Reaguren is leuk, alleen is dit aan een aantal regels gebonden. Wie meent zich hier niet aan te hoeven houden, krijgt te maken met Joris en zijn hulpklazen.
Ontluisterende beelden van een stamelende minister die haar aan het wankelen brachten. Snap je?
Wij zijn de baas. We wilden dat WC Eend als beste reclame ooit werd gekozen. Zo geschiedde.
Dankzij een defect bvmol-filtertje kon onze hackunit de reclameborden in de Arena voorzien van ons logo.
Stijlloze creaties, betreffende een actueel onderwerp, kunnen hierrr worden geupload. Niet zelden halen de inzendingen de media. Oh ja, feauteau schrijf je zeau!
Rutger & Twan filmden dankzij een defect trappenhuis onder rokjes en werden terstond in de boeien geslagen. De persconferentie die hierop volgde haalde het wereldnieuws.
Een stukje karton, bewerkt met kruiden en chemicaliën zodat je hersens denken dat je het lekker vindt. Gelukkig wordt het niet meer onder onze naam verkocht.
Ene internetarcheoloog genaamd Van Jole heeft altijd commentaar op GeenStijl. Wij vroegen, zoals het gezien journalistiek hoort, om wederhoor. Nou, dat hebben we geweten. Wat een aso...
Meurders stelde op televisie dat internet en weblogs onbetrouwbaar zijn. Waarvan akte. Wij verklaarden hem dood, alle oude media namen dit bericht over. Hoezo onbetrouwbaar...
GeenStijl kreeg een afgekeurd reclamefilmpje waarop Paulusma werd doodgereden. We knipten de adverteerder eruit en hadden de dag van ons leven. Piet niet...
VVD-raadslid slikte het rode zaad van een PvdA-wethouder. GeenStijl ontdekte het schandaal, schreef erover en uitgerekend de ontvangende partij moest het veld ruimen.
Tik je postcode in en je weet precies hoeveel allochtoonse buren je hebt. Handig voor recepten uitwisselen en het vinden van een schoonmaakster dicht bij huis!
Nijmegen 2007: beroemd geworden beelden waarop agenten zich verstoppen achter een muurtje om zoveel mogelijk fietsers te naaien...
Betrapt! Onze nationaalprins koopt een iPhone in een Apple Store te New York. Lekker illlegaal en toch goedkoop. De RVD meteen BOOS op GeenStijl. Want het was WimLex niet, het was New York niet en het was geen iPhone. Tuurlijk joh!...
Milf Manon kreeg herpositionering én een rebranding. Van saaie doos tot aantrekkelijk en geadoreerd seksbeest in één muisklik...
Laat maar branden dat huis. veel belangrijker is: hoe zit mijn haar... Inderdaad: smile, je staat op GeenStijl...
De raad voor journalistiek zegt het, dus is het waar. Wij hebben hoor- en wederhoor hoog in het vaandel staan en nemen nooit stelling. Kom maar op met die perskaart! Of weet je wat, steek hem maar gewoon in je reedt...
Weer iemand die in het stof bijt. GeenStijl op drie van de vier punten in het gelijk gesteld door fossielenclub. job Knoester eet je hart uit...
Moszko, Moszko, Moszko & Moszko trekken namens Ruud de Wild aan de bel en dreigen met kort geding. Eindelijk voor het hekje.NOT...
Rutger maakte een episch verslag van zijn avonturen met de landmacht. Meneer mocht mee op koudetraining in Noorwegen en vreemd genoeg overleefde hij dit ook nog. Het gehele overzicht van zijn avontuur staat hier...
Vara-mastodont werd overvallen door mocro's maar dat mocht niet gezegd worden. Rutger noemde het beestje bij de naam en kreeg ruzie. Met een bloemetje kwam alles toch nog goed.
Raar maar waar. Een miljoen mensen keken naar EEN foto en vonden 'm enorm geil Hierrr het hoorcollege kamelentenen...
Zijn lied 'Het Vrije Woord', gezongen tijdens de Van Gogh-herdenking, werd meer dan 1 miljoen keer bekeken in onze Dumpert. Reden voor Rutger om de cabaretier de Vergulde USB Stick te overhandigen. Klik hierrr voor de audioversie.
De Volkskrant wilde een of andere snob als Nederlander van het Jaar. Het werd Rachel Hazes. Dankzij GeenStijl...
We haalden zowaar het woordenboek met ons 'unieke lexicon'. De dag daarop begonnen we normaal Nederlands te schrijven. En of dat nog niet genoeg was kwam het tijdschrift Onze Taal, een vakblad voor corduroy dragende pijprokers met een ringbaard, met een omslagartikel over ons. Gerard Reve meets Swiebertje...
In het pre-Rutger-tijdperk ging Hoxha zelf maar met de camera op pad. Hij bezocht Pedo Ad, de drijvende kracht achter de pedopartij.
We hadden een format, een concept, adverteerders en zelfs een zender. Maar de 'zendercoordinator' wilde GeenStijl opeens niet op primetime televisie. Wij onderhandelen niet met lafbekken en bliezen de boel op.
De Grootste Rotterdam aller Tijden was natuurlijk de pugilist Bep van Klaveren. Alweer een internetverkiezing gekaapt door GeenStijl & Achterban. Gewoon, omdat het kan.
Gast jat Duitse kentekenplaat, zet 'm op zijn auto en scheurt langs flitspalen. Hilarisch! Totdat meneer herkend werd natuurlijk...
Wilders schreef een column voor NieuwNieuws, maar weigerde op Tweede Kerstdag door te komen met zijn schrijfsel. De Stijlloze directie ontsloeg Wilders op staande voet.
De meester was even de klas uit. En meteen gingen bij de christelijke scholieren uit Aalten de rechterhandjes omhoog. Geen idee waarom, maar voor ons was het Sieg Heil und Smile, jullie staan op GeenStijl.
Boertje van buuten deed heel Nederland versteld staan door een dikke drol op te vreten. Toine werd wereldberoemd en nog dagenlang spraken diverse deskundigen over de gevaren van het verorberen van excrementen. Hoe het nu met Toine gaat? Who gives a shit?
Hoe een filmpje dat verscheen op Dumpert, uiteindelijk FoxNews en al die andere zenders beheerste en de US Marines in verlegenheid bracht
Twee Hollandsche rechterhandzwaaiertjes worden in een treincoupe in elkaar getikt door Noord-Afrikaanse capuchonnetjes. Moreel dilemma! Voor wie ben je dan? Linksmensen wisten niet meer waar ze het zoeken moesten. Zelfs bij Sargasso trokken ze blikjes Hollandia open.
AH gaf zuigende Wuppies weg. De plastic items werden zo ontzettend gehaat door u dat er een spontane vernietiginsactie op gang kwam.
Lee Towes is een grootheid. Hier vindt u de indrukwekkende lijst met feiten over Leendert. En Leen zag dat het goed was...
Extreem populair fototopic op GeenStijl en daarom in de klassiekers.
Mevrouw Olga Urashova, het wereldberoemde Russische Playboy-model (maten: 100-65-95) kwam eens gezellig bij ons langs. Voor een babbeltje natuurlijk, want jongens zijn wij, maar aardige jongens...
In het tv-programma De Leugen Regeert mocht Vpro-fossiel Chris Kijne zijn licht laten schijnen over de rol van de media in zake de Nijmeegse FietsenHok Affaire. Kijne kleine hersentjes produceerden bovenstaande volzin, en deed ons daarmee een groot plezier. Liever dat dan met je reedt omhoog liggen voor de man met de subsidielul.
Reacties
Wat is Geenstijl ineens begaan met het milieu
Schultenbrauert | 07-12-09 | 12:21
Wat een clusterfuck allemaal. Politici vs het medium dat politici al een paar honderd jaar voedt.
Koosalagoopagoop | 07-12-09 | 12:21
De Volkskrant moet er wel aan geloven vandaag hé?
Insignificant_Cunt | 07-12-09 | 12:22
Per kranteditie neem ik aan? Niet per exemplaar mag ik hopen.....
illuvatar | 07-12-09 | 12:22
om nog maar te zwijgen over de impact van pleepapier
umfufu1 | 07-12-09 | 12:23
halen wel elke c02 doelstelling die er is ?
Makusu | 07-12-09 | 12:23
Hox hakt er lustig op los vandaag.
Superior Bastard | 07-12-09 | 12:23
Altijd als ik een boom zie brengt dat een glimlach op mijn gezicht.
Randy McRanderson | 07-12-09 | 12:23
Overigens: Voordat er een hele goede eReader komt, stap ik niet over van boeken. Ik wil ook de geur hebben en de textuur erbij aub.
Koosalagoopagoop | 07-12-09 | 12:24
Daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat westerse landen met elkaar kunnen afspreken hoe ze de belastingdruk kunnen verhogen, om zo dictators in bv Afrika te kunnen facaliteren. En een keer gratis neuqen is ook nooit weg.
der maupmeister | 07-12-09 | 12:24
Hee Hoxha, kom eens met een bron voor die cijfers van 100 kuub en 9 kW/krant?
sko | 07-12-09 | 12:24
Ach ja..... zo zal het gebruik van een pc ook niet het milieu helpen.
Subaru_Uk | 07-12-09 | 12:24
Dat zal wel weer... doe mij dan maar 100.000 liter drinkwater en 9.000 watt aan energie voor de prijs van een krant.
Zoiets | 07-12-09 | 12:24
Over verspilling gesproken 925.nl...
willybatenburg | 07-12-09 | 12:25
En huppa, van de zomer komt er keurig weer een Geenstijl vakantie-doeboek op een zware MC met matlakken, gedrukt in Polen op een oude 4-kleuren pers waar 3 shag-rokende Polen de hele dag met een fles wasmiddel aan hun neus lopen.
Balzakius | 07-12-09 | 12:25
ik zeg: statiegeld op kranten
alleen zo kunnen we de ontbossing tegengaan en recycling bevorderen
moeten we alleen nog een oplossing vinden voor de inkt en het gebruikte water
BigFoot | 07-12-09 | 12:25
Nog een voordeel van electronisch media, je kan je tiepvouten heel snel verbeteren, niet waar prof. Hoxa?
atm0s | 07-12-09 | 12:25
ben nu al klimaattop moe.
Manonvriendelijk | 07-12-09 | 12:25
VK prima krant, daarmee uit.
Carlitos | 07-12-09 | 12:26
@Koosalagoopagoop
Nog even en we krijgen hier geen witte achtergrond, maar papier "texture"?
Joris, doe je ding!
Frappant | 07-12-09 | 12:26
Ik kom niet graag betweterig over, maar ik dacht dat Watt niet de eenheid van energie is, maar van vermogen (hoeveelheid energie per tijdseenheid). Ach ja, who gives a fuck, gewoon veel stroom!
piemulspitzengefuhl | 07-12-09 | 12:26
Nou, als ik dan niet meer in een Hummer of Aston Martin DBS mag rijden ivm uitstoot doe ik wel gewoon een extra abonnement op de krant. Altijd handig voor in de kattenbak.
Nlz® | 07-12-09 | 12:26
Papierindustrie de vervuilendste ter wereld?
Dan moesten we maar weer es op henneppapier overstappen.
www.industriemolens.nl...
Veldmaarschalk Sorry | 07-12-09 | 12:27
Ga je onderlinge verschillen cq vetes ergens anders uitvechten en val mij er niet mee lastig.
wiers | 07-12-09 | 12:28
Misschien een massale oproep om alle abonnementen vande VK op te zeggen?
Eeen soort krantabbo-exit-run?
Ik denk aan honderdduizend (boom) slachtoffers!
Dan zijn ze nog dit jaar nog deaud bij de VK.
Baskraan | 07-12-09 | 12:28
100.000 liter drinkwater en 9.000 watt
Ik geloof er NIETS van!
TheLeader | 07-12-09 | 12:28
Dus als die lui van de Volkskrant echt zijn begaan met het milieu dan doeken ze zichzelf vandaag nog op, stoppen op het hoogtepunt is helaas niet meer mogelijk voor ze, dat station zijn ze al gepasseerd. Overigens Geen Stijl, waarom ineens deze hetze tegen de Volkskrant, hebben ze jullie verbaal au gedaan?
Zwart gat | 07-12-09 | 12:28
@Frappant | 07-12-09 | 12:26
Nee blogs aub houden zoals ze zijn. GS is ook gewoon lekker rauw, je ziet hoe de achtergrond picca gewoon wordt herhaald.
Ik heb het echt over boeken enzo. Ik kan heel slecht tegen een pdf van een paar 100 paginas.
Koosalagoopagoop | 07-12-09 | 12:28
Wie leest er dan ook in Satan's naam nog een papieriaanse krant?!
Harp | 07-12-09 | 12:29
Honderd miljoen miljard Finse oerbossen, per krant!
oranjerood | 07-12-09 | 12:29
Insignificant_Cunt | 07-12-09 | 12:22
"De Volkskrant moet er wel aan geloven vandaag hé?"
Hoezo?
De vorige was van Pritt.
Hoxha was nog niet aan de beurt geweest.
Ik verwacht vandaag minimaal nog een VK topic van Mutsaerts en van Pruisen
wakkere_nederlander | 07-12-09 | 12:31
Ben wel begaan met het milieu, maar wel realistisch en niet deze klimaathysterie en religie die men eromheen gecreerd heeft.
Tevens spreekt men telkens de gewone burger aan, terwijl de grote bedrijven en cq overheid de grootste vervuilers zijn.
Maargoed, dan moet je de hand in eigen boezem steken en dat is nogal gecompliceerd voor politici
Bloodzone | 07-12-09 | 12:31
Wat een onzin dit artikel
Het is weer die ene periode in de maand van hoxha denk ik
Buiterstal | 07-12-09 | 12:32
Apple, kom er maar in met je Tablet-Mac en abonnementen op de digitale kranten...
Eagle_Eye | 07-12-09 | 12:32
Omdat ik mijn laptop niet in de kattenbak wil hebben!
Canarie | 07-12-09 | 12:32
Die was @Harp | 07-12-09 | 12:29
---
Canarie | 07-12-09 | 12:33
Wow, goed geenstijl zo'n kritische noot!
Ik neem aan dat u ook naar uw eigen vervuiling gaat kijken? En net zo kritisch blijft als het andere onderwerpen dan de volkskrant betreft?
linksgeluid | 07-12-09 | 12:33
Voor een condoom heb je het rubber nodig van 37 tropische vingerplanten. Ook maar stoppen met neuQen dan?
ITEACHYOU | 07-12-09 | 12:33
Watt is geen eenheid voor energie. Dus 9000 W is per definitie gelul.
Watt is joule per seconde, dus als je niet weet hoe lang men de 9000 watt gebruikt is het NON-informatie. Zoals ook de rest van het item.
Spanko | 07-12-09 | 12:33
'GS, nog sneller dan kamervragen van PVV!!'
=
Hier het bewijs:
"'Ik heb nog een idee voor GS.
Reken eens uit hoeveel papier er word gebruikt voor rapporten en reken dat vervolgens om naar houtkap.
Hahaha, dat zal leuk zijn!'
Einde van de Domheid | 07-12-09 | 10:23
Einde van de Domheid | 07-12-09 | 12:34
"9.000 watt " gedurende één seconde, een dag? En 90.000 verschillende DNA sporen? Nogal erbij gesleurd. En dat artikel uit Wiki: 35% te wijten aan de lezerts die papier bij vuil gooien ipv apart meegeven. Hoeveel energie zullen al die computers verbruiken als iedereen via internet de VK leest? etc. etc. Goedkoop populisme. *Hoxha terug naar school stuurt*
Vitruvius Nekschot | 07-12-09 | 12:34
wakkere_nederlander | 07-12-09 | 12:31
De volkskrant en Trouw moeten mensen ontslaan omdat anders de centjes op raken.
Buiterstal | 07-12-09 | 12:35
Hoeveel stroom vreten de GS serverts?
Volgens mij zitten jullie niet in een zuinig datacentrum.
Voor de rest: pak al die klimaat hoaxers keihard aan!
Wie gaat er mee naar Kopenhagen om te protesteren?
ZDEV | 07-12-09 | 12:35
oranjerood | 07-12-09 | 12:29
Dat is 100 000 000 000 000 000. Vermenigvuldig dit met de oplage van de azijnbode per dag, vermeningvuldig dit met respectievelijk 6 en 52 en je komt op afgerond:
7 176 000 000 000 000 000 000. Hele geruststelling dit!
Klinisch dood | 07-12-09 | 12:35
I LOLed @ "Elke keer dat u een krant koopt, sterft er in Lapland een vliegende eekhoorn."
Mister Write | 07-12-09 | 12:35
Heb net 260 gaten gegraven met de graafmachine, ga 260 bomen planten..
Kutidee, voor het klimaat..
Over 20 jaar voor de kachel..
reik in frankreik | 07-12-09 | 12:35
Uit een oude Freek de Jonge show:
Ontbossing voor papierversplilling... en daar dan weer een boekje over!
DeRookmagier | 07-12-09 | 12:35
Is het GS-Datacenterparkding eigenlijk milieuvriendelijk??
Canarie | 07-12-09 | 12:36
Internet is ook niet geheel zonder verhuiling. Voor elke F5 van GS worden ook een hoop kooltjes verstookt om de servers te laten draaien.
mayor_pickwick | 07-12-09 | 12:36
ITEACHYOU | 07-12-09 | 12:33
Ik ben er lichamelijk toch al niet meer toe in staat...
Klinisch dood | 07-12-09 | 12:36
Volledig oninteressant wat deze subsidie-oplichters willen of beslissen.
Moi2 | 07-12-09 | 12:36
Ik haat vliegende eekhoorns!
Waar is de KLM eekhoorn-versnipperaar?
whoppah | 07-12-09 | 12:36
Wat? Er worden 90,000 bomen gekpapt voor één Volkskrant? Is dat met of zonder de zaterdagbijlage?
draaiarts | 07-12-09 | 12:36
En vergeet niet de processorcapaciteit die clientside wordt opgeslurpt door irritante flashreclames.
mayor_pickwick | 07-12-09 | 12:37
Het is vooral grappig omdat de Volkskrant op papier wordt gedrukt.
De Telegraaf daarentegen, eigenaar van GS, drukt zijn krant niet op papier.
Einde van de Domheid | 07-12-09 | 12:38
Oja, mooi om te weten. Als we niet snel een goedkope/efficiente energievervanger van olie vinden gaan we allemaal naar de kanker.
Maargoed, dat wist u al. Transport plat, economie plat. Geen doomsday, maar een keihard feit.
Maargoed who cares, wij hebben het grootste leger (amerika dan) dus die behartigd onze belangen wel.
YEE US!
Bloodzone | 07-12-09 | 12:39
Oja, mooi om te weten. Als we niet snel een goedkope/efficiente energievervanger van olie vinden gaan we allemaal naar de kanker.
Maargoed, dat wist u al. Transport plat, economie plat. Geen doomsday, maar een keihard feit.
Maargoed who cares, wij hebben het grootste leger (amerika dan) dus die behartigd onze belangen wel.
YEE US!
Bloodzone | 07-12-09 | 12:39
Hoe zit dat eigenlijk met de krant van wakker Nederland? Het grote broertje van Geenstijl?
Moeten we het waterverbruik en aantal bomen daar verdubbelen? Bij een goede krant zou ik dat op de koop toenemen, maar de telegraaf en goed? Neee..
Pan-Nenkoek | 07-12-09 | 12:39
Every tree equals life!
Therefore ben ik een bomenknuffelaer geworden, ik praat er eauk tegen, resumerend; bomen zijn lievv! hetkanwel.net...
*Colors of the wind inzetten doet*: www.youtube.com...
lievv...
Ashtrey | 07-12-09 | 12:39
"De papierindustrie is een van de meest vervuilende industrieën ter wereld"
Ik hoop niet dat jullie dat van een of ander wetenschappelijk model hebben. Zeg maar het soort wetenschappelijke modellen die de opwarming der aarde laten zien. Die modellen zijn nl een grote hoax (volgens het reaguurders legioen)
lieverdeauddanreaud | 07-12-09 | 12:39
Einde van de Domheid | 07-12-09 | 12:38
En voor al die plaatjes is meer kankerverwekkende kleureninkt nodig.
mayor_pickwick | 07-12-09 | 12:39
Lekker rendabel een krant maken. 1 kuub water (1000 liter) kost gemiddeld 1,20 euro. Dus 100.000 liter is dan 120 euro per krant.
Dan nog 9000 watt=9 kWh van 24 cent per kWh = 2,16 euro.
Prijs per krant alleen al aan energiekosten dus 122,16 euro. Meteen stoppen dus met die Volkskrant, die managers zitten daar te slapen.
penis-aqua-rosA | 07-12-09 | 12:40
Ja, maar toch willen ze hun milieuverpestende kranten niet kwijt.
In die sector kunnen ze namelijk nog ouderwets de propagandatouwtjes strak in handen houden.
Hetgeen met het internet dus mislukt is.
Van Jole is er nóg getraumatiseerd, en zelfs een beetje psychotisch van.
Merlot | 07-12-09 | 12:40
Het moet zijn:
Volgens het World Watch Institute kost de productie van één kilo rood vlees 100.000 liter drinkwater.
Draconian | 07-12-09 | 12:40
Pan-Nenkoek | 07-12-09 | 12:39
En wat te denken van de Spits die ongevraagd in heel Nederland wordt rondgestrooid.
mayor_pickwick | 07-12-09 | 12:40
TheLeader | 07-12-09 | 12:28
Ik geloof er ook niets van...
Aangezien er een heleboel kranten zijn in de wereld.. denk ik dat er geen bomen meer zouden zijn in de wereld als dit waar was.
BigBananas | 07-12-09 | 12:41
Wat ik altijd zo vreemd vind is dat we in het jaar 2009 leven, en nog steeds papieren kranten lezen. Vieze handen er van krijgen, onhandig formaat en bovendien nog nat ook als de krantenboy weer eens door de regen moet fietsen. Moeilijk he, van gewoonte veranderen.........Als we dit tempo ook hadden gehanteerd voor het vervoer, dan zaten we nog elke dag in een trein met stoomlocomotief. Oprotten dus met die kranten.......
ITEACHYOU | 07-12-09 | 12:42
Jammer dat het stukje niet overloopt van de inhoud of kennis van zaken. Niet over eenheden zoals W praten als je niet weet wat het is, en 9000 liter klinkt ook wat fors. Dan zouden ze met hun ledenbestand elke dag de Loosdrechtse plassen leeg moeten pompen of zo.
uberdude | 07-12-09 | 12:42
Zoiets | 07-12-09 | 12:24
100.000 liter per oplage en 9 KWh per krantje?
Ik herinner me 2 topics geleden nog iets gelezen te hebben over selectief cijfergebruik.
Hoeveel energie per gelezen letter is dat Hox? Hoeveel CO2 per woord?
Tendentieus? vroeger ja.
Ongefundeerd? Nee, bron & interpretatie-FAIL, dat dan weer wel.
Kwetsend? Mhoehaha!
*Krantje lezen gaat*
Napeauleon | 07-12-09 | 12:42
Dit is wel een feit:
Papier- en staalfabrieken gebruiken eenderde van het water dat in totaal wordt gebruikt in Nederland.
Draconian | 07-12-09 | 12:42
Volgens mij valt het wel mee met de vervuiling van de papierindustrie.
1- Papier kan men alleen van naaldbomen maken en niet van tropisch hardhout.
2- Voor elke gekapte naaldboom in Scandinavië worden er 2 terug geplant.
3- Er zijn in Scandinavië nog nooit zoveel bomen geweest sinds de papierindustrie.
4- 80% van het papier is gerecycled.
5- Zelfs van het 'nieuwe' papier is 60% gerecycled.
Phallus impudicus | 07-12-09 | 12:43
Ze bedoelen natuurlijk per editie en niet per krant......
ITEACHYOU | 07-12-09 | 12:44
penis-aqua-rosA | 07-12-09 | 12:40
Ik denk dat iemand de zakjapanner niet oordeelkundig heeft gehanteerd.
Klinisch dood | 07-12-09 | 12:44
Hier staan de werkelijke cijfers in:
www.rijkswaterstaat.nl...
Draconian | 07-12-09 | 12:46
En vergeet niet alle diesel en benzine die er nodig is om die smerige kranten over het land te distribueren.
Heb je met internet ook nauwelijks last van.
Internet kan op wind- of zonne-energie!
Merlot | 07-12-09 | 12:46
Wat een flauwekul. De hele tijd de milieubewuste medemens op zijn kop schijten en nu plotseling de bomenreddert uit gaan hangen? GS staat voor Geen Stabiliteit in de meningsvorming? En de Televaag? Die gebruikt nog meer kleureninkt voor zijn opruiende fot's en liters zwarte inkt voor de koppen. Waarom wordt die niet genoemd in bovenstaand artikel? Godverdomme, GS, wat een ontzettend kudtblog met tunnelvisie zijn jullie toch eigenlijk....
Boer in Amsterdam | 07-12-09 | 12:46
Als ze dan toch de kranten willen afschaffen, begin dan eens met de 4 huis aan huis kranten die ik elke week krijg.
[[[Mad.doC]]] | 07-12-09 | 12:47
Ik neem aan dat dat ook voor de Telegraaf geldt? Of wordt die gedrukt op gerycled schijtpapier?
Marokaanslag | 07-12-09 | 12:47
Is dit jounalistieke hoogstandje gekopieerd uit de televaag-site en geplakt in de de televaag-site 'nieuwe stijl' ?
ykeltje | 07-12-09 | 12:48
Check the book presentatie van EL GOOR en de achtervolging:
www.youtube.com...
Ik vraag me serieus af of het uiteindelijk niet de bedoeling van EL GOOR is om mensen tegen hemzelf op te zetten, omdat het zo climategate zo doorzichtig is...
640 miljard dollar investeren via een bill om te beginnen. En wie profiteert, dat zijn General Electric, Alcoa, Goldman Sachs, (de hele Wall street)....
Het is duidelijk dat er zich een machtsvacuüm moet gaan vormen via dit climategate om te komen tot NWO.
michzelluf | 07-12-09 | 12:48
Einde van de Domheid | 07-12-09 | 12:38
Het gaat er natuurlijk om wie wat beweert en wie welke moraal heiligt.
Zo wordt mij, kritische dwarsliggende burger, tot vervelens toe verteld dat ik verkeerd doe als ik niet kritiekloos het ideaal van de Europese Unie onderschrijf. Want het gaat om eenheid, daadkracht, samen sterk, collectief de problemen aanpakken. Maar tegelijkertijd moet ik dan accepteren of wegdrukken dat diezelfde EU het maar niet voor elkaar kan krijgen om een minimum aan efficiëntie te bewerkstelligen. Nog steeds wordt er gependeld tussen Brussel en Straatsburg, om puur politieke redenen, vanwege het feit dat de meest elementaire verhouding tussen efficiëntie en politiek geharrewar volledig maar dan ook volledig zoek is.
En dan moet ik nu als burger colgzaam zijn, en geloven dat diezelfder politici in Kopenhagen knopen door gaan hakken. Vergeef me dat ik even lach. Linkse kranten die oproepen tot klimaatmaatregelen zonder de eigen positie als papieren krant in de waagschaal te leggen vertonen eenzelfde dubbele moraal.
Schoorsteenveger | 07-12-09 | 12:48
wat 9000 Watt? Dit krijg je nou als een alpha met beta-dingetjes aan de slag gaat.
9000 Watt wat een onzin. Dit is geen maat voor energie, maar voor vermogen.
.
Bedoel je soms 9000 kWh. Dat zou dan ong. 900 euro zijn. Nou poehee....
100 m3 water. Joh, dat is helemaal niets nada noppes. Kost in Nederland 250 eurootjes. Nou voor één krant al 1150 euri verspild. Kom op zeg.
O is dat zo? | 07-12-09 | 12:48
@Merlot | 07-12-09 | 12:46
Heb jij wel eens gelezen hoeveel stroom een datacenter gebruikt?
Dat gaat echt niet met een beetje wind ;-)
Canarie | 07-12-09 | 12:48
Draconian | 07-12-09 | 12:40
"Volgens het World Watch Institute laat één vegetarisch mens evenveel methaan-windjes als een hele koei."
Merlot | 07-12-09 | 12:50
[[[Mad.doC]]] | 07-12-09 | 12:47
En wat dacht je van die 43 (je echt een keer geteld) teringreclamerfolders van de Bart Smit, Blokkert, Albert Heijnt, Kijkschopt en ga zo maar door.
*nee, nee stickert nu plakt*
Klinisch dood | 07-12-09 | 12:51
Zucht. Komen er nog tieten ofzo vandaag? Doe eens dat hoerenverhaal uitdiepen. Er schijnt een levendige handel te zijn in zaaduitstootrechten in Kopenhagen. Vrouwen en homofielen verkopen hun emissierechten per opbod.
Vieze Tonnie | 07-12-09 | 12:51
OK, get the picture, de zeespiegel is de afgelopen 10.000 jaar al zo'n 70 meter gestegen, dit vlakt duidelijk af. Het regeerding praat in haar ad in de Televaag van vanochtend ( kostte het leven van een ijskonijn en 90 gloeilampen waarschijnlijk) over "klimaat verandering" ipv "opwarming". De bodem daalt hier in Nieuw Marokko echter al sinds de droogleggingen begonnen, zo'n 1000 jaar geleden, temeer daar de aardplaat hier kantelt, dus Zandvoort zinkt en Hoogeveen stijgt. Ook daalt de bodem door onttrekking van mineralen en olie. Rijkswaterstaat heeft het NAP "dus" met twee cm naar beneden bijgesteld, d.w.z. op een koude nacht nu vier jaar geleden heeft een rochelende ambtenaar de zeespiegel met deze twee centimeter laten stijgen. Had U het gehoord? Deze meneer wel: home.tiscali.nl...
De Pruis | 07-12-09 | 12:52
De discussie moet gaan over het feit dat het allemaal een tandje minder mag in deze consumptiemaatschappij. Kijk hoeveel we weggooien. Kijk naar het hongerprobleem op de wereld. En wat doen wij in het westen? We maken voedsel.............................om op te rijden...........Zieke wereld eigenlijk he.
ITEACHYOU | 07-12-09 | 12:53
Laagvliegert gaat in ieder geval vanaf nu aan alle milieu-taxpoet aftrekken van zijn belastingformulier. Dan maar het gevang in. Ik laat mij niet langer in de maling nemen door dat politici-tuig. De EU erken ik niet en de NWO kan m'n rug op.
-
*zich verstoppen gaat*
laagvliegert | 07-12-09 | 12:53
Alu hoedjes hebben GS overgenomen en rekenen kunnen de nieuwe leiders ook niet
bolknak | 07-12-09 | 12:54
"pakt de trein naar Kopenhagen om gratis te neuqen met een prosti"
ITEACHYOU | 07-12-09 | 12:55
We moeten strijden voor een beter milieu!
Zodra we terug zijn van de All-inclusive vakantie Dubai (jawel; incl skipas en all you can eat fried meat & free local cola), organiseren wij een STILLE tocht te Amsterdam. Deze tocht staat tevens in het teken van de vergrijzing, hopeloos geweld en de AOW leeftijd.
De opbrengsten van de zwaaishawls gaan naar de Eric van Muiswinkel foundation voor intieme schimmelinfecties.
ojédiaré | 07-12-09 | 12:55
Slecht stuk, klopt geen ruk van. 9.000 W is geen energiehoeveelheid, maar energieverbruik. Net zoiets als zeggen dat van Utrecht naar Groningen rijden 1:10 aan benzine kost.
Hoxha: Terug naar school of je beperken tot onderwerpen waar je wel verstand van hebt, dit is goedkoop en eenvoudig te pareren populisme.
Homer J. Simpson | 07-12-09 | 12:55
Eekhoorntjes zijn liev
websenior | 07-12-09 | 12:57
Vroegah, deed ik mijn krantenwijk op de fiets. Tegenwoordig hoor ik die etter al een straat verder aankomen met brommertje "kuch" en piepende remmen.
Br33z4h | 07-12-09 | 12:57
En een webservert/dataverkeer verbruikt geen stroom? En GS compenseert dit verbruik?
Hij die gaapt | 07-12-09 | 12:57
Wel leuk al die zure verongelijkte VK-lezende reaguurdertjes hier. Ik zou mijn abonnement voortaan maar per maand betalen, dan is het verlies niet zo groot als de boel uiteindelijk toch over de kop gaat daar.
Sinar | 07-12-09 | 12:58
@ITEACHYOU | 07-12-09 | 12:53 Als de armen eens wat minder kinderen zouden krijgen, konden wij gewoon weer eens in een warm bad zonder CO2 uitstoot. Wat een BS. Omdat de negertjes in Afrika zoveel kinderen hebben, moeten wij minder auto gaan rijden. De hype van de klimaatdiscussie is in feite een neo-malthusiaanse discussie: aantallen mensen op aarde versus wat de aarde biedt aan mogelijkheden zoals voedsel, energie etc. Als wij in Europa minder kinderen krijgen, komen de negertjes naar Europa, en schieten we er nog niks mee op.
lijn5 | 07-12-09 | 13:00
Canarie | 07-12-09 | 12:48
Oh ja wel hoor.
[Femke Halsema toontje opzet]
"Hets is al LANG mogelijk om hele GRROOTsE dselen van dse dooj kolensssentrales gelevertse enerjsjie tse vervangen voor tuurjsame enerjsjie.
Denk ook es aan al tsie banen tsie hets oplevrjts, tsie windsmolens moetsen immersj aan dse lopendse bands gejepajeerd worjden.
Maar dits gemene rechtse kabinets WIL hets gewoon niets.
Nee, dse minisssterj wil erj kolensssssentrles [**snik**] BIJ"
Merlot | 07-12-09 | 13:00
Hoxha wordt een hangende plaat. Natuurlijk, het is allemaal zonde van de bomen en de inkt, maar het grootste deel van de kranten wordt gedrukt op papier dat al een paar x gebruikt is en het restproduct "oude krant" kan volledig klimaatneutraal worden verwerkt. Los daarvan kost de interwebs ook nogal wat energie: www.emerce.nl... Afgezien van de energie die servers, routers, desktops en notebooks consumeren, wat dacht je van de grondstoffen die nodig zijn om alle hardware in elkaar te zetten? Dat gaat om honderden miljoenen tonnen per jaar aan ijzererts, koper, kunststoffen en chemicaliën. Makkelijk om alles vanuit één invalshoek te benaderen, maar het volledig afschaffen van alle inkt op dode boom levert maar weinig op. Goh, nooit gedacht dat ik zoiets ooit nog zou schrijven, maar van dit soort holle retoriek wordt niemand wijzer.
Mr Dixit | 07-12-09 | 13:01
Kranten vis maar websites ook zie www.computable.nl... Maar wat geeft het er is geen boom voor gekapt.
Ingpe | 07-12-09 | 13:01
Nog afgezien van de impact van papier. Waar gaat het hier werkelijk om? De kranten nemen hier een politieke stelling in, DAT is hier de crux. Mocht iemand nog twijfelen aan het feit dat de media links is, dan is het bewijs nu toch wel onomstotelijk bewezen. In plaats van deze aarsneukerij behoren kranten kritisch te zijn, vragen te stellen en uit te gaan van het ongelijk. Maar nee hoor, we wandelen lekker mee in de parade van schreeuwerds, onbewezen stellingen en massapsychose.
Masturwasbeer | 07-12-09 | 13:02
@lijn5 | 07-12-09 | 13:00
dat zeg ik......zieke wereld he...
ITEACHYOU | 07-12-09 | 13:02
En internet kost geen milieu? (rare taal maar de strekking is duidelijk).
Gezellig! | 07-12-09 | 13:02
Als het op wikipedia staat moet het wel waar zijn.
Moofuher | 07-12-09 | 13:03
Mooewhhahhahaaa! LOL@Hoxha
Dirk Zijn! | 07-12-09 | 13:03
Die vliegende eekhoorn gaat zo snel, je ziet hem nooit!
Rick200SX | 07-12-09 | 13:03
Kijk! Dat is nou de juiste insteek wanneer je het milieu wilt ontzien! En dus de gezondheid van je kinderen, kleinkinderen, alle flora en fauna je lief is! @Hoxha CHAPEAU! Zeg die abonnementen vandaag nog op en opgerot met die papieren reclame!
Stroopdoos | 07-12-09 | 13:03
Ach een heleboel mensen hebben zo weer een levensdoel. Ze moeten het alleen in hun eigen "kerk" doen en niet daarbuiten. En zich vooral niet met ongelovigen bemoeien
jaap1423 | 07-12-09 | 13:04
Dode Bomen-heffing.
De vervuiler betaalt!
Kastje op de schouder, zodat gevolgd kan worden hoeveel en hoe vaak er kranten gelezen worden.
Wélke kranten.
En waar en wanneer en hoe lang!
Niet het bezit, maar het gebruik van de krant belasten!
Veel eerlijker.
Ik zit te denken aan een eurootje of 35, 40 per krant.
Krant lezen op het werk wordt beboet met €350 bij de eerste overtreding, €1500 bij de tweede.
Merlot | 07-12-09 | 13:05
Over de top topic.
Heeft tovenaarsleerling Hoxha nog een stuiterende kop van het wiekent ?
*Gaat verder googelen met cijfers*
dogbitedog | 07-12-09 | 13:06
Carlitos | 07-12-09 | 12:26
Nee, VK bericht niet over climategate het schandaal van deze nieuwe eeuw!
michzelluf | 07-12-09 | 13:08
En daarom opletten of er een fsc-label op hout en papier staat als je het koopt.
Dr. No | 07-12-09 | 13:08
Dit soort berichtgeving liet GS normaal gesproken toch over aan de "dode boom media"?
pwman | 07-12-09 | 13:09
Canarie | 07-12-09 | 12:48
En al die ruftende postbodes dan die nog steeds papieren facturen rondbrengen omdat we daar geen afsrtand van willen doen?
Schoorsteenveger | 07-12-09 | 13:09
Dr. No | 07-12-09 | 13:08
Nou, dáár hebben die voor propaganda vermoorde bomen wat aan, zeg.
Merlot | 07-12-09 | 13:10
9000 watt zegt toch niets. Moet zijn Kwh (kilo watt uur)
DannyV | 07-12-09 | 13:10
Ben in het voorjaar geweest in die Stora fabriek. Best mooi heur hoe dat allemaal werkt. Draait een heel dorp om die fabriek heen. Dus gaan we stoppen zitten de Finnen met een groot economisch probleem!
Dus niets stoppen met kranten! De "crisis" is er al! Dat moeten we niet erger maken mensen! *best leuke vrouwtjes hoor in Finland, beetje rocker maarja merk je niets van in bed*
Eddo DiCaprio | 07-12-09 | 13:12
Dr. No | 07-12-09 | 13:08
Klopt, heeft het FD ook...
Insignificant_Cunt | 07-12-09 | 13:13
Hef dan meteen ook dat zwerverskrantje Spits op.
Komputernurt | 07-12-09 | 13:13
Gelukkig is er altijd nog de Telegraaf, gedrukt op 3 x geherrecycled ongebleekt handgeschept WC-papier van ecologische aanplant, met slaafvrije chocolade letterjes in plaats van gedrukt met vvieze inkten!
Piekert | 07-12-09 | 13:15
Die hele Climate Change is een grote religie. Er is weinig tot geen relatie tussen CO2 en temperatuur op aarde: CO2 neemt al miljoenen jaren af, van zo'n 7000 ppm tot nu zo'n 380ppm. Als al het CO2 op is dan gaan alle plantjes dood hebben we niets meer te vreten... Het in de lucht pompen van CO2 is dus alleen maar goed. Kijk maar eens op pagina 50 in onderstaand document:
www.friendsofscience.org...
de^mol | 07-12-09 | 13:16
Eddo DiCaprio | 07-12-09 | 13:12
En zo draaien we in kringloopjes rond. We willen 'best wel' het milieu sparen, maar dan wél zonder dat we er iets van merken. Dus wijst iedereen naar elkaar en gebeurt er niets.
Obama ontsteekt feestelijk de lichtjes in de kerstboom alsof er niets aan de hand is, gaat vervolgens moord en brand schreeuwen dat de aarde naar de knoppen en gaat dan weer doodleuk over tot de orde van de dag.
Schoorsteenveger | 07-12-09 | 13:16
weet geenstijl wat hun server verbruikt per jaar aan stroom?
en al die computers van de reaguurders?
ijzeren blub | 07-12-09 | 13:16
...maar ik gebruik nog stééds ongebleekte koffiefilters, dat dan weer wel.
Schoorsteenveger | 07-12-09 | 13:17
ijzeren blub | 07-12-09 | 13:16
Scheelt weer in de verwarmingskosten.
Schoorsteenveger | 07-12-09 | 13:18
Ach wat, zolang jullie nog autorijden is elk co2-verhaal nutteloos.
Brutus Grootbek | 07-12-09 | 13:18
En mensen met een open haard moeten ook ophoeren.
Canarie | 07-12-09 | 13:19
Overigens dragen de traditionele bolwerken van het Groengeloof, te weten politici, ambtenaren, Zieligheidsindustrie en zachte sector, juist extra veel bij tot de Bomen-Vermalingsramp.
Zij wonen immers in "kapitaalkrachtige" wijken, waar relatief veel huis-aan-huisbladen en reclamefolders worden bezorgd.
Stikker of niet.
Die stikker is trouwens ook van papier.
Is daar eigenlijk al eens een Haags Rapport over geschreven?
1200 pagina's, oplage 25.000, voer voor het vierkante archief?
Merlot | 07-12-09 | 13:19
Brutus Grootbek | 07-12-09 | 13:18
Je bedoelt, zolang Femke Halsema nog een 25 jaar oude stinkmercedes én een Prius én een treinabonnement eerste klas (volledig vergoed) heeft.
Merlot | 07-12-09 | 13:21
Hoeveel extra CO2 gaat dit grapje kosten?
www.spitsnieuws.nl...
Meer dan alle helicoptervluchten van haar ex bij elkaar denk ik.
Schoorsteenveger | 07-12-09 | 13:21
@Schoorsteenveger | 07-12-09 | 13:09
Ik wil al jaren afstand doen van facturen.
Maar ik krijg het er gewoon niet door..
Canarie | 07-12-09 | 13:22
@Masturwasbeer | 07-12-09 | 13:02
Hahahahaha! De media links!!! Hahahahahahaha! Wel eens gehoord van
Telegraaf
AD
SBS
Elsevier
FD
RTL Z
De media links. MOEHAAHAHAHAHAHAHAHAHA! De media zijn DIVERS, eikel. Alleen als er iemand iets beweert waarmede u het oneens bent, gaat U huilie over de linkse media. Typisch rechtse reactie.
Boer in Amsterdam | 07-12-09 | 13:22
Groene servert GS? Of valt daar ook nog winst te behalen? En broertje Sp!ts? Die wordt waarschijnlijk stukken slechter gerecycled dan de VolksKudtKrant. Verbeter de wereld, begin bij jezelf Hoxwhore!
Lutser 2.0 | 07-12-09 | 13:23
Nadat ik me door de comments heb geworsteld kom ik tot de conclusie dat ongeveer de helft nog steeds de ballen snapt van GS.
Ohja, het moet geen 9000 Watt zijn, dat kan nl. niet ...................zucht....
DANNY3960 | 07-12-09 | 13:23
Schoorsteenveger | 07-12-09 | 13:21
Mwa, ik kan me niet voorstellen dat daar veel papieren fapdoekjes aan vuil worden gemaakt.
Vieze Tonnie | 07-12-09 | 13:24
Merlot | 07-12-09 | 13:21
En ze zal er geen traan om laten omtrent dat wagenpark van haar.
Rij wel eens achter zoon oude Mercedesstinkbak, als die gaat schakelen
is het zicht even tot ground zero gedegradeerd, zoveel rook komt er uit
die uitlaat...
Klinisch dood | 07-12-09 | 13:24
Ze schieten in hun eigen voet.
ecologiste | 07-12-09 | 13:25
Boer in Amsterdam | 07-12-09 | 13:22
Leuk om te horen dat u zo'n pret hebt.
Geniet er nog maar even van.
Merlot | 07-12-09 | 13:26
Canarie | 07-12-09 | 13:22
Zoiets heet faillissement, gevolgd door doorstart.
Schoorsteenveger | 07-12-09 | 13:26
Klinisch dood | 07-12-09 | 13:24
Haar voorganger Rosenmuller maakte het nog bonter.
Hij werd, toen hij nog fractievoorzitter van GroenLinks was, erop gewezen, dat 23 op zijn naam geboekte vliegtickets naar het tweede huisje in Frankrijk, misschien toch niet zo milieuvriendelijk waren?
Hij antwoorde met: 'Dat is ook zo. Ik zal ze voortaan op naam van mijn partner laten zetten".
Merlot | 07-12-09 | 13:29
Boer in Amsterdam | 07-12-09 | 13:22
Media divers..NOT
zaplog.nl...
michzelluf | 07-12-09 | 13:29
Trouw had zaterdag (eindelijk) een goed, diepgravend achtergrondartikel over de uitblijvende opwarming en climategate. Een aanrader.
"Het schandaal dat zich dezer dagen ontvouwt rond manipulerende klimaatonderzoekers zal de aanstaande conferentie in Kopenhagen geen goed doen, vermoedt Hans Labohm. Maar ook los van Climategate ziet hij de kritiek op de gevestigde klimaatwetenschap groeien." www.trouw.nl...
Ivoren Toren | 07-12-09 | 13:31
Schoorsteenveger | 07-12-09 | 13:16
Inderdaad! Raar kapitalistisch volkje zijn we toch.
*nadenken doet om zulu te worden*
Eddo DiCaprio | 07-12-09 | 13:33
Ivoren Toren | 07-12-09 | 13:31
Ik vond dat bijzonder keurig van Trouw.
Daar kunnen monomane "kwalleteitskranten" als NRC en VK nog een puntje aan zuigen.
Van hén wachten we nog steeds op enig commentaar in deze --- terwijl ze met redeneringen de andere kant op toch zo überscheutig zijn.
Merlot | 07-12-09 | 13:35
Eddo DiCaprio | 07-12-09 | 13:33
www.arjanederveen.nl...
Merlot | 07-12-09 | 13:39
GS in de fout.... Watt is een eenheid voor vermogen, niet energie!
Watt komt overeen met Joule per seconde, terwijl je het aantal joule wil weten.
avalonicus | 07-12-09 | 13:40
Merlot | 07-12-09 | 13:39
Hmm sexy heur! Laat alles wel goed op zn plaats vallen. Eerst hier eens testen of het de vrouwen bevalt daarna de knoop doorhakken!
Lijkt me wel wat, gewoon altijd voor iedere gelegenheid gereed!
Eddo DiCaprio | 07-12-09 | 13:42
Kijk, soms heb je van die artikelen die je ogen openen. En dit is er zo een. Inderdaad, weg met de papieren kranten, leve het milieu. Bye, bye NRC (net mijn lidmaatschap opgezegd), Volkskrant, Trouw en nog een aantal van die hypocriete hout verslinders.
Hanz Ziezo | 07-12-09 | 13:45
Verbied de PVV, helpt al heel wat beter.
Bijstandskoning | 07-12-09 | 13:45
Weet Geenstijl wel dat Finland, als een van de grootste houtproducenten ter wereld, sinds de 2e Wereldoorlog alleen maar bos erbij heeft gekregen?
Heeft te maken met vakkundig natuurbeheer en bijtijds bijplanten.
vagehond | 07-12-09 | 13:47
@ Merlot | 07-12-09 | 13:35
Ik was ook aangenaam verrast. Kennelijk zit er daar ergens boven op zolder toch nog een redacteur die vindt dat hij aan hoor en wederhoor moet doen.
@ avalonicus | 07-12-09 | 13:40
Joh! En bij die 90.000 bomen en 100.000 liter water per krant ging er nog geen lampje branden?
Ivoren Toren | 07-12-09 | 13:48
@ Bijstandskoning | 07-12-09 | 13:45
Het is wel een obsessie voor je he?
Ivoren Toren | 07-12-09 | 13:50
Serieus: goed punt. Ik was al drie familieleden verl;oren aan kanker veroorzaakt door Telegraaf-inkt.
Kranten bezorgen is slavenarbeid, en oudpapier bij de straat zetten loont niet in dit klimaat.
HC in D | 07-12-09 | 13:55
Boer in Amsterdam | 07-12-09 | 13:22
Leuk om te horen dat u zo'n pret hebt.
Geniet er nog maar even van.
Merlot | 07-12-09 | 13:26
Wat een zielig verkapt dreigement, zeg. Dat steelse refereren aan een soort 'bijltjesdag' doen alleen kleuters die zelf nog geen deuk in een pakje boter lullen, en vooral achteraan staan als er echt vuile handen gemaakt moeten worden. Ga je neus afvegen joh.
Piekert | 07-12-09 | 13:55
Ga es een VK knuffelen...
da wizard | 07-12-09 | 13:56
Eddo DiCaprio | 07-12-09 | 13:33
Het kapitalisme heeft inderdaad wel wat ingebakken probleempjes ja. Maar of de wereld echt een betere wereld is als iedereen Zulu was, dat waag ik ook weer te betwijfelen.
Schoorsteenveger | 07-12-09 | 13:58
Om het milieu te sparen heb ik vanmorgen zelfmoord gepleegd.
aap-noot-mies | 07-12-09 | 13:59
@aap-noot-nies: en bedankt. Weet je hoeveel CO2 vrijkomt bij een crematie?
Pikkestrijder | 07-12-09 | 14:01
Zeer interessant zo'n klimaatdiscussie op GS.
Maar zolang elke malleaut op deze aardkleaut nog steeds zijn sporen achterlaat kunnen we lang met de vingers naar elkaar blijven wijzen.
Als iedereen er nou eens voor zorgt dat hij zowel met zijn prive- als werkleven er voor zorgt dat hij klimaat neutraal leeft dan pas leven we in de utopie van een klimaatontlastende samenleving.
Tot die tijd is het streven naar het ideale met de normen en waarden die een ieder aan zijn eigen leventje toevoegd.
Kortom een beter milieu begint bij jezelf en wijs niet naar een ander.
TUMXL | 07-12-09 | 14:08
Hox, vergelijk je nou niet met de Volkskrant (of een andere krant), want dat is een ander level. HOGER level, snap je. Jullie doen gewoon wat bloggen met een paar goedbedoel(en)de hobbyisten. Is toch ff iets anders
betelgeuze | 07-12-09 | 14:10
@avalonicus | 07-12-09 | 13:40
Als we dan gaan mierenneuken: ook jouw onzinverhaal klopt niet. De hoeveelheid verbruikte energie reken je in kilowattuur, niet in joules. Meten van verbruikte energie in watt of joule komt op het zelfde neer als tijd meten in lichtjaren...
Mr Dixit | 07-12-09 | 14:10
Watt is ook Volt x Ampère. Ampère is weer Coulomb per seconde. Een Coulomb is weer gelijk aan de lading van 6,241506·10^18 protonen. Een proton.... nou ja, dat weet bijna niemand.
@Einde van de Domheid | 07-12-09 | 12:38
Het verschil is dat de Volkskrant aantoonbaar hypocriet is. De Telegraaf roept niet op tot het sluiten van een klimaatverdrag. Tjees, dat ik dat nog moet uitleggen aan een zo slim iemand als U.
*** De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kudtkrant, de Volkskrant heeft geen mening, de Volkskrant heeft er tien ***
Kardinaal Meier | 07-12-09 | 14:16
Als GS het zo goed voorheeft met het milieu, vestig dan de aandacht op het stoppen met vlees eten.
Le Bref | 07-12-09 | 14:18
Ik ga me dus nooit ook maar enigszins schuldig voelen als ik mijn verwarming vergeet uit te zetten: www.telegraph.co.uk...
Jeauscht | 07-12-09 | 14:25
en de deelnemers aan de conferentie zullen de meeste tijd niet aan confereren besteden, maar vooral aan het zichzelf te goed doen en extra co2 aan de lucht toe te voegen, bv. middels limousines en uitgebreide gedekte tafels met van alles wat klimaat-onvriendelijk is. Maar dat mag je eigenlijk niet weten hoor.
Iwmac | 07-12-09 | 14:25
Laten we eens lekker link gaan doen (A)
Santje plankton | 07-12-09 | 14:25
Vele bomen maken nog geen goede kranten.................
Sliptong | 07-12-09 | 14:34
ze moeten beginnen bij de auto's van de staatshoofden allemaal v8 en v12
2223656 | 07-12-09 | 14:35
Wow, geenstijl die bomen aan het knuffelen zijn. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Don_Dajo | 07-12-09 | 14:37
Dat Hoxha als alfa niet begrijpt wat een watt is, oke.
Maar schrijven over 'een Volkskrant DAT oproept voor het klimaat'???
Sinds wanneer spreken we van het krant en Het Volkskrant?'
bintang | 07-12-09 | 14:44
Oh, dus de Volkskrant is de enige krant opeens?
Maserati | 07-12-09 | 14:54
Jahaaa - gaan we weer kranten bashen.
Makkeljk hoor.
WC papier - daar zit het probleem. Daarom nu meteen statiegeld op WC papier!
acac | 07-12-09 | 15:09
Maar hoe meer kranten er worden gemaakt, hoe warmer het wordt, dus ook in Lapland. En hoe warmer het wordt, hoe beter de leefomstandigheden worden voor de eekhoorn in Lapland, dus uiteindelijk komen er alleen maar meer;)
En er leven trouwens helemaal geen eekhoorns in Lapland....ik ben er in ieder geval nog geen tegen gekomen.
En liever dat de televaag stopt, ik vind de volkskrant veel beter.
Danielm | 07-12-09 | 15:11
echt nieuws is er al jaren niet meer. Jolanthe kabouter staat de laatste maanden alleen op de voorpagina van de televaag. Ik stel voor dat we haar ter verantwoording roepen. Iedere keer dat zij op de voorpagina staat (in kleur nog wel!!) sterft een eekhoorn.
Ik zeg ACTIE!!!
sapjes | 07-12-09 | 15:29
Bossen kappen ----> zwaar vervuilende vrachtwagen met boomstammen naar zagerij -----> energieverslindend zagen ----> weer op truck naar megavervuilende papierfabriek ------> per vrachtwagen naar nog vervuilender zeeschip ----> in R'dam wederom op vrachtwagen naar drukkerij -----> dan per dieselslurpende truck naar distributiepunten -----> en vaak uiteindelijk per stinked lawaaiig brommertje bij U in de bus.
Wie een papieren krant koopt is een milieuterrorist.
Volkskrant is net zo schijnheilig als Bono c.s. Typisch linksmensen hypocrisie.
Avant | 07-12-09 | 15:33
Negen kilowatt per krant?? dat zou ik ook niet denken.
Het komt er iig niet uit als die in de kachel ligt.
Beëlzebul | 07-12-09 | 15:37
Ja grappig heh? iedereen wil graag zijn steentje bijdragen aan een beter milieu en vraagt daarom aan hun leiders een oplossing. Na lang nadenken komt de leidinggevende dan met een passende oplossing waar vervolgens niemand het mee eens is.
Ik vind sinds de komst van internet , het zo treurig dat die kranten niet geheel overstappen naar internet , ik bedoel wie leest er nou zo een papieren ding?
dan nog maar te zwijgen over de oevenloze spits en de dag die je in je hol wordt geschoven als je met de trein wil
robbieka | 07-12-09 | 15:43
Ja grappig heh? iedereen wil graag zijn steentje bijdragen aan een beter milieu en vraagt daarom aan hun leiders een oplossing. Na lang nadenken komt de leidinggevende dan met een passende oplossing waar vervolgens niemand het mee eens is.
Ik vind sinds de komst van internet , het zo treurig dat die kranten niet geheel overstappen naar internet , ik bedoel wie leest er nou zo een papieren ding?
dan nog maar te zwijgen over de oevenloze spits en de dag die je in je hol wordt geschoven als je met de trein wil
robbieka | 07-12-09 | 15:43
@Avant | 07-12-09 | 15:33
Alweer iemand die slecht geïnformeerd is... Stel jezelf eerst even op de hoogte alvorens onzin uit te kramen. Meer dan driekwart van alle papier is hergebruikt, het hout dat wel gebruikt wordt komt helegaar niet uit een zagerij maar betreft juist de resten van een zagerij, losse takken etcetera, hiervan komt weer het grootste deel gewoon uit Europa, met name Scandinavië, en het meeste papier wordt lokaal geproduceerd in een redelijk klimaatneutrale fabriek. Alleen al in Nederland zijn er al enkele tientallen. En nee, ik kom niet uit de sector, dit is informatie die heeeeel eenvoudig te vinden is op de interwebs. Handig om ff op te zoeken, voordat je zomaar iets roept.
Mr Dixit | 07-12-09 | 16:00
Mr Dixit | 07-12-09 | 16:00
Bla bla bla.
Merlot | 07-12-09 | 16:11
Het papier van de Telegraaf zal vást van ultramilieuvriendelijk materiaal gemaakt worden.. *kuch*
DeChinees | 07-12-09 | 16:12
Google news, uit het thuisland van Globalwarmania:
"Climate change is a genuine threat" ---- 14 news articles.
"Climategate The Last Gasp of Global Warming Hysteria?" ---- 1299 news articles.
Heerlijk.
Merlot | 07-12-09 | 16:26
@Mr Dixit 16:00
Geenstijl zou eens meer naar U moeten luisteren.
deoudererijperevrouw | 07-12-09 | 16:42
DeChinees | 07-12-09 | 16:12
De Telegraaf werpt zich niet op als parochieblaadje van het Groengeloof, oliebol.
Merlot | 07-12-09 | 16:43
Onbegrijpelijk dat al die kranten zo klakkeloos achter die geënsceneerde klimaathype aan lopen. Die ruimte moet wel erg goed betaald zijn geweest.
Waar blijven de onderzoeksjournalisten? Voor alleen pretentieloos overgenomen persberichten heb ik geen abonnement nodig.
Bedotje | 07-12-09 | 16:53
@ DeChinees | 07-12-09 | 16:12
Ja dat schijnen maar weinig mensen te begrijpen. De Volkskrant krijgt er hier zo van langs, en terecht, en de Telegraaf niet. Maar dat komt dus omdat de Volkskrant Linksch is en dus voortdurend als de messias betweterig loopt te verkondigen dat het zo slecht gaat met het milieu en dat er eindelijk iets aan gedaan moet worden.
Marcus Porcius Cato | 07-12-09 | 17:00
.....en het meeste papier wordt lokaal geproduceerd in een redelijk klimaatneutrale fabriek. Alleen al in Nederland zijn er al enkele tientallen. En nee, ik kom niet uit de sector, dit is informatie die heeeeel eenvoudig te vinden is op de interwebs. Handig om ff op te zoeken, voordat je zomaar iets roept.
Mr Dixit | 07-12-09 | 16:00
Het is wel duidelijk dat jij inderdaad niet in die sector werkt gezien de onzin die u uitkraamt.
Een papier fabriek is per definitie een energie-slurper.
Een papierfabriek gebruikt een dusdanig grote hoeveelheid energie dat het zelfs rendabel is om er een WKC neer te zetten..
Dus een papierfabriek “redelijk klimaatneutraal” noemen is een gotspe en behoorlijk dom.
Colle Tout | 07-12-09 | 17:07
Verbied glazen verpakkingen!!!!
Alles in plastic verpakken, heeft een veel lager smeltpunt dan glas. 100 graden voor plastic en 700 graden voor glas.
De zwetser | 07-12-09 | 17:08
Verbeter de wereld. Laat iemand anders maar beginnen.
Intussen is de hypocrisie van zowel groen als links zo verpletterend. Zelfs Leonardo Mongolio moet per privé-jet naar Kopenhagen vliegen om de aarde nog een kans op opwarming te geven.
Zeddegeizot | 07-12-09 | 17:21
Ik heb berekend wat dat heen- en weerreizen van die duizenden deelnemers aan de klimaattop in Kopenhagen aan extra CO2-uitstoot oplevert. Houd u vast: een conservatieve schatting komt uit op 36 miljoen kg extra CO2 ! Waarschijnlijk is het nog meer, maar ik wil niet van overdrijven beschuldigd worden. Reken maar mee op www.klimaatgek.nl
robdevos | 07-12-09 | 17:21
Wat een gelul. Wist u dat voor 1 mens te vervoeren 1000 liter brandstof, 20 banden, 100 watt radio, 60 flessen drank en 500 schoonmaakbeurten nodig is! Deze informatie is volledig nutteloos.
Moslimextremist | 07-12-09 | 17:32
Er gaan ook duizenden liters drinkwater doorheen bij het fabriceren van een auto.
Hypocriete zooi.....
Zo jammer! | 07-12-09 | 17:34
Een koets op de snelweg. Ouderwetse papieren media is al haast een decennia aan het uit sterven, net zoals de bankafschriften, post en telefonie. En binnen nu en een (paar) decennia zal ook televisie en notarissen en bepaalde verzekeringen weg gevaagd worden door dit medium.
Dat is niets spiritueels, dat is logische vooruitgang.
Replaceable | 07-12-09 | 17:43
Watt is vermogen, 1 Watt = 1 joule per seconde. Je weet dus pas hoeveel energie er is verbruikt als je het vermogen weet + de tijdsduur waarin het vermogen geleverd is. De gebruikelijke eenheid is kilowattuur (kWu), als een vermogensbron gedurende een uur (3600 seconden) een vermogen van 1000 Watt levert, dan heb je één kWu verbruikt. 1kWh is dus 3,6 x 10^6 joule.
Die klimaatgekken moeten eerst de tweede klas middelbare school overdoen voordat ze conclusies trekken over het grote gevaar van onze dierbare traditionele kranten...
vuurwerkramp | 07-12-09 | 17:51
De zwetser | 07-12-09 | 17:08
Glas is recyclebaar, plastic maken ze condooms en dildo's van, en dus ook recyclebaar. En van condooms en dildo's maken ze plastic verpakkingen, en kauwgom voor Belgie.
Moslimextremist | 07-12-09 | 18:14
deze site wordt betaald uit de opbrengst van papierenkrant de telegrof.
en je ben dwaas als je denkt dat het niet warmer wordt en dat niet komt door de mens-gerelateerde co2 uitstoot.
antizanic | 07-12-09 | 18:18
@antizanic | 07-12-09 | 18:18 Dan maar dwaas en geen CO2 zwendelaar .
Nu nog meer CO2 zwendel op nederland een.
Ah ze hale al goor er ook nog effe bij.
Beëlzebul | 07-12-09 | 18:26
@ antizanic | 07-12-09 | 18:18
Het resultaat van de onderzoeken naar klimaatverandering waarop de beleidsvoerders zich baseren bij het treffen van maatregelen stond vooraf al vast. De onderzoekers hebben naar het resultaat toe gewerkt dat de klimaathype zou voeden. Er is schaamteloos gemanipuleerd, en de constateringen van andere volwaardige wetenschappers zijn compleet genegeerd. De hele wereld staat verdomme op zijn kop door de klimaatgekte. Kinderen groeien op in een maatschappij waarin CO2 als een gifgas wordt gezien, terwijl er zonder CO2 geen leven zou zijn op planeet aarde.
vuurwerkramp | 07-12-09 | 18:33
robdevos | 07-12-09 | 17:21
sterker nog, nieuwe berekeningen hebben aangetoont dat het om minsten 36 miljard gram CO2 gaat, en misschien wel zoveel als 36 biljoen microgram!
janeedantoch | 07-12-09 | 18:33
@antizanic | 07-12-09 | 18:18 en dan nog dit:
De menselijke CO2 uitstoot maakt maar amper een procent uit van de totale natuurlijke uitstoot.
Blindstaren op CO2 is oogkleppen op voor de echte milieu problemen.
Er zijn echt giftige zaken als kwik en andere zware metalen die geloosd worden en ook nog heel veel andersoortige schoorsteen dampen die veel meer broeikas effect geven dan CO2.
verder is er nog de tonnen zwerfafval die via rivieren in de wereldzeeën terecht komen.
Dus doe jij lekker maar je CO2 oogkleppen op en ga maar betalen voor die achterlijke idiote onzin.
Beëlzebul | 07-12-09 | 18:33
Beëlzebul | 07-12-09 | 18:26
Ze hebben het op 1 weer over "de laatste kans om de wereld te redden".
Jank, jank!
Dan posten we deze nog maar een keer:
www.youtube.com...
Generaal Nguyen Giap | 07-12-09 | 18:35
Voer een prepaid systeem in en het verbruik van energie zal direct zo spaarzaam mogelijk zijn. Op het moment dat mensen weer gaan beseffen dat energie geld kost, men merkt daar nu weinig van, laat men echt geen lampen meer branden in ruimten waar je niet hoeft te zijn. Het gaat puur om het besef.
Vindoe | 07-12-09 | 18:43
@ Marcus Porcius Cato | 07-12-09 | 17:00
Ach komaan, alsof de Telegraaf nooit artikelen over vervuiling van het milieu plaatst en af en toe een item eraan besteedt om zichzelf een veer in de reet te steken. De Volkskrant wellicht meer, maar dat betekent niet dat dit de enige krant is die schuldig is aan hypocrisie. Daarbij moet de Telegraaf, de Privé onder de kranten, net zo hard dood als de rest van de kranten..
DeChinees | 07-12-09 | 18:47
Bekijk je energierekening eens goed. 40% Bestaat daadwerkelijk uit stookkosten. De rest is tax, transport (verkapt woord voor tax), meterhuur (allang afbetaald dat ding, maar vooruit), btw (ook tax) en wat andere verzamelnamen. Ik heb zelfs een piëteitstoeslag voor mensen die hogere stookkosten hebben dan ik, want ongeisoleerd kudthuis!
Ik heb inmiddels mijn "40%" aardig teruggebracht met goed geisoleerd huis, spaar- en ledlampen en anderszins slimme trucs. Maar die overige 60% blijft gewoon, dus besparen zit hem in dezen vooral in op de kleintjes letten.
Als je nu ziet wat een gehuil men loslaat over CO2, wat in de big picture van vervuiling echt NIETS voorstelt, dan is dit soort dingen ook niet meer dan zout in de wonde.
Tobus | 07-12-09 | 18:50
Ook dit is de nieuwe tweedeling. Tussen Het Bestuur en De Bevolking.
Het Bestuur mag vliegen per privé-jet, gratis naar de hoeren, kaviaar, op de foto bij Bono en Leonardo, handje schudden met die toffe neger, samen lachen, samen huilen, samen heilig, samen de wereld redden, goh wat zijn we goed bezig, wel even de limo pakken, waar spreken we de volgende keer af?, videoconferencing toch niet voor ons, doofpotten, weet iemand nog een duur klimaatinstituutje want ik heb nog wat geld over, lekker bangmaken, hehe sukkels.
De Bevolking? Bek houden, je weet het toch niet, wat nou, je gaat dood, wij weten wat goed voor je is, schuldgevoel lul, jij hebt het verkloot, wij moeten het fixen, wat nou e-mails?, regels, slikken, het feest is over, betalen zul je, wij gaan jouw geld uitgeven om jou te redden, begrijp je dat niet, ontkenner, ooit ben je ons dankbaar.
Zeddegeizot | 07-12-09 | 19:03
Beëlzebul | 07-12-09 | 18:33
in honderdvijftig jaar hebben we de concentratie van co2 weten te verhogen van 280 naar 380 ppm. dat is ongeveer 30 procent, idd gemiddeld per jaar slechts een beetje. Het gaat niet om de totale uitsttot, maar de stijging in concentratie. ieder percentage maakt op de lange termijn flink uit. 4% hypotheekrente is ook niet veel, maar uiteindelijk betaal je wel 2,5 keer zoveel voor je huis.
Op dit moment stoten we meer CO2 uit dan ooit te voren. wij hebben dan wel min of meer bezuinigd, maar china en india doen dat ruimschoots teniet. het wordt een zware dobber de concentratie onder de 500 te houden.
janeedantoch | 07-12-09 | 19:21
janeedantoch | 07-12-09 | 19:21
Co2 is gezond.
Twee keer niks is nog steeds niks.
Op de lange termijn is alles anders.
Er is een bijzonder sterk verband tussen welvaart en milieu. Meer welvaart = minder milieuvervuiling. Op termijn zal het best meevallen met China en India.
Om af te toppen met: Er is geen enkel bewijs dat de mens het klimaat verandert, of ooit zal veranderen. Er is enkel dun wetenschappelijk onderbouwd gokwerk. En wat selectief cijferwerk.
Zeddegeizot | 07-12-09 | 19:33
@janeedantoch:
Je hebt t over een concentratie van 0,3%. Absoluut nihil, nihil dus. Daarnaast is CO2 een vrij matig broeikasgas aangezien het slechts in een bepaald frequentiegebied straling terugkaatst.
Meer CO2 is niet de oorzaak maar het gevolg van een warmer klimaat, dat weer veroorzaakt wordt door een actievere zon en langjarige cycli.
Zelfstandig blijven denken!
Bordeaux | 07-12-09 | 19:35
die kranten zijn zowieso propaganda-machines van diegene die genoemd klimaat-verdrag erdoorheen gedrukt willen zien zodat ze nog meer belasting kunne innen. Vuile NSB 'ers. Meeste van de kranten hier liepen tijdens WO2 aan de leiband van de Duitsers dus ja is eigenlijk niets veranderd. Volgende maand wordt de Codex Alimentarius erdoorheen gedrukt, hoor je ook geen kip over..tot het te laat is. Triest
chiloh | 07-12-09 | 19:42
@ janeedantoch | 07-12-09 | 19:21
Als zelfs de meest overheidsgesubsidieerde wetenschappers schoorvoetend melden dat elk wiskundig model aantoont dat er minstens 12 factoren zijn die een lokaal (wereldklimaat bestaat niet) klimaat kunnen beïnvloeden, en daarbij aangeven dat er slechts 8 daarvan bekend zijn, de mens incluis, dan is er geen "we" die de concentratie van 280 naar 380 ppm hebben gebracht.
Veestapels brengen tonnen methaangas voort. Veel erger als broeikasgas dan CO2. Maar daar hoor je niemand over, want in arme landjes moeten ze eten.
Houtvuren brengen tonnen CO en CO2 voort. Maar daar hoor je niemand over, want in arme landjes moeten ze het ook warm hebben en kunnen koken.
Vier onbekende factoren hebben ook invloed op klimaten, maar daar hoor je niemand over, want CO2 bekt lekker, is reukloos, kleurloos, iedereen produceert het dus iedereen mag meebetalen aan de overheden.
Tobus | 07-12-09 | 20:19
De Volkskrant is een vies propagandavodje die met de regering en hun criminele doelstellingen heult.
Demoncratie | 07-12-09 | 20:20
Al Gore annuleert en vermijdt klimaattop. Wegens Climate Gate? www.refdag.nl...
Sendis | 07-12-09 | 20:35
@ DeChinees | 07-12-09 | 18:47
Ja, de Telegraaf is wel berucht om al die Groen Linksch milieu artikelen. Tuurlijk joh.
Marcus Porcius Cato | 07-12-09 | 20:56
Jaaaa. Verbiedt de Teleraaf. Helemaal mee eens.
Flippo | 07-12-09 | 21:40
...en wisten jullie, dat de gehele PCM combinatie een PvdA bolwerk is? Alle kranten die daaruit rollen, NCR, Algemeen Dagblad, Volkskrant, Parool, Trouw, enz. Worden dagelijks gevuld met PvdA-propaganda! Hoezo indoctrinatie door links....
prakkie | 07-12-09 | 21:58
@Sendis | 07-12-09 | 20:35 : Al gore is al eerder nat gegaan met zijn filmpje, check The Times uit 2008 maar n's. Het Britse Hooggerechtshof verplichtte Al om zijn film te laten voorafgaan door vette waarschuwingen, vanwege grove fouten en politieke propaganda in zijn film. Het hof ontdekte 10 bewezen fouten, waaronder de smeltende poolkappen en de stijgende zeespiegel. Van beide kon niet aannemelijk worden gemaakt door AL gore, dat deze kwamen door opwarming van de aarde.
prakkie | 07-12-09 | 22:02
Zeddegeizot | 07-12-09 | 19:33
zet op een tegeltje, zou ik zeggen. ondertussen gaan wij verder met de echte wereld.
Bordeaux | 07-12-09 | 19:35
Co2 wordt geschat 9-26% van de radiative forcing te veroorzaken, het broeikaseffect dat ervoor zorgt dat het hier niet net zo koud is als op de maan. De relatieve concentratie van het gas is niet van belang, de stijging, en het effect daarvan, wel. 0,3 procent alcohol in je bloed is veel. van 0,3 procent methylkwik in je eten ga je dood. 0,038 procent CO2 in de atmosfeer veroorzaakt meer broeikaseffect dan 0,028 procent.
Tobus | 07-12-09 | 20:19
Wetenschappers wijzen al heel lang op de uitstoot van N2O en CH4 uit de veehouderij en akkerbouw. CO2 is weliswaar minder schadelijk dan die twee gassen, maar van CO2 stoten veel meer uit.
Het verbranden van hout is korte cyclus CO2, op relatief korte tijdsschaal opgeslagen CO2 als we alleen maar bossen in de fik steken en aanplanten zou er niet zo'n groot probleem zijn. We steken echter de hout en alg-productie van miljoenen jaren in een tiental jaren in de fik, en dat kan de biosfeer niet bijbenen.
janeedantoch | 07-12-09 | 22:14
Gewoon per oplage opdoeken, zet meer zoden aan de dijk... Verdomd, dan moeten we beginnen met het moederconcern van deze webzijde, maar nie doen dan he..
Vote/View | 07-12-09 | 22:14
hoeveel lood zit er in de gemiddelde Telegraaf?
zeiksmurf | 07-12-09 | 22:17
juist ja. Volkskrant is kudt. De Telegraaf is gelukkig niet van papier gemaakt.
@ndy | 07-12-09 | 23:33
Ehm, was internet niet verantwoordelijk voor de helft van de broeikasgassen. En Geen Stijl is een......
ohjajoh6473 | 07-12-09 | 23:54
Ik heb keihard bewijs dat de CO2-hype een hoax is. Ik zou daar miljoenen en miljoenen mee kunnen verdienen, onder andere via overheden die mij al benaderd hebben om met rapporten te komen. Zou hun zelfs miljarden aan klimaatmaatregelen schelen dus je begrijpt dat ze erom staan te springen.
.
Maar ik hou lekker mijn kaken op elkaar en doe mee aan de samenzwering. Gewoon omdat het kan.
BombieDeZombie | 08-12-09 | 01:25
Dus eerst is Kopenhagen een hoax, maar nu is GS to the rescue om het arme klimaat van die vieze papieren Volkskrant te redden.
Die servertjes van jullie trekken anders ook wel wat energie, net als mijn computer. Dus dat is niet veel beter.
PauperPanda | 08-12-09 | 03:02
Zoals alle stukjes van GS over klimaatverandering is ook dit weer een matig stukje Hoxha.
Plofkip | 08-12-09 | 05:47
prakkie | 07-12-09 | 22:02 En niemand die daar over bericht, maar dat mag geen verrassing zijn. "In diverse media worden verbanden gelegd tussen Gores afwezigheid en het zogenaamde klimaatschandaal. Als de suggesties over "climate gate" juist zijn, is dit pure wetenschappelijke fraude. Ook Al Gore zou dan -met zijn succesvolle film- rijk zijn geworden door bedrog, mogelijk zelfs ongewild." (Bron Ref. Dagblad). Dat laatste waag ik overigens te betwijfelen.
Sendis | 08-12-09 | 09:01
Klimaatverandering zal Afrika tenminste 1,7 % van hun BNP in 2040 kosten - op dit moment te vergelijken met 26 miljard dollard per jaar. Bovendien zullen miljoenen mensen last hebben van ziektes, overstromingen en watertekorten en honger, zelfs als de wereldwijde opwarming van de aarde onder de 1,5 graden Celsius blijft. Dit blijkt uit een nieuwe studie van het Pan African Climate Justice Alliance (PACJA), dat vrijdag geprestenteerd is in Nairobi. Volgens het rapport zal Afrika tegen 2030 minstens 10 miljard per jaar nodig hebben om de effecten van klimaatverandering op te vangen.www.glop.nl...
theo4116 | 08-12-09 | 13:00