GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Rutger komt een FlitsAgentje tegen

flitsagentje477.jpgZo. Na al dat gezellige gelebber met de politie van gisteren is het nu weer tijd voor keiharde en ONTLUISTERENDE beelden inzake het gedrag van de Nederlandsche Arm der Wet. U weet, het team van GeenStijl.TV zit de godganse dag op de weg. Van hot naar her, bovenop het nieuws, waar dan ook, wanneer dan ook. En overal in De Rest van Nederland liggen de struikrovertjes in een hinderlaag om onze sympathieke teevee-man te ambushen. PATS! Weer 35 euro. FLITS! Nog eens 28 knaken. KLIK, weer twee tientjes. Na de zoveelste onzinflits besloot Rutger dan maar eens verhaal te halen bij het FlitsAgentje van dienst. Gewoon informatief even wat vragen stellen enzo. En wat doet die politie? Die belt de politie. We schakelen live naar GEENSTIJL.TV

Reaguursels

Rutger for president!
En ik zou 'm nog steeds doen ...

GeflipteVlaflap | 13-11-09 | 14:09

Dit is slecht voor me bloeddruk

Tobi | 13-11-09 | 14:10

En wie betaald die boetes, PowNed?
Da's óók belastinggeld!!
Doe eens opheldering geven

necrosis | 13-11-09 | 14:10

Wat aardig, een handgebaar!

Joermaieengel | 13-11-09 | 14:11

Graag ook op Joehtjoeeeep!!

Insignificant_Cunt | 13-11-09 | 14:11

Volgens mij is een middagje flitsen uiterst rustgevend. Ik kan me wel voorstellen dat de dienstdoend *kuch* agent niet op een microfoon zit te wachten.

Stok Kickhuizen | 13-11-09 | 14:12

Rutger R. de Vries

Drs. D. | 13-11-09 | 14:13

Gewoon even met een spandoekje 100 meter ervoor gaan staan. Met een eigen camera.

N=1 | 13-11-09 | 14:14

Kan een heel lulverhaal gaan typen dat het een kutfilmpje is, maar ik ga hem toch maar even kijken.

Reez | 13-11-09 | 14:15

Meneer de agent was verhinderd waarschijnlijk tijdens de Kommunikatiekursus.

widtvoet ® | 13-11-09 | 14:15

Wie betaalD?
@ necrosis | 13-11-09 | 14:10
Da's óók belastinggeld!!
Doe eens opheldering geven

Tobi | 13-11-09 | 14:15

Vond die politie meneer van gister een stuk sympathieker.

findecano | 13-11-09 | 14:16

Hulde! Om de bomenknuffelaars/'moet-je-maar-niet-te-hard-rijden'-figuren nog even in herinnering te brengen, de volgende quote van Korpschef Frans Bakker: "Als de mensen zich aan de regels houden kunnen wij daar natuurlijk weinig aan doen."
www.dvhn.nl...

kapotte_stofzuiger | 13-11-09 | 14:17

"Moet ik iemand bellen? Moet ik iemand bellen?"

Humor Rutger!

widtvoet ® | 13-11-09 | 14:17

samegevat: de politie belt de politie, waarna de politie aan de politie uitlegt dat de politie aan het werk moet gaan.

rara | 13-11-09 | 14:17

Filmpje stopt hier op 2:41.
Net toen het spannond begon te worden.
Nou nou, leeft Rutger nog ?
Weten we hoe die nare boze pliessieman heet, waar die woont en of hij een vrouw heeft ?
Hoe werkt een flitser nu en heeft Rut de banden van die trutteschudder lek geprikt ?
Vragen...vragen...

Teun van het Tuinpad | 13-11-09 | 14:18

uberfail

Lebowski Achiever | 13-11-09 | 14:18

@Tobi | 13-11-09 | 14:15
Geniaal.
Zonde dat we belastinggeld aan 'necrosis' hebben verspild.

kapotte_stofzuiger | 13-11-09 | 14:18

Slawr! Der Schtruickgroover betrabt! Is nid so raar dat die Menschen geen repsect hebben voor de Behoorde! Soziaal gedrach kan mann regulieren, Asoziaal gedrach aber nicht.

pauwenwitteman.vara.nl...

Sarcasper | 13-11-09 | 14:18

samegevat=samengevat

rara | 13-11-09 | 14:18

Als je shag maar Samson is...

widtvoet ® | 13-11-09 | 14:18

doet t niet...

je weet het | 13-11-09 | 14:19

Wat een brompot! Ik snap geen donder van zijn reactie..

Zeeschuimer | 13-11-09 | 14:19

Wat ben ik toch ook een uebersukkel dat ik weer medelijden krijg met die man.

de Bree | 13-11-09 | 14:20

-weggejorist en opgerot-

voorheenclowned | 13-11-09 | 14:20

Amusant filmpje hoor!
Maarre Rut, als je nu wil weten hoe zo'n apparaatje werkt: images.flitsservice.nl...

MalteseKnight | 13-11-09 | 14:20

niet op het youtjoep kanaal?

_waverider_ | 13-11-09 | 14:21

En op dit soort geilt ,Ter Horst,die houden haar en d'r vriendjes in leven.

fleurtje | 13-11-09 | 14:22

@GeflipteVlaflap 14:09
Je hebt Teun, de FiPo master verslagen, how comes, zat je al minuten lang te F5'en?
En ik kan me herinneren dat bij "wegmisbruikers" gewoon gefilmd mag worden omdat "de camera het werk van de agent vastlegt", nu de agent zelf slecht in beeld komt bellen ze de collega's, wat een huilebalken.
Maar nogmaals, hoe zit het met de boetes van Rutger, betaal ik die (indirect)?
Mag ik als aktief Geenstijler mijn boetes naar de redactie sturen?
Die paar duizend Euries kunnen jullie vast wel creatief "wegboekhouden" (*).

@Jaap de Paap
Is (*) Creatief wegboekhouden iets voor je lijst?

necrosis | 13-11-09 | 14:23

Die lutser had zich best wel wat educatiever kunnen opstellen. Weten we tenminste ook hoe het werkt.

The CrashPuppy | 13-11-09 | 14:24

Wat een GILLER!!
Geweldig Rut, topzuigertje van me!

Merlot | 13-11-09 | 14:25

necrosis | 13-11-09 | 14:23
Een goeie.
"wegboekhouden"
;

Teun van het Tuinpad | 13-11-09 | 14:26

Doe eens opheldering geven
necrosis | 13-11-09 | 14:10
-
Doe eens je grote smoel dichthouden 'vrind'. A propos: blijkbaar is aan jouw scholing niet genoeg belastinggeld besteed!

Kas | 13-11-09 | 14:26

Ik lig krom van het lachen. En nu net zolang doorgaan dat er geen een wout meer is die nog maar wilt flitsen...

Drs. D. | 13-11-09 | 14:26

-1 voor zeikstraal Rutger. Als je iemand hierover wilt afzeiken moet je bij Camiel Eurlings zijn.

Mister Write | 13-11-09 | 14:27

Kijk zo kennen we Rutger weer +1

Fluffy Bunny | 13-11-09 | 14:27

Pritt, niet meer doen. Ik lig al een half uur in een deuk, kom niet meer bij.
Wat een loser zeg. Nou ja, had ie maar een vak moeten leren

Che_cuevara | 13-11-09 | 14:28

volgens mij was rutger gewoon in een geile bui en wilde samen met oom agent en zijn handboeien in de bosjes 'spelen'.

Je Verzint Het Niet | 13-11-09 | 14:29

@Mister Write 14:27

Verkeershandhaving stilletjes ondergebracht bij Verkeer en Waterstaat? Plus 1 voor dit nieuwtje.

widtvoet ® | 13-11-09 | 14:30

Je Verzint Het Niet | 13-11-09 | 14:29
-
Hmmmm, volgens mij projecteer je nu jouw fantasieen op Rutger..... ;)

Kas | 13-11-09 | 14:31

@Tobi 14:15
*Tobi tandenknarsend gelijk geeft*
@kapotte_stofzuiger 14:18
Ik dacht dat kapotte stofzuigers geen geluid maakten!

necrosis | 13-11-09 | 14:32

Je Verzint Het Niet | 13-11-09 | 14:29
Jij verzint anders heel wat, hoor.

Merlot | 13-11-09 | 14:32

Die opmerkingen ook. "Das geen stijl".

Drs. D. | 13-11-09 | 14:32

[OT] Misschien een Ali hier toevallig die nog geen plannen heeft voor vanavond? www.voorveghter.nl... [/OT]

widtvoet ® | 13-11-09 | 14:33

Het begon allemaal heel vredelievend moet ik zeggen. Hij heeft in 't busje even wat moet verzameld, denk ik. Stoere man. Respect voor politie na gisteren wel weer naar beneden.

Preaufessor Pascal | 13-11-09 | 14:33

GeflipteVlaflap | 13-11-09 | 14:09
Wie zou je doen, Rutger? Hoop voor Rutger dat je een lekker wief bent...

Drs. D. | 13-11-09 | 14:35

@Kas | 13-11-09 | 14:31
now way ... hooguit de handboeien ;-)

Je Verzint Het Niet | 13-11-09 | 14:35

Yes yes yes, spot on! De flitser geflitst. Man wat een mooie reportage.
*nagenieten doet*

Fleauxe | 13-11-09 | 14:37

'ze zijn van GeenStijl'
'Heb je er last van'?
'ja dat heb ik'...

whoehaha

appart | 13-11-09 | 14:38

Ja, hij is leuk...

Einde van de Domheid | 13-11-09 | 14:38

Heerlijk, ik heb me kapot gelachen!

Robinh0 | 13-11-09 | 14:39

....maar we weten nu nog steeds niet hoe zo'n ding werkt. Het lijkt er toch sterk op dat er aan het eind van het verhaal wat fragmenjes in de montage zijn gesneuveld.

Schoorsteenveger | 13-11-09 | 14:39

@Kas 14:26
-weggeKast en opgezogen-
Zie kapotte_stofzuiger 14:18
Boe!

necrosis | 13-11-09 | 14:40

En dat slokt onze belastingcenten op met dit soort onzin"rapportages"? Als je geen bekeuring wilt krijgen, moet je niet te hard rijden. Heel simpel. Is allemaal uitgelegd toen je je therorie-examen haalde.
Dat deze politiemeneer nou toevallig even erg onhandig reageert op dit onverwachte interview is toch geen groot nieuws? Moet dat nou in het publieke bestel?

dbijen | 13-11-09 | 14:40

"we zijn weer terug bij de flitspaal..." echt ge-ni-aal.
Bromsnor heeft vanavond iets te vertellen, aan tafel bij moeders de vrouw.

Fleauxe | 13-11-09 | 14:41

Is Geen Stijl nou een weblog of een TV-zender. En als het dat laatste is, waar hebben we dat PAuWnEd dan nog voor nodig.

Jaap Knasterhuis | 13-11-09 | 14:41

Tja, belastingambtenaren zijn onbeschoft en hebben geen humor. Dat was al bekend.

koerbagh ® | 13-11-09 | 14:42

storm in een glas water..

mickeyD | 13-11-09 | 14:42

@ 1:22
.
radar nh a8 amsterdam ri zaandijk thv hmp 3.6 bij het bp tankstation (mjvv) 12/11/09 08:45:27
.
Al zeker vanaf 08:45.

bodo | 13-11-09 | 14:43

Flits, u staat op GeenStijl!

Zo jammer! | 13-11-09 | 14:43

agent poogt verboden groet..

Mik31 | 13-11-09 | 14:44

@dbijen | 13-11-09 | 14:40: Bullshit, dikke politie-vriendjes bullshit. De maximumsnelheid moet bij meerderheid van de bevolking worden bepaald. Maar dat gebeurd niet, de overheid houdt het maximum bewust laag. Om zo meer geld te incasseren. Of wou je beweren dat er (bv) op de A1 Hilversum-Amsterdam geen 120 gereden kan worden? Volgens mij ben jij niets meer of minder dan een ordinaire politie-vriend.

Fleauxe | 13-11-09 | 14:45

Kas | 13-11-09 | 14:26
Aha!
Daar hébben we ons agressieve flitsagentje, denk ik?
Hallo, hallo kutagentje!
Hoe werkt dat flitsapparaat nou?
Waar is dat ene apparaat voor en waar het andere?
Moet je niet even een sjekkie draaien?

Merlot | 13-11-09 | 14:45

Aangifte doen wegens belemmeren van de vrije nieuwsgaring, GeenStijl.
Hij heeft Rut's microfoon weggeslagen.

Merlot | 13-11-09 | 14:46

u besluit tijdens het rijden achterin niet-handsfree te gaan bellen..mag dat?

Mik31 | 13-11-09 | 14:47

dbijen | 13-11-09 | 14:40
Geeft toch een leuk inkijkje in de 'mind set' van dit soort ambtenaartjes. Meteen versterking oproepen als je te zwak in je politieschoentjes staat.
En dan komt die versterking, in de vorm van zo'n gezellige dikkerd die het klappen van de politiezweep al kent en vrolijk richting pensioen sukkelt, en die doet het precies andersom, laat Rutger nog eens even fijntjes weten dat hij zijn gestreepte autootje als verlenging van zijn penis ziet en er dus elke dag weer van geniet als hij dat ding weer stoer ergens neer kan zetten waar het eigenlijk niet hoort.

Schoorsteenveger | 13-11-09 | 14:47

wel sympathiek van die pliesie, dat-ie op de pica even zwaait naar ons allemaal. ik geloof, dat ik dat, als ik op zijn leeftijd nog steeds niet verder dan zo'n tragisch baantje gekomen was, niet op had kunnen brengen.

baba4oog | 13-11-09 | 14:47

Lol... doet me denken aan Ella Vogelaar !! :')

psy-ko | 13-11-09 | 14:48

De politie is een verderfelijke godsdienst!

Fleauxe | 13-11-09 | 14:48

Even informatief voor alle té hard rijdende guurders: er zijn speciale "hoesjes" verkrijgbaar voor je nummerplaat, als je er recht achter staat is je plaat gewoon te lezen, maar vanuit een hoek met een paar graden verschil niet meer.
Dan staat er een "onleesbare witte nummerplaat" op de foto, uiteraard hardstikke illegaal maar doe er je voordeel mee!

necrosis | 13-11-09 | 14:48

Agent probeert slechts de kerstpakketten veilig te stellen.
Best een zielig bestaan eigenlijk...

WillemWordtWakker | 13-11-09 | 14:49

Jammer hoor. Gemiste kans voor die agent.

1 keer waarschuwen ok
2 keer, hardhandig verwijderen van de locatie
3de keer had een kogel in de knieschijf van rutger moeten zijn.

Wat een ongelofelijke mongool is die rutger ook. Het enige wat hier dus gebeurt is agentje pesten. Niks meer niks minder.

ActualFantasy | 13-11-09 | 14:50

En de cappuchonnetjes hebben vrij spel, da's te eng allemaal.

Recht(s) Overeind | 13-11-09 | 14:50

pliesie is een achterlijke cultuur!..stem op mij.. :)

Mik31 | 13-11-09 | 14:50

@necrosis 14:48

Rijd zelf al jaren met een Pools nummerbord. Sindsdien geen bon meer op de mat gehad. (Gelukkig ook geen aanrijding overigens.)

widtvoet ® | 13-11-09 | 14:51

Merlot | 13-11-09 | 14:45
-
Jij bent het toonbeeld van "klokken horen luiden en niet weten waar de klepel hangt". Kijk eerst eens wáár ik op reageer en kom dan nog eens terug. Het gaat niet eens over die flitsagent droevige kneus.....

Kas | 13-11-09 | 14:52

Is GeenStijl schizofreen aan het worden? Is het nu de bedoeling om oom agent te verdedigen of oom agent belachelijk te maken. Paar dagen geleden nog gezamenlijk een agent +jes geven omdat hij een 41 jarige vrouw dood heeft weten te rijden in een Marokkanenbuurt en nu geen +jes meer te bekennen als het over een paar euro's gaat.

Miss Finland | 13-11-09 | 14:52

Fleauxe | 13-11-09 | 14:48
ROFL
De politie is een criminele organisatie!

Merlot | 13-11-09 | 14:53

"Ik spoor niet. Ik flits!"

widtvoet ® | 13-11-09 | 14:53

@ActualFantasy | 13-11-09 | 14:50: En wat stond agentje daar zelf eigenlijk te doen?
Juist! Burgertje pesten. Mooi dat GS dat spelletje ook onder de knie heeft.
-
Aan de etalagepaal met dat flitstuig!

Fleauxe | 13-11-09 | 14:53

@ ActualFantasy | 13-11-09 | 14:50
ook pliesie'geweld' moet proportioneel zijn. die agent is dus duidelijk slimmer dan jij.

baba4oog | 13-11-09 | 14:54

Over flitsen, plaatjes, afbeeldingen gesproken.

Zit er nog een bepaalde chronologische volgorde in het massaal uploaden van "eigen werk" hier op de site?

Was de vorige keer ook wel leuk.

Veritastiesch | 13-11-09 | 14:54

@Fleauxe 14:48
Überlol!
Doet me denken aan een tekst die op de plee van mijn middelbare school was geschreven: Verboden te verbieden!

necrosis | 13-11-09 | 14:54

Kas | 13-11-09 | 14:52
Hee, niet zo agressief, hè?
Ik sta hier gewoon alleen maar hoor.
Vertel nou even hoe dat apparaat wehèèèrkt....

Merlot | 13-11-09 | 14:54

Heerlijk meer van dit soort acties zijn altijd welkom.

treser.info | 13-11-09 | 14:56

Sjonge jonge, wat een lutsert. Totaal incapabel. Ga toch een echte baan zoeken!

BakRodeKool | 13-11-09 | 14:56

Kijk nu eens, dan opeens hebben ze wel tijd. Meneer agent, er staat een inbreker beneden, jammer meneer, we hebben geen tijd voor u. Meneer agent, een groep cultuurverrijkers zijn een oma haar handtasje aan het jatten, jammer meneer, we hebben geen tijd. Meneer agent, ik wilde aangifte doen, jammer meneer we hebben nu geen tijd. Kom over 4 jaar maar terug. Ja gek he dat mensen de schurft aan dit soort toestanden beginnen te krijgen.

Eventhorizon | 13-11-09 | 14:57

@ necrosis | 13-11-09 | 14:54
Wow die tekst zegt alles. Op mijn school kwamen ze niet verder dan hakenkruizen enzo.
* nog steeds ondersteboven is*

verraad van links | 13-11-09 | 14:57

widtvoet ® | 13-11-09 | 14:30
Oja, Justitie natuurlijk. Ik zat vanmiddag al vroeg aan de VrijMiBo. Met de nadruk op 'zat'.

Mister Write | 13-11-09 | 14:57

lol @ Fleauxe | 13-11-09 | 14:48

Teun van het Tuinpad | 13-11-09 | 14:57

strepen afpakken en de hoek in trappen..dit jaar geen kerstcadeau, snotaap!!

Mik31 | 13-11-09 | 14:58

Kan dit ook even op het youtube kanaal gezet worden?

Franz | 13-11-09 | 14:58

@Merlot | 13-11-09 | 14:53: De politie is je beste touroperator.
www.elsevier.nl...
@necrosis | 13-11-09 | 14:54: Bij de politie luidt het credo 'wat lul je, betalen zul je!'
(gejat van Pritt)

Fleauxe | 13-11-09 | 14:58

kerstpakket bedoel ik..

Mik31 | 13-11-09 | 14:59

@Fleauxe | 13-11-09 | 14:48
Ik ben benieuwd hoe u reageert als u zich met hoge snelheid (zonder gelitst te zijn) in u voorganger boort en de politie komt om u te helpen. Ik hoop dat ze je laten liggen.

Beter van niet | 13-11-09 | 14:59

@ Fleauxe | 13-11-09 | 14:53

Euhm nee... niks burgertje pesten.
Gewoon zijn werk, controleren of de mensen zich aan de regels houden.

En nee, het werk van Rutger is niet om constant te lopen zeiken en door te drammen bij een agent en zijn instructies NIET opvolgen.

@ baba4oog | 13-11-09 | 14:54

Daarom ben ik ook geen agent. ;) Maar een beetje ontzag voor een agent doet niemand kwaad. Wat rutger doet is het tegenovergestelde. Dat is uitdagen, en in zon geval vind ik dat een agent meer mogelijkheden moet krijgen. Zij zijn tenslotte de autoriteit.

ActualFantasy | 13-11-09 | 15:02

@Beter van niet | 13-11-09 | 14:59: Als ik me in mijn voorganger boor, dan hoop ik dat hij/zij er een beetje appetijtelijk uitziet. Maar dat terzijde. Ik opteer hier al geruime tijd voor een verzwaring van het rijbewijs, door er een hoofdstuk voertuig beheersing aan toe te voegen. Overigens hoop ik dat jij gewoon geholpen wordt en geneest. Kwestie van opvoeding, denk ik.

Fleauxe | 13-11-09 | 15:02

@Mister Write 14:57

Zou het toch nog eens nakijken.

widtvoet ® | 13-11-09 | 15:02

Waarom is dat jack van oom agent zo smoezelig?
Toch niet van het veldwerk...

verraad van links | 13-11-09 | 15:02

Kan dat filmtje even naar Joetoep overgezte worden. Hij start niet op. Te druk, denk ik!

Kruiddamp | 13-11-09 | 15:03

Ik vind dat "Aha, Daar Bént U Weer" tot gevleugeld woord moet worden verheven.

Merlot | 13-11-09 | 15:04

Fleauxe | 13-11-09 | 15:02
-
Verzwaring van het rijbewijs ben ik helemaal voor! Voeg gelijk ook een paar extragraties hoofdstukjes toe:
- rechtsrijden, helemaal zo gek nog niet
- richtingaangeven voor gevorderden
- GVD niet gelijk gaan remmen bij een paar regendruppels!

Zo maar wat dagelijkse observaties van mijn asfaltdelende medemens :)

Kas | 13-11-09 | 15:05

@Miss Finland | 13-11-09 | 14:52
MIsschien kunnen we het per actie bekijken? Dus een agent die goeie dingen doet: +
en een agent die slechte dingen doet: -/-?
Of wil je iets makkelijkers, en bijvoorbeeld Politie (of liever nog: gezag) = altijd -/-, en, ik noem maar en voorbeeld, Demon Geert = altijd +?
Voor mij geldt trouwens dat het omverrijden van mensen een -/- is, ongeacht of het in de diamantbuurt of oud zuid gebeurt.

Stok Kickhuizen | 13-11-09 | 15:05

Fleauxe | 13-11-09 | 14:58
"Volgens de politie is de reis succesvol gebleken: de criminaliteit in Tegelen is afgenomen."
Waarom lees ik hier niks over in het programma van de PVV? Als dergelijke agogische ingrepen zo verdomd effectief zijn, dan moet dat in den brede worden toegepast vind ik. Desnoods wordt er een door de staat fefinancierd reisbureau opgericht om die vakanties snel en efficiënt te laten plaatsvinden. Is ook nog eens goed voor de werkgelegenheid.
Het moet een peulenschil zijn om een paar wetenschappers even te laten aantonen dat dit ook echt werkt, dan krijgen we ook nog eens D'66 mee. Die partij stemt zijn beleid ongezien af op wat de wetenschap aan relevante feiten boven de tafel krijgt.
Soms is het leven een stuk gemakkelijker dan men denkt.

Schoorsteenveger | 13-11-09 | 15:05

Wanneer leren ze nou dat als ze Rutger normaal te woord staan er niets aan de hand is? Nee, dan liever in je autootje kruipen en onze Rutger bij je flitssetje wegduwen. Godzijdank kwam zijn collega hem redden, daar had hij overduidelijk erg veel aan.

Diedericks | 13-11-09 | 15:05

Wat kon die peliese-agent nou wel wat het fitsagentje niet kon?

BouK#$ | 13-11-09 | 15:05

@ActualFantasy | 13-11-09 | 15:02: Ja, extreem handhaafbaar systeem van regels, niet? En spotgoedkope afrekeningen voor grove misdaden, zoals 18 km te hard rijden. Waar je eigenlijk 80 moet, en geen hond te bekennen is. Je hebt helemaal gelijk.
Die mensen moeten KAPOT, DEADT, AAN DE GALG!!!! Aan mensen zoals jij kunnen we het eerherstel van de politie wel overlaten. Man man man....

Fleauxe | 13-11-09 | 15:05

@Fleauxe | 13-11-09 | 15:02
Aangezien u iemand (dbdijen) uitmaakt voor van alles en nogwat nadat deze een feit plempt (nl: Als je geen bekeuring wilt, moet je niet te hard rijden!) Lijkt me de opvoeding bij u inderdaad volledig gelukt.

Beter van niet | 13-11-09 | 15:07

Fleauxe | 13-11-09 | 15:02
Noblesse oblige, as usual.

Merlot | 13-11-09 | 15:07

Beter van niet | 13-11-09 | 15:07
Je moet stilzitten als je geknipt en geschoren wordt, hebben ze dat nooit verteld?

Merlot | 13-11-09 | 15:08

@ActualFantasy | 13-11-09 | 15:02
He bomenknuffelaar/'moet-je-maar-niet-te-hard-rijden'-figuur, kijk eens op www.dvhn.nl...
Het gaat niet om regels, het gaat om geld binnenhalen. U betaalt braaf alle belasting, of toch kijken of er niet ergens een aftrekpost is (hypotheekrente bijvoorbeeld)?

kapotte_stofzuiger | 13-11-09 | 15:09

@Beter van niet | 13-11-09 | 15:07: Voor alles en nog wat!? Ik typeerde hem als een vriend van de politie. Als dat in jouw optiek schelden is, dan zijn we het eigenlijk eens.
@Merlot | 13-11-09 | 15:07: Hahahaha, We doen Ons best.

Fleauxe | 13-11-09 | 15:09

@Merlot | 13-11-09 | 15:08
Nope, lijkt me ook een beetje onbegonnen werk.

Beter van niet | 13-11-09 | 15:10

Ik gooi hem er gewoon nog een keer neer: www.dvhn.nl...
Net zolang tot het in elke linkse hersenhelft doordringt dat het niet om verkeersveiligheid, maar om extra belastingcenten gaat.

kapotte_stofzuiger | 13-11-09 | 15:11

wat een ontzettende sukk0l

rop10 | 13-11-09 | 15:11

@Schoorsteenveger | 13-11-09 | 15:05: Ghe, ik voorzie bijzonder lange vakanties...

Fleauxe | 13-11-09 | 15:12

@Fleauxe | 13-11-09 | 15:09
Eensch, mogelijk ietwat gechargeerd. Het gaat me ook om het punt dat iedereen loopt te schelden op de polizei, totdat ze ze nodig hebben.... dan zijn ze je beste vriend. Komt op mij altijd ietwat hypocriet over.

Beter van niet | 13-11-09 | 15:14

Heb je eindelijk een lief meisje ontmoet, bij wie de schoonheid overduidelijk van binnen zit, kun je op de eeerste de beste suffe kringverjaardag van tante Gees gaan vertellen dat dit je werk is.
*Toch wel een beetje compassie met helder flitslicht heeft*

Superior Bastard | 13-11-09 | 15:15

widtvoet ® | 13-11-09 | 15:02
Cultuur? Ontwikkelingssamenwerking? *hik*
.
(Wacht, door de alcoholnevel heen begint langzaam iets te dagen over trias politica)

Mister Write | 13-11-09 | 15:15

Als er dan toch vergelijkingen met de NSB gemaakt moeten worden kan men beter eerst maar eens met de Nederlandse politie beginnen.

Haarkopje | 13-11-09 | 15:17

@ Superior Bastard | 13-11-09 | 15:15

Hij werkt tenmisnte nog en betaald net als de rest van de werkende belasting.Das altijd nog veel beter dan de tokkie van tegenover die het vertikt om ook maar een poot uit te steken en lekker van jou belastinggeld op vakantie gaat.

ActualFantasy | 13-11-09 | 15:17

Wat een shagnek , dikke fail

hexia | 13-11-09 | 15:18

Gemiste kans om die flitslul en/of z'n bus vol te plakken met PowNed stickers.

darmflora | 13-11-09 | 15:18

ActualFantasy | 13-11-09 | 15:17
Mijn belastinggeld is in ieder geval niet opgegaan aan uw schoolgeld zie ik.

Superior Bastard | 13-11-09 | 15:19

U kwam even verhaal halen?

En dan komt ie, vrij naar Johnny van Doorn :

Nee, hoor nee hoor nee hoor
we hadden het er gewoon over dat van ze collega's
van eh je weet wel dat eh nou ja ik bedoel
dat het allemaal zo eh natuurlijk hard rijen
en eh snel snel dit dat
en eh toevallig hadden we het ervover
ik bedoel

runderlap | 13-11-09 | 15:19

Ergens is het wel een beetje zielig voor die flitsmeneer. Hij staat daar ook alleen maar in opdracht van de Haagse graaiers. Maar ik moest toch lachen. "Van GeenStijl staan ze hier. En ze zijn een beetje vervelend." +100

Hertogin v. Pauperen | 13-11-09 | 15:20

Kan die neppliesie niet aan de slag in een verzorgingstehuis?
Senioren helpen die zijn salaris bij elkaar gesappeld hebben....
Ik zeg Acht Cola Acht Bier.

Ayaan Sorry | 13-11-09 | 15:21

@ kapotte_stofzuiger | 13-11-09 | 15:11

Ik ben het helemaal met je eens, maar deze manier van "belasting innen" vind ik nog diegene die het best te verdedigen is. Het is namelijk verboden om te hard te rijden.

Als je dan wil zeiken over belastingen, begin dan eens over de successie rechten bijvoorbeeld. Belasting heffen over geld waar die persoon zijn hele leve al belasting over heeft betaald. Dat is pas schandalig.

Geld innen van mensen die de regels overtreden is voor mij een logische zaak.

ActualFantasy | 13-11-09 | 15:21

Herman van Veen vindt flitspliesies NSB´ers !

Ayaan Sorry | 13-11-09 | 15:21

@Mister Write 15:15

BiZa dus maar even inhakend op die VrijMiBeau: @Redaktie, tijd voor bier en tieten op deze druilerige vrijdag de dertiende!

*het goede voorbeeld geeft en een mooi kistje donker bier op tafel zet*

widtvoet ® | 13-11-09 | 15:22

Beetje jammer hoe geenstijl met de politie omgaat. Jullie maken misbruik van de zwakke reputatie van de blauwe helden op sokken. Ze zouden wat meer macht en gezag meoten uitstralen en hébben. Het feit dat er een als-een-puber-uitziende reporteur (die overigens een held is) naar een politie agent kan toelopen en hem zo kan aanspreken en hem zo kan aanspreken is eigenlijk belachelijk. De politie zou het recht en macht moeten hebben om de microfoon uit zijn handen te rukken, hem weg te duwen of hem de mond te snoeren. Dit kan gewoon niet, als ze zelfs al niet tegen rutger optreden, hoe gaan ze dat dan in godsnaam doen tegen asociale scooter marrokaantjes? Heb een beetje respect voor de wet. Maar aan de andere kant goed dat de zwakte van de politie wordt belicht op deze manier. +1 voor Rutger, al wordt het nu wel flauw om de politie belachelijk te maken..

WootSchong | 13-11-09 | 15:22

@ ActualFantasy | 13-11-09 | 15:02
autoriteit ontleen je niet (juist niet !) aan het gebruik van machtsmiddelen als het hardhandig verwijderen van locatie of erger. die ontleen je aan een beheerste, van overwicht getuigende manier waarop je je ook lastige horzels als rutgerT van het lijf houdt. zoals door rustig - liefst met enige humor - antwoord te geven op diens *kuch* prikkelende vragen. maar weer niet door met een enigszins schuldbewuste gelaatsuitdrukking "om je mammie te gaan vragen" (een collega te bellen).

baba4oog | 13-11-09 | 15:23

@ mezelf: ja lekker geschreven. Dubbele woorden, typo's en grammaticale fails. Maar mijn punt is duidelijk

WootSchong | 13-11-09 | 15:24

@MalteseKnight
Dat is alleen maar de verkapte vorm om deze agent eens flink de stuipen op het lijf te jagen.

King_Me | 13-11-09 | 15:25

@ActualFantasy | 13-11-09 | 15:21
Ook goed, maar communiceer dat als politie c.q. overheid dan ook gewoon; 'u rijdt te snel, dan betaalt u extra snelheidsbelasting' en ga niet zeveren over het aantal verkeersdoden omdat iemand 123 km/h rijdt i.p.v. 120 km/h.

kapotte_stofzuiger | 13-11-09 | 15:26

Volgens mij is die apparatuur geijkt, en zet dat mannetje de boel er alleen maar neer. Het zijn de spulletjes die handhaven, niet een agentje dat handhaaft. Dat agentje zit er maar een beetje bij. Kan zoiets niet worden uitbesteed dan, opdat dat mannetje, conform datgene waarvoor hij is opgeleid, boeven kan gaan vangen of zo?

Schoorsteenveger | 13-11-09 | 15:26

Beetje goedkoop, GS! Enerzijds huilie doen dat de politie niet goed werkt, anderzijds als een stel kwajongens zeuren en plagen Want is er wellicht onder alle boeroepers één persoon die inziet dat te snel rijden ook wel eens gevaarlijk kan zijn? Dat snelheidslimieten nu eenmaal een noodzaak zijn in een klein land met kleine wegen? Snelrijders die een boete krijgen en daarover klagen zijn net als kleine kinderen die een koekje jatten en boos zijn dat mama ze op de vingers tikt. Huilies van 5. Next topic.

Boer in Amsterdam | 13-11-09 | 15:27

@ kapotte_stofzuiger | 13-11-09 | 15:26
Misschien moet U dat berichtje nog een keer posten. Sommige mensen zijn nou eenmaal hardleers.

verraad van links | 13-11-09 | 15:28

Maar Rutger Blonde vrint,

Mocht je er nu blijven staan of was het "hinderen van een ambtenaar in functie"?
Nu weten we nog niet hoe die aperatuur werukt.
Als jij nu gewoon mocht blijven staan, dan roep ik iedereen op om gezellig met een bakkie leut + sjekkie bij de flitsers te gaan staan.
Gewoon ff kijken enzo.

constrictor | 13-11-09 | 15:29

Haarkopje | 13-11-09 | 15:17

ZO flauw;
De Nederlandse Politie is structureel onderbemand en overvraagd.
Het probleem ligt bij de politiek.
Algemeen bekend is dat meer blauw op straat een wezenlijke bijdrage levert aan de daling van Criminaliteit. En dit is een van de weinige maatregelen die echt werkt overigens.
-
De politiek bezuinigd echter alleen maar verder en bewijst slechts lippendienst aan het effectief houden van het Nederlandse Politieapparaat.
Daar ligt dus het probleem.
-
Ook is er geen duidelijk mandaat.
Verder is het voor de gemiddelde burger nooit goed, of ze zijn te soft of ze zijn te hard, al naar gelang het persoonlijk belang.
Financieel kan het geen probleem zijn kijk bijvoorbeeld naar de AWBZ daar is met goed fatsoen wel een paar miljardjes weg te halen denk ik.
Het is dus vooral een kwestie van prioritering.
-
Uw opmerking is daarom leeg en zonder betekenis.
Alhoewel, de betekenis van uw opmerking is vooral veelzeggend over uzelf.
Het is zo makkelijk om ergens een oordeel over te vellen zonder ook maar iets van het onderwerp af te weten.

*haar uit kopje trekt*

pius | 13-11-09 | 15:29

Trouwens over reauken gesproken; GS serverT soms ook een reaukpauze?

darmflora | 13-11-09 | 15:30

-weggejorist-

Haagse Hooligan | 13-11-09 | 15:31

@ baba4oog | 13-11-09 | 15:23

Het enige wat ik zie is een agent die de eerste keer een waarschuwing geeft ZONDER rutger aan te raken. Er wordt niet geluisterd. DAAR had het hele voorval al voorbij kunnen zijn. De agent vraagt NETJES of rutger bij de apparatuur wil weggaan.

De tweede keer HAD dus NIET hoeven plaats te vinden. Rutger heeft al NIET geluisterd naar het gezag in Nederland. Laat staan de derde keer waarnaa de agent in kwestie zijn colelga's om hulp vraagt. Dit om hulp vragen is nou net datgene waar het mij om gaat. door alle lamzakken zoals Rutger en andere hier die bij het minste geringste roepen dat ze de politie gaan aanklagen en weet ik niet wat, zijn er in Nederland zo veel beperkingen gekomen op de mogelijkheden van de politie dat ze dus NIKS meer mogen doen.

Je kan kort of lang lullen en je kan een heel verhaal ophangen over hoe deze man met rust en een beetje humor had moeten reageren, maar het had helemaal niet zo ver hoeven te komen.
Blijkbaar werkt het op een normale manier vragen of iemand zich wil verwijderen van een bepaalde plaats, door de politie, niet meer in Nederland.

ActualFantasy | 13-11-09 | 15:31

Ja, het is misschien zielug voor de polietsieagent, maar de balans burger pesten vs. boeven pakken is te ver doorgeslagen. Binnen de politie heerst daar ook onvrede over, maar in ieder geval bij heel veel Nederlanders.
Wie een omelet wil maken, moet eieren breken en daarom is dit soort reportages goed.

Von Münchhausen | 13-11-09 | 15:32

Hey mijn flat op de achtergrond.....

Vloberto | 13-11-09 | 15:33

Nu ik erover nadenk geeneens een slecht idee...als we naar Rutger z'n trackrecord kijken van de misstanden die hij heeft aangepakt verdient hij gewoon echt een lintje aangezien hij velen van ons goed vertegenwoordigt in het aanpakken van tuig en recht houdt wat recht is en krom laat wat krom is!
-
-
Rutger een lintje in naam der reaguurders, redactie...doe eens bewerkstelligen die handel!
-
-REAGUURDERS; VOORWAARTS MAKKERS!

Haagse Hooligan | 13-11-09 | 15:34

@Beter van niet | 13-11-09 | 15:14: Mijn ervaring is dat ze er juist niet zijn als je ze wél nodig hebt. Al wordt er bruut geweld gebruikt en geroofd. Het heeft simpelweg 'geen prioriteit'. Sorry, maar wat mij betreft hoeft de politie op geen greintje sympathie te rekenen. Altijd weer 'tsja, het is nu eenmaal de wet meneertje'. Als geen fietsverlichting voert, of 25 km/pu te hard rijd. Maar als je je eigen familielid drie weken lang door een rietje moet zien eten, dan is oom agent even te druk met andere zaken. In mijn optiek zijn die mensen geen knip voor de neus waard.

Fleauxe | 13-11-09 | 15:34

Ontzettend kinderachtig gedrag van Rutger. Valt me vies van hem tegen.
Beetje kinderachtig en met opgelaten stemmetje doen alsof hij die apparatuur
gaat saboteren. Dom zuiggedrag
Laat die man gewoon zijn werk doen.

Flounder123 | 13-11-09 | 15:34

Mmmm ... En nu?! Doel van de reportage? Pak eens echte mensen die jou ook lastig vallen .. Denk eens aan echte criminelen die onder één hoedje spelen met Justistie. En stel dan eens kritische vragen! Kijken hoe onderlegd je dan nog bent met je manieren.
.
Dit is gewoon zwak .. Meneertje geeft aan geen boodschap te hebben aan je bezoekje. Mede vanwege het feit dat hij inziet dat het toch geen meerwaarde heeft en totaal niks zal uithalen bij welke intentie dan ook je doel is.
.
PowNed blijf van mijn belastingcentjes af!

Woerden | 13-11-09 | 15:36

Prachtige film.
Zielige man die ook maar z'n kudtbaan uitvoert, maar ja, "befehl ist befehl".
Walgelijke beleidsmakers die dit beleid uit laten voeren en goedpraten met drogredenen.

gentle giant | 13-11-09 | 15:38

@ Von Münchhausen | 13-11-09 | 15:32

Er is ongeveer 2360 kilometer snelweg in Nederland. Gemiddeld per dag staan er misschien 3 heel soms 4 fliters. Das dus 4 tot laten we het ruim nemen, 10 man per dag, die niet achter de boeven aan kunnen gaan. Ik denk niet dat het dus aan het burgertje pesten ligt dat er geen boeven gepakt worden. Een veel groter probleem is denk de stapels papierwerk die tegenwordig nodig zijn bij alles wat de poltie wil doen, en de vele rechtszaken TEGEN de politie omdat ze een boef iets te hard aangepakt hebben tijdens zijn arrestatie.

ActualFantasy | 13-11-09 | 15:38

Blijkbaar is deze meneer alleen opgeleid om weg te kruipen, hulp te roepen en daarna shag te rollen..niet echt gedrag waar je als burger snel ontzag voor krijgt..
maw in Hoek van Holland had ie huilend onder een tafel gekropen..

Mik31 | 13-11-09 | 15:39

ik vraag me af of er niet heel veel gereaguurd wordt door knakkers die vr-za stijf van de pillen ambulancepersoneel loopt lastig te vallen.

Stok Kickhuizen | 13-11-09 | 15:39

@Woerden....je bent niet goedddddd....zij vallen mij constant lastig...met bullshit...geen licht op de fiets, een studentikoos plasje tegen een boom in het park, 10 KM te hard terwijl VVN voorzitters het aan de lopende band doen...ik KOTS werkelijk waar van de Nederlandse politie...zachte eitjes zonder ballen en alleen maar hardwerkende burgers aanpakken. Voor het echte werk zijn ze te schijterig...nee lekker laf langs de weg staan flitsen, daar lossen we de problemen van de multiculturele samenleving en alle problemen van dien mee op...chapeau hoor ouwe SNOR!

Haagse Hooligan | 13-11-09 | 15:40

Dit is alleen nuttig als het structureel wordt gedaan. Met andere woorden, GS, doe dit vaker. Maak er een vast item van, zodat de verantwoordelijke mensen in Den Haag dagelijks zien dat de bevolking het niet eens is met deze onzinnige flitsacties.

ITEACHYOU | 13-11-09 | 15:40

Dit had je bij Mathijs van Nieuwkerk moeten zeggen dit soort tv
daarom ben ik lid geworden van Pow Ned
klasse rutger nog meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

harrie leusden | 13-11-09 | 15:41

Een Frequintje.
Leuk.

Pa Cartwright | 13-11-09 | 15:41

F5 Rules bigtime!

Haagse Hooligan | 13-11-09 | 15:42

@Fleauxe | 13-11-09 | 15:34
En jij denkt dat de agent op de straat zelf bepaalt dat hij/zij gaat staan flitsen i.p.v. het helpen van burgers o.id.? Ik denk dat deze prioriteiten waar je op doelt niet gesteld worden door de agent op straat, maar door de hogere heren. En omdat de agent gewoon zijn/haar werk doet vindt jij ze geen knip voor de neus waard? Ik ben het met je eens dat het systeem mogelijk niet klopt, maar om daar de agenten die gewoon op straat lopen op af te rekenen gaat me wel erg ver.

Beter van niet | 13-11-09 | 15:43

Die man doet ook alleen maar wat hem wordt opgedragen. Het zijn de mensen die de boete quota hebben verzonnen die een nekschot verdienen.

ITEACHYOU | 13-11-09 | 15:44

Als je een onglukt krijgt, rijd je per definitie te hard..of te zacht op dat moment.

Dus ik pleit ook voor het flitsen van personen die het wagen om op een "120km p/u snelweg" langzamer dan 115 km p/u rijden.

Gewoon meer rendement uit die camera's halen zeg ik.

Veritastiesch | 13-11-09 | 15:44

@Widtvoet 14:51
Hoe krijg ik een Pools kenteken?
Ik kom er nooit, heb geen Poolse huidhoudster en eigenlijk geen enkele connectie met dat land.
Doe eens een paar suggesties.

necrosis | 13-11-09 | 15:44

Als wij Rutger beschouwen als journalist dan kan het controleren van 'de macht' als een taak worden gezien. De agent heeft de pakkans verhoogd door de apparatuur achter de vangrail te plaatsen. Hij moet dan ook niet mopperen dat Rutger de zaak in ogenschouw wil nemen. De methode die de politie hier gebruikt (verborgen apparatuur en de vermomming van een 'gewone' auto) vraagt om nader onderzoek.

Tantalus2009 | 13-11-09 | 15:50

@Boer in Amsterdam
De snelheidbeperkingen in NL hebben vaak niets te maken met verkeersveiligheid. Die zijn op sommige plaatsen absurd laag. Echter als je dan op die absurd lage vmax plaatsen maar 4 km te hard rijdt dan krijg je al een prent op de mat. Dat gaat dus helemaal nergens over (vandaar onzinboetes). Ik begrijp daarom ook niet waarom jij die overeenkomst met stelen kan vinden. Je loopt dus appels met peren te vergelijken. Ik kan eigenlijk alleen stellen dat de overeenkomst met stelen te maken heeft met het feit dat die agent daar van de burger staat te stelen. Vandaar dat Rutger hem nu dus op de vingers tikt.

King_Me | 13-11-09 | 15:53

@Stok Kickhuizen
Ik vraag mij af of er soms ook mongolen of achterlijken met een boggel reaguren.

King_Me | 13-11-09 | 15:55

@pius: De Nederlandse politie agenten bieden geen enkele weerstand tegen deze schaamteloze struikroverspratijken waarmee de hardwerkende Nederlandse burger van zijn zuurverdiende centen wordt beroofd.
Net zoals de Nederlandse agenten geen enkele weerstand boden toen de Duitse bezetter ze de opdracht gaf om de Joodse Nederlanders op te pakken en af te voeren naar de vernietigingskampen.
We hoeven dan ook helemaal niets van de politie te verwachten als moslimextremisten straks aan het moorden slaan want vermoedelijk zal men tegen die tijd de lasergun met groot gemak omruilen voor het kromzwaard.

Haarkopje | 13-11-09 | 15:56

Je hebt politie en Melkertagenten. GENIAAL!!! Vervelend he, zo'n GS camera. Vaker doen!!

HC | 13-11-09 | 15:57

Stop de demonisering van de flitsagent! En die mensen die zeiken over die boetes moeten gewoon beter opletten of zich aan de snelheid houden. De boetes zijn part of the game. Op die huilerige burgermannetjes pis ik pas echt.

Flodder | 13-11-09 | 15:58

@Haarkopje; APPLAUS!!!
-
-
*...pakt de Compeed blarenpleisters er maar weer bij*

Haagse Hooligan | 13-11-09 | 15:58

Aangezien ik geen auto heb en een auto als noodzakelijk kwaad beschouw en in sommige gevallen een compensatie voor een gemis aan lengte vind ik het prima dat er geflitst word.
Sterker nog, meer flitsen is een manier om meer blauw op straat te krijgen.
Een win-win situatie dus.
-
De Ascociale geindividualiseerde verongelijkte aan tunnelvisie lijdende "het was niet mijn schuld' automobilist die structureel met de vinger omhoog rondrijd mag van mij zowiezo ook nog zwaarder belast worden door wegenbelasting.
Ik heb helemaal niets met Automobilisten, zelden een groep gezien wiens ego zo veel groter word als ze een stuurtje in hun hand hebben.
-
Ascociaal gedrag is allang geen alleenrecht meer van Tokkies en zakenmannetjes. laatst zat ik bij iemand in de Auto en werden we eerst gebumperkleefd en vervolgens stak de betreffende automobilist zijn vinger op en maakte "kom dan'
gebaren in onze richting.
De man was een typische Ikeameneer met een bloemetjesjurk naast hem en twee schatjes van Kinderen. Ben natuurlijk niet op zijn geste in gegaan.
Gelukkig voor hem bij de weg. Fatsoen moet je doen natuurlijk.
-
Het bewijst dat de nivellering Van de hufterigheid vat heeft gekregen op de gemiddelde bugerman en zijn gezinnetje.
'Autonoom; gedrag is de norm geworden.
Een onomkeerbaar proces vrees ik.
-
Dus lekker blijven flitsen en bekeuren voor marginale overtredingen, is goed voor de schatkist, kunnen we de staatschuld sneller reduceren.
+1000 voor het flitsbeleid!

* Automobilistjes pesten nog in de kinderschoenen vind staan*


pius | 13-11-09 | 16:01

Wow, ik heb erg moeten lachen om deze. Goed zo Rutger, laat je niet van je stuk brengen. Echt leuk dat je totaal niet onder de indruk was van die nare meneer.

Integrevenge | 13-11-09 | 16:05

Haarkopje | 13-11-09 | 15:56
Mijn god. Jij bent wel echt een complete randdebiel, is het niet. Of was het ironie? Zal wel niet, vrees ik.

Flodder | 13-11-09 | 16:05

pius | 13-11-09 | 16:01
Goed dat je je verhaaltje nog even samenvat. Leuk hoor, jouw persoonlijke afkeer van auto's en automobilisten maar over tunnelvisie gesproken zeg... pfff.

Postbus | 13-11-09 | 16:05

vervolg graag, want nu weet ik nog steeds niet waar die apparaten voor zijn!

Freshice | 13-11-09 | 16:05

Ik ben benieuwd of Rutger ook z'on grote bek heeft bij de Hells Angels of een groep hangfinnen. Sjoernalistiek ten koste van een zwakzinnige shagroker in een flitsbus is wel heel makkelijk.
.
Het is een kwestie van tijd tot Rutger een ongenadig pak op z'n flikker krijgt. Tenzij hij natuurlijk de JOVD of flitsagenten blijft bezoeken. Dan is het veilig en vinden de VMBO-reaguurders het al spannend genoeg.

FreshClash | 13-11-09 | 16:06

Flodder | 13-11-09 | 16:05

Hear hear! Haarkopje is een sieraad voor onze cultuur.

*emigreren gaat*

pius | 13-11-09 | 16:08

ActualFantasy | 13-11-09 | 15:38
Zo weinig flitsagentjes? Dat zou me verbazen. Met de overige punten ben ik het overigens wel eens. Het gaat om het gezag van de politie en het gevoel van de burger dat de politie de taken die zij wezenlijk en belangrijk acht, goed uitvoert. En dat ze dus niet als cashcow voor de overheid optreedt.

Von Münchhausen | 13-11-09 | 16:14

Het zoveelste voorbeeld dat de politie er nooit is voor de burger, maar er alleen is tegen de fatsoenlijke burger. En dat beste mensen, is nou precies de reden dat er al heel lang meer respect meer is voor de politie. Als je fiets gejat is, als je dochter bedriegd is, als er ingebroken is, dan kun je het schijt krijgen en in het gunstigste geval een afspraak maken voor aangifte een week later. Maar waag het niet om onbewust een kapot achterlichtje te hebben of 3 km te hard te rijden want dan ben je vet aan de beurt. De burger pikt dat niet meer, en deze - en vele anderen, zie het wangedrag van politie bij PRDVR- filmpjes zijn geen nieuws maar bevestiging van wat iedereen al lang weet. Driewerf BAH.

Tutanchamon | 13-11-09 | 16:15

@ ActualFantasy | 13-11-09 | 15:31
Een goede journalist peurt even door. Is z'n taak. Dus dat Rutger niet bij de eerste de beste vraag van de agent in de houding schiet en opzout valt te billijken. Zelfs als-ie dat niet in de laatste plaats vanwege persoonlijke frustraties doet. De maatschappelijke discussie over de zin/onzin van flitsboetes is zeer actueel.
De agent is ongetwijfeld bekend met de maatschappelijke weerzin tegen flitscontroles. In de hoedanigheid van flitspiet zou het hem dan ook niet moeten verbazen, dat-ie minder repsetc tegenkomt als-ie flitst, dan als-ie winkeldieven o.i.d. achterna zit. Dat-ie nou net de pech heeft om uitgerekend die horzel van een Rutger tegen te komen is slechts bad karma.

baba4oog | 13-11-09 | 16:18

Postbus | 13-11-09 | 16:05

Welke postbus? Zo kan ik niet reaguren natuurlijk.

pius | 13-11-09 | 16:22

Het grappige is dat die plieseflisters met hun leren string zelf ook wel weten dat ze fout bezig zijn, anders had de man gewoon even z'n gadgets geshowd en uitgelegd dat hij slechts de wet handhaaft en dat zulks ook gewoon werk is. Dat deed meneer de pliesieman echter niet, en dat zegt genoeg. :)

_ILT_ | 13-11-09 | 16:22

@necrosis 15:44

Laat ik daar maar een beetje mee oppassen hier. Helemaal legaal is de door ons gekozen konstruktie namelijk niet maar het spilwoord is als van oudsher "katvanger".

widtvoet ® | 13-11-09 | 16:26

Flitsagent zijn is wel een heel gevaarlijk beroep: iedere idioot die geflitst is kan even terugrijden om je in elkaar te slaan.

En geef diegene is ongelijk ;)

de kudtkrantenjongen | 13-11-09 | 16:26

@ pius | 13-11-09 | 16:01
.
Zeg, je bent geweaun jaloers vanwege het feit dat jij GEEN bloemetjesjurk naast je hebt zitten (of de trein moet vol zitten en er is geen andere plek vrij).

Buck Futter | 13-11-09 | 16:29

@Flodder: Geen ironie maar kennis van de geschiedenis.
Politieagenten die vol ijver complete weeshuizen met Joodse kinderen op de trein naar Auswitsch hebben gezet zijn nooit voor deze oorlogsmisdaden gestraft en dat zegt meer dan genoeg over de morele verdorvenheid van het Nederlandse politieapparaat.
Iemand met ook maar een greintje zelfrespect wil geen onderdeel uitmaken van deze criminele organisatie.

Haarkopje | 13-11-09 | 16:29

Haarkopje | 13-11-09 | 16:29

Het gaat om de vergelijking.
De vergelijking gaat mank.
En niet zón beetje ook.

pius | 13-11-09 | 16:31

@pius
Dus omdat je een keer een aanvaring had met een asociale mongool die denk dat hij meer recht heeft op de weg dan jou, gun je gelijk iedereen die een auto heeft een of meerdere onzinboete(s).

Hoezo over een kam scheren.

Als je dus een keer een aanvaring met een Marokkaan hebt gun je alle Marokkanen dus gelijk gevangenisstraf?

Als je een keer een aanvaring met je baas hebt gun je alle bazen een ongelukkig huwelijk?

Wat een ontiegelijk triest figuur ben jij dan zeg. Ik hoop dat ze al die mensen die zoals jij zijn gelijk van een hoog gebouw head first naar beneden kukelen.

King_Me | 13-11-09 | 16:32

Ik lees meerdere reaguursels waarin men stelt dat GS de camera uit had moeten zetten toen de "agent" dat vroeg. Ten eerste is dat onzin, iedereen mag filmen op straat. Hoogstens heeft GS nu een probleem omdat het gezicht van de man niet geblurred is. Dat gaat GS geld kosten!
Laten we het eens omdraaien, als voorbeeld het pareltje op de Commerciele TV van Andre van Toorn, Wegmisbruikers. Daar staan ze ook vrolijk door te filmen met de politie erbij als het aangehouden slachtoffer aan geeft er geen zin in te hebben. De rollen worden nu omgekeerd. Heel goed. Doorgaan GS! Dit moet een item op Powned worden "de blauwe horken". Met daarin alle aanrijdingen en nodeloze overtredingen van het politievolk (geen richting aangeven, gevaarlijk parkeren op het fietspad, bellen achter het stuur, te hard rijden, door rood licht voor een patatje enz.). Oh dat kan niet, daar zou je elke avond een uitzending van 2 uur mee kunnen vullen.

koffieboer | 13-11-09 | 16:34

Buck Futter | 13-11-09 | 16:29

Ben zelf in het bezit van een Indische schone. En ik ga nooit met de trein. Maar leuk geprobeerd. En nu niet jaloers worden he?

pius | 13-11-09 | 16:34

Duidelijk GEEN fries !!!!

eed | 13-11-09 | 16:34

King_Me | 13-11-09 | 16:32

Noem tijd en plaats. Of durft u niet zelf? U ziet geen enkele ironie in mijn stuk merk ik. Klassiek geval van ruis dan. Frusto!

pius | 13-11-09 | 16:35

@ Haagse Hooligan: Als je beter had gelezen! Doel op Ruktor! Flensje nog aan toe zeg!
.
Door dat kortzichtige gedrag vanwege het niet inhoudelijk lezen krijg je zulke frustraties bij jezelf. Ga lekker weekend vieren. PuberT! Of doet dat je naam eer aan? Haagse Hoolie?!
.
Whahaha zekers in Wassenaar of Voorburg geboren.

Woerden | 13-11-09 | 16:37

Oh ja, gisteren nog een mooie anecdote van een klant gehoord. Een collega uit zijn praktijk rijdt 's nachts met zijn BMW over des heren wegen. Een Golfje met 2 ventjes erin daagt hem wat uit en al snel rijden ze rond de 200. Bordje aan en het Golfje blijkt een VROS auto te zijn. De collega kan zijn rijbewijs inleveren. Wat nu? Een van de agenten biedt aan hem met de BMW naar het bureau te rijden. Lijkt een goede oplossing ipv midden in de nacht ergens langs een snelweg te staan. Maar zodra de agent achter het stuur zit, gaat de teller naar de 200! De collega is stomverbaasd dat die gast zo in zijn auto zit te jakkeren en haalt verhaal. Ja dat mogen wij is het antwoord. NEEE dat mogen jullie niet, corrupt blauwgepet tuig, alleen jullie denken dat het mag. Wat mij betreft de bijl in dit hypocriete zootje.

koffieboer | 13-11-09 | 16:42

@ pius | 13-11-09 | 16:34
.
"Indische schone", hmmm... heeft hij soms geblondeerd haar, beetje coupe "chat explosé"? En heb je een bakfiets?

Buck Futter | 13-11-09 | 16:43

Buck Futter | 13-11-09 | 16:43

Hoezo? heb je interesse?

pius | 13-11-09 | 16:45

Heerlijk. Zo doe je dat met vreselijk flauw volk!
Rutger +1 for a job well done

Cousin Eddie | 13-11-09 | 16:45

pius | 13-11-09 | 16:45
.
Nee, ik hoef geen bakfiets. Ik heb al een auto. Handiger voor de Ikea-meubeltjes, je kent het.

Buck Futter | 13-11-09 | 16:48

Buck Futter | 13-11-09 | 16:48

LOL, fijn weekend!

pius | 13-11-09 | 16:58

Gemiste kans van onze beste vriend!

borderliner | 13-11-09 | 17:00

Top Ruktor. Voor het flitsen heb je toch geen echte politie nodig. Dat kan toch ook wel worden overgelaten aan schoolverlaters zonder baan, ex postbodes enz. Voor parkeren heb je toch ook een aparte dienst om de bekeuringen te schrijven met veel nwe medelanders op brommertjes (waarom geen fiets overigens = gezond, beter voor milieu en typisch hollands)

denoorman | 13-11-09 | 17:01

Aan alle boeroeptoeters die dit maar gezuig en zielig vinden voor meneer de flitsagent. Verkeersveiligheid is een melkkoe van de SStaat. Het gaat om de pegels op je bankrekening die in de Sstaatskas terecht moeten komen, flitsen heeft niets te maken met verkeersveiligheid. Bewijs is er al dat je aan de regels houden niets in het laatje brengt. De overheid wil juist graag dat je de regels aan je laars lapt. Zo verdienen ze aan je ...

De Turk | 13-11-09 | 17:12

Klasse repo van Rutger !!!!!
Nu maar hopen dat GS veel van dit ongeletterde flitstuig kan betrappen.
Geeft maar weer eens aan hoe laf die gasten zijn. Vanuit een melkertbaan een functie bij die eveneens laffe politie gekregen om achterbaks op kenteken te scoren.
Wordt het niet eens de hoogste tijd die gasten met naam,toenaam en huisadres op het net te zetten ? Wel leuk om te weten door wie je bent geflitst ?
Zijn grote lafaards die zich dood moeten schamen voor hun familie en kennissen.
Je zult maar zo'n vader hebben.........? Te triest voor woorden
En de politie zich maar afvragen waarom zij steeds minder respect ''krijgen'' van het publiek. Ja.....de politie wordt door het publiek uitgekotst !
Heb gisteren naar die zielige onsamenhangende zwamverhalen van die lafaards zitten luisteren bij Pauw en Witteman.....Wat een gezwam.....Die klojo's hebben nog steeds niet door hoe zielig ze echt zijn.
Godzijdank hebben we Peter R. de Vries nog voor het echte (serieuze) werk !
Laat Guusje Nadorst daar maar flink snoeien. Meer blauw heeft nog nooit geleid tot meer veiligheid. Alleen maar tot meer flutboetes en flutcontroles.

JoepMeloen | 13-11-09 | 17:17

@pius | 13-11-09 | 16:01
Uit je reactie blijkt dat je zelf net zo'n eng burgermannetje bent... Een 'Befehl ist Befehl'-type. En uit het feit dat je geen auto rijdt, valt op te maken dat je niet weet waar je het over hebt. Ok, de maatschappij verhuftert maar dat komt nou precies door het feit dat de politie bij voorkeur ongevaarlijke "IKEA_mannetjes" lastigvalt, en tegen criminelen niets uitvoert. Verlies van respect voor de sterke arm der wet is dan logisch, en een van de oorzaken van de door jou gehekelde normvervaging.
.
Vroeger zag je nog wel eens een agent LOPEN over straat, en geteisem terecht wijzen. Nu komen ze, als ze ueberhaupt al komen want meestal zijn er maar een of twee politie-autos voor een hele REGIO, met hun vette reedten de wagen niet meer uit en kan het plebs op straat zijn gang gaan.
.
Maar ondertussen wel lekker door-incasseren, daar achter de vangrail. Maar daar heb jij natuurlijk geen last van....

Brouhaha | 13-11-09 | 17:24

Jammer dat hij niet even gewoon wilde vertellen hoe e.e.a. werkt. Wat een sagerijn. Maar ja dan was de repo ook minder geweest. Ik heb gezien dat die agent die erbij kwam geinterviewd is. Waarom is dat niet te zien? Wat heeft die agent verteld?

Stahlhelm | 13-11-09 | 17:26

Klasse reportage. Rook ze maar uit hun schuilplaatsen. Haal ze maar uit de anonimiteit. Transparantie. Dan is de lol er gauw vanaf voor ze, denk ik.

Bullcrapper | 13-11-09 | 17:39

@FreshClash | 13-11-09 | 16:06
Geef jij wel een grote bek tegen Hells Angels en hangfinnen dan? Makkelijk commentaar leveren vanuit je luie stoel.

Parsons | 13-11-09 | 17:41

@Haarkopje | 13-11-09 | 16:29
Klopt. NL zat in WOII vol foute politie en bestuurders. Lafheid. Voor het behoud van een baantje doet men alles. Flitsen of vergassen, het maakt niet uit. Moge hun verdorven zielen branden in de hel.

Bullcrapper | 13-11-09 | 17:50

+10 Rutger, net als de S-klasse rijder en de vrachtwagenchauffeur! Zinloos geflits ja, en zolang de maximumsnelheden op snelwegen zo tergend laag blijven, is deze man zijn Melkertbaan niet waard. Ga toch echte boefjes vangen! Respekt voor de pliesie? Een respektvollere wereld begint bij jezelf. Overheid: doe eens snel verhogen die max.snelheid op snelwegen naar 160 !

Mijnbescheidenmening | 13-11-09 | 17:56

Dat zwarte schaap: heel toepasselijk voor die agent. Sjemig, wat een enorme oetlul zeg. Vroeg me al af hoe je zo’n beroep krijgt en ben er inmiddel achter aan welke tien kwalificaties je minstens moet voldoen: 1) Je moet een gebrek aan inlevingsvermogen hebben 2) je moet contactgestoord zijn 3) Je hebt een lening bij de DSB 4) je woont in een huurhuis 5) je bent autistisch in het kwadraat 6) je rijdt een Opel Agila of een Hyundai Atoz in de gezellige kleur grijs 7) je bent erelid van de Frans Bauer fanclub 8) en vanzelfsprekend actief lid van de Jostiband 9) Je bent drie keer blijven zitten op het VMBO en 10) Je wijf is zo lelijk als de nacht. Wanneer je aan minstens al deze kwalificaties voldoet ben je enorm geschikt voor dit hoogstaande vak van flitser. Ons belastinggeld wordt hier als een soort van ontwikkelingsgeld gebruikt, want een echte baan kun je de bezigheid van flitsagent niet noemen. Maar verder: mooi interview Rutger! Hier zat echt diepte in, maar ook veel emotie. +2 voor Rutger dus.

SecretService | 13-11-09 | 18:11

Wat zal deze man voldaan thuiskomen elke avond. Lutser. Hoop dat z'n vrouw wel een sherry voor 'm klaar heeft staan.

voetmassage | 13-11-09 | 18:16

Rutger is KONING!
"Mijnheer kunt u iemand sturen die iets over die apparatuur kan vertellen? Tuurlijk jongen.. Fijn bedankt" Hahahahahaha

lutger | 13-11-09 | 18:19

@pius | 13-11-09 | 16:01
U draait oorzaak en gevolg om. Hoe meer de automobilist van overheidswege wordt geregeld, afgeknepen en gepest, hoe meer zijn/haar humeur eronder lijdt en dus hoe zenuwachtiger zijn/haar rijgedrag. Ik heb in landen gereden met aanzienlijk minder regels en controles, en het rijden was heerlijk relaxed terwijl er gek genoeg minder ongelukken gebeurden. Dat is de reden waarom er tegenwoordig in NL op alle terreinen zoveel fout gaat. Te veel regels, waardoor te veel mogelijkheden tot het indienen van een claim en dus te veel risicomijdend laf gedrag. De politie flitst liever veilig vanaf de zijkant dan dat ze iets doen aan echte criminaliteit.

Bullcrapper | 13-11-09 | 18:19

Het allerleukste? Al die opgefokte automobilisten die geflitst worden. Bedankt voor de extra centen, scheelt mij weer in mijn belasting.

Reijer | 13-11-09 | 18:29

Soms lees ik vol verwachting de comments en dan constateer ik enigzins bedrukt dat het eigenlijk niets meer dan een krankzinnige kakofonie van nog krankzinnigere mensen is die allemaal als eerste en als hardste hun krankzinnige mening willen ventileren.
*doet raampje naar benee*
Lamaar waaien jongens..

Eat more sushi | 13-11-09 | 18:30

Hahahahahahaha. HAHAHAHAHAHAHAHA. WHJAHAHAHAHAHA wat een lutseragentje.

..zapper | 13-11-09 | 18:32

@eenieder die het opneemt voor het flitslulletje

Er zijn dienders die respect verdienen en dan zijn er dit soort figuren.
De enige taak die de politie zou moeten hebben is het beschermen van burgers.
Het beboeten van automobilisten die een paar kilometer te snel rijden, nadat ze net in hun dagelijkse goeddoemense 18km file hebben gestaan levert geen enkele nuttige bijdrage aan het vervullen van deze taak.

draaiarts | 13-11-09 | 18:40

Toen de tweede agent aan kwam zetten is er geknipt of de camera is uitgezet, dit terwijl het net leuk begon te worden! Op zo'n moment is het leuke journalistiek als je de ene agent een mening probeert uit te lokken over het gedrag van de andere agent! Dus -1 voor Rutger voor een gemiste journalistieke kans...En dat agent nr1 zo reageert is maar heel normaal, vermomd als politie agent bezig zijn als een belasting inspecteur die extra wegenbelasting aan het heffen is, tsja hoe leg je zoiets thuis uit...

Johannespreekt | 13-11-09 | 18:44

Rutger ik wou dat ik de agent in kwestie was geweest ik had je mentaal afgebrand met je lullige makkelijke aanvallen. Wat een slappe zak en dat geld ook voor alle reaguurders (krijg het niet uit mijn bek) die dit soort tv leuk vinden. Ik wacht op de eerste echte journalist die Rutger eens aanpakt. Maar wellicht is dat een te makkelijke opgave en niet interessant.

Zaaddonor | 13-11-09 | 18:45

lekker telegraaf niveau van gs en cliche napraat reaguurders hier. Respectloos naar deze vent die gewoon zijn werk doet. Met zijn allen heeft het nederlandse volk democratisch besloten dat te hard rijden moet worden beboet. Dat heeft ook een reden, maar de puber reaguurder (tjes) hier praten elkaar na. Geen stijl mag ik gebanned worden, ik weet namelijk niet hoe ik met moet uitschrijven, het puberale niveau van de laatste tijd is niet te harden, buiten dat ik hier even op wilde reageren. Ter correctie dan.
-edit done -

hermanus | 13-11-09 | 18:46

doe ook eens zoiets bij Eurlings, Rutger.
dat is de echte nare graaier die deze flitsplisie aan het werk heeft gezet.

flunkerT | 13-11-09 | 18:47

@hermanus
Doeiiiii!!

@Flunkert
Wat heeft Eurlings met de plisie te maken?

@zaaddonor
Voor mensen die regelmatig op de weg zitten zijn die maandelijkse qutbeqeuringen van een paar tientjes een enorme bron van ergernis. Het wordt hoog tijd dat wij daar tegen in verzet komen en ik vind deze aktie van Rutger (en trouwens ook die van PRdeV verleden week) een goede aftrap.

power to the people!

draaiarts | 13-11-09 | 18:59

Wat een joker zeg die 'agent'.
Met zijn semi-'overheids'-gedrag, maar zodra 'ie lik op stuk krijgt druipt 'ie af.
Btw: trouwring aan zijn rechterhand? WTF? Gay?

Zqwiqly | 13-11-09 | 19:14

godmiljaaaar! ik haaaat flitspolies! einde.

Sr. Pescador | 13-11-09 | 19:18

ik heb al tijden niet meer zo'n goei filmpje gezien van gstv TOP!

Jazz87 | 13-11-09 | 19:52

ik heb al tijden niet meer zo'n goei filmpje gezien van gstv TOP!
Cynisme modus OFF

BYO | 13-11-09 | 20:15

Zaaddonor | 13-11-09 | 18:45 en hermanus hebben helemaal gelijk. ZEAU makkelijk scoren dit...

BYO | 13-11-09 | 20:16

Suffe draak

bunbun | 13-11-09 | 20:31

Deze mijnheer de flitsert bevestigd 100% het beeld wat ik van flitserts heb. Trieste loosers. En straks weer met 160 naar huis racen.

PeterZzz | 13-11-09 | 20:39

BTW; Je kunt je natuurlijk ook gewoon aan de toegestane snelheid houden!
Verder lijkt mij de houdbaarheidsdatum van rutger allang verlopen. Deze jongen heeft gewoon zijn beste tijd gehad. Met zijn beperkte kwaliteiten heeft hij zich (dankzij het aarslikken en fistfukken van Weesie) nog lang weten te handhaven, maar nu wordt het langzamerhand steeds pijnlijker duidelijk dat rutgert niet meer bij GS past. Het was een leuke tijd ouwe reus, het ga je goed...

Stijlloze bezoeker | 13-11-09 | 20:45

rutger tv super.......................... en dan die man in die auto.. woehaaaaa .. melkert baan........

firstresponder | 13-11-09 | 20:46

Stel je bent een echt oprecht geaarde politieagent......en je ziet dit ?
Is het dan niet logisch wat die man in Mercedes zegt....."man ga met die Melkertbaan ECHT werk zoeken'' ? Typisch toch, dat ze geen eenstrepers hadden gestuurd om die stumperd te verlossen van die Rutger ? Of om erger of nog meer afgang te juist te voorkomen maar een ouwe diender ? Ik denk het laatste. De pliesie staat al zo vaak te kak door die jonge onbenullen/slampampers, dat het ouwe, voorheen ''echte agenten'', deze zaak maar in de minne moeten schikken om veel erger maar te voorkomen. Zou die stumperd in dat busje nu extra cursussen krijgen om z'n niet aflatende lage IQ enigszins wat op te poetsen ? Of is het beter dat ie maar weer gewoon stadswacht wordt of langdurig werkloze ? Stel dat z'n kinderen dit zien ? Sneu voor ze. Op wat voor nivo zouden die zitten ? Moet haast wel LBO laag zijn met zo'n vader. Triest allemaal.

JoepMeloen | 13-11-09 | 20:48

-weggejorist-

Ophitsert | 13-11-09 | 21:00

He, Pius. Hoe ziet het met die reaguurders-gettogether?

Cortes | 13-11-09 | 21:21

Rutger +1. Erg goed.

Cortes | 13-11-09 | 21:26

Best een aardige agent. Het werd niet boers. Met een walrus wordt het al gauw genant. Mede dankzij agent heeft Rutger een leuk stukje van gemaakt.

Frank Culemborg | 13-11-09 | 21:42

Valt me nog mee dat die flitsert niet zijn blaffer getrokken heeft uit zelfverdediging...

Trackdust | 13-11-09 | 22:21

bron: witte weekblad. (lokaal sufferdje)

Column van burgemeester Eenhoorn.
Onlangs had ik in mijn woonplaats (ik woon niet in ons prachtige Kaag en Braassem) de politie voor een akkefietje nodig. In het weekend. Binnen nog geen tien minuten waren er twee politiewagens ter plekke. Ik woon in een stedelijk gebied en daar is heel wat politie op de been. Bij ons in Kaag en Braassem ligt dat een beetje moeilijker: één politieauto die beschikbaar is voor onze buurgemeente Nieuwkoop en voor ons. Een heel groot gebied met vijftig duizend inwoners en dan is de politie er niet binnen tien minuten. Tenzij er sprake is van een ramp of andere grootschalige toestand, waarbij mensenlevens in het geding zijn.
De veiligheid van de inwoners van Kaag en Braassem komt niet in gevaar. Daar ga ik vanuit, omdat in nood andere wetten gelden. Maar het verschil in opkomst van de politie in stedelijk gebied en op het platteland is wel erg groot. Natuurlijk moet ik ook toegeven dat de misdaad in steden weliger tiert dan bij ons. Gelukkig maar.
Toch: als je ziet dat er bij de buren wordt ingebroken of vandalen breken bij jou in de buurt de boel af, dan wil je graag dat de politie er heel snel is. Die garantie kunnen we niet geven. De gemeente is niet (meer) verantwoordelijk. We hebben regionale politie, die wordt bestuurd door de burgemeester van Leiden. De andere burgemeesters, waaronder ik namens Kaag en Braassem, zitten in een soort algemeen bestuur. Veel hebben we niet te zeggen, maar we kunnen wel invloed uitoefenen en de trom roeren. Dat hebben we gedaan, toen bekend werd dat er nog verder op de politie moet worden bezuinigd. We hebben gelukkig een heel goed team politiemensen in onze gemeenten Nieuwkoop en Kaag en Braassem. Maar daar mogen en kunnen we niet meer op inleveren. Dus niet minder wijkagenten en niet tornen aan de beschikbaarheid van de politie. Het is de moeite waard om daarvoor mijn uiterste best te doen.

te@oud | 13-11-09 | 22:37

Eigenlijk zijn die flitsagentjes wel een beetje zielig: zo te zien was hij ongewapend. Dan wordt het een beetje lastig om zeurende corpsballetjes van je af te meppen, maar een buikig type als Rutgert moet je toch met blote handen kunnen verwijderen? En betaalt Geenstijl wel even de gemiste belastinginkomsten? Want uiteindelijk zitten die agentjes er natuurlijk toch om voor ons het geld binnen te halen.

Anders nog? | 13-11-09 | 22:44

moest de titel niet zijn: "Rutger gedraagt zich als Turk met mercedes S-klasse"?

dunu | 13-11-09 | 23:37

Dit is in en in triest... Hoe leg ik het mijn zoons uit dat dit allemaal tijdens mijn leven ontstaan is... (pink een traantje weg...), dat ik vroegah gewoon van m'n fiets getrokken werd, door een echte politieagent, als 1 lampje de geest had gegeven...
snik...

SoundE | 13-11-09 | 23:45

Gezien de rangaanduiding op zijn epaulet is hij een Buitengewoon Opsporingsambtenaar, oftewel de lutser is geeneens bevoegd om een wapen te dragen en is te dom bevonden om te poepen. Wat een leven, alleen geschikt om te flitsen...

Trackdust | 13-11-09 | 23:53

Meneer doet ook maar gewoon zn werk?Dat je dit soort werk doet is je eigen keuze.Iemand int geniep een prent aan smeren levert je geen vrienden op.Als er dan iemand bij je komt reageer dan minimaal normaal.Bovendien heeft meneer er tijd zat voor.Kansloos dit.Sta Rutger fatsoenlijk te woord en maak er een lolletje van en waarom niet?Verder wat die andere diender allemaal te vertellen had is er allemaal uit gemonteerd,zal tevens niet veel bijzonders zijn geweest.Pollitie is er ten dienste van de samenleving en gedraag je daar dan ook naar.Zoals gister met de verloren map.
Rutger + 100
Politie terug naar een opvoedings kamp

magerehein0009 | 13-11-09 | 23:59

Volgende keer geweaun die goozert van het National Geographic programma
"How does it work" erbij halen.
Had niet moeilijk gedaan en de gansche apparatuur doormidden gezaagd.
Kijk zo werrukt ut.
Zeg maar een seurt blik op de weg maar dan blik op de flitsert.

wachtmeester de bruy | 14-11-09 | 04:33

Trackdust | 13-11-09 | 22:21
De enigste blaffer die deze Melkertboy heeft,moet hij in de ochtend en avond zelf uitlaten.

fleurtje | 14-11-09 | 06:34

Als ik de heren flitsterroristen in hun auto achterover geleund zie, denk ik dat het een groep is met een hoog arbeidsrisico. Namelijk op hartvervetting voor kansloze ambtenaren. Je moet toch wel heel erg treurig zijn en helemaal geen enkel kans op de arbeidsmarkt maken om zo'n sneu, volgzaam en dom gehoorzamend baantje te nemen. Kan gewoon elke kritiesheid en zelf-beoordeling uitschakelen...Kan levensgevaarlijk zijn, vraag maar aan elk slachtoffer van een dictatuur of bureaucratie.

blaster | 14-11-09 | 10:40

Echt een ontzettende aanwinst voor het publieke bestel, deze Rutger. *kuch*

*Marco* | 14-11-09 | 12:27

Een reactie net gezet, nu geheel weg?

Nog een mysterie en nu is sinterklaas ook nog eens verdwenen :+


*callin' scooby doo*

Dr. O.P. Lul | 14-11-09 | 13:00

Wat een kinderachtig mannetje die Rutger.
Lagere school niveau.
Niet grappig.
Dit had ik gister ook al geschreven maar mijn reactie is opeens in zijn geheel verdwenen. Vreemd.

Bazip Zeehok | 14-11-09 | 13:34

Opzich leuk stukje, alleen bij het eind had ik zoiets van: Huh?

Ik bedoel, wat is er nu gebeurd? Kreeg Rutger een boete? Moest die kappen, stond die in zn recht? Beetje slechte afwerking.

Kan beter.

HjB | 14-11-09 | 15:56

Leuk stukje, let vooral op de berekening, 49% riftuig, 27% polderknaapjes kortom 73% = buitenlands

www.elsevier.nl...

Tita Tukker | 14-11-09 | 16:07

Geenstijl en Rutger wat zijn jullie toch verrekte zielig bezig.. Laat die man zijn werk doen. De enige reden die ik kan bedeken voor het maken van deze PROEST reportage. Is de postionering van Geenstijl tegen over het kansloze reaguurders publiek (de mensen die dit leuk vinden). Jullie waren waarschijnlijk bang dat het publiek Geenstijl een beetje lafjes vond mede door het vorige politie filmpje.. Jullie zijn toch een volwassen WEBLOK of niet ?

Boermetkiespijn | 14-11-09 | 16:38

Boermetkiespijn | 14-11-09 | 16:38
Ik vind niet dat GS zielig bezig is, meneer Boermetkiespijn! Enerzijds wordt de politie geholpen met terugbrengen, anderzijds wordt de politie te kijk gezet. Niet eenzijdig, dus.

Helaas lijkt het soms lastig om iets aardigs over de politie te zeggen, omdat er teveel voorbeelden zijn van poliie-achterbaksheid/incompetentie. Welke zich serieus nemende wetshandhaver gaat vlak om een hoek bij een opengebroken straat studenten die alleen daar over de stoep fietsen bekeuren... (achterbaks)
En welke agent belt om versterking als er een Rutger-met-camera vervelend komt doen... (incompetent)

De schuld leggen bij iets anders dan het politieoptreden maakt van uw betoog in het beste geval een schertsbetoog en het maakt van u in het beste geval een schertsfiguur. In het slechtste geval zou u liever niet zien dat misstanden openbaar worden, zodat die zouden kunnen dooretteren, zoals dat bijvoorbeeld schitterend in gelukt met de multiculturele samenleving.

Maar ik geef u het voordeel van de twijfel en daarom beschouw ik uw prevelementje als geschreven door een schertsfiguur. Met vriendelijke groet, Karl

Karl | 14-11-09 | 19:30

Beste Karl,

U mag zeggen wat u denkt en denken wat u zegt. Maar het ging in mijn prevelementje of schertsbetoog niet om de politie in het algemeen of waar u naar refereert de multi samenleveing. Het gaat mij hier puur om de persoon zelf. Deze man doet gewoon zijn werk net als de glazenwasser glazenwast.

Nu ben ik ook van mening dat achterbakse en incompetente wets dienaren en hun laffe daden. 'Niet onder stoelen of banken geschoven hoefen te worden'. In tegen deel.

Maar een poltie agent 'aanvallen' op werk dat hem is opgedragen door zijn werkgever (de overheid) dat gaat mij iets te ver. Want weet goed meneer Karl personen die te hard rijden (moeten) worden beboet dat is al jaren zo.. U verliest iets uit het oog en dat is onredelijk.

Boermetkiespijn | 14-11-09 | 20:36

goh, lekker orgineel weer. Goedkoop door breien op Peter R de Vries. Jongen....zoek zelf eens wat orgineels om af te zeiken. Bv je vrouw die vreemd gaat. O sorry dat wist je nog niet?

Johan Stevens3001 | 16-11-09 | 16:03
Tip de Redactie