GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Held Mark Rutte: eerste hulp bij dodelijk ongeluk

markrutteheldzondercape.jpgPolitiek is ook maar *gaaaaap* politiek. Als het moet, staat Mark Rutte er gewoon. Vandaag een ernstig ongeluk in de Bankastraat in Den Haag. Mark Rutte was getuige en verleende eerste hulp. Helaas is de fietsster alsnog overleden. Net als Job Cohen toentertijd in Amsterdam, staat ook Mark Rutte er gewoon als er ingegrepen moet worden. In zulke situaties telt je status, functie of reputatie niet. Mark Rutte, vandaag gewoon een held. Een premier die letterlijk klaar staat voor zijn volk in geval van echte nood is een goede premier. Meer foto's van het ongeval bij Regio15. En nu allemaal dat EHBO-diploma halen.

Reaguursels

Hij det tenminste iets..

Se7en_G | 22-04-13 | 14:55

Burgerplicht moet beloont worden! Kudo's voor Mark! +1

Pandapunten | 22-04-13 | 14:56

Hij probeert wel maar het lukt niet. Goh, verrassend.

Chesh | 22-04-13 | 14:56

wat ja al niet allemaal moet doen om minister president te blijven. Vast een of andere schimmige campagne op rutte goeie naam te geven.

Des al niet te min, wat een held.

RIP voor de overleden vrouw.

pandasause | 22-04-13 | 14:56

Rutte = Tuur

Moeder T. | 22-04-13 | 14:56

Nu nog een ferme ingreep bij het volgende ongelukje van Dijsselbloem.

Petrus de Rewa | 22-04-13 | 14:56

Dat moet opgezet zijn! het is een complot! Zijn status is zo slecht dat hij tot het uiterste gaat! /aluhoedjesmodus

dutchdj | 22-04-13 | 14:56

Ik zeg in scene gezet, om de aandacht van de echte problemen af te leiden *zet alu hoed weer af*

ITEACHYOU | 22-04-13 | 14:57

Gevalletje vrachtwagen over fietser, zou geen fijn gezicht zijn geweest. MP of niet, die komt vanavond nog wel even terug...

kw_nl2 | 22-04-13 | 14:57

"Houd moed!!" riep ie nog.

Godsammekraken | 22-04-13 | 14:57

Dus Rutte heeft geprobeerd zijn reputatie te reanimeren.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-04-13 | 14:57

Soms heb je het over politiek en partijen, soms is het even niet belangrijk. Hulde voor het proberen! Ik weet uit eigen ervaring dat die beelden niet meer van je netvlies zullen verdwijnen. Nogmaals hulde voor de mens Rutte.

1oog | 22-04-13 | 14:58

Was Rutte met de fiets? Komt hij zo laat pas op z'n werk? Vragen, vragen...

Petrus de Rewa | 22-04-13 | 14:58

Godsammekraken | 22-04-13 | 14:57

"Hou je veilig!" riep ie nog.

Forza | 22-04-13 | 14:58

Zou hij het weggelachen hebben?

brutus68 | 22-04-13 | 14:58

Kun je 'm tot op het bot haten, net als ondergetekende. Maar je verdient toch respect als je alles dropt om te helpen. Menigeen zou doorlopen, namelijk.

thapriest | 22-04-13 | 14:58

Natuurlijk maar dat zouden Emile Roeme en of Geert Wilders ook gedaan hebben.

Roscoo1963 | 22-04-13 | 14:59

Hulde voor zijn hulp, het mocht niet baten helaas.

Kaas de Vies | 22-04-13 | 14:59

Heel goed van Mark.
Jammer dat hij ondertussen miljoenen een fatsoenlijk leven kost door ze de financiele slavernij in te jagen. Maar dit is heel aardig van 'm.

Mister Crabs | 22-04-13 | 15:00

-weggejorist-

rara | 22-04-13 | 15:00

In een persconferentie heeft Mark Rutte laten weten dat deze vrouw onnodig overleden is. Als ze vorige week haar spaarrekening had geleegd om een autootje te kopen, was ze er nu nog geweest.. Desondanks RIP.

Handige Harrie | 22-04-13 | 15:00

Moeder T. | 22-04-13 | 14:56 +1

en daarbij

www.youtube.com...

Fred Janssen | 22-04-13 | 15:00

Had het slachtoffer zijn/haar portemonnee nog toen Rutte klaar was?

StijlvolRechts | 22-04-13 | 15:01

VVD PR bureau grijpt naar strohalmen?

Sano | 22-04-13 | 15:01

Hulde Mark

thefonz | 22-04-13 | 15:02

Zijn visagiste stond ook naast hem om gelijk een nieuw pak te geven vanwege de slijtage en zand op zijn knien, het bloed op de mouwen en zijn haar ook weer in vorm brengen na de eerste hulp. Je zal maar op de foto staan met het beeld dat je harder hebt gewerkt om iemands leven te redden dan als ambtenaar nodig is.

LangeTijdGeleden | 22-04-13 | 15:02

Kunnen die "artiesten" niet beter een ministerpresidentlied maken? (Als ze de punten van kritiek meenemen natuurlijk)
Hij verdient het namelijk wel.

der Wunderhund | 22-04-13 | 15:02

Er vallen in NL veel en veel en veel meer doden door auto's dan door moslimextremisme #feit

Misschien moet Wegloop Wilders daar eens een flutfilm over maken...

Bakito | 22-04-13 | 15:03

Inside job!

Baathaard | 22-04-13 | 15:03

wat doet Rutte daar om 2 uur s'middags? moet ie niet gewoon aan het werk!!?

Gix | 22-04-13 | 15:03

RIP
Maar dat het laatste wat je ziet de minister president is ...

gentle giant | 22-04-13 | 15:04

@Bakito | 22-04-13 | 15:03 | + 0 -
De doden vallen niet door auto's, maar in de meeste gevallen door de bestuurders van auto's. En hier zitten ook moslims tussen.

Nou jij weer.

Kaas de Vies | 22-04-13 | 15:04

Respect voor Rutte!
Nu nog proberen om de economie te redden.

Yabadabedoe | 22-04-13 | 15:04

Er is nog nooit iemand beter geworden van Mark Ruttes hulp.

L.ul | 22-04-13 | 15:05

Mark, is het ongepast om nu om die 1000,- euro te vragen?

bottlebaby | 22-04-13 | 15:05

Maar goed dat het Angela Merkel niet was, fietser overleden en fiets weg.

kapotte_stofzuiger | 22-04-13 | 15:05

Dit wordt wereldnieuws, sterkte aan Rutte en familie slachtoffer, en hulpverleners.. hopelijk kan Rutte zijn taak blijven uitvoeren.Rutte onze nieuwe Koning.

wijze woorden | 22-04-13 | 15:06

Als je wel kan en je verleent geen hulp is het toch doodslag?

poli | 22-04-13 | 15:07

Jammer dat het zo is afgelopen voor de fietsster.

henriette | 22-04-13 | 15:07

Hij deed YMCA ipv 'staying alive'.
Dat is een grote fout.

Nacho_Vidal | 22-04-13 | 15:07

zal ie nu de nabestaanden ook adviseren om een lekker dure grafkisten aan te schaffen

deministerpresident | 22-04-13 | 15:08

Fietster is misschien wel overleden dankzij hem... "Hey is dat niet Mark Rutte?!"... *hoofd te lang omdraait en niet op verkeer let... Kablam!

jeanmondo | 22-04-13 | 15:08

Straks horen we dat die vrouw door al Rutte's bezuinigingen haar auto heeft moeten wegdoen en van ellende maar met de fiets moest.

James Lastig | 22-04-13 | 15:08

@Bakito | 22-04-13 | 15:03
Met (het kopen van) auto's haal je ons land uit de crisis, aldus de minister-president zelf.

kapotte_stofzuiger | 22-04-13 | 15:08

Goed gedaan Mark! +1

de reaguurbuur | 22-04-13 | 15:09

Hopelijk heeft hij zijn roeping gevonden en besluit hij om met ingang van morgen ambulancebroeder te worden.

witwas | 22-04-13 | 15:09

Goede actie Mark. Zijn weinig/geen MiPri's op deze wereld die dit ook zelf zouden doen. Een vette chapeau dus.

Polipitator | 22-04-13 | 15:09

Even niks om te lachen dus Mark!

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 15:10

Wat is die rare kring op zijn wang?

Ren from the Caf | 22-04-13 | 15:10

'S middags over straat fietsen in plaats van ons land uit de crisis halen?

CynicalBastard | 22-04-13 | 15:11

@Kaas de Vies | 22-04-13 | 15:04
Je bent het hopelijk met mij eens dat het Automobilisme een verderfelijke doctrine is, intolerant jegens hardwerkende fietsers/voetgangers en onschuldige, spelende kinderen. Toch blijven rechtse partijen auto's importeren uit dubieuze schurkenlanden als Itali en V.S.

Enfin, de burger is het inmiddels spuugzat, op een enkele hardnekkige wegkijkerT al jij na dan uiteraard.

Bakito | 22-04-13 | 15:11

Naast MP is Mark ook gewoon een mens, en zo te zien is hij daar een stuk beter in.

De waard zijn gast | 22-04-13 | 15:12

@Bakito | 22-04-13 | 15:11 | + 0 -
Nee, ik ben het totaal met je oneens.

Kaas de Vies | 22-04-13 | 15:12

Als Rutte je komt "helpen" kun je beter maar goed je portemonnee verstoppen.

King of the Oneliner | 22-04-13 | 15:12

Overleden fietsters kopen auto's noch huizen.

Bent u trouwens al orgaandonor?

Iets met voorbeeldfunctie...

Bruwalda | 22-04-13 | 15:13

@kapotte_stofzuiger | 22-04-13 | 15:08
Ja, nog meer milieuvervuiling is goed voor ons land . Ga toch weg joh...

Bakito | 22-04-13 | 15:13

Het bericht op dichtbij.nl is eindelijk geladen. Rutte heeft helemaal geen eerste hulp verleend. Hij heeft de hand van het slachtoffer vastgehouden terwijl iemand anders eerste hulp verleende.
Verschilletje.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-04-13 | 15:13

Weer typisch iets voor Rutte om (jammer genoeg, over de doden niets dan goed natuurlijk) te falen bij het verlenen van EHBO. Kom maar met die minnetjes, die vent kan echt NIETS goed bij me doen.

SirHammerlock | 22-04-13 | 15:13

ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen, maar kudo's voor mark
Sterkte voor de familie en vrienden van de overledene

boy_wulfe | 22-04-13 | 15:14

@Bakito | 22-04-13 | 15:11
Maar zonder auto's sterven al die olie-exporterende moslims de hongerdood in hun zandbak. Dat moeten we toch niet willen met zijn allen.

witwas | 22-04-13 | 15:14

Bakito | 22-04-13 | 15:11
Linkse partijen importeren zeer gaarne automobielen op batterijen uit het dubieuze Japan.
Het voordeel van Amerikaanse en Italiaanse auto's is....je hoort ze tenminste nog naderen!

Ommezwaai | 22-04-13 | 15:14

@Kaas de Vies | 22-04-13 | 15:12
Hier, meneer de feitenontkenner:

www.bnr.nl...

Bakito | 22-04-13 | 15:14

Conspiracy modus: "Wat je al niet opoffert om weer in de gratie te komen" Einde conspiracy modus.

Pieter Bas | 22-04-13 | 15:14

Ze doen er ook ALLES aan om in een beter daglicht te komen.

XipeTotec | 22-04-13 | 15:15

Er vallen in NL veel en veel en veel meer doden door auto's dan door moslimextremisme #feit
Misschien moet Wegloop Wilders daar eens een flutfilm over maken...
Bakito | 22-04-13 | 15:03
------------------------------------------------------------
Alleen een supertriest figuur als jij betrekt de islam en de PVV bij een ongerelateerd noodlottig ongeluk waarbij zojuist een mens is overleden EN projecteert tevens zijn eigen zieke frustraties waar helemaal niemand op zit te wachten.

Sjors_Carlin | 22-04-13 | 15:15

Fijn al die cynische commentaren hier.
Persoonlijk heb ik het meegemaakt dat iemand bij een ongeluk overleed, waar mijn vrouw en ik bij waren omdat zij arts is en wij toevallig voorbij reden.
Iemand zien sterven die helemaal in de kreukels licht en bloed waar je maar kunt bloeden is geen prettig gezicht.
Daar slaap je oprecht een tijdje slecht van, althans ik wel.
Maar alle stoere roeptoeters alhier uiteraard niet.

100pct Testosteron | 22-04-13 | 15:15

wat doet die man daar- hoort hij niet op kantoor te Zitten om het land te leiden???

frenchy | 22-04-13 | 15:15

@Bakito | 22-04-13 | 15:11
Maar als je geen auto meer rijdt, dan draag je minder belastingen af (BTW, BPM, accijnzen..) en dus ben een belastingontwijkende rechtse klootzak die de Nederlandse verzorgingsstaat wilt vernietigen.

Neen! Ik rijd auto, dus ik ben solidair!

dlseth_ | 22-04-13 | 15:15

Ik kon niet verhinderen dat de gedachte bij mij op kwam: behalve een land leiden, kan Rutte ook geen adequate eerste hulp verlenen. Sorry.

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 15:15

Goed om te merken dan er heel wat reaguurders dik in de min staan hierboven. Ga eens fietsen zou ik zeggen....

zodeknetters | 22-04-13 | 15:15

Hij zal wel balen dat er weer iemand minder is om een nieuwe auto/boot/huis te kopen...

Bill le Koek | 22-04-13 | 15:15

Politiek -1
Als mens +1

bas ooms53686289 | 22-04-13 | 15:16

Mark wilde weten of de fietser zijn belasting wel netjes had betaald.

WestAndSmithson | 22-04-13 | 15:16

Misschien heeft zij zich wel uit pure wanhoop met haar schulden voor de vrachtwagen geworpen. En Mark maar roepen; "Nee, je moet mr kopen, houd de moed erin"

Kees8374 | 22-04-13 | 15:16

Staged om de MinPres zijn imago op te vijzelen?

Myrkie | 22-04-13 | 15:16

@Dmitri Dmitrievitsj,

Dan is het te hopen dat het slachtoffer geen ring droeg. Mark is nogal goed in het afpakken van wat je dierbaar is.

Vulgaris | 22-04-13 | 15:16

Zo, iedereen weer de les gelezen. Einde groepstherapie.

Tijd voor een vreedzame wandeling in de serene bossen, de longen der aarde...

Bakito | 22-04-13 | 15:16

Bakito | 22-04-13 | 15:14
En dat alles is de schuld van de verdorven automobiel?

Ommezwaai | 22-04-13 | 15:17

@100pct Testosteron | 22-04-13 | 15:15
Sissy.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-04-13 | 15:17

Typisch Rutte, hij probeert het wel maar bakt er niks van.

harbi | 22-04-13 | 15:17

Waar Mark in de buurt is gaat echt alles mis.

gebrokenvleugel | 22-04-13 | 15:17

Moeten we dus ook onze bewondering uiten over iets dat godsamme doodnormaal hoort te zijn, MP of niet.
Zijn taak is de belangen van Nederland en haar burgers te behartigen, en dus niet te verkwanselen.
En dan vraagt men af wat er mis is met dit land.
Er is geen standaard meer qua fatsoen en plichten die je hebt als burger in een samenleving.

Desmoulins | 22-04-13 | 15:17

100pct Testosteron | 22-04-13 | 15:15
Ik heb gedurende mijn werkzame leven heel wat mensen op straat dood zien gaan. Ik zal niet zeggen dat k er aan gewend ben geraakt, maar echte nachtmerries heb ik er ook niet van. Kwestie van "een plaatsje geven".

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 15:17

dat gelul over al die doden in het verkeer.Je mag kennelijk niet dood gaan.Vaak is het eigen schuld omdat de mensen slordig zijn of onnodig risico nemen. TOO BAD

de mensen vergeten dat in NL meer mensen sterven door zelfmoord dan in het verkeer!!!!!

frenchy | 22-04-13 | 15:18

-weggejorist-

Dikke lul, drie bier | 22-04-13 | 15:18

@Sjors_Carlin | 22-04-13 | 15:15
Ho ho, Job Cohen wordt er ook aan de haren bijgesleept, maar daar hoor je jou, hypocriet mama's-kindje, niet over.

Bakito | 22-04-13 | 15:18

@Bakito | 22-04-13 | 15:14
Als de fietser in een auto had gereden, had de minister-president niet hoeven te reanimeren, zowel de fietser in kwestie niet, als de economie.

kapotte_stofzuiger | 22-04-13 | 15:19

Oef, ik maakte een grapje over onze minpres en wordt er gelijk op afgerekend. Want tsja, als indirecte onmenselijkheid (mensen hun geld afhandig maken en leven zuur maken) wordt verduisterd door directe menselijkheid (iemands leven proberen te redden) dan mag je natuurlijk geen woord kwaad meer over ze zeggen en/of grapjes maken!

LangeTijdGeleden | 22-04-13 | 15:19

@frenchy | 22-04-13 | 15:18
Altijd dat gezeur over zelfmoord. Maar al te gemakkelijk wordt vergeten dat in Nederland meer mensen sterven aan ouderdom dan aan zelfmoord, verkeersongelukken en moslimterreur bij elkaar.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-04-13 | 15:19

@100pct Testosteron | 22-04-13 | 15:15

Daar gaat het toch helemaal niet om.
Natuurlijk kan dit traumatisch zijn, maar het is toch normaal dat je als mens zijnde hulp geeft aan een medemens die op het punt staat te sterven?

Desmoulins | 22-04-13 | 15:20

De PR van Rutte gaat over lijken...

dagutnie | 22-04-13 | 15:20

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 15:17
Voor jou was of is het je werk, voor mijn vrouw ook.
Overigens alle respect daarvoor, ik zou het echt niet kunnen.
Maar voor mij als jurist die bloed en doodgaan doorgaans alleen uit de dossiers kent (met bijbehorende foto's dat dan weer wel) was het echt vreselijk. Bah.
Die man heeft nog maanden op mijn netvlies gestaan.

100pct Testosteron | 22-04-13 | 15:20

@Bakito | 22-04-13 | 15:16
De longen der aarde bevinden zich al zo'n 3,5 miljard jaar in zee.

kapotte_stofzuiger | 22-04-13 | 15:20

Hij zal wel balen dat er weer iemand minder is om een nieuwe auto/boot/huis te kopen...
Bill le Koek | 22-04-13 | 15:15 | + 0 -

Ben je mal joh, toevallig hebben ze daar rekening mee gehouden in ons perfecte belastingstelsel: dat heet successierechten. Een dode is voor de Staat namelijk heel veel van waarde, je scheept hun nakomelingen op met een dik percentage successierechten. Dat dit geld en goederen door de jaren heen al tig keer belast is, interesseert hoegenaamd geen reet, betalen zal je.

Real_Legend | 22-04-13 | 15:20

Inside job, etc.

Detlev Tarnowitz | 22-04-13 | 15:21

Bakito | 22-04-13 | 15:18
Ik ben in elk geval niet mislukt als mens, haatdragend stuk verdriet!

Sjors_Carlin | 22-04-13 | 15:21

Desmoulins | 22-04-13 | 15:20
geheel mee eens, helaas rijdt het merendeel onverschillig door, na even langzamer te hebben gereden want wel goed willen kijken natuurlijk.

100pct Testosteron | 22-04-13 | 15:22

@kapotte_stofzuiger | 22-04-13 | 15:20
Het verschijnen van groene planten heeft destijds voor een ecologische ramp van ongekende proporties gezorgd. Door de stijgende concentratie zuurstof stierf bijna al het anaerobe leven uit. Zuurstof is gif.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-04-13 | 15:23

LangeTijdGeleden | 22-04-13
Je hebt het grootste gelijk van de wereld, maar ik heb je toch een minnetje toebedeeld. Gewoon omdat het kon. Verder no hard feelings natuurlijk.

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 15:24

Heeft de beste man niet wat anders te doen?
Aan de andere kant, kudos hoor. Zo iemand verdient een presentje. Op de thee bij de koning/koningin of zo!

Fappo de clown | 22-04-13 | 15:24

Bakito | 22-04-13 | 15:18
Tja, daar heeft Sjors wel een punt.
Maar de moslim-Wilders clash zit u in de genen en in de tenen.
Ik zou daar eens een professional naar laten kijken, lijkt mij een geval~letje obsessieve gedachten ofwel OCS.
Prima te behandelen hoor!
Persoonlijk begin ik er niet aan, ben te bevooroordeeld in uw geval.

Ommezwaai | 22-04-13 | 15:25

Vroeger begonnen leiders een oorlogje om zich te profileren, nu wordt slechts n fietser opgeofferd. Dat heet Vooruitgang.

Detlev Tarnowitz | 22-04-13 | 15:26

@Sjors_Carlin 15:21
Bepaal jij eventjes wie er al dan niet mislukt is als mens. Gij verhevene. Brrrrr.

AshleyJ"Ash"Williams | 22-04-13 | 15:26

Rutte moet heel wat meer doen om van mij weer een plusje te krijgen. Voorlopig blijft het een lul die al zijn kiezersbeloften heeft gebroken. Nog steeds blij dat ik er niet ingetrapt ben toen. Helaas miljoenen wel...

Afgeschminkte Bassie | 22-04-13 | 15:27

100pct Testosteron | 22-04-13 | 15:20
Dat zeg ik. Een plaatsje geven, wil niet meer zeggen dan dat je het gebeurde naar believen wel of niet op je netvlies kunt zetten. Het was mijn werk, maar dat wil niet zeggen dat ik elke dode en de omstandigheden waaronder vergeten ben. Het is gewoon een truc om een laatje in je hersenpan te openen en er zonder trauma aan terug te kunnen denken.

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 15:28

Heette het slachtoffer De BV Nederland?

BP Richfield | 22-04-13 | 15:29

Heb ik ook wel eens gedaan. Geen teken van leven behalve dan dat ze in m'n hand kneep. Gelukkig ging ze niet dood waar ik bijzat. Geen idee of ze het uiteindelijk overleefd heeft (nadat het ambulancepersoneel haar meenam).

Goed zo Mark. Ga nu nog even leiding geven aan het land, want tot nu toe doe je ook daar niet veel meer dan het handje vasthouden. Terwijl jij de hartchirurg bent (of zou moeten zijn, als MinPres).

Red mij niet | 22-04-13 | 15:30

Bakito | 22-04-13 | 15:18
Ho ho, Job heeft ook eens eerste hulp verleend na een ongeval. Dus Job is hier niet met de haren bijgesleept. Jij zit gewoon weer te trollen. Niks mis met trollen hoor, al is het inmiddels wel heel armoedig en eentonig, maar niet gaan jokken, krullebol.

aardappelninja | 22-04-13 | 15:32

Kijk Mark dat krijg je als mensen moeten sjacheren en jakkeren voor hun poen! Daar kunnen mensen ongeconcentreerd van worden of roekeloos of onverschillig.
Ja het is een harde wereld geworden hierbuiten jongen!
Wel goed van je dat jij je staande hebt gehouden, en hulp ebt geboden. shapeau!

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 15:32

Niet echt een onderwerp om grappen over te maken lijkt me.

nogeentjedan | 22-04-13 | 15:33

Wat bezielt fietsers toch om nog naast een vrachtwagen te gaan staan, dit is niet de eerste keer..

Maxx! | 22-04-13 | 15:35

@Welles! Nietes! 15:32
Ridicuul geneuzel waarin je en passant de politiek ook nog es de schuld van dit tragische ongeval in de schoenen weet te schuiven. Knap! Maar eigenlijk gewoon diep tragisch. Wees er maar trots op, snotneus.

AshleyJ"Ash"Williams | 22-04-13 | 15:36

De held zat in Parijs aan bij gelijkgestemde.
Of ze hier naartoe komt. Dacht het niet, 1 haat zaaier op 6 miljoen is voldoende.

Skunk57 | 22-04-13 | 15:37

@nogeentjedan | 22-04-13 | 15:33 | + 0 -
We zitten op GeenStijl, niet op Joop.nl, dus dan kan je het een beetje verwachten.


Iedereen (ja zelfs ik, met m'n rot grap) vind het vreselijk dat ze overleden is en goed van Rutte dat hij er als n van de eersten bij was. Hij heeft hand/pols vastgehouden terwijl iemand anders eerste hulp toe pastte, maar kijk nu hoe de nieuws sites over hem schrijven.

LangeTijdGeleden | 22-04-13 | 15:37

Mag het iets gedetailleerder ? 'Eerste hulp verlenen' is een ruim begrip.
Heeft hij er bijv. een beetje bij gestaan en getroost, of heeft hij ook zwaar gereanimeerd e.d. ?

Want een beetje 'populair' doen bij een ongeval maakt nog geen held.

RugOp81 | 22-04-13 | 15:38

Rutte verleende na n fietsongeval 1e hulp, verwondingen bleken helaas te groot. Laat mij raden, Wouter Bos rijdt tegenwoordig vrachtauto?

seven | 22-04-13 | 15:38

Doet 'ie gewoon goed, kudo voor Rutte.
Dat John (Jablabla) Leerdam zichzelf weer nuttig maakt, is ook een mooie opsteker.

www.regio15.nl... www.nrc.nl...

Jackanders | 22-04-13 | 15:38

Alles wat Mark aanraakt gaat kapot!

StijlvolRechts | 22-04-13 | 15:39

Dat er mensen zijn die er nu een grapje van maken. Triest. Getuige van dit soort ongevallen is niet leuk, wie je ook bent. Echt trieste en zielige comments lees ik hier. En nog erger is dat het slachtoffer is overleden. Heb respect voor de nabestaanden en allen die hier bij betrokken zijn. Triest volk.

giechelmeisje | 22-04-13 | 15:39

Gewoon netjes van Mark.... Hij doet zijn burgerplicht dus verder niet zeiken stelletje azijnpissers hier!

Kobus Kloothamer | 22-04-13 | 15:40

Nog net niet alles wegbezuinigd, zodat Mark wel hulp kan zoeken voor verwerking van dit trauma.


www.slachtofferhulp.nl...

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 15:40

Er zijn voor een slachtoffer, hand vasthouden en er tegen spreken is in zulke gevallen het enige wat je kunt doen. Heel waardevol en een teken van menselijkheid. Gewoon respect dus. Het tegenovergestelde van enkele reagluurders hier.

sjoerdploert | 22-04-13 | 15:40

Iedereen buitelt maar over elkaar heen omdat 'onze premier' TOEVALLIG op een plek des onheils aanwezig was, waarbij hij genoodzaakt was hulp te verlenen omdat wegrennen ook zo stom staat? Gaan we daar nu een liedje voor zingen ofzo? Man-the-fuck-up!

bottlebaby | 22-04-13 | 15:40

Nh, Marx deed tenminste nog iets. (hand vasthouden)

Kun je niet zeggen van Jopperdepop die alleen maar stond te kijken.

In zijn lange regenjas.

www.geenstijl.nl...

La Vie En Rose | 22-04-13 | 15:40

Mark: +2

Jm | 22-04-13 | 15:41

Bakito | 22-04-13 | 15:11 Het was een vrachtwagen jij Plurk. De winkels moeten wel bevoorraad worden h?

zeg maar jansen | 22-04-13 | 15:42

@aardappelninja | 22-04-13 | 15:32
Welnee, Job heeft helegaar geen hulp verleend.

Stond erbij en keek er naar.

La Vie En Rose | 22-04-13 | 15:42

Zelfs n persoon kan hij niet redden! Laat staan een heel land!

StijlvolRechts | 22-04-13 | 15:43

@Jackanders | 22-04-13 | 15:38

Haha! Scherp!

La Vie En Rose | 22-04-13 | 15:44

bottlebaby | 22-04-13 | 15:40 Onze toekomstige Koning was weggerend. Maar die rent al als er iemand wat roept.

zeg maar jansen | 22-04-13 | 15:45

@RugOp81 | 22-04-13 | 15:38
Hand vast gehouden terwijl een ander al hulp bood.
Wel goed van hem toch? voor een keer niet z'n hand opgehouden.

www.telegraaf.nl...

Wel erg dat die mevrouw het niet gered heeft.

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 15:46

Dierenpoes had niet ingegrepen. Het was namelijk geen hond.

Nina Haanzuiger | 22-04-13 | 15:48

Hoger en hoger gaat de toren van Babel.

Lobo | 22-04-13 | 15:48

Er zijn genoeg helden in Nederland, jammer dat er geen fotograaf was toen ik iemand uit een wak gered had.
Dan had ik vast in het buurtkrantje gestaan, want er zijn grenzen voor een burgertje wat betreft roem.

Terpen-tijn | 22-04-13 | 15:48

@zelf:
verkeerde topic

Lobo | 22-04-13 | 15:48

@zeg maar jansen 15:45
Ghe. Zelfs Usain Bolt had 'em niet kunnen bijhouden die dag.

AshleyJ"Ash"Williams | 22-04-13 | 15:48

Zo aan de minnetjes te zien bij guurders die grappen maken bevinden zich weer veel moralfags in de panelen danwel onder de meelezerTs.

La Vie En Rose | 22-04-13 | 15:48

Heeft ie in elk geval eens een waarheidsgetrouwe slogan bij de volgende verkiezingen.

VDD laat slachtoffers niet in de steek!

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 15:52

Ik geef het je te doen, zo'n slachtoffer te helpen. Ik ben lang geleden getuige geweest van een soortgelijk ongeluk toen ik in Rijswijk in de tram zat. Licht op groen, een tegemoetkomende vrachtwagen slaat rechtsaf en ineens zie ik een rode spray onder de vrachtwagen vandaan komen. Bleek later een oude man op een fiets te zijn geweest. Volgens de Haagsche Courant is de kruising nog een halve dag afgesloten geweest om de afdruk van de fiets uit het asfalt te halen.

Twee haltes verder had ik er uit gemoeten, maar pas bij het eindpunt kwam ik weer een beetje bij mijn positieven.

Rideo Ergo Sum | 22-04-13 | 15:53

Man man man, ik ben al die negatieve reacties nogal flauw. Hij komt in het nieuws omdat hij premier is, bij iemand anders zouden de meesten hebben gedacht knap van die kerel. Bij iemand zitten die dood gaat is echt geen pretje. Denk eens na voor je iets post of denk je dat je in je anonimiteit alles maar kunt zeggen!

vapor trail | 22-04-13 | 15:53

Hebben we nu ontdekt waar de competenties van Rutte liggen?
Stoppen als mp en omscholen naar de zorg.

Watapatja | 22-04-13 | 15:54

In dit geval moet je hem ook niet als (onze) president zien, maar gewoon als mens. Er zijn er bij die dichtslaan en niets (kunnen) doen, en er zijn er bij die een slachtoffer bijstaan. Rutte deed het laatste.
En of hij nou reanimeert, of dat een ander het doet en hij houdt een hand van het slachtoffer vast, het is in mijn ogen beide een vorm van hulp.
.
Weet zeker dat, naast de overige mensen die geholpen hebben, ook Rutte een flinke duw gehad zal hebben. Het is niet niks om iemand voor je ogen te zien overlijden, en dan vooral nog eens de manier waarop en waardoor...
.
Hierop kun je alleen zeggen: ondanks de tragische afloop *bedankt* voor het bieden van hulp. Op welke manier dan ook.

davimore | 22-04-13 | 15:55

Staat 'verrader' Rutte dadelijk ook klaar als ie Nederland fiscaal, politiek en ideologisch om zeep geholpen heeft?


Gaat ie Nederland reanimeren als we door de rest van de EUSSR verzwolgen zijn?


Rutte is geen held, hij deed gewoon zijn burgerplicht en politiek gezien is hij een lafbek met een ruggengraat van slagroom!

bokkenrijder | 22-04-13 | 15:56

La Vie En Rose | 22-04-13 | 15:42
Dan formuleer ik het anders. Job is ook wel eens genoemd als eerstehulp verlener.

aardappelninja | 22-04-13 | 15:56

Iemand onder je ogen zien sterven, daarna gewoon weer aan het werk. Een beetje respect is best op zijn plaats.

Sorry, geen dienst | 22-04-13 | 15:57

@Bakito | 22-04-13 | 15:18 | + -8 -
job aan de haren erbij slepen is erg lastig, gast is namelijk behoorlijk kaal :p

boy_wulfe | 22-04-13 | 15:57

Sorry, geen dienst | 22-04-13 | 15:57
Wie zegt dat ie gewoon weer aan zijn werk is gegaan? Misschien heeft ie wel tegen iedereen gezegd: "Vandaag wil ik even niks meer."

Graaf van Egmont | 22-04-13 | 15:59

@AshleyJ"Ash"Williams | 22-04-13 | 15:36
Doe niet zo schijnheilig.
Een ongeluk gebeurt meestal onder dergelijke omstandigheden.


*zakdoek langs neus halen doet.*

Welles! Nietes! | 22-04-13 | 15:59

Hoefde Mark niet aan 't werk?

Stormageddon | 22-04-13 | 16:00

@ De minkudotoppers:


Het is k nooit goed h? Stelletje azijnpissers.

Wc-kip | 22-04-13 | 16:03

Tegenwoordig is iedere sukkel die ergens wat hulp verleent, meteen een held. Helden doen dingen met gevaar voor eigen leven, en doen overigens niet aan zelfpijperij.

Dr.Zeldenrust | 22-04-13 | 16:06

Het was een fluistertrailer van de stille stadsdistributie en die hoor je niet aankomen.

K. Meelrijder | 22-04-13 | 16:07

frenchy | 22-04-13 | 15:18 |
Wellicht is er hier sprake van het zoveelste 'vrachtwagen slaat rechtsaf en 'schept fiets(t)er met dodelijke afloop' en niet zozeer een gevalletje 'eigen schuld'. Ook jij gaat hier erg kort door de bocht...

De waard zijn gast | 22-04-13 | 16:08

@Wc-kip | 22-04-13 | 16:03
Kan ook zijn dat u de azijnpisser bent.

Ja, een nadenkertje...

La Vie En Rose | 22-04-13 | 16:11

Held en gadver, da's om de hoek....

Carpa | 22-04-13 | 16:17

Wat een hoop zielige puberreacties.

Grasshopper66 | 22-04-13 | 16:21

Wat is er aan de hand met al die min kuddo's? Heeft het PvdA partij bestuur een middag vrij?

funkyd | 22-04-13 | 16:28

Ik reed daar vanmiddag nabij het Nassauplein, ik zag de zwarte schermen bij de vrachtwagen en heb een andere route genomen. Triest gebeuren. Respect voor Mark Rutte.

strikdewepstroper01 | 22-04-13 | 16:42

Beetje makkelijk om direct zijn politieke vaardigeheden (of tekortkomingen) te betrekken als er net iemand overleden is.
Vandaag zie ik hem als mens, die gewoon een slachtoffer op zijn manier probeert te helpen...

dave+1 | 22-04-13 | 16:46

Kijk...zo hoort het.
Hij had alleen wel wat minder mogen lachen, toen die weg liep en iets tegen die omstanders zei.
Dat zegt iets over onze MP....wat er ook gebeurt, hij blijft lachen.

Schietmijmaarlek | 22-04-13 | 16:54

Er loopt zo te zien toch behoorlijk wat volk hier op GeenStijl rond waar ik me voor moet schamen. Jammer.


Respect voor Rutte zijn handelen hier, je kunt van hem vinden wat je wilt maar hier heeft hij gewoon als goed mens gehandeld. En voor de nabestaanden: gecondoleerd met uw verlies.

Phoq | 22-04-13 | 17:09

Top Johnny, ben het deze keer helemaal met je eens!

Rutte = held

Grote stamper | 22-04-13 | 17:12

Voorrang moet je krijgen niet nemen.
Als je daar anders over denkt en in de dode hoek van een vrachtwagen gaat zitten, dan moet je het zelf maar weten...

voldemort | 22-04-13 | 17:18

Ik snap het even niet. Hij stond erbij en keek ernaar? Aan de plusjes en minnetjes af te lezen vinden de meesten dat blijkbaar verdienste genoeg.

Tricephalus | 22-04-13 | 17:30

Ik doe dit voor me werk en ik krijg nooit zoveel aandacht :S

rvg | 22-04-13 | 17:37

Gewoon hulde,menig "schreeuwer",wou ook wat doen maar...
Had het volledig gemist......,was net te laat....enzv!
Prima daad ,los van elke functie in de samenleving

Djenghiz_ken_net | 22-04-13 | 17:47

Mark, alhoewel ik je een Joris vind, was je er gewoon, bij iemand die dat nodig had.
Mijn respect heb je!!! (Mijn stem alleen niet)
Goed gedaan!!!!

Kutje-Beff | 22-04-13 | 17:54

Damn, als een vrachtauto een persoon overrijdt is dat niet fijn om dat te zien. Respect voor Rutte.

Uril Fack | 22-04-13 | 18:00

Dacht dat premiers in deze woelige tijden in gepantserde wagens rondreden, en zich niet meer echt tussen vreemd publiek op straat begeven. Veilig land, Nederland. Behalve dan voor eenzame fietsers.

Esprit77 | 22-04-13 | 18:01

Beste Mark, ik zal niet op je stemmen, maar deze actie verdient een +1. Overigens geen leuke gebeurtenis om mee te maken lijkt me.

caspert79 | 22-04-13 | 18:14

sjoerdploert | 22-04-13 | 15:40 | + 0 -

Als docent ehbo/ ambulancechauffeur kan ik je alleen maar gelijk geven. Ik heb letterlijk honderden mensen opgeleid voor hun ehbo-diploma en ik kan je verzekeren dat een slachtoffer geruststellen (hand vasthouden, er tegen praten) voor de meesten het moeilijkst is om te doen. Laat staan bij iemand die aan het sterven is.
Hulde aan beide hulpverleners, minister president of niet. Jullie hebben gedaan wat je kon, dat de tijd je mag bijstaan om dit te verwerken. Veel sterkte aan de familie!

From here Till Burg | 22-04-13 | 18:15

Waar blijven die actie beelden ? Of stond hij alleen maar niet in de weg ?

niks mis mee | 22-04-13 | 18:16

Zie je wel? Alles wat die kerel aanraakt gaat kapot!

boermetlul | 22-04-13 | 18:32

Triest. Het zal je maar gebeuren; je gaat dood en het laatste wat je te zien krijgt, is die kop van Mark Rutte. En alsof dat nog niet erg genoeg is, ook nog eens in Den Haag, n van laatste plaatsen waar je dood gevonden wil worden. Nee, er zijn betere manieren om te gaan. (r.i.p.)

VanBukkem | 22-04-13 | 18:36

Een premier waardig! Hulde, respect en bewondering voor het directe optreden van Mark Rutte. Helaas mochten zijn acties niet baten.

Ornoisliefde | 22-04-13 | 18:54

Ik denk dat het vooropgezet is, een minister president die direct in actie komt in geval van nood heb ik sinds het begin van deze crisis 2007 niet meegemaakt.

toetanchamon | 22-04-13 | 18:57

En de Neus staat achter Markie?

zegmaarF | 22-04-13 | 19:10

Ik zie een parallel met Rutte/Nederland, Rutte staat erbij en doet alsof hij helpt, maar intussen gaan we allen aan het gas.

Peter_K | 22-04-13 | 19:10

Fijn h, al die goed opgeleide oostblok chauffeurs.
Maar ze zijn wel goeiekoop, totdat....
-
Rutte is geen eikel, alleen maar een slechte MP.
Voor de rest is het ook maar gewoon een mens, en heeft hij dit goed gedaan.

mothersfinest | 22-04-13 | 19:13

Rutte is wel incapabel maar niet gek. Stel je voor dat hij doorgereden was en iemand had het gefotografeerd. Dan had hij pas echt shit gehad. Dat realiseert hij zich heus wel.

Jan Toeternuitje | 22-04-13 | 19:30

Dat Rutte toevallig (neem ik aan) getuige is van een triest ongeluk zegt over het slechte economische beleid dus helemaal niks.
Tenzij de boel in scene is gezet.
Dan moeten we ons hl erg zorgen gaan maken.

oplichter | 22-04-13 | 19:45

Strakke actie, zou elke Hollander moeten doen. Helaas lopen de meesten gewoon stug door.....

petros666 | 22-04-13 | 20:26

Mensen doe FF normaal.
Rutte heeft de politiek belazerd en maakt weinig waar, deze actie is gewoon top maar de mevrouw is jammergenoeg overleden. Sterkte voor de nabestaanden.

Knierp | 22-04-13 | 20:55

Jan Toeternuitje | 22-04-13 | 19:30 |
Of misschien is Rutte gewoon een mens... lul!

Een schrale troost voor eenieder die met een reanimatie te maken heeft gehad of misschien ooit krijgt: het percentage reanimaties dat succes heeft is enorm laag. Ten eerste pomp je zuurstofarm bloed rond, want het slachtoffer krijgt uitgeademde lucht van de hulpverlener naar binnen geblazen. Ten tweede kun je alleen bij een drenkeling een hart weer op gang brengen met ouderwetse reanimatie. Om elk ander slachtoffer met een hartstilstand weer bij te krijgen is tenminste AED nodig (daarmee gaat het percentage watomhoog), maar liever nog professionele apparatuur.
ERGO: het is wel zinvol om te reanimeren, want een paar procent kans is toch nog een paar procent, maar besef dat het niet jouw schuld is als het niet lukt!

wazakzegguh | 22-04-13 | 20:57

Stoppen bij een ongeluk is makkelijk, eerste hulp verlenen aan een stervend slachtoffer is moeilijk. Als Mark werkelijk eerste hulp aan het slachtoffer verleent heeft, mond op mond beademing, reanimatie ed, dan heb ik daar zeer veel respect voor en krijgt hij wat DAT betreft in ieder geval van mij een pluim.


suvois | 22-04-13 | 21:40

Mooi dat Rutte zijn burgertaak doet. Mag je van iedere willekeurige Nederlander verwachten, alhoewel de meesten liefst doorlopen. Pluim dus.
Maar toch even een Bakitootje omdat het kan want is zie dit voorval toch meer apostolisch; het slachtoffer is ons volk, de vrachtauto de economische malaise en Rutte doet wat hij kan, maar ons lot is voorbeschikt.

Tjemig | 22-04-13 | 21:45

wazakzegguh | 22-04-13 | 20:57 | + 2

Ik zou zeggen: haal eens een ehbo-diploma want je bent aardig wat onzin aan het neer plempen (ik ben docent EHBO....)
Je pompt gewoon zuurstof rijk bloed rond: In de lucht zit 21%, een mens verbruikt per ademhaling daar 4% van, je ademt dus weer 17% uit, ruim voldoende voor je slachtoffer die daar weer 4% van gebruikt!

Wat je reanimatie betreft: Bij een hartSTILSTAND breng je het hart helemaal niet meer op gang door reanimatie, ook niet bij een drenkeling, dat gaat alleen nog maar met bepaalde medicatie!
Met reanimatie vervang je de pompwerking van het hart.
Bij een drenkeling heeft het zin om met een reanimatie te starten ook als hij al een tijdje onder water gelegen heeft (tot een uur ongeveer, afhankelijk van de watertemperatuur)
En een AED werkt juist NIET bij een hartSTILSTAND! Dat ding werkt alleen bij boezemfibrileren (Automatische Externe DEFIBRILATOR).
Hoe sneller je begint met reanimeren, hoe groter de overlevingskans, voor iedere minuut die je later begint neemt de overlevingskans met 10% af!
Overigens had dit slachtoffer helemaal niets aan reanimatie!

Tot zover deze korte, gratis, info over hoe het wel zit.

From here Till Burg | 22-04-13 | 21:55

From here Till Burg | 22-04-13 | 21:55 |
Kniesoor die er op let! Een leek weet het verschil nauwelijks tussen een hartstilstand en fibrilatie. Een AED reageert inderdaad met 'schok niet geadviseerd' als er sprake is van een hartstilstand. Maar die percentages van u kloppen niet in de werkelijkheid. Fijn hoor, dat er bij elke minuut 10% minder overlevingskans is, maar dan moet er om te beginnen tenminste 10% overlevingskans zijn om die vanaf te trekken en dat is niet zo, het is minder. Of bedoelt u dat er 10% van die 7% af gaat per minuut? Dat drenkelingen in koud water met een hartstilstand zonder medicatie/AED gereanimeerd kan worden is een feit als de drenkeling tenminste niet te snel opwarmt. Ik heb afgelopen week nog op een terras gezeten met een levend voorbeeld hiervan, ruim 20 minuten onder water en weer bij voordat er een ambulance bij was (dit was in Turkije waar de aanrijtijd van ambulances dikwijls boven het half uur ligt).

wazakzegguh | 22-04-13 | 22:30

@brutus68 | 22-04-13 | 14:58
Bekijk het filmpje maar ens goed...
Wr die achterlijke grijns op zn bek.......

lilluke halve hoan | 22-04-13 | 23:35

@brutus68 | 22-04-13 | 14:58
Nog even bovenstaand filmpje gekeken daar zit het lachje niet in maa op het nieuws dus (nog) wel....

lilluke halve hoan | 22-04-13 | 23:37

lig je daar je laatste adem uit te blazen zie je die rotkop van een Rutte voor je denk je meteen i am going to hell ..

rukkieduck | 23-04-13 | 01:32

Op de ehbo cursus wordt je ook geleerd dat dat het grootste percentage het met reanimatie niet redt en dat je zeker niet de illusie moet hebben ook een leven te redden tijdens het reanimeren.Het reanimeren maakt wel de overlevingskans groter maar veel gereanimeeerden overlijden alsnog in het ziekenhuis of een een paar dagen /weken later.

Ook zoiets nietszeggend... overleden aan een hartstilstand .. ja alle dode mensen hebben last van een hartstilstand.De fietser zal mogelijk inwendige bloedingen hebben gehad vanwege de klap en dan kun je reanimeren wat je wilt..

Daarnaast kun je wel je ehbo diploma halen maar dat wil niet zeggen dat je er ook staat als het er werkelijk op aan komt.

De mens heeft op zo`n moment nu eenmaal zijn instincten ,vechten,vluchten of verstijven.

laatmaar... | 23-04-13 | 06:33

Hij is voor hulp bij ongelukken oneindig beter dan in de politiek.Dat vergt immers preventief inzicht,want regeren is vooruitzien.Echter Den Haag richt zich volkomen op Kafkajaanse wetjes en sanctie's om meer belasting te innen.Net las ik nog dat fietsers boven 50 jaar een helm moeten dragen.Even de boete bepalen. EN...net of je met die helm een vrachtwagen zult overleven.

Dolphi | 23-04-13 | 10:04
Tip de Redactie