GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Kijk nou. De verboden PowNews cartoon

nekschotcartoon534.jpgDaar is ie dan. De cartoon, die tekenaar Gregorius Nekschot afgelopen vrijdag voor PowNews maakte in verband met de Pollmann Affaire, maar die PowNews niet wilde laten zien om hunnie moverende redenen, zoals daar zijn iedereen foppen cq angst voor de roodlederen fascistenlaarzen der hohoho-generatie. Meer uitleg en duiding bij margeblogger TRS. Cartoon (hier te zien in betere kwaliteit) is te bestellen in de webshop van de firma Nekschot. Voor de somma van 25 euri mensen. Geen geld voor een beetje satire.

Reaguursels

Hier gaan de christenen niet blij mee zijn.
Wat een drama zal het worden.
*popcorn en pils klaar zet*

Herr Knäckebröd | 07-11-11 | 19:13

Dus eigenlijk... het misbruiken van homoseksualiteit om religie belachelijk te maken?
Begrijp me niet verkeerd, met religie belachelijk maken is niks mis. Maar om daar nou weer homoseksualiteit voor te misbruiken...

Nederlandt | 07-11-11 | 19:13

Jullie niet bang voor aanslagbaarden zoals Weensie?

Groetjos | 07-11-11 | 19:13

mooi getekend.

maninhetwater | 07-11-11 | 19:15

Hulde voor het plaatsen!

Buigen voor dreigementen van islamofascisten en anderszins links tuigh is de oplossing niet.

Ridiculiseren en duiden is het devies!

Parsons | 07-11-11 | 19:15

Theo glimlacht naar jullie.

Freddie Stobart | 07-11-11 | 19:16

Ik voel een storm opkomen.. In de anus van Mohammed deze keer.

Santac | 07-11-11 | 19:16

@Nederlandt | 07-11-11 | 19:13
Wat is er mis met homoseksualiteit dan?

Parsons | 07-11-11 | 19:16

Godjezus wat een opwindend plaatje!

McSnor | 07-11-11 | 19:18

Thnx voor het posten geensteil, religie belachelijk maken alijd +heulveul!!!11

AmericanDad | 07-11-11 | 19:18

Parsons | 07-11-11 | 19:16
Er is juist niets mis met homoseksualiteit. Maar het wordt altijd betrokken bij iets met de bedoeling ergens de spot mee te dijven.

Nederlandt | 07-11-11 | 19:18

Monique Weensie heeft een vrouw??

SODEP | 07-11-11 | 19:18

Dit gaat een lange nacht worden.....

DeRustige | 07-11-11 | 19:18

drijven*

Nederlandt | 07-11-11 | 19:18

Jesus Fucking Christ!

Cuyahoga | 07-11-11 | 19:19

Wat is dat, Religie?

Benny Blind | 07-11-11 | 19:19

mezelf nog belachelijker maken door geenstijl met een ei te typen +11111111111111

AmericanDad | 07-11-11 | 19:19

Applaus voor het plaatsen!!!

jojo1956 | 07-11-11 | 19:19

@Nederlandt | 07-11-11 | 19:18
Ik zie geen spot. Ik zie duiding van de achterlijkheid die religie wordt genoemd.

Parsons | 07-11-11 | 19:19

Gelukkig is jezus een top die mo neukt. Andersom?? Stel je voor zeg! Neeeeeeeeeeej! Jezus een bottom?? Never!

Dahlia5481 | 07-11-11 | 19:20

maar wat is er met de shoutbox gebeurt?

Diederik-Maximiliaan | 07-11-11 | 19:20

De redactie heeft al die veiling-geldwagens van laatst gekocht?

HeelSlim | 07-11-11 | 19:20

Parsons | 07-11-11 | 19:16
Oké, dus ze gebruiken homoseksualiteit om aan te tonen dat iets achterlijk is? Dat is nog erger.

Nederlandt | 07-11-11 | 19:21

Hij kan best goed tekenen, die Weensie.

Jackanders | 07-11-11 | 19:21

ik heb persoonlijk niks met religie, maar ik snap echt totaal niet wat hier nu grappig, nuttig of informatief aan is !

Paulkruger | 07-11-11 | 19:21

Dit artikel is aan ons assortiment toegevoegd op zaterdag, 14 augustus 2010

dogbitedog | 07-11-11 | 19:22

Respect.

Als ik wist dat ik niet de enige was dan zou ik de poster achter mijn raam hangen.

Nu ik de enige ben is het gewoon zonde van m'n ruiten.

rara | 07-11-11 | 19:22

sorry, kan er niet om lachen...eerder medelijden met de krabbelaar.

kping | 07-11-11 | 19:22

Gefeliciteerd! Ik kan jullie eindelijk weer serieus nemen! Bedankt!
(hoe lang duurde de vergadering?)

jump-to-it | 07-11-11 | 19:22

@Nederlandt | 07-11-11 | 19:18
Deze prent *misbruikt* homoseksualiteit helemaal niet. De prent *gebruikt* homoseksualiteit omdat juist mensen in de religieuze hoek er een probleem mee hebben. Het uitbeelden van twee religieuze iconen in de getoonde positie is dus op z'n plaats.

Passant | 07-11-11 | 19:22

@AmericanDad:

ja, jezus christus, 'geensteil'! Waar zat jij met je gedachten? In mo's anus of bij een lekkere beurt van jezus? heh? ;-0

Dahlia5481 | 07-11-11 | 19:23

Hulde voor het plaatsen, alleen deze satires gaan wel erg ver, maar niets hoeft wat mij betreft te wijken voor geloof. Daar is de vrijheid van Meningsuiting voor, maar denk dat Nekschot ook wel mag gaan onderduiken met dit soort cartoons. Weg met de censuur!!

SomeOne333 | 07-11-11 | 19:23

Hulde voor GS!

MrTitanski | 07-11-11 | 19:23

@Nederlandt | 07-11-11 | 19:21
Nee, je draait zak(k)en om.

Parsons | 07-11-11 | 19:23

Maar waarom wilde pownix deze tekening niet plaatsen? Zeker omdat het met zwart getekend is.....

swaffel-ss | 07-11-11 | 19:24

Oei... Ik voel een verhoogde paraatheid voor bepaalde ambassades aankomen. Voornamelijk rond de middelandse zee. In het Noorden de katholieken uit Italie, Spanje en de balkan landen, in het zuiden de moslims in Afrika en Arabie.

Dlareg | 07-11-11 | 19:24

Ik kan hier niet keihard om lachen maar daar gaat het niet om. Dat er ophef zou komen vanwege zo'n prent, dat zal ik nooit begrijpen.
Zelfspot en satire zijn een groot goed, er moet toch gewoon gelachen kunnen worden.

E-cards | 07-11-11 | 19:24

Ik wist niet eens dat de profeet homo was.

Ad Fundum | 07-11-11 | 19:24

@Passant | 07-11-11 | 19:22
Jij begrijpt het!

Parsons | 07-11-11 | 19:24

Ik snap hem niet.

Barbarous_Relic | 07-11-11 | 19:24

Ik voorspel een wereldwijde rel onder moslims in de gehele wereld door deze cartoon. Let maar op!

Ooit_IgorTheHorrible | 07-11-11 | 19:25

Paulkruger | 07-11-11 | 19:21 |ik snap echt totaal niet wat hier nu informatief aan is !

Das duidelijk .. Jezus geeft om de medemensch! Dit doe je niet voor je plezier, lijkt mij..

Cintiq | 07-11-11 | 19:25

@Jackanders | 07-11-11 | 19:21
Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.
Precies zoals de bedoeling is.

Ashtrey | 07-11-11 | 19:25

Over een week komt zo'n prent aan in de zandbakken der aarde.. en dan is de vlam weer in de pan waarschijnlijk. Nu nog even niet, want de brieven zijn net de deur uit.

j0shua | 07-11-11 | 19:26

De profeet was toch pedo?

jojo1956 | 07-11-11 | 19:26

@Paulkruger | 07-11-11 | 19:21,
net zo grappig, nuttig en informatief als bovenstaande religies?

vander F | 07-11-11 | 19:26

Publieke omroep he. Die mag dat niet, anders raken ze hun overheidssteun kwijt. -paf-

Ik weet het beter | 07-11-11 | 19:26

PowNews is laf en clueless Occupy bashende, dus gewoon gevestigde orde, status quo, niet rechts, niet links, maar clueless. Boohoo-hoo.

_ILT_ | 07-11-11 | 19:26

Vergis ik me nu of heb ik deze cartoon al eerder gezien? In ieder geval met dezelfde tekst.

kom hoe heet ie | 07-11-11 | 19:28

Ik weet het niet, maar ik vind het uberhaupt niet grappig.
Theo van Gogh had een duidelijk boodschap die hij uit wilde brengen over de minpunten van Islam en probeerde beladen zaken luchtiger te maken door satire en humor.

Het enige doel hiervan is eigenlijk provocatie. . .

Moskovitz v.d.Duivel | 07-11-11 | 19:28

Kan iemand effe een spiegeltje maken van GS, just in case...
(effin, dit kan wel, chronische dadergroepen bij soort noemen is opgejorist en weggerot.???)

NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:28

@AmericanDad:
ja, jezus christus, 'geensteil'! Waar zat jij met je gedachten? In mo's anus of bij een lekkere beurt van jezus? heh? ;-0
Dahlia5481 | 07-11-11 | 19:23 | + -1 -

Mijn oprechte excuses, ik denk dat ik zo plezant verrast was door dit artikel dat ik niet helder kon denken.

AmericanDad | 07-11-11 | 19:28

@_ILT_ | 07-11-11 | 19:26,
vindt P. Breedveld ook al,
flauw van GS, nu is iedereen helemaal in verwarring.
Hoe dit nu weer te duiden.

vander F | 07-11-11 | 19:28

Ik heb ook niks met religie, maar nu vind ik de tekenaar ook niet echt het niveau van een 14-jarige ontstijgen.

Larry Cook | 07-11-11 | 19:28

Als dit niet uitdraait op atomnic bomberman, dan weet ik het ook niet meer

Dr.Chesterfield | 07-11-11 | 19:29

@Moskovitz v.d.Duivel | 07-11-11 | 19:28,
doel van wat?
Weensie met z'n uitzending, deze cartoon of het plaatsen daarvan door GS?

vander F | 07-11-11 | 19:29

25 euri? Why don't you go fock yourself, Greg...

Datkanikvéélbeter! | 07-11-11 | 19:30

Ik kan me maar nauwelijks voorstellen dat Jezus, die toch als een propere gast te boek stond, die viespeuk van een Mohammed in z'n chronisch verwijde aars zou aanduwen.

Pa Cartwright | 07-11-11 | 19:30

De houding van deze cartoon had ik liever andersom gezien!

Goldway | 07-11-11 | 19:30

Vind het qua humor beetje onderbroekenniveau, en qua tekenstijl nou ook niet oogverblindend. Eigenlijk is nekschot gewoon een hele slechte cartoonist met hele goeie publiciteit.

Binnenbaan | 07-11-11 | 19:30

Die Nekschot kan best aardig tekenen maar z'n humor ontstijgt het niveau TV-Kantine niet eens. Welk statement denkt de man te maken?

Wickie de Fustviking | 07-11-11 | 19:30

Alsof ik 25 euro ga neertellen voor wat homo-porno...

brutus68 | 07-11-11 | 19:31

Als die Mohamed zijn baard afscheert, dan zou ik hem ook doen! Keihard, in zijn bruine sterretje!!

onbegrijpbaar | 07-11-11 | 19:31

@Datkanikvéélbeter! | 07-11-11 | 19:30
Vrijheid is mooi, maar het mag geen geld kosten...

rara | 07-11-11 | 19:31

Stoer, heur. Tsjonge !

Gier | 07-11-11 | 19:32

@Binnenbaan | 07-11-11 | 19:30,
ach, best een aardige tekenaar, alleen die anale fixatie van 'm bores the shit out of me.

vander F | 07-11-11 | 19:32

Het is wat grof, maar veel van dit werk maakt dat moslims er aan wennen dat er niet continu geweld gebruikt moet worden tegen de ongelovigen die niet op de hoogte zijn met de vele eischen en protocollen die hun religie zo lastig in de omgang maakt.

Jan Passant mk2 | 07-11-11 | 19:32

Wow, hier gaat gezeik van komen. Ik ben tegen censuur, maar begrijp best dat jullie deze cartoon binnenskamers wilde houden. Sterkte Powned!

GuiltyofBeingWhite | 07-11-11 | 19:32

Hulde Geenstijl! Alle religies moeten verboden worden. Wanneer gaan mensen eens snappen dat de meeste religies het uberhaupt al fout hebben, en dat er met 15 verhalen niet 1 helemaal klopt. Daarbij; net zoals we eeuwen dachten de wereld plat was, wordt religie op een gegeven moment ingehaald door gezond verstand en wetenschap. Let maar op! Dus heerlijk dit plaatje!

Den Brabander | 07-11-11 | 19:33

Ik vind deze cartoon helaas te soft.
Voor mij gaat er echt geen beledigende werking van uit.
Mensen leren hier ook niks van.
Kan iemand misschien een echt beledigende cartoon maken die toepasbaar is op alle soorten gelovigen, een die hen direct een hart-attack bezorgt?
Das nl. de enige en werkzame oplossing tegen het evil genaamd geloof.

NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:33

Lekker makkelijk 'kijk mij eens controversiëel zijn' scoren. Heilige (voor sommigen) figuren afbeelden in onheilige (voor sommigen) situaties = gegarandeerd WIN!

Het mooiste is als je daarna door justitie uit je bed wordt getrokken, of nog beter: doodsbedreigingen van fundi's aan je broek krijgen! Kijk eens hoe vet! En kijk eens hoe cool ik ben dat ik dat toch gewoon durf!

Predateur | 07-11-11 | 19:33

Het probleem is dat er te veel lange tenen bestaan.

Antitheďst | 07-11-11 | 19:33

Nou daar komt ellende van...dat trekken die gristenen nooit.

Kingeef1975 | 07-11-11 | 19:33

Nogmaals... mijn applaus voor plaatsing. Niet dat deze cartoon nou zo leuk is of grappig, maar omdat er vrijheid van meningsuiting bestaat in Nederland. Niettemin voel ik wel een mega tegenreactie in aantocht jammer genoeg...

jojo1956 | 07-11-11 | 19:33

Ik vind het:
a) Niet grappig
b) Onnodig, niet direct gerelateerd aan actualiteit - religie is kudt is van alle tijden en aangezien geen enkel inzicht wordt toegevoegd is dit een beetje hbo-scholierenwerk. Van gearriveerde tekenaars mag je verwachten dat ze weten wat voor hen kwam. In dit geval is dat zelfs Nekschot zelf, want het is:
c) een volkomen gepasseerd station. Nekschot heeft sinds 2008 schijnbaar geen enkele progressie doorgemaakt.. min of meer dezelfde prent heeft hij toen getekend, wel grappig.

Sjors W. | 07-11-11 | 19:34

Satire behoort grappig te zijn en misstanden met humor aan de kaak te stellen. Deze tekening - het is niet eens een cartoon - is niet grappig en bestrijdt geen misstanden. Alleen maar kwetsend ten opzichte van wie daar gevoelig voor is. Wat is de zin?
Nekschot kan veel beter.

Synecdoche | 07-11-11 | 19:34

Ok, dan zijn er twee mogelijkheden. Of GeenStijl heeft geen kinderen, of PowNed is in dat veilige omroepbedje een beetje laf geworden.

suvois | 07-11-11 | 19:34

@NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:33
Je balanceert weer op 't randje, begrijp je dat dan niet?

Ashtrey | 07-11-11 | 19:36

Nou... het was leuk jullie gekend te hebben.

fail | 07-11-11 | 19:36

@Ashtrey | 07-11-11 | 19:25
Er lijken nog wel wat topics met betrekking tot deze zaak te komen idd.

Jackanders | 07-11-11 | 19:36

@ vander F | 07-11-11 | 19:28
Leuk voor P. Breedveld.

_ILT_ | 07-11-11 | 19:36

@ onbegrijpbaar | 07-11-11 | 19:34
Uhmja, enige ideeënarmoede overvalt óók meneer de cartoonist wel eens.

Pa Cartwright | 07-11-11 | 19:36

Godverfuck, de reactiepanelen stromen vol met moralfags. Staat er soms een oproep op Joop.nl om hier te komen bruggen bouwen ofzo?

bbrussen | 07-11-11 | 19:37

Fucking MoHAMmed, gaaf plaatje man!

Op koers | 07-11-11 | 19:37

@Synecdoche | 07-11-11 | 19:34
De misstand is religie.

Moet ook alles uitleggen hier.

Zucht. #twexit

Parsons | 07-11-11 | 19:37

Ja en hoezo is iedereen bang voor de reactie van de Moslims (iedereen denkt aan geweld) en de Christenen (iedereen denk aan gezeur en gemauw)? We moeten NOOIT breken voor terrorisme. Theo is niet voor niets gestorven voor de vrijheid van meningsuiting, en met hem waarschijnlijk honderden inwoners van landen wat verder weg. 100 van deze cartoons per dag aub!

Den Brabander | 07-11-11 | 19:38

In een normale wereld wordt dit afgedaan als gewoon een slechte cartoon, maar het is geen normale wereld. GVD.

mokum4all | 07-11-11 | 19:38

Het is niet eens een grappige cartoon. Maar dat maakt niet uit. Het statement van deze cartoon is dat er vrijheid van meningsuiting is in Nederland en geen enkel persoon of religie dit kan of MAG ondermijnen!

MrTitanski | 07-11-11 | 19:38

+1!

Lelijke cartoon. Maar da's niet het punt.

fluh | 07-11-11 | 19:38

@Den Brabander | 07-11-11 | 19:33 |,
er staat in geen enkel heilig boekje dat de wereld plat is hoor, daarbij heeft een ouwe Griek al voor onze jaartelling vrij nauwkeurig de omtrek van de aarde berekend.
Dat een of andere plaatselijke dorpspastoor meende dat de boel plat was zegt nog niet dat men dat in het Vaticaan niet wist.

Dat de aarde niet het middelpunt van het heelal bleek te zijn was dan wél weer een probleem.

vander F | 07-11-11 | 19:38

Die Gregorius heeft nog nooit een glimlach op mijn gezicht kunnen toveren. Maargoed. Vrijheid is vrijheid.

LiebeMan | 07-11-11 | 19:38

@Nederlandt | 07-11-11 | 19:21
Je kunt ook zeggen dat Greg hier wil laten zien dat de strijd tussen de religie's onzinnig is omdat Jezus en Mo feitelijk elkaars kussen zouden kunnen delen.
Het feit dat ze toevallig allebei man zijn...

Of gewoon wat Passant | 07-11-11 | 19:22 zegt.

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 19:39

-weggejorist-

elise64 | 07-11-11 | 19:39

BAckbencher in de politiek?
Geen talent om te schrijven?
Geen talent voor om te tekenen?
Go anti-Islam!

Einde van de Domheid | 07-11-11 | 19:39

Wat een onbeschrijflijk slechte cartoon van het kut + lul = neuken niveau. ik dacht dat een cartoon op subtiele wijze moest prikkelen tot nadenken. Bij deze leidt de verregaande lompe ordinairheid slechts af van de boodschap.

Superior Bastard | 07-11-11 | 19:40

@Ashtrey | 07-11-11 | 19:36 |
.
Sukkeltje...
Misschien moet je voor jesus maar effe no-more-tea inbeelden, mohammed vervang je door ashtrey.
Dat is hoe ik over soorten als jou denk.

NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:40

@jojo1956 | 07-11-11 | 19:26
Ja, maar Jezus was meerderjarig. Dus vandaar dat ie mag sturen.

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 19:40

Ga zo door

-10-

Nacho_Vidal | 07-11-11 | 19:42

Goed initiatief. Maar ik ga echt geen 25 euri betalen om een stelletje kontjebonkende bears aan mijn muur te kunnen hangen.

mindless | 07-11-11 | 19:42

@onbegrijpbaar | 07-11-11 | 19:34

Jij bent pedofiel ?

Diederik-Maximiliaan | 07-11-11 | 19:42

-voor (dus)

Einde van de Domheid | 07-11-11 | 19:42

-weggejorist-

chatboy16 | 07-11-11 | 19:42

Joost Maghetweten

haha LOL

jojo1956 | 07-11-11 | 19:42

Monty Python kon grappen maken over religie zonder te kwetsen. Dat was tenminste humor om te lachen. Ik ben door en door Christelijk maar Life of Brian heb ik al 40 keer gezien en ik blijf van de bank rollen.
Hetzelfde kan ik van die Gregorius helaas niet zeggen. Wat een dieptepunt.

Nonkel Frituur | 07-11-11 | 19:42

@Predateur | 07-11-11 | 19:33
Je keurt de doodsbedreigingen goed?

Of zie je dat het echte probleem per definitie bij de doodsbedreigers ligt, en niet bij de boodschapper?

rara | 07-11-11 | 19:43

Voicemail al vol met slecht Nederlands sprekend uitheems tuig?
Al dreigemails ontvangen?
Mariska al zwaar over de zeik?
En last but not least, al een uitnodiging ontvangen voor acte de presence bij Pauw & Witteman?

Morgen kan natuurlijk ook nog het SWAT team van Hirsch langs komen.

Succes boys!

lion@night | 07-11-11 | 19:43

Nou leuke cartoon hoor.....

RSrijder | 07-11-11 | 19:43

Moskovitz v.d.Duivel | 07-11-11 | 19:28
Eens.

Superior Bastard | 07-11-11 | 19:43

@bbrussen | 07-11-11 | 19:37 |
.
Dat krijg je als mensen zich op dat gruwelijk linkse fok gaan vervelen...
Komen ze hier idd de linkse moraalhufters uithangen.
Iemand die 1 keer bij fok of joop heeft ingelogd zou eigenlijk niet eens meer moeten kunnen lezen op GS.
Doodziek wordt van alle linkse r#tten hier.

NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:43

@Goldway | 07-11-11 | 19:30
Spiegelbeeld?

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 19:43

in het woordenboek is voor smakeloos 1 omschrijving gevonden:
smakeloos, bn. (...lozer, -t), zonder goede smaak.
smakeloos is 3 maal gevonden als trefwoord:
smakeloos (bn): lelijk, opgedirkt, opzichtig
smakeloos (bn): flauw, geesteloos, laf
smakeloos (bn): flauw, verschaald

FH | 07-11-11 | 19:44

@NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:40
Volgens mij was de reactie van Ashtrey vriendelijk bedoeld.

rara | 07-11-11 | 19:44

@ NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:40
Ik begrijp dat jij graag Ashtrey in de bips zou vrijen?

If gay is your way, da's natuurlijk ok, maar de toon van je avances vind ik hoogst eigenaardig.

Pa Cartwright | 07-11-11 | 19:44

@Synecdoche
volkomen mee eens. Dit is hetzelfde als die jongen die op een vol schoolplein roept dat alle brillendragers gek zijn, en dan achter de leraar wegkruipt of naar binnen rennen.
Dit heeft geen enkele waarde. Het is niet grappig, het betrijdt geen misstanden en wil alleen maar provoceren. Past dus wel goed bij GS dat dan weer wel.

wiza | 07-11-11 | 19:44

@vander F | 07-11-11 | 19:38

je mist het punt.. het ging mij erover dat mensen soms honderden jaren domme dingen denken.

Maar don't worry, Galileo had idd ook uiteindelijk gewoon gelijk

Den Brabander | 07-11-11 | 19:44

@vander F | 07-11-11 | 19:32
Mooie pun! +1

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 19:45

Mooi, die ga ik kopen.. Gewoon omdat dit waarschijnlijk de laatste is.

Claude Jacque | 07-11-11 | 19:45

Mijn broek zakte af toen Domieniek tegen het einde van die Powned-aflevering zei dat-ie het zelf niet aandurfde vanwege zijn vrouw en kinderen. Het sloeg helemaal nergens op. JUIST HIJ zou moeten weten wat het betekent als we allemaal zwichten voor al die reli-gekken die dreigen ons af te slachten voor eht plaatsen van een TEKENING. Bah.

Life_Of_Slice | 07-11-11 | 19:45

Iedere sukkel die het statement niet begrijpt, of de clue: Het plaatsen IS de clue. Omdat dat tegenwoordig niet meer kan. Nou het kan dus wel. Hulde...

Bezorgde Buurtvader | 07-11-11 | 19:45

@Gier | 07-11-11 | 19:32
Zoals stoer roepen onder bescherming van je nick?

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 19:46

@NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:40
Hater.

Ashtrey | 07-11-11 | 19:46

Gelukkig heb ik de schurft aan cartoons, in welke vorm dan ook. Maak je toch niet zo druk om een tekening.

Morkovich | 07-11-11 | 19:46

@lion@night | 07-11-11 | 19:43 |
.
Zal niet gebeuren, ik heb het thuisadres van Pritt aan alle moskeeën van NL gemaild.

NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:46

Hulde voor het plaatsen! Moddervette +1
Jammer dat er geen kudosknop bij het artikel zit.

mygfisbrazilian | 07-11-11 | 19:46

Plaatje is al 3 jaar oud...

ChillBill | 07-11-11 | 19:47

@Life_Of_Slice | 07-11-11 | 19:45
Jij vindt dus dat niet jij, maar anderen risico moeten lopen om op te komen voor jouw vrijheid. Da's pas laf...

rara | 07-11-11 | 19:47

@Pa Cartwright | 07-11-11 | 19:44 |
.
Kan zijn, van linksmensen word ik helemaal raar en naar.

NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:48

Weet je wat echt een tof idee zou zijn? Een kamer voor kunst die bij anderen geweigerd wordt.. Nu nog even een naam verzinnen.

LiebeMan | 07-11-11 | 19:49

De cartoon is idd al 3 jaar oud, stond in 2008 al op Frontaal Naakt.. dus hoezo hulde?? Oplichting ook door Pownews ze doen alsof het vrijdag getekend is. Dikke fail dus!

Jaymaroley | 07-11-11 | 19:49

Statement.

Jaap de Paap | 07-11-11 | 19:49

 
Die Mo was toch pedo ?
 

Rebellis | 07-11-11 | 19:50

@Life_Of_Slice | 07-11-11 | 19:45
Koop hem plak hem voor je raam en zet de foto, begeleidt door je NAW, op Dumpert. Dan ben jij de held.

Superior Bastard | 07-11-11 | 19:51

@ NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:48
Hier in de panelen ken ik Ashtrey niet als een uitgesproken linksmens.

Hooguit meer gematigd vergeleken met jou. Maar daar is hij niet uniek in.

Pa Cartwright | 07-11-11 | 19:51

Om te beginnen: Moedig dat jullie dit durven. Maar:
De tekening kwam me bekend voor. Ooit, lang geleden, in de bibliotheek. En ik heb het gevonden, de tekening staat ook op internet: (NSFW):
www.psywarrior.com...

Grégoire Trouvertout | 07-11-11 | 19:51

Jaymaroley

Stuur de link mee van die cartoon die in Frontaal Naakt stond in 2008 SVP!

jojo1956 | 07-11-11 | 19:51

@Pa Cartwright | 07-11-11 | 19:51
Laat zitten. Tegen zoveel woede is geen woord bestand.

Ashtrey | 07-11-11 | 19:52

@Superior Bastard | 07-11-11 | 19:51
begeleid uiteraard.

Superior Bastard | 07-11-11 | 19:52

@gs goed dat jullie deze cartoon toch geplaatst hebben, was zeker lange discussie...

De Heauleaucauster | 07-11-11 | 19:52

Rebellis

Klopt. Ze noemen hem daarom ook wel een Pemo!

jojo1956 | 07-11-11 | 19:53

@ Life_Of_Slice | 07-11-11 | 19:45
Bewust jezelf en gezin in serieus gevaar brengen voor zo een flutschetsje vind ik anders ook niet zo doordacht.

Pa Cartwright | 07-11-11 | 19:53

Geen stijl

Kalaforni | 07-11-11 | 19:54

En de cohonesaward 2011 gaat naarrrrr:


G. Nekschot!!!

Kopje Suiker | 07-11-11 | 19:55

Stelletje lutsers. Het gaat er helemaal niet om wie die tekening eerder plaatst of wanneer die geplaatst is. Hoe oud dat kreng is doet er ook niet veel toe. Het gaat erom dat er een artikel geschreven is dat zegt dat je zulke stukjes niet kunt plaatsen want dan breekt er oorlog uit. Moeten we niet willen met z'n allen. Nou je ziet het. Het kan dus wel gewoon geplaatst worden.

Rick200SX | 07-11-11 | 19:56

Religie belachelijk maken kan niet vaak genoeg, dus wat dat betreft heb ik geen moeite met het topic, maar de bewering dat dit de door Powned gecensureerde prent is kan niet kloppen. Dit kan nooit de speciaal voor Powned gemaakte cartoon zijn n.a.v. het item over Pollman/Charlie Hebdo van vorige week. Deze tekening is namelijk uit 2010.

Stormageddon | 07-11-11 | 19:56

Zo in de lijn der verwachting, hoe de reli-medemens of de socialistisch bewogen dhimmi, iets gebruikt waar ze 'eigenlijk' afstand tot willen houden, om zichzelf als 'beschaafder dan jij, barbaar' te profileren.
Ook hebben ze meer smaak, klasse en stijl, beweren ze al te graag.
En tienduizend maal minder lef dan deze cartoonist, maar dat vergeten ze te melden, waarom toch?
Oh ja, het zijn beschaafde lafbekjes, de mispels onder het fruit.

Causa Sui | 07-11-11 | 19:57

-weggejorist-

Saintbob | 07-11-11 | 19:57

correctie op mezelf: 2008 al.

Stormageddon | 07-11-11 | 19:58

@ Rick200SX | 07-11-11 | 19:56
Mwoah, tis nog vroeg op de avond.

Pa Cartwright | 07-11-11 | 19:58

-weggejorist-

Mebert | 07-11-11 | 19:58

@Synecdoche | 07-11-11 | 19:34
Deze cartoon is naar aanleiding van het Pollman incident. Deze dient om de misstand aan de kaak te stellen dat je in een vrij land, niet meer vrij bent om te zeggen wat je wilt. Op straffe des doods is al bewezen. En dus om aan te tonen dat we enkele doden en vele jaren verder, nog geen ene moer zijn opgeschoten.

Lijkt me reden genoeg om dit punt te maken.

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 20:00

Ja, dan vraag je erom he. Een cartoonist moet vrijheid van meningsuiting hebben. Om zijn goeie grappen te kunnen maken. Daarbij mag ie ver gaan. Maar MOET ie ook ver gaan? Zoals in dit geval bijvoorbeeld? Dit heeft helemaal geen effect, anders het doelbewust tegen je in het harnas jagen van moslims. Dit is namelijk werklijk de minst grappige cartoon die ik in jaren gezien heb. Ik hoop dus voor die nekschot dan maar dat ie in zijn drang om de islam (of welk geloof dan ook) te beledigen gewoon is vergeten dat hij zijn primaire taak is om iets grappigs te produceren.

Ik lach me de ballen uit de broek bij Teeuwen, hoe grof ook. Maakt me geen kut uit, maar dit soort acties brengt de hele Nederlandse samenleving in gevaar. Die nekschot heeft het natuurlijk al lang opgegeven ooit nog een gezellige vent gevonden te worden, en bij GS willen ze kennelijk laten zien dat ze ondanks al jarenlang afnemende kwaliteit en de eigendomsoverdracht naar Telegraaf nog steeds stoere jongens zijn. Salonliberaal Weensie gaf niet thuis, maar Pritt is bezweken onder het idee van martelaarschap. Gefeliciteerd daarmee hoor.

matt_maxx | 07-11-11 | 20:01

-weggejorist-

Elenin1258 | 07-11-11 | 20:01

@Kopje Suiker | 07-11-11 | 19:55
Dan nog eerder naar GS.

Superior Bastard | 07-11-11 | 20:02

Wie trouwd deze twee!

ONS | 07-11-11 | 20:03

Imo beeld het idd wel uit waar het voor getekend is maar of het nou zo verstandig is is punt 2, maar heey... Had er zo 1 van Geertje kunnen zijn

Crosskabouter | 07-11-11 | 20:04

@Elenin1258 | 07-11-11 | 20:01
Denk ook niet dat dat gaat gebeuren.

Superior Bastard | 07-11-11 | 20:04

Niet om het een of ander maarre het eerste wat ik dacht toen ik dit zag is dat geentijl schijnbaar te weinig bezoekers krijgt ofzo...oud nieuws, afgezaagd en niet echt orgineel!

Tozzzz Wat is proble | 07-11-11 | 20:04

@matt_maxx;
Het gaat erom dat zelfs Theo van Gogh al is vermoord en in Frankrijk een hele redactie in vlammen is opgegaan omdat ze het voornemen hadden de profeet af te beelden en een rol te laten spelen in hun blad. Dan doe je er juist een flinke schep bovenop om een dikke middelvinger te geven naar de haatbaarden. Heel goed.

DeBruineSter | 07-11-11 | 20:05

Hier gaan de christenen niet blij mee zijn.
Wat een drama zal het worden.
*popcorn en pils klaar zet*
Herr Knäckebröd | 07-11-11 | 19:13
.
ďk niet hoor, Hij wél : "Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij komt de wraak toe; Ik zal het vergelden, zegt de Heere." (Rom. 12:19)
.

IWAB | 07-11-11 | 20:05

Dit is de natte droom der Diederikken. Een creatief sociaal-psychologisch experiment. En 'real world' ook nog. Categoriseren van responsen en turven fluitje van 'n cent. Te toetsen hypothesen staan gegriefd in het collectief bewustzijn.

WirMachenMusik | 07-11-11 | 20:05

@Den Brabander | 07-11-11 | 19:44,
domme dingen denken lijkt me nou niet alleen voorbehouden aan religies.

vander F | 07-11-11 | 20:05

@Nonkel Frituur | 07-11-11 | 19:42
Nee, dat zie je verkeerd. Als the life of Brian the life of Achmed had geheten, en het ging over een jongetje dat opgroeide ten tijde van Mohammed, dan waren de leden van Monty P. nu deaudt of gewoon vermist.

Het verschil zit hem in het gebrek aan fanatisme van de (rooms) katholieke kerk.

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 20:06

Boeddha en Vishnu worden nooit zo te kakken gezet. Waarom eigenlijk niet?

Willem VanDer Decken | 07-11-11 | 20:06

"Daar is ie dan. De cartoon, die tekenaar Gregorius Nekschot afgelopen vrijdag voor PowNews maakte"

www.nekschotswebshop.com...
Let vooral op:
"Dit artikel is aan ons assortiment toegevoegd op zaterdag, 14 augustus 2010."


Rob van Roos | 07-11-11 | 20:06

Tot nu toe fapte ik voornamelijk op Hardcore Midget Porno, deze religie-fuck is nog geyler.

Ratzing. | 07-11-11 | 20:06

Het is niet grappig, maar het lukt weer om wat mensen de kast op te krijgen.

VictorF | 07-11-11 | 20:07

@IWAB | 07-11-11 | 20:05
Zeau, kun je er ook zo eentje in de Koran vinden? Kunnen we een hoop problemen vandaag nog oplossen!

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 20:08

@ Rob van Roos | 07-11-11 | 20:06
Alles lijkt aan het assortiment toegevoegd op zaterdag, 14 augustus 2010.

Pa Cartwright | 07-11-11 | 20:08

Cartoon had gewoon vertoont kunnen worden. Geenstijl krijgt hier ook geen problemen mee.

OT: Alle hulde aan Lee Towers bij DWDD

Raad_maar_raak! | 07-11-11 | 20:08

IWAB | 07-11-11 | 20:05 |
Doe es opzouten, nitwit. Als er geen satire mogelijk was, kon jouw religie ook al lang in de willigen. Je snapt er geen kudt van.

blauweleasebaklul | 07-11-11 | 20:08

Beetje jammer dat het enige doel van deze prent is om te shockeren. Grappig of intelligent is het allebei niet.

zooishettoch | 07-11-11 | 20:08

Gaap, Nekschot, altijd maar provoceren zonder echt een doel te hebben, gewoon maar weer om te kijken of die wat mensen boos kan maken. Nou ik zou er geen traan om laten als het hem dit keer goed lukt. Ik ben ook geen fan van religie, maar als dit Nekschot een nekschot oplevert, dan boeit me dat net zoveel als deze cartoon. Next!

Clawhammer | 07-11-11 | 20:09

-weggejorist-

Elenin1258 | 07-11-11 | 20:09

Is dit niet meer iets voor Joop.nl?

Heiner | 07-11-11 | 20:09

wat is de spot in deze prent?

petethemeat1 | 07-11-11 | 20:09

Ik begrijp niet helemaal waarom Geenstijl naar credits loopt te vissen...
Is mosterd na een maaltijdsoep die toch al niet zo heet gegeten werd als 'ie opgediend werd.
Men had er misschien 'beter' aan gedaan door te linken naar:

www.frontaalnaakt.nl...

Voorzien van én een goed verhaal én een goed punt.
Ere wie ere toekomt, zeg maar.

Ellen de Ling | 07-11-11 | 20:09

Nou gristenfundi's en haatbaarden, kom dr maar in voor een rondje bedreigen. Kijken hoe lang het duurt voor de een of andere malloot oproept tot geweld. En het standaard vooroordeel van veel reaguurders bevestigd. Kan ook enkele weken duren, maar succes verzekerd. Overigens GS +1 om deze te durven plaatsen.

deropofderonder | 07-11-11 | 20:10

-weggejorist-

skrie | 07-11-11 | 20:10

Elenin1258 | 07-11-11 | 20:09
Deze cartoon is wel het laatste waar ik me druk om maakt en ik moet me sterk vergisssen als iemand anders dat wel zou doen.

Superior Bastard | 07-11-11 | 20:11

Ik zie duidelijke voortschrijdend inzicht de geit is vervangen.

krankzinnig | 07-11-11 | 20:11

Onwetendheid kent blijkbaar geen grenzen. Dit plaatje komt op mij geweldadig over. Zonde.

AntiSoof | 07-11-11 | 20:11

Gewoon keihard anaal, omdat het kan!

eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 20:11

Inderdaad 3 jaar oud. Hier gevonden.
madbello.nl...

lekkurlinx | 07-11-11 | 20:12

Hm... Is dit weer een gevalletje "omdat het kan"? Ik word niet warm of koud van deze tekening eigenlijk. Zie de aanleiding of het nut ook niet. Daarbij: slecht getekend, maar dat is smaak.

NulKommaNul | 07-11-11 | 20:12

@Life_Of_Slice | 07-11-11 | 19:45,
Ik quote uit het tweede linkje: "En ook: zou Weesie dit statement niet opzettelijk en met voorbedachte rade hebben gemaakt, omdat hij hiermee veel duidelijker laat zien wat er aan de hand is, dan door de cartoon wel te laten zien?"

therealshowstopper.wordpress.com...

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 20:12

Tot nu toe fapte ik voornamelijk op Hardcore Midget Porno, deze religie-fuck is nog geyler.
Ratzing. | 07-11-11 | 20:06 | + 1 -

Godverdomme, Ratz... als die dwergen dan verkleed zijn als Mo en Jezus dan ben ik zelfs bereid om den piemel er af te trekken bij heaumeauporn.

Piep van Poep | 07-11-11 | 20:12

Religie, van welke soort dan ook, kan niet vaak en hard genoeg op de hak worden genomen.
In het rijtje 'Bedreiging voor de gehele mensheid' zou het minimaal een zilveren medaille binnenslepen.

Jackanders | 07-11-11 | 20:13

Wanneer begint het offerfeest eigenlijk?

eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 20:13

O, het is nog erger. Ik bedoelde gewelddadig.

AntiSoof | 07-11-11 | 20:14

@AntiSoof | 07-11-11 | 20:11
Wat is er gewelddadig (met 2 d's) aan twee mannen die de herenliefde bedrijven?

Stormageddon | 07-11-11 | 20:14

Sorry hoor, maar deze is al stokoud.

Borakh | 07-11-11 | 20:14

Als religie belachelijk gemaakt wordt, vind ik iets al snel grappig, maar dit keer verschijnt er zelfs geen glimlach. Natuurlijk moet deze prent gepubliceerd kunnen worden, maar hij valt wat mij betreft niet onder de noemer humor.

bintang | 07-11-11 | 20:14

Superior Bastard | 07-11-11 | 19:40
Het is kont plus lul! LOL

ONS | 07-11-11 | 20:14

Wat zal Mo zich kudt voelen.

Mebert | 07-11-11 | 20:14

Hebben jullie de privé-adressen van de bestuurders al laten weghalen bij de KvK ?? Ook die van de met GeenStijl samenwerkende bedrijven, die als zodanig op deze site vermeld worden ??

De Literator | 07-11-11 | 20:15

@Pa Cartwright | 07-11-11 | 19:58
LOL!

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 20:15

Is dit geen belediging voor het kristendomdomdom?

jadoei | 07-11-11 | 20:15

Hoop maar dat de pen inderdaad uiteindelijk machtiger zal blijken dan het zwaard...

macmiep.nl | 07-11-11 | 20:15

*Hoed afneemt voor principiële redactie van GS*
Oei, laten we ons maar klaarmaken voor rellen van Christenen. Afbrandende ambassades en vers van romp gescheiden hoofden die over de straten rollen in alle Christelijke landen op aarde. Of zouden het toch potentiële 'verrijkers' (je weet wel, die met woestijnzand in de bilnaad) zijn die zich hier woedend over maken?

CreativeDestruction | 07-11-11 | 20:16

De tekening over het katholieke misbruik van Peter van Straaten wordt cartoon genoemd en maakte hem tot prijswinnaar. Over die andere religie durft hij zich niet te uiten, loser.

bit.ly...

drs.Nee | 07-11-11 | 20:16

@Stormageddon | 07-11-11 | 20:14
Het gewelddadige hoeft niet altijd fysiek te zijn. Dat twee heren de liefde bedrijven, moeten ze zelf weten. Maar om nu juist dit gevoelige punt (voor veel gelovigen) door een tekenaar -voor wat dat is- te (mis)gebruiken om mensen hun overtuiging aan te vallen werkt natuurlijk averechts. Nooit lost geweld iets op en zeker geestelijk geweld niet. En een tekenaar moet tekenen. Geen politiek bedrijven.

AntiSoof | 07-11-11 | 20:18

@Rob van Roos | 07-11-11 | 20:06
en nog zo up to date :) Ik gok zelfs; over twintig jaar ook, maar dan zijn de rollen in praktijk omgedraaid in die prent.

Causa Sui | 07-11-11 | 20:18

Extra geijl als Mo vervangen wordt door Sascha (nu op tv) de Boer, en Jees door Eva Jinek met voorbinddinges.

superlenig | 07-11-11 | 20:19

Hulde mensen,slechtwillenden krijgen alleen macht als er geen tegengas is!!! Zwijgen is GEEN goud !! Wie dat ooit bedacht heeft kan van mij alsnog een klap voor de kop krijgen.

Johan37 | 07-11-11 | 20:19

Leuke vorm van extreme advertising voor Gregorius zijn webshopje dit. Laat hem maar zo veel prentjes als mogelijk verkopen hopelijk, zo lang er nog mensen zijn die zich verschrikkelijk druk maken om dit soort tekeningetjes is het nodig dat ze getekend worden. Of ze nu grappig zijn of niet.

tergend | 07-11-11 | 20:20

jadoei | 07-11-11 | 20:15 |
De vraag stellen is hem beantwoorden. Alleen christenen staan er niet om bekend om naar je huis te komen en dat in de fik te steken, bijvoorbeeld.
*wacht op opmerkingen over kruistochten en vieze katholieken en zo*

blauweleasebaklul | 07-11-11 | 20:20

DeBruineSter | 07-11-11 | 20:05
Ik hoor wat je zegt. Maar zie je: haartbaarden zijn haatbaarden. Ze hebben een baard en ze haten. En ze denken na over wie ze dood willen maken. Daar helpen dit soort acties bij. De haatbaard heb je hier dus niet mee. Mo met de Takiya daarentegen voelt zich hierdoor gekwetst. En ik vind dat Mo recht heeft om zich ongekwetst door het leven te begeven. Hij mag geloven wat hij wil, als hij mij daar maar niet mee lastig valt. Zoals ik ook hem niet lastig val met het feit dat ik helemaal nergens in geloof.

matt_maxx | 07-11-11 | 20:20

-weggejorist-

Elenin1258 | 07-11-11 | 20:22

-weggejorist-

Dahlia5481 | 07-11-11 | 20:22

@Ellen de Ling | 07-11-11 | 20:09 |
Dank voor de link - verhelderend.

iwondert | 07-11-11 | 20:22

Even kijken of ik het nog begrijp.

Pownews wil de cartoon die Nekschot afgelopen vrijdag maakte niet plaatsen, wegens te gevaarlijk.

GS plaatst de cartoon waarvan GS beweert dat die afgelopen vrijdag is gemaakt.

Cartoon blijkt inmiddels al 3 1/2 jaar oud en diverse malen gepubliceerd. Zie bijvoorbeeld www.frontaalnaakt.nl... Overigens zonder slachtoffers.

Dan rijzen de volgende vragen: worden we genept door Nekschot die een oude cartoon als 'nieuw' probeert te verkopen aan Pownews?

Of worden we genept door Pownews en/of GeenStijl die met een oude cartoon van een onbeduidend tekenaartje die toch niemand leuk vindt čn waarvan je kon verwachten dat weinigen zijn oeuvre kennen, de gemoederen tracht te sussen?

Vragen, vragen....

-edit | 07-11-11 | 20:23

Ik stel voor dat we een maandelijks Islam-bash cartoon topic inlassen.


Net als bij de Gristenen, als er maar genoeg grappen over je religie'tje gemaakt worden, zal de misplaatste overgevoeligheid wel verwateren.


Hoewel dat voor -veel moslims- mensen die hun hele zelfbeeld koppelen aan een religie wellicht moeilijk zal zijn.

Bart_Bart | 07-11-11 | 20:23

Arbo-technisch absoluut geen verantwoord standje, dit. Hij heeft toch op z'n minst wel rectale zalf gebruikt, hoop ik, en niet zoiets primitiefs als uierzalf?

Lyrthion | 07-11-11 | 20:24

Heeft Jezus wel een condoom om zijn goddelijke piemel?

eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 20:25

Die tekening gaat nog eens heul veul geld waard worden. Vooral al cergelijke prenten alleen nog maar in achterafkamertjes of kabinetjes kunnen worden vertoon. GS, hulde.

Petrus de Rewa | 07-11-11 | 20:25

Ik ga geen 25 Eypo betalen voor twee neuqende sprookjesfiguren! Satire of niet.

Sliptong | 07-11-11 | 20:25

Maar goed, alles leuk en aardig, ik ga nu even in van der Gijp geloven.
Wie weet helpt het..

Jackanders | 07-11-11 | 20:25

homo's?

harob | 07-11-11 | 20:26

Ik vind dit een behoorlijk kwetsend plaatje. Voor homo's.

C. van der Laak | 07-11-11 | 20:27

Nog iemand anders die Mo zou willen doen?

eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 20:27

Kijk, als er nu staat "heb uw naasten lief" en "deze cartoon is mede mogelijk gemaakt door Durex" tja, dan had Nekschot een punt.

wel/niet | 07-11-11 | 20:27

Het is een kwestie van tijd voordat Greg z'n nekschot krijgt kan ik me zo voorstellen. Terwijl het zo jammer is van dit talent die op onmiskenbare wijze religie op z'n "best" weergeeft. He

Sliptong | 07-11-11 | 20:27

@Jackanders | 07-11-11 | 20:25
Ik geloof met je mee.

Superior Bastard | 07-11-11 | 20:27

@Jackanders | 07-11-11 | 20:25
Die komt voorlopig nog niet heur.

Bart_Bart | 07-11-11 | 20:27

@eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 20:27
Naast die meisjes van

Sliptong | 07-11-11 | 20:28

Barebacking is zo 2005!

eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 20:28

@Superior Bastard | 07-11-11 | 20:27
Et voila, een religie is geboren...

Sliptong | 07-11-11 | 20:29

@AntiSoof | 07-11-11 | 20:18
Tjongejongejonge... wat een warrig verhaal. Elke zin roept meer vragen op dan het beantwoordt.


Wat is dan precies het gevoelige punt? Waarom zou een overtuigen boven kritiek moeten staan en geen aanvallen kunnen dulden? Wie bepaalt welke overtuigingen wel of niet aangevallen zou mogen worden en op basis van wat? Wie weet vooraf wat averechts werkt om het vooraf te verbieden? Wie zou je als censor willen aanstellen en waarom dan wel? Wat is geestelijk geweld precies en in welke definitie daarvan zou religie, religieuze dogma's, religieuze indoctrinatie religieuze wetgeving daar expliciet niet onder vallen? Religie is het ultieme geestelijke geweld. Wie bepaalt wat een tekenaar wel of niet mag tekenen? Waarom mag een tekenaar zich niet over politiek uitlaten? Wie bepaalt dat? Jij? Waarom? Met welk recht bepaal jij dat? En als laatste: Wat is er politiek aan religieuze waanvoorstellingen?


Nu heb ik alles wel gehad, denk ik.

Stormageddon | 07-11-11 | 20:29

Als bovenstaande cartoon provocatie en nodeloos kwetsen tot doel heeft, dan is het denk ik aardig gelukt. En een nekschot voor de tekenaar ligt mogelijk in het verschiet, al hoop ik het niet!

herodus | 07-11-11 | 20:29

@eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 20:27
Naast die meisjes tot 12 jaar? Geen idee eigenlijk.

Sliptong | 07-11-11 | 20:29

Off topic: dat dikke wijf uit de plusreclame heeft ook al een voice over: www.youtube.com...

blauweleasebaklul | 07-11-11 | 20:29

Eindelijk een topic waar ik nekschot durf te roepen.

Koud flesje Alfa | 07-11-11 | 20:30

Man man man... Nog geen enkele bedreiging.. Wat een teleurstelling.
Wat moeten we nu weer verzinnen?

Wilhelm Tell | 07-11-11 | 20:31

hoe erg mag humor zijn..... Als je lacht is het ok. Ik moest lachen.
die lach was niet uit haat geboren, het had ook andersom mogen zijn humor is leuk omdat het is wat het is. de herkening. punt.

Veel Vaak | 07-11-11 | 20:32

Altijd al gedacht dat een kontneukende Jezus het summum van meningsuiting is.

dulcinea | 07-11-11 | 20:32

@ rara | 07-11-11 | 19:43
Nee, die keur ik niet goed, en ik snap dat. Maar het zou zo leuk zijn als het dan om cartoon ging die echt ergens over gaat, en niet zo'n makkelijke provocatie.

Als ik "Mohammed was een homo" roep heb ik hier in mijn kansenwijk ook zo een groepje boze Moslims om me heen. So what? Zolang ze van me afblijven zijn we gewoon mensen met een verschillende mening.

Predateur | 07-11-11 | 20:32

Goed werk!

Zolanfg moslims zich druk kunnen maken over dit soort dingen zijn er nog niet genoeg geplaatst. En het is een schone casus want hij is niet eens grappig, want dat hoeft ook niet.

GJ76 | 07-11-11 | 20:33

Goed werk!

Zolanfg moslims zich druk kunnen maken over dit soort dingen zijn er nog niet genoeg geplaatst. En het is een schone casus want hij is niet eens grappig, want dat hoeft ook niet.

GJ76 | 07-11-11 | 20:33

@Sliptong | 07-11-11 | 20:29
LOL! Sterk.

Superior Bastard | 07-11-11 | 20:33

Het mag allemaal van mij hoor, maar een erg gevatte cartoon is het niet. Alleen het opwekken van verontwaardiging heeft niks met satire te maken.

Dit gaat ongetwijfeld een boel aandacht krijgen. Op deze manier gaan ongeburgerden en religieuzen nooit snappen wat de waarde van satire is.

Bob Slee | 07-11-11 | 20:34

hč, gezellig!

vriendje | 07-11-11 | 20:34

Probleem is dat bij er onder moslims zomaar een moh. A. Opstaat om hier iemand voor dood te maken.
Terwijl onder christenen het maximale effect is dat andries knevel er schande van spreekt tegen van de brink op televee.
.
Subtiel verschil.

nenny | 07-11-11 | 20:34

Hulde, jullie hebben tenminste wel ballen.

shakermaker | 07-11-11 | 20:34

@Sliptong | 07-11-11 | 20:29
Ik bedoelde deze, die was sterk.

Superior Bastard | 07-11-11 | 20:35

Ik mis nog een tribune met giechelende schapen erbij!

thesherminator | 07-11-11 | 20:35

Gregorius. Daar gaat je hartje blij bij kloppen.

Hanxie | 07-11-11 | 20:36

Hulde Geenstijl.
Weesie is een laffe poeperd.

Haarkopje | 07-11-11 | 20:36

Hetgeen overigens nooit wil zeggen dat men die soort dingen niet mag of kan tekenen.
.
Nooit buigen voor achterlijke religie. Of voor religie uberhaupt wat dat betreft.

nenny | 07-11-11 | 20:37

En zeg nu zelf....
Is dit nu briljante zwarte humor of een (grafisch excellent uitgevoerd) stukje zonderbroekenlol van de onderste plank?
Ik zit met spanning te wachten op zijn volgende strip. Ik hoop dat het dan een lichtekooi is, waar in grote letters 'dit is een hoer' boven staat.
Of een stripharing waar dan in grote letters 'dit is een hoer' boven staat.
Of een stilleven met dahlia's waar dan in grote letters 'haring' boven staat.
Of een haring in een stilleven waar dan een dame van lichte zeden naar kijkt die 'bloemen' roept.
En dan afwachten of je daar dan flora, prostituees en haringen mee op de kast krijgt.
En als het zover is, heel hard 'homostrip' roepen. Liefst met z'n allen. Gewoon. Omdat dan kan.


Ellen de Ling | 07-11-11 | 20:39

Nou, ik ben er niet van onder de indruk. Om eerlijk te zijn: ik vraag mij af wat voor zin zo'n "cartoon" heeft.

Deshark | 07-11-11 | 20:41

@-edit | 07-11-11 | 20:23,
Ik begrijp er ook geen fuck van, chaotisch gedoe.

@shakermaker | 07-11-11 | 20:34 ,
welke ballen, een drie jaar oude veel geplaatste cartoon nog eens een keer plaatsen, dat noem jij 'ballen'?

vander F | 07-11-11 | 20:41

Afgelopen vrijdag maakte? Dat ding heeft ie jaren geleden al getekend; Pownews is opgelicht met een prent uit het archief uit een tijdperk dat dit nog wel enigzins grappig danwel actueel was.

zmooc | 07-11-11 | 20:42

Jezus was volgens mij niet van de herenliefde.
Maar toch, met het CDA in de regering zou er vannacht wel weer eens iemand van zijn bed gelicht kunnen worden.
Door 14 man wel te verstaan, wan er is niets gevaarlijkers dan een cartoontekenaar, tenzij hij Soeterbroek heet natuurlijk.

Die islamieten hebben, buiten een verkeerde vliegmanoeuvre, nog nooit een vlieg kwaad gedaan...

gescheurdrubber | 07-11-11 | 20:42

Beknellende cartoon. Ik krijg het er warm en benauwd van.

En volgens mij heeft de "bottom-one" grotere noten?

Geil Kippetje | 07-11-11 | 20:42

Met religie an sich is niets mis. Met God of Jezus ook niet. Alleen met idioten die zo goedpraten dat ze vrouwen een vuilniszak over hun hoofd trekken en dat boerka noemen. Dat stenigen mag van een sharia. Da's een rechtbank waar geen sprake van recht maar van dood is. Wat ik ooit hoorde: hoe zou de wereld er nu uitzien zonder islam? Interessante vraag.

superlutser | 07-11-11 | 20:43

@Stormageddon | 07-11-11 | 20:29
Jij stelt veel dingen die ik niet zei. Gisteren had jij het ook al over invullen van woorden is het niet?

AntiSoof | 07-11-11 | 20:43

Leuk kadootje voor mn Turkse buurtjes.

Oh, wacht, 25 euro. Dat is mn buurman me niet waard. Jammer ;(

Richard1234 | 07-11-11 | 20:43

Hoeveel bedreigingen zijn er al binnen inmiddels?

doenormaal! | 07-11-11 | 20:43

Staat dit morgen voor op de Telegraaf? Denk het niet...

eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 20:44

@Haarkopje | 07-11-11 | 20:36
GS is ook een bange poeptT. Dit is op zeker niet de tekening die afgelopen vrijdag is gemaakt. Zie bijvoorbeeld www.frontaalnaakt.nl... en let op de plaatsingsdatum.

Lekker makkelijk: tekeningetje plaatsen waarvan je weet dat de eerdere publicisten al jarenlang zonder beveiliging konden rondlopen.

Hoezo moedig?

-edit | 07-11-11 | 20:44

Staat dit morgen voor op de Telegraaf? Denk het niet...

eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 20:44

P.S. smaken verschillen, maar dit is zowel grafisch als inhoudelijk zeg maar een FreekDeJonge-stripje naast een hilarische Fokke&Suke.

superlutser | 07-11-11 | 20:44

Ik krijg niet voor het eerst de indruk dat Nekschot zich op religie stort omdat zijn prenten over andere onderwerpen, bij gebrek aan kwaliteit, overal geweigerd worden.
Dan maar weer eens heel hard 'Poep' roepen, moet hij gedacht hebben. Aandacht verzekerd.

bintang | 07-11-11 | 20:44

-weggejorist-

Elenin1258 | 07-11-11 | 20:46

@vander F

Ik heb die hele uitzending niet gezien, maar ik bedoelde het plaatsen van zo'n cartoon.
Dit allemaal onder de mom van een verdraaid kinderachtig humor dat mensen hier uiteraard boos om gaan worden, terwijl het niet grappig is, geen concreet problemen aan de haak slaat (zoals mijn vorige opmerking over Theo van Gogh die dat WEL deed).
Als je realiseert dat vrijheid van meningsuiting een LUXE is waarvoor talloze goeie mensen hun leven voor hebben gegeven. . .

Moskovitz v.d.Duivel | 07-11-11 | 20:46

Wat heeft Nekschot trouwen met "Grieks" want hij gebruikt dat standje regelmatig in zijn tekeningen.

lekkurlinx | 07-11-11 | 20:46

@-edit | 07-11-11 | 20:44,
nou...voordat je het weet loopt Ruktor met een roze plopkap achter je aan, das ook best wel eng.

vander F | 07-11-11 | 20:46

eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 20:25
Heeft Jezus wel een condoom om zijn goddelijke piemel?
......................................................
In die tijd bestonden er nog geen laboratoria om het aidsvirus te produceren.

Ratzing. | 07-11-11 | 20:47

@-edit | 07-11-11 | 20:44
U roert goed!

Sliptong | 07-11-11 | 20:48

Hoewel ik een puntige stellingname tegen, of een grove grap over een religie meestal wel kan waarderen is dat bij deze prent niet het geval. Gewoon niet grappig..
.
Waar is de actuele relevantie, wat beoogt de tekenaar nu precies aan te kaarten, welk punt wordt gemaakt? Begin ik niet eens of creativiteit en spitsvondigheid.
.
Weten we zeker dat GN niet voor incompetentie of een stapel uitstaande boetes van zijn bed werd gelicht?

Parel van het Zuiden | 07-11-11 | 20:48

@vander F | 07-11-11 | 20:46
LOL

-edit | 07-11-11 | 20:49

Bravo! Kijkt life of Brian verder af.

Common_Sense | 07-11-11 | 20:49

is het misschien ook nog iemand opgevallen dat deze prent gewoon niet erg grappig is?

omeslo | 07-11-11 | 20:50

Als Humorist voel ik mij door deze "cartoon" tot in het diepste van mijn ziel beledigd !!!!!

Swedish Chef | 07-11-11 | 20:51

ow.. mmm.. ja, 2 minuten voor mij zelfs :S

omeslo | 07-11-11 | 20:52

@AntiSoof | 07-11-11 | 20:43
Ik lees gewoon wat er staat en ik stel er naar aanleiding daarvan gerichte vragen over want ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik stel verder niks, behalve dat er van stukje geen chocola is te maken en bol staat van vaagheden.

Stormageddon | 07-11-11 | 20:52

Hier zal tijdens het slachtofferfeest en suikerziektefeest nog lang over worden getwist. Net als bij de Kerstboom en Paasei feesten

Common_Sense | 07-11-11 | 20:52

+1 voor het dikke wijf van de Plusreclame bij mosaic...

Tommygunner | 07-11-11 | 20:53

@Parel van het Zuiden
Het bashen van religie is de enige reden. Hopen dat iemand boos wordt. En dan zeggen, kijk, zie je nou...
Ik wacht nog steeds op een prent waarin de moeder van Gregorius anaal wordt genomen door een leger negers... Maar dat zou wel niet grappig zijn...

kw_nl | 07-11-11 | 20:54

Stuitend.
Want vrouwen voelen zich nu weer helemaal buitengesloten.

ZDEV | 07-11-11 | 20:54

Tjonge jonge Geen Stijl, dit is slap ! Als je dan amok wilt maken, neem dan ammunitie mee en geen (oude) losse flodders !

fredheadset | 07-11-11 | 20:55

NO MORE TEA FOR ME! | 07-11-11 | 19:33 |
Ik zit zo eens door die comments van je heen te bladeren, en je bent echt een ontzettend eng mannetje.
Als jij geen troll bent zou ik maar eens hulp gaan zoeken, want die haat richting alles wat het niet precies met jou eens is begint ziekelijke vormen aan te nemen.

DataValue | 07-11-11 | 20:56

@Moskovitz v.d.Duivel | 07-11-11 | 20:46,
ok, ik begrijp deze 'actie' ook volstrekt niet,
eerst op tv pre-emptive een zogenaamd nieuwe cartoon hoaxen en daarom alvast maar bang zijn.
Vervolgens hier een stokoude cartoon onder het mom van 'daar istie dan' plaatsen.

Hier hoort blijkbaar nog een aflevering 3 bij, waar het hoe-en-waarom uit de doeken wordt gedaan.
Ik zie hier geen grap, niks moedigs, dus ik mag hopen dat die aflevering 3 er nog komt.
Anders zou je nog gaan denken dat het volks ophitserij is.

vander F | 07-11-11 | 20:56

Mhhh zou dit niet grappig moeten zijn?

Andersom dag | 07-11-11 | 20:56

Nog meer bewijs dat Gregorius Nekschot smaakloos is. Anne Frank die wordt genomen... www.nekschotswebshop.com...


Je zou denken dat Gregorius Nekschot in een gesticht beter tot zijn recht komt...

kw_nl | 07-11-11 | 20:58

Domme tekening trouwens. Provoceren om het provoceren. Dient geen hoger doel.

DataValue | 07-11-11 | 20:58

Vind het maar niets die prentjes van Gregorius! Zit niets geniaals aan, en het is altijd hetzelfde!!

DerWaarheid4 | 07-11-11 | 20:58

Lucas 23:34a ...

M-Bozz | 07-11-11 | 20:59

Ik zou niet door Jezus in mijn bruine ster genomen willen worden. Een besneden staaf met doornen. Bah. Daarnaast zou ik Mo ook niet willen nemen. Ik denk dat ik de kamelenlucht niet ga verdragen.

Zaadhaan | 07-11-11 | 21:00

@Stormageddon | 07-11-11 | 20:52
Je hebt ergens gelijk. Nou, laat ik het dan zo stellen. Ik ben voor de weg van redelijkheid. En dit plaatje vind ik verre van redelijk. Dat is alles. Een mening.

AntiSoof | 07-11-11 | 21:00

-100000 voor de gay-negert bij Holland's next top model...

eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 21:02

@kw_nl | 07-11-11 | 20:54 |


Negers in Arrestatie Team -uitrusting..... Laten we onze grollen wel met enige relevantie onderleggen.
.
Overigens snap ik nog steeds niet waarom hij kiest voor deze prent. Religie bashen is niet zo heel moeilijk en van iemand die zegt dat hij er zijn vak van heeft gemaakt mag je imho wel wat scherpers verwachten. Iets grappigs zeg maar...

Parel van het Zuiden | 07-11-11 | 21:04

Wat een ongelofelijk slechte cartoon.
Het is er 1 die ik gemaakt zou kunnen hebben. Nou, dieper kan je als catoonist niet zinken.

Oncle Ouvert | 07-11-11 | 21:05

doar komt gedonder van... wat ik je brom!

wim kokring | 07-11-11 | 21:06

Prima cartoon, doe Jezus 142 polsbandjes om en het is sprekend Jan-Joost-Josti van Gangelen.

Spuitelluf | 07-11-11 | 21:08

Zouden Bert en Ernie het ook op deze wijze 'doen'?

eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 21:09

het item staat volgens de site al sinds 14 augustus 2010 in de webwinkel; dus had Geenstijl hier behoefte aan aandacht ofzo?

langstudeerder | 07-11-11 | 21:09

Gregorius = held

Krultang | 07-11-11 | 21:12

Goh... weer een beledigende cartoon, gaaaaap.

Derzug | 07-11-11 | 21:14

Wanstaltig, smakeloos en humorloos bovenal. Maar het moet wel mogen, helaas.

De VVM is nu eenmaal duurbetaald.

pius | 07-11-11 | 21:15

@eerstneukendanpraten | 07-11-11 | 21:09
Ja, maar dan zonder zalf.

Joost Maghetweten | 07-11-11 | 21:16

provoceren om het provoceren...

is niet moeilijk

let maar op zo

trapleuning | 07-11-11 | 21:16

@René from the Café | 07-11-11 | 21:14
Leuk leesvoer. Nieuwe term geleerd: haatkaasjes.

Bart_Bart | 07-11-11 | 21:16

Tsja...best grappig gevonden, maar als ik ga denken "Wat wil je hier nou mee bereiken?" dan is "mensen aan het lachen maken" niet de eerste die in me opkomt. "Mensen aan het denken zetten" zit er ook niet echt in. "Mensen voor het hoofd stoten" daarentegen wel, en daarom vind ik het ruk.

/fail

Drommelsch | 07-11-11 | 21:17

Pff. Een cartoon hoeft vandaag de dag niet eens leuk te zijn, als het maar mensen kan kwetsen of irriteren. Het lijkt wel kleuterklas, elkaar spottend natekenen en er zelf keihard om lachen.

shiptar | 07-11-11 | 21:17

Rutger en Weesie hadden daar meer op hun plaats gestaan..

Greddapappie | 07-11-11 | 21:19

Wat lief! Pritt mag zijn jeugdtrauma weer etaleren, Gregorius krijgt na maanden eindelijk de waardering voor zijn werk uit Augustus en ook weer een heerlijk reli-bashen topic! Je zou er een stijve van krijgen. Het vervelende is dat het vacuüm in het morele deel van het brein van de gemiddelde reaguurder weer eens zo onprettig duidelijk wordt gemaakt. Verder: HULDE! Geweldig! Ga zo door! Dat laatste gaat lastig worden, maar er valt vast iets te verzinnen om dieper te zinken!

Handboek | 07-11-11 | 21:19

@Jaymaroley | 07-11-11 | 19:49
Het boekje 'De zaak Gregorius N. reconstructie' via zijn website verkrijgbaar bevat een soortgelijke, maar niet dezelfde cartoon op blz.7 en info omtrent zijn arrestatie 13 mei 2008.

drs.Nee | 07-11-11 | 21:19

Wat een slechte cartoon..niveautje Panorama...

Als je dan zo stoer wil zijn, doe het op zijn minst met een sterke cartoon.

Scheepskameel | 07-11-11 | 21:20

Wel een instant klassiekert die cartoon, dat dan weer wel. Afgelopen vrijdag getekend en meteen al sinds 2008 op t internet te vinden.

Lepo | 07-11-11 | 21:22

Die met Anne Frank is toch bruter. En dan "Dress code especially useful with inbreeding" kop, spijker.

andorra | 07-11-11 | 21:23

Goldway | 07-11-11 | 19:30 |
Wat denk je van standje 69?
Had je daar de voorkeur aan gegeven?

www.sexwoordenboek.nl...

Ella | 07-11-11 | 21:24

Stormageddon | 07-11-11 | 20:29


Koning projectie door de bocht.

Over Taalfoutjes en warrigheid gesproken.

Voor een zwitsal heb je een zeldzaam talent om binnen no-time te vervelen.

En dat is een hele prestatie.

pius | 07-11-11 | 21:26

Proficiat GS, ben trots op jullie. Nu maar afwachten tot de hel losbarst. Iemand al bij Maroc gekeken?

Graaf van Egmont | 07-11-11 | 21:27

Ik vind de cartoon zelf niet zo heel sterk (kom er maar in met die minnen hoor) Maar ik begrijp het aan de andere kant ook weer wel. Als je als Religie in een democratie alleen je eigen beeld vergoddelijkt en je anderen hun (slechte -in dit geval-) humor niet gunt dan vraag je om een tegenreactie ziehier de cartoon.

Geenstijl ik hoop oprecht dat jullie hoofdkantoor (of in welke (schuil)kelder ^^) jullie ook zitten er morgen nog staat.

Vrijheid van meningsuiting boven alles -zolang er geen geweld bij komt kijken-

sub zero ice cold | 07-11-11 | 21:28

Wie is de SethGaaikema die minnetjes uitdeelt aan iedereen die opmerkt dat het een rukcartoon is en Nekschot de humor nog moet uitvinden?

mokum4all | 07-11-11 | 21:28

pius | 07-11-11 | 21:26
Ga je wéér los op Stormageddon hoogheid? Of ben je vannacht opgebleven?

Graaf van Egmont | 07-11-11 | 21:29

Iets met oude cartoons uit de sloot halen

j010 | 07-11-11 | 21:29

mokum4all | 07-11-11 | 21:28


Zoiets noemt men een gemiddelde reaguurder tegenwoordig.

pius | 07-11-11 | 21:30

Experiment: rondlopen in een t-shirt met dit plaatje in hoofdsteden van (West)Europa. Waar blijft men het langst overeind?

Sueigilera | 07-11-11 | 21:31

Graaf van Egmont | 07-11-11 | 21:29


Nee. Ik zag hem hetzelfde kusntje flikken bij antisoof en toen dacht ik aangezien de cartoon toch niet de moeite waard is om te bekijken kan ik beter wat nuttigs gaan doen.

Waarvan akte.

pius | 07-11-11 | 21:31

Sueigilera | 07-11-11 | 21:31
Ik ga voor Lissabon

Graaf van Egmont | 07-11-11 | 21:32

De cartoon is dus gewoon het product van een kunstenaar die zijn 'creative block' niet weggezopen krijgt.

Of gesnoven, dat kan coke.

Uhh, ook natuurlijk.

pius | 07-11-11 | 21:34

Sueigilera | 07-11-11 | 21:31


Ik denk Woerden.

pius | 07-11-11 | 21:34

@Handboek | 07-11-11 | 21:19 |


Laten we dat handboek van je er eens op na slaan. Is het zo ene die je van links naar recht of van rechts naar links moet lezen?
.
Je bent kennelijk zo blind in de leer dat het nogal gevarieerde commentaar in dit paneel je volkomen ontgaan is. Je plemp is dan ook niets meer dan een schot hagel van een frustie!
.
Probeer je frustraties anders eens ff in een plaatje om te zetten. Breng je het niveau weer wat op peil. Voor jou dan toch maar.. Ongezien de tyfus!

Parel van het Zuiden | 07-11-11 | 21:34

Ik heb een pokkenhekel aan de religie des doods, maar ik ben niet blij met deze krabbel. Dat kan toch veel subtieler, humoristischer en venijniger. Nu worden we weggezet als dom rechts.

de Bree | 07-11-11 | 21:36

pius | 07-11-11 | 21:31
Klopt. Zat de discussie even te lezen. Die stormageddon is me er eentje. En zwitsal ook nog.

Graaf van Egmont | 07-11-11 | 21:36

Goed dat jullie je niet laten muilkorven door welke religie dan ook hoor, maar deze cartoon ontstijgt niet het niveau van een paar relipubers die stiekem vieze plaatjes kijken en dito grapjes maken. Uitzenden zou zonde van de zendtijd zijn.

Miss Daad | 07-11-11 | 21:38

Misschien leuk experiment voor Diederik Stapel., kan hij schoon schip maken met een echt tastbaar onderzoek.

Sueigilera | 07-11-11 | 21:38

Als ik ooit nog z's over heb met Wordfreud weet ik welke woorden ik kan leggen. xD

Miss Daad | 07-11-11 | 21:39

Jezus, de voorloper en voorbeeld van de paters en priesters in de 20e eeuw. Misbruik toen en nu.

John Doorzon | 07-11-11 | 21:42

Graaf van Egmont | 07-11-11 | 21:36


Ergens ben ik wel blij met hem, dan weet ik namelijk dat het met mij nog niet zo slecht gesteld is.

Elk nadeel heeft zijn voordeel nobele.

pius | 07-11-11 | 21:42

@pius | 07-11-11 | 21:26
Mijn reacties waren de moeite van het lezen niet waard en toch heb je de dwangmatige behoefte erop te reageren, zonder ook maar één moment op de inhoud in te gaan. Dat zegt meer over jouw dan over mij.


Maar vertel eens, o gij goeroe der beroepswerklozen en grootvizier van de betekenisloze bullshit, als je het zo vervelend dat er iemand is die je onzin genadeloos fileert, dan lees je het toch niet? Of is zelfkastijding een hobby van je? Dat vind ik ook prima, maar val anderen er niet mee lastig.

Stormageddon | 07-11-11 | 21:45

goedkoop een beetje schofferen, geen enkel nut,
kijk eens wat ik durf !
GS ga je schamen

versewind | 07-11-11 | 21:48

Stormageddon | 07-11-11 | 21:45 |

Schrijf jij nou: " Dat zegt meer over jouw dan over mij"?


En dat voor iemand die zo goed weet hoe hij met d'en t's na de stam moet omgaan.


Is niet zo slim van je.

Whisper | 07-11-11 | 21:49

Stormageddon | 07-11-11 | 21:45


Dat maak ik zelf wel uit babyface.

En sinds wanneer ben jij de woordvoerder hier?

Het valt me gewoon op dat iedereen hetzelfde vervelende en creativiteitsloze riedeltje naar zijn hoofd gesmeten krijgt.

En dat je kunstje al uitgewerkt is voor je goed en wel je virtuele couveuse hebt verlaten.

Over genadeloos gefileerde onzin gesproken.

pius | 07-11-11 | 21:50

Experiment: rondlopen in een t-shirt met dit plaatje in hoofdsteden van (West)Europa. Waar blijft men het langst overeind?

Ik denk Scandinavie, Ijsland, Faroer, Groenland, dat soort.

andorra | 07-11-11 | 21:51

De achterliggende gedachten (vrijheid van meningsuiting in welke vorm dan ook) ik sterker dan de tekening.

Als je die vrijheid word afgenomen moet je laten zien dat je het er niet mee eens bent.

conclusie: ze hebben er zelf om gevraagd

sub zero ice cold | 07-11-11 | 21:52

Whisper | 07-11-11 | 21:49


Volgens mij is hij weeer even googelen.

pius | 07-11-11 | 21:53

Ik denk dat Stormageddon een door joop.nl opgeleide trol is. En gezien zijn aanwezigheid hier door joop betaald wordt per plemp

Graaf van Egmont | 07-11-11 | 21:53

@redactie, een diepe buiging voor de moed die nodig is om dit te posten. Dat meen ik echt. In een tijd waar een simpel doedeltje over iemand's religie een doodsvonnis kan betekenen zoiets op de voorpagina plaatsen getuigt van ballen van diamant.

Nietvoordekat | 07-11-11 | 21:54

sub zero ice cold | 07-11-11 | 21:52
Uw analyse is correct. Zelfs de Graaf van Egmont kan beter tekenen dan Nekschot.

Graaf van Egmont | 07-11-11 | 21:55

pius | 07-11-11 | 21:53 |


Zou het? Het zou mij niets verbazen. Ik vermoed dus dat u gelijk heeft.


Hoe is het met uw d's en t's na de stam? :)

Whisper | 07-11-11 | 21:58

't Is wat. Lieve mensen van GS zetten hun leven hier op spel voor vrijheid van meningsuiting, gaan sommige reaguurders hier om onbenullige dingen op elkaar katten.

Sueigilera | 07-11-11 | 22:00

Graaf van Egmont | 07-11-11 | 21:53


Hij heeft iig de twee belangrijkste trekken van een gemiddelde Joop reaguurder. Dom en verwaand.

Dus je zomaar gelijk kunnen hebben.

pius | 07-11-11 | 22:01

Voorzie thans een bommetje tegen de voorgevel van een niet nader te noemen shocklog-redactie, ergens in 003, alsmede een niet nader aan te duiden kriebelschrift met jengeltekstmuziek op de achtergrond op een gehackte webzijde. Dat kon nog wel eens heul erg gezellig worden...

Reykjavik | 07-11-11 | 22:01

Sueigilera | 07-11-11 | 22:00


Dramaqueen.

pius | 07-11-11 | 22:02

Christenen zijn wel wat gewend hoor, op het gebied van blasfemie zoals: God als ezel die genaaid wordt door...uh.. één of ander schijfertje.

deoudererijperevrouw | 07-11-11 | 22:02

Beseffen jullie wel dat Geert Wilders nu weer de klos is? Verder niets aan de hand, gewoon doorlopen. In Nederland maken we cartoons, wen er maar aan.

doskabouter | 07-11-11 | 22:04

@pius, Graaf van Egmont
Mis ik iets? Ik kan me 100% vinden in de inhoud van de plempsels van Stormageddon. Scherp en kritisch, en een paar taalfoutjes lijken mij zo'n frontale aanval niet te rechtvaardigen. Leg 'es uit, is het omdat het weer zo kudt is of heeft zich hiervoor nog iets afgespeeld?

Dat iemand een zwitsal is, hoeft niet per sé een diskwalificatie te zijn.

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:06

Whisper | 07-11-11 | 21:58


Dadt weetd ik echdt nietd hoor.

pius | 07-11-11 | 22:06

@pius | 07-11-11 | 22:02
Theo van Gogh. Pim Fortuyn. Ik noem maar een paar namen hoor...

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:07

pius | 07-11-11 | 22:06 |


Zullen we een disilentie school gaan volgen?

Whisper | 07-11-11 | 22:08

@Sueigilera | 07-11-11 | 22:00
Niet alsof GS dit getekend heeft,hmm..

Maar wat nu,komen de gristenen hand in hand met de moslims achter gregorius aan?

de grote Anti | 07-11-11 | 22:11

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:07


Niets aan de hand deze keer.

pius | 07-11-11 | 22:12

@de grote Anti | 07-11-11 | 22:11
...of toch andere lichaamsdelen?

*zit achter 7 proxies dus moslims kunnen m'n rug op*

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:12

@pius | 07-11-11 | 22:12
Ik help het je hopen. Voor minder zijn mensen met de dood bedreigd of erger.

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:13

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:13


Je helpt het mij hopen?

pius | 07-11-11 | 22:15

Het interesseert mij eigenlijk ook niet zo veel allemaal.Ik heb aardig wat afgetekend in het leven maar om religeuze personen te tekenen,nou nee danku,oersaai en vervelend en totaal niet mijn ding.

Maarja,als een ander dat nou graag doet.Tja.Uhmm.

de grote Anti | 07-11-11 | 22:20

Wat nu? Hel en verdoemenis is ons deel?

lanexxx | 07-11-11 | 22:20

@pius | 07-11-11 | 22:15
Of je hoopt niet dat er niemand afgeknald wordt natuurlijk, mij zal het worst wezen.

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:21

Tsja ...

Eelcontrast | 07-11-11 | 22:21

Oei daar komt heibel van! Het wachten is op de eerste christenfundi die wat eer komt herstellen met een molotovcocktail.

Lorenz0 | 07-11-11 | 22:22

Nekschot probeert een marginale minderheid te irriteren en heeft daar grof geschut voor nodig, die luckytv gast trapt gewoon op de tenen van ontelbare grieken (lees de comments onder de youtube-uploads van fuck you pa pa papandreou maar) met een simpel filmpje, en schijnbaar met resultaat :)

Nekschot wil gewoon te graag.

Binnenbaan | 07-11-11 | 22:22

@Lorenz0 | 07-11-11 | 22:22
Echte christenfundamentalisten gebruiken kruisraketten.

Daarom draag ik altijd een stalen onderbroek.

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:23

@Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:23
Mensen van het woord plakken die woorden zelfs op hun tuig.

AntiSoof | 07-11-11 | 22:24

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed en alleen al daarom zou het moeten mogen om dit soort cartoons te publiceren.

Dessalniettemin, de cartoon wekt geen glimlach op, laat staan een lach. Een beetje goedkoop en zeker niet nieuw.

Gruisraket | 07-11-11 | 22:25

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:21


Ik hoop juist wel dat er niemand afgeknald word.

pius | 07-11-11 | 22:25

@Binnenbaan | 07-11-11 | 22:22
Nou nou, grof geschut. Het is een spotprentje. Gewoon een spotprentje. Wat zien we hier? We zien twee sprookjesfiguren die de liefde met elkaar bedrijven. Tenzij ze enorme puddingbuksen hebben, zie ik niet in wat hier het groffe geschut moet voorstellen.

De reactie van de meeste christenen zal iets als "nou nou" of "tut tut" zijn, of zelfs "ah jakkes", en dan lopen ze door en gaan verder met hun leven.

De reactie van de meeste moslims... Nou ja, kijk zelf. www.dumpert.nl...

En DAT wordt hier zo mooi aangetoond. In dit land mag je zeggen wat je wilt, en wordt je op voorhand geen strobreed in de weg gelegd. Als na publicatie blijkt dat je echt over een streep heen gegaan bent, dan word je op een menselijke manier strafrechtelijk vervolgd waarna je een humane straf moet ondergaan, en dat is het. Enkele "gekwetsten" (citaat dominee Gremdraat) zijn het daar niet mee eens, en gaan dan molotovcocktails door je raam gooien, of schieten je door je hoofd.

Dat is het Nederland waar we nu in leven. Je mag hier zeggen wat je wilt, maar als je dat doet, loop je het risico om vermoord te worden.

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:29

Wellicht worden er weer wat mensen boos op gregorius,en dat weet hij zelf natuurlijk ook wel.Maar zolang nederland een vrij land is tot op zekere hoogte mag ik hopen dat moslims en gristenen ook wel beter weten.

Als ze hierom ons land op stelten willen zetten zijn ze niet echt slim bezig..

de grote Anti | 07-11-11 | 22:30

@pius | 07-11-11 | 22:25
Nou, dan help ik je dat hopen.

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:30

Toch mis ik hier reacties van zowel christenen als moslims, die het plaatsen van zo'n cartoon weliswaar niet kunnen waarderen, maar toch verdedigen en dankbaar zijn dat men in Nederland zijn geloof en ongeloof vrij mag uiten op allerlei manieren, mits deze geweldloos zijn.

Sueigilera | 07-11-11 | 22:31

Waar blijven de hakbarren?
Oh wacht, het is schapiefeest vandaag. Eerst schapie keel doorsnijden, dan de rest.

KoninginWildemina | 07-11-11 | 22:31

Nietvoordekat | 07-11-11 | 22:30


LOL

pius | 07-11-11 | 22:34

Nieuwe pollfuck:
Wie gaat er eerder dreigen, de christen of de moslim?

La Bailaora | 07-11-11 | 22:35

@Sueigilera | 07-11-11 | 22:31
Dé Christen bestaat toch niet, evenmins als dé Moslim bestaat? Christenen begrijpen meestal de clou van Jezus's leer niet, maar zijn vaak slaafse volgelingen van een leer. Dus kan men ze nooit Christenen noemen. Dat zal ook wel voor Moslims gelden. Het verstand is erg eenvoudig te bedotten. Dus als je reacties mist, dat is dan weer jouw invulling. Misschien bestaat er wel helemaal geen Christen.
Jezus predikte liefde en verdraagzaamheid en bestreed huichelarij en oplichting. De rest is flauwekul.

AntiSoof | 07-11-11 | 22:37

@mokum4all | 07-11-11 | 21:28
Wie dat is zal me aan mijn roomblanke billen oxideren.


Persoonlijk denk ik dat mensen die zeiken over dat dit een rukcartoon niet alleen zelf gespeend zijn van enig gevoel voor van humor maar - en dat is veel erger - the point missen.

Rukcartoon of niet, al een oude of niet, Nekschot heeft de cartoon ter beschikking gesteld en GS heeft hem geplaatst.

Daar is lef voor nodig, lef dat zo ontzettend ontbreekt bij opiniemakers, programmamakers, cabarettiers etc. etc.

Dus Hulde voor Nekschot en Hulde voor Pritt en de redactie van GS!


La Vie En Rose | 07-11-11 | 22:37

La Vie En Rose | 07-11-11 | 22:37

Als het niveau van kunst ondergeschikt gemaakt word aan het belang ervan dan komt de beschaving in het geding.

Dat begrijp je toch hoop ik.

pius | 07-11-11 | 22:44

En voor het weer in grote getale toegestroomde zure Joopvolk:

Zelfs de slechtste cartoon van Nekschot, waarmee ik niet deze bedoel, is altijd nog vele malen beter dan de beste 'cartoon' van die laffe zandhaas, genaamd Soeterbroek.

La Vie En Rose | 07-11-11 | 22:44

fapfapfap

Duderoo | 07-11-11 | 22:44

blauweleasebaklul | 07-11-11 | 20:08
.
Je "nick" zal wel alles met je rijstijl en je taalgebruik te maken hebben.
.
Volkomen kansloos dus.
.

IWAB | 07-11-11 | 22:47

@La Vie En Rose | 07-11-11 | 22:37
2e zin: + is

La Vie En Rose | 07-11-11 | 22:52

@pius | 07-11-11 | 22:44
En wie beoordeelt het niveau en het belang van kunst?
En wat beschaving is en wat niet?
Dat doet iedereen op zijn/haar eigen manier.

Ik weet zeker dat jij dat begrijpt. ;-)

La Vie En Rose | 07-11-11 | 22:58

La Vie En Rose | 07-11-11 | 22:58


Daarmee suggereer je dus dat een islamitische beschaving ook een beschaving is.

Maar ik weet niet zeker of jij dat begrijpt;-)

pius | 07-11-11 | 23:00

Dapper.. Jammer dat Nekschot nog nooit heeft gepresteerd een grappige cartoon te maken

uch | 07-11-11 | 23:08

Wat je er ook van mag vinden: het blijft een stuk papier met een tekening. Niet meer en niet minder. Het is geen bomaanslag of pistool op je gericht. Niemand wordt hier door geschaad. Je bepaalt als kijker nog altijd zelf wat je reactie is. De een vind het geweldig, de ander vreselijk. Zoveel mensen, zoveel zinnen. Betekent dat dat zo'n tekening niet gemaakt mag worden? Waar ligt dan de grens? Zullen we de Nachtwacht ook maar dumpen omdat er misschien iemand is die 'm niet mooi vind? Als je daaraan begint, is het einde zoek en kan niemand meer iets maken.

macmiep.nl | 07-11-11 | 23:14

Zou er misschien bij PowNews sprake kunnen zijn van cynisme?

dantochmaar | 07-11-11 | 23:16

Ik word emotioneel vlak genoemd, maar je doodlachen om al die figuren die nu schuimbekkend hun monitor aan gruzelementen slaan is toch ook emotie?

FrankieHapsberger | 07-11-11 | 23:18

@FrankieHapsberger | 07-11-11 | 23:18
Lachen is een vreemde emotie. Dat doet me denken aan konijnen, die schijnen ook te lachen. Dus lachen lijkt evolutionair gunstig te zijn. Of anderen je als vlak beoordelen is relatief te noemen. Maar je dood lachen om schuimbekkende figuren die hun monitor aan gruzelementen slaan is wel weer apart. Gosh. Een ieder heeft zo zijn beleving hč?

AntiSoof | 07-11-11 | 23:33

Klopt niks van. Jezus zou deze roofridder met geen vinger aanraken. Bovendien had die Jozefszoon een prachtige, verzorgde baard. Kijkt Nekschot geen televisie?

speldenkussen | 07-11-11 | 23:43

+1 voor het plaatsen.

turbopriest | 07-11-11 | 23:44

Dacht altijd dat die gasten alleen aan geitenneulen deden.

ontlullen | 07-11-11 | 23:45

René from the Café | 07-11-11 | 21:14 |
Helaas. Topic is gone.

lekkurlinx | 07-11-11 | 23:46

wat lijkt die kerel op Mauro.....

Frankasd | 07-11-11 | 23:59

Okee, dus Mohammed trouwde/neuqte klein meisjes,maar liet zich ondertussen van achteren nemen? Zie je wel dat geitenneuqen koeltoer is!

funkyd | 08-11-11 | 00:23

Het werkt mij nogal op de lachspieren. Niet die cartoon, die is al zeker 3,5 jaar oud. Maar waar ik om lach is de gemiddelde reactie van de reaguurder die hulde roept maar even mist dat dezelfde cartoon in maart 2008 al op frontaalnaakt.nl stond...

Pavlova | 08-11-11 | 00:30

Tsja, beledigen om het beledigen is niet grappig. Daarom vind ik deze cartoon ook niet grappig. Als de politiek incorrecte belediging ook nog echt ergens op slaat en een duidelijke reden heeft, tsja, dan kan ik het nog wel waarderen. Maar sorry, deze slaat voor mij de plank mis.

Quanquer | 08-11-11 | 00:35

Als je het zelf een geloof noemt, of een 'faith', zeg je eigenlijk ook dat wat je gelooft misschien wel eens niet waar kan zijn. Geloven en vertrouwen hebben toch altijd iets van twijfel in zich.
Zelfs 'overtuiging' is een veel zwakker begrip dan bijvoorbeeld 'wetenschap', om maar eens iets te noemen.
Dus dat iedere religie eigenlijk gewoon maar een beetje aankloten is, weten ze zelf heus wel.

Predateur | 08-11-11 | 00:41

Accurate analyse van het verschijnsel religie. Hier valt ook wetenschap, politiek ( denk aan de CDA hypocrisie of de Pvda arbeit macht Frei propaganda onder)onder. En nu begrijpt u ook waarom het volk uiteindelijk gena..d wordt

zoisut | 08-11-11 | 00:43

De cartoon, die tekenaar Gregorius Nekschot afgelopen vrijdag voor PowNews maakte
---knip--
Ik weet niet of het hier al gezegd is maar die bewuste cartoon heeft Greg niet voor Pownews gemaakt en is al inmiddels alweer oud en gedateerd want hij is lang geleden al gemaakt.

vrijheid-van-spreken | 08-11-11 | 00:59

stomme cartoon! wat is het doel hiervan? ik ben niet eens gelovig of zo, maar dit is gewoon kwetsend zonder reden. en laatst die achterlijke speech van dominique over dat ie het niet ging laten zien omdat ie een gezin heeft, rot toch op. pow heeft gewoon south park nageaapt

superman2 | 08-11-11 | 02:43

De kruisiging van Mohamed? heb de bijbel en de koran nog even doorgebladerd maar nope.
staat er niet, en als het er niet instaat dan klopt deze cartoon niet.

He Lullo | 08-11-11 | 02:46

Moslimpies en gristenen.....stop eens met miereneuken.

Make love.....not war.

Schietmijmaarlek | 08-11-11 | 03:03

Dus de Mohammedanen zijn de nemers en de Jezuďten (Christenen) de gevers?!! Dat is toch altijd al zo geweest in ons kikkerlandje...

Graftak | 08-11-11 | 03:08

Moeha! Nu maar hopen dat de bruine handtassen brigade hier geen aanstoot aan neemt :P

Abugreip | 08-11-11 | 04:23

-weggejorist-

TUBBS | 08-11-11 | 04:23

-weggejorist-

TUBBS | 08-11-11 | 04:28

zoisut | 08-11-11 | 00:43 |
Ik vul nog even aan:
- Marktdenken is de oplossing voor alles (VVD)
- Henk en Ingrid aan het stuur hun dagelijks belang en onderbuik gaat ons land redden (PVV)
- Redelijkheid mensen dan komt het goed (D66)

Roer | 08-11-11 | 05:03

Lang leve de Islam!
.
Zo verbrandden in 2002 veertien schoolmeisjes doordat de religieuze politie de mannen die hen uit hun brandende school wilden redden, tegenhield omdat zij geen familieleden van de slachtoffers waren.
www.telegraaf.nl...

Ella | 08-11-11 | 06:38

Deze cartoon is meer dan 3 jaar oud mannen! ;-)

madbello | 08-11-11 | 06:54

En toch vind ik het gewoon zielig van Nekschot, dat hij het Christendom weer hierbij betrekt. Hebben de Christenen bommen gepleegd op uitgevers? Neem, het waren islamieten. Verder is Jezus het symbool van rust en vrede. Nekschot is gewoon weer ontzettend laf bezig met deze gerecycleerde prent. Schokkeren doe je door een agressieve groep te pakken, niet door een rustige, stille groep. Ik zie dit dan ook als boeroepen tegen Jehovagetuigen terwijl Nekschot gewoon Boe moet roepen tegen de hels angels.

salonsocialist | 08-11-11 | 07:15

Ik voorzie uitgebreide verbranding van de Nederlandse vlag in de Bible Belt vandaag.

nu even niet | 08-11-11 | 07:18

Zo, das best lef hebben redactie. Ik vind de satire al below zero. Kun je nagaan wat humorloze reli gekkies zullen denken. Als een kindertekening met een bom als kapsel al zoveel doet...

Reaguurbuis baby | 08-11-11 | 07:24

Pritt, stuur je boot effe bij...gaat de verkeerde kant op...

All | 08-11-11 | 07:27

Tekent die Nekschot ook weleens iets anders dan twee rekigieuzen die elkaar in den reedt neukon?
Het begint zowaar wat eentonig te worden...
Provoceren mag ook best grappig zijn hoor, dan heb ik als niet-reli er ook nog iets aan...

ZegMaar | 08-11-11 | 07:45

Hier zie je links en rechts dan eendrachtig verenigd: wat Gregorius Nekschot en de cartoons op Joop.nl namelijk gemeenschappelijk hebben is dat ze totáál zwaar onleuk, niet-geestig en totaal talentloos zijn. En dat geldt eigenlijk ook al voor die fameuze Deense cartoon: Mohammed met een lont in zijn tulband. Sjonsjonge lache gieren brullen én ook nogeens vlijmscherp ook.

Wat trouwens niet wegneemt dat ze gewoon ongehinderd gepubliceerd moeten kunnen worden.

agnes kantnochwal | 08-11-11 | 07:56

Doet me denken aan een liedje van Hans Teeuwen (vzmh):
" Jezus en Mohammed op een opebare plee Christenhonden, geitenneukers, iedereen doet mee!"
Om nou 400+ reaguursels uit te gaan pluizen staat m'n hasses nog niet echt naar op het moment, maar ik ben van mening dat alle boe-roepers hierboven landverraders zijn die onze krimpende staat maar al te graag uit handen zouden geven om zo policor tegen de buurman te kunnen zeggen; "Ik sta erg tolerant tegenover andere culturen."
Dat homo's zich beledigd voelen door de cartoon kan ik inkomen, die hebben meestal niet zo veul haar.
(vraagt zich af waarom je dan toch nog steeds geen grappen over nazi's en joden mag maken, als dit wel kan)

DaVinciZonderCode | 08-11-11 | 08:08

Cartoon is helemaal niet voor PowNews of GeenStijl gemaakt.
De cartoon is van maart 2008 !!!

www.frontaalnaakt.nl...

James Lastig | 08-11-11 | 08:18

Het gaat er helemaal niet om of die cartoon leuk, gepast enzovoort is of niet. Het gaat erom dat de overgrote meerderheid van de wereldbevolking meent dat Mohammed helemaal geen profeet was, en dat moslims daar eindelijk eens (letterlijk) mee leren leven. U weet een betere manier om ze dat aan hun verstand te peuteren? Dat horen we graag hieronder in de comments. Maar neem een ding van mij aan: om de hete brij heendraaien zal het probleem alleen maar groter maken. Dat hebben de ontwikkelingen van de afgelopen twintig jaaar ons wel geleerd.

Ivoren Toren | 08-11-11 | 08:20

Godverdomme als zelfs déze cartoon al niemand meer beroerd.. waar zijn we dan mee bezig?

Een Soort Iets | 08-11-11 | 08:46

Als dat geen Fatwa wordt?

de-compositie | 08-11-11 | 08:50

-weggejorist-

elise64 | 08-11-11 | 08:52

Om e.e.a. nog een beetje te relativeren... die Mo leefde toch pas 600 jaar na het vermeende leven van die gozer uit Life of Brian?
Dit plaatje kan dus helemaal niet.... (!?)

de-compositie | 08-11-11 | 08:55

zou die ook een spotprent kunnen tekenen over atheďsten? daar beledig je tegenwoordig veel grotere groepen mensen mee.

nieuwisanders | 08-11-11 | 08:59

Misschien doet een tekening met Mohamed die een ezel pijpt nog iets?
Iemand nog een idee?

Een Soort Iets | 08-11-11 | 09:05

Religie is toch het vrijwillig gevangen laten nemen van de menselijke geest? Daarom -1

Overigens verwacht ik wel wat weerstand van sommige religieuze groeperingen in NL. Ik hou wel van wat olie op het vuur.

Betweetert | 08-11-11 | 09:09

En, al gebeld door de Nationaal Terrorisme Coördinator?

Alexander de Kleine | 08-11-11 | 09:12

Mooie samenwerking tussen GS en Pownews.
Wanneer de tekening voor het eerst geplaatst is en door wie is niet interessant.
Er is een artikel geschreven waarin wordt gezegd dat het beter is zelfcensuur toe te passen, dit in verband met het eventueel te verwachten geweld.
PB maakt ook al stennis om niks. 1 van de vaste FN reaguurders stelt dat PB nu een troef in handen zou hebben.
Een troef in welk spel dan?
Het gaat hier om de vrijheid van meningsuiting.
De impact van terreur op de mens is enorm.
Dáár zou de discussie over moeten gaan.
Een dermate dichtgemetsteld geloofssysteem als de Islam bestaat alleen maar bij de 'gratie' van terreur.
Zonder geestelijk en lichamelijk terreur zou er naar alle waarschijnlijkheid geen Islam zijn.
Mohammed werd in Mekka en Medina uitgekotst en was dus uitgepraat.
.
En nam zijn toevlucht tot terreur.

Ben Adam | 08-11-11 | 09:27

goedkoop scoren dit.

borderliner | 08-11-11 | 09:36

Dit is toch een oud plaatje van nekschot ? Ik meen het enige jaren geleden al een keer te hebben gezien. Hoe dan ook, het zal een leuk opstootje geven. Succes GS en Gregor. Dat die middeleeuwers hun domheid maar weer eens mogen bevestigen.

Badderbeest! | 08-11-11 | 09:43

Allemaal leuk en aardig zo'n setje moslims op hun pik trappen, maar houdt iedereen dan ook rekening met het feit dat we (Nederland) dan weer lekker bovenaan staan op het lijstje van landen die aanslagen "verdienen"?
.
Daar hadden weinigen natuurlijk over nagedacht, de cartoonist natuurlijk helemaal niet. Ik hoop dat er niets gebeurt, maar als er wel een of andere plof-hakbar zichzelf ontsteekt dat die meneer eens goed last van zijn geweten krijgt.
.
Je hebt satire, humor maar ook uitlokking en belediging aan de andere kant van het plaatje...

Aatje | 08-11-11 | 09:45

Nu beginnen die cartoons toch een beetje een doel opzich te worden. I.p.v. een maatschappelijke karikatuur neer te zetten gaat het nu om de reactie die de cartoons krijgen. De cartoons worden nu dus het onderwerp van gesprek. Door de hyperovergevoelige reactie van reliegekkies op elke cartoon reageren nu ook de cartoonisten ook hypergevoelig en raken ze de weg een beetje kwijt. Volgens mij kun je nog wel 1000 triljoen van dit soort varianten verzinnen maar staat iemand nog stil bij werkelijke doel van de cartoon? Cartoonisten stellen zich als doel om de samenleving een spiegel voor te houden. De boodschap over Mo en consorten is nu wel duidelijk. Misschien tijd voor een cartoon over de mensen die overspannen reageren op de overspannen reactie van de fundi´s?

Datzegiktoch | 08-11-11 | 09:55

Nekschotserver heeft momenteel een nekschot. Maar ik snap de cartoon niet. Had jezus echt zulke lange kloten? Dat vind ik dan wel weer beledigend!

Hölzenbein | 08-11-11 | 09:56

Vindt dat gezalfde wel leuk gevonden. Bekijk het zo we helpen de moslims hiermee door ze er aan te laten wennen dat er ook satire op godsdienst gemaakt kan worden.

Btw niet te lang bij stil staan en verder gaan

robin270 | 08-11-11 | 10:02

De kern:

www.youtube.com...

Truth is the new hate speech.
Uitstekend verhaal van Pamela Geller.

Ben Adam | 08-11-11 | 10:13

* Kwartje in die Neqschot server stopt

PiGGY | 08-11-11 | 10:26

Prima wanneer dat achterlijke pedofiele geloof (en alles wat daar omheen hangt) op de korrel wordt genomen. Mohammed was een perverseling en dat mag gezegd worden.

Ironisch Naakthuisje | 08-11-11 | 10:32

Ik zie de zin en de humor er niet van in...

Simon Says | 08-11-11 | 10:41

I KILL YOOOOUUUUU !!!!!

Zuitschuip | 08-11-11 | 10:41

@ Aatje | 08-11-11 | 09:45

Aan de vrijheid van meningsuiting mag nooit aan worden getornd. Ook niet als hier bepaalde bevolkingsgroepen door schijnbaar door worden gekwestst. Dat zou immers impliceren dat het recht op 'godsdienstvrijheid' verheven is boven het recht op vrijheid van meningsuiting.


poker | 08-11-11 | 10:50

Persoonlijk ben ik erg tolerant ten opzichte van andere culturen.
Helaas denken die andere culturen daar anders over.

van Nazareth | 08-11-11 | 11:19

Prima om dit te plaatsen. Alleen jammer dat het niet grappig is....

HansHondenluL | 08-11-11 | 12:12

Doe nog ff een belletje naar de firma Nekschot en een UPDATE. Ben benieuwd of de serverT van Gregorius rookt vanwege overmatige belangstelling of omdat er Iraanse hackers aan de gang zijn.

Mr Dixit | 08-11-11 | 12:19

-weggejorist-

vvt349 | 08-11-11 | 12:44

't is voor Nekschot beetje een standaard geworden dat ie telkens 2 mannen die elkaar nemen tekent.
Misschien dat ie stikum uit de kast probeert te komen ?

Exorbis | 08-11-11 | 12:47

Nou goodbye Nekschot, maar je hebt lef !! En ik vind hem grappig. Maar als je het niet erg vind zet ik hem niet op mijn Facebook.

Herr-Flick 2.0 | 08-11-11 | 12:50

Nou goodbye Nekschot, maar je hebt lef !! En ik vind hem grappig. Maar als je het niet erg vind zet ik hem niet op mijn Facebook.

Herr-Flick 2.0 | 08-11-11 | 12:50

Ik en een laptop, altijd die dubbelposten.

Herr-Flick 2.0 | 08-11-11 | 12:52

ow deze poster bestellen en dan ophangen bij ROC's Moskeeën en kerken. Jezus wat een rel, wat !! Burgeroorlog.

Herr-Flick 2.0 | 08-11-11 | 12:53

poker | 08-11-11 | 10:50 | + 0 -
Dit heeft niets meer met vrijheid van meningsuiting/humor te maken, maar met het stelselmatig stennis schoppen en beledigen van groepen... Ja, ik heb een pesthekel aan religie, maar moet ik mijn mening dan op zo'n wijze verkondigen dat deze slechts opgevolgd zal worden door geweld? Je weet namelijk donders goed wat er gaat gebeuren als dit plaatje die zandbak bereikt. Brandende vlaggen, bedreigingen en mogelijk aanslagen/jihad verkondigingen. Dikke duim jongen, omdat jij onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" een groep mensen wil beledigen. Of kan jij mij hier de artistieke waarde van uitleggen, of misschien makkelijker, de humor?
.
Ik hoop dat het nooit tot iets verschrikkelijks komt, maar als je zoveel mensen expres tegen je in het harnas jaagt, dan krijg je vanzelf een keer een malloot die het zat is. Mocht dat gebeuren dan hoop ik dat het geweten van Gregorius zwaar gaat wegen, daar hij de aanleiding was!

Aatje | 08-11-11 | 13:31

wat als er nu 'opeens' weer VN medewerkers gelynched worden ergens in de woestijn? Eigen schuld dikke bult?

martiendejong | 08-11-11 | 13:58

@Aaltje
Als het tot iets verschrikkelijks komt nav een cartoon dan is alléén de dader(s) verantwoordelijk.
Een malloot krijg je niet vanzelf - zoals jij stelt als gevolg van belediging, die malloot was er al.
Goddelijk geinspireerd.
Als terreur volgens jou een logisch gevolg is van beledigende en/of kwetsende uitlatingen, hoe doen die christenen dat dan?
.
Onzin dus wat je beweerd.

Ben Adam | 08-11-11 | 15:41

Ok. En nu moet ik dus begrijpen dat dit een verdienste is van onze vrije cultuur?

Wizziwigg | 08-11-11 | 16:29

heb ik iets gemist?
Wat is de bedoeling van deze zeer slecht getekende cartoon? Of is het puur en alleen puberaal schoppen om te schoppen?

swift1.6 | 08-11-11 | 17:06

owjee, een minneteje. kan ik nog een toelichting krijgen of komt de minner niet verder dan op het knopje van de muis te klikken? Wellicht kan hij/zij de cartoon uitleggen.

swift1.6 | 08-11-11 | 17:31

Ben Adam | 08-11-11 | 15:41 | + 0 -
op zich heb je een punt. Echter kun je je afvragen hoe ver je moet gaan als je weet dat die malloten er zijn en als je weet dat, als er reacties komen, deze op onschuldigen zullen worden uitgekuurd terwijl je zelf lekker veilig en annoniem toekijkt.
Laat ik het zo zeggen. Als er een pedo in de cel zit en je weet dat het een pedo is, moet je dan als experiment of als "statement" een klein kind bij hem in de cel zetten?

swift1.6 | 08-11-11 | 17:38

Het is tijd voor een partij tegen religie (die voor religie hebben we al (cda, sgp, etc.)).

flok | 08-11-11 | 20:26
Tip de Redactie