EXCLUSIEF! Bert Brussen spreekt!
Wereldnieuws! De wereldberoemde weblogger Bert Brussen moet zich bij de politie verantwoorden voor het herpubliceren van een tweet. In deze tweet, van de heer Mohammed X. X. werd een dreigement geuit in de richting van Geert Wilders. Het fenomeen Brussen (29, vrijgezel) meende deze uiting te moeten delen met de wereld en plaatste een screenshot van de tweet op zijn weblog. Dat mag dus helemaal niet, vindt het O.M., en daarom wordt Brussen vervolgd voor het bedreiging van een politicus (en dus niet degene die dreigde). Kennelijk is het verboden te citeren, ofzoiets. Vanwege alle commotie is Bert Brussen ondergedoken achter een in allerijl in elkaar getimmerde draaikast. Desondanks heeft Geenstijl, via een cirkel van respect gemaakt door hoestende mannen in regenjassen, contact weten te leggen met de criminele weblogger. Hierbij presenteren wij u het EXCLUSIEVE VRAAGGESPREK met de meest gezochte weblogger van Nederland.
(We treffen de geplaagde blogger in een rokerig hol. Een schamel peertje verlicht het vertrek. In de ruimte ernaast klinkt een melancholische langspeelplaat)
Nou Bart Brussel, vertel eens, wat is er gebeurd?
Bert Brussen is de naam. Nou ja, ik word dus gezocht door de Nederlandse hermandad en schijn nu ook op de Interpol-opsporingslijst te staan voor a crime a didn't commit. Ze beschuldigen mij van het bedreigen van een politicus, terwijl ik alleen maar iemand citeerde die een politicus had bedreigd. Ik voel me nu net een cartoonist kan ik u wel vertellen. Heeft u toevallig ergens mijn NVJ-pas gezien?
Wat heeft u allemaal gedaan dan?
Nou kijk: op 3 maart jongstleden plaatste een mij verder onbekend persoon deze tweet. Dit is duidelijk aan dreigement aan het adres van Geert Wilders. Omdat ik de wereld op de hoogte wilde brengen van dergelijke dreigementen leek het mij nuttig en noodzakelijk deze tweet in zijn geheel te kopiëren en te herpubliceren.
En toen?
Toen belde de politie om te zeggen "dat dit dus niet mag" en of ik het eraf wilde halen. Dat wilde ik niet, waarop een officier van justitie besloot mij te gaan vervolgen op grond van overtreding van artikel 285 lid1 in het Wetboek van Strafrecht. Nu word ik dus opgejaagd als een valse hond en vrees ik voor jaren te moeten wegkwijnen in het beruchte Nederlandse gevangenissysteem wat toch neerkomt op water, brood, playstations en beslist geen vervroegde invrijheidsstelling. En het is die onzekerheid he, die onzekerheid: gaan ze me ook waterboarden? Word ik als crimineel of als terrorist behandeld? Hoe bereik je Amnesty? Scheelt het als je zegt dat je PvdA-lid bent?
Ach, zo'n vaart zal dat toch niet lopen?
Neuh, de Nederlandse justitie is in principe door en door betrouwbaar. Gelukkig komt het nooit voor dat mensen zes jaar de bak in draaien zonder overtuigend bewijs of dat niet-moordenaars negen jaar worden opgesloten op grond van nieuw verzonnen spermasleepspoortheorieen ofzo. In Nederland is het over het algemeen zo dat echte criminelen (verkrachters, kindermoordenaars, Pim Fortuyn-overhoopschieters) keihard worden gestraft en de kleine foutenmakers (te hard rijders, kwetsende cartoonisten, mensen die hun kliko niet met de wieltjes naar de stoeprand zetten, ondernemers met teveel reclame aan hun gevel, burgerjournalisten die op de openbare weg filmen) zelden tot nooit worden lastiggevallen. Kijk, als het nou zo was dat je bijvoorbeeld geen aangifte kunt doen als je bent aangerand of dat de politie lang niet alle aangiftes kan afhandelen, ja dan zou het wat anders zijn.
Wat kunnen we doen om u te steunen?
Ach, een menselijke cirkel van respect zou natuurlijk erg leuk zijn. Of een picknick, dat komt meestal ook flink aan. Zelf zat ik te denken aan een Comité voor de BertBrussenstaat, dat ik dat dan laat ondertekenen door gezaghebbende BN'ers als Dries Roelvink, Patty Brard en Hanneke Groenteman. Kent u Chris Klomp? Dat werk. Vanavond is er sowieso een stille tocht en als ik naar de gevangenis moet zou ik graag zien dat ik word vervoerd in een witte limousine en dat de mensen langs de route dan voor me gaan applaudisseren. De boekrechten heb ik reeds verkocht aan Thomas Ross en de filmrechten liggen bij Oerlemans op zijn bureau uiteraard. Nou alleen nog een advocaat...
Meester Job Knoester?
Ja of Moszko, Moszko, Mozsko, Moszko, Moszko en Moszko. Of anders die tweeling met die snor uit het noorden van het land, die zijn ook altijd wel grappig. Of die van de majesteit kwestie van GeenStijl. Zijn er trouwens al Kamervragen gesteld door de PVV?
Niet dat wij weten, het ANP, RTL, BNR, de NOS en nog wat hoernalisten in komkommertijd hangen hier wel steeds aan de telefoon.
Ach so. Nouja, ik moet nu weer verder met het schrijven van mijn memoires. Dat wilde ik eerst door Eric Smit laten doen maar die had het druk, dus dan moet ik dat zelf maar doen. Ik heb mijn vingers gekruist en reeds gebeden voor een goede afloop, dus het komt vast allemaal wel goed. Met uw steun sla ik mij er wel doorheen.
Ja toitoitoi he!
Dank en houdoe!
Top 3 Samsung +
Reaguursels
Bert komt klaar.
Duidelijke OM faal.
/care
oei typho's!
Geert d'n Urste voelde zich dan ook behoorlijk bedreigd door die fenomenale BB.
Dus...
Wil niet zeiken, maar doe het toch, er staat : "Voor het bedreiging".
Succes Bert, steek em diep in hun "O"!
'(...) a crime a didnt commit.'
Top Engels!
Meer van dit soort ik-interiew-mezelf-wel-even-stukjes, please.
Het meest opvallende in de aanklacht is: waarom pakken ze niet de persoon die de tweet plaatste? en: waarom pakken ze een journalist, terwijl de tweet door zeer veel mensen geretweet is.. ?
"a crime a didnt commit."
Wie is die mysterieuze "a" dan?
Wort verfolgt...
Ik zie je eigenlijk nooit in Bennekom
Het is "wordt vervolgD", Bram Brussel!
In feite zou je dus geen krant, journaal of ander medium zoals BBrussen.nl meer kunnen maken met de bronvermelding als het aan het OM ligt. Of zit EHB hier achter?
Zeg fenomeen, vervolgt?
Dus hij heeft het dreigenment van iemand ander ge-re-tweet?
Over kleine foutenmakers gesproken: haal eerst eens de taalfouten eruit Bert.
Goed artikel, boef Bert!
'wordt Brussen vervolgt' is fout redactie, 'vervolgd' moet het zijn
Moet je maar niet zo hard naar dode bomen trappen, Bert?
De gebroeders Anker pleiten je -zonder moeite- vrij voor een 5 liter fles Sonnema Berenburg.
Held van de dag.
Leave BERT "PUPPY EYES" BRUSSEN alone !!1111111111!!!!
Ik mag Bert niet volgen op twitter, dus dat hij maar lang in de cel mag wegrotten.
Nou, adieu Bert. Doe de groeten daar in De Krim. We kunnen ons de komende zes jaar wel vermaken met het retweeten van je retweets. Oh nee...
Hulde. Geef die typhushonden van Juististnie van katoen!
*in cirkel gaat staan*
BlackDeathMetal | 05-08-10 | 14:17
Daar krijgen ze dan een hoop koppijn van!
Chris Van Dipten strikes back!!11!!
@NedPow | 05-08-10 | 14:17
www.depers.nl...
Hoax! Het is wel Bart.
Goed stuk.
En trots dat-ie is dat-ie nu overal het nieuws haalt, die Bart Brunswijk.
*aai over de bol geven doet*
Nou als Nekschot voor een tekeningetje van zijn bed wordt gelicht voor haat zaaien dan mij wat mij betreft Brussen wel vast zitten voor haar zaaien..
Bert for president!
het bedreiging van een politicus?
Jezus wat slecht getypt van mij. Het moet zijn; Dan mag wat mij betreft Brussen wel vast zitten voor haat zaaien.
@ eerstneukendanpraten | 05-08-10 | 14:18
Ze zijn aardig getraind, die hebben ze in een weekendje wel op. En dan Maandag mooi weer met de trein naar het werk.
hmmm... justitie snapt twitter niet... daar kan burt brussel toch niet echt voor worden veroordeeld neem ik aan?
en wat heeft die Bart Brussel dan gedaan?
nou ja hou dan in ieder geval ook op met die Mohammed's lastig te vallen, als ze zelf je kop niet van je romp zagen dat komen die NSB-ers van de pvda dat wel doen
wees verstandig, teken geen strip
Ik denk dat ze zichzelf behoorlijk voor l*l zetten. Dit gaat de rechter toch niet overnemen?
Geef Bert maar 2 jaar, kan hij het systeem van binnenuit kapot maken oid.
Ja hier is Bert Brussen heul erg blij mee. Het ANP eindelijk gehaald.
Nou, Chapeau dan maar!
Zelfs ik maak nog minder spelfouten..
Overigens totaal absurd dat niet de dreiger maar de messenger voor bedreiging wordt vervolgd.
Zeg Bert, waarom ben jij eigenlijk vrijgezel? Je komt me voor als zo een degelijke jongen.
kapotte_stofzuiger | 05-08-10 | 14:17
Dan heb je het wel heel erg begaaid, is het niet?
kleingrutter | 05-08-10 | 14:16
bij een tweet kan je de bron zien, die staat namelijk meegepubliceerd.
zucht
Bert , heb je Ernie al gesproken en kun je nog wel slapen?
Slimme zet van Bert. Het laatste wat hij had moeten doen was de tweet verwijderen. Nu krijgt hij een reputatie als iemand die ergens voor staat plus nationale profilering ineen. Niet slecht.
Ik vind Bert B. (ik mag zijn achternaam natuurlijk niet noemen) best wel een lekker ding op die foto! Misschien kan k me opgeven voor dat programma 'Zij gelooft in mij' van Xander de Buisonje?
Overigens, heeft Liebeman inmiddels al een ban?
"t Is lang geleden dat ze politieke delinquenten naar Siberië stuurden. Moed houden, Bert. Niets is zo erg als het eruit ziet behalve imaam Fawaz Jneid.
dogbitedog | 05-08-10 | 14:26
Moeilijk he? Humor.
Bert jongen ga eens met Roman Polanski praten hoe hij een deal wist te sluiten en zijn Ghostwriter cartoon's een beetje heeft aangepast. Komt goed toch?
En Hanneke Groenteman natuurlijk en Anja Meulenbelt.
@geenstijl: hebben jullie geert al om een reactie gevraagd? Ik ben wel benieuwd of zijn beveiliging verscherpt is, die Brussen ziet er gevaarlijk uit, met die balk zo voor z'n ogen.
@pius | 05-08-10 | 14:26
"Nu krijgt hij een reputatie als iemand die ergens voor staat (...)"
Wat best grappig is gezien zijn twitterpagina twitter.com...
'Bio Geenstijl-redacteur, copywriter, principeloos, walgelijk commercieel, huurling. Goedgekeurd door @puur, afgekeurd door @edgeofeurope.''
- principeloos
- walgelijk commercieel
Het klopt ook allemaal, dus respect voor de zelfkennis (ook al is het zelfspottend bedoeld).
Steunt Bert Brussen op Facebook! Want dat helpt echt!
www.facebook.com...
De redactieraad van GS? Wie zitten daar zoal in?
@Pa Cartwright | 05-08-10 | 14:25
Dat kan-ie nu helemaal wel vergeten met een strafblad.
@Rector Reflector | 05-08-10 | 14:26
Ja.
@ Rector Reflector | 05-08-10 | 14:26
ja, zoals ik gisteren vernam.
We zullen je nooit vergeten Bert...
Als Brusse echt zo'n kanjer was geweest had hij de twitter door moeten spelen naar het OM. Dat ze hem nu aanpakken is zijn eigen schuld.
Bert is toch links?
Dan mag dat toch gewoon, Wilders bedreigen en zo.. In het ergste geval moet ie 2 uurtjes schoffelen.
Bert, je hebt je kop boven het maaiveld gestoken en dat kan en mag nou eenmaal niet. EHB komt persoonlijk met de zijs je hoofd eraf maaien.
Vooralsnog ga je het zwaar krijgen in de lik. Criminelen houden niet zo van de die-hard webloggers die zomaar hun bron erbij gooien.
Tip: Niet je zeepje laten vallen in de douche.
Leave Bart Brussel Alone !
Capt. J.T. Spaulding | 05-08-10 | 14:22
Greg trekt zich daar niets van aan!
www.gregoriusnekschot.nl...
classic steylleaus.
mocht ook wel weer een keer.
Rector Reflector | 05-08-10 | 14:26
Nou, dat is bij BB niet zo moeilijk.
R.E.S.T.E.P.C. voor Bart Brussel.
Bert is evil
@Rector Reflector | 05-08-10 | 14:26
Ja.
Bert denkt nu vast wel dat ie bijna net zo groot is als Holleeder.
Bert, gewoon gebruik maken van je grondrechten. Bijvoorbeeld deze:
Art.5 Ieder heeft het recht verzoeken schriftelijk bij het bevoegd gezag in te dienen.
Als dat niet werk kan je het ook nog hier proberen: persvrijheidsfonds.nl...
Wat mij betreft heeft justitie maar weer eens bewezen dat het een stel incapabele ******** zijn. Oh, nee, ik heb een overheidsorgaan beledigd, word ik nu ook opgepakt?
Of hebben ze in deze komkommertijd gewoon niets beters te doen? Wát een charade.
Maaier | 05-08-10 | 14:28
Waarom dan. Dit is het beste dat brussen ooit overkomen is.
Bert, houd je taai en je rug recht!
Is de oorspronkelijke Twitteraar eigenlijk al van zijn bed gelicht?
Gaat spacecake met vijl bakken voor Bert.
-weggejorist-
Beau ter Ham | 05-08-10 | 14:26
Ik wil helemaal geen twitter. Ik had het stuk al gelezen op BBrussen.nl.
@ Bert,
Inderdaad melden dat je een al jááá'ren PvdA-lid bent, een direct lijntje hebt met Job, een hekel hebt aan Wilders/PVV en Koos Spee ook tot je vriendenkring behoort.
Dan kan het eigenlijk niet mis gaan.
Art Vandelay Ultor | 05-08-10 | 14:28
Ook Bert is maar eens mens;)
mark twain | 05-08-10 | 14:31: "Bert denkt nu vast wel dat ie bijna net zo groot is als Holleeder."
En mark twain is jaloers.
@Brussen
Pssst. Voor een kippetje en een eitje de akkount twitter.com... overnemen?
Ze moeten geweaun in het telefoonboek kijken en daar de heer Mohammed X.X.
opzoeken, daar zullen er niet zo heel veel van zijn in Nederland. Die X.X. bedoelT ik natuurlijk, die andere naam word je mee doodgegooid alhier...
@pius | 05-08-10 | 14:33
Maar nu wel eentje met een eigen ANP-bericht.
Inlijstuh!
XS020 | 05-08-10 | 14:32
1 keer is wel genoeg hoor.
Hoezo EXCLUSIEF? Ik las vanochtend nog een interviewtje met La Brussen op www.hpdetijd.nl...
Bert Brussen is lievvvvvvv
Art Vandelay Ultor | 05-08-10 | 14:29
lion@night | 05-08-10 | 14:29
Parsons | 05-08-10 | 14:31
Das mooi. Dank.
Stelletje amateurs hiero, de spelfouten komen natuurlijk omdat Bertje in zijn hol geen spellingchecker heeft, hij moet alles immers met de ouderwetse pen op papier zetten en Nederlands was nooit zijn sterkste vak.
De redactie heeft het allemaal zo overgenomen, anders valt het onder het mi-quoten natuurlijk...
Ja, goed interview hoor, GS, maar wel te angstig om tenminste de link naar de tweet te geven en dat aan de reaguurders over te laten. Op Twitter hebben ze meer lef en retweeten de link naar het artikel, wat zelfs de Telegraaf doet.
www.depers.nl...
Oef, geboorteplaats Ede, dat had ook wel zwart gemaakt mogen worden.. Het verklaard wel een boel ;)
Welke langspeelplaat staat er op in de ruimte ernaast?
__dictatuur | 05-08-10 | 14:36
En wat precies verklaart dat dan?
static.djguide.nl...
-
dat is die stoere twieteraar die politici met de dood bedreigt (voor het geval ze hem niet kunnen vinden)
Nou Bert, we sturen namens de reaguurdersvereniging wel een fruitmand naar de Bijlmerbajes. Volgende topic!
Bert, mijn steun heb je. Wie moet ik omleggen? * schoensmeer op de wangen smeren gaat *
Ergens heeft het OM natuurlijk wel een beetje een punt, als je een bedreiging door een ander herpubliceert naar een groter publiek:
-geef je zo'n gek een podium.
-help je de impact van zo'n bedreiging te vergroten.
-voeg je vrijwel niets toe aan het publieke debat (we weten immers al jaren dat bepaalde mensen Wilders bedreigen).
Daarnaast kun je je afvragen of het wenselijk is dat het feit dat het om een citaat gaat automatisch vrijwaring van vervolging moet opleveren. Dan kan iedere gek iedereen immers bedreigen of beledigen mits ie het maar tussen aanhalingstekens zet als zijnde van een anonieme bron. Het feit dat de heer Brussen zichzelf journalist noemt mag daarvoor geen excuus zijn. Journalisten zijn niet anders of beter dan iedere burger en bovendien geldt, zeker in de blogosfeer, dat iedere burger die dat wil ook een beetje journalist is.
Als we allemaal nu eens die link doorposten, wordt het dan een soort van massabedreiging? Wir haben das nich gewust?
Tip: haal juriste uit de ban. Die is zooooooo goed.
Bert! Bert! Er zit een banaan in mijn kont! Nee dat ben ik, Bubba...
Zeg Brussen, ik lees op dat HP de Tijd dat jij een gevaarlijke gek bent.
Waarom is dat?
@ lieverdeauddanreaud | 05-08-10 | 14:38
En natuurlijk dirty magazines om te fappen. En een kaartje voor Kempi, die is daar toch kind aan huis.
Lees ik daar nou dat LiebeMan inmiddels een ban heeft?
* Hallelujah momentje doen heeft *
@Booka, ik heb ook een spelfout bij mezelf ontdekt, maar dat zag ik dus te laat. Kan ik mijn post bewerken denk je? En, als wij allemaal amateurs zijn, ben je het zelf ook:
" target="_blank">www.mijnwoordenboek.nl'Stelletje amateurs hiero' hiero is niet te vinden " title="http://www.mijnwoordenboek.nl
eerstneukendanpraten | 05-08-10 | 14:30
LOL die was weer briljant!!
@Schlomo De Peaumeaux Wat heeft Kempi er nou weer mee te maken? Mis ik iets?
*helicopter en touwladder uit schuur sjort*
@Schlomo De Peaumeaux | 05-08-10 | 14:39
Allemaal naar Utrecht komen om Bert te steuen en zelf verhoord te worden: Ja, eenstreper, ik weet het. Ik had die apelul z'n tweet niet nog een keer mogen plaatsen. Maar ik heb daar al een Joris voor gehad! U kent Joris niet? OMGWFT zeggen we dan eenstreper en hijs je broek eens op wil je. Zoiets?
Dus het OM heeft je eerst verzocht om het te verwijderen en toen was jij weer eens een irritant kudtventje die weer eens lekker eigenwijs wilde zijn? Want jij bent Bert Brussen, en jij bent van GS en dan luisteren we niet en maken we onze eigen regels. Zoiets Bert?
Eigenlijk zit je dus je eigen nieuws hier te maken. Eigenlijk was er helemaal niets aan de hand als je gewoon gehoor had gegeven aan een normaal verzoek. Toch Bert?
Hoop dan ook dat je lang achter de tralies mag verdwijnen voor het bedreigen van politici. O, how sweet that irony would be...
BB geeft op zijn eigen, geheel navolgbare wijze, een beeld van de incompetentie van op het VMBO of bij InHolland afgestudeerde overheidsdienaren die hem aanklagen veur een kraaim hie didduhnt kommit. BB als klokkenluiderT veur alles wat mis is in onze kommunuhtie. Repsect! Veur de kamervragen:
*Geurt heeft het druk, dus Raymond de Roon gecontacteerd heeft*
@ Ashtrey | 05-08-10 | 14:40
Yup. Z'n Joodse sentimenten werden wel érg, laat ik zeggen, manifest.
Niet te geloven. Ben nu ook strafbaar, uit solidariteit. Of nee, uit verveling.
@Sliptong I'm in, ik woon toch al in Utrecht!
@ Sliptong | 05-08-10 | 14:42
Hahaha precies zoiets!
Maar gewelddadige haatpassages hardop uit de Koran (re)citeren mag nog wel toch?
*die ellendige Godwin van zich af slaan doet*
weet je wie ook zijn memoires in de gevangenis schreef?
@Multiflauwekulti | 05-08-10 | 14:41
Heb jij een vliegbrevet? Ik een wapenvergunning. Samen kunnen we goede dingen doen. * A-team tune opzetten gaat *
In 2010, a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men probably escaped from a maximum secured stocade into the Los Angeles underground.
Today, still wanted by the government, the survive as soldiers of fortune. If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire:
The G-Team
@ XS020 | 05-08-10 | 14:41
Vorige topic ;)
Bert je site ligt plat !1!1!1
Ik ben ook strafbaar, omdat ik openlijk justitie beledig. En in het verleden ook BalkELLENDE en nog wat andere gappies die dachten politicusje te kunnen spelen.
@plaspop | 05-08-10 | 14:38
Uitingen van journalisten vallen onder het kopje persvrijheid. Daarmee dienen ze in rechte wel degelijk anders behandeld te worden.
Pas op Bert, het Corps!
Ach joh, de gevangenissen in NL zijn zo slecht nog niet en je hebt nu tenminste weer iets te schrijven tijdens de komkommerweken.
@XS020 | 05-08-10 | 14:43
Lees: Sliptong | 05-08-10 | 14:44. We zoeken nog crackcommandos (Wtf?!)
@Parsons | 05-08-10 | 14:45
Dan ga ik mezelf voortaan ook hoernalist noemen denk ik.
@Schlomo De Peaumeaux Dankje. Respect voor Bert dan maar. En voor Kempi, maar dat had ik al.
@Datkanikvéélbeter! | 05-08-10 | 14:42
Dus omdat het OM iets roept moet je daar maar gehoor aan geven? Lekkere ideeen hou jij er op na. #noordkorea
@Sliptong | 05-08-10 | 14:44
Eerst even jezelf op laten sluiten in Los Angeles? Lekker bezig. Dat had natuurlijk het Pieter Baan centrum in Utrecht moeten zijn. Kekke commandos.
@ widtvoet ® | 05-08-10 | 14:43
Mits uitsluitend in de huiselijke kring vertoond in de aanwezigheid van niet meer dan 1 perso(o)n(en). En stilletjes, op het toilet, met je kop onder water en je oren en neus dicht.
Iemand moet die twitterterreur van Bert toch stoppen? Justitie NL is een blamage.
Ik noem mezelf gewoon journalist hoor. Ok ok, studente journalistiek dan.
@Datkanikvéélbeter!14:42
Bij een uitslaande brand mag Bert ook graag foto's maken. De brandweer bellen moet iemand anders maar doen.
Sinds wanneer is Brussel een journalist?
Parsons | 05-08-10 | 14:47
"Lekkere ideeen hou jij er op na. #noordkorea"
Moet ik je nog uitleggen hoe dom deze comment is of kun je zelf die conclusie al trekken?
Brussen je site ligt weer plat!
XS020 | 05-08-10 | 14:47
Moeten studentes journalistiek geen kutpolitieke partijtjes opstarten?
@Brakke Obama Justities NL is al jarenlang een blamage. Heb een blauwe maandag meegelopen met een familielid die daar destijds werkte. Vind het dan ook niet heel gek dat hij binnen 3 maanden ontslag nam.
mark twain | 05-08-10 | 14:47
participatie-journalistiek is ook zoooo jaren 70.
gelukkig is er ook góed nieuws:
www.telegraaf.nl...
Ondergetekende hoorde gisterenavond in een bruinkafé te Rotterdam Noord ene Rinus K. roepen dat "Job Cohen de doodstraf verdient" en dat hij hem wanneer hij 'm zou tegenkomen "alle tanden uit z'n gore bek zou rammen"...
En nu? Magnie herhalen ditnie?
Daaag Bert
@Datkanikvéélbeter! | 05-08-10 | 14:48
Doe eens een poging.
@ Sliptong | 05-08-10 | 14:44
The G-Team, ik denk dat ik jou voortaan Slipthong noem ;)
@Ceulemans Nee dankje. Ik werk voor niemand anders dan mezelf, en dat doe ik met veel plezier.
Hoop dattie levenslang krijgt met z'n kutstukjes!
@ Sliptong | 05-08-10 | 14:44
Vliegbrevet? Nergens voor nodig. Ik zet die helicopter op een aanhanger, rijd er mee naar het gevang (de PI, zogezegd) en daar pleur ik die touwladder door de brievenbus. Als Bertje dat ding zelf even ophaalt op de postkamer, mag 'ie daarna ons bier komen betalen in de kroeg om de hoek. Mag 'ie daarna mee terug rijden.
@ XS020 | 05-08-10 | 14:47
Studente-tje dan toch zeker.
bbrussen.nl antwoord niet meer, heeft de hermandad de servert al in beslag genomen?
Als Hirsch Ballin zijn zin krijgt kan de OvJ het dadelijk gewoon zelf - zonder rechtersoordeel - weghalen c.q. Bert zijn site uit de lucht halen.
En aangezien Opstelten vrij zeker stelde dat er een CDA-VVD kabinet komt zou het mij niet verbazen als dat dan ook wet gaat worden.
Ik vind dat we dat dus echt niet moeten willen.
Het zou goed zijn voor de streetcreds van GeenStijl als een van hun cuntentveredelaars in de nor zit.
Take one for the team, Bart.
@ mark twain | 05-08-10 | 14:47
Heeft met ethiek te maken.
En de morele plicht te allen tijde het Publiek te informeren. Die Bert, die begrijpt dat vást. Waarschijnlijk nog ooit eens een gastcollege van Huub Evers mogen bijwonen, zoiets.
@janeedantoch 14:49
Overigens had die gevangene nog wel wat te vertellen. Ik vrees dat zulks met Bertje niet het geval is.
Een foto van een spandoek publiceren, mag dat dan wel?
cache4.asset-cache.net...
@Datkanikvéélbeter! | 05-08-10 | 14:42
Dus omdat het OM iets roept moet je daar maar gehoor aan geven? Lekkere ideeen hou jij er op na. #noordkorea
Hm. Juist niet. Altijd voor jezelf DENKEN en je niet laten beinvloeden door 'het gezag', al is de hele wereld tegen je.
Mag ik ook even zeuren..
er staat: "voor a crime a didn't commit" moet dat niet zijn "voor a crime I didn't commit"?
Het is dezelfde verdorven logica door moslim infiltranten bij het OM en justitie die Wilders aanklagen omdat hij haat citaten uit de knoran gepubliceerd heeft.
Niet de knoran of de gekke mohammedaan die de bedreigingen geuit heeft is schuldig maar degene die het vermelden aan anderen.
De sharia is nog verder in justitie en de rechtsspraak doorgedrongen dan tot nu toe gedacht.
Dit is juridische jihad bedoeld om systematisch alle kritiek op de islam te onderdrukken. Nu is het zaak dat je je niet laat intimideren maar nog eens extra gas gaat geven met je kritiek op de islam. Iemand nog wat mohammed cartoons in de aanbieding?
@ flashforward | 05-08-10 | 14:52
Doorzeefd met 9mm full metal jacket. De beheerder van het serverpark is sinds nul-drie uur achttien hedenmiddag overigens spoorloos.
XS020 | 05-08-10 | 14:51
Jij werkt voor Lot Feijen?
Parsons | 05-08-10 | 14:50
Een verzoek van het OM om een doodsbedreiging te negeren trek jij gelijk met NK en dan hou ik er rare ideeën op na? Heb je wel door wat voor gevolgen het verspreiden van zulke bedreigingen kan inhouden? Of denk je dat Twitter alleen gevolgd wordt door mensen met realiteitszin? Think, stupid...
@ XS020 | 05-08-10 | 14:47
Studente-tje dan toch zeker.
@Multiflauwekulti Dit gaat echt nergens over. Ik heb al een studie achter de rug, en een goedlopend eigen bedrijfje. Journalistiek is waar mijn hart ligt, maar ja, had er een aantal jaar gewoon GEEN GELD voor om hbo te doen. NU JIJ WEER.
Hier nog een tot geweld aansporende tweet. Hij is van 1400 jaar geleden, maar gezien de gemiddelde historische kennis van het O.M....
"Wij zullen schrik werpen in de harten van de ongelovigen. Slaat dan op hun nekken en slaat op al hun vingertoppen"
Wij is Allah, de twitteraar heet (zoals altijd Mohammed), de tweet is te vinden in de koran, soera 8, 12.
Wat doet het O.M. met deze twitteraar die oproept tot geweld?
Niets, want de oproep is religieus.
Hahahahahahahaha.
Allah is een uitgehongerde tijger.
@ Parsons | 05-08-10 | 14:45
Nee hoor, de persvrijheid wil zeggen dat journalisten hun werk moeten kunnen doen en daarbij niet tegengewerkt mogen worden. Het wil niet zeggen dat journalisten dingen mogen doen die gewone burgers niet mogen. Met een perskaart op zak ben je niet ineens een soort 'superburger' met uitgebreide bevoegdheden en speciale krachten.
Voor een journalist geldt precies hetzelfde als voor iedere andere burger die iets wil publiceren of anderszins aan de kaak wil stellen: Namelijk of het belang van publicatie opweegt tegen de negatieve gevolgen van zo'n publicatie. Denk daarbij niet alleen aan de gevolgen voor de direct betrokkenen, maar ook aan de gevolgen voor de openbare orde en de impact die zo'n publicatie heeft.
Voorbeeld:
Als een of andere anonieme gek op internet beweert dat ie een bom zal laten afgaan tijdens de dodenherdenking is dat in 99,99% van de gevallen niet meer dan een schreeuw om aandacht. Als je als burger toevallig tegen zo'n bericht aanloopt stel je de politie daarvan op de hoogte en die neemt dan maatregelen. Als je in plaats daarvan het bericht op een veelgelezen blog post of op een dode boom publiceert wordt het veel groter gemaakt dan het is, blijft iedereen weg en is de maatschappij ontregeld. Bovendien heeft de dreiger dan precies gekregen wat ie wil!
Don't feed the Trolls! - Geldt ook in real life..
Ik hoop niet dat goede redactieleden van GeenStijl voor langere tijd de cel in gaan. Maar aangezien het om Bert Brussen gaat zie ik het probleem niet.
Bert Brussen, Martelaar van GS...
@deMeer | 05-08-10 | 14:54
Eerst stond er zelfs '(...) a crime a didnt commit.'
Er is dus maar half werk geleverd.
Kan geenstijl niet ff een link naar de RT van Bert geven, zodat alle twittergebruikers dit collectief gaan RTen? Niet om Wilders te bedreigen maar om de hypocrisie van justitie weer eens aan te tonen?
En nu wel OT: Jammer van justitie dit... keiharde fail dit..
Hier gaat vast een flink kamerdebad voor komen en dan gaat er nog op de valreep een spervuur aan vragen richting EHB...
@mark twain | 05-08-10 | 14:47
Hé ben je weer vrij? En heb je er wat van geleerd doerak. En hoe ga jij Bert helpen?
@XS020 14:54
Uw werkgever kan zich ook volledig met uw standpunt verenigen?
@ widtvoet ® | 05-08-10 | 14:50
Joris heeft mijn melding ontvangen.
coontje.files.wordpress.com...
Ceulemans | 05-08-10 | 14:54
@mezelf 'werkt voor' moet zijn 'bent'.
Opletten lutser.
Waaligator | 05-08-10 | 14:55
of die passage uit genesis 4, waar het vermoorden van een KWART van de mensheid wordt goedgepraat.
@ XS020 | 05-08-10 | 14:55
Voor een joernalist ben je niet bijster slim. Waar staat je XS voor? Niet dat het me interesseert maar ik dacht je als lieve zwitsalzuster wat aandacht te geven.
Waarom begin je geen weblog. Sommige van die gasten rijden in dikke A6-en rond, lopen een beetje naakte vrouwen te kiek'n op allerlei stranden usw., usw..
Oh...en nog wat...ik ben NIET blind.
@Art Vandelay Ultor | 05-08-10 | 14:57
Schande... nog foutief verbeterd ook!!
@Sliptong 14:58
Waarom zou ik deze doldrieste egotripper moeten helpen?
Nou, kom maar op met die tuin.
Ik zit alweer klaar met Bing in de aanslag.....
@Schlomo De Peaumeaux | 05-08-10 | 14:50
lol. Wat jij wil: sliptonque, slipthong, slipper, slappe, scharrenkop. Ik ben ru imdenkend.
solidstate | 05-08-10 | 14:58
een dikke +1.
Dat wordt Stalag XVII-B Bert. Je mug shot is ook al binnen: coontje.wordpress.com...
@ solidstate | 05-08-10 | 14:58
Ach, dat koele snorretje is weg.
Het moet niet gekker worden... Leen, eh, ik bedoel Geert, doe er wat aan!
-weggejorist-
@Multiflauwekulti | 05-08-10 | 14:51
Ik hoor het al: jij mag de hannibal van het spel zijn. Lovin' it when a plan comes toghether. * sigaar aan MFK doorpaasdt *
Ik vind dit machtsmisbruik bijzonder angstaanjagend want dit is een aantasting van de vrijheid van meningsuiting en nieuwsgaring op internet.
@Jan Aaldrik | 05-08-10 | 14:11
Dit is een fine hour. Niet vaak krijg je als individu de kans om EHB, justitie en politie voor lul te zetten. En dat allemaal door hun eigen falen.
De bedoeling is goed: als je voor lul staat leer je het snelst.
Is die dreiger al goed uitgecheckt? Of is het gewoon Martin Bosma?
@Datkanikvéélbeter! | 05-08-10 | 14:55
Wil je het niet begrijpen of doe je maar net alsof? Het OM kan ongezien te tiefus krijgen. Een journalist die in een bepaalde context een bedreiging *van een ander* tegen Wilders aanhaalt aanpissen is een pure aantasting van de persvrijheid en bovenal de vrijheid van meningsuiting. Dat dit gebeurt onder dreiging van geweld maakt de zaak nog kwalijker. Ik hoop dat deze zaak voor veel ophef gaat zorgen. Zijn ze daar wel helemaal goed snik?
Of val jij in de categorie druiloren die vindt dat Nekschot terecht is opgepakt?
janeedantoch | 05-08-10 | 14:59
Zullen we meteen ook maar Lenin, Trotsky en Stalin citeren? Dat is wat dichterbij in de tijd en hun aantallen slachtoffers zijn véél RESPECTABELER.
Bert B. een jaar in de nor? Eindelijk relatieve rust op twitter!
Zeer vermakelijk stuk.
Sliptong | 05-08-10 | 14:42
Wanneer? Welk bureau, Tolsteeg?
Broodjes smeren gaat voor het A-team.
@mark twain | 05-08-10 | 14:59
Om kudo's op te bouwen voor je volgende ban gevoelige uitspraken...
@ Sliptong | 05-08-10 | 15:01
Can I be B.A. please?
"I aint gettin in no plane"
"fool"
@frisenfruitig 15:01
Zit onze arme Bert dan al in het cachot?
Bert for President. En laten we hopen dat het met de welbekende sisser afloopt. Ik zou die Brussen best missen namelijk. Kan 'ie daarna mooi weer vol gas tegen de gevestigde orde schoppen.
@ Waaligator | 05-08-10 | 15:02
Juist ja...je slaat de spijker op zijn kop!
Dan is Mo Ghabri zeker allang verhoord, opgepakt, berecht en veroordeeld?
Het wordt nu dus ook link om citaten uit de koran te tweeten? De haat en dreiging spatten daar immers van af.
@Pa Cartwright 14:58
Fijn. Van je medereaguurders moet je 't maar hebben.
*zich heilig voorneemt nooit meer vragen van Pa Cartwright over de gemoedstoestand van onze tamme oester te beantwoorden*
@Sliptong 15:03
Het plijt niet erg voor jouw karakter dat je aan die mogelijkheid denkt.
Vorige week nog ben ik door de lokale hermandad gesommeerd een net gemaakt filmpje te verwijderen. Bert, mijn steun heb je!
*burgerbeweging Redt Bert overwegen doet*
Het OM blijft toch een talent houden om zichzelf uniek onhandig in de media te profileren.
@mark twain | 05-08-10 | 15:05
Plijt?
Voor alsnog hebben we een search&rescue crew samegesteld bestaande uit:
Multiflauwekulti als Hannibal
XS020 aka howling maddog Murdoch
Ondergetekende, uiteraard, als Gesicht
Mindy doet de catering. Nooit iemand bevrijden op een lege maag!
We hebben nog een grote neger met een hanenkam nodig. Of alleen een neger. Oh ja, en een busje. Zwart, T-mobile roze maakt niet uit.
@ mark twain | 05-08-10 | 15:05
*kuch*.. pleit ..*kuch*
Wat een noobs bij Justitie, kan iemand die mensen 'ns vertellen hoe 'n kompjoeter werkt?
@plastic zakje | 05-08-10 | 15:06
Welk filmpje? Link?
@Schlomo De Peaumeaux | 05-08-10 | 15:03
Zie Sliptong | 05-08-10 | 15:07. Je mag wel deze spelen: www.google.nl... (links onder of rechtsboven).
@ widtvoet ® | 05-08-10 | 15:05
Nu had ik die waarzeggerij van jouw oester toch al niet bepaald hoog meer zitten.
Zo voorspelde dat luie mormel – ligt as we speak ook weer te tukken zekers – dat BLØF binnen een jaar zou stoppen met die kudtmuziek. Da's inmiddels 2 jaar geleden!
@ Waaligator | 05-08-10 | 14:59
Dat ben ik niet maar conan
zie
Conan de Rabarber | 05-08-10 | 15:00
@Parsons | 05-08-10 | 15:07
*PROEST*
Parsons | 05-08-10 | 15:07
Met stomheid verslagen heb ik dat filmpje onder zijn toeziend oog verwijderd, maar de volgende keer staat de agent met zijn tronie op youtube/Dumpert.
@ Sliptong | 05-08-10 | 15:07
Schlomo De Peaumeaux | 05-08-10 | 15:03
Me me Me Me Me me
Frank Grasmaaier | 05-08-10 | 14:57
lol! Zal hij dan de eerste zijn??
@Pa Cartwright 15:08
In oesterjaren Pa, in oesterjaren.
@Sliptong | 05-08-10 | 15:07
Ik heb hier een meneer Kempi in de aanbieding. Hij heeft nog nooit gewerkt maar is wel héél enthousiast.
/Ranstadmuts
@ Conan de Rabarber | 05-08-10 | 15:00
zie
solidstate | 05-08-10 | 14:58
Ik was nog eerder dan jij zelf.
Het OM moet als beleidsprotocol bij vergelijkbare zaken instellen: 1) een OvJ over de zaak laten nadenken 2) deze OvJ vervolgens een beslissing laten nemen 3) Deze beslissing terugdraaien en het tegenovergestelde van de beslissing onder 2 doen.
Ik schat dat ze dan een statistisch significant grotere kans hebben om hun vervolgingsmonopolie zinvol uit te oefenen.
Sliptong | 05-08-10 | 14:58
Hoezo Bert helpen. Die helpt zichzelf wel. Dit stabiliseert hem voorgoed als 'internetfenomeen', hij komt 'principieel' over en en heeft 'landelijke' profilering. Dit is een hele mooie dag voor Bert, en dat weet hij. Nu jij nog.
@ Sliptong | 05-08-10 | 15:08
I'll do them both!
Biff Eagleburger | 05-08-10 | 15:10
Die krijgt geen broodje.
Vervolgingsmonopolie is overigens net zoiets als het bordspel monopolie, dat wil zeggen, als het op vrijheid van meningsuiting uitkomt lijkt het OM er nu ook maar gewoon een 'pak-een-kans-kaart' strategie op na te houden.
Het moet toch niet gekker worden.. NVJ kom er maar in. Of is dat alleen voor journalisten die een Vara-pasje hebben?
Waaligator | 05-08-10 | 15:02
...en even afgezaagd als het aan de haren erbij slepen van de koran.
nachtschilder | 05-08-10 | 14:38
lijkt me niet zo moeilijk om hem te vinden, als je naar zijn twitterpagina kijkt staat bij zijn locatie: 52.376659,4.893926 ;) ffkes google maps en tadaaa
Twitter?
@Waaligator | 05-08-10 | 15:02
Wat is toch jouw obsessie met al die sovjets? Dat is zo jaren 80 man.
@solidstate | 05-08-10 | 15:10
Spammert!
Conan de Rabarber | 05-08-10 | 15:00
Hoi, die Conan. Knap gedaan. Chapeau.
(Sorry Solid. Toch bedankt voor de link)
Ik wou dat Kempi nog een kind was....
@ cultheld | 05-08-10 | 15:13
Nee. Maar de NVJ is louter voor journalisten.
Is www.bartbrussel.nl al geregistreerd?
@ Schlomo De Peaumeaux | 05-08-10 | 15:17
Wtf verkeerde topic. Excusez moi!
Doe Volkert de groeten van me!
De RedactieRaad kan duidelijk niet zo goed schrijven als BertBrussen.
WTF is "vervolgd voor het bedreiging van een politicus"?
Hé redactieraad, sorry maar je stukjes zijn het allemaal nét niet.
@Biff Eagleburger | 05-08-10 | 15:10
Ik vind Kempi niet dezelfde charmes hebben als BA. Wel allebei godsdienstwaanzinnig. Dat wel. Maar heeft ie een bussie? En waarom zet jij je trots niet eens een keer aan de kant als het om onze gewaardeerde redactie gaat?
@ copteaser | 05-08-10 | 15:14
locatie: 52.376659,4.893926 .. oh, ik kreeg telkens geen gehoor.
@Schlomo De Peaumeaux | 05-08-10 | 15:11
Een dubbelrol! Hoe ambitieus. Pius wil niet meedoen. Maar dat komt nog wel. Snel.
diededieben | 05-08-10 | 15:15
Een zekere meneer Snel presenteert zich de laatste dagen in de media als het nieuwe baken van de links-elitair weldenkende Wildersbashing. Neem je hem serieus?
Hij noemt zichzelf historicus. Wat is dat een historicus? Waar haalt hij zijn argumenten?
Als je hem serieus neemt terwijl hij de flauwekul herkauwt die ons al 40 jaar door de strot wordt gedrukt, waarom zou je mij dan minder serieus nemen, die evenzeer als hij aanspraak mag maken op het epitheton historicus gezien mijn diploma? Op grond misschien van het nazistische "Und willst Du nicht mein Bruder sein, so schlag ich Dir den Schädel ein"?
@Sliptong | 05-08-10 | 15:23
Hij heeft wel iets met bussen, ja. www.youtube.com...
@Mindy | 05-08-10 | 15:12
LOL. Hij krijgt helemaal niets. Behalve de Ty... Nou ja, je weet wel. Laten we het netjes houden. We zijn immers een beschaafde blog.
@Waaligator | 05-08-10 | 15:24 Opnieuw moet ik je nageven dat jij de reaguurder met de hoogste informatiedichtheid per post ben op deze site. Ik ga even een sigaretje roken en over je woorden nadenken, kwartiertje ofzo? x
@Art Vandelay Ultor | 05-08-10 | 15:25
Gezien het aantal actieve aanmeldingen kunnen we die bus wel gebruiken. Maar als hij rijdt zoals hij praat, houd ik mijn hart vast.
Het kan aan mij liggen. Maar volgens mij is dit gesprek niet zo gegaan. Ik twijfel zelfs of dit gesprek heeft plaatsgevonden.
@Sliptong | 05-08-10 | 15:23
Kempi hosselt zo een busje voor je. En Bart? Die redt zich wel. Hij is ook nog jong hè, een paar weekjes politiehotel is goed voor de levenservaring en wie weet, kan-ie er nog een leuk boekie over schrijven ook.
@Waaligator | 05-08-10 | 15:24 Ik ken meneer Snel niet (nomen non est omen), en weet niet wat zijn standpunten zijn. Maar je moet wel oetjeloetje debiel zijn om niet in te zien dat de PVV dingen beweert, roept, voorstelt (en de dag na de verkiezingen weer intrekt) die volstrekt onaanvaardbaar zijn voor zelfs de meest minimalistische rechtsstaat (zgn. Rechtsstaat Basic). Etnische registratie en een belasting op religieuze uitingen moeten voor een historicus als jijzelf toch ook de meest obvious geschiedkundige parallellen oproepen?
* neemt een trekje en staart professioneel moeilijk kijkend naar rest van Waaligator-post *
Sliptong | 05-08-10 | 15:25
Idd hoewel niet iedereen maar goed daar is het ook GS voor. Out.
Met de wetsvoorstellen van Hirsch Ballin zal de overheid in staat zijn dit soort 'bedreigingen' meteen van het web te halen, net als zo'n filmpje van die rechtenstudente. Natuurlijk is 'bedreiging' in dit geval hier een drogreden. Het gaat erom dat ene Mo dit geroepen heeft. Dat vloekt een beetje met de positieve beeldvorming en het politiek correcte gedachtengoed. Met de censuurknop gaat het een stuk rustiger worden.
Free Bart!!!
Brussen zal wel ooit iets hebben geschreven wat die oelewappers fokt.
Dan krijg je dit he. Gelukkig zijn alle andere zaken in Nederland al opgelost en kan mijn vriendin veilig over straat in het donker. Free Bertje! Free De Brus!
@Waaligator | 05-08-10 | 15:24 En ik neem dat het begrip democratie voor een belezen iemand such as yourself toch wel meer omvat dan een 'meeste-stemmen-gelden' ?
Zo bij het doorpluizen van de comments krijgt bertje vást een bobbeltje in de slip.
"Nou kijk: op 3 maart jongstleden plaatste een mij verder onbekend persoon deze tweet. Dit is duidelijk aan dreigement aan het adres van Geert Wilders. Omdat ik de wereld op de hoogte wilde brengen van dergelijke dreigementen "
Is Brussen zo megalomaan dat hij denkt dat een vericht op zijn blog meer wereldkundig is dan een tweet?
@ Pa Cartwright | 05-08-10 | 15:34
Terwijl 'ie toch zou moeten weten, net als u en ik, dat 'm in 3 nano-seconden vergeten zijn. Ik bedoel maar...herinner jij je Fleischbaum nog, om maar iemand te noemen? Nee? Nou, zie...daar heb je het al...
@ Multiflauwekulti | 05-08-10 | 15:37
WIE?!
@NewEnglandPatriots | 05-08-10 | 15:37
AanstellerT.
diededieben | 05-08-10 | 15:29
Het gaat mij niet om de verdediging van PVV-standpunten. Jouw vraag aan mij was of ik gefixeerd zat op de marxistische ideologie en praxis. Daarop heb ik antwoord gegeven.
Wat meneer Snel betreft: jandirksnel.web-log.nl...
Wat die etnische registratie betreft, welk substantieel verschil is er tussen etnische registratie en de aanduidingen (ook geregistreerd uiteraard) waarmee de politie binnen het kader van de huidige wetgeving verdachten aanduidt in de pers en op tv als "lichtgetint", "kaukasisch" of "met donkere huidskleur"? Deze termen zijn algemeen in gebruik in opsporingsberichten. Wat maakt het dan nog uit of men erachter schrijft dat x of y met een kaukasisch uiterlijk zich uitdrukt in het Roemeens of het Pools? En dat de lichtgetinte exemplaar zich pleegt verstaanbaar te maken in een berbers dialect of het papiamento?
Spijkers op laag water allemaal.
Zeg dan vlakaf in naam van de Gelijkheid van alle mensen dat het begrip criminaliteit is afgeschaft en dat ieder ongeacht zijn taal of uiterlijk vanaf dit ogenblik vogelvrij is. Dát is pas echte Gelijkheid en tolerantie. Dát is pas echte taboedoorbrekende, grensverleggende progressiviteit. Al de rest is déjà vu.
Is brussen vrijgezel? Uitkijken dat je niet de nieuwe Rutten wordt he!
Is dit wereldnieuws? Nee dit is geen wereldnieuws.
.. dus bert wordt nu dus vervolgd wegens het niet-bedreigen van Wilders, als ik het een beetje kan volgen. Een gang van zaken die wel zou passen in het beoogde paarsch+.
Ik hoop voor bert en Nederland dat het een rechts kabinet mag worden. Tot die tijd sterkte achter den boekenkast.
@Rector Reflector | 05-08-10 | 14:26
Oui. LiebeMan deed irritant in dit topic: www.geenstijl.nl...
Waaligator | 05-08-10 | 15:43
@Nee nee, dat is niet wat de PVV voorstelt. De PVV wil een stempel in het paspoort voor elke marokkaan/antilliaan/kaap verdier. Dat is fundamenteel anders dan racial profiling a la Ter Horst van een ieder die met justitie in aanraking komt.
Waaligator | 05-08-10 | 15:43 Overigens zou ik best een etnische stempel in mijn paspoort willen met de tekst: ' 100% Katholiek, In geval van nood Bennie XI bellen'
Waaligator | 05-08-10 | 15:43
"Zeg dan vlakaf in naam .... tolerantie." Heet dat niet praesumptio innocentiae? Zo'n verlichtingsprincipe waar we allemaal zo trots op zijn. (ik i.i.g.wel)
diededieben | 05-08-10 | 15:48
Norbertus, Diebe. Kwestie van trouw te blijven aan je jeugdliefde.
En bij god, hou nou toch eens op met die fixatie van je op de PVV. Vraag op hun site maar naar informatie terzake. www.pvv.nl...
@Waaligator
lol
Tiepies PvdA gefaletje. Agterav hebben we het anders bedoeldt. Geeft niet hoor, uw grootte lijder met strenge blik zal uw efen seer ztreng toespreken en dan sand erover.
@ Pa Cartwright | 05-08-10 | 14:25
Bert is ook echt geen 29, dus bij die status van vrijgezel zou ik ook maar m'n vraagtekens plaatsen. Met dat charisma !!
@diededieben | 05-08-10 | 15:50
Hé, doe 's ff minder achter elkaar reaguren. Het kan toch ook wel in hetzelfde plempsel?
Rofl, die mark twain toch. De grootste daad van burgerlijke ongehoorzaamheid ooit door hem gepleegd, is verzwijgen dat de kassiere een koopzegeltje teveel had afgescheurd.
Waaligator | 05-08-10 | 15:51 Fixeren doe ik me slechts op onze heiland jesous christos theou yios soter. En op de rechtschapen falli magni van al zijn plaatsvervangers op aarde. dat PVV domme voorstellen doet, kun je moeilijk mij aanrekenen
@ Lampekop | 05-08-10 | 15:54
Zanik eens niet zo.
Lampekop | 05-08-10 | 15:54 Mijn fout, weet echter niet hoe mij te verontschuldigen zonder nieuwe post. Dilemma's, dilemma's
diededieben | 05-08-10 | 15:50
Heeft tolerantie grenzen? Ja of nee?
Als zij grenzen heeft, is zij dan nog werkelijk tolerantie?
Als zij niet een werkelijke tolerantie is/kan zijn, heeft zij dan het recht mensen te (laten) vervolgen in haar naam?
Als zij niettemin meent dat recht te hebben (Van Jole, René Danen), welke grenzen worden dan gesteld aan dat recht om nog enige schijn van tolerantie over te houden?
@diededieben | 05-08-10 | 15:56
Ach je kunt beloven het noooooit meer fout te doen.
@Waaligator | 05-08-10 | 15:57
Ja tolerantie heeft grenzen.
Ja dan is het nog steeds tolerantie, maar er zijn grenzen.
Ja alle intolerantie vervolgen. Wat intolerantie is, wordt vastgesteld door de stamoudste, in het geval van ons katholieken Benedictus XI
De grenzen aan het uitoefenen van dat recht worden gesteld door de proportionaliteit en subsidiairiteit van de uit te oefenen intolerantie jegens intolerantie.
En wat is toch de fixatie van jullie rechtse reaguurders op Fransisco van Jole? Die naam alleen, ik betrek Bassie en Adriaan toch ook niet in al mijn (overigens vlijmscherpe betogen) voor een socialistische heilstaat?
@Bull Trap | 05-08-10 | 15:54
* beeld voor zich ziet van een gniffelende, zure mark twain gaffel *
Welkom, Bert. Kom er lekker bijzitten in de bak. We hebben hier een Internetcafe zonder filter in Nieuwegein.. Ik zit hier al een tijdje en kan gewoon mijn zaakjes via Internet verder afhandelen. Geenstijl.nl is bereikbaar.
Volgens www.nationalebedrijvengids.nl is Mo's telefoonnummer 06-24138307.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om dan juiste de echte bedreigert op te sporen lijkt mij?
Overigens zei onze heer en verlosser Christus Jesus (in hoc signo est magnificum) al: 'Ik ben gekomen om een zwaard te brengen, niet vrede', Matt. 10:34
Hah Bert Brussen maken ze niks, die is veuls te slim. Krijg steeds meer respect voor die gast vooral na zijn terugkeer.
Zie hier het voorbeeld van Ernst HB.
www.verzet.org...
Ik wist niet eens dat er een 'teambedreigdepolitici' bestond. Wordt het niet eens tijd voor een 'teamhelpdebedreigdeburger'
diededieben | 05-08-10 | 16:10
Begin jij even lekker een eigen bloggie.
Zeg maar zit die tiefushond die dat heeft geschreven al vast? Ja toch zeker?
diededieben | 05-08-10 | 16:02 : "Ja alle intolerantie vervolgen."
Eigenlijk zeg je: "Al wat ik en mijnsgelijken MENEN dat intolerant is op grond van een DOOR ONS vastgestelde proportionaliteit en subsidiariteit (op grond van een "orthodoxe" groepsinterpretatie dus), MOET op een intolerante wijze worden vervolgd."
Vervolgen is per definitie intolerant. Vervolgen in naam van de tolerantie is waanzin.
Die waanzin wordt altijd collectief beoefend: vb: kettervervolging, McCarthyisme, zuiveringen in de Sovjet-Unie, Culturele Revolutie, opruimen pro-Khomeiny marxisten in Iran 1979-'80 etc.
Altijd in naam van het heil van de gemeenschap. Salus populi suprema lex. En dus werd Jezus gekruisigd. (Los van alle religie, kerken en dogmata die daarna kwamen.)
Dus nogmaals. Is een werkeljike toleratie mogelijk? Zoniet, met welk recht vervolgen we in naam van de tolerantie?
En als ik nou op mijn weblog die tweet heropenbaar omdat ik aan wil geven waarom Bert verbolgd wordt?
Het begint goddomme wel Thailand te lijken. Daar mag je de koning niet beledigen en mag je ter verdediging dan niet eens zeggen: "ik heb koning Boemibol geen koning Bamibal genoemd' en mogen de kranten ook niet zeggen dat je dat zei, of als verdediging aanvoerde, want dat is dan op zich toch weer beledigen.
Het zou dan wel weer mooi zijn als Bart een beetje naar de celmuur aan het staren is en opeens ziet-ie het, in een kinderlijk handschrift staat daar op de muur geschreven: "Kempi was heer"
@Waaligator | 05-08-10 | 16:16 O maar ik zeg ook helemaal niet dat het werkt. no Sirrr. Maar het levert wel een hoop vette actiefilms op (een paar eeuwen later).
En de originele bedreiger, die mohammed Ghabri, die wordt niet vervolgd??
diededieben | 05-08-10 | 16:19 : "O maar ik zeg ook helemaal niet dat het werkt"
Rijd jij op een Harley zonder motor?
Heel Links Nederland wel.
bits of freedom doet ook een duit in het zakje:
www.bof.nl...
Bert wordt alleen maar opgeroepen om een verklaring af te leggen als verdachte. Hierdoor heeft hij het recht om geen antwoord te geven op de vragen. Zou hij als getuige zijn opgeroepen zou hij de vragen moeten beantwoorden en ook nog eens de waarheid moeten spreken. Tip voor Bert: niet gaan, wordt je vervolgens of aangehouden en heb je recht op een "pro deo" advocaat, of je wordt door de rechter-comissaris opgeroepen en ben je alsnog verplicht te komen. Begin bij aankomst meteen te roepen dat je je rechten uit het Salduz arrest wil, raken ze geheid daar in paniek. Immers ook de niet aangehouden verdachte heeft het recht om vooraf gaande aan het eerste verhoor een advocaat te raadplegen. Kan je je er geen veroorloven krijg je er een toegewezen.
Als je hier in dit topic een reactie plaatst ben je dan medeplichtig?
Andnosinglefuckwasgiventhatday.jpg
Mijn oom heeft net 25 Euro gedoneerd aan het "Free Brussen" fonds op zijn website. Mandela kwam uiteindelijk ook vrij na de nodige media-aandacht en veel donaties voor het goede doel, dus hopelijk werkt het voor Bert ook. Doneren kun je op www.bbrussen.nl...
Alles leuk en aardig, maar 2 augustus 2010 is toch al geweest?
En hoe was het koffieuurtje op het bureaux van de plisie dan? Gezellig neem ik aan?
Of wacht Brussen nu totdat ie opgepakt wordt?
Enne, wat willen ze eigenlijk tegen het citeren van bepaalde teksten uitrichten?
Of mag je niet zeggen dat je op Twitter de volgende dreigtekst hebt gevonden:
"Rijkelijke beloning voor diegene die Wilders z'n keel doorsnijdt... etc, blablabla"
Ik vind dit nou juist erg informatief over de geestelijke toestand van menig overtuigd moslim, dus Bert even bedankt voor de info.
Overigens is genoemde Twittertekst wel een van de vele aanwijzingen dat Allah (en dus ook God of wat er voor door moet gaan deze dagen) een ENORME klootzak is, omdat veel van zijn volgelingen nog te stom zijn om voor de duivel te dansen (anders overtref je een Wilders wel in argumentatie, niet met moordzucht). Was wel belediging nr. 104+ aan het adres van God (of de gek genaamd Allah die tegenwoordig voor God schijnt te moeten doorgaan), waard 2 maanden cel per stuk, rekent u maar uit.)
Ohja en het lukt het OM vrijwel zeker niet iemand wegens een citaat achter de tralies te krijgen, je zult het zien.
Als dit niet zo'n zielige vertoning zou zijn zou ik me rot lachen. Maar eigenlijk zit me rot te lachen. Wat een gestoorde figuren bij het om.
En wederom doet het aloude gezegde weer opgeld: "Wat je zaait zul je ooit oogsten"... moet ik dat in het geval van Burt Brosseldinges nog verder uitleggen?
Lol.
De filmrechten liggen bij oelewapper.
Oh wacht 11 aug... gewoon gaan zou ik zeggen en uitleggen dat citeren mag, mits bronvermelding aanwezig?
@Lisa E. 16:37
Jij verwacht dus ook dat Bert minstens zolang zal moeten zitten.
@ZSU-23-4 | 05-08-10 | 16:45
Krijgen we van jou ook zo een uitgebreid interview hier op GS?
Een beetje OM stuurt een persbericht uit dat Mohammed G. ook vervolgd wordt.
Het is inderdaad fijn om te weten dat ze zo goed bezig zijn, sarcasm. Zeker als je weet dat je eigen aangifte al dik een anderhalf jaar ligt weg te stoffen.
deMeer | 05-08-10 | 16:54
Nee, ik brand die jokers van het OM zelfstandig wel af als het moet, maar eigenlijk zijn ze de aandacht niet waard, was het niet dat ze een fundamenteel onderdeel van de democratie ondermijnen door het opleggen van bepaalde cencuur en bovendien de context niet begrijpen waarin Bert zijn citaat heeft geplaatst.
Enne, ik ben een laffe anonieme reaguurder, verder weinig interessant en zou dat graag zo houden, weet je nog?
Het valt me de laatste tijt pas op dat feel mensen meer over de form reachuren dan ofer de inhout...
Ik ruik viese DIESCRIEMIEnaatsie.
Is dePers al opgerolt?
Welke pers?
Mene mene tekel.
Maar goed. Los van het feit dat ik de heer Bert Brussen een uiterst vervelende, etterige en kindse brulbakkes vind is het natuurlijk wel zo dat het publiceren van een citaat gewoon is toegestaan, mits met bronvermelding. Het is dan ook ronduit volslagen belachelijk dat het OM nu Bert Brussen gaat vervolgen wegens bedreiging van Geert Wilders. Het ware naar mijn bescheiden mening beter wanneer het OM de plaatser van de tweet achter de vodden gaat zitten. Of zeg ik nu iets heel wereldvreemds?
Ah.
Een boef die vrijgezel is.
+2
Ah! Ik heb het: de ultieme wraakactie van Bert Ebisch?
Heerlijke ironie .. wanneer komen je memoires uit Bert?
Wat zal er eerder zijn?
De revolutie die een einde maakt aan alle mensen die de vrijheid bedreigen, of,
De totaalcontrole die iedere revolutie onmogelijk maakt.
Van privacyparadijs tot controlestaat
Download de publicatie op www.rathenau.nl...
laatst kreeg toch iemand 350 euro boete voor het beledigen van Abouthalib op tweet?
Krijgt mohammed x. dan nu ook straf?
ja toch zeker....?
....of niet?
*grijpt naar strop*
"Ach, zo'n vaart zal dat toch niet lopen?
Neuh, de Nederlandse justitie is in principe door en door betrouwbaar. Gelukkig komt het nooit voor dat mensen zes jaar de bak in draaien zonder overtuigend bewijs of dat niet-moordenaars negen jaar worden opgesloten op grond van nieuw verzonnen spermasleepspoortheorieen ofzo. In Nederland is het over het algemeen zo dat echte criminelen (verkrachters, kindermoordenaars, Pim Fortuyn-overhoopschieters) keihard worden gestraft en de kleine foutenmakers (te hard rijders, kwetsende cartoonisten, mensen die hun kliko niet met de wieltjes naar de stoeprand zetten, ondernemers met teveel reclame aan hun gevel, burgerjournalisten die op de openbare weg filmen) zelden tot nooit worden lastiggevallen. Kijk, als het nou zo was dat je bijvoorbeeld geen aangifte kunt doen als je bent aangerand of dat de politie lang niet alle aangiftes kan afhandelen, ja dan zou het wat anders zijn."
De herhaling meer dan waard. Wat een baarlijke nonsens van het kaliber cartoonist van zijn bed trekken. Ik doe het niet meer, ik verdedig geen rechtsstaat NL meer, die is piepend en krakend tot stilstand gekomen.
Veel schokkender dan die tweet vind ik aan deze screenshot dat helemaal bovenaan te lezen valt dat meneer de linkse lul z'n gezicht blijkbaar bij het door hem zo verfoeide paapse studentenclubje Carolus Magnus uit het hem zeer bekende Nijmegen heeft laten zien om voor te dragen uit dat linkse Amsterdamse studentenblaadje van Jaime en co.
Nu er waarschijnlijk op de rusthuizen bezuinigd gaat worden, wordt er dan ook op het OM bezuinigd?
de oude nar (5) | 05-08-10 | 16:29
Dat Salduz arrest is redelijk goed weggemoffeld door justitie. Uitvoering in de praktijk van dat arrest laat te wensen over.
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist en opgerot-
Dit illustreert wederom de ultieme domheid. Bert, ik wens je veel sterkte om dat lager echelon te overtuigen. Wat een prutsers aldaar!
Het is een gekkenhuis, hermandad die reddende bootjesmannen bekeurt wegens ontbreken van sleepvergunning, meisje dat geen aangifte mag doen omdat er niemand op het bureau is, en nu dit. De politie is de weg kwijt. Ik ben nu wel benieuwd of Mohamed X X ook verdache is in deze zaak en door de politie wordt gezocht en wat zijn straf is/zal zijn, want hij is de aanstichtier van dit alles, sterker nog degene die eigenlijk opgepakt ZOU MOETEN WORDEN. Ben bang van niet, want mohamed X X is niet te vinden, maar de heer BB dus wel, want heeft NIETS te verbergen.
Leuk geschreven, ik moest lachen.
Tja, typisch... De laatste keer dat ik aangifte ging doen ( van diefstal ) vroeg de dienstdoende agent of ik een afspraak had! Uiteraard heb ik onmiddelijk onverrichte zaken het bureau verlaten. Een afspraak maken om aangifte te doen... de eerste minuten na een diefstal was er nog enige kans van opsporing. Na enkele dagen niet meer natuurlijk!
De agent (e) (waarschijnlijk één streep) gaf me als raad om aangifte te doen via internet. Ik kom potjandorie niet voor niets naar het bureau! Er loopt een boef vrij rond!
Ik heb zelfs de moeite genomen om de online aangifte te te checken. Hier werd wederom aangegeven dat ze er NIETS mee doen.
"Ga eens boeven vangen." Het is een cliché, maar helaas zit er in de meeste cliché's een kern van waarheid.
BB is KING trouwens, wat een humor.
-weggejorist-
Ja Bert, je hebt je voornaam en kleurtje niet mee.
Bert Brussen hoort niet thuis bij GS.
Zolang hij daar zit overweeg ik mijn Powned lidmaatschap op te zeggen.
Zelfs door een naakte Bert Brussen met bebloede pikhouweel en vlammend aureool om zijn kop zou ik mij geen moment bedreigd voelen...
Voor de rest: let him rot in jail, misschien wordt hij er wat minder schreeuwerig van.
-weggejorist-
"Don't shoot the messenger" was first expressed by Shakespeare
Sophocles "No one loves the messenger who brings bad news."
Politie denkt kennelijk gewoon: "Shoot the messenger" en niet
zoals het zou moeten "Don't shoot the messenger"
Staat wel leuk op je CV, remember nu.web-log.nl... ?
Geen zorgen hoor,Kees brusse. Kaap Hoorndreef te Utrecht is weliswaar een pliesieburo maar heeft een draaideur. Heb er ooit gewoond en de criminelen stonden binnen een half uurtje weer op de stoep.
.PS
'...in een rokerig hol. Een schamel peertje verlicht het vertrek. In de ruimte ernaast klinkt een melancholische langspeelplaat...'
.
Ik weet het antwoord: Beggars Banquet,Rolling Stones,1968,Sympathy for the devil.
@ diededieben | 05-08-10 | 16:02 ,
Wat hebben rechtse reaguurders nu zo met Van Jole?
Inhoudelijk zegt ie niks, eigenlijk is ie nergens goed in, hij is woest op rechts (frustratie?) maar z'n uitkering betalen wij allemaal.
Links vind 'm lievv en hij zegt nare dingen over rechts, hij wel.
Francisco is de Kop van Jut. En daar vaart ie eigenlijk wel bij.
@ @ diededieben | 05-08-10 | 16:02 ,
Aanvulling, noem het een win-win situatie.
Men gaf onlangs toe dat allerlei aanrandingen, verkrachtingen, kindermisbruik op de plank blijven liggen, gewoon, omdat er geen tijd voor is.....
Professor | 05-08-10 | 19:30
Ach gut, weer zo'n eikel die iets "overweegt", gewoon doen, oetlul!
Bert Brussen is gewoon duidelijk anti Wilders.
Dit gaat echt helemaal nergens over. Pak eerst eens die mocro aan die daadwerkelijk verantwoordelijk is voor deze bedreiging. Het OM heeft in deze zaak geen poot om op te staan.
Voor andermans mededeling op 't bureau moeten verschijnen... Goddomme, beter kun je het niet treffen.
@ XS020 | 05-08-10 | 14:55
Voor een joernalist ben je niet bijster slim. Waar staat je XS voor? Niet dat het me interesseert maar ik dacht je als lieve zwitsalzuster wat aandacht te geven.
Waarom begin je geen weblog. Sommige van die gasten rijden in dikke A6-en rond, lopen een beetje naakte vrouwen te kiek'n op allerlei stranden usw., usw..
Oh...en nog wat...ik ben NIET blind.
XS staat gewoon voor Acces (je weet wel, xs=ac-ces) 020 lijkt me duidelijk.
Joernalist moet journalist zijn en ik ben geen aandachtsgeile 'zwitsalzuster'. Een weblog heb ik al lang, meerdere zelfs. De meest persoonlijke is gewoon te vinden als je XS020 google't.
Mijn intelligentie is al helemaal off topic. Volgens de laatste test (gratis op internet) had ik een bovengemiddeld iq, maar ja, alsof dat een betrouwbare bron is.
Ik vind die stukjes van BertBrussen doorgaans nutteloze kak, maar dit keer heeft hij groot gelijk.
Bonne chance Bert!
Opsluiten die Bert, eigen schuld moet ie maar geen haat zaaien en demoniseren van linkse rakkers!!
Echt belachelijk dit: de boodschapper op het bureau roepen en niet de oorspronkelijke - zeer strafbare - uiter, de heer Mohamed G.
OM: Pak eerst die gek die een oproep doet voor een huurmoord! @#%&$*
Sterkte Bert
-weggejorist en opgerot-