GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Rijkman Groenink: 28,4 miljoen is niet genoeg

groenink.jpeg Rijkman Groenink, zeg maar de Dirk Scheringa van ABN Amro, is terug. En blijkbaar is het geld op, want nadat hij zich uitgebreid niet schaamt voor de oprotpremie van 28,4 miljoen die hij opstreek toen ABN op spectaculaire wijze uit elkaar klapte en eigendom werd van ons allemaal, geeft hij tussen neus en lippen door aan dat hij best wel weer wat wil doen in de financiële sector. Geloofwaardigheid is immers niet in miljoenen uit te drukken. Boeiend dat hij na een mislukte verkoop aan Barclays de Nederlandse staat opzadelde met een clusterfuck bailout van vier miljard euro die via Fortis, België en Luxemburg nog eens kwadratisch toenam, zodat heel Nederland voor 1000 euro per persoon aandeelhouder kon worden van een bank waar niemand nog vertrouwen in heeft. Wat geeft het dat hij Wouter Bos wanhopig uit de politiek joeg, dat Fout Wellink hem tot op de dag van vandaag nog uit de wind moet liegen tijdens commissieverhoren en dat Gerrit Zalm al zijn zorgvuldig opgebouwde geloofwaardigheid verloor met een dankzij Groenink tot stand gekomen topsalaris bij ABN. Groenink is het rondlummelen op zijn landgoed beu, dus is het tijd om weer wat te gaan doen. In Nova Collegetour (vrijdagavond 20:30 uur) zegt hij: "Het meest logische is een toezichthoudende functie. Als iemand me zou vragen of ik beschikbaar zou zijn om zijn instellingen te helpen, dan ben ik dat." U mag nu de munten in uw broekzak laten rinkelen van het lachen om zijn verbaasde totaal van de werkelijkheid losgerukte toevoeging: "Tot nu toe is dat niet gebeurd."

Reaguursels

Als je zoveel geld hebt ga je toch ver weg op een warm eiland zitten met een cocktail in de hand en een lekker wijf naast je?

overVecht | 23-02-12 | 18:05

Dit soort megelomane volidioten heeft de boel zo hard genaaid dat ze oprecht geloven in hun eigen onschuld.

Rijkman Groenink kan zich daarbij scharen in het illustere rijtje graaiers die niets anders doen dan zichzelf verrijken: politici.

Heeft Groenink zich al kandidaat gesteld? #PvdA

Parsons | 23-02-12 | 18:06

Geef hem een baan bij Dirk Scheringa. Die is toch weer voor zichzelf begonnen ?

Boomschade | 23-02-12 | 18:06

Vergeet ook niet de stichting die hij beheert waar alle kunst van ABN Amro in valt.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 18:07

Hij mag mijn giro-enveloppen naar het oud papier brengen (zwart).

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 18:07

Wow, ik ben dus voor 3k aandeelhouder, want alleen netto staatsruifvullers hebben het recht zich dat te noemen, en dat is minder dan 1 op de 3 Nederlanders. Maar dat schijnt nogal moeilijk te bevatten te zijn voor de meeste mensen.

Maar goed: waar kan ik die 3k nou cashen?
Want ik heb liever die poet, dan die kudtbank.

ZKH EénOog | 23-02-12 | 18:07

@Parsons | 23-02-12 | 18:06 | + 0 -
Hij is naar wat ik heb horen zeggen een complete pshychopaat.

Er is dus nog hoop voor mij.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 18:08

Let maar op, binnen het half jaar heeft hij inderdaad een vet betaald toezichtbaantje met graaipotentieel.

James Lastig | 23-02-12 | 18:08

@redactie: op spectaculaire WIJZE.

weesgegroet | 23-02-12 | 18:09

Maar je kan mijnheer Groenink (dat is zijn achternaam) wel aanvallen maar de aandeelhouders, de RvC de DNB allemaal dit gedrag gefaciliteerd.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 18:09

Hoe staat het met de zwijnenjacht rond pallazo het Loo dit jaar ?

Ratzing. | 23-02-12 | 18:10

Riijkman G., Fout W., Wouter B. en Gerrit Z., had laatst een droom waarbij ik o.a. deze tronies zag, op een staak welteverstaan, hangend aan de muur van het binnenhof. *schuimbekkend, bloeddruk opmeten doet*

Willem Hollander | 23-02-12 | 18:10

Alsof ik mijn kat op de parkieten van mijn buurman laat passen....

brutus68 | 23-02-12 | 18:10

"...Het meest logische is een toezichthoudende functie..."

Dat liegt ie niet. Als er één iemand is, die weet welke korsten die weg moet krabben om de ontstekingen te vinden, is hij het wel.

ZKH EénOog | 23-02-12 | 18:10

Lelijk huis heeft die man. En dat moet kunst verzamelen?

Petrus de Rewa | 23-02-12 | 18:10

Hij noemt de 28,4 miljoen zelf een 'beperkte afvloeiingsregeling'.

Is er niet ergens een wet te vinden waardoor je hem daarvoor op kan laten sluiten wegens belediging van de belastingbetaler.
Achterlijke mongeaul!

Cuyahoga | 23-02-12 | 18:10

Badmeester is ook een toezichthoudende funktie. Maar zelfs dat zou ik 'm niet toevertrouwen.

Lijkt me logisch... | 23-02-12 | 18:11

Groenink heeft zeker een pensioengat die hij moet aanvullen.

Eurotokkie | 23-02-12 | 18:11

Allemaal heel jammer dat Henk en Ingrid hier weer de grootste slachtoffers van zijn maar daar zal deze graaier vast niet van wakker liggen .

Henk.Streepje.S | 23-02-12 | 18:11

@weesgegroet | 23-02-12 | 18:09

En wat gaan we verder, naast de taalnazi uithangen, verder toevoegen aan dit topic?

overVecht | 23-02-12 | 18:12

"Vergeet ook niet de stichting die hij beheert waar alle kunst van ABN Amro in valt."
Kaas de Vies | 23-02-12 | 18:07 |

Ik had wel sterk die neiging. Wat te doen?

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 18:12

Schadelijke en grote ego's kosten bakken vol geld omdat je er niet vanaf komt.
Een timmerman die je benadeelde kan je hardlopend de laan uitsturen. Een Rijkman-Groenink echter krijgt keihard een top-functie als hij die ambieert, gewoon omdat hij genoeg stiekeme dingen weet van andere regenten, waar je ook al nooit vanaf komt.

Jan Passant mk2 | 23-02-12 | 18:12

@Cuyahoga | 23-02-12 | 18:10 | + 0 -
Volgens mij heeft hij een "beperkte" afvloeingsregeling, maar wat het bedrag zo hoog maakt is dat hij zijn opties/aandelen heeft verzilverd.

Dus technisch heeft hij gelijk. Je kan hem wel aanvallen, maar hij was eigenlijk voor de Barclays-deal omdat hij dan nog een functie kreeg. Dus eigenlijk heeft hij niet aangestuurd op deze regeling.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 18:12

wàt een goed stukkie om dit te lezen zeg!

skaik | 23-02-12 | 18:13

Ik heb als "indirecte aandeelhouder", en mede-financier van zijn oprotpremie nog wel iets te melden: voor hem geldt hetzelfde als voor mijn centen die in ABN-AMRO zijn gestoken. Weg is weg.

oplosmiddel | 23-02-12 | 18:13

En wat zijn dat voor figuren die zijn soort aanstellen?

blinde kip | 23-02-12 | 18:13

@Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 18:12 | + 0 -
Hem bedanken, voor het behoud. Ik vond het een geniale zet. Anders was het gewoon verdeeld door de 3 overname partijen.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 18:14

Een psychopaat zoals zovelen die in die sector werken.
De man hoort in de gevangenis te zitten aangezien hij een groot gevaar is voor de maatschappij.

Kets22 | 23-02-12 | 18:14

Meneer heeft een prachtig opengesteld landgoed waar alle Occupy knakkertjes kunnen kamperen. Ideaal; kan ie mooi toezicht op houden.

Richard1234 | 23-02-12 | 18:16

Henk.Streepje.S | 23-02-12 | 18:11 | + 0 -

Geen nood Henk en Ingrid worden goed vertegenwoordigt, of niet Geert.

Eurotokkie | 23-02-12 | 18:16

De schuur van die Groenink heeft best veel weg van de Ark van Noach.

Pa Cartwright | 23-02-12 | 18:17

Kaas de Vies | 23-02-12 | 18:14 |
Waarschijnlijk* binnenkort in de webshop: allerhande shit bedrukt met 'Duiding, Inzicht. Kaas!'.


*afhankelijk van ontwikkelingen op het keukenmevrouwonderhandelingsvlak

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 18:18

Als je toch 30 miljoen hebt om mee te spelen, leuke dingen te doen, dan ga je toch niet bedelen om een (semi-)overheidsbaantje omdat je je verveelt? Wat een geestelijke armoe heb je dan?


Als je dan zelf inderdaad niks kan verzinnen, zo dom als een hol vat bent en geen ideeën hebt, dan ga met 30 miljoen toch een investeringsbedrijfje opzetten om mensen te ondersteunen die wél ideeën hebben, die wél innovatief zijn, die wél slim zijn en die wél wat nuttigs willen doen voor de economie, maar die toevallig geen startkapitaal hebben en van de (dankzij de door jou bijna failliet gegane) bank geen lening kunnen krijgen.


Of je zet je in voor iets totaal anders, humanitaire projectjes waar dan ook ter wereld, er is genoeg werk te verzetten en je kan die miljoenen heus nuttig aanwenden. Al was het maar voor het oppoetsen van je imago en je eigenwaarde. Zodat je 's ochtends jezelf ook nog in de spiegel kan aankijken...


Oh wacht... daar heb je een moraal en principes voor nodig. Tja.

Stormageddon | 23-02-12 | 18:18

@overVecht | 23-02-12 | 18:05 Er is duidelijk een verschil tussen overVecht en "aan de Vecht"..

Treurig varken | 23-02-12 | 18:22

Pek en veren voor die graaiert!

René40181216 | 23-02-12 | 18:22

Je kan die man eigenlijk weinig kwalijk nemen met zo'n voornaam.


Dit is gewoon destiny.

Bart_Bart | 23-02-12 | 18:23

Stormageddon | 23-02-12 | 18:18 | + 0 -

Als je eenmaal verslaaft bent aan macht dan kun je niet rustig achterover hangen en genieten van je geld.

Eurotokkie | 23-02-12 | 18:23

Hij mag buurtwacht worden in Overvecht. Voor het geld hoeft hij net niet te laten toch?

sjaakdeslinksesul | 23-02-12 | 18:24

Hoest eigenlijk met Cees van der Hoeven?

James St John Smythe | 23-02-12 | 18:26

Wat the fuck, ik moest zomaar stormageddon plussen om Stormageddon | 23-02-12 | 18:18

René40181216 | 23-02-12 | 18:28

@Treurig varken | 23-02-12 | 18:22

Gelukkig woon ik nu alweer wat jaartjes in het centrum van die faalstad.

overVecht | 23-02-12 | 18:28

Hij wil toezicht houden; mannen in de peuteropvang is al een tijdje geen optie meer.

Morgenhout | 23-02-12 | 18:28

@Eurotokkie | 23-02-12 | 18:23
Dat hoeft ook helemaal niet. De meeste mensen zijn heel slecht in niets doen en luieren. Dat kunnen ze niet. Geeft niets, maar ga dan wat leuks verzinnen om met je leven en en je (frauduleus verkregen) geld te doen. Als je dat niet kan en afhankelijk bent van baantjes van anderen om wat omhanden te hebben, dan ben je mijns inziens geestelijk een zeer armoedig mens. Dat is mijn punt. Meneer heeft 30 miljoen bij elkaar gegraaid en vraagt zich dan blijkbaar af: "En wat nu?". Dat is pas armoede.

Stormageddon | 23-02-12 | 18:28

De groenvoorziening lijkt me wel wat voor hem, twee meter diep naast een mooie boom van +250 jaar oud.
Doet 'ie na zijn voor-, ook zijn achternaam eer aan.
Dan is het cirkeltje rond.

Jackanders | 23-02-12 | 18:30

@Stormageddon | 23-02-12 | 18:28

Verdorie als ik 30 miljoen had (hij heeft waarschijnlijk meer) dan kon ik zo minsten 100 man aan het werk zetten, en dat kan dan nog op non-profit basis ook.

René40181216 | 23-02-12 | 18:31

@Jackanders | 23-02-12 | 18:30
Niet voordat hij met zijn 28.4 miljoen Sneijder of Van der Vaart heeft teruggehaald naar Ajax.

Bart_Bart | 23-02-12 | 18:31

Een werkkamp voor meneer. Kannie mijn Fortisaandelen terugbetalen.

Musset | 23-02-12 | 18:32

I don't care! Waar is die thread voor het voetbal?

TM | 23-02-12 | 18:32

Dit is dus waar Occupy tegen ageert. Even voor de duidelijkheid.

Da Mul | 23-02-12 | 18:33

It's all in the name blijkbaar.

doenormaal! | 23-02-12 | 18:36

Die hufter heeft wel lef. Het verbaasd me nog steeds dat er niet inmiddels bankiers overhoop worden geknals.

Linke Joop | 23-02-12 | 18:38

@Bart_Bart | 23-02-12 | 18:31
Voor 28.4 miljoen krijg je Sneijder, van der Vaart èn Robben tegenwoordig.

Jackanders | 23-02-12 | 18:39

@overVecht | 23-02-12 | 18:28 Kijk, da's dan toch al een beeeeetje aan de Vecht :)

Treurig varken | 23-02-12 | 18:40

Vuile graaierd! Zo iemand moeten ze èn al zijn geld invorderen (pluk-se-regeling?) èn vervolgens de rest van zijn leven op water en brood laten leven. Dan is het zo over met zijn praatjes èn is ie zijn driedubbele kinnenbak binnen de kortste keren ook kwijt. Driewerf KOTS!

Link(s)esoep | 23-02-12 | 18:40

28,4 Miljoen is op te delen in twee stukken:

twee jaarsalarissen a 1.2 miljoen en een optie en aandelenpakket van 26 miljoen.

De twee jaarsalarissen die hij mee nam zijn minder dan waar hij recht op heeft.

Het verzilveren van zijn pakket is geen andere transactie dan elk andere aandeelhouder van ABN Amro heeft gedaan. Hier hield hij overigens 'maar' 13 miljoen aan over.

Blijven nog steeds een hoop knaken, dat is zeker waar. Maar een vertrek bonus is het zeker niet.

gristen | 23-02-12 | 18:40

Rijkman Groenlinks

Boswortelen | 23-02-12 | 18:40

@sjaakdeslinksesul | 23-02-12 | 18:24

goed idee!

overVecht | 23-02-12 | 18:40

@Treurig varken | 23-02-12 | 18:40

Aan de singel...cq gracht...;-)

overVecht | 23-02-12 | 18:44

Bwaahhahahhaaaaaa, als je goed kijkt kan Rijk Man gewoon WordFeud spelen op zijn eigen dak!!!!

Kobus Kloothamer | 23-02-12 | 18:45

28,4 miljoen is inderdaad niet veel, je kunt er niet eens een kwartaal de Oranjes in het koningshuis van onderhouden. Tsja.

www.trouw.nl...

rechtvaardigerechter | 23-02-12 | 18:45

Narcisten worden helaas nog maar al te vaak niet doorgeprikt. Deze man is duidelijk niet helemaal goed bij zijn hoofd als hij daadwerkelijk van mening is dat hij de oprotpremie van 28.4 miljoen!! heeft verdiend.
Zolang mensen er zelf heilig van overtuigd zijn dat ze geweldig zijn en dat ze hun bonus of oprotpremie dubbel en dwars verdienen, is het overgrote deel van de omgeving te dom om daar doorheen te prikken en gelooft de op de borst klopperij en grootheidswaan vrijwel klakkeloos. Dergelijke figuren maken daar flink misbruik van.

doenormaal! | 23-02-12 | 18:45

Al vanaf 18:05 probeer ik mijn gedachten onder woorden te brengen maar het lukt niet.
Ik moet denken aan het tv programma Tros-opgelicht, waar mensen maar door blijven gaan met oplichten,zelfs nog na veroordelingen en gevangenisstraffen. Het is iets ziekelijks.
Aan de ene kant lijkt een vuurpeloton de beste oplossing, maar misschien is opname in een gesloten inrichting wel veel redelijker en zeker humaner.
Op zich heeft hij natuurlijk wel gelijk dat hij inzicht heeft in alle grensoverschrijdende gedragingen van zijn vakbroeders. Een ervaren inbreker kan best een goed beveiliger worden, maar ik neem hem liever niet in dienst.

domheid regeert | 23-02-12 | 18:47

Liever tien oprechte tokkies dan 1 Groenink. Wat een ongelooflijke a-sociaal.

Superior Bastard | 23-02-12 | 18:51

deze man is vanaf het eerste moment tegen overnames geweest maar moest zich passen naar de wenst van de raad van bestuur en de commissarissen.

hier is een onderzoek naar geweest en hij kwam er als felle tegenstander van de overname uit.

respect voor die man en hij heeft groot gelijk, waarom zijn aandelen voor niets wegdoen als de rest wel cashed.

Kven Sramer | 23-02-12 | 18:51

Heeft hij het werkelijk zo slecht gedaan eigenlijk

Bokito ergo sum | 23-02-12 | 18:53

er is niets of niemand die dit soort lieden kan tegenhouden! en daar zit 'm het probleem. ze kunnen doen wat ze willen of we nu hoog of laag springen.

ikmaar | 23-02-12 | 18:54

overVecht | 23-02-12 | 18:05 |
Met zo'n kutkop als Rijk ben je wel heel erg snel door je poen heen om dat lekkere wijf naast je te houden...

Markies de Schade | 23-02-12 | 18:54

Rijkman Groenink heeft de ABN AMRO voor een zo hoog mogelijke prijs aan een consortium van drie banken verkocht, op aandringen van de VEB nog wel die niet wilde dat ABN enkel met Barclays onderhandelde. Dat de uiteindelijke kopers (lees Fortis) zich veel te diep in de schulden hebben gestoken is niet de fout van Groenink. Hij heeft het maximale eruit gesleept voor de aandeelhouders (en zichzelf uiteraard)en de Nederlandse financiele authoriteiten hebben alles goedgekeurd. Altijd leuk om tegen een bankier te schoppen, maar weet dan in ieder geval waar je het over hebt.

HEvD | 23-02-12 | 18:55

@Da Mul | 23-02-12 | 18:33
Ik begrijp überhaupt niet waarom bestuurders van financiële instellingen veel moeten verdienen.


Toezicht op financiële instellingen kan zelfs door robots gedaan worden. Het zijn geen creatieve instituties. Zoals Philips, waar je constant moet reageren en vernieuwen.


Bestuurders van financiële instellingen zijn als inwisselbare, simpele, twaalf-in-een-dozijn backjes, die makkelijk vervangbaar zijn.


Bestuurders van ondernemingen zoals Apple en Siemens zijn wel unieke talenten. Dat zijn de Messi's en Ronaldo's van de commerciële wereld, en daar mag, via vraag en aanbod, dus goed voor betaald worden.

Bart_Bart | 23-02-12 | 18:55

@Bart_Bart | 23-02-12 | 18:55
Zelfde geldt voor bijvoorbeeld woningcorporaties, ziekenhuizen en verzekeraars.

Bart_Bart | 23-02-12 | 18:57

@HEvD | 23-02-12 | 18:55 | + 0 -
Juist dat zeg ik op

Kaas de Vies | 23-02-12 | 18:12 | + -2 -

Maar goed, ik ben vandaag de pisang, omdat ik weer manisch ben.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 18:57

Je bent echt dom, als je geen kans ziet om met € 400/mnd rond te komen.
Mankeer je wat aan je handjes dan?

janjo | 23-02-12 | 18:58

@HEvD | 23-02-12 | 18:55
Dat hij zich aan de regels van het spel heeft gehouden zegt alles over de regels van het spel en degenen die zich daar aan houden.

Jij snapt?

Parsons | 23-02-12 | 18:59

En desondanks lijkt het mij wél zo een pvv-stemmer, die Groenink.

Pa Cartwright | 23-02-12 | 19:00

@Kven Sramer

De fout van Rijkman Groenink is niet dat hij tegen de overname door het bankentrio was. De man voerde een wanbeleid bij ABN AMRO waardoor de bank een aantrekkelijke prooi werd voor het bankentrio. Zijn huidige opmerkingen getuigen van wereldvreemdheid als je het positief wilt zien en psychopathie als je er nuchter naar kijkt.

LJBrinkhorst | 23-02-12 | 19:00

@Bart_Bart | 23-02-12 | 18:55
Het zijn hogepriesters waar iedereen die lager op de ladder staat tegenop kijkt. Ze zijn het einddoel in de ratrace. Zonder deze wortels, zullen de ezels niet zo hun best doen.

Da Mul | 23-02-12 | 19:00

@Eurotokkie | 23-02-12 | 18:23
Zo waar.In mijn omgeving zie ik veel mensen waar de kwartjes uit hun oren en neus komen en nog bezig blijven met projektjes enkel en alleen om meer geld te verdienen.Je zou zeggen dat de druk er wel af gaat.

miko | 23-02-12 | 19:00

@Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 18:18 | + 2 -
Ik dacht dat ik "leverage" had op de redactie, maar ik heb het mis.

Na 3 onzinmails gestuurd te hebben is er radio stilte. Ze willen niet dat ik langskom. Ze zijn bang dat ik Bandirah aanval ofzo.

Maar goed, ik heb in ieder geval bewerkstelligd wat ik wilde. Dat ook zij mij een totaalmalloot vinden, word ik in ieder geval niet uitgenodigd op de "borrels".

Binnenkort heb ik een adres voor ze, kunnen ze het lekker anoniem sturen.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:01

En dit goedpraten valt te vatten in de categorie "die zielige schaamtecultuurmarokkaan wist niet beter dan dat hij zich na de moord op Floor uit de voeten moest maken".

Parsons | 23-02-12 | 19:01

En wie geeft zo'n fout figuur weer een podium...???

Juist, de PO. En van onze centen, zodat we wat van deze man kunnen leren. Pfffft!

Pastor Sippenhaft | 23-02-12 | 19:01

pffff. het is/was een arrogante vent maar hij heeft altijd gezegd dat de deal met het consortium en het opsplitsen van ABN Amro geen goed idee was. De aandeelhouder onder druk van de VEB heeft beslist niet deze mijnheer.

Als je al iemand de schuld wil geven is het die worm met dat vieze brilletje (peter paul de vries icl. pershoer die voor hem schreef) en de ned. bank. Die grepen niet in nadat nu ook na onderzoek is gebleken dat deze opsplitsing echt niet verantwoord was.

ABN Amro is op dit moment een van de meest veilige en stabiele banken

gooischetrut | 23-02-12 | 19:02

@Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 18:18 | + 2 -
De reden dat jij vindt dat ik zo goed kan duiden is omdat ik alles kapotbreek naar het niveau van het schoolplein. Het leven is niet meer dan dat, wat je op het schoolplein hebt meegemaakt, is alle ervaring die je nodig hebt.

De malloot die zand eet, maar wel kan tongen met het lekkerste wijf.
De gozer met de grootste smoel die ook kon tongen met het lekkerste wijf
De gozer van 4 meter lang en breed, die het lekkerste wijf op haar bek sloeg als ze niet met hem tongde.

En ik? Ik zat te reageren op een website in 1954.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:03

@gooischetrut | 23-02-12 | 19:02
ABN Amro is op dit moment een van de meest veilige en stabiele banken.

Het is een SStaatsbedrijf, trut!

Parsons | 23-02-12 | 19:04

@ Parsons | 23-02-12 | 19:01
Een graaier van de buitencategorie.

En jij weet zowel de PvdA- als Mocrokaart te spelen. Man man, wat is er toch mis met jou?

Pa Cartwright | 23-02-12 | 19:04

@Pastor Sippenhaft | 23-02-12 | 19:01 | + 0 -
Nou RTL Z/5 heeft op zondagochtend ook een aantal malloten een podium gegeven.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:04

Is dat nou een hele grote doodskist naast het huis?

Jan Toeternuitje | 23-02-12 | 19:05

Koop voor die centen een boot van vijfendertig meter, leg 'm in de haven van Monaco tussen een paar boten van zestig meter en roep in de zomer tegen voorbij slenterende Nederlanders die een dagje van de camping mogen dat je zo bescheiden bent gebleven.

zovoklets | 23-02-12 | 19:05

@Parsons | 23-02-12 | 19:04 | + 0 -
Ja, maar dat zijn ze allemaal in Nederland, want alle banken worden gesteund door de staat als het er op aankomt.

Maar niet de Rabobank denk ik, komt door de structuur. Is een gekkie gekkie bank in de bancaire sector. Maar goed, ik heb nu even geen zin om dat te duiden. Ik moet mijn vrouw uitleggen waarom de bank weg is.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:06

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:03
Wel een beetje een snol, dat lekkerste wijf.

spanarchist | 23-02-12 | 19:07

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:01 |
Zorg nou eerst maar eens voor minstens 2.500 tegels over dit hele gedoe, en de houding van de redactie zal ook tijdens borrels slechts licht argwanend zijn, lijkt mij.
En.
Kom op een donderdag, dan zit Bandirah w.s. thuis in het voormalige kolenhok met zijn wasco, eh... kom... zeg maar... zijn ding te doen.

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 19:07

Het gaat dit soort types niet om het geld an sich. Het is slechts belangrijk dat je het meeste van je vrindjes pakt. Dat maakt dat je hoog op de rots mag zitten. De man is gewend aan macht en invloed en kan maar niet begrijpen dat die tijd over is en nooit meer terugkomt. Persoonlijkheidsstoornis noemen ze dat.

Weerduivel | 23-02-12 | 19:07

Groenink had vooral last van grootheidswaanzin. In elk overleg over fusie/overname met een andere Europese bank was de eerste eis die hij stelde dat ABN de bovenliggende partij was. Niet zelden Groenink zo grof en arrogant tegen de andere partij dat deze alleen daarom al afhaakte.

Meest bizar is dat de RvC keer op keer niet de ballen had om Groenink bij te sturen of -beter nog- de laan uit te sturen. Eigenlijk is dit dus wat mij betreft een voorbeeld van een RvC die niet sterk genoeg was om een sterke persoonlijkheid als Groenink te controleren.

Ridder Rimstein | 23-02-12 | 19:07

Toezichthouder en invallende hulp bij de voedselbanken.
Leuke baan voor "meneer"

piet de hond | 23-02-12 | 19:08

@Eurotokkie | 23-02-12 | 18:16
Nee, die worden goed vertegenwoordigd door de SP, die - mocht het tot nieuwe verkiezingen komen, minimaal hun halve partijprogramma in moeten leveren om mee te kunnen gaan regeren, of dacht jij van niet.

La Vie En Rose | 23-02-12 | 19:08

@ Ridder Rimstein | 23-02-12 | 19:07
En zo was het.

Pa Cartwright | 23-02-12 | 19:09

Het boek over de ABN is heel erg anti-Groenink geschreven, niet alle blaam treft hem in die mate, maar het is wel een prutser van topniveau. Jarenlang volledig bezig geweest met z'n eigen megalomane plannetjes tot allerlei overnames, en nieuwe bedrijfsstructuren met lekker klinkende 'buzzwords', en daarbij volledig blind zijn voor wat er in de organisatie gaande is.
.
Met andere woorden; iemand die voor het houden van toezicht echt volslagen, compleet en volledig ongeschikt is, en dit ook in ruime mate aangetoond heeft.
.
Het moet gezegd worden, het echte brein achter de problemen bij ABN is nog meer Wilko Jiskoot geweest met z'n natte dromen van een volledig geintregreerde bank, maar soit. Groenink deed lekker mee.

zik | 23-02-12 | 19:10

Man heeft zijn leven lang hard gewerkt. Heel wat bereikt. Niet iedereen gegeven. Is daarvoor exorbitant beloond. (Zullen zijn kollegae uit bv. de VS het niet mee eens zijn maar toch.) Netjes gedaan kerel. Eerlijk verdiend. Leve het kapitalisme!

Desalniettemin is er een reden dat hij over zijn schouder kijkt telkens wanneer hij iets achter zich hoort. Het is hem gegund.

widtvoet ® | 23-02-12 | 19:10


Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:04 |
Eensch, maar dat financier ik niet.
Neemt idd niet weg, dat dit soort gasten eigenlijk helemaal niet gewenst zijn op tv.
Maar het volk krijgt wat het toekomt.
Dus we slikken: Paul de Leeuw, 3FM, pensioenkorting (minus that is) en een moskee om de hoek, etc etc

Pastor Sippenhaft | 23-02-12 | 19:12

@Ridder Rimstein | 23-02-12 | 19:07 | + 1 -
Klopt.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:12

Groot gelijk heeft ie. Iedereen kan toezicht houden in een sector die van bedrog aan elkaar hangt. Hoeveel toezicht ook, banken blijven instellingen die geld uitlenen dat ze zelf niet hebben. Kun je wel lekker bij gaan staan kijken, dat zal weinig uitmaken.

blauweleasebaklul | 23-02-12 | 19:13

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:03 |
Tot slot dan (anders worden mijn vriend, mijn vrouw en mijn vriendin boos - om van ons moeder maar te zwijgen):

'The Economist? Neen. Kaas!'

De tiesjurtendrukpers loopt al.

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 19:14

widtvoet ® | 23-02-12 | 19:10
Heeft hij al zijn mening getwitterd?

spanarchist | 23-02-12 | 19:14

Het meest logische is om deze man gewoon een minuut of 5 met zijn kop in een poldersloot of koevlaai te duwen. Elke kuub lucht dat dit soort mensen nog tot zich mag nemen is er 1 teveel. Verschrikkelijk wangedrocht. Dit soort mensen zijn in hevige mate mede verantwoordelijk voor de huidige crisis en worden tot het eind gedekt door hun vriendjes, omdat hij teveel van hun weet of omdat ze toekomstige carrieres voor zichzelf veilig proberen te stellen. Zo werkt dat. De oude vrienden onder elkaar.

ad melkert | 23-02-12 | 19:15

@Pastor Sippenhaft | 23-02-12 | 19:12 | + 0 -
Ooit eens een accountant horen blaten.

Dat hij zulke mooie lunches had met het bestuur van groot bedrijf.

Ik zeg, dat betaal ik allemaal.

Hoezo?

Omdat ik klant ben bij dat bedrijf en uiteindelijk de klant dat betaalt, niet het bestuur, niet het bedrijf, maar de klant.

Kon ik hem niet uitleggen, snapte hij niet.
Daarna grote fraude daar ontdekt.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:15

mijnheer groenink u bent een vuile lul...mocht u ooit in de geldzorgen liggen..sterf dan maar.

ronnie geilstra | 23-02-12 | 19:16

@spanarchist 19:14

Volgens mij is 't meer een man van de handgeschreven brief. Had het net zo goed bij Ahold kunnen maken.

widtvoet ® | 23-02-12 | 19:18

N rijk man die groenink

rich1963 | 23-02-12 | 19:19

@Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 19:14 | + 1 -
Wellicht kan ik mij beter focussen op de serieuze zaken waar jullie denken dat ik verstand van heb in plaats van allemaal kut-grappen te verzinnen.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:21

Toezichthouder op Hoog Sjacherijne lijkt me wel wat voor Rijkmannetje

Hemelterijk | 23-02-12 | 19:23

@Stormageddon | 23-02-12 | 18:18
Klap, klap, klap en diepe buiging.

Petrus de Rewa | 23-02-12 | 19:23

Ik mag hem niet, maar Groenink heeft wel gelijk. Hij verkocht nog vlug wat rommelhypotheken vlak voor de overname. Scheelde de bv NL een paar miljard...

Mauguio | 23-02-12 | 19:24

Yeah right alsof er geen rvc was . komop he.

lidlbier | 23-02-12 | 19:25

Jullie snappen het niet. Wat is tegenwoordig nou een spaarpotje van 30 miljoen. Daar kun je toch niet fatsoenlijk mee in de bus blazen.... Dan moet je echt nog wel een baantje erbij zoeken om je 1e, 2e en 3e huis te kunnen bekostigen (en je 4e vrouw/vriendin).

Oldtimer50 | 23-02-12 | 19:25

Ga maar eens aan de docenten vragen in het basisonderwijs die worden ontslagen, of ze straks ook een bonus krijgen.
Terwijl een docent veel meer voor de maatschappij doet dan deze Rijkman Griezel in tien levens ooit zal doen. De engerds krijgen de bonussen, de eerlijke mensen een trap onder de reet richting de ww - die ook als is uitgekleed.

Van Duyvenbode | 23-02-12 | 19:25

Ik word hier zo ontzettend moe van... Heb daags na het bekendmaken van zijn riante vergoeding al mijn spaargeld overgeboekt naar een andere bank btw. Pauperbank...

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 19:26

zakkenvullers, graaiers, zelfverrijkers etc.
Allemaal een grote schop voor hun kl*ten geven.

Mike Dyson | 23-02-12 | 19:30


eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 19:26 | + 0 -
Ah, vandaar.

Superior Bastard | 23-02-12 | 19:32

Rijkman Groenink is een held. Hij heeft destijds de aandeelhouders van ABN AMRO heel veel geld opgeleverd. Die zure zeurpieten begrijpen niet veel van het runnen van een multinational, de financiele markten en de kredietcrisis.

1nfidel | 23-02-12 | 19:34

@1nfidel | 23-02-12 | 19:34 | + 0 -
Ondanks dat ik kritiek heb op hem, zie ik dat hij ook goede dingen heeft gedaan. En hij wilde persoonlijk die deal helemaal niet met het trio.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:38

Narcist

azoturie | 23-02-12 | 19:54

Rijkman zou bij mijn werkgever met open armen worden ontvangen en daarna door het voltallige personeel in de kliko worden gesmeten. Dankzij zijn falen is abnamro mijn werkgever niet meer

Terpetijnzeikert | 23-02-12 | 19:54

Rijkman Groenink, wat een over het paard gelazerd mannetje is dat. Volledig het contact met de realiteit kwijt.

Jodelahiti | 23-02-12 | 20:01

Zeg Grijpman; doe's deaud gaan.

thispissesmeoff | 23-02-12 | 20:01

Was in die tijd ook werkzaam bij ABN AMRO.

Een grotere zonnekoning met narcistische grootheidswaanzin dan Groenink was niet aanwezig. Wat een gezeik... laat 'm asjeblieft ver en lang opzouten met z'n miljoenen. Groenink "bedankt voor die klotezooi die je hebt veroorzaakt en je bijdrage aan de zieke bonusgraajerij"

Hans8174 | 23-02-12 | 20:01

Is het onderhand niet eens tijd dat we incompetente speelgoedmanagers weigeren en gaan kiezen voor een competent iemand? Of blijft men dit soort klojo's banen geven?

martijn6421 | 23-02-12 | 20:09

Toezichthouder waarom niet of hebben we liever een ex pvda burgemeester.
Alles staat of valt met de belangen va de toezi chthouder

lidlbier | 23-02-12 | 20:13

1nfidel | 23-02-12 | 19:34 Of hij een held is weet ik niet, weet wel dat ik er bijzonder weinig van af weet dus ik laat het oordeel maar aan anderen over

Bokito ergo sum | 23-02-12 | 20:14

Rijkman Groenink zit in een kaste, die zich ver verheven voelt boven de gewone man. Diezelfde kaste van 'untouchables' wordt ook bevolkt door politici, hoge ambtenaren, ex-ministers, 'liever kut dan competent' ladies en ander wereldvreemd volk dat elkaar de baantjes toespeelt. Niet gek opkijken als hij binnenkort weer volledig onbekwaam een leuke post krijgt toegespeeld.

blaster | 23-02-12 | 20:29

De VOLLEDIGE top van alle banken is zo. Door en door crimineel. Zo erg dat ze het zelf niets eens zien. Alle geld halen ze uit de omloopstroom. Beslissingen worden nog alleen maar genomen op basis van hun heilige bonus. Daarbij komt dat het enige dat ze echt hebben een grote mond is. Zichzelf goed vinden. Alsof ze in hun eentje een volledige bank besturen. Waar ze echt mee bezig zijn is zo snel mogelijk bonus te halen. Zo is Griekenland aan leningen geholpen, en heeft diezelfde bank zich verzekerd (winstgevend verzekerd, helemaal belachelijk) tegen problemen van terugbetaling en er daarna voor gezorgd dat Griekenland inderdaad niet terug kon betalen. Je reinste criminaliteit. Alles en iedereen wordt doelbewust kapot gemaakt voor korte termijn winst, met miljarden aan bonussen. Ik vind dat niet alleen bepaalde landen maar alle banken onder curatele moeten komen staan. Of anders opgeheven moeten worden en opgaan in een staatsbank. Een staatsbank die wel op normale manier zaken doet. Die wel bedrijven leningen geeft.

Patatter | 23-02-12 | 20:33

man, man, wat zijn jullie positief over dit 'heerschap';
zoek eens op, bij de gemmente Loenen a/d vecht of bij het plaatselijke weekkrant: de Vechtstroom / VAR : hoe afdeling bezwaren WOZ, publiek stellen landgoederen, hoe deze mega grootgraaier probeert om onder zijn WOZ gemeentelijke belastingen uit probeert te komen, door zijn park publiek open te stellen op enkel zijn voorwaarden, lees dinsdag middag en donderdag ochtend, ipv 5 dagen per week open voor publiek.

Tja, zo werkt zo'n regeling natuurlijk nooit niet, hé meneer graaimans.

Wordt het niet weer eens tijd, om te verhuizen uit mijn mooie dorp?

Deze aandachtshoer gewoon negeren, gebeurt ook al in ons dorp. Kijkers van dat bovengenoemde programma, wees gewaarschuwd.

Ron6019 | 23-02-12 | 20:33

Die rukker heeft alle preverente aandelen in normale om laten zetten, diverse verschillende banken omgezet naar consortiums en daarmee de weg vrij gemaakt voor (verkoop) fusie. Die man is de grootste oplichter van het land en komt er nog mee weg ook. Duizenden gezinnen niet!

Appie Snappie | 23-02-12 | 20:37

"Met 5 miljoen was hij al tevreden geweest, maar toen de "schurken" van RBS, Santander en Fortis hem zijn bank afnamen, had Groenink geen mededogen meer. “Laat de aandeelhouders dan ook maar bloeden voor mijn bonus.”

925.nl...

Hans8174 | 23-02-12 | 20:39

Zalm.., de man die ons de Pleuro door de strot heeft geramd! Hij verdiend de galg...maar hij kreeg (van deze nomenklatura) een mooi baantje! Zo zie je maar weer hoe het kan lopen in deze...eh...democrazy!!

stadsknurft | 23-02-12 | 20:41

Waarom wordt dit tuig niet ontvoerd?
hardwerkende rijkaards wel, Hein en Heineken.
En stuur gelijk een been op om je losgeld te eisen.

robinhoed | 23-02-12 | 21:01

Zolang dit soort tuig niet in de bak verdwijnt hebben wij alle recht om dit soort tuig het vuur aan de schenen te leggen. De eerste bankdirecteur moet nog de bak in. Hoe lang gaat dat nog duren, heren politici?

Smarties | 23-02-12 | 21:03

Bij het horen van de naam Rijkman moet ik altijd denken aan deze zin uit het boek Catch 22 van Joseph Heller:

"Colonel Cargill was so awful a marketing executive that his services were much sought after by firms eager to establish losses for tax purposes."

aap-noot-mies | 23-02-12 | 21:07

Zoooooo slaat die Van Rossum even de plank volledig mis.
Plaats dan geen artikel ipv een hoop gestennis wat kant nog wal raakt.

rooiebosduivel | 23-02-12 | 21:09

Stormageddon | 23-02-12 | 18:28 |
Mooi gezegd.Meneer is namelijk geen vernieuwer, meneer is onderdeel van het kankergezwel wat zich elite noemt in Nederland. Door dit soort nobody's die misschien in pak heel belangrijk eruitzien, maar totaal geen toegevoegde waarde hebben loopt Nederland langzamer dan landen als china. Potentieel hebben we wel, maar door dit soort 'ziektes' worden die niet benut.

Smarties | 23-02-12 | 21:09

Dat soort mannen hebben dit land gesloopt. Rot op en ga op een berg zitten en laat svp nooit meer van van je horen.

GSpot | 23-02-12 | 21:15

Schaamteloos etaleren van een gebrek aan zelfkennis door Rijkman Groenink. En de belastingbetaler mag zijn bonua betalen.

websenior | 23-02-12 | 21:15

Kaas de Vies | 23-02-12 | 19:06
De rabobank heeft inderdaad eigen vermogen. En geen last van de crisis. Maar de bloedhonden gaan net zo ver als de banken in crisis. Uitzuigen van klanten. Terwijl ze het niet nodig hebben. Kutbank vanwege kutmentaliteit. Zij zouden de zelfde winsten kunnen boeken door echt concurrerend te zijn, nieuwe klanten. Maar ze gaan mee in dezelfde prijsafspraken als de noodlijdende banken.

Smarties | 23-02-12 | 21:21

Nomen est omen! Welke ouder noemt zijn kind nou: Rijkman?? Dan moet je toch instinctief weten dat hij zijn zakken gaat vullen!! Noem dus je kinderen: Geldla, Kassa, Biljetta, of Eurina! Als je zeker wilt weten dat ze hun tas gaan vullen!

stadsknurft | 23-02-12 | 21:22

rooiebosduivel | 23-02-12 | 21:09 |
Inderdaad, je hebt wel een punt, Van Rossum snapt het niet helemaal. Maar je moet toegeven dat die Groenink toch wel een verhaal apart is. Ik ken redelijk wat mensen in die wereld, en ik ken ook wel mensen die onterecht veel geld hebben gekregen, maar die weten dat wel, zonder dat ze dat graag toegeven natuurlijk. Maar ik kan zo snel niet iemand opnoemen die zo weinig voor elkaar kreeg voor zoveel geld. En dat maakt mij niet zoveel uit, maar hij is intelligent genoeg om dat zelf toch wel een heeeeeel klein beetje te beseffen. Hij had wel een bijzonder talent voor het schofferen van mensen en ruziemaken heb ik begrepen. Maar daar krijg je meestal geen geld voor.
Hij is daardoor wel grappig. Maar dat is natuurlijk geen reden om een bank te leiden. Je zit natuurlijk ook weer niet op zo'n plaats omdat je een toffe knuffelbeer bent.

Varkensjuin | 23-02-12 | 21:23

Mooi he, meneer is er nu pas zeker van dat hij zijn centjes niet hoeft terug te storten en kan nu lekker om zich heen slaan.

Uw Verzekeringsadvis | 23-02-12 | 21:26

En dat zogenaamde staatsbedrijf ABN-AMRO heeft honderden ICT-ers uit India werken hier in Nederland. Die zijn zo goedkoop. Alleen de 'grote' jongens kennen de cultuur uit India niet. Die beslissen niet zelfstandig en staan met elk probleem met een man of 5 te beslissen wat nu de oplossing is. De overhead om alles te vertalen is nog niet meegerekend. Kortom je bent duurder uit en de mensen in Nederland die hiervoor op de straat zijn geschopt mag je ook nog betalen. ABN-AMRO fik lekker af. Of hebben wij een zwarte pagina in India, die ik niet ken? Moeten wij boete doen? Standbeeld,.. anyone?

Smarties | 23-02-12 | 21:29

Keiser Report: www.youtube.com... Hang-a-Banker-a-Week! (E252). In deze vermakelijk duidelijke reportage wordt een efficiënte methode uiteengezet hoe zulks financieel geboefte weer terug in het gareel is te krijgen.

jaco | 23-02-12 | 21:34

Een historicus vertelde mij ooit eens: Hitler wist in de tijd dat hij aan de macht was ook niet dat hij een slechte man was! Hij vond zichzelf wel goed en (toen) Oke!! Hetzelfde gebeurt nu met Rijkman Groenink! Hij vind/vond zichzelf ook wel Oke!! Ondanks dat hij (ten onrechte) flink zijn Tas heeft gevuld..; vind hij nu dat hij wel wat kan betekenen..; in deze (financiele) maatschappij! Types als Rijkman zijn de NSBers van NA de oorlog! Ze zijn zo fout...in een Foute periode...dat ze niet eens inzien waarom ze fout zijn!!

stadsknurft | 23-02-12 | 21:38

Misschien iets voor de PVDA. Zoiets zien we allemaal graag failliet.

klowiepowie | 23-02-12 | 21:38

Mag ik kotsen? Ja dat mag. Mag het extra veel zijn met stukjes? Ja hoor. Okido.

Masturwasbeert | 23-02-12 | 22:17

Mag ik kotsen? Ja, dat mag. Mag het extra veel zijn met stukjes? ja, nu mag dat. Okido

Masturwasbeert | 23-02-12 | 22:27

Patatter | 23-02-12 | 20:33
Ach het communistische model! U bent een totaal idioot, het sovjet model is eind jaren 80 ten grave gelegd. Juist in de bankenwereld moet het totale kapitalitsche model worden toegepast. Er is namelijk keuze! De monopolistische banken moeten keihard worden aangepakt. Dus bestuur de bak in. Overigens trein en energie ben ik het volledig met u eens. Je kunt nu eenmaal niet van spoor 'lees concurrent' veranderen. of van infrastructuur voor energie. Dat wordt onbetaalbaar.

Smarties | 23-02-12 | 22:39

als iemand het zo enorm heeft verneukt dan kan die gene toch gewoon uit die beroepsgroep geweerd worden? Ik bedoel, met pedofiele kleuter-oppassers doen we dat ook. Voer dat dan ook in in de financieele wereld..

jezus!!! | 23-02-12 | 22:56

En ik wil dit ideetje nog een keer onder de aandacht brengen in de hoop dat wat kraagtuig dit leest :)
Meneer heeft een prachtig opengesteld landgoed waar alle Occupy knakkertjes kunnen kamperen. Ideaal; kan ie mooi toezicht op houden.

jezus!!! | 23-02-12 | 22:59

Misselijk makende bankier van het oude stempel. Zichzelf verrijken ten koste van de samenleving. Deze man zou nooit meer in de financiële wereld werkzaam mogen zijn.

de euro middenweg | 23-02-12 | 23:08

Deze bankier heeft hoogstpersoonlijk de ABNAMRO naar de kloten geholpen, lees het boek De prooi van Smit er maar op na. Gelukkig niet gespeend van enige zelfreflectie, dat dan weer niet. Ik zeg, ga Rijkman! Maar kijk niet raar op dat mensen een andere perceptie hebben van de werkelijkheid dan jij.

deropofderonder | 23-02-12 | 23:46

De hele financiële sector is een grote boevenbende.

fritsspits | 24-02-12 | 00:09

Roofman Groenink heeft een complete bank verneukt en de belastingbetaler met de gevolgen opgescheept. Deze man is wereldvreemd.
Misschien had de ziekenzuster even pauze toen hij dit uitkraamde.

Zaadhaan | 24-02-12 | 00:21

Grijpstra Groenink. Zucht.

Chipdude | 24-02-12 | 00:23

Macht werkt verslavend, meneer heeft op een positie gezeten waar hij zoch een koning kon wanen in doen en laten, nu die dit niet meer heeft heeft ie afkickverschijnselen, en als een junkie probeert ie alles om weer high te worden.

Umberto die trotzoni | 24-02-12 | 00:37

Die Groenink is nu wel een heel erg Rijk-man geworden...............

Mijnbescheidenmening | 24-02-12 | 00:48

snap je hem ? Hij zal wel lachen als ie thuis op de bank dit topic leest, en die reacties vooral!

Mijnbescheidenmening | 24-02-12 | 00:49

Mag ik kotsen? Ja, dat mag. Mag het extra veel zijn met stukjes? ja, nu mag dat. Okido

Masturwasbeert | 24-02-12 | 01:11

U bent een hele nare man.

Masturwasbeert | 24-02-12 | 01:14

Dit type mensen zijn denk ik zo het beste te omschrijven;
www.intermediair.nl...

prov1nciaal | 24-02-12 | 03:00

Wat een gek die kerel, zijn kinderen zijn erg blij met het geld zijn vrouw ook, waarom heeft hij niet wat terug gegeven? Tevens is die man helemaal gek kan niet tegen kritiek/commentaar gaat hij schreeuwen en schuimbekken is echt een eng kereltje..Waarom duikt er geen journalist in zijn financieen hij betaald nagenoeg geen belasting danwel via een Ag in swiss en zijn vennootschap op de Antillen..Dag enge man met je stomme ideeën droom lekker van je idiote persbericht! wij motten je niet meer..stik in je geld je kan er je geluk niet mee kopen dus blijf maar lekker eenzaam op die opblaaspop van je rijden dan geniet je nog een beetje..Of probeer een snackbar te runnen maar dat zal je echt niet lukken want je kan hem niet direct doorverkopen!! doe wat met je leven help je medemens!

tonyhigh | 24-02-12 | 04:25

als hij er voor verantwoordelijk is dat Bos de politiek heeft verlaten dan verdient hij veel meer dan 28.4 miljoen. Zalm had zijn geloofwaardigheid allang verloren met het Nederland naaien met de wisselkoers van de euro.

Stijlloos&eigenwijs | 24-02-12 | 07:57

en wat is 28.4miljoen euro tegenwoordig met Jan Kees aan het roer. Jan Kees is iig druk op weg onze economie met vaste hand te gronde te richten. De woningmarkt is al om zeep. De vastgoedmarkt is zachtjes gezegd niet meer wat ie was. Kortom.... Een paar miljoentjes meer kan geen kwaad. Rijkman Groenink weet ook niet hoe lang hij nog leeft en pensioentechnisch hoeft hij net als wij ook nergens op te rekenen dus.....

Stijlloos&eigenwijs | 24-02-12 | 08:03

Ook nu blijkt dat GS het niet helemaal bij de waarheid kan houden, om zulk propagandamateriaal de wereld in te slingeren of van Rossem is gewoon te lui om zich even te verdiepen in de achtergrond.

Rijkman Groenink stapte al iets eerder op, namelijk nadat ABN AMRO verkocht was aan 3 andere banken.

Tot zover "geloofwaardigheid".

mmwops | 24-02-12 | 08:31

Je zoon Rijkman noemen.
Of je suggereert een tweede achternaam of je bent van de wereld.

Kamervraag | 24-02-12 | 08:41

Die man moet gewoon oprotten. Wat een opportunist. Alleen omdat er een hedgefund aanwezig was (1,5%) moest die zonodig fuseren. Tss...

Thoth | 24-02-12 | 10:21

Dirk Schadegering en Groenink samen aan het roer bij het toezicht van een bank. * chips en bier pakt *

Den Meester | 24-02-12 | 10:52

Het enige wat hij belangrijk vond, was de zogeheten shareholdersvalue voor de korte termijndenkers speculanten en geldwolven, daarmee volledig schijt hebbend aan de klanten of enig ander maatschappelijk belang (en de nl-bevolking daarmee jaren in de shit te droppen), dus kruip lekker in een hol diep onder de grond met al je poen en vreet het allemaal lekker op. Niemand moet je, iedereen haat je, besef je dan dat niet? Neem een voorbeeld aan die japanners die weten tenminste in stijl afscheid te nemen. en.wikipedia.org...

Bopje | 25-02-12 | 00:26

Zou de naam alleen al "rijkman groenink" de lading niet dekken ?

herodus | 25-02-12 | 05:16

Deze ongelooflijk heautaine eikel verdient zeker geen toezichtsfunctie. Wat een omhoog gevallen zakkenwasser !

Dysphemian | 26-02-12 | 20:00
Tip de Redactie