GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Allah bestaat steeds minder

webidden.pngGoh. De tweede generatie Turken en Marokkanen in Nederland is duidelijk MINDER religieus dan de eerste generatie. Wel omschrijft het merendeel van de tweede generatie zich nog als moslim. Blijkt uit onderzoek van Mieke Maliepaard en Marcel Lubbers (beiden Universiteit Utrecht) en Mérove Gijsberts (Sociaal Cultureel Planbureau). Hun bevindingen worden deze maand gepubliceerd in het Britse tijdschrift 'Ethnic and Racial Studies'. De tweede generatie doet minder vaak aan de ramadan en bidt minder vaak dan de eerste generatie. Verder omschrijft de tweede generatie zich vaker als niet-moslim. Ha, dus toch! Het vrije, decadente, op neukseks, Coca Cola, geld, auto's en wijven beluste Westen haalt de islam dus uit de moslim. Allah bestaat steeds minder (mirror). Dus mevrouw Ayaan Hirsi Ali, ga toch koken en ZEUR NIET ZO.

Reaguursels

Allah bestaat niet.
Hoezo minder ?

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 18:17

secularisatie, hadden we ook in nederland.. een halve eeuw geleden
ze lopen ook een beetje achter

layzie | 16-03-10 | 18:17

Dus met de derde generatie komt het helemaal goed.

snoes | 16-03-10 | 18:17

Beetje respect voor Ayaan alsjeblieft.

avalonicus | 16-03-10 | 18:17

Allah bestaat zelfs helegaar niet.

G-unite | 16-03-10 | 18:18

OT: Ben zojuist de dvd ''Friese Amateurtjes'' op teh interwebz tegen gekomen, hoera!

BigBill | 16-03-10 | 18:18

Moslims:S

Maurits17 | 16-03-10 | 18:18

Doet me aan de zoveelste Linkse-Leugen van weleer denken: polder-islam

Een Soort Iets | 16-03-10 | 18:19

Hoeven jullie ook geen Geert Wilders meer te stemmen, de Islamisering is op zijn retour.

Balzakius | 16-03-10 | 18:20

Ayaan bestond voor mij ook niet meer...

HaanzonderkoP | 16-03-10 | 18:20

Van Pruisen.... van Ayaan blijf je af... ja?!

Een Soort Iets | 16-03-10 | 18:21

Daarom is het ook zo verbazend dat Geert Wilders , marokkaanen en de islam op 1 lijn legt...de 'jongere' generatie heeft gewoon gedragproblemen en moeten aangepakt worden.
Dat heeft niet zo heel veel te maken met de Islam, ik ben tegen nieuwe moskeeën maar voor geert wilders

relschoppende marokkaan = moslim

SeriousBusiness | 16-03-10 | 18:21

Right. En de vijfde generatie blijkt een colonne te zijn.

Krachtmeester | 16-03-10 | 18:21

Ayaan Hirsi Ali zeurt absoluut niet Van Pruisen.

eye | 16-03-10 | 18:21

En God ook niet

Major Error | 16-03-10 | 18:21

Eerst zien, dan geloven. Letterlijk.

iwoj | 16-03-10 | 18:21

Uiteindelijk verdwijnt elke vorm van geloof. Mensen worden slimmer en prikken door de slinkse fabeltjes heen

Mastermattie | 16-03-10 | 18:22

Ik geloof ook steeds minder in Jezus Gristus..

Zeeschuimer | 16-03-10 | 18:22

Goed nieuws.

En nu is het genoeg! | 16-03-10 | 18:22

-weggejorist-

Satan Zelf | 16-03-10 | 18:22

Da' mooi, hoeven we geen minaretten meer te bouwen, iedere snor blij :{)

gentle giant | 16-03-10 | 18:23

Plus 10000000 voor Ayaan. Ik zou op haar stemmen.

ZDEV | 16-03-10 | 18:24

Mooi is dat !
In het kader van intrgedinges, heb ik me vandaag laten besnijden.
Ook dus voor jan lul dus...

jankerd | 16-03-10 | 18:24

Leuk, maar het Marrokaanse petjestuig zal niet verminderen door wat meer of minder Allah.

blist3r | 16-03-10 | 18:24

Vanaf de jaren 60/70 proberen wij ons ook te bevrijden van het juk der gristenzooi.
Logisch dat dit fenomeen niet alleen voor ex-gristenen geldt.
De derde generatie is overigens volledig van Allah los.
Het probleem heft zichzelf op.
Wilders is bij deze overbodig geworden.

Rector Reflector | 16-03-10 | 18:24

De Efteling wordt toch nog goed bezocht dacht ik.

Eurotokkie | 16-03-10 | 18:25

Alsof ze in de Moskee komen: "Mag het een onsje minder zijn ? "

Puntje bij het paaltje sluiten ze de rijen.

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 18:25

Maar wie haalt de moslim uit de islam?

topleuning | 16-03-10 | 18:25

ja maar die mensen zijn van nature zo ongeremd,
die hebben strenge regels nodig zoals de koran,
dat is daar niet voor niets zo streng
hoe moet dat nu? dit gaat dus uit de hand lopen met die jongeren
ohjee

Robert Irving III | 16-03-10 | 18:25

Allah is dood. Leve Allah.

Geile Markeerstift | 16-03-10 | 18:26

Worden er al moskeeën gesloten dan wel gesloopt?
Eerst zien dan geloven.

eye | 16-03-10 | 18:26

Satan Zelf | 16-03-10 | 18:22
Kap eens even, wil je.

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 18:26

Geen enkel geloof is gestaafd op bestaande mensen , alle leiders zijn fictief en worden aanbeden door andere gekken.

Mr aarsch | 16-03-10 | 18:26

"Verder omschrijft de tweede generatie zich vaker als niet-moslim."
Ja allemaal leuk, maar de kinderen van de niet aflatende binnenkomende moslim-importbruiden/gommen moeten die slag elke keer weer opnieuw maken. En soms slaan ze mis...

paridae | 16-03-10 | 18:26

BigBill | 16-03-10 | 18:18
Kijk echt nieuws, linkje si vous plait!

Ashtrey | 16-03-10 | 18:27

-weggejorist-

Satan Zelf | 16-03-10 | 18:28

Milosovic, Wildersvic.

Major Error | 16-03-10 | 18:28

Leuk, maar het Marrokaanse petjestuig zal niet verminderen door wat meer of minder Allah.

blist3r | 16-03-10 | 18:24

En juist daarom begrijp ik niet dat Wilders de Islam koppelt aan de criminaliteit en overlast van de kutmarokkanen.

De Marokkaan weer | 16-03-10 | 18:29

Robert Irving III | 16-03-10 | 18:25
Gelukkig wat de profeet Mohammed ook ongeremd met zijn 9 vrouwen.

Eurotokkie | 16-03-10 | 18:29

Satan Zelf | 16-03-10 | 18:28
Niets anders.
Gewoon even dimmen, alstoeblieft.

Maak van jezelf geen zeur.

Geloof me, ik weet daar alles van.

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 18:30

Ayaan is lievv
Beetje rustig Van Pruisen; je lijkt wel zo'n multiculti theedrinker

Tobi | 16-03-10 | 18:30

De batterij in Wilders' telefoon is zeker leeg, dat jullie dit soort multiculti-theedrinknieuws durven te brengen.

mokum4all | 16-03-10 | 18:31

Ja hoor, daarom gaat ook 3/e z'n bruid uit het land van herkomst halen. Vernederlandsing m'n gedacht. En dat van die hoogopgeleiden die religieuzer zijn dan laagopgeleiden geeft ook te denken. De postieve teneur van dit artikel is dan ook totaal misplaatst. Het ging fout, het gaat fout, en het zal nog veel fouter gaan.

v Maerlant | 16-03-10 | 18:31

3/4e moest dat zijn.

v Maerlant | 16-03-10 | 18:31

@pica bij topic

Voor dat ik in zo'n houding op de grond ga liggen, moet er echt iets heel erg vreselijks met me gebeurd zijn. Een superbabe waar ik straalverliefd op ben die me afwijst vanwege te kleine piemel bijvoorbeeld. Iets in die categorie (kans dat dit in de praktijk ooit gebeurt is natuurlijk geheel afwezig).

Predateur | 16-03-10 | 18:31

Ashtrey | 16-03-10 | 18:27

www.thc-torrents.org... even reggen, hij staat op de eerste pagina!

BigBill | 16-03-10 | 18:32

@gentle giant
Een half jaar geleden wist je niet eens wat een minaret was.

Gitaarmeneer | 16-03-10 | 18:32

Hirsi Ali heeft nog steeds gelijk. Ik wil je graag 'n rondleiding geven in de Schilderswijk, Ace B. Ik breng je ook netjes weer terug.

Strotgrondel | 16-03-10 | 18:32

Satan Zelf | 16-03-10 | 18:28
Ga es snel terug naar de onderwereld, Charon heeft een probleempje met z'n boot, iets met piraten ofzo. Bye.

Ashtrey | 16-03-10 | 18:34

Gitaarmeneer | 16-03-10 | 18:32

De naam is ook een beetje raar voor een kerktoren.

Eurotokkie | 16-03-10 | 18:34

-weggejorist-

Satan Zelf | 16-03-10 | 18:34

Of ze nu wel of niet naar de moskee gaan zal me worst wezen als ze hun mentaliteit maar veranderden en dat doen ze niet net als vele christenen die niet meer naar de kerk gaan maar nog wel de schijnheiligheid wat-mijn-linkerhand-doet-weet-mijn rechterhand-niet-mentaliteit diep in zijn genen heeft zitten.

ecologiste | 16-03-10 | 18:35

Des te meer reden de dubbele-paspoort-straatterroristen terug naar Rabat en Casablanca te sturen. Ze doen het immers niet uit religieuze overwegingen (iets met 'godsdienstvrijheid'), maar puur om ons te sarren.

kapotte_stofzuiger | 16-03-10 | 18:35

Satan Zelf | 16-03-10 | 18:34
Bij deze heb je dat mogen doen.

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 18:35

@Gitaarmeneer | 16-03-10 | 18:32, u zult hem nog niet herkennen als hij een meter in uw reet geschoven wordt.

gentle giant | 16-03-10 | 18:36

@gentle giant
Ligt er uiteraard wel aan of ik eerst naar achteren keek of niet ^^

Gitaarmeneer | 16-03-10 | 18:37

Daarom is het ook zo grappig dat men in de reaguurpanelen altijd weer met die grijsgedraaide korancitaatjes komt waaruit moet blijken dat 'ze' ons willen overheersen. Alsof die citaatjes er sociologisch beschouwd ook maar iets toe doen.

Levine | 16-03-10 | 18:37

kosten noch moeite worden gespaard bij de PvdA om stemmerts bij de PVV weg te lokken.

TabulaRasa | 16-03-10 | 18:37

maar je zou godverdomme eens iets verkeerds moeten zegge over die 'zo genaamde' allah . is gewoon een garantie op bedrijgingen en haat mail/ !

buring | 16-03-10 | 18:38

BigBill | 16-03-10 | 18:32
Hij is begonnen met naar binnen trekken, mijn dank is groot.

Ashtrey | 16-03-10 | 18:38

De Profeet Mohammed, die heeft wel bestaan. Maar dat was een warlord en pedo.
Ook heeft ie een boekje geschreven, met door hem bewerkte passages gejat uit andere geloven om zijn gedrag te rechtvaardigen, en dat van zijn volgelingen, in de toekomst.

Zo jammer! | 16-03-10 | 18:39

dus moslims zijn niet de enigen die islam moe worden!

zoalshetis | 16-03-10 | 18:40

Je mag dus wel moslim zijn van mevrouw Hirsi Ali, maar alles wat een moslim typeert: anti-homo, sharia etc mag je niet meer aanhangen.

Dan ben je dus geen moslim meer, Mevrouw Ali.

Zeg dan gewoon dat je geen moslim meer mag zijn.

SeekAndYouShallFind | 16-03-10 | 18:41

Levine | 16-03-10 | 18:37

Ze overheersen ons al aangezien wij ons aanpassen aan hun.

Eurotokkie | 16-03-10 | 18:41

De islam is het nieuwe katholicisme.

Bakito | 16-03-10 | 18:41

@SeriousBusiness | 16-03-10 | 18:21
Relschoppende marokkaantje verstoppen zich vaak achter de islam en als het uit komt noemen ze zichzelf moslim. Ondertussen zuipen en roken ze als gekken en trekken ongesluierde en minderjarige Anita's stuk. (No loss..)
.
Het erge is dat haatbaardimans weelderig tieren bij verdeeldheid en zich dus maar al te graag met rellend tuig associeren. Daarom zowel relmocros als haatbaardimans het land uit of 2 meter onder het land. Kan de islam zich daarna net als elke andere religie beperken tot kleuterneuken en zonder-kijken-oversteken.

dlseth. | 16-03-10 | 18:42

Pfff. De sfeer is hier nie goe vanavond. Ga maar eens eten en gluur vanavond nog wel eens.

brienenoord | 16-03-10 | 18:42

De invasie, bezetting, etnische zuivering en teloorgang van souvereiniteit is nu opeens acceptabel geworden. Geloof je liegende ogen niet.

lijm11 | 16-03-10 | 18:42

Helaas is de islam niet alleen religie, maar ook politiek.
En wel arabisch-imperialistische politiek.
Met haat, geweld en xenofobie als voornaamste speerpunten.
En juist die politiek, hangt de nieuwe generatie allochtonen veel feller aan dan de generatie van hun ouders.

Merlot | 16-03-10 | 18:42

Van Pruisen zeurt, Ayaan niet.

Aan het einde van de proeftijd moesten jullie die Van Pruisen maar geen vast contract aanbieden. Hij zit er veels te vaak naast.

Qwrk_II | 16-03-10 | 18:43

Dus ze willen alle Westerse hebbedingetjes hebben maar ondertussen geloven ze nog wel dat Allah alles voor ze regelt?

Of ben ik nu te negatief?

Zealot | 16-03-10 | 18:43

Ja hoor, je ziet ook steeds minder hoofddoekjes.

de honden blaffen... | 16-03-10 | 18:43

Jaja, en de radicalisering dan?

Ebert de R | 16-03-10 | 18:44

Was het maar waar.

robert1 | 16-03-10 | 18:44

Merlot | 16-03-10 | 18:42 Helaas is de islam niet alleen religie, maar ook politiek.
En wel arabisch-imperialistische politiek. En juist die politiek, hangt de nieuwe generatie allochtonen veel feller aan dan de generatie van hun ouders.


Bron? En nou niet komen met criminaliteitscijfers hè, dat snap je zelf ook wel.

Levine | 16-03-10 | 18:44

Bakito | 16-03-10 | 18:41
Nog een keer.
Een gewaardeerd reaguurder als jij gun ik een extra 2 minuten bedenktijd.
;

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 18:45

Gaat gaan GS nu ook eens eindelijk wat minder aandacht aan de islam besteden?

mark twain | 16-03-10 | 18:45

Merlot | 16-03-10 | 18:42
Onzekere mensen hebben de neiging om aangeleerde waarden en normen te overdrijven. Mijn moeder bijvoorbeeld, opgegroeid in de jaren 50, poetste harder en roddelde meer over de buren dan mijn oma.

Bakito | 16-03-10 | 18:45

Het is een valstrik.

Watunflater | 16-03-10 | 18:45

Ook Hirsi heeft kritiek op Wilders ook al is het beter verpakt
www.spitsnieuws.nl...
Voorlopig krijgt ze van mij het voordeel va de twijfel

ecologiste | 16-03-10 | 18:46

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 18:45
Sorry, ik bedoelde natuurlijk: Het katholicisme is de nieuwe islam.

Bakito | 16-03-10 | 18:46

Levine | 16-03-10 | 18:44
Hoezo, is er iets met die criminaliteitscijfers dan?
[onschuldig kijkend, deuntje fluit]
[en gniffelt]

Merlot | 16-03-10 | 18:46

Hadden ze daar een heel onderzoek voor nodig? Kon ik ze ook wel vertellen heur...

Eek-A-Turk | 16-03-10 | 18:47

'Hoogopgeleide Turken en Marokkanen die zich als moslim omschrijven, praktiseren het geloof namelijk meer dan laagopgeleiden, iets wat onder de eerste generatie juist andersom is'

Jah,dolle pret..Omdat de jonge laagopgeleide moslims zich te pletter blowen,blonde meisjes lastigvallen/prostitueren en snel zo veel mogelijk geld willen hebben,want dat doet de Nederlander namelijk ook,toch?
Als je je als moslim daar voornamelijk mee bezigt is er natuurlijk weinig tijd en geduld meer om dat boekje uit het hoofd te leren.
Maarja,integreren is juist goed,toch?

de grote Anti | 16-03-10 | 18:47

-weggejorist-

R.B.Scott | 16-03-10 | 18:48

@Merlot 18:42

Ook onderzoek verricht? Of zoals gewoonlijk uit de eigen duim?

mark twain | 16-03-10 | 18:48

Maar in plaats van bidden doet die 2e (en 3e generatie) nu andere dingen. Pliesiecellen vullen, tasjes van eigenaar laten verwisselen, de PvdA helpen met het innemen van pluche, vrouwen en homos eraan herinneren hoe het was voor de emancipatie, en andere mooie cultuurdingen.

Korreltje Zout | 16-03-10 | 18:48

Ik dacht al, zie steeds minder moskeeën en hoofddoekjes.

Pieter Bas | 16-03-10 | 18:48

Bakito | 16-03-10 | 18:46
Het katholicisme is lam (geslagen) zul je bedoelen.

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 18:49

Levine | 16-03-10 | 18:44
Het was overigens Cohen de Grote (a.k.a Cohen de Barbaar), die dit formuleerde, nadat bleek dat Mohammed B. na de moord op Theo van Gogh onder jonge moslims tot heldenstatus was opgeklommen.

Merlot | 16-03-10 | 18:49

allah gaat al 1400 jaar mee en zal ons vast overleven. Beetje concurrentie voor god kan geen kwaad.

zovoklets | 16-03-10 | 18:49

NEE die Zandhapper Ayaan Hirsi Ali weet wat integreren is ...

hauwz | 16-03-10 | 18:50

Maar ze slopen Nederland nog wel steeds.
Dat is dus blijkbaar geen onderdeel van de Koran?!

Buffell | 16-03-10 | 18:50

Merlot | 16-03-10 | 18:46 Hoezo, is er iets met die criminaliteitscijfers dan?


Dus je riep maar wat, over het arabisch-imperialistische *proest* politieke fanatisme bij de jonge generatie. Wel gaaf dat jij zomaar iets vermoedt en dat het dan ook zo is.

Levine | 16-03-10 | 18:50

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 18:49
Maak er maar een dolletje van. Jouw dorp is zeker niet generaties verpest door corrupte pastoors. Man, man wat een criminele bende.

Bakito | 16-03-10 | 18:50

Moskees kunnen dus afgebroken worden, geen kopvodden in overheids dienst en de kansenjongeren kunnen terug naar marokko want nederland is geen
dar al harb (oorlogsgebied dat door de islam veroverd dient te worden op de infiedel) meer.

solidstate | 16-03-10 | 18:50

@ mark twain | 16-03-10 | 18:48
Staat gewoon in die Koran hoor, en anders in al die fijne soeras: je mag geen enkel ander gezag erkennen dan dat van Allah en zijn hulpklaas. De hele staat moet ingericht worden volgens islamitische proncipes. bla bla, u kent ze vast al.

Korreltje Zout | 16-03-10 | 18:50

zovoklets | 16-03-10 | 18:49
Dadelijk komt het nog tot een prijzenoorlog!

Buffell | 16-03-10 | 18:50

Redenen genoeg dunkt me, om die belachelijke overheidsbescherming van dit soort toch naar de ratsmodee gaande privéhobby's subiet op te heffen. Dus geen geaai, soepsidies en gefaciliteer meer. Niet van het jodendom, niet van het christendom en niet van de islam. Want het gaat toch kapoedt lees ik hierboven. In stand houden is dus trekken aan een morsdeaudt paard en weggegooid geld.

Krachtmeester | 16-03-10 | 18:51

de honden blaffen... | 16-03-10 | 18:43

Het probleem is dat de meeste moslima's de betekenis van het hoofddoekje
niet weten , als ik met een t-shirts op straat ga lopen met de tekst "alle moslims moeten dood " dan zou ik erop aangesproken worden , op het hoofddoekje
staat dan geen tekst maar de boodschap is het zelfde richting de ongelovigen.

Eurotokkie | 16-03-10 | 18:51

Ohja, en Pom-Bär for life!

Buffell | 16-03-10 | 18:51

mark twain | 16-03-10 | 18:48
Waar issie dan?
Oetepetoetje van me?
Koekje?

Merlot | 16-03-10 | 18:52

solidstate | 16-03-10 | 18:50
Je bent in vorm vandaag.

Bakito | 16-03-10 | 18:52

TAQIYYA van Pruizen en iedereen.

Ooit van TAQIYYA gehoord?

Taqiyya, de [islamitische] kunst van leugen en bedrog

“Geen kwaad wordt gehecht aan dergelijke gewone handelingen zoals iets onder het gewicht verkopen, eender wie bedriegen omtrent de kwaliteit, de hoeveelheid of de aard van de goederen, valsspelen tijdens kansspelen en het opvoeren van valse getuigen. De dader van al deze zaken was er alleen sneller bij dan de volgende collega, aan wie hij niets verschuldigd is en hem kan niet verweten worden voor het nemen van wat hij kan.”

brabosh.com...

solidstate | 16-03-10 | 18:53

mark twain | 16-03-10 | 18:45
Waarom eikol?
Besef je wel wat de Islam is? En wat het doet voor jou luie leventje.
Je dochters, vrouw, je vrijheden als mens.
Verdiep je daar eens in, voordat je iets verdedigt, waar elk logisch Westers geciviliseerd denkend mens zich zou moeten verdedigen.
Heb je ooit wel eens gehoord van de Islamitisch Jihad?

Zo jammer! | 16-03-10 | 18:53

Korreltje Zout | 16-03-10 | 18:50
"Allah en zijn hulpklaas"
ROFLAKBAR!
Ik kom niet meer BIJ!

Merlot | 16-03-10 | 18:53

Buffell | 16-03-10 | 18:50

lol
Die is al eeuwen bezig.

zovoklets | 16-03-10 | 18:53

Ayaan Hirsi Ik begrijp haar wel. Ze wil haar boek verkopen en gaat daardoor een D66 verhaaltje ophouden. Wilders ligt niet zo goed bij de lezende intelectuelen (proest!). Dus via hem slijt je niet zo snel een boek. Slimme meid! Maar van mij mag ze inderdaad gaan koken!

Kruiddamp | 16-03-10 | 18:54

Wens jij dat, Islamitische overheersing.
Ik niet.

Zo jammer! | 16-03-10 | 18:54

Zo jammer! | 16-03-10 | 18:53
Over een PVV-stemmert gesproken zeg.

Buffell | 16-03-10 | 18:54

Het nadeel van minder religieus zijn is dat ze ook minder naar de streng gelovige ouders luisteren en dus wel zeggen dat "hun land" Marokko is, maar verder alles doen wat westerse jongeren doen afhankelijk van de buurt waarin ze wonen.

juriste | 16-03-10 | 18:54

Buiten gaat de zon onder, binnen komt mark twain.
Raar eigenlijk.......

gentle giant | 16-03-10 | 18:54

solidstate | 16-03-10 | 18:50 nederland is geen
dar al harb (oorlogsgebied dat door de islam veroverd dient te worden op de infiedel) meer.


Da's het hilarische, dat paranoïde aangelegde Geert-fans zo met dat soort begrippen - dar al harb - bezig zijn, en de moslims zelf niet. En dat dan niet inzien. Dubbel pret.

Levine | 16-03-10 | 18:55

Merlot | 16-03-10 | 18:53
+1 voor ROFLAKBAR.
De nieuwe LOL voor Geenstijl? 1 stem voor, in ieder geval.

Buffell | 16-03-10 | 18:55

@ Bakito | 16-03-10 | 18:52
Ga je dit bericht dan ontkennen?
Het is dus niet waar volgens jou.
Als het waar is zou het dus geen probleem moeten zijn wat ik voorstel.

solidstate | 16-03-10 | 18:55

gentle giant | 16-03-10 | 18:54
Trolls suck

Merlot | 16-03-10 | 18:55

Hoezo Ayaan "Ga toch koken mens"? Zij zegt toch het zelfde als wat in het artikeltje beschreven wordt. De mohammedaanse 'ontkerkelijking' door de tweede generatie.

Hanxie | 16-03-10 | 18:56

solidstate | 16-03-10 | 18:55
Als god niet zou bestaan, had solidstate gelijk.

Bakito | 16-03-10 | 18:57

@Merlot

Ik zie slechts dat jij maar in het wilde weg roept. Dus herhaal ik mijn vraag nog
maar een keer: zelf onderzoek verricht?

Antwoord Merlot; natuurlijk niet.

mark twain | 16-03-10 | 18:57

Kruiddamp | 16-03-10 | 18:54

Misschien ruikt zij wel de stank van de etterende wond.

Eurotokkie | 16-03-10 | 18:57

Dus WIlders is nog niet zo succesvol met die vrouwen de boerka in te jagen en die dudes de recalcitrant te maken? Kom op Geert, je kunt het best.

Einde van de Domheid | 16-03-10 | 18:57

Oud nieuws.

Arrabinekoeterine | 16-03-10 | 18:58

Bakito | 16-03-10 | 18:50
Sorry, je ziet dolletjes die er niet zijn.

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 18:59

Ik zie nog niet minder kopvodden in het straatbeeld. Lekker downplayen gaat de linkse rakkers niet meer lukken hoor.

fjordman | 16-03-10 | 18:59

hmm, wacht met 'iets anders' en cola af wat deez avond gaat brengen. Linkjes die aantonen dat leugentjes voor eigen minaret te benoemen zijn. Dat weer wel.

kwajtsnet | 16-03-10 | 19:01

Van Pruisen, je hebt af en toe een rare sneer in je verhaaltjes.. Waarom nu weer zo anti tegen Hirsi Ali? Vind je dat ze ongelijk heeft?

elsenburg | 16-03-10 | 19:01

@ Levine | 16-03-10 | 18:55
Jij bent goed op de hoogte. Mohammedaan?
Ze hoeven zich er niet mee bezig te houden ze hoeven alleen een land te bezetten, de straten onveilig maken, jihadi's uitpoepen en de oorspronkelijke bewoners van een gebied te terroriseren, de imams en TAQIYYA artiesten zoals marcouch en tariq ramadan doen de rest.

solidstate | 16-03-10 | 19:01

@ Bakito | 16-03-10 | 18:57
Dus dit bericht is niet waar, zeg je?

solidstate | 16-03-10 | 19:03

-weggejorist-

Buffell | 16-03-10 | 19:04

elsenburg | 16-03-10 | 19:01
Ik heb het ook niet op Hirshi Ali, want haar adviezen komen uit de Ivoren toren van de VN, ver verwijderd van de gewone Marokkaanse, Nigeriaanse, en andere straatjongens, die helemaal geen islam ideologie aanhangen en helemaal geen studie politicologie kunnen doen. Ik wil ook wel naar de VN.

juriste | 16-03-10 | 19:08

Hirsi Ali, leeft zij nog?

Buffell | 16-03-10 | 19:10

@ solidstate | 16-03-10 | 19:01


Weet je, ik vind het heus wel gaaf dat jij je zo moedig inzet voor ons kloeke vaderland, op internet en zo. En je zal ook wel gelijk hebben in al je angsten.


Maar toch.... Ik ging gisteren een croissantje halen bij een Marokkaanse zaak en werd geholpen door een Marokkaanse gast: "Goedemiddag, meneer. Wilt u er een extra servetje bij?" Z'n zusje werkte ook achter de balie, zonder hoofddoek nog wel. En ik dacht, zouden die lach en die beleefdheid en die prettige service nou echt allemaal een doortrapte schijnvertoning zijn, van duistere middeleeuwers die mij willen koloniseren, en willen ze mn moeder en vriendin echt een burka in dreigen? Terwijl ze hier zelf op Air Max met Lady Ga Ga staan mee te zingen tijdens het werk?

Maar je zal wel gelijk hebben. Dat hoort natuurlijk allemaal bij de, eh, taqiyya, of zo...

Levine | 16-03-10 | 19:10

Hehe, kwam effe kijken om te zien of een of andere domoor het al over taqqiya had en jawel, gelijk raak. Wat lijkt me dat lekker om je te kunnen overgeven aan zo'n domme logica. Het doet er niet meer toe wat de feiten zijn, je kunt altijd naar je gelijk cirkelredeneren. Heerlijk.

un_chien_andalou | 16-03-10 | 19:10

In Brazilie zijn ook sloppenwijken en straatroven en criminaliteit, terwijl de daders helemaal geen islam aanhangen. Het is absurd om overal de islam bij te halen, want ook zonder islam aanhangers komen de gevangenissen en psychiatrische inrichtingen ook gemakkelijk vol.

juriste | 16-03-10 | 19:11

Buffell | 16-03-10 | 18:54
Jij weet ook niet waar het om gaat, blijkbaar.
Je staart je blind op de PVV. Terwijl je om moet kijken, wat er achter je rug aan de hand is.
Ik zou ze uitsluiten uit de politiek, kuch.

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:13

@ Levine | 16-03-10 | 19:10
Wat een voorgekookt verhaaltje.
Uit welke dawah handboek heb je dat nu weer?

solidstate | 16-03-10 | 19:13

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:13
Ik doelde alleen maar op 't feit dat Uw plempsel leek op een verkooppraatje van Geert Wilders, want geef toe, daar leek het wel een beetje op.
Maar, mijn excuses dan maar.

Buffell | 16-03-10 | 19:15

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:13
De PVV zal zich natuurlijk gaan richten tot nog meer groepen dan moslims en zal overal prikkeldraad versperringen gaan maken met politieposten en hoge hekken met toegangspassen. Dan is er geen beleid nodig en kunnen beleidsambtenaren ontslagen worden. Een kopje thee met Cohen is dan ook niet nodig, want iedereen wordt gewoon de gevangenis in gegooid of bij gebrek aan strafbaar feit opgesloten in een psychiatrische inrichting.

juriste | 16-03-10 | 19:16

juriste | 16-03-10 | 19:16
En dat ziet U gebeuren?

Buffell | 16-03-10 | 19:18

juriste | 16-03-10 | 19:11
Kortom: geen stuiver geld, steun of andere to-taal overdreven overheidsbescherming meer voor een volkomen normaal verschijnsel zoals religie of *kuch* cultuur. Zijn we het eens?

Krachtmeester | 16-03-10 | 19:18

Maar goed, wanneer komt het weer goed met dit land?

Buffell | 16-03-10 | 19:04

Semantische(onnodige)discussie. Back to my roots of meegaan in de vaart der volkeren ,jezelf ontwikkelen? Het ideale, voorgestelde toekomstbeeld(meer, meer, meer) omdat zij..dat ook hebben en zeau, doet geen opgeld binnen het adagium 'doet maar gewoon...'. Maak deze levenshouding de linksmensch cs maar eens wijs.

kwajtsnet | 16-03-10 | 19:18

solidstate | 16-03-10 | 19:03
Je bent zo geobsedeerd door de waarheid. Daar zou een jehova-getuige een puntje aan kunnen zuigen.

Bakito | 16-03-10 | 19:18

Buffell | 16-03-10 | 19:15
juriste | 16-03-10 | 19:16
Dus?

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:19

Yeah right, die lui zijn met volle bak aan het segregeren van de Nederlanders, zwarte en witte wijken ontstaan nu. Bovendien worden er nog steeds nieuwe moskee's gebouwd, en oude moskee's groter gemaakt. En dat komt zeker allemaal omdat men minder religieus aan het worden is. Kom nou, die maar lekker door de plee spoelen dit onderzoek. Ze noemen zich minder vaak moslim omdat ze dan wel mogen komen solliciteren, denk eens verder dan je neus lang is. Oh wacht, Universiteit Utrecht, nu begrijp ik het.

Lord_Crapsalot_II | 16-03-10 | 19:20

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:19
Laat maar zitten, U staat duidelijk niet open voor opmerkingen.

Buffell | 16-03-10 | 19:20

Goh, dit komt niet echt overeen met het credo van de PVV, dat de Islamisering eraan komt (of er al zou zijn). Dit heet nou samenlevingsdynamiek.

DouweDabbert | 16-03-10 | 19:20

solidstate | 16-03-10 | 19:13 Wat een voorgekookt verhaaltje.
Uit welke dawah handboek heb je dat nu weer?


Haha, je bent wel consequent in je wanen! Dat dan weer wel.


De Nieuwezijdsvoorburgwal te A'dam, ter hoogte van Avenue Hotel ongeveer, uit dat dawah (wtf?) handboek heb ik m'n verhaaltje, ouwe bangerik.

Levine | 16-03-10 | 19:21

@ un_chien_andalou | 16-03-10 | 19:10
Domoren weten niks van TAQIYYA en trappen er maar wat graag in.

De domoor wil verteld worden wat hij graag wil horen.
Iemand die slim is weet hoe het een en ander in zijn werk gaat o.a. bij TAQIYYA.

Blijf dom of verdiep je in TAQIYYA. Het vereist een beetje nadenk werk en wat zweet maar als je de werking ervan door hebt herken je het gelijk.
Keuze lijkt me niet moeilijk.
brabosh.com...

solidstate | 16-03-10 | 19:22

Lord_Crapsalot_II | 16-03-10 | 19:20
Wat lul jij nou weer?
Er komen steeds meer moslims, die steeds minder religieus worden. En de stijgende lijn van moslim-migratie meer stijgt dan dat de religieusheid (is dat 'n woord) daalt, moet je wel steeds meer moskees hebben inderdaad. Maar minder gelovig worden ze wel.
Was dat nou zo moeilijk?

Buffell | 16-03-10 | 19:22

Haha, wij maken van de moslims de nieuwe Wilders stemmers. Met geile blonde meiskes, dure auto's en leuke spullen. Alleen de ECHTE tokkies blijven PvdA stemmen.

funkyd | 16-03-10 | 19:25

solidstate | 16-03-10 | 19:22
Pas nou maar op met al die enge boeken. Je bent veel te gevoelig voor indoctrinatie.

Bakito | 16-03-10 | 19:25

God bestaat ook niet tjaps.

magentaplacenta | 16-03-10 | 19:25

Buffell | 16-03-10 | 19:20
Opmerkingen? Kom eens met iets concreets. Lijkt me beter dan zomaar iemand af te schilderen als PVV stemmer. Alsof dat faudt is.

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:26

magentaplacenta | 16-03-10 | 19:25
Heeft iemand dat hier gezegd dan?

Buffell | 16-03-10 | 19:26

Bakito | 16-03-10 | 19:25
Lees ze eens, de Koran als eerste.

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:27

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:26
Kijk, dat bedoel ik dus.
Waar heb ik gezegd dat een PVV-stemmer fout is?
Ik trok alleen een conclusie dat jou plempsel leek op een PVV-stemmert-pleidooi.
Ik veroordeel daarmee U toch niet?

Buffell | 16-03-10 | 19:27

Evolutie heet dat. Over 400 jaar zijn ze net zoals wij nu zijn.

Helaas zijn wij dan weer 400 jaar verder...

Bill le Koek | 16-03-10 | 19:27

@ Bakito | 16-03-10 | 19:25
Nee, die knoran van jou, daar wordt je wijzer van.

solidstate | 16-03-10 | 19:28

12% van hen zegt niet (langer) religieus te zijn, tegenover 5% van de eerste generatie."
Nou nou, wat gaat sneller? Die 95% 1e en 88% 2e die wel moslim is of die 5% 1e en 12% die dat niet is?
statline.cbs.nl...

seven | 16-03-10 | 19:28

Islam of niet,

Oortime.

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 19:28

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:27
Nee hoor, ik lees geen enge boeken. Ik ken de bijbel, dat is al erg genoeg.

Bakito | 16-03-10 | 19:29

En dan heb je nog de Turks-Nederlandse atheïsten zoals ik...

da wizard | 16-03-10 | 19:29

solidstate | 16-03-10 | 19:28
Ik laat me door beide kanten niet manipuleren. Niet door de Koran en niet door jouw waanbeelden.

Bakito | 16-03-10 | 19:30

www.telegraaf.nl...
Ondertussen, bij de altijd gezellige voetbalclub Eemboys.

Buffell | 16-03-10 | 19:30

da wizard | 16-03-10 | 19:29
Welkom!

Bakito | 16-03-10 | 19:31

Ook lekker, heb Geert straks iedereen overtuigd dat de islam gevaarlijk is...
zijn er geen moslims meer

-sjaak- | 16-03-10 | 19:32

-sjaak- | 16-03-10 | 19:32
Kunnen we, net als vroeger, de Duitsers weer gaan haten.

Bakito | 16-03-10 | 19:33

Bij de eerste Turkse en Marokkaanse gastarbeiders was de islam totaal geen issue.
Pas na de islamitische revolutie in Iran is de islam wereldwijd aan een ongekende rivival begonnen.
Het "onderzoek" is uitgevoerd door diletanten.

de honden blaffen... | 16-03-10 | 19:36

Goed nieuws voor Geert.

Coyote | 16-03-10 | 19:36

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:26

Faudt is een ieder die een boodschap overbrengt.
Faudt zijn tevens de boodschappers.
Faudt zijn ook de mensen die de boodschap niet willen ontvangen.
Faudt zijn is de ontvanger die de boodschap niet wil begrijpen.
Faudt is niet-begrijpelijk de boodschap willen lezen.
Faudt..ach laat ook maar. Zie zojuist de comment van seven.;)

kwajtsnet | 16-03-10 | 19:36

Het ware beter dat Solidstate helemaal niks meer zou lezen.HIj gaat er zo vreemd van denken.

mark twain | 16-03-10 | 19:37

1 die namen verzin je niet
2 waarom gedraagt de 2e generatie zich dan steeds meer allah
3 dit geld had zo veel beter gebruikt kunnen worden (de 3 onderzoekers een weekje laten werken (niet meelopen) in een willekeurig bejaardentehuis

wilikniet | 16-03-10 | 19:37

Bakito | 16-03-10 | 19:29
Eng idd. Maar waarom dan overigens de opmerking dat ik een PVV stemmer zou zijn?
Dat gaf een smaak, alsof het fout zo zijn. Dat je politiek het niet eens bent met de standpunten van de PVV kan ik nog wel begrijpen. Hoewel ze een paar hele sociale hebben die onze aandacht verdienen.
Overigens, ik denk dat ik VVD stem, om een eventuele toekomstige coalitie van rechts te garanderen.
Btw, in de jaren dertig was men ook zeer politiek bewust.

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:38

Wel even de friese amateurtjes seeden aub.

Graftak | 16-03-10 | 19:38

@Bakito | 16-03-10 | 19:33
is bij mij redelijk persistent, alleen de oostenrijkers zijn echt nog erger (maak ze dagelijks mee)

wilikniet | 16-03-10 | 19:39

Ik ben als Qlootzak verguist om mijn anti PVV uitlatingen op meerdere fora van Geenstijl. Ik vind, en vond, dat de xenofobie van de PVV jegens de Islam volkomen ongefundeerd is. Daarmee is het te duiden als angstzaaierij. Blijkbaar is het dus toch zo dat door ons humanisme de Islam gematigder wordt..

Qlootzak | 16-03-10 | 19:40

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:38
Ik heb de hele ziekte PVV niet genoemd. Wel opletten aub.

Bakito | 16-03-10 | 19:40

Natuurlijk geloven we deze onderzoekers direct! Want we weten allemaal dat onderzoekers nooit politiek correcte onzin verkopen….

Gorgias | 16-03-10 | 19:40

@wilikniet | 16-03-10 | 19:37
en waar ik 2e zei moet 3e en 4e zijn. stop.

wilikniet | 16-03-10 | 19:40

@solidstate

Ik ben opgegroeid tussen de chileense neofascisten. Die hadden ook zo'n soort logica. Joodje gaat linksom, joodje gaat rechtsom. Het deed er niet toe. Joodje was altijd fout en zij waren altijd goed. Het is een vrij simpele indicatie dat je gedachtengang vastroestende, extremistische trekken krijgt, als die gedachtengang niet meer door de feiten gevalideerd hoeft te worden. En dat wordt extra lelijk als je zelf denkt het grote plaatje te zien, dat door een of andere zgn. domme massa niet herkend wordt.

un_chien_andalou | 16-03-10 | 19:41

Qlootzak | 16-03-10 | 19:40
Dream on, dat is slechts desinformatie van de linkse overheid.

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:41

issie aan het krimpen?

Kjev21 | 16-03-10 | 19:42

En bij Matthijs aan tafel is het Cohen-feest weer bezig met prof Heertje. Zucht.

Bos Hout | 16-03-10 | 19:42

Bakito | 16-03-10 | 19:40
Oja, sorry. Ik haal jullie steeds door elkaar.
*gaat SyFy kijken*

Zo jammer! | 16-03-10 | 19:42

wilikniet | 16-03-10 | 19:39
Het getuigt niet echt van beschaving om haat en nationaliteit te koppelen, maar van mij mag je.

Bakito | 16-03-10 | 19:42

@ mark twain | 16-03-10 | 19:37
Ga eens weg stalkerT.

solidstate | 16-03-10 | 19:44

Het probleem is voornamelijk dat de meesten niet afstand durven te nemen van hun 'moslim-identiteit', wat dat in godsnaam ook mag betekenen.
Mijn voorouders zijn ook katholieken, protestanten etc. Alleen ik durf gewoon te zeggen, ook al heb ik nog religieuze familieleden, dat ik deze religies volkomen belachelijk vindt.
Nederland kent te weinig mensen van islamitische afkomst die zich openlijk willen uitspreken tegenover de Islam en het stempel Islam wordt nog volop gebruikt om verdeling te zaaien(van beide kanten), huilie te doen en je aangesproken te voelen als er kritiek is. Het is een etnisch wapen geworden.

jeanmondo | 16-03-10 | 19:44

un_chien_andalou | 16-03-10 | 19:41
Laat 'm maar. Het enige wat ie nog wil is vooroplopen in een mars.

Bakito | 16-03-10 | 19:44

Qlootzak | 16-03-10 | 19:40

Je verwart xenofobie met xenofilie. Geeft niet, doen er wel meer.Met name de multiflauweculti's.

kwajtsnet | 16-03-10 | 19:45

@ un_chien_andalou | 16-03-10 | 19:41
Jij bent opgegroeid tussen neo-fascisten.
Vandaar dat geen moeite hebt met de islam.

Nuff said.

solidstate | 16-03-10 | 19:46

Zo zie je, waar intensieve islam kritiek toe leidt, en intensieve aanraking met het Westen. Inclusief eventueel wat westerse legers hier en daar in de ummah. Is er toch nog hoop voor de wereld. En natuurlijk heeft Ayaan een prima invloed gehad in deze. Dus misschien zelf je eigen potje koken Van Pruisen?

cugel | 16-03-10 | 19:47

@ Bakito | 16-03-10 | 19:30
TAQIYYA heb ik echt niet zelf verzonnen.
Het schijnt al 1300 jaar de wereld onveilig te maken.

De enige waandenkbeelden zijn van jou afkomstig als zou ik TAQIYYA verzonnen hebben.

brabosh.com...

solidstate | 16-03-10 | 19:49

Qlootzak | 16-03-10 | 19:40
'Verguisd worden' is onzin. Je laat je toch niet kisten door bangerikken die een leider hebben wiens enige punt geen punt is in vergelijking met de punten die wél belangrijk zijn?

Bos Hout | 16-03-10 | 19:49

Van gesubsidieerde moskeen naar megadiscos, nu nog sneller?

Quuick & Dirty | 16-03-10 | 19:50

@Bakito | 16-03-10 | 19:42
uit het artikel:
De tweede generatie Turken en Marokkanen in Nederland is duidelijk MINDER religieus dan de eerste generatie
religieus is in dit geval islamities. islam is haat tegen de westerse normen en waarden. sorry ik heb het niet verzonnen. en begin alstublieft niet over beschaving zeg in dit verband! dat dan weer wel.

wilikniet | 16-03-10 | 19:52

solidstate | 16-03-10 | 19:49
In ieder geval hebben we er weer een mooi scrabble woord bij! Verder wil ik dat je belooft om af en toe naar buiten te gaan. Hup, het is voorjaar!

Bakito | 16-03-10 | 19:52

Ayaan +1. Die is duidelijk vooruit gegaan.
nos.nl...
Daar kan Wilders nog wat van leren.

Fijnstoffer | 16-03-10 | 19:53

wilikniet | 16-03-10 | 19:52
Oh, je koppelt religie aan nationaliteit aan haat. Pas maar op dat je niet verstrikt raakt in je eigen web!

Bakito | 16-03-10 | 19:55

Bos Hout | 16-03-10 | 19:42
Subtiel, de naam Cohen viel in de laatste minuten.
;

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 19:56

Hoezo Ayaan? Ik zou zeggen: Geert Wilders ga maar weg uit Den Haag, je bent zoals vele verstandige mensen al wisten totaal niet nodig.

Raptor | 16-03-10 | 19:56

-weggejorist-

realist09 | 16-03-10 | 19:56

Zei hier nou iemand "desinformatie van de linkse overheid"? WHAHAHAHAHA


*komt niet meer bij*


Buk.. een UFO!

Wazzzah | 16-03-10 | 19:57

Ik vind dat wij ook best wat van de islam en moslims mogen overnemen.
Het onderdrukken van de vrouwen vind ik toch wel behoorlijk idee, zo kunnen we toch nader tot elkaar komen? Beetje compromissen sluiter her en der moet kunnen.

Kjev21 | 16-03-10 | 19:58

@Bakito | 16-03-10 | 19:55
doe eens lezen wat ik schreef. u is het niet met mij eens dat een affectie voor allah automatisch inhoud een voorliefde voor de islam? dus het volgen van de regels van de quran? dus dood aan de honden en ongelovigen? en haat aan alle westerse verworvenheden (alleen profiteren van de uitkeringsmogelijkheden). en is het geen gegeven dat het overgrote merendeel van islam aanhangers pvda-ers en allochtonen zijn? dus voor dat laatste klopt uw redenatie. en ja, ik ben een beetje pissig met uw ontkennende fase.

wilikniet | 16-03-10 | 20:01

-weggejorist-

realist09 | 16-03-10 | 20:01

realist09 | 16-03-10 | 20:01
Zie je wel, dan komt het allemaal goed.

Kjev21 | 16-03-10 | 20:03

Van Pruisen. Dat je begint met Goh is jammer. Dit stukje is beter dan de rest maar je non-academische houding stoort. Wat mij betreft mag je exit. Gaat de redactie je nog lang de hand boven het hoofd houden prutser.

BaadErInMeinhof | 16-03-10 | 20:06

Je zou dus haast zeggen: Waar maken we ons al die tijd dus druk om?

Boer in 020 | 16-03-10 | 20:09

Teun van het Tuinpad | 16-03-10 | 19:56
De kracht van herhaling, opdat wij er langzaam aan wennen.

Bos Hout | 16-03-10 | 20:11

@realist09 | 16-03-10 | 19:56
de eerste en 2e generatie kwamen zowiezo al weinig buiten. als in mijn post eerder, het is de derde gen die het als een excuus gebruikt en er door figuren als cohen en partijen als pvda en dhimmy666 er ongestoord met wegkomt. zum kotsen!! (excuses voor de nick gebruiker)

wilikniet | 16-03-10 | 20:11

wilikniet | 16-03-10 | 20:11

Die nick roep ik ook regelmatig aan, hij is het nu wel gewend denk ik. Moet je jezelf maar geen geliefd Germaans scheldwoord aanmeten...

eerstneukendanpraten | 16-03-10 | 20:17

wilikniet | 16-03-10 | 20:01
U laat zich net zo makkelijk manipuleren door willekeurige statistieken als een gelovige door de geestelijke.

Bakito | 16-03-10 | 20:19

Ik geloof er niks van.

snap_shootert | 16-03-10 | 20:22

BaadErInMeinhof | 16-03-10 | 20:06

Zo, je voelt je heel wat, is het niet? Moeten alle redacteuren dan een academische opleiding/houding (WTF bedoel u daar nou weer mee?) hebben of zeau?

eerstneukendanpraten | 16-03-10 | 20:23

Ik merk er anders niet veel van in de openbare ruimte. Zie steeds meer kopvodden om mij heen hier. Dus waar blijft nu die modernisering ?

freedom for all | 16-03-10 | 20:23

goedzo.

generatie 3 eet dagelijks kaas op zijn brood, lacht zich rot om hans teeuwen en zuipt zich lens in het weekend?

maarja dan zitten we weer met al dat volk wat in de tussentijd ons land binnengekomen is.

ben het niet vaak eens met mijnheer wilders' oplossingen (welke oplossingen), maar de grenzen dicht totdat we onze zaakjes op orde hebben klinkt zo gek nog niet.

vrij-van-religie | 16-03-10 | 20:25

Bakito | 16-03-10 | 19:52
Ja, wijken als in Utrecht, Gouda, Osdorp etc....
Lekker kijken.

Zo jammer! | 16-03-10 | 20:27

en inderdaad... allah bestaat niet... met zijn dikke lul
net zoals god, the devil, hell, heaven ...

www.youtube.com...

vrij-van-religie | 16-03-10 | 20:27

@Bakito | 16-03-10 | 20:19
zoals eerder gememoreerd: wilders stemmerT, vlgs de statistieken een tokkie met een iq van 80. maar als de statistieken gedomineerd worden door die verdomde linkschgutmenschen, wat moet ik dan nog geloven? ik ben meer iemand van observeren. en dan zie ik hier volledige integratie, zelfd de jurken met hoofddoek spreken de taal nagenoeg accentloos, zonder inburgeringscursus. ja hier wel, want hier is geen linkschmensch knuffel circuit van: ik geef jou een ton subsidie, krijg ik dan 120k terug? rot toch op met die subsidiesamenleving in paesi bassi

wilikniet | 16-03-10 | 20:27

Allah bestaat inderdaad niet. Anders was dit niet gebeurd:

www.youtube.com...

eerstneukendanpraten | 16-03-10 | 20:31

@eerstneukendanpraten | 16-03-10 | 20:31
allah is net god: goed en rechtvaardig. LOL

wilikniet | 16-03-10 | 20:33

Ik snap dat dit artikel nu de wereld in word gegooid ivm de verkiezingen, echter was het wel al duidelijk dat de 2e generatie minder geloofd. Het probleem blijft wel dat ze er een cultuur aan hebben over gehouden waar ze wel nog na leven.


Hieronder versta ik dan het geen respect hebben voor Nederland (anderen) en voornamelijk misbruik maken van Nederland (anderen). Dat is wat je vaak ziet bij de buitenlandse jongere die mensen liggen te beroven. Ze gaan niet meer naar de moskee maar hebben nog altijd totaal geen respect voor Nederland en misbruiken het alleen maar om er beter van te worden. (dat is waarschijnlijk afkomstig van hun moslim achtergrond(


Het probleem is er dus toch nog net zo goed. Dat is ook de reden waarom ik me zelf (wat betreft politiek) meer focus op 'buitenlanders' dan 'moslims' zoals de PVV nu doet. Maar aangezien er geen partij is die dat doet komt de PVV toch nog het kortste in de buurt.

DasUnterMensch | 16-03-10 | 20:33

-weggejorist-

realist09 | 16-03-10 | 20:33

Toch wel benieuwd hoe Geert in de toekomst ex-moslims wil bestrijden..

cekars | 16-03-10 | 20:33

*off topic* wim kieft: als je naar de afzonderlijke spelers individueel kijkt. begint steeds meer op jc te lijken (johan cruijff that is)

wilikniet | 16-03-10 | 20:35

-weggejorist-

realist09 | 16-03-10 | 20:35

@DasUnterMensch | 16-03-10 | 20:33
doe maar eens voorzichtig met zulke weldoordachte analyses. er zit veel gif in de buurt naar de richting waar u op denkt.

wilikniet | 16-03-10 | 20:37

Nou, kijk aan, is het nu zelfs volgens GS helemaal niet zo erg allemaal? Fijn, komt het toch nog goed met deze mooie lente.

bloemis | 16-03-10 | 20:41

Vooralsnog zie ik dat Marokkanen in Nederland vooral druk doende zijn met het uitbouwen van hun eigen parallelle samenleving op islamitische grondslag. Eigen wijken, eigen gebedshuizen, eigen scholen, eigen buurthuizen, eigen winkels, eigen zwembaden, eigen taallessen, eigen dit, eigen dat. Kortom zo weinig mogelijk contact met de Nederlandse cultuur. Hoeveel Marokkanen zie jij vrijwillig deelnemen aan Nederlandse TV programma's ? Hoeveel Marokkanen zie jij vrijwillig deelnemen aan westerse, culturele manifestaties ? Marokkanen leven in Nederland naar eigen voorkeur zo veel mogelijk gesegregeerd van moderne, westerse Nederlanders. En leiden een leven dat voornamelijk gericht lijkt te zijn op de snelle voortplanting van en zorg voor de eigen soort.

freedom for all | 16-03-10 | 20:48

Fuck die 5 zuilen van de islam. Het gaat erom welk gedachtegoed ze wél meenemen uit de koran en de hadiths. Dit gedachtegoed bestaat uit selectief plukken uit die haatboekjes van ze, om zo een vertoog van segregatie, jaloezie, nijd, demonisering en discriminatie (rechtstreeks uit de hersenspinsels van hun halicunerende paddoprofeet) te contrueren. Jodenhaat en haat tegen alles was westers is, is de huidige - maar ook de historisch basale - uiting van dit vertoog en verklaart, bijvoorbeeld, de systematische uitbuiting van de systemen van de kafir (wij). De criminaliteit die tegen ons autochtonen is gericht, is hier een duidelijk onderdeeld van en vindt zijn basis dus onder meer in de moslimse religie. Voor zover je over een religie wilt spreken...

Art Vandelay Ultor | 16-03-10 | 20:49

-weggejorist-

GesusKistus | 16-03-10 | 21:19

-weggejorist-

GesusKistus | 16-03-10 | 21:21

Goed nieuws.

Kets22 | 16-03-10 | 21:29

-weggejorist-

realist09 | 16-03-10 | 21:31

De jongere generatie is juist geloviger, maar doen zich westers voor omdat dit mag van de Koran

....mompelt iets van ongelovigen 'n rad voor de ogen draaien alvorens ze af te slachten

WaltherP99 | 16-03-10 | 22:00

OT op nujij.nl: Discussie gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
"vrouw in keel gesneden" "De politie verstuurde kort na het incident een sms-alert aan 1629 mensen in de regio om uit te kijken naar een lichtgetinte man van tegen de 40 jaar met kort haar en een zwart leren jack."
Typisch geval van man met een Joods Christelijke traditie....

datzitzo | 16-03-10 | 22:07

Bewijst nogmaals dat heel dat gedoe rond 'islamisering' een dikke leugen is, bangmakerij.

shirkuh | 16-03-10 | 22:23

Inderdaad GS, een beetje respect voor Ayaan. Wordt steeds meer een politiek correct kudtblogje. Zeker nog nooit gehoord van taqqiya?

madmaddy | 16-03-10 | 22:43

aaah eindelijk wetenschappelijk bewijs dat wilders de verkeerde groep in nl de schuld geeft. het zijn TOCH niet de 1e generatie koranlezende moslims die voor problemen zorgen maar sommige 2e generatie puberende niet-gelovende k*tsnorren, en dat blijkt iets totaal anders te zijn! toch raar om die aan elkaar gelijk te stellen, je zou wilders nu bijna gaan vergelijken met een duitsertje met een beetje raar snorretje.

poesvantanteloes | 16-03-10 | 22:55

De hoger opgeleiden zijn juist weer fanatieker moslim. Dat aantal zal stijgen, dus Ayaan Hirsi Ali heeft toch gelijk.

websenior | 16-03-10 | 23:00

@websenior 23:00

Ook al eigen onderzoek verricht?

mark twain | 16-03-10 | 23:07

mark twain | 16-03-10 | 23:07
Het staat in het onderzoek dat hoger opgeleiden juist geloviger zijn.
Vervolgens weet iedereen dat het percentage hoger opgeleiden vooral onder moslimvrouwen stijgt. Daar is dus geen eigen onderzoek voor nodig, gewoon lezen wat er al is onderzocht.

websenior | 16-03-10 | 23:22

Steeds minder = niets

Jolly Jumper | 16-03-10 | 23:24

Geenstijl die blindelings in de linkse propaganda machine valt. Men zou toch moeten weten dat dit soort academisch onderzoek doorspekt is van subjectiviteit en je ieder gewenst resultaat naar voren kan laten komen. Analoog aan het recente onderzoek waarbij bleek dat een steeds lager percentage de moskee bezoekt. Allemaal leuk, maar de verwrongen ideologie wordt er nog altijd ingehamerd in de opvoeding. De tijd zal het uitwijzen.

JanPlonk666 | 16-03-10 | 23:45

Voor de taqqiya schreeuwers en andere complotaanhangers is onderstaande Sargasso-link niet zo interessant. Voor degenen die hun hersenen niet onder een aluminiumfolie hoedje verborgen hebben wel.

www.sargasso.nl/archief/2010/03/16/gebrek-aan-duiding-media-bij-klpd-analyse-marokkaanse-daders/#comment-418115

Criminele Marokkanen en Turken blijken meer gericht op Nederland dan niet-criminele. Onderzoek uit het artikel hierboven laat zien dat moslims die beter opgeleid zijn geloviger zijn. Beide conclusies komen overeen met mijn persoonlijke ervaring.

Ik kan niet zo goed in het hoofd van een criminele Marokkaan of Turk kijken, maar wat ik aantref lijkt vaak een warrige mishmash van identiteiten, met de straatcultuur als luidruchtigste. Beter opgeleide Marokkanen en Turken hebben ook vaak meerdere identiteiten, maar wel wat minder warrig. De moslim identiteit is relatief sterker. Ten eerste zorgt de sociaal opwaartse beweging ervoor dat ze sneller het hoofd stoten tegen vooroordelen. Ten tweede moeten ze zich binnen een grotere -en blankere- context definieren. Ten derde zorgt die context ervoor dat ze sneller worden gereduceerd tot hun moslim achtergrond. Dat soort factoren leiden ertoe dat de moslim-identiteit aantrekkelijker wordt, want de sterkte daarvan steekt goed af tegen de zwakte van het tweederangs burgerschap.

Wilders maakt die reductie tot moslim nog groter en bovendien maakt hij die moslim-identiteit onmogelijk. De ironie is dat hij die beter opgeleide moslim daarmee veel harder treft dan de criminele Marokkaan. Waar de criminele allochtoon van alles kwijt kan binnen de straatcultuur, heeft de beter opgeleide moslim die uitlaatklep niet. De kans dat er een percentage van die beter opgeleide moslims zich overgeeft aan extreem gedachtengoed neemt toe. En voor de lager opgeleiden is het steeds lastiger omhoog te klimmen. Wilders' ideologie is er een van het soort dat zichzelf na een tijdje gaat bevestigen. Maar misschien is dat ook wel precies zijn bedoeling.

un_chien_andalou | 16-03-10 | 23:55

Prachtig nieuws dit, hoeven er geen moskees bijgebouwd, geen gescheiden loketten,... en kan het hoofddoekverbod voor ambtenaren in functie er gewoon door. Ze worden toch steeds minder islamitisch.
Kan niet beter en kan ik gewoon weer mijn voeten vegen op de deurmat die Allah heet, zoals het hoort.

ZSU-23-4 | 17-03-10 | 00:07

das mooi, dan heeft Geert een goed begin.
-on second view-
Waardoor komt het toch dat die universiteiten op stratechische momenten (komen er verkiezingen?) met dergelijke boelshit propaganda komen.

doppertje | 17-03-10 | 00:20

Nuke de islam, stelletje onverdraagzame haatideologie volgers.
eat your heart out:
www.ex-moslims.nl...

doppertje | 17-03-10 | 00:23

un_chien_andalou | 16-03-10 | 23:55 - uiteraard is Wilders weer de schuld, moslims zijn hoe dan ook onschuldig. Alleen hoop ik dat ooit iemand me kan uitleggen waarom elk land waar moslims zijn neergestreken dezelfde immens grote problemen met ze hebben. Elk land, dus ook in landen waar ze nog nooit van Wilders hebben gehoord en waar ze, zoals in Nigeria, 'niet in een grotere en blankere context moeten definieren'. Of worden ze daar weer door de zwarte bevolking gediscrimineerd en maakt die weer 'hun moslim-identiteit onmogelijk'? Pfft, wel ingewikkeld hoor. In ieder geval vind ik het zielig dat die arme mensen het zo hier moeilijk hebben, van mij mogen ze met een opwaartse beweging heel snel naar hun respectievelijke thuislanden vertrekken.

mijn zus | 17-03-10 | 00:42

Ingewikkeld is de goeie term. Stap allereerst maar eens af van een term als 'zielig.' Die term is geboren uit links/rechts dynamiek. Daar heeft geen enkele nieuwkomer een boodschap aan, reserveer die term voor als je tegen links wilt schoppen.

Ten tweede. Het hele punt is dat die reductie islam = criminaliteit een volkomen idiote is. Dat blijkt ook uit de feiten. En ja elk land, waar culturen botsen, daar ontstaan problemen. Hoe groter de kloof, hoe groter de botsing. Grappig dat je Nigeria noemt, dat land ken ik toevallig goed. Als je denkt dat dat land meer gevormd is door de botsing met Islam, dan door de botsing met Europeanen, dan raad ik je aan om daar eens heen gaan. En dan wel buiten de Shell-compound komen, dit keer.

un_chien_andalou | 17-03-10 | 01:06

Van dit bericht zou Geert Wilders weer kleur in zijn haren moeten krijgen.

maikelzzz | 17-03-10 | 02:33

Ze worden "minder" moslim, zo lang hun het uitkomt!

B Fabergé | 17-03-10 | 02:48

Dit wisten we toch al? Dit doet me denken aan die bangmakende filmpjes dat moslims binnenkort de meerderheid zijn in Nederland. Totale onzin is dat want met het minder streng vasthouden aan religie en de verwestering van de moslims hier zal het geboortecijfer automatisch teruglopen net zoals dat eerder in Nederland is gebeurt met de ontkerkelijking en economische groei.

@janplonk666: Volgens mij heb jij geen uitgebreid onderzoek naar gedaan waarom het niet zo is. En waar baseer je op dat die ideologie er altijd in zal blijven worden geramd?

Heineheine | 17-03-10 | 08:44

van 95% naar 88% we zijn op de goede weg, maar zijn er nog niet..

loonslaaf_69 | 17-03-10 | 09:28

-weggejorist-

goldie1214 | 17-03-10 | 09:33

Ik heb toch echt een ander idee als ik over straat loop en al die aggressieve Marokkanen en Turken en weet ik veel wat voor ander islamitisch tuig tegen kom.

Kondor | 17-03-10 | 09:41

Uiteraard, Turken en Marokkanen zijn alleen moslim als het hun goed uitkomt...
(In het geval van subsidies of een reden hebben om iemand op z'n bek te slaan...)

OverSoft | 17-03-10 | 10:54

Ik denk helemaal niet dat dat zo is.

Islam is het snelst GROEIENDE geloof op deze aardbol, ik denk dat dat onderzoek een links praatje is.
het klinkt wel lekker omdat Nederlanders zich ermee kunnen herkennen.
Dit is niet zo in de rest van de wereld.
Religie is in opmars.
maar ik zal het wel verkeerd zien. maar gelukkig mag dat nog in Nederland.

Reeldutch | 17-03-10 | 11:18

Beetje tussen wal en schip dus Toch !!!

HatSjoe | 17-03-10 | 12:24

stop de tsunami van verwesterlijkte moslims!

hanz71 | 17-03-10 | 13:37

Even alles op een rijtje zetten en een pas op de plaats maken.
Het wetenschappelijk onderzoek baseert zich op 2000 vragenlijsten.
De wetenschappers doen een uitspraak voor heel NL voor 12% resp 5% invullers van de vragenlijsten, dwz het gaat om een selecte groep van 240 resp 100 moslims want die moeten ook nog instaat zijn te kunnen lezen en schrijven.
Nou zijn er in Nl ca 1 milioen (islamitische) allochtonen.
Hoe zuiver is dit onderzoek mijne dames/heren wetenschappers ?
Volgens mij is dit een vorm van Mislamisering.

Pierus | 17-03-10 | 18:48

Wanneer dumpen jullie die totaal talentloze loser van een Van Pruisen ??
slechte pen..... foute targets

calin | 17-03-10 | 20:38
Tip de Redactie