GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

WTFVIDEO: kids uit Kamerik blazen brug op

Kijk, weer een brug naar de teringtiefus dankzij te jonge malloten met te zwaar illegaal vuurwerk. Een cobra 6, wat nitraat en wasbenzine. Waar leren die brugklassers dit? Die brug is in ieder geval goed naar de mallemoer. Ach, het is geen kat, zullen we maar zeggen. Dus wat betreft dierenleed valt het nog wel mee. En papa maar weer klagen dat de gemeentebelasting wederom omhoog gaat. Ja. Raad eens waarom. Omdat politici in 1993 zich vergisten tussen 10:00 in de ochtend en 22:00 in de avond. Gelukkig vergisten ze zich na de aanpassing vanwege Enschede in 2002 wederom. Slaap lekker verder, politici. De koters blazen de bruggen intussen wel op.

Reaguursels

Zelfde verhaal in Montfoort, dag eerder, paar kilometer verderop...

Vakonov | 03-01-14 | 14:46

Dit is een brug te ver.

rara | 03-01-14 | 14:46

"Ach, het is geen kat, zullen we maar zeggen"
.
Subtiel Quid, heel subtiel. Plus veel voor u.

Graaisnaaiert | 03-01-14 | 14:46

De jeugd heeft de toekomst en bekijk het positief - ze komen we de rest van Nederland wel afsluiten van dat mislukte multicul experiment dat Amsterdam heet.

Snackbar van Allah | 03-01-14 | 14:47

Dienstplicht een slecht idee? Dacht het niet.

Woeler | 03-01-14 | 14:48

Haha wat een baz nee dit kan echt niet weet je hoeveel schade dit veroorzaakt kutkinderen schandpalen aan het internet!

Piet_K | 03-01-14 | 14:48

Wij gooiden altijd jumping jacks in het water.

Bluebook | 03-01-14 | 14:48

Een brug te ver?
200 maanden te laat zul je bedoelen.
Voor abortus, dat is.

Cuyahoga | 03-01-14 | 14:48

1. Namen noteren.
2. Wachten totdat ze een dikke auto of een huis kopen.
3. Cashen.

dlseth_ | 03-01-14 | 14:48

Ja, je moet ook niet te weinig bieden, zoals in Almere.

Geef die kinderen gewoon 250K, anders blijven we dit houden.

Itzamná | 03-01-14 | 14:49

Omsingelen en alles en iedereen aanhouden. Ook zij die niets hebben gedaan. Veen 2.0.

goedverstaander | 03-01-14 | 14:49

Tuig, doe dat maar in je eigen flat.

DrogeAppel | 03-01-14 | 14:49

Godallemachtig, wat is er in dit land toch aan de hand?


Hapklare oplossingen zijn er genoeg natuurlijk, en dan heb ik het niet over méér cameratoezicht of holle woorden van Ivo Op Stelten, maar die oplossingen mag u zelf invullen aangezien ik de Goden (Joris incluis) niet wil verzoeken.


Ga ik ondertussen de guillotine op kindernekjes afstellen.

Reinaert | 03-01-14 | 14:49

Next stop: Van Brienenoord!

Pöllön poikasia | 03-01-14 | 14:49

Wel een vuurwerkbril op, dat is dan weer correct.

gentle giant | 03-01-14 | 14:50

Ik zou zeggen: opsporen, voorgeleiden, schuld vaststellen, veroordelen en straffen.
Maar dat zal wel allemaal te moeilijk zijn in Nederland.
Dan maar de tyfus voor ze. Ongezien.

Ars Vivendi | 03-01-14 | 14:50

Laat die ouders maar over de brug komen......

Braxator | 03-01-14 | 14:50

Deze jongens zijn 65 jaar te laat geboren.
Aan zo'n talent heb je tegenwoordig niets meer.

wakkere_nederlander | 03-01-14 | 14:51

Das pech brug weg!

Cycloon | 03-01-14 | 14:52

Dat krijg je er nou van als je ze geen skatebaan geeft.

Fijnstoffer | 03-01-14 | 14:52

Over 10:00 of 22:00 starten met vuurwerk heeft lange discussies opgeleverd. Uiteindelijk is het handig dat mensen eerst bij daglicht domme dingen te doen, in de hoop dat ze er iets van leren. De meeste schade wordt nu eenmaal niet veroorzaakt met legaal vuurwerk tussen 10:00 en 22:00.


Zo simpel als uw linkje stelt is het echter niet. Als een besluit verkeerd in een Staatscourant staat, kan het gewoon gerectificeerd worden. Gebeurt vaker. Leuke is nog dat de schade zelden tot nooit civiel verhaald wordt. Men is toch wel verzekerd of het is toch maar van de gemeente.


Wel mooi om te zien dat wetteloosheid omtrent vuurwerk alle aandacht heeft. Bij de 8 miljoen misdrijven in dit land per jaar zien we maar 2% veroordelingen en nog minder celstraffen. Dit probleem met slopen voor de lol zien we het hele jaar, maar dan heeft het geen nieuwswaarde ofzo.


Waar zijn trouwens de ouders in dit verhaal?

Feynman | 03-01-14 | 14:53

Jammer dat alleen het lullige brillenpubertje op het filmpje staat,brilletje is dus de klos(hoewel aanwezig)dus hoor je erbij)blijven de echte brug-opblazers buiten beeld.Jammer.

Welles! Nietes! | 03-01-14 | 14:53

Ze hebben er gewoon niet bij nagedacht dat die houten brug wel eens helemaal af zou kunnen fikken de naïeve lutsers.
Je hoort het lachen verstommen...

wakkere_nederlander | 03-01-14 | 14:53

Lekker slim om ook meteen een van je vriendjes in beeld te brengen, die mogen zich vanavond dus allemaal melden op het bureau.

Tsjernodebiel | 03-01-14 | 14:53

Gebeurd bij ons dagelijks

uberbear | 03-01-14 | 14:54

Ivo Opstelten: Meer cameratoezicht, meer agenten op straat, meer drones. Zwaardere straffen + ouders straffen? Nee joh, dat helpt helemaal niks!

HetMannetje! | 03-01-14 | 14:54

Ook Kamerik heeft het...

duitse herder | 03-01-14 | 14:54

Ik zeg: daders opsporen en hun ouders de rekening van die brug laten betalen!
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één ouder rondloopt die zijn/ haar nageslacht een aai over de bol geeft en vervolgens de rekening betaalt.....

necrosis | 03-01-14 | 14:54

Verbod op legaal vuurwerk zal dit soort gedrag inderdaad doen inperken... not.

mental K | 03-01-14 | 14:54

Dat vuurwerkverbod komt steeds dichterbij :-(

wakkere_nederlander | 03-01-14 | 14:54

Nobeltje | 03-01-14 | 14:51 | Wacht, ik doe het even voor: maps.google.nl...

Willianus Wortelus | 03-01-14 | 14:55

Is misverstand: Kabinet heeft hekel aan kabinet met slogan 'bruggen bouwen', dus doen zij nu 'bruggen slopen' ter compensatie..

TuurlijkNiet | 03-01-14 | 14:55

Ja heel mooi allemaal maar het grootste 'film' effect komt hier toch van de wasbenzine, niet wat het 'illegaal voorwerk'. Vuurwerk dat in veel buurlanden overigens niet illegaal is. De hele wetgeving rondom vuurwerk is in landen om on heen zelfs veelal veel minder en laten ze daar nou ook nog minder las hebben van vuurwerk schade. Gek he. www.powned.tv...


Maar natuurlijk, het moet weer verboden worden. Meer verbieden, meer verbieden. Ga toch weg. Het lijkt me veel beter om vuurwerk het hele jaar door te legaliseren en als in het buitenland zwaarder vuurwerk ook zonder problemen kan worden verkocht zonder al te vele problemen dan kan dat hier vast ook wel.


Ken je de uitspraak “als de kat van huis is dansen de muizen” dat is hier wel een beetje van toepassing, op de manier dat als het dan een keer in het jaar gaat men ook helemaal los gaat. Mag het altijd dan is het ook altijd een stuk minder.


Dit soort filmpjes gebruiken om voor een verbod of strengere wetgeving te vragen is net zoals als terrorisme gebruiken om alle vrijheden maar in te perken.

DerUnterMensch | 03-01-14 | 14:56

Voor je het weet is het een traditie en steelt de Gemeente elk jaar een brug beschikbaar.

Schoorsteenveger | 03-01-14 | 14:56

Die foto van hoe Nederland eruit zou zien zonder dijken in een vorig topic geeft je toch te denken. Zou eigenlijk helegaar zo slecht nog niet zijn.

Tikkie Terug | 03-01-14 | 14:57

Wel goed opgelet bij scheikunde zo te zien.

R. Skicker | 03-01-14 | 14:57

Bij het opblazen van een brug denk ik aan wat anders dan deze vuurbal.. Los daarvan lijkt het mij verstandig dat deze kindertjes de komende 10 jaar geen zakgeld meer krijgen..

bedwetertje | 03-01-14 | 14:57

Smerige rotjong zijn het.
NL is vergeten hoe het zijn kinderen moet opvoeden.

Conan de Rabarber | 03-01-14 | 14:58

Geef eens een linkje naar joetoep, die zijn zo opgespoord.

DrogeAppel | 03-01-14 | 14:58

En dan maakt de politiek zich druk over die jihad-strijders die richting Syrië gaan. Ik weet het niet, maar deze jochies zouden daar ook niet misstaan...

Z. Uurpruim | 03-01-14 | 14:59

En dat je dan de komende weken iedere dag 10km moet om fietsen naar de bakker, thanks!

Carib | 03-01-14 | 14:59

Ouders moeten gewoon risico-aansprakelijkheid hebben voor hun kinderen. Mogelijk helpt dat iets bij het opvoeden.

Itzamná | 03-01-14 | 15:00

Zonde van de benzine, had ik zo mee naar Oostenrijk kunnen rijden en Herman Maier meppen. (Valt in categorie "ontsporing 3.0")

ikdenkwat | 03-01-14 | 15:00

goed die Harry Potter op o.a. 0.30 moet toch zijn te traceren
maar goed minderjarig dus flinke waarschuwing en volgend jaar de Brienennoordbrug in de fik

holy infidel | 03-01-14 | 15:01

ik krijg de indruk dat Quid denkt dat als het vuurwerk verboden is tussen 10 en 22 dat het vandalisme dan automatisch ook verdwenen is, dan heb je behoorlijk wat gedroomd of gesnoven

metoo1 | 03-01-14 | 15:01

Eenvoudig: laat de ouders van deze monstertjes de schade vergoeden. Met dit filmpje erbij zijn ze eenvoudig op te sporen.

Lobo | 03-01-14 | 15:02

Ach, Kamerik mag branden. Daar komt echt niets van enige waarde vandaan.

sinjeur | 03-01-14 | 15:02

Feynman | 03-01-14 | 14:53
2 vragen aan u.
1: Dat de meeste schade met legaal vuurwerk tussen 10 en 22 uur wordt veroorzaakt kom ik vaker tegen. Maar wat is de bron daarvan? Het lijkt mij erg sterk namelijk. Ik geloof best dat er met legaal vuurwerk een hoop ongelukken gebeuren, maar de meeste schade? Dat geloof ik niet zo om eerlijk te zijn.

2: Waar de ouders in dit verhaal zijn? U verwacht dat pubers nog aan moeders borst liggen? Zo moeilijk is het niet om onder de aandacht van de ouders te ontsnappen.

Absoluut niet waar | 03-01-14 | 15:02

Ik maak me dus bozer om het artikel (en de schrijver ervan) dat vraagt de vrijheid nog maar wat meer in te perken dan de rot jongeren. Die moeten ook gewoon aangepakt worden en dat is dan ook wat het artikel zou moeten zeggen in plaats van nog maar weer eens een bedel voor minder vrijheid.

DerUnterMensch | 03-01-14 | 15:03

Hoort erbij.

Mark Smith | 03-01-14 | 15:03

Dweilen met de kraan open. Je kan in dit land vrijwel ongestrafd de meest brute geweldsplegingen doen en ermee wegkomen. Van sissend meisjes van 14 tot hoer uitschelden tot in vinexwijken iemand anoniem omleggen. Aanhoudingen zijn eerder geluk dan wijsheid en leiden bovenal vooral tot frustratie van Oom Agent die alles volgens het boekje moet doen omdat tie anders door linkse Gutmensch advocaten gepasseerd de deur naar buiten alweer moeten openzetten voor de Noord-Afrikaanse kansenparel of roomblanke puberale provincietokkie.

de Voorzittert | 03-01-14 | 15:05

Als je dit als puber kan dan is er zeker iets voor te zeggen om opnieuw 18 maanden dienstplicht in te stellen vanaf 16 jaar.
Middelbare scholen verziekende mentaliteit corrigeren met dienstplicht voor ze aan een nieuwe dure opleiding verder mogen.Maar natuurlijk ook de schade op de ouders verhalen in de vorm van alle vervolg schoolkosten incl OV zelf betalen.Jeugd die zich wel gedraagt vrijstellen van schoolkosten voor de opbouw van een goede toekomst is misschien wel de juiste aanmoediging voor ouders om hun kroost met normen en waarden op te voeden.

Welles! Nietes! | 03-01-14 | 15:05

Zou trouwens als cameraman me eens laten checken op vervroegde Parkinson. Trilpuber.

de Voorzittert | 03-01-14 | 15:06

Alleen maar duur sierwerk verkopen en dat alleen op de 31e. Wat is daar nou moeilijk aan? Dat de overheid zo miljoenen aan btw misloopt?

milky bar | 03-01-14 | 15:07

"Wojooooooow!", aldus de ghettojeugd van Kamerik.
We're lost.

Morris Stockwood | 03-01-14 | 15:07

Die Balkenende-lookalike net zo lang naar een foto van Jan Jaap vd Wal laten kijken dat hij opbiecht wie de bruggenblazers zijn. Mocht Jan Jaap te soft zijn, stapje erger naar Freek de Jonge.

patat - generatie | 03-01-14 | 15:07

Is er ook nog een link met foto's van de schade?

buran_nl | 03-01-14 | 15:08

Als de oorlog eenmaal uitbreekt zijn we blij met deze voortvarende jongeren.

An die ARBEIT | 03-01-14 | 15:08

Weer zo'n gereformeerd kudtdorp.(Van de week zagen we al Veen en Barneveld langskomen).
Dit zijn de vruchten van het religieus onderdrukken van je kinderen. (Of het nou gristenen of moslims zijn.)

Err | 03-01-14 | 15:08

Beste straf is die brug gewoon zo laten, dan kan de hele buurt die kids erop aankijken en dan leert men ook eens dat niet alle shit van een paar mensen door de rest wordt opgelost. Dan volgt er vanzelf publieke afkeuring...

bijdehans | 03-01-14 | 15:08

@Conan de Rabarber | 03-01-14 | 14:58
Probleem is, dat de 'corrigerende tik' tegenwoordig ook al niet meer mag.
En het resultaat hebben we een paar dagen geleden kunnen lezen toen een 14-jarige (!) zijn hand voorgoed kwijt is omdat hij liep te spelen met een Cobra-6.
Een stuk 'vuurwerk' wat wordt vergeleken met een handgranaat.
Mijn vader heeft mij in een ver verleden gezegd dat hij mijn benen zou breken als ik ging stelen.....
Dat noemde men opvoeding.
Als je dat nu zou zeggen tegen je kind, krijg je het stempel 'kindermishandelaar'.....

necrosis | 03-01-14 | 15:08

@bijdehans | 03-01-14 | 15:08
"Zo"? Je bedoelt in de fik? Weet je wat dat kost aan brandstof per week?

An die ARBEIT | 03-01-14 | 15:09

Absoluut niet waar | 03-01-14 | 15:02 | + 0 -
1) U leest over het woordje NIET heen in mijn tegel. "De meeste schade wordt nu eenmaal NIET veroorzaakt met legaal vuurwerk tussen 10:00 en 22:00."


2) Ik mis normen en waarden, die krijg je van je ouders en misschien van school. Ik mis ook een veiligheidsbesef bij deze jongeren. Tegen de jongen die de lont aansteekt moet geschreeuwd worden dat hij te dicht bij blijft staan. Daarnaast hoor ik een veel kinderstemmen, niet 1 of 2. Dit zijn bijna alle kinderen uit het bijbehorende dorp. Allemaal losgelaten?


Prima dat je niet altijd bij je puber kan zijn, maar dat bedoel ik niet. Waar is de opvoeding?

Feynman | 03-01-14 | 15:10

Duidelijk tekort aan hersencellen!

Je bent al dom wanneer je zoiets doet, maar wanneer het dan ook nog in je opkomt om dit te uploaden, dan ben je reddeloos verloren.

BBVenlo | 03-01-14 | 15:11

Nieuwe brug laten plaatsen, en het geld op de koters verhalen. Niet bij pap of mam, maar bij hun stelletje achterlijke randdebielen.

Prietpraat&Co | 03-01-14 | 15:11

Voor wie (nog) niet bekend is met het fenomeen Cobra 6: hier een ludieke uitleg:
www.youtube.com...

wakkere_nederlander | 03-01-14 | 15:12

Die kleine schele is de lul...

brutus68 | 03-01-14 | 15:14

Tja dit mag niet hè.
Maar aan de andere (zonder het proberen goed te praten) ...zo te zien (google streetview) is het bruggetje ook wel hoognodig aan vernieuwing toe, dus die kosten zaten er toch al aan te komen.

en btw; voordat de vuurwerk zeikerds weer gaan beginnen, een vuurwerkverbod helpt hier echt niet tegen: een zware illegale knaller met een berg benzine.

RugOp81 | 03-01-14 | 15:14

Ik vind het wel mooi. Jonge mensen doen nu eenmaal domme dingen. Strafje geven, ouders kosten laten betalen en het komt allemaal wel weer goed. Denk dat de meeste reaguurders ook wel eens iets gedaan hebben waarbij ze achteraf denken, "had ik dat maar niet gedaan." Zijn we wijzer van geworden.

de vleesgigant | 03-01-14 | 15:14

Damn.. pubertjes. Zijn nog maar net uit de pampers. En doodleuk blijven filmen he. Aanpakken die koters!

Maarissie | 03-01-14 | 15:15

Ja, het is fout, crimineel, gevaarlijk en wat al niet meer maar ik kon een brede grijns toch niet onderdrukken. Met dit soort jochies waren de de Duitsers de rivieren nooit over gekomen :-)

JackoN | 03-01-14 | 15:15

Positief om te zien dat de jeugd weer interesse heeft in Scheikunde. Beetje tegenwicht bieden aan al die Alfa's die momenteel afstuderen. Nederland kennisland.

Borrelende Boris | 03-01-14 | 15:15

Er staat Kampen in de URL.

pinda | 03-01-14 | 15:16

Prima dit, bruggen-opblaas skills zullen ze rond hun 25e - 30e nog hard nodig hebben tijdens de guerilla-oorlog tegen het eu-bewind.

CynicalBastard | 03-01-14 | 15:16

Ik ben blij dat mijn ouders niet zulke kutkinderen op de wereld hebben gezet.

Wc-kip | 03-01-14 | 15:16

DerUnterMensch | 03-01-14 | 14:56 |

Vrijheden waar een bepaald deel van de bevolking dus duidelijk niet mee om kan gaan. Dan maar repressief.

Springbank | 03-01-14 | 15:16

ikdenkwat | 03-01-14 | 15:00 |
Het wàs benzine, dus je hebt er nu niks meer aan.

Ars Vivendi | 03-01-14 | 15:16

@Prietpraat&Co | 03-01-14 | 15:11
Juist niet!
Leg de verantwoordelijkheid bij de ouders (als het gaat om minderjarigen).
Dan hebben de ouders de keuze om te dokken voor de schade, of hun kinderen eens flink de les te lezen.
Nog even los van het feit dat mensen die kinderen verwekken, ook een soort van 'bewijs' van goed ouderschap moeten kunnen overleggen.
Er is een hoop verboden in dit land, maar elke randdebiel mag zwanger raken/ iemand zwanger maken.

necrosis | 03-01-14 | 15:18

@Feynman 15:10
Blablabla. Wordt je zelf nou nooit eens moe van dat eeuwige geleuter? Gewoon jeugd die een brug in lichterlaaie zetten, big deal.

Ashtrey | 03-01-14 | 15:18

In ons kleine kutdorpje was standaard alles stuk. Telefooncel, glasbakken in de sloot, flessen met strijkers laten knallen en ja ook de auto van de sloop vol met banden en fikken maar. Niet echt normaal te noemen. Mooiste was het moment dat ik als meeloper een molentof had gemaakt en deze door de grote jongens werd afgepakt en tegen basketbal bord werd gesmeten. Voor we het wisten lag de helft van ons tuig op de grond. ME lag in de bosjes te wachten. Terecht blij dat ik zelf niet gegooid had mijn vader had me ernstig aangepakt vermoed ik.

Veel Vaak | 03-01-14 | 15:20

Sja het is natuurlijk gemeengoed qua mogelijk nodige reparatiekosten. Maar ik moest glimlachen. Is vooral benzine wat je ziet, lijkt me. De brug is nog redelijk intact zo te zien.

Shareholder II | 03-01-14 | 15:20

-weggejorist-

Meneer-reetkever | 03-01-14 | 15:20

Zo..het lijkt me dat deze dadertjes gemakkelijk kunnen worden opgepakt en dat ze moeten dokken voor die brug.

Uncle Melon | 03-01-14 | 15:20

Right...als die brug helemaal naar de filistijnen is zal het herstel gemakkelijk tienduizenden euro's kosten. Zoals hier al eerder aangegeven moet het niet zo moeilijk zijn de daders op te sporen en ze (ouders) aansprakelijk te stellen. De hardste manier om iemand te raken is direct in zijn portemonnee.
Jeezz..een brug opblazen, what's next...

LeBron | 03-01-14 | 15:21


Zijn er eensch een paar fikschen Hollandsche Knaapen die dit, ons land trachten te beschermen teegen den oprukkenden Woeste Horden uit het Oosten, is het wederom niet goed.


Volgenden maal den Waterlinie openen, kaerels!

Kapitein Sjaak Mus | 03-01-14 | 15:21

BSN nummer opslaan van die sukkels.
nooit meer recht op toeslagen,stufi,bijstand enz enz.

swassannuf | 03-01-14 | 15:21

Ashtrey | 03-01-14 | 15:18 | + 0 -
Vandaag een brug, morgen jouw auto. Beide brandstichting. We hebben hier al genoeg criminelen.

Feynman | 03-01-14 | 15:22

Tot zover het bruggen slaan.

Binnenbaan | 03-01-14 | 15:22

Ashtrey | 03-01-14 | 15:18 | + 0 -
Ik vind dat feynman meestal goede punten aandraagt. Als hij zijn tegels zou opsplitsen in 28 tegels heeft kaas serieuze concurrentie.

Veel Vaak | 03-01-14 | 15:23

Dit soort malloten de schade tot de laatste cent laten terugbetalen? Kale kip? Dan zijn er altijd nog organen, die brengen ook nog wel wat op.

Borakh | 03-01-14 | 15:23

@Feynman 15:22
That's life - face it.

Ashtrey | 03-01-14 | 15:24

@Ashtrey | 03-01-14 | 15:18
Ik begrijp dat jij gaat betalen voor de schade aan de brug?
Ik was het namelijk niet van plan!

necrosis | 03-01-14 | 15:24

@necrosis | 03-01-14 | 15:18
Grootste probleem is dat die ouders hun kids meteen in bescherming nemen en vooral geen tegenspraak op hun opvoedingsmethoden dulden. Vroeger, als mijn leraar mijn pa belde omdat ik uit de klas was gestuurd, dan kreeg ik thuis nog een keertje dubbel straf. Tegenwoordig gaan ze naar de school om te klagen dat zoonlief geen les heeft gekregen.
Bovendien zou je dit niet nodig moeten hebben. Een ongemeende uitbrander.. daar prikken kinderen zo doorheen. Pa financieel de lul laten zijn helpt ook niet. Heeft gewoon te maken met de opvoeding van de kinderen, maar toch ook van pa en ma zelf.

ZI | 03-01-14 | 15:25

Veel Vaak | 03-01-14 | 15:20 | + 1 -
Molenwieken,molentoffen.....

swassannuf | 03-01-14 | 15:25

De lul die mij min heeft gegeven weet niet wat zo'n lullig bruggetje kost.

Meneer-reetkever | 03-01-14 | 15:25

Gelukkig heeft iedereen tegenwoordig een "Personal Tracking Device", ook wel smartfoon genoemd, op zak. Even bij de KPN en Vodafone de gegevens opvragen en de rekening naar de ouders sturen.

pendajo | 03-01-14 | 15:26

Feynman | 03-01-14 | 15:10
1) My bad.

2) Ik vind dat er wel makkelijk naar opvoeding door de ouders wordt gewezen. Als ik naar mijn puberjaren kijk, heb ik ook dingen uitgespookt waar ik nu totaal niet achter sta. Dat heeft echter niets met mijn opvoeding te maken, maar dat ik op bepaalde momenten op de verkeerde plek aanwezig was en (zoals elke puber) gevoelig was voor groepsdruk.

Het heeft in mijn ogen te maken met een gebrek aan consequenties. De begrippen `kattenkwaad` en als puber kutgeintjes uithalen worden steeds meer opgerekt, totdat je, zoals nu, de grens tussen baldadigheid en criminaliteit overschrijdt. Dit is een proces van decennia geweest waarin baldadigheid amper consequenties heeft gehad.

We leven in een samenleving waarin alles beter, duurder, harder en extremer moet. Overal moet maar begrip voor zijn. Het wordt tijd dat de teugels weer wat worden aangehaald. Dit is niet alleen een zaak voor de ouders, want ik geloof best dat de ouders van deze kinderen ze een goed pak rammel zouden geven als ze dit hadden geweten. Het is ook een zaak voor de samenleving als geheel (elkaar corrigeren) en de overheid die eens daadkrachtig zou moeten zijn.

Absoluut niet waar | 03-01-14 | 15:28

Volgende keer al die jochies op die brug vast binden en hetzelfde doen.

Kededian | 03-01-14 | 15:29

@necrosis 15:24
Bij gebrek aan écht belangrijke zaken maak jij je druk om futiliteiten. Aansteller. Ghe.

Ashtrey | 03-01-14 | 15:29

"En kindertjes, nog wat leuks gedaan in de kerstvakantie?", "Mwoah, een brug opgeblazen, meer niet".

Borrelende Boris | 03-01-14 | 15:29

Die kids waren duidelijk verrast door het effect van hun zelfgemaakte bom. Op die leeftijd zijn de hersenen nog niet volledig ontwikkeld en worden acties niet goed doorgedacht. Vandaar ook dat dit soort jochies vaak hun vingers verliezen aan illegaal vuurwerk. Ik vraag mij af in hoeverre de brug uiteindelijk schade heeft opgelopen, het vuur was aan het einde van het filmpje zo goed als uit.
Je moet deze kids natuurlijk niet met zulk vuurwerk laten spelen, de ouders zullen hiervoor gewoon een hele vette boete ontvangen omdat de kinderen nog niet toerekeningsvatbaar zijn. En terecht dat zij moeten dokken...

Ron_Paul | 03-01-14 | 15:30

Meneer-reetkever | 03-01-14 | 15:20 | + -2 -
Ga es deaud.

Mark Smith | 03-01-14 | 15:31

Vuurwerk moet je gewoon aan professionals over laten.
www.youtube.com...

wakkere_nederlander | 03-01-14 | 15:34

Als ik de magniet'ers en kattekwaadhaters zo lees dan denk ik, Groen Links zou een b:log moeten beginnen. Danwel, Sargasso moet de breedte in.

Shareholder II | 03-01-14 | 15:35

-weggejorist-

KoninginWildemina | 03-01-14 | 15:36

En de galtyfus voor lieden als Kededian | 03-01-14 | 15:29.
Kameriker kids en hun kattenkwaad zijn niéts vergeleken bij de zieke geesten die hier op GS losgaan..

Shareholder II | 03-01-14 | 15:40

@Pöllön poikasia | 03-01-14 | 14:49
Goed plan, dan blijft dat tuig van ZUID tenminste aan hun kant van de maasoever.

Terpetijnzeikert | 03-01-14 | 15:41

DerUnterMensch | 03-01-14 | 14:56 | + 12 -
Ik denk dat je gelijk hebt. Nederland lijkt wat dat betreft een beetje op de film 'the Purge' waar iedereen éénmaal per jaar helemaal losgaat.
De overheid is extreem betuttelend en bemoeit zich elke dag met ieder aspect van ons leven. Rijd je een keer 5km te hard krijg je gelijk een vette prent toegestuurd. Daarnaast is de Nederlandse cultuur ook repressief, vooral onder elkaar zijn we continu bezig elkaar in het gareel te houden, alles moet altijd samen. De Amerikanen hier zijn veel vrijer om zichzelf te zijn. Als ik mijn Nederlandse mede-expats ontmoet is het gelijk weer elkaar be- en veroordelen. Ik denk dat daarom Oud en Nieuw in Nederland extra heftig is. Het is een vorm van protest, je vinger opsteken naar de overheid idee.

Ron_Paul | 03-01-14 | 15:41

Ik vind het zielig voor die oude weerloze brug!
Altijd hetzelfde, bij jonge bruggen durven ze niet!

pim achtertuin | 03-01-14 | 15:43

En maandag naar school zestien kilometer omfietsen. Sukkeltjes.

meneer der meneren | 03-01-14 | 15:45

Ik vind dit toch best vet:P

Wezzal | 03-01-14 | 15:45

Mooi zo'n video; een duidelijk bewijs dat de jeugd van tegenwoordig eigen initiatief heeft en vindingrijk is. En zo'n brug ach, die explosie is de schade waard zolang bankiers en politici letterlijk 2304928304928x meer geld laten verdwijnen zonder ook maar 1 pleziertje voor de burger die het ophoest.

hobbit | 03-01-14 | 15:45

@Springbank | 03-01-14 | 15:16 |
Zie je zelf wel wat je zegt? Drink het tot je door wat je zelf zegt? Alle elementen om het te begrijpen zitten er namelijk in maar je conclusie laat zien dat je het toch niet begrijpt.


Vrijheden waar EEN BEPAALD DEEL VAN DE BEVOLKING dus duidelijk niet mee om kan gaan. Dan pak je dus dat bepaalde deel aan. Dan pak je niet iedereen zijn vrijheden aan.


Het zou me mooi zijn als we dat met alles zo zouden doen.. en helaas doen we het al met te veel op jou manier. Een deel kan ergens niet mee om gaan dus moet het voor iedereen maar verboden worden. Beetje het zelfde als bijvoorbeeld een bepaald gedeelte van de gelovige niet met kritiek op hun geloof om kan gaan, dat het dan maar voor iedereen verboden moet worden.


Denk eens na, is er werkelijk niets in jou leven wat jij doet en waar andere misschien niet zo goed om kunnen gaan? Dat moet dan ook maar verboden worden. Lekkere wereld krijg je dan.

DerUnterMensch | 03-01-14 | 15:51

pim achtertuin | 03-01-14 | 15:43
En wat dacht je van de tint van de brug.. een racistische aanslag?

Shareholder II | 03-01-14 | 15:51

Mocht van Boven Dorens junior hier mee thuis komen dan kan ik je verzekeren dat we maandag allebei vrij zijn. Hij omdat hij op de eerste hulp zit en ik omdat ik op het politieburo zit...

Air van Boven Dorens | 03-01-14 | 15:53

We moeten meer bruggen opblazen ipv bruggen bouwen...

BarneyBoner | 03-01-14 | 15:54

Zal ik eens vertellen wat er in Nederland aan de hand is? Naast het slecht opvoeden van kinderen wat betreft normen en waarden en de corrigerende tik die daar gewoon bij hoort, wordt er zo verschrikkelijk veel gereguleerd en betutteld in dit land, dat mensen zich helemaal laten gaan zodra de teugels enigszins losgelaten worden. Daarnaast is het legale vuurwerk ook een stuk zwaarder geworden. Vroeger zat je als jongetje een jaar af te tellen tot je los kon gaan de 31e met astronauten, tolletjes, ladycrackers en babypijltjes. Nu zijn die ingeruild voor 500 grams potten, zink pijlen en mortiertjes.

beetjemoe | 03-01-14 | 15:55

pendajo | 03-01-14 | 15:26
Prima basis om iemand te veroordelen inderdaad.

Absoluut niet waar | 03-01-14 | 15:55

@Absoluut niet waar | 03-01-14 |

Ik geloof dat we er met dit zinnetje al zijn:
"Overal moet maar begrip voor zijn."
Voor tenminste een ton aan schade is baldadigheid of kattekwaad. My ass.

roze_bril | 03-01-14 | 15:56

@Ashtrey | 03-01-14 | 15:29
Ik neem aan dat jij even de poeplap trekt voor reparatie/ vervanging van de brug.
En verder mag je me even vertellen wat er belangrijker is, je hebt 3 minuten....

necrosis | 03-01-14 | 15:56

@necrosis | 03-01-14 | 15:08
Klopt. Al die opvoedkundige experts zien het verschil tussen een verdiend pak voor de billen en regelrechte mishandeling ook niet meer. Daar moet bijgezegd worden dat sommige ouders dat verschil ook niet kennen. Helaas. De AMK's hebben schrikbarend druk vanwege lamlendige ouders die hun kleine kind afranselen omdat het te vaak jengelt of om snoep zeurt.
Da's de andere kant.

Conan de Rabarber | 03-01-14 | 15:58

Absoluut niet waar | 03-01-14 | 15:28 | + 0 -
2) Daarom wees ik in mijn eerste tegel eerst op de 2% pakkans problematiek en daarna pas naar ouders.


Om het compleet te maken zouden scholen eerst het vak veiligheid moeten geven en daarna pas techniek, natuurkunde en scheikunde. Dit jaar weer genoeg kinderen met een oog of vinger minder, gaat helemaal nergens meer over. www.omroepgelderland.nl...


Iedereen heeft zijn rol en zou die serieus moeten nemen. Maar tja het is makkelijker als de ouders naar de scholen wijzen, scholen naar de overheid en de overheid naar de ouders. Of zoiets. Ouders, overheid en scholen falen. Misschien moeten we het probleem gewoon van iedere hoek aan gaan pakken. Kijken we bij succes wel welke invalshoek het meeste nut had.


Misschien moeten we als volwassenen eens ophouden met ruzie maken wiens probleem het is en eens met de jeugd in gesprek gaan.

Feynman | 03-01-14 | 15:59

Ben ook geen voorstander van het gesloop maar eerlijk is eerlijk. Het was een erg fijne explosie

WatZalIkErvanZeggen | 03-01-14 | 15:59

roze_bril | 03-01-14 | 15:56
Daarom zeg ik ook dat ik vind dat in dit geval de grens van criminaliteit is overschreden.

Absoluut niet waar | 03-01-14 | 15:59

Allāhu akbar?

Joffri | 03-01-14 | 16:02

Air van Boven Dorens | 03-01-14 | 15:53
Je zegt niets over mogelijke tekortkomingen van je zoon, maar wel over die van jezelf en waarschijnlijk je ouders. Laat me raden, je kent onvrijwillig de bijbel uit je hoofd?

Shareholder II | 03-01-14 | 16:02

Zinloos, zinloos, zinloos al deze oproepen aan POLITIEK DEN HAAG want die zijn nog zeker ruim 1 1/2 week op vakantie.
En als het straks 1/2 januari is dan is iedereen die vuurwerk overlast rond oud en nieuw en die 75 miljoen Euri die de lucht in zijn gegaan en die 25 miljoen Euri extra medische kosten al lang weer vergeten.
Hoogstens zegt Ollie B Bommel, de minister van Justitie: we gaan het onderzoeken!
En tijdens de komende jaarwisseling: 2014 - 2015 wordt het, zoals gebruikelijk, weer een teringzooi in Nederland! Want het is namelijk een traditie,
kuch, kuch,kuch!

kippevlees | 03-01-14 | 16:03

@Absoluut niet waar | 03-01-14 | 15:59 |

Dat vind ik dus ook. Maar ik heb ook geen begrip voor het opblazen van een prullebak of het weghalen van een putdeksel waar iemand in kan vallen. Sorry, ik heb er geen begrip meer voor. Het leuke is er een beetje af.

roze_bril | 03-01-14 | 16:05

kippevlees | 03-01-14 | 16:03 | + 0 -
Wel je sigaar uit je hoofd halen als je een stukje schrijft.

meneer der meneren | 03-01-14 | 16:07

Tja , DaN Maar De Kerstvakantie afschaffen ;

ze vervelen zich harstikke deaud ;

op sgool doen ze noch wad nuttichs......

rootje011 | 03-01-14 | 16:08

Wij hadden vroeger niet zo'n brug.
*jaloers kijken doet*

Bugsy Malone | 03-01-14 | 16:10

filmpje stilzetten bij 0.40 y je hebt een duidelijk beeld van brillemans, een van de daders. Oppakken, opsluiten en sleutel weggooien.

ikkebenhet | 03-01-14 | 16:10

Verbieden, verbieden en nog eens verbieden. Het is nu echt eens tijd om illegaal vuurwerk en bruggen opblazen met wasbenzine te verbieden. Iets verbieden lost alles op.

O wacht.

Hunter S. Thompson | 03-01-14 | 16:11

pendajo | 03-01-14 | 15:26
Prima dat je dat vindt en stelt. Want die kant gaat de maatschappij inderdaad op. Je stelt (bijna) terecht dat iédereen een mobiel heeft en dus ende als zodanig tot op de centimeter in ruimte-tijd kan worden gevolgd.
Vind je nu hetzelfde van hooligans, gewelddadige betogingen, zwartwerkers, mensen die door rood rijden/lopen/fietsen etc etc ? Zo niet dan heb je geen enkel punt. Zo toch, dan ben je een keurige fascistoïde slaaf en was #defember niet aan jou besteed. Ain't that a bitch ;-)

Shareholder II | 03-01-14 | 16:12

Jochie met bril even opsporen, en net zo lang waterboarden totdat hij de namen van z'n vriendjes opgeeft.

ongelovigehond | 03-01-14 | 16:13

beetjemoe | 03-01-14 | 15:55 | + 0 -
U weet niet veel van vuurwerk he, allemaal dat onderbuik gevoel. Astronauten, tolletjes en babypijltjes worden ieder jaar zwakker want het moet goedkoper. Zinkpijlen zoals in belgie zijn nog steeds illegaal. Ja ze plakken nu het woord zink lukraak op een pijl. Die pijl heeft nog steeds max 40gram zwart kruit. Dat is al jaren zo. Een mortier is een buis om een shell uit te schieten. Shells zijn illegaal en met een mortier an sich kan je niets.
Fijne middag verder.

Hunter S. Thompson | 03-01-14 | 16:17

Gelukkig deed geen van bovenstaande reaguurders vroeger gekke dingen rondom de jaarwisseling, allemaal het (die) netste jongetje/meisje van de klas, niet drinken of roken op tijd naar bed en handjes boven de dekens.
Kap es gauw met dat correct lullen iedereen heeft toch wel iets gedaan waar hij/zij achteraf niet trots op is.
Ik wel tenminste.

Robbie van Zon | 03-01-14 | 16:19

Robbie van Zon | 03-01-14 | 16:19: ik ken uit mijn jeugd eigenlijk niemand die een brug heeft vernield of auto's in de brand gestoken. Maar misschien woonde ik in de verkeerde buurt, dat zou kunnen.

ongelovigehond | 03-01-14 | 16:23

Robbie van Zon | 03-01-14 | 16:19
Natuurlijk, ik kan daar over meepraten.

Maar waar het om gaat is dat je als puber altijd grenzen opzoekt. Als je met het eerste de beste geintje wordt gepakt, dan zul je het meestal wel laten om de overtreffende trap uit te gaan halen.

Die grenzen worden niet gesteld omdat er amper wat aan gedaan wordt. Maar laten we eerlijk zijn, dit soort `grappen` kunnen echt niet.

Absoluut niet waar | 03-01-14 | 16:25

Ach, even een kick , toch? :(((((

Lief meiske | 03-01-14 | 16:28

Indrukwekkend. Iedereen die vroeger niet met vuurwerk heeft gestunt of met brandende tennisballen heeft gevoetbald is een mietje. Deze jongens zijn gezonde jongens met verbeelding. Klasse.

DonJohnson | 03-01-14 | 16:42

Strafvermindering, zijn op internet geweest.

meneer Q | 03-01-14 | 16:45

aangezien dit ongetwijfeld met een telefoon is opgenomen is via gps te achtehalen wie hier bij aanwezig was. opsluiten en pas vrijlaten na zelf aangeven van de daders. verder via civiele recht schade op ouders verhalen en verrekenen met elke vorm van uitkering, toeslag, kinderbijslag en het verder circus van overdrachtsuitgaven voor de komende 10 jaar. uiteraard kan die hele lauwe kliek in den haag niets beters verzinnen dan meer regels, maar orde begint met handhaven en er is ruimschoots instrumentarium voorhanden om zowel de daders te straffen als de schade aan de gemeenschap verhaald te krijgen. het enige wat ontbreekt zijn fatsoenlijke politici.

minimá-armezusvan.. | 03-01-14 | 16:51

Zolang de pakkans beperkt is en de kans op straf kleiner dan kans op winnen in de staatsloterij krijg je dit steeds meer. Als je dit soort verstandelijk beperkten gewoon oppakt, desnoods obv het filmpje, en een weekje op water en brood zet, laten ze het volgend jaar misschien en zo niet, dan een maandje water en brood.
.
Dus zolang de politie niets mag, een berg commentaar krijgt als ze wel wat doen en we met d66 rechters zitten, wordt de overlast erger.

Pikkestrijder | 03-01-14 | 16:54

Deze jeugd moeten wij koesteren!
Tegen de tijd dat Brussel Nederland daadwerkelijk wil innemen hebben we deze skills hard nodig.

paost712 | 03-01-14 | 16:56

@Woeler | 03-01-14 | 14:48
Ga toch weg man, dit is gewoon fatsoenlijk opvoeden en zwaar straffen ongeacht leeftijd van het tuig dat dit doet.
De hele bevolking verplicht het leger in doen, lost niks op en ontneemt enkel vrijheid.

reinaarden | 03-01-14 | 17:01

kuch, kuch, kuch mmmmm lekker sigaartje.
Waarom is consumenten vuurwerk in de VERENIGDE STATEN en FRANKRIJK en vast wel nog meer landen verboden???
Wat is nu schadelijker voor een land?
Fietsen zonder achterlichtje?
Wildplassen?
of Geen legitimatie bij je hebben?
Alle drie zijn verboden en staan boetes op!
Maar tijdens oud en nieuw mag een minderheid van de Nederlandse bevolking de overgrote meerderheid de stuipen op het lijf jagen door lukraak van 10:00 uur in de morgen tot 02:00 uur de volgende dag met vuurwerk te gooien. Resultaat is o.a. talloze vernielingen en schades aan zowel roerende als onroerende goederen. En al het medische menselijke leed niet te vergeten. Dat mag allemaal wel in Nederland! Want het is een traditie? kuch, kuch, kuch. Dit land is ziek en dit land moet hoognodig genezen worden!!!

kippevlees | 03-01-14 | 17:03

Hier in Colombia stoppen ze gewoon hun vader of moeder in de gevangenis als de kinderen zich niet gedragen. En heb je die niet meer, dan verdwijn je in een inrichting. Zo hoort het toch gewoon?

Arnold1 | 03-01-14 | 17:07

Heeft de kerktoren in Kamerik 'n soa? Hippolytus..

Boris die Sauertopf | 03-01-14 | 17:14

Men heeft dit jarenlang goed gevonden, er wordt te veel gedoogd, het effect is dus nu dat er terrorisme wordt bedreven. Gelukkig is deze idioot behoorlijk goed herkenbaar dus dat wordt dokken ouders. Maar ja dan had je je kinderen maar beter moeten opvoeden

wim de goede | 03-01-14 | 17:21

Kunnen de vaders van die koters een beetje klussen? Heb je zo een nieuwe brug. Gezellig pilsje erbij. En de dadertjes mogen gedwee het gereedschap aangeven terwijl ze naar de grond kijken en de muil houden.

Piet van het Padje | 03-01-14 | 17:43

Nog een vuurwerk slachtoffer. 14 jarige jongen in kritieke toestand nadat hij geraakt werd door een parkeerautomaat die 40 meter verder door een stel jongeren werd opgeblazen.

Laten we hopen dat het weer goed komt met hem.

www.telegraaf.nl...

Outsider-Inside | 03-01-14 | 17:52

@kippevlees | 03-01-14 | 17:03
wat een hellend vlak, omdat een paar malloten zich misdragen dient het maar meteen niet te mogen? als we jouw denktrend volgen moeten we de auto ook maar verbieden, genoeg malloten met een auto, en veroorzaken ook nog allemaal slachtoffers, en tja dan kan je het maar beter afschaffen! ....

oh nee he | 03-01-14 | 17:54

Laten we deze jongens in ieder geval NIET betuttelen. Want dat is pas echt erg, betuttelen.

Bigi Bana Boy | 03-01-14 | 18:09

Yes eindelijk een leuke ieuwe trend!

vingerverver | 03-01-14 | 18:30

Er is er eentje herkenbaar in beeld. Stuur de politie langs bij hem en hij schijt spontaan in zijn broek van angst en hij geeft de daders aan om zelf niet voor de schade te hoeven opdraaien.

Osdorpertje | 03-01-14 | 18:31

Dit soort kattekwaad is niet zo erg. Het probleem zit um in het feit dat de ouders geen gezag meer hebben. Ze zijn liever vriendjes met ze. Als de politie ze in dr kraag vat voor zuks gaat men doorgaans met ze op de vuist want ja..kleine Kees deed niks verkeerd natuurlijk. Als mijn vader vroeger dergelijk videomatriaal van mij zou aantreffen dan had ie mij hoogstpersoonlijk zelf in de cel gegooit..

Datzegiktoch | 03-01-14 | 18:35

Er wonen niet allemaal van dit soort figuren in Kamerik.
Die kindertjes gaan het niet makkelijk krijgen als hun namen bekend worden. Goed voor ze, hadden ze onze brug maar niet moeten opblazen!
Ik woon ook in Kamerik en moet eerlijk zeggen dat ik dit niet meegekregen heb op het moment zelf, maar dit filmpje ging als een lopend vuurtje rond. (Goh, wat een fantastische woordspeling)

mama1485 | 03-01-14 | 18:53


En maar lachen en juichen om de enorme schade die ze aangericht hebben.
Ze roepen nog net geen allaas snackbar.
De jeugd heeft de toekomst.
Nou, die zijn ze nu dus letterlijk aan het verknallen.
Stelletje kudtkinderen.

Schietmijmaarlek | 03-01-14 | 18:56

allah snackbar!

EduardNL | 03-01-14 | 19:01

kippevlees | 03-01-14 | 17:03 | + -1 -
U praat poep, in Frankrijk en in Amerika is dit niet het geval. Al zou het zo zijn. Na jaren en jaren weten we nu toch wel dat verbieden geen zin heeft? In Amerika zijn ze daar nu ook achter en gaan ze hash als een malle legaliseren.
O en als we uw stelling moeten volgen dan moeten we heel rap alcohol verbieden. met 2500 doden per jaar een veel groter probleem.

Hunter S. Thompson | 03-01-14 | 19:06

En dat alleen maar omdat ze 1 minuut kunnen lachen? Kun je nagaan. Enige manier, zoals zo vaak gezegd, ouder laten dokken!!!!!!!!!!!!!!

purkpurkson | 03-01-14 | 19:13

Hypocriete papa's van Nederland..'t word deze knaapjes met de paplepel ingegoten, zeker op t platteland. Zie Montfoort oudjaarsdag een paar km verderop

www.youtube.com...

hypogrietje | 03-01-14 | 19:34

En stel dat net op dat moment je moeder met de fiets over de brug komt?

Werkforens | 03-01-14 | 19:44

Woeler | 03-01-14 | 14:48 | + 103 -
u wilt dergelijke lieden de gelegenheid geven om echte explosieven in handen te krijgen?

swift1.6 | 03-01-14 | 19:59

necrosis | 03-01-14 | 14:54 | + 15 -
ik vrees dat u nog eens zou kunnen schrikken hoe vaak ouders bij dergelijke zaken betrokken zijn.

swift1.6 | 03-01-14 | 20:09

-weggejorist en opgerot-

Da_Vinz | 03-01-14 | 20:29

Ik moest wel lachen ...

watson357 | 03-01-14 | 21:14

Nog goed dat die ene die het aanstak er snel genoeg bij weg kon rennen. Anders was het natuurlijk een heel ander verhaal geweest. Onopgevoede kutjeugd bah.


Nu is het nog een brug waar niemand bij gewond raakt, misschien volgend jaar wel iets met veel doden. Het moet namelijk altijd groter.


Hier ziet u de beginselen van binnenlandse terrorisme, ik zeg binnenkort gedag tegen het eens zo mooie Nederland.

cestca | 03-01-14 | 21:28

hahaha..creatieve jeugd. Best wel een knap aanslagje. Ik weet nog wel wat doelwitten in Brussel en zo ;)De jeugd heeft de toekomst!

Papapanzer | 03-01-14 | 23:59

Filmpje op GS zetten maakt het alleen maar stoer.
Volgend jaar doen ze het weer, de helden.

Bazip Zeehok | 04-01-14 | 01:08

Update: de dadertjes zijn gepakt en de brug doet het nog. Ben er zojuist overheen gefietst en niks aan het handje. Likje verf erover en klaar.
Alle katten hebben het hier in ieder geval overleefd!

mama1485 | 04-01-14 | 01:25

mama1485 | 04-01-14 | 01:25 | + 0 -
toevallig een linkje naar het nieuws?

swift1.6 | 04-01-14 | 01:46

@Woeler,
Dienstplicht een slecht idee? Dacht het niet.

Precies! Dat zeg ik ook altijd. Sinds ze dat afgeschaft hebben is de jeugd helemaal afgezakt. Respectloos en grote bek tegen hun ouders omdat ze geen ontzag hebben voor een meerdere. Ik heb ook in militaire dienst gezeten en het brengt je zeker weten een groot stuk opvoeding mee. Wat spugen op de grond? Twintig keer opdrukken!

Draconian | 04-01-14 | 08:16

Stelletje hersenloze malloten, daar in Kamerik.

Overigens niks tegen Kamerik; dit stupiede gedrag zie je overal wel in Nederland.

Tijd om de mariniers in te schakelen?

ljcoster | 05-01-14 | 19:45
Tip de Redactie