En wat zeggen we dan?
Jeuj. De eerste hulpgoederen hebben de zwaar overstroomde gebieden in Pakistan bereikt. Ook de BeNeLux stuurt een team van het Rode Kruis. De Pakistaanse overheid is zelf razend druk met atoombommen bouwen taliban steunen terrorisme financieren hulpverlenen. Paki's met gevoel voor ironie hebben daarom vandaag een snelweg bezet om snellere hulp van de overheid te eisen. Op veel hulp uit landen waar Allah de Barmhartige de scepter zwaait hoeven de getroffenen niet te rekenen. En dus springt advertentiekantoor Uncle Sam in het humanitaire gat. Inmiddels zijn ook de Nederlandse journalisten gearriveerd voor de onmisbare standupjes bij zo'n internationale megaramp. Zelf ook doneren? Giro 555 staat nog steeds open. Dit keer zelfs zonder foute BN'ers + politici in een belteam.
Top 3 Samsung +
Reaguursels
Wie shukran zegt kan steniging door de daar heersende taliban verwachten.
En iedereen maar steeds zeiken over die yanks...
Ik doneer al het klapvee en de fans van DWDD als vrijwillige latrinegravers.
Gek eigenlijk, alleen in de Free World is charitas salonfähig.
555: "Ik dacht het niet"
Handig zo'n doos vol USA ID's ! We migreren!
Ik geef jullie wel wat vreten in ruil voor een atoombom.
-weggejorist-
maak van 555 666 en dan kom je meer in de buurt: geld aan de duivel...
De hele wereld zeikt op de USA, maar ze staan wel iedere keer weer als eerste klaar met hulpgoederen.
Giro 666 voor echt goede doelen.
Retour afzender, of toch niet
Mompelt iets over natuurlijke selectie.
Een doos vol U AIDS?
Het wordt tijd dat de Verenigde Staten ook voedsel op de 'dual use'-lijst plaatsen. Talibs kunnen er immers mee worden gevoed.
-weggejorist-
De grootste financiering voor terroristen ter plekke kwam toch echt uit het westen.
Dutch aid,
From de PvdA
-weggejorist-
Ik heb net vanmiddag al mijn knuffels van Miss Piggy en Knorretje die kant op gestuurd.
Leuk voor die kids daar.
@JamesBondage | 16-08-10 | 15:05 : Dat heet viral marketing...
@Frederik Vijf | 16-08-10 | 15:06 : Ik bedoel 'sampling'.
vraagje:
hadden we tijdens de 2de WO ook een inzamelingsactie voor Duitsland?
"Het is ramadan en de perfecte tijd voor zaqat. Maar de islamitische wereld doet niets voor Pakistan."
Goh, ze krijgen straks nog de helft van de ontwikkelingskosten van hun atoombommen cadeau.
Maken ze die dozen open..
www.google.nl...
Amerika is gewoon de klos:
- Niets doen = booslims
- Iets doen = niet genoeg = booslims
- Alles doen = niet genoeg = imperialistisch gedrag = booslims
Er is altijd wel een groep fundi's over de zeik.
@geenstijlsteengeil | 16-08-10 | 15:08
grappig.
Dan te bedenken dat in India, China en Oost-Europa ook zware overstromingen zijn...
Het is toch ramadan?
duizend bommen en granaten...
@Capt. J.T. Spaulding | 16-08-10 | 15:07
Ja, maar omdat wij het niet kwamen brengen zijn ze het maar komen halen...
* iets met treinen mompelt *
Valt AIDS uit de US onder 'viral marketing'?
@ illuvatar | 16-08-10 | 15:06
Hahaha inderdaad!
Zit de Pakistaanse president nog altijd in Engeland?
Ze hebben toch geen eten nodig tijdens de ramadan.
ik ga even Al Jazeera kijken om te zien of ze in isla'mietje' landen ook een inzamelingsactie houden voor Pakistan?
Ik kan het mis hebben maar volgens mij staat er nog genoeg geld op de rekeningen van de Tsunami ramp en die van het Haïti gebeuren.
Dat geld moet ergens rondzwemmen, iemand een idee?
@P. Venter | 16-08-10 | 15:12 : Ja, dat vraag ik mij ook af of ze na het ontvangen van zo'n pakket daar ook ff wachten met eten tot het donker is? Ik zie die Talibanus nog wel zo gek zijn om dat soort mensen te stenigen ipv te helpen.
@geenstijlsteengeil | 16-08-10 | 15:08
Hahahaha.
Of ze maken die dozen op en dan www.infonosity.be... ......
-weggejorist-
Als Allah wil dat ze overleven, overleven ze ook wel zonder mijn hulp!
De VS doet dit uit eigenbelang. De VS heeft met dictator Musharraf een deal gesloten waarin Pakistan sinds 2001 meer dan 10 miljard heeft ontvangen.
An appeaser is someone feeding a crocodile hoping it will eat him last.
kapotte_stofzuiger | 16-08-10 | 15:09
Die janken minder hard. (vanwege geen booslim?)
Ik ben meer voor deze Amerikaanse spreuk:
www.cathar.info...
Pakistanen wonen al duizenden jaren in een delta. Maar geld voor een Waterschap is er niet, er is wel een Moskee en Madrassa in elk dorp, want dat wel wel zinvol geacht door de overheid! Ze verdienen het met ze allen!
Natuurrampen zijn een geschenk van Allah om de schaapjes arm, ellendig en bang te houden.
Ja ja, laten we veel geld geven! Houden ze zelf meer over voor hun kernwapenprogramma!
Dat geld komt toch nooit aan bij die arme drommels die getroffen zijn. 2% gaat naar voedsel, de rest naar landcruisers, helicopters, salarissen en persvoorlichting.
De enige manier die ik zie om te helpen is om onze eigen (=niet corrupte) krijgsmachtonderdelen (landmacht, luchtmacht, marine) voedsel te laten droppen uit vliegtuigen en helicopters.
-weggejorist-
Ik ga echt niet de Taliban steunen. Wie garandeert dat mijn geld daar niet in de verkeeerde handen valt? Er is geen hulporganisatie of land die dat kan beloven en hardmaken.
Van hulp komt corruptie, van corruptie komt nog meer ellende. Er is een direct verband tussen de misere in Afrika en alle structurele hulp die wij daarheen sturen. Met dank aan lieden die op de CU, CDA en PvdA stemmen. Ze kopen hun schuldgevoel af maar veroorzaken alleen maar meer puinzooi.
Als de bevolking in Pakistan nou eerst eens massaal afstand neemt van de Taliban en van extremisme, onderdrukking en middeleeuwse denkbeelden wordt het een ander verhaal. Jammer voor de bevolking maar je krijgt de leiders die je verdient.
Helaas geldt dat zelfs ook hier in Nederland...
nou verrek!
op Al Jazeera houden ze een inzamelingsactie voor Polen en Tsjechie
alles goed verder?
ps. is het geld richting Haiti al weer terecht?
Mijn bijdrage zit in de door mij aan de belastingdienst afgedragen penningen. Ik zou ook graag een extra bedrag willen overmaken aan 555... maar ik heb er geen enkel vertrouwen in dat dit geld ook daadwerkelijk haar doel bereikt. Van het Haïti-geld is ook veel blijven liggen en mijn Tsunami-euro's zijn waarschijnlijk ook aan een strijkstok blijven hangen. Wat te doen? Rechstreeks aan artsen zonder grenzen of het rode kruis?
-weggejorist-
Gewoon je spullen pakistani.
Van mij kunnen ze een emmer stront krijgen.
Schitterend artikel in de Pers. En in Nederland wachten de moskeegangers af.
Zoals we van hen gewend zijn.
Ik heb nog een leeg spaarvarken. Die kunnen die varkenfoben komen halen.
-weggejorist-
-weggejorist-
kennen beter giro 666 dan weet iedereen dat het voor de graaiers is..
Wil een ieder hier die die mensen geen hulp gunt ongezien de tyfus krijgen? er sterven daar kinderen bij de vleet stelletje kutmongeaulen. Ongeacht of de politieke stromingen in dat kutland je aanstaan, moet je daar toch wel hart voor hebben. Zo niet, dan ben je nog erger dan een dik stuk stront. Wel is het zaak dat de donaties goed worden besteed en niet in de bodemloze 555 put afzinken.
Hoeveel water is er nog nodig dan?, waar kan ik mijn bijdrage van 10 liter heensturen?
Tja,,,de VS verketteren en het Westen als de duivel neerzetten,,,maar puntje bij paaltje(staat nog boven water aldaar)wel de hulpgoederen aanpakken???
NA de ramp zijn de Amerikanen weer de duivels van de islam.
Diezelfde islam doet inderdaad geen ene klote voor haar bevolking,zelfs schatrijke oliestaatjes houden de miljarden in de knip...
Islam is namelijk niet voor vredelievende hulp uitgevonden,Saudi-Arabie geeft
hooguit wat burka's die tevens voor tent kan dienen en daar houdt het dan ook snel mee op!!
Waarom de VS helpt,Saudi-Arabie en Iran lachen..
Iran zal de VS wel de schuld geven van de overstromingen,die hebben dat veroorzaakt om zo Pakistan'binnen'te vallen om het overvloedige zoete water te gaan stelen..
Feit is dat GS gelijk heeft en de moslims elkaar nooit helpen (als het niet om wapens gaat),ook andere rampen zoals Haiti krijgen geen dubbeltje van de Allahbewonderaars...
Laat Van Agt(CDA) daar eens naar kijken met zijn Hamasvrienden,in hun nieuwe winkelcentrum volledig voorzien van airco in Gaza,of zouden ze zijn zwemmen in het gloednieuwe olympische zwembad wat pas geopend is in Gaza??
En Van Agt maar liegen en liegen dat er een'schrijnend watertekort'heerst??
Bovendien zijn van de vorige rampen nog 10tallen miljoenen NIET uitgekeerd,,maak dat èèrst maar op,alvorens de Nederlandse burgers weer op zijn sociale geweten word aangesproken..!!
Aufwiedersehn met de linkse kerk,heb in Gaza genoeg gezien,,niks armoede laat staan honger of dorst,,het zijn de honderden Nederlandse gesubsidieerde hulporganistatie's die willens en wetens goed nieuws verzwijgen(Zwembad,Winkelcentrum,internet,24 uur stroom en stromend water enz)om zo hun eigen bestaanrecht(dus subsidie)in stand willen houden...
Links en islam gaan zo perfect samen,,niet voor niets adviseert en feliciteert de Taliban de PVDA aan om te gaan regeren!!!
Zolang misdragende militairen in dit land betaald worden uit zuurverdiend belastinggeld en voor humanitaire rampen wordt gecollecteerd, zit er in dit land fundamenteel iets mis.
www.parool.nl...
@ChillBill | 16-08-10 | 15:04: Inderdaad, lekker emigreren naar Bristol UK, de meesten van hen voldoen aan dezelfde voorwaarden als dit gezin, veel kinderen en werkloos ...
www.telegraaf.nl...
ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:25
Ga dan doneren homo. Of beter.. vlieg er heen en kom nooit meer terug. Ik heb geen hart voor haatbaarden die ook geen hart voor mij hebben.
JamesBondage | 16-08-10 | 15:05
Tja de grootste dieven van de wereld die het meeste uitgeven aan hulp, zo zo wat nobel.
En wat zeggen we dan? Iets Arabisch voor 'ik kan niet lezen' waarschijnlijk.
@PierDrie | 16-08-10 | 15:25
Vooral geen plempsels van anderen lezen hoor.
www.geenstijl.nl...
Lekker hoor, al die blikjes varkensvlees en heerlijke gelatinepudding. En ook nog echt bier en wijn.. wat zal dat smaken :D
Katte Nut | 16-08-10 | 15:28
Je comment zegt genoeg, IQ 80- denk ik zo. Alsof een kind van 3 die sterft door Dysenterie een haatbaard is, kutmongool
@The real Flex | 16-08-10 | 15:27 : Ik kan helaas het filmpje niet vinden, maar in een van die zomercolumns was de NOS er weer als de kippen bij om gauw te zeggen dat het alleen voor de elite was. Ook het winkelcentrum had welleens last van stroomuitval, dus al die kritiek was onterecht. Ik vraag mij toch af of er een soort centraal Islamic media damagecontrolunit actief is die westerse naievelingen om te lopen spinnen om zieligheids TV te maken.
U zegt....
ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:30
Gaat erheen dan. Paardelul.
@ITEACHYOU
Bij de laatst 555 actie, toen er zo veel wantrouwen heerste werd ons beloofd dat dit keer alles toch echt tot de laatste cent zou worden besteed (niet gebeurd) en we zouden met z'n allen tot lang na de ramp geinformeerd worden over de besteding van het geld (niet gebeurd)
Kortom de tyfus en tabe voor giro 555, is de nationale tendens.
Kortom wil je iets doen geef dan alleen geld aan particuliere initiatieven, mensen ter plaatse zonder overhead kosten.
@ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:25
Er sterven dagelijks 5000 kinderen aan buiktyfus, omdat ze geen fatsoenlijk sanitair hebben. Wie is hier nou de mongool?
@ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:25
Listen very carefully, I will say this only once!
Die kinderen die daar sterven hadden misschien niet geboren moeten worden, of de ouders van die kinderen hadden misschien een dijk kunnen bouwen? Of,...of...
De alijd vriendelijke Pakistanie, ook voor al uw vlagverbrandingen....
infidelsunite.typepad.com...
Geef wel een paar euro aan een zwerver, kun je ook je schuldgevoel mee afkopen....
't Is een mooie plaats, chapeau voor de fotograaf.
Katte Nut | 16-08-10 | 15:31
Idiots zoals jij vernaggelen dit land. Nitwit.
Eerder aarzelde men om giro 555 niet open te stellen omdat de te verwachten opbrengst niet op zou wegen tegen de kosten.
Nu het gironummer toch geopend is, wat krijgen we dan van de SHO te horen als de opbrengst toch tegen gaat vallen?
.
www.bitterlemon.eu...
.
Eigenlijk kijken de islamitische landen er veel nuchterder tegen aan. Ze laten Allahs water gewoon over Allahs akker lopen en als Allah het wil komt het wel weer goed.
Watikjebrom | 16-08-10 | 15:32
-s zeker? *mompelt iets over zwitsal*
Gelukkig is het Ramadan en mogen ze overdag niet eten en drinken, dus dat scheelt weer.
@ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:25
Je kunt niet iedereen redden. Eergisteren was het Thailand, gisteren was het Haïti, vandaag Pakistan, morgen Bangladesh. Waarom ligt de verspreiding van hulpgoederen en het ophalen van geld immer in onze handen? Ja ja, het rijke Westen, maar niemand vraagt zich af waarom de belachelijk rijke sjeiks hun broeders nooit ondersteunen.
Er is altijd wel een excuus om geen geld te geven, nooit zegt iemand: ik heb geen rooie cent om te geven, of ik ben te egoïstisch. Hypocriet. Voor mij geldt het laatste, overigens.
edit: plaats moet zijn plaat.
kapotte_stofzuiger | 16-08-10 | 15:31
helaas heb je altijd kindersterfte in de wereld, maar wil dat zeggen dat je mensen in een rampgebied dan maar niet moet helpen slimpie? wil wel zien hoe stoer we hier zijn als de dijken doorbreken.
Het is toch gek dat mensen zich publiekelijk afvragen waarom er geen geld gaat naar deze ramp. Dat krijg je als er berichten zijn dat de Taliban door Pakistan worden geholpen? Laat de regio aldaar het zelf uitzoeken! Dat willen ze graag. Ze willen niet dat het Westen hen helpt? Nou mooi, laat maar gaan dan. en buiten dat hou ik er ook niet van dat ik gebeten word/kan worden door degene aan wie ik eten voer.
ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:32
Halve gare. Dus als ik geen geld pomp op giro 555 of huilie ga lopen doen, terwijl er overal ter wereld rotzooi is "vernaggel ik dit land". Laat me raden jij bent een PVDA'ert. Kan niet missen.
@kapotte_stofzuiger | 16-08-10 | 15:31 : Hoe meer mensen, hoe meer doden. Ik denk dat met de huidige overbevolking de aantallen steeds hoger worden. Hongersnood valt op te lossen mits de juiste distributie. Helaas is het dan weer zo dat iedereen dat als een vrijbrief zal zien om weer door te fokken, resultaat: hongersnood.
afvaller | 16-08-10 | 15:32
Sorry hoor, heb geen Schoevers...
Je kunt je geld net zo goed door de PLEE spoelen. Niemand maakt mij wijs dat mijn donatie in een tot het bot corrupt land als Pakistan bij de juiste mensen aankomt. Zie ook Haiti, waar ook zo'n geweldige inzamelingsactie voor werd gehouden. Daar is het ook nog steeds martial law en een grote teringzooi.
Yep Zwitsal....
edit: plaats moet zijn plaat.
Watikjebrom | 16-08-10 | 15:34
Ik heb een sponsor loop georganiseerd voor Pakistan.
Per gelopen rondje doneert de slager een halve kilo varkenslappen, de slijter een pijpje pils, en de kerk een jezus beeldje. Zo wil ik mijn steentje bijdragen. Ik ga uit van een groot succes!
Laten die oliesheiks met hun gouden kranen maar doneren... datzelfde geldt voor China en Rusland die zie je ook nooit bij dergelijke rampen. Het is altijd het Westen, waar de moslims de pest aan hebben, die hulp biedt.
@kapotte_stofzuiger | 16-08-10 | 15:09
In Pakistan (en waarschijnlijk China ook) leer je wel groot te denken.
En-el Hak | 16-08-10 | 15:33
Te triest voor wooorden dat de andere islamitische landen hun SNOR drukken :), maar dat wil toch niet zeggen dat wij dan ook maar niet moeten helpen? Dat zou hetzelfde zijn als dat er een oud vrouwtje in je straat wordt beroofd en je besluit haar niet te helpen want de andere buren steken ook geen vinger uit.
-weggejorist-
Waarom joe es ee? Het zijn toch ondankbare honden, nu komt er alleen weer een aanslag...
Iteachyou, garandeer mij dat er levens worden gered en ik schuif direct, met overtuiging. Maar de kans is groter dat diezelfde mensen van dit geld worden opgeleid in een terroristenkamp. Wat is er met het geld voor Haiti gebeurd? Dat staat gvd nog steeds op een rekening rente te trekken. Het ergste is dat je bijdraagt zonder er iets aan te kunnen doen omdat Sinterklaas Koenders toch wel weer een bijdrage uit de Portemonnee van de Ander doet. En dat die hulporganisaties geen enkele openheid bieden over de werkelijke bestemming van het geld. Ja, een luxe kantoorpand aan een gracht of in het Gooi. Dure reclames op TV. Dikke salarissen voor management. Huilreportages op tv. Dat is zichtbaar.
Katte Nut | 16-08-10 | 15:35
Nee, je hebt alle recht om niets te geven. Het gaat mij om je reactie.
Nooit maar nooit geef ik aan 555. Ik help rechtsstreeks. Dat is effectiever, beter voor de hulpbehoevenden en zo blijft er niets aan de strijkstok hangen.
Ik vind het trouwens hypocriet datze de hulp van het vervloekte "Westen" accepteren.
Vogelbeest | 16-08-10 | 15:18
en waar moet dat geld vandaan komen ???
ZDEV | 16-08-10 | 15:37
Absoluut met je eens. Ik zeg ook niet dat je moet storten op 555. Plaatje bij topic zegt dat er hulp is aangekomen en zelfs dat wordt door bepaalde reaguurders niet gegund. daar doelde ik eerlijk gezegd op.
ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:25
Helemaal mee eens, maar wat je hier op GS zegt is paarlen voor de zwijnen.
Oh ja. Er wordt meer geld gepompt in CO2 reductie dan nodig is om de hele wereld aan gezond drinkwater te helpen. Prioriteiten, mensen!
Iteachyou, eens. Ik gun het de getroffen mensen.
@ITEACHYOU 15:25
Als het doneren van geld iets goeds had opgeleverd, had ik mijn bankpas allang getrokken.
Schijnbaar ben je niet bekend met de laatste rampen en waar de immense hoeveelheid geld naartoe ging.
In ieder geval niet naar de arme zielige mensen zonder schoon drinkwater.
@ZDEV | 16-08-10 | 15:37 : In eerste instantie gaven wij 'slechts' 1 miljoen. Twee dagen later was het alweer 3 miljoen. Best vreemd dat ons kleingeld altijd zo enorm snel toeneemt.
Onder rembours.
Hulp dus.
borderliner | 16-08-10 | 15:35
Wie zijn 'ze'?
ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:39
U is moraalridder?
@Flapgeit | 16-08-10 | 15:39
Ontwikkelingssamenwerking.
In ieder geval de PVV en ik dacht ook de VVD hebben tijdens de verkiezingen gezegd dat ze ontwikkelingshulp zouden beperken tot noodgevallen. Dit is een noodgeval. Geeft het leger budget voor nieuwe noodrantsoenen (sorry, ze heten tegenwoordig geloof ik gevechtsrantsoenen) en laat de oude droppen boven Pakistan. Klaar. Iedereen blij.
@ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:39 : Dat voedselpakket is gegeven van de Amerikaanse regering terwijl er in hun eigen land mensen sterven van de honger. New Orleans is nog steeds een oorlogsgebied waar weinig mensen nog kunnen wonen.
@ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:28
Geen enkel land is perfect, zeker de USA niet, maar ze doen tenminste iets terug. "De grootste dieven van de wereld" zijn we allemaal. De rijkdom waarin we allemaal delen hier in het Westen hebben we niet zomaar in onze schoot geworpen gekregen.
ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:25
Dit is de manier van de natuur/aarde om de overbevolking te stoppen.
@En-el Hak 15:23
Niet zo snel. Net van m'n buuf gehoord dat vandaag twee bontkraagjes in (dit deel van) Rotterdam-Noord langs de deuren gaan met een zelfgemaakte kollektebus: "Voor Pakistan".
*beelden van de bewakingskamera bekijken gaat*
@ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:37
Nee, een beetje beschaafd wezen helpt het vrouwtje, dus een weinig beschaafd land doneert. Dat gebeurt dan ook. Er is echter een internationale discussie noodzakelijk, want het Westen krijgt nu reeds decennia stank voor dank. Steeds weer laten 'we' ons een schuldgevoel aanpraten. Slavernij, uitbuiting, imperialisme, das war einmal. Vraag de rijkere staten in het Midden-Oosten eens gedurende een VN-vergadering waarom ze zo weinig voor hun 'broeders' doen.
necrosis | 16-08-10 | 15:40
lees mijn comment op 15.39 uur eens...
En de islamitische sjeiks hun karretjes maar invliegen met hun privevliegtuig om in London te shoppen: www.maroc.nl...
Die hele moslim filosofie van elkaar helpen is een grote wassen ( afgesneden ) neus.
afvaller | 16-08-10 | 15:41
Moraalridder met dubbele moraal. Hij heeft volgens mij nog nooit geen schop in zijn poten gehad. Dus waarschijnlijk handje ophouden. En dan geef je wel eens wat weg ja. Kost toch geen ene moeite..
Waar zijn de geyle geytjes??
@widtvoet ® | 16-08-10 | 15:42
Waarschijnlijk staat er 'vor pakkistaan' op de bus gekalkt en belandt de opbrengst direct bij scooterhandel De Sjeezende Mocro in de kas.
*wilde in razernij ontsteken maar bedacht zich onder dreiging van een permaban*
zucht...
Islamistische landen, zeker de golfstaten, geven veel meer aan liefdadigheid en noodhulp dan westerse landen. Als bijv Saoedi-A nu niet doneert, geeft dat te denken. Iets met rivaliserende haatbaarden in hun sop gaar laten koken.
Waarom altijd kartel SHO 555?
Artsen zonder Grenzen werkte al in Pakistan, doet niet mee met de SHO pot (=extra laag verdeelbureaucratie en AZG heeft volgens mijj betere resultaten en veel minder overhead. (Werken voornamelijk met vrijwilligers en directie vangt veel minder dan SHO directrice Karimi www.artsenzondergrenzen.nl... Ps AZG is winnaar vd transparantprijs en heeft cbf-keur.
giro 4054 ten name van Artsen zonder Grenzen.
Je hoeft er niets aan te doen. Allah helpt ze en zoniet, dan is het Allah's toorn.
Win-win situatie dus.
@Wabbit.was.here | 16-08-10 | 15:45
Je zou je naam eer aan doen.
@ITEACHYOU
Tsja, u heeft natuurlijk wel een punt.
Welliswaar een mispunt als u het mij vraagt maar dat doet u natuurlijk niet.
Zouk ook niet doen als ik u was, wat gelukkig niet het geval is, ik ben een gezegend mensch.
Maar anderen voor dikke stront uitmaken simpel omdat ze niet met je mee willen huilen siert u niet. U moraliseert er maar lekker op los, mij zal uw mening in deze gans amme balle jeuken.
wiij gaan niet in tegen de wil van Allah.
dus geen ondermijnende zaken als hulp.
Die Ramadanpaketten zien er wat karig uit in vergelijking met onze Kerstpaketten.
@vogelbeest, eten en medicijnen droppen werkt niet helaas. De bevolking wordt dan gewoon neergemaaid door lokale rebellen die alles inpikken en in hun terroristengrotje stoppen. Je moet er met zwaar materieel, tot de tanden toe bewapend, rondrijden en de bevolking direct helpen. Maar ja, dat past niet echt bij het beeld van de vredelievende hulprganisaties met gristelijke zendelingendrang.
Goede zet van Amerika om er zo groot op te zetten dat zij de hulpgoederen geven! dan kunnen die haatbaarden daar zien dat ome amerika heel zo slecht nog niet is. Jammer alleen dat die Paki's die tekst gelijk eraf slopen en uberhaupt ook geen Engels begrijpen!
-weggejorist-
laat de landen waar Allah de Barmhartige de scepter zwaait maar betalen.
@ITEACHYOU
Ik wil inderdaad wel eens zien hoeveel hulp er onze kant op zou komen als er werkelijk een flinke ramp Europa zou treffen. Vooral landen zoals pakistan met een imageprobleem zouden ons liever kapot laten bloeden dan ook maar 1 snee brood te sturen. Dus flikker nou asjeblief op met je 3 jarige slachtoffertjes. Het is inderdaad erg voor die kindertjes maar over 20 jaar hebben ze schijt aan me.
(geld in) pompen of (laten) verzuipen, that's the question.
Caritas is nu eenmaal een christelijke uitvinding.
@ITEACHYOU 15:42
Lees en-el Hak 15:42 eens.
Daar kan ik me meer in vinden.
Als je slecht dijken kunt bouwen, heb je dan een achterlijke cultuur?...
ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:25
Het geld komt nooit terecht waar het terecht zou moeten komen. Of was je de tsunami en Haïti al vergeten, om maar niet te spreken over de miljoenen die verdwijnen in Afrikaanse landen. Maar indien je je lekker voelt bij het storten op 555, ga je gang zou ik zeggen, van mij geen cent.
@En-el Hak 15:45
Ligt in de lijn der verwachting idd. Heb zoiets al eerder aan het handje gehad en die gasten schroomden destijds tijdens het "kollekteren" niet om met name wat oudere buurtbewoners ronduit te bedreigen. Kan helaas pas na achten bij de beelden van die kudtkamera maar heb net na ampel beraad besloten toch maar vast de telefoon ter hand te nemen. Wanneer het nl. praat als een stel tillers, ruikt naar een stel tillers, eruit ziet als een stel tillers... is de kans alleszins reeel dat het zich hier om een stel tillers handelt.
@Hesus-Christus | 16-08-10 | 15:49
Werkt dat nou niet demotiverend, dat alles wat je plempt -weggejorist- wordt?
Neem de kinderen eens mee naar het museum. El Museo de las Momias bijvoorbeeld.
www.google.com...
Prof. D.A.H. Vintik | 16-08-10 | 15:55
Hij is ook al 40 minuten reaguurder lol
-weggejorist-
@illuvatar | 16-08-10 | 15:05
en u vond mijn nick kinderachtig onlangs ?
Grappig, dat nu er geen televisie-actie is, er bijna niks wordt opgehaald...
3,14mel | 16-08-10 | 16:00
haha, wat een grappige nick.
@Katte Nut | 16-08-10 | 15:51
Tel mij maar mee met die 3-jarige kids, ouwe klapjosti.
Ja maar de Finnen hebben ons ook geholpen na de watersnoodramp van 1953:
"Vooral de Scandinavische landen leverden veel bouwmaterialen, soms zelf hele prefab-huizen. In heel Zeeland kan men ook nu nog huizen naar Zweedse, Noorse, Deense of Finse snit zien."(wiki)
@mokum4all 15:46
Islamitische landen geven doorgaans veel meer aan (nood)hulp dan Westerse? Voorwaar een gedurfde uitspraak. Eventueel nog een bronnetje of beter nog een linkje dat die uitspraak funderen kan?
Brakke Obama | 16-08-10 | 16:02
En vergeet niet hun grootste gift aan onze beschaving destijds: knäckebröt.
.. ik hoop dat een pakistaanse geestelijke zich persoonlijk zal ontfermen over Amerikaanse hulpgoederen. Het kan de wensch niet zijn van allah dat de grote satan zichzelf zo opdringt. Zeker niet nu de gelovigen zo extra zijn gespoeld, reinheid en dood stemmen de opperbaas tevree.
@widtvoet ® | 16-08-10 | 16:05 : in dat stuk van de pers blijkt van niet dus....
Daarom geen eurocent.
www.nu.nl...
Abelardus | 16-08-10 | 16:05
Maar vooral: de sauna.
@ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:25
Jammer voor deze bevolking, maar zij hebben in grote getale gekozen om:
- te juichen bij de aanslagen van 9-11
- vlaggen van Westerse landen te verbranden
- cartoonisten te bedreigen
- Wilders te bedreigen
- christenen te vermoorden
- hun kinderen vol te proppen met haat op speciale haat-scholen
- aanslagen te plegen in India en Afghanistan, en op vliegtuigen
- ons te beschouwen als lager dan dieren, als christen-honden
Jammer, maar daar ga ik dus GEEN GELD aan geven. Tief maar op met jullie haat-agenda.
O sweet irony..
Abelardus | 16-08-10 | 16:05
En ABBA, ofschoon dat veel en veel later was maar dat was dan wel nazorg van een voortreffelijk niveau.
@Abelardus | 16-08-10 | 16:02
lol
Link naar 555: dikke fail -1
Die volgevreten hulporganisaties moeten niet nog rijker worden!
@pica: slim van uncle sam; zo kweek je weer een beetje goodwill. KUCH.
En nu is het genoeg! | 16-08-10 | 16:07 "Gelukkig" dat de Nederlandse regering mede namens U wel doneert. Stelletje slappe zakken.
Als er ook maar een klein deel van mijn donatie terecht komt bij de mensen die het nodig hebben, is het elke cent meer dan waard. Iedereen is vrij daar anders over te denken, maar zeur dan ook niet als je zelf een keer getroffen wordt door een ramp.
@BroodenSpelen | 16-08-10 | 16:06 : Tijd om alle organisaties eens onder de loep te nemen.
Top die Kop!
En nu wil ook nooit meer een Pakistaan op straat een Amerikaans vlag zien verbranden, stelletje huichelaars.
De Pakistani stonden ook niet te trappelen om te doneren, toen enkele jaren geleden de karbonaadjes in onze driepviezen wegrottten vanwege een stroomstoring. Voor wat hoort wat.
Briljant stukje uit De Pers. Ze doen het niet zo vaak, maar dit keer eindelijk eens iets wat ik vanmorgen 2x heb gelezen. Omdat het het waard was.
Stukje komt ingelijst op mijn kantoor te hangen, gewoon omdat iedereen het weet en het nu voor het eerst pas eens geschreven wordt.
Artikel klopt helaas van geen kanten. Saudi Arabië doneerde al 100 miljoen toen de meeste Nederlanders nog niet eens wisten dat er iets aan de hand was in Pakistan. Dus nu kunnen we wel fijn gaan Moslim bashen, maar dan is dit niet het juiste onderwerp.
arabnews.com...
Ja lekker, sturen ze daar AIDS heen!
@checkjefeiten | 16-08-10 | 16:12
Ik had vorige week Chinees gehaald. Waren ze de kloepoek vergeten. Een ramp want ik ben dol op die kloepoek.
de taliban was er alleen een dag of 20 eerder met hulp
BroodenSpelen | 16-08-10 | 16:06
Als ik nog twijfelde, dan is dat nu opgelost. Dodelijk dit zeg...
Hulp van USA aannemen is toch Haram ??? Het is toch volgens moslims de grote satan. Of gaan ze nu met 2 maten meten ?
Koekje-dr-bij? | 16-08-10 | 16:17
Zoveel eenheid is er dus niet binnen die wereld. De angst die wordt gezaaid door de PVV is dus van de gekke.
Heeft Albert Heijn al beesies gestuurd?
www.google.nl...
4e resultaat ( pdf alert ) die van de moslim advocaat ( genig om te zien hoe ze de dhimmi president aanspreken.
Laat ze maar lekker aankloppen bij die zogenaamde moslimbroeders, enige wat je terug krijgt voor alle hulp is een mes in je rug.
@Elmer Fudd | 16-08-10 | 16:17
Da's waarschijnlijk nog het beste medicijn.
@Redactie
Haal dat Eva Ludemann artikel er uit man, het is zo slecht dat ik het zelfs onder jullie standaard acht. Voor de rest zou het ook leuk zijn om er bij te pakken wat de westerse wereld uiteindelijk heeft betaald, 100 miljoen toegezegd naar Haïti, maar hoeveel is er ook aangekomen ?
Ik vraag me dus ook af hoeveel van die 100 miljoen Arabische dollars uiteindelijk worden betaald. Kijk als Noorwegen geld geeft hebben ze het praktisch al overgemaakt, maar dat is ook bijna het enigste land die daar zo goed in is. (Met 1000 miljard aan oliegeld in dat leuke fonds van hun mag dat ook wel)
@ITEACHYOU
Wij hebben geen feitelijke verplichting deze mensen te helpen. Het moreel besef legt ons echter voor, dat een mens in nood hulp mag verwachten.
Wanneer enkele reaguurders hebben besloten geen helpende hand uit te willen steken, of geen vertrouwen hebben in de manier waarop ze bij kunnen dragen aan de hulp, dan is dat hun goed recht.
De situatie is namelijk niet zwart/wit; Wij zitten niet in een rubberbootje te staren naar de uitgestrekte hand van een verdrinkend kind (sinds wanneer is een kinderleven trouwens meer waard dan dat van een volwassen mens?). Wij zitten achter onze computers en bekijken de situatie als geheel. In die zin is het weigeren van hulp eerder een aanval op onze manier van hulpverlening en niet op de beslissing wíe er hulp van ons mag verwachten.
Als laatste; de beste hulpverlening is vaak het aanleren van zelfredzaamheid, niet het sturen van een zak geld...
100 miljoen van de saoudies is eigenlijk maar kleingeld.
@Gemene Deler | 16-08-10 | 16:24 : Hear, Hear!
Geen cent krijgen ze van me
@Gemene Deler | 16-08-10 | 16:24
heb je wel eens bedacht dat de Pakistanen een hekel hebben aan ons, aan het Westen? Dat ze Christenen in eigen land onderdrukken en vermoorden, dat ze alle Joden hebben weggejaagd? Dat ze aanslagen financierden en uitvoeren in India? Dat ze de Taliban financieerden en onderdak verlenen?
Dat ze westerse cartoonisten bedreigen, Wilders bedreigen, haat-moskeen financieren? Dat ze westerse vlaggen in brand steken en ambassades aanvallen? Dat ze ons beschouwen als lager dan honden?
Daar ga ik dus GEEN GELD aan geven.
tapklaas | 16-08-10 | 16:17
Haloooo, een beetje met feiten aankomen,
ja zeg, zo kan je elke discussie verpesten.
Flauw hoor klaptaas.
Dit is wel weer ontzettend boosaardig van die Yanken. Voelen de islamieten zich nog meer vernederd door hun giften (lees eigen onkunde).
Bah.
Moslims kennen geen barmhartigheid. Alleen bij gristenen staat dit hoog aangeschreven. Laat die moslims toch eens hun eigen boontjes doppen!
Als je de totale inzameling voor Haïti deelt door het aantal inwoners, dan zijn ze daar allemaal ruimschoots miljonair. Toch leven de mensen daar nog steeds in tentenkampen en komt er heel veel geld niet terecht bij de mensen die het zo hard nodig hebben. Ook bij de Tsunami van enkele jaren geleden is vrijwel hetzelfde gebeurd, geld is blijven steken op plekken waar het niet hoort. Dat is de reden waarom men in Nederland naar mijn mening volstrekt terecht terughoudend is bij het doneren op giro 555. Zelf geef ik er geen cent aan, niet omdat ik het ze niet gun, maar juist vanwege het bovenstaande. En altijd zullen er mensen zijn die mij dan wijzen op het vele verdriet dat er is en dat het land weer jaren achterstand heeft opgelopen in de ontwikkeling. Helaas zal dat altijd zo blijven, net zo goed als hongersnood in Afrika. Bij sommige zaken moet je je gewoon maar neerleggen.
Tis toch allemaal de wil van Allah ? Ok, kleine kinderen hebben daar niks mee te schaften, maar ach, dan leren ze maar dat volwassenen ook fouten maken.
Er is geld ZAT overgebleven uit dat water-akkefietje in Nederlands-Indie van een paar jaar terug en er is pas 2% uitbetaald van het geld dat naar Haiti zou gaan. Geld zat voor de Paki's dus. En anders verkopen ze maar wat kernbom.... ehhh energiecentrales en laat ze maar bij India bedelen om hulp. Serves them right.
En toch mis ik ze een beetje die foute BN'ers + politici tijdens de vakantie periode hebben we ff geen tijd in slinks fantaasieland hoe dubbel kan je zijn. Oja er is pas 2% besteed van de gedoneerde hulpgelden voor Thaiti de rest zit nog in de zak van de VN.
@ Watikjebrom | 16-08-10 | 15:41
Dat vroeg ik me ook af toen ik op Post drukte.
Maar goed, je krijgt toch veel berichten via verschillende nieuws kanalen dat er in sommige islamitische landen wordt gedemonstreerd tegen het verfoeilijke Westen. Misschien dat het moeilijk is om te benoemen WIE 'ze' nu eigenlijk zijn, maar laten we het houden op inwoners uit bepaalde islamitische landen. In dit geval ook Pakistan. De Swatvallei is de thuishaven van de Taliban. Het Pakistaanse leger dat banden heeft met de Taliban. Een optel sommetje waarom men niet zo happig is de portemonnee te trekken voor Pakistan. Ik ook niet moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Normaal wel, maar ik ben enigszins huiverig. Toch bang dat het geld niet daar terecht komt waar het terecht zou moeten komen.
Hulp geven dat is een teken van zwakte onder de Allah jammeraars.
Reactie moslims:
'what! no guns!'
Inderdaad..
En wat zeggen ze dan?
-
"Death to Gareth Welldon"!
glorikxpeauveeg | 16-08-10 | 16:32
ROFLOL
Wil eerst zien waar mijn donatie van Haïti gebleven is voordat ik OOIT nog een cent doneer in mijn leven!
Enne... een Islamitische republiek, daar wil ik al helemaal niet aan geven. Zeker om de Taliban te steunen? Fliekker maal ein heel eind auf ja?
Zouden moslims zich nooit afvragen wat allah toch fout heeft gedaan bij de moslims dat hij ze zo spaarzaam bedeeld heeft.
Terwijl ongelovigen rijkelijk kunnen beschikken over hun eigen verworvenheden.
Alleen al de Nobelprijs is niet meer dan zo'n 6 keer aan 'n moslim uitgereikt.
Verworvenheden die moslims ook zooooo graag willen hebben.
Dat blijkt wel uit het feit dat ze zich laven aan alles wat de ongelovigen hebben voortgebracht en ze hierom in grote getale naar ons komen ?
Hah, ben benieuwd hoeveel hulp er uit Islamitische landen gaat komen. Met name de rijke oliestaten kunnen wel een miljardje of wat missen zou je zeggen. Helaas blijft het bij moslimbroeders onder elkaar meestal bij woorden en geen daden. Hypocriete huichelaars zijn het..
Inderdaad, barmhartigheid kennen de meeste moslims niet. Haat daarentegen kennen ze maar al te goed.
En islamitische hulporganisaties zijn er nauwelijks, en die er zijn moet je argwanend bekijken: www.nu.nl...
Wederom een hoop gelul van Brusseltjemans. Er zijn genoeg islamitische landen waar hulp naar Pakistan is gegaan. Zo heeft Marokko bijvoorbeeld al 2 vliegtuigen vol goederen richting Pakistan gestuurd.
Waarschijnlijk al geplempt, maar Geenstijl, stelletje falers:
arabnews.com...
100 miljoen...meer dan de hele EU bij elkaar.
Baseren jullie dit plempje op dat ene berichtje in De Pers???
Hou toch. www.depers.nl... Zie de vele linkjes onder de tekst.
Allah lost het wel op zullen ze denken.
.
Pakistan: Moslims laten hun broeders zitten
‘Gecondoleerd en veel sterkte’
.
www.depers.nl...
Ben in een milde bui vandaag.
Laten we beginnen wat neutronengranaten rondom de Paki bergmassieven te verspreiden. Na een tijdje maar is verder kijken wat we er mee doen.
-weggejorist-
En nu is het genoeg! | 16-08-10 | 16:31
Dat hoeft ook niet; het is ieders eigen keuze.
-weggejorist en opgerot-
Nee, daar willen de bn'ers hun vingers niet aan branden.
Ik hoop dat jullie de kanker krijgen!
Vieze verwende snotapen
@Propaganda777 | 16-08-10 | 17:25
Ik wens u ook een prettige dag. Mede namens alle kankerpatienten......
De Marshallhulp heeft in West-Europa prima geholpen na WOII, dus misschien kunnen in de Pakistanen ook bekeerd worden tot het westers kapitalisme...
Ik geef NIETS. En dit is waarom: www.spitsnieuws.nl...
@Propaganda777 | 16-08-10 | 17:25 : Ik hoop dat u lang, heel lang leeft. Dat lijkt mij al straf genoeg als ik u zo mag inschatten...
@Propaganda777 | 16-08-10 | 17:25
Ik wens jou ook een fijne dag.
Erg he, dat ik geen geld aan terroristen wil geven he?
Ik ga niets betalen voor het werk van Allah.
Op het eerste gezicht een grappig artikel ware het niet dat de Amerikanen nog wel het 1 en ander goed te maken hebben daaro. Men denken aan talloze burgerdoden ten gevolge van aanvallen met drones. USAID is gewoon het lieve gezicht van Amerikaanse buitenland politiek: Het VS leger bomdardeert je plat en USAID doet wat aan wederopbouw en hulpverlening. Veel van die USAID lui werken voor de CIA.
Oja, na de tsunami van 2004 zei Condaleeze Rice dat de ramp een geschenk uit de hemel was want het want een uitgelezen mogelijkheid om wat goodwill te kweken.
Bodemloze put, water naar de zee dragen, dweilen met de kraan open. (dat waren ze wel zo'n beetje)
sigaar.
Gewoon nuken die handel; is dat water probleem zo opgelost...
Dank u wel!!!
Bevat vast bijbels and 2 maanden oude hamburgers van de MacDonalds, die blijven toch dood.
kan iemand iets melden over het wel of niet, en zoja waarom uitblijven van hulp van de golfstaten. De media, politiek en de United nonsense zijn angstvallig stil. Hoe zit het nou ?
Wat krijgen ze nu..Usa Aid(s).
Verpakking klopt niet.
(A)lles(I)s(D)esi(S)chuld.
@Propaganda777
Ik zie hier zeer terecht zeer weinig mensen lachen, wellicht wat ironische leedvermaak. Het is ook allemaal verschikkelijk , Maar wellicht zet dit de volwassen mensen eens aan het denken hun handen gebruiken om dammen of dergelijke te bouwen ipv , Moskeeen ,en de rest van de tijd oorlogje te voeren en vrouwen ongeschoold te laten.
Aan uw woordenschat schat ik u ook bontkraagjesdragerig in, en verwacht ik dus ook niet zo`n verbetering.
Geen BN'ers in het belteam? Dan kunnen ze fluiten naar de centen! Van mij krijgen ze niets...
@Propaganda777
Wakker dier........
En dan te bedenken, dat maar 2% van de hulp daadwerkelijk aankomt, de rest verdwijnt in andermans zakken.
JA en als het donker word gaan we dat lekkers allemaal even sodaatmaken..
Brusselmans leest ook alleen wat hij wil lezen... een amateuristisch en onwetenschappelijk artikel over hulp uit Islamitische landen. Het was dagen geleden al bekend dat landen als Marokko en Saudi-Arabië geld hebben gegeven.
Kritiek op 'de islamitische wereld'? Prima! Meer dan terecht zelfs... maar als we feiten gaan verdraaien, zijn we dan een haar beter?
Ik zie een paki staan
@Hesus-Christus | 16-08-10 | 15:58
Je valt anders in ene behoorlijk stil.
(voor het geval je mocht denken dat het aan mij ligt; ik heb de NSB-knop alleen beroerd daar waar je Caps Lock bleef hangen)
Als ze maar niet denken dat ik weer geld ga storten! Haïti heeft ook nog steeds geen rooie cent ontvangen van die ik weet niet hoeveel honderd miljoen!
Iets goeds doen voor de wereld kun je tegenwoordig beter zelf doen in plaats van je geld naar een of andere instantie te sturen!
BAH!!!
Geen stuiver naar deze haatput graag. cappuccinoschrijft.wordpress.com...
De ongelovige Amerikaanse honden doen tenminste wel wat...
en ja, heb gedoneerd aan giro 555, het is per slot van rekening Ramadan.
@Kritiek op 'de islamitische wereld'? Prima! Meer dan terecht zelfs... maar als we feiten gaan verdraaien, zijn we dan een haar beter?
jeanmondo | 16-08-10 | 18:12
Hoezee!
Spijker, kop, RAAK!
Het wordt tijd voor een nieuw "wij-zij" gevoel. "Fatoenlijk volk versus hypocriete hufters". Misschien dat de wereldbevolking dan eens een volwassen niveau zal bereiken.
@Cynische Ambtenaar | 16-08-10 | 18:54
De plaatselijke Taliban warlord is u erg dankbaar.
@De ongelovige Amerikaanse honden doen tenminste wel wat...
en ja, heb gedoneerd aan giro 555, het is per slot van rekening Ramadan.
Cynische Ambtenaar | 16-08-10 | 18:54
Reacties ook graag lezen, luie droplul. Artikel is tendentieus, eenzijdig en niet waar. Als je niet beter wist zou je denken dat het een leugenachtig artikel betreft van een auteur die óf te lui is om echt journalistiek werk te verrichten óf andere belangen nastreeft..
LOL@Dank je wel grote boze Satan........
Ik heb opdracht gekregen om tegen de hele mensheid te vechten en ze te doden tot ze geen andere God erkennen behalve Allah en dat Mohammed de profeet van Allah is.
Bron: hadith (islam)
Kom me maar halen Ernesto!
@mezelf, wrong topic lul.
En het mooie is: de ene maand verbranden ze de Amerikaanse vlag vanwege van alles en nog wat, de maand erop accepteren ze zonder met de ogen te knipperen hulpgoederen uit datzelfde Amerika. Hoezo opportunisme....
Allah zorgt voor mij. Maar we vreten van de VS. Kansloos volk.
@ pic
En nu nooit meer Amerikaanse vlaggen verbranden hè!?
Dat mensen hun bedenkingen hebben bij deze actie, daar kan ik inkomen. Maar dat verreweg de meest van jullie zonder het geringste spoortje van empathie voorbij gaan aan het feit dat zo'n 20 miljoen mensen zijn getroffen door een verwoestende natuurramp constateer ik met afgrijzen. Een ramp die nu al evenveel levens heeft gekost als de watersnoodramp van 1953 in Zeeland. Een half miljoen mensen dakloos. Kinderen komen om van de honger, een cholera-epidemie staat op uitbreken. En dat gebruiken jullie dan om op je anti-islamitische stokpaardje te klimmen. gadverdamme !
@Humano | 16-08-10 | 19:24
Het zijn stuk voor stuk mensen die het Westen willen opblazen of erger. Fuck 'm. In het getroffen gebied is onlangs de sharia ingevoerd en het is de Taliban die er de scepter zwaait. Ze willen die hulp trouwens helemaal niet, wist je dat? www.trouw.nl...
@ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:25
Je kunt niet iedereen redden. Eergisteren was het Thailand, gisteren was het Haïti, vandaag Pakistan, morgen Bangladesh
Huh ? Hoe weet jij dat van Bangladesh? En hoe laat dan?
Eerst al het geld van Haiti naar de daadwerkelijk hulpbehoevenden en dan het volgende project. Anders komt er weer zo'n witte UN Landrover met paarse broek dokter erin voorrang eisen.
En nu is het genoeg! | 16-08-10 | 16:07
U bent uw nick meer dan waardig! Hulde!
Kan het "hulpkonvooi" met Gretta, Anja en Harry niet even doorvaren naar Pakistan i.p.v. Gaza, waar onlangs een grote shopping mall is geopend.
Het zou pas echt een leuke photo-op zijn als Israël ook wat dozen stuurde. Mooie Davidsster erop, lekkere, door Palestijnen geplukte dadels en jaffa's erin. Wat lektuur erbij, zoals de bijbel, de Playboy en een dvd-tje met Fitna. En een handboek watermanagement, want met vijf keer per dag met je kop richting Mekka liggen hou je je voeten niet droog, zo blijkt.
Precies die dingen die Geenstijl doorstreept in het artikel zijn voor mij een reden om er geen cent aan te besteden.
Ik bedoel ik ben echt niet hardvochtig, maar er is zo'n grote wereld dat er makkelijk problemen te vinden zijn waar mensen écht niks aan konden doen, die winnen die concurrentie om je hulp met het grootste gemak.
Mijn hulp gaat ook bij voorkeur uit naar iets wat met kinderen te maken heeft, die kunnen op geen enkele manier schuldig zijn aan wat voor overheids-wanbeleid of volwassenen-werkweigering dan ook. Richt je met name op de educatie van weeskinderen. Als je iemand elke dag een vis geeft, voed je hem voor een dag, maar als je hem leert te vissen, dan zal je hem voeden voor zijn hele leven.
ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:34
Wij HEBBEN dijken, die sukkels hebben niets, het boeit ze niet. Maar als er dan een keer veel regen valt is het hommeles. Hopenlijk leren ze hiervan. Geld storten helpt niets. Misschien moeten ze is meer met hun eigen land en volk bezig gaan zijn in plaats van met terroristen en criminelen.
@Los Mongoles | 16-08-10 | 19:20
Tuurlijk niet, daar hebben ze nu die kisten toch voor?
Wat een een mongeaul die directeur of woordvoerder van de Samenwerkende Hulporganisaties zojuist op het journaal (SHO) in reactie op de confrontatie met rechtse geluiden omtrent Pakistan.
Zegt ie doodleuk : Stel dat we nu niks doen, dan wordt het extremisme alleen maar groter.
Met andere woorden : We zien wel dat er extremisme is, maar als je niks geeft dan zullen ze ons alleen nog maar meer haten.
Nou ze kunnen van mij een paar liter water krijgen...leeg aan hun voeten.
-
Daarnaast hebben we een week of 2 terug kunnen zien hoe succesvol GIRO 555 en de SHO de hulpbehoevenden in Haïti heeft bereikt.
Die gasten verdienen gigantische bedragen over de ruggen van de slachtoffers, maar blijven wel mij een schuldgevoel door mijn strot duwen.
Ja, het is echt een ramp.
Maar toch vraag ik me af; vreemd dat de steenrijke Islamitische olie-broederstaten niet over de brug komen. De kosten voor hulpverlening zijn toch peanuts voor Saudi Arabie, Iran, de VAR enz?
Dan zeggen we "Death to Satan America and behead those who insult Islam"
And oh yes, I almost forget the most important : "Death to Gareth Weldon".
@zuichkragt | 16-08-10 | 20:39
arabnews.com...
www.presstv.ir...
www.map.ma...
Okay, Okay. Ik ga mn best voor die lui doen:
.
We hebben een 5
We hebben een 5
we hebben een 5
Geeeeeeef menseeeh GEEEF! Stukje compassie enzo... daar reageren de zandmensjes zeau dankbaar op menseeh. GEEEEEEF giroooo 555!
.
Start zelf ook een leuk initiatief op menseeeh! Wees eensch mensch!
"geef een biet om een islamiet!" of "open je geldkraan voor een mohammedaan"
Ga die straat eens door met uw pet menseeh!
"Geef de bermbomsympathisanten poen, omgekeerd zouden ze hetzelfde doen!"
.
Verzin ook een leuke tekst menseeeh! ----Marktkoopmanmodus uit-
Waarschijnlijk laat de moslimlanden de hulp aan Pakistan afweten, omdat ze zelf zo arm zijn. Ik heb me laten vertellen dat je alleen 10% Zekaat moet betalen als je zelf ja schaapjes op het droge hebt. Maar misschien heeft het te maken met de mening dat ze het als een straf van god zien, omdat ze niet volgens de islamcode leven.
rustig jongens, rustig. Ze hebben kernwapens!
Bigi Bana Boy | 16-08-10 | 20:52
Op het moment zeggen ze enkel blub blub blub.
Dankjewel Papa amerika. Waarom moeten wij hier trouwens geld voor geven? Hun moslimbroeders in saoedi-arabië barsten van het geld maar geven geen cent.
@3,14mel | 16-08-10 | 16:00
Ik vind je nick nog steeds erg puberaal, maar ach, die moeten er ook zijn.
*3,1415926535897932384626433832795028841971693993751058209749445923078164062862089986280348253421170679821480865132823066470938446095505822317253594081284811174502841027019385211055596446229489549303819644288109756659334461284756482337867831652712019091mel knuffelt*
My brothers in Islam, I give you this goods for free, because we will prevail in our efforts to conquer the world and spread the love and peace of Islam.
.
Is this really from you brother Saïd?
.
Off course my friends, it says so on the box doesn't it, from who did you get all this?
.
From U Saïd.
.
Exactly, now take them home and use them well so we grow strong enough to fight the satan of the west.
-weggejorist-
Dat gebedel om dat geld.
Laten we wel voorop stellen dat deze ramp heel erg is. Maar waar ik mijn harses niet bij kan is de verdeling va die miljarden. Die miljarden van Haiti en dat bureaucratisch geouwehoer. Dit is onverkoopbaar aan iedereen die geld wil geven of heeft gegeven. Hetzelfde drama krijg je ook in Pakistan.
En we trappen er met zijn allen weer net zo in als in een verse hondendrol. Stinkt dus aan alle kanten!!
@Parsons
''Stuk voor stuk'' ?
Jij kent die 20 miljoen getroffen mensen stuk voor stuk?
Je bent er regelmatig op vakantie gewest dan neem ik aan ?
Heel veel geld geven is de beste omkoping en het beste wapen tegen de taliban die maar denkbaar is. De haatbaardjes in Pakistan zijn niet voor niets tegen het accepteren van westerse hulp. We mogen Onze Lieve Heer wel danken voor deze zondvloed.
Winning their hearts and minds begint namelijk bij their wallets.
Dus geeft u allen gul!
De samenwerkende hulporganisaties hebben geld nodig!
Niet Pakistan.Dat krijg je ervan als je hardwerkende directeuren tezamen meer dan 1 miljoen euro per jaar opslokken.
Appie heeft toch een beesie retour inzameling gedaan? Kunnen we die pakis daar niet blij mee maken?
idedereen die denkt dat de waarde van een mensenleven geografisch bepaald is,
is, om het eufemistisch uit te drukken (wat hier niet erg in de mode schijnt)
nogal kortzichtig.
De regering zou dus een bepaalde aparte rechtsvorm voor dit soort organisaties moeten instellen, met daarbij een Balkenende-norm? Of zijn die organisaties allemaal zelfvoorzienende BV's? Ik weet het niet, wie?
@ JamesBondage | 16-08-10 | 15:05
Hear hear.
Wie denkt dat dat de verdrinkingsdood van duizenden mensen een leuke aanleiding
is voor vermeend snedige grappen verdiend het niet zich mens te mogen noemen.
Nee, dat is overdreven. het zij wel mensen, maar gewoon ongelooflijke klootzakken van mensen.
Dat staat los van wel of niet geven. 9ik geef zelf ook niet. )
Trouwens, die opdruk op die dozen met hulpgoederen uit Amerika op die foto,
''US aid, from the american people'', dat klinkt meer alsof het bedoeld is als pesterij dan als hulp: Hier, van jullie stinkend rijke aartsvijand. En nu dankbaar zijn !
de pakistani behoren in mijn wereldbeeld bij de vijand.
dus laat ze het lekker zelf oplossen.
Kijk hier maar eens naar!
fp.dagelijksestandaard.nl...
Die krijgen helemaal niks van mij!
Eerst betalen voor onze atoomgeheimen en uitlevering van de dief Kahn. Daarna praten we pas over hulp.
@Humano
Wie stonden er ook alweer te dansen van vreugde op 11 september? En dat viel toch moeilijk als natuurgeweld te kwalificeren.
De Opec heeft bij mekaar al 300.000 pietermannen gegeven. De Opec notabene!!
Nou, dan hebben ze wel genoeg daar in Pakistan.
Als je daar in dat Tribal gebied natuurlijk al decennia lang vertikt om belasting te betalen en eist dat je gratis elektra krijgt, tja dan blijft er niet zoveel geld over voor een Paki-Deltaplan en denkt de regering misschien heimelijk: "Liever kwijt dan rijk"
@ITEACHYOU | 16-08-10 | 15:25
Dan geef jij tocg gewoon dubbe, droplul, dan hoef ik het niet meer te doen.
Wel doen hoor anders krijgt Fatima Karimi misschien wat minder bonus dit jaar
Allah is dood.
stop de financiering van de jihad
stop de financiering van de oorlog tegen ons
Hoe ironisch!
Allah-oe-akbar!
Ja maar, Allah is toch groot en almachtig? Dus als die alles controleert en regelt, moeten wij vuile christenhonden tegen de wil van A. en zijn profeet M. dan hulp gaan bieden?
Nou vooruit, stuur flink wat blikken met ham en met zure zult, hebben die hakbarretjes ook wat te eten.
48% spreekt daar Punjabi, dus: Shukriya! edoch: Dhanwaad Shukriya USA!
Ik snap werkelijkwaar nog steeds niet waarom geen enkele hulporganisitie heeft gezegd dat het genoeg is met de huidige situatie en dat het anders moet. Al jaren heeft men het over de ontransparante geldstromen. Doe er dan wat aan!
Huur voor mijn part extra werknemers in ( heb je gelijk meer werkgelegenheid) die de hele dag niets anders doen dan alle geldstromen vanuit deze kassen volgen en te noteren in verslagen. Dit kan iedereen dan zien, waarna het duidelijk moet zijn wat er mis gaat en wie daar verantwoordelijk voor is.
Het vreemdste hiervan is dat ik persoonlijk toch verwacht dat er aardig wat ideologische mensen bij Artsen zonder Grenzen, Oxfam e.d. werken. Die moeten er toch ook achter staan dat het geld bij de goede mensen komt? Die moeten toch ook er voor willen zorgen dat iedereen zorgeloos zijn geld stort omdat ze weten wat er mee gebeurt, aangezien men in ieder geval kan wijzen naar diegene die er misdadig mee omgaat?
En nog even over Pakistan: De situatie verbetert natuurlijk nooit als wij ons blijven opstellen als een stel zure lullo's die al onze rijkdom willen houden. Die arme drommels zullen (naar mijn inzien) nooit vergeten dat wij ze geholpen hebben tijdens rampen, wat de taliban en de overheid ze ook in zal proberen te prenten. Al die haat tussen bevolkingsgroepen moet verdwijnen en dit soort gebeurtenissen zijn dé momenten om er wat aan te doen.
en maar zeiken over de yanks wat zijn ze slecht als die nu stoppen met de derde wereld overeind houden india,pakistan etc wie gaat het dan doen europa lol.
Laten ze het maar zelf uitzoeken met hun "KLABAM!! Sterf! Westerse wereld" mentaliteit. Geen cent gaat er naar 555.. Wat je oogst....
Wat je zaait bedoel ik...
Die dozen zijn groot genoeg voor 5 stuk AK47
Al het geld is natuurlijk al op gegaan aan de bouw van nieuwe moskeeen aangezien deze onveilig zijn.... Grapje... Gelukkig maar... opvallend dat de eerste goederen inderdaad uit de US komen.