GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

PvdA-achterban: "Cohen is totaal de weg kwijt"

BertCohen100pix.jpgTegenvallertje voor Oom Job. En dat op deze glorieuze PvdA-dag. Vorige week werd de nieuwe PvdA-spot gelanceerd - de nogal aan spot en hoon onderhevige leus "Het moet eerlijker" wordt geleidelijk vervangen door een nietszeggende slogan "Samen werkt Beter" (iets wat elke club scooterkloodtzakjes overigens kan beamen - maar dit terzijde.) Overal in het land waren er vandaag Straten Generaal bijeenkomsten (u mag automutileren). Een nogal ludieke verhapseling van de "Staten Generaal" aan de vooravond van Prinsjesdag. Ook vandaag: de Ledenraad-speech van Job Cohen: "Kabinet is totaal de weg kwijt" (video + tekst). Maar wat wil nu het geval? Het is juist de achterban van de PvdA die totaal de weg kwijt is. Liefst 39 PROCENT van de arbeidert zegt: "Job Cohen lutst. Wij hebben liever Emile Roemer van de SP. Zelfs Peggold (D66) scoort met 23% beter alsdan JC bij de Partij van de Achterban. Solidariteit, het blijft een bitch. Pijnlijke quote ter illustratie: Slechts 18 procent van de PvdA-stemmers ziet Job Cohen als de echte oppositieleider. Duidelijk. Job Cohen is toast. Wij schetsen even een scenario. Job Cohen wordt in de loop van het jaar vriendelijk bedankt voor de goede zorgen en weggemasseerd richting een leuke burgemeesterspost in den lande - Utrecht natuurlijk. En de nieuwe kroonprins is -tadaaaaa- Diederik Samsom, die het afgelopen jaar op een StraatCoach Grand Tour in de Vogelaarwijken is geweest om poten-in-het-bluswaterkudos te verzamelen. Niet geheel toevallig verscheen ook precies vandaag Samsoms verslag over de werkverkansie in 020-Gaza. Blijft over de vraag: wat doen we met Lodewijk Asscher...

Reaguursels

Cohen is slechts een tussenpaus. Over een jaar zit daar een fris iemand die zoveel stemmen trekt dat er een linkse regering komt. Alle asociale maatregelen teruggedraaid. Iedereen weer blij.

Bakito | 17-09-11 | 20:30

Dat zeggen de mensen dus die zelf blijkbaar de weg al jaren kwijt zijn...

NoMinister | 17-09-11 | 20:31

Bakito | 17-09-11 | 20:30

Wie niet? Droom lekker verder.

NoMinister | 17-09-11 | 20:32

@NoMinister | 17-09-11 | 20:32
Wat is volgens jou dan wel realistisch qua scenario...?

Bakito | 17-09-11 | 20:33

Nee..Plasterk gooit hoge ogen.

larie | 17-09-11 | 20:34

Cohen is een vuile schreeuwlelijk geworden.

Kopvod | 17-09-11 | 20:35

Cohen is Ed van thijn revisited.

larie | 17-09-11 | 20:35

Aleid, Job, Jacques en Wouter. Welke hoort bij een succesvol beleid en staan voor Nederlands belang?

Eigenlijk maakt het niet uit wie de PvdA leidt, het roer moet om en dat gaat niet lukken. Degene die dat niet lukt is de lul.

Het is alleen een interessant gegeven dat sommigen zich hiervoor lenen. Zien ze het niet of willen ze het niet? Wat drijft ze?

Vragen, vragen, vragen...

NoMinister | 17-09-11 | 20:35

Cohen is een bestuurder maar geen echte politicus. Een burgemeestersrol past beter bij hem. Hij is als mens echter een prima vent, ik heb hem met zijn vrouw zien omgaan en gezien dat het een goed mens is die denkt aan zijn medemens. Of hij nu op zijn plek zit valt te betwijfelen. Dat kan ook wel weer veranderen, mark rutte was ook bijna voorbij gestreeft door rita verdonk destijds. (Ze had meer voorkeurstemmen) We weten allemaal hoe dat eindigde...

mantora | 17-09-11 | 20:36

Laat Cohen aub z'n karwei afmaken....

Petrus de Rewa | 17-09-11 | 20:36

Job Cohen is 's lands stuurman V2.0.


Dit keer helemaal zónder welk kompas dan ook!


"Kijk mama, zonder handjes........"

Reinaert | 17-09-11 | 20:37

@Bakito | 17-09-11 | 20:30
Welke asociale maatregelen?
Je bedoelt het dichtdraaien van de subsidiekraan die 'links' open heeft gedraaid?

necrosis | 17-09-11 | 20:37

Laat Cohen alsjeblieft de PvdA-lijsttrekker blijven.

Trek ze de afgrond maar in Job.

vraagstaart | 17-09-11 | 20:37

Tja dat krijg je ervan als je partij voor het merendeel bestaat uit subsidiesmijters die kanslozemulticulprojecten financieren en de betalende middenklasse keihard in het gezicht uitlachen. Stelletje plucheplakkers, het verbaast mij eigenlijk nog dat de PvdA bestaat.

BlackDeathMetal | 17-09-11 | 20:38

Samsom is eng. Hij faket zijn passie. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de natuurlijke manier van bewegen van bijvoorbeeld Roemer, Halsema of mijn buurvrouw, zijn al zijn bewegingen en mimiek bedacht en op een doel gericht. Niets aan die man is toevallig. En dan heb ik het nog niet eens over zijn boosaardige pro-europa houding en de positieve invloed die hij aan de Islam toeschrijft.

hetkansnellerofniet | 17-09-11 | 20:38

Gargamel Cohen lijkt me een aardige, beschaafde en erudiete man, maar is volledig ongeschikt als PvdA-kopman. De man is duidelijk doodongelukkig in zijn rol.

brutus68 | 17-09-11 | 20:39

Ik ben al PvdA-lid geworden. Gewoon, omdat ik Job nog een termijn wil zien stuntelen, en daar een stem aan bij wil dragen.

PvdA, die kan nog zoveel kleiner...

ZKH EénOog | 17-09-11 | 20:39

Job Cohen is de Freek de Jonge van de politiek. Zuur commentaar op anderen, zelf niets meer weten te brengen dan het repertoire van 40 jaar geleden.

vraagstaart | 17-09-11 | 20:39

he domme stuk Cohen, je kunt altijd nog op Wilders afgeven. Heb je iig nog enige functie.

martijn6421 | 17-09-11 | 20:40

@necrosis | 17-09-11 | 20:37
Nee het verkwanselen van jouw belastinggeld aan Griekenland in plaats van fatsoenlijke zorg voor bejaarden en zieken.

Maar dat snap jij als kritiekloze NSB-er toch niet.

Bakito | 17-09-11 | 20:40

Bakito | 17-09-11 | 20:33

Voortgaande en toenemende overheidsbemoeienis, economische achterstand en geschreeuw van 'oneerlijk' zonder dat we sterker en rijker worden of daar zelfs maar de omstandigheden voor scheppen. Omdat er zoveel zielige mensen zijn...

Wie de PvdA leidt doet niet veel terzake. De ellende is veel breder. Vakbonden, D66, GL en vele bestuurslagen en lokale politici hebben dezelfde waardeloze mentaliteit.

Ik zie het voorlopig de verkeerde kant op gaan, demografisch, cultureel en economisch en uiteindelijk echte ellende, waarna Job-achtigen anderen gaan beschuldigen dat zij er de oorzaak van zijn. Terwijl hij en de zijnen allerlei mensen binnenlaten, solidariteit met van alles en nog wat bepleiten en teveel doen om de kracht en economie van 0031 verbeteren omdat ze altijd bezig zijn met anti en zielige gevallen.

NoMinister | 17-09-11 | 20:41

Job zit prima op zijn plek. Lekker laten zitten. Zo lang mogelijk. Op naar de 0 zetels.

Korreltje Zout | 17-09-11 | 20:43

Job Cohen is een middelmatige kapitein op een zinkend schip. Als er dan vervolgens ook nog van diverse kanten muiterij plaats vindt, gaat de Ms. Pvda kansloos ten onder.
De spreekwoordelijke zee in deze heeft namelijk geen boodschap aan 'het moet eerlijker'.

lion@night | 17-09-11 | 20:43

@NoMinister | 17-09-11 | 20:41
Jammer dat je rechtse oogkleppen dezelfde diepgewortelde corruptie bij CDA en VVD verhullen.

Verder goede analyse.

Bakito | 17-09-11 | 20:44

Bakito | 17-09-11 | 20:44

Nou, vooruit, dat zit ook bij veel van het CDA en VVD. Puntje voor jou. Bij de PvdA hoort het echter zo ongeveer bij je geloofsbrief.

NoMinister | 17-09-11 | 20:46

Valt het niemand op dat met dit kabinet waarbij rechts zich de vingers aflikt, het meteen een ongelooflijke puinhoop is in het land ?

Letteke | 17-09-11 | 20:47


Zitten er eigenlijk wel Cohen adepten in de reaguurderspanelen?

Willianus Wortelus | 17-09-11 | 20:48

Cohen pakt Wilders cs aan op de succesen die de PVV heeft geboekt in de miljoenennota.

Namelijk ten faveure van Henk en Ingrid de noodzakelijke hervormingen tegenhouden op de arbeidsmarkt, de huizenmarkt en in mindere mate op de sociale zekerheid om zo Burgerlullie (trema op de e) enigzins uit de nakende orkaan te houden.

Niet dat het op langere termijn houdbaar is maar daar maalt een populist nooit om natuurlijk.

Verder, maar dit terzijde, is de Pvv de linkste partij van nederland op de Sp na. Geert's tirades tegen links zijn dus net zo lachwekkend als de snel verslechterende geestestoestand van ome Job.

Eet dat stelletje rechtse moskeegangers.

Maar het feit dat Cohen Wilders aanvalt op zaken waar hij zelf voor zegt te staan laat de totale ontmanteling van s'mans ratio zien. Hoe verward kun je zijn. Cohen is dus inderdaad de weg kwijt.

Misschien is de Pvv iets voor hem?

pius | 17-09-11 | 20:49

Cohen pakt Wilders cs aan op de succesen die de PVV heeft geboekt in de miljoenennota.

Namelijk ten faveure van Henk en Ingrid de noodzakelijke hervormingen tegenhouden op de arbeidsmarkt, de huizenmarkt en in mindere mate op de sociale zekerheid om zo Burgerlullie (trema op de e) enigzins uit de nakende orkaan te houden.

Niet dat het op langere termijn houdbaar is maar daar maalt een populist nooit om natuurlijk.

Verder, maar dit terzijde, is de Pvv de linkste partij van nederland op de Sp na. Geert's tirades tegen links zijn dus net zo lachwekkend als de snel verslechterende geestestoestand van ome Job.

Eet dat stelletje rechtse moskeegangers.

Maar het feit dat Cohen Wilders aanvalt op zaken waar hij zelf voor zegt te staan laat de totale ontmanteling van s'mans ratio zien. Hoe verward kun je zijn. Cohen is dus inderdaad de weg kwijt.

Misschien is de Pvv iets voor hem?

pius | 17-09-11 | 20:49

Ik betuig bij deze dan ook mijn oprecthe spijt dat ik ooit (38 jaar geleden voor het laatst) op de PVDA heb gestemd.

gemeentereiniging | 17-09-11 | 20:49

Willianus Wortelus | 17-09-11 | 20:48


Ja. Ik tel er drie.

pius | 17-09-11 | 20:49

@Bakito | 17-09-11 | 20:40
De huidige regering doet precies hetzelfde voor bejaarden als de vorige 10 kabinetten.
En waarom ben ik een NSB'er?

necrosis | 17-09-11 | 20:50

Ik infiltreer en ben de nieuwe Cohen. SSSSSSTTTTT

Dhr. Z. Wijn | 17-09-11 | 20:52

Lodewijk s naturlijk al heel lang de kroonprins van de PvdA.
Alleeen als hij wijs is verlaat hij met een paar vrinden de partij en begint een social democratische partij.
ik denk niet dat er iemand is die van de PvdA noch chocola kan maken.
En wat Diederik Samson betreft: Weten dat scooterklootzakjes, scooterklootzakjes zijn is niet zo moeilijk. Daar kun je geen partij op bouwen.

Einde van de Domheid | 17-09-11 | 20:52

@NoMinister | 17-09-11 | 20:46
Partijen als de PvdA zijn nu eenmaal meer geïnfiltreerd in openbare functies de laatste decennia dan VVD-ers, die liever in de beter betalende private sector carrière maken. Het aantal malafide praktijken is dan ook navenant.

Bakito | 17-09-11 | 20:53

Hoe zielig is je partijleider als hij tegen Wilders zegt dat ie de stekker eruit moet trekken.

Job ga lekker nog een paar jaar in de bouw werken, dan voel je zelf ook een keer wat het is om je mouwen op te stropen.Stratenmaker lijkt me een goede optie.En dan een weekje op je knieën in de Haagse Schilderswijk in een straat waar de theehuizen vol zitten met uw eigen achterban. Dan geef je ze ook nog het goede voorbeeld.

deraderendraaien | 17-09-11 | 20:53

Het probleem is niet alleen Cohen, de hele PvdA is een zinkend schip zonder boodschap. Veel meer dan afgeven op Wilders zit er niet meer in en tot overmaat van ramp voert de huidige coalitie onder de invloed van de PVV een links beleid waar de PvdA achterban haar vingers bij aflikt.

WaarDeWindWaait | 17-09-11 | 20:54

Job Cohen is de Freek de Jonge van de politiek. Zuur commentaar op anderen, zelf niets meer weten te brengen dan het repertoire van 40 jaar geleden.
vraagstaart | 17-09-11 | 20:39
Madam/Sir - U heeft met Uwen commentaar voor mij de Dag Prijs gewonnen!! :-)

onlydownunder | 17-09-11 | 20:54

@pius | 17-09-11 | 20:49
RuflolD'mul!

Bakito | 17-09-11 | 20:55

-weggejorist-

Bakito | 17-09-11 | 20:56

De PvdA "achterban" is altijd een slangenkuil geweest. Het komt alleen iets meer aan het licht in slechte tijden.

Rammstein | 17-09-11 | 20:56

Job wordt op 18 oktober 64 jaar, is wereldvreemd, is tenenkrommend slecht op de hoogte van de dingen, is volgens de peilingen niet meer de oppositieleider. Dat is toch einde oefening?

colonnecinco | 17-09-11 | 20:57

Bakito | 17-09-11 | 20:55


:):)

pius | 17-09-11 | 20:57

@deraderendraaien | 17-09-11 | 20:53
Voorlopig is Job alleen een praatjesmaker.

necrosis | 17-09-11 | 20:57

@necrosis | 17-09-11 | 20:50
Bovendien zijn er veeeel meer bejaarden dan 10 jaar geleden. De huidige regering zou dus meeeer moeten doen.

Kun je niet rekenen?

Bakito | 17-09-11 | 20:57

WaarDeWindWaait | 17-09-11 | 20:54


Niet slecht.

pius | 17-09-11 | 20:58

Ik vind het toch vrij zorgwekkend dat met DeSlechtseLijsttrekkerEver (JC) de PVDA toch nog ongeveer 20 zetels heeft. Wat moet dat worden met een type Roemer aan het roer..
Laten we trouwens gewoon een twee-partijen stelsel doen.

Bart_Bart | 17-09-11 | 20:59

Altijd dat gezeik over straatcoaches. Draadcoaches zijn veel nuttiger.

Met al die cohennetje hier.

pius | 17-09-11 | 21:00

Toen ik Diederik Samsom van de week hoorde vertellen over zijn jaar als straatcoach was dat ook de eerste gedachte die bij me opkwam. Walgelijke politieke spin, vooropgezet plannetje. Hij wordt straks naar voren geschoven en kan dan legitiem een ander PVDA geluid (het PVV geluid maar dan met zogenaamde echte oplossingen) laten horen. Ik mag hopen dat het volk er niet weer in trapt. Laat de PVDA maar een aantal jaartjes echt met de poten in de modder gaan staan alvorens ze zich weer op het pluche hijsen.

Swedish Chef | 17-09-11 | 21:00

Bart_Bart | 17-09-11 | 20:59


Ja.

Want in Amerika werkt dat als een trein.

Wel een trein die in een noodvaart op de afgrond afrijd maar ja, kniesoor.

Toch Bart kwadraat?

pius | 17-09-11 | 21:01

@necrosis | 17-09-11 | 20:57
En theedrinker ..dat ook natuurlijk!

deraderendraaien | 17-09-11 | 21:01

Dat van dat eerlijker delen van lasten geloof ik nu wel zo'n beetje.
Nu wil ik het graag ook even hebben over het eerlijker delen van de lusten.

Chiant | 17-09-11 | 21:02

- "Job Cohen wordt in de loop van het jaar vriendelijk bedankt ..." Een goede voorspelling, zit er dik in!

- "En de nieuwe kroonprins is -tadaaaaa- Diederik Samsom". Een foute voorspelling. Wouter Bos gaat scheiden en heeft weer tijd voor de politiek en wordt glorieus door de PvdA binnengehaald. Bij de eerstvolgende verkiezingen haalt de PvdA 6 zetels.

Willem4246 | 17-09-11 | 21:02

*thee naar boven schopt*

Bakito | 17-09-11 | 21:02

Swedish Chef | 17-09-11 | 21:00


Hoezo eerste jaar als straatcoach, heb ik iets gemist?


*udiebudiewiepwiepwiepwiepdiebudidiebudi diebuwiepwiepwiep*

(zweedse kok lied)

pius | 17-09-11 | 21:02

Waarom hoor ik overal Diederik Samson. Alleen al qua uitstraling (i.e. vlotte marketingjongen) kan hij nooit het gezicht van een volkspartij zijn.
Je moet daar gewoon een lekker volks iemand zetten, die vertrouwd overkomt.
Hoewel ik precies om die reden hoop dat het Diederik Samson wordt.. (dat worden 13 zetels)

Bart_Bart | 17-09-11 | 21:05

Weet je, Depla is al stuk; Dijsselbloem kan het niet waarmaken en Samson kreeg een kiezel tegen zijn oogkas. Job moet het bij gebrek aan beter doen. Pfffhhht ...

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 21:05

@colonnecinco | 17-09-11 | 20:57


Leeftijd hoeft natuurlijk op zich geen probleem te zijn, er zijn wel meer politici op leeftijd die hun ding nog gewoon vol overgave kunnen doen.


Job's probleem is dat 'ie het charisma van een tweederangs begrafenisondernemer heeft en de dossierkennis van een vuilnisman. Om het over z'n verbale gehakketak nog maar niet eens te hebben.


Job is niet fris, Job is niet fruitig en Job is al helemáál geen leider.

Reinaert | 17-09-11 | 21:05

*het geklukste roepwoeferdje uit de wankjuggerd brift*

Bakito | 17-09-11 | 21:06

E$n die sociaal-democratische vrouwtjes zijn mogelijk aan het neuken want daar horen we nooit iets van zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 21:06

@ pius | 17-09-11 | 21:01 |
In de VS werkt het idd een beetje kudt :-)
Echter, in de praktijk hebben we nu eig. al een drie-partijen stelsel.
VVD-CDA, AldieLinkseShit (PVDA, SP, Groenlinks, D66) en de PVV

Bart_Bart | 17-09-11 | 21:07

Prachtig!
Moge Dhr Cohen nog lang de lijsttrekker zijn van PvdA. Dat is goed voor Nederland.

markwiering | 17-09-11 | 21:07

@Bart_Bart | 17-09-11 | 21:05


De PvdA-achterban is al lang niet 'volks' meer doch bestaat enerzijds uit apparatsjiks die hun zakken vullen en anderzijds uit geïmporteerden die sowieso al niet zo'n hoge pet ophebben van alles wat naar democratie riekt.


En zie daar dan maar eens een 'eenheid' van te maken.

Reinaert | 17-09-11 | 21:09

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 21:06


Het is helemaal niet zo slecht om van sommige mensen nooit wat te horen. Dat had in jou geval ook het beste geweest.

Maar ja, helaas is dat niet gelukt.

Sucks.

pius | 17-09-11 | 21:09

Reinaert | 17-09-11 | 21:05

Hihihi;)

pius | 17-09-11 | 21:10

pius @ 17-09-11

Vinger in je PvdAars!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 21:10

In Denemarken en Noorwegen heeft het populisme de langste tijd gehad. Wilders zal snel volgen.Dat Henk en Ingrid bedrogen worden zullen ze zoals altijd pas het laatst zelf zien. Maar de buit van het burkaverbod is binnen.

Letteke | 17-09-11 | 21:13

Fijn topic, dan kan ik dit nog even kwijt:
Job je uitlatingen vandaag in de Telegraaf zijn zuur geraaskal.
Als je ( of je partij ) alternatieven hebt voor de huidige maatregelen, laat die kan graag aan ons weten. Wel graag even netjes in klinkende euros doorgerekend.
We horen nog van je, he?
Met vriendelijke groet,
Centrum rechts

hotmint | 17-09-11 | 21:13

@Reinaert | 17-09-11 | 21:09
PvdA wil helemaal geen eenheid.
Ze voeren de immer beproefde verdeel-en-heers politiek.

necrosis | 17-09-11 | 21:15

Job zou een aardige oom kunnen zijn, meer dan dat had hij nooit op zijn hooivorkje moeten nemen.
Zijn opvolger in Amsterdam, Eberhard, zou misschien iets voor de partij kunnen betekenen.
Straatcoach vleespet en de rest zijn niet geschikt.

Jackanders | 17-09-11 | 21:15

@Letteke | 17-09-11 | 21:13
Voor iemand die beweert Wildersmoe te zijn ( www.geenstijl.nl... ), doe je verdacht veel moeite hem er toch weer aan zijn geblondeerde haren bij te slepen.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-09-11 | 21:18

@hotmint | 17-09-11 | 21:13
En het belachelijkste wat ie te berde bracht was dat wilder het toestaat dat Rutten helemaal meegaat met Europa!
Die lutster ging zelf in maart zitten slijmen in Europa en beweerde in een interview dat soevereiniteit niet veel voorstelde tegenwoordig.Die zat hij daar dus zelf al in te leveren.

deraderendraaien | 17-09-11 | 21:18

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 21:10


Ik stem nooit Pvda.

Behalve als ze in hun verkiezingsprogramaa als breekpunt opnemen dat ze jou onmiddelijk het land uit zetten als ze in de regering komen.

Dan wel natuurlijk.

pius | 17-09-11 | 21:19

Job helpt het kabinet aan een meerderheid bij de steun aan Griekenland en bij het pensioenakkoord. Dan kan Job wel gaan roepen dat het kabinet de weg kwijt, maar dat klinkt niet erg overtuigend.

CoffeePatch | 17-09-11 | 21:19

Komt allemaal door die irritante ongeloofwaardige intonatie van Cohen.

James St John Smythe | 17-09-11 | 21:20

pius | 17-09-11 | 21:19


De typo's doen niets af aan de inhoudelijke waarde van deze tegel.

Dacht ik zo.

pius | 17-09-11 | 21:20

Ergens vind ik 't wel jammer dat die opper treur hippie Job geen minister president is geworden. Dan had hij zich voor heel Europa voor schut kunnen zetten.

nedertokkie | 17-09-11 | 21:20

Van mij mag Cohen lekker door blijven falen hoor. Het huidige kabinet doet het prima in deze zware tijden, en hoewel Cohen (en Pechtold ook btw.) het hardst loopt te blaten over de huidige gang van zaken zie ik het de PvdA niet beter doen. De PvdA gaat alleen maar dieper in de schulden zitten met hun subsidies aan allerlei onzinnige integratieprojecten.

b-ry | 17-09-11 | 21:22

@necrosis | 17-09-11 | 21:15


De PvdA wil echt wel eenheid uitstralen, althans naar buiten toe. Bloedgroepen- en stammenstrijd is tenslotte niet bemoedigend voor de potentiële kiezer, die jaag je daar eerder mee weg dan dat je 'm overhaalt in den vervolge jouw vakje rood te kleuren.


Rob Oudkerk deed z'n uitspraak over 'een zekere' bevolkingsgroep tenslotte ook niet openlijk maar in de kennelijke overtuiging dat er niemand mee kon genieten. Food for thought!

Reinaert | 17-09-11 | 21:22

Hypocriet spotje van de Pvda.
Samen werken aan een betere zorg, terwijl de partij miljoenen achteloos naar onbetrouwbare regimes en frauduleuze stichtingen door sluist, de subsidiekranen wagenwijd open zet voor elk clubje en/of stichting wat zich meldt, en vooral die met de sleutelwoorden multicultureel en 'bevordering van de integratie', want dan rinkelt de jackpot bij de Pvda kas.

Samenwerken aan veiligheid betekent in de ogen van de Pvda nog meer straatcoaches en een andere hoeveelheid coaches, oftewel, nog meer kosten aan het heersbaar maken van de veiligheid. Pvda logica; in plaats van daders en overlastveroorzakers op te sluiten zet men er een cordon aan coaches om heen waarvan het nut al zeer twijfelachtig is gebleken.

Pvda is nog meer baantjes creëren in de zieligheidsindustrie waardoor de kosten daarvan de pan uitrijzen. Dat kunnen de belastingbetalers ophoesten, hetgeen de Pvda 'eerlijker' noemt.

Hypocrisie ten top.

lion@night | 17-09-11 | 21:23

+10 voor de pica..!

Jerry Nick | 17-09-11 | 21:25

@Bakito | 17-09-11 | 20:30
En nu een keer zonder oogkleppen graag...

Tommygunner | 17-09-11 | 21:26

@lion@night | 17-09-11 | 21:23


Nepotisme is geen enkele politieke partij vreemd maar de baantjesmachine van de PvdA is er inderdaad wel één van uitzonderlijke klasse en effectiviteit. Alhoewel ik ook D'666 daarbij nog wel even fijntjes een eervolle vermelding in den aarsch wil douwen.


Eerlijk is eerlijk tenslotte.

Reinaert | 17-09-11 | 21:27

Job is top. Ik verheug me nu al op de algemene beschouwingen. Denk dat ik een dagje vrij neem. Fantastisch zo'n stuntel.

denoorman | 17-09-11 | 21:27

Tommygunner | 17-09-11 | 21:26


Gaat zeker gebeuren.

Het financieel armageddon zal deze regeringsperiode plaatsvinden. En dus komt er een linkse regering aan.

Zo gaan die dingen.

pius | 17-09-11 | 21:28

@Reinaert | 17-09-11 | 21:22
Rob Oudkerk had een punt, iets waar ik Job nog nooit op heb kunnen betrappen.

necrosis | 17-09-11 | 21:29

stukje cohen uit telegraaf:
"Volgens Cohen maakt de gedoger van het kabinet, PVV-leider Geert Wilders, nu terugtrekkende bewegingen omdat hij merkt dat Henk en Ingrid het kabinetsbeleid niet langer pikken. Cohen riep Wilders daarom op de stekker uit het kabinet te trekken. „Tegen Wilders zeg ik: doe het dan! Trek die stekker er dan uit!“
Heeft deze man enig idee wat de peilingen momenteel aangeven? 65 zetels voor links en enkele linkse likkers partijen. Wat wil die oetlul dan, belgie verslaan vwbt een regering formeren. Hoe dacht de partij van de armoede de crisis dan op te lossen. Onder de pvda wordt miljoen/miljard overboord gegooid aan subsidies, islamisering en ontwikkelingshulp. Deze regering heeft iig beide flink terug gedraaid.
En vwbt de kritiek op de pvv: doen het ondanks alles goed, zou beter kunnen maar moeten nog wat groter worden om het eigen programma uit te kunnen voeren en niet afhankelijk te zijn van anderen. Maar dankzij de pvdarmoede wordt aan een hele grote pvv gewerkt, hiervoor mijn hartelijke dank en samson kom maar er kan nog meer af.

nightwish | 17-09-11 | 21:29

@Reinaert | 17-09-11 | 21:27
Vergeet het CDA niet, die doen dat net zo hard.

Jackanders | 17-09-11 | 21:30

@Reinaert | 17-09-11 | 21:27
Eens, van D66 is het land nooit wijzer geworden.

lion@night | 17-09-11 | 21:30

OT Dat nieuwe blok met "archief" is handig, maar een beetje dubbel als je het blok "headlines" op links laat staan. "Archief" kan de "headlines" beter vervangen aan de linker kant. Het zorgt er ook voor dat je de dumpertlinks ook gewoon in één oogopslag kan zien als je een klein pauperbeeldscherm hebt. Dit laatste moeten jullie waarschijnlijk merken in het aantal views bij Dumpert sinds het online zetten van het "archief"-blok. Just saying...

Tommygunner | 17-09-11 | 21:31

@lion@night | 17-09-11 | 21:23
Beter betaalde en meer straatcoaches daar pleite Samsom bij P&W al voor.

De PvdA gaat als alternatief meer van hetzelfde in hun programma zetten bij de volgende verkiezingen.

deraderendraaien | 17-09-11 | 21:31

nightwish | 17-09-11 | 21:29


Je hebt het over het linkse programma van de Pvv?

pius | 17-09-11 | 21:32

@necrosis | 17-09-11 | 21:29


Rob Oudkerk had inderdaad een punt maar kon dat punt ook al niet openlijk over het voetlicht brengen. Als die microfoon toevallig niet open had gestaan dan hadden 'wij' dat met z'n allen dus ook nooit geweten.


En dat geeft precies aan waar de schoen wringt: men weet het wel maar men negeert dergelijke kennis omdat die onwelgevallig is bij (delen van) de achterban.


Hypocrisie en opportunisme: twee hoofdingrediënten van de politiek.

Reinaert | 17-09-11 | 21:33

In het kader van het landsbelang is Cohen de beste voorman voor de PvdA
Niet-PVDA-stemmer

Butchijo | 17-09-11 | 21:33

hebben we toch iets gemeen ja toch niet dan

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 21:35

@Jackanders | 17-09-11 | 21:30


Het CDA probeert het ook, net als de VVD het probeert.


Alleen zijn die partijen een stuk minder effectief in het vinden dan wel creëren van baantjes voor stukgelopen politici. Laten we J.P. Balkenende maar even als voorbeeld nemen: wat is dáár nou van terecht gekomen? Dat zou een afgeschoten PvdA-leider nooit zijn overkomen.

Reinaert | 17-09-11 | 21:36

Alsof Diederik Samsom zich ook maar 5 minuten kan focussen op een binnenlandse aangelegenheid zonder zijn aandacht aan een buitenlandse natuurramp te verliezen...

Tommygunner | 17-09-11 | 21:38

Lodewijk Asher huwelijken we uit aan Fatima Elatik.

Hanxie | 17-09-11 | 21:40

@pius | 17-09-11 | 21:32
Dat zou jou toch moeten aanspreken?
Geef toe pius, Job en de PvdA zijn al van het padje sinds Bos de handdoek gooide.

deraderendraaien | 17-09-11 | 21:40

@deraderendraaien | 17-09-11 | 21:31
dat is precies mijn punt;
nog meer straatcoaches.
Daarmee geeft de PvdA zelf al aan dat de huidige inzet van straatcoaches faalt.
Het is absurd dat er bij wijze van spreke een verdubbeling van de straatcoaches moet plaats vinden. Daarmee geeft de partij indirect aan dat het met de veiligheid van de samenleving blijkbaar niet rooskleurig is gesteld.

Echter, in de plaats van de onruststokers en straatcriminelen van de straat af te halen, laat men dat tuig gewoon op straat lopen. Het enige wat de Pvda daar tegenover zet zijn oppassers, meer is het niet.

Nog meer slachtoffers door het straattuig omdat de PvdA te laf is harde maatregelen te nemen tegen dat tuig.
Ik walg hiervan.

lion@night | 17-09-11 | 21:41

deraderendraaien | 17-09-11 | 21:40


Ik ben niet links. Maar voor de rest heb je gelijk.

pius | 17-09-11 | 21:42

@Tommygunner | 17-09-11 | 21:31
Het is de plug-in die dat archief toevoegd.
Als je de headlines niet wil, bij de settings/javascript het volgende toevoegen: $('#headlines').remove();

atm0s | 17-09-11 | 21:42

@pius | 17-09-11 | 21:28
Zo rolt de andere helft van NL inderdaad. Als het te moelijk wordt weer geld uitgeven van volgende generaties. Als een bijstandsmoeder met een creditcard...

Tommygunner | 17-09-11 | 21:42

@Hanxie | 17-09-11 | 21:40
Zou Lodewijk voldoende verdienen dan?
Fatima heeft een grote familie hoor!

deraderendraaien | 17-09-11 | 21:42

@deraderendraaien | 17-09-11 | 21:31
Straatcoaches?
De thee en mijn geduld zijn op.
Wanneer gaat Amsterdam (PvdA bolwerk) de burgers schadeloos stellen voor de rellen destijds:
www.youtube.com...

necrosis | 17-09-11 | 21:44

@Reinaert | 17-09-11 | 21:36
Ja lekker dan, tegen zo'n voorbeeld van de 'buitencategorie' valt niet in te tegelen natuurlijk. ;)

Achteraf blijkt mij te vaak dat men 'het volk dient' uit puur eigenbelang, van links tot rechts en van onder tot boven.

Jackanders | 17-09-11 | 21:45

lion@night | 17-09-11 | 21:41


Ik respecteer jou.

Maar je zeikt alleen maar over straatcoaches. En volgens mij heb jij geen idee wat een goeie straatcoach doet. Verwar het een niet met het ander. Soms werken straatcoaches uitstekend.

Soms ook niet.

pius | 17-09-11 | 21:45

necrosis | 17-09-11 | 21:44


Ik zal niet zeggen dat je een nsb'r bent. Wel dat deze tegel het cliche der cliche is.

Doe je best eens.

pius | 17-09-11 | 21:46

@atm0s | 17-09-11 | 21:42
Oh welnee, ik dacht dat het een nieuwe algemene functie in de layout was. Wel nice dat archief b.t.w..

Tommygunner | 17-09-11 | 21:46

Voor Lilliane, van Cohen:
www.youtube.com...
I loved you when you opened
Like a lily to the heat.
I´m just another snowman
Standing in the rain and sleet,
Who loved you with his frozen love
His second-hand physique -
With all he is, and all he was
A thousand kisses deep.

gentle giant | 17-09-11 | 21:47

Soms werken straatcoaches uitstekend.
Soms ook niet.
pius | 17-09-11 | 21:45
Maak van die laatste soms maar een vaak en van uitstekend goed...

Tommygunner | 17-09-11 | 21:48

deraderendraaien | 17-09-11 | 21:42 |
Lodewijk heeft haar al onder curatele gesteld, hoewel hij dat natuurlijk ontkend.
www.elsevier.nl...

CoffeePatch | 17-09-11 | 21:49

@Jackanders | 17-09-11 | 21:45


Het begint meestal echt wel met goede bedoelingen, idealisme en meer roze wolkjes. Maar eenmaal geïntegreerd in 'het systeem' wordt zelfs de grootste wereldverbeteraar gegrepen door macht- en geldlust en verandert al snel in een nietsontziende apparatsjik.


Het blijkt op de één of andere manier besmettelijk te zijn.

Reinaert | 17-09-11 | 21:49

Tommygunner | 17-09-11 | 21:48


Doe het zelf maar. Ik ben nogal lui van aard.

pius | 17-09-11 | 21:50

@Tommygunner | 17-09-11 | 21:46
Thx, ja bestond al langer, maar heb hem pas recent aan de plug-in toegevoegd.

atm0s | 17-09-11 | 21:52

@pius | 17-09-11 | 21:50


Ledigheid is des duivels oorkussen. U stemt D'666 vermoed ik?

Reinaert | 17-09-11 | 21:52

Het kabinet heeft een nieuwe begroting, en ik hoor nou al twee dagen van alle oppositie wat er niet goed zou zijn aan die begroting, en wat Wilders(!) van hen zou moeten doen.

Maar wanneer hoor ik nou eens onderbouwde kritiek en/of (tegen)oplossingen op de begroting zelf?
Maar dan ook ECHTE oplossingen, waar dit land op vooruit zou gaan, en niet zulke populistische bullshit van we kleden de rijken verder uit.

De enige oplossing die de ouderwetse elitaire kliek altijd maar heeft kunnen bedenken, is "er moet meer geld bij". Nou wil ik wel eens weten, hoe ze dat denken op te lossen, nu het geld op dreigt te raken.

*in spanning wacht*

ZKH EénOog | 17-09-11 | 21:52

Job Cohen doet het na de zomer ineens een stuk beter, die kunnen we nog niet afschrijven. De grootste fout die de PvdA kan maken is te denken dat Samson de PvdA-tegenhanger van Rutte is en Cohen moet opvolgen. Voor die partij is het beter als ze cohen houden tot een half jaar voor de verkiezingen, dan kan hij met pensioen en kan Lodewijk Asscher overnemen. *geen stemadvies*

mokum4all | 17-09-11 | 21:55

pius | 17-09-11 | 21:46
Je hebt wel een grote mond zeg. Vooralsnog zie ik geen resultaat, hoe fantastisch je jezelf ook mag vinden.
Wat doet een straatcoach tegenwoordig; vertellen waar je niet de beste wiet haalt?

De Dansende Kater ® | 17-09-11 | 21:55

@pius | 17-09-11 | 21:46
Wat is hier cliché aan?
Je bent een hardwerkende burgerT/ loonslaaf met een tweedehands auto'tje voor de deur, een doorgedraaide vent met Marokkaanse achtergrond steekt 2 agenten neer.
Meneer wordt doodgeschoten en 'achtergrondgenoten' steken de hele wijk in de fik.
Hoe heette de burgemeester ook al weer en wat deed hij?
Hij ging theedrinken om de boel bij elkaar te houden.
En wat keerde de verzekering uit aan gedupeerde autobezitters?
En hoeveel eerlijker wil je het hebben?

necrosis | 17-09-11 | 21:56

@pius | 17-09-11 | 21:45
Dat is wederzijds.

In dit geval zeik in inderdaad over straatcoaches omdat de Pvda vrijwel alleen denkt aan coaches. Het 'leger' wat heden ten dage aan coaches rondloopt in Nederland om de straatcriminelen in toom te houden vind ik absurd. Dat een bepaald aantal nut heeft twijfel ik niet aan. Maar de inzet ver(drie)dubbelen is niet de oplossing van straatcriminaliteit, wel een strakke handhaving van de wet en een zero tolerance beleid.
En daar hoor ik de PvdA amper over.

lion@night | 17-09-11 | 21:56

Reinaert | 17-09-11 | 21:52

Redelijk in de buurt. Ben wel sociaal-liberaal at heart maar Pechtold, de preventiedoctrine en wat genocidegedoe zijn me te machtig momenteel.

Heb nog nooit Pvda gestemd maar misschien de volgende verkiezingen, gewoon om 80 procent van de dradenvullers hier te irriteren. Sic makes me tick sometimes:)

Voor de rest; laatste keer VVD. Daarvoor D'66. Heb ook ooit Sp gestemd. Evolution in progress zeg maar;)

pius | 17-09-11 | 21:57

lion@night | 17-09-11 | 21:56


Het gaat om de balans inderdaad. Dan snap ik je.

Scusi;)

pius | 17-09-11 | 21:58

@Reinaert | 17-09-11 | 21:49
Geen speld tussen te krijgen, helaas.
Of het besmettelijk is weet ik niet, ik ben bang dat het met DNA te maken heeft.

Jackanders | 17-09-11 | 21:59

@lion@night | 17-09-11 | 21:56

En daarbij: wie zou die verdrievoudiging moeten gaan ophoesten, om onopgevoed tuigh in het gareel te houden?
Daar hoor je de PvdA ook nooit over.

ZKH EénOog | 17-09-11 | 22:00

@lion@night | 17-09-11 | 21:41
Jup precies! en nu er een door linkse bestuursfail all over Europe een mega financiële crisis is ontstaan, gaan ze doen of zij die kunnen oplossen!
Ik ga zo langzamerhand denken dat het met voorbedachte rade is opgezet om het grote ideaal één Europa te verwezenlijken.


Eerst chaos creëren door instroom van kansarmen en van banken hun gang laten gaan, en zoveel mogelijk corrupte landen uitnodigen en toelaten.

deraderendraaien | 17-09-11 | 22:01

pius @ 21:58

Wij snappen jou niet en dat lijkt me best goed.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 22:03

@deraderendraaien | 17-09-11 | 22:01

Goedemorgen.

ZKH EénOog | 17-09-11 | 22:03

pius | 17-09-11 | 21:32 | + 0 -
Zou pvv niet links willen noemen, er zijn genoeg onderwerpen welke geen kwalificatie links of rechts-gedachtengoed verdienen.

Reactie liet vanwege fraai doelpunt van feijenoord op zich wachten. Oeps nog een.

nightwish | 17-09-11 | 22:03

De Dansende Kater ® | 17-09-11 | 21:55


Wat jij ziet zal me worst wezen.

Ik vraag ook niet aan de triangelspeler van de jostiband wat hij van de financiele crisis vind.

Dat heeft weinig met een grote mond te maken maar des te meer met gezond verstand.

Poes.

pius | 17-09-11 | 22:03

@pius | 17-09-11 | 21:58
heb eens van een reaguurder (weet niet meer wie) een link door gekregen over 'coaches onder leiding van de Pvda'.
Voor mij een bevestiging van de Pvda's armoede ten aanzien van coaches en instanties, en de leiding capaciteiten van cohen.
www.joost-niemoller.nl...

lion@night | 17-09-11 | 22:04

nightwish | 17-09-11 | 22:03


Je bent een feyenoorder? Dan is alles in orde.

*nightwish op schouders slaat*

pius | 17-09-11 | 22:05

pius kittikittie

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 22:05

@ZKH EénOog | 17-09-11 | 22:00
Het is hoog tijd dat de dienstplicht weer in ere wordt hersteld.
Ijzeren tucht en discipline, in plaats van thee drinken en slap ouwehoeren.

necrosis | 17-09-11 | 22:06

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 22:03


Dat lijkt me uistekend.

En misschien moet jij de nieuwe lijstrekker van de Pvda worden.

Jij past daar zoals een maatpak een Italiaan past en jouw aanwezigheid daar zal de laatste zetels naar de vergetelheid dirigeren.

Over een win-win situatie gesproken.

pius | 17-09-11 | 22:07

Zo jammer dat ik met de PvdA de nacht in moet ...

Rammstein | 17-09-11 | 22:08

@ZKH EénOog | 17-09-11 | 22:00
precies.
Maar daar rolt dan weer de banenmachine van de Pvda.
De uitgaven van het kasboekje BV Nederland stijgen onder Pvda's bestuur enorm, om de balans daarin te nivelleren zullen de belastingen omhoog gaan. Bezuinigingen in eigen uitgave is voor de Pvda een vreemd verschijnsel.

lion@night | 17-09-11 | 22:08

Nou wil ik niemand z'n zaterdagavond verzieken, maar volgens mij staat hier iets.
www.volkskrant.nl...
"Eerder was de komst op maandag van deskundigen van de EU, het Internationaal Monetair Fonds (IMF) en de Europese Centrale Bank (ECB) in Athene al voor de tweede keer uitgesteld. In plaats daarvan is er alleen een telefonische conferentie met de Griekse minister van Financiën Evangelos Venizelos met de drie topambtenaren."

gentle giant | 17-09-11 | 22:08

pius | 17-09-11 | 22:03
Dan moet ik tegenstemmen binnenkort. U f*cked up. ;

De Dansende Kater ® | 17-09-11 | 22:09

@necrosis | 17-09-11 | 21:56
Maak je niet druk om pius is zeker lans geweest in die feestwinkel om een burka en een troll hoedje te kopen want ik heb nog geen behoorlijke post van hem kunnen ontdekken in dit topic.

deraderendraaien | 17-09-11 | 22:09

@pius | 17-09-11 | 21:57


Moet kunnen. Zelf ben ik ook niet echt in een vakje te stoppen: het ene moment ben ik (bijna) extreem-rechts, het andere moment een (verlicht) communist. Hangt gewoon van het dossier af.


De meeste idealen die ik in m'n jeugd had ben ik overigens al lang kwijt, mede met dank aan hypocriete politici die eigenbelang voor landsbelang laten gaan. En zeker met dank aan incompetente fluimen die het op de één of andere manier toch weten te maken.


Als ik moet stemmen dan bepaal ik mijn keuze op het laatste moment, de waan van de dag beheerst ook mijn leven en denken. Mainstream uitverkopers en leugenaars (CDA en D'666 bijvoorbeeld) hoeven in elk geval niet op mijn stem te rekenen. Ik hink wel lekker of twee of meer gedachten. En ook dat moet kunnen.

Reinaert | 17-09-11 | 22:10

necrosis | 17-09-11 | 22:06


Hoezo ijzeren tucht en dicipline? Je kan wel horen dat jij S-5 hebt gehad.

Mijn god.

pius | 17-09-11 | 22:10

Reinaert | 17-09-11 | 22:10 | + 0 -
Hulde.

Rammstein | 17-09-11 | 22:11

@deraderendraaien | 17-09-11 | 22:01
Pvda een financiële crisis op laten lossen is een contradictio in terminis.

lion@night | 17-09-11 | 22:11

pius | 17-09-11 | 22:05 | + 1 -
Dank, had liever in de kuip gezeten, moest werken maar ben iig niet in rellen terecht gekomen dus dat scheelt.

(ROTTERDAM - Een groep van circa 200 woedende Feyenoordsupporters heeft het Maasgebouw, onderdeel van De Kuip, geprobeerd te bestormen),


Ok 3 - 0!!!!!

nightwish | 17-09-11 | 22:12

deraderendraaien | 17-09-11 | 22:09


*proest*

pius | 17-09-11 | 22:12

nightwish | 17-09-11 | 22:12


Nice!

En die klotehoolies. Die zouden ze nou eens moeten aanpakken.

Maar ja.

pius | 17-09-11 | 22:13

@deraderendraaien | 17-09-11 | 22:09
Ik maak me niet druk, ik geniet hiervan!

necrosis | 17-09-11 | 22:15

@ZKH EénOog | 17-09-11 | 22:03
Ik was al een poosje wakker en hoop er nog een paar bij hun positieve te kunnen brengen.

*Hoopt dat de fanfare komt en dat dit helpen gaat*

deraderendraaien | 17-09-11 | 22:15

lion@night | 17-09-11 | 22:04


Tsja. Die bezwaren deel ik.

Cohen is de vloerkleedkoning. Ben benieuwd wat er gebeurt als dat burquaverbod concreet word.

Of worden politici daarvan uitgesloten?

pius | 17-09-11 | 22:15

necrosis | 17-09-11 | 22:15


Dat siert je. Die Pvda mentaliteit van drd is zum jeweetwel.

Alsof jij jezelf niet kan redden;)

pius | 17-09-11 | 22:16

pius @ 22:13 |

Jij zou willen dat ze jou zouden aanpakken. Maar ja slechts gedeeltelijk Gelukt zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 22:17

Reinaert | 17-09-11 | 22:10


Niets op af te dingen. Nog geen roepia.

pius | 17-09-11 | 22:17

Prof. D.A.H. Vintik | 17-09-11 | 21:13
Inderdaad, dat is geen stijl

Letteke | 17-09-11 | 22:19

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 22:17


Kan jij niet ff een pan erwtensoep over je toetsenbord heengooien.

Dan doe je toch nog iets nuttigs.

pius | 17-09-11 | 22:20

Pius, ik ben 44 hoe veel jaar ben jij?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 22:20

@lion@night | 17-09-11 | 22:11
En eigenlijk is het treurige dat die domme achterban het of geloof en dat het ze niet kan schelen zolang de geldkraan maar open staat.

deraderendraaien | 17-09-11 | 22:21

@pius | 17-09-11 | 22:10
Ter info; ik heb nooit S-5 gehad.
Jammer hè....
Enne....het is diScipline.
Wellicht moet jij nodig op herhaling, met mij als drill-sergeant.

necrosis | 17-09-11 | 22:21

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 22:20


12 hoezo?

pius | 17-09-11 | 22:21

Wie komt er na Cohen?. Asscher zeker. Dan heb ik nog liever Frans Bauer. Want Asscher = Cohen in het kwadraat, maar oogt gebruiksvriendelijker / aaivriendelijker en bespraakter. Maar 4 keer zo geniepig de PvdA-stramien opleggen (bijvoorbeeld Fatima Elatik in bescherming nemen, dus de bekende PvdA reflexen)

ad melkert | 17-09-11 | 22:22

necrosis | 17-09-11 | 22:21


LOL. Je narcisme is chronisch.

Bedankt daarvoor;)

pius | 17-09-11 | 22:22

"Job Cohen wordt in de loop van het jaar vriendelijk bedankt voor de goede zorgen en weggemasseerd richting een leuke burgemeesterspost in den lande - Utrecht natuurlijk."
.
En wat schiet Utrecht ermee op als Wolfsen vervangen wordt door Cohen?
Of is die vraag totaal onbelangrijk als het erom gaat de PvdA te redden en moet Utrecht maar worden opgeofferd aan het goede doel?

MAD1950 | 17-09-11 | 22:24

Zo.

Het was me weer een waar genoegen.

OUT

pius | 17-09-11 | 22:26

pius -1
(tut te veel)

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 22:27

@pius | 17-09-11 | 22:22
Ik ben geen narcist, ik ben een egoïst en kom er openlijk voor uit.
En daar kan ik prima mee leven.


necrosis | 17-09-11 | 22:28

@necrosis | 17-09-11 | 22:15
Met een drankje erbij kan dat nog gezellig worden.

*Biertje aanreiken doet*

deraderendraaien | 17-09-11 | 22:29

Yes we Cohen!

Rikketiktik | 17-09-11 | 22:31

@deraderendraaien | 17-09-11 | 22:29
Wordt meneer DRD dan niet jaloers?
"plopt" op de eeuwige schoonheid van DRD en de inhoud van haar tegels!

necrosis | 17-09-11 | 22:32

Hup Job.

Eurotokkie | 17-09-11 | 22:32

@Eurotokkie | 17-09-11 | 22:32
Heb je nog argumenten die pleiten voor het behoud van Job?
Ik heb om 21:44 genoeg argumenten laten zien waarom Job een loden schop onder zijn reedT verdient.
Die vent kan niet eens een stad besturen, laat staan een heel land.

necrosis | 17-09-11 | 22:37

@necrosis | 17-09-11 | 22:32
Nope! dat is een joviale vent die niet van vrouwen onderdrukking wil weten.
En ook niet van Job Cohen btw.

*Proost!*

deraderendraaien | 17-09-11 | 22:39

@pius | 17-09-11 | 21:42


Ook een biertje dan maar?

deraderendraaien | 17-09-11 | 22:44

@pius | 17-09-11 | 21:50
Bij deze. *ook lui*

Tommygunner | 17-09-11 | 22:47

@deraderendraaien | 17-09-11 | 22:39
*nog maar een kroonkurkje kraken doet*

necrosis | 17-09-11 | 22:48

@pius | 17-09-11 | 22:17


Roepia's boeien me niet, als *kuch* Euro-adept.


Voor dertig zilverlingen kom ik m'n bed trouwens ook niet uit.

Reinaert | 17-09-11 | 22:50

*Haan kraaien hoort*

Reinaert | 17-09-11 | 22:51

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-09-11 | 22:27
Wat een kwibus ben jij, ik snap niet dat mensen zoals jou überhaupt hun newbee logo kunnen kwijtraken...

MeltingPotOfAlcohol. | 17-09-11 | 22:55

@Reinaert | 17-09-11 | 22:50
Ben je niet in de war met kraaien?
Voor hanen is het nog te vroeg.

necrosis | 17-09-11 | 22:56

@MeltingPotOfAlcohol. | 17-09-11 | 22:55
Jaloers?
En stem je Cohen?

necrosis | 17-09-11 | 22:57

Cohen is in de wandelgangen al maanden kaltgetelt, men is nu alleen wachtende op welke rode schandknaap de bal gaat overnemen bij gebrek aan beter. Naieve Greenpeacher Samson scheit nu ten einde raad in z'n eigen stemvee mand om nog wat stemvee bij anderslinks weg te krijgen want bij de naar de PVV overgelopenen kan hij afschrijven. Heerlijk om te zien hoe de partij van de arrogante subsidieslupende baantjesjagers zichzelf met deze strategie weet te imploderen. En Cohen? Die leefde nog lang en gelukkig op wachtgeld in zijn pent- en buitenhuis van 1,5+ miljoen met een trofeeenkast vol achterklap, scheinheil en vooral een door bouwblunders langdurig geruineerde hoofdstad. PvdA, ja het moet eerlijker want dat werkt op lange termijn beter - eerlijkheid duurt het langst! Stel landverradende faalhazen.

Puz Pin | 17-09-11 | 22:57

necrosis | 17-09-11 | 22:37 |

Oke Job heeft fouten gemaakt als burgemeester , deze regering maakt echter in een korte tijd meer fouten dan Job ooit heeft gemaakt.

Eurotokkie | 17-09-11 | 22:58

@pius | 17-09-11 | 22:07
Zullen we dan eerst even vragen of jan-joris-jaap-joop één persoon is of een vierling?

Want vier fractie voorzitters.. ik moet er niet aan denken!

deraderendraaien | 17-09-11 | 22:59

Samsom lijkt meer te horen bij de Realo's in plaats van bij de fossiele fundi's die leven in een zelfverzonnen Lala land www.urbandictionary.com...
Cohen bazelt maar een eind voor zich uit in interviews als in een ingestudeerd toneelstukje (wat het ook is) en denkt verders totaal niet na over wat ie zegt als een stekelbaarsje met 20 hardwired gedragspatronen op bepaalde prikkels van buitenaf nl.wikipedia.org...
.
Het wordt nou ook steeds meer Crunch time voor Abbas. Gesproken over LALA land.
Meneer is "president" van een niet bestaand land met een "Palestijnse" bevolking.
Enkel "Palestina" met een "Palestijnse" bevolking heeft never en nooit bestaan en zal dit ook nooit doen.
Klein technisch detail voor de luchtfietsende verlopen hippies van de Linksche Kerk.
www.nrc.nl...
.
Een niet bestaand land met een dito nooit bestaande bevolking wil een zetel in de VN.
Hoe absurd kun je het maken.
We hebben een Jordanië en een Israël, je "Palestina" bestaat enkel in je fantasie, van de pot gerukte Lutsers.

said_fred | 17-09-11 | 22:59

@necrosis | 17-09-11 | 22:56
Zucht. De haan drie keer horen kraaien betekent dat op dat moment iemand iets of iemand verloochend heeft. Dat doet me denken aan de PvdA. Die hebben de haan ook vast meerdere malen 3 x doen kraaien.

AntiSoof | 17-09-11 | 23:00

Haha, die Job, wat een sukkel!
Hij probeert zo verschrikkelijk opzichtig tweedracht te zaaien en gaat zelfs de PVV aanspreken.

Die Job kan beter Arabisch leren en theedrinken.
Ik heb lieer een kerk dan een moskee!
www.dumpert.nl...

Geert_regeer | 17-09-11 | 23:03

@Rammstein | 17-09-11 | 22:08
Een nacht moet uit te houden zijn Rammie!
Maar je moet er toch niet aan denken dat het een hele regeer periode zal zijn pfff... vier jaar slecht slapen?

deraderendraaien | 17-09-11 | 23:03

@necrosis | 17-09-11 | 22:56


Voor haantjesgedrag is het anders nooit te vroeg (of te laat).


*Halve-haan-met-jetlag in pan mikt.*

Reinaert | 17-09-11 | 23:05

Ik zit te denken, wat is straks, als dit kabinet de 4 jaar heeft uitgezeten, de beste combinatie?
Ik zeg, nu ff die immigratieshit op scherp zitten, zodat dat a la Denemarken gefixed is.
Straks, samen met oa D66 lekker wat dingetjes echt gaan hervormen.
Overigens praat ik vanuit VVD standpunt.

Bart_Bart | 17-09-11 | 23:05

@Eurotokkie | 17-09-11 | 22:58
Fijn dat je eindelijk toegeeft dat Job gewoon een stakker is.
Des te jammer dat je direct daarna met je vinger loopt de wijzen in de richting van "die anderen".
Tenslotte moeten Rutte cs de puinhopen opruimen van 4 kabinetten Balkellende en 2 kabinetten Paars.....
*tikplank nog eens slijpen doet*

necrosis | 17-09-11 | 23:05

deraderendraaien | 17-09-11 | 23:03 | + 0 -
Ik slaap al .... *telt* ..... een jaar of ...... vier erg slecht.
Zorgen, zorgen, zorgen ...

Rammstein | 17-09-11 | 23:06

Trouwens, associeren over politiek is het zelfde als communiceren over het weer. Er zijn zoveel onzekere en onbekende factoren dat het eigenlijk zonde van de tijd is. Daarom heb ik een hekel aan politiek verslaggevers. Wét een druiloren zijn dat zeg. Die lullen voor het lullen. Ze praten zoveel onzin dat mijn tenen vaak vanzelf krommen.

AntiSoof | 17-09-11 | 23:07

Ah ..... nieuw topic ...

Rammstein | 17-09-11 | 23:08

@AntiSoof | 17-09-11 | 23:00
Ik stem nooit PvdA en die haan hing reeds jaren geleden aan het spit boven mijn BBQ.

necrosis | 17-09-11 | 23:09


necrosis | 17-09-11 | 23:05 |
Volgens mij zat de VVD ook in een Kabinet Balkenende , die hebben zeker al die tijd zitten slapen.

Eurotokkie | 17-09-11 | 23:09

Een haantje leeft tegenwoordig zo een 8 weken hoorde ik op de radioreclame van wakker dier. (Nou ja, ze hadden het over kippen, maar dat te zijde). Dat is óók weinig. Getver.

AntiSoof | 17-09-11 | 23:10

Ik stel voor:
VVD, D66, groenlinks (D66-2) en PVDA 2.0.

Daarmee moet je iig de 76 zetels wel kunnen halen. En je kan wat hervormingen toepassen. Wel hopen dat VVD > PVDA wordt, want Rutte mag natuurlijk wel premier blijven.

Bart_Bart | 17-09-11 | 23:11

@Eurotokkie | 17-09-11 | 23:09
Dat klopt, maar nu is Mark de MP, in plaats van Jan-Peuter.

necrosis | 17-09-11 | 23:12

"Straks staat NL niet meer op dekaart, liever een kerk, liever een kerk....dan een moskee! Hallikidee!

www.dumpert.nl...

Geert_regeer | 17-09-11 | 23:13

Bart_Bart | 17-09-11 | 23:11 |

De VVD is Pro EU en dit is de laatste tijd alleen maar sterker geworden , die wil je dus niet in een regering hebben.

Eurotokkie | 17-09-11 | 23:13

@Rammstein | 17-09-11 | 23:06
Zal ik een slaapliedje voor je zingen?
*stembanden smeren doet*

necrosis | 17-09-11 | 23:13

necrosis | 17-09-11 | 23:12 |

Jammer dat het schip nog steeds stuurloos is onder Rutte , we weten niet waar we heen gaan , wat we wel weten is dat de zwakste moeten roeien .

Eurotokkie | 17-09-11 | 23:17

@Bart_Bart | 17-09-11 | 23:11
Pleur eens een eind op met je D'666 en AppeltjesgroenLinks.
Kereltje kan al jaren niets anders meer verzinnen dan het bashen van Wilders, terwijl GL van het ene schandaal in het andere rolt.
Ik geef toe dat het huidige kabinet verre van ideaal is, wie gaf echter de doorslaggevende stem aan een nieuwe missie in die corrupte zandbak, genaamd Afghanistan?
Vraag het trouwens 'de Nederlander', ik durf te wedden dat minstens 70% tegen die nieuwe missie is....

necrosis | 17-09-11 | 23:20

Is die linkse lutser nou zo dom of speelt hij dat. Als hij gewoon z'n bek houdt wordt hij zondermeer winnaar van het debat omdat zijn instemming met het kabinet eerder een ondermijning van de positie van de PVV ten opzichte van de VVD inhoudt (Een toekomstig alternatief?). Vooral door de opmerkingen van Rutte jegens Wilders die volgens hem niet verder kijkt dan Vlaanderen was een inkoppertje voor ome Job. Wilders zou gewoon z'n bek hebben gehouden en zijn tegenstanders de fouten laten maken, zo lukt hem dat meestal. Maar ja Job is een intellectueel een linkse nog wel en die zijn in dit land niet alleen vrij dom maar ook absoluut niet leergierig. Wat een kneus.

idopane | 17-09-11 | 23:20

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat verslag van Diederik dat klinkt gewoon goed - al word ik er misselijk van om het toe te geven.

Doe daar eens een stukje over schrijven, GS

Nepkarel | 17-09-11 | 23:23

@ necrosis | 17-09-11 | 23:20 |
D666 omdat daar het Duivelse getal in zit? Goed gevonden.
Wel jammer dat VVD pro EU is idd.. Hopelijk worden ze pro Noordelijke EU

Bart_Bart | 17-09-11 | 23:25

@Eurotokkie | 17-09-11 | 23:17
Dat was al bekend sinds Lubbers MP van Nederland was.
Kom eens met feiten die staven wat Rutte verkeerd doet!
Tenslotte moeten ze roeien met de riemen die ze hebben, en die vertonen wat slijtplekken na 4x Balkellende en 2x Paars.
Nieuwe riemen mogen pas worden besteld als de Eerste Kamer accoord gaat, maar die bestaat voornamelijk uit leden van de 'oude politiek'......

necrosis | 17-09-11 | 23:25

Nee Wilders dan, die slaat een deuk in een pakje boter?

Hölzenbein | 17-09-11 | 23:29

@Bart_Bart | 17-09-11 | 23:25
Ik vraag me af of VVD pro-EU is, tenslotte heeft zijn voorganger het land al 'verkocht' door het verdrag van Lissabon te ondertekenen.
En dat terwijl de peilingen duidelijk aangaven dat een ruime meerderheid TEGEN was.
Snap je waar de schoen wringt?

necrosis | 17-09-11 | 23:32

@Hölzenbein | 17-09-11 | 23:29
Liever Wilders dan cohen!

necrosis | 17-09-11 | 23:32

necrosis | 17-09-11 | 23:32 |
De PVV staat toch al lang buitenspel, ze hebben het zelf nog niet door .

Eurotokkie | 17-09-11 | 23:35

necrosis | 17-09-11 | 23:32 | + 0 -
Cohen is duidelijk en zakelijk. Wilders schreeuwt maar wat.

Hölzenbein | 17-09-11 | 23:36

Hoe hebben we uberhaupt ooit kunnen geloven dat we niet zonder de EU kunnen. Alsof een simpele trade agreement niet afdoende is.
Landen als Zuid-Korea, Australie, UK, Zwitserland en Canada zitten ook niet in iets EU-achtigs, en doen het toch ook vrij aardig.

Bart_Bart | 17-09-11 | 23:36

@Eurotokkie | 17-09-11 | 23:35
Ik wacht met vertrouwen eventuele nieuwe verkiezingen af, met het huidige klimaat zullen PVV en SP stijgen en zal er nevernooit een Paarsplus combi komen.

necrosis | 17-09-11 | 23:38

@Hölzenbein | 17-09-11 | 23:29
Waarom zou hij een deuk in een pakje boter moeten slaan dan? Ow wacht!.. om het net als linkse Job op z'n kop te smeren! Nah.. dat wil Geert niet.

deraderendraaien | 17-09-11 | 23:38

Echt waar?!

Smalhout | 17-09-11 | 23:39

@Hölzenbein | 17-09-11 | 23:36
Ik heb al eerder aangegeven dat Cohen niet eens een stad kan besturen, lees je even in, dan ga ik het nieuwe topic aanschouwen.

necrosis | 17-09-11 | 23:40

deraderendraaien | 17-09-11 | 23:38 | + 0 -
Typisch dat jij weer niet begrijpt wat mensen zeggen. Heb je een nieuw synoniemenboek voor boter gekocht?

Hölzenbein | 17-09-11 | 23:41

@necrosis | 17-09-11 | 23:13
Sssst! ze slaapt!


*hopen doet dat Rammie geen nachtmerrie krijgt van Cohen*

deraderendraaien | 17-09-11 | 23:42

necrosis | 17-09-11 | 23:40
Gelukkig hebben heel veel mensen daar een andere mening over, dus wat jouw mening aangaat... ...ach...

Hölzenbein | 17-09-11 | 23:44

@Rammstein | 17-09-11 | 23:06
Wil je er over praten?
Gooi het maar in de groep!
*The.. ow wacht! slaapmutje inschenken doet voor Rammie*

deraderendraaien | 17-09-11 | 23:46

Zouden alle Joop.nl leden aub van het toetsenbord willen afblijven?
Bvd.

Smalhout | 17-09-11 | 23:48

Cohen ? Dat is toch die gast die Borat speelt uit Kazachstan ??
Het moet eerlijk; ook in Kazachstan.

msgambler | 17-09-11 | 23:50

@Bart_Bart | 17-09-11 | 23:36
Zie mijn tegel op 22.01

deraderendraaien | 17-09-11 | 23:50

@ Smalhout | 17-09-11 | 23:48 |
Dat is zeker een grapje?
Zelfde als, willen alle aliens (wsl nul in getal) van het toetsenbord afblijven.

Bart_Bart | 17-09-11 | 23:51

Smalhout | 17-09-11 | 23:48 | + 0 -
Hoe lang mag jij al een toetsenbord gebruiken op geenstijl? Wees voorzichtig met een antwoord tegen een oudgediende. Dus hou je een beetje gedeisd ja?

Hölzenbein | 17-09-11 | 23:52

@deraderendraaien | 17-09-11 | 23:42
Ik denk dat ze liever droomt over Cohen dan over mij.
Maar ik hoop dat ik het mis heb......

necrosis | 17-09-11 | 23:52

De zielige vriendjes van gruize greetje zijn ook weer op Discovery.

Smalhout | 17-09-11 | 23:53

@Hölzenbein | 17-09-11 | 23:52 |
Quod erat demonstrandum.
Wat ik al eerder zei sommige worden meteen persoonlijk. Iets typisch links.
Kom met argumenten aub.

Smalhout | 17-09-11 | 23:57

Wie zou trouwens Mariette Hamer doen? Als we het toch over de PVDA hebben.
Ik zonder enige twijfel.

Bart_Bart | 17-09-11 | 23:57

@Hölzenbein | 17-09-11 | 23:52
Oudgediende?
Je bent inderdaad langer actief, het aantal plemps is marginaal, je bent 3 x "en opgerot" en je bent de ongekroonde koning van de minkudo's.
*schouderklopje uitdelen doet*

necrosis | 17-09-11 | 23:57

@Smalhout | 17-09-11 | 23:57
Hij heeft geen argumenten, zou je ondertussen toch moeten weten.....

necrosis | 17-09-11 | 23:58

@Hölzenbein | 17-09-11 | 23:41
Ik begrijp je best hoor! biertje?.. vergeten we de boter en nemen we straks een frietje mayo, gewoon omdat het kan..of liever zolang het nog kan!


deraderendraaien | 17-09-11 | 23:59

Smalhout | 17-09-11 | 23:57
Typisch links? Man man man ben je ook nog zo dom als een brood?

Hölzenbein | 17-09-11 | 23:59

@Bart_Bart | 17-09-11 | 23:57
Ga je gang en bespaar ons de details!
Ik hoef het in ieder geval niet te weten....

necrosis | 18-09-11 | 00:00

@necrosis | 17-09-11 | 23:58 |
Meen je niet ?! ;-)

Smalhout | 18-09-11 | 00:00

@Hölzenbein | 17-09-11 | 23:59 |
En alweer persoonlijk.

Smalhout | 18-09-11 | 00:01

@Hölzenbein | 17-09-11 | 23:59
Hou eens op met mensen te betitelen als 'dom'.
Dat is het enige argument dat een echte linksmensch heeft als PvdA/ GL niet de meerderheid van de stemmen krijgt.
En ze krijgen de meerderheid niet meer omdat het stemvee hun trucjes doorheeft.
Probeer eens wat nieuws.

necrosis | 18-09-11 | 00:03

Ow leuk de Egyptians gaan 21 november naar de stembus. Krijgen we eindelijk het ware gezicht van Egypte te zien. In het beste geval Turkije Revisited.

Bart_Bart | 18-09-11 | 00:04

@Smalhout | 18-09-11 | 00:00
Erewoord en zonder te liegen....eh, lachen.

necrosis | 18-09-11 | 00:04

necrosis | 17-09-11 | 23:58 | + 0 -
Valt jouw mening onder 'argumenten'. Da's knap.

Hölzenbein | 18-09-11 | 00:06

@Bart_Bart | 17-09-11 | 23:57
Hé bah! brrr! Niet doen! job heeft haar misschien ook al gedaan.


*denkt dat Bart van plan is te infiltreren in de PvdA,maar infiltreren te letterlijk nemen doet*

deraderendraaien | 18-09-11 | 00:08

deraderendraaien | 18-09-11 | 00:08 |
Toch zou ik wel een bj-tje van haar willen.
Overigens is dat infiltratie plan van je geeneens een slecht idee.
Als ik mijn baard laat staan zie ik er vrij linksig uit, hoewel ik helaas geen allochtoon ben.

Bart_Bart | 18-09-11 | 00:16

@Smalhout

Hölzenbein | 17-09-11 | 23:36
Feit dus argument

Hölzenbein | 18-09-11 | 00:18

Hoe hebben ze ooit zo dom kunnen zijn bij de partij van de armoede Flop naar voren te schuiven? Hoe dom kan je zijn??

denoorman | 18-09-11 | 00:18

Didi en Ome Ron draaien al warm..

denoorman | 18-09-11 | 00:21

Even de zure Job fans wat opvrolijken of moet ik zeggen ontdooien?!
www.dumpert.nl...

Smalhout | 18-09-11 | 00:24

@Bart_Bart | 18-09-11 | 00:16
Hahah! Hamertje tik spelen!

En btw, de PvdA geeft ook zelf workshops infiltreren kun je leren! ies graties.

deraderendraaien | 18-09-11 | 00:25

@Hölzenbein | 18-09-11 | 00:06
Je bent vermoeiend.
Kom eens met feiten en zonder vermelding van PVV.
Probeer het eens, je kan het.....
*er zelf niet in geloofd*

necrosis | 18-09-11 | 00:30

Zolang 1 op de 3 van het domme klapvee dat hier voor Greet Whitlers predikt nog steeds denkt dat Whitlers een ministerspost bekleed,is de relevantie van een zinloze uiteenzetting over de achterban van de PVDA wel erg overbodig.

Simpel artikel met zinloos gezwets in de ruimte....laat staan de reaguursels. Stemrecht accuut afpakken.
Geestelijke PVV-gehandicapten vooraan bij de psychiatrie. Wel zelf betalen, want door de geestelijk gehandicapten gedoogsteun aan dit idiote kabinet wordt het uit de basiszorg verwijderd. Het gaat dus nog erger worden met de minder geestelijk bedeelden van de PVVoer en zijn achtervolgingswaanzinnigen.

intimidantus | 18-09-11 | 00:46

Het kabinet moet nog meer bezuinigen!

Smalhout | 18-09-11 | 00:52

@intimidantus | 18-09-11 | 00:46 |
Gaat u ook mee met Gretha op de boot naar...?

Smalhout | 18-09-11 | 00:54

Dus moeten ik en vele anderen betalen voor deze stumperds?
nu.pvda.nl...

Smalhout | 18-09-11 | 01:01

@necrosis | 18-09-11 | 00:30
Heb het nergens over de PVV gehad. Ik had het over Wilders. Jij bent vermoeiend met je feiten en argumenten (die je zelf niet hebt).

Hölzenbein | 18-09-11 | 01:22

@Smalhout | 18-09-11 | 01:01
Nou ja, dit is tenminste te traceren. Bij Wilders en kornuiten weet je niet waar het geld vandaan komt en waar het blijft.

Hölzenbein | 18-09-11 | 01:23

Sommige politieke partijen moet je uit het slop halen- maar de PvdA moet je uit de Job halen.
-
(...of was het nu andersom? - whatever...)

azoturie | 18-09-11 | 01:32

"Ons land heeft nu een kabinet dat als een bang konijn in de koplampen van de PVV zit te staren."

Een haarscherpe analyse, en dan verkondigen dat die man de weg kwijt is. Sjonge jonge jonge.

Hölzenbein | 18-09-11 | 01:33

Die diederik samson is een echt onvervalste achterbakse gladjakker.

Madahkantognie | 18-09-11 | 01:36

@necrosis | 17-09-11 | 23:57
"Je bent inderdaad langer actief, het aantal plemps is marginaal, je bent 3 x "en opgerot" en je bent de ongekroonde koning van de minkudo's."

Wat ik alleen niet begrijp is dat je in maar drie jaar tijd bijna 18.000 reaguursels geschreven hebt. Of je hebt geen leven, of je schrijft alleen maar onzin, of je denkt dat je altijd maar mensen jouw mening door de strot moet duwen. Ik gok op het laatste. Ah nee... ik geloof eigenlijk alle drie.

Hölzenbein | 18-09-11 | 01:45

Cohen is een bestuurder, geen oppositieleider. De PvdA vertegenwoordigt 2 groepen kiezers: arbeiders en intellectuelen. En ja, dat botst nog wel eens. Neemt niet weg dat de partij op dit moment totaal geen smoel heeft, maar daar hebben meer partijen last van. Ik ben benieuwd of het op Prinsjesdag een beetje gaat knallen.

utzalwel | 18-09-11 | 02:06

Gadverdedikdikdikke, wat 'n talent voor 'Kaltschnautzigkeit' demonstreren die PvdA-bestuurders keer op keer. En wat staat er ook weer onder 'gotspe' in wikipedia?: 'De betekenis ligt in tussen de begrippen onbeschaamdheid, brutaliteit in extreme vorm en iets ongehoords.'

WirMachenMusik | 18-09-11 | 02:18

't Is 'Kaltschnäuzigkeit' trouwens.

WirMachenMusik | 18-09-11 | 02:20

Wat 'n week! Want we hebben ook nog die hotemetoot die hoopt de vergetelheid te ontstijgen door W.F. Hermans even vanwege 'n futiliteitje van dik zeventig jaar geleden, te bekrassen.

WirMachenMusik | 18-09-11 | 02:32

Bakito | 17-09-11 | 20:30
Weet je wat het is met die linkse kerk. Het bestaat alleen maar uit een chronologie van tussenpausen.

idopane | 18-09-11 | 03:28

Ik vraag me eigenlijk af: welke weg? Kenmerk van de man is toch voornamelijk dat hij de boel op zijn beloop laat. Daarbij hoort ook dat hij geen werkelijk commentaar op anderen kan hebben en dat het mensen die wel commentaar op de gang van zaken hebben haat.

Het is zo logisch, maar een 'weg' kwijtraken lijkt mij onmogelijk voor hem. Hooguit belandt hij ergens waar hij onder vuur komt te liggen en heeft hij geen idee hoe dat nu toch kan. Terwijl hij 'de boel bij elkaar houdt' wordt dat niet gewaardeerd. Dat moet bevreemdend zijn voor hem. Hij is er zijn hele leven mee weggekomen en zelfs burgemeester van Amsterdam mee geworden.

Dat 'leider' van de PvdA ook betekent dat hij dan wel iets echt moet vinden dat hout snijdt, daar is hij nu achter.

Een onoplosbaar probleem voor hem.

NoMinister | 18-09-11 | 09:17

Je moet toch oppassen met dat rozen uitdelen van Job Cohen hoor.Engeland had in de 15e eeuw ook last van "Rozen-oorlogen"

Dolphi | 18-09-11 | 09:40

Je hoeft maar een koe een touw om zijn nek te doen en hem het weiland mee uit nemen, dan lopen alle anderen er dom achter aan;
conclusie: PvdA'ers zijn kuddedieren!

the wanderer | 18-09-11 | 10:04

@the wanderer | 18-09-11 | 10:04
Bij de PVV daar hebben ze een rat een touw om zijn nek gedaan, en daar liepen tijdelijk heel wat mensen achter aan. Momenteel brokkelt het weer omdat er toch nog een paar slimme kuddedieren zijn.

Hölzenbein | 18-09-11 | 10:21

Asscher mag van mij de polder in : dus Lelystad of desnoods Almere. Hik

HorselessRider | 18-09-11 | 10:31

Normaliter zou de oppositie met het huidige kabinet van faalhazen en minkukels op rozen zitten. Maar Job weet met z'n gereutel zelfs nu nog mensen naar de coalitie- en gedoogpartijen te jagen.

Aktivist | 18-09-11 | 10:40

@Aktivist | 18-09-11 | 10:40
En de huidige regering en gedoogpartner kent zeker geen faalhazen en minkukels?

Hölzenbein | 18-09-11 | 10:43

Wie wäre es mit dem Synonym: Arroganz, bzw: Schamlosigkeit?

azoturie | 18-09-11 | 10:44

Het is een kwestie van geduld, binnenkort bij P&W; "Cohen stopt om meer tijd aan zijn gezin te kunnen besteden".

Troost J.E. | 18-09-11 | 11:19

vooral een man van geld van een ander uitgeven en er zelf een commissie van opstrijken. pvda is geinstitutionaliseerde corruptie overgoten met een multiculti sausje omdat je dan nog meer geld de verkeerde kant op laten stromen. cohen verschilt in niets van de negentiende eeuwse kapitalist die samen met dominee/pastoor de menigte arm en dom hield.

minimá-armezusvan.. | 18-09-11 | 11:56

Job Cohen blijf alsjeblief bij onze PvdA, blijf partijvoorzitter, wordt weer lijstduwer en campagneaanvoerder, zonder jou geen sterk PvdA!

Mijnbescheidenmening | 18-09-11 | 12:21

Wat een fantastische analyse maakt Samsom hier: nu.pvda.nl...
En nee, ik heb he-le-maal niets met de PvdA, dat is een uitwas, een abces van het decennium dat onze gasbel voor alle toekomstige generaties leeggeroofd is. Maar wat Samsom schrijft over aanpak van Marokkaanse jongeren, vind ik grondig, genuanceerd en hartstikke duidelijk. Kan Rutte hem niet verleiden om over te stappen?

Wilhelmina Kuttje | 18-09-11 | 12:44

Ik hoorde gisterochtend op de radio een item, en voordat de nieuwslezer de naam van degene die de quote had gedaan vermeldde, wist ik het al! Ome Job! En nee, ik ben geen helderziende. JC is een overschatte azijnpisser, die alleen reageert op uitspraken, maar zelf totaal geen ideeën of suggesties produceert. Zonder Greet zou de man geeneens iets te zoeken hebben in Den Haag.

Hollander01 | 18-09-11 | 13:01

Job Cohen is lang geleden al afgeschreven. Diederik Samson is de nieuwe man. Men neemt de tijd om hem te brengen - heel verstandig want Samson is veruit de meest getalendeerde binnen de PvdA. Totdat Samson op de bok gehesen wordt zal Job Cohen het PvdA-schip drijvende houden.

Samson is een heel handige en slimme jongen - de vraag is of hij de ruimte krijgt van de Vogelaarvleugel om de multiknuffelkoers te verlaten. Wouter Bos is het destijds niet gelukt - Samson zou het wel kunnen lukken omdat men nu binnen de PvdA ook wel inziet dat als ze zo doorgaan de partij dreigt te verdwijnen.

Dr. Dr. Bartholdy | 18-09-11 | 13:05

Dat interview gisteren gezien bij eenvandaag met Job Cohen en ik heb niks tegen Bas van Werven maar dat was toch vrij waardeloos. Hij luisterde helemaal niet naar wat Cohen zei. Feitelijk verwijtte hij de PvdA (Cohen) mee te gaan met de regering inzake de euro-politiek ipv opositie te voeren. Volgens mij legde Cohen keurig uit dat de PvdA in deze haar verantwoordelijkheid te willen nemen en niet tegen te zijn om maar tegen de regering te zijn. Als de PvdA vind dat de huidige monetaire en economische politiek inzake Europa de beste kans van slagen heeft dan is het toch absurd om dat te verraden alleen maar om tegen de regering te zijn? Maar Van Werven wilde alleen maar horen dat de PvdA hard tegen de regering tekeer zou gaan. Beetje simpel en heel dogmatisch. Weinig journalistiek verheffend. Normaal gesproken ben ik de laatste om het op te nemen voor de PvdA of Job Cohen maar in deze is een beetje steun wel op zijn plaats vind ik. Niet dat ik het eens ben met de hudige Euro-politiek van onze regering maar als je als partij denkt dat het de juiste weg is dan moet je dat niet verlaten omdat je altijd tegen de regering moet zijn als opositiepartij....

Ales | 18-09-11 | 13:20

Dus Samsom is de nieuwe kroonprins van de PvdA omdat hij eens is wezen kijken wat voor puinhoop zijn partij ervan gemaakt heeft in Amseterdam.

me,myself and IK | 18-09-11 | 14:45

man man wat erg. Cohen doet de pleps graag geloven dat hij nederland weer lekker sociaal gaat maken. Die man straalt wanhoo[p uit.. Des te meer nu hij op het mercatorplein rozen staat uit te delen aan de knuffelarabieren........laat hem eens in een willekeurige wijk bij mij in de buurt rozen uitdelen. Kijken of hij ook zoveel leuke reacties krijgt.. denk persoonlijk van niet.

rockobollo | 18-09-11 | 15:25

Ik kijk er nu al naar uit als flop weer gaat optreden in de 2e kamer. Heerlijk. Job den 1e. Alaaf!

denoorman | 18-09-11 | 16:17

-weggejorist-

zoisut | 18-09-11 | 16:44

Job Cohen? Wie?

Dr. Knochenhausen | 18-09-11 | 16:51

@zoisut | 18-09-11 | 16:44
Waarom zijn moslims per definitie links? Zeker je pilletjes weer eens niet geslikt vandaag?

Hölzenbein | 18-09-11 | 17:04

Hölzenbein | 18-09-11 | 17:04 | + 0 -

Ahh, waarde houtenbeen, is nu al bekend of u links of rechts of misschien wel d66 bent?
Moslims zijn inderdaad per definitie ALTIJD links ( ga anders es vragen of aan de borreltafel met allochtonen studenten zitten, zijn daar zeer openhartig in, je moet wel het vermogen hebben tussen de regels te lezen natuurlijk) OMDAT er GEEN moslimpartij is. Wel vreemd met miljoenen moslims, vindt je niet? Antwoord is simpel, de PvdAllah, D66 en AppeltjesGL zijn de Jihadstrijders voor de Islam, doen ze ook niet geheimzinnig over hoor. Het enge is dat ze dat op basis van hun linkse "persoonlijke" waarden doen. Zegt het Paard van Troje u iets? Die konden het fort ( Europa) OOK niet innemen, maar met het bijgeloof en het maken ( maakbaarheid) van een Paard, ging het in 1 nacht!!! Links denkt heel slim te zijn, ze zijn achterlijker dan....vul maar in.

zoisut | 18-09-11 | 17:22

De Islam die we in Nederland kennen is een soort virus wat zich ongemerkt uitbreid.
Elke keer valt het wel weer mee en word het een incidentje genoemd. Steeds komen er weer dingetjes bij moslimzendtijd op de P.o. Halal hier gebedsruimte daar. Kerstboompje moet weg etc. Mede mogelijk gemaakt door onze o zo bange linkse vrienden. De teller qua moslims in Nederland staat nu 5,8%. Moet er met dit kleine percentage nu zo'n rekening gehouden worden?!

Smalhout | 18-09-11 | 18:04

@zoisut | 18-09-11 | 17:22
"Ahh, waarde houtenbeen, is nu al bekend of u links of rechts of misschien wel d66 bent?"

Is dat van belang bij mijn vraag?

"Moslims zijn inderdaad per definitie ALTIJD links"

Deze zijn waarschijnlijk heel incidentieel dan, toch? nl.wikipedia.org...

"Jihadstrijders voor de Islam"?
Volgens mij bent u de weg compleet kwijt.

Hölzenbein | 18-09-11 | 18:13

@zoisut | 18-09-11 | 17:22
Dus met andere woorden, u lult weer eens verschrikkelijk uit uw rechtsche nek.

Hölzenbein | 18-09-11 | 18:16

@Smalhout | 18-09-11 | 18:04
Volgens mij zijn rechtse vrienden banger, maar dat even terzijde.

Hölzenbein | 18-09-11 | 18:19

@Hölzenbein | 18-09-11 | 18:19 |
Waar voor?

Smalhout | 18-09-11 | 18:22

@Smalhout | 18-09-11 | 18:22
Waar u het over heeft, de islamofobie. Bovendien wil ik wel eens wat bewijzen op tafel zien van 'Mede mogelijk gemaakt door onze o zo bange linkse vrienden' want dat is weer typisch rechts gelul.

Hölzenbein | 18-09-11 | 18:25

Overigens was het Job Cohen diegene die de nieuwe vreemdelingenwet, die de toelating van vluchtelingen moet beperken gemaakt heeft. En dat is toch echt geen rechtse rakker.

Hölzenbein | 18-09-11 | 18:30

@Hölzenbein | 18-09-11 | 18:25 |
De angst zit hem in het toegeven van allerlei zaken die de moslims aangaan.
"If we can't beat them, join 'em" Van die strekking.
Aleid wolfsen durfte er toch ook niets aan te doen?!

Smalhout | 18-09-11 | 18:31

@Smalhout | 18-09-11 | 18:31
Durf jij er wel iets aan te doen dan, held? Had Wolfsen bevoegdheden, of had ie volgens jou gewoon maar tegen de Nederlandse wet in, iets moeten doen?

Hölzenbein | 18-09-11 | 18:32

@Hölzenbein | 18-09-11 | 18:32 |
Men durft de satudarah wel tegen te houden op de randweg, Krakers te ontruimen.
Maar als je uit de buurt word weg gepest dan besteden we er geen aandacht aan.
Gaat u zelf maar in de situatie zitten van het weggepeste stel.

Smalhout | 18-09-11 | 18:40

@Smalhout | 18-09-11 | 18:40
Ben ik niet voor verantwoordelijk en zodoende maak ik mij er ook niet druk om. Het enige dat mij stoort is als mensen onwaarheden vertellen zoals u over 'Mede mogelijk gemaakt door onze o zo bange linkse vrienden'. Kom dan met bewijzen op tafel.

Hölzenbein | 18-09-11 | 18:45

@Hölzenbein | 18-09-11 |
Goed lezen.
En ik merk dat u ook geen humor bezit.

Smalhout | 18-09-11 | 19:10

Smalhout | 18-09-11 | 19:10 | + 1 -
Die reactie is zo ongelofelijk dat ik zo hufterig ben om u zelfs een kudo te geven. Maar kan u even aangeven wat ik niet goed gelezen heb. En humor ontbreekt bij mij wanneer mensen beginnen onzin te vertellen.

Hölzenbein | 18-09-11 | 21:46

@Hölzenbein | 18-09-11 | 21:46 |
Dingen lezen over gebeurtenissen in onze maatschappij die ik en meerdere al tot in den treure hebben op genoemd.
Maar hier een video om je wat op te vrolijken.
www.dumpert.nl...

Smalhout | 19-09-11 | 12:41

@Smalhout | 19-09-11 | 12:41
???

Hölzenbein | 19-09-11 | 13:04
Tip de Redactie