TOLERANTIE! Daar knapt heel Nederland van op
En nou is het goddomme mooi geweest. Met die virulente tolerantiehaat van u. De beslist onafhankelijke subsidiecorrectclub SIRE (Stichting Ideëele Reclame) heeft een onderzoek gehouden onder maar liefst 571 Nederlanders en wat blijkt: zij, dus wij allemaal, vinden tolerantie de belangrijkste kernwaarde voor Nederland. Zo. Alsjeblieft. En dat terwijl, en we gaan deze ongemakkelijke waarheid gewoon eens keihard benoemen, intolerantie vooral tegen buitenlanders en buitenlandse invloeden is gericht. Be-scha-mend. Wilt u als de sodemieter tolerant gaan doen tegen buitenlanders en buitenlandse invloeden, ja? Fijn, bedankt. Want tolerantie "is ook een vruchtbare bodem voor welvaart en de bloei van kunsten en wetenschappen." Dat weet iedereen die weleens met buitenlandse invloeden in aanraking is gekomen. Tolerant optreden zorgt inderdaad voor welvaart, bij sommigen. Fatsoensneger annex tolereerknuffelbeer Jörgen Raymann is even uit zijn Publieke Omroep subsidiecoma getrokken om als Minister van Vrede de boel te endorsen. Ontroerend mooi, de man die bijna een inbreker naar de andere wereld FredTeevende met zijn pipa (tolerante liegversie van het verhaal hierrr) eist tolerantie. Het kan zo makkelijk zijn, problemen oplossen. De zakkenrollende MOElanders, haatimams, quatkauwende tentenkampers, Greetdoodwensers op de Dam, ritueelslachters (tolerant slachtfeestje houden, iemand?) en sigarettenbietsende meisjesslopers, tolereer het en er is helemaal niks aan het handje tolerantje in Nederlandje. Oh ja, dit verhaal en de website staan onder embargo tot 17:00 uur vanmiddag. Tolereer het maar.
Update: "Het is niet toegestaan om informatie verkregen uit deze website openbaar te maken, te verveelvoudigen, te distribueren, te verbinden ("linken") met andere websites." Nah. Wat intolerant van Tolerant. Hyperlinken, in het kader van Tolerant begint bij jezelf doen we het toch.
Tolereerfaal: De site Tolerant.nu negeert gewoon de EU cookiewetgeving. Tsk.
RIP: Tolerantie is dood. Wat kut. Net op het moment van feestelijk onthullen. Servers tolereerden de hoeveelheid traffic niet meer.
Goedkoopste iPhone 5
Tolerantie en verdraagzaamheid zijn eufemismes voor je in je zak laten schijten.
Aren't we all Bouyeri?
-weggejorist-
“Tolerantie wordt een misdaad als ze wordt toegepast op het kwaad", Thomas Mann.
En wat mag deze top campagne wel niet kosten?
En hoeveel subsidie ontvangt tolerantie.nu eigenlijk?
Tolereren dat de ander niet tolerant is. Dat is het Nederland van tegenwoordig. Geen SIRE voor nodig om dat te begrijpen.
Tolerantie is bij uitstek de karaktertrek van juist de karakterlozen.
Je kunt ze herkennen aan gekleurde polsbandjes.
We zijn juist al die tijd véél te tolerant geweest, vooral ten opzichte van virulente en hatelijke intolerantie van groepen uitheemsen (zeg maar). En wat krijg je als je intolerantie tolereert? De drek die we nu de Nederlandse samenleving noemen, dat krijg je.
' minister van vrede '.. whahahaha
Tolerantie en verdraagzaamheid hebben ons de onverdraaglijke intolerantie opgeleverd waar we continu overlast van hebben.
Tolerant komt nooit enkel van één kant.
Mijn God, al 499 schapen uit diverse weilanden gestolen. Wat zal de desbetreffende ram het zwaar hebben...
@hüsnü & müsli | 03-10-12 | 16:00
Ik vind dat veel moslims erg intolerant zijn tegenover niet-moslims en dat is meestal niet terecht.
Tolerantie is een wederzijds genoegen: u tolereert mij niet, prima, dan tolereer ik u ook niet. Hetgeen er dus in de praktijk op neer komt dat ik het qua tolereren niet erg druk heb. En voor het overige: fuck off met je websites, Raymanns, soepsidiehoeren en ander geldverslindend geneuzel!
571 nederlanders..
*zucht*
Echt,die zogenaamde peilingen beginnen erg vervelend te worden.Ook overzees is men er mee bezig.
Tolerantie is een bouwsteen van onze grote natie en zou dat moeten blijven. Zolang het maar niet doorschiet.
Zoals met alles.
Na Madeleine Albright, Harry Mulish, prinses Irene etc. binnenkort Willem Holleeder tolerant te gast in College Tour.
We zijn allemaal tolerant, tot het in je eigen straat/wijk is
Qua braakverwekkend is mijn tolerantiegrens zojuist ruim overschreden.
@pius | 03-10-12 | 16:04
"Onze Grote Natie". O ironie!
*Schone boxershort zoeken gaat*
@eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 16:04
Ik vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt een complete kudde schapen te stelen. Zoiets valt toch op.
quat? Kun je dat ook kauwen?
the greatest crime is the inaction of a capable man.
Vooral niets blijven doen, gaat het vanzelf over....
Moet je tolerant zijn met intoleranten?
@brutus68 | 03-10-12 | 16:06
Heel simpel. Als er eentje over de dam is...
Die lieden die dit soort dramcampagnes opzetten weten ook wel dat die boodschap alleen aankomt bij de eigen achterban, die er toch al geen last van had. En dat de rest van het land er alleen maar nog harder van moet kotsen. Maar who cares. De subsidie is weer binnen. Je bent mediahoer of niet.
Tsja. Tolerantie betekent tegenwoordig "bek houwen en je zuurverdiende geld afgeven aan een ander, want als je dat niet doet ben je een asociale fascist".
Het hoort echter te betekenen: "Het maakt me niet uit wat je doet, zolang het maar legaal is en binnen de normen blijft en ik er geen last van heb".
Vraag me af waar en wanneer die omslag heeft plaatsgevonden...
The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing.
@Reinaert | 03-10-12 | 16:04
Er is niets wederzijds aan tolereren, mijn waarde, het is geen respect of zo.
Het heeft met de weerstand van het individu te maken zaken te verdragen. Tolerantie is een one way street naar mijn mening. Het gaat er alleen om hoeveel men kan verdragen, en hoeveel men zou moeten kunnen verdragen.
Dat is het contemporaine issue.
@Reinaert | 03-10-12 | 16:06
Mooie of niet?
;)
Alleen die zin al. "Sinds ik tolerantie gebruik......" Welke veranderkundige heeft dit verzonnen en vult er tolerant zijn zakken mee??
Nou, die site doet het. Hoe tolerant moet je zijn om je vriendin uit het raam te gooien?
Zomaar een vraagje bij het zien van een van de aanbieders van tolerantie.
Nou, SIRE, ik denk er héél anders over hoor! Maar ja, ik zat niet in de groep van 571...
@hüsnü & müsli | 03-10-12 | 16:00
Leuk, vooral dat 'iedereen'.
trolletje
Tolerantie? Vaak is dat eufemisme voor speling.
Vraag maar aan een fietsenmaker.
Ik stond bij de fietsenmaker toen een arabische man met een slot de winkel binnenkwam dat hij wilde ruilen. Dat mocht, vond het niet leuk want was aan de beurt maar tolerant he? Toen kwam hij nog een keer, hij had direct aandacht nodig want hij was de sleutel kwijt. 'Je bent lastig deniteerde de fietsenmaker', ik tolerant, want dat is een belangrijke waarde. Vervolgens stond hij voor de 3e keer aan de deur te roepen dat de sleutel idd in het slot zat. Toen was mijn toleratie op dus ik zei. 'Meneer, dit is al de 3e keer dat u mijn transactie onderbreekt, wacht u in het vervolg gewoon uw beurt af'. Vervolgens begon de man te wijzen en aan te tikken 'dat kun je toch ook rustig zeggen' (je kent het wel) Ik zei dat ik vanwege mijn geloof niet aangeraakt mocht worden maar hij deed het gewoon nog een keer.
De Amsterdamse fietsenmaker vond het niet leuk en zei dat ik net zo goed weg kon gaan. 'Prima' (Tolerant als ik ben) Als jij liever een goedkoop slot aan een arabier verkoopt, veel geluk. Ik vervolgde mijn weg naar een arabische fietsenmaker die me keurig netjes en goedkoop hielp ondank een Surinaamse mevrouw die met veel pomp (verkeerd geparkeerd) wilde wat de arabierische man pakte.
Over tolerantie gesproken: Waar is dat boeiende insider verhaal over gebrek aan tolerantie binnen Groen Links gebleven dat gisteravond laat op Geen Stijl stond? Teruggefloten door de Chef?
brutus68 | 03-10-12 | 16:06 | + 0 -
Er zijn van die speciale veewagens van een meter of 12 lang met twee verdiepingen. Daar passen wel een paar honderd van die beesten in. Het zal wel een behoorlijk afgelegen weiland geweest moeten zijn, anders zou ik het ook niet weten hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.
Oeh, er zit copyright op Tolerantie®. Nou dan hoeft het voor mij niet meer.
Eindelijk weer eens een slechte blanke op het toneel.
Wat een verademing, ze bestaan nog.
Die veelgeroemde tolerantie heeft nooit bestaan in Nederland, dat was gewoon desinteresse.
Nimby's bestaan al heul lang.
hüsnü & müsli | 03-10-12 | 16:00 Het zijn anders vaker de moslims die niet zo heel erg tolerant zijn.
#eerwraak #ongelovigenmoetendood #stenigen #ophangen #hijskraan #protesttegeneenfilmpje
Tolerantie en verdraagzaamheid zijn eufemismes voor je in je zak laten schijten.
vetkleppert | 03-10-12 | 15:59
Nee, niet zak, maar bek... Maar goed per saldo blijft het effect hetzelfde, alleen de nasmaak is anders.
We tolereren ons nog eens te pletter.
Tolerantie, het zou fijn als wij autochtone blanke Nederlanders dat ook eens zouden ontvangen.
Tolerantie is het nieuwe restecp
ZERO tolerantie voor de gene die NIET de westerse normen en waarden respecteren (wat er helaas nog van over is)
@pius | 03-10-12 | 16:10
Maatschappijontwrichters, cultuurverrijkers, soepsidiehoeren en ander contraproductief gespuis tolereer ik niet, domweg omdat ook zij volstrekt intolerant zijn en mij mijn land en mijn eigenheid willen ontnemen - en het toeval wil dat dit land *mijn* land is, *mijn* normen en *mijn* waarden incluis. Ik verdraag al méér dan genoeg, bovendien betaal ik ook de rekening voor al die 'tolerantie', en wie betaalt bepaalt.
Tolerantie? Prachtig. Ik heb er echter geen boodschap aan wanneer velen volstrekt intolerant en intolerabel gedrag vertonen. Not in my backyard, inderdaad! Ofbokken naar eigen thuislanden, terug in je eigen schaamtecultuurhok, het boeit met niet maar ik hoef me anno 2012 toch niet zestig maal daags uit te laten leggen hoe ik me Godbetert in mijn *eigen* land moet gedragen?
Tolerantie? Dat lossen we samen wel op.
Heb het weer voor elkaar> reactie in het verkeerde topic. Of een verkeerde reactie in dit topic..
Sorry, soms ben ik een beetje dom.
Tolerantie vierde hier in nederland hoogtijdagen tot er grote stromen intolerante immigranten Nederland binnen zijn gekomen. Maar dara moeten wij dus tolerant mee omgaan begrijp ik? lekker eenrichtingsverkeer. heel logisch. En dan ook nog terwijl daar haat en afkeer en op zijn minst afkeuring tegenover staat. Tsja, ruim baan voor intolerantie dus m.a.w.
Terpen-tijn | 03-10-12 | 16:17 | + 0 -
Je moet gewoon later beginnen met zuipen man!
Wereldvreemden krijgen er vast een heel warm gevoel van om onderbuikfascisten te vertellen dat ze hun ellende maar verdraagzaam en tolerant moeten verdragen.
Ik kan niet wachten op het moment dat ze zelf hun eigen tolerantie mogen testen.
Kom, ach, hoe heet die befaamde Marokkaanse kunstenaar ook alweer...?
@hüsnü & müsli | 03-10-12 | 16:00 | + -4 -
Doe eens tolerant zijn in je eigen land dan!!
Tolerantie en respect zijn in dit land synoniemen voor doodlopend éénrichtingsverkeer.
Kom, ach, hoe heet die befaamde Marokkaanse wetenschapper ook alweer...?
Laten we de rechterlijke macht in Nederland als voorbeeld nemen, hoeft er ook niet zo`n campagne opgestart te worden.
Die website van Sire is in de verkeerde taal geschreven.
Tolerantie: Tolerantie is afgeleid van het Latijnse tolerare dat verdragen, verduren, uithouden, betekent.
Kortom: je wilt het eigenlijk niet maar staat het toch toe. Zou SIRE er ook zo over denken?
@Klaas Wilting | 03-10-12 | 16:19
Ali B. En die zou je onder de noemer "kleinkunstenaar" kunnen scharen
@Einde van de Domheid | 03-10-12 | 16:13 | + -2 -
Uw punt? U doet uw 'nick' geen eer aan!
de enige reden dat iemand met de schrijfstijl van hoatzin dit soort stukjes kan schrijven is verdomme tolerantie. Bijt nooit in de hand die je voedt a.nanninga
Ook tolerantie heeft zijn grenzen.
Wij tolereren gewoon alles maar dan ook echt alles want daadkracht en lef hebben we niet meer.
@Klaas Wilting|03-10-12|16:20 en 16:19
Kom, ach, hoe heet die befaamde Marokkaanse koning ook alweer?
Ik vind zo'n reclame nou niet echt tolerant voor niet tolerante. Waarom zouden mensen niet, niet tolerant mogen zijn? Pff niet echt tolerant hoor.
Tolerantie en verdraagzaamheid krijgen hun beste test met een scheepslading Marokkanen.
Tolerantie is mooi waar het kan. Waar het niet kan is het waanzin.
Ik mis Tolerantie bij de keuzemogelijkheden in de poll rechts.
@Reinaert | 03-10-12 | 16:17
Het hele punt aan tolereren is verdragen. Het is niets iets wat gemakkelijk is. Maar u heeft gelijk als u zegt dat tolereren bovenal een keuze is. En dat ieder die voor zich moet maken.
Tolerant zijn voor de intoleranten zodat uiteindelijk alleen de intoleranten overblijven en iedereen dus tolerant lijkt.
Dat is het uiteindelijke doel van de fatsoenspolitie.
@hüsnü & müsli | 03-10-12 | 16:00
Dat gevoel heb ik nu altijd andersom.
Of we even allemaal toneel willen spelen en even op onze lippen willen bijten en ietsjes dieper willen bukken om vooral niet op de lange tenen van de intolerante te gaan staan. Weg met ons!
Tolerantie in Nederland:
"Je moeder is een hoer" "ja, Hassan, je het gelijk".
"Hé, meisje, neuken?" "ja graag, Mohammed".
"Jo kanker kaaskop, hou je bek" "natuurlijk Destany".
Er komen dus hordes intolerante geloofswaanzinigen met een middeleeuwse niet verlichte en niet geëmancipeerde cultuur, zonder gelijkheid voor vrouwen en mannen, die een hekel hebben aan niet moslims, westerlingen, Joden en homo's ons land binnen, die bovendien allerlei belachelijke dingen EISEN waaronder respect, terwijl wij van hen geen respect maar een middelvinger krijgen, ze onze spullen jatten onze oudjes beroven en zwaar mishandelen en ons sociale stelsel opblazen omdat ze er ernstig van profiteren en dat allemaal heel normaal vinden. En daar moeten wij dus ook nog tolerant tegen zijn? Zeker weer een idee van de Partij van de Achterlijken?
1)Tolerantie kent ook z'n grenzen, dat mis ik in het verhaal.
2) Tolerantie moet van 2 kanten komen, ook dat mis ik duidelijk.
3) Men is te tolerant tegenover subsidieclubjes als SIRE.
Die bereiken nooit de doelgroep die ze zouden moeten bereiken, en dat is zo zonde van mijn geld.
@hüsnü & müsli | 03-10-12 | 16:00
Nee, want de meeste moslims zijn ook heel tolerant en respectvol naar niet moslims, homo's, vrouwen, Joden enzo he?
Ik word pas weer tolerant zodra alle 'nieuwe Nederlanders' tolerant zijn tegenover vrouwen, niet-gelovigen en homo's.
de Bree | 03-10-12 | 16:35 |
.
Tollerantie in Nederland.
Ter aanvulling:
.
''Hé, ouwe kanker kaaskop', je geld of ik steek je dood''. Goed, Yassin, hier heb je m'n portemonnee en m'n pincode. Steek me nu maar dood.
@eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 16:02 www.sire.nl...
Heelmaal niets, eerst je huiswerk doen.
Is er al een meldpunt waar ik intolerantie kan melden :P
Daar mogen ze dan wel een flink callcenter voor inrichten.
Een verrassende conclusie van een intern onderzoekje. Uit internationale onderzoeken blijkt steeds weer dat we in Nl niet tolerant zijn en overigens ook niet gastvrij. Integendeel, we zijn een eng narcistisch volkje aan het worden, gedreven door individualisme en colbertisme. Het bewijs hiervoor wordt wel geleverd door het feit dat wij overal regels voor nodig hebben, we zijn niet meer in staat om als samenleving iets op te lossen.
To le Rant. Benieuwd hoe lang het duurt voordat er iemand alhier dat als nick gaat gebruiken.
drs.Nee | 03-10-12 | 16:01
"Tolerant......dat's toch zo'n eethuisje aan een tolweg" Mannon Thomas.
Dat wij Nederlanders denken dat we tolerant zijn, dàt is pas erg. Want we tolereren niks - we kijken weg.
Ze laten een oud blank omaatje zeggen "“Sinds ik Tolerantie® gebruik, weet ik dat je kousenband ook kunt eten.”
Natuurlijk staat er geen hoofddoek die zegt "Sinds ik Tolerantie gebruik mag ik van mijn broer een nederlands vriendje"
Uiteraard komt er straks nog wel een hoofddoek die komt zeggen "Sinds nederlanders Tolerantie gebruiken word ik niet meer dieskriemieniert" ofzo
Zo voorspelbaar die SIRE-pus, waar weer een hele collone uit het subsidieschnabbelcircuit kan grabbelen
Tussen 1940 en 1945 warem we ook heel tolerant.
Jörgen vindt dat we tolerant moeten zijn jegens mensen met een ander wereldbeeld. Een wereldbeeld waarin mannen die zich als vrouw verkleden zonder vorm van proces opgehangen kunnen worden. En een wereldbeeld waarin televisie het Kwaad is. Een elegante zelfwegjoris-actie van Jörgen dus.
Het bewijs hiervoor wordt wel geleverd door het feit dat wij overal regels voor nodig hebben, we zijn niet meer in staat om als samenleving iets op te lossen.
Watapatja | 03-10-12 | 16:45 |
.
Werkelijk? Hebben wij overal regeltjes voor nodig omdat we als samenleving niet meer in staat zouden zijn om iets op te lossen? En gij gelooft dat?
.
Zou het niet juist VANWEGE al die godvergeten KUT regeltjes zijn, dat we geen enkele MOGELIJKHEID meer hebben ook maar IETS als samenleving op te lossen?
Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 16:44 | + -1 -
Huiswerk? En dat op mijn leeftijd?
@FrankVeer | 03-10-12 | 16:16
Ik denk vette spek.
Alle links zijn kapot stuk.
Is ie al stuk ? :) :)
Tolerantie? Ik kan het niet meer opbrengen, klaar, en ik vraag me juist zo nu en dan wel eens af hoe Nederland eruit had gezien als we gewoon met Nederlanders alleen hadden verder gegaan tot aan nu toe. Of klink dat soms te intolerant.
Wie hebben ze geïnterviewd, 571 PvdAers?
@hüsnü & müsli | 03-10-12 | 16:00
Er is er maar één...
*schaterlach hiero*
Geweldige nick!
Tolerant zijn voor Moslims die tolerant anderen uitmoorden, ons uitschelden voor varkens en apen.
Tolerant zijn voor Marokkaans scootertuig
Tolerant zijn voor de inbreker
Tolerant zijn voor de Hooligans
Tolerant zijn voor de daders van Haren
Tolerant zijn voor de PvdA
speciaal voor de PvdA-ers en Pechtold; Tolerant zijn voor PVV-ers
vertaling: rechts, wees lief voor links, dan kan links doorgaan intolerant te zijn tov rechtsa.
@eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 16:51
Dat is aan u, voorkomt wel onnodige misverstanden.
@Bertus Betonsloper | 03-10-12 | 16:50
Yup, maar daar komt bij dat als gvolg daarvan de relatie tussen de burgers onderling in rap tempo aan het juridificeren is.
Tante Es droppen in Caïro. En vervolgens kijken hoe lang die freak op het Tahirplein wordt getolereerd.
Bertus Betonsloper | 03-10-12 | 16:50
Dat is uit het leven gegrepen, dat is uit het leven een greep. (Farce Majeure)
- Al die regeltjes zijn een gevolg van een volkomen doorgeslagen overheid die geen enkel vertrouwen heeft in het eigen oordeel van haar burgers, gefaciliteerd door een ambtenarenapparaat wat ongeveer 10x te groot is en een onmogelijk groot beslag legt op alle middelen.
@Watapatja | 03-10-12 | 16:45
Colbertisme ftw. Iedereen ´n colbertje. Van glimzwijntje Ozjee.
"TOLERANTIE! Daar knapt heel Nederland van op".
Tsja.
@Zzzzooooffff | 03-10-12 | 16:08
Ja, maar zij dus niet met ons. Snap je? Zo werkt dat sinds de komst van een miljoen moslim-immigranten in Nederland. Nederland is niet voor de Nederlanders maar voor moslim-immigranten die een hekel hebben aan ons en het maar lastig vinden dat wij hier wonen. Wij moeten ons maar aan hen aanpassen en zij eisen dat wij hen accepteren terwijl zij ons niet accepteren want mag niet van Allah. Allemaal heel normaal.
@Watapatja | 03-10-12 | 16:45
Als we kinderen een windmolentje laten bouwen als educatief project, moeten we een vergunning aanvragen bij de provincie.
Op die manier ram je de zaak van de maatschappij wel uit de mens. Bij mij is dat in iedergeval gelukt.
Max Stirner kan dat gevoel mooi verwoorden:
Das Göttliche ist Gottes Sache, das Menschliche Sache »des Menschen«. Meine Sache ist weder das Göttliche noch das Menschliche, ist nicht das Wahre, Gute, Rechte, Freie usw., sondern allein das Meinige, und sie ist keine allgemeine, sondern ist - einzig, wie Ich einzig bin.
Mir geht nichts über Mich!
@hüsnü & müsli | 03-10-12 | 16:00
Zonder de islam in Nederland hadden we deze discussie helemaal niet gehad, dat is mijn overtuiging.
Al die tolerantie en assimilatie zorgde ervoor dat de Portugese Joden in de 16de eeuw in Amsterdam terecht konden en dat Amsterdam mede daardoor een bloeiende handelsstad werd....en toen kwamen eind 19de eeuw en begin 20ste eeuw de Chinezen en die hebben ook het beeld verrijkt door een fijne symbiose te laten ontstaan tussen Oost en West en zoveel anderen zijn in de loop der eeuwen gekomen en gebleven met hun toevoegingen aan wat "Hollands" was (Hugenoten in de 17de eeuw bijvoorbeeld) .....EN TOEN KWAMEN DE ISLAMIETEN eerst nog als arbeiders...nu als uitvreters van een liberaal/socialistisch systeem en toen was het gedaan met de tolerantie.....ZIJ TOLEREREN ONS NAMELIJK NIET.....want we moeten allemaal op hun manier het opperwezen aanbidden...onze (ongelovige) vrouwen zijn hoeren en ieder die niet is zoals zij zijn, is minder dan een stuk vuil en mag derhalve beledigd en beroofd worden...en dan heb ik het nog niet eens over Joden en homo's, want die zijn alsowieso minder dan een hond....ja, zo is dat gegroeid......en dat zal ik allemaal waarschijnlijk niet mogen zeggen of schrijven......
@frotteurist frenkie | 03-10-12 | 16:49 |
Niks geen subsidie zie mijn comment 16.44
Dacht ik ook n.l. is niet zo.
Ga eens in Egypte of een ander apenland zo'n website opzetten aub?
@chique ouwe nicht | 03-10-12 | 17:04
Sjeezus, wat bent u intolerant zeg! En u durft nog zomaar de waarheid op te schrijven ook! Schande!
Ik pleit dan ook voor een tolerantietax..... als je er niks aan hebt kan het tenslotte altijd nog fiscaliseren...
In geen enkel land verwacht men tolerantie van gastheren die hun gasten liefdevol en gratis hebben opgevangen om er vervolgens achter te komen dat hun gasten hun huis en portemonnee hebben leeggeroofd en hun oma van heur tasje hebben beroofd.
Alleen in Nederland. Daar zijn nog krankzinnige partijen zoals de PvdA, Groenlinks en D66, krankzinnige organisaties als Sire en Almerenegert Jurgen Rayman, die door Pax Christi tot minister van Vrede is uitgeroepen.
*in snikken uitbarsten doet*
Zou er haast een hond van uit het asiel halen en hem "Mohammed" noemen, kijken wat voor tolerantie ik dan zal ontvangen... #ideeënbus
Tolerantie is gedogen en naast gedogen ligt bedrogen.
Hoe kan tolerantie een kernwaarde zijn? Tolerantie zegt alleen iets over tot welke grens iets acceptabel is. Als iedereen zich op een respectabele manier zou gedragen zou er ook een lage behoefte aan tolerantie zijn omdat de afwijkingen klein en niet provocerend zijn. Omdat de afwijkingen groot en onacceptabel zijn moet de tolerantie worden opgerekt en wordt het symbool tolerantie gebruikt als machtsmiddel om te sturen tussen de tolerant en getolereerde. Er zou juist reclame voor minder tolerantie moeten worden gemaakt. Of liever voor acceptabel gedrag.
2020, onze minister president Ali Aboutaleb is het intolerante gedrag van GS zat, per 4 oktober gaat GS uit de lucht dit liet hij weten via een persbericht.
Het plan van vice premier Mohamed Aziz om dierendag af te schaffen komt vanmiddag in stemming in de TK.
De moslimpartijen zijn voor, de SP sputtert nog tegen.
Ach tolerantie,dat is de laatste strohalm voor degenen, die het respect zien verdwijnen uit de publieke opinie.
@hüsnü & müsli | 03-10-12 | 16:00
Ik ben zeer tolerant richting moslims.
Als ik dames met hoofddoekjes op het trottoir zie lopen, ga ik midden op het trottoir lopen.
Puur uit respect voor hun leefstijl.
Dames moeten namelijk voor heren aan de kant gaan.
Ayatollah Oink-Oink | 03-10-12 | 16:59 |
Gezien het feit dat u blijkbaar capabel genoeg bent om GS te bezoeken en zelfs te reaguren, kan ik u verwijzen naar andere websites (bijv NL woordenboek, Wikipedia) indien mede-reaguurders een woordkeuze kiezen die uw verstandelijke vermogens te boven gaan. Twee vliegen in 1 klap, u leert nog iets en u kunt inhoudelijk mee-reaguren.
nl.wikipedia.org...
Die zogenaamde onderzoeken zijn allemaal subsidie melkers, kijk maar naar Diederik Stapel.
Maar deze zijn wel heel erg lui om maar een stuk of vijftig meningen te tellen en daarmee het onderzoek te bepalen
Tolerantie ... werkt dat niet twee kanten op? Ik tolereer tolerante mensen. Je kunt natuurlijk ook gewoon gaan lopen Jezusfreaken en iedereen liev gaan vinden. Wordt niemand wijzer van. Heelmeesters.wonden.stinkend.
chique ouwe nicht | 03-10-12 | 17:04 |
Wat dat laatste stukje betreft; wie de talmoed openslaat ziet dat de judeopedofielen er exact hetzelfde over ons denken (het goyim). Maar oiveeee dat mag je niet zeggen, want antsmchimietisjjjjj.
scootah rijdert | 03-10-12 | 17:44 Tegenwoordig wel. Geen religie is zonder die zonden.
Pastoors, Kapelaans, Dominees, Imams, tjees, zelfs de profeet deed het met kinderen. Dus waarom zouden Joden daarin achterblijven?
Tolerantie is in het Berbers op je scooter schilderen dat ie wel geleend mag worden.
In plaats van "Deze is niet van jou".
als dat niet is toegestaan waar is dan hun robots.txt? Gaan ze dadelijk ook moeilijk doen over alle zoekmachines ook nog? En hoe zit 't met hun provider DeziWeb?
Het is met tolerantie al net zoals met solidariteit. Tolereren is aanvankelijk dulden, verdragen, ruimte maken, gewoon omdat je dat kunt, omdat je jezelf dat kunt permitteren. Maar al snel verwordt tolerantie tot een houding die van bovenaf aangepraat moet worden, opgelegd of zelfs afgedwongen, en dan tolereer je niet meer vanuit de eigen sterkte, dan volg je slaafs een regel en ga je inschikken en inslikken, wegstoppen en ontkennen.
Natuurlijk vinden we het belangrijk om tolerant te zijn, want echte tolerantie, dat weten we diep in ons hart, getuigt van een gezonde cultuur, van een cultuur die trots op zichzelf durft te zijn, de eigen kracht voelt en vanuit die kracht ruimte kan maken. Maar als tolerantie afgedwongen moet worden, dan voelen we ons kennelijk zwak en bedreigd, en willen we die ruimte niet meer maken, gewoon omdat we die niet meer hebben.
Ik wens Sire veel succes, maar als aan dat gevoel van zwakte, van onzekerheid, van richtingloosheid niets gedaan wordt gaat het natuurlijk niet lukken. "U moet tolerant zijn' klinkt net zo bezopen als "u moet solidair zijn". Je bent het, of je bent het niet, al naar gelang je je sterk voelt of niet.
Tolerantie is omgekeerd evenredig met teenlengte.
We zijn alleen tolerant als het ons uitkomt, en wijzelf er vooral geen nadeel van ondervinden.
Je bent het, of je bent het niet, al naar gelang je je sterk voelt of niet.
Schoorsteenveger | 03-10-12 | 18:04
.
Alleen het zwakke tolereert de intolerantie.
Er zal binnenkort wel een juichend bericht komen over hoeveel mensen er op hun + kudo's knoppen hebben geklikt.
Heb nog gezocht naar een knop voor kanmenietschelen en min kudo's maar die hebben ze natuurlijk heel slim niet op hun site gezet.
Propaganda site, hoogstwaarschijnlijk wel van mijn belastingcenten.
Mijn tolerantie is wel zo'n beetje op met alles wat uit den haagsche koker komt.
Tolerantie omdat het moet, dit van je wordt verwacht binnen een doorgeschoten geciviliseerde. 'maakbare samenleving' cq maatschappij jegens een ander-hij die er een andere moraal, een andere, door een -isme gestuurde kijk mbt het mijn-en-dijn tov de locals op na houdt.
Slecht plan.
Tolerant, het woord alleen al! Net zoiets als solidariteit of duurzaam. Strondziek wordt ik van die politieke correcte woorden. Hoeveel subsidie krijgt die club? Hoeveel verdiend de voorzitter?
That is the cat in it baggy.
De samenleving is niet maakbaar. Tolerantie moet van twee kanten komen, anders is het culture zelfmoord. Tolerant zijn is dingen accepteren die je zelf niet zo gauw zou doen, zolang het maar legaal is.
Dus bijna 1 op de 4 mensen is allochtoon...
@Schoorsteenveger | 03-10-12 | 18:04
Idd, net zoals Fatsoen moet je doen.
Intrensieke waardes die "wij " nog ff tussen de oren moeten krijgen, tsja.
@hüsnü & müsli | 03-10-12 | 16:00
Wanneer ik de koran lees, gaat het alleen maar over intolerantie ten aanzien van ongelovigen. Moslims mogen geen vriendschap sluiten met ongelovigen, integendeel ze moeten ze vermoorden.
Strond of stront?
Wat een zeikcampagne. Altijd dat gezeur over lekker eten. Als allochtoon krijg ik echt de rambam van die blonde kijk-mij-eens-goed-zijn wijven die willen dat je van die buitenlandse hapjes maak.
Tolerante mensen zijn te vaak de mensen die eigenlijk vinden dat ze boven jou en alles staan. Tolerantie als vieze combi van onverschilligheid en neerbuigendheid.
Nee, dat hebben we nou echt nodig.
Hoeveel geld heeft die site gekost? Gaat lekker zo die bezuinigingen!
Tolerant mens als ik ben vind ik het helemaal niet erg dat vannacht mijn mooiste en grootste wietplant (bijna goed, maar nog niet helemaal, de sukkels) uit mijn tuin gestolen is. Voor de ene die nog over is heb ik een fakir-plankje neergelegd. Je ziet het niet in het donker. En een struikeldraad op enkelhoogte.
Ik hoop vannacht een vreselijke schreeuw te horen en een bloedspoor te zien om te kunnen volgen 's anderendaags.
Zo tolerant ben ik wel. Stelletje grafzerken.
SIRE moet eens in Teheran uitzenden.
Veel te doen daar.
@Alteidt Glijck | 03-10-12 | 19:00
Raak!
.
Denk dat we eerder een intolerantie website nodig hebben. Onze tolerantie hedendaags wordt onze afgrond.
Ik gebruik Tolerantie® wanneer ik reaguur op GeenStijl.
Dit soort frustteksten zijn zoooo 2003. Saaaai.
Hyper.nl | 03-10-12 | 19:31
Vertel. tolerantie² als insteek.
Eindredactie: Pieter Broertjes?
Toe maar Sire, geef die mocro's cum suis maar het idee dat zij het bij het juiste eind hebben en wij de intoleranten zijn. Toe maar Sire, weg met ons.
In De Heilige Koran worden Christenen gezien als 'de mensen van het boek' en wel degelijk als gelovigen en dus als geaccepteerd; dat dit niet altijd op moslimscholen wordt onderwezen is weer een ander verhaal.
Sire moet dit verhaal niet hier maar in andere werelddelen houden.
Kapitein-Ter-Zee | 03-10-12 | 22:03 |
"Als geaccepteerd" zeg jij, maar je zou moeten zeggen "als getolereerd". Tolereren is discrimineren, tolereren is vanuit je eigen perspectief ruimte gunnen aan de ander, hetgeen impliceert dat het verschil in stand blijft. Die ander blijft ander, wordt getolereerd, niet geaccepteerd.
Kobus Kloothamer | 03-10-12 | 16:22 | + 3
Ik maak 2 punten.
1) Tolerantie heeft een grens.
2) De ene arabier is een toffe peer, de andere een debiel.
Tolerantie? Dat klinkt zo politiek correct anno 1985. Als we begin jaren '80 wisten wat we nu weten dan had het allemaal heel anders kunnen lopen met de integratie en multikul. Maar we zijn dan ook een ietwat naïef volkje......
Einde van de Domheid | 03-10-12 | 16:13 |
Tolerantie is iets anders dan inschikkelijkheid.
Ze zijn ook niet erg tolerant voor mijn iPad: ik mag pas terugkomen als ik zo'n Aldi-tablet met Flash heb. Als Apple-zombie tel ik dus weer eens niet mee. Waar is mijn subsidie?
@meneer Q | 03-10-12 | 22:29 | + 1
Lees de SIRE advertentie die vanochtend in de krant staat eens door de ogen van een Marokkaan. Volgens mij ben je het dan als Nederlander helemaal met die tekst eens en denk je "eindelijk eens een instantie die die buitenlanders de waarheid durft te zeggen". Maar als je denkt dat de tekst voor ons Nederlanders is bedoeld, dan is het een volkomen K-U-T tekst. En dat is nou precies het moeilijke van deze campagne.
Die site is in het Nederlands. Dat is niet erg aardig voor de doelgroep, want die heeft nogal moeite met onze taal. Had het niet beter in het Arabisch gekuund?
Tolerantie en onverschilligheid/wegkijken zijn twee verschillende begrippen.