elite - incl hun belangen in Oekraine.

opbokkennu | 22-01-16 | 21:29

Ha ha, lees dit eens. George Clooney en Soros zijn dikke vrienden en kennelijk beide belust op macht.
rednationrising.wordpress.com...
Het zou leuk zijn als hij Clooney en zijn vrouw de mensenrechtenadvocate Allamuddin ook een rol zou toebedelen in deze campagne.

Paljas | 22-01-16 | 21:31

Jan Adriaans @sypwynia: "U moet uw oor eens wat meer te luister leggen bij het Nederlandse bedrijfsleven. En wat minder bij die rancuneuze opportunisten."


Ketel, ik stel Pot de cynische opportunist aan je voor.


Jan Adriaans: "Zal ik U dan maar op weg helpen ? Geen Stijl, SP, PVV. Niveau nihil."


Denken en stemmen met je portemonnee is dat natuurlijk wel, cynische opportunist.

Slogra | 22-01-16 | 21:36

Eens even kijken, Soros zegt U?
.
Nee, laatstelijk niet op gestemd. Danke.

Piet Karbiet | 22-01-16 | 21:40

Tsja... Een miljardair toch? Dat zegt genoeg, het grootkapitaal is founding father van de Federale EU gedachte. Wat kan ik er tegenover zetten? Ik ga me dan toch maar weer inzetten en foldertjes verspreiden tegen 6-4....

BlowingBubbles | 22-01-16 | 21:42

Ben ik trouwens de enige die het is opgevallen dat de NPO zowel op radio als TV vandaag de berichtgeving hierover steevast afsluit met het zinnetje "Rusland is fel tegen dit verdrag". Kennelijk in de hoop dat dit blijft hangen en mensen dan maar voor gaan stemmen. Zouden ze echt niet doorhebben dat de gemiddelde NL-er Putin inmiddels als een eindbaas beschouwt en dit juist als aansporing beschouwt om dan ook tegen te zijn?

BlowingBubbles | 22-01-16 | 21:46

Is logisch: EU uitbreidingspolitiek = NAVO uitbreidingspolitiek = USA geopolitiek = interessenpolitiek van Amerikaanse miljardairs

Zoemert | 22-01-16 | 21:47

dat de gemiddelde NL-er Putin inmiddels als een eindbaas beschouwt
BlowingBubbles | 22-01-16 | 21:46

Daar zou ik maar niet van uitgaan.

You-On-A-Gin | 22-01-16 | 21:50

Grappig.
De zaken worden steeds duidelijker.
Waar de sympathieën liggen.
Wie met geld de zaken naar z'n hand wil zetten.
Hoe de hazen rennen.
Hoe dit referendum ook afloopt, vanaf nu weten Nederlanders dat zij 'n machtig wapen hebben om miljonairs, EU-dictators en politici te laten bloeden. En zweten. En misschien (dat verwacht ik) zullen de Nederlanders, zo eigenwijs als ze zijn, hoe-dan-ook tóch néé blijven stemmen. Há.

Der Paulie | 22-01-16 | 21:53

Der Paulie | 22-01-16 | 21:53
Het feit dat zo'n Soros zich er mee gaat bemoeien, zegt wel iets. Ik weet nog niet wat, maar de man heeft dus wel duidelijk een voorkeur en ik vraag me echt af wat zijn motieven zijn.

Zeg ik toch | 22-01-16 | 21:59

Met Soros kun je sowieso beter her tegenovergestelde doen van wat hij wilt dat er gebeurt. Soros wil alleen maar ultralinkse chaos.

Pgibbons01 | 22-01-16 | 22:14

You-On-A-Gin | 22-01-16 | 21:50
Ik zou er weleens een neutraal onderzoekje over willen zien.

BlowingBubbles | 22-01-16 | 22:15

-weggejorist-

dedondersteen | 22-01-16 | 22:19

Nou mooi .
Ik lig er in ieder geval geen moment wakker van .

iopeth | 22-01-16 | 22:20

Is Donald Trump al uitgenodigd om GeenPeil te sponsoren?
Vindt ie vast leuk. En ik ook.

Schietmijmaarlek | 22-01-16 | 22:21

Helpt i.i.g. om boven die 30% opkomst te komen, das het goeie eraan.

louis6227 | 22-01-16 | 22:25

Goed om te zien dat de meeste reaguurders hier het wereld spelletje snappen. Vergis u echter niet hoeveel medelanders nog steeds in diepe slaap verkeren.
Neem ze mee, carpool ze desnoods 6 hoog opgestapeld naar die stemlokalen toe voor opkomst en een NEE.
Figuren als Soros maken het zo gemakkelijk die heeft absoluut niets op met de gewone burger. Dus volg zijn goede voorbeeld en ram op NEE als hij op JA ramt.

Tenzij de vraagstelling is om je erin te luizen:
Bent u VOOR of TEGEN dat de EU het associatieverdrag met de Oekraine niet uitvoert?

Nauw Gaatje | 22-01-16 | 22:30

Enne.., die Soros zal wel gegokt hebben op waardevermeerdering van de Oekrainse grivna t.o.v. de dollar, dus die Soros is nu in paniek.

louis6227 | 22-01-16 | 22:31

200.000 via onze overheidsgezinde communicatiebureautjes? Haha. Daarvoor krijg je een dik rapport met een 'social media strategie' en een wordpress website met een themeforest template. Meer niet. Ik zou er niet wakker van liggen.

PureYak | 22-01-16 | 22:39

@telelezer | 22-01-16 | 19:21
Precies wat je zegt. Een rondgang onder enkele random collega's stemt mij zeer angstig. Zo lang er nog voetbal op TV komt... Diep en diep triest dat we zo de afgrond in gestort worden door zulke lethargische lamballen* die het allemaal geen zak interesseert zo lang er maar bier en foebal is.
(* even los van de politici die deze hele shit veroorzaakt hebben)

Vanilla | 22-01-16 | 22:40

-weggejorist-

dedondersteen | 22-01-16 | 22:51

Rambo John J | 22-01-16 | 23:04

Goed gevonden Rambo. Al googlend op Soros en Oekraïne kom je interessante artikels tegen. Die man is machtig in zo veel landen, gewoon eng.

Paljas | 22-01-16 | 23:08

Die man sponsort toch ook Bellingcat?

forcone | 22-01-16 | 23:19

@dedondersteen | 22-01-16 | 22:19
Dat is een zeer krachtig filmpje, maar die waar jij naar linkt is in gesneden. Deze is beter: www.youtube.com...

VerenigingVanDieven | 22-01-16 | 23:27

Heeft iemand al uitgevogeld hoeveel dollar deze meneer Soros aan investeringen en winst in Oekraïne heeft lopen?

Reykjavik | 22-01-16 | 23:37

@Jackanders | 22-01-16 | 20:33
LOL! Laat me raden? NASCAR! Ze hebben ook Indycars hoor. Soort aftreksel van Formule 1.

Vageling | 22-01-16 | 23:42

Tsja zo werkt democratie in Amerika. Gewoon alles en iedereen omkopen. En hij denkt blijkbaar dat dit in Nederland ook zo werkt. Lijkt me een extra motivatie om extra hard te flyeren en campagne te voeren tijdens de Nee campagne. Zodat wij burgers en niet de elite van financiële sector en EU onze toekomst bepalen.

lightyears | 22-01-16 | 23:43

"Businessman and philanthropist George Soros accepts the International Rescue Committee's 2013 Freedom Award.";
"My success in the financial markets has given me a greater degree of independence than most other people. This allows me to take a stand on controversial issues: In fact, it obliges me to do so because others cannot."
—George Soros:
www.rescue.org...

SyntaxError | 22-01-16 | 23:52

Plovkov!

old shaterhand | 22-01-16 | 23:58

Eigenlijk krijgt Rutte maar een fooi met zijn twee ton:
"Banken VS zien Brexit niet zitten: Cameron krijgt miljoenensteun"
www.volkskrant.nl...

simpelman | 23-01-16 | 00:07

-weggejorist-

Toxopeus | 23-01-16 | 00:11

Ik weet alweer genoeg over opa 'Sukkelus'. Zit in zijn handjes te wrijven wanneer dat TTIP (dat blijkbaar veel mensen vergeten zijn) in werking treedt. Ziet er uit als een pak melk dat ver over houdbaarheidsdatum heen is. En ik heb zelf zo'n rat mogen aanschouwen (Ja iedereen werd opgetrommeld). Ikke, ikke, ikke (wel allemaal buigen en mij ophemelen) en graaien, graaien, graaien. Bedrijf is trouwens opgesplitst en alles verkocht inclusief de octrooien en zo aan zijn Chinese maatjes. Deze mensen dienen geen doel behalve hun opgeblazen ego. Opa Sukkelus heeft niet door wat internet is en hoe het werkt en dat hij er in voorkomt. Zelfs zijn secretaresse moet zijn billetjes vegen. Denkt dat hij zich van internet kan afkopen. LoL! Was weer lachen opa Sukkeles. Nu hop, bepaalde plekjes likken bij je maatjes.

Vageling | 23-01-16 | 00:14

@Snap je!? | 22-01-16 | 18:41
Man dat is wisselgeld voor die man. Laat je niet zo verblinden door geld.

Vageling | 23-01-16 | 00:27

Inmening? Ken ik niet als Nederlands woord. Geen spellingschecker bij GS? Bezuinigingen?

Murk Ratte | 23-01-16 | 00:30

@Pace | 22-01-16 | 20:01
Is het niet voor Rusland. Rusland heeft geen bezwaar dat er zowel met hun als met de EU handelsverdragen zijn. Alleen daar wringt de schoen nu even in Brussel. Dat willen zij niet. En het wordt steeds pijnlijker duidelijker waarom. Als dit een soort verborgen agenda moet zijn ben ik een level omhoog gegaan in het doorprikken van bullshit of zij worden lui en daardoor makkelijk doorzichtig. Ik gok op het laatste.

Vageling | 23-01-16 | 00:35

@Pace | 22-01-16 | 20:40
* Zucht *, wederom maar weer jip en janneke. Ben wel de simpele zielen aan het voeden met simpel commentaar vanavond. Wat kan mij een overgelopen spion verrotten? Risico van het vak. Of denk jij bij spionnen aan James Bond? Is nog altijd verraad. Dan word je een useful idiot totdat het useful op is. En dan sta je alleen in de wereld en wil *iedereen* van je af want je weet teveel.

Vageling | 23-01-16 | 00:42

Pssst! Oorlogje. Kopen?

McMarx | 23-01-16 | 00:50

@Murk Ratte | 23-01-16 | 00:30
www.vandale.nl...


Is dat verdomme nou zo focking moeilijk of zet je jezelf graag voor paal?

Vageling | 23-01-16 | 00:52

@McMarx | 23-01-16 | 00:50
Wat bied u? Voor 200K kan ik geen degelijke wapens kopen! Weet u wel wat raketten kosten tegenwoordig?

Vageling | 23-01-16 | 00:54

@Vageling | 23-01-16 | 00:54
Voor 200K breng ik u in contact met de juiste mensen. Wel een paar koranverzen uit het hoofd leren.

McMarx | 23-01-16 | 01:13

www.youtube.com...

Duitsland zit feitelijk in een dwangbuis. Griezelig om te horen.

toetssteen | 23-01-16 | 01:27

Zo'n gebaar van een miljardair, ( 200k) moet gezien worden als het gebaar van iemand die een bedelaar een dubbeltje toewerpt.

de honden blaffen... | 23-01-16 | 01:36

De Amerikaanse miljardair George Soros, gaat niet zo maar centjes weg geven, Hij kan er meer centjes aan verdienen.
Vergeet niet, hoe groter de geest, hoe groter het beest.

McNail | 23-01-16 | 02:09

La Bailaora | 22-01-16 | 20:41
+ Lupuslupus | 22-01-16 | 20:43
Bewezen is in elk geval dat Litvinenko is vermoord (met polonium) door twee mensen van een Russische geheime dienst.
Wie denkt dat dit allemaal buiten medeweten van Poetin gebeurt moet een schattige naïeveling zijn!
Maar zelfs al zou dat zou zijn, het zegt in elk geval veel over Rusland.
Oekraïne is niet alles, maar het altijd te verkiezen boven Rusland. Heerlijk, de schatteboutjes hier die Rusland plotseling idealiseren!

Pace | 23-01-16 | 02:59

-weggejorist-

Pace | 23-01-16 | 02:59

Mooi toch. Hoe krijg je Henk en Ingrid van de bank en Nee stemmend in het stemhokje?
Link de Soros visie mbt tot vluchtelingen aan het referendum. Succes gegarandeerd.

Goatboy2014 | 23-01-16 | 03:12

@McNail | 23-01-16 | 02:09
Denk dat Soros zich beter kan druk maken om het feit dat hij oud en afgedaan is. Enige wat hij heeft is poen anders stond hij ook tot zijn enkels in de pis. Ik ben vaag maar kan vooruitzien. Welke telg heeft hij in zijn schaduw? Dat is iets wat in dit draadje nog niet opgemerkt is. Echt niet dat je als dino daar zit en dan uitsterft zonder opvolger.

Vageling | 23-01-16 | 03:20

@Pace | 23-01-16 | 02:59
Welk bewijs? Omdat het 'toevallig' in de buurt van een CIA kantoor gebeurt is. Iets wat ook weer schimmig en niet te bewijzen is. Zou ook zomaar je geliefde VS maatjes zijn. Knul deze gasten laten geen bewijs achter. In mijn tegel van 00:42 was ik al duidelijk. Enige bewijs is de het middel. De rest! Net zo onduidelijk als MH17! Oh wacht, ja voor jou was dat ook Rusland. Zie je de patroon? Zie je de indoctrinatie? Nope dat zie je niet.


Zie je het hier?
www.telegraaf.nl...


Incongruentie. Alles klopt niet. Maar MSM zegt het dus jij hobbelt er achteraan. Oh, opeens 600K pleite? Man oud nieuws dat asieleiserts verdwenen was al duidelijk en al bij onafhankelijke sites gemeld. Nee wegkijken. Nu de spuigaten uitgelopen en nu is het opeens een feit?


Ik idealiseer niemand. Ik kom op voor voor Nederland! Mijn stam. Een soeverein land waarin ik geboren ben en waar de oudere generaties (incl. paps en mams) mijn onderwijs en dergelijke bekostigd hebben. Mensen met meer dan 40 jaar werkverleden. Fuck die asieleiserts. Fuck Poetin, Fuck Obama. En fuck de eurocraten!


Ik zie mensen verzuipen. Ik heb nooit geklaagd om dat geld dat van mijn salaris geroofd werd. Mogen hun nu? Nee het gaat nu naar de verkeerde en ik ben woest. En nu weer allemaal afleidingsspelletjes van dit en zus. Zeker de crash in de VS niet meegekregen? Nee natuurlijk niet. Jij verwacht dat anderen alles voor je regelen en doen en informeren. Makkelijke prooi. Goh nieuws item van vandaag. GA EENS DEAUD MAN! Kijk om je heen!


Verder ga niet door want ik begin pissig te worden. Joh één advies. Neem niet alles voor waar aan. Het is zo opzichtig nu. Het is vijf voor twaalf op alle gebieden. Booslims zijn ook maar een stukje. Het witte huis is je vriend niet. EN met Poetin als je het zo nodig wilt weten. Ik ben net zoals hem want hij heeft ook geleerd van het westen. De vijand, van je vijand is je useful idiot! Niet je vriend.

Vageling | 23-01-16 | 03:39

Wilders komt nog lastig te zitten met die vriendschap voor Sarah Palin, Greet was toch tegen het associatieverdrag?
.
Kijk liever naar de fish-slapping dance van Michael Palin www.youtube.com...

Watching the Wheels | 23-01-16 | 04:29

Afgehaakt bij het lezen van tweede alinea van mevrouw Heks, warin zij schrijft (typt) "moet".

Theo Kerk Off | 23-01-16 | 05:12

‘Filantroop’ George Soros financiert opstanden in Europa
www.gewoon-nieuws.nl...
een interessante opsomming van feiten waaruit blijkt dat Soros een dubbel spel speelt voor eigen gewin.
Met deze argumenten zal het wel heel moeilijk zijn om de bijdrage van Soros te rechtvaardigen, gezien zijn verleden.

kapitein_iglo | 23-01-16 | 05:22

Blijkbaar heeft Rusland een internationaal arrestatiebevel lopen voor ( financieel terrorist ) Soros.
www.google.nl...

kapitein_iglo | 23-01-16 | 05:32

Wat een krent. Voor 200.000 euro kom ik niet eens uit mijn bed. Wat mij betreft is het niet meer de vraag of Ukraïne wel of geen verdrag krijgt met de EU, maar wanneer NL er definitief uitstapt voordat dat hele kaartenhuis in elkaar vlickert.

Theo Kerk Off | 23-01-16 | 05:52

@meneer Q | 22-01-16 | 18:45
superrijke graaiers bij de VN, banken en multinationals

Methylfenidaat | 23-01-16 | 07:27

Ik snap er sowieso weinig meer van. De VK is voor het verdrag terwijl van Balen en die griezel Verhofstadt de voormannen waren. De EU is voor dus wij van links ook? Tja de EU heeft ook socialisten aan het roer. Schulz, Timmerfrans en die Italiaanse truthola op buitenlandse zaken.

ristretto | 23-01-16 | 07:53

Ja, ja, de handelsbelangen van Soros dienen behartigd te worden....en Europa mag zich te dien einde in de sores (met een -e) begeven.

mallekater | 23-01-16 | 08:20

m.youtube.com...
Ook zo'n fossiel met veel te veel macht, en een duistere agenda. Eigenlijk zeer schadelijk voor alles waar wij waarde aan hechten; homogeniteit, maatschappelijke cohesie, vrede en welvaart. Helaas hebben dergelijke figuren zeer veel macht en geld, en zitten wij nu in de door hen gekoesterde neerwaartse spiraal. Dus ook daarom voor mij een overtuigend nee, betreft het referendum.

Batavi Magistralis | 23-01-16 | 08:48

Nog meer reden om Nee te stemmen. Buitenlandse inmengging en dat natuurlijk alles voor het eigen belang van Soros. Die ziet zijn vrije handel door de vingers gaan.

Therapietje | 23-01-16 | 09:03

Soros is de keizer van de "spekjoden", in Nederland zie je dat soort joden veelal bij de PvdA, kleintjes vergeleken bij Soros, wel doeltreffend voor de neergang van Nederland en goed voor zich zelf zorgend.

caralho | 23-01-16 | 09:09

en hoe dit heugelijke nieuws in het 8 uur journaal Nederland werd ingestuurd. Dat laatste woord. 'Rusland is tegen het verdrag'... nahhhhhhhhhhhhhhhhhh

fikkieblijf! | 23-01-16 | 09:13

Ik hoorde net op tv dat Poetin een pedofiel is.

Walter E. Kurtz | 23-01-16 | 09:18

wikipedia: "Soros kwam in het nieuws toen hij in 1992 op ongekende schaal speculeerde tegen het overgewaardeerde Britse pond. Op Zwarte Woensdag (16 september 1992) werd de Britse regering gedwongen de munt te devalueren. Soros maakte hierbij meer dan 1 miljard dollar winst.[bron?]"

En die truc wilde hij natuurlijk ook met Oekrainse Grivna uithalen,maar dan andersom, Grivna zal na akkoord ongetwijfeld in waarde stijgen, o.a. vanwege miljardensteun uit EU. Heeft Soros natuurlijk al superdik op ingezet en nu met het Geenpeilreferendum kan zijn opzet zomaar ineens voor hem tot grote verliezen leiden.

louis6227 | 23-01-16 | 09:25

louis6227 | 23-01-16 | 09:25

Interessante hypothese.
Het zou me niets verbazen als Soros banden heeft met die Alde club in het Europees parlement.

Paljas | 23-01-16 | 10:15

-weggejorist-

Pim2016 | 23-01-16 | 10:15

De Amerikanen maken zich zorgen. Door Geenpeil is er een kans, dat de, door hen, uitgestippelde strategie en planning voor de EU verstoord wordt. En als Soros iets heeft met religie en Livestro, dan heb sores. Want religie en zo.

wallenberg | 23-01-16 | 10:58

en hoe dit heugelijke nieuws in het 8 uur journaal Nederland werd ingestuurd. Dat laatste woord. 'Rusland is tegen het verdrag'... nahhhhhhhhhhhhhhhhhh
fikkieblijf! | 23-01-16 | 09:13
Heb ik ook gezien en de presentator kreeg er spontaan een erectie van toen hij dat uitsprak.

Therapietje | 23-01-16 | 11:16

Vageling | 23-01-16 | 00:52

Blijkt dus alleen voor een blinde schreeuwerd als jij moeilijk te zijn. Inmenging ken ik wel ja, maar dat staat er niet. Wie zet zichzelf nu eigenlijk voor paal?

Murk Ratte | 23-01-16 | 11:21

deze man steunde ook John Kerry als presidentskandidaat, dus zijn tentakels zijn ook weer niet zo sterk dat de Nederlandse democratie in een wurggreep gehouden kan worden.

Barre_de_k | 23-01-16 | 12:02

Imperialistisch geweldoenaar koopt openlijk aandelen EU-horrorshow des massadoods.
Ieder kind weet hier al dat Sjors Soros een Dietrich Eckart is.

hallevvezool | 23-01-16 | 12:04

Het zijn ook opvallend veel Amerikanen die ons waarschuwen dat met de massale zijinstromers van islamistische persuasie ons een tweede Bosnië staat te wachten, ik bedoel maar.

hovawart | 23-01-16 | 12:58

-weggejorist-

ET007 | 23-01-16 | 13:39

Geachte geen stijl. Nu wordt het tijd om de berichten over Soros op de door jullie zo belachelijk gemaakte alternatieve sites toch maar eens na te lezen.

pfffft! | 23-01-16 | 15:43

Volgens mij zit Soros tot ver over zijn ellebogen verwikkeld in de Nazi-maffia in de Oekraine....zeg me dat het niet zo is.

mallekater | 23-01-16 | 16:13

Soros is beursspeculant, heeft met grove manipulatie o.a. Engels pond tot devaluatie geforceerd (1992) en daar 1 miljard dollar mee verdient. Goeie kans dat ie nu speculeert op waardevermeerdering an Oekrainse grivna t.o.v. de dollar vanwege miljarden EU steun bij doorgaan verdrag en daar tot zijn nek inzit. Ziet inmiddels de bui hangen door Geenpeil referendum.

louis6227 | 23-01-16 | 21:44

Mijn reactie weggejorist. Maar goed, nog meer reden om NEE te stemmen vanwege dergelijke lieden als Soros die er een zeer dubbele agenda op na houden.

Toxopeus | 23-01-16 | 23:24
Tip de Redactie