GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Muziekwinkel plaatst vacature. Iedereen boos

debaasvantonika.jpg Bij de stijlloos roze muziekzaak annex rockshop Tonika te Groningen werken niet zomaar mensen. Bij Tonika werken uiterst keurige en goed gesoigneerde middenstandsmensen die neigen naar een light beleving van het christendom. Ze dragen nette overhemden, pronken met een verzorgd uiterlijk en goed gekapte coiffures. Allemaal. En Team Tonika zoekt een nieuwe watergolf arbeidskracht om hun verkoopafdeling te versterken. Daarvoor is een glasheldere vacature uitgevaardigd. Want bij Tonika zoeken ze iemand die het nog leuk vindt om met klanten om te gaan, maar ook graag iets wil verkopen en dat met zogenaamde flair weet te doen. Bovendien wil Tonika graag een verkoper die verstand heeft van wat hij of zij gaat verkopen, want ze zijn tenslotte de MediaMarkt niet. Omdat de directie van Tonika heldere ideeŽn heeft wat voor soort mensen aan bovenstaande omschrijving voldoen, zoekt Tonika uitdrukkelijk niet naar langharige, met tattoos ingekleurde, met metaal behangen baardapen die roken. Want dat is rock 'n roll. En Tonika is dat niet. Tonika is een keurig bedrijf met keurige mensen. Tonika heeft groot gelijk. Goed personeel is schaars. Dus als heel werkzoekend internet even wil kappen met aan onze kop jengelen over hoe WOEDEND het is over deze keurige vacature en zich gewoon eens gaat scheren, een bezoek aan de kapper gaat brengen en een shirt met lange mouwen over de volgetatoeŽerde armen wil trekken. Dan heeft Tonika misschien wel een keurige baan voor je.
Inhakerrr: Snor/baard/tattoo/piercing/lang haar en hoedjes krijgen korting bij concurrent Kauffmann.
Inhakerrr 2: Mannen met baarden! Ook Bax heeft banen!
Update: Tonika heeft spijt.

Reaguursels

Het is dat ik niet in de buurt ben, maar anders zou ik direct naar die zaak gaan en iets kopen.

Parsons | 23-05-13 | 14:03

'T is dat ik een hekel heb aan gitaren en al wat anders te doen heb maar ware dat niet het geval dan zou ik gelijk solliciteren bij Tonika.

neemjemoederindemali | 23-05-13 | 14:03

De assistent webmaster van Tonika moet hoognodig naar de kapper, zijn haar raakt de kraag van zijn overhemd. Geen gezicht, ik snap niet dat ze de klanten dat aan durven te doen.

rara | 23-05-13 | 14:03

Mwah, veel bedrijven voeren eenzelfde beleid alleen laten dat niet zo expliciet weten. Die gaan achterbaks je om andere redenen afwijzen.

Dan vind ik dit een stuk eerlijker en het bespaart iedereen tijd, alleen tja, echt handig is het niet.

Wessel_ | 23-05-13 | 14:03

Mijn haar is te lang

Claude Jacque | 23-05-13 | 14:04

Tonika heeft groot gelijk, wat dachten jullie daar van ?

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:04

Een bedrijf mag eisen stellen. Ze zijn overigens bij lange na niet de enige werkgever met deze eisen. Ik snap de boze mensen niet zo, zoek gewoon een andere vacature waar je wel een kans maakt...

raquelita | 23-05-13 | 14:04

Het is dat ik een teringlijer ben, anders had ik zeker gesoliciteerd.

HetMannetje! | 23-05-13 | 14:04

Makkelijk toch? Anders krijg je tientallen neckbeards met fedora's en een bierbuik die nog geen flesje water aan een ethiopiŽr kan verkopen

wouternet | 23-05-13 | 14:05

Die Lars Wesseling mag overigens wel even naar de kapper, veel te modern dat kapsel voor Tonika. Vind ik dan.

neemjemoederindemali | 23-05-13 | 14:05

Tonika voor al uw mieterse beatmuziek?

Godsammekraken | 23-05-13 | 14:05

Dat personeel... HAHAHAHAHA! Debiteuren Crediteuren!

BSmachines | 23-05-13 | 14:05

Zo lezend is het een prima baan voor Samson en/of Rutte.

Snackbar van Allah | 23-05-13 | 14:06

Ah. Ze zoeken dus tweedehands autoverkopers om gitaren te verkopen.


www.youtube.com...

Stormageddon | 23-05-13 | 14:06

Met een representatief uiterlijk heb je wellicht ook ambities. Begrijp alleen niet wat je dan in een platenzaak te zoeken hebt.

Godsammekraken | 23-05-13 | 14:06

ik snap 't wel maar discriminatie op uiterlijk mag hier niet.
nl.wikipedia.org...

sufkut | 23-05-13 | 14:07

Godsammekraken | 23-05-13 | 14:05
Mieterse knal jazz natuurlijk. Beatmuziek is voor viezerikken met lang Beatlehaar.

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:07

Met lang onverzorgd haar en een tattoo op je voorhoofd vind je nergens een fatsoenlijke baan. Dat weet je voor je eraan begint, dus niet piepen. Je wil toch zo graag bijzonder zijn en niet ťťn van de velen? Dan krijg je ook een bijzonder baantje. Waar alleen bijzondere mensen komen.

Mgr. Denwop | 23-05-13 | 14:07

zeiken dat je geen baan kan krijgen omdat je er als een rockgod uitziet is natuurlijk ook niet echt rock en roll

paranoya | 23-05-13 | 14:08

Wat een land, 600k werklozen maar wel zeiken op een vacature.

Ik neem aan dat iedereen die wat op de vacature aan te merken heeft een baan heeft? Zo ja, toppie! Zo nee, solliciteren, vuile parasiet!

dlseth_ | 23-05-13 | 14:08

Groot gelijk. Aan 1 David Beckham hebben we meer dan genoeg.

Normpje | 23-05-13 | 14:08

subcultuur is wel een mooie vind ik.

sufkut | 23-05-13 | 14:08

Ik zou er niet hoeven werken, maar van mij mogen ze hun eisen stellen.

Lewis | 23-05-13 | 14:09

Aldert Zoutman. Een naam die door Bordewijk verzonnen had kunnen zijn. Het is overigens wel een eerlijke advertentie, een ondernemer heeft nog altijd het recht de mensen aan te nemen die hem aanstaan.

brutus68 | 23-05-13 | 14:09

Goeie niet politiek-correcte advertentie. Die Amstel-reclame met die verplichte Neger; dat willen we toch niet met zijn allen?

zwemverbrander | 23-05-13 | 14:10

Je bent tegenwoordig tegendraads en rebels als je geen tattoo hebt, al dat verongelijkte gejank van tattoofans op Facebook ten spijt. Want oh, ze worden zo slecht en respektloos behandeld joh .....

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:10

Bijkomend voordeel van deze baan is dat je op straat niet wordt aangesproken op je gedrag

Ies niet graties | 23-05-13 | 14:11

@Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:04
Tonika heeft wel het recht om selectiecriteria te hanteren, maar ze doen het op zo'n manier dat ze hun klanten wegjagen. Dat getuigt niet van commercieel inzicht.

rara | 23-05-13 | 14:11

Wat een gejank om niks, andere bedrijven zetten het er niet in maar beoordelen de kandidaten op exact dezelfde criteria.

Hellsmurfje | 23-05-13 | 14:12

Bible belt anyone inderdaad..

Er staan genoeg dingen in die in dit land op basis van de wetgeving gewoon strafrechterlijk vervolgbaar zijn..

En als je lang haar, tattoo's, baarden, piercings en roken niet Rock 'n Roll vindt...dan snap je het niet helemaal geloof ik..

Achterlijk leeghoofdige droeftoeters!

Sidderpaal | 23-05-13 | 14:12

Het zijn vooral klanten die de vacature afsabelen. Die klanten hebben namelijk vaak een tattoo, gezichtsbeharing of andere rock & roll kenmerken. Die klanten bestellen veel vaker bij Thomann en laten dit soort bedrijven links liggen. Zo'n vacature de wereld inslingeren maakt het er niet beter op.

Het gaat niet over een platenzaak, maar een instrumentenwinkel. Als men heden ten dage over 'muziekwinkel' spreekt, bedoelt men dat. Platenzaken zijn bijna allemaal foetsie.

FrikandelSpeciaal | 23-05-13 | 14:12

Aan de reacties te zien zijn er veel rokende mensen met baarden, snorren, lange haren, donkere kleren, kettingen, tattoos, piercings en andere versieringen op zoek naar een baan als gitaarverkoper. Dan zou ik ook balen als deze vacature voorbij komt. Wachten op de volgende kans of tijd voor een make-over.

Boerenbrandtlul | 23-05-13 | 14:12

@Godsammekraken | 23-05-13 | 14:06
Platenzaak? Tonika verkoopt gitaren aan ongewassen langharige hardrockers en zo.

rara | 23-05-13 | 14:13

Trouwens, dat "Italiaanse"-overhemd van Aldert kan ook niet meer. Daar hebben we er ook al veel te veel van.

Normpje | 23-05-13 | 14:13

Duidelijke omschrijving toch van wie ze wel en niet willen hebben ?
Was iedereen maar zo duidelijk.
Het scheelt een hoop tijd , zo'n voorselectie op papier.
In ieder geval eerlijker en handiger dan dat je iedereen uitnodigt en dan toch voor iemand kiest die wel aan jouw specifieke eisen voldoet.

watsinneneem | 23-05-13 | 14:13

Duidelijke omschrijving toch van wie ze wel en niet willen hebben ?
Was iedereen maar zo duidelijk.
Het scheelt een hoop tijd , zo'n voorselectie op papier.
In ieder geval eerlijker en handiger dan dat je iedereen uitnodigt en dan toch voor iemand kiest die wel aan jouw specifieke eisen voldoet.

watsinneneem | 23-05-13 | 14:13

Duidelijke omschrijving toch van wie ze wel en niet willen hebben ?
Was iedereen maar zo duidelijk.
Het scheelt een hoop tijd , zo'n voorselectie op papier.
In ieder geval eerlijker en handiger dan dat je iedereen uitnodigt en dan toch voor iemand kiest die wel aan jouw specifieke eisen voldoet.

watsinneneem | 23-05-13 | 14:13

Enneh, geen stairway to heaven spelen in de winkel, dat maag ook niet!

miko | 23-05-13 | 14:14

Tonika is een prima zaak met extreem veel gitaren en kundig personeel. Rock on you people!

WaitingLine | 23-05-13 | 14:14

@Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:07
Nozems. Bah.

Godsammekraken | 23-05-13 | 14:14

Wanneer zij een homofiele pedofiel op naaldhakken met een roze tas en een enkelbandje om, zouden willen achter de kassa, dan moeten zij dat toch helemaal zelf weten!!
Of mis ik hier wat.

Carpe@diem | 23-05-13 | 14:16

@Parsons | 23-05-13 | 14:03
Jij valt niet binnen de doelgroep van deze muziekwinkel.

rara | 23-05-13 | 14:17

Snap de ophef niet. Elk bedrijf selecteert op hun eigen al dan niet discriminatoire criteria. Kom je als sollicitant meestal niet achter, omdat je dat niet kunt opmaken uit het gebruikelijke "sorry, maar je past niet in het team", "je bent overgekwalificeerd voor deze functie" en dat soort vage onzin. Enige waar je deze vent van zou kunnen beschuldigen is luiheid, omdat hij kennelijk geen zin heeft om het gebruikelijke sollicitatie toneelstukje op te voeren. Deze man "discrimineert" oftewel selecteert verder net zoals alle andere werkgevers, omdat werknemers mensen zijn waarmee hij een financieel risico loopt wat hij zoveel mogelijk wil beperken, en terecht. Next.

Soy yo | 23-05-13 | 14:17

Ik denk dat de meesten hier het punt niet helemaal snappen. Misschien komt dat omdat jullie geen muziek maken, dus misschien moet ik het een andere invalshoek geven:

Als je een lekker stuk mals biefstuk wil kopen, ga je dan naar een zaak waar iemand werkt met een witte hoed/muts op z'n hoofd, een wit schort om z'n (grote) buik en een hakmes in z'n hand? Of naar een zaak waar je wordt geholpen door iemand met een vlekkeloos pak inclusief stropdas en suŤde schoentjes?

Bedenk dan dit:

Als je een elektrisch gitaar wil kopen, ga je dan naar een zaak waar Slash en een van de leden van ZZ-top in de winkel werkt? Of naar een zaak waar vroomheid voorop staat en baarden, lang haar en tattoo's verboden zijn?

Niels Triple | 23-05-13 | 14:17

Wat een Tros-figuur die Aldert, laten we daar duidelijk in zijn. En zijn haar is wel lang in de nek, bah.

misti | 23-05-13 | 14:17

Heb inmiddels gesolliciteerd. Alleen even de Prince Albert verwijderen en ik ben geknipt voor de baan.

Vulgaris | 23-05-13 | 14:18

Aldert Zoutman over zijn prachtige instrumenten;
www.youtube.com...

Nooiing | 23-05-13 | 14:18

Ik zie dit soort advertenties liever als die van de staat : gezocht medewerker voor de afdeling toeslagen-aanvraag , onze voorkeur gaat uit naar een vrouwelijke allochtoon die de Nederlandse taal niet beheerst.
Uiteraard krijg je , na je aanstelling, elke keer met ramadan onbetaald verlof.
Het dragen van een boerka en het weigeren van mannenhanden te schudden geniet onze voorkeur.
Ook de rest van je familie is van harte welkom om hier te komen op onze kosten.
Sollicitaties gelieve te richten aan Samsom, Peggold of Rutje.

őőő ReBeL őőő | 23-05-13 | 14:18

@miko | 23-05-13 | 14:14
Ik speel altijd de riff van 'smoke on the water'.

rara | 23-05-13 | 14:18

-weggejorist en opgerot-

Hoewel | 23-05-13 | 14:18

Maar als ik nu Steve Vai himself zou zijn? Oh wacht, die mag alleen maar gitaren van Ibanez verkopen...

eerstneukendanpraten | 23-05-13 | 14:19

In tegenstelling tot de baas van Tonika, zoek ik als klant wel een voorlichter en een vakidioot als ik een nieuw instrument wil kopen. Mij zien ze er niet meer. Veel plezier met je autoverkopers. En in Duitsland heb je trouwens toch al veel betere zaken.

Dampert | 23-05-13 | 14:19

ik zie het hele probleem niet ..

(c)ZWITSUL | 23-05-13 | 14:19

Die reacties onder die vacature, OMG. Wat doen ze echter met medewerkers die al een contract hebben en punkhaar of een gezicht tattoo nemen?

ITEACHYOU | 23-05-13 | 14:20

Gewoon bestellen bij Thomann, achterhaalde bakstenen winkels ook...

Sano | 23-05-13 | 14:22

@Mgr. Denwop | 23-05-13 | 14:07 |
Er zijn ook best mensen die een bescheiden (zichtbare) tattoo hebben, bv. op de bovenarm oid. Ook lang haar hoeft er niet onfatsoenlijk uit te zien, noch een snor.
-
Verder mag dit gewoon niet volgens de wet, als je niet aannemelijk kan maken dat een snor invloed heeft op de werkprestaties van de persoon, dan mag je daar geen onderscheid op maken.
Als ze nou een gewone advertentie hadden geplaatst met het verzoek om een full-body foto mee te sturen, dan hadden ze zich een hoop gezeik kunnen voorkomen...

Taaie-Neuskoek | 23-05-13 | 14:22

Prima advertentie! Tonika heeft het VOLSTE recht om dit te doen.
Een middenstander die hard moet werken voor de poen, dus flikker op met je discirminatie gezemel.
Plus veel.

Masturwasbeert | 23-05-13 | 14:22

Zo,n goudeerlijke recht voor z,n raap advertentie plaatsen is eigenlijk best weer rock and roll. Tatoeages, piercings en dreadlocks zijn dat wat mij betreft niet automatisch. Dat is jezelf meer een statement aanmeten. Ik ben zelf een muzikant maar woon iets te ver weg anders kocht ik daar m,n spullen.

Amano | 23-05-13 | 14:22

Ik zie het probleem niet. Ze hebben een duidelijk idee van hoe hun werknemers er uit dienen te zien en geven hier een duidelijke beschrijving van. Je kan het ook niet doen en vervolgens 100 zinloze sollicitatiegesprekken voeren waarbij je binnen 5 seconden al hebt besloten dat je de sollicitant afwijst, maar dit is een stuk efficiŽnter.

WestAndSmithson | 23-05-13 | 14:22

Huh? Mag je tegenwoordig als bedrijf, als werkgever niet zelf meer weten wie je aanneemt?

jezouermoevanworden | 23-05-13 | 14:23

Degenen die zeiken zijn niet zozeer potentiŽle werknemers, maar (nu voormalige) langharige getatoeŽerde klanten die merken dat ze voorgelogen worden (immers, de gladharige verkoper moet niet voorlichten, maar via 'smooth talk' VERKOPEN). En terecht, imho.

Amstel | 23-05-13 | 14:23

Ik zie nooit iets negatiefs over tattoo's op Facebook. Wat ik wťl zie is iedere week tientallen plaatjes waar ik kennelijk uit moet opmaken dat mensen met tattoo's zo slecht behandeld worden en hoe vreselijk onrechtvaardig dat allemaal wel niet is omdat het allemaal doktoren en brandweermannen zijn enzo.

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:24

Volgens 'Het Boek ONT' is Groningen een heel leuke stad trouwens...

Ars Vivendi | 23-05-13 | 14:24

Wat een flauwekul allemaal van die klaagfascisten. Als je een bedrijf hebt, mag je toch zelf bepalen wie of wat daar werkt? Ze dragen met een gezond bedrijf godverdomme al maximaal bij aan onze economie en sociale heilstaat!

God Zelf | 23-05-13 | 14:24

@eerstneukendanpraten | 23-05-13 | 14:19 |

Die is wel bekend in Grunn. Was nog bij zijn concert in de Oosterpoort. + veel

roze_bril | 23-05-13 | 14:25

de meeste werkgevers nemen ook geen Fatima's of Mohammeds aan.. maar dat zeggen ze niet hardop om dit soort gezeik te voorkomen.
Tonika staat volledig in zijn recht .. prima zaak !

(c)ZWITSUL | 23-05-13 | 14:25

Amstel | 23-05-13 | 14:23 |

Jij snapt het.

Niels Triple | 23-05-13 | 14:25

@Masturwasbeert | 23-05-13 | 14:22
Tonika heeft uiteraard het volste recht om haar klanten van zich te vervreemden, maar commercieel gezien is het een blunder van jewelste.

rara | 23-05-13 | 14:25

Goh, Tonika daar heb ik ooit nog elke dag voor een Gibson staan gapen op weg naar mijn stageplek.

Doe mij maar die pipo's bij Feedback Utrecht, elke afdeling zijn eigen gekkie. Maar dan krijg je wel de info die je wilt.

Friezerik | 23-05-13 | 14:25

Ik leg altijd de mensen op de "nee!!!"-stapel die menen te moeten vermelden dat ze op hoog niveau stijldansen. Of aan korfbal doen. Ook ernstige taal- spel- en stijlfouten gingen bij mij op die stapel.
Discrimineer ik? Tuurlijk. Bepaal ik? Ook dat.

Deze zaak staat in haar recht om uit te leggen wat ze zoeken, en welke personen het beste in het huidige team passen. Dat jij liever je uitkering blijft genieten dan dat je je haren knipt of eens iets schoons aantrekt zegt meer over jou dan over deze zaak.

Kloof2012 | 23-05-13 | 14:27

Als klant zou ik me hier niet al te druk om maken. Het is tenslotte hun zaak, bepalen ze zelf ook maar lekker wie er werken.

Echte het zinnetje in de trant van 'we zoeken een smooth talker en geen voorlichter', dat zou mij doen besluiten die gladjakkers niet meer te bezoeken. Ik haat zulke zaken.

zuurkool | 23-05-13 | 14:27

As in..... "die zou ik nu niet kopen, volgende maand krijgen we zus en zo gitaar binnen, zelfde specs, veel goedkoper maar je moet het zelf weten".

Friezerik | 23-05-13 | 14:27

Ze zoeken vooral geen r'n roll en voegen daar specifiek aan toe roken niet r'n roll te vinden en dus opzoek naar een niet roker....

jos verstoppen | 23-05-13 | 14:27

Taaie-Neuskoek | 23-05-13 | 14:22
En wat gaat de wet daar aan doen dan? Boete opleggen? Dwangsom eisen? Alsof de wetmaker geen selectie maakt, de hele kamer zit vol met langharig getatoeŽrd tuig toch? Gezeik, mag niet, regels zijn regels. Dus je mag het wel denken en in de praktijk brengen, maar o wee als je het op papier zet. Mag je wel eisen dat iemand niet stinkt of discrimeneren we dan de stinkerds?

ITEACHYOU | 23-05-13 | 14:27

Diegene die de vacature opgesteld heeft lijkt me een extreem geval van grootheidswaan te hebben. Wat een dedain. Onmiddelijk ontslaan die verwaande kwast.
Ik zou nog geen plectrum meer kopen bij die gasten.

Conan de Rabarber | 23-05-13 | 14:27

Diskriminazie! Haha, ja uitstervende groep - nette winkels met verzorgde mensen. Is niet halal.

funkyd | 23-05-13 | 14:27

Ik heb Tonika in m'n bilnaad getatoeŽerd. Mag ik nu solliciteren?

Baathaard | 23-05-13 | 14:28

Totale marketingfaal. Ze hebben het dus niet op met snorren, baarden, piercings, tattoo's e.d. Hoe moeten hun klanten (muzikanten) zich daarbij voelen?

Lotus | 23-05-13 | 14:29

Had en heb ook zo'n baan stond expiliciet in je contract dat je niet baarddragend mocht zijn had niks met discriminatie te maken maar puur veiligheid want met een baard lekt je ademluchtmasker als de ziekte en gaat de beschermende werking verloren. dus niks voor would be hakbars ed. werd ook niet moeilijk over gedaan werd gewoon vermeld aan jezelf dan de keus of je tekende of niet. leven zit vol keuzes aan jou de keus

Umberto die trotzoni | 23-05-13 | 14:29

Prima dat ze bij voorbaat al laten weten wie er kunnen solliciteren. Achter elke vacature zit een profiel. Alleen laten ze normaal ongeschikte mensen opdraven op gesprek en krijgen ze daarna te horen dat er betere kandidaten waren. Verspilling van tijd voor sollicitant en werkgever.

brabandertje | 23-05-13 | 14:29

Wat al die ongewassen krakers discriminatie noemen heet in de normale mensenwereld gezond verstand.

Parsons | 23-05-13 | 14:29

Ik begin me af te vragen wie er nou eigenlijk boos is.

Lewis | 23-05-13 | 14:29

Tonika is een topzaak. Terecht dat ze goed personeel willen.

Politant | 23-05-13 | 14:30

@God Zelf | 23-05-13 | 14:24
Je hebt door dat het de potentiele klanten zijn die klagen? De baas mag natuurlijk godverdomme zelf bepalen wie er werkt, en als-ie de verkeerde aanneemt dan blijven de klanten weg. Zo werkt het, in de echte wereld.

rara | 23-05-13 | 14:30

Heeft Tonika ook een dresscode voor de klanten?
Of ben je als klant wťl welkom met baard/ lang haar/ pet/ tatoeages/ piercings etc?
Just asking.....

necrosis | 23-05-13 | 14:31

@ITEACHYOU | 23-05-13 | 14:27
De wet hoeft er niets aan te doen, dat doet de markt wel. Klanten lopen al massaal weg. Het kapitalistische systeem werkt dus, in dit geval.

rara | 23-05-13 | 14:32

Uitkeringstrekkers, werkschuwen, ambtenaren en loonslaven die zich nooit afgevraagd hebben waar hun salaris vandaan komt zullen vast verschrikkelijk verongelijkt en woest zijn. Ik geef Toniko groot gelijk. Het enige wat je ervan kunt denken is dat ze iets te eerlijk zijn voor de verontwaardigde tere zieltjes.

aardappelninja | 23-05-13 | 14:33

Hup Tonika. Dit is de door iedereen geprezen openheid en transparantie. En raai es wat? Het is weer niet goed.

Koos Knak | 23-05-13 | 14:33

Umberto die trotzoni | 23-05-13 | 14:29
Jij werkt in een muziekzaak waar jullie verplicht een ademluchtmasker dragen? Dan moeten jullie klanten wel echt ongewassen hippies zijn.

zuurkool | 23-05-13 | 14:34

@rara
Ja, en? Zijn zaak toch?

God Zelf | 23-05-13 | 14:34

Als ze voor een pornofilm een kerel met een enorme lul zoeken, moet je met een rot worteltje ook niet aankomen. Ze zijn duidelijk in wat ze vragen. En die vrijheid hebben ze.

Lampelul | 23-05-13 | 14:34

Vooraf duidelijk maken wat je zoekt, lekker toch!

Gaat over presentatie op werk en niet over het uiterlijk van klanten. Wanneer je dat al niet snapt voldoe je niet aan MBO.

Slappehap | 23-05-13 | 14:34

@Parsons | 23-05-13 | 14:29
Het zijn niet de ongewassen krakers maar de ongewassen muzikanten die klagen. Je weet wel, de doelgroep waar Tonika zaken mee wil doen.

rara | 23-05-13 | 14:34

Beste Nancy,

Met interesse heb ik Uw vacature voor (v)(er)(koop)(ster) gitaar gelezen,laat dat meteen duidelijk zijn.

Net als U heb ik een teringhekel aan snorren, baarden, politieagenten, petjes (vooral oranje) en mensen met haar op de lichaamsdelen.
Het lijkt me heerlijk rock 'n roll of maar 15 uur te werken zodat ik nog wat tijd over heb voor seks en drugs.
Op voorhand wil ik er meteen duidelijk over zijn dat ik een "smooth talker" ben, ik vind het heerlijk om mensen op te lich.. uhm scherp te slijpen.
VERKOPEN is voor mij altijd in hoofdletters, ik sta er mee op 's middags en ga er diep in de nacht rock 'n roll mee naar bed.
Een gitaar heeft geen geheimen voor me, ik weet alles over houtsoorten en brandduur. Ik begrijp dat er ook banjo's en ukelullo's op de afdeling werken, maar die zal ik leergierig de deur uit werken.
Mensen kunnen mijn bloed wel drinken maar dat straal ik dan ook met flair uit. Zoals u vraagt ben ik enorm zelfverzekerd en narcistisch en kan de klant uren vertellen hoe goede verkoper ik ben.
MBO nivo overtref ik iets, maar ik maak makkelijk fouten waar ik niet van leer ter compensatie.
Ik weet hoe muzikanten bewegen, meestal nogal houterig. Ik heb nog heel veel bandjes liggen.
Tot slot wil ik u er graag op wijzen dat ik niet rook. Maar soms wel lieg, maar dat is ook rock 'n roll.

Kortom ik voldoe aan ALLE punten en kom graag in een mondeling gesprek mijn motivatie oplichten.

Met vriendelijke groet,
twitter: @rebelarjen

@rebelarjen | 23-05-13 | 14:35

Ik zit nu naar die team foto's te kijken..... Ik weet genoeg, ik zou daar nog niet eens mijn snaren willen kopen....

Solid Snaak | 23-05-13 | 14:35

De discriminatie onzin zou direkt uit de wet gehaald moeten worden.

Iedereen discrimineerd en dat moet iedereen zelf weten. De overheid dient zonder aanziens des persoon de wet te handhaven.

Maar goed, gezond verstand is niet aanwezig bij de meeste mensen in dit land van 1001 en moslim

Klefbekje | 23-05-13 | 14:36

Als je een elektrisch gitaar wil kopen, ga je dan naar een zaak waar Slash en een van de leden van ZZ-top in de winkel werkt? Of naar een zaak waar vroomheid voorop staat en baarden, lang haar en tattoo's verboden zijn?
Niels Triple | 23-05-13 | 14:17 | + 3 -


Slash en de heren van ZZ-Top natuurlijk.

Vrije Nator | 23-05-13 | 14:36

@ Amano
Of je besteld via het internet 20% geodkoper, 30 dagen inruil zonder vragen, reviews van prodcuten zijn in enorme aantallen te vinden op het internet ook.
NL winkelpersoneel sowieso bizar slecht, ben in een dozijn landen geweest op de aardbol en NL stipt op 1 met het slechtste winkelpersoneel, qua productkennis en behulpzaamheid.
Laatst bij schoenenwinkel in de Kalverstraat, dames vonden het inressanter om te keuvelen dan om me te helpen, vroeg om hulp steekt die doos dr hand naar me op "eerst ff gesprek afmaken", rechtsomkeer gemaakt en alles wat ik nodig had via internet besteld.

Sano | 23-05-13 | 14:36

lekker de hele dag luisteren naar beginners die stariway to heaven gaan 'proberen' op iedere gitaar (of dat rifje van the white stripes over PSV supporters die van de verkeerde kaaaant zijn ;-)


moet je nog snel praten ook!

goeiemoggel! | 23-05-13 | 14:36

Friezerik | 23-05-13 | 14:25 |
Mijn ervaring met Feedback is dat er van die ongewassen types werken die geen werkelijk geen ruk interesse hebben in de klant. Soort van ambtenaren zeg maar. Maar dan in camouflagepak. Kan me goed voorstellen dat Tonika daar niet op zit te wachten.

Ars Vivendi | 23-05-13 | 14:36

Ik koop mijn troep waar ik de beste deal en service krijg. Hoe de verkoper eruit ziet zal mij aan mijn reedt roesten. Ik ben geen wijf.

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:36

laatste keer dat ik bij boudisque was stond er een meisje geheel getattood in een hemmetje.
zo hoort dat.

Einde van de Domheid | 23-05-13 | 14:36

aldert moet opboxen tegen thomann die alles veel goedkoper inkoopt. het is pompen of verzuipen.

Einde van de Domheid | 23-05-13 | 14:37

@God Zelf | 23-05-13 | 14:34
Hij mag zelf bepalen wie er in de winkel staat, daar gaat het dus niet over. Driekwart van z'n potentiele doelgroep staat nu te stuiteren over de ad, dat is zo lachwekkend aan deze zaak.

rara | 23-05-13 | 14:37

Meidenband zoekt..............

ja,diedus! | 23-05-13 | 14:38

Koopt nu al decennialang zijn microfoons bij Tonika : media.wtf.nl...

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:39

Boysband zoekt........

ja,diedus! | 23-05-13 | 14:39

Mag dit wel, mag dit niet, bla bla bla.
Het is gewoon slechte reclame lutsers

luistukvreten | 23-05-13 | 14:39

Ik vind het eigenlijk wel een geniale advertentie. Duidelijk en oprecht. Maar voor meneer Opzoutman wil ik toch niet werken.

Red mij niet | 23-05-13 | 14:40

Ik weet het niet. Waarom zou iemand helemaal naar Groningen gaan om nieuwe snaren voor zijn gitaar te kopen terwijl wij op de Rozengracht en in de Vijzelstraat de beste muziekwinkels van Nederland hebben. En ten tweede, een muzikant neemt alleen maar advies aan van iemand ie net zo gefascineerd is als hijzelf, een mede muzikant dus. Die moet toch een beetje de Fleetwood Mac/Led Zeppelin/Deep Purple look hebben. Anders kan zo'n verkoper net zo goed tweedehands auto met een kapotte koppeling gaan verkopen.

Osdorpertje | 23-05-13 | 14:40

Tonika, ik sta volledig achter jullie. Duidelijk aangegeven wat voor een soort persoon het beste in jullie team past. Is ook een duidelijke boodschap naar iedereen, die overweegt zich te laten piercen of te tattooeren of rookt, dat je gedrag daadwerkelijk de kans op een baan vermindert. O-ja, ik ben ook werkgever en ik neem geen rokers in dienst.

Libertinowitz | 23-05-13 | 14:40

Je moet leergierig zijn op het gebied van Ukelele's, mandolines en banjo's..Tonika is het voorportaal van de Hel!

Kleine Kutmuis | 23-05-13 | 14:41

over goed gekapt gesproken.... heeft rutger nou de coiffure van muzyq 'boeken' Wim Brands overgenomen?

Einde van de Domheid | 23-05-13 | 14:41

GeenStijl, ik eis een baan in uw redactie. Ik pas weliswaar niet in het team, maar dat is je reinste discriminatie. Dus waar halen jullie het lef vandaan om mij te weigeren? U weet toch wie ook mensen weigerde die hem niet zinden? Juist.

henkvaningrid | 23-05-13 | 14:42

Wow! Zomaar zelf bepalen wie je op je loonlijst wil hebben, dat moeten we toch niet willen!

ZKH EťnOog | 23-05-13 | 14:42

Och ik laat me altijd door keurige mensen helpen en informeren in de winkel. Dan zeg "ik denk er even over na". Vervolgens ga ik het internet op en bestel het bij de goedkoopste. Zonde van hun tijd Tonika, binnenkort Failliet read my lips. Het is niet anders.

ikdenkwat | 23-05-13 | 14:42

Thomann is druk bezig alle muziekwinkels in NL te slopen. Vaak is wat je er bestelt zelfs met verzendkosten nog goedkoper dan hetzelfde produkt bij een NL'se bakstenenwinkel. Dat gaat zo'n Tonika en Feedback een keer de kop kosten ben ik bang.

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:42

@Osdorpertje | 23-05-13 | 14:40
Er bestaat ook goede gitaarmuziek in plaats van die Fleetwood Mac/Led Zeppelin/Deep Purple herrie.

*wacht op de minkudo's van alle GS hippies*

sinar2 | 23-05-13 | 14:43

Libertinowitz | 23-05-13 | 14:40 | + -1 -

Hulde! Rokers zijn paria's. Nou ja, niet per se, maar roken doen ze maar thuis. Roken is echt iets voor achter de voordeur.

henkvaningrid | 23-05-13 | 14:43

@Einde van de Domheid | 23-05-13 | 14:36
Bedoel je Boudisque in 020?
Waanzinnige shop die alles heeft wat anderen niet hebben, en wat ik graag wil!

necrosis | 23-05-13 | 14:44

@Libertinowitz

Winston Churchill was een roker en mijn held!

Kleine Kutmuis | 23-05-13 | 14:45

Ik snap de minkudo's niet voor reaguurders die terecht opmerken dat het GVD hun eigen zaak is en dat zij zelf wel bepalen wie ze aannemen en wie niet. Ik hoef hier ook geen aso figuur met oorbellen en tattoo's binnen!! WTF is dit, omgekeerde wereld of zo?

Kobus Kloothamer | 23-05-13 | 14:45

@Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:36
Wel.

Politant | 23-05-13 | 14:45

Vrienden .... Boudisque is helaas al jaren niet meer. Omdat iedereen de zaak F A N T A S T I S C H vond maar er nooit kwam en alles van het Web download.

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:46

@Kobus Kloothamer | 23-05-13 | 14:45
Precies. Het schept wel een inkijkje in het gemiddelde type reaguurder overigens.

Politant | 23-05-13 | 14:46

Kobus Kloothamer | 23-05-13 | 14:45 | | Reageer+ |
Dat komt omdat er geen foto's van de minkudoknopklikkers bijstaan. Met zou het meteen duidelijk zijn waarschijnlijk.

aardappelninja | 23-05-13 | 14:48

Naast mijn kin ben ik ook van onder geschoren. Is wel zo hygiŽnisch. Vrouwen die net als ik hun schaamhaar geschoren hebben krijgen bij mij extra korting. Ze hoeven het niet in de winkel te laten zien. Een foto is ook goed.

tiswat | 23-05-13 | 14:48

90% van de bedrijven opereert hetzelfde maar is niet 'stoer' genoeg om het te vermelden. En dat snappen die domme witte ridders op Facebook ook best wel; dit doen ze alleen om 'progressief' te lijken voor hun vriendjes (waarvan zeker 50% hoogstens een vage kennis is).

Hans Gruber | 23-05-13 | 14:49

@sinar2 | 23-05-13 | 14:43
"Mijn muziek is beter dan de jouwe"-discussies graag voortzetten op het schoolplein. Dan hebben wij er geen last van.

rara | 23-05-13 | 14:49

Een gladde kakker die je gitaren wil verkopen omdat hij zijn target wil halen :'-). Sluit echt totaal niet aan op de doelgroep en derhalve zal je ook weinig verkopen. Maar fijn dat je zo duidelijk bent Nancy, je zal best een gladpratende MBO'ert vinden, maar verkopen gaat hij niet!

frankmeister | 23-05-13 | 14:51

@Kobus Kloothamer | 23-05-13 | 14:45
Die mensen snappen niet dat het niet gaat om de vacature, maar om de manier waarop Tonika heer eigen klanten afzeikt.

rara | 23-05-13 | 14:51

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:42 |
fijn, de 2e gs-er die begint te snappen waarom het met de duitse economie wel beter gaat.

Einde van de Domheid | 23-05-13 | 14:51

@Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:46
Dat wist ik niet, ik kom al ruim 10 jaar niet meer in Amsterdam om te shoppen.
RIP Boudisque dan maar.....

necrosis | 23-05-13 | 14:52

Ik zou tekenen als ik op deze manier gratis reclame kreeg op een website met veel jong bezoek.

Wat is GS nu gratis aan het weggeven? Of is dit een advertorial?
Elk bedrijf selecteert aan de poort, ook op uiterlijk. Dat is je goed recht als je mensen betaalt om voor je te werken en als klanten jou visitekaartjes op uiterlijk waarderen.

Doe eens niet zo raar dat dit discriminatie is in negatieve zin. Het is onderscheid ja, maar dat maakt iedereen vol automatisch. Ze zijn duidelijk en helder hierover. Chapeau.

Helder Groentje | 23-05-13 | 14:53

Verder lijkt de advertentie van aldert een beetje op de talentenshows.
Ben je B-Boy? Dan moet je ook een Engelse wals doen met een balletdanseres.
Ben je Rock? Nou, dan moet je ook wel een duetje Celine Dion kunnen doen. (etc.)

Einde van de Domheid | 23-05-13 | 14:53

@sinar2 | 23-05-13 | 14:43
Ik weet, zal ik een lekker deuntje plempen?

necrosis | 23-05-13 | 14:54

Wat nou discriminatie, ze zijn gewoon achtelijk eerlijk, of denk je dat ik wordt aangenomen als er een verkoper gezocht wordt in een winkel?
Neuh, never, het moet altijd een vrouwtje van rond de 18 zijn met 10 jaar ervaring.
Want zelfs dat wordt niet vermeld, het moet een sjikkie zijn! (dat weet toch iedereen zeggen ze dan)

Terpen-tijn | 23-05-13 | 14:54

Overigens, de hele Nederlandse studiowereld ziet er exact hetzelfde uit. Wit, en goed gecoiffureerd!

Einde van de Domheid | 23-05-13 | 14:55

Thomann is druk bezig alle muziekwinkels in NL te slopen. Vaak is wat je er bestelt zelfs met verzendkosten nog goedkoper dan hetzelfde produkt bij een NL'se bakstenenwinkel. Dat gaat zo'n Tonika en Feedback een keer de kop kosten ben ik bang.
Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:42
.
Tja, vroeger was het verschil met de muziekwinkel nog, dat je daar geholpen werd door echte muzikanten ipv echte verkopers. Nu dat verschil ook weg is, is het logisch dat mensen dan alleen nog voor prijs gaan.
Ik wil overigens niet beweren dat een goede muzikant geen goede verkoper zou kunnen zijn, maar het is vaak in de winkel wel direct duidelijk waar de nadruk op ligt.

mrfreeze | 23-05-13 | 14:55

@Kobus Kloothamer | 23-05-13 | 14:45

Welkom in Nederland. De doorgeslagen socialistische heilstaat waarin je niet meer zelf mag weten wie je wel en niet aan neemt, want Odin verhoede dat je zomaar ineens voorkeurspolitiek erop nahoudt en mensen die 'anders' zijn zomaar weigert.

En als je dat overtreedt, is het doodnormaal om je een hijskraan voor je verjaardag te wensen.

Ziek land.

ZKH EťnOog | 23-05-13 | 14:55

Einde van de Domheid | 23-05-13 | 14:51
Niet dankzij mij. Ik koop NIKS meer van Thomann sinds Anouk niet ťťn puntje van Duitsland kreeg. Ik ben wel goed maar niet gek.

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:55

ik worrrrrrdddddd (sorry, ben soms een beetje dom)

Terpen-tijn | 23-05-13 | 14:56

Ik mis de regel/eis, leeftijd tussen de 18 en 20 jaar en minimaal 15 jaar ervaring in de verkoop.

Kazango | 23-05-13 | 14:56

@necrosis | 23-05-13 | 14:54
Zie rara | 23-05-13 | 14:49, mag blijkbaar niet van hem

sinar2 | 23-05-13 | 14:56

Ik koop net zo lief een gitaar van een metalhead met verstand van zaken dan van een gladgeschoren Diederik-Boudewijn. Verder is Tonika een ballentent als je iets anders wil dan een gitaar voor rechtshandigen.

Roy G. Biv | 23-05-13 | 14:56

And ó get ready for a shock ó the music that theyíre planning to use to crumble the morals of America is this rotten, filthy, dirty, lewd, lascivious junk called rock and roll www.youtube.com...

profiteroles | 23-05-13 | 14:57

Het lijkt wel alsof het merendeel niet snapt wat hier zo verkeerd aan is. Het gaat helemaal niet om discriminatie in het algemeen. De faal die Tonika over haarzelf heeft uitgeroepen is het discrimineren van haar eigen doelgroep. Een computerwinkel die openbaar toegeeft dat ze geeks niet tof vinden is net zoiets. Voor je eigen financiŽle veiligheid moet je zoiets niet in een vacature zetten, nee. Gewoon oliedom.

Hanniballus | 23-05-13 | 14:57

@Kobus Kloothamer | 23-05-13 | 14:45
Het gaat erom dat je als muzikant geholpen wilt worden door een hands on iemand, een collega of op z'n minst iemand met affiniteit. Als je dan de vacature ad van Tonika leest slaan ze de plank totaal mis. Ze zoeken een gladjanus, een venter, een mooiprater in pak met een duur luchtje op, een prestatieloonslaaf zonder emoties. Kom op man, dat willen de klanten helemaal niet. Diegene die die vacature geschreven heeft mist alle feeling met de werkelijkheid.

Conan de Rabarber | 23-05-13 | 14:58

necrosis | 23-05-13 | 14:52
Zeker jammer. Maar de eigenaar van Boudisque had gelijk toen hij zich hardop afvroeg waar al die fans dan gebleven waren de afgelopen jaren. Want ook ik kwam er nooit meer. Tsja, zo gaat het in het digitale tijdperk.

Bigi Bana Boy | 23-05-13 | 14:58

@rara | 23-05-13 | 14:03
Sedert wanner komt een (ass)webmaster in aanraking met klanten?

Cdude | 23-05-13 | 14:58

Iedereen onder de 35 heeft toch tattoos of niet? Dus ze zoeken iemand die oud is.

profiteroles | 23-05-13 | 14:58

Het enige wat mij tegenstaat aan die advertentie is het gedeelte over die 'smooth talker' die moet verkopen maar niet voorlichten. Als ik al een winkel instap om iets te kopen, dan wil ik niet dat ze mij wat verkopen, maar dat ze mij voorlichten over mijn aankoop. Dus bij Tonika zou ik als beginnend muzikant bijv. voorlichting willen over een beginnersgitaar van hooguit 200 euro en niet via een glad verkooppraatje met een fretloze Ibanez van 1500 euro de deur uitstappen. Voor mij is dat verkopersgedeelte een duidelijk argument om niet naar Tonika te gaan.

FrankVeer | 23-05-13 | 14:59

@Kobus Kloothamer | 23-05-13 | 14:45 | + 1

"Ik snap de minkudo's niet voor reaguurders die terecht opmerken dat het GVD hun eigen zaak is en dat zij zelf wel bepalen wie ze aannemen en wie niet. Ik hoef hier ook geen aso figuur met oorbellen en tattoo's binnen!! WTF is dit, omgekeerde wereld of zo?"

Zou dat misschien komen doordat ze vanuit hun "werk is alles" oogkleppen beleving volledig aan de essentie van het verhaal voorbij streven?

luistukvreten | 23-05-13 | 15:00

@Conan de Rabarber | 23-05-13 | 14:58
"Diegene die die vacature geschreven heeft mist alle feeling met de werkelijkheid."
Dat moet dan het vrouwtje van de directeur zijn. Die voldoet perfect aan uw beschrijving : vol goud, rode lippenstift en geblondeerd.

Cdude | 23-05-13 | 15:00

Toch creeert die muziekwinkel zichzelf een slechte reputatie>> niet de geschikste wordt aangenomen, maar diegene zonder baard, snor en geen roken.
Slechte zaak.
Bedankt voor de info, zal er nooit wat kopen igg.

Terpen-tijn | 23-05-13 | 15:02

@Cdude | 23-05-13 | 14:58
Sedert jij de ironie gemist hebt, vermoed ik.

rara | 23-05-13 | 15:05

@necrosis | 23-05-13 | 14:54
Graag, iets van die GG Allin als het kan. Vinden m'n buren leuk.

rara | 23-05-13 | 15:06

Hmm op hun site is de vacature inmiddels aangepast en de discrimerende eisen samengevat als: "met een zeer verzorgde persoonlijke presentatie, passend binnen het Tonika Music Team"

TerraMacho | 23-05-13 | 15:10

Probeer maar eens als vrolijke goed opgeleide ( niet van westerse afkomst )vrolijke Hollander een baan bij de overheid te krijgen.
Ik heb het vroeger meerdere malen geprobeerd.
Standaard afwijzing met U behoort niet tot de doelgroep.

Wat ze hier mee bedoelen is, je bent niet de juiste kleur.
Het liefst hebben ze een vrouwelijke moslim met lage opleiding, die ook nog eens gebrekkig Nederlands spreekt.
Beste mensen, dat is pas discriminatie. En niet iemand met een eigen zaak die een duidelijke omschrijving geeft van iemand die in hun team past. Anders krijg je misschien zo iets van : Hee.. Pssst.. Gitaar kopen ? ies niet doer. Jij geen gitaar ? kk hoer.

www.PowerBink.nl | 23-05-13 | 15:11

@rara | 23-05-13 | 15:06
*verboden voor rara-bord op sgoolplein hangt*

necrosis | 23-05-13 | 15:12

@luistukvreten | 23-05-13 | 15:00
Tja. Je kunt natuurlijk principieel blijven vasthouden aan je "recht" om oorbellen te dragen, lang haar te hebben en grote tatoo's op je voorhoofd.
Da's vrijheid, en een groot goed.

Of je past je een beetje aan, gaat inderdaad solliciteren en aan het werk. Vrijheid zit in je hoofd. Rebelleren door jezelf excentriek te kleden, je haar paars te verven, en een halve ijzerwinkel in je oren/wenkbrauwen/neus en weet-ik-veel waar nog meer te hangen is een farce. Want o,o, wat onderscheiden wij ons.

Kloof2012 | 23-05-13 | 15:13

Vooral de actie van Kauffmanns is mooi, maar ja Albert (de eigenaar) is ook een mooi type. Heeft al eerder de 'kutweer' korting ingesteld bijvoorbeeld. Geef die man een standbeeld, of je geld ofzo.

Pakmans | 23-05-13 | 15:18

O-ja, ik ben ook werkgever en ik neem geen rokers in dienst.
Libertinowitz | 23-05-13 | 14:40 |


Waarom in godsnaam niet? Ze gaan ruim voor hun pensioen kapot (en best wel snel als de longkanker eenmaal heeft toegeslagen)(als het hartinfarct ze niet voor die tijd in 1-2-3 seconden te pakken heeft gekregen). Tegen die tijd lopen ze toch hopeloos achter op de eischen des tijds, dus drukken ze eerder op je jaarrekening dan dat ze er aan bijdragen. Zit je zaak soms vol met Obese tokkie en VUT-ters?

Red mij niet | 23-05-13 | 15:22

Nederlanders moeten altijd zo zielig politiek correct doen. Echt om te huilen die reacties op facebook.


Zij zegt gewoon wat elke werkgever en kleine ondernemer in gedachten heeft, maar niet durft te zeggen. Al die huilies zouden ook geen Lil-Wayne-achtige figuur aannemen met tattoos en piercings in zijn gezicht.

Loghuis | 23-05-13 | 15:24

Tonika heeft waarschijnlijk dezelfde ervaring met verkopers als de Haagsche politie met keurige Rotterdamse jongens. En sinds wanneer mag een bedrijf niet bepalen hoe het vertegenwoordigd wil worden? Absoluut geen kritiek op de advertentie, integendeel ... zeer keurig, helder en vooral eerlijk opgesteld.

Litsehimmel | 23-05-13 | 15:27

* Ben op weg naar Kauffmann om een ukelele te kopen en die vervolgens aan een zwerver (met vuige baard/piercing/etterende puist) weg te geven * (in verband met reddeloos verloren muzikaliteit mijnerzijds)

Red mij niet | 23-05-13 | 15:27

Dank dat jullie zorgen maken om mn haar maar dat is er al lang af hoor ^^

Larsw | 23-05-13 | 15:28

Litsehimmel | 23-05-13 | 15:27 | + 0 -
U bent de eigenaar toevallig?

Solid Snaak | 23-05-13 | 15:36

Die gast heeft zojuist met deze advertentie zijn zaak de nek omgedraaid. Ik weet niet of hij het weet maar mensen die gitaren bespelen, kopen en noem maar op zijn toch veelal de mensen met een bos haar, een oorbel en een tattoo on the side. Goed je hebt natuurlijk het mietje met de gitaar ala Guus Meeuwis en Nick en Simon maar dan houdt je klandizie toch snel op.

Rotzak84 | 23-05-13 | 15:37

@sinar2 | 23-05-13 | 14:43 | + 2
Dat waren misschien niet de beste voorbeelden. Ik heb hier nog een CD'tje liggen van Fleetwood Mac waar ze zo stoned als een garnaal op de hoes staan. Toen ik op zoek ging naar betere voorbeelden was ik verbaasd dat Steve Vai en Joe Satriani niet in de top 100 van beste gitaristen aller tijden staan want dat zijn het soort figuren die iemand kunnen adviseren.

Osdorpertje | 23-05-13 | 15:38

Ik heb een paar gitaren gekocht bij Tonika, het is de grootste instrumentenwinkel in Groningen, maar het is inderdaad allesbehalve rock n roll. Moeten ze op zich zelf weten. Het personeel is inderdaad smooth en heel erg richting het verkoopmoment gefocussed. k Vind het zelf fijner om te shoppen in een muziekwinkel met personeel met passie voor muziek en instrumenten, dan maar wat minder okselfris..

panadol | 23-05-13 | 15:38

panadol | 23-05-13 | 15:38 | + 2 -
Dan moet je eens kijken bij maxguitarstore in Den Haag.

Solid Snaak | 23-05-13 | 15:43

Wat heb ik spijt dat ik mijn digitale piano ooit bij Tonika heb gekocht. Maar ben sinds vandaag nog nooit zo trots geweest op mijn petje, tattoos, piercing, baard+snor en wilde haardos. Ultieme les "Hoe schoffeer ik mijn klanten?". Wat een kansloze vacature.

blŲrry | 23-05-13 | 15:45

Kloof2012 | 23-05-13 | 15:13 |
Tja. Je kunt natuurlijk principieel blijven vasthouden aan je "recht" om oorbellen te dragen, lang haar te hebben en grote tatoo's op je voorhoofd.
Da's vrijheid, en een groot goed.
Of je past je een beetje aan, gaat inderdaad solliciteren en aan het werk. Vrijheid zit in je hoofd. Rebelleren door jezelf excentriek te kleden, je haar paars te verven, en een halve ijzerwinkel in je oren/wenkbrauwen/neus en weet-ik-veel waar nog meer te hangen is een farce. Want o,o, wat onderscheiden wij ons.
.
Nee inderdaad, dat is wel het punt...
Ok, nog ťťn keer. Het gaat er niet om wat die man wel of niet mag, that's not the issue. Het gaat er om dat deze vacature, geplaatst op nota bene facebook, een tactisch waardeloze zet is geweest waarmee hij een groot deel van zijn klandizie tegen het hoofd heeft gestoten. Daarnaast zijn je aannames met betrekking tot rebelleren en dergelijke een beetje kort door de bocht en generaliserend. Of ben jij soms die gene die bepaald hoe iemand zich wel of niet moet onderscheiden?

luistukvreten | 23-05-13 | 15:48

blŲrry | 23-05-13 | 15:45 | + 1 -
"Maar ben sinds vandaag nog nooit zo trots geweest op mijn petje, tattoos, piercing, baard+snor en wilde haardos."
.
Als je dat allemaal nodig hebt om je staande te houden, is er iets goed mis.

Logic | 23-05-13 | 15:49

Sano | 23-05-13 | 14:36
Helemaal mee eens hoor. De service hier bijvoorbeeld in Amsterdam is om te huilen. En het kennisniveau is ook laag. Ik koop veel bij Thomann. En voor de rest ook steeds meer via internet. Maar soms heb ik snel iets nodig of ik heb technisch advies nodig. Een bas of gitaar wil ik in m,n handen hebben voordat ik ,m koop.

Maar waar het me om gaat ik steun gewoon deze man. Mag hij zelf weten wie hij aanneemt. Bemoeizuchtig gedoe hier in NL. Als die klanten het niet bevalt gaan ze maar naar een andere zaak. Het is zijn winkel.

Amano | 23-05-13 | 15:52

Tattoo, check. Lang haar, check. Baard, check. Piercings zijn stom. De gemiddelde metalhead koopt ook niet bij Tonika omdat ze er 1. Geen verstand van hebben en 2. veel (maar dan ook echt heel veel) te duur zijn.
Lang leve MusikProduktiv net over de grens.

Den Heerscher | 23-05-13 | 15:55

Niks mis mee. Eerlijke advertentie.

* | 23-05-13 | 15:57

Amano | 23-05-13 | 15:52 | + 0 -
Natuurlijk mogen ze dat zelf weten, elk bedrijf mag dat. Maar je kan niet ontkennen dat het, op z'n zachtst gezegd, wat ongelukkig gebracht wordt. En wat helemaal betreurenswaardig is de toon waarmee Tonika op de de reacties in gaat. Als ze het allemaal wat subtieler en genuanceerder hadden gebracht had er geen probleem hoeven zijn denk ik.

jaamaarnee | 23-05-13 | 16:01

Binnenkort maar eens naar Tonlka trouwens.
Voor een tweede Bricasti M7-2
Die hebben tattoo doodies niet...

Logic | 23-05-13 | 16:01

Amano | 23-05-13 | 15:52 | + -1 -
Volgens mij ken ik jou, Speel jij ook studiowerk in?

Logic | 23-05-13 | 16:03

Ga volgend jaar maar eens kijken. Dan wordt je alleen maar bediend door Rock&enRollers. Deze advertentie trekt juist snorrenmansen, tattoes en geringden aan. Deze ad moet je andersom interpreteren. Die Groningers hebben dus toch nog wel enige vorm van humor.

zwemverbrander | 23-05-13 | 16:05

BaxShop; BRILJANT!!! HAHAHAHAHAHAHA!!! Ik koop voortaan bij jullie!

BSmachines | 23-05-13 | 16:05

Correcte advertentie. Wie betaalt, bepaalt. Zo eenvoudig is het gelukkig weer. Goedgekapte werklozen genoeg om uit te kiezen...
.
Mee oneens en toch muzikaal met verkoopneigingen? Ga je toch lekker bij de C2000 gitaar spelen. Al dan niet samen met die dikke. Of begin zelf een toko. Benieuwd of je dan Łberhaupt personeel kunt betalen, aan wie je ook nog eens discriminerende eisen kunt stellen.

Van Dikhout | 23-05-13 | 16:06

'Ondertussen gaat de discussie zulke vormen aannemen, dat we tot de conclusie komen dat we er beter een punt achter kunnen zetten. Het lijkt ons dat we allemaal onze tijd en energie beter aan andere zaken kunnen besteden.
Conclusie: we halen beide berichtjes weg, dan kan iedereen weer rustig gaan slapen....'


Ja maak 't nog maar erger! :)

sufkut | 23-05-13 | 16:10

Nederland is een vrij land (zeggen ze)
Oordeel dus niet over wat een ander doet.
Solliciteer of solliciteer niet.
Verder hebben deze ondernemers het recht om met rust gelaten te worden.

Alteidt Glijck | 23-05-13 | 16:12

Zelfs het NRC schrijft erover! HAHAHAHAHA!
www.nrc.nl...

BSmachines | 23-05-13 | 16:16

Amano | 23-05-13 | 15:52 | + -1 -
Volgens mij ken ik jou, Speel jij ook studiowerk in?
Logic | 23-05-13 | 16:03
Nope. Ik heb wel eens wat studiowerk gedaan voor semipro bandjes en doe af en toe invalklussen maar ben echt geen bekende studiomuzikant.

Amano | 23-05-13 | 16:18

Als je dat allemaal nodig hebt om je staande te houden, is er iets goed mis.
Logic | 23-05-13 | 15:49 | + -2

Met zo'n aanname hou ik je bij dezen even een spiegeltje voor. :)

blŲrry | 23-05-13 | 16:25

jaamaarnee | 23-05-13 | 16:01 | + 1
Ben ik toch niet met je eens. Tonica heeft gelijk, waar maken ze zich druk om. Dit is weer typisch zo'n voorbeeld van links politiek correct denken van de artiestenhoek. Discrminiasie! Schei toch uit. Het is zijn zaak! Ga dan ergens anders winkelen. Zolang de eigenaar niet op huidskleur of seksuele geaardheid selecteert gaat die z,n gang maar.

Amano | 23-05-13 | 16:28

Nederland is een vrij land (zeggen ze)
Oordeel dus niet over wat een ander doet.
Solliciteer of solliciteer niet.
Verder hebben deze ondernemers het recht om met rust gelaten te worden.
Alteidt Glijck | 23-05-13 | 16:12 | + -4

Daar heb je volledig gelijk in. mensen oordelen te snel.
Maar een vraag aan: Ben je muzikant?
Ik denk zelf van niet. Aangezien ik zelf liever geholpen wordt door iemand met kennis van zaken en die een goed en eerlijk advies geeft, dan een gluiperig iemand die er alleen maar is voor de verkoop.

Just Look Around | 23-05-13 | 16:31

Degenen die zeiken zijn niet zozeer potentiŽle werknemers, maar (nu voormalige) langharige getatoeŽerde klanten die merken dat ze voorgelogen worden (immers, de gladharige verkoper moet niet voorlichten, maar via 'smooth talk' VERKOPEN). En terecht, imho.
Amstel | 23-05-13 | 14:23 | + 18

Correct samengevat!! En dan ben ik maar 'gewoon' een voormalige klant zůnder snor, baard, piercing, tattoo, wilde haardos, etc...

mr.kirk | 23-05-13 | 16:35

Stelletje overgevoelige mietjes. Tonika verkoopt als het de dichtstbijzijnde winkel is, het gevraagde item op voorraad heeft en/of de prijs gunstig is. Dan kunnen het Noorder Muziekhuis en Westerhaven wel inpakken verder.

Alsof klanten wakker liggen van zo'n advertentie: "Boehoe ik ben beledigd want ik heb ook lang haar en een tattoo."

Stel suikerklontjes.

Politant | 23-05-13 | 16:39

Het is niet om de sollicitatie eisen te doen, winkel eigenaar heeft het volste recht zijn voorkeur aan te houden.. daarom is ie ook eigenaar.

Maar, met 1 advertentie je (bijna) gehele klantenbestand te schoppen.. is nie handig nie !

Ook erg onhandig om er uitdrukkelijk bij te vermelden dat ze een omzet-pusher willen, geen klanten-vriend.

Die moet je ook wel zoeken, je winkel draait niet op hoop en madeliefjes..

Maar dat zťg je nooit.. klant is koning.. al is het een langharige , rokende rocker..

En ga dan dus niet met je suffe kut verkondigen dat je een hekel hebt aan omschreven langharige rokende rocker..

Want diezelfde , betaald jou salaris.. en dus, is langharige rokende rocker je beste vriend.. En geen paria..

*rukkers*..

Stefannn | 23-05-13 | 16:39

@luistukvreten | 23-05-13 | 15:48
Dat het op zijn minst onhandig is ben ik absoluut met je eens! Waar ik me oprecht over verbaas is dat een ieder schande spreekt van het feit dat de man zo expliciet in zijn wensen is mbt personeel. En vervolgens geven veel mensen aan dat de beste gitaren toch wel van langharige, getatoeerde snordragende rockers komt. Da's toch raar? Dan ken je toch zelf ook eigenschappen toe aan uiterlijkheden?

En mbt onderscheiden van de massa: je hebt hier gelijk; ik generaliseer hier inderdaad. Ik moest in dit verband denken aan het stukje uit Life of Brian; "We're all individuals" op www.youtube.com...

Kloof2012 | 23-05-13 | 16:41

Dus die baas van Tonika denkt dat het aan zijn personeel ligt dat hij al 5 jaar geen klanten meer in zijn winkel heeft? Nee lul, dat heet internet. Want daar betaal je wel fatsoenlijke prijzen voor je muziekinstrument en hoef je niet tegen de chagrijnige gezichten van het personeel in muziekwinkels aan te kijken die zelf vaak van toeten noch blazen weten als het op muziek & apparatuur aankomt.

K. Lootviool | 23-05-13 | 16:44

En worden er andere eisen gesteld, dan gaan we allemaal lopen janken dat dat niet de bedoeling is. Wat willen jullie nou?

Wat Tonika wil, moeten zijn weten... denk alleen wel dat ze volledig de plank misslaan door op de gitaarafdeling de geschetste gladde jongen neer te zetten. Maar goed, dat is mijn totaal niet boeiende mening...

harry poster | 23-05-13 | 16:44

blŲrry | 23-05-13 | 16:25 | + 1 -
Pats, hahaha, hij is goed, you got me.

Logic | 23-05-13 | 16:48

Als ik een gitaar koop, wil ik dat de verkoper minstens twee van de onderstaande features heeft:

- tattoo
- lang haar
- piercing
- kisten / afgetrapte sneakers
- bandshirt
- ongeschoren

Zo niet, dan geloof ik er geen hol van dat die persoon verstand heeft van gitaren of van muziek in het algemeen. Dan verwacht ik opgelicht te worden.

Moederneuk | 23-05-13 | 16:53

@Niels Triple | 23-05-13 | 14:17
Tonika is duidelijk genoeg: ze zoeken geen zelfbenoemde gitaarvirtuozen, maar hypercommercieel talent dat gitaar kan spelen. Kennelijk zijn ze in het verleden overspoeld door ongewassen getatoeŽerde zombies die hun roes overdag willen uitslapen in een geklimatiseerd pand.
Erg vroom zijn ze er ook niet, ze verkopen ook op kostelijk zondag.

Guido | 23-05-13 | 16:55

Kloof2012 | 23-05-13 | 16:41 |

Goed, dat mag een raar gevonden worden, maar daar heb ik het nooit over gehad. Eerlijk gezegd kan het me verder ook geen reet schelen of het allemaal kan of mag. Het ging mij erom dat het daadwerkelijke punt hier vaak overgeslagen wordt. Namelijk dat tonica zich, niet wetend waar social media toe in staat is, eigenhandig de nek omdraait. Men heeft namelijk geen wetten nodig om iets te vinden en een beetje tact is vaak wel gepast.

luistukvreten | 23-05-13 | 17:03

Het mooiste is nog (los van dat het te duur is etc.) dat het oh zo representatieve personeel bij Tonika je als ongeschoren, langharige, getattooeerde metalhead de winkel uitkijkt met hun chagrijnige smoelwerk.
Het is echt een instrumentenwinkel zonder enige liefde voor muziek.
Je moet in Groningen eens naar het Viadukt (locatie met oefenruimtes) gaan en daar vragen stellen over Tonika. Ze worden door elke zichzelf respecterende muzikant geclassificeerd als "te duur", "geen verstand van", "veel te duur", "te duur", "weten er niets van" en vooral ook "te duur".

Den Heerscher | 23-05-13 | 17:05

Dit is zoooo typisch Nederlands! Een bedrijf moet zelf kunnen bepalen wie zij wil aannemen. Dit bedrijf definieert duidelijk wie zij binnen hun bedrijfsprofiel vinden passen. Prima toch? Als je het daar niet mee eens bent, begin je zelf maar een bedrijf.

DutchLibertarian | 23-05-13 | 17:21

DutchLibertarian | 23-05-13 | 17:21
Helemaal mee eens. Tonika bashen doe ik dan ook enkel omdat Tonika een enorm slechte (had ik al dure gezegd?) muziekzaak is, niet vanwege hun personeelsbeleid.

Het moge daarbij best gezegd worden dat ik advies van een mede-muzikant eerder aan zal nemen dan van een gladde praatjesmaker in een winkel.
Het gaat per slot van rekening niet om iets willekeurigs, maar om een investering van al gauw 1.000+ euro in het geluid wat je op een podium of in een studio neer wilt zetten.
De beste verkopers sluiten daarnaast aan op de klantwens middels eerlijk advies en hebben niet alleen maar gladde praatjes. Precies dat hoeft (duidelijk) niet van Tonika. Ik koop er nog geen plectrum.

Den Heerscher | 23-05-13 | 17:44

Leuke, frisse advertentie van Tonika. Complimenten! Een van de meest inspirerende advertenties die ik sinds jaren heb gezien. Ik ga nu snel naar de kapper en reis dan spoorslags door naar Groningen. Tonika, HERE I COME!

ljcoster | 23-05-13 | 17:45

Hmmm pluisbaard is een langharige bebaarde kettingroker en reeds voorzien van baan bij een niet bekrompen werkgever. Sorry Tonika.

Pluisbaard | 23-05-13 | 17:57

Hahaha.... en maar blijven reageren. Als je bakkebaarden worden geschoren kun je beter stilzitten, Tonika. En even Apeldoorn bellen.

GeenHijl | 23-05-13 | 18:00

Ookal is de vacatureomschrijving misschien eerlijk te en niet hypocriet te noemen, het is alles behalve slim om dit zo te doen en bovendien wettelijk niet toegestaan. Ronduit dom zelfs als je ook kijkt naar het soort reacties van Tonika zelf. Als de persoon die reageert de directeur zelf is, dan heb ik het met hem te doen. Als het een medewerker is dan kan hij wel wat training gebruiken. Ik ben het wel eens met het feit dat het in de praktijk vaak gebeurt dat een sollicitant evengoed wordt afgewezen op gronden die discriminerend zijn. Alleen wordt dat niet gecommuniceerd naar die mensen logischerwijs omdat het strafbaar is. Als je bovendien mensen discrimineert die tot je eigen doelgroep behoren, gooi je mooi je eigen glazen in. Jonge, jonge wat een domme zet.

ikstephan | 23-05-13 | 18:24

Eerlijk toch?

Er zijn ook vacatures waar wel heel expliciet bij staat dat allochtonen ook mogen soliciteren. Da's net zo iets.

jcvjcvjcvjcv | 23-05-13 | 18:32

Ik durf de weddenschap aan dat onder de reaguurders er zeker ook zijn met een tatoeage. Bindend adviesje: s.v.p. niet solliciteren.

Christus nog aan toe, begrijp heel goed dat 'Team Tonika' Gallisch wordt van die tsunamie van platvloersheid en gedemocratiseerde 'groeps/hokjes'-uniciteit - heb ik idd ook wel een beetje.

Heerlijk een zoektocht van een groepje hardwerkende middenstanders naar medewerkers die niet - heel hip - uitgelubberde oorlelletjes hebben, waarin een mini-kalebas gemonteerd zit; leidt mij namelijk als aspirant gitarist veel te veel af.

classNotFound | 23-05-13 | 18:36

Tonika is top. En ik zou al me mijn tattoos tot op mijn voorhuid er om verwijderen.

ad melkert | 23-05-13 | 18:41

Niet echt handig van ze, nee. Maar om ze daarvoor nou doodsbedreigingen te sturen en ziektes toe te wensen?
www.rtvnoord.nl...
Dat gaat wel 'een tikkeltje' te ver.

You-On-A-Gin | 23-05-13 | 19:11

Ik kom er niet meer bij.

Iedere dag gaat de GS reaguurder zeiken over booslims dit, haatbaard dat, uitvreter dit, oneigenlijk gebruik discrimiNAZI wetten dat, blablabla.

Nu is er iemand die gewoon zegt wat die wil. Iemand die in een winkel representatief kan optreden. Die niet zo uitziet als al de "non-conformisten" die allemaal hetzelfde fucking tattoo hebben.

En meteen gaat iedereen en zijn oma en haar goudvis piepen dat het niet mag.

Vooral grappig omdat de meesten waarschijnlijk dagelijks muziekinstrumenten kopen.

Als ik een advertentie opgeef en een dame met grote hangtieten (liefst met knoop erin) zoek dan schrijf ik het ook op. Mijn bedrijf, mijn geld, mijn beleid.

Ik ben de afgelopen weken twee keer naar een manager in een winkel toegestapt om over de kledingkeuze van medewerkers te beklagen. Een keer in een Albert Heijn en een keer in een KFC. Twee keer "heren" (of beter jongetjes) met hun broek op kniehoogte om hun hippe onderbroek te laten zien. Bij KFC zei ik dat ik dus ook niets ging kopen als iemand met zijn leuter op een kipfilet gaat hangen.

hangtiet met knoop | 23-05-13 | 19:52

@ hangtiet met knoop | 23-05-13 | 19:52
Het lijkt erop dat het punt en de bijbehorende ironie je ontgaat. En KFC is sowieso smerig, met of zonder leuter.

You-On-A-Gin | 23-05-13 | 20:27

Wie ze aannemen moeten ze helemaal zelf weten. Dit soort openlijke klantenhaat is een commerciele totaalblunder van het ergste soort. Ik zou er niet eens willen werken, juist omdat deze tent evident niet weet wat een klantprofiel is. Iemand die dat begrip niet kent, of nog erger: het naast zich neerlegt, dient zich verre te houden van verkoop.

Zware Majesteit | 23-05-13 | 21:04

Als je leuk bent kun je misschien nog ergens anders aan de bak: www.wereldfietser.nl...

Peter_K | 23-05-13 | 21:12

Allemaal huilen!! Daar hebben jullie werkloze kut hippies toch alle tijd voor, mede door het besparen op scheertijd en deo tijd

Djust | 23-05-13 | 21:31

Op m'n 7e kreeg ik m'n eerste (klassieke) gitaar. Gekocht bij Tonika, betaald door m'n opa.
Ik heb 'm nog steeds.
Op m'n 15e kocht ik daar een 12 snarige gitaar, betaald van m'n baantje als vakkenvuller.
We zaten vlakbij Tonika op school en we gebruikten met ons bandje de akoestische gitaarafdeling als oefenhok in de tussenuren. Dat vonden ze er prima, zolang we de deur maar dichthielden.
Een paar jaar later, na het conservatorium en weg uit Groningen, was ik aangewezen op lesgeven voor m'n knaken.
Ik heb heel wat beteuterde kinders en hun ouders terug moeten sturen naar de Feedback omdat de gloednieuwe gitaar een kromme hals of verlepte stemmechanieken had (''En het was nog wel z'n verjaardagscadeau...'')
Ik ging met sommige leerlingen dan zelf terug om te voorkomen dat ze werden genaaid door de 'muzikale' verkopers aldaar.
Inmiddels verdien ik genoeg geld m'n eigen muziek om er relaxed van te kunnen leven. Duurde ff, maar de volhouder wint.
Hoewel Tonika behoorlijk knullig uit de hoek komt met zo'n vacature, denk ik met een goed gevoel aan ze terug.
Voel me verplicht ze even te verdedigen.

Ellen de Ling | 23-05-13 | 21:33

@ Djust | 23-05-13 | 21:31
...Maar voor de rest gaat 't wel?

You-On-A-Gin | 23-05-13 | 21:55

Toen Tonika nog in de Ebbinge zat, was het een leuke zaak. Sinds ze in een groot nieuw pand buiten het centrum zijn gaan zitten gaat het alleen maar om de centen is mijn ervaring. Stond op het punt om 1800 Euro uit te geven (ze waren toen de enige Ovation dealer in de buurt), stoot mijn gezelschap een glazen slide dinges van een tientje van het veel te volle schap. Gebroken. Moest ik betalen van een mevrouw die zich er erg vervelend mee bemoeide. Uiteindelijk met de verkoper 50-50 bedongen, maar mij zien ze daar niet meer terug.

Ook niemand vast in dienst die gitaren repareert, dus weken je gitaar kwijt voor ff een halsje afstellen.

Ik ga liever naar de jongens van Westerhaven, aardige jongens, veel relaxter ťn allemaal echte muzikanten!

macmiep.nl | 23-05-13 | 22:16

Addendum: Steve Vai speelt binnenkort in Groningen. Als ik hem was zou ik maar niet op bezoek gaan. Als ze dit soort personeel niet willen, hebben ze vast ook liever dat zulke klanten ook wegblijven.

macmiep.nl | 23-05-13 | 22:18

Nancy, domme kut, je hebt het weer helemaal voor elkaar!!!!

Prof longhair | 23-05-13 | 22:40

Amano | 23-05-13 | 16:28 | + -10 -
Klopt, mogen ze doen.. maar dit zijn daar dus de gevolgen van. Dus om te zeggen dat dat nou heel verstandig is geweest? Lijkt me inderdaad ook niet.

jaamaarnee | 23-05-13 | 23:32

@ You-On-A-Gin | 23-05-13 | 21:55 | + 0 -
...Maar voor de rest gaat 't wel?

Prima! dankjewel, met jou ook alles goed?

Djust | 23-05-13 | 23:36

@ Djust | 23-05-13 | 23:36
Zeker, zeker. Plop net een beugeltje open. Ik zit goed.

You-On-A-Gin | 23-05-13 | 23:46

Ach, weer een volstrekt nutteloze storm in een glas Gronings drabwater. Next!

Reykjavik | 24-05-13 | 00:21

@Umberto die trotzoni

Mooi verhaal, lekker kort. Jammer dat het hier niks mee te maken heeft.

ikstephan | 24-05-13 | 00:29

Stelletje booslims hier.

Slappehap | 24-05-13 | 01:08

Tonika.... heel veel geld heen gebracht , toen vst plugins nog niet bestonden en je afhankelijk was van dit soort dire straits maffia , they deserve it totaly...

n00benstein | 24-05-13 | 02:44

Tjonge jonge jonge TONIKA......

Was het niet een beter idee om een nieuwe passende werknemer te rekruteren op de EO-jongerendag in plaats van deze onbedaarlijk domme vacature de wereld in te helpen?
Mevrouw Nancy Zoutman - Melessen, verantwoordelijk voor de reclame, pr en sponsoring van dit ten dode opgeschreven bedrijf, wil GEEN: snorren, baarden, tattoos, piercings, mutsen, hoedjes, petten, woeste haardossen en/of rokers in het bedrijf welke voor alle leveranciers dermate belangrijk is (was), want dit past niet in haar zorgvuldig geselecteerde collectie koorknapen...
Mevrouw Nancy Zoutman - Melessen wil WEL: scherpgeslepen smoothtalking VERKOPERS in haar "inspirerende omgeving".

Zou de unieke gitarist die aan dit profiel voldoet zich onmiddellijk willen melden bij mevrouw Nancy Zoutman - Melessen?!

Ik voorspel een angstvallig lege mailbox...

lolalicious | 24-05-13 | 06:22

Dertig jaar geleden, toen Tonika nog in de Zwanestraat zat (en daar ook nog auto's doorheen mochten rijden, en ook over de Grote Markt!) kocht ik daar mijn eerste basgitaar. Die zou ik tegenwoordig bestempelen als 'brandhout', maarja, hij was maar 200 gulden en in die tijd kreeg je daar niet veel voor. Tegenwoordig zijn de instrumenten veel beter.

Sinds die eerste basgitaar heb ik geen instrumenten meer gekocht bij Tonika. Mijn voorkeur ging uit naar het Noorder Muziekhuis (zat in de Ebbingestraat) en de Muziekwinkel op de Westerhaven (recentelijk).

Voor wat verkopers betreft: die heb ik helemaal niet nodig in een muziekwinkel. Ik probeer de instrumenten gewoon zelf uit en koop wat mij bevalt. Er hoeft voor mij maar ťťn medewerker in de winkel te staan: achter de kassa. En die mag wat mij betreft best metaal in z'n gezicht hebben.

Cornald Kruyt | 24-05-13 | 09:40

Gelezen in de comments op Youtube en dekt voor 100% de lading:
Geld voor ons verdienen kun je niet, want daar ben je net te min voor (met je slechte uiterlijk), als je ons geld komt brengen ben je natuurlijk wel welkom. Want 'logica'.

Mr. Krinkle | 24-05-13 | 09:41

Blijft de vraag: wie brengt die gitaren daar aan de man? Ik wil wel. Misschien word ik daarmee wel de nieuwe jezus. Daīs geen ramp. Ik heb wel ergere dingen meegemaakt.

Koele Ikker | 24-05-13 | 10:55

Al die droeftoeters die hier terecht roepen hebben volgens mij nog nooit een muziekwinkel van binnen gezien. En dan niet de free record shop want dat is geen muziekwinkel, dat is een platenzaak. Nee, zo'n ding waar je je gitaren koopt. En daar verwacht ik gewoon een ZZ-Top als vraagbaak/verkoper want zo ziet een oprechte gitaarliefhebben er gewoon uit. Klaar.
Zo'n clown met een gladde praat en nog gladder kapsel met hugo boss pak, iphone en verkooptarget benader ik niet eens. Als ik dat wil ga ik wel naar de Mediamarkt voor een wasmachine. Als Tonika haar doelgroep had gesnapt was deze advert nooit op internet beland.

Kampfhund | 24-05-13 | 17:05

@Vulgaris | 23-05-13 | 14:18 |
Please zeg me niet dat ze ook nog in je broek willen gaan checken!!!

AMC | 25-05-13 | 04:55

@classNotFound | 23-05-13 | 18:36 |
Je zult wel altijd aspirant "gitarist" blijven als klant van Tonika...have fun..en mis de fun van echte rock & roll...en ja ik heb lang haar..nee geen tatoo's maar...who cares? Ow wacht ff Tonika cares...ik gelukkig niet...

AMC | 25-05-13 | 05:06
Tip de Redactie