GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

POST! Wie kent meneer of mevrouw Druif?

pttpetpastonsallemaal.jpgBeste Geenstijl redactie, de afgelopen 2 jaar dien ik al ongeveer maandelijks een klacht in bij PostNL. Reden hiervoor is de zeer belabberde bezorging van briefpost. Regelmatig mis ik poststukken of krijg ik poststukken van andere huisnummers door de bus geduwd. Keer op keer krijg ik te horen dat "de medewerkers er op aangesproken zijn". Tot op heden heeft dit helaas nog steeds geen effect gehad. Helaas kan ik niet kiezen uit postaanbieders anders had ik PostNL er al lang uitgegooid. Vandaag was echter de druppel. PostNL heeft bij mij een aangetekend poststuk voor meneer of mevrouw "Druif" door de bus gedrukt. Voor dit pakket moet getekend worden zoals aangegeven op de envelop. Ik ben dus geen meneer of mevrouw Druif en ook het onzichtbaar gemaakte huisnummer klopt niet. Als ik vervolgens het track & trace nummer invoer op de PostNL site staat hier keurig aangegeven dat het poststuk (een mobiele telefoon, afzender Teleplan) is afgeleverd. Tevens is hier een handtekening zichtbaar. Deze is noch van mij noch van meneer of mevrouw Druif aangezien het poststuk is afgeleverd op het moment dat ik niet thuis was... Het is nu wel een keer mooi geweest met dit verschrikkelijke bedrijf en in hoop dat jullie dit bedrijf eens goed aan de schandpaal nagelen! Bijgevoegd de bewijsstukken. Ik zal uiteraard als goede burger het poststuk ongeopend bewaren tot PostNL erachter is waar ze het wel hebben afgeleverd... Bij mij thuis af te halen door PostNL dus. Met vriendelijke groet, Een zeer ontevreden PostNL klant.

Naschrift Redactie

Beste Ontevreden PostNL klant. We hebben uw schrijven integraal geplaatst op GeenStijl teneinde de bezorging van het poststuk tot een goed einde te brengen. Zoals u wellicht weet zijn alle capabele, ervaren, ter zake kundige bezorgers/medewerkers van PostNL op schandalige wijze weggetrapt en vervangen door goedkope minderjarige zombies, omdat de top van PostNL nou eenmaal een dikke vette bonus en dvd-schermen in de auto prefereert boven de goede naam van het bedrijf. Bedankt voor uw brief. De kers in de appelmoes van een falend PostNL. Komt goed allemaal. GeenStijl Delivers.

druifpakketje.jpeg

(Handtekening)

-Edit: Eigenaar gevonden. Pakje terecht. Naam op verzoek verwijderd -

Reaguursels

lol @ handtekening..

Edding3001 | 28-03-12 | 13:02

Herkenbaar dat van onjuiste post ontvangen.

Smokum | 28-03-12 | 13:02

En wie mag die Franco dan wel niet wezen?

Sofab | 28-03-12 | 13:03

Die envelop met geld die ooit naar mij toe is gestuurd is ook nooit aangekomen, 3x raden. Maar ja wat doe je er aan he.

BlackDeathMetal | 28-03-12 | 13:03

Wij zijn niet waardig in de schaduw te staan van de mensen die dit land hebben opgebouwd. Zelfs de graaiers van de VOC hadden meer oog voor de kwaliteit van hun bedrijf en schonken immense bedragen aan de maatschappij. We moeten niet alleen trots zijn op onze Gouden Eeuw, maar ons ook schamen dat we dat niveau niet meer halen. Bedrijven als PostNL zijn een voorbeeld van de debielen-met-geld cultuur die dit land onderuit schopt.

Boer in 020 | 28-03-12 | 13:03

Hey, da's mijn handtekening.. toen ik 3 jaar oud was.

Senza | 28-03-12 | 13:03

In ieder geval geen kruisje, blijkbaar toch een geletterd persoon die post bezorger.

gristen | 28-03-12 | 13:04

Hier ook vrijwel dagelijks verkeerd bezorgde post...

Vaudt Varken | 28-03-12 | 13:04

Is toch juist leuk, zo'n gratis telefoon.

WhitneyHoustonZombie | 28-03-12 | 13:04

Ik sta bijna elke week een keer post uit te delen in de straat wat allemaal bij mij naar binnen in gemikt! Moet wel zeggen dat mijn vorige postbode elke dag netjes om 10:15 de juiste brieven kwam bezorgen. Jammer dat die oude vent ermee gestopt is!

Schalehengst | 28-03-12 | 13:04

Ligt het nou aan mij of is dit land ten prooi gevallen aan een stel prutsers die op posities zitten niet omdat ze zo goed zijn maar omdat de op bedrijfsfeestjes "zo leuk zijn"
Of ben ik nu te rancuneus..pff

Wandelstok | 28-03-12 | 13:04

daarom dus EMAIL

kingorgasmo | 28-03-12 | 13:04

Ik moet eerlijk zeggen dat ik over de postbezorgsters geen klachten heb hier. De pakketbezorging is wel slecht geworden sinds de vaste bezorger na jaren weg moest uit deze regio.

XverderNix | 28-03-12 | 13:05

Gewoon even de postbezorger staande houden als hij je tuin insneakt en zeggen dat je bij het volgende fout bezorgde pakketje het pakketje bij hem in zijn brievenbus zal douwen (die waar de zon niet schijnt).

Ben je zo van het gedonder af.

pius | 28-03-12 | 13:05

Misschien een idee om Telepan Communications bv. eens te bellen of zij een huisnummer in het klantenbestamd hebben staan? PostNL gaat dit waarschijnlijk pas over 6 maanden oplossen.. Maar met excuses. Dat wel!

qerstman | 28-03-12 | 13:05

@Sofab | 28-03-12 | 13:03
Het infantiele broertje van Francisco van Jole?

Niks-neem | 28-03-12 | 13:05

Waarom niet effe Teleplan bellen ??

Piet_Snot | 28-03-12 | 13:06

Die parttime postbezorgers met vreemde handtekeningen mogen volgens mij helegaar geen aangetekende stukken bezorgen.

kneus69 | 28-03-12 | 13:06

Ik kan -ben naast mijn studie pakketbezorger bij PostNL- jullie wel vertellen dat de pakketbezorger (en die bezorgt tegenwoordig ook de aangetekende brieven) in ieder geval zijn baan kwijt is aangezien vervalsing van handtekening wettelijk strafbaar is. Daarnaast kan (en gaat waarschijnlijk) PostNL ook nog aangifte doen.

RepubliekBanana | 28-03-12 | 13:06

ik wacht al 3 maanden op een telefoon die wel in nederland is maar waar postnl geen weet van heeft waar die is...

fubaar2012 | 28-03-12 | 13:06

nl.wikipedia.org...
---
Is ooit van de overheid geweest.
En loopt dus net zo vlekkeloos als een trein van de NS tijdens de herfst...

da wizard | 28-03-12 | 13:06

En dan nog, na een jaar Belgie (BPost) verlang ik terug naar de Nederlandse Postbezorging.
Het kan dus nog slechter.

small_town_dude | 28-03-12 | 13:07

Pakketbezorgers worden per afgeleverd pakket betaald. Voor stukken die niet kunnen worden afgeleverd, krijgen zij geen vergoeding, maar deze pakketten moeten zij wel afgeven bij een centraal afhaalpunt. tja, dan krijg je dit he. leve de privatisering....

ITEACHYOU | 28-03-12 | 13:07

Ik heb hier ook een postbode langsgehad die niet eens de documenten kon invullen, ik moest hem uitleggen hoe dat in zijn werk ging en dat als hij de spullen bij de buren afleverde wel de brief in de juiste bus moest doen maar ja dat krijg je met max. 8 euro 75 loon.

SomeOne333 | 28-03-12 | 13:07

Haha die handtekening, zelfs een handtekening vervalsen kunnen die postnl-zombies niet eens fatsoenlijk.

john4476 | 28-03-12 | 13:07

Het is wèl mogelijk om uit verschillende postaanbieders te kiezen. De keuze moet gemaakt worden door de afzender, niet de geadresseerde. Als je er over nadenkt is dat logisch.

Dmitri Dmitrievitsj | 28-03-12 | 13:08

Van mij mag het weer zoals vroegah. Gewoon een echte postbode die wist wat waar de bus in moet, ook als er iets fouts of onleesbaars op het stuk stond.
In plaats van dertien keer per dag dat geklepper aan je bus door een oneindig aantal uitzuigbedrijven.

vetkleppert | 28-03-12 | 13:09

Bij mij belt hij trouwens twee keer aan die postbesteller.

Altijd.

pius | 28-03-12 | 13:09

ITEACHYOU | 28-03-12 | 13:07
Dit is gewoon een HvO'tje, geen aangetekend pakket. Deze moet dus 2x worden aangeboden.

RepubliekBanana | 28-03-12 | 13:09

Leuk hoor, dat onzichtbaar maken van die getalletjes. Maar de barcode is natuurlijk gewoon te scannen he...

jpbosk | 28-03-12 | 13:10

Waar is Art?

An die ARBEIT | 28-03-12 | 13:10

If you pay peanuts, you get monkeys.

vetkleppert | 28-03-12 | 13:10

@An die ARBEIT | 28-03-12 | 13:10

LOL

pius | 28-03-12 | 13:10

kingorgasmo | 28-03-12 | 13:04 | + 2 -
Ik loop weer eens achter met al die technologie, wat moet ik installeren om een telefoon of andere producten te kunnen e-mailen?

doorstart | 28-03-12 | 13:11

@kingorgasmo | 28-03-12 | 13:04
Werkt goed he die aangetekend verstuurde GSM's per email.

reageerbuis | 28-03-12 | 13:11

@Schalehengst | 28-03-12 | 13:04
Bij mij wordt altijd de juiste post bezorgt, met name de blauwe enveloppen en fanmail van CJIB.
Ik stop ze vaak bij buren verderop in de bus, maar krijg ze altijd weer netjes terug......
*shit*

necrosis | 28-03-12 | 13:12

Reguliere post hier ook prima, maar voor pakketpost gebruik ik tegenwoordig een postbus. Schijnbaar is hier een separaat traject bij de PTT, wat tot gevolg heeft dat je dagenlang moet nagaan wat er nu weer gebeurd is. Soms afgegeven bij een winkel verderop in de straat, dan weer bij een buurman en recentelijk simpelweg neergelegd onder het blokje brievenbussen.

Mr Dixit | 28-03-12 | 13:12

Ik ontvang meer post voor de buren dan voor mezelf. Hier huisnummers en huisnummers met letters; allemaal heel lastig voor de postbezorger. Het feit dat het huisnummer en de naam op de brievenbus niet matchen met het poststuk maakt voor de postbode helemaal niets uit, 'als hij het maar kwijt is' lijkt de nieuwe policy. De pakjesbezorger is dan weer wel een geschikte vent die altijd op tijd en correct is, maar TNT is dan ook niet meer van 'de PTT' :)

Fritsjoffer | 28-03-12 | 13:12

TNT post bezorgt bij ons ook random. Mijn irritante buurman stond begin dit jaar nog aan de deur met een geopende financieel jaaroverzichten van mijn bank. De postbode had mijn post bij hem in de bus geflikkerd. Volgens mijn buurman had hij gewoonte getrouw de brief geopend, omdat hij dezelfde bank heeft. Door zulke faalhazerij weet mijn buurman precies hoe ik er financieel voor sta. Bedankt TNT!!

Overigens: onze TNT pakketpost bezorger is top-notch! Groetjes Abdeslam!!

Brunoximus | 28-03-12 | 13:12

De ingezonden-brievenschrijver, die zich een zeer ontevreden PostNL klant noemt is technisch niet de klant. Niet hij, maar de afzender betaalt.

Dmitri Dmitrievitsj | 28-03-12 | 13:12

@Dmitri Dmitrievitsj | 28-03-12 | 13:12
Dat, en nog wat leestekens hier en daar.

Dmitri Dmitrievitsj | 28-03-12 | 13:13

Vroeger hadden we een postbode die iedereen kende.En een postkantoor waar wij iedereen kenden. En een Postbank waar je gratis giro enveloppen heen kon sturen. Maar sinds de privatisering is dat helaas allemaal verleden tijd. Maar nu hebben we Managers met flinke Bonussen, dank zij W.Kok En J. Wallage. Die van de exhibitionistische zelfverrijking. Die ja.

Polletje Piekhaar | 28-03-12 | 13:13

Hier in mijn uiterst zuidelijk dorpje is de postbezorging nog lekker provincialistisch. Gewoon op tijd, precies en vriendelijk.

WirMachenMusik | 28-03-12 | 13:13

-weggejorist-

Novius | 28-03-12 | 13:13

Ah! De mensen van @POSTNL! De onze spaart alle post tegenwoordig op. Komt-ie 1 of 2 dagen per week brengen.

Wickie de Fustviking | 28-03-12 | 13:14

De bezorger had waarschijnlijk geen zin om later terug te komen en heeft zelf een handtekening verzonnen en op het afleverformulier gezet en het stuk daarna door de bus gejast.
Uitermate triest

Zatkniss | 28-03-12 | 13:14

@pius | 28-03-12 | 13:05
Zou haast gaan solliciteren om dat eens mee te maken. Krijg je moeilijk uit je strot hoor zo'n bundeltje brieven voor een hele wijk.

reageerbuis | 28-03-12 | 13:14

-weggejorist-

flame_me | 28-03-12 | 13:14

Dit comment kon niet worden bezorgd omdat de postzegel verkeerd om was geplakt.

rara | 28-03-12 | 13:14

Tijdje terug werd een week lang alle post in de hele straat een huis te ver bezorgd. Leer je wel je buren kennen. Jammer dat mijn post bij die klootzakken links werd bezorgd.

DKP | 28-03-12 | 13:15

Niet zo gek dat die Art Vandelay Ultor zijn PostNL-bakkes hier momenteel niet durft te vertonen...

An die ARBEIT | 28-03-12 | 13:16

Het is kwaad kersen eten met de TNT. Een echte marktpartij ook nog die TNT.

Je zal er maar werken.

pius | 28-03-12 | 13:16

Geen aangetekend stuk maar een pakketje waar voor getekend moet worden. De eerste kent een schadevergoeding, de tweede niet. Dhr/Mevr Kers is niet toevallig een buurman/vrouw (mogelijk vele huizen verderop)? Dit pakket mag namelijk 'overal' afgeleverd worden, zo lang iemand er maar voor wil tekenen en da's bij dezen gedaan.

R-W | 28-03-12 | 13:16

Waarschijnlijk een gerepareerd mobieltje. Teleplan was vroeger KPN-repair, maar is ong 10-12 jaar geleden zelfstandig geworden. Eerst werden de mobieltjes nog in zoetermeer gerepareerd, tegenwoordig rijdt er een paar x per week een vrachtwagen naar ik meen Polen om de reparaties uit te laten voeren.

fender05 | 28-03-12 | 13:17

@reageerbuis | 28-03-12 | 13:14

LOL. Jij krijgt gewoon een bakkie koffie.

We kennen elkaar al zo lang immers;)

pius | 28-03-12 | 13:17

@RepubliekBanana | 28-03-12 | 13:06

En ik kan je vertellen dat dat nooit gaat gebeuren.
Allemaal grootspraak, maar als puntje bij paaltje komt krijg je hooguit een berisping.
De prutsers hebben eens een gloednieuwe videokaart op mijn deurmat gelegd.
Gelukkig regende het niet en kwam ik nog bij daglicht thuis..
Om maar niet te spreken van pikkedieven.

vagehond | 28-03-12 | 13:17

-weggejorist-

Geert You Know Who | 28-03-12 | 13:18

Wat een heerlijk naschrift van de redactie.
Jammer dat het de waarheid is.

de Bree | 28-03-12 | 13:18

Hier zetten ze de pakketjes gewoon tegen de voordeur. Ondertussen loopt er ergens een zwerver rond met een 120mm x 60mm canvas (afwerking 20mm rand, bedrukt) en zachte lenzen van -2,25 (excl. vloeistof).

Bolletje Bakfiets | 28-03-12 | 13:18

-weggejorist-

ictprutser | 28-03-12 | 13:18

En daarom moet je dus geen staatsbedrijven verkopen en liberaliseren. ER moet geld verdient worden en dat doe je door goed personeel te ontslaan en goedkoop er voor terug te nemen. Prijzen stijgen en kwaliteit daalt.

Ook bij DHL hebben ze dit soort truukjes. Ze zeggen dat ze langs geweest zijn maar er ligt geen briefje in de bus met de melding dat ze geweest zijn. Daar kan je ook eindeloos klachten indienen zonder resultaat.

Of dan Sandd waar de kratten met folders echt overal gedumpt worden.

Dokter Wie? | 28-03-12 | 13:18

Misschien zit hier wel een harddisk is met de toegangscodes voor de SCADA systemen van Siemens. Ow wacht...

Fopspeen | 28-03-12 | 13:19

Herkenbaar. De ene faal na de andere daar bij die post. Als je zeker wilt weten dat iets aankomt, gebruik je email, en niet die paard en wagen prutsers.

En weet je, het is niet eens de schuld van de postbodes, maar van die bedrijven die postbodes er eerst massaal uitflikkerde, en vervolgens een stel ongemotiveerde werklozen voor een hongerloontje weer aannam. 'Besparing' heet dat. Zie hier het resultaat. Goed beleid jongens!

Lorenz0 | 28-03-12 | 13:19

flame_me | 28-03-12 | 13:14 | + 1 -
Delivers!

Zo is het mij overkomen dat de op internet bestelde kaartjes nooit bij mij thuis aangekomen zijn. Na een hoop heen en weer mailen uiteindelijk de kaartjes opnieuw toegestuurd gekregen.

Kom ik aan op het festival blijken onze kaartjes 'al binnen te zijn' op het terrein.
Gelukkig was de organisatie zo vriendelijk om ons toch binnen te laten.

Zuurmannetje | 28-03-12 | 13:20

Wie vaak thuis is zou een kerstpakket van POSTNL moeten krijgen. Hoe vaak ik al niet een pakketje voor de buren heb aangenomen! Ik lijk verdorie wel een postbestellert!

techniks | 28-03-12 | 13:20

-weggejorist-

soundwave070 | 28-03-12 | 13:21

Maar PostNL kan toch nog steeds bonussen uitkeren aan het bestuur? Waarom zeurt iedereen dan dat het met PostNL zo bergafwaarts is gegaan?

Handige Harrie | 28-03-12 | 13:21

@pius | 28-03-12 | 13:16
Je kan nog beter een werkeloze afgestudeerde of uitkeringstrekkende, tofu-vretende, sandalendragende DJ-aap zijn...

An die ARBEIT | 28-03-12 | 13:21

Kers heeft wel zijn handtekening gezet maar wilde het pakketje niet en dacht" kom, ik geef iets aan een pauper" ??

ojédiaré | 28-03-12 | 13:22

Een old school ontvanger. Streept netjes huisnummer en leesbare barcode door. Waar hebben wij die telefoons met scanner ook al weer voor???

Skunk57 | 28-03-12 | 13:22

Hier flikkeren ze pakketten waar voor getekend moet worden gewoon op t balkon, die je vanaf de straat gewoon kunt zien.

Jan Mulder | 28-03-12 | 13:23

-weggejorist-

The_Master_Bear | 28-03-12 | 13:23

PostNL gaat dit waarschijnlijk pas over 6 maanden oplossen.. Maar met excuses. Dat wel!
qerstman | 28-03-12 | 13:05 | + 1 -
én een bloemetje!

Illegale realist | 28-03-12 | 13:24

Hier geen klachten over PostNL. Heb 2 verschillende pakketbezorgers die hun vaste wijk hebben. Aardige, correcte gasten.
Is het overigens niet Teleplan wat hier foutief geadresseerd heeft?

Russ Meyer | 28-03-12 | 13:24

Jeugdzorg, Albert Heijn, PostNL...
allemaal symptomen van een maatschappij die dommer, slordiger en ongeïnteresseerder aan het worden is.
Misschien een beetje overdreven, maar ik zie een maatschappij in verval.

de Bree | 28-03-12 | 13:25

Ik zou als postbezorger ook in de war raken in de Maten in Apeldoorn... Maar erg netjes is het niet opgelost. Ik moet trouwens ook toegeven dat ik nooit een behoorlijk handtekening op dat mobiele scanapparaat gegoocheld krijg! Wat een boutdingen zijn dat!

Larissadepissa | 28-03-12 | 13:26

@Russ Meyer | 28-03-12 | 13:24
Dan nog moet er voor getekend worden...

An die ARBEIT | 28-03-12 | 13:26

daarom dus EMAIL

kingorgasmo | 28-03-12 | 13:04
-
Ja, want jij emailt wel even een telefoon. Gewoon toevoegen in de bijlagen toch?

HoogSpitsGehalte | 28-03-12 | 13:26

Tsja, dat krijg je nou van die zogenaamde marktwerking.

Djong | 28-03-12 | 13:26

Ik heb hier al maanden een pakketje kersen voor Mijnheer telefoon.
Ruilen?

Knar01 | 28-03-12 | 13:27

Daarom laat ik tegenwoordig alles op mijn werkadres bezorgen, daar is er altijd iemand om het in ontvangst te nemen. Laatst toch de fout gemaakt om een pakket naar mijn huisadres te laten bezorgen. Pakket was nergens te bekennen, totdat ik toch maar even bij de buren aanbelde, bleek het pakket daar al twee weken te staan. Sinds enige tijd worden er geen notificaties meer in de bus gegooid. In dit geval heb ik dus ook het bedrijf kenbaar gemaakt dat ik geen pakket ontvangen had. Ik word er inmiddels strontziek van. Electronica etc is nog makkelijk te vervangen, maar ik heb ook wel eens een exclusieve vinyl plaat op deze wijze nooit ontvangen.

Overigens is het behoorlijk kut voor de echte ontvanger van dit postpakket, want die gaat nog een hoop ellende krijgen met dat bedrijf. Standaard verschuilen die zich achter een ontvangsthandtekening. Daarom ook alles met creditcard betalen, daarmee kan je de boel nog even annuleren.

muffstuff | 28-03-12 | 13:27

vagehond | 28-03-12 | 13:17
Ik keur dat niet goed, maar de verzender moet waardevolle spullen imo altijd verzekerd verzenden. Tegenwoordig kan een verzekerd pakket (is optioneel door de verzender te bepalen) ook door de buren ondertekend en in ontvangst genomen worden, zodat als je niet thuis bent het pakketje toch nog bij de buren kunt oppikken.
Maar met al deze negatieve publiciteit geef ik die bezorger niet lang meer. ;)

RepubliekBanana | 28-03-12 | 13:27

@ Dokter Wie?
Heb ik ook eens gehad met DHL: online tracing zei dat ik niet thuis was, terwijl ik dat wel was, en ook geen briefje in de bus.
Volgende dag gevraagd aan de bezorger hoe dit kan, zegt 'ie:"ik kon er gister niet komen met die bus joh, dusss..."
Hij had 10m moeten lopen, en dat ging niet gebeuren blijkbaar.

Fritsjoffer | 28-03-12 | 13:28

Ook hier aan de orde van de dag. Bezorgers flikkeren alle post van de hele straat ergens in een willekeurige brievenbus en de bewoners mogen het dan lekker zelf uit zoeken. Ik heb zo'n postmongeul er als eens op aangesproken maar kreeg een grote bek. Ook het verzoek tot salarisbetaling aan PostNL omdat ik de door hun in mijn brievenbus geflikkerde post heb lopen bezorgen leverde geen reactie op.

Chatslet | 28-03-12 | 13:29

-weggejorist-

appelboor | 28-03-12 | 13:29

@pius | 28-03-12 | 13:17
Is goed ;-) Je moest trouwens eens weten hoeveel huishoudens er in Nederland zijn die te berotgoord zijn om een nummer op hun huis te plakken of een fatsoenlijk naambordje bij de brievenbus te hangen. En dat heb ik het ook niet eens over de borden met de straatnaam die sommige gemeentes gemakshalve vergeten.

Dit alles elke zaterdag aanhorend van een puberdochter die dat salaris verdiend door, door weer en wind die post en reclamefoldertjes bij jou door de gleuf heen te duwen.

reageerbuis | 28-03-12 | 13:30

Beste Ontevreden PostNL klant,
wat loop je hier stijlloos te hoaxen op GeenStijl. Dat de redactie dit pikt...

1. Zoals meermalen aangegeven ben je als ontvanger/geadresseerde geen klant van PostNL. De verzender is dat. Niet zeiken om een gratis telefoon.

2. Huisnummer onleesbaar gemaakt? Op het pakketje zelf kan ik er nog in komen, maar op de Track&Tracepagina lijkt dat me wat stug. Daar staat óf wel een huisnummer óf géén huisnummer. Geen met-paint-getekend-zwart-blokje. Echt niet. Dat onleesbaar maken heb jijzelf gedaan.

3. En waarom GS mailen hiermee? Het is een probleem van de afzender, de geadresseerde en PostNL. Niet van jou. Jij had natuurlijk ook gewoon Teleplan even kunnen bellen, beste Ontevreden PostNL klant. Maar dat heb je niet gedaan. Liever ga je mediageil lopen hoaxen op GS. Aandachtshoer!

En dan krijg je ook nog wat je wilt: Een heel topic met 100+ comments. Gefeliciteerd!

Raketman | 28-03-12 | 13:31

@vagehond | 28-03-12 | 13:17
Dat gebeurt zeker wel. Heb ook enkele jaren post en later pakketten bezorgd in mijn studententijd en ik ken zeker 3 cases waarbij men op staande voet kon vertrekken:
1. iemand had bewust post weggegooid (in de sloot, heel dom)
2. Iemand had een handtekening vervalst voor een aangetekend stuk dat nooit aangekomen was
3. iemand had brieven geopend

niet voor de hond | 28-03-12 | 13:31

Voor iedereen die klaagt over de bezorgers van PostNL, bekijk deze aflevering van Zembla eens:
"VOOR JOU 10 ANDEREN - 27 JANUARI 2012" zembla.vara.nl...

vip33 | 28-03-12 | 13:31

@An die ARBEIT | 28-03-12 | 13:21

Geh geh geh;)

pius | 28-03-12 | 13:32

Ik sta wekelijks post voor verre buren in de bus te gooien. Past het niet in de brievenbus, dan wordt het in het trappenhuis op de grond geflikkerd, zodat er soms ook dingen verdwijnen. Dingen waar nadrukkelijk op staat "NIET AFGEVEN BIJ BUREN" worden afgegeven bij buren, zonder dat er bij mij een briefje in de bus ligt. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

John Muts | 28-03-12 | 13:33

@reageerbuis | 28-03-12 | 13:30

Ik heb alle respect voor postbezorgers en aanverwanten. Maar kan daar als reaguurder natuurlijk niets van laten blijken.

Voor je het weet ben ik een moralfag.

pius | 28-03-12 | 13:33

Deze monopolist is een regelrechte ramp, maar dat terzijde. Alle ellende is uiteindelijk begonnen met de privatisering van de dienstverlenende staatsbedrijven. Nu telt alleen het resultaat op de jaarrekening ten gunste van de bestuurders en aandeelhouders, maar dat is
nooit de reden geweest om deze instanties in het leven te roepen, dienstverlening, daar ging het om. De privatisering is destijds verheerlijkt door te zeggen dat de consument dan wat te vertellen en te kiezen had. Maar ik kan geen appels met peren vergelijken, bijvoorbeeld bij een telefooncontract. Dus te kiezen is er nu zat, maar makkelijker is het er niet op geworden en de kwaliteit van het geleverde produkt is er ook niet beter op geworden. Dat geldt voor openbaar vervoer, energieleveranciers, telefonie-aanbieders en, niet te vergeten, de zorgverzekeraars. Dit alles is mogelijk dankzij Brussel, leuker kunnen zij het niet maken, duurder en lastiger wel...

K. Metjes | 28-03-12 | 13:34

Ik vraag me af welk bedrijf mobiele telefoons per post opstuurt.
Dit gaat meestal per koerier.
Overigens zou er een persoon met 'minder goede bedoelingen' actief kunnen zijn.
Ik heb zelf last gehad van allerlei post die op het juiste adres (de mijne) werd bezorgd, alleen klopte de naam niet.
Het ging om dingen als enquêtes, Readers Digest, Otto, etc.
Ik heb alles ongeopend retour afzender gestuurd, en ben al ruim een maand verlost van die onzin.

necrosis | 28-03-12 | 13:34

Lang leve de marktverneuking.

Conan de Rabarber | 28-03-12 | 13:35

Raketman | 28-03-12 | 13:31 | + -3 -
Webcare op z'n PostNLs?

John Muts | 28-03-12 | 13:36

Dus via Track & Trace kun je gewoon zien wat erin zit? *als een gek bestellingen afzegt*

LibertasSimplex | 28-03-12 | 13:36

appelboor | 28-03-12 | 13:29
Dat is goed mogelijk, want de sorteermachine 'leest' de postcode + huisnummer, dus als die niet correct is -ook al is de straatnaam wel correct- dan gaat het dus vaak alsnog fout.
Normaal gesproken komt de verkeerd geadresseerde / pakketbezorger daar tijdens het afleveren wel achter (naambordje klopt niet en/of klant ziet verkeerde naam), maar die controle is er niet als de ontvanger het niet zelf in ontvangst neemt ;)

RepubliekBanana | 28-03-12 | 13:36

Hulde voor de servers van GeenStijl, die bezorgen mijn post altijd op de juiste plaats!

necrosis | 28-03-12 | 13:37

Zatkniss | 28-03-12 | 13:14
Echt waar?? werk jij ook bij PostNL?

spooked | 28-03-12 | 13:38

@necrosis | 28-03-12 | 13:37
Soms zelfs twee keer!

An die ARBEIT | 28-03-12 | 13:40

Laatst nog 30 kilo kattebakgrid laten bezorgen. De eerste keer geen die 30 kilo retour omdat mijn appartement nummer niet leesbaar was. Zie je 's avonds nog dat de bestelling tussen 0830-1030 bezorgd gaat worden. Op de dag zelf is de tijd 0830-2130. Komt er niets ga je toch eens op de site kijken. Retour afzender. Kunnen ze dan niets meer aan doen. Dus maar contact met de leverancier. Die sturen een nieuwe zending omdat ze de oude toch retour krijgen. De volgende dag nog een medelander die nog beroerd is de 13 treden tellende trap op te lopen. Deze gast had al eens eerder een special edition DVD in mijn brievenbus gepropt en er aan de buitenkant uit laten steken. Alleen effe in de intercom. Menee er zit een pakkie in u bus. Ik naar beneden, hij lang en breed weg. Boxset zwaar beschadigd. Klacht bij Post.NL neergelegd. Nooit meer wat op gehoord.

De oude garde die zo af en toe ook nog langskomt klaagt steen en been, want die moeten de pakketten van deze medelandse bezorgers weer herbezorgen omdat ze eigenlijk weigeren hun busje uit te komen. Dus gewoon handtekeningen zetten.

Eigenlijk ook niet hun schuld. Want betaal je met pinda's dan krijg je apen. De bonussen bij de directie zijn binnen. Over de rug van de medewerkers.

nieuwsflits | 28-03-12 | 13:40

@pius | 28-03-12 | 13:33
Daar heb je wel een punt mee ;-).

reageerbuis | 28-03-12 | 13:40

Mooi itempje voor de GS-Ombutsman, maar die schijnt alweer dood te zijn...

Strangetown | 28-03-12 | 13:40

Gisteren een verjaardagskaart binnen die op 19 maart was gepost. In plaats van continu een paarse broek een nieuwe naam te laten verzinnen kan PostAnaal zich beter richten op haar corebusiness: Het bezorgen van poststukken binnen 1 dag.

LJBrinkhorst | 28-03-12 | 13:41

Geert You Know Who | 28-03-12 | 13:18 | Klinkt als I.M. Weasel.

snokkertje | 28-03-12 | 13:42

@Strangetown | 28-03-12 | 13:40
Gedood vanuit de linkse hoek.

reageerbuis | 28-03-12 | 13:42

Zag laatst een postbode tegen zichzelf vloeken, omdat hij halverwege de straat er achter kwam dat hij de verkeerde stapel in zijn hand had. Juist omdat de kwaliteit van de bezorging zo waardeloos is stuur ik geen post meer. Angelsaksische graaicultuur zuigt hard

3Xniks | 28-03-12 | 13:43

@Fopspeen | 28-03-12 | 13:19
TelePlan zijn buren van Siemens, letterlijk!

necrosis | 28-03-12 | 13:43

Daarom is aangetekende post versturen voor de hoofdprijs van 7 euro geheel zinloos

T. Grimbek | 28-03-12 | 13:46

Ach ja, die liberalen ook met hun privatiseren...

Strangetown | 28-03-12 | 13:47

Nederlanders zijn een uitermate gierig en vrekkig volk, bovendien zo inhalig als de pest. Our Finest, de exemplaren die het meest uitmunten in deze kwaliteiten zitten altijd in de politiek of hebben een ander lucratief bestuursbaantje.

Conan de Rabarber | 28-03-12 | 13:47

@An die ARBEIT | 28-03-12 | 13:40
Meestal gebeurd dit bij Pius, ik heb er geen last van.

necrosis | 28-03-12 | 13:48

Schalehengst | 28-03-12 | 13:04 Jammer dat hij gestopt is ? Eufemisme voor weg getrapt , gepest , vernederd en /of te duur en zogenaamd overcompleet. Was deze betrokken en plichtsgetrouwe postbode nog maar op een goede manier bezig met zijn wijk. Als je voor de privatisering tegen een rechter zei dat je je bekeuring niet had gehad dan kwam dat erg ongeloofwaardig over. Als je hetzelfde nu zegt , zelfs als je meerdere keren je bekeuring niet hebt ontvangen klinkt het aannemelijk. Dag , voorheen super betrouwbaar en bijna foutloos postbedrijf !

ja,diedus! | 28-03-12 | 13:48

Ik heb wel ergere dingen meegemaakt. Op dit moment ook nog een pakket zoek waarvoor getekend moest worden. Er is wel een handtekening met mijn naam eronder. Maar ik ben het niet geweest. Wat ik nog erger vond is dat de pakketbezoeker eens een pakket van me heeft opengemaakt om de inhoud ervan in mijn brievenbus te kunnen stoppen. Dat is schending van het briefgeheim door de bezorger! Ik kan nog zo 5 andere 'incidenten' opnoemen.

LekkerAnoniem | 28-03-12 | 13:48

Ik wou dat post uit Leeuwarden eens verkeerd bezorgd werd.

Terpetijnzeikert | 28-03-12 | 13:48

Het eerste deel van de handtekening van WimLex. De postbode had geen tijd om hem te laten afmaken, terwijl hij pas 40 seconden bezig was

Den Meester | 28-03-12 | 13:50

Terpetijnzeikert | 28-03-12 | 13:48 |
Beter van niet, krijg je ook nog een boete van €250,00 voor niksnoppes...

Strangetown | 28-03-12 | 13:51

RepubliekBanana | 28-03-12 | 13:06 Maar het kwaad is dan al geschied , het geeft wel aan dat het aantal onkundige en onverantwoord opererend personeel de overhand heeft ondertussen. En de door PostAnaal uitgekoste vaste mensen thuis zich op een houtje zitten te verbijten.

ja,diedus! | 28-03-12 | 13:52

Hoe meer klachten je indient bij PostNL, hoe minder post je krijgt

StevePiano | 28-03-12 | 13:52

Gebeurt hier helaas ook te vaak, ínclusief de handtekening. Kutbedrijf.

nouweetuwaarom | 28-03-12 | 13:52

Laatst nog een ansicht ontvangen van de familie von Lippe-Bisterveld die tijdens hun vakantie in Engeland van 1940 tot 1945 klaarblijkelijk meer boodschappen hebben getracht te sturen, maar die door de post nooit bezorgd zijn. Riekt naar landverraad !

Fratello | 28-03-12 | 13:53

-weggejorist-

Prinsreiniervanmonac | 28-03-12 | 13:53

Terpetijnzeikert | 28-03-12 | 13:48 Dan ben jij een van de mazzelpikken waar de post nog wel goed bezorgd wordt. Bofkont vandaag de dag !

ja,diedus! | 28-03-12 | 13:54

We kunnen het ook nog over de antwoordnummers hebben. vanwege bezuinigingen gaan alle antwoordstukken naar Nieuwegein en vanaf daar naar de rest van Nederland. Deze centralisering is 1 drama. Stukken doen er 2 weken of langer over om op bestemming aan te komen, geautomatiseerde tellingen kloppen voor geen meter en post wordt verkeerd bezorgd. Standaard ontvangt ons bedrijf ook post voor UPC en Bakkerij Bart. Onze wekelijkse klachten zijn nog zinloos maar als een ware Don Quichote houden we vol!

brabandertje | 28-03-12 | 13:55

Ik heb niet alle reaguursels gelezen, maar ben ik de enige die in die handtekening een kamelenteen ziet?

jvlaam2 | 28-03-12 | 14:03

Raketman | 28-03-12 | 13:31
Waarom zou hij die moeite doen. Dit is toch veel makkelijker.
Ik heb ook al heel wat te stellen gehad met de post. Wat een kutbedrijf is dat zeg.
Telelens van 750 euri zo voor de voordeur neergepleurd, zelf handtekening gezet voor ontvangst. Voordat je eens een keer iemand aan de lijn hebt bij die klachtenlijn. Ik heb een aangifte gedaan en opeens was er contact met de post.

Vanilla | 28-03-12 | 14:05

-weggejorist-

Rote Maru | 28-03-12 | 14:05

Paketten van 30 kilo worden doorgaans niet door Postnl brzorgd, maar door TNT.

dlyslextis | 28-03-12 | 14:05

was voor nieuwsflits | 28-03-12 | 13:40

dlyslextis | 28-03-12 | 14:08

Maar wel slim genoeg om net te doen alsof er een handtekening voor ontvangst is gegeven.

Barbertjehangt | 28-03-12 | 14:11

@Rote Maru | 28-03-12 | 14:05
Hier tegels lezen is nog sneller..

T. Grimbek | 28-03-12 | 14:14

ik had laatst hetzelfde met post.nl. een hele stapel post lag gewoon op straat, post van verschillende adressen. ook van adressen wel wat overige post in de brievenbus was gedaan. prive post, ook banl- en giroafschriften, etc. heb post.nl gebeld. verteld om ongeveer hoe laat dit was gebeurt. dat ik de bezorgster wel had gezoen, maar de post op straat pas later. ze zouden het nagaan en haar er op aansprekn, een week later hetzelfde verhaal. volgens mij kun je bij post.nl bellen en zeggen wat je wilt, maar ze doen er gewoon niets mee. het interesseert hen geen fuck. ze hebben hun geld toch al binnen. komt natuurlijk ook omdat tegenwoordig iedereen maar postbode...uh...postbezorger kan worden

doemeeenlul | 28-03-12 | 14:14

Ondertekend door Vendetta?

Sliptong | 28-03-12 | 14:14

Gelukkig worden de bonussen wel op tijd bij de juiste personen bezorgt. Mooi man, dat liberalisme.

Bigi Bana Boy | 28-03-12 | 14:18

@doemeeenlul | 28-03-12 | 14:14
En kon ze een beetje zoenen?

T. Grimbek | 28-03-12 | 14:18

Dit bovenstaande voorbeeld is overigens wel een perfecte weergave van het denkvermogen van die postbodes. Als je een pakket moet afleveren waarvoor een handtekening nodig is en je vervalst deze. Dan controleer je toch op zijn minst het adres?

Te dom om te poepen die gasten.

muffstuff | 28-03-12 | 14:19

Heerlijk bedrijf! Kreeg laatst post van iemand die vergeten was een postzegel te plakken.
PostNL voegt dan een briefje bij waar in ze vermelden dat in Nederland de ONTVANGER de straftport/handling/whatever betaalt...
En of ik dan dan dus maar even wilde betalen...
Tuurlijk joh.
Alleen neem ik geen dienst af van PostNL en als PostNL een brief bezorgt waarvan ze weten dat er niet betaalt is voor de bezorging is dat hun probleem.
Stelletje grapjassen daar.

RockBock | 28-03-12 | 14:20

Goh,ik ben dus niet de enige die vaak verkeerd bezorgde post ontvangt.
De postbezorging is de laatste jaren volkomen kudt!
@postNL stelletje incompetente klootzakken!
Zeau dat lucht op.

Beëlzebul | 28-03-12 | 14:20

Het enige voordeel van dit continue PostNL gefaal; je ziet je [aardige] buren dagelijks bij het post-uitwisselen
inmiddels omgedoopt tot kwartetten met post

Tobi | 28-03-12 | 14:22

Zijn er ook mensen die geen klachten hebben over de post/pakketbezorging? Zelf ook eindeloos veel klachten... Bv dat je de hele dag thuisbent om een pakketje op te wachten. Lees je 's avonds dat het pakje niet bezorgd kon worden?! Of pakjes waarop duidelijk staat "niet bij de buren" die toch bij de buren afgeleverd zijn. Ook wel pakjes gekregen voor de buren, en ondertekend... Of pakjes die gewoon naast de deur zijn neergezet... toen het nog niet regende. En als het dan niet afgeleverd kan worden, moet ik het ook nog eens ophalen bij een postagentschap dat alleen doordeweek van 10 tot 5 open is?!

Controllos | 28-03-12 | 14:24

Alweer zo'n goed idee, de privatisering van het postbedrijf... vooral vvd blijven stemmen!

dipswitch | 28-03-12 | 14:25

Oh, ik kreeg laatst ook 2 pakketjes van PostNL. 1 was voor mij bestemd en de andere ook blijkbaar. Totdat ik een verdere inspectie deed van de pakketjes en blijkens 1 was uiteindelijk niet voor mij bestemd. Wel lievvv maar had ik weinig aan. Dus ik bellen naar de dames en heren van PostNL: [Ja hallo met Eduard, ik heb hier een pakketje ontvangen die niet voor mij bestemd was.] 'Ik ga even voor u kijken...oh ik zie dat wij een storing hebben' [Oh, dat is vervelend, kan ik het gewoon bij het postkantoor terecht om het terug te brengen?] 'ja hoor meneer, als U dat graag wilt doen dan is het probleem ook opgelost.'

Die man ging bijna huilen van geluk, dat ik zelf met een oplossing kwam. Ach, voor 50 cent per minuut doe ik het graag hoor. Oh wacht, IK betaal 50 cent p.m. om zijn werk te doen. Derp derp.

Eduard-Khil | 28-03-12 | 14:25

De posrmarkt werk allemaal prima, veel beter en efficienter dan vroeger en het is ook voor ons als consumenten goedkoper geworden om post te versturen. ieder dag vijf mensen langs je deur sturen met één poststuk in namelijk slimemr dan één man in één keer vijf stukken te alten bezorgen snap je ? Dus i zet allemaal beter nu en wie er anders over denkt is links en stemt PvdA. en als er probleempjes zijn dan komt dat door te veel overheidsbemoeienis en niet door het falen van marktwerking in skotoren die daar niet geschikt voor zijn. Mooi man, dat liberalisme.

Bigi Bana Boy | 28-03-12 | 14:27

Ja heren, vrije marktwerking.
Het werkt!

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 14:27

Bigi Bana Boy | 28-03-12 | 14:27
Volgende keer iets zorgvuldiger typen, luie negert.

Bigi Bana Boy | 28-03-12 | 14:28

Ook met post(pakket)bezorging geldt het motto 'If you pay peanuts, you get monkeys'.

Skyeisthelimit | 28-03-12 | 14:36

Vroeger kregen we standaard kerstkaart van oma, geadresseerd 'tegenover de kerk'. En ja dat kwam gewoon aan.

waddapatja | 28-03-12 | 14:37

Dit komt doordat PostNL werkt met zzp'ers. Die krijgen in het eerste contract een redelijk bedrag per pakket, maar daarna gaat de prijs steeds omlaag. De pakketbezorger kan dan niet meer veroorloven om twee keer langs te komen voor een pakket, dus moet het perse kwijt, ook als het niet klopt.
.
Hebben we bij ons aan de deur ook wel eens, pakket waarvoor getekend moet worden, maar de buren niet thuis. Brengen ze (tegen de regels) dan bij ons en zetten ze zelf zo'n flabbertje als krabbel en dan zijn ze er klaar mee. Anders moet die gast de volgende dag nog eens rijden, en als dat niet lukt naar het depot terugbrengen. En terugbrengen bij depot is 0 euro incasseren voor je moeite.

EisQonijn | 28-03-12 | 14:41

-weggejorist-

manmanman | 28-03-12 | 14:46

Als er niemand thuis is en het pakket niet afgeleverd kan worden krijgt de pakketbezorger niks aan inkomsten,ook krijgt hij niks als hij het pakket aflevert bij het Post.NL service-point(meestal tabakswinkel).
De freelance pakketbezorger is er dus ALLES aan gelegen om het pakket wel af te leveren,al is het 5 huizen verder.
Laatste tijd komt het voor dat de pakketbezorger een formulier in de bus gooit waarop niks aangevinkt is.Onze rotte Overheid die privatiseert maar niet controleert,is mede verantwoordelijk!Het is makkelijk om een Post.NL ,een KPN,een ZIGGO te blamen voor hun ellende,maar het is onze Overheid die dit allemaal mogelijk maakt.Die Stumpers in Den Haag hebben het nu weer veel te druk met het Statiegeld probleem!

Torquemada | 28-03-12 | 14:47

De postbode als beroep toen de postsector nog niet kapot was gemaakt. De postbode was een bekend gezicht in de buurt en altijd was de post correct, op tijd op het juiste adres. Vandaag de dag lopen flexwerkers (zelf fiets meenemen) die soms nauwelijks Nederlands spreken met vertrouwelijke stukken van advocatuur, defensie en justitie. Deze toestanden krijg je als geld belangrijker is dan kwaliteit.

Ik wil de postbode en het postkantoor op de hoek terug. Wat een shit land is dit geworden.

strikdewepstroper01 | 28-03-12 | 14:49

Schandalig, want de verzender betaalt voor het persoonlijk aanbieden door de postbezorger van het pakket, oftewel het aangetekend verzenden. Dan moet je het mijns inziens niet gewoon door de brievenbus duwen en ook geen briefje in de bus duwen, dat de ontvanger het kan afhalen op het postkantoor. De verzender vrijwaart zich op deze manier - tegen een behoorlijke betaling overigens - ervan, dat de ontvanger zich op het standpunt kan stellen niets ontvangen te hebben. Dit kan hij in beide beschreven gevallen. De enig juiste reactie zou terugzenden naar de verzender zijn met de mededeling, dat er na herhaald pogen niemand thuis werd aangetroffen c.q. dat het poststuk geweigerd is.

Teleborian | 28-03-12 | 14:50

"Het is vreselijk belangrijk en het komt uit het buitenland.........."

www.youtube.com...

strikdewepstroper01 | 28-03-12 | 14:55

Hier is het ook werkelijk een drama. Pakjes verdwijnen, vooral van bol.com, want ja, die kan je beter zelf houden als postbezorger, vooral al deze doorheeft als er geen boek in zit maar een ipod. Deze bezorgd ook belasting papieren van anderen bij mij die ik dan maar wel op het juiste adres bezorg, hopelijk doen anderen dit ook voor mij.... Of pleurt ALLE pakjes bij 1 buurvrouw af zodat hij de flat niet rond hoeft en iedereen krijgt een kaartje in de bus dat we niet thuis waren en dat we het bij haar kunnen ophalen. Toch knap als je WEL de hele dag thuis was. Maar elke keer, we spreken de medewerker hier op aan. Blijkbaar is deze LUI, zeer Dyslectisch en lekker aan het bijverdienen met mijn dure pakjes.

Satje | 28-03-12 | 14:58

Ach. Postnl krijgt het ook voor elkaar een 12" vinyl single in mijn brievenbus te frommelen. Past altijd meneer! Stond NB breekbaar op, maar dat hoeft een postbode natuurlijk niet te lezen (letterlijk gezegd door de klanten"service"). Incapabel lutsersbedrijf

GuyDH | 28-03-12 | 15:01

Haha ik heb weleens in een sorteercentrum van PostNL gewerkt en als je ziet hoe ze daar met post en pakketjes omgaan...dan mag je echt blij zijn als je iets ontvangt EN het in goede staat is. Als je erbij optelt dat de bezorging ook kudt is, dan mag je van een wonder spreken als je je post/pakketjes onbeschadigd krijgt.
Het ligt vooral aan de mensen die ze aannemen. Allemaal kansloze en ongemotiveerde mensen werken daar. Het aantal Nederlanders kon je gewoon letterlijk op 1 hand tellen.

Tyga | 28-03-12 | 15:03

ik krijg hier keer op keer post voor een man die al 7 jaar dood en begraven is. verder krijg ik ook post waar het adres dat erop staat niet klopt. alleen mijn huisnummer staat erop. verder heb ik al hele stapels brieven vernietigd want ik ben geen brengmaarnaarhetpostkantoor gek. als je na een stapel van een halve meter post naar het postkantoor hebt gebracht ben je het ook zat

tigger nitty | 28-03-12 | 15:04

Ha ha draai die handtekening maar eens om! Meneer de postbezorger heeft gewoon een dikke piemel getekend als handtekening! Die wil zeker snel weer de WW in...

Remy Martin Louis 13 | 28-03-12 | 15:07

Hey, da's mijn handtekening.. toen ik 3 jaar oud was.

Senza | 28-03-12 | 13:03
dan ben je zeker net 4 geworden, want het pakje ligt in een andere bus

tigger nitty | 28-03-12 | 15:09

Wat een gelul over die goeie ouwe tijd! Ik krijg al twintig jaar post die voor anderen bestemd is.
En mijn post werd en wordt op andere adressen in de bus gelazerd. Ook toen ze nog good old PTT waren.
Als je niks kan, kan je altijd nog postbode worden. M'n opa zei het al. En verdomd, 't is waar.

Rote Maru | 28-03-12 | 15:09

ik vraag me alleen af, hoe krijg je zo iets door een normale brievenbus

flipkipse | 28-03-12 | 15:09

Dit is te zot voor woorden. Vroeger werd je hele doopcel gelicht voor je bij de PTT mocht werken. En nu loopt jan en alleman jou brieven te bezorgen. Maar sommige snappen niet in welke gleuf ze het moeten stoppen. Lang leve de aanbestedingen !!!!

ansado | 28-03-12 | 15:10

En wie mag die Franco dan wel niet wezen?
Sofab | 28-03-12 | 13:03 | + 74 -

Dat is de man die leiding geeft aan General Failure, die weer boven Major Error staat in de hierarchie.

Er is altijd baas boven baas.

Dr. Ka wo lo | 28-03-12 | 15:12

@pius | 28-03-12 | 13:16
In het leger werkte ik ook met TNT. Knalde best lekker

Polletje Piekhaar | 28-03-12 | 15:14

@ Ansado
Doopceel, flapdrol!

Rote Maru | 28-03-12 | 15:16

leven is gewoon simpe. doe deze dienst de duer uit
ga naar een winkel ipv een internetshop
stuur een email ipv brief

dolffie | 28-03-12 | 15:22

@dolffie

Neem eens de tijd om een brief of een kaartje aan iemand te schrijven. Dat is veel persoonlijker.

strikdewepstroper01 | 28-03-12 | 15:26

Jullie moesten eens weten... Elke dag blijven honderden wijken op de depots staan vanwege te weinig personeel; vaste mensen worden de straat op geschopt en dan blijkt plots dat er te weinig postbezorgers zijn aangenomen... Vorige week zijn de bestelkantoren van o.a. den Bosch, Waalwijk en Weert gesloten. Die postbodes die daar werkten zijn collectief ontslagen. Afgelopen zaterdag zijn daar postbodes uit de provincies Noord Brabant en Limburg in overwerk naar toe gegaan om de achterstand weg te werken.
Het is op dit moment bij PostNL een grote puinzooi; zo wel bij de post als bij pakketten.

broodje frikandel | 28-03-12 | 15:26

@raketman - Lul. Ja natuurlijk heeft de klager het huisnummer onleesbaar gemaakt, zwakzinnige Josti van PistNL dat je er bent! En hier klagen heeft zin, omdat die amoebes die zich jouw collega's noemen, nu maar eens publiekelijk in de zeik moeten worden gezet.

Ja hoor, natuurlijk had die man het juiste adres kunnen uitzoeken. Ja hoor, natuurlijk kan die man dat pakketje even bij de juiste persoon afleveren. Maar dat doet ie niet en daarin heeft hij groot gelijk. Jullie lossen je eigen stront maar op! Het moet toch godverdomme niet zo zijn dat wij vanwege het niveau "loslopende debiel" van de bezorgers maar even als corrigerend verlengstuk van dat faalbedrijf moeten gaan fungeren? En nou ophoeren met je gezeik, anders ga ik even uitzoeken wie je bent. Want adressen en namen uitzoeken, dat kunnen we beter dan PostNL

Neon | 28-03-12 | 15:28

De policy van PostNl die ik hier lees werkt natuurlijk slechte service in de hand. Precies hetzelfde als de regering gedaan heeft met het hbo, 10K per afgestudeerde student. Dan kan je toch op je vingers aanvoelen dat dit fraude in de hand werkt?

muffstuff | 28-03-12 | 15:35

if you pay peanuts, you get...

www.postnljobs.nl...

Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor de bezorging van de geadresseerde en ongeadresseerde post. In de buurt die jij wilt en op tijden dat het in jouw leven past
Wat ga je verdienen?
Wanneer je 23 jaar of ouder bent
Het eerste jaar een marktconform aanvangssalaris van € 8,76 (bruto) per uur
Na 1 jaar onafgebroken in dienst te zijn geweest stijgt dit naar € 8,93 (bruto) per uur

Space2012 | 28-03-12 | 16:03

Bij ons snapt de postbode in het geval van pakketten nooit dat 'de werkende mensch' doordeweeks vaak niet thuis is. En die pakketten komen ook nooit aan op de dag dat er op track en trace staat dat ze geleverd worden.

Freebs | 28-03-12 | 17:30

Hopeloos bedrijf dat postnl.
Zo kreeg ik vandaag de nieuwe revu van vorige week in mijn brievenbus gepropt.
En die verantwoordelijken nitwits van postnl azen op een vette bonus.
Pek en veren en het land uitschoppen is misschien een betere oplossing voor deze sujetten

Dostranamus | 28-03-12 | 17:57

Postkantoor is gesloten.
Nou ja, gesloten. De postbussen zijn er nog, de bestelbusjes worden er geparkeerd.
Maar de distributie wordt in onze wijk verzorgt vanuit een garagebox.
De postbodes staan regelmatig tegen de zijkant van de garageboxen te zeiken.
PostNL aangeschreven en er op gewezen dat de postbezorgers(sters) nergens hun behoeften kunnen doen en dus nu de muur van de garage gebruiken. Niet echt lekker.
Binnen week bericht van een manager van PostNL die mijn klacht vertaalde in een klacht over het gedrag van de postbezorgers. NEE TRUT. Zorg dat ze kunnen zeiken in een normale omgeving.

Boomschade | 28-03-12 | 18:01

Dan kan de heer PostNL klachtindiener melden dat ik uit zeer betrouwbare bron heb vernomen dat de post bij PostNL sinds de kerst deels gedaan wordt door Polen. Deze Polen beheersen vaak niet eens Engels en worden met enkel een kaartje en de zakken post op straat gestuurd.

Ook weet ik uit zeer betrouwbare bron te melden dat deze Polen rond tien uur binnenkomen, in de kantine gaan zitten, pas om 1 uur de straat op gaan, maar wel de volle mep betaald krijgen.

Als laatste krijg ik uit betrouwbare bron dat hij vooral te doen heeft met de Polen, die zaterdags vaak pas rond 12 uur s'avonds(!) klaar zijn en dat dit vrijwel 100 % de schuld is van aangeklede apen die denken dat ze een groot bedrijf kunnen runnen, omdat ze een mooi pak aan kunnen trekken.

GödelsRevenge | 28-03-12 | 18:40

Toevallig, ik krijg ook al meer als een jaar post van De heer D. Kers binnen.
Zou het dezelfde persoon zijn. ^^

DarkBever | 28-03-12 | 18:40

Utrecht 3512 identiek probleem al jaren de verkeerde post en keurige mails van de tnt maar iets oplossen ho maar....

Domtoren | 28-03-12 | 18:51

Vroeger kreeg ik als postbezorger de opdracht om nooit post(pakketten) mee terug te nemen. Ik moest met een lege tas terugkomen. Hoeveel pakketten ik niet gevouwen heb om door de brievenbus te laten passen als de bewoners niet thuis waren?

Boeriboerivogel | 28-03-12 | 19:20

Wat een drukte mensen, leg het verkeerd bezorgd te rusten in de kast, na een jaar is het eerlijk gevonden van jouw, heppie zomaar een mooie telefoon.

gebrokenvleugel | 28-03-12 | 19:21

Ptt kpn tpg tnt postnl, het blijft gewoon geen beste tent met bagger service dus vandaar dat de koningin hier haar predikaatje 'toppertje' aan blijft verlenen. Verder lijkt het steeds omkatten me er vooral op gericht om ook steeds een stukje -dat ooit van ons allemaal was- te verknippen en te verhoeren. Totdat het allemaal weg is. Bon, sorry he.

Dhr. of mevr. Kers, die ken ik. Of was dat nou Kersten? Anyway, ik zou Utrecht proberen. Komt goed met dat pakje, I'm sure.

Shareholder II | 28-03-12 | 19:22

Ik had iets besteld, € 350,-. Aangetekend verzonden. De buren zagen een pakketje voor de deur staan en hebben zich er maar over ontfermd.
Wanneer wordt er nou eens opgetreden tegen dit soort minkukels?
Iemand die z'n werk goed doet mag van mij ENORM veel verdienen, maar dit is pro-rail niveau: hier word kik kwaad van!!!

Zogeknogniet | 28-03-12 | 19:36

Heel herkenbaar allemaal. En die muts achter de balie komt ook niet verder dan:"ik kan er ook niets aan doen". Op doeken die handel.

Franciscus Borchwerf | 28-03-12 | 20:33

Ben heel makkelijk met dat soort dingen. Gewoon duidelijk RETOUR AFZENDER opzetten en bij het postkantoor naar binnen slingeren, doei !!
Rot op, heb wel wat beters te doen. Misschien lullig voor de eigenaar/ontvanger, maar ja ik kan er ook niets aan doen.

RugOp81 | 28-03-12 | 20:49

Ehm, wie wilde de post vercommercialiseren...? Het gaat ook al zo top op de energiemarkt. Nu de zorg. En volgens mij staat Tennet ook in de etalage. Dat wordt gaaf, als de energiebackbone van NL in handen van een Amerikaanse investeringsmaatschappij komt!

N=1 | 28-03-12 | 20:54

ik kreeg vandaag een brief van incassobureau, die mogen hun software wel eens update sinds het de 17 als 12 ziet, het moest dus naar nummer 17 maar het komt aan bij mij op 12, wat een tyfusbedrijf, FIK DER AN

BoerenPummel | 28-03-12 | 20:54

Vriend z'n familielid was overleden,rouwkaarten verstuurd,maar +/- 30% was niet op tijd aan gekomen,daarom dag voor begrafenis nog maar een SMs'je rondgestuurd,wat een teloorgang van een eens robust,betrouwbaar bedrijf,dit bedrijf is verpatst en verkwanseld aan een stel managers die niet het post proces als kerntaak zien maar het bedrijf over de ruggen van het personeel en de klanten aan het leeggraaien zijn.Hoe minder postbodes,hoe hoger de bonus,te ziek voor woorden BAH !

kees2 | 28-03-12 | 21:35

@kees2

Via via hoorde ik ook dat begrafenissen in de soep waren gelopen omdat rouwkaarten niet op tijd waren aangekomen. Je verhaal staat dus niet op zich zelf.

strikdewepstroper01 | 28-03-12 | 21:45


- EDIT: Informatie gezien, adresgegevens verwijderd -

d.i | 28-03-12 | 21:51

PostNL was vorig jaar al een afschikwekkend voorbeeld voor Britse privatisering in dit artikel in de Engelse krant The Guardian:
www.guardian.co.uk...
"The government wants to privatise the Royal Mail. But what would the new service look like? An examination of how the Dutch do it exposes unhappy customers and exploited workers"

(zelf kreeg ik hier in 020 deze week een brief bestemd voor iemand uit Amersfoort)

woest beest | 28-03-12 | 22:20

Het heeft nu lang genoeg geduurd, ik heb vandaag dus zelf het pakketje maar afgegeven bij de rechtmatige ontvanger. Van hem begreep ik dat de postbezorger ook al aan de deur was geweest. Ik hoop dat PostNL hier wat van geleerd heeft en meer aandacht zal besteden aan de bezorging bij ons in de wijk.

In geen geval is het de bedoeling geweest meneer Kers of zijn bedrijf in een slecht daglicht te stellen. Dit topic is puur bedoeld om PostNL een flinke porsie negatieve publiciteit kado te doen.

Met vriendelijke groet,

PostNL Hater

PostNLHater | 28-03-12 | 22:32

Geweldig dit en zo waar! Kreeg zelf onlangs een schrijven van incassobureau, die stellig vol hield dat post.nl een bezorgzekerheid treft van 98%.. Daardoor moest ik overtuigd zijn.. Sukkelzz, het was in december, een week voor kers(t).. Normaliter is de bezorging al om te huilen, maar in december iets via de post.nl bestellen is het domste wat je kan doen.. Verzekeren van post heeft ook geen zin als zo'n hanepootkrabbel volstaat als 'getekend voor ontvangst' ik stuur de post wel met een echte duif, dan doe je tenminste echt alles om dit soort misstanden te voorkomen

zelfmoordcommando | 28-03-12 | 22:58

nou ik vind het een beetje raar hoor ik kan de bezorger en ik weet dat hij de hele avond heeft gereden voor het pakketje miss is het pakketje wel gestolen want ja op track en trace kan je het vinden.

ricardo8171 | 28-03-12 | 23:16

Als Ik U was zou ik maar eens in die post kijken want KPN zal wellicht tegen facturen sturen voor de reparaties die Teleplan uitvoerd! U kunt dan zien hoeveel een reparatie kost van een mobieltje die ze voor KPN uitvoeren!! Teleplan is nl veeeeeeeeeeel te duur maar dat kan omdat er vele rotte managers bij KPN werken die hun zakken zitten te vullen omdat ze andere partijen uitsluiten die ook mobieltjes kunnen repareren.Aanbestedings trajecten van KPn zijn voor 70% fout heeeel fout..Vraag maar eens wat een reparatie kost van een mobieltje dat ze via Teleplan laten uitvoeren!!kan je zo 3 nieuwe mobieltjes van aankopen!!!

tonyhigh | 28-03-12 | 23:24

Na deze bovenstaande mail zal Teleplan direct contact met U opnemen en deze post retour willen. Maar let het u niet om te vargen bij KPn wat nou een reparatie kost via teleplan want die doet alle reparaties voor KPN Hi winkels

tonyhigh | 28-03-12 | 23:27

-weggejorist-

tonyhigh | 28-03-12 | 23:29

Doet me denken aan die keer dat ze het voor elkaar kregen om iets niet te bezorgen, ondanks dat ik in de deuropening bezig was en me afvroeg wat het busje voor de deur deed. Vervolgens wisten ze ook niet waardoor het kwam dat het opengescheurd was en alleen de laatste sticker over de scheur was geplakt.

4142 | 29-03-12 | 00:44

om aan dit hele gedonder een eind te maken zouden ze bij PostNL misschien eens een service moeten maken waarop mensen kunnen aangeven hoe LAAT ZE THUIS ZIJN!

Een CV,telecom etc etc monteur komt ook niet zomaar langs. Die bellen meestal even op om een afspraak te maken. PostNL zou dit systeem ook eens moeten maken voor pakketten die een speciale behandeling nodig hebben.

speedy_con33 | 29-03-12 | 14:01

@Ombudsman,
als ik vraag om alle gegevens van mij te verwijderen dan bedoel ik ook alle gegevens! Dus ook de berichten waar mijn naam adres naam bedrijf in wordt vermeld!
Dit is schending van privacy!
Ik ben hier zoo klaar mee!

- EDIT: Alle verwijzingen zijn er uit en alle adresgegevens weggejorist danwel onleesbaar gemaakt -

d.i | 29-03-12 | 16:09

Die trackcode onleesbaar maken heeft niet zoveel zin als de streepjescode er in groot formaat boven staat!

i43.tinypic.com...

Frits Fap | 29-03-12 | 17:35
Tip de Redactie