GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

KABINET BIEDT ONTSLAG AAN

omgevallenafgelopenklaar100.png Het eenzame gekkie op het Binnenhof kan haar vingers aflikken. Het is einde oefening voor Bruin I. Nu officieel. Weer een regering die het niet lukt om vier jaar vol te maken. De geluksmachine van vrijheid en verantwoordelijkheid is na anderhalf jaar kapot verklaard. De stekker zat er stevig in, maar te veel radertjes bleken tegen elkaar in te draaien. Mark Rutte is onderweg naar Beatrix om uit te huilen het ontslag van zijn kabinet aan te bieden terwijl Maxime Verhagen van de verwarring gebruik maakt om in een goudkleurige Mercedes (die stond te verstoffen in een hoekje) met 130 per uur naar Limburg te vluchten. Jan Kees de Jager flipt een muntje met Sybrand van Haersma Buma over het fractievoorzitterschap van het CDA. Uri Rosenthal en Hans Hillen zijn een door Wilders veilig gestelde AOW-uitkering aanvragen en gaan daarna in een bingozaaltje modelbouwheli's knutselen. De stem van Ivo Opstelten is weer beschikbaar als voice-over voor Sinterklaas. Edith Schippers heeft een PGB'tje voor zichzelf geregeld. Minister Spies (wie?) zal voor eeuwig door niemand herinnerd worden, en in de verte lacht de tijdig weggepromoveerde Piet Hein Donner. Alleen Gerd Leers is opgelucht richting zijn Bulgaarse bungalow vertrokken. Oppositiepartijen D66, GroenLinks en PvdA hebben hun marktkramen geopend. Bereid u voor op een tsunami van beslogande bodywarmers en opdringerig glimlachende leden van diverse partij-Jügend die pennen, petjes, kladblokjes, buttons en stickers uitdelen. De jacht op het verscheurde electoraat is geopend. Live video op VERANTWOORDELIJKHEID24, audio op het vooralsnog onbedreigde STAATSRADIO1 en liveblogs bij de NOS & RTL.
Update: AEX vooralsnog onverschillig over kabinetsval en blijft >300. Maar er moet nog wel even een begrotingsakkoord doorgedrukt worden.
Update: Als Vlemmix het mag, mag u het ook. Partij oprichten doet u zo.
Update: Wekelijks Vragenuur vervalt morgen. 14:00 uur Debat des Doods.

Reaguursels

DerUnterMensch wil wel het stokje overnemen hoor.

DerUnterMensch | 23-04-12 | 12:10

Duurde nog best lang eigenlijk.

[[[Mad.doC]]] | 23-04-12 | 12:11

Bedankt voor het in de steek laten van alle Nederlanders, voltallige 2e kamer. En nu smoelen dicht, ruimte bieden aan mensen die echt iets voor het land (ipv voor de partij) willen betekenen.

harry poster | 23-04-12 | 12:11

De eerste PvdA'er die mij dit weekend uit zo'n verregend kraampje een verlepte roos aanbiedt krijgt toch een stomp op z'n kanis. Ik houd helemaal niet van rozen. Lul.

Biff Eagleburger | 23-04-12 | 12:11

Stemp de VVD mensen!

Moondance | 23-04-12 | 12:12

Het betreft hier een klassiek Frankenstein scenario. Bij het aangaan van de gedoogcoalitie hebben VVD/CDA het monstrum gecreëerd: Wilders kreeg invloed zonder dat daar enige verantwoordelijkheid van betekenis tegenover stond. Aldus kon Wilders onbekommerd voortgaan met het schofferen van kabinetsleden, parlementariërs, staatshoofden, bevolkingsgroepen en voltallige naties. Door onze MP werden de acties van Wilders luchtig weggelachen: hij kon niet anders want hij had het monster immers zelf geschapen.
Dat het monster zich op enig moment tegen zijn scheppers zou keren was slechts een kwestie van tijd. Dat hij daarbij het meest ongelukkige moment voor uitkiest is ook al geen verrassing: die kunst heeft hij waarschijnlijk afgekeken van Verhagen, een strateeg pur sang.
Dat iedereen hier zo verongelijkt over doet verbaast mij zeer.

Ars Vivendi | 23-04-12 | 12:12

Nee toch?

klabanus ten Haave | 23-04-12 | 12:12

Ah. Het grote baantjescaroussel komt weer op gang.


Oh. -Wacht-. -Gelden-. Wachtgelden.


Potje Zwartepieten anyone? Of is dat racistisch?

Reinaert | 23-04-12 | 12:12

Het enige lichtpuntje aan deze gotspe is dat Wilders nooit meer aan de macht komt.

Asmodean | 23-04-12 | 12:13

De verkiezingsstrijd begon afgelopen zaterdag, toen Wilders wegliep.

rara | 23-04-12 | 12:13

Spaanse beurzen kelderen al dagen, niet om GW. Spanje is failliet en gaat iedereen in de misere trekken. Dan ook nog willen ze Eurobonds gaan invoeren. Juist dat gaat Nederland per jaar miljarden kosten. De Eurofielen liegen de Nederlandse burger keihard voor, die snappen het toch niet:

"Voor Duitsland en Nederland zou de nieuwe rente hoger uitpakken dan de huidige, en deze landen zouden er dan ook financieel op achteruit gaan."
www.volkskrant.nl...

La Bailaora | 23-04-12 | 12:13

En wat moet ik nu gaan stemmen? Straks heb ik alles gehad en is er nog nix veranderd!

hournunsmeeop | 23-04-12 | 12:13

En de oppositie zit lekker te soppen op hun pluche.

Boerenhoofd | 23-04-12 | 12:14

Van uitstel komt...

Drs. D. | 23-04-12 | 12:14

Biff Eagleburger | 23-04-12 | 12:11 |
Gewoon weigeren kan ook, opgefokte tokkie...

Strangetown | 23-04-12 | 12:14

mooi.. Fuck Brussel !

(c)ZWITSUL | 23-04-12 | 12:14

Die enkels van Beatrix..

waskuip-admiraal | 23-04-12 | 12:14

Ben beste bereid om Rutte een nieuwe kans te geven. Maar indachtig onze vorige premier zou het wel fijn zijn als Marc eens een keer iets afmaakt...

LJBrinkhorst | 23-04-12 | 12:15

@Biff Eagleburger | 23-04-12 | 12:11


Aronskelken moeten het zijn. De ultieme begrafenisbloem.


Want zó ver zijn we ondertussen (collectief) wel heen.


upload.wikimedia.org...

Reinaert | 23-04-12 | 12:15

hournunsmeeop | 23-04-12 | 12:13 |
Het kabinet dat nu gaat komen kan eigenlijk niet anders dan een paars + CDA/GL kabinet zijn. Maar dat gaat erg moeilijk worden. Een stem op de PVV is vanaf nu in ieder geval een weggegooide stem.

Asmodean | 23-04-12 | 12:15

Ik kijk liever naar een echte poppenkast dan dit nagesynchroniseerde circusspel.

Magic | 23-04-12 | 12:15

Wat gebeurde er met de AEX toen dit nieuws bekend werd gemaakt?

Geen reet. Kan je dus dat artikel van vanochtend ook door de plee spoelen.
(loopt zelf iets op)

Kaas de Vies | 23-04-12 | 12:15

waar moet ik nou weer op stemmen? ik vertrouw geen enkele partij meer

secretia | 23-04-12 | 12:16

Brace yourselves, SP is coming...

Meneer Meeuw | 23-04-12 | 12:16

Ik las op Twitter van iemand dat Peggold wilde dat Rutte éérst naar de kamer kwam voor een debat?
Dat is dus of niet waar, of Rutte denkt: jij kan me wat, ik ga naar Trix!

Affijn, dit wist je zaterdag al. De oppositie wil zo graag oplossingen bieden, maar dan wel eerst ontslag aanvragen.
De komende maanden dus veel politiek gespin.
Benieuwd wanneer Wilders zijn campagne opent. Ik gok binnen nu en een uurtje.

BeunDeHaas | 23-04-12 | 12:16

gewoon PVV stemmen en al die bezuinigingen uitstellen tot we Griekenland hebben verkocht.

Grzl | 23-04-12 | 12:16

(c)ZWITSUL | 23-04-12 | 12:14
Hoezo Brussel? Onze overheidsfinanciën zul je bedoelen. Als je denkt dat dit om Brussel gaat ben je echt te naïef voor woorden en loop je alleen maar blindelings achter Wilders aan. Een begrotingstekort van 3% is nog steeds enorm.

Asmodean | 23-04-12 | 12:16

Da's waar ook, Piet Hein Donner lacht natuurlijk de ballen uit zijn broek. Nou ja, dan heeft hij weer wat meer ruimte om zijn zakken te vullen...

Pastor Sippenhaft | 23-04-12 | 12:17

en Nooit meer terug dat zooitje goedverdomme ....

.
Slechtste kabinetten ooit vanaf Balkenende .....

kingorgasmo | 23-04-12 | 12:17

Nu de koningin nog of moet ik zeggen Emir-in.

de Bree | 23-04-12 | 12:17

Niet wachten op verkiezingen, nu snel met de huidige verhoudingen een redelijk stabiel alternatief creeëren die wèl zich actief kan inzetten voor het landsbelang.

Mijn vermoeden is echter dat ze nu weer in de loopgraven gaan tot de verkiezingen komen ipv nader tot elkaar te komen. Nu eens niet partijbelang maar landsbelang!

RednassandeR | 23-04-12 | 12:17

Waarom geen verkiezingen in Juli? Als het stemvee zo nodig op vakantie moet stemmen ze per volmacht of anders maar niet. Hoog tijd dat de bevolking de falende politici rectaal wat Madam Jeanettes toe gaat dienen.

Dr. Ka wo lo | 23-04-12 | 12:17

Zouden Roemer en Samsom al bijgekomen zijn van de vele feestjes?

WaarDeWindWaait | 23-04-12 | 12:17

Kaas de Vies | 23-04-12 | 12:15
Bij staan alle pijltjes nog op rood, behalve die van Philips dat met goede kwartaalcijfers kwam.

Strangetown | 23-04-12 | 12:17

Kaas de Vies | 23-04-12 | 12:15 |
Hoezo geen reet? Op dit moment staat de AEX al 2,6% lager dan gisteren. Maar dat is niet wat ons het meeste geld gaat kosten, dat is de rente op de staatsobligaties.

Asmodean | 23-04-12 | 12:17

Kan ik binnenkort weer lekker op stemwijzer gaan zitten F5-en.

overVecht | 23-04-12 | 12:18

Ik hoop dat Maxime Verhagen nu eindelijk eens optieft. Raar ventje die er maar een beetje aanvast hangt....

Drs. D. | 23-04-12 | 12:18

Bij de DWDD en Paus en Witteman verdringen zich ondertussen 2850 PvdA'ers om hun zegje te mogen doen.
En nog veel belangrijker: Bea zal zich bij Rutte beklagen (stampvoeten, gillen en huilen) over de door het vallen van dit kabinet door haar neus geboorde zoveelste vakantie.

Dhuysthergast | 23-04-12 | 12:18

Jan me nog een "poll" herinneren 1 1/2 jaar geleden op Geenstijl over hoelang dit "kabinet" het vol zou houden. En de winnaar is ....?

Andersom dag | 23-04-12 | 12:18

Bea heeft haar zin gekregen, wat zal ze verheugd zijn.

de Bree | 23-04-12 | 12:18

Geen enkel figuur of partij kan dit land van cadeautjes nog serieus besturen. En het is ook niet meer terug te draaien, behalve met rigoureuze maatregelen. Maar daar zitten de pluchepoepers niet op te wachten. Dus dan maar emigreren of zo?

Jos Tiebent | 23-04-12 | 12:19

Dit is het einde voor de PVV. De VVD en het CDA waren de enigen die het aandurfden om te regeren met dit parasietenclubje, nu is dat ook ten einde. Nu kunnen ze voorgoed op de reservebankjes blijven zitten. Vuile parasitaire verraders dat het zijn. Lager kan niet, je land verraden in tijden van diepe nood. Als onze kredietstatus afgewaardeerd wordt is het volledig te wijten aan Wilders en zijn maatschappelijke losers.

CreativeDestruction | 23-04-12 | 12:19

Toch lullig was de beste MP evar.
Kunnen ons nu opmaken voor een Milieu activist als MP, een uitgestreken bekakte betweter op buitenlandse zaken, een MAOïst als min van binnenlandse zaken en een stekkerdoos die de financiën gaat doen.
Zaterdag is gewoon het faillissement van de BV Nederland getekend, bedankt Geertje.
Wanneer kwam die Folkert van der G. nou ook al weer vrij?

rooiebosduivel | 23-04-12 | 12:19

@Reinaert | 23-04-12 | 12:15

Ik vermoed zo dat het afleveren van een bosje rouwkransen bij politici mij een enkele reis cachot gaat opleveren. Niet iedereen schijnt de humor daar van in te zien.

Biff Eagleburger | 23-04-12 | 12:21

HRA afschaffen voor woningen van meer dan 350k. Dan schieten we al een eind op.

deboerenlul | 23-04-12 | 12:21

het is allemaal wat.

secretia | 23-04-12 | 12:21

In anders nieuws "Clairy Polak en Peter van Ingen stoppen bij Buitenhof". Huh?? Net nu hun 'linkse' vrienden ze het hards nodig hebben.

DerUnterMensch | 23-04-12 | 12:22

' geen kabinet geen kroning ' .. shit, heb ik net de hele boel op laten knappen voor het enorme feest denkt Bea.

(c)ZWITSUL | 23-04-12 | 12:22

Mark Rutte,
daar zullen we niet zoveel meer van horen. Bizar is wellicht het juiste woord om zijn positie gedurende zijn regeer periode samen te vatten.

Het is bijzonder om een permier te zien dansen op Dance Valley, op decover van de Donald Duck en op de piste met Jort Kelder, terwijl hij wellicht wat vaker achterom had moeten kijken en zich moeten afvragen of wat hij dacht dat er aan de hand was nog wel overeenkomt met de werkelijkheid.

Een grotere imbiciel bestaat er mijns inziens bijna niet in onze politieke geschiedenis. Hij had niets in de gate. Een grote verassing. Tsja, Rutte slaap lekker.

bierbron | 23-04-12 | 12:22

In het vorige rampjaar was dit het einde van de landsverradende politici, krijgen we nu weer dezelfde (politieke) lynchpartijen?

upload.wikimedia.org...

RednassandeR | 23-04-12 | 12:22

Dhuysthergast | 23-04-12 | 12:18
zijn er nog zóveel? in de Ad lezerspoll had dit hoog gescoord in vakje: beangstigend

hetluis | 23-04-12 | 12:22

Redddeloos, redeloos, radeloos. Je weet pas echt dat je in een totaal failliete socialistische heilstaat leeft als de drie meest rechtse partijen in plaats van te bezuinigen met twee BTW-verhogingen aankomen als belangrijkste 'hervormingen' en het vervolgens alsnog niet eens worden over de rest van de 'bezuinigingen'...

VerenigdeNederlanden | 23-04-12 | 12:23

Kan België ook eens lachen om NL i.p.v. andersom.

Montgomery Burns | 23-04-12 | 12:23

Met zijn allen op de PVV stemmen zodat Geert alleen kan regeren. Lastig wegstappen uit een overleg met jezelf hè? Schijtluis.

Getson | 23-04-12 | 12:23

Ik gok er op dat we een soortgelijke situatie krijgen als in België.

keEschkkKachel | 23-04-12 | 12:24

He, fijn, Plasterk weer op onderwijs.

Vote/View | 23-04-12 | 12:24

@deboerenlul | 23-04-12 | 12:21 |
Nog meer nivelleren, nog meer discrimineren en nog meer stelen.. Nou daar zal Nederland een heel stuk beter van worden.

DerUnterMensch | 23-04-12 | 12:24

Heeft landverrader Wilders al getwitterd?

Hölzenbein | 23-04-12 | 12:24

Gewoon massaal NIET stemmen. Ben benieuwd wat er dan gebeurt.

gozahtje | 23-04-12 | 12:24

Kunnen we geen Anschluss regelen met België? Gaat daar al jaren prima zonder regering.

Conan de Rabarber | 23-04-12 | 12:25

Enige positieve hieraan is dat fossiel Opstelten nu eindelijk met pensioen kan gaan.

smoelsmid | 23-04-12 | 12:26

@Biff Eagleburger | 23-04-12 | 12:21


Toch zullen de nodige politici - of zij die denken daar voor door te kunnen gaan - afscheid moeten nemen van het pluche. Volstrekt terecht overigens, maar dat moge duidelijk zijn. De Vaderlandsche politiek hangt aan elkaar van de incompetente fluimen, betweterTs, schreeuwerTs, roeptoeterTs, veilingmeesterTs en andere trekpoppen.


Stokpaardjes prevaleren. Het landsbelang is secundair en het belang van de hardwerkende burger wordt sowieso genegeerd. Die -mag- moet z'n bek houden en gewoon betalen.


Rouwkransen? Welnee. Wildplassen. Op de virtuele politieke doodsakkers.

Reinaert | 23-04-12 | 12:26

@ Hölzenbein | 23-04-12 | 12:24
"Wen d'r maar aan."

Pa Cartwright | 23-04-12 | 12:27

@de Bree | 23-04-12 | 12:18
Blijkbaar had Bea dan toch wel een wat dieper inzicht in de politieke situatie dan Rutte en Verhagen bij elkaar.

CreativeDestruction | 23-04-12 | 12:27

Rutte: "Ik wilde het eerst niet bekendmaken, maar nu toch alles is geklapt:a) ik ben eigenlijk homo
b)ik ben eigenlijk de bastaardzoon van Balkenende.....zoooo, dat lucht op....straks lekker even een terrasje pakken met Jan-Kees en fistfuck-tips uitwisselen"

King of the Oneliner | 23-04-12 | 12:27

Maak je maar op voor Paars+. De VVD zal daar op aansturen nu het rechtse deel van die club even hun mond zal moeten houden. De PVV zien we nooit meer ergens terug. CDA is weer 20 jaar, of langer, van het toneel verdwenen. De SP is niet regeringswaardig

Ko Reander | 23-04-12 | 12:28

WaarDeWindWaait | 23-04-12 | 12:17
Nou inderdaad.... Bij Samson was zelfs tijdens een interview een glimlach te zien terwijl hij stond te vertellen hoe het kabinet Nederland in de steek laat en wat voor een doemscenario dit oplevert. Hoe ongelooflijk infantiel ben je dan?!

harry poster | 23-04-12 | 12:28

@Ars Vivendi | 23-04-12 | 12:12
Was er een andere keuze dan? Het was rechtsom met de pvv duwwagen of heel erg linksom.

Petrus de Rewa | 23-04-12 | 12:28

VVD faalt voor de zoveelste keer... Maar liefst 20 jaar hebben ze mogen meeregeren de afgelopen 3 decennia, bizar dat er nog steeds op ze gestemd word. Inmiddels is het toch wel duidelijk dat deze partij net als het CDA en PVDA slecht nieuws is voor Nederland? Laat in godsnaam echt liberale en sociale partijen opstaan.

XelaGBS | 23-04-12 | 12:29

als ik op mijn werk 8 weken zou overleggen, met als resultaat nada zou ik ook worden ontslagen, beetje jammer dat die Donner zichzelf al heeft ingedekt

klokkeluider | 23-04-12 | 12:29

@Pa Cartwright | 23-04-12 | 12:27

Wat wil je, zwartepruimenvlaai, abrikozen- of rijstevlaai?

Hölzenbein | 23-04-12 | 12:29

Reinaert | 23-04-12 | 12:26 |
Het puik der natie om NL uit het slop te trekken zit helaas te reaguren, da's pas zonde?

Strangetown | 23-04-12 | 12:29

XelaGBS | 23-04-12 | 12:29 |
Noem mij 1 partij waar wel positief over kan zijn, die bestaat namelijk niet!

gozahtje | 23-04-12 | 12:30

De bedoeling was dat de rechtse partijen ons veilig door de crisis zouden loodsen maar nu blijken ze zelf de crisis zijn. Opvallend is ook het grote niveauverlies van kamerleden dat deze periode juist zo duidelijk werd, denk maar eens aan die brievenbuspisser die veroordeeld is voor ontucht met minderjarige meisjes en toch een zetel.

frnas | 23-04-12 | 12:30

Lachen zeg. Decennialang linkse kabinetten die geld overal heen smijten alsof het snoepjes op een carnavalswagen zijn. Komt eindelijk een rechts kabinet proberen de straten schoon te vegen krijgt de grootste veger er het meest van langs. De meeste reaguurders snappen het volgens mij niet helemaal dat geld niet altijd gratis is.

Jos Tiebent | 23-04-12 | 12:30

Leers' beste dag van het jaar. Het is hem toch wel gegund.. wat een situatie had hij. Ga lekker op vakantie.

rsd87-- | 23-04-12 | 12:31

Het staat inderdaad zo goed als vast dat het Rutte2 wordt met VVD, PvdA en D66. Alleen GL blijft een vraagteken. Dan maar een zo groot mogelijke VVD.

de Bree | 23-04-12 | 12:31

Deze ronde geef ik Fleur Agema een beurt.

H.A. Ram | 23-04-12 | 12:31

@Strangetown | 23-04-12 | 12:29


Daar heb je een punt. Maar niet getreurd: ik ben beschikbaar!


Ik wacht alleen nog op dat ene telefoontje hè.............

Reinaert | 23-04-12 | 12:31

En laat ik dat g*dverd*@#$!#$ woord BREEKPUNT niet meer horen tijdens de komende debatten.... Iedere partij moet in staat zijn om concessies te plegen. Heb je zogenaamde breekpunten, dan regeer je NIET mee.

harry poster | 23-04-12 | 12:32

Het negatieve is dat we weer de komende maanden worden doodgegooid met politieke partijen die met geweldige plannen gaan komen om kiezers te trekken. Terwijl we in de praktijk uiteindelijk weer hard zullen worden genaaid. Ik denk dat ik de komende 5 maanden helemaal geen tv meer ga kijken. Ik word nu al moe.

smoelsmid | 23-04-12 | 12:32

WAAR blijft in vredesnaam het Talitha van Zon Item ????
Ze heeft weer ergens een miljonairskneus te grazen genomen dus kom op met jullie "visie".....

Paulus Pretletter | 23-04-12 | 12:32

de Bree | 23-04-12 | 12:31 |
Dat lijkt mij ook. Maar Paars + CDA is zeker ook een optie. Al wordt het wel lastig, gezien VVD en PvdA al tijden niet zo ver uit elkaar hebben gelegen.

Asmodean | 23-04-12 | 12:32

Is toch gemeengoed hier in Nederland, dat het kabinet de rit niet uitzit? Niets nieuws onder de zon.
Beste oplossing in deze?

Zakenkabinet:

Zakenkabinetten zijn extra-parlementaire kabinetten die (vrijwel) geheel uit niet-politieke personen bestaan, zoals uit ondernemers en ambtenaren. Het kabinet-Van Lynden van Sandenburg (1879-1883) wordt wel als zakenkabinet beschouwd.

In 1926 werd in de moeizaam verlopen formatie enige tijd overwogen om een zakenkabinet te vormen, dat uit ambtenaren zou gaan bestaan. Uiteindelijk kwam er een kabinet waarin naast a-politieke figuren ook enkele politici zaten.

Ook het 'koninklijke' vijfde kabinet-Colijn bestond voor een belangrijk deel uit niet-politieke figuren.

_____________________

Landsbelang boven partijbelang. Nu maar eens proberen een rit vol te krijgen met echt snuggere mensen.

Derechtselutser | 23-04-12 | 12:32

En nu allemaal eens PVV stemmen , uit fatsoen , als dank voor het uit de wind houden van generaties die dit land opgebouwd en uit de stront van ww2 hebben getrokken.

Stemp PVV , uit de eu , uit de euro , dan is ook de 3 % of 5% of weet ik veel wat voor norm opgelost.

Oh en ik ben al jaren geleden naar het hoge noorden verhuisd , good luck Nederland :)

De tegenpartij , voor jullie en wij :)

laserbrains | 23-04-12 | 12:33

Ontslag accepteren en geen nieuwe vacature openen. Gewoon een poosje geen kabinet...

Prins Fontainebleau | 23-04-12 | 12:33

frnas | 23-04-12 | 12:30

Niemand kan ons door deze crisis loodsen. Deze crisis is een gevolg van een onverantwoordelijk snel ingevoerde muntunie. Maar het grote herverdelen van kapitaal gaat gewoon door. Wie er ook in de regering zit. Wen er maar aan.

doskabouter | 23-04-12 | 12:34

Of is het allemaal een show om er een begroting doorheen te drukken waar wij allemaal straks voor moeten bloeden ten gunste van de banken en de hoge heren in Brussel? Let maar op, straks ligt de nadruk op de deadline van 30 april, dan moeten we echt met iets komen. De Jager gaat nu zelf iets in elkaar flansen oid

deministerpresident | 23-04-12 | 12:34

De rente is op dit moment al aan het stijgen. Deze egoïstische grap van Geert gaat ons miljarden kosten.
.
En bedankt hè Geert! Ook voor het beledigen van tal van bevriende landen waar we zo van afhankelijk zijn wat betreft de export :(

beenthere | 23-04-12 | 12:34

En wat doet Nederland als er weer een messias opstaat die zichzelf op een troon zet en dan populistische kreten uitslaat ?
.
Jawel dan stemt Nederland weer extreem rechts hoe extremer de uitlatingen van deze nieuwe messias hoe beter dankzij henk en ingrid
.
dank je wel

.
nog even speciaal voor Henk en Ingrid dan maar
.
VVD is voor de RIJKEN .
.
cDA is voor de MIDDENSTAND .
.
SP/PVDA zijn voor de arbeidersklasse en voor een sociaal vangnet .
.
PVV is voor een ieder die iets tegen Moslims heeft .
.
als je tot de arbeiderklasse behoord en centjes je schijtegaal egaal zijn en je hebt wel eens een opstootje met een Marokkaan dan stem gerust weer PVV of VVD of cDA dom volk!

kingorgasmo | 23-04-12 | 12:35

@ laserbrains | 23-04-12 | 12:33 ,

Of alleen PVV + SP stemmen, kan je lachen. Puur om te pesten.

smoelsmid | 23-04-12 | 12:35

@Derechtselutser | 23-04-12 | 12:32


Het woord "landsbelang" komt niet voor in het moderne politieke vocabulaire. Dat was vroegâh. Tegenwoordig bedrijft men politiek uit eigenbelang. Succes gegarandeerd, ook na de meest smadelijke afgang.


Kijk maar eens waar mislukte poltici belanden en kijk vooral wat ze vervolgens opstrijken. Misdaad loont! Echt!

Reinaert | 23-04-12 | 12:35

@Jos Tiebent | 23-04-12 | 12:30
Wie is die "grootste veger" dan? Toch zeker niet de PVV, die was vooral druk bezig met de uitkeringen op peil houden voor de achterban. Als je het immigratiebeleid buiten beschouwing laat was dit kabinet nauwelijks rechts te noemen.

CreativeDestruction | 23-04-12 | 12:36

Jos Tiebent | 23-04-12 | 12:30 |
Hoofdzakelijk decennia lang conservatief rechtse
kabinetten, maar kniesoor die daar op let.

Overigens weigerde de grootste 'veger' mee te vegen op het moment suprême...

Strangetown | 23-04-12 | 12:36

Wie had nou verwacht dat een kabinet met nep-liberalen, christenratten en een grote gedoger echt wat voor elkaar zou krijgen? Ja, huren omhoog. De btw omhoog. Inflatie omhoog. Wekloosheidscijfers omhoog. EFSF pot omhoog. En dan nu verbaasd doen. Kom op, zeg.

blinde kip | 23-04-12 | 12:36

Wel jammer, wat er voor in de plaats komt kan nooit veel beter zijn.

Steilloos ten Onder | 23-04-12 | 12:36

Hoezo Brussel? Een begrotingstekort van 3%...
@Asmodean | 23-04-12 | 12:16
Waar denk je dat dat getal 3% vandaan komt, sherlock?
www.abc.es...

La Bailaora | 23-04-12 | 12:37

We geven nu als braafste jongetje van de klas (decennialang) nu eindelijk een signaal aan de banken en de Brusselse "heren" dat een substantieel deel van de NL bevolking het zat aan het worden is.

Paulus Pretletter | 23-04-12 | 12:37

Jos Tiebent | 23-04-12 | 12:30 | + 0 -

Je moet even dat blok beton voor je kop weghalen. De VVD en het CDA hebben de afgelopen 50 jaar, wisselend, onafgebroken deel uitgmaakt van alle kabinetten. Met slecht 2 ministers van financien uit pvda huize. Hoezo, linkse hobby. Jij hebt die ene hersencel van je ook al op een dwaalspoor laten zetten door de spin dat links met geld gooit. Haal de geschiedenisboeken er maar bij; de zwaarste bezuinigingen zijn ingezet met een kabinet van linkse signatuur. Wiegel heeft indertijd ook toegegeven dat het zwart maken van links de beste spin sinds het fabeltje van Jezus is.

Ko Reander | 23-04-12 | 12:37

Reinaert | 23-04-12 | 12:35 |
Misdadiger in spé? ;-)

Strangetown | 23-04-12 | 12:39

Wilders heeft gelijk,weg met Europa de dievenbende,ouderen duizenden euro's afstelen.

bosbaan | 23-04-12 | 12:39

La Bailaora | 23-04-12 | 12:37 |
Dat was destijds om Spanje en Italie buiten de deur te houden. In nie gelukt geloof ik...

Ars Vivendi | 23-04-12 | 12:39

Waar is Johan Vlemmix als je hem nodig hebt.

Bluebook | 23-04-12 | 12:40

Maar mogen we nu 130 km/h rijden?

Kobus v/h zandpad | 23-04-12 | 12:41

Ik kan het niet bewijzen maar alleen vermoeden. Wilders is een joodse meneer, getrouwd met een joods-hongaarse mevrouw, die wordt betaald door joods geld uit New York, met als bedoeling om politieke machtsvorming van nederlandse nationalisten in de kiem te smoren door het LPF drama met opzet nog eens dunnetjes over te doen. Amerika, waarin de joodse lobby de baas is, wil de wereldmacht en nationalisten en fundamentalistische islam passen niet in dat concept. En ook geen EU als concurrent voor Amerika. Ziedaar Wilders, die opdook in de slipstream van Fortuyn, dieveel het beste met Nederland voorhad itt Eilders, een regelrechte Israel-firster.

www.groene.nl...
www.amazon.com...

Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-04-12 | 12:41

Vanzelfsprekend zullen de betrouwbare, oprechte PVV-kamerleden die na de verkiezingen niet terugkeren met rechte rug de riante wachtgeldregeling weigeren. Dat is immers verspilling van Henk & Ingrids belastinggeld. Let maar op, de PVV'ers zullen direct na hun ontslag weer solliciteren op de arbeidsmarkt. Zij zijn immer anders dan de gevestigde orde.


Toch?

Prins Fontainebleau | 23-04-12 | 12:41

@Derechtselutser | 23-04-12 | 12:32 | + 0 -
.
En niet gekozen zakenlui vertrouw jij?
Wie stelt ze aan?
De koningin?
Denk jij dat een top-econoom die op PVV stemt een kans zal krijgen als minister van financien?
Denk je dat echt?
.
Nee, laat het volk maar eens de ministers kiezen, dat lijkt mij een veel beter plan.
Veel beter dan het achterkamertjes gerommel zoals nu de ministers 'gekozen' worden...

pleurtop | 23-04-12 | 12:41

Ko Reander | 23-04-12 | 12:37
+veel

Randall2.0 | 23-04-12 | 12:41

bosbaan | 23-04-12 | 12:39 |
Wilders heeft de toorn van BB nog niet over zich heen gekregen..

Strangetown | 23-04-12 | 12:42

Dit is slecht nieuws en kost 11 miljard extra. Zomaar. Door het putje.

Parsons | 23-04-12 | 12:42

verrassende afloop *proest* hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Eigenlijk om te janken.Uit electoraal belang je terugtrekken, wetende dat een nieuw kabinet die bezuinigingen er toch doorheen krijgt en dan is je kiezer alsnog de sjaak. iemand zal er voor moeten inleveren, linksom of rechtsom of Samsom.

ITEACHYOU | 23-04-12 | 12:42

Mevr.von.Amsberg heeft nog wel ´n kabinetje voor zichzelf.Het kabinet van de koningin noemt ze die poppenkast .

Ratzing. | 23-04-12 | 12:44

in belgie hebben ze 2 jaar zonder nieuwe regering gezeten, ik vind dat dat wel een record is dat verbroken mag worden.

cumshaft | 23-04-12 | 12:45

@beenthere | 23-04-12 | 12:34
Misschien hadden we beter kunnen investeren in kennis en spullen produceren die andere landen echt nodig hadden zoals medicijnen en technische snufjes en niet massaal aan dienstverlening doen. Maar helaas heeft Rutte niks met harde wetenschap en techniek en vergeet hij o.a. wat Unilever en Shell voor Nederland betekenen.

blinde kip | 23-04-12 | 12:45

Ik ken wel Pierre Spies.

Willem VanDer Decken | 23-04-12 | 12:45

@Ars Vivendi | 23-04-12 | 12:39
zoiets ja, maar die 3% is natuurlijk arbitrair. Het is overigens altijd goed om niet teveel uit te geven. Maar als je naast je economie kapot-'bezuinigen' miljarden naar de PIIGS landen gaat sturen is het gewoon dweilen met kraan open. En dan doen ze dat ook niet via bezuinigen, maar met lastenverzwaringen.

Het is zo doorzichtig, dat het echt zielig is dat Nederlanders het spel niet doorzien. Je moet echt je geld heel snel uit de Eurozone trekken als je slim bent. Goud is een goede optie.

La Bailaora | 23-04-12 | 12:46

Ik heb nogal moeten lachen om de volgende opmerking;
'Israel says noooo.'

Einde van de Domheid | 23-04-12 | 12:47

@Strangetown | 23-04-12 | 12:39


Ach, it's a dirty job, but someone's gotta do it, toch?


Zou men mij vragen dan zou het land er niet echt onder lijden vermoed ik. Wat heet. Ik ben VMBO+ geschoold dus ministeriabel dunkt me (mede gezien het niveau van de huidige ploeg - al ben ik wellicht in die optiek ook al weer snel overgekwalificeerd).


Om het geld gaat 't me niet. Om het zogenaamde aanzien ook al niet. Wél om het eau zeau ouderwetsche landsbelang. Dat prevaleert. Dat de hardwerkende burger recht gedaan moge worden. Maar daar mot je in dit land niet meer mee aan komen, da's politieke zelfmoord.


Zal dus wel weer niets worden.

Reinaert | 23-04-12 | 12:47

@kingorgasmo | 23-04-12 | 12:35 "SP/PVDA zijn voor de arbeidersklasse"

Je moet niet alles geloven wat de juf op school zegt, jongeman.

Koninging Beatricks | 23-04-12 | 12:47

Als de Bilderberg-maffia nog een dictator zoekt, ik weet er wel eentje....

Aktivist | 23-04-12 | 12:47

In de herfst verkiezingen en dan nog die rondedans die formatie heet. Met een beetje geluk hebben rond die tijd een kabinet. Let op het woord geluk. Het zou zo maar eens langer kunnen gaan duren. Al en met al wordt het een dure grap voor de burger. Ik zeg voorlopig gewoon een zakenkabinet installeren. Extreme maatregel maar misschien wel nodig in deze tijd.

PythonJunkie | 23-04-12 | 12:48

Wilders Faking bedankt?

Pff wat een ongeregeldheden. Wie er nu nog op de PVV stemt en ze in het zadel helpt bij een volgende verkiezing is echt debiel.

Albasalix | 23-04-12 | 12:49

La Bailaora | 23-04-12 | 12:37 |
Van de lidstaten met Nederland als koploper. Bovendien heeft Wilders de motie Slob ondertekend. Maar negeer dat maar lekker en doe maar net alsof de 3%-eis uit de lucht is komen vallen door het grote boze Brussel.

Asmodean | 23-04-12 | 12:49

Nou, Pastors de nieuwe 'light horse'?

Einde van de Domheid | 23-04-12 | 12:50

@kingorgasmo | 23-04-12 | 12:35 "SP/PVDA zijn voor de arbeidersklasse"

Je moet niet alles geloven wat de juf op school zegt, jongeman.
Koninging Beatricks | 23-04-12 | 12:47 | + 0 -


.
Nee naar jou en de sekte Wilders-aanhangers daar moet ik naar luisteren mefke .

.
en zo jong ben ik niet meer !

kingorgasmo | 23-04-12 | 12:50

beenthere | 23-04-12 | 12:34

Uithuilen doe je maar op Joop.nl

Eduard-Khil | 23-04-12 | 12:50

Exit nepliberaal Rutte en Verhagen die zo graag de Bentleys van Mugabe en hoe-heet-die-eurolul-president-ook-alweer wilt blijven sponsoren...

Met pek en veren over de grens donderen, samen met die peperdure kut JSF van ze.

dlseth_ | 23-04-12 | 12:51

Dat is mooi nieuws. En hopenlijk dat de kiezers volgende verkiezingen iets meer nadenken.

cabbit | 23-04-12 | 12:51

Toeter zet je alu helm op , het maakt niet meer uit , op 21 december slaat die bruine dwerg ster in op aarde en dan is alles , dat hebben de thetans verteld aan Tom cuisemissile.

En nu op naar Jomanda :)

laserbrains | 23-04-12 | 12:52

Gewoon links het maar eens laten proberen zou ik zeggen vanaf Balkenende gaat Nederland bergaf en wordt het steeds zuurder .. Eerlijk is eerlijk nu mag links de rommel van de laatste kabinetten opknappen dank je Wilders , Balkenende, Rutte

kingorgasmo | 23-04-12 | 12:52

cabbit | 23-04-12 | 12:51

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Eduard-Khil | 23-04-12 | 12:53

Nog een keertje VVD stemmen dan maar.

Pouline | 23-04-12 | 12:53

De partij die gaat snijden in de uitgaven heeft mijn stem.
.
Daar is nog niet eens mee begonnen getuige het Catshuispakket. Dit pakket bestaat slechts uit lastenverzwaringen.
.
Bezuinigingsprioriteiten alsvolgt:
.
- Stoppen met bloeden van geld naar het buitenland in de vorm van subsidies, ontwikkelingsgelden, uitkeringen genoten in het buitenland (weg is immers weg), en dure militaire missies.
.
- Stoppen met het op de been houden van niet waardetoevoegende, falende (semi)publieke instituten en toezichthouders. Daar zijn er legio van die elk operationele budgetten vertegenwoordigen van honderden miljoenen euro's en dus optellen naar lieve sommen van miljarden.
.
- Ambtenarij en (semi) publiek op de nullijn. Geen uitzonderingen..
.
- Stilleggen van leuke projectjes van citymarketing tot en met uitwisselingen, ondersteuning van subsidieclubjes en werkbezoeken. Verdeeld over alle bestuurslagen vertegenwoordigen deze budgetten miljarden.
.
- Snijden in wachtgelden en uitkeringen voor mensen die kunnen werken maar niet werken. Verdeeld over bestuurslagen opnieuw ettelijke honderden miljoen c.q. miljarden.
.
Herbezinnen op rol van Nederland binnen de EU en daaraan gerelateerde bijdragen en garantstellingen. Eerste prioriteiten zijn Schengen, ESM/EFSF, structurele EU-bijdragen.
.
Fundamenteel herdefinieren van de rollen van verschillende Nederlandse overheden. Waarbij verwijdering van overbodige politieke gremia en bestuurslagen de focus hebben.
.
Rigoreus en resoluut!
Na deze golf van bezuinigingen valt er eventueel te praten over structurele maatregelen omtrent HRA, huursubsidie, BTW, loonbelasting etc...
.
Het roer moet om!

Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 12:53

Asmodean | 23-04-12 | 12:49 | + 0 -
Klopt, maar misschien baalt Wilders van het feit dat iemand uit zijn partij voor die motie Slob heeft gestemd. Daar kon hij alleen door deze autocratische handeling vanaf komen.

Einde van de Domheid | 23-04-12 | 12:53

mooi om te zien hoe rechts spartelt en iedereen weet dat het afgelopen is met VVD PVV en cDA

. zie wilders weer kronkelen op dit moment wat een slapzwans

kingorgasmo | 23-04-12 | 12:54

Het is allemaal de schuld van de linkse kerk de islam de milieulobby de Grieken de oude politieke elite de dubbele paspoortdragers de PvdArabieren
En dat allemaal in het belang van de Hardwerkende Nederlander Henk en Ingrid de Zeeuwen

Ehh... we herzien het bovenstaande.
Het is allemaal de schuld van de bureaucraten uit Brussel en we dienen het belang van die arme oudjes die hun hele leven keihard hebben gewerkt en die nu als enige gepakt worden.

Ik zou iedereen die niks met politiek heeft willen verzoeken NIET te gaan stemmen.

Hele Boze Buurman | 23-04-12 | 12:54

@Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-04-12 | 12:41
Als je was begonnen over invloed van de high-society LSD parties georganiseerd door het badhuisgenootschap van Grigori Rasputin, ja dan had ik je geloofd.

blinde kip | 23-04-12 | 12:54

Ok, het zoveelste brekebenenkabinet is gestruikeld. Rutte is uitgelachen. Nu op naar verkiezingen en het kabinet Wilders I. Het gezond verstand gaat zegevieren.

kaskoeskielewan | 23-04-12 | 12:55

Buurman kunt U niet met Wilders trouwen of zo ?

kingorgasmo | 23-04-12 | 12:55

De bezuinigingen van t Catshuis kwamen ondanks 14mrd snijden niet veel verder dan netto slechts 6mrd wat resteerde vd 14mrd door alle nadelige effecten op de economie. www.volkskrant.nl...
In dat licht is het raar dat men koos om slechts 0,75 mrd te korten op ontwikkelingshulp, en niet de volle 5mrd en wat minder @EU te schuiven. Dan bezuinig e iig niet j ecgen economie kapot en heeft een bezuiniging 100% rendement ipv 40%.

Netto 3x zoveel bezuinigen? nml 18mrd (ipv de 14mrd uit t Catshuis waar uiteindelijk 6mrd van resteert?) Ergo bezuinigen zonder nadelige binnenlandse effecten?
Exit ontwikkelingshulp -5mrd (helpt toch amper),
exit EUafdracht -7mrd(In Zw&No gaat het echt veel beter en ze staan ook niet voor 134mrd garant voor zuid-EUropa)
exit windmolensubsidies* -6mrd (*=want made in fabrieken in Dk & Dld, komen niet uit NL )
Klaar, -18mrd, zonder de lokale economie te beschadigen.

seven | 23-04-12 | 12:56

volgende kabinet wordt weer paars. VVD,PVDA,D666.
Niet dat ik dat wil ofzo, maar dat gaat gewoon gebeuren.

vindead | 23-04-12 | 12:56

Ook maar gelijk even staatssteun aanvragen bij de EU? Het failliet van NL komt nu wel erg dichtbij!

Betweetert | 23-04-12 | 12:56

Wilders imperium is gebouwd op weglopen. De pers bleef erover schrijven, de kiezer beloonde hem ervoor. Hoe kan zo iemand nu doorpakken, doorzetten, vuile handen maken? Er zingt maar een ding door zijn hoofd: 'Als ik wegloop krijg ik meer stemmen'!

Einde van de Domheid | 23-04-12 | 12:57

Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 12:53
+ héél veel!

Aktivist | 23-04-12 | 12:57

Jos Tiebent | 23-04-12 | 12:30

Heb je wel alle benodigde informatie om deze boute uitspraak te staven? Wat denk je nou dat de bezuinigingen er nu niet komen?

ITEACHYOU | 23-04-12 | 12:57

@PythonJunkie | 23-04-12 | 12:48
Ik bedoelde "rond kerst een kabinet"

PythonJunkie | 23-04-12 | 12:58

@kingorgasmo | 23-04-12 | 12:50

Zeg ik dat dan ?

Doe eens normaal en rustig man!

Koninging Beatricks | 23-04-12 | 13:00

en dan nu een premier die aangesteld wordt door brussel ?

piet precies | 23-04-12 | 13:00

Jongens/meisjes van hier, nu zijn jullie aan zet! Hier huist zóveel kennis en vooral gezond verstand. Alsjeblieft, Parel, Feynman, Kip en vele anderen?

Naitwies | 23-04-12 | 13:00

@seven | 23-04-12 | 12:56 |

Het was juist de bedoeling om dit te laten klappen. Niemand was blij met die vervelende luis in de pels, nu kunnen ze er van af. Dit scenario komt de VVD ook beter uit. Het uitknijpen van de burger is zo nog makkelijker geworden. Bezuinigen op de overheodsuitgaven was de meest logische optie, maar daar wil men niet aan. Want dat treft de burger niet hard genoeg. Een arme burger is makkelijker te sturen en de angst regeert. Een eeuwenoud concept!

Betweetert | 23-04-12 | 13:01

@piet precies | 23-04-12 | 13:00
Nee, door Goldman Sachs. Dat schijnt helemaal hip te zijn.

blinde kip | 23-04-12 | 13:01

De poll op GS stemt mij hoopvol. En ja, ik ben me bewust van het vertekende beeld door de overwegend rechtse signatuur van de bezoekers van deze site.

Art Vandelay Ultor | 23-04-12 | 13:02

@ Prof. Dr. Ir. Toeter
Wat mij betreft is Wilders idd deel van de anti islam propaganda die bv door de Donors Capital Fund gesteund word en ook als enige agenda anti islam propaganda heeft ..

SyntaxError | 23-04-12 | 13:03

Nou laat de SP dan maar lekker regeren, kunnen we in 2013 weer naar de stembus.

Ronman2k | 23-04-12 | 13:03

Landsbelang...nu NL al de facto geregeerd wordt door het politburo in Brussel, is het landsbelang niet meer wat partijen boven zichzelf uit kan doen stijgen. De laatste keer dat dat gebeurde was door het CDA. Over het algemene belang lopen de meningen sterk uiteen, nu ook de nationale staat aan het uiteenrafelen is. ja, en dan gaat het partijbelang voor.
Er is geen algemeen belang dat eenduidig is, dat richting kan geven. En dat is de crisis in de politiek.

Van Duyvenbode | 23-04-12 | 13:03

Zeg Van Rossem, je schrijft leuk, maar van techniek heb je geen kaas gegeten.
Radertjes horen tegen elkaar in te draaien.

Kapitein Sjaak Mus | 23-04-12 | 13:03

kingorgasmo | 23-04-12 | 12:54
Oh lol, een om stemmers bedelende pvda-troll. Face it, ook de bijna modale NL arbeider snapt heel goed welke partij de stemvee parasieten binnenliet die het sociale stelsel in NL van binnen opat. Zei zijn ook degene die echt ervaren wat het is om ontheemd te zijn in je eigen stad door alle import. vorige.nrc.nl...

seven | 23-04-12 | 13:04

Art Vandelay Ultor | 23-04-12 | 13:02 |
Goed dat je enige nuance in je tegeltje voegt...

Strangetown | 23-04-12 | 13:04

ei=ij

seven | 23-04-12 | 13:04

Naitwies | 23-04-12 | 13:00
We hebben van die mooie tanks en gevechtsvliegtuigen, gebruik die dan ook. Bezet een olierijk land zonder groot leger zoals Koeweit

ITEACHYOU | 23-04-12 | 13:05

@Art Vandelay Ultor | 23-04-12 | 13:02
Als je Betty de boer, Fred Teeven of Stef Blok hoort praten, zou je beter moeten weten.

blinde kip | 23-04-12 | 13:05

Gaan die stadsdeelraden nou nog opgeheven worden?

Bart_Bart | 23-04-12 | 13:05

@Art Vandelay Ultor | 23-04-12 | 13:02

Mooi man, pollfucken. PVV FTW!

Biff Eagleburger | 23-04-12 | 13:06

En wat een gejank weer toch allemaal. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen. De aarde vergaat niet en ook morgen schijnt het zonnetje weer.

Springbank | 23-04-12 | 13:06

8 basispunten is de rente nu al opgelopen. Hoi hoi hoi, bedankt Geert, je hebt ons 4 miljard zojuist door de neus geboord. En dat is 2x zoveel als Wouter Bos teveel weggaf voor de ABN.
Ja mensen, zo hard gaat het als je alleen voor jezelf kiest. Een geluk, niemand neemt deze partij ook nog maar ooit serieus.

beenthere | 23-04-12 | 13:07

@Kapitein Sjaak Mus | 23-04-12 | 13:03
Weet hij veel!

deraderendraaien | 23-04-12 | 13:07

In 'Hilversum' schijnt trouwens nog een koffertje met 800 miljoen te liggen. Gratis geld.

Bart_Bart | 23-04-12 | 13:07

@blinde kip | 23-04-12 | 13:05
Nuttige idioten. Als de mensjes bij PvdA, D66, en GL maar niets te zeggen krijgen, dan vind ik alles prima.


Spijtig trouwens dat deze verkiezingen te vroeg komen voor Lijst Superjan.

Art Vandelay Ultor | 23-04-12 | 13:07

@beenthere | 23-04-12 | 13:07 | + -1 -
Dat kan je helemaal nog niet zeggen.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:08

@Art Vandelay Ultor | 23-04-12 | 13:07
Superjan is toch pro-Mauro?

vetkleppert | 23-04-12 | 13:08

@beenthere | 23-04-12 | 13:07
Bos gaf 20 miljard te veel!

deraderendraaien | 23-04-12 | 13:08

@seven | 23-04-12 | 12:56
Komt nog bij dat die 6 miljard subsidie aan Duitse en Deense windmolens sowieso een failliete investering is. Vraag maar aan de Brenninkmeijers.

925.nl...

Windmolens komen tegenwoordig uit China, die kunnen ook niks, maar kosten ook minder.

Parsons | 23-04-12 | 13:09

@Kaas de Vies | 23-04-12 | 12:15
.
AEX: -2,5%
ING: -7%
KLM: -8%
Corio (vastgoed): -11%
Randstad (altijd geschikt als vroege graadmeter): -5%
.
Nee, de financiële markten blijven er rustig onder, na de daling van 10% van de afgelopen twee weken.....
.
De regering heeft dit weekend een monster gecreëerd voor de financiële markten, na een onzekerheid van zeven weken nu nog meer dan een half jaar onzekerheid in crisistijd. Mag u raden wat er met de dekkingsgraad van de pensioenen gaat gebeuren de komende maanden.
Mijn advies voor zij die aandelen willen kopen: wachten. De AEX zakt nog wel tot de 270-260 de komende weken.

Han Fortmann | 23-04-12 | 13:09

Springbank | 23-04-12 | 13:06

Dank voor de nodige relativering. Ik ga mezelf eens even lekker buiten in het zonnetje zetten. Ha!

Van Duyvenbode | 23-04-12 | 13:09

@Betweetert | 23-04-12 | 13:01
hoe gaat de vvd uitleggen dat ze de btw wilden verhogen? kleinere overheid my ass.

cumshaft | 23-04-12 | 13:10

Ik stem gewoon wéér op PVV (op Fleur, that is).

necrosis | 23-04-12 | 13:10

Ko Reander | 23-04-12 | 12:37
Helemaal gelijk hoor. Maar het kabinet (CDA VVD) lijkt mij een rechts kabinet met gedoogsteun (PVV) die in mijn ogen meer links dan rechts is. En dan kun je op je vingers natellen dat het een keer fout gaat. Als dit kabinet breekt op bezuinigingen bij pensioengerechtigden om een tekort weg te vinken vind ik dat een goede reden, zeker als dat tekort ontstaan is door JSF en De Gulle Griek-steun, dankzij gebral uit Bruxelles. Welk "rechts" kabinet heeft trouwens voor het laatst de volledige 4 jaar uitgezeten? Het zou ooit fout gegaan zijn, en hoe langer het zou duren, hoe erger het zou worden. De recessie begint nu pas merkbaar te worden. Beter dat er nu verkiezingen komen dan dat dit kabinet nog een jaar of 2 moet laten ploeteren.

Jos Tiebent | 23-04-12 | 13:10

drama. heb er geen andere woorden voor.

Leyolm | 23-04-12 | 13:10

@vetkleppert | 23-04-12 | 13:08
Niets is perfect. Maar heb je de draft van hun partijprogramma gelezen? Hier en daar vrij interessant.

Art Vandelay Ultor | 23-04-12 | 13:11

Tijd voor Roze 1!

M-Bozz | 23-04-12 | 13:11

@necrosis | 23-04-12 | 13:10
Mooi, dan stem ik De Mos. Vanwege zijn duurzame klimaat standpunten.

vetkleppert | 23-04-12 | 13:11

@Han Fortmann | 23-04-12 | 13:09 | + 0 -
Ik zeg

Op het moment toen wereldkundig werd gemaakt dat het kabinet werkelijk ging vallen had dit geen enkele invloed op de AEX. Dat zeg ik.
Hierdoor voel ik mij gesteund dat de mineur op de beursvloer niet in Wilders zijn schoenen geschoven kan worden.

Want aan het eind van de dag laat ik een scheet en staat de AEX -0,5%. Word ik dan de nieuwe topeconoom bij de Rabobank? Nee.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:11

@Art Vandelay Ultor | 23-04-12 | 13:11
Ik hoef de rest van de standpunten niet te zien. Bij emotioneel mauwen over Mauro haak ik meteen al af.

vetkleppert | 23-04-12 | 13:12

Op naar Wilders 1!

braq | 23-04-12 | 13:12

beenthere | 23-04-12 | 13:07

Wanneer de poot-stijf-houders Rutte en Verhage bereid waren geweest om minder geld naar het buitenland te sjouwen en wat Wilders wilde in EIGEN land te houden, dan waren we er uit. Het is meer dan terecht dat Wilders dan deze houding aanneemt met een dikke middelvinger naar beiden. Het is toch ook absurd dat men weigert om de ouderen te helpen en buitenlandse regimes te voorzien van geld waar NIETS van terecht komt. Dat heeft de gescheidenis wel geleerd. Daarvoor wegdraaien is gewoon a-sociaal. Je kan geen geld weggeven wat je niet hebt. Nuff said.

Betweetert | 23-04-12 | 13:12

Dat paars ethische Andreaskruis stAAt Donner prima, een onderkoninkje waardig.Dienaar van de echte Prima Donna.

Ratzing. | 23-04-12 | 13:13

Hoe zal die gladjanus van een pvda activist dat gaan verkopen aan zijn achterban om op 3% te moeten gaan zitten?

Boy Cot | 23-04-12 | 13:13

Iedereen heeft nu wel zijn zegje kunnen doen hoe dom Wilders is.

Laten we het plan wat op tafel lag bespreken. Ik ben ook van het roeptoeteren en boeroepen, maar nu is het genoeg.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:14

@necrosis | 23-04-12 | 13:10
U stempt met uw piemol?

dlseth_ | 23-04-12 | 13:14

Meer begrotingsdiscipline en minder Europa bitte.

Meer Europa leidt alleen maar tot verdere nivellering. Nederland zal zichzelf uit het moeras moeten trekken. Door te investeren in kennis en op te houden met het pamperen van mensen die het niet nodig hebben. En ja, door het fors afslanken van de overheid.

Het pleidooi voor meer Europa is alleen maar gunstig voor insiders.

LJBrinkhorst | 23-04-12 | 13:15

@vetkleppert | 23-04-12 | 13:12
Verbreed je blik, joh. De PVV kent nogal wat hiaten, dat geef ik als PVV-stemmer graag toe. Er is niets mis met ruimten tot verbetering te benutten.

Art Vandelay Ultor | 23-04-12 | 13:15

Moeten die mensen die daar in Den Haag blij staan te zingen niet werken ?

Koninging Beatricks | 23-04-12 | 13:16

@M-Bozz | 23-04-12 | 13:11
Goed idee, maar welke reaguurders gaan op welke post gezet worden?
*stem allen op mij*

necrosis | 23-04-12 | 13:16

@Asmodean | 23-04-12 | 12:32
[Quote]
Dat lijkt mij ook. Maar Paars + CDA is zeker ook een optie. Al wordt het wel lastig, gezien VVD en PvdA al tijden niet zo ver uit elkaar hebben gelegen.
[/Quote]
Links en rechts hebben nog nooit zo lekker warm dicht tegen elkaar aan gelegen. Ze willen nu beide het probleem oplossen door de belastingen te verhogen. Alleen het midden (D66) lijkt ideeën te hebben over hervormingen.

Han Fortmann | 23-04-12 | 13:16

Als al de mensen met een AEX-barometer in hun reet nu eens kijken naar de AEX van de afgelopen week. Ging dus ook omlaag, terwijl het er dus echt naar uit zag dat er een akkoord in het Cats-huys bereikt was.

Hoe verklaren die dit dan?

Juist dat kan niet, de beurs laat zich niet verklaren, maar meestal wordt er wel "nieuws" op geprojecteerd

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:16

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:14 |
Doe ff normaal man.
Constructief meedenken doe je maar ergens anders.

zovoklets | 23-04-12 | 13:16

O en was ik net aan het zeuren over de 4 miljard die deze domme actie van Geert ons kost? Dit bedrag gaat inmiddels snel verder omhoog:
.
De hypotheekrente stijgt en Europa gaat ons mogelijk een boete van wel een miljard euro opleggen.
Bedankt Geert (met een havo diploma...)

beenthere | 23-04-12 | 13:17

De AEX is geen barometer voor nederland.

poetsnoet | 23-04-12 | 13:17

dat gekkie staat nu door de interviews op ned1 heen te schreeuwen. kan iemand haar misschien een prop in de mond duwen?

troncon | 23-04-12 | 13:17

Geenstijl moet zich hard maken voor verkiezingen in juli. Elke seconde met deze onrust wordt het land verrotter.

PausTokkie | 23-04-12 | 13:18

@dlseth_ | 23-04-12 | 13:14
Geef toe, Fleur is een mooie vrouw.
Als ik dan even kijk naar bijvoorbeeld PvdA of GroenLuts.....
*teiltje*

necrosis | 23-04-12 | 13:18

Mijn god, het je JKdJ zojuist engels horen praten? Wat een MAVO engels, pffff. No offence naar Mavo gangers, maar van hem had ik wel beter verwacht. Hoe kan je zo serieus genomen worden?! OK, mijn schrijfvoute zijn ook evident, maar dat is woordblindheid :-)

Betweetert | 23-04-12 | 13:18

@beenthere | 23-04-12 | 13:17 | + 0 -
Waarom gaat Europa dat bij ons wel doen, en bij Griekenland t/m Spanje niet?

En niemand vindt dit vreemd?

Zijn we dan echt allegemaal gestoord, blind en doof, ondanks hoge universiteitsgraden?

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:18

Wel grappig dat Bea von A. (voor meer dan 100 miljoen per jaar) nu weer haar 'neutrale' kijk op NL mag gaan geven!

kibambam | 23-04-12 | 13:19

@beenthere | 23-04-12 | 13:17
En die rente was altijd al structureel te laag in Nederland en iedereen kon dat zien als ze grens overgingen. Dat heeft niks met Wilders te maken.

blinde kip | 23-04-12 | 13:21

Amper 4% van de stemgerechtigde Nederlanders bepaalt in feite een gedicteerde agenda en voert de richtlijnen uit van een ongekozen machtselite, crimineel, buitenlands en puissant rijk. Dit is de realiteit.
Leesvoer voor de echt geïnteresseerden:
www.autouniv.nl...
Door professor J.W. Oerlemans uit 1990!
Nederland is volgens hem een 1 partijstaat.


Mijn advies: sluit je aan bij de grootste partij - de niet stemmers - tot er wezenlijks iets veranderd. Door het ingekankerde polderfascisme en consensusgeleuter blijft er van je denkbeelden op dit moment toch helemaal niets over.


Pas als er een partij komt voor de Republiek der Nederlanden, tegen de uitlevering aan Brussel en voor inspraak van de burgers, (dus referenda bij belangrijke besluiten) dan ga ik weer stemmen.


Leve Johan Derk van der Capellen tot den Pol!
members.casema.nl...

Niemands Knegt | 23-04-12 | 13:21

Bea is allang blij dat Wilders niet meer (mee)regeert. Dat wilde ze niet met Pim en ook niet met Wilders. Onderschat haar macht en daadkracht niet in deze. Ze heeft de touwtjes strak in handen, vergis je daar niet in !

Betweetert | 23-04-12 | 13:21

Dat is het punt in de hedendaagse politiek, men is te veel gefocust op een specifieke groep kiezers in plaats van het algemeen belang. Wilders zegt het zelf: Het algemeen belang kan mij niets schelen.
Wat een verschrikkelijke politicus, je kunt gewoon niet anders concluderen dat de PVV gewoon keihard een linkse partij is. Op alle punten behalve het immigratievraagstuk.

dmekdn | 23-04-12 | 13:21

Mijn relatie is ook gevallen, gisteren. Tijd voor een zakenrelatie...

Tijd om weer niet te gaan stemmen! Doe ik sinds Fortuijn al niet meer. En het heeft nog geen enkele invloed gehad op het democratisch proces in Nederland. maakt dus allemaal niets uit, lijkt het.

Stel nou dat er maar 5% opkomst is - heeft een nieuw Kabinet dan überhaupt wel een mandaat om te regeren? Of krijg je dan van die Utrechtse (gekozen burgemeester) toestanden?

dosis | 23-04-12 | 13:22

@Paulus Pretletter | 23-04-12 | 12:37
.
Jaaaaaaa! Laten we 10% procent meer uitgeven dan we hebben, en volgend jaar 20%, gewoon omdat het kan! En om Brussel een poeppie te laten ruiken natuurlijk.
.
* spaargeld van kinderen in dollars omzetten gaat *

Han Fortmann | 23-04-12 | 13:22

Die debat zal explosief top zijn.

The Russian | 23-04-12 | 13:22

@ dlseth_ 13:14

Dat wordt lastig bij een electronisch stemhokje...

eerstneukendanpraten | 23-04-12 | 13:23

@Han Fortmann | 23-04-12 | 13:22 | + 0 -
Ik zou Noorse Kronen kiezen.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:24

@dosis | 23-04-12 | 13:22
Ja dat is constructief, die learned helplessness.

Bart_Bart | 23-04-12 | 13:24

The Russian | 23-04-12 | 13:22 |
Hey ouwe Jeugdzorg-stalkert. Zit er al een beetje schot in jouw zaak, of gaat dat net zo traag als het Kabinet...

*niet om te zeiken, maar goed bedoeld: het is 'dat' debat.

dosis | 23-04-12 | 13:24

@Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:18
Omdat wij geld hebben, en die knoflookvreters niet.
En mensen die denken dat Kereltje de oplossing heeft....think again.
Met hem in de regering wordt de Europese superstaat een feit.
*zijn natte droom*

necrosis | 23-04-12 | 13:24

@Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 12:53
.
Stoppen met betalingen aan het buitenland, weg is immers weg, zegt u.
Maar betaald is ook betaald! Dus als je 40 jaar premie hebt betaald, en je gaat in België wonen, of in Australië, of op de Noordpool, dan ben je je ingelegde centjes kwijt?
.
Is dat geen onbehoorlijk bestuur?

Han Fortmann | 23-04-12 | 13:26

@Naitwies | 23-04-12 | 13:00 |

Wat bedoelt u precies met aan zet?

Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 13:26

Ik stem leuk blanco.
Klinkt extreem maar je ziet gewoon dat democratie in deze vorm niet werkt. En uiteindelijk zijn we toch het speeltje van Brussel die weer het speeltje is van de banken.

Grouver | 23-04-12 | 13:26

En nogmaals bedankt, Volkert van der Graaf!

Schaamharing | 23-04-12 | 13:27

@myself

En aan dat systeem zal niks veranderen door dat u stemt op een VVD of SP.

Grouver | 23-04-12 | 13:28

Bart_Bart | 23-04-12 | 13:24 |
Hoe bedoel je? Dat het juist contraproductief is? Kan ook. Ik heb sowieso weinig constructieve plannen gezien de laatste jaren. En eigenlijk al helemaal geen constructieve plannen die ook verwezenlijkt zijn, met uitzondering van de Werken van Eurlings. Het wegennet ligt er namelijk prima bij tegenwoordig.

Misschien kan een Zakenkabinet wel iets betekenen, maar dan moeten er geen Goldman Sachs ex-CEO's worden aangesteld.

dosis | 23-04-12 | 13:29

eerlijk = eerlijk: de paarse stropdassenactie van het nos-journaille is succesvol geweest, chapeau!

hetluis | 23-04-12 | 13:29

waarom verkiezingen,laat de eu gelijk een gouverneur hierheen sturen ,we hebben toch al niks meer te zeggen,als we iets willen doen krijgen we te horen mag niet van europa of is in strijd met europese regelgeving.weg met ons nationale parlement.en laten ze gelijk die klaplopers van von amsberg meenemen

piet precies | 23-04-12 | 13:30

@dosis | 23-04-12 | 13:29 | + 0 -
Inderdaad, iedereen zeurt over pietluttige zaakjes over de huilbuien van X of Y.
Waar blijft de visie.

en dan niet de visie graag dat we alles zo aan Europa geven.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:32

Kansloos stukje hierboven. Beetje afgeven op de politici die er wél iets van wilden maken en geen woord over Wilders, die smerige LANDVERRADER. Door zijn schuld zal het vanaf nu nóg slechter gaan met Nederland. Nog meer problemen op de huizenmarkt, nog meer werkloosheid, nog minder koopkracht en nog meer problemen met de pensioenen. En Henk en Ingrid maar denken dat ome Geert weet wat goed voor hen is. Ome Geert weet helemaal NIETS van economie en had er goed aan gedaan om na zijn mislukte rechtenstudie deurwaarder of iets dergelijks te worden. Iets waar hij tenminste niet zoveel schade kan aanrichten. Stomme hufter.

Karel de Geus | 23-04-12 | 13:33

@Strangetown | 23-04-12 | 12:14
U bent nog zo'n rooie die die 3 zetels voor Samson bij elkaar gaat stemmen?

reageerbuis | 23-04-12 | 13:33

@Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:11
.
Eh..... Kaas, in het weekend is de beurs niet open.
.
* bukt *

Han Fortmann | 23-04-12 | 13:34

@Han Fortmann | 23-04-12 | 13:26 |

Daar is voldoende precedent voor. Ik ben een dertiger en betaal voor vele dingen waar ik geen beroep op zal kunnen doen. Ik heb bijvoorbeeld jaren voor WAO betaalt en kan alleen beroep doen op WIA. Een wereld van verschil qua rechten en uitkeringsbedragen.
.
Overigens zijn binnen het pakket dat ik uitkeringen noem voldoende subcategorieen te benoemen waar geen premies voor betaald zijn of waar uitbetalingen kunnen worden gecorrigeerd naar welvaartsniveau van het desbetreffende land.
.
U pakt een onderdeel van een tegel waarin ik probeer aan te geven waar geld opgehaald kan worden en geen uitgekristalliseerd plan van aanpak. Een potloodschets zullen we maar zeggen. Details vergen meer tijd om uit te werken.
.
De essentie is dat er heel veel uitgaven zijn waarin gesnoeid kan worden voordat een al stagnerende economie verder gehinderd moet worden met lastenverzwaringen...

Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 13:34

Europa zorgt voor chaos door de eisen voor een begroting onrealistisch op 3% te gooien. Het speelt parlementen uiteen om in het vooraf bedachte gat te springen middels een ESM verdrag dat EU landen en parlementen buiten spel zet. Het heeft schijt aan links of rechts! Die ze alleen zien als hun kruiwagens om de poet naar Brussel te vervoeren!
Wilders zou nu ook fel moeten inzetten op afstand nemen van de EU in deze vorm, met deze verdragen die elke natie binnen de EU z'n soevereiniteit gaat kosten!
deraderendraaien | 21-04-12 | 19:43 | | Reageer+ | 9

Nou van Rossum! Wilders let toevallig wel op de radertjes!

deraderendraaien | 23-04-12 | 13:35

VVD-SP-PvdA alle drie boven de PVV volgens de laatste peiling der Hund (PVV stond boven de PvdA tot voor kort). Dus...

Hölzenbein | 23-04-12 | 13:35

@overVecht | 23-04-12 | 12:18
Waarom? Bij de meeste ligt hun keuze na dit weekend wel vast. Ik voorzie de PVV groter dan nu worden.

reageerbuis | 23-04-12 | 13:36

@LJBrinkhorst | 23-04-12 | 13:15
.
U schreef: meer begrotingsdiscipline en minder Europa.
.
Maar Europa eist nu juist die begrotingsdiscipline, omdat we een gezamenlijke munt hebben. Daar heeft het vorige kabinet zich de afgelopen maanden nu juist, tot onze vreugde, zo hard voor gemaakt.

Han Fortmann | 23-04-12 | 13:36

Iets anders...
Dit betekent dat 'het komende kabinet' zeer waarschijnlijk voor de 7de keer op een rij een andere samenstelling krijgt!

kibambam | 23-04-12 | 13:36

@Hölzenbein | 23-04-12 | 13:35
Ja, dus wat?

Koninging Beatricks | 23-04-12 | 13:37

dosis | 23-04-12 | 13:24
.
Nou er zijn nu 2 mogelijkheden.
.
1. in het bijzijn van paar hoge mensen met jeugdzorg leiders onderhandelen over terugkeer van mijn B & Z.
( wat jeugdzorg ook wil, zij hebben namelijk aangegeven dat graag te willen onderhandelen over snelle terugkeer van de kinderen naar huis ).
.
2. Als de hoger beroep eerder plaatsvind ( als de gerechtshof een beetje opschiet ) dan de interne meeting dat die rechters hopelijk beslissen dat de kinderen direct terug moeten naar moeder.

The Russian | 23-04-12 | 13:38

Ik richt bij deze de PvhB op.

Partij voor het bierdrinken. *Plop*

Op naar de 1 zetel!

koning pruts | 23-04-12 | 13:38

Ik wil graag het EU- en immigratie- en justitiebeleid van de PVV, de begrotingsdiscipline van de VVD en de hervormingsagenda van D'66. De partij die deze drie zaken weet te combineren, kan op mijn stem rekenen.

Kees Maf | 23-04-12 | 13:38

Het algehele probleem is dat Nederland een praat cultuur heerst. De Nederlandse politici praten te veel en doen te weinig, uitgezonderd het met geld smijten naar projecten die helemaal niets opleveren.

Denk dat iedereen het met mij eens is dat bezuinigingen op de bevolking niet helpt. De tekorten zijn heel makkelijk en snel op te lossen door:
1. Afschaffen van wachtgelden voor politici.
2. Maximaal 1 miljard naar ontwikkelingshulp waarbij fondsen alleen worden verstrekt om de bevolking in den landen door middel van educatieve programmas op te voeden en te begeleiden naar zelfstandigheid.
3. Uit het JSF programma stappen.
4. Transparante overheid en bestuur.

Dames en heren het is overduidelijk dat de bevolking maar mag blijven boeten voor de slechte bestuurders van dit land.

Om echte veranderingen en verbetringen te realiseren, zou er in de wet en regelgeving een aanpassing moeten komen waarin de bestuurder bij wanprestatie persoonlijk veratwoordelijk wordt gesteld voor zijn/haar beslissingen. Dit gebeurt al dagelijks in het bedrijfsleven, dus waarom niet bij politici, bestuurders en ambtenaren?

De_Mondiale_Waarheid | 23-04-12 | 13:38

@Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:24
.
Maar die zijn zo duur.....

Han Fortmann | 23-04-12 | 13:39

Zes kabinetten in twaalf jaar. Ja, we zijn een lekker stabiel landje.

PythonJunkie | 23-04-12 | 13:40

@Kees Maf... dan kom je toch bij de VVD

kibambam | 23-04-12 | 13:40

@Han Fortmann | 23-04-12 | 13:34 | + 0 -
Wel in Israel.
En wel deze ochtend.

Maar ik weet niet waarom je bukt, ik ga er niets insteken.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:40

Ben benieuwd of SAP nu weer met een stekker doos komt, al is het alleen maar om te trollen.

The Russian | 23-04-12 | 13:41

@Koninging Beatricks | 23-04-12 | 13:37

Dus gaan we een nieuwe regering tegemoet in die configuratie: VVD-SP-PvdA. Ook al zou de PVV weer inlopen, ik zie niet zo gauw dat er iemand nog met de PVV zou willen samenwerken (behalve de VVD, die gasten leren het nooit, maar dat laat de SP niet toe). Dus...

Wen. Er. Maar. Alvast. Aan.

Hölzenbein | 23-04-12 | 13:42

The Russian | 23-04-12 | 13:38 |
Lijkt er op alsof er schot in komt. Succes man, je kunt het gebruiken. Sterkte ook voor je broertje en zusje!

dosis | 23-04-12 | 13:42

@Conan de Rabarber | 23-04-12 | 12:25
Dan kunnen we beter de grens met Duitsland weg halen. De oranjes zijn wederom meer dan 50% van Duitschen bloed. Wordt voor de toekomst 130+ over de afsluitdijk en wat meer witte nummerborden. En geen voetbaloorlogen meer de oosterburen.

reageerbuis | 23-04-12 | 13:42

Het wordt nu echt een soap van epische proporties. lol
www.telegraaf.nl...

de Bree | 23-04-12 | 13:42

www.nrc.nl...
Ter overweging, voordat we ons weer helemaal gek laten maken door de 3% fetisjisten

bakoenin | 23-04-12 | 13:43

@de Bree | 23-04-12 | 13:42 | + 0 -
Klinkt bijna als een Romeinse tragedie.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:44

Ik heb nog eens naar de persconferentie van Geert gekeken. Bange man, paranoia, 17 minuten lang 3 zinnen. Fakkelt alles af wat hem niet uitkomt. Ik hoop toch zo dat dit verzuurde, verongelijkte gedoe nu eens echt ophoudt. Boze burger: word wakker. U leeft in een wereld die groter is dan de Nederlandse schooltuin. Nederland is altijd sterk geweest in de blik naar buiten. Daar zijn we groot mee geworden.

Stelling: een stem op de SP is net zo onverantwoordelijk als een stem op de PVV.

Hele Boze Buurman | 23-04-12 | 13:45

@de Bree | 23-04-12 | 13:42

Tja die doorgesnoven apen zijn niet zo slim...

Hölzenbein | 23-04-12 | 13:45

@Hele Boze Buurman | 23-04-12 | 13:45 | + 0 -
Maar waar moet de boze burger dan op stemmen? Ze worden alleen maar bozer gemaakt.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:46

Wat me ook duidelijk is geworden is dat uit eindelijk de echte slimme mensen die je eigenlijk achter het roer wilt hebben niet het land besturen maar bij de bank of bij een of andere multinational een top functie hebben.
Dit komt door dat je als Minister President uit eindelijk maar 135.391 euro per jaar verdient.
Als je echt slim bent weet je dat je 10 of 100 maal zo veel kan verdienen in een jaar. Waar voor zou je dan in godsnaam Minister president willen worden?
Uit eindelijk zitten de kneusjes achter het roer wat eigenlijk geen gewenste situatie is.

Grouver | 23-04-12 | 13:46

@Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 13:34
.
Ik ben een (beginnende) veertiger, ben begonnen te werken terwijl ik nog studeerde (21 jaar) en betaalde tot mijn 39e jaar allerlei premies, vooral premies om oudere collega's vroeger te laten uittreden.
.
Toen ik begon te werken werd mij een pensioen beloofd op eindloon, dat bleek later onbetaalbaar, het werd een pensioen gebaseerd op middenloon.
.
Toen ik begon te werken waren er allerlei regelingen om eerder te stoppen met werken, betaald door de jongeren.
.
Al die vijftien jaren zijn er, tegen mijn wil, bedragen ingehouden op mijn salaris om collega's mogelijk te maken eerder te stoppen met werken.
.
Daarnaast heb ik allerlei betalingen gedaan om voor mijn eigen pensioen te zorgen. Hiervan zijn de voorwaarden tijdens de rit veranderd, de premies niet
.
En nu wilt u een extra voorwaarde in gaan voeren, achteraf, voordat ik van mijn eigen spaarcentjes kan gaan genieten?
.
Als we dit soort voorwaarden gaan invoeren is dat het failliet van het (al bijna failliete) collectieve pensioenstelsel.

Han Fortmann | 23-04-12 | 13:47

Geert jongen, trek het je niet aan.
Je zult gaan consolideren de vraag is op wel aantal. Kon nog best es meevallen.

Shareholder II | 23-04-12 | 13:48

reageerbuis | 23-04-12 | 13:33 |
Ik hou niet van geweld, verder staat het ieder vrij zijn politieke voorkeur te etaleren. That's all!

Gezien de minnetjes zit er overigens aardig wat agressief volk onder 'vingerwijzende' reaguurders..

Strangetown | 23-04-12 | 13:48

@Han Fortmann | 23-04-12 | 13:47 | + 0 -
Je bent dus een naieve sul geweest, en nu is het te laat.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:49

@Strangetown | 23-04-12 | 13:48 | + 0 -
Dat zijn de gevaarlijkste van allemaal, de anonieme minners die de anonieme lafbekjes zitten te minnen.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:50

Nou geweldig hoor. 4 maanden stuurloos, 6 maanden formatie, uiteindelijk een nieuw links kut kabinet dat met miljarden gaat smijten i.p.v. bezuinigen. Schulden worden alleen maar groter en we gaan Griekenland achterna. Einde Nederland !

En hoe slechter het gaat en hoe hoger de schulden, des te makkelijker kunnen Europese regeltjes door onze strot geduwd worden. En zijn we straks in de nabije toekomst een klein niets zeggend provincie-tje zonder enige invloed in een Europese superstaat. Gefeliciteerd !

RugOp81 | 23-04-12 | 13:51

@Hele Boze Buurman | 23-04-12 | 13:45
maar roemer klinkt wel aardiger!

Vogon Jeltz | 23-04-12 | 13:51

Even samenvattend: Een kabinet met een Grrrristenunie en CDA, die een niet bstaande god aanhangen, geen probleem. Een SGP die vrouwen discimineert, maar die men nodig heeft om een meerderheid in de Kamer te behouden, ook al geen probleem. Een Islam die niet alleen vrouwen disciminineert, maar ook homo's, joden en alle andersdenkenden, ook al geen problee voor iedereen. Maar een iets te kritische Wilders die de problemen benoemt en zegt dat we de hand op de knip moeten houden om de problemen in eigen land eerst op te lossen; hugh probleem !! Kan iemand me dat soms uitleggen?

Betweetert | 23-04-12 | 13:53

@Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:40
.
Sorry, ik begrijp uw tegel niet, althans deels niet.
.
Dat insteken ben ik niet zo'n voorstander van.
.
* Voortaan wegduiken gebruikt *

.
Maar mijn punt was dat er tot op heden geen reactie op de val van het kabinet was te zien op de beurzen, omdat sinds de val de beurzen vanmorgen pas voor het eerst opengingen. En het ging vannacht in AziË al mis.

Han Fortmann | 23-04-12 | 13:53

@RugOp81 | 23-04-12 | 13:51

Als mensen niets meer kopen (zoals nu) en daarin drastisch gekort worden (zoals de plannen waren) dan is er geen omzet. Geen omzet, geen winst, geen winst, geen schulden aflossen.

Alternatief, korten maar dan op een sociale manier. Mensen gaan weer geld uitgeven, dus omzet, dus winst, dus WIN-WIN.

Wat is daar zo moeilijk aan volgens jou?

Hölzenbein | 23-04-12 | 13:54

@Shareholder II | 23-04-12 | 13:48
Meevallen voor de PVV of voor Nederland? Dat is niet bepaald hetzelfde.

deropofderonder | 23-04-12 | 13:54

Ik juich alle nieuwe partijen toe. Dit is het moment.

Moment voor Vlemmix, sure. Maar ook voor serieuze initiatieven. Er liggen veel zetels voor het oprapen !!

Shareholder II | 23-04-12 | 13:55

@Han Fortmann | 23-04-12 | 13:53 | + 0 -
Er wordt gesuggereerd in een artikel eerder op geenstijl dat de mineur op de beurs te wijten is aan Geert Wilders.

Ik probeer aan te tonen dat je niet zo makkelijk kan zeggen.

Zie ook de weinig impact die het maakt nu Rutte officieel ontslag heeft aangeboden.

Een AEX of beurskoers laat zich niet zo makkelijk lezen, je kan wel des te makkelijker een oorzaak aanwijzen. Maar dat maakt het nog niet waar.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:56

@Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:49
.
Oh, wat houd ik van nuance!
.
U ook?

Han Fortmann | 23-04-12 | 13:56

@Betweetert | 23-04-12 | 13:53

Het probleem is dat hij het bezuinigingspakket niet door de fractie kreeg. Men dreigde met opstappen als akkoord zou gaan.

* mompelt iets over landsbelang eerst *

deropofderonder | 23-04-12 | 13:57

deropofderonder | 23-04-12 | 13:54
Make an educated guess, fascist.

Shareholder II | 23-04-12 | 13:57

@Han Fortmann | 23-04-12 | 13:56 | + 0 -
Ik hou meer van spiegels voorhouden.

Samen komen we er wel.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:59

@Shareholder II | 23-04-12 | 13:57
gos, een Godwin? Dat is snel!

deropofderonder | 23-04-12 | 13:59

deropofderonder | 23-04-12 | 13:59
Dat was geen Godwin. Wat begrijp je wel ?

Shareholder II | 23-04-12 | 14:00

@Hölzenbein | 23-04-12 | 13:54
daarin = dan ook nog eens
In de eerste alinea.
Maakt de tegel iets duidelijker.

Hölzenbein | 23-04-12 | 14:01

@Han Fortmann | 23-04-12 | 13:56

CDA, enige zelfreflectie is hen vreemd
PVDA, idem, VDD evenmin. Hoe wil je dat bereiken dan? Iedereen is te trots om fouten te erkennen, bang voor zetelverlie?! Het zou hen juist sieren imho !

Betweetert | 23-04-12 | 14:01

@Shareholder II | 23-04-12 | 14:00
Genoeg. Maar ik begrijp dat Wilders een fascist is?

deropofderonder | 23-04-12 | 14:01

Wat bedoelt u precies met aan zet?

Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 13:26

Dat weet u wel. Vragen naar de bekende weg, niks voor u Parel.


aan zet zijn
aan de beurt zijn om iets te doen

Naitwies | 23-04-12 | 14:01

Betweetert | 23-04-12 | 14:01
Probeer te zien als een soort pokeren voor mensen die niet kunnen pokeren :o)

Shareholder II | 23-04-12 | 14:02

@Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:56
.
Ik beweer niet dat Wilders de schuld is, ik zal het nog één keer uitleggen.
.
Financiële markten houden van zekerheid/duidelijkheid. Wat gaat de overheid (die tenslotte een heel grote besteder is) doen.
.
De afgelopen 7 weken was die zekerheid er niet. Er was radiostilte. Dat maakte beleggers nerveus.
.
Nu is er weer geen zekerheid, en die onzekerheid gaat nu erg lang duren, ben ik bang. Misschien wel tot het einde van dit jaar. Dat maakt beleggers nerveus.
.
Onzekerheid zorgt, mits er geen andere invloeden zijn, voor dalende koersen.
.
Natuurlijk zijn er andere invloeden, maar kijk hier eens: www.beurs.nl...
.
Met welk gevoel dacht u dat de beurshandelaren vanmorgen naar hun werk vertrokken? Any beurshandelaren in de panelen?

Han Fortmann | 23-04-12 | 14:03

deropofderonder | 23-04-12 | 14:01
Nee. Maar soit, ik begrijp inmiddels dat jij voorlopig nog niet mag stemmen.

Shareholder II | 23-04-12 | 14:05

@Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:59
.
Ik denk dat we elkaar de tent zouden uitvechten, maar met resultaat zouden aankomen dan Kwik, Kwek en Kwak,
.
dat wel.

Han Fortmann | 23-04-12 | 14:05

live blog NOS: nos.nl...

deropofderonder | 23-04-12 | 14:05

dosis | 23-04-12 | 13:42 |
.
Thanks man, en zeer veel dank aan alle andere voor het steunen van mijn gezin.

The Russian | 23-04-12 | 14:06

@Han Fortmann | 23-04-12 | 14:03 | + -1 -
Ik heb het over men, niet over jou specifiek. Men denkt dat.

Ik ben het er helemaal mee eens dat financiele markten van zekerheid houden, maar dat zij ook vaak op de zaken vooruitlopen, zoals het inprijzen van bepaalde aannames.

Je moet dus naar de volumes kijken. Is er paniek op de beurs? Ik denk toch wel een beetje, maar dat is al een maand aan de gang, en heeft andere oorzaken dat wat er afgelopen weekend is gebeurd. Het helpt niet uiteraard.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 14:06

@ Kaas de Vies | 23-04-12 | 13:56

idd, alles boven de 280 AEX was ook al erg overdreven..er wordt gewoon winst genomen .. val kabinet is nu ff de trigger.
' Sell in May but remember to come back in September '

(c)ZWITSUL | 23-04-12 | 14:07

@Han Fortmann | 23-04-12 | 14:05 | + 0 -
Nee, ik kan vrij hard zijn, maar ik luister wel en ik ben oplossingsgericht. Soms moet je je tanden laten zien om ze te poetsen.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 14:07

Gelukkig dat we nog reaguurders hebben: @Parel van het Zuiden;@Kaas de Vies;@La Bailaora bedankt voor jullie "vaak" inhoudelijke reacties waar ik me dan ook "meestal" in kan vinden. De politieke hoop is bij mij persoonlijk momenteel ver te zoeken. Zit er over na te denken om weer links te gaan stemmen... het is natuurlijk veel makkelijker om problemen te negeren en om Sinterklaas te spelen voor Jan en Alleman. Verjaardagen worden weer ouderwets gezellig LOL

First Contact | 23-04-12 | 14:08

@(c)ZWITSUL | 23-04-12 | 14:07 | + 0 -
Maar iedereen zonder verstand zit te roeptoeteren. Ik geef tenminste toe dat ik geen verstand van heb.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 14:09

@First Contact | 23-04-12 | 14:08 | + 0 -
Kan je je voorstellen als wij alledrie op jouw verjaardag komen. Ik weet niet of het dan zo gezellig wordt ;)

Kaas de Vies | 23-04-12 | 14:10

@Betweetert | 23-04-12 | 14:01
.
Dat is de reden dat ik heel somber ben, en ik mij werkelijk afvraag of die 150 politici in staat zijn om samen de juiste keuzes te maken.
.
Misschien is de beste manier wel om ze allemaal, gedurende een week, of voor zolang nodig, ze zonder TV, zonder telefoons, zonder enige communicatie bij elkaar te zetten en ze de opdracht te geven om met behulp van ervaren gespreksleiders met een gedeelde oplossing te komen voor de komende 12 maanden.
.
Ik denk, dat als ik Rutte was, ik dat zou adviseren.
.
De algehele hijgerigheid, waar ik hier ook aan bijdraag, maakt hun werk verdomd lastig.
.
Wij vragen een visie, maar reaguren op de waan van de dag, net als journalisten.

Han Fortmann | 23-04-12 | 14:10

Soms droom ik er wel eens van dat 'n miloenmiljard meer mensen 'massacommunicatie hadden gestudeerd of op z'n minst toch 'Manufacturing consent: The political economy of the mass media' hadden gelezen.
Ja, 'massacommunicatie' was onder Stappers in Nijmegen toen behoorlijk 'links'. (Had ik trouwens weinig last van omdat ik naast een volledige dagtaak in de 'rechtse' reclame slechts spaarzaam colleges kon volgen).
En Noam Chomsky was/is? ook nogal links (maar vooral ook een establishment-ontmaskeraar).
Weet zeker dat er dan nog meer mensen, net als ikzelf, PVV zouden stemmen.

WirMachenMusik | 23-04-12 | 14:11

@Han Fortmann | 23-04-12 | 14:10 | + 0 -
Ik vraag heel de tijd om een visie en ik vraag steeds dezelfde vragen net zo lang tot ik er antwoord op komt.

Het is irritant en wordt niet altijd gewaardeerd, maar ik doe zo om besef te creeeren. Want daar gaat het om. Samen moeten wij beseffen dat het niet goed gaat, en hierdoor willen wij dingen veranderen.

Anders doen we niets.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 14:12

@Kaas de Vies | 23-04-12 | 14:10 nee, daarom screen ik jullie reaguursels ook liever via GS.

First Contact | 23-04-12 | 14:14

Betweetert | 23-04-12 | 13:53 | + -1 -
Ik denk dat het probleem is dat Wilders hier pas na 7 weken mee komt. U geeft terecht aan dat er iets moet gebeuren in NL en nu gebeurt er voorlopig dus niks. Wilders had dit 7 weken geleden al vrij nauwkeurig kunnen zien aankomen, sterker nog, hij had het al maanden daarvoor vrij nauwkeurig kunnen zien aankomen. CDA en VVD zijn er in 2010 zwaar ingelegd door Wilders dus ook zij zijn verantwoordelijk.

Weird Guilders | 23-04-12 | 14:15

@Kaas de Vies | 23-04-12 | 14:12
.
Maar hoewel wij voor een groot deel van mening verschillen, delen wij ook bepaalde ideeën. Misschien een idee voor na de verkiezingen, om op basis daarvan een kabinet samen te stellen?
.
* sombert terwijl de zon onder gaat *

Han Fortmann | 23-04-12 | 14:15

Wat @Ars Vivendi | 23-04-12 | 12:12 zegt.

Superior Bastard | 23-04-12 | 14:15

@Naitwies | 23-04-12 | 14:01

Ik ben geen politicus, ik ben geen lid van een politieke partij en heb geen enkele ambitie in die richtingen. Ik ben van de inhoud en niet van de partijpolitieke spelletjes en belangenverstrengelingen.
.
Ik zie dan ook niet hoe ik betrokken zou moeten of kunnen raken bij de reorganisatie van Nederland. Het politieke netwerk heeft er wel voor gezorgd dat onafhankelijke vakmensen niet in de buurt kunnen komen van de juiste posities om veranderingen in gang te zetten.
.
Ik deel mijn mening omdat ik nou eenmaal ideeen heb over dit soort organisatorische aangelegenheden. Daar mag iedereen vervolgens mee doen wat ze willen of helemaal niets...

Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 14:16

Wordt Geert nu gedemoniseerd ?
Zoals ze destijds Pim de dood ingejaagd hebben?

Shareholder II | 23-04-12 | 14:16

@WirMachenMusik | 23-04-12 | 14:11 daar heb je best wel een punt. Want hoe zou Geert Wilders het gedaan hebben met de toon en de flair van Pim Fortuyn? Nou kan ik me voorstellen dat Geert Wilders kiest voor zijn uitgesproken toon omdat hij zo de meeste aandacht krijgt van zijn o zo "geliefde" media. Maar door diezelfde toon geeft hij "links" een reden om in een slachtofferrol te duiken waardoor er geen ruimte meer is om te discussiëren over de politieke standpunten waarom 1,5 miljoen Nederlanders op de PVV hebben gestemd. Tja Tokkies en Nazi's (vooral dat Nazi's met Geert Wilders zijn Joodse achterban is erg dubbel) verder kom je niet.

First Contact | 23-04-12 | 14:20

@Han Fortmann | 23-04-12 | 14:15 | + 0 -
De waarheid ligt meestal rechts van het midden.

Kaas de Vies | 23-04-12 | 14:21

@necrosis | 23-04-12 | 13:18
Fleurtje lijkt mij echt zo'n dominatrix; eentje die een accu aansluit op je tepels en je noten door het sleutelgat rijgt.. Of is dat juist jouw pleziertje?

@eerstneukendanpraten | 23-04-12 | 13:23
Gewoon de juiste knopjes zwaffelen. Daarnaast is elektronisch stemmen er niet meer (toch?) en kan necro vrolijk met een potje rode inkt en zijn lid een mooie rode paddestoel in het hokje van Fleurtje neerzetten.

dlseth_ | 23-04-12 | 14:22

@Shareholder II | 23-04-12 | 14:05
OK, dus ik ben de fascist? Zucht. Laat maar.

deropofderonder | 23-04-12 | 14:22

Aan de poll te zien, die net zo a-select is als die van de PvdA Hondt alleen dan met veel meer respondenten, komt het wel goed.

neworder | 23-04-12 | 14:23

+oneindig voor de titel tekst van het plaatje.

Satan Claus | 23-04-12 | 14:25

Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 14:16

Duidelijk!

Ik wil(de) alleen maar complimenten geven aan de mensen hier.



Naitwies | 23-04-12 | 14:29

@Shareholder II | 23-04-12 | 14:16
Wat vindt je zelf?

deropofderonder | 23-04-12 | 14:30

deropofderonder | 23-04-12 | 14:22
Ja. Jij maakt de insinuerende opmerkingen. Vanuit je links morele gelijk, I'm sure.

Shareholder II | 23-04-12 | 14:30

@dlseth_ | 23-04-12 | 14:22
Voorlopig moet Necrosis iets met een rood stempotlood doen in het hokje van Fleurke

deropofderonder | 23-04-12 | 14:35

Nou nou wat heeft de VVD weer veel voor elkaar gekregen --not

poli | 23-04-12 | 14:35

O jee... wat jammer nou voor al die cavia's.

www.powned.tv...

Hölzenbein | 23-04-12 | 14:38

@Hölzenbein | 23-04-12 | 14:38 ben je vroeger gepest?

First Contact | 23-04-12 | 14:39

@First Contact | 23-04-12 | 14:39

Nee. Jij wel? Had je dan ook een cavia?

Hölzenbein | 23-04-12 | 14:41

tijd voor : vvd, sp, pvv

snelders NL | 23-04-12 | 14:41

@Shareholder II | 23-04-12 | 14:30
Even samenvatten. Ik zeg: wat goed is voor de PVV is niet per sé ook goed voor Nederland. Jij bestrijdt die mening inhoudelijk door me meteen fascist te noemen. En dat ik insinuerende opmerkingen maak. Ik begrijp uit je tegels dus dat alles wat Geert wil goed is voor Nederland? En dat je anders een insinuerende fascist bent. Wat zat je net nou te janken over demoniseren? Wat doe jij dan hier?

deropofderonder | 23-04-12 | 14:45

@snelders NL | 23-04-12 | 14:41

Hoe gaat dat werken?

Hölzenbein | 23-04-12 | 14:50

Nou las ik toch echt: Update: Wekelijks Vagevuur.

Hölzenbein | 23-04-12 | 14:52

Hölzenbein | 23-04-12 | 14:50 |

nou vvd levert de MP,
vvd en pvv zouden naar mijn mening samen kunnen werken.
sp en pvv hebben veel overeenkomsten.
en met zn 3e hebben ze een hele ruime meerdeheid.
ik zeg doen, en gas erop!

snelders NL | 23-04-12 | 14:52

@snelders NL | 23-04-12 | 14:41
Dat ken nie, want PVV en SP willen niet snel genoeg op de 3% norm uitkomen. Ik denk dat het CDA-VVD-D66-GL wordt. SP, PVV en PvdA zijn te behoudend conservatief op economisch vlak om regeringsverantwoordelijkheid te nemen.

deropofderonder | 23-04-12 | 14:52

deropofderonder | 23-04-12 | 14:52 |
hoop toch echt dat het niet CDA-VVD-D66-GL wordt!
cda mag wat mij betreft nooit mer regeren, en gl en vdd liggen veelste ver uit elkaar kwa idealen, tegenpolen

snelders NL | 23-04-12 | 14:55

@snelders NL | 23-04-12 | 14:55
VVD en GL liggen op een aantal punten zeker uit elkaar. Maar als ze hun partijpolitiek lager stellen dan het landsbelang, dan wordt het nog eens wat! En het CDA heb je als middenpartij (wat er van over is nu Maxime's machtshonger gestild is) wel nodig vrees ik...

deropofderonder | 23-04-12 | 14:58

@snelders NL | 23-04-12 | 14:52

VVD zal op zijn hoede zijn, maar ik zie ze in staat dezelfde fout nog eens te herhalen en met de PVV samen te werken.

Wat de SP aan gaat. Een groot misverstand. PVV en SP hebben een paar soortgelijke standpunten zijn echter politiek uit elkaar als dag en nacht. Ik geloof er niet aan dat Fozzie gaat samenwerken met Wilders. Te verschillend.

De enige configuratie die ik mij kan voorstellen is VVD-SP-PvdA. Of dat ideaal is weet ik niet, maar het is wél logisch.

Hölzenbein | 23-04-12 | 14:59

deropofderonder | 23-04-12 | 14:45
Nee, zo zei je dat niet. En btw we vervuilen dit topic.

Shareholder II | 23-04-12 | 15:00

Het is werkelijk schrijnend om te zien dat er nog zoveel mensen tuinen in de Europese demagogie van de traditionele partijen.

Misschien wordt het tijd om Nederland op te splitsen, in een deel dat slaafs achter Europa aanhuppelt en een deel dat zelf over zijn toekomst beslist. Electoraal zijn we toch al zover.

harbi | 23-04-12 | 15:01

@Hölzenbein | 23-04-12 | 14:59
Helaas pindakaas,VVD-SP-PvdA kan ook niet omdat de VVD wel snel op de 3% wilt uitkomen. Roemer en Samson willen de boel lekker vooruitschuiven, om daarna vast te stellen dat de kapitaalmarkten de rente verhogen en er extra miljarden bezuinigd moet gaan worden. Jammer dat er politici zijn die het bestaan van kapitaalmarkten nog niet opgemerkt hebben. Of hun kop in de klei steken.

deropofderonder | 23-04-12 | 15:03

harbi | 23-04-12 | 15:01 |
Wat zeur je nou over het slaafs aan Europa aanhuppelen? Het is Nederland zelf die die 3% bedacht heeft en opgelegd heeft aan de rest van Europa. Doe nou niet net alsof het uit de lucht komt vallen. Daar komt nog eens bij dat een tekort van 3% nog steeds absurd veel is. De staatsschuld van Nederland stijgt met 70 miljoen per dag. Dat heeft geen fuck met Brussel te maken.

Asmodean | 23-04-12 | 15:04

Gewoon SGP stemmen! Dat is echt zó 2012.

eetvis | 23-04-12 | 15:07

Men is al begonnen de PVV te begraven. 40 jaar is men al bezig met een oorlog tegen de nederlander. We hebben niet veel tijd meer, eer Nederland vernietigd wordt. Het wordt de hoogste tijd om de oogje`s te openen, en voor onszelf na te denken, ipv de media na te blaten. Nederlanders die van Nederland houden.....kiezen voor de partij van de vrijheid. is logies toch???!!

roderwitterblauwer52 | 23-04-12 | 15:07

@deropofderonder | 23-04-12 | 15:03

Dacht het niet. Ze zullen wel moeten. Het is niet de VVD die de dienst uitmaakt (ook al hebben ze dan misschien de meeste stemmen), maar ze zullen rekening moeten houden met de andere partijen wil de VVD regeren.

En wat de kapitaalmarkten aangaat, fuck them! Als de Nederlander geen geld meer uitgeeft vanwege te grote bezuinigingen dan loopt de boel vast en gaat er helemaal niets meer (zoals nu maar dan nog erger).

Hölzenbein | 23-04-12 | 15:08

@Shareholder II | 23-04-12 | 15:00
Misschien even een tip als oudgediende van GS: niet meteen schelden maar probeer je punt met argumenten te onderbouwen? En ja, binnenkort mag ik stemmen. Maar niet omdat ik de stemgerechtigde leeftijd bereik.
* ineens flashback van lang geleden krijgt *

deropofderonder | 23-04-12 | 15:09

@eetvis | 23-04-12 | 15:07
Vooral vrouwen moeten er op stemmen ;)

Hölzenbein | 23-04-12 | 15:10

@Hölzenbein | 23-04-12 | 15:08
Je weet dat Berlusconi ook de middelvinger gaf aan de kapitaalmarkten? Met die opmerkingen die het bezuinigingsbeleid ondergraafden? Die vent heeft werkelijke alle wetten en regels in zijn land overtreden. En kwam er mee weg. Maar de kapitaalmarkten, daar beleefde hij zijn Waterloo.

deropofderonder | 23-04-12 | 15:13

@all:
.
www.volkskrant.nl...
.
Korte samenvatting:
Het renteverschil tussen Duitse en Nederlandse obligaties is maandagochtend verder gestegen. De rente op Nederlandse 10-jarige obligaties bleef min of meer stabiel, terwijl het rendement op vergelijkbaar Duits staatspapier daalde.

De rente op Nederlandse 10-jarige leningen liep op tot 2,41 procent. Vrijdag stond de rente op ongeveer 2,3 procent. Het verschil met de rente op Duitse obligaties klom tot bijna 74 basispunten (0,74 procent). Dat is ruimschoots het hoogste niveau van dit jaar.

Han Fortmann | 23-04-12 | 15:14

@Asmodean | 23-04-12 | 15:04
Lang leve de fact-free politics! Mooi dat Europa inzet zou moeten worden van de verkiezingen. Alsof het de schuld van Europa is dat we ons huishoudboekje niet op orde hebben. Lekker gespind Geert!

deropofderonder | 23-04-12 | 15:16

De enigste manier om uit deze rotzooi te komen is door te investeren in binnenlandse arbeidsplaatsen. Kijk naar onze ooster buren, zij hebben ondanks de recessie geinvesteerd in hun kennis economie en staan er een stuk beter voor.

Volgens mij weten wij dit allemaal wel maar willen de dames en heren in Den Haag het niet begrijpen waardoor iedereen weer kan klagen (klaagcultuur) en er aan het imago van Nederland wordt gewerkt.

De_Mondiale_Waarheid | 23-04-12 | 15:16

@deropofderonder | 23-04-12 | 15:13

We kunnen niet meer dan afwachten. Te veel bezuinigingen sloopt ons land op de korte en lange termijn want de situatie is nu al zo dat de mensen de hand op de knip houden (geen auto's of andere luxe artikelen kopen voorlopig). Mag niet erger worden vind ik. Bezuinigen ja, kapotbezuinigen nee. Misschien is dan een combinatie van de plannen van VVD-SP-PvdA niet eens zo slecht...

Hölzenbein | 23-04-12 | 15:21

vvd, sp, pvv
of
een dicatatuur met wilders aan de macht.
dat zijn de enige twee denkbare opties

snelders NL | 23-04-12 | 15:23

@ Hölzenbein | 23-04-12 | 15:10

Ja, en homo's. Die partij is net een warm bad voor ze.

eetvis | 23-04-12 | 15:28

-weggejorist-

roderwitterblauwer52 | 23-04-12 | 15:32

Eigenlijk moet iedereen gewoon op de SGP stemmen!

eetvis | 23-04-12 | 15:33

NL is grotendeels verworden tot een huisjesmelkerseconomie. Jammer maar helaas.
De huren en hypotheken worden opgehaald en verdeeld door een groep gepriviligeerden: de huisjesmelkers. Ze worden bijgestaan door de bouwmaffia, de banken, verzekeringsmaatschappijen en de overheid die ervan leeft. U en ik zijn de koeien en schaapjes die gemolken worden, de echte gepriviligeerden zitten op afstand te genieten van hun mooie banen en bezit en laten hun ondergeschikten de nog meer ongeschikten aansturen. Wie de meeste koeien en schapen kan laten melken is de winnaar van het spel.

ecologiste | 23-04-12 | 15:34

roderwitterblauwer52 | 23-04-12 | 15:32 |
helemaal mee eens!
mijn stem gaat ook wederom naar de PVV!

snelders NL | 23-04-12 | 15:36

Wilders weet wat hij doet:
www.nrc.nl...

Een interessant artikel van het NRC!

unspiek | 23-04-12 | 15:47

harbi | 23-04-12 | 15:01 | + 2 -

Het is erg om te zien dat zoveel mensen Wilders na praten!
Nederland heeft die 3% regel zelf bedacht en Rutte heeft er het afgelopen jaar voor gezorgd dat we die niet meer vooruit kunnen schuiven. Dat heeft brussel niet zelf bedacht, maar onze eigen mp. Als tegen de eu bent ga dan gewoon in Rusland wonen, daar zijn ze ook altijd tegen en je ziet hoeveel armoede daar is.

denk.toch.eens.na | 23-04-12 | 16:24

En nu gaan we weer een zwaai naar links en lopen we weer op de pvda te zeiken, die gaan er vervolgens weer op afgerekend worden bij het volgende kabinet dat valt en dan zwaaien we weer wat naar rechts, enz, enz, enz. Maar echte oplossingen? Ho maar!

gozahtje | 23-04-12 | 16:24

denk.toch.eens.na | 23-04-12 | 16:24 |
Ik woon in de UK en nu. Ik zit hier met tranen in de ogen (van het lachen dat dan wel) te kijken wat er allemaal gebeurd in Nederland.

psycho_3 | 23-04-12 | 16:27

Ik kan er allemaal geen warme staaf van krijgen.

poepaanmijngaatsie | 23-04-12 | 16:29

In de Verenigde Staten (dat ligt in Amerika) gaat de hele federale overheid op slot als er geen goedgekeurde begroting is. Dan gaan alle overheidsinstellingen die met federaal geld worden gefinancierd en niet noodzakelijk zijn voor de staatsveiligheid (leger, federale politie en gevangenissen) dicht. Lonen worden niet betaald, de loketten gaan dicht, gas/water/licht worden dichtgedraaid in federale gebouwen enzovoorts. Allemaal zodat de federale overheid niks meer uitgeeft.


Dat zouden we hier ook moeten doen. Alle rijksinstellingen op slot, de bankrekeningen van de rijksoverheid bevriezen, net zo lang tot er een begroting ligt die is goedgekeurd door de kamer. Ik vind dat niet zo'n gek idee.

Stormageddon | 23-04-12 | 16:35

psycho_3 | 23-04-12 | 16:27 | + 0 -
Dan woon je toch wel onder een steen in de UK.
Nederland is al jaren welvarender, heeft een lagere werkloosheid en heeft een lagere staatsschuld dan de UK. Dus je kan hard lachen, maar dan wel als een boer met kiespijn.

denk.toch.eens.na | 23-04-12 | 16:37

Gewoon een stuk of 40 one-issue partijen beginnen (partij van de autorijders, partij van hypotheekrentebehoud, de vuurwerkpartij, de internetvrijdheidpartij etc.etc). Dan er voor zorgen dat elke partij minimaal 2 zetels krijgt en daarna al deze partijen tot een partij samenvoegen en gaan regeren! Zou dat iets kunnen worden???

Sjompie | 23-04-12 | 16:42

denk.toch.eens.na | 23-04-12 | 16:37
Nee, hoor, ik werk en betaal lagere lasten dan jullie in Nederland daarnaast is mijn inkomen (Netto 2 keer zo hoog) als gewoonlijk in Nederland. Heerlijk elk jaar 3 tot 4 keer op vakantie, huisje is afbetaalt, 2 auto's voor de deur. Dus ik kan heerlijk blijven lachen.

psycho_3 | 23-04-12 | 16:43

psycho_3 | 23-04-12 | 16:27 |
Fijn, heeft er tenminste iemand nog wat te lachen in Saoedi-Brittannië....

Aktivist | 23-04-12 | 16:44

@koning Pruts 13.38
Dan gaan wij van de partij DWWD, de witte wijn drinkers, u lekker dwars zitten, ook op naar de 1 zetel en bakken wachtgeld.

Uw Verzekeringsadvis | 23-04-12 | 16:54

psycho_3 | 23-04-12 | 16:43 | + -1 -

Maar toch gewoon in nederland genoten van het betere (eerlijkere) onderwijsstelsel.
Daarnaast zorgen we in nederland gewoon voor onze ouderen, iets dat ze bij jou in uk nog wel eens vergeten.

denk.toch.eens.na | 23-04-12 | 17:05

denk.toch.eens.na | 23-04-12 | 17:05
Ik blijf lachen. Ik heb nergens spijt van. Het is natuurlijk wat killer qua weer hier, maar voor de rest geen klagen.

psycho_3 | 23-04-12 | 17:09

Het enigste wat democratisch is in ons referendum schuwe land zijn de bankiers die de inkomsten van de politici beleggen.

Replaceable | 23-04-12 | 17:17

psycho_3 | 23-04-12 | 16:43 |
Jij zit vast in London waar er meer betaald wordt dan in de rest van het land. De huren zijn er ook naar.
Is dat trouwens een doel, twee auto's voor de deur en zo vaak op vakantie? Ik zou er niet zo prat op gaan als ik jou was, je weet het maar nooit!

lanexxx | 23-04-12 | 17:22

@psycho_3 | 23-04-12 | 17:09
.
Ga ze dan 's op Engelse fora de ogen uitsteken, hier voegt u weinig produktiefs toe.

Han Fortmann | 23-04-12 | 17:36

Op 30 april krijgt Amadeu Altafaj een e-mail met een aantal belastingverhogingen van lidstaat Nederland en zo zal het gaan, want dat is dan de wet. Die afspraak wordt met de lidstaat gemaakt en niet met een volk of zo. Wie de lidstaat is, weet niemand, maar dat doet er niet toe. Gelukkig maar, want anders zouden verkiezingen de continuiteit van het EU-beleid maar kunnen dwarsbomen. Heel onpraktisch is dat. Die verkiezingen komen er natuurlijk wel. Het volk moet ook een spel hebben.
En Freddy van Mingelen, met je guitige lach, kom maar tevoorschijn! Wat is deze keer de uitslag van 'so you think you are a politician?" haha, ja, dat hadden ze gedacht ja, de sukkels. En hebben we een winnaar?

tipo | 23-04-12 | 17:58

-weggejorist en opgerot-

Jeppe | 23-04-12 | 18:14

Hyper de piep!

bertjan67 | 23-04-12 | 18:16

In de panelen lees ik dat Wilders van invloed is op de dalende aandelen beurzen. Zijn invloed, internationaal, is blijkbaar zo groot dat de Dax op min 3,36 % en de cac-40 op -2,83 % staat. De AEX daarentegen is 'slechts' 2,56 % gedaald.
Relatief gezien heeft Wilders zijn gedrag, geen invloed op onze beurs gehad?

ataman | 23-04-12 | 19:53

Er wordt enorm veel modder over wilders gegooid.
hebben de politici,en journalisten hun mond vol over.
Geen gelul achteraf ,Wie de schuld geven?
Ze hebben wel meer dan een jaar samengewerkt.
Denk maar eens aan het oude spreekwoord '' wie met pek omgaat......''Van allebei de kanten bekeken.
Trouwens ik vindt mark rutte absoluut een prima premier. Kwam een stuk beter over dan die donald duck
die we gehad hebben.

frits .v.enckevort86 | 24-04-12 | 13:49
Tip de Redactie