GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

De terror die PostNL heet

pttpetpastonsallemaal.jpg Gaat er maar even voor zitten. Na de NS/ProRail, de taximarkt, de OV-chipkaarthel, T-Mobile, Ziggo, UPC en energieleveranciers hebben we een nieuwe vrijemarkthorror te pakken. Het heet PostNL en nog niet zo heel lang geleden was dit PTT. Met in elk durp een kantoor, inclusief giro-enveloppen en een briefkaartenautomaat. En dan zo'n besnord mannetje in lichtblauw overhemd met zweetplekken waar u geld kon halen. Telegram versturen kon ook evenals het huren (!) van een T65 telefoontoestel, tegen meerbetaling met druktoetsen. Einde nostalgie. Ook dit is allemaal kapot. Tegenwoordige moet de infrastructurele voorziening die postverkeer heet het doen met PostNL, een soort InHolland maar dan met postbestellers. Al het personeel ontslagen, de rest ontvangt loon op bijstandsniveau. Heel Nederland dus klagen. Klagen, klagen, klagen, klagen. En terecht. Waar u vroeger kon rekenen op een betrouwbare postbode (met pet!) die hart had voor de klant mag u nu de handen samenknijpen voor authentieke neoliberale klantenhaat, Tros Radar-waardige gierende arrogantie en eeuwige doorverbindingen met een geautomatiseerde helpdesk. Weet u nog hoe u destijds uren in de wacht hing, a 1,50 gulden per minuut, omdat uw UPC-modem het weer eens niet deed? Neem dat, vermenigvuldig die ergernis met 100 en u heeft de complete bedrijfsdefinitie van PostNL te pakken. Check dan: inside blacklist van "incidentjes" (pdf). Dit gebeurt er dus met uw aangetekende, belangrijke post. Op deze neurotische totaalhaat moet u vertrouwen als u zo dom bent ouderwetsch te communiceren. Zo verstuurt u vertrouwelijke zakelijke gegevens. Dit is de stand van een land dat telkens weer niet weet om te gaan met privatisering. Waaraan herken je een land in crisis? Aan het niet functioneren van elementaire communicatievoorzieningen. Een kaartje: grote moeite, geen plezier.

Reaguursels

Ja zo gaat dat daar.
Werknemers en klanten hoef je niet goed te behandelen als je (bijna) een monopolie hebt.
Netwerk wordt er binnenkort ook uitgegooid, kan me voorstellen dat je met dat in het vooruitzicht ook niet echt meer met plezier je werk doet.

Herr Knäckebröd | 23-11-11 | 16:19

Wanneer zullen de eerste Poolse postbezorgers voor mijn deur staan btw?

eerstneukendanpraten | 23-11-11 | 16:21

Topic gelezen, maar ik vraag me serieus af waar het eigenlijk over gaat..? Minimumloon, wat klachten... what's new?

De Heilige Fappert | 23-11-11 | 16:22

Nog ff en dan is het Post.NL, kunnen we die hele papierwinkel opdoeken

Frietje_Oorlog | 23-11-11 | 16:24

Welke post? Bedoel je de post die in mijn kelder ligt opgeslagen?

The Dominator | 23-11-11 | 16:24

Bert heeft een hekel aan papier. Grrrrr.

Maar TNT/PostNL zuigt wel degelijk, werk er dagelijks mee voor die Arbeit. Ook in België zwaar knudde.

An die ARBEIT | 23-11-11 | 16:26

er is toch whatsapp voor berichten? Wie gebruikt er in hemelsnaam nog post?!

Herr Inspector | 23-11-11 | 16:27

Dat bedrijf dat mij bij een sollicitatie-bijeenkomst (ik wilde er alleen in de kerstperiode werken, honestly!) verzekerde dat goede kennis van de Nederlandse taal essentieel was en er dan vervolgens achter komen dat de helft van alle personeel op het sorteercentrum Pools is..

Handige Harrie | 23-11-11 | 16:28

TNT heeft niet voor niks de naam in Nederland verandert. Wij schapen hier pikken hun diefstal en afbraak nog steeds maar daar schamen ze zich wel voor naar de rest van de wereld. Dus PostNL.

Treurig varken | 23-11-11 | 16:29

Chinezen die friet bakken, Finnen die de post rondbrengen... What's next? Polen die je huis taxeren?

Rikketiktik | 23-11-11 | 16:29

Thnx voor dit artikel BertBrussen.
Ik erger me ook al een tijdje aan de post. (krijg veel verkeerde post en mis ook al wel eens wat)
 
@Politiek: Doe er wat aan!

saintinel | 23-11-11 | 16:30

*nostalgische snik*

SODEP | 23-11-11 | 16:30

en dan te bedenken dat GLS en DHL (die hebben voor de Nederlandse markt SelectVracht ingelijfd!) nog 1000x erger zijn. Laten geen bericht achter of zetten de pakketten voor iedereen zichtbaar (en bereikbaar) voor d edeur op de galerij neer.

Megalomaniak | 23-11-11 | 16:30

veel brieven worden verkeerd bezorgd omdat de postbde niet meer geletterd is en gewoon ergens in gooit.

De interne poast van de tu delft is hetzelfde het geval gewoon wegbezuinigd wat terugkomt zijn mensen van de sociale werkplaats of wajongers.

Post blijft liggen interne post doet er dagen langer over.

Dit allemaal omdat post geen primaire taak meer is bedrijfskunige managers kijken naar prorceocessen en denken in kpi ipv service.

Concurrentie wordt het wel makkelijk gemaakt op deze manier

dolffie | 23-11-11 | 16:30

If you pay peanuts, you get monkey's to do the job!

jump-to-it | 23-11-11 | 16:32

Sandd is al net zo'n ramp en langzaam aan gaat alles kapot. Vrolijk pasen...

Old_Harry | 23-11-11 | 16:32

snap nu waar mijn kerstkaarten gebleven zijn

Fiat-500-Abarth | 23-11-11 | 16:34

PostNL is echt een kudtbedrijf, met schijt aan klanten. Vorig jaar opeens allemaal aanmaningen en herinneringen van 'onbekende' facturen. Komt er opeens een grote envelop met weet ik hoeveel facturen per post, te goor om aan te pakken, onleesbaar en een lucht! Excuses voor het ongemak? Welnee bij PostNL vinden ze dat je dankbaar moet zijn dat je je post 9 maanden na dato in staat van ontbinding alsnog krijgt. En pakketen never nooit meer met die criminelen, hoe vaak ze geen pakket 'verliezen'....

Capy | 23-11-11 | 16:34

Leuk dat gezeur, maar wat is het alternatief als ik persé iets moet sturen? Graag voor briefpost alswel pakketpost.

Koorknaap | 23-11-11 | 16:34

Ik werk zelf inmiddels zo'n zes jaar (bijbaantje) bij het bedrijf, en helaas kan ik zelf ook van binnenuit zien hoe een bedrijf dat eens mooi was er met de postpet naar gooit. Vroeger werd je al teruggeroepen als er een bundeltje post was blijven liggen. Tegenwoordig worden er hele wijken een dag te laat bezorgd. We nemen meestal niet meer de moeite om post waar het huisnummer niet op staat (komt vaak voor!) te corrigeren (de telefoonboeken zijn van de afdeling verdwenen). Een klein, maar toch substantieel deel van de 'postbezorgers' (niet onregelmatig verplicht door het UWV aan de slag gezet) bezorgt regelmatig delen van de post te laat of laat zijn folders liggen.
Helemaal niemand binnen dat bedrijf is nog eniszins ergens voor te motiveren, want ze vliegen er toch allemaal uit.

Verder zijn de looptijden die PostNL hanteert zo onrealistisch dat je er gemiddeld 10 tot 15% op toelegt, dat gaat dan nog van je al ontzettend lage loon af.

Gelukkig ben ik er binnenkort weg.

heer_boktor | 23-11-11 | 16:35

Mijnheer of mevrouw Fuit heeft wat uit te leggen op kantoor.

Mijnheer_Henque | 23-11-11 | 16:35

Je kan nou wel lullen als Brussen maar ik zie echt geen schnor op die pica.

Hölzenbein | 23-11-11 | 16:38

T65 FTW!!!

Oldschool N. | 23-11-11 | 16:39

Ik dacht dat min buurman (nog een van de oude stempel, troste PTT postbezorger) een beetje aan het zeuren was over alle reorganisaties en slechte lonen, maar die arme vent heeft volstrekt gelijk. 30 jaar in dienst? "Geen reedt mee te maken eikol" zegt PostNL dan, we huren liever ongemotiveerde deeltijd huisvrouwen en/of studenten in, lator!

Ienoo666 | 23-11-11 | 16:40

Ook wel erg vaak te laat of niet bezorgd "inclusief rouwkaarten". Lekker volk.

metzonderzijwieltjes | 23-11-11 | 16:41

Capy | 23-11-11 | 16:34

Nou, hoe vaak 'verliezen' ze geen pakket? Laat er eens een percentage op los zou ik zeggen. Ga je meer dan 2 cijfers achter de komma nodig hebben als je de jaarlijkse hoeveelheid behandelde poststukken bekijkt.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt en waar weinig wordt betaald worden meer fouten gemaakt. Maar stop aub met overdrijven. Jouw ladinkje post is hoogstens van 1 dag en dan zal 'weet ik hoeveel facturen' wel meevallen. Dat je het getal niet precies weet ligt waarschijnlijk meer aan jouw beperkte talent voor tellen dan aan de hoeveel poststukken.

Fret Kroked | 23-11-11 | 16:41

Wauw, best interessant om (vanuit het buitenland) te zien hoe snel een ontwikkeld land in tijden van geldnood op een 3e wereld land gaat lijken. De typische 3e wereld landen problematiek komt bovendrijven: infrasctructuur inefficient, post onbetrouwbaar en langzaam, steeds minder rechten voor arbeiders, verdwijnen van de middenklasse, corruptie bij grote overheidsprojecten, minder burgerrechten, minder privacy. lolz

hobbit | 23-11-11 | 16:42

@Koorknaap | 23-11-11 | 16:34 Dat is het probleem. We hebben hier geen alternatief. En dat buiten ze uit ook.
Mooi die marktwerking. Ik wil de oude PTT terug, met grote postkantoren!

Treurig varken | 23-11-11 | 16:43

Heeft niks met privatisering te maken, maar met slecht beleid van de Ptt-top. Sorry, TNT-top. Nogmaals sorry, PostNL-top. Bezuinigingen om winsten te vergroten, ten koste van de medewerkers. Het aantal poststukken daalt elk jaar, onder invloed van internet. En wat doet PostNL om de dalende gang om te keren? Ze VERHOGEN de tarieven van de postzegels met bijna 10 procent. Dat schiet op...!

Willem4246 | 23-11-11 | 16:43

De blauwe enveloppe komt altijd precies op tijd, de rest is bijzaak.

Jackanders | 23-11-11 | 16:44

Ik werk nu zo'n 6 jaar als zaterdagbesteller bij de post. Bij ons gaat het gelukkig nog redelijk goed. Ik vind het zeer en zeer treurig voor de fulltimers die al 40 jaar werken voor de post. Zij werden toendertijd goed betaald, hebben nu 2 studerende kinderen en een hypotheek en worden er 2 jaar voor hun pensioen eruit gegooid. Ik red me wel, voor mij is het een prima bijbaan voor naast de studie, ik vind het vooral erg voor mijn collega's die gebukt gaan onder nieuwe werkmethodes als Optivo, goed te vergelijken met strafkampen (vragen of je naar het toilet mag, 10 minuten pauze, niet mogen opstaan, niet praten etc.etc.etc.)

haatbaard | 23-11-11 | 16:45

Heel herkenbaar. Als bijbaantje naast mijn studie ben ik nu bijna vier jaar in dienst bij dit bedrijf. Toen ik begon scheen het al achteruit te gaan met de kwaliteit van het bedrijf, maar nu begint het echt schandalig te worden.. Het merendeel van mijn collega's zijn contactgestoorde autisten. Zo fietste ik zaterdag naar het sorteercentrum in een ander dorp (duidelijk herkenbaar als postbode) en werd ik gewoon voorbij gefietst door een collega die het niet over zijn hart kon laten even gedag te zeggen. Dit is slechts een van de meerdere voorbeelden die ik kan geven. Als ze een collega al geen gedag kunnen zeggen, hoe gaat het dan met aangeteken brieven bezorgen? De lijst van westonline met problemen is volgens mij slechts een greep uit nog zo veel meer incidenten. Ook binnen de regio waar ik werk was er iemand die post niet bestelde. Die zwakzinnige imbeciel, waarvan iedereen kon zien dat hij niet helemaal richtig tikte, kon een aantal maanden ongestoord zijn gang gaan. 'Bezorgde' post die andere mensen overhadden toen ze klaar waren (verkeerd gesorteerd, dat werk). Bleek die vent na een maand of wat zo'n tien containers met post in zijn huis opgeslagen te hebben. De leiding had dit kunnen weten maar dacht 'lekker makkelijk dat iemand alles wegbrengt'. En ondertussen werd er kritiek geuit op collega's die niet zo 'goed' als hem waren, die raakten hun vaste wijk kwijt omdat ze post niet bezorgden die echt niet te bezorgen viel (denk aan bedrijven tijdens het weekend, etc.). Dit bedrijf is in en in dramatisch geworden sinds alles gecentraliseerd moest worden. Ben benieuwd hoe lang ze hier nog mee weg komen... Om het half jaar is er wel weer een andere manager. Die totaal geen affiniteit met het bedrijf heeft, rechtstreeks van school komt en vervolgens een mooi verhaaltje lult waar iedereen doorheen prikt, niet intrapt en toch wordt doorgedrukt. De oude garde postbodes zijn werknemers van het meest betrouwbare soort en worden nu verkracht door dit prutsbedrijf. Ik vind persoonlijk dat de overheid niet te groot moet zijn, maar iets als de post, een van dé communicatiemiddelen in onze samenleving, moet goed beheerd worden. Nu is er sprake van chronisch wanbeleid dat uit de klauwen loopt.

Lucille Werner | 23-11-11 | 16:45

Willem4246 | 23-11-11 | 16:43
En jij denkt dat de dalende gang om te keren is met concurrentie van internet en postbedrijven met andere (lees: voor het bedrijf voordelige) cao's?

Fret Kroked | 23-11-11 | 16:46

Hmmm , alweer een exoverheidsinstelling waar managers de macht hebben gegrepen , ze doen niets , kunnen niets , en het boeit ze niet ( ja de audi van de zaak) .

hooliganica hollandi | 23-11-11 | 16:46

Mooi dat dit even aangesneden wordt. Want het kan best wel goedkoper zijn e.d., maar ik werd laatst niet vrolijk van dat seniele echtpaar dat laatst een pakketje bezorgde. Hij, hersendood en TNT-jas. Zij, mondige relbejaarde in eigen kloffie. Of ik even wilde tekenen bij haar.
Kijk, ik vind het hartstikke leuk voor die mensen, maar ik wil eigenlijk gewoon dat, als mijn pakketje voor zeggum 7 euro wordt bezorgd, dit gedaan worden door capabele mensen in Post.nl uniform. Het is verdoemme de scouting niet...

Tommygunner | 23-11-11 | 16:48

Wou rechts niet alles op de vrije markt gooien? En nu huilie huilie doen? Een postbode krijgt bijna geen loon, GEEN pensioensvoorziening en dan hebben we het nog over 'incidentjes' van postbodes? Ik ben blij dat mijn post nog altijd aankomt en dat mijn brievenbus niet in brand wordt gestoken door de postbode...

Hölzenbein | 23-11-11 | 16:48

@Lucille Werner | 23-11-11 | 16:45
Zowaar jij hinkt...

Tommygunner | 23-11-11 | 16:48

Aangetekende brieven komen tegenwoordig ook vaak te laat of helemaal niet meer aan. Net nog meegemaakt. En die track & trace site geeft ook niet de actuele status weer.

yamahaha | 23-11-11 | 16:49

Ik zit sinds Maandag te wachten op Skyrim. Hij had er Dinsdag al moeten zijn, maar nee, nog niks! bah!

reade romke | 23-11-11 | 16:49

Hölzenbein | 23-11-11 | 16:48 |
Precies

Fret Kroked | 23-11-11 | 16:50

Klachten kunnen ook naar @postnlwebcare

twitter.com...

Edding3001 | 23-11-11 | 16:50

@ Fret Kroked,
Een kennis van mij doet veel op Marktplaats, afgelopen maand 4 pakketjes verstuurd, 3 zijn er nog steeds niet aangekomen.
Is toch wel beetje belachelijk.
Ik vertrouw ze gewoon voor geen meter daar bij PostNL.

Capy | 23-11-11 | 16:50

Net op tijd. Gisteren 2 aangetekende poststukken verzonden. Best belangrijk ook. *eerst maar even bellen gaat*

Onzinloos_2.0 | 23-11-11 | 16:52

Capy | 23-11-11 | 16:50
Ik heb al tientallen pakketten verstuurd en ontvangen, nooit iets aan de hand.
Bovendien is de pakkettendienst (hoewel ook postNL) een heel ander bedrijf, daar gaat dit topic helemaal niet over.

Fret Kroked | 23-11-11 | 16:54

Capy | 23-11-11 | 16:50
Ik verstuur als bijverdienste ook veel pakketjes via PostNL. Afgelopen jaar ongeveer 60 pakketjes binnen Nederland en buiten (incidenteel zelfs naar Roemenie, Australie, Verenigde Staten). Nooit klachten gehad dat deze niet aankwamen, dus dat driekwart van de pakketjes van die kennis van jou niet aankomen, klinkt haast ongeloofwaardig..

Handige Harrie | 23-11-11 | 16:54

Even websites van postnl en opta gechecked: het leuke van dit niet-bezorgen: HET MAG! Postnl moet wettelijke regels over bezorgtijden nakomen, maar de wettekst is zo zwak opgesteld (door met gemiddelden te werken) dat postnl ondanks dit soort ellende hier gewoon mee wegkomt. Dus politiek: de regels aanscherpen of afschaffen.

Willem4246 | 23-11-11 | 16:55

Heb in totaal 6 jaar bij PTT/TPG gewerkt. Fantastisch bedrijf, alleen te lang op de ambtenarenmodus (weinig werken, veel verdienen) blijven hangen, mede doordat alle reorganisaties óf door de OR en de bonden werden afgekeurd, óf omdat de directies elkaar in rap tempo opvolgden.
Daar plukt men nu de wrange vruchten van.

Superior Bastard | 23-11-11 | 16:56

Simpel: Nationaliseren die handel en de (hoofd) besteller terug. Oké, je brief wordt € 0,05 duurder maar hij komt ten minste aan.
Doe ook maar gelijk de conducteur op de tram terug, met zo'n bak voor zijn buik. Is niet duurder want niemand rijdt meer zwart.

chop46 | 23-11-11 | 16:57

Willem4246 | 23-11-11 | 16:55
Welkom in de grote-mensen-wereld. Daar wordt gestuurd op gemiddeldes en niet op uitzonderingen.

Fret Kroked | 23-11-11 | 16:58

Laten we eerlijk wezen , flik je zoiets als het niet bezorgen van rouwkaarten in bv Amerika , dan kan je ze gigantisch hard aanklagen, iets met emotionele schade en 10 miljoen , moet je in Nederland mee aankomen , duwen ze een formuliertje in handen en kan je 6 weken wachten op een reactie die niet komen gaat. marktwerking moet van 2 kanten komen.

hooliganica hollandi | 23-11-11 | 16:58

Is alleen iedere maandag, woensdag en vrijdag postbezorging (zoals nu in Hongarije) niet goed en/of besparend genoeg?

Expert Homo | 23-11-11 | 16:58

@Tommygunner | 23-11-11 | 16:48
Hoe kom je er nou bij dat het volgens jou 'seniele echtpaar' niet capabel is? Je hebt het pakketje toch. Wat verwacht je nog meer dat ze voor jouw lullige 7 euro ook nog even je schoenen poetsen? Dat is ongeveer het uurloon wat die mensen krijgen. De resterende 20 pakketjes die ze in een uur bezorgen zijn pure winst voor de post. Man man man, je bent verdoemme de koningin niet...

Hölzenbein | 23-11-11 | 17:00

Vandaag nog een kerstkaart door de bus uit 2010 , toch nog netjes bezorgd.

Eurotokkie | 23-11-11 | 17:00

On-topic: Vroeger was alles beter! Off-topic: Ik heb op zolder nog zo’n T65 staan. Wie kan mij vertellen of ik dat ding nog kan aansluiten op mijn ISDN-aansluiting? Op de Wiki wordt gerept over een aansluiting op een PSTN (POTS)-netwerk. Maar dat is volgens mij heel wat anders? (sorry, ik ben geen aansluittechnotelecomelectrotechneut. Ik ben nostalgicus).

Van Kamsteren | 23-11-11 | 17:01

@Hölzenbein | 23-11-11 | 17:00
Uurloon is 8.69 als je begint.

Art Vandelay Ultor | 23-11-11 | 17:02

T65 Prima toestel! Gefabriceerd voor de PTT door de Nederlandsche Standard Electric Maatschappij (NSEM). Werkt nog steeds op het KPN-net, weliswaar met impulsen.

Fonnzie6 | 23-11-11 | 17:02

Ze werven nu alleen nog maar menschen die achter de geraniums zitten, zelf geheurd via een radiospotje

kneuterzak | 23-11-11 | 17:03

@Jackanders...die blauwe envelop wordt bezorgd door Sandd, in elk geval hier..

jan-lul-de-behanger | 23-11-11 | 17:03

Van Kamsteren | 23-11-11 | 17:01 | + 0 -

Vroeger was alles anders en ja soms ook beter , meer klantvriendelijker dan nu.
Nu is alles zo afstandelijk .

Eurotokkie | 23-11-11 | 17:03

hooliganica hollandi | 23-11-11 | 16:58
Ik heb ooit op school geleerd dat teksten als 'laten we eerlijk wezen' gebruikt worden bij afwezigheid van een argument.
Het is hier dus niet anders. Laat maar eens zien dat je in de VS iemand kan aanklagen voor 10 miljoen (en gelijk krijgt van de rechter). Bovendien wordt er door postNL gewoon aangifte gedaan als je post niet bezorgt.
Kortom: je verhaal slaat dus nergens op.

Fret Kroked | 23-11-11 | 17:04

Het governance systeem van PostNL N.V. bestaat uit een two-tier board, met een Chief Executive Officer een Chief Financial Officer.
Doe maar moeilijk, het gaat om een enveloppe, postzegel en een gleuf.

CoffeePatch | 23-11-11 | 17:05

Een aantal maanden geleden hadden kennissen die rouwkaarten hadden rondgestuurd erg weinig reacties gekregen. Bleek dat een groot deel van kaarten gewoon gedumpt was op een open veld. Gelukkig waren er nog mensen die zo goed waren de kaarten die ze vonden opnieuw op de post te doen. Maar een groot deel was helaas al verloren gegaan. Dat krijg je ervan als je spotgoedkoop personeel wilt en kansloos volk aanstelt om de klus te doen. Dikke faal van PostNL.

blinde kip | 23-11-11 | 17:05

Heb in de periode 2004 tot 2010 met diverse onderbrekingen vanwege sabbaticals mijn vrije tijd besteed bij wat eerst TPG, toen TNT en inmiddels PostNL heet.
Met het jaar zag je de kwaliteit kelderen, waren het eerst nog grotendeels uniforme postbodes, thans is het een zooitje ongeregeld waar de honden geen brood van lusten, enkele goeden niet te na gesproken want die zijn er ook nog. Echt triest. Maar ja het moest goedkoop en er moest aandeelhouders waarde komen en uiteraard moest de voormalige topman een dikke bonus in zijn CDA reet stoppen. Ziedaar de stand van zaken. Het verhaal klopt, dat kan ik u verzekeren.
Als zoiets elementairs als postbezorging onderuit gaat
dan is vertrouwen ver te zoeken.

Koningsluis | 23-11-11 | 17:06

Wim Kok en Jacques Wallage halen daar -als commissaris- regelmatig een enveloppe met inhoud op en die is nog nooit zoekgeraakt.

CoffeePatch | 23-11-11 | 17:08

Laatst lag mijn lang verwachte plaat van chuck berry gewoon bij mijn voordeur in de mist. Ik woon gelukkig nog in een dorp, maar dit kan ook niet. Niks weer gehoord van mijn klacht naar de Post.

reade romke | 23-11-11 | 17:08

Er komen hier per dag nu van vier bedrijven postbezorgers en van drie bedrijven pakketdienst.

Dat is in dezelfde teruglopende markt als waar de oude PTT het alleenheerschappij had.

Vele varkens maken de spoeling dun. En dat zie je want de pakketmensjes zijn elke maand weer anderen die door hun voorganger ingewerkt worden want per pakketje betaald worden is armoe troef.
€0,58 is de vergoeding voor de bezorger per afgeleverd pakket. Als de mensen niet thuis zijn moet ie voor hetzelfde geld nog een keer terug.

zeg maar jansen | 23-11-11 | 17:09

Lucille Werner | 23-11-11 | 16:45 |
"De oude garde postbodes zijn werknemers van het meest betrouwbare soort en worden nu verkracht door dit prutsbedrijf."


Mijn vader behoort tot die oude garde en hij komt nog elke dag verbitterd thuis. Eens liep ie fluitend door de straten en kon ie met iedereen een praatje maken. Door alle reorganisaties zit dat er niet meer voor hem in. Hij werkt nu vooral in de voor-productie. Met lede ogen ziet ie de ondergang aan van een eens zo mooi bedrijf. Inmiddels schaamt ie zich voor z'n eigen werkgever.

La Jolie Blonde | 23-11-11 | 17:09

Bij ons wordt de post rondgebracht, door een mevrouw met wel 4 rokken over elkaar aan en een hoofddoek. tenminste als ze niet slaapt in een portiek.

hansvanvoren | 23-11-11 | 17:09

Ik heb al een Poolse postbezorger. Buiten dat raak ik veel poststukken kwijt, laatst nog twee van de vijf pakketjes gewoon verdwenen. Ontwikkelingsland.

Antitheïst | 23-11-11 | 17:09

Bertus toch... Vrije markthorror? Neoliberaal?
Kan ik dan uit meerdere postbedrijven kiezen als ik een brief op de bus doe? Nee, daar steekt het corporatisme wel een stokje voor. Om maar niet te spreken over de horror die je krijgt als je een concurrerend bedrijf wil oprichten. Dan staan de lobbyisten van de huidige postbedrijven meteen op de stoep bij de heren politici en ambtenaren om zich te beklagen over van alles en nog wat. En dan komen er weer allerlei regeltjes bij die het een toekomstige concurrent nog lastiger maken. Beste Bert, er is GEEN vrije marktsituatie. Slechts corporatisme. Begrijp dat dan.

artbrut | 23-11-11 | 17:10

@La Jolie Blonde
Mijn vader idem, kon gelukkig op tijd uitstappen. Kreeg een leuke vergoeding en een baan bij de politie.

kw_nl | 23-11-11 | 17:11

Ik werk zelf voor een pakketten-afdeling van dit bedrijf.
Als bij ons een pakket vergeten word door een chauffeur, word hij gebeld, en mag het evengoed nog ophalen en afleveren. Anders heeft diegene een probleem. Hetzelfde als diegene er 1 kwijt zou zijn.

Wel word ik moedeloos van de stapelpraktijken van de "medewerkers" in het sorteercentrum in Amsterdam. Lichte/broze pakketten onderop, en dan zware dozen bovenop, waardoor er pakketten beschadigd raken en/of de handel bij het uitladen gewoonweg uit de containers flikkert. Van wat ik van de leveranciers weet zijn het over het algemeen Polen die daar werken.

Ook zijn er (Poolse) charters geweest die bij het lossen "vergeten" om complete containers uit te laden, of gewoonweg 3D/LED/lcd tv's, desktops, computeronderdelen, audio/video spul,telefoons en laptops achter een dubbele wand te plaatsen, OF, als de trailers gecheckt worden (zoals bij ons), de handel gewoonweg in de cabine deponeren voordat het "loodje" en slot erop gezet worden.

Desphex | 23-11-11 | 17:11

De ziekte van Nederland: privatiseringen die bedacht en uitgevoerd worden door ambtenaren en politici die geen idee hebben van wat een vrije markt precies is, behalve uit managementboekjes geschreven door even onwetende luchtfietsers.

John Muts | 23-11-11 | 17:12

Er zijn van die dingen die je niet zou mogen overlaten aan marktwerking. Post is er daar één van.

De anderen zijn de gezondheidszorg, de nutsbedrijven en het openbaar vervoer.

zeg maar jansen | 23-11-11 | 17:12

Een vriendin stuurde ooit een pakje dat nooit aankwam. Navraag leerde dat 'ik het geweigerd zou hebben'. Nou nee, mij is nooit iets aangeboden.
"Dan sturen we het pakket na", werd er gezegd. Lees: we dumpen het beneden bij de postkastjes van uw flatgebouw zodat iedereen ermee aan de haal kan gaan.

Larry Cook | 23-11-11 | 17:12

Ik heb al een Poolse postbezorger. Buiten dat raak ik veel poststukken kwijt, laatst nog twee van de vijf pakketjes gewoon verdwenen. Ontwikkelingsland.
Antitheïst | 23-11-11 | 17:09 | + 1 -

Je kan dus straks alles maar verzekerd verzenden met waarde aangifte... Lekker bedrijf. Komen die managers wel eens op de werkvloer?

reade romke | 23-11-11 | 17:12

Ja, en het gaat nog verder. Ik moest geld storten. Dus ik naar de balie van het "postkantoor" in de supermarkt. Werd mij verteld dat dit niet meer kan. Wordt naar een volgend kantoor gestuurd. Daar kan het nog wel maar kost € 10. Ik wil € 1200 storten op een girorek. van een derde. Kan niet. Je mag maar tot € 999 storten. Uiteindelijk mocht het wel maar eerst € 999 storten + €10 stortingskosten en daarna € 201 storten + € 10 stortingskosten. Volgens mij zijn we zo langzaamaan de weg echt kwijt.

Maurice5129 | 23-11-11 | 17:13

Liep gisteren eens binnen bij een KPN businesscenter. Waar je vroeger met open armen werd ontvangen door een aantal verkopers moest ik ditmaal in de "wacht" omdat er slechts 1 pukkel rondliep die zowel de balie, magazijn als reparatie deed. Zo gaat alles in Nederland kapot en is deze jongen weg uit dit land zodra de mogelijkheid zich voordoet.

enkelereisretour | 23-11-11 | 17:15

In 2010 ontving Mr W. Kok 65500 euro en Mr J. Wallage 35760 euro. Daar heb je veel postzegels voor.

CoffeePatch | 23-11-11 | 17:15

Maurice5129 | 23-11-11 | 17:13 | + 0 -
Waarom ga je dan niet naar een gewone bank? Want ik ging echt niet 20 euro betalen!

reade romke | 23-11-11 | 17:15

John Muts | 23-11-11 | 17:12

Met de gedachte dat de consument er beter van wordt ,
en er uiteindelijk minder voor gaat betalen.

Eurotokkie | 23-11-11 | 17:15

Larry Cook | 23-11-11 | 17:12 | + 0 -
Amerikaans bedrijf stuurt me een pakje, dat nooit aankomt. Amerikanen weten WEL wat service is dus zeuren niet en storten geld terug. Of ik alleen bij POSTnl wil vragen of het daar niet is achtergebleven. Ik bellen: nee dus, dat kan niet want daar doen ze niet aan bij postnl!

John Muts | 23-11-11 | 17:16

Wat zitten er een hoop ex-postbodes onder de reaguurders.

zeg maar jansen | 23-11-11 | 17:16

Zo, een manager van de PostNL zit te minnen?

blinde kip | 23-11-11 | 17:19

reade romke | 23-11-11 | 17:15 Maurice had direct een betaalbewijs nodig voor de deurwaarder.

zeg maar jansen | 23-11-11 | 17:19

Maurice5129 | 23-11-11 | 17:13
Open eens een rekening bij een normale bank man..

Fret Kroked | 23-11-11 | 17:19


Een pakketje dat ik AANGETEKEND had opgestuurd naar Frankrijk is nooit aangekomen. Verklaring van tante Pos: zodra een aangetekend stuk de grens overgaat kan het niet meer getraceerd worden wegens andere systemen van postbedrijven in het buitenland!!Na 3 maanden papierwinkel kreeg ik eindelijk de opgegeven waarde van mijn pakketje vergoed, maar NIET de verzendkosten.

Volgende keer ga ik het zelf wel brengen met een vlucht van Ryanair of zoiets. Dan komt het in ieder geval aan en het is nog eens veel goedkoper ook!

FarAwayFarer | 23-11-11 | 17:20

zeg maar jansen | 23-11-11 | 17:16 | + 0 -

En dozenschuivers , ugh

Eurotokkie | 23-11-11 | 17:20

enkelereisretour | 23-11-11 | 17:15
Nou doei!

Fret Kroked | 23-11-11 | 17:21

John Muts | 23-11-11 | 17:16
Ik wacht nog altijd op antwoord over die klacht, maar die brief zal ook wel nooit aankomen.

Larry Cook | 23-11-11 | 17:22

Fret Kroked | 23-11-11 | 17:19 | + 0 -

En wat is een normale bank ?

Eurotokkie | 23-11-11 | 17:22

@Hölzenbein | 23-11-11 | 17:00
Jaja, en jou maakt het ook geen fuck uit wie je bedient in een restaurant. Ga toch weg joh met dat socialistisch "alles moet kunnen"-gedrag. Je betaalt waar je voor betaalt. Als vorig jaar nog iemand aan de deur kwam die ik wel het geld waard vond en nu niet meer. En ik betaal dan wel hetzelfde dan klopt dit niet.
En waarom ze niet capabel zijn? Omdat ze 1. te laat waren. 2. ze erg onprofessioneel oogden en 3. hetzelfde kosten als de postbode van vorig jaar die er wel netjes bij liep EN OP TIJD KWAM!!!1!1

Tommygunner | 23-11-11 | 17:23

Wat een onzin artikel! De privatisering van de post monopolist zonder dat andere bedrijven toegang krijgen tot de post markt is volkomen betekenisloos! Heeft he-le-maal niets met een *vrije* markt te maken. Dat is zoals anderen al schreven, een corporatistisch economisch systeem. Mussolini vond het prachtig en haatte de vrij markt. Dat zou die dufkezen in Den Haag genoeg moeten zeggen.

Neo-Cicero | 23-11-11 | 17:23

vrijemarkthorror?????
Zo lust ik er nog een paar.
NS/ProRail, de taximarkt, de OV-chipkaarthel, T-Mobile, Ziggo, UPC en energieleveranciers
Licentieverstrekkingen en dus een barrière voor competitie opwerpen hebben NIETS te maken met een vrije markt.

Ga maar eens een avondje voor taxi spelen en zie hoe vrij de markt is.

In het geval van de NS, de kabelboeren en de energieleveranciers is het helemaal prachtig geregeld. Overheid is grootste aandeelhouder, maar het dagelijkse bestuur is "privaat".

Liberty 5-3000 | 23-11-11 | 17:26

En wat is een normale bank ?
Eurotokkie | 23-11-11 | 17:22

Eentje met een eigen kantoor, zodat je niet postkantoor in hoeft.

Fret Kroked | 23-11-11 | 17:29

Ik heb het afgelopen jaar stage gelopen bij PostNL en ik kan de verhalen van de zaterdagmedewerkers die hier gepost zijn bevestigen. Ondanks dat sommige reaguurders hevig overdrijven of misstanden benoemen die waarschijnlijker elders hebben plaatsgevonden (onbetrouwbare marktplaats aanbiedingen bijvoorbeeld) is het duidelijk dat er iets mis is. Verder moet er onderscheid gemaakt worden tussen post- en de pakketservice aangezien dit zijn twee losse sub-bedrijven die vrijwel niets met elkaar te maken hebben.


Bij PostNL gaat het op alle lagen veelal fout.
*Het hogermanagement wat zich enkel interesseert in geldstromen.

*Commissies die plannen verzinnen om geld te besparen maar door gebrek aan kennis van de werkelijkheid er een nog grotere pijnhoop van maken.

* Het middenmanagement wat helemaal niets doet met doorgespeelde feedback en suggesties van beneden.

* Lokaalmanagement wat loopt te lanterfanten en niet actief helpt aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden. Verder wordt iedereen aangenomen die solliciteert waardoor veel beroepswerklozen tot hun schrik een baan krijgen en er een puinhoop van maken om zo weer ontslagen te worden. Hiernaast worden er ook een hoop idioten aangenomen die (zover dat mogelijk is) niet gekwalificeerd zijn voor het werk.

* Teamcoaches die het werk doorschuiven op de postbode plus en dus eigenlijk een overbodige laag vormen in het systeem.

* Postbode plus kan de werklading niet aan en krijgt het of niet af of werkt zich volslagen achterover. Ik heb hierbij mensen gezien met een contract van 22 uur die van dinsdag tot en met zaterdag van 5.30 tot 16.30 werkten + op maandag van 9.00 tot 17.00

* Postbodes worden eruit gewerkt omdat ze te duur zijn. Moeten constant kut klussen in een poging ze ontslag te laten nemen.

* Postbezorgers hebben over het algemeen goede bedoelingen maar veel te vaak zitten er er rotte appels tussen. Vaak zijn dit mensen zoals eerder genoemd die verplicht moeten solliciteren voor behoud van uitkering maar tot hun schrik worden aangenomen. Ook zijn er mensen die gewoon zo simpel zijn dat dit werk voor hen te moeilijk is (moeilijk te geloven maar waar). Daarnaast zorgen de recentelijk ingevoerde piekdagen van dinsdag, donderdag en zaterdag ervoor dat mensen dinsdag al gesloopt zijn voor de rest van de week. Er worden ladingen reclame gestampt op dinsdag die volgens de Arbo niet eens mogen. Ik heb voorbeelden gezien waarbij wijken vijf tassen post hadden en acht tassen reclame. Hierbij werd de postbezorger maar 10 minuten extra uitbetaald om de reclame te bezorgen. Ik praat het niet goed maar ik kan begrijpen dat mensen op dinsdag de huis-aan-huis reclame niet bezorgen.


In het algemeen wordt er niet snel genoeg gehandeld wanneer blijkt dat een medewerker er een puinhoop van maakt waardoor sommige werknemers weken weg kunnen komen van het niet op tijd bezorgen van de post, het dumpen/verstoppen van post en/of reclame en het té vaak verkeerd bezorgen van post. Daarnaast worden er in het management verwachtingen gesteld die gewoon niet mogelijk zijn om uit te voeren voor de medewerkers. Je moet hierbij denken aan voorbeelden als te weinig mensen in de sortering of postbezorgers die tijden krijgen uitbetaald voor wijken die niet te realiseren zijn.


Verder zijn er ook heel veel problemen ontstaan doordat het transporteren van de post van het sorteercentrum naar de lokale depots waar de postbezorgers het ophalen is uitbesteed aan een aparte transportorganisatie waardoor tassen post zeer regelmatig niet op tijd worden aangeleverd of op verkeerde depots terecht komt.

* Dit was een greep uit mijn ervaringen van de laatste 4 maanden *

Piet Politiek | 23-11-11 | 17:30

Werk er ook inmiddels een jaartje of 6 als parttimer, maar kwaliteit van de post en motivatie van personeel gaan hard achteruit.
Bestuur denkt alleen maar aan de shareholders, grotendeels woonachtig in VS, en niet aan de stakeholders zoals klanten en personeel.
Personeel wordt er zonder pardon uitgeflikkerd, en onervaren postbezorgers worden aangesteld die onhaalbare tijden krijgen voor hun wijken.
Bedankt dhr. Bakker!

Kookviool | 23-11-11 | 17:31

Ben zelf zo'n postbezorger. En ja, het is echt zo erg. Verbazingwekkende is dat er nog zoveel conscientieuze mensen werken als postbezorger, met de zeer strakke looptijden en het baggersalaris. 't Is leuk werk en fijn te combineren met andere bezigheden, maar de organisatie zelf is in zwaar weer. De klant moet ondertussen maar afwachten of ze het treffen met degene die hun wijk loopt. Als ik om me heen kijk, zie ik toch heel veel collega's die hun stinkende best doen maar moeten knokken om hun tijd betaald te krijgen....

TheConstantGardener | 23-11-11 | 17:31

haha, er is hier in Rotterdam heel wat post "blijve leggen"

ministerpronk | 23-11-11 | 17:31

@ Neo-Cicero | 23-11-11 | 17:23 |
U snapt het...

De staats- "educatie" goelags zijn schuld eraan dat de meesten hun hersenen tot pulp gemaald hebben gekregen.
Hoe hoger de school, des te meer van die collectieve welzijns crap.

Liberty 5-3000 | 23-11-11 | 17:32

"als u zo dom bent ouderwetsch te communiceren".
Het zijn juist die neoliberale ex-overheid kutbedrijven die elkaar met hun monopoliposities, gebrek aan controles en sanctionering zich hiermee in stand houden.
Bonussen en tarieven uit het bedrijfsleven maar een serviceverlening, vergelijkbaar met de overheidinstellingen in een willekeurig derdewereldland.

Laatst kon ik het CBR zelfs alleen per fax!!! bereiken met mijn probleem.

Het gaat hier notabede toch ook nog steeds om nutsbedrijven met een maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Ven1V1d1V1c1 | 23-11-11 | 17:35

FarAwayFarer | 23-11-11 | 17:20 | + 0 -
3,50 euro per kilo zeker. leuk als er een laptop oid in je pakketje zit. aangetekend versturen is een wassen neus. als er in track en trace staat dat je pakket afgeleverd is, maar in werkelijkheid is het er niet, zit jij met de gebakken peren (ok, en 3 en een halve euro).

ministerpronk | 23-11-11 | 17:36

notabene

Ven1V1d1V1c1 | 23-11-11 | 17:36

Nog een voorbeeldje van inefficientie.
Bij ons op het kantoor in Someren (vlakbij Eindhoven) komt een speciaal ingehuurd bedrijf uit Rotterdam ieder jaar de kerstboom optuigen. Die zetten zo'n boom op hangen er twintig ballen in en vertrekken weer naar Rotterdam voor een kwartiertje werken!!
Dan zeg ik tegen die manager op kantoor, dat had ik ook wel kunnen doen voor hetzelfde salaris in een half uurtje.
Maar wel onhaalbare tijden opleggen aan het personeel om kosten te besparen. Te gek voor woorden...

Kookviool | 23-11-11 | 17:38

oei, de kerstkaarten van 2010 die in week 35 van 2011 gevonden worden, 14 zakken niet bezorgd....

vriendje | 23-11-11 | 17:39

@mezelf
hetzelfde salaris als dat ik normaal krijg bedoel ik dus 10 euro per uur.

Kookviool | 23-11-11 | 17:39

Afgelopen zondag lagen er weer eens 5 brieven in de bus,waren verkeerd bezorgd,dit komt elke week wel 3-4 x voor.Postbezorging holt achteruit.

fleurtje | 23-11-11 | 17:40

de reacties hierboven zijn povertjes-typisch NL.de ptt MOEST geprivatiseerd worden ik denk onder mevr.Jorritsma
jawel van de bouwfraude!!.Peter Bakker ging het regelen
De Directie ging in PORSCHE rijden.ze gingen de post regelen in vele landen w.o,POLEN.Dus kochten ze voor ik denk 100 miljoen 3 vliegtuigen.Hoe stom kan je zijn-om dat te exploiteren moet je verstand van de materie hebben.Begrijp dat die nu onverkoopbaar zijn en stilstaan.Peter Bakker vindt zich rijp voor een nieuwe uitdaging!!neemt zelf ontslag maar neemt toch 2.6 miljoen mee!Niemand reageert-dan de zegels heten 1-2 0f 3.De grootste zwendel omdat niemand weet wat hij betaalt en verhogingen merkt niemand.NL is een land van naievelingen-slaap maar door

frenchy | 23-11-11 | 17:41

Letterlijk tientallen online bestellingen gedaan, zowel nationaal als internationaal.
Leuk dat ik ook tientallen zendingen niet ontvang. Ik mag dan een klacht indienen, formulier invullen van 6 kantjes lang en vervolgens wordt de zaak niet opgelost en krijg ik geen compensatie! Dat is makkelijk geld verdienen. Ook lachen ze je letterlijk uit bij de telefonische klantenservice.
.
Wacht nu ook alweer 3 weken op 2 SD kaartjes. Zullen ook wel weer in de categorie LVT vallen (leuk-voor-thuis). Daaaag €90!
.
Echte een belabberd bedrijf en als klant heb je geen poot om op te staan.
Dit bedrijf staat op nummer 1 van mijn shit-list.

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 17:43

Ik erger me ook aan het feit dat ik wekelijks post in mijn brievenbus aantref die niet voor mij bestemd is. Ik bezorg het altijd na, meestal is het voor iemand anders in de flat maar soms ook een wijk verderop. Zo ben ik dan ook weer, maar wie doet dat voor mij? Flinke problemen ondervonden door die flauwekul, waarbij je wordt aangekeken alsof je smoesjes verkoopt.

Larry Cook | 23-11-11 | 17:45

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 17:43
Tientallen zendingen niet ontvangen en toch blijven proberen? Geloof er geen ster van.

Fret Kroked | 23-11-11 | 17:52

Sinds er " managers " ipv " chefs " zitten is het mis bij de PTT, o sorry: PostNL.... Sukkels!

070 | 23-11-11 | 17:54

Postbode was een vak.
Postbezorger kan iedereen worden.

Boomschade | 23-11-11 | 17:55

Het begin van een zogenaamde "fire sale"
of kijk ik teveel films?

Jogert | 23-11-11 | 17:56

@ Fret Kroked | 23-11-11 | 17:52
Wanneer je iets bestelt vanuit het buitenland bijvoorbeeld, dan kan je niet kiezen welk bedrijf je post hier in NL voor rekening neemt. Je bent dus overgeleverd aan de grootste partij PostNL.
.
Toch bestel je inderdaad, met de wetenschap dat het door PostNL wordt bezorgd, omdat je soms gewoon geen keuze hebt. Snap je dat?
Wel eens iets op Ebay besteld bijvoorbeeld? Dan zal je merken dat eigenlijk alles door PostNL wordt bezorgd in NL.
Maar heb ook wel overwogen om gewoon een vlucht te boeken en zelf m'n spullen te halen. Ik sluit dat voor de toekomst zeker niet uit.

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 18:03

@Kookviool | 23-11-11 | 17:38
Hetzelfde gebeurde op het postkantoor waar ik werkte terwijl we zelf al jarenlang een eigen boom hadden, tevens kwam er een klusjesman uit Den Haag (een goed uur rijden) om even een asbak aan de muur te schroeven en vervolgens ruim een uur in de kantine te gaan zitten niksen.

Alfred E. Neuman | 23-11-11 | 18:04

Fokking half dumpert werkt bij postnl

wwwever | 23-11-11 | 18:06

*geenstijl

wwwever | 23-11-11 | 18:06

@Alfred E. Neuman | 23-11-11 | 18:04: dat gedrag zie je wel meer bij (ex)overheidsbedrijven .

hooliganica hollandi | 23-11-11 | 18:06

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 18:03
Wel eens met de mogelijkheid rekening gehouden dat er ook andere partijen dan PostNL schuld zouden kunnen hebben. Is het pakket uberhaupt wel verstuurd, heeft het buitenlandse postbedrijf zijn werk wel goed gedaan? Je legt hier de schuld even bij PostNL neer, terwijl je helemaal niet weet of zij de schuldige wel zijn. Snap je dat?

Fret Kroked | 23-11-11 | 18:08

Nog een leuke: Wij hadden destijds een contract met een bandenboer die 2 straten verderop zat, toen TNT met het briljante idee kwam om één grote bandenboer alle kantoren in de regio te laten doen waardoor we verplicht 15 km verderop de bandjes moesten vervangen ipv 2 straten verderop. Dat heeft toch een hoop onnodige manuren gekost.

Alfred E. Neuman | 23-11-11 | 18:10

Je zou bijna gaan hopen dat die pdf fake is..

T. Grimbek | 23-11-11 | 18:18

Ik heb een tijdje als opvangadres gefungeerd. Daarbij kreeg ik zo'n 20 brieven uit heel Europa per week met verschillend gewicht - soms voorzien van een electronische tracer. Dat ging twee jaar goed. Brieven uit Engeland en Griekenland waren een paar dagen te laat, de rest was strak op tijd. Per week werd in één grote enveloppe de afgewerkte post geretourneerd. Totdat de 20 geadministreerde brieven die daarin zaten opnieuw werden bezorgd. Hadden ze op het postkantoor de enveloppe opengemaakt....

keeskluiver | 23-11-11 | 18:18

Het klinkt inderdaad een beetje als ´reconstructie van medisch falen´, zonder simulator.

hawie | 23-11-11 | 18:22

@ Fret Kroked | 23-11-11 | 18:08
Snap je dat ik voordat ik mijn definitieve conclusies heb getrokken, reeds hiermee rekening heb gehouden en o.a. de zaken vanuit het buitenland uit heb laten zoeken? Zo wordt immer bevestigd dat pakketten in NL zijn aangekomen (pakketten die overigens niet in aanmerking komen voor douane-aandacht) middels een tracking code. Zelfs op Schiphol gaat al veel fout. De werknemers die het Schiphol terrein verlaten worden tegenwoordig niet of nauwelijks meer gecontroleerd. Iets wat post-911 wel dagelijks gebeurde. Bevestigd door wat kennissen die bij Schiphol werken. Helaas is het de realiteit.
Zaken waar PostNL verandwoordelijk voor is. Daar gaat het in de essentie om.
Zomaar roepen doe ik niet. Helaas is een bijkomstigheid dat ik bij elkaar uren aan de telefoon heb gehangen met binnen- en buitenland om de zaken uit te laten zoeken. En ja, er wordt zelfs toegegeven aan de telefoon dat het "inderdaad lijkt of er iets mis is gegaan", maar wat exact dat valt nooit te verklaren. "Nog even wachten" is dan altijd het advies.
.
En wanneer de mogelijkheid bestaat, dan worden pakketten door bv DHL of UPS bezorgd. Meer dan tevreden daarover. Nooit een probleem.

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 18:25

Maar wel per 1 januari wederom een absurd hoge tariefswijziging doorvoeren www.postnl.nl...

T. Grimbek | 23-11-11 | 18:26

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 18:25
Het buitenland bevestigt dat de pakketten in NL zijn aangekomen? Ja, lekker dan.
En stel dat je gelijk hebt, ben je alsnog belachelijk naief. Aangifte gedaan ook?

Fret Kroked | 23-11-11 | 18:33

@Art Vandelay Ultor | 23-11-11 | 17:02
Netto of bruto?

Hölzenbein | 23-11-11 | 18:35

Het zal niet lang meer duren of de postbode spreekt Pools. Ze werken nu al met externe kleine koerriersbedrijfjes die uitgeknepen worden. Op een pakketje van buiten Europa rekent men 17,50 kosten waar bijvoorbeeld DHL dat gratis doet en alleen de btw en invoerrechten doorberekent. De business centers waar je als bedrijf je paketjes af kan geven worden stuk voor stuk gesloten. Je mag dan de post op laten halen voor een schofterig bedrag. Bovendien plunderen ze je bankrekening als je net als ik een contract hebt met maandelijkse automatische incasso. Fakturen vol met onterecht berekende posten maar gewoon incasseren. Probeer het maar eens terug te krijgen. Als je de rekening storneert dan verzenden ze niet meer. Man man breek me de bek niet open over PostNL. Dit was overigens mijn laatste jaar bij PostNL, dat dan weer wel!

doskabouter | 23-11-11 | 18:39

Misschien als ze Máxima op een 'lik' postzegel zetten, dat dan de markt weer een beetje aantrekt. ;)

Maar zonder gekheid, na de privatisering en met de komst van internet is de post al tijden ten dode opgeschreven. Zeker met het huidige wanbeleid, dat niet gericht is op de klant maar op de cijfers.

Pastor Sippenhaft | 23-11-11 | 18:42

@ Fret Kroked | 23-11-11 | 18:33
Heeft niks met naïef te maken, nood breekt wet. Heb immers spullen nodig. Aangifte doen, goeie man! Dit bedrijf kan zich middels de voorwaarden genoeg indekken. Aangifte doen is zinloos, eveneens wegens de gecompliceerde bewijslast.
.
Maar ik begrijp uit je eerdere comments dat het bij jou wel goed gaat. Dus laten we dat gewoon even als de standaard hanteren. Respresentativiteit in deze kwestie: 1 persoon genaamd Fred Kroket.
Dus als het bij jou gewoon goed gaat, dan kunnen alle klachten gewoon de prullenbak in.
Case closed.

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 18:42

Piet Politiek | 23-11-11 | 17:30 |
Beter dan jij het doet kan dit bedrijf niet omschreven worden. +1.

Lucille Werner | 23-11-11 | 18:45

We waren natuurlijk altijd al een apenland. Alleen begint het nu pas voor iedereen duidelijk te worden.

Johannes D. | 23-11-11 | 18:47

"Post gevonden in het bos, vakantie werkers had er geen zin meer in".

Heeft je tuig eindelijk een vakantie baantje, gooien ze de post in het bos en hebben ze geen zin meer haha

DeRick | 23-11-11 | 18:50

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 18:42
Als iets niet werkt, werkt het niet. Jij hebt ontdekt dat het bij PostNL niet werkt, prima, maar als je daar toch mee door blijft gaan en je blijft verbazen en opwinden, ben je in mijn ogen dom en naief.
Ik ontken niet dat alles goed gaat bij PostNL, maar ik erger me aan mensen die bij een topic als dit even lekker gaan lopen klagen en zeiken en om hun punt duidelijker te maken de boel nog even lekker gaan overdrijven. Mijn conclusie is dat je verhaal niet klopt of dat je heel eigenwijs bent en het nogal lang duurt voordat je dingen aanneemt. Case closed, ook wat mij betreft.

Fret Kroked | 23-11-11 | 18:55

@ Fret Kroked | 23-11-11 | 18:55
Dus alle mensen die met lede ogen aanzien dat de branstofprijzen exorbitant stijgen, mede vanwege de buitenproportioneel hoge accijnzen en belastingen hierop, die zijn ook maar dom en naïef omdat ze óf naar hun werk moeten, óf familie willen of moeten bezoeken, óf hun sociale leven willen onderhouden?
Nee, nood breekt helaas gewoon wet en als er geen optie is, ben je eraan overgeleverd. Net zoals het gebruik van de auto zoals in bovenstaand voorbeeld.
Maar fijn om te weten, ook voor GroenLinks, dat jij in ieder geval je a
.
Geef jezelf in elk gewoon nooit het recht om ergens je beklag te doen. Je zou jezelf zomaar kunnen betrappen op een hypocriete houding.

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 19:05

@ Fret Kroked | 23-11-11 | 18:55
Dus alle mensen die met lede ogen aanzien dat de branstofprijzen exorbitant stijgen, mede vanwege de buitenproportioneel hoge accijnzen en belastingen hierop, die zijn ook maar dom en naïef omdat ze óf naar hun werk moeten, óf familie willen of moeten bezoeken, óf hun sociale leven willen onderhouden?
Nee, nood breekt helaas gewoon wet en als er geen optie is, ben je eraan overgeleverd. Net zoals het gebruik van de auto zoals in bovenstaand voorbeeld.
Maar fijn om te weten, ook voor GroenLinks, dat jij in ieder geval je a
.
Geef jezelf in elk gewoon nooit het recht om ergens je beklag te doen. Je zou jezelf zomaar kunnen betrappen op een hypocriete houding.

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 19:05

*Maar fijn om te weten, ook voor GroenLinks, dat jij in ieder geval je auto laat staan. Goed bezig.

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 19:06

*in elk geval
(Heb voedsel nodig merk ik).

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 19:07

Half jaartje terug de complete aangetekende administratie een aantal weken zoek, nu een apple macbook.. dat gaat idd lekker:)

niegosnix | 23-11-11 | 19:09

T. Grimbek | 23-11-11 | 18:26
Gelukkig kan je die "1" en "2" zegels voor 46/92 cent kopen dit jaar en de komende jaren blijven gebruiken, ongeacht tariefverhogingen. Denk dat ik eind december een paar rolletjes in ga slaan..

Handige Harrie | 23-11-11 | 19:11

@Tommygunner | 23-11-11 | 17:23
Stel je niet zo aan man. Hoofdzaak is ze pissen niet door mijn brievenbus.

Hölzenbein | 23-11-11 | 19:16

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 19:05
Mijn punt was dat je niet zo moet overdrijven en met je laatste reacties heb je aangetoond dat mijn punt terecht was. Bedankt.

Fret Kroked | 23-11-11 | 19:17

Nu ik er zo over nadenk. Het is toch fucking niet normaal dat de posttarieven volgend jaar met bijna 10% stijgen (van 46 naar 50 cent) en dat het nog binnen de wettelijke grenzen valt ook!
www.postnl.nl...
(Met dank aan Grimbek)

Handige Harrie | 23-11-11 | 19:20

Ik heb een tijd gewerkt als postbezorger bij tnt/postnl. In die tijd maar 1 keer meegekregen dat een collega per direct er geen zin meer in had om dat diegene 12 zakken post in rotweer mocht bezorgen voor 5 uur 's middags (en die maakte de wijk eerst keurig af).
Hoewel de bovenste laag volkomen rot mag wezen bij postNL werken de meesten hard om elke dag de post weer bezorgd te krijgen. In weer en wind en tijdens de vakanties. Ik wilde het toch even gezegd hebben.

hetiskoffietijd | 23-11-11 | 19:20

Hmm ok. 60+ meldingen van grote problemen gezien over het HELE land in 2 weken. Voordat we gaan stenissen, hoeveel post doet het bedrijf per dag? Wat is dan het percentage problemen? Vast niet heel hoog denk ik. Mag het gebeuren? Nee, maar overal maakt men fouten.
.
Mensen ontslaan? 2 jaar geleden de vraag of men loonbehoud wilde of later ontslagen. De postknakkers kozen voor hun geld dus de actie is niet vreemd. PostNL handelt naar verwachting en er gaat meer goed dan fout. Kortom niet zeuren, doorlopen en lekker mailen

Golaio | 23-11-11 | 19:21

Persoonlijk heb ik van 1999 tot en met 2004 bij de PTT/TNT gewerkt als zaterdagpostbode. In de eerste twee jaar was alles leuk, leuke chef, elke zaterdag een kratje bier voor de medewerkers. In de periode 2001/2002 werd het al wat soberder en moesten we ook op zaterdag aangetekende stukken gaan bezorgen. En in 2003/2004 werd het automatische sorteren langzaam maar zeker ingevoerd.
Ja, helaas, het vak postbode verdween, het was een leuke manier om als student/laagopgeleide de kost te verdienen, maar helaas is het vak ingehaald door de tijd en door aandeelhouders.
Het enige wat ze nu nog willen aannemen zijn huismoedertjes die 4 uur per dag willen werken.

Sarcastiaan | 23-11-11 | 19:27

klaag klaag,,

als het zo slecht is bij post.nl

waarom werkt er nog volk dan?


mocht je willen om zo'n baan te hebben


goed loon en weinig doen -- weet ik wel--

BOER-uit zwolle | 23-11-11 | 19:37

Deze winter geen kerstkaart naar mijn moeder. Het zal ze leren!!!

jojo1956 | 23-11-11 | 19:46

ach soms worden brieven na 100 jaar bezorgt wat is dan 3 dagen poe poe.

speedy_con33 | 23-11-11 | 19:48

Voor iedereeen die zeurt over de pakketjes: standaard ieder paket verzekeren voor een waarde van €500,-. doe ik al drie jaar lang en er is nog nooit iets kwijt geraakt. (helaas, was makkelijk verdienen geweest anders)

lettres | 23-11-11 | 19:51

Wat verwacht je ook in een tijd dat bedrijven het belangrijker vinden hun aandeelhouders goed te betalen in plaats van hun werknemers.

Ben Zine | 23-11-11 | 19:52

@Fret Kroked | 23-11-11 | 19:17
U van WC-Eend bepaalt dat u gelijk heeft en dat uw normen respresentatief en allesbeslissend zijn.
Fred, de held die, wanneer hij een conflict heeft met een bedrijf of instantie, direct aangifte doet, een advocaten-dreamteam inhuurt en elk conflict lachend trotseert.
.
Fred ondervindt UPC-storing? Geen probleem! Aangifte doen en advocaten erop af sturen.
Geen oplossing? Niet klagen. Dan maar geen UPC! Lang leve de ouderwetse antenne!
.
Fred wil graag een bouwvergunning voor een dakraampje in z'n vinexwoning. Mag niet van de gemeente. Fred doet aangifte bij de politie en stuurt zijn advocatenteam erop af.
Geen oplossing? Niet klagen. Dan maar verhuizen naar een andere woning met een (te) hoge hypotheek!
.
Fred kan zijn brandstofkosten niet meer betalen, maar moet toch van A naar B. Fred doet aangifte bij de politie en strooit met termen als 'oplichting' en 'aantasting van de levensvreugde'. Fred stuurt zijn advocatenteam erop af.
Geen oplossing? Niet klagen. Fred gaat gewoon op de fiets.
.
Fred rookt elke dag een pakje sigaretten, omdat dit vanaf zijn jeugd werd aangeraden door de betreffende fabrikanten. Roken zou volgens hen namelijk longklachten voorkomen. Fred ontwikkelt toch al vrij snel een verdacht hoestje waarvan hij denkt dat het toch door het roken komt.
Fred krijgt ernstige longproblemen. Fred doet aangifte bij de politie en stuurt zijn advocatenteam erop af.
Geen oplossing. Fred is ziek, maar hecht verder geen belang aan zijn ervaringen te delen met anderen, al was het niet om anderen te waarschuwen. Dat zou immers dom en naïef zijn. Fred vindt tegenwoordig zijn troost in de fles en het poetsen van zijn Opel Insignia.
.
Fred moet elke maand een chartervlucht nemen naar Malta wegens een ambtenarenuitwisselingsproject. Het vliegtuigje valt van ellende bijna uit elkaar. Fred is zich hiervan bewust, maar hij moet en zal het project keer op keer bijwonen.
Het vliegtuigje maakt een noodlanding, verder vliegen is onmogelijk. Waardevolle bagage is eveneens verdwenen.
Fred doet aangifte bij de politie en stuurt zijn advocatenteam erop af.
Geen oplossing? Niet klagen. Fred kan immers een rubberboot nemen naar Malta (de brandstof was immers zo duur) en het meenemen van waardevolle spullen is eveneens toch vragen om moeilijkheden? (omgekeerde retoriek).
.
Fred is een held. Heb je een probleem en wil je andere mensen "er niet mee lastig vallen"? Vraag Fred om zijn hulp en hij heeft overal wel een antwoord op.
Fred is de (aangewezen) man. Type niet lullen, maar gewoon doen alsof er geen problemen zijn. Voor Fred werkt het in ieder geval!
Dag Fred.

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 19:57

Het is gewoon schandalig!
Ik krijg herinneringen voor rekeningen die ik nooit gehad heb!
Ik krijg post van mensen die soms zelfsw in een compleet ander dorp wonen waar ook een nummer XX is.
Politie aan de deur omdat isotopen verkeerd bezorgd zijn en mensen panieken vanwege dat stralings logo.
Zelfs mijn huishuur en bankafschriften kan ik traceren naar foute mensen omdat die proberen daarmee fraude te plegen!
De post in ons land is de laatste jaren een gigantische puinhoop verworden waar zelfs de ratten nog geen brood van vreten!
@redactie
Hamer dit topic er in als nooit eerder omdat de post een absolute kankertyfusteringzooi is geworden.
Ene grote doffe ellende van misbezorging tot afzender.

Beëlzebul | 23-11-11 | 19:58

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 19:57
Zoals ik eerder al zei, overdrijf niet zo vent.

Fret Kroked | 23-11-11 | 20:07

Waarom maakt postnl er zo'n puinhoop van terwijl ze daarvoor ook nog woeker tarieven durven te vragen?
Als ik iets bestel vanuit China komt dat vrijwel gratis deze kant op per luchtpost.
Meestal als een onderdeel stuk is koop ik gewoon nieuw in China omdat terugsturen voor garantie mij al tien keer meer kost dan het onderdeel per post waard is!!
Ik heb echt geen goed woord over voor dat gore vuile kudtbedrijf dat postnl heet.
vuile uitvreters en bandieten zijn het!

Beëlzebul | 23-11-11 | 20:09

Postnl klaagt dat we minder brieven versturen, maar daar integen is door internetwinkels, marktplaats, ebay het aantal paketjes reuze toegenomen.
Alleen jammer dat bij mij 30% spoorloos verdwijnt.
Behalve verlies geld geeft het ook ook veel irritatie
De bedrijfsvoering is terug te brengen tot 2 oneliners.
a)Slecht werkgeverschap geeft slechtwerknemerschap.
b)If you pay peanuts, you find only monkeys who will
do the job.
Het meest irritante vind ik dat (TNT)postnl logo nu met een vals vertrouwend wekkend kroontje is getooid.
Terwijl men naar mijn mening aan geen enkele criteria voldoet om nog het koninklijke te mogen rechtvaardigen

youngtrillseeker | 23-11-11 | 20:09

Beëlzebul | 23-11-11 | 20:09

Dat is ook zoiets inderdaad. Ik moest laatst iets terugsturen naar China. Kostee 38,50 en deed er 12 weken over. Als ik iets bestel heb ik het binnen 3 dagen in huis via DHL voor maar 20 dollar.


Denk dat PostNL een langzame dood sterft. TNT heeft het niet voor niets afgestoten. Het aandeel is al nauwlijks meer iets waard.

doskabouter | 23-11-11 | 20:17

Deze quote spant de kroon(via Westonline)
"Volgens de Bond voor Postpersoneel is er er te weinig personeel en te veel post. De reorganistatie van Post NL zou de oorzaak zijn van het probleem, zegt de bond."

Teveel post alwaar er toch echt met de dag minder post is wegens meer email.
Ben benieuwd of brieven van de doodgraver danwel kerstpost het deze winter nog gaan halen tot de eindbestemming!

Beëlzebul | 23-11-11 | 20:18

Tja, als je dit niet ok vind, stem dan niet op marktfundamentalistische partijen als VVD en D66 zou ik zeggen. Dan krijg je dit dus. Evenals zorg waar winst op gemaakt moet worden.

Kyokushinkai | 23-11-11 | 20:20

Ben ik met je eens [eng]. Privatisering van infrastucturen is altijd verkeerd. Bovendien doen ze het alleen maar om geld binnen te halen wat vervolgens weer verdampt. Wij (burgers) zitten met de ellende. Zie ook zorg / energie / openbaar vervoer.

doskabouter | 23-11-11 | 20:21

www.reddepostbode.nl... Ja , weer een eens zo prachtig en goed funcionerent bedrijf " vakkundig " naar de kloten geholpen voor het grote geld in opdracht van dat kut-pleuropta. Voor enkele onder ons dan , de bewoners van Nederland kunnen barsten en de hik krijgen. Ooit werkte daar zo'n 50.000 gemotiveerde mensen die een goede boterham verdiende , huis en gezin konden onderhouden .Nu allemaal medewerkers die voor een hapsnap aan de gang zijn . Goed voor de economie pff, niemand die meer wat fatsoenlijks heeft te besteden laat staan een bestaan met huisje , boompje , beestje kunnen opbouwen ,en maar net kan rondkomen. Wat een afbraak ! Ik wil de vaste BESTELLER ! weer terug , krijg dan zelfs de post die geen of een verkeerd huisnummer heeft , en dat op het goede adres. Jawel. Was voorheen een hele normale gang van zaken.

ja,diedus! | 23-11-11 | 20:22

Golaio | 23-11-11 | 19:21 Weet je nog wat er bij Fokker gebeurde ? Het personeel leverde ook loon in , en wat gebeurde er ? Bedrijf evengoed naar de klote , personeel ontslagen , en ja hoor 70% uitkering over laatst verdiende loon. Lekker dan na al die jaren trouwe dienst . wil jij zo'n gok nemen terwijl je op je klompen of gympies de uitkomst al weet ? Denk je nu werkelijk dat het nu anders was gegaan als er wel loon ( 15% ! )was ingeleverd ? Dan was deze topic een jaar later op GS gekomen , hoe dan ook.

ja,diedus! | 23-11-11 | 20:30

Wekelijks tref ik post in mijn bus die niet voor mij bestemd is. Altijd hetzelfde liedje: Óf correcte straatnaam en een ander huisnummer, óf een andere straatnaam die begint met dezelfde letter en met mijn huisnummer. Ik neem nog wel de moeite om die post alsnog correct te bezorgen Maar wie doet dat nog voor mij? Gelukkig heb ik een paar goede buren, maar de rest kan niet eens lezen schat ik zo.

Wedstrijdkrokodil | 23-11-11 | 20:32

Sjeeeezus, gaat iedereen die weleens een brief verstuurd heeft nu een anekdote posten? Het lijkt wel als ware ik op het forum van de Viva terechtgekomen ben..

fredmo | 23-11-11 | 20:35

Vroeger klaagde je niet want je wist niet dat het beter kon......

Kaasplankie | 23-11-11 | 20:36

Sinds ze met die Petje vitamientje petjes mogen rondlopen en zomers in korte broek met zo'n treurige streep polo is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan,nu met postbestellers die gewoon de post waar ze geen tijd meer voor hebben in de gracht dumpen is het totale demascé een feit.Inplaats van de PTT omtebouwen tot een totaal communicatie/informatie bedrijf met de postkantoren als infocenters,heeft men het bedrijf in stukken geknipt en aan de hoogste bieder verpatst,men ziet nu de gevolgen.

kees2 | 23-11-11 | 20:40

@ Fret Kroked | 23-11-11 | 20:07 |

Hij heeft gelijk. Voor aankopen op ebay heb je inderdaad niet altijd keuze welke pakketdienst je inschakeld. En dan moet je soms gebruik maken van een inferieure dienst. Graag daar een inhoudelijke reactie op ipv 'je moet niet zeuren'.

potsenmakkert | 23-11-11 | 20:58

Het liberalisme is een destruktieve dwaalleer en het lijkt erop dat zelfs jullie dat beginnen in te zien.

Bigi Bana Boy | 23-11-11 | 21:29

potsenmakkert | 23-11-11 | 20:58
Daar ging de discussie helemaal niet over en heb ook niet ontkend dat dat gebeurt, maar ik vind het raar dat 'hoe heet ie' zegt tientallen keren te hebben besteld en tientallen keren pakketten te zijn verloren. Dan is hij in mijn ogen 1) hardleers (want als je weet dat de spullen toch niet bezorgd worden, waarom zou je dan nog doorgaan met bestellen) of 2) aan het overdrijven (of zeuren) om op dit forum een sterk verhaal neer te zetten.
Zoals ik eerder aangaf vermoed ik het tweede. Hij zal vast wel eens een pakket zijn kwijtgeraakt, maar niet de aantallen waar hij het over heeft. Ik denk daarom dat hij de boel overdrijft ten nadele van een bedrijf waar vele mensen erg hun best doen.
En ik kan het weten, want ik werk daar.

Fret Kroked | 23-11-11 | 21:35

Ach gut, ja, post.

hotmint | 23-11-11 | 21:36

Wat een gezeur allemaal. U wilde minder ambtenaren u krijgt minder ambtenaren. Marktwerking zorgt immers voor meer kwaliteit en lagere kosten. Precies zoals u volksvertegenwoordigers dat voor ogen hadden.

BigusDickus | 23-11-11 | 21:40

Op zich hoeft er niets mis te zijn met privatisering, maar wél in 0031 waar Iedere privatisering tot nog toe op een faliekante mislukking is uitgelopen

Tobi | 23-11-11 | 21:41


Privatisering staat zo ongeveer gelijk aan ergenis en een inefficiëntie die dit land niet waardig is. Hoewel ik ook geen fan ben van een te grote overheid - ach verdomme, wat maakt mij het ook uit. Laat die overheid maar enorm, kolossaal, gigantisch zijn - als alles maar op orde loopt. Blijkbaar gedijt de mens bij een sterke hiërarchie. Laat de overheid dan maar God wezen.

Want als God niet bestaat, zou men hem moeten uitvinden.

T.Stark | 23-11-11 | 21:48

@Hölzenbein | 23-11-11 | 18:35
Wel bruto.


Geen vetpot, I know. I know.

Art Vandelay Ultor | 23-11-11 | 21:50

Gaat hetzelfde gebeuren wanneer een verplichte maatschappelijke stage wordt doorgevoerd. Pubers die niet willen maar wel moeten en dus klotestreken uithalen.


Post is een vitaal onderdeel van de Nederlandse infrastructuur. Dat zal zo blijven, dankzij pakketpost.

Santac | 23-11-11 | 21:55

@Bigi Bana Boy | 23-11-11 | 21:29

Privatisering is niet iets van de afgelopen jaren maar van de afgelopen decennia.

BigusDickus | 23-11-11 | 22:03

@ Fret Kroked | 23-11-11 | 21:35
Ach god, nu komt de aap uit de mouw. Fred werkt daar. Fred voelt zich in zijn eer aangetast en probeert een verhaal af te doen als onzin, omdat dat juist het bedrijf is waar Fred werkt.
Voor Fred geldt namelijk ook dat wat niet in zijn (nabije) omgeving gebeurt, in werkelijkheid dus ook écht niet gebeurt.
Zo wordt er wel eens een winkel overvallen. Maar volgens Fred is dat niet zo, want hij is er nooit getuige van geweest.
Ook is Pim Fortuyn vermoord. Maar voor Fred is dat niet zeker. Hij is er niet getuige van geweest.
.
Fred is het alziend oog van PostNL. Hij weet alles en vertrouwt zijn collega's tot het einde. "Jatten op de werkvloer? Nee hoor, dat gebeurt NOOIT. Zeker niet bij een bedrijf als PostNL". Aldus Fred. Anders had Fred het namelijk wel geweten.
.
Ben nog even nagegaan, blijkt dat ik zeker een honderdtal bestellingen heb gedaan. Maar volgens Fred kan dat niet. "Waar betaal je dat van?", zou Fred zeggen. "Financieel gezien onmogelijk."
.
Sometimes your best isn't good enough, Fred. De realiteit. Ik heb sterk het vermoeden dat ik jou meerdere malen aan de telefoon heb gehad van het "service"center. Logica ver te zoeken.
.
Leg het je nog één keer uit middels steekwoorden/korte zinnen:
Nood breekt wet. PostNL heeft een zowat monopolistische positie wat betreft buitenland post. Andere bedrijven gaan altijd goed. Onbeschoft. Respectloze houding tegenover klanten. Inside information.
.
Als bonus geef ik nog een vergelijking:
Fred wil met vakantie naar Turkije vanwege de ideale omstandigheden voor zijn reumaklachten (puur hypothetisch).Er is een noodzaak dus. Er is enkel één vliegtuigmaatschappij welke enkel economy class heeft. Fred heeft ook nog eens rugklachten en heeft meerdere keren geklaagd over de krappe zitplekken. Fred wordt uitgelachen. Fred moet naar Turkije, omdat het zonlicht in Turkije het beste Fred's reumaklachten verminderen.
Toch gaat Fred elk jaar met diezelfde maatschappij, enkel omdat dit de enige optie is.
Maar Fred mag niet zeuren! 90% van de passagiers ondervindt geen hinder. Dus Fred moet niet zeuren, want 90% gaat wel gewoon goed (wederom omgekeerde retoriek).
Fred, het komt helemaal goed met PostNL, vooral als jij op een dag aan het roer staat. Alle problemen kan je dan gelukkig afdoen als onwaar. Gewoon ontkennen!
Dag Fred.

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 22:14

Damn, net een dure pen in de VS besteld om mijn kerstkaarten te kunnen schrijven. Als ik pech heb komt ie te laat of helemaal niet aan.

FrankVeer | 23-11-11 | 22:21

@ FrankVeer | 23-11-11 | 22:21
Gewoon even aan Fred Kroked vragen. Die kan je precies vertellen waar je pen zich bevindt en wanneer deze bij je aankomt (of niet).
www.fredtracker.nl

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 22:28

@ FrankVeer | 23-11-11 | 22:21
Gewoon even aan Fred Kroked vragen. Die kan je precies vertellen waar je pen zich bevindt en wanneer deze bij je aankomt (of niet).
www.fredtracker.nl

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 22:28

Volgens mij is deze lijst van 2 jaar geleden... Ik ken wat van die gevallen, en ook toen al ging er veel (heel veel) mis. Sindsdien alleen maar erger geworden. Er wordt bezuinigd onderaan, er is een gruwelijk tekort aan postbezorgers her en der (en de postbodes zijn ontslagen, want te duur), dus de rest loopt zich de pleuris om het werk nog enigszins goed te doen. Ondertussen wordt de top steeds beter in het ontkennen van de problemen, en krijgen we inmiddels tot rustig 8 huis-aan-huis per dag. Betaling? 4 minuten per 100 exemplaren. Voor een flatgebouw is dat nog te halen, maar voor een beetje loop/fietswijk kun je dat glad vergeten. Oh, en dan heb ik het nog niet over de optivo-t*zooi, waarbij ik al aangegeven heb dat zodra we moeten vragen of we naar de WC mogen het wat mij betreft over en uit is.
*Padvark is gelukkig niet afhankelijk van z'n bijbaantje*

Padvark | 23-11-11 | 22:39

There once was a mister in Leuven
Who had an obsession with gleuven
there was no gleuf safe
whether they're straight or scheef
he would even get off on sleuven

If he found a gleuf he would verken
and if he could he'd even verwen
that gleuf that he found
he would huppel around
that's why he applied to be mailman

he'd love to put mail in your gaatjes
and even doodlopende straatjes
he'd walk all about
gleuvie in gleuvie out
but he's at home stuck watching plaatjes

EliseD | 23-11-11 | 22:56

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 22:14
Lezen was niet je sterkste vak blijkbaar.

Fret Kroked | 23-11-11 | 23:13

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 22:14
En verder succes met pakketten bestellen. Gewoon lekker doorgaan!

Fret Kroked | 23-11-11 | 23:14

Genoeg gezeur gehad met PostNL, pakketje (aangetekend) komt na 3 maanden aan - lege doos, inhoud niet te bekennen. En als PostNL hier een pakketje komt afleveren is dat te horen aan de harde dreun waarmee het pakket (ook met breekbaar stickers) op de deurmat wordt gesmeten alvorens er wordt aangebeld (al diverse spullen compleet verrot aangekomen dus).

Mr.Fused84 | 23-11-11 | 23:47

@ Fret Kroked | 23-11-11 | 23:14
Maakt mij niks uit dat jij twijfelt aan de aantallen. (Daar doel je enerzijds op). Gezien je eerdere opmerkingen tegen andere mensen hier, kan ik eruit opmaken dat je per definitie niemand gelooft. Beschouw ik alleen maar als een gemiste kans en niet mijn probleem.
Eveneens heeft je chargerende toon bij aanvang ook geen goede indruk achtergelaten. In plaats van observeren, analyseren en vervolgens reageren, ploeg je als een woest paard door alle comments heen, alsof ieder ander hier willens en wetens PostNL en jou persoonlijk ungefundeerd kapot wil maken.
Misschien is het een idee om in een communistisch land te gaan wonen? Daar wordt geen kritiek geduld. Wellicht een vertrouwdere habitat voor jou.
.
*En verder succes met pakketten bestellen. Gewoon lekker doorgaan!*
That's the spirit! Gewoon erom lachen en de oorzaak maskeren. Immers ben ík hier de oorzaak van het probleem nietwaar? Past weer bij het hanteren van omgekeerde retoriek. Iets waar ik jou als persoon ook wel onder categoriseer.
Het ga je verder goed jongen! Hoop voor je dat je nog lang je baan mag houden bij PostNL. Ben benieuwd hoe snel je eruit vliegt wanneer je kritiek te verduren krijgt. Neem aan dat je dan ook dezelfde houding aanneemt en alles en iedereen maar als leugenaar/fantast wegzet.
Word volwassen.
En niet te hard je Insignia poetsen, straks veeg je zo de lak weg van je droomwagen! Wederom een gratis tip.

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 23:52

@Handige Harrie | 23-11-11 | 19:11
Wij gebruiken hier nog de gulden zegels, die kun je nog altijd kopen met 35 procent korting, door de bijplakzegels die nodig zijn gaat de korting wel iets naar beneden
zo min mogelijk post versturen is nog altijd de beste oplossing, gelukkig bestaat e-mail en ook de fax blijft handig en vooral betrouwbaar, goedkoop en snel daar kan postnl nooit aan tippen

naar verwachting zullen de tarieven jaarlijks 5 a 10 procent gaan stijgen (handig dat domme cijfertjesprincipe) dus nu wat rolletjes inslaan is geen gek idee, echter zou ik het wel beperken zou mij niks verbazen als postnl over de kop gaat

T. Grimbek | 24-11-11 | 00:09

Nieuwste trend in de postwereld: doe het met gratis werkslaven.
De Gemeente Amsterdam doet op die manier al de eigen post (6 miljoen poststukken per jaar), die geheel wordt rondgebracht door mensen die werken met behoud van uitkering.
Postnl heeft dit nu overgenomen. Bijstandstrekkers kunnen hier twee maanden werken met behoud van uitkering. Na die twee maanden krijgen ze te horen: je moet nog wat oefenen. Hup, weer vier maanden werken zonder loon. Daarna: nee, je hebt het bijna, maar net nog niet, doe nog maar zes maanden verder ploeteren zonder salaris.
De locale slavenhandelaar Pantar Begeleiden & Detacheren levert in Amsterdam de gratis arbeiders. Maakt daar 4 miljoen euro per jaar winst over. Lucratieve bussiness, die dwangarbeid.

Lewis Lewinsky | 24-11-11 | 00:10

Moet zeggen dat ikzelf zelden tot nooit gezeik heb met PostNL (of de TNT Pakketservice, of hoe die zooi heet na die splitsing). Maar ja: soms heb je mensen die gewoon hard werken voor hun geld en zelfs een praatje met je maken als ze een pakketje komen bezorgen (zeldzaam tegenwoordig) en soms heb je te maken met dwarsliggende pubertjes die geen zin hebben om post te bezorgen als vakantiebaan. Waar zijn de tijden dat je post wordt bezorgd door man in de 50 met een snor en een rood PTT-pak aan?!

sunfield | 24-11-11 | 00:53

@ Lewis Lewinsky | 24-11-11 | 00:10 |

Klinkt goed. Deel van hun uitkering verdienen ze dus zelf bij elkaar!

potsenmakkert | 24-11-11 | 02:33

BigusDickus
ik wil geen minder ambetnaren maar ik wil een consequente en eenduidige dienstverlening vanuit de overhied en dat die snel en efficinet wordt afgehandel wordt. Waneer daar minder ambetenaren voor nodig zijn. isa dat meegenomen.

ik ben geen ambetenaar. maar als zij zeggen dat er dingen niet kunnen door bezuinigen is er ook niet nagedacht over het proces en het af te leveren produkt. Provese kan sneller en efficienter gemaakt worden.

Daarnaast en dat is de pest dat er ambtenaren worden ontslagen op echte werkvloer terwijl er bovenin niet of nauwelijks bezuinigd wordt. Ik kijk naar de tud daar worden dure feestjes gegeven terwijl de uitvoerende diensten worden samengevoegd of op wordt bezuinigd. Daar praa tik ook nogmaar niet over de spookhoogleraren die er zijn. Maar ja men kent elkaar dus wordt er stilzwijgend en dus oogluikend toegestaan.

dolffie | 24-11-11 | 08:43

Juan Paradedetettos | 23-11-11 | 23:52
Drama queen..

Fret Kroked | 24-11-11 | 09:07

Boos omdat ik door je slappe verhaal heen prikte..

Fret Kroked | 24-11-11 | 09:08

Tja, vroeger als je postbode wilde worden kwamen ze bij je thuis kijken, moest je een eed afleggen en werd je behoorlijk betaald vanwege verantwoordelijkeheid.

De hedendaagse postbezorger op minimumloon, levend onder terreurjuk van ongeschoolde leidinggevenden (daar gekomen door 12 jaar ook kudtpostbezorgen) is dan wel een heel ander verhaal.

Tobus | 24-11-11 | 09:18

@Art Vandelay Ultor | 23-11-11 | 21:50
Dus netto toch die 7 euro waar ik het over had (als het al 7 euro is...). Geen vetpot, dat bedoel ik. Geen reden om de post zo maar weg te flikkeren, maar de post kan haar mensen wél fatsoenlijk betalen.

Hölzenbein | 24-11-11 | 09:26

@ Fret Kroked | 24-11-11 | 09:07 |
Ga leren argumenteren, pauper.
@ Fret Kroked | 24-11-11 | 09:08 |
Nope, you didn't. Maar dat wil maar niet in je botte hoofd opkomen

potsenmakkert | 24-11-11 | 12:23

@potsenmakkert | 24-11-11 | 02:33
Sufferd. Voor elke bijstandstrekker die gratis (zonder salaris) post rondbrengt komt er een bijstandstrekker bij (namelijk de werkloos geworden postbesteller).
Wacht maar tot jij je baan verliest omdat jouw baas het hele personeel ontslaat en in plaats daarvan gratis werkslaven aanneemt.

Lewis Lewinsky | 24-11-11 | 20:40

op de zonweg in den haag kun je die gleuf wel weghalen volgens mij

of wel | 25-11-11 | 10:20

@ Lewis Lewinsky | 24-11-11 | 20:40 |

Och, gewone postbodes zijn al tijden te duur. Het enige wat er gebeurd met uw 'werkslaven' is dat ze tijdelijk nog een baantje oppakken dat zonder ze al lang was weggeweest. Hiermee verdienen ze nog iets, hulde dus.

potsenmakkert | 25-11-11 | 16:47
Tip de Redactie