GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Ximena dood door ex-tbs'er Stanley Anschütz

stanleydeextbser.jpgAl weer zo'n doodzieke case: Zaterdagochtend werd de 15-jarige Ximena naakt, onder het bloed en dood gevonden voor de deur van Stanley Anschütz, een 25-jarige Hagenees die al jaren compleet van het padje af is. Op weg naar een vriendinnetje na een avond stappen had Ximena de stomme pech tegen een totaal doorgedraaide Stanley aan te lopen in de Goudenregenstraat in Den Haag. Volgens onbevestigde berichten heeft Stanley bekend, wat hem op zeer poëtische krabbels op Hyves komt te staan. Inmiddels zijn de online dagboeken van Anschütz boven water gekomen. Stanley werd vroeger gepest vanwege dik, autisme light en een lesbisch stel als ouders en heeft om die reden als 15-jarige een willekeurig iemand neergestoken uit frustratie (dagboek1, dagboek 2). Daarvoor kreeg hij jeugd-TBS. Of dat hielp? Stanley zegt het zelf in zijn dagboek: "Ik kwam in jeugdgevangenis Teylingereind terecht. Het was meer een soort van hotel met tralies en een betonnen muur. We hadden het vrij luxe. Vind ik. Ik had daar meer dingen dan eerst thuis." Nee dus. Een simpele ziel met een sneu leven vol tegenslag, verergerd door een gigantische agressiviteitsstoornis waar in het TBS-vakantieoord nooit echt wat mee gedaan is, die op brute wijze een volkomen onschuldig passerend meisje kapot vermoordt. Dit afschuwelijke relaas hangt van triestigheid aan elkaar. Stanley is een staatsgevaarlijke randdebiel met een kop vol gaatjes en losse draadjes die 100% verantwoordelijk is voor de dood van Ximena, maar hier hebben ook een hele rits instanties bunkerhard gefaald in behandeling, bescherming en toezicht. Maar mede dankzij Nederland daderknuffelland verschijnt Ximena deze week niet op de rugbytraining. Dat is wellicht nog het meest trieste aan dit verhaal.

Reaguursels

Ik denk dat ik het internet de komende week uitzet. Alleen maar ellende op ellende.

Nacho_Vidal | 27-02-12 | 12:58

"En dat is wellicht nog het meest trieste aan dit hele verhaal."

Wellicht? Lijkt me toch buiten kijf te staan John.

An die ARBEIT | 27-02-12 | 12:59

Bubba is gonna get a dry dick of all those sick fux...

bekijk_ut | 27-02-12 | 12:59

mydiary.nl...

Had hij zichzelf maar van kant gemaakt, ipv anderen in zijn ellende mee te slepen...

Absoluut niet waar | 27-02-12 | 13:00

Je dochter alleen 's nachts in Den Haag laten struinen is onverantwoord.

Pastor Sippenhaft | 27-02-12 | 13:00

In en intriest, sterkte voor nabestaande van dit meisje.

bonje | 27-02-12 | 13:00

En dat allemaal omdat meneer in een luxe hotel als Teylingereind niet werd gestraft voor zijn weerzinwekkende daad maar naar oer Hollands gebruik zachtjes werd geknuffeld door links.

preston spears | 27-02-12 | 13:01

Voorlopig geen Feestcafé meer voor deze snuiter.

Gash | 27-02-12 | 13:01

Kunnen alle hulpverleners zelf effe door doktoren op aanwezigheid van hersencellen worden onderzocht aub.

Prof. Drs. Klavan | 27-02-12 | 13:02

Maar TBS werkt heel goed hoor !
*vingers in de oren doet en hard lalalalala roept*

James Lastig | 27-02-12 | 13:02

Stanley en Ximena. Je verwacht het niet met dat soort namen.

Prins Fontainebleau | 27-02-12 | 13:02

-weggejorist-

BeunDeHaas | 27-02-12 | 13:03

Toch vreemd: Aan de ene kant geven we tientallen miljoenen uit om gezwellen te bestrijden. En aan de andere kant doen we onze stinkende best om gezwellen terug te laten keren in de maatschappij.

Schaamharing | 27-02-12 | 13:03

De zoveelste TBSer die van de linksleuterende geitenwollen "behandelaars" een nieuwe kans krijgt andermans leven te vernietigen.

vetkleppert | 27-02-12 | 13:04

@Pastor Sippenhaft | 27-02-12 | 13:00 | ja laten wij onze tienerdochters maar thuis houden.. of wellicht biedt een boerka uitkomst? Wat een onzin weer... tienermeiden moeten gewoon normaal uit kunnen gaan zonder figuren tegen te komen die nooit en te nimmer vrij gelaten hadden mogen worden.

1oog | 27-02-12 | 13:04

Soms vraag je je wel eens af:

"Waren die vergeetputten wel zo'n slecht idee?"

ZKH EénOog | 27-02-12 | 13:04

Het systeem faalt!

Reaguursel | 27-02-12 | 13:05

TBS is russische roulette met de levens van burgers. Maakt ook niet uit, want die stommerikken snappen toch helemaal niets.

Parel van het Zuiden | 27-02-12 | 13:06

Ik hoop dat degene doe besliste hem te laten gaan, hier de rest van zijn leven onder gebukt gaat, wat echt kennis van zake heeft ie niet

Prof. Drs. Klavan | 27-02-12 | 13:06

Dat Stanley zich moge verhangen. Daar heeft iedereen incluis hijzelf baat bij.

brutus68 | 27-02-12 | 13:06

Volgens z'n hyves is hij donor. Dat dan weer wel...

Bezorgdenverjaagster | 27-02-12 | 13:06

Meneer heeft 10 jaren geleden al een willekeurig persoon neergestoken, waarom krijgt hij de kans dit 10 jaar later gewoon te herhalen?

Ronman2k | 27-02-12 | 13:07

Ik vraag me toch wel af of al die "hulpverleners" s'morgens nog wel in de spiegel durven te kijken.

Of zij die zelf ook helemaal van het padje af?

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:07

Die dagboeken...WTF?!?

Dremeltje | 27-02-12 | 13:07

Nou kom maar op met de ADO opmerkingen. Overigens erg fijn ook als je als bv een Ricky Hoogendorp nu overal op de foto staat met een gestoorde overjarige puber

soundwave070 | 27-02-12 | 13:07

Allicht hebben 'een hele rits instanties bunkerhard gefaald in behandeling, bescherming en toezicht', want dergelijke instanties zijn speeltjes van links, zichzelf progressief noemend Nederland. De speeltjes van deze lui falen altijd. Het enige progressieve dat dit volk in vele segmenten van onze maatschappij bewerkstelligt, is dat alles steeds sneller naar de klote gaat.

Alkibiádès | 27-02-12 | 13:07

Het was meer een soort van hotel met tralies en een betonnen muur. We hadden het vrij luxe. Vind ik. Ik had daar meer dingen dan eerst thuis...en hiermee lijkt alles gezegd. Nederland luilekkerland!

Fopspeen | 27-02-12 | 13:08

@Ronman2k | 27-02-12 | 13:07 |


Hij moest kennelijk vormbehoud tonen...

Parel van het Zuiden | 27-02-12 | 13:08

Stanley Anschütz je bent een schande voor Den Haag.

strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 13:09

Iedereen moet hier een tweede kans krijgen. Schuimbekkende, seriele killers die het goed doen op de unit ook. En als het u kind is dat daarvoor doodvermoord wordt dan is dat 'collateral damage' www.sodemieter.nl...

Kutmug | 27-02-12 | 13:09

@quid Welke oplossing draagt u aan?
A. Afwijkende mensen allemaal op 12 jaar euthanaseren
B. Sociaal-psychisch inburgeringsbewijs verplicht stellen anders uit een helikopter boven de Noordzee plempen
C. Anders namelijk....

Bergverzet | 27-02-12 | 13:09

Er staat op zijn Hyves een knop "Reken af met Stanley". Ik heb er voor de zekerheid 698 keer op geklikt.

Piep van Poep | 27-02-12 | 13:09

Dat hele TBS systeem mag wel eens een keer op de schop. Ik zal wel kort door de bocht zijn, maar dat hele knuffel TBS systeem deugt niet.
Als je maar gek genoeg doet, wordt je net zo lang geknuffeld tot je weer vrij mag rondlopen in de maatschappij. Met alle gevolgen van dien.

Ronman2k | 27-02-12 | 13:10

@Dremeltje | 27-02-12 | 13:07

Yep. Dit was een wandelende tijdbom.

brutus68 | 27-02-12 | 13:10

Ben benieuwd met wat voor excuus de falende hulpverleners nu weer komen om hun straatje schoon te vegen.

Prof. Drs. Klavan | 27-02-12 | 13:10

@ Prins Fontainebleau | 27-02-12 | 13:02
echt slim ben je niet zo te zien aan je reactie.

Artwido | 27-02-12 | 13:10

Tja, dan hoor je dat zo'n figuur een slechte jeugd heeft gehad... Daar hebben de nabestaanden van dit meisje niets aan. Dat betekent alleen strafvermindering en wederom terbeschikkingstelling. Vervolgens zien deze mensen, wiens leed GIGANTISCH is, dat deze man wordt behandeld als slachtoffer... Oud Hollandsch tafereel.

shamehair | 27-02-12 | 13:11

Het verloop van de ondergang is allang niet progressief meer, eerder exponentieel. Het lijkt wel of er op korte termijn een deadline gehaald moet worden.

Parel van het Zuiden | 27-02-12 | 13:11

Zit nou al een poos te denken wat ik in godsnaam moet tikken. Ben er sprakeloos van en dat heb ik niet vaak.

Luchtbakker | 27-02-12 | 13:11

Dit is nu een voorbeeld, uit zovelen, om de doodstraf weer in NL in te voeren. De staat heeft een plicht haar burgers te beschermen. Dit soort figuren dient permanent uit de samenleving te worden verwijderd.

neworder | 27-02-12 | 13:11

Levenslang opsluiten en de sleutel weggooien. Hier valt gewoon niets meer aan te doen.

deboerenlul | 27-02-12 | 13:12

Prof. Drs. Klavan | 27-02-12 | 13:06
Dat is het trieste, dat besef hebben ze niet. Ximena is gewoon een meisje voor de statistieken. Jammer maar helaas. En de zieligheidsindustrie zal volhouden dat TBS zo geweldig goed werkt. Dat het af en toe eens fout gaat, tja ...

Ik heb een paar stukjes uit het online dagboek van die jongen gelezen. Volgens mij is die knul behoorlijk de weg kwijt maar de psychiaters in het TBS team weten natuurlijk beter ... En XImena ondertussen ook.

James Lastig | 27-02-12 | 13:12

Kan Stanley geen enkeltje Peru, Indonesië of Saudi-Arabië krijgen met 10 kilo coke in zijn koffer.
Maak ik wel even het telefoontje voor een warm onthaal op het vliegveld aldaar.
*geen grinnik want: bloedserieus*

necrosis | 27-02-12 | 13:13

25? Die gozer ziet eruit als iemand van 16.

Buiten dat een zeer triest verhaal..

Tha Bizzle | 27-02-12 | 13:13

Ik blijf het roepen ipv TBS moet men weer de doodstraf opleggen

DaveDH | 27-02-12 | 13:13

Deze jongen verdient een lobotomie en heel veel elektroshock therapie. Maar dan wel alle behandelingen in een keer Docter bibber.

Steve1234 | 27-02-12 | 13:13

Triest bericht. De analyse van Quid faalt echter. Er wordt een verband gesuggereerd tussen 'daderknuffelen' (in elk geval lijkt de analyse van eén getormenteerde ex-jeugd-TBS'er niet voldoende grond om jeugd-TBS als makkelijk te omschrijven) en recidive. Dat blijkt zowel hier, als uit onderzoek, namelijk niet.

Menalaus | 27-02-12 | 13:14

Misschien een vreemde gedachte hoor... maar het is altijd xx jaar cel + TBS. Waarom niet TBS + xx jaar cel??

Zieke geest EERST (trachten) te genezen, hoe lang dat ook moge duren met vanzelfsprekend GEEN VERLOF tijdens de TBS-behandeling. En bij genezenverklaring gaat dan pas je langjarige celstraf in. Volgens mij zijn we dan langer verlost van dit soort randdebielen.

Ik wens de naasten van dat meisje heel veel sterkte toe. Wat vreselijk.

carmenkrulset | 27-02-12 | 13:14

1oog | 27-02-12 | 13:04 |
Blijkbaar werkt het niet zo. Het meisje was 15 en is nu dood. Lijkt me een duidelijk signaal.
Een boerka heeft hier niets mee van doen en is daarmee een kul-argument.
Stuurt u uw kroost vooral alleen de nacht in. Ik doe dat niet. Ik haal mijn kinderen op en dat wordt nog gewaardeerd ook.

Pastor Sippenhaft | 27-02-12 | 13:15

@Bezorgdenverjaagster | 27-02-12 | 13:06
Waarschijnlijk niet van hersencellen.

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:15

Dat hele TBS verhaal moeten we maar eens tegen het licht gaan houden. Ooit bedacht met een rotsvast vertrouwen in de maakbaarheid van de mens. Christelijke vergiffenis waanzin gecombineerd met een humanistisch geloof dat er in ieder mens iets goed zit.


Keer op keer zien we mensen voor lange tijd verdwijnen in ontwikkeltrajecten. Bemenst door legers van psychiaters worden er dubieuze diagnoses gesteld en experimentele behandelingen uitgevoerd.


Diederik Stapel verbonden aan de Universiteit van Tilburg liet ons zien op wat voor wetenschappelijk onderzoek die denkwereld rust. Tussen 1986 en 2011 studeerde hij meerdere keren cum laude af, had geniale onderzoeksresultaten en verkreeg meerdere academische titels. 25 jaar lang wist deze heer Olivier zich ongemerkt in deze "academische" wereld rond te lopen. Dit deel van de wetenschap is door en door rot en behoort geen enkel recht van spreken meer te hebben in dit debat. De principes van normaal empirisch statistisch verantwoord onderzoek zijn zoek.


Uit louter financiële overwegingen wist de farmaceutische industrie DSM-IV zo uit te breiden dat iedereen ADHD heeft en iedereen aan de dure pillen mag. In plaats van zelf onderzoek te doen, zelf conclusies te trekken en mee te schrijven aan DSM-IV hebben overheden er massaal voor gekozen het broddelwerk van de farmaceuten te kopiëren en vervolgens de pillen uit het verzekeringspakket te weren. De burger blijft achter met een verkeerde diagnose en een lege portefeuille.


Op het gebied van geestelijke verzorging hoeven we van de pillenfabrieken en universitaire oplichters niets meer te verwachten. Bij gebrek aan echte oplossingen moeten we stoppen met de resocialisatie van mensen waar wij als samenleving niet meer de bagage voor hebben. We moeten stoppen met aankloten waar we niet meer bekwaam of bevoegd voor zijn. Het is tijd om de vinger in de dijk te steken.

Feynman | 27-02-12 | 13:16

@James Lastig.
Volgens mij kunnen we onze discussie in het vorige topic gewoon copy-pasten alhier.

100pct Testosteron | 27-02-12 | 13:16

Bergverzet | 27-02-12 | 13:09
We moeten van het idee af dat zo'n figuur straf verdient. Bij iemand die zo verknipt is werkt dat toch niet. Maar we moeten ze wel uit de samenleving halen.

We zouden een Waddeneiland kunnen omvormen tot reservaat voor dit soort figuren. Ze kunnen dan een menswaardig bestaan leiden maar ze voren geen gevaar voor de samenleving.

Maar ja, in NL verdient elke crimineel een 324523e kans. Dat mag best een paar doden kosten.

James Lastig | 27-02-12 | 13:16

Ik vind dat onderzocht moet worden of homo-ouders kinderen dus geestelijk gestoord maken. Het zou me niets verbazen. In dat gevoel moet er een verbod op homo-ouders die kinderen adopteren komen.

test4083 | 27-02-12 | 13:16

En daar was de nieuwe lay-out!

Einde van de Domheid | 27-02-12 | 13:16

Je zal het bericht weer maar thuis krijgen....

bob de boarder | 27-02-12 | 13:16

Zie je nou wel dat een traditioneel gezin de hoeksteen van de samenleving is: als pappa en mamma netjes waren getrouwd, een Vinexhut hadden gekocht en een Golden Retriever als huisdier hadden genomen, was Stanley nooit gepest en de juiste sturing vanuit huis meegekregen.

kapotte_stofzuiger | 27-02-12 | 13:17

Weet je wie ook licht autistisch was?

Jos Brinkie | 27-02-12 | 13:17

Rutte al z'n medeleven, mede namens het gehele Nederlandse volk getoond aan de familieleden van het slachtoffer?
Zijn er al extra-journaals geweest?
Gaat Claudia de Kotsbrij in DWDD nu ook zittten janken dat ze de hele dag aan het slachtoffer denkt?

Toont het huis van oranje nu op haar beurt de empathie die ze zelf op hystyerische ijze ontving?

knerf | 27-02-12 | 13:17

En Rutte (wéér teruggekomen van vakantie) hangt meteen voor de microfoon: wij zijn zeer begaan net u in deze droeve dagen, alle Nederlanders staan achter u en uw familie en onze hoop en gebeden gaan uit naar het slachtoffer van dit tragische ongeluk.

perdido | 27-02-12 | 13:17

Hulpverleners die de boel gaan downplayen in 3 - 2 - 1....

Barbatruuk! | 27-02-12 | 13:18

Daarnaast moet er ook een verbod op namen komen die op '-ley' eindigen.

kapotte_stofzuiger | 27-02-12 | 13:18

@Steve1234 | 27-02-12 | 13:13
Wat er niet is, kun je ook niet weghalen!

necrosis | 27-02-12 | 13:18

Voor al die gütmensch behandelaars: Doordat u alleen maar denkt in het belang van de patiënt is dit meisje nu dood. Dat mag u zich best aantrekken.

doenormaal! | 27-02-12 | 13:18

Als dit niet wederom een bewijs is dat de TBS-lievende-rechtspraak op alle vlakken faalt, dan weet ik het niet meer. Jonge mensen onder behandeling die 'gewoon' in bezit zijn van een wapenvergunning en hierdoor geheel legaal zwaar automatisch hardware kunnen kopen om een heel winkelcentrum overhoop te knallen. Dit soort mentaal zwakke rand-debielen los laten om gewoon in hethaling te vallen en een 15-jarige meisje het leven te ontnemen omdat hij toevallig z'n dag niet heeft (of zo). Ik vraag me werkelijk af -wie- we precies moeten straffen hiervoor. De behandeld Arts?, De socio-hulpverlener, de Minister van volksgezondheid ? Allemaal fout. En let op! Allemaal straks een excuus waarom het niet 'hun schuld' is... Leg dat maar dat maar eens uit aan de pa & ma van Ximena, liefst face2face.

AgressiefRood | 27-02-12 | 13:19

..... kan hier niets zinnigs op zeggen. Het is weer de zoveelste keer. #rip

Graftakkehuis | 27-02-12 | 13:20

@Feynman: fraaie stellingname. Einverstanden!

Ignatius Barracuda | 27-02-12 | 13:20

Enfin, de beschermheren huidig TBS systeem tis hun politieke moed, die wederom een nietsvermoedend burger doet baden in het bloed tog?

william7055 | 27-02-12 | 13:20

test4083 | 27-02-12 | 13:16 | + 0 -
Parool publiceerde daar (heel lang geleden) iets zinnigs over.
Ik herinner me het zo:
'Iedereen gunt die jongens en die meisjes hun kinderen maar vanuit opvoedkundig oogpunt is het beter dat er een man en een vrouw is.'
(Reacties als: 'Wat als iemand scheidt. instellingen etc. hebben niet zoveel zin, dat gebeurt altijd, het gaat even om wat voor kinderen de ideale biotoop is.)

Einde van de Domheid | 27-02-12 | 13:20

Wanneer houdt die TBS ellende nou eens op? Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen voordat ongeneeslijk geesteszieke en agressieve patiënten niet meer worden losgelaten in de maatschappij?

doenormaal! | 27-02-12 | 13:22

@Tha Bizzle | 27-02-12 | 13:13
Geestelijk gezien IS hij waarschijnlijk 16.
Neemt niet weg dat hij gewoon permanent moet worden opgeborgen.
Al krijgt hij 20 cel + TBS, dan gaat hij bij zijn eerste proefverlof waarschijnlijk weer de fout in.
Gek genoeg zijn de slachtoffers nooit kinderen van rechters, advocaten of begeleiders in psychiatrische inrichtingen....

necrosis | 27-02-12 | 13:22

mezelf 13.17u.

"hystyerische" moet zijn hysterische
"ijze" moet zijn wijze

knerf | 27-02-12 | 13:22

gewoon zelfmoord op je verjaardag, als kado naar de samenleving toe?

de goddeloze | 27-02-12 | 13:22

Publiekelijk ophangen aan een piano snaar, dat jong is nog geen zuurstof waard.

Rotzak84 | 27-02-12 | 13:23

Ik begin het vage idee te krijgen dat Nederland beter af is zonder alle mensen met namen die eindigen op 'ley'.

potsenmakkert | 27-02-12 | 13:23

Ergens in het verleden hebben we elkaar wijs gemaakt dat verknipte figuren ook rechten hebben. Dat kan eenvoudig herteld worden lijkt me.

wtf443 | 27-02-12 | 13:24

@James Lastig | 27-02-12 | 13:16

Helemaal zo'n gek idee nog niet, ons eigen WadCatraz.
In kosten zal het zeker niet meer zijn, dan die TBS onzin, en de samenleving is tenminste definitief van dit gajes af..

ZKH EénOog | 27-02-12 | 13:24

Ik vind het tijd voor zo'n ouderwets instituut waar ze die gekken gewoon aan kettingen ondersteboven in een lege kerker hangen. Ja, daar wordt je vanzelf gek van maar één voordeel. Dat zijn zulke hufters al.In Den Haag hebben we de Gevangen Poort nog. Tijd voor een feestelijke heropening zou ik zeggen. Buiten dat is het typisch te lezen dat die gek nog beter in de spullen zat IN een TBS kliniek dan thuis! En al dit commentaar is natuurlijk leuk, maar daar heeft de familie van dit meisje en het meisje zelf natuurlijk helemaal geen f#ck aan. Dikke faal van de behandelende "specialisten". Dat is wel duidelijk dunkt me.

Phil Mycavity | 27-02-12 | 13:24

Ik fietste er net langs en het portiek is nog afgezet. De politie is nog bezig met sporenonderzoek. Het is een normale en rustige wijk. Het kan overal gebeuren want de overheid beschermt haar burgers niet tegen dit soort gajes.

En dan kan er wel gezegd worden. Laten we dit soort mensen humaan behandelen. Knuffelen en vooral heel lief voor ze zijn. Want ja, ze moeten wel weer de maatschappij in en op verlof kunnen.
Dit is dus het gevolg. En als dit nou de eerste (jeugd) tbs-er zijn die de fout ingaat zou je kunnen denken. Vreselijk, maar kan gebeuren, het ligt niet aan het systeem.

Maar helaas staat dit misdrijf van een tbs-er ( al dan niet op weekend verlof of losgelaten)
niet op zichzelf .
En het is ook niet iets van de afgelopen 2 jaar ofzo. Het tbs-systeem dat wij hier hanteren werkt dus niet goed. Daar zou verandering in moeten komen. Helaas, gebeurt dat niet. We modderen maar door met onze tbs-ers. LOI psychologen die na een gesprek van een uurtje in de 2 weken wel bedenken dat iemand verlof mag hebben.
Later hoor je dan dat de mensen die dagelijks met ze werken er op tegen waren. Zo jammer dat er niet meer geluisterd wordt naar die mensen. De " gewone" man/vrouw op de vloer.

Ik hoop dat er toch iets gaat veranderen in ons tbs-systeem. Ik weet ook niet de oplossing maar meer inspraak van de dagelijkse begeleiders van deze types of ze op verlof mogen of wat voor vrijheden ze dan ook mogen hebben. Zou denk ik al een hoop schelen.

En verder, diegene die vinden dat dat meisje daar niet had moeten lopen op haar leeftijd enz.of " je verwacht het niet met die naam" reaguursels. We zijn allemaal jong geweest en hebben weleens op straat rondgehangen op een tijdstip dat we al op bed hadden moeten liggen. Ook Anne-Fleur vd hockey club had het kunnen zijn.

irma zonderboezem | 27-02-12 | 13:24

Ik denk dat er genoeg goeie krachten waren om marginale jongeren te helpen. maar deze krachten zijn kapodt gemaakt door hun managers of ze zijn hogerop in de organisatie geraakt uiteraard met mooi salaris. Zo gaan die dingen in Holland. Hiep hiep hoera. Trouwens ik dacht al dat het weer een eh ja was. Zeggen ze natuurlijk niet op het journaal.

ecologiste | 27-02-12 | 13:26

Verschrikkelijk! Dit is vlakbij mijn vader en zusje+broertje. Ik heb ontzettend veel medelijden met het slachtoffertje maar ook plaatsvervangende medelijden met hem. Blijkbaar is hij zo gepest vroeger (de basis/middelbare school kan erg zijn voor te dikke jongens met lesbische ouders) dat hij totaal verknipt is geworden. Mijn eerste gedachten gaan uit naar het 15jarig kind, de ouders daarvan en de omgeving. Dat deze man het gevolg is van slap TBS-detentie beleid is schuld aan andere mensen.

Bah x driewerf!

Raad_maar_raak! | 27-02-12 | 13:26

Eigenlijk is het ook een beetje de ongekeerde wereld in Nederland. Bij de discussie over een risicovolle beleidslijn als TBS wordt van tegenstanders gevraagd aan te tonen dat dit niet kan in plaats van dat aan de voorstanders gevraagd wordt aan te tonen dat de beleidslijn iets oplevert. Zo buig je recht dus krom...

Parel van het Zuiden | 27-02-12 | 13:26

Had hij maar een waxinelichtjeshouder naar de Gouden Koets gehad, dan zat hij nu nog vast en zou dit meisje nog leven.

spanarchist | 27-02-12 | 13:27

Ryan Pietersz, de moordenaar van Marlies van der Kouwe, de apothekersassistente werkzaam op Bonaire, had in zijn jeugd ook al een paar mensen lopen steken.

Tis heel simpel, stelletje linkse rechters: iemand die op 16jarige leeftijd iemand lekprikt hoort niet in de maatschappij thuis.

Willianus Wortelus | 27-02-12 | 13:27

@necrosis | 27-02-12 | 13:22

Ik heb zo het idee dat hij nu permanent opgeborgen gaat worden. Al is het een beetje te laat. Al laat je honderd psychiaters en therapietjes op deze casus los, genezen of verbeteren zal hij niet.

brutus68 | 27-02-12 | 13:27

irma zonderboezem | 27-02-12 | 13:24 | + 0 -
Al 4 jaar geleden was op TV dat in Duitsland TBSers na behandeling levenslang gevolgd blijven worden. Wij gaan dat pas over 5 jaar ontdekken en over 7 jaar implementeren.

Einde van de Domheid | 27-02-12 | 13:27

@Parel van het Zuiden | 27-02-12 | 13:26

Wie zegt dat het niets oplevert? Daarvoor zou je onderzoek naar het systeem moeten doen.

pius | 27-02-12 | 13:28

Gekken zul je altijd houden, mij benieuwen waaraan de media deze keer weer de schuld zullen geven. Muziek, games of films? Oh wacht, ik zie het al, de reaguurders hebben de oorzaak al gevonden; het is de schuld van links!

Gehaktbalmetketjap | 27-02-12 | 13:29

Gewoon TBSer Stanley en Rapper MF Juice gebruiken voor medische experimenten, dat bespaart een paar diertjes, Thieme meteen nat en blij.

Anti plebs | 27-02-12 | 13:29

Aan alle ex tbs ers een enkel bandje, een wekelijkse depot en een avondklok en anders echt levens lang !.
De cijfers liegen er toch niet om dat meer als 90% van deze personen recidief zijn. Sterkte aan de nabestaanden !!!

Calihero | 27-02-12 | 13:30

Ook een Stanley Anschütz krijgt steeds een nieuwe kans een normaal leven op te bouwen. Dat is wel zo eerlijk.
Meisjes van 15 die hem dan op zijn slechte dagje tegenkomen hebben gewoon pech.
Daarom zou iedere TBS'er die genezen is verklaard eerst maar een jaar of twee moeten resocialiseren in het gezin van de rechter/begeleider die hem de wereld in stuurt.

Dat zou schelen.

Jan Passant mk2 | 27-02-12 | 13:30

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:15 |
Nee, en zo te lezen hangt z'n hart ook al jaren rottend op zijn rug.

Bezorgdenverjaagster | 27-02-12 | 13:30

lief dagboek:

Ik word helemaal gek van andere mensen. Of ze lullen of ze doen, hoe dan ook, ze maken me helemaal paranoia. Ik ben um helemaal aant flippe in me hooft. Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Waarom kunnen mensen zo gek makend zijn. Ik word helemaal gek gewoon nu. Ik ben op sgool en loop me een longkankah te roken. Mensen moete wete wat ze zeggen en doen. Niet zomaar wat uitkranen…

Zo dit moes ik ff kwijt.

-stanley-


brrrrr.

hooliganica hollandi | 27-02-12 | 13:31

@irma zonderboezem | 27-02-12 | 13:24

Het punt is dat ook voor de allerbeste psychiater het onmogelijk is om een risico in te schatten. Psychopaten zijn meester in het manipuleren van hun omgeving of behandelaars. En tsja, het Nederlands recht voorziet nu eenmaal ook dat dit soort getroubleerden rechten hebben. Catch 22....

brutus68 | 27-02-12 | 13:32

test4083 | 27-02-12 | 13:16


Ja want kinderen met 'gewoon' een vader en een moeder zijn nooit geestelijk gestoord!

Crocetta de la Rocha | 27-02-12 | 13:32

Smerige laffe tyfushond. Ga es deaud.

Ashtrey | 27-02-12 | 13:34

Nou verziekt dat figuur ook nog mijn stemming

Armin Langbaard | 27-02-12 | 13:36

@Calihero | 27-02-12 | 13:30

Heb je een linkje van die cijfers? Daar ben ik namelijk erg benieuwd naar. Met dat soort cijfers was het systeem namelijk allang opgedoekt dat begrijp jij ook wel.

pius | 27-02-12 | 13:36

De parlementaire enquête over de TBS heb ik gevolgd. De conclusies waren verbijsterend: het werkt niet, het helpt niet en het is levensgevaarlijk psychiatrische criminelen vrij te laten in de maatschappij. Tot nu toe is er dus niets gebeurd met deze conclusies. Let wel: overal in de wereld heb je gestoorde gekken die moorden. Alleen wij in Nederland denken dat dat met hulpverlening te stoppen is. Overal worden meisjes en vrouwen door gekken vermoord, en worden daders opgesloten en de sleutel weggegooid. Ik hoop dat Opstelten/Teeven wakker worden, en eindelijk, eindelijk eens de hele TBS handel opblazen.

Zwanger Nijlpaard | 27-02-12 | 13:37

@potsenmakkert | 27-02-12 | 13:23
Misschien is Nederland nog beter af zonder al die "hulp instellingen".

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:37

@Raad_maar_raak!

We zijn vroeger toch allemaal wel eens gepest? Nederland, de maatschappij kortom wij allen moeten ons eens afvragen hoe een Joran, een Tristan V of de meneer waar dit topic over gaat tot zijn daden komt? Gekken zijn van alle tijden, ik vraag me alleen af of er heden ten dagen meer psycho's zijn onder de 20'ers en 30'ers. Een combinatie van factoren denk ik persoonlijk, opvoeding, zelfbeheersing, hoe gewoon is geweld geworden door alle beelden die wij zijn op tv.....jongeren hebben ook geen houvast meer aan bepaalde zaken. Gezinssituatie, echtscheidingen, drugs....Ik kan nog even doorgaan....

De reaguurder die het weet mag het zeggen.

strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 13:38

Het is zo simpel: wie een willekeurig slachtoffer zonder enige aanleiding in koelen bloede vermoord hoort voorgoed uit de samenleving verwijderd te worden. Of je zo'n doorgedraaide koekwaus dan een spuitje geeft, van staatswege een kogel door z'n kop jankt, of tot z'n dood achter slot en grendel houdt zal me verder worst wezen. De eerste twee opties zijn een stuk goedkoper, dat wel.

Bertus Betonsloper | 27-02-12 | 13:38

Had ik vandaag overigens al gezegd dat ik vind dat ook in Nederland de doodstraf weer ingevoerd moet worden ? Had ik dat vandaag al gedaan ?

Marcus Porcius Cato | 27-02-12 | 13:40

@brutus68 | 27-02-12 | 13:27
Voor zover ik weet zit er maar één TBS'er voor de rest van zijn leven vast (langstgestrafte van Nederland), Koos Hertogs.
Die vent had ongezonde belangstelling voor jonge kinderen en vermoorde er 3.
Gek genoeg wéét hij dat hij weer de fout in zal gaan bij vrijlating, hij probeert via zijn advocaat (ik meen Anker) om naar een plek te worden overgeplaatst waar hij wat meer vrijheden heeft.
Dan denk ik: geef die man een gezelliger omgeving, een PS3 en een paar biertjes in het weekend.
Maar vrijlaten?
NOOIT!
Hier trouwens nog wat 'mensen' die beter opgesloten blijven tot hun dood:
www.blikopdewereld.nl...

necrosis | 27-02-12 | 13:43

Wat een diep triest verhaal... wat een dieptriest persoon... op een van die dagboekpagina's vertelt hij dat hij in de Goudenregenstraat woont... had dat meisje 5 minuten later langsgelopen, was deze mafkees waarschijnlijk al thuis... wat natuurlijk niet betekent dat we dit bericht op een ander moment over een ander persoon hadden moeten lezen... RIP

bo-oz | 27-02-12 | 13:43

Dat meisje heeft op dezelfde school gezeten als ik, ook daar aan de Goudenregenstraat. RIP.

MichelDenHaag | 27-02-12 | 13:43

Die gaat hopelijk z'n 50 jarig jubileum in de bajes meemaken.

zeg maar jansen | 27-02-12 | 13:43

TBS is een fantastisch instrument. Echt. Nederland is vrij uniek in de wereld met dit behandelsysteem. Echt.

Speldenprik | 27-02-12 | 13:44

volgens my diary bevind deze meisjesprikkert zich ergens ver buiten de kust van Somalie.....split person(ality)?

towildbornbe | 27-02-12 | 13:45

In Nederland verdient iedereen een tweede kans behalve de slachtoffers van het krankzinnige TBS systeem.

Haarkopje | 27-02-12 | 13:45

Ik denk dat ik ook maar voor TBS ga. Lekker in luxe leven, gratis geld ontvangen, heerlijk vertroeteld worden door linkse knuffelaars die mij zielig vinden, nooit meer hoeven werken, regelmatig op verlof zonder begeleiding wel te verstaan want met is zielig.
Klinkt helemaal zo slecht nog niet. En vooral me niet schuldig voelen natuurlijk. Dat doen TBS'ers namelijk niet.


Dodelijke psychopaten moet je levenslang opsluiten!!! Zo simpel is het.

doenormaal! | 27-02-12 | 13:46

@necrosis | 27-02-12 | 13:43

Op de longstay-afdeling kunnen ze oneindig verlengen. Dat heet dus geen levenslang maar dat word het in concreto wel. Die optie word steeds vaker benut.

pius | 27-02-12 | 13:46

Off-topic: Wat is er met de achtergrond aan de hand? En waarom is die Nissan niet vreselijk stuk? Net zoals de vazen en de toetsenborden.

zeg maar jansen | 27-02-12 | 13:46

@pius | 27-02-12 | 13:36
Zover ik heb kunnen vinden is de recidive bij TBS ongeveer 15%

Hier een link naar een onderzoek.
wodc.nl...

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:47

brutus68 | 27-02-12 | 13:32 |
Uiteraard zijn ze heel goed in het manipuleren van mensen.
Daarom lijkt het mij al een verbetering als je de mensen die dag in dag uit met ze werken betrekt in het nemen van besluiten over verlof en andere vrijheden.
Die maken de tbs-er 24/7 mee. En zien dus sneller en vaker hoe gek ze al dan niet zijn.
En dan nog, het is niet waterdicht.
Het idee wat ik las van het levenslang volgen van ex tbs-ers zoals in Duitsland lijkt mij ook een stap in de goede richting.

irma zonderboezem | 27-02-12 | 13:47

Ik pleit al jááren voor een deliquentenversnipperaar. Heb er zelfs octrooi op.....

Badderbeest! | 27-02-12 | 13:48

@Che_cuevara | 27-02-12 | 13:47

Kijk. Daar hebben we wat aan. Thanx.

pius | 27-02-12 | 13:48

Toch nog 180 "vrienden" op Hyves. Dan ben je behoorlijk ziek in je hoofd als je vriendjes wilt zijn met een dergelijke psychopaat.

Avant | 27-02-12 | 13:48

Dit is ook een mooi stukje proza van zijn hand... mydiary.nl...

bo-oz | 27-02-12 | 13:49

@pius | 27-02-12 | 13:28
Het mag je vakgebied zijn, sommige 'mensen' zijn levensgevaarlijk.
Sommige mensen kun je maar beter opbergen achter (of onder) 3 meter beton.

necrosis | 27-02-12 | 13:49

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:47 Geestesgestoorde moordenaars en pedofielen zijn net zo goed te genezen als homo's.

Niet namelijk.

Die gekken zul je altijd moeten monitoren en bij het minste of geringste twijfel is de overheid verplicht de maatschappij te beschermen tegen deze geestesgestoorden.

zeg maar jansen | 27-02-12 | 13:50

partyflock.nl...

Hij zegt: "Ik vermoord elke fucker die dit met een meisje doet!"

En wat doettie zelf????????????? Kan het niet begrijpen.

nickossz | 27-02-12 | 13:50

@strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 13:38
Uiteraard zijn we allemaal wel eens gepest. Hoort bij het karakter-vorming. Als je op tijd leert om van je af te slaan kom je daar met pijn en moeite uit. Tegenwoordig lijkt het feministische gedeelte van de Nederlanders het op deze manier op te willen lossen: www.nrcnext.nl...

Tegenwoordig wordt jongensgedrag (stoeien, vechten, aanwezig zijn en het hoogste woord willen houden) als niet-gewenst beschouwd. Want meisjes hebben toch ok wat te zeggen als ze fysiek niet hun punt kunnen zeggen (ik ben zelf vader van een dochter desondanks.

Dit is hoe dan ook tegennatuurlijk en lijdt tot frustraties onder jongens. Ik wil niet wijzen naar de lesbische ouders van deze moordenaar maar ik vind dat hier meer aandacht naar mag wezen. Dit is misschien wel opgekropte woede geweest die hij niet mocht uiten in het begin van zijn schoolleven.

Maar goed, het zijn maar loze meningen mijns kant.

Raad_maar_raak! | 27-02-12 | 13:50

@Badderbeest! | 27-02-12 | 13:48
Ja vanwege de milieueisen mag de brandstapel niet meer.

Steve1234 | 27-02-12 | 13:50

Stuurt u uw kroost vooral alleen de nacht in. Ik doe dat niet. Ik haal mijn kinderen op en dat wordt nog gewaardeerd ook.
Pastor Sippenhaft | 27-02-12 | 13:15

en dat blijf je doen tot ze welke leeftijd hebben bereikt? Staat me nog iets bij van een meisje van 25 in Amsterdam die van haar fiets werden gereden door een mongool die niet kon wachten. 100% voorkomen kun je dit soort zaken nooit, maar als je dit soort rotte appels (bijv. ook Tristan van der Vlis) definitief uit de mand verwijdert, wordt het in elk geval al iets overzichtelijker. Vervolgens de mensen het land uitbonjouren die er hier met opzet een potje van maken en bij ernstige ongevallen terugvallen op hun schaamtecultuur. Scheelt ook weer.

FrankVeer | 27-02-12 | 13:51

@preston spears | 27-02-12 | 13:01
Is ook lekker luxe afgesloten van het gewone klootjesvolk en zo. Lekker onder ons zogezegd.
www.rnw.nl...

Ook met de privacy daar is het goed geregeld
82.197.222.58...

lekkurlinx | 27-02-12 | 13:51

Hier word ik heel somber van. Zo tragisch en verdrietig. Had dit niet voorkomen kunnen worden?

MacVulpen | 27-02-12 | 13:51

@spanarchist | 27-02-12 | 13:51

Wat zijn de recidivecijfers in het gewone strafsysteem? Dat is de volgende vraag natuurlijk. Nu wet toch rationeel bezig zijn.

pius | 27-02-12 | 13:52

Wát? 180 "vriendjes" op Hyves? Ik mag hopen dat de teller binnen 28 uur op 0 staat.
Hoewel een vlugge blik op de foto's doet vermoeden dat hier en daar ook wel een gen scheef zit.

BP Richfield | 27-02-12 | 13:52

Stanley Anschutz. Klinkt als een Oostenrijkse gaynazi.
En RIP enzo voor het slachtoffer hoor. Maar Ximena. Ko-le-re. Noem je kind dan gewoon Stacey.

LJBrinkhorst | 27-02-12 | 13:53

Wat een dikke plofkop

Claude Jacque | 27-02-12 | 13:53

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:47
-
Wat boeit mij dat nou ? Recidivisten zijn mensen die wederom tegen de lamp lopen. Met andere woorden: Hoe lager de pakkans en de veroordelingskans, hoe beter de score van de TBS-kliniek is.
-
Uitgedrukt in een gratis graaigeldformule:
-
veroordelingskans gedeeld door pakkans maal €100,- = bonus voor de TBS-directeur.
-
Concreet: pakkans = 0.01
Veroordelingskans = 25%
-
Dus (25/0.01)x100 = € 250.000,-

Badderbeest! | 27-02-12 | 13:53

FrankVeer | 27-02-12 | 13:51 Het land uit bonjouren. Gaan we weer.

Waarheen en waarom moeten ze daar lijden onder de incompetentie van het strafsysteem hier?

zeg maar jansen | 27-02-12 | 13:53

@spanarchist | 27-02-12 | 13:51
Pius vroeg naar een onderzoek.
Nou, dat heb ik gelinkt. dat is alles.
Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar ik zeg ook niet dat jouw link de waarheid is.

Papier is per slot geduldig.

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:54

@Avant | 27-02-12 | 13:48
Je wilt niet weten hoeveel post sommige seriemoordenaar in de gevangenis kregen van vrouwen, zoals Jeffrey Dahmer of Ted Bundy toen ze nog in leven waren.
En dan te bedenken dat Dahmer homo was.....

necrosis | 27-02-12 | 13:54

@zeg maar jansen | 27-02-12 | 13:53

Er zijn altijd figuren die van dit soort topics profiteren om hun xenofobe natuur te profileren.

Dat hou je toch.

pius | 27-02-12 | 13:55

@Che_cuevara | 27-02-12 | 13:54

Juist.

pius | 27-02-12 | 13:55

@necrosis

Toen Koos Hertogs in oktober 1980 werd opgepakt voor de moord in Wassenaar op Edith Post. Het spoor gaat nog verder terug tot Limburg 1975, de moord op Marjo Winkens, Marjo was ook aan het stappen. Hertogs kreeg vlak daarvoor een parkeerbon in Maastricht.

strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 13:56

@Badderbeest! | 27-02-12 | 13:53
Hallo, lees je wel een tegel voor je een reactie geeft.
Ik verdedig nergens dit systeem, sterker ik veroordeel het zelfs.
Die link heb ik alleen geplaatst omdat iemand daar naar vroeg.
Gewoon even bij google intikken "recidive TBS" en ik heb gewoon het eerste resultaat genomen.

Dus val mij er niet op aan.

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:56

@ZKH EénOog | 27-02-12 | 13:24
Ik zou dan geen Waddeneiland nemen. Het Wad valt droog grotendeels bij eb. Je kunt letterlijk van Ameland naar het vasteland lopen. Lijkt me geen goed idee.

lekkurlinx | 27-02-12 | 13:58

Voor degenen met een Partyflock profiel, hier kunnen jullie een berichtje op z'n gastenboek zetten:

partyflock.nl...

Hellfish | 27-02-12 | 13:59

Hoe kan zoiemand naar het gymnasium zijn geweest? Met bijna een maximale citoscore

Joop H. | 27-02-12 | 13:59

@pius | 27-02-12 | 13:46
En terecht, die mensen moet je niet meer behandelen, gewoon opsluiten tot ze onder een wit laken liggen.
Menselijk behandelen; ja!
Vrijlaten : Nooit!

necrosis | 27-02-12 | 13:59

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:56
-
Rustig maar heur. ik val je helegaar niet aan. Ik bekritiseer enkel de cijfers waar je naar verwijst.

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:01

Che_cuevara | 27-02-12 | 13:54
Nee, dat hoeft zeker niet de waarheid te zijn. Maar het verhaal is coherent, Stan de Jong is zeker geen fantast en al helemaal geen belanghebbende.

spanarchist | 27-02-12 | 14:01

@Joop H. | 27-02-12 | 13:59
Genialiteit en krankzinnigheid gaan vaak hand in hand. Lees de geschiedenis er maar op na...

Raad_maar_raak! | 27-02-12 | 14:02

necrosis | 27-02-12 | 13:59
-
Een menselijke behandeling moet je verdienen....

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:02

Zeer goed speurwerk GeenStijl! Nu maar hopen dat deze gek nooit, maar dan ook NOOIT meer vrijkomt!

jojo1956 | 27-02-12 | 14:03

niet dat ik het voor dit zielige knaapje opneem, ben zéker geen knuffel hulpverlener.
Maar voor de zoveelste keer . . . . jongen is in zijn jeugd flink gepest . . . .
Daar heeft ie zelf niet om gevraagd, hij heeft zelf ook zijn ouders niet uitgekozen, hij heeft zelf nooit aan z'n ouders kunnen vragen alsjeblieft geen "pattatjuh" meer voor hem te kopen want dat doet een kind niet.
al die reactie van "wat een plofkop" zijn nou n`et het probleem wat bij mensen die kortsluiting in de bovenkamer kàn veroorzaken.

Hebben die ouders van dat meisje geen ene fuck aan, en maakt mij alleen maar banger voor de dag dat mijn kleine meid gaat stappen.

rooiebosduivel | 27-02-12 | 14:03

Wat leven we toch in een prachtig land

DoubleEight | 27-02-12 | 14:05

jojo1956 | 27-02-12 | 14:03
-
Succes met hopen. Dit is Nederland. Geeft het een jaartje of 7-10 en hij loopt weer buiten de deuren.

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:05

@neworder | 27-02-12 | 13:11
Maar daarvoor hoeft hij niet dood. Levenslang in een (hermetisch) gesloten verpleegcentrum heeft het zelfde effect. Deze gast heeft (naar het schijnt) een psychiatrische afwijking. Is dus waarschijnlijk ontoerekeningsvatbaar. Dat kun je hem niet verwijten. Daar kan hij niks aan doen.
Levenslang wegbergen en zorgen dat hij daarbinnen nog een beetje een menswaardig leventje kan leiden.

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:05

@lekkurlinx | 27-02-12 | 13:58
Er zijn nog genoeg olie/ gasproductieplatforms op de Noordzee die tussen nu en binnenkort geen functie meer hebben.
Je haalt de 'lifeboats' eraf en dropt wekelijk een voedselpakket.
Criminelen die denken het water in te duiken van minstens 30 meter hoogte overleven de klap niet.

necrosis | 27-02-12 | 14:06

@ doenormaal! | 27-02-12 | 13:46
Ghe, en wat ga jij nou doen dat je TBS krijgt? ;-)

BeunDeHaas | 27-02-12 | 14:06

Welkom in NEE!derland.

Slipsnifter | 27-02-12 | 14:07

Vreemd trouwens dat de kranten en sites nooit met grote koppen melden dat een tbs'ser met bijvoorbeeld werkverlof en een resocialisatieplaats zelf de kliniek belt om te zeggen dat hij het even niet meer weet en graag weer een tijdje terug komt om alles weer helder te krijgen.

Dat komt vaker voor dan recidive.

Speldenprik | 27-02-12 | 14:07

Had ik al gemeld dat mijn Deliquentenversnipperaar™®© al vanaf €50,- per "patient" kan worden ingezet ?

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:07

@necrosis | 27-02-12 | 13:59

Ik ben het zeker met je eens dat levenslang ook levenslang moet zijn. En bij TBS geld, bij twijfel binnenhouden.

Eens dus.

pius | 27-02-12 | 14:08

Mensen die zooooo gestoord zijn kun je echt niet genezen hoor, met wat kletspraat therapie, of een pilletje.
.
Maar ja, die TBS industrie houdt hele groepen onrendabelen aan het werk. Al die psychiaters moeten ook aan de bak blijven nietwaar?
.
En dat er dan af en toe een slachtoffer valt te betreuren, daar maken ze zich echt niet druk om, want bij de vorige slachtoffers deden ze dat ook niet.
.
De beste praatjesmakers worden weer even in de media aan de tand gevoeld, en dan houdt het weer op, en therapiën ze weer rustig door. Tot het volgende 'incident'.
.
Ik denk echt dat alleen een Charles Bronson achtige aktie waarbij wat therapeuten en rechters het loodje leggen, indruk zal maken bij de politiek.

Greetje Duisenberg | 27-02-12 | 14:10

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:05
-
Afspuiten en opruimen. Weet je wel wat een staatsgevaarlijke randmongool een levenlang voorzien van een opgesloten doch "menswaardig" bestaan kost ? Ik ook niet precies, maar een spuitje kost € 25,- een stuk touw eenmalig € 1,- en die kun je eindeloos herbruiken een emmer water is € 1,- voor de emmer en € 0,01 voor het water. Mijn Deliquentenversnipperaar™®© is met € 50,- welliswaar het duurst maar levert het meeste mediaaandacht op. En dat levert dan toch weer wat op.

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:12

@Badderbeest! | 27-02-12 | 14:02
Ik zou dergelijke 'beesten' graag geven wat ze verdienen, maar wat maakt dat mij?
Dan ben ik net zo laag bezig als de mensen die ik verafschuw.

necrosis | 27-02-12 | 14:13

Voorkomen doe je nooit, en misschien was dit ook niet te voorspellen geweest, (al twijfel ik voor de volle 100% aan de integriteit van het TBS-systeem,) maar deze knul heeft bewezen dat hij niet goed functioneert in de maatschappij, en van mij nóóit meer, ook niet onder begeleiding, op straat te komen.

b-ry | 27-02-12 | 14:14

@Greetje Duisenberg | 27-02-12 | 14:10

Die laatste regel zou je kunnen classificeren als tbs-waardige praat.

Bizar of niet?

pius | 27-02-12 | 14:14

Ik vind toch dat het geenstijl artikel een beetje een verkeerd portret schetst. Ze vergeten namelijk even te noemen dat deze jongen zwaar aan de xtc,speed en coke zit. Een slechtje jeugd kan iedereen overkomen, maar slechte jeugd + harddrugs = narigheid

Verder lees ik overal Vader(met wapenvergunning en wapens) + moeder. Nergens lees ik twee moeders? Ook las ik veel over vreemdelingenhaat, dus het is misschien niet verwonderlijk dat hij een meisje met de naam ximena heeft gekozen.

zeertegendradig | 27-02-12 | 14:15

necrosis | 27-02-12 | 14:13
-
Ach, dat is uw westerse vergevingsgezinde opvoeding welke nu spreekt. Geeft niet, in de middeleeuwen was "Beul" ook een beroep. Ik zie niet in waarom dat niet terug kan komen.

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:18

@Badderbeest! | 27-02-12 | 14:12
Een spuitje €25?
Sinds wanneer is een beetje 'lucht' zo duur?

necrosis | 27-02-12 | 14:19

^correctie ik lees nu dat moeders met een vrouw ging na de scheiding.

zeertegendradig | 27-02-12 | 14:19

Wat zullen die ouders door een hel gaan . Het zal je maar gebeuren.

pius | 27-02-12 | 14:21

necrosis | 27-02-12 | 14:19
-
Och, gewoon commercie heur. Vraagt u maar na bij de lokale veearts/varkenshouder. Die weten exact wat een spuitje voor een zwijn/varken van een kleine 100 kg kost.

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:21

Islam is vrede...ownee wacht..Stanley klinkt niet Islamitisch/Arabisch

Dus Christendom is vrede...

Moslim87 | 27-02-12 | 14:22

@Badderbeest! | 27-02-12 | 14:18

Ja. Dat waren nog eens mooie tijden inderdaad. Kan niet wachten ernaar terug te keren.

Wat een feest.

pius | 27-02-12 | 14:22

Tijdens mijn jeugd waren er geen TBS'ers.
We hadden gekken en die sloot je op in een 'inrichting' tot ze dood gingen.

Boomschade | 27-02-12 | 14:22

Een griet die rugby speelt. Was dat toevallig niet de lesbische vriendin van zijn moeder?

Harrie Nak | 27-02-12 | 14:22

@necrosis | 27-02-12 | 13:43
Koos Hertogs heeft gewoon levenslang. De langst zittende 'longstay'TBS-er is ene Theo H. Maar het ziet er naar uit dat zijn gedwongen behandeling wordt/is beeindigd en dat hij te zijner tijd naar een gewone psychiatrische instelling verkast.
www.omroepbrabant.nl...

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:23

@Harrie Nak | 27-02-12 | 14:22

Smakeloos Harry. Smakeloos.

pius | 27-02-12 | 14:23

2 vrienden van mij werken bij Teylingereind en ik kan jullie melden, dat dat mensen zijn, die met 2 benen op de grond staan en hun stinkende best doen, dit soort gasten met een heel consequent regiem in het gareel te krijgen. Dat van die luxe, dat valt wel mee. En er zit daar van alles; niet alleen keiharde criminelen, lost causes, maar ook psychische noodopvang. Je kunt alleen maar hopen, dat jouw kind daar nooit komt.

Libertinowitz | 27-02-12 | 14:24

@pius | 27-02-12 | 14:08
Levenslang ís levenslang in Nederland. Maar dan praat je over gevangenisstraf en niet over TBS.

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:25

Moslim87 | 27-02-12 | 14:22
-
inderdaad.
-
Alleen Lennon had het bij het juiste eind.
-
www.youtube.com...
-
Overigens geheel in stijl vermoord door een religieus gekkie...

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:26

@lekkurlinx | 27-02-12 | 14:25

Tot voor kort niet. En Bij Tbs kan het in concreto levenslang worden.

pius | 27-02-12 | 14:26

@ pius | 27-02-12 | 14:14 | + 0 -
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Wat is er zo bizar?
.
Het is maar wat je bizar noemt. Ik vind wat Ximena is overkomen pas bizar.

Greetje Duisenberg | 27-02-12 | 14:28

@Libertinowitz | 27-02-12 | 14:24

Ondanks de terechte emoties hebben de meeste reaguurders geen idee waar ze het over hebben natuurlijk en roepen ze maar wat.

Zo gaat dat nu eenmaal.

pius | 27-02-12 | 14:28

@Badderbeest! | 27-02-12 | 14:12
En wat is de volgende stap? Eugenetica wellicht?

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:28

@lekkurlinx

Die Theo H is tijdens verlof wel de fout in gegaan. Niet zo vreemd dat ze hem vasthouden.

strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 14:28

Deze persoon dient te worden getermineerd, lijkt me duidelijk. Los daarvan: vroeger mochten meisjes 's-nachts niet alleen fietsen, zeker niet als ze 15 waren. Is dat tegenwoordig ouderwets of zo ?

Gier | 27-02-12 | 14:29

Ik rijd net langs daar op weg naar me huis en er staat nog politie.
Hoelang hebben ze tegenwoordig nodig voor een onderzoek?
Lijkt mij dat die zaak rond is.
Opruimen die hufter en nooit meer buiten laten.
Als ik meerdere dingen zo leest wat die allemaal op het net heeft geschreven was dit allemaal te voorzien maar ook te voorkomen geweest.
Zijn die zieleknijpers nou allemaal zelf temmes om dit niet in te zien?

Gmt Master | 27-02-12 | 14:29

@Greetje Duisenberg | 27-02-12 | 14:28

Ik ook. Maar dat zegt niets over jouw uitspraak. Die ik overigens duid in een bredere context.

Ik zeg niet zomaar iets natuurlijk.

pius | 27-02-12 | 14:30

teringlijereind...

Air van Boven Dorens | 27-02-12 | 14:31

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:25
-
Inderdaad, maar je kan wel gratie krijgen, wat ook regelmatig gebeurt. Dan is levenslang dus niet levenslang. Mooi hé, achterdeurtjes.

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:32

@Gmt Master | 27-02-12 | 14:29

Nee. Moet jij de gemiddelde dagboeken van de 'normale' mensen eens lezen. Dan zie je dat het onbegonnen werk is. Als alle gestoorden zouden moorden dan werden er 16 miljoen moorden per dag gepleegd namelijk.

De hele wereld is knettergek namelijk.

pius | 27-02-12 | 14:32

pius | 27-02-12 | 14:26 |

Levenslang is altijd al levenslang geweest. Art 10 lid 1 Sr.

En ja, in concreto kan TBS levenslang duren. Maar zoals je al zei: tbs is een maatregel en geen straf.

Speldenprik | 27-02-12 | 14:33

@pius | 27-02-12 | 14:26
Voor zover ik weet is levenslang in Nederland altijd al levenslang zonder kans op vrijlating geweest. Het is echt bedoeld als vervanging van de doodstraf.Wiki-alert:
nl.wikipedia.org...

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:33

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:28
-
Geenszins. Ik zie zelf geen enkel verband tussen iemand verantwoordelijk houden voor zijn daden en preventief ruimen op basis van statistiek.

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:34

@ Che_cuevara | 27-02-12 | 13:37 |

Dat ook waarschijnlijk wel, maar ik stel voor dat we eerst beginnen met alles wat met 'ley' eindigt preventief te verbannen. Wesley's en Stanley's zijn een gevaar in de samenleving

potsenmakkert | 27-02-12 | 14:34

@Badderbeest! | 27-02-12 | 14:32
Sinds 1970 3 keer

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:35

pius | 27-02-12 | 14:32
-
Normale mensen houden geen dagboeken bij....

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:35

@Speldenprik | 27-02-12 | 14:33 lekkurlinx | 27-02-12 | 14:33

Dat moet dus betekenen dat er nooit levenslang is geeist? Of zie ik dat verkeerd?

pius | 27-02-12 | 14:35

@Badderbeest! | 27-02-12 | 14:35

Goede conclusie. Die overigens mijn standpunt bevestigd.

pius | 27-02-12 | 14:36

"Dat moet dus betekenen dat er nooit levenslang is geeist? Of zie ik dat verkeerd?"
Na de afschaffing van de doodstraf in 1870 is levenslang in 1878 ingevoerd. Sinds 1945 zijn er 41 veroordelingen geweest tot levenslang, waarvan 21 in de periode 2000-2008.

Speldenprik | 27-02-12 | 14:40

Hij had het nogal goed in de TBS kliniek. Op deze manier is hij verzekerd van een terugkeer. Dat zou dus een motief kunnen zijn, oftewel moord met voorbedachte rade.

djs | 27-02-12 | 14:40

@ pius | 27-02-12 | 14:30 | + -1 -
Jouw antwoorden zijn voor mij onbegrijpelijk.

Greetje Duisenberg | 27-02-12 | 14:40

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:35
-
Op 35 veroordelingen kunnen we dus concluderen dat 8,6% gratie krijgt.

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:43

Doodstraf en organen voor donatie gebruiken. Dat moeten ze trouwens met alle TBS-ers doen. Dan doen ze nog wat nuttigs. Afval.

Mark van Dam | 27-02-12 | 14:43

@BeunDeHaas | 27-02-12 | 14:06
Mijn moraal zegt mij dat ik de samenleving niet onnodig op kosten wil jagen. Ik doe het dus maar niet ;)


doenormaal! | 27-02-12 | 14:44

Zachte heelmeesters stinkende wonden

Alles moet toch kunnen in nederland...

politiek maakt zich alleen maar druk om hoe dit soort beesten weer kunnen integreren in de samenleving....

identiteit | 27-02-12 | 14:44

@Greetje Duisenberg | 27-02-12 | 14:40 | + 1 -

Toch kan ik pius' opmerking over jouw laatste zin beamen.

Speldenprik | 27-02-12 | 14:45

@necrosis | 27-02-12 | 14:06
Ik zou voor de zekerheid toch maar een hoog hek om de boorden van zo'n platform bouwen. Ooit van Klifduiken gehoord? Die gasten springen voor de lol in wedstrijd verband van kliffen van 25+ meter af. Salto's, schroeven en al.

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:48

ik heb gehoord dat elektroshock therapie met hoogspanning zeer goede resultaten geeft bij dit soort lieden.

boy_wulfe | 27-02-12 | 14:50

@Badderbeest! | 27-02-12 | 14:43
Nee want die 35 veroordelingen zijn allemaal van na die tijd. In de jaren zeventig zijn er geen levenslange straffen uitgedeeld. Die drie waren "de drie van breda" en die zaten vanaf vlak na de tweede wereldoorlog vast.

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:53

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:48
-
Geen hekken, gewoon handen en voeten ketenen aan een stalen bal. Een kilootje of 20 moet voldoende zijn. De Zee is diep genoeg, en de visjes lusten ook wel wat.

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:54

Iedereen klaagt en niemand doet er wat tegen, dat is het hele probleem met dit land. Men voelt zich machteloos en dat sterkt degenen die de macht in handen hebben. Waardoor ze alleen maar nog verder gaan.

JoranVanderdood | 27-02-12 | 14:55

lekkurlinx | 27-02-12 | 14:53
-
Ahhh, nou ja, prima dan. Dan blijft natuurlijk wel de vraag rijzen waarom er in de afgelopen 42(!!!1!) jaar slechts 35 "mensen" tot levenslang zijn veroordeeld. volgens mijn boekje komen er toch minstens wekelijks mensen in aanmerking voor deze straf. Met andere woorden. Blijkbaar krijgen de mensen die levenslang verdienen maar ook maar een zeer gerede kans op gratie maken deze al op voorhand. En dus legt de rechter ze de maximale 20 jaar op (meestal minder) en lopen ze na 2/3 deel van die straf weer vrij rond.

Badderbeest! | 27-02-12 | 14:59

waarom schaffen we tbs niet gewoon af..??

bigoks2531 | 27-02-12 | 15:00

bigoks2531 | 27-02-12 | 15:00
-
1000 beroepsgraaiers willen niet van hun boterham (lees pannenkoekjes met roomkaas) beroofd worden.

Badderbeest! | 27-02-12 | 15:01

@ Badderbeest! | 27-02-12 | 14:59 |

Nee, de maximale tijdelijke gevangenisstraf is 30 jaar.

Speldenprik | 27-02-12 | 15:02

We moeten gewoon accepteren dat we veel te weinig weten van de werking van het menselijk brein. In essentie is iedereen hier gewoon aan het praten vanuit onmacht. Niemand wil ingaan op de problematiek van de psychiatrie. Dus gaan we ieder incident liggen schelden om die onmacht te beteugelen. Het slachtoffer schiet daar niets mee op en meer over de psychiatrie komen we ook niet te weten. Symptoomhandelen. Mensen stierven vroeger ook van allerlei virussen waar we nu gelukkig vacinaties voor hebben. Er zou geen reden mogen zijn waarom er niet meer onderzoek gedaan wordt binnen de geestelijke gezondheidszorg. Het liefst door mensen die buiten de bestaande kaders kunnen denken. Want het lijkt me duidelijk dat het voor iedereen het beste zal zijn als er meer duidelijkheid komt over psychische aandoeningen.

Uhh | 27-02-12 | 15:03

We moeten gewoon accepteren dat we veel te weinig weten van de werking van het menselijk brein. In essentie is iedereen hier gewoon aan het praten vanuit onmacht. Niemand wil ingaan op de problematiek van de psychiatrie. Dus gaan we ieder incident liggen schelden om die onmacht te beteugelen. Het slachtoffer schiet daar niets mee op en meer over de psychiatrie komen we ook niet te weten. Symptoomhandelen. Mensen stierven vroeger ook van allerlei virussen waar we nu gelukkig vacinaties voor hebben. Er zou geen reden mogen zijn waarom er niet meer onderzoek gedaan wordt binnen de geestelijke gezondheidszorg. Het liefst door mensen die buiten de bestaande kaders kunnen denken. Want het lijkt me duidelijk dat het voor iedereen het beste zal zijn als er meer duidelijkheid komt over psychische aandoeningen.

Uhh | 27-02-12 | 15:03

@Badderbeest! | 27-02-12 | 15:01 |

Beroepsgraaiers? Maar natuurlijk! Alsof printplaatjesplakkers het wel goed vinden dat ze van hun patatje joppiesaus beroofd worden.

Speldenprik | 27-02-12 | 15:04

We moeten gewoon accepteren dat we veel te weinig weten van de werking van het menselijk brein. In essentie is iedereen hier gewoon aan het praten vanuit onmacht. Niemand wil ingaan op de problematiek van de psychiatrie. Dus gaan we ieder incident liggen schelden om die onmacht te beteugelen. Het slachtoffer schiet daar niets mee op en meer over de psychiatrie komen we ook niet te weten. Symptoomhandelen. Mensen stierven vroeger ook van allerlei virussen waar we nu gelukkig vacinaties voor hebben. Er zou geen reden mogen zijn waarom er niet meer onderzoek gedaan wordt binnen de geestelijke gezondheidszorg. Het liefst door mensen die buiten de bestaande kaders kunnen denken. Want het lijkt me duidelijk dat het voor iedereen het beste zal zijn als er meer duidelijkheid komt over psychische aandoeningen.

Uhh | 27-02-12 | 15:04

@ doenormaal! | 27-02-12 | 14:44
Daar ga je al...beetje jammer dan van je eerste post he? ;-)

BeunDeHaas | 27-02-12 | 15:06

Een zinlose daad die door niemand verklaard kan worden en ook niet voorkomen kon worden. Diep triest maar de realiteit.

kattenfluisteraar | 27-02-12 | 15:13

Uhh | 27-02-12 | 15:03
-
We moeten gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon gestoord zijn, dat je ze niet kan helpen (moet je ook niet willen) en dat je ze dus maar het beste kan opruimen. We moeten stoppen met daders als slachtoffers van hun eigen geestlijke gebreken te zien, maar ze vooral te zien als wat ze zijn. namelijk levensgevaarlijke psychopaten. Op moord zonder dat je daarvoor toch wel een verdomd goede reden hebt zou volgens mijn boekje toch echt automatisch de doodstraf moeten staan. Mensen die de waarde van het leven van een ander op 0 schatten moet je volgens hun eigen richtlijnen opruimen.

Badderbeest! | 27-02-12 | 15:13

Kan iemand mij uitleggen wat links met TBS te maken heeft?

coolnation | 27-02-12 | 15:14

Brekend Schietpartij highschool Ohio

kattenfluisteraar | 27-02-12 | 15:14

Hollanders zijn net zo crimineel als Marrokanen

xtreme | 27-02-12 | 15:15

@xtreme de cijfers bewijzen anders.

djs | 27-02-12 | 15:21

-weggejorist-

Captain America | 27-02-12 | 15:25

@Greetje Duisenberg | 27-02-12 | 14:40

Mooi. Houden zo zou ik zeggen.

pius | 27-02-12 | 15:27

Het wordt tijd dat de diverse therapeutische instellingen eens goed doorgelicht worden en vooral eens afgerekend worden op het behaalde resultaat dat ze geboekt hebben bij de diverse soorten patienten c.q. bewoners.
Dus kijken per soort patient wat het behaalde resultaat is van welke behandeling. bv bij mensen met schizofrenie, mensen met borderline, mensen met bi-polaire stoornis. WAT is nu eigenlijk het resultaat van de diverse behandelingen...

Onderbuik | 27-02-12 | 15:30

aanvulling: tot nog toe zijn er nog steeds iets van 1500 mensen per jaar die er een eind aan komen.
Dat moet toch beter kunnen zou je zeggen.

Onderbuik | 27-02-12 | 15:33

@Captain America
Je vergeet:
4) verkracht worden door jou, de rukkende sgolier.

Gier | 27-02-12 | 15:36

Tsja het zal je kind maar wezen en je zoon maar zijn
maar de ouders van de dochter zijn weer in dit geval
levenslang gestraft.

femalefem | 27-02-12 | 15:36

@BeunDeHaas | 27-02-12 | 15:06
Mja, al had ik een hoop leuke ideeën. Maar wijselijk heb ik die maar niet neergepend ;) Al kwam Aleid Wolfsen er wel in voor en alle ondertekenaars van ACTA en die rechter die de gewetenloze doodrijder van Floor van der Wal na een paar maanden alweer een vrij man liet zijn en meer van dat soort rechters. En alle onethisch zakkenvullers, criminelen, Nederland verkwanselende politici etc. etc :P
Verder iets met vierendelen, decapituleren, brandstapel e.d. mompelt.

doenormaal! | 27-02-12 | 15:36

Heb ooit eens gesolliciteerd bij het teylingereind. Werd niet aangenomen omdat men vond dat de jongens daar niet te hard aangepakt mochten worden. Ivm met de jeugdige leeftyd. De samenleving krijgt van zelf de rekening terug met het slappe beleid wat we hier jaren lang hebben gehad

rich1963 | 27-02-12 | 15:37

@Captain America

Wat ben jij een respectloze knurft. Die betekenis van die naam is 'luisteren'. Een mooie naam.....niets mis mee.....

strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 15:37

@badderbeest

Dat is het m juist. Iemand die gestoord is (ik weet niet of het nu over alle mensen met een geestesziekte heb maar goed) die hebben dat besef niet. Althans een schizofreen wordt beheerst. Een psychopaat en sociopaat voelt niets dus ook niet waarom je niet mag doden. Al die woede is dus volledig verspilt want het raakt alles behalve de kern van de problematiek. Dat we volledig tekort schieten in het beheersen van geesteszieke mensen.

Uhh | 27-02-12 | 15:38

Waarom maken we dan ook 5 sterren hotels van de gevangenissen als de ratten je voeten weg vreten dan zorg je wel dat je daar wegblijft.

piotr2010 | 27-02-12 | 15:39

@Captain America | 27-02-12 | 15:25

Blaaskaak.

pius | 27-02-12 | 15:41

Stoere praatjes alom.

pius | 27-02-12 | 15:41

Merkwaardig toch...
Als iemand een lichamelijk defect heeft wordt dat feit erkend.
Maar bij een geestelijk defect worden er ineens allemaal oorzaken bij gehaald (slechte jeugd gehad,armoe enz.)
Dat laatste is ok nog eens een belediging voor al diegenen die ook een slechte jeugd hebben gehad maar vervolgens nog wat van hun leven maakten.

knerf | 27-02-12 | 15:43

Captain America | 27-02-12 | 15:25

Loop eens door een ruit heen en bloed effe lekker leeg joh.
Kom ik de foto's maken, leuk voor later.

Dr.Thorvaldt | 27-02-12 | 15:49

@Raad_maar_raak! | 27-02-12 | 13:50
Ieder kind verplicht een telefoonboek op de kamer. Ga maar lekker scheuren als je je frustraties niet onder controle kan houden. Je hoeft toch niet meteen op een ander te gaan inbeuken?

polt | 27-02-12 | 15:49

Uhh | 27-02-12 | 15:38
-
Je plaatst de daders in de slachtofferrol. Het hoe of wat van dit soort mensen boeit me geen reet. Wat kan mij het nou verrotten hoe hun zieke geest werkt en waarom die zieke geest hen er toe brengt om anderen van hun leven te beroven. Het is niet de geestelijke gezondheidszorg wat hier tekort schiet, maar het is het rechtsysteem dat keer op keer en eindeloos faalt. Hun kerntaak is het beschermen van de onschuldigen. En de doodstraf is daarbij het meest efficient. Bovendien bestaat er dan 0% kans op recidive.

Badderbeest! | 27-02-12 | 15:49

Zijn Nederlands is wel erg slecht voor een autochtoon, de gemiddelde allochtoon spreekt en schrijft beter Nederlands.
Volgens mij is dit een PVV stemmer

xtreme | 27-02-12 | 15:50

@piotr2010 | 27-02-12 | 15:39

Nee hoor. In Rusland zijn 5 keer zoveel moorden als in de VS. En in de VS zijn er absolut en relatief een stuk meer dan bij ons.

Imbeciel.

pius | 27-02-12 | 15:51

Nou....kunnen we weer gaan luisteren naar fervente voorstanders van TBS, die dit zullen uit gaan leggen, als zijnde een incident.
Nu weer een onschuldig meisje vermoord.
Hoeveel van dat soort "incidentjes" hebben we nog nodig om aan te tonen, dat TBS zinloos is?

Schietmijmaarlek | 27-02-12 | 15:53

Zo gestoord als een deurknop, maar wél 176 hyvesvrienden. Als ik tot dat illustere rijtje vrienden zou behoren zou ik snel overgaan tot 'ontvrienden'.

oom Teun | 27-02-12 | 15:53

Uhh | 27-02-12 | 15:38
'Dat we volledig tekort schieten in het beheersen van geesteszieke mensen.'
Poeh, niet zolang geleden zag ik beelden op de TRT van een gewapende man die een rechter in het Hof in Ankara had bedreigd. De verwarde man werd, eenmaal buiten gekomen, door een politieman onmiddellijk neergeschoten terwijl een tweede agent op de gewonde, op de grond liggende man afliep en 'het werk afmaakte'. Hij werd simpelweg door het hoofd geschoten. Hier in Turkije 'schieten ze dus niet tekort'. Een radicale 'oplossing', maar voor mij hoeft dat nu ook weer niet.


Van Dikhout | 27-02-12 | 15:59

Pij is in basis 3 jaar met een rek naar 5 jaar voor delicten met geweld. Daar heeft hij er bijna 4 volgemaakt. Dat is best wel wat voor iemand die op zijn 15e iemand neersteekt en daardoor tegen deze veroordeling aanloopt.

Het is inmiddels 6 jaar geleden dat hij deze Pij heeft afgerond. Pij is een maatregel die valt onder het jeugdstrafrecht. Als ik deze zaken op een rijtje bezie, dan vraag ik me af wat nu de nazorg voor zo iemand is geweest.

netniet | 27-02-12 | 16:00

@Badderbeest! | 27-02-12 | 15:49

Niet zo goedkoop gaan strooien met woorden. Ik plaats niemand in de slachtofferrol. Ik weiger alleen mijn kop in het zand te steken. Het lost namelijk niets op. Dat laatste is voor mij genoeg reden om het met jou oneens te zijn. Dit is geen discussie over het slachtoffer omdat het slachtoffer niet het probleem is. De dader is het probleem. Als je enig besef had van hoe weinig er bekend is van het genezen van psychische aandoeningen zou je wel anders praten. Niet ieder psychiatrisch patiënt is namelijk een moordenaar. Velen willen genezen worden en dat doet je jammer genoeg alleen door als er dit soort excessen plaatsvinden ervoor te zorgen dat de discussie over geestesziektes opengebroken wordt. Ik heb namelijk geen zin om na weer een afgrijselijke gebeurtenis weer moord en brand te schreeuwen. Ik heb liever dat het volgende 15 jarige meisje gewoon blijft leven en niet het slachtoffer wordt van een psychopaat.

Uhh | 27-02-12 | 16:01

Badderbeest! | 27-02-12 | 15:13

Oke, laten we dan ook meteen alle roofdieren afknallen met hun verwerpelijke gedrag.

caspert79 | 27-02-12 | 16:02

@Van Dikhout | 27-02-12 | 15:59 |

Voor mij ook niet. In het kader van zelfverdediging dient ieder persoon vooral het heft in eigen handen te nemen. Ik praat over langdurige verandering in de psychiatrische hulpverlening. Dat de waan van de dag de oplossing biedt voor velen moeten ze vooral zelf weten.

Uhh | 27-02-12 | 16:03

Captain America | 27-02-12 | 15:25
-
Oh, nu je het zo brengt.... Kan iemand ff Stanley Anschütz vrijlaten ? Niet zijn schuld allemaal. Het was de schuld van de ouders van het meisje. Haar een beetje Ximena noemen. Dan vraag je er inderdaad gewoon om. En dan ook nog op je 15e over straat lopen. Moet ook niet kunnen neem ik aan.
-
Volgens mij ben jij zelf een beetje staatsgevaarlijk. IDIOOT!

Badderbeest! | 27-02-12 | 16:04

Hoeveel van dat soort "incidentjes" hebben we nog nodig om aan te tonen, dat TBS zinloos is?

Schietmijmaarlek | 27-02-12 | 15:53

Ik begrijp je strekking volkomen maar wist je dat recidive onder TBS-ers aanmerkelijk lager is dan onder gedetineerden ? Terwijl een groot deel van die groep psychisch ook niet in orde is.

netniet | 27-02-12 | 16:04

@Badderbeest! | 27-02-12 | 15:49

Jij wacht als het ware totdat de moord gepleegd is en verwacht dan dat het recht zegeviert. En vervolgens wacht je weer tot de volgende moord etc etc. Ik heb liever dat de moord niet gepleegd wordt. En weet je wat het enge is aan psychopaten of mensen met ernstige psychische problemen? Dat hoge straffen niet zullen afschrikken. Er is namelijk geen redenering die hen tot die moord bracht. Het was de waanzin die dat deed. Hoog straffen als het eenmaal gebeurd is. Prima. Maar vervolgens moet men toch iets nieuws gaan bedenken om dit te voorkomen.

Uhh | 27-02-12 | 16:07

caspert79 | 27-02-12 | 16:02
-
Roofvogels doden geen mensen maar muizen. Als de muizen dat nou ff zelf regelen lijkt me het geen probleem.

Badderbeest! | 27-02-12 | 16:09

De samenleving is er niet mee gediend dat TBS gehandhaafd blijft, er zullen dus wel een aantal mensen flink hun zakken mee vullen.

Borakh | 27-02-12 | 16:12

Wtf die reacties op zijn hyves. Altijd grappig om te zien hoe mensen van Geenstijl de held uithangen met hun neppe en anonieme hyves.

Tyga | 27-02-12 | 16:14

Uhh | 27-02-12 | 16:01
-
Ik zeg niet dat je psychische aandoeningen niet moet behandelen en onderzoeken. ik zeg dat je moordenaars of mensen die er een proberen te zijn met gelijke munt moet terugbetalen. Als ze dat nou met dit sujet hadden gedaan toen hij jaren geleden al een willekeurig iemand neerstak, dan had dit meisje nu nog geleefd. Als er in je mand appels een rot exemplaar zit moet je hem weggooien. Niet een paar dagen in de koelkast leggen en dan weer terug in de mand.

Badderbeest! | 27-02-12 | 16:14

@Badderbeest! | 27-02-12 | 16:14 |

Maar daar ben ik het ook mee eens. Alhoewel ik de voorkeur geef aan levenslange opsluiting als bescherming van de samenleving tegen een ongeleid projectiel. Mijn punt is dat ik hoop dat er eindelijk wat vaart komt in het voorkomen van dit soort vreselijke gebeurtenissen.

Uhh | 27-02-12 | 16:19

Uhh | 27-02-12 | 16:07
-
Men moet altijd proberen te voorkomen dat de een de ander vermoord. Mocht het onverhoopt toch gebeuren dan zou het 1 strike = out moeten zijn. Oppakken, euthaniseren en cremeren.
-
Wat jij doet (het humaniseren van de moordenaar) is wellicht heel goed bedoeld, maar het helpt in ieder geval niet het volgende slachtoffer.

Badderbeest! | 27-02-12 | 16:19

Uhh | 27-02-12 | 15:03 |
En al zouden we meer duidelijkheid hebben dan nog hebben we met onze suffe rechters te maken, die waarschijnlijk dit zullen beoordelen als 'wegens groot krenkingsgehalte bij deze jongeman zullen we verzachtende omstandigheden laten meewegen in het vonnis enz. enz.

lanexxx | 27-02-12 | 16:25

Uhh | 27-02-12 | 16:19
-
Hoe is de samenleving er bij gebaat als we moordenaars levenslang opsluiten ? Het kost vele miljoenen per veroordeelde en de kans op herhaling blijft. Ze kunnen ontsnappen of een bewaker of behandelend arts iets aandoen. Lijkt mij een vrij slechte investering.

Badderbeest! | 27-02-12 | 16:28

Geen TBS meer voor die etterbak maar gewoon voor de rest in de bak tussen 'n stel bubba's. TBS is gewoon een peperduur faalsysteem; door het af te schaffen zijn er miljarden euro's te bezuinigen.

meneer Q | 27-02-12 | 16:28

Om hier enige nuance aan de discussie te geven voor de reaguurders die criminelen willen opgeven, hier het verhaal van een ex TBS'er die al jaren op het rechte pad is en alcohol en drugs preventie voorlichting geeft op scholen. De documentaire waarin hij oog in oog staat met één van zijn slachtoffers, een politieman.

Zware misdadigers die het geweld hebben afgezworen.

www.gerritstanneveld.nl...

En het verhaal van een Belgische ex gangster die leraar werd....

video.be.msn.com...

www.nieuwsblad.be...

strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 16:31

nog geen gotspe gezien bij dit topic;

dit soort lieden liep niet lang rond in früher zeiten.

TBS, afschaffen, het werkt niet. Al die TBS resources stoppen in het vroegtijdig opmerken en voorkomen van dit soort mongolen.

@nabestaanden, heel veel sterkte en moed toegewenst. Deze dader krijgt waarschijnlijk meer aandacht dan Uw dochter.

Prutsert3368 | 27-02-12 | 16:32

Vooral doorgaan met het bezuinigen op GGZ .

Eurotokkie | 27-02-12 | 16:33

Lekker verontwaardigd doen in de comments, dat zal ze leren!


me,myself and IK | 27-02-12 | 16:40

@ strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 16:31
leuk dat het af en toe wel goed gaat dat zal de ouders van Ximena vast goed doen!

me,myself and IK | 27-02-12 | 16:41

Hij had dus JEUGD-tbs volgens mij. En dat stopt geloof ik vanzelf op je 18e verjaardag.

deropofderonder | 27-02-12 | 16:43

Idiote jeugd-tbs afschaffen. Gewoon volwassen TBS opleggen.

jojo1956 | 27-02-12 | 16:46

@me,myself and IK

Wat een lulopmerking. Ik plaats mijn linkje in een langdradige discussie over de straf, kansen en risico's van ex-TBS' ers. En dat staat even los van de ouders van het meisje. Hoe triest het ook is......

strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 16:49

Triest geval die Stanley. Typisch iemand die te dom en te fucked is om ooit nog in de maatschappij te passen.
Jammer dat we nog geld en hulp gaan steken in zo'n zielloos iemand. (hoe triest het ook voor die jongen is)
Beter maakt ie zichzelf van kant, met zo'n moord zou je jezelf niet meer in de ogen moeten kunnen kijken.

Jeugd moet ook wel beseffen dat ze niet meer alleen snachts over straat kunnen in vuilnisbelten als Den Haag.

Kok Meijer | 27-02-12 | 17:05

@Badderbeest! | 27-02-12 | 15:49
Eens kijken, hoe jij lult als jouw kind psychisch ziek is en jij tegen een muur van naar elkaar doorverwijzende hulpverlenende instanties aanloopt met enorme wachtlijsten en nogal wat incapabele hulpverleners in dienst. Want zo gaat het al een aardig tijdje in dit land.
En dat jouw kind dan als gevolg van een psychische afwijking op 15 jarige leeftijd doordraait en een medeleerling neersteekt (niet doodsteekt)
Dan zegt Badderbeest: Edelachtbare, doet u maar geen TBS maar geef hem de doodstraf. Tuurlijk joh.

Ik weet niet hoe dat bij Stanley is gegaan. Wat ik zo lees, heeft Stanley geen leuke jeugd gehad.
Ik geef onmiddellijk toe dat dat veelal een kudtsmoes is om strafvermindering te krijgen.
Maar bij Stanley is kennelijk een psychische afwijking geconstateerd want hij heeft twee jaar jeugdTBS gekregen en geen gewone gevangenisstraf voor minderjarigen. Na zijn TBS te hebben uitgezeten, werd hij vrijgelaten en ziet het inderdaad naar uit dat de geestelijke gezondheidszorg en nog wat meer instanties, die de KERNTAAK hebben om psychisch zieke mensen te behandelen en te begeleiden, hier wel degelijk hebben gefaald. En dat is niet de eerste keer.

Recent nog bij de aan schizofrenie lijdende Tristan van der Vlist.

Dat het rechtssysteem faalt, weten we inmiddels wel, maar dat lijkt mij in deze kwestie niet het geval. Als rechters TBS opleggen gaan zij af van het oordeel van psychiaters.

Het gaat hier om een meisje van 15 die is vermoord door een psychisch ziek iemand. Dat is verschrikkelijk. Waren er signalen dat het niet goed met hem ging, vraag ik mij af? Is er iets bekend van klachten bij de politie for example?

We zullen het nog wel horen. Eens kijken wie er allemaal naar elkaar gaan wijzen en hoe ze er mee wegkomen.

En Stanley, zal wel nooit meer vrijkomen. Hoop ik.
Dat dan weer wel.



La Vie En Rose | 27-02-12 | 17:05

@La Vie En Rose
Ja de kerntaak (core business heet dit tegenwoordig ook wel in goed nederlands) van de GGZ zou inderdaad moeten zijn dat ze mensen helpen, en begeleiden. Op de een of andere reden blijkt dit in de praktijk nogal lastig.
Wat me persoonlijk irriteert is dat de diverse hulpverleners te veel in hun eigen wereldje leven en niet eens zien wat de praktijk is.
Ik heb teveel mensen gezien die ondanks behandeling eigenlijk weinig verder zijn gekomen of er zelfs maar een eind aan maakten.
Het lijkt wel alsof sommige psychologen en psychiaters in een soort ivoren torentje zitten en daardoor vergeten wat hun kerntaak ook al weer was.

Onderbuik | 27-02-12 | 17:18

@knerf | 27-02-12 | 15:43
Er zit nogal een verschil tussen iemand met een psychische afwijking die zegt een slechte jeugd te hebben gehad( een idee dat al of niet is in zijn hoofd heeft post gevat, juist door die psychische afwijking) of een psychisch gezond iemand die een slechte jeugd heeft gehad.

En ja, het argument van een slechte jeugd wordt veelal als een verzachtende omstandigheid gebruikt om strafvermindering te krijgen. Daar erger ik me ook kapodt aan.
Dat doet hier niet ter zake. Je krijgt geen twee jaar jeugdTBS omdat je een slechte jeugd hebt gehad maar omdat je een psychische afwijking hebt.

La Vie En Rose | 27-02-12 | 17:19

@Kok Meijer

(in vuilnisbelten als Den Haag.)

De Goudenregenstraat is in een relatief rustig, veilig buurtje nabij de Vogelwijk. Helaas is het meisje de verkeerde persoon op de verkeerde plaats tegengekomen. Dat het vroeger veilig was voor jongeren tijdens het uitgaan is een illusie. Zie mijn postings hierboven over Marjo Winkens, verdwenen tijdens het stappen in 1975 en mogelijke betrokkenheid van de Hagenees Koos Hertogs. Als Marjo de taxi had genomen in plaats van de brommer door de velden van Z Limburg had zij nu nog geleefd.

strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 17:20

Leuk trouwens om al die andere Partyflock berichten te zien van zijn zogenaamde 'vrienden'. Jezus, wat een ontzettend dom volk. De Melissa's, Trista's, Chanti's, Danny's en nog meer van dat soort vmbo intellect met te grote oorhangers, lelijke kettinkjes, rug tatoos en playboy-merchandize.
Als je dit toch leest geef ik eigenlijk de moed maar op dat het ooit nog iets wordt met dit land.

Masturwasbeert | 27-02-12 | 17:27

-weggejorist-

Masturwasbeert | 27-02-12 | 17:29

En het blijft een kutserver. Dat dan weer wel.

Masturwasbeert | 27-02-12 | 17:32

@Onderbuik | 27-02-12 | 17:18
Klopt. Het is één groot bureaucratisch circus van doorverwijzingen, wachtlijsten en daarnaast zijn hulpvragers afhankelijk van de deskundig- en betrokkenheid van psychiaters of psychologen die ze krijgen toegewezen. Daar zit nogal wat kaf onder het koren.

Enfin, sommige mensen zijn nou eenmaal niet te genezen met gesprekken, die moeten heel hun leven medicatie slikken, of worden opgeborgen als ze dat niet doen en daardoor een gevaar vormen voor anderen en voor zichzelf.


La Vie En Rose | 27-02-12 | 17:32

@xtreme | 27-02-12 | 15:50
Volgens mij ben jij nog zieker dan Stanley.
Gaat henen en vermenigvuldig je niet!

La Vie En Rose | 27-02-12 | 17:34

@netniet | 27-02-12 | 16:00
Dank voor de info. Ik las ergens dat hij tot twee jaar TBS was veroordeeld en daarna vrij was gekomen.

En verder stelt u stelt een terechte vraag.

La Vie En Rose | 27-02-12 | 17:38

De stukken op my diary zijn voor mij voldoende bewijs zijn om deze persoon niet vrij in het wild te laten rondlopen. Ik lees totaal geen berouw over het neersteken van een willekeurig meisje. Zelfs wanneer een "reaguurder" vraagt hoe het met het neergestoken meisje is afgelopen, slaat hij volledig de plank mis. P.S Wie, wat, hoe bepaalt of een TBS'er weer in staat is om in het wild rond te mogen lopen en wat zijn hiervoor criteria?

jim1988 | 27-02-12 | 17:44

Welk monster produceert zo'n monster? Indirecte schuld is onschuld.

Neut | 27-02-12 | 17:45

@Eurotokkie | 27-02-12 | 16:33
Yep, grootgraaier in besturen en die enorme aantallen van dikverdienende incapabele managerers eruit flikkeren zou een goed begin zijn.
Helaasch kiezen de besturen en managers voor bezuinigingen op de zorg en verzorgend personeel.

Hetzelfde gebeurt in het onderwijs.
En maar gaan staken en roepen dat er niet moet worden bezuinigd i.p.v. te staken en afdwingen dat die bestuurders en managers met pek en veren de laan uit worden gestuurd. Dombo's.

La Vie En Rose | 27-02-12 | 17:47

@strikdewepstroper01 | 27-02-12 | 17:20
Hoewel het zo kan zijn dat in dit geval elke willekeurige voorbijganger de klos zou zijn geweest, (dat weten we niet) moet je als ouders, zeker je dochters, op het hart drukken om NOOIT 's avonds laat of 's nachts alleen over straat te gaan. Altijd geld voor een taxi meegeven, of naar huis laten bellen, maakt niet uit hoe laat.

La Vie En Rose | 27-02-12 | 17:56

@La Vie En Rose | 27-02-12 | 17:38
- stelt
La Vie En Rose | 27-02-12 | 17:47
grootgraaiers.

La Vie En Rose | 27-02-12 | 18:02

Laten ze hem eerst maar castreren, misschien helpt dat.

Kopvot | 27-02-12 | 18:02

Kan die D66 rechter die het zo'n goed idee vond om deze zieke geest zo snel mogelijk op de maatschappij los te laten niet aangeklaagd worden?
Laat die rechter die hier verantwoordelijk voor is nu eens zo mans zijn om hiervoor publiekelijk verantwoording voor af te leggen. Nog beter tegenoverstaan van de ouders wiens dochtertje is opgegeofferd door zijn zg. politiek correcte' handelen.
Pek en veren voor dit stuk verdriet!

Hufter | 27-02-12 | 18:02

Rip, te erg dit.
Rechters gaan af op psychiaters, psychiaters moeten het "positieve" blijven zien anders worden kunnen ze hun werk niet doen.
Man man man wat een ellende...

lidlbier | 27-02-12 | 18:27

niet alleen het TBS systeem, maar de hele rechtspraak is tegenwoordig zo verkankerd dat geen enkele normale burger zich nog herkent in de rechtsgang.....
........zo'n jong meisje gedood......
ach, het gaat zo vaak ook goed bij de invrijheidstelling ......we moeten nou ook niet op elke slak zout leggen en elk incident breed uitmeten komt dan zo'n klojo vanavond weer bij een actualiteiten programma melden.
er is maar één woord voor: ZIEK

chique ouwe nicht | 27-02-12 | 18:39

Als je leest; 15 jarig meisje gaat naar feestje met vriendin. Ze zit in Havo 3 en is druk bezig met trainen om in het Nederlands rugbyteam te komen.
Ze raakt haar vriendinnetje kwijt en loopt op straat in de buurt van het huis van deze vriendin.
Volgende morgen wordt ze naakt en flink toegetakeld, flinke hoofdwond en doorgesneden slagader, dood op de stoep van een portiek gevonden met een bloedspoor dat het portiek inleid.
Dan is de gedachte snel geboren dat ze gedwongen de woning is binnen gegaan, waar Stanley tekeer ging als een losgeslagen wild beest en haar naakte toegetakelde lichaam dumpte als vuil langs de kant van de weg.
Dan is ook de gedachte snel geboren om hem maar in te laten slapen aangezien dit nu al de tweede keer is dat hij een willekeurig iemand doodsteekt en de kans aanwezig is dat hij het bij een volgende gelegenheid gewoon weer doet als hij weer eens "gefrustreerd" wordt. Een goede oplossing lijkt het voor alle partijen.

said_fred | 27-02-12 | 18:49

Het zal toch je kind zijn.... (zowel Ximena als Stanley trouwens) Tis toch verschrikkelijk!!

Miss Wartaal | 27-02-12 | 18:50

D'r is wel een oplossing, je hebt er alleen maar een Anschütz voor nodig.

Lumenatra | 27-02-12 | 18:53

TBS.....het is in mijn ogen ongelofelijk dat deze gasten gewoon weer hun ding kunnen gaan doen....hulpverlening in Nederland...tja...gekkenhuis dus.
Vreselijk dit...
rechtsysteem?......hulpverlening?.....deugt al jaren niks meer van!
voorbeelden in overvloed....eikels!

Wens de familie van dit kind alle kracht toe

excuseme | 27-02-12 | 18:54

Ben er inmiddels achter dat meneer A. en ik enkele gemeenschappelijke kenissen hebben.
En allemaal zeggen ze hetzelfde..
We wisten wel dat er wat met hem was, maar niemand deed wat.
Maar DIT had niemand verwacht.. *zucht*

www.youtube.com...

Zuidhollandse Tukker | 27-02-12 | 18:56

Geef dat stuk verdriet alsjeblieft een goedkoop spuitje..

louis9608 | 27-02-12 | 19:19

@said_fred | 27-02-12 | 18:49
Jij weet wel erg goed wat er allemaal gebeurd is!

Oud brood | 27-02-12 | 19:23

-weggejorist-

snapdragon | 27-02-12 | 19:48

van kwaadheid vergat een t achter help,[dus helpt]

snapdragon | 27-02-12 | 19:50

Schaamharing | 27-02-12 | 13:03 |
Elk gezwel is te behandelen mits je de juiste dosis straling gebruikt. Voor dit gezwel schat ik dat zo'n 25 Sievert voldoende is om tot een goede behandeling te komen.

Barfolomeus | 27-02-12 | 20:29

Mag ik zeggen dat de autochtone Hollander het weer keer op keer weet te presteren om zieke, intrieste, incestieuze handelingen dan wel beestachtige moorden (Alphen, " famieliedrama's" en nu weer dit)op zijn/haar naam weet te zetten?...jaaa dat mag ik zeggen.

Condoleances voor de familie, vrienden en naasten, Ximena r.i.p.

verdonk-jugend | 27-02-12 | 20:46

Gozer is gepest vroeger, kan ik begrijpen, maar hij stak niet de pestkoppen neer, maar iemand willekeurig, die is echt niet goed wijs.

Necramonium | 27-02-12 | 21:08

@verdonk-jugend | 27-02-12 | 20:46
Ja je mag dat wel zeggen maar het is alleen zo nietszeggend als je daar iets mee wil zeggen over een meerderheid.
Gaat echt nergens over...

Hufter | 27-02-12 | 21:19

Wat een ongelofelijke klootzak, one shot!

oude Schaterhand | 27-02-12 | 21:19

Levenslange detentie gaat ook weinig oplossen, het alternatief (doodstraf) ben ik om moverende redenen tegen maar ik zie ook even geen oplossing.. Wel heel erg dat zoiets gebeurd, het zal je dochter maar zijn!
Heel veel medeleven met haar ouders en ik wou dat ik wist wat je hier aan kunt doen om dit te voorkomen. Je kunt moeilijk iedereen levenslang opsluiten die gek is, er zijn ook nieuwe daders die nog nooit iets hebben gedaan (neem die agent vorig jaar) maar ik heb veel vragen maar geen oplossingen. Dat is ook wel eens anders...

E Rectus Magnificus | 27-02-12 | 21:20

Volgens zijn dagboek had hij een citoscore van 543 en ging hij naar het Gymnasium Haganum. Maar werd daar zo erg gepest dat hij bleef zitten en naar een andere school moest. Psychisch is hij niet in orde, maar echt achterlijk was hij toen ook niet. Misschien nu wel, want hij schijft ook dat de drugs (of wat hij ook gebruikt) zijn lichaam heeft aangetast.

Tyga | 27-02-12 | 21:50

Met een naam als Stanley weet je al vrij zeker dat het jong uit een probleemnest komt. Ken wat mensen die in de reclassering en hulpverlening zitten en die zien vooral Damians, Wesleys, Brians, Colins enzovoorts langskomen. Naast bepaalde veelgebruikte islamitische namen, ietwat voorspelbaar.
Een soortgelijk patroon is er met meisjes die in de problemen komen door loverboys en dergelijke: bovengemiddeld veel Shirleys, Melanies, Kimberleys en dergelijke.
Maar ja, wat doe je vervolgens met dit patroon...

Dr. Snoepjes | 27-02-12 | 21:51

Maar we weten toch allemaal dat je van TBS kunt genezen?
Mensen, iedereen is maakbaar en te genezen.
Kijk maar naar de maatschappij, die is ook maakbaar!

pleurtop | 27-02-12 | 22:18

@ Pastor Sippenhaft,

Weet je wat onverantwoord is? oetlul dat je er bent, dat er zo'n geesteszieke klootzak weer naar buiten wordt gelaten om nogmaals een meisje te steken maar dit keer met dodelijke afloop!
Wat een hersenloze opmerking zeg, zelf zeker altijd opgesloten gezeten!

treesie | 27-02-12 | 23:53

Ex-TBSer....
Rest my case....

lilluke halve hoan | 28-02-12 | 00:31

Mijns inziens, heeft de maatschappij met deze knaap aardig gefaald, met als treurig resultaat de dood van een onschuldig meisje.Als ik de dagboeken lees, dan was deze Stanley al een tijd de weg kwijt.Dit geval doet me ook denken aan Tristan van der Vlis de schutter van Alpen a/d Rijn, waar ook allerlei instanties gefaald hebben.Het is dus zo dat we steeds meer van dit soort gekken(geesteszieken)op straat krijgen.Ik zie het zwaar in nu er ook sterk bezuinigd wordt op de GGZ, wat ook betekent meer mensen met psychoses en schizofrenie, die niet behandeld gaan worden en je moet je maar afvragen wat er in hun hoofd omgaat.

rossi4646 | 28-02-12 | 02:19

Stanley, biedt je zelf aan voor directe orgaandonatie.
Graag in onverdoofde toestand uitvoeren (VU)
Dan kan iets goedmaken van je verrotte leven.

aurevoir | 28-02-12 | 09:08

Voeten amputeren.
(liefst nét onder de kin)

AgressiefRood | 28-02-12 | 11:47

Zo, weer 10 jaartjes hotel-met-toezicht en meneer ziek-in-zijn-hoofd kan zich weer verkneukelen op zijn volgende zinloze moord tijdens een even zinloos proefverlofje-zonder-toezicht.
Wanneer wordt de hulpverlening nu eens werkelijk professioneel?

De waard zijn gast | 28-02-12 | 12:46

Maar op gegeven moment zei ze: Stan, als je nu niet je bek houdt, krijg je een mes tussen je ribben.
ik wist niet wat te doen. ik durfde niks te zeggen. en hoe kan het zijn dat er niks van werd gezegt door de juf die pal tussen ons zat bij wijze van...

Hij was toen 14. Ik geef die juf de schuld. Worden zulke voorvallen in de klas niet besproken in die vergaderingen/leerlingenbesprekingen van ze?

krakeling | 28-02-12 | 15:36

@ Oud brood | 27-02-12 | 19:23 |
Mijn eerste zin was dus "als je leest" maar dat boeit niet.
We lezen niet, we kijken niet verder dan de neus lang is en we hebben meteen een mening klaar die dus ook nergens op gebaseerd is en dat boeit ook niet als we maar de azijnpisser uit kunnen hangen.
Beetje erg onzinnige opmerking dus weer, wil je het nog goedpraten ook en de maatschappij blijven gebruiken als proeftuin voor dit soort TBS'ers ??
Als je een vos bij een kippenhok zet, wat denk je dat er dan gaat gebeuren vroeg of laat ??
En als het onvermijdelijke dan gebeurt dan noemen we het als verlopen doorgesnoven hippie "incidentjes".
Deze incidentjes gebeuren als ik de cijfers goed heb bij een 60% van de gevallen dus als je stanley's in de maatschappij loslaat.

said_fred | 28-02-12 | 21:54

gewoon opruimen zo,n achterlijke halve gare. is de 2e keer al. zulke zijn niet te helpen. ze blowen dr eigen binnen de kortste keren het GGZ in en dan komen ze met een of andere naam van wat ze mankeren, vroeger had je gewoon een gekkenhuis en als je er rijp voor was werd je opgesloten.
AAN DE GASKRAAN ERMEE, OPGERUIMD STAAT NETJES

harald1147 | 29-02-12 | 18:35
Tip de Redactie