GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Facebook schandpaalt de Hondendoder van Hatert

evennaardealdi.jpg Duurt drie dagen. Maar dan pakt het internet je. De maker van deze hondtas (inhoud: dode vechthond die pijnlijk aan haar einde is gekomen) is opgespoord via Facebook. De shares vliegen de pan uit voor Doby van Aalten, wiens huisadres ook al rondzingt op de sociaalmedia. De hond is herkend dankzij een onderhuidse chip en de vorige eigenaar heeft bericht gehad. Wat hij vervolgens via Facebook deelt met de wereld. Inclusief achtergrondverhaal, stamboom van de hond, familierelatie met het beest en de vraag waar koper Doby (ook een soort hondennaam trouwens) zich bevindt. Zodat hij hem ook een passende tas aan kan (laten) meten. Gevolg is dat de pliesie in Hatert vannacht preventief rondjes door de buurt ging rijden. Want in het vechthondencircuit bijten blaffende honden wl.
Update: Tashonddierenbeul aangehouden.

Reaguursels

Konden er maar meer problemen worden opgelost via internet.... dader neer knuppelen aub!

Fatwabuster | 15-05-13 | 09:17

-weggejorist-

sonueukw | 15-05-13 | 09:17

Ik voel een bijzonder project X aankomen.

Gezwel | 15-05-13 | 09:17

Politie ging rondjes rijden i.v.m. bedreigingen? Dan lijken ze daar actiever dan in Amersfoort...

Alexander de Kleine | 15-05-13 | 09:18

Volgens mij is het bovenstaande bericht niet geheel conform de huisregels van dit blog.

Petrus de Rewa | 15-05-13 | 09:20

Ik zou willen voorstellen, pleur hem in een cel met 3 uitgehongerde Dobberman's.

Botte Hork | 15-05-13 | 09:20

Griezelig. Je krijgt in dit land blijkbaar een grotere menigte op de been bij een vermoord dier dan bij een vermoord mens.

De echte Stolwijker | 15-05-13 | 09:20

-weggejorist-

LangeTijdGeleden | 15-05-13 | 09:21

Die gaan de hond in de pot vinden.

Petrus de Rewa | 15-05-13 | 09:21

Alweer van toepassing (Op FB verhaaltje): het eerste slachtoffer van debilisering is interpunctie.

Godsammekraken | 15-05-13 | 09:21

Haterts gonna hate

Forza | 15-05-13 | 09:22

Vechthondencircuit? Heeft het beest een 'wedstrijd' verloren en moest 'ie toen dood ofzo?

Weerduivel | 15-05-13 | 09:24

De vorige "eigenaar" had zijn trouwe vriend wellicht niet aan iemand met de naam Doby moeten toevertrouwen.

Eenzame Gek | 15-05-13 | 09:24

...nieuws over mishandelde dieren, vorig week ook zoiets gelezen, en de week ervoor en daarvoor.
Ik betrap mezelf erop dat ik er steeds meer gewend raak en mijn woede niet meer van die grote is zoals een aantal jaren geleden bij dergelijke berichten, k*tzooi, k*tland met k*tvolk...

lldbhnger | 15-05-13 | 09:25

@Alexander de Kleine | 15-05-13 | 09:18
Alleen deze keer waarschijnlijk om de dader te "beschermen"..

kornexz | 15-05-13 | 09:26

Zo'n chip met RFID zouden ze ook standarad moeten implanteren bij misdadigers.

TunaTown | 15-05-13 | 09:28

@Weerduivel | 15-05-13 | 09:24
Neen, de vechthonden vechten tot de dood er op volgt. Als hondenliefhebber, zou ik de mensen die honden hiervoor inzetten wel ik weet niet wat kunnen doen. Maar gelukkig ben ik slechts een internetheld en doe ik net als iedereen gewoon niets.

MarcS | 15-05-13 | 09:28

@kornexz | 15-05-13 | 09:26
zo, dat zou uniek zijn in NL. Hoop niet dat het een trend wordt ........ oh wacht .......

MarcS | 15-05-13 | 09:29

Ik snap geen hol van het verhaal. Is die Doby nu aangehouden of de vorige eigenaar?

* | 15-05-13 | 09:29

OT// Halsema gaat een commissie leiden die een gedragscode op gaat stellen voor "behoorlijk bestuur in de semipublieke sector". Het is echt cynisme ten top dat de ex-leider van de partij die bij uitstek de meest verschrikkelijke figuren (zakkenvullers, oplichters, dieven, pedofielen, oorlogsmisdadigers, boekverbieders, etc.) weet te verzamelen pretendeert anderen de les te kunnen lezen over goed bestuur.
www.telegraaf.nl...

spanarchist | 15-05-13 | 09:30

Kruisig hem!

Baathaard | 15-05-13 | 09:30

Ik ben niet zo bekend met Hyves en dat soort shit, maar ze hebben wel een handige functie ingebouwd:
doby024.hyves.nl...
Onder zijn foto staat:
'Reken af met Doby'
Dus als iedereen er even op klikt, dan komt het vanzelf goed denk ik.

Cuyahoga | 15-05-13 | 09:30

@Godsammekraken | 15-05-13 | 09:21 |
Vier minuten te laat! Verslapen? Ziek?

Lewis | 15-05-13 | 09:31

Lijkt me een hele gezellige wereld, de vechtsporthondenwereld. Diepgaande gesprekken over de evolutie van de hond met mensen van stand in een literair cafe.

mijntweecent | 15-05-13 | 09:31

De echte Stolwijker | 15-05-13 | 09:20 | + 3 -
Gasten die dit met dieren doen gaan vaak over op mensen. Zijn gewoon psychopaten en die kan je beter wegstoppen op een onbewoond eiland. En een hond is verweven in onze cultuur, dus ik snap heel goed dat er mensen op de been komen om deze gek te dwingen zichzelf aan te geven.
Vergis je niet, er zijn zat mensen die echt alles voor hun hond over hebben.
Als die eikel bij jou in de buurt woont denk ik ook niet dat je echt blij bent met zo'n buurman.

Mozeskriebels | 15-05-13 | 09:31

Erg vreemd al die reacties. Gaat om een vechthond, ergste soort. Doet met mensen en soortgenoten wat hem nu zelf is overkomen. Hoort niet zo, maar kan er niet mee zitten.

mok | 15-05-13 | 09:32

-weggejorist-

sonueukw | 15-05-13 | 09:32

Dat er in Nederland zoiets als vechthonden-'sport' mg bestaan, lijkt me al ziek genoeg. Mensen die in dat circuit zitten, houden dus ook volkstribunalen, blijkbaar. En daarom is dat schandpalen via de media gevaarlijk. Je zal maar de verkeerde aanwijzen. Kan iemand mij uitgeleggen waarom iedereen die "Charles" meteen gelooft, alleen maar omdat hij bewrt dat die chip gevonden is? Wat een ongelooflijk domme kudde-actie.

Boer in 020 | 15-05-13 | 09:32

Al kijkend door de facebook van de vorige eigenaar lijkt mij dat die meneer een member van Satudarah is.
Lijkt me persoonlijk ook niet fijn om achter je aan te krijgen?

rommelmaker | 15-05-13 | 09:32

De politie knuffelt daders. Waar zien we dat nog meer?
www.telegraaf.nl...

blinde kip | 15-05-13 | 09:33

Ik neem aan dat de politie deze dierenmishandelaar inmiddels heeft opgepakt en gaat vervolgen?
Pak hem keihard aan, schudt alle namen en informatie die hij heeft over het honden gevecht circuit uit hem en vervolg iedereen die er iets mee te maken heeft.
Dierenmishandeling moeten keihard worden aangepakt.

lisalisa | 15-05-13 | 09:33

En de andere hond hebben ze 'Bitch' genoemd. Leuk volk altijd met zulke honden.

PopperFlopper | 15-05-13 | 09:34

@spanarchist | 15-05-13 | 09:30


Het gaat dan ook niet om die gedragscode... die wordt toch aan de laars gelapt (zie Tabaksblad) .... het gaat er om dat Femke Halsema rijkelijk wordt beloond voor het opstellen van die code, die overigens gewoon door een stel ambtenaren in elkaar geflanst wordt natuurlijk, zij heeft er voor de rest geen verstand van.... dat is namelijk nooit nodig bij dergelijke baantjes

Fatwabuster | 15-05-13 | 09:35

Prima dat de (vermoedelijke) dader is gevonden, maar man man man... wat een tokkiebuurt. Daar zou ik persoonlijk niet eens in een sporttas dood willen worden gevonden.

Kapitein Stijlvol | 15-05-13 | 09:36

@mok | 15-05-13 | 09:32
Want een hond kan daar zelf iets aan doen? Volgens mij is Snoopy op een hele andere manier opgevoed dan waar zijn laatste eigenaar hem voor dacht te kunnen gebruiken.

oxigan | 15-05-13 | 09:38

Top stukje journalistiek. En meneer die geen zin zonder spelvauten kan sgrijven tiept een stukje en het is waar, want het staat op internet.

Damrakker | 15-05-13 | 09:38

@spanarchist | 15-05-13 | 09:30
Een beetje zoals Diederik Stapel advies zou geven hoe fraude aan te pakken.

blinde kip | 15-05-13 | 09:39

lisalisa | 15-05-13 | 09:33
Deze mishandeling valt voor de wet onder; vernieling.
Maximaal twee jaar brommen, of een geldboete uit de 4e catagorie (19,500) Mannen die zo'n klein pikkie hebben en daarom zijn hond inzet heeft die euro's niet... een kale kip dus, of haantje in dit geval.

Blijft over, twee jaar brommen... zie het voor je, met onze Pamper-rechtspraak?

lldbhnger | 15-05-13 | 09:39

Opsluiten en de sleutel in zee gooien, hier helpt niks meer.

fleurtje | 15-05-13 | 09:40

Barabbas vrij!

An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:40

@Petrus de Rewa | 15-05-13 | 09:20
Persoonlijke gegevens plempen mag niet. Verwijzen wel.

Niet al te moeilijk.

Godsammekraken | 15-05-13 | 09:41

@ Kapitein Stijlvol 09:36

Hoezo tokkiebuurt? Doby rijdt wel in een BMW hoor! Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 15-05-13 | 09:41

Hatert... De mooie tokkie/vogelaar wijk van Nijmegen...

ir.Bob | 15-05-13 | 09:42

Mensen dit gaat een keer verkeerd aflopen! Veel hondenliefhebbers zijn de Volkerts onder de zogenaamde 'normaalmensen' en zijn in staat mensen af te slachten als iemand aan een hondje komt.

stadsknurft | 15-05-13 | 09:42

blinde kip | 15-05-13 | 09:39
Van der Staaij die adviezen geeft over hoe vrouwen beter in het arbeidsproces kunnen integreren.
Mikelsons die adviezen geeft over veiligheid in kinderdagbedrijven.
Sharon Dijksma die adviezen geeft hoe obesiteit bij kleine kinderen aan te pakken.

spanarchist | 15-05-13 | 09:43

stadsknurft | 15-05-13 | 09:42
Ja, en?

Halven Haen | 15-05-13 | 09:44

@lldbhnger | 15-05-13 | 09:39
Ik ken die wet ja. Het is absurd dat een dier als een voorwerp wordt gezien. Die wet moet veranderen.

lisalisa | 15-05-13 | 09:44

@ Godsammekrken 09:41

Precies, en als je zo nodig met je hele hebben en houden op Facebook moet staan dan vraag je er gewoon om!

eerstneukendanpraten | 15-05-13 | 09:44

En die miljoenen kippen, varkens, koeien enz. enz. die vandaag -vaak na een heel gruwelijk "leven"- worden afgeslacht? Gewoon opeten maar, net als een Aziaat watertandt van dooie hond.

Musset | 15-05-13 | 09:45

Als je vindt dat het vreselijk is om een hond dood te maken, ben je natuurlijk wel een enorm hypocriete eikel als je het correct vindt een mens dood te maken.

An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:45

De meeste mensen met dit soort honden zijn al afkomstig uit een sociaal lagere klasse hetgeen nogmaals bevestigd wordt door Doby.

Terpetijnzeikert | 15-05-13 | 09:46

@Terpetijnzeikert | 15-05-13 | 09:46
Nou, het de boze meute die bij Dobby op de stoep staat komt nu ook niet bepaald over als de crme de la crme.

An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:47

@stadsknurft | 15-05-13 | 09:42
Onzin .....
Die zogenaamde Volkerts zijn dierenliefhebbers en zorgen ervoor dat hun hond geen overlast geeft. Als jij het dan nodig vind om zo'n hond iets aan te doen vraag je er wel een beetje om nietwaar? Als jij morgen besluit om mijn auto / fiets / tuin / hek te vernielen en ik zie het toevallig gebeuren, dan lig jij ook voor je het weet in de hoek wakker te worden.

MarcS | 15-05-13 | 09:47

Wat een tokkiegedoe.

maruyama | 15-05-13 | 09:48

De echte Stolwijker | 15-05-13 | 09:20 | +veel

Wat jij zegt.

Uril Fack | 15-05-13 | 09:48

@MarcS | 15-05-13 | 09:47
Tuurlijk, een hond doodmaken (we weten nog steeds niet waarom, misschien was het beest wel ziek) heeft vrijbrief om zelf verrot geschopt te worden?

Mensen die zo denken zijn zelf nog amper het niveau "beest" ontgroeid.

An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:49

Mooi begin van de dag, nu maar hopen dat deze lijer er niet met een paar uur schoffelen vanaf komt ...!

Arbeitslose Nutte | 15-05-13 | 09:49

Heeft = Geeft

An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:49

Mooi om te lezen dat dit opgelost is.

Voor mensen die dieren doden, is het maar een kleine stap ook een mens te doden.
Dus oppakken, cel dichtdoen en de dader in zee gooien.

Gekke-Bennie | 15-05-13 | 09:49

@spanarchist | 15-05-13 | 09:30
En Doekle Terpstra, de man die persoonlijk verantwoordelijk is voor de teloorgang van het HBO en de instroom van parasitaire managers in die sector, gaat nu een gedragscode ervoor opstellen.

TunaTown | 15-05-13 | 09:50

Bordtje... hahaha

zuurkool | 15-05-13 | 09:50

Een 'cage fight' tussen het nieuwe baasje en de oude eigenaar,
zou geheel in stijl zijn. Even kijken wie de 'bitch' gaat zijn.

Botte Hork | 15-05-13 | 09:51

Een Amerikaanse stafford is helemaal geen vechthond! Dat is de rasechte pitbull, de Amerikaanse stafford is een totaal ander ras. Ik heb er zelf eentje, al tien jaar.
En ze speelt met alle honden, mannetjes, vrouwtjes, geen probleem.
Als je een idioot baasje hebt kan je elke hond vals maken, daar zit het probleem.
Eens wat meer eisen stellen aan een eigenaar wil ook wel helpen, verplicht chippen op adres eigenaar.
Klopt het adres niet, hond meenemen.
Maar goed, mensen kunnen nog niet eens meer kinderen opvoeden, dus laat staan een hond.
Het bewijs loopt bij mij thuis, een superlief beestje wat heel graag speelt met andere honden en waar nog nooit iets mee is gebeurd.

Mozeskriebels | 15-05-13 | 09:52

An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:49 | + 0 -

Mijn hond is ziek dus ik snijd z'n poten eraf en mishandel em nog wat verder en dan doe ik 'm in een sporttas en flikker ik 'm in het water. Ja, heel logisch...

War On Errorism | 15-05-13 | 09:52

Mag ik concluderen dat we aan sociaalmedia meer hebben dan aan het speurwerk van de plisie? Of was dit slechts een uitzondering op het gehele beeld? :)

AstralVision | 15-05-13 | 09:54

@Mozeskriebels | 15-05-13 | 09:31
Wat heeft hij nu gedaan met de hond? Het lijk niet netjes begraven? De euthanasie wat onhandig uitgevoerd?

Het resultaat ziet er wat goor uit, maar dat maakt de misdaad niet erger.

frank87 | 15-05-13 | 09:56

@stadsknurft | 15-05-13 | 09:42
Ten eerste zijn mensen die dieren op zon wijze mishandelen vaak zo gestoord dat ze vaak ook geen zegening voor de maatschappij zijn. Met andere woorden ze doen in 99% van de gevallen hetzelfde bij mensen. Ten tweede ben ik zon hondenliefhebber. Maar heb helemaal niets met Volkert en geweld tegen mensen waarvan hun denkbeelden mij niet aan staan. Maar van mijn twee honden moet je inderdaad afblijven. Die gaan voor mij voor het vuur, en dat doe ik dus ook voor hun! Sukkel.

Mika6101 | 15-05-13 | 09:56

Mozeskriebels | 15-05-13 | 09:52 | + 0 -

Vechthonden bestaan niet. Asociale kutbazen die dat er van maken wel. Rasechte pitbulls stonden vroeger bekend als Nanny-dogs, niks mis mee. Maar ja, asociaaltjes hebben de rotte appels doorgefokt, omdat ze een hond als wapen willen.

War On Errorism | 15-05-13 | 09:56

@War On Errorism | 15-05-13 | 09:52
Euhm, de pootjes zitten er gewoon nog aan hoor. En die mishandeling baseer je op een in emotie getikt FB-bericht? Aha...

Doby lijkt niet bepaald goed in de slappen was te zitten. Hij gaat naar de dierenarts omdat zijn hond constant bloed kotst. Blijkt kanker te hebben, maar Doby heeft niet de centen om het beest in te laten slapen en cremeren.

Dus wat doet Doby? Met pijn in zijn hart verlost hij zelf het beestje uit zijn lijden en dumpt hem ergens waar de politie hem hopelijk nooit vindt i.v.m boetes e.d. Dobby is kapot.

Kan ook.

An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:57

TunaTown | 15-05-13 | 09:50
Benoemen en bouwen is dan ook een enorm succes geworden, dus zon man verdient zon baantje ook wel.

spanarchist | 15-05-13 | 09:57

"Slappe was". En ik zeg maar wat hoor, niks is zeker.

An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:58

Als ik die feestboek pagina zo lees hebben de eigenaren van dit soort honden allemaal een chromosoom teveel.

Bugsy Malone | 15-05-13 | 09:58

Mooi hoe mensen er toch langzaam achter komen dat de staat onze veiligheid niet meer kan garanderen en mensen het recht in eigen hand nemen. Het geweldsmonopolie wordt tegenwoordig over het algemeen enkel nog ingezet tegen onschuldige burgers.


Een goede ontwikkeling om een verandering teweeg te brengen.

Andre1972 | 15-05-13 | 09:58

@lldbhnger | 15-05-13 | 09:25
Ach iemand die zijn kinderen slaat komt al lang niet meer in de krant.

frank87 | 15-05-13 | 09:59

@Mika6101

QED!

stadsknurft | 15-05-13 | 09:59

Waarom is hij nog niet opgepakt dan? Voordat mensen eigen rechter gaan spelen.

kicktherabbit | 15-05-13 | 09:59

-weggejorist-

sonueukw | 15-05-13 | 10:00

De verdachte mag iig blij zijn dat ie gister is vastgezet, het probleem zou zomaar door de samenleving kunnen worden opgelost! niet dat ik daar nou zo'n probleem mee zou hebben, tis en blijft een klootzak. ik vind deze openbare schandpaalacties trouwens fantastisch, als de straffen niet afschrikken misschien dat dit dan iets wordt om de boefjes te laten bezinnen alvorens te beginnen.

Don Kino | 15-05-13 | 10:00

An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:57 | + 0 -

www.telegraaf.nl...

War On Errorism | 15-05-13 | 10:01

@spanarchist | 15-05-13 | 09:57
Als je maar hard genoeg schreeuwt dat je een Gutmensch bent, dan loop je gewoon vanzelf binnen in dat incestueuze cirkeltje.

TunaTown | 15-05-13 | 10:03

@stadsknurft | 15-05-13 | 09:59
Cave canem

Mika6101 | 15-05-13 | 10:04

De enige goeie vechthond is een dode vechthond. Next.

nogeentjedan | 15-05-13 | 10:04

@Lewis | 15-05-13 | 09:31
Don't worry. Zat een los contactje in de fipotron maar hij draait nu weer als een zonnetje!

Godsammekraken | 15-05-13 | 10:05

@War On Errorism | 15-05-13 | 10:01
Ja, die had ik gezien. En potje zie je, de rest zit onder het lichaam. Op de andere foto zie je dat alle pootjes naar n kant hangen.

An die ARBEIT | 15-05-13 | 10:05

@An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:47
Klopt, dat zijn dezelfde kansloze paupers. Ik zag er al zo'n hond tussen staan. Je ziet dat soort mensen nou nooit met een teckel lopen.

Terpetijnzeikert | 15-05-13 | 10:07

Benieuwd hoe de politie moet reageren op enkele duizenden ensen die even naar zijn woning komen om hem eruit te snokken en publiekelijk op te hangen.

Politie beschermd criminelen maar wil niet slachtoffers helpen door criminelen te vervolgen. Als een crimineel wordt gepakt krijgt hij een straf waar je verdrietig van wordt. Een aangifte aannemen proberen ze zelfs onderuit te komen terwijl het wettelijk verplicht is om de aangifte op te nemen. En dan criminelen proberen wijs te maken dat misdaad niet loont. Neem een volautomatisch geweer mee en de dienders rennen weg met hun staart tussen hun benen schreeuwend voor assistentie van een regio AT team.

Omdat het om een wijk gaat waar men het niet zo neemt met de rechtstaat is men niet te lam om snachts een arrestatie te plegen maar owee als het om gewone burgers gaat, laat de daders maar weken rondlopen tot we ons "onderzoek" rond hebben.

Deze gast krijgt waarschijnlijk gewoon een paar honderd uur schoffelen, als het veel media aandacht krijgt dan moet er natuurlijk een voorbeeld straf worden gegeven [absurd] en krijgt men enkele maanden celstraf.

Persoonlijk zou ik niets liever zien dat meneer een nekschot krijgt.

sickstyle | 15-05-13 | 10:07

Dat internet, he. Is toch wel een mooie uitvinding af en toe.

Nietvoordekat | 15-05-13 | 10:07

Types binnen dit soort kringen krijgen in de regel vroeg of laat de 'Brilleman' behandeling. And not a single fuck is given.
Dat is het zelfreinigende principe binnen dit milieu. Voor de de politie zijn dit meestal onoplosbare zaken. Maargoed, boeie.

Botte Hork | 15-05-13 | 10:09

Het is goed dat deze man gevonden is en hij verdient een passende straf, maar ik ben niet zo'n voorstander van massale volkstribunalen op internet.

Ronman2k | 15-05-13 | 10:09

@popperflopper 9.34... Wat is er mis met de naam Bitch? nl.m.wikipedia.org...

number668 | 15-05-13 | 10:10

@War On Errorism | 15-05-13 | 09:56
Zo'n doorgefokt beest is dan toch een vechthond?

frank87 | 15-05-13 | 10:11

sickstyle | 15-05-13 | 10:07 |
Whaha! "een paar honderd uur"?

80 uurtjes, dit is NL hoor! En dit pas een straf wanneer je dit naast je reguliere baan moet doen, maar dit kleine pikkie heeft vast geen baan...

lldbhnger | 15-05-13 | 10:11

Kan er nog genuanceerd worden? Ja ik weet, ongefundeerd, tendentieus enz.

Dat beest had wellicht een ongeneeslijke kanker. Kun je door een dierenarts laten opereren, rekt het leven een half jaartje en kost 600 euro of zo. Of je gunt je beest een dierwaardig einde. In de bio-industrie betekent dat een pen door de kop of wat Ampres, als particulier kun je dan kiezen tussen naar de dierenarts brengen (kost ook klauwen met geld) of zelf doen. Deze man besloot tot zelf doen. Verdrinkingsdood staat niet bekend als pijnlijk (al zou ik persoonlijk voor de optie naar de dierenarts brengen voor spuitje hebben gekozen). Hoe dan ook, van bewezen dierenmishandeling lees ik niets, of heeft 'ie de hond nog even lekker gemarteld voordat deze de tas in ging?

Ten slotte: het gaat hier nog steeds over een DIER. Van die dingen waar ze vlees van maken, waar behoudens vegetarirs niemand moeite mee heeft.

Kees Maf | 15-05-13 | 10:14

Doby en Bitch in Hatert en Snoopy in een tas in de sloot. Stijllozer dan dit krijg je het niet snel.

medusa324 | 15-05-13 | 10:15

@Kees Maf | 15-05-13 | 10:14
Dank, my point exactly. We weten de precieze toedracht niet, dus er is sowieso nog geen basis voor een fucking volksgerecht.

An die ARBEIT | 15-05-13 | 10:16

@Gekke-Bennie | 15-05-13 | 09:49
Oh, en mensen die koffie drinken zitten binnen een paar jaar ook aan de herone.

frank87 | 15-05-13 | 10:16

Nu maar hopen dat er een paar knokploegen rondlopen die dit soort onrecht beter afstraffen dan ons falende rechtssysteem. Een ding is zeker, Doby van Aalten staat vereeuwigd op Google. De klootzak.

Rikketiktik | 15-05-13 | 10:17

@An die ARBEIT | 15-05-13 | 09:45
Inderdaad. En een hond heeft een levensverwachting van een jaar of 10, dus ieder hondenbezitter zal toch een paar keer het aftakelen, en de dood van zo'n beest meemaken.

frank87 | 15-05-13 | 10:19

@Musset | 15-05-13 | 09:45
Volgens mij waren de ogen er al uit. De regel is dat je het beest dan niet meer opeet.

frank87 | 15-05-13 | 10:20

lisalisa | 15-05-13 | 09:33
Deze mishandeling valt voor de wet onder; vernieling.
Maximaal twee jaar brommen, of een geldboete uit de 4e catagorie (19,500) Mannen die zo'n klein pikkie hebben en daarom zijn hond inzet heeft die euro's niet... een kale kip dus, of haantje in dit geval.
Blijft over, twee jaar brommen... zie het voor je, met onze Pamper-rechtspraak?
lldbhnger | 15-05-13 | 09:39
-
1: vernieling is geen wet maar een artikel.
2: dit soort dierenleed zal overigens vallen onder artikel 36 van de gezond en welzijnswet voor dieren. Niet vernieling.

ratim | 15-05-13 | 10:22

Amerikaanse staffords zijn geen vechthonden.
Het zijn stoere, maar ontzettend lieve honden.
Als het een vechthond was had ie de balletjes van Doby wel opgepeuzeld.

who cares | 15-05-13 | 10:23

@Mika6101 | 15-05-13 | 09:56
Op het moment dat de hond dood is is het gewoon een kadaver. Die heeft er echt geen last meer van om raar verpakt op een rare plek gevonden te worden.

frank87 | 15-05-13 | 10:23

Wat een drukt om niks: 't Is maar een hond. Misschien deed ie wel vals, dan moet je 'm wel doodtrappen anders bijt ie.

JeGrootmoeder | 15-05-13 | 10:23

-weggejorist en opgerot-

sonueukw | 15-05-13 | 10:23

Zo stom en kinderachtig hoe sommige mensen hier reageren over staffords en pitbulls!
Zijn juist hele lieve honden het ligt aan de eigenaar!
En deze hond wie nu is gevonden bewijst dat wel dacht ik zo!
Als die hond had gewillen had ze die vent met gemak verscheurt maar nee ondanks dat ze dat kan!
Is zij de geene de mishandeld is en in een tas gepropt is en in het water gegooit is!
Dus als we zo gaan beginnen leven de echte beesten onder ons! Onder de mensen!

Ik heb zelf ook een stafford en zelfs mensen die bang zijn voor honden zelfs voor een jack russel zeggen dat hij zo lief is en hij de Eenige hond is waar ze niet bang voor zijn!
Voor mij zijn het de ideale gezins honden!

Marianne6830 | 15-05-13 | 10:24

Uit dezelfde Telegraaf, het kan *nog* erger !!1!1!11!!
www.telegraaf.nl...

Godsammekraken | 15-05-13 | 10:27

@frank87 | 15-05-13 | 10:20 | + 0 -
Vastgesteld door de VN o.i.d.?

Musset | 15-05-13 | 10:28

@Doby van Aalten: may you burn in hell!
Voorstel strafmaat: 3 dagen waterboarden... Krijg je een beetje een idee wat je hond doorgmaakt moet hebben. Hufter.

Snorry! | 15-05-13 | 10:28

Marianne6830 | 15-05-13 | 10:24 | + 0

Heb je hier speciaal een nick voor aangemaakt?

Uril Fack | 15-05-13 | 10:29

@ frank87 | 15-05-13 | 10:16 |
Ja, en mensen die in hun jeugd veel met Lego hebben gespeeld, hebben een vergrote kans om in de bouw te gaan werken.......

*schudt hoofd en schenkt nog een bakkie pleur in*

Gekke-Bennie | 15-05-13 | 10:33

Doby is een zegen voor de honden. Eerst een minimale straf van justitie (lachertje) maar vervolgens zal hij moeten verhuizen, zal hij de rest van zijn leven over zijn schouder moeten kijken, want dit wordt niet snel vergeten. En dat is precies wat er nodig is om dit soort klootzakken een halt toe te roepen. De ultieme waarschuwing voor de andere klootzakken. Ik vind het vreselijk voor deze hond, maar hij kan wel eens een verandering te weeg gebracht hebben en zo vele andere viervoeters van een afschuwelijk leven en dood besparen.

hysteria | 15-05-13 | 10:34

@hysteria | 15-05-13 | 10:34 | + 1 -

Ik hoop het. De straf van justitie zal inderdaad niks voorstellen, helaas. Nu maar hopen dat sociale controle z'n werk doet. De ontdekker van Doby van Aalten, die Charles, lijkt mij igg geen doetje.

Hans Hillen | 15-05-13 | 10:36

@hysteria | 15-05-13 | 10:34
Doe niet zo hysterisch. Wat ik al zei: 't Is maar een hond, die mag je gewoon doodtrappen als ie gevaarlijk doet.

JeGrootmoeder | 15-05-13 | 10:36

JeGrootmoeder | 15-05-13 | 10:23
Da's een valse opnmerking! Oh wacht....

hysteria | 15-05-13 | 10:36

@Marianne6830 | 15-05-13 | 10:24
Zal allemaal best wel, maar dankzij het onvoorspelbare (en foute baasjes) gaat er nog steeds een 6mm dik lemmet die schedel in als het mij bijt. Ik ben niet helemaal achterlijk, je gaat toch niet overgeven aan een hond met 'toevallig' heel sterke kaken en nekspieren.

Dus gewoon om wat evenwicht te brengen ben ik niet bang van een hond die een baksteen doormidden kan bijten, ook al is het nog zo'n lieverd.

de grote Anti | 15-05-13 | 10:37

JeGrootmoeder | 15-05-13 | 10:36 | + 0
Ik zou het leuk vinden als je doodgetrapt wordt. Zou je familie uitlachen.

zeefert | 15-05-13 | 10:38

Hans Hillen | 15-05-13 | 10:36 Charles is lid van Satudarah.

zeg maar jansen | 15-05-13 | 10:39

@de grote Anti | 15-05-13
Helemaal mee eens.
Alleen hebben Staffordshires (en pitbulls) nogal een dikke schedel. Het beste kun je 'm z'n keel doorsnijden, of het mes via de oogkassen in de schedel drukken. Het mes tussen 2 nekwervels duwen zal ook wel werken.

JeGrootmoeder | 15-05-13 | 10:40

@frank87 | 15-05-13 | 10:19
Precies. Is natuurlijk wel de vraag: Moet je wel aan zo'n beest beginnen als je er blijkbaar niet compleet voor kan zorgen. Maar goed.

An die ARBEIT | 15-05-13 | 10:40

@zeefert | 15-05-13 | 10:38
Maar ik ben geen hond, da's het verschil

JeGrootmoeder | 15-05-13 | 10:40

de grote Anti | 15-05-13 | 10:37
Ik geef mijn kinderen geen messen mee als ze buiten spelen, dus ik ben wel bang voor doorgefokte en vechtsport getrainde honden (ook de menselijke variant trouwens).

hysteria | 15-05-13 | 10:41

JeGrootmoeder | 15-05-13 | 10:40 | + 0
Nee inderdaad dat zou een belediging zijn voor de hond.

zeefert | 15-05-13 | 10:42

En terwijl de vermeende dader op het politiebureau zat zijn van z'n woning de ruiten gesneuveld en is er brand gesticht.

www.facebook.com...

zeg maar jansen | 15-05-13 | 10:44

@hysteria | 15-05-13 | 10:41
Begrijpelijk, een kind weet (gelukkig) ook niet hoe een mes te gebruiken in een noodsituatie..Je zou je kinderen kunnen vertellen nooit weg te rennen van een opgefokte hond, en er tegen te schreeuwen. Verder weet ik het ook niet, ben geen fan van honden.

de grote Anti | 15-05-13 | 10:47

Ik ben een hondenliefhebber begrijp me niet verkeerd, maar voor een hond gaat de wijk massaal de straat op maar als een stel rifapen een meisje verrot schopt blijven we thuis?

Men is de weg goed kwijt.

SmegmaSmeer | 15-05-13 | 10:48

@Musset | 15-05-13 | 10:28
De cursus van de keuringsdienst van waren (of hoe die club tegenwoordig heet)

frank87 | 15-05-13 | 10:50

@hysteria | 15-05-13 | 10:41
Vechtsport getrainde honden? Waar moet ik dan aan denken Kung-fu poedels? Teakwandogs? Muay-thai ridgebacks?

SmegmaSmeer | 15-05-13 | 10:50

@JeGrootmoeder | 15-05-13 | 10:40
Mijn zakmes gaat echt wel door die schedel.
(niet proberen met een zwitsers zakmes!)

de grote Anti | 15-05-13 | 10:50

@SmegmaSmeer | 15-05-13 | 10:50
Prachtig.

An die ARBEIT | 15-05-13 | 10:51

wordt hier maar eens boos om: www.powned.tv...

JeGrootmoeder | 15-05-13 | 10:52

Die Charles is facebookvrienden met Jo Jansen.

Je weet vast nog wel hoe die heeft lopen leuren met het fietsenkelderverhaal van PvdA-ert Depla die gepijpt werd door een VVD mevrouw.

zeg maar jansen | 15-05-13 | 10:54

JeGrootmoeder | 15-05-13 | 10:52 Daar gaat de buurt niet voor uitlopen.

zeg maar jansen | 15-05-13 | 10:54

Ik word boos van het feit dat er tussen al die FB-comments er niet n te vinden is zonder spel- en stelfouten.

An die ARBEIT | 15-05-13 | 10:56

lisalisa | 15-05-13 | 09:33 Ben je er weer?

zeg maar jansen | 15-05-13 | 11:00

Een man neemt een vechthond. Vecht met die hond en dan is het weer niet goed bij al die vechthondfans.

rylands | 15-05-13 | 11:05

@Gekke-Bennie | 15-05-13 | 10:33
Al die mensen die deze man zo makkelijk dood wensen hebben kennelijk nog nooit een beest omgebracht zien worden. Dan denk je er nog wel een keertje extra over voordat je dat ook een mens toewenst.
(En dan heb ik het nog alleen over volgens de regels omgebrachte dieren, ik moet niet eens denken aan wat een amateurbeul iemand aan doet)

frank87 | 15-05-13 | 11:06

Toepasselijke plaatsnaam, dat dan weer wel.

Wamoje | 15-05-13 | 11:07

Alexander de Kleine | 15-05-13 | 09:18
Als het om criminelen gaat, is de politie je beste vriend, als jij wat hebt komen ze heus niet. Dan lachen ze je nog uit op de koop toe.
Welkom in de bananan monarchie Nederland.

me,myself and IK | 15-05-13 | 11:15

-weggejorist-

Virginia Richmond | 15-05-13 | 11:16

Hey anti ik weet niet wat jou probleem is maar mij zie je nergens zeggen dat je bang moet zijn voor deze honden hoor en weet ook niet waarom jij zo met geweld over dit ras praat?
Maar volgens mij is er iets met jou niet goed en ligt dat niet aan een hond een hond reageerd niet zo geweldadig om niks

Marianne6830 | 15-05-13 | 11:22

Treinkapers. Eng kliekerig volk. Altijd uit op agressie waar je zo tegenkomt.

Datzegiktoch | 15-05-13 | 11:24

De staffordshire is doorgaans het "lieve" maatje van echte of wouldbe crimineeltjes uit de onderklasse. Populair bij gangstarappers, grootverbruikers van wiet en Anita's die zo'n lelijke hond wel "liev" vinden.
Als zo'n hond al te vertrouwen is, dan is zijn baasje dat zeker niet. En andersom.
Ik verlang naar de tijd dat de onderklasse nog gewoon met die gezellige grote Bouviers rondwaggelde.

Peyronie | 15-05-13 | 11:24

SmegmaSmeer | 15-05-13 | 10:48 | + 4
Is altijd al zo geweest helaas.

Datzegiktoch | 15-05-13 | 11:27

het is maar een hond!
In dit geval een dooie

Alles is te fixen | 15-05-13 | 11:27

@ frank87 | 15-05-13 | 11:06 |
Ik weet niet of er ooit onderzoek is gedaan naar dit verband, maar het zou mij echt 0,0 verbazen als de zesvoudig moordenaar simpel is begonnen met duiven uit de boom schieten met een luchtbuks.

In dit specifieke geval lijkt het een wanhoopsdaad, maar ik kan je vertellen dat veel dierenartsen of een asiel best bereid zijn je te helpen (gratis of op afbetaling) als je even wat moeite er voor doet.
Wellicht duurt het even en moet je langs meerdere asiels/dierenartsen, so be it.
Dit zou zelfs als "last resort" nog niet in mij opkomen
Als je van je hond houdt hoor je, net als de hond voor jou zou doen, tot het uiterste te gaan.
Dit is niet het uiterste, maar het meest extreme.

Gekke-Bennie | 15-05-13 | 11:29

Peyronie | 15-05-13 | 11:24 | + 0
Het ras heeft er helemaal niks mee te maken. Als ze in het juiste nest zijn opgegroeid zijn het gewoon normale honden. Ook een Bouviers wordt agressief als ie verkeerd opgroeit.

Datzegiktoch | 15-05-13 | 11:29

anti jij ben echt niet goed in de kop echt waar ziekeling bahbahh alles wat je nou zei moete ze bij jou doen achterlijke mafkees jij bent echt niet goedd

o0omanono0o | 15-05-13 | 11:38

Datzegiktoch | 15-05-13 | 11:29 |

Dat weet ik. Alleen de honden zijn nou eenmaal populair bij randfiguren en randdebielen, foute nesten dus. Die nemen zo'n hond vanwege de agressieve uitstraling, om te imponeren, om het foute image.
Ik geloof best dat hier en daar wat beschaafdere mensen ook voor zo'n hond kiezen, maar ik heb die combinatie nog nooit gezien.

Peyronie | 15-05-13 | 11:42

@Peyronie | 15-05-13 | 11:24 |
Heb eens een Stafford gehad, de fokker was een christelijke komkommertuinder uit Moerkapelle.
Wist ik veel van rappers en wouldbe crimineeltjes..
Het zijn echt uitzonderlijk lieve honden, zeker ook voor kinderen.

who cares | 15-05-13 | 11:43

@Gekke-Bennie | 15-05-13 | 11:29
Als het een psychopaat is met een gewerenliefhebberij is hij vast begonnen met op duiven schieten.
Ik schat dat een bommen-maker, of gifmenger zijn of haar kunsten niet eerst op beesten uitprobeert.
Het statistisch onderzoek zou ook de mist in gaan: wie heeft er nu nooit een muizenval gezet? En het aantal moordenaars is klein: tegen die ene psychopathische geweren fetisjist staat dan weer Volkert van der G die nooit een beest heeft aangeraakt.

frank87 | 15-05-13 | 11:43

Datzegiktoch | 15-05-13 | 11:29 |

Hoewel ik die actie van Charles Vs Elvis wel een beetje kan waarderen, lijkt hij me ook niet helemaal een frisse jongen als ik z'n hobby's en belangstellingen zie.
Criminele motorbende, woonwagennieuws, heel veel fitness. En zijn andere hond is "Bitch" genoemd door z'n nichtje, rechtstreeks gecopycat uit de gangstarappertscene...
Past eigenlijk precies bij mijn profiel van eigenaren van dit soort honden.

Peyronie | 15-05-13 | 11:50

feyronie dan zouk maar is goed rond kijke als ik jou was zat beschaafde mense (zoals jij ze.noemt ) hebbe die honde ligt eraan hoe je ze opvoed

o0omanono0o | 15-05-13 | 11:53

ratim | 15-05-13 | 10:22 |
Bedankt voor je wijze uitleg! Top!

lldbhnger | 15-05-13 | 11:56

Het zijn hele lieve honden me nichtje viel laatst boven op mijn am-stafford en keek alleen op
hij gaat zelfs mee op vakantie (elk jaar) en loopt hij tussen een heleboel kleine kinderen en doet geen vlieg kwaad!
En laatst heeft een kennis van mij er een uit het asiel gehaald super lieve hond altijd vrolijk terwijl ze bij haar vorige eigenaar is geslagen en ondervoed en je kan gewoon haar voerbak weg pakken
Ik vind het een top ras!

Marianne6830 | 15-05-13 | 11:56

Als je je tweede hond Bitch noemt dan spoort er zelf ook iets niet bij de eigenaars. Een hond wordt gevormd door hoe zijn baasjes zijn. Valse honden worden gemaakt, deze ontstaan niet zomaar spontaan. Hoe komt deze malloot aan deze hond van een ander, kennelijk heeft het met vechthonden te maken. Een hond zomaar jatten van iemand kan vrijwel amper iets tegen echte honden die gefokt zijn om te vechten en vals gemaakt zijn, (tenzij dit zijn laffe manier was om geld te verdienen). Dus dan betwijfel ik of de eigenaar wel zo'n schone lei heeft.

Dat terzijde, deze kerel verdient het niet om ooit nog een huisdier te bezitten. Maar wij allen kennen het recht systeem in Nederland, die komt er met een boete/schoffelen/lichte opsluiting vanaf.

Vroeger werd zo'n malloot openlijk gelynched.

sickstyle | 15-05-13 | 11:58

Kees Maf | 15-05-13 | 10:14 |
Als je al niet een paar centen wilt neerleggen om je hond uit zijn leiden te verlossen, dan moet je gewoon geen hond aanschaffen. Of beter gezegd: helemaal geen huisdier. Uw verhaal maakt me misselijk, alsof een hond in een sporttas dumpen de gewoonste zaak van de wereld is. Begraaf het arme beest dan op zijn minst. En iemand in de plomp gooien is de beste dood die er bestaat? Ik hoop dat u ooit kennis mag maken met een waterboard activiteit.Hufter.

WaitingLine | 15-05-13 | 12:00

who cares | 15-05-13 | 11:43 |

Dan ben jij in ieder geval de uitzondering die de regel bevestigt. ;-)

Overigens ben ik een enorm liefhebber van ongeveer alle dieren en word ik van elke hond en kat onmiddellijk vrolijk. Bij mij in buurt woont een lieve tokkiefamilie met een stanford die "Lady" heet. Ze hebben totaal geen controle over het beest. Maar het beest is lief en als ik haar roep komt ze onmiddellijk naar me toe en begint me altijd heel vriendelijk volledig af te likken..

Peyronie | 15-05-13 | 12:01

Mooi altijd om te zien (lezen) hoe onze subtiele medemens deze rat nog ergere en smerigere en pijnlijkere dingen toewenst dan welke hij zelf uitgehaald heeft. Maakt je geen haar beter en net zo'n proleet met potentie tot exact hetzelfde gedrag. Opsluiten lijkt me meer dan genoeg. En ga anders eens kijken in een varkensflat en hoe de boeren daar omgaan met hun beesten. Maar nee, varkenslapjes zijn te lekker dus het leed van andere dieren (en nog slimmere dan honden ook in dit voorbeeld)daar sluiten we onze ogen voor. Doodgeslagen/mishandelde hond en heel Nederland vliegt overeind. Toch een tikkie hypocriet.

Pornstar | 15-05-13 | 12:02

wie heeft er nu nooit een muizenval gezet?
@ frank87 | 15-05-13 | 11:43 |
Ik, daar heb ik een muizenval op vier poten voor gekocht, mijn kat.
Voor ratten op twee benen heb ik mijn Bully, dat dan weer wel..

Maar even serieus, als jij een muizenval zet, ga je daar ook niet met je kinderen naast zitten wachten tot je beet hebt.
Je doet dat uit een hygienisch/gezondheidsoogpunt en niet om je kinderen aan te leren dat het leuk is.

Ongeacht of een moordenaar wel of niet een dier heeft gedood, zit er sowieso een schroefje los in de bovenkamer.

*moet out for the job*

Gekke-Bennie | 15-05-13 | 12:09

En het is ook genieten van de spelfouten. "uit zijn leiden verlossen" Op facebook het paretlje "sgrijfen". Waar komen die mensen vandaan?!

Pornstar | 15-05-13 | 12:11

Gaarne een koppel Staafords een week lang laten vasten.
Vervolgens Doby van Aalten in een naakt in een kooi neerzetten en dan de honden de kooi laten betreden.
.
Overigens kunnen, in plaats van staffords, ook wel twee uitgehongerde beren (= mannelijke varkens) worden ingezet. Webcam erbij en iedereen (m.u.v. Doby) blij!

McPhart | 15-05-13 | 12:11

Bordje met dt. Dan weet je al hoe laat het is.

notoire domoor | 15-05-13 | 12:11

Dieren zijn dieren, alleen 'mensen' kunnen ook beesten zijn

boy_wulfe | 15-05-13 | 12:14

Pornstar | 15-05-13 | 12:11 |

paretje? Waar kom jij vandaan? ;-)

Peyronie | 15-05-13 | 12:15

Hatert. say no more.

zeeman73 | 15-05-13 | 12:25

Je mag niet iedereen gelijk afrekenen op een taalfoutje. Maar mensen die werkelijk geen enkele zin zonder grammaticale en spelfouten kunnen schrijven, zou ik alleen na een uitgebreide test de opvoeding van wat lastiger honden toe willen vertrouwen.

Peyronie | 15-05-13 | 12:25

Heb het gevoel dat de mensen die deze lijpkees willen kruisigen ook degene zijn die tegen de wat humanere vorm hiervan zijn "de dierenpolitie"!Begrijp nu pas dat men meer begrip wil kweken voor deze manier en daar is wat voor te zeggen......

Djenghiz_ken_net | 15-05-13 | 12:35

Botte Hork die opmerking van jouw "Ik zou willen voorstellen, pleur hem in een cel met 3 uitgehongerde Dobberman's." slaat nergens net of Dobbers agressief zijn ik heb er vier schatten van honden maar omdat mensen dit soort dingen roepen hebben zij een stempel totaal onterecht.

En wat betreft de dader die staat zo weer op straat een dier is een ding voor de wet.

treborsiuhjin | 15-05-13 | 12:36

Pornstar | 15-05-13 | 12:11
U heeft gelijk. Ik heb een domme sgrijfvout gemaakt in mijn relaas. Krijg ik nog wel een stickertje op mijn plempsel, meester?

WaitingLine | 15-05-13 | 12:37

Toch een mooi instrument dat internet.

Graaf van Egmont | 15-05-13 | 12:45

Zie hier hoe de politie Doby van Aalten vervoert
i.imgur.com...
dat is nog eens toepasselijk

Tim Grimback | 15-05-13 | 12:52

Zo'n hond trekt wel een bepaald volk aan zeg ..

IMDNME | 15-05-13 | 12:52

Pornstar | 15-05-13 | 12:02
Niets hypocriets aan. Als iemand een ander (hier een hond) bewust iets aandoet dan behoort de straf niet gelijk te zijn aan zijn daad maar minimaal 2x zo zwaar. 2x doodmaken in dit geval.

hysteria | 15-05-13 | 12:59

Ik wil hier namens De Nederlandse Hondwerpvereniging afstand van nemen. Zo ga je niet met honden om, die horen namelijk in de GFT bak.

Meneer de Greef | 15-05-13 | 13:03

Van mij mogen ze bij hem precies hetzelfde doen als wat hij dat beest aan gedaan heeft...vuile klootzak.!!

ANGEL70 | 15-05-13 | 13:04

Dat de baas een straf moet krijgen lijkt me duidelijk. Maar de stank van selectieve verontwaardiging is weer niet te harden. Wat een gejank om een vechthond. Als de getrainde vechtmachine een kind had aangevallen dan had GS te klein geweest. Daarbij worden dagelijks miljoenen dieren op beestachtige(!) wijze gedood, maar daar hoor je dan weer niemand over. Fijne dag verder.

zelfvernietiging | 15-05-13 | 13:25

Hoe kom je erbij dat die hond een kind wat zou doen?

Marianne6830 | 15-05-13 | 13:31

Meer dierenrechten aub.
Mensen die dit soort praktijken flikken mogen zeer zwaar gestraft worden wat mij betreft.

-dvh- | 15-05-13 | 13:36

Gevaarlijk om namen en adressen te plaatsen. Stel deze man heeft de hond 3 maanden gelden aan iemand anders verkocht via marktplaats...

krem | 15-05-13 | 14:17

Doby (was dat niet een gluiperig karakter uit een Harry Potter film??) levend in een plunjebaal doen samen met een vechthond, slang een capucijneraapje en in het water gooien. Dan kan hij van dichtbij meemaken wat dieren in doodsnood doen om te overleven.
Wel even na een minuutje de dieren weer bevrijden h, die hebben hun werk dan wel gedaan en mogen verder in vrijheid leven.
Ik weet, het is niet leuk voor die beesies maar ja ...soms...heel soms ..moet je even je moraal opzij zetten.

amin | 15-05-13 | 14:22

Ik wil de update wel lezen maar lust de cookies niet. Hou ze dus maar.

bruine kikker | 15-05-13 | 14:23

En nu maar hopen dat ie net zo hard wordt gestraft door justitie als dat hij die hond heeft aangedaan, vieze misselijke rotkop!! Wat zou ik graag met hem in 1 hok willen zijn....ik sloeg 'm kapot de flikker!! Het zou je vader maar zijn....

Kim8525 | 15-05-13 | 14:35

"De politie heeft haast gemaakt met de aanhouding, omdat bewoners van de wijk Hatert, bij het kanaal, het recht in eigen hand dreigden te gaan nemen."

Kijk aan, dat wrkt dus wel! Dn komt Bromsnor ineens wl snel van zijn luie incompetente trage sufkut-reet af!

Kameroudste | 15-05-13 | 15:39

Meneer de Greef | 15-05-13 | 13:03
Ghehe, zou toch zomaar kunnen dat daar een stel klootogen liggen te wachten om geheel dominant verpletterd te worden...


OT. Op zich goed nieuws dat de hond gechipt bleek. Dat laat je meestal doen om 'm vooral terug te vinden, mocht ie spoorloos raken. Trouwens, kan weinig andere redenen bedenken. (Hm, n: maar dan voor katten. En luikjes met alleen toegang voor 'electronisch bevoegden').


De hele toedracht zal nog wel in een volgend topic komen; vandaag wordt verder onderzoek verricht.
Wat wel typisch is, afgaande op de FB-bron: als je je huisdier laat chippen, krijgt ie een soort paspoort; gaat je dier naar een ander baasje, hoort dat toch bij de overdracht?
Hiermee verder geen verwijt, het mag misschien eerder een zegen zijn dat via de chip in ieder geval het nieuwe baasje van de hond is getraceerd.


Of dat degene was om dit dier zo te dumpen, en waarom, moet dus nog blijken.
Wel heel veel nadeel van de twijfel...


Oja, voor de lieden die ander dierenleed zoals in de bio-industrie aanhalen: ook kudt. Schijnheilig om gezelschapsdieren belangrijker te vinden? Ergens wel.
Toch, zo goed en zo kwaad als dat verdeeld is, wil je bij huisdieren uitgaan van de tofste band die je ermee kan krijgen: je trouwe makkers - kan alleen op gevoel.


Dat er types rondlopen die zo'n dier pijnlijk laten sterven, o.a. door water-geworpen..., is erg. En verder helemaal niet gek dat anderen daar kwaad om worden.
Vergelijkingen met gn massale verontwaardiging als er een mens zo verdwijnt?
Niemand de burger-zoektocht naar de twee vermiste broertjes uit Zeist gevolgd?


Als laatste 'oja'.
MalukuFR | 13-05-13 | 23:04 * www.geenstijl.nl...
Ik houd mijn vooroordelen liever veilig, beschermend dus.
Het bevalt me namelijk niet om zogenaamd liefdevol uitgenodigd te worden om te zien hoe braaf, liev en weet ik veel niet hoe onschuldig uw Amerikaanse Bully is. Dat geloof ik direct: het is de toon van invitatie door u als mens die me weerhoudt.


Waarom zou ik uw leuke dier komen bezoeken om er vervolgens geen aandacht van terug te krijgen? En dat om alleen maar mijn vooroordeel (overigens door ervaring) met hoog potentile bijt-rijken te veranderen?
Again, ik houd liever veilige afstand - geef die mooie Bully maar een virtuele knuffel van me. En je katten. Of heel je dierentuin.



Kudtkip | 15-05-13 | 15:48

Tja hatert, daar komt ook geen goeie hond vandaan

welbesnedengeenm | 15-05-13 | 16:04

"De politie heeft haast gemaakt met de aanhouding, omdat bewoners van de wijk Hatert, bij het kanaal, het recht in eigen hand dreigden te gaan nemen."
Misschien niet helemaal de bedoeling, maar zo'n volksgericht werkt dus wel. Hopen dat die klootzak een mooie celstraf krijgt!

Nietvoordekat | 15-05-13 | 16:15

Wat is het probleem? Elke vechthond minder is een winst. Deze hond is dood voordat ie een kleuter kan doodbijten.

Hulde!

mazarax | 15-05-13 | 16:24

En Mazarax wanneer is de laatste kleuter in Nederland doodgebeten door een American Staffordshire Terrier? Weet je niet he knuppeltje! Is nl nooit voorgekomen!
Weet je trouwens wie pas gevaarlijk zijn? Vaders! Die laten gezinnen en zoontjes verdwijnen. Begin daarover niet over een hond die je maar eng vindt.

Broeder | 15-05-13 | 17:51

@Broeder: Hmm.. agressief genoeg om een politie paard aan te vallen: forcechange.com...

Wat een mafkees ben je toch, als je meent een gevechtshond te moeten huisvesten in je pauper appartementje.

mazarax | 15-05-13 | 18:22

@Kameroudste | 15-05-13 | 15:39 |
Dat was inderdaad ook wat mij opviel. Normaal was ie nooit opgepakt, maar nu doen ze het dan toch maar omdat het publiek hem dreigt te lynchen!

potsenmakkert | 15-05-13 | 18:45

Dat was geen vechthond !
Hij heeft die hond gekregen omdat hij "zo gek was met het ras"
Hier is de hond bij zijn oude baasjes ....niet echt agressief vind u wel ?

www.facebook.com...

TommyNijmegen | 15-05-13 | 21:14

Dat die agenten nou niet gewoon ff een uurtje in een ander dorp iets gaan onderzoeken ... het volk kon dit prima, en naar ieders tevredenheid, oplossen ...

watson357 | 15-05-13 | 21:52

Hoe kom je in Hatert? >> Vanaf de Brokkenweg nog voor Afdankert de Achterkant op helemaal uitrijden, dan bij de rotonde gelijk rechts af.

afdankert | 15-05-13 | 23:19

Dit is em: zekerwel.nl... Hondenmoordenaar Doby van A. uit Nijmegen

ZekerwelNL | 17-05-13 | 12:38
Tip de Redactie