Vandaag

Homohatende Mormonen in dienst van Rotterdam

mormon.jpgDe gemeente Rotterdam gaat Amerikaanse mormonen inschakelen voor een dodelijk saai, vervelend administratief werkje. Ze gaan 3,5M historische NAW-gegevens overtikken. Deze gegevens komen in hun grote opslagruimte in Utah én de gemeente Rotterdam krijgt gratis een digitaal afschrift. Leden van deze Amerikaanse sekte geloven namelijk dat god wereldheerschappij krijgt, als je maar genoeg genealogische gegevens verzamelt in je kerk. Je ziet die mormoongasten hier ook wel eens, met hun witte overhemdje en stropdas, maar in de VS vormen ze een ware plaag. Temeer omdat de kerk bekend staat om hun homohatende, intolerante houding, en dat is blijkbaar het signaal dat de gemeente Rotterdam wil afgeven aan hun inwoners: Gratis kadootjes aannemen, niet werken voor je geld en ook nog een pact sluiten met een rare, nare uniformdragende veelwijvende sekte. Way to go!

Reacties

Mormonen neuken als Marmotten.
Sukkels

En om te lezen hoe achterlijk dit geloof is, kunt u hier naar toe surfen:
nl.wikipedia.org...

is moeilijk. weet niet.

does bukke!

Ik bekeer mij, en wel met onmiddellijke ingang. Vanwege die andere ingangen, uiteraard.

Kunnen ze Teun niet beter aan het werk zetten?

Enge lieden!

Dit zijn mormonen, dan is het okay om een flikkermans te haten

las homohatende hormonen

2,5 miljoen dus.. niet overdrijven.

homo's haten mormonen namelijk ook..

Zonde van mijn F5 beweging. Ik wacht nog wel een uurtje op iets anders dan dit nietsanndehanddoorloopnieuws.

Rechtsbinnen | 05-11-09 | 13:23
Ik BEN aan het werk, linksbuiten.
Alleen is er verdomd weinig te doen.
Begrepen ?

mormonen zijn lief

images.google.nl...

Dat is een leuke taak voor de weg te bezuinigen linkse bakelietenbrillendragende commissie voor persoonsbescherming.

Rechtsbinnen | 05-11-09 | 13:23
Zet geweaun je Teunblocker aan, werkt hier ook! Zeurkous!

Je moet ze alleen niet hier uitnodigen tijdens hun "Rumspringa". Dan blijven ze op zeker hangen in dit Sodom en Gomorra.

Tja, geloof/religie is altijd onzinnig. Rotterdam: Shame on You! Laat dit dan inscannen o.i.d. Bespaart een hoop tijd en energie (geld).

VERZAMELT!
Tegenwoordige tijd, stam plus "t"
Zucht Hoxa.

-edit: het was laat-

Als ik wikipedia mag geloven, dan is Rotterdam ook zo'n beetje de Mormon-hoofdstad van Nederland

Jackanders | 05-11-09 | 13:28
Waar kun je die dingen kopen ?
*geld pakken gaat*
;

@ mezelf 13:29
Dat zijn Amish, lul
OT Mormonen zijn kudt.

Automatisering is een vak apart...

Teun van het Tuinpad | 05-11-09 | 13:25
scriptje geschreven om te checken of er nieuwe topics zijn? Knap hoor

Vic | 05-11-09 | 13:28
media.ebaumsworld.com...

Nog even oefenen met d en dt, Hoxha.

Krijgt geert alsnog z'n telling

Als die lui zich bezig houden met tikken kunnen ze in ieder geval geen incest bedrijven... lijkt mijn een win-win situatie.

Hebben wij 2.5 miljoen mensen ge-exporteerd? Hmmmm. Anyway: denk dat het misschien tijd is om de kleine lettertjes van dat geloof te lezen voordat je jezelf in hun archief laat zetten.

Veelwijverij is dan natuurlijk wel weer een aardige optie om op dit geloof over te stappen..

Deze mensen zijn dus echt koekoek:
( uit de link )
"Het Boek van Mormon uit 1830, het gezaghebbende boek van de Mormonen-sekte, verbiedt een man meer dan één vrouw te hebben. Maar grondlegger Joseph Smith en zijn opvolger Brigham Young hadden allebei meer vrouwen. Smith kreeg in 1843 een 'openbaring' waarin veelwijverij werd toegestaan. Hij voerde dat onder meer terug op de tijd van de aartsvaders en van David en Salomo in het Oude Testament. Bovendien is het huwelijk in de Mormoonse theologie eeuwig; het blijft ook na de dood in stand en vrouwen kunnen alleen via hun man in de hemel komen. Onder druk van federale wetgeving werd polygamie in 1890 door de officiële 'Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen' verboden. Een afgescheiden groep houdt het leerstuk sindsdien in ere.Het Boek van Mormon uit 1830, het gezaghebbende boek van de Mormonen-sekte, verbiedt een man meer dan één vrouw te hebben. Maar grondlegger Joseph Smith en zijn opvolger Brigham Young hadden allebei meer vrouwen. Smith kreeg in 1843 een 'openbaring' waarin veelwijverij werd toegestaan. Hij voerde dat onder meer terug op de tijd van de aartsvaders en van David en Salomo in het Oude Testament. Bovendien is het huwelijk in de Mormoonse theologie eeuwig; het blijft ook na de dood in stand en vrouwen kunnen alleen via hun man in de hemel komen. Onder druk van federale wetgeving werd polygamie in 1890 door de officiële 'Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen' verboden. Een afgescheiden groep houdt het leerstuk sindsdien in ere."
"Het Boek van Mormon uit 1830, het gezaghebbende boek van de Mormonen-sekte, verbiedt een man meer dan één vrouw te hebben. Maar grondlegger Joseph Smith en zijn opvolger Brigham Young hadden allebei meer vrouwen. Smith kreeg in 1843 een 'openbaring' waarin veelwijverij werd toegestaan. Hij voerde dat onder meer terug op de tijd van de aartsvaders en van David en Salomo in het Oude Testament. Bovendien is het huwelijk in de Mormoonse theologie eeuwig; het blijft ook na de dood in stand en vrouwen kunnen alleen via hun man in de hemel komen. Onder druk van federale wetgeving werd polygamie in 1890 door de officiële 'Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen' verboden. Een afgescheiden groep houdt het leerstuk sindsdien in ere."

*zucht*

Behoorlijk ziek idee, maar goed, die namen zouden vroeg of laat toch op de internets verschijnen, dus een echt probleem is er niet.

joehoe geenstijl doe es beter je huiswerk. Heiligen der Laatste dagen is géén sekte, maar een officieel herkende kerk (ja ook in Nederland.) de FLDS is hier de sekte met meerdere vrouwen etc etc. Mormonen hebben dezelfde houding tegenover homo's als de rest van religies dus: boeie. Bovendien zijn het de meest aardige, respectvolle (ok gehalve het homo ding) mensen die ik ooit ontmoet heb. Ben een jaar meegeweest met de LDS kerk. Heb in Amerika bij een LDS gezin gewoond, vandaar.

Wat is er mis met veelwijverij?

Claude Jacque | 05-11-09 | 13:35
Mannen dienen ook hun dochters sexueel ''voor te lichten'' - lijkt mij misselijkmakend..

Teun van het Tuinpad | 05-11-09 | 13:36
www.southpark.nl...

Dit is leuker uitleggen !

propper1000 | 05-11-09 | 13:34
dt ?

wat een nare club. die zou niet toegestaan moeten worden om in onze gegevens te neuzen. geen idee wat ze er mee willen/kunnen maar gewoon liever geen contact met deze knettergekke mensen.

Je kan zeggen wat je wilt, maar ze maken zich in ieder geval wel nuttig voor genealogisch onderzoek. Nuttig zijn voor iets is niet voor veel zwaar religieuzen weggelegd.

It's life Jim, but not as we know it.

1 keer kopiëren is genoeg Teun.
*dieper zucht*

@Teun van het Tuinpad | 05-11-09 | 13:38 Teun van het Tuinpad | 05-11-09 | 13:38
Teun van het Tuinpad | 05-11-09 | 13:38

Lutser!

@sjaakdelinkselul
mrtwig.net...

Rammstein | 05-11-09 | 13:37
Thanks, inderdaad een stuk leuker!

@ maayesteit | 05-11-09 | 13:37
Boeiuh. Is gewoon een sekte.

Overigens goeie deal. Gratis archiefje laten uittypen. Ideaal.

illuvatar | 05-11-09 | 13:39
Mea Culpa
Mea Culpa
Mea Culpa

Creatieve methode om geld te besparen... blijkt buitenlandse arbeid toch weer goedkoper dan onze eigen landgenoten. Hoog tijd dat belastingen en heffingen op het minimumloon omlaag gaan zodat wergevers goedkoper mensen aan het werk kunnen zetten. Gevolg; minder mensen die WW trekken en ineens meer mensen die (een beetje) belasting betalen.

maayesteit | 05-11-09 | 13:37
"Ben een jaar meegeweest met de LDS kerk"
Gezellig zo'n jaartje... Heb je wellicht goede insights wat betreft:
images.google.nl...

Voor genealogisch onderzoek is het best praktisch: kijk maar eens op www.familysearch.org. Da's van hun. En van de gegevens die in de WW-2 zijn verbrand of weggebombardeerd, hebben zij voor diezefde WW-2 al films gemaakt, die nu nog steeds te bekijken zijn......
En hun geloof: tja, aan ieder geloof zit wel een haakje los, denk ik dan maar.

Waarom heet het plaatje antillianenvoorro.jpg ?

Heur eens, de overwinning van Proposition 8 in Californië (en aanverwante homo-vijandige wetgeving in de rest van de VS) is minstens net zo erg de schuld van de African-Americans en Latinos als van de Mormonen.

het is toch gratis? met beide handen aangrijpen dus. zo ontzien we amerika even van de mormomen en heeft niemand er last van. wanneer ze immers opgesloten in een keldertje los kunnen gaan op hun persoonlijke toetsenbordjes. +1 dus.

@watzitjenou 95% van m'n vrienden is mormoon, dus ja. Maar niet op die manier ;)

@Rammstein | 05-11-09 | 13:37
Cool, je bent me voor. Southpark is zooooo goed: dumm dumm dumm dummmm

Waarom worden deze lui niet net zo hard aangepakt als de Taliban, laat de Amerikanen eerst maar eens hun eigen rotzooi opruimen. Als het in de naam van God is dan mag het maar als je er een beetje vreemd bij spreekt en die kracht Allah noemt dan moet je uitgerookt worden.

watzitjenou | 05-11-09 | 13:32
Niet eens.
*gat in markt ziet*

Dus de Nederlandse overheid geeft even 2.5 miljoen namen te grabbel? Hij's fijn..

"Het (registreren van de persoonsgegevens) gebeurt uit geloofsovertuiging dat de familiebanden voor eeuwig zijn, dus ook in het hiernamaals. Maar daarvoor moeten al die namen wél zijn geregistreerd." Hoezo, heeft God geen eigen database?

@frenkievee en sint vitus. Helemaal gelijk. Bovendien staan mormonen bij humanitaire rampen vooraan om te helpen. Hebben namelijk enorme voorraden met eten etc. Vrijwilligerswerk is belangrijk voor hun. Zo is mijn broer voor een maand in florida geweest na de zoveelste orkaan om te helpen met opruimen. Via de kerk. Het beeld wat men van mormonen heeft is nog altijd vijandig en negatief, terwijl dit al heel lang niet meer zo is. Tegenstanders van de kerk kunnen zich ook altijd alleen maar beroepen op teksten en dingen die nu allang niet meer van toepassing zijn. Heb je nu meer dan 1 vrouw dan wordt je gewoon ge-excommuniceerd.

@ dunc | 05-11-09 | 13:49
Nee debieltje. Het zijn de NAW-gegevens van emigranten. Ik neem aan dat je niet de moeite hebt genomen om op de stijlloos roze links te klikken?

ik hoop maar dat de rest van de redactie bezig is met teksten schrijven en formats uitwerken voor powned. De laatste topics zijn natuurlijk drie keer niks. Op internet kan dit misschien een dagje, maar 3 keer een slechte aflevering op tv en het is einde programma.

maayesteit | 05-11-09 | 13:47
Polygamie onder jou en je vrienden geaccepteerd?

Ben in Zoetermeer naar de open dag geweest. ( om gebouw te zien dat is, nu kom je er als normaal mens niet meer in...))

is niet veel anders als gewoon gristelijk gedoe. Objectievere bron;
www.kerkvanjezuschristus.nl...
Alleen dat plaatsvervangend dopen is dubieus, hoewel ze zelf stellen dat de dode deze doop in het hiernamaals ook kan afwijzen.
plaatje doopvont in zoetermeer:
www.kerkvanjezuschristus.nl...

@maayesteit, op welke manier dan wel?
Of was het niet de LDS maar de LSD kerk?

en nee ik ies niet LDS. Wel grote sympathie voor LDS mensen.

Mormomen hebben wel Word Perfect uitgevonden. En dat is nog steeds beter dan M$ Word. God, wat is dat een kudtprogramma.

@ irriducibili79 | 05-11-09 | 13:48
Het verschil is dat die Allah-volgers er zo vaak bij dreigen en het meer dan eens verrotten om zich in dit land aan te passen. Daardoor zouden we het voor die groep niet bij uitroken moeten laten.
Voor de rest is geloven in een sprookjesboek natuurlijk al een reden om opgesloten te worden, maar dit terzijde.

Omdat ze niet willen meewerken aan homohuwelijken zijn het homo-haters?
Laten we ons nu niet een beetje voor het karretje spannen van dei amerikaanse activisten?
Mormonen haten echt geen homo's, ze willen er gewoon niets mee te maken hebben. Ze gebruiken geen geweld en vallen niemand lastig met hun ideeen.
Ik zie althans nog geen Mormon-pride botentocht met halfnaakte baardmensen gebeuren in de komende jaren.
Begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft gelijke rechten in mijn ogen, maar als iedereen met een andere overtuiging direct een hater wordt genoemd boet de term nogal aan kracht in.

kommaneuker | 05-11-09 | 13:55
Ja, en?

Ik haat Mormonen

maayesteit | 05-11-09 | 13:47
En nog een ander vraagje: 10% van je inkomen naar de kerk: is dat voor of na belasting? Of is sowieso belastingaftrekbaar?

rare, nare uniformdragende veelwijvende sekte?
Moeten ze die uit Amerika importeren?
Ik dacht dat er in Rotterdam zelf al genoeg leden van zo'n sekte wonen...

@ Multiflauwekulti | 05-11-09 | 13:52
Ik zal mijn familie welke met de boot zijn overgegaan melden dat ze rustig kunnen slapen en dat ze niet hoeven te verwachten dat er mormoontjes voor de deur komen te staan met de mededeling dat ze i.v.m. stamboomonderzoek enige vragen hebben.

@watzitjenou ik zei toch al: niet op die manier. Nee polygamie zéér zeker niet geaccepteerd.

@urinat in ventum u kon geen betere grap verzinnen?

mormonen zijn overwegend introverter dan homonen, dus minder irritant..

Er zijn 12 miljoen mormonen in de wereld dus zijn er ongeveer 1 miljoen homo mormonen. Vraag me af hoe die zichzelf noemen "homomonen" of hebben die gewoon verkeerde hormonen!

@maayesteit, nee het spijt me... creativiteit is bij mij vandag ver te zoeken.

Die mormonen zijn gewoon een soort overtreffende trap van wat er nou niet deugt aan geloofsovertuigingen. Malle verhalen serieus nemen en daar andere mensen mee lastig gaan vallen.

Hier krijgen er 2 een veeg uit de pan van een of andere dominee.
vergelijkbaar met dronken loser die karateexpert lastigvalt...

www.liveleak.com...

@watzitjenou geen idee.

@beyond chaos. Dat mag.
@vagehond. Wat u zegt.

Die laatste link naar het artikel in het ND over Warren Jeffs, dat geloof je niet.

@frenkievee | 05-11-09 | 13:44
Ja, maar over het algemeen klopt er geen zak van. Ze leggen verbanden die er niet zijn. Ik gebruik het niet meer.

@Einde van de Domheid

Nou, dan hebben ze tenminste IETS nuttigs gedaan, namelijk de tekstverwerker uitgevonden. Verder zijn ze natuurlijk totaal overbodig.

DonQ. | 05-11-09 | 14:04
Te maf voor woorden.
Denk je alles gehad te hebben..

Multiflauwekulti | 05-11-09 | 13:56
Ik zou eens navraag doen bij een abortuskliniek in de VS die hebben nl. helemaal geen last van bedreigingen hoor en de homo's worden ook steevast hartelijk verwelkomt bij de zondagslunch. google maar eens naar de docu van "louis theroux and the mormons".

Chinezen hebben het ook niet zo op mensenrechten maar daar hoor je nooit iets over. Voor de rest doen die Mormonen dit blijkbaar gratis en dan heb je de aandacht van de Nederlander.

Teun van het Tuinpad | 05-11-09 | 14:05
Serieus Teun, net van mijn bureaustoel geflikkerd uit onbegrip.
Laatst die miniserie bij Nova (dacht ik) over die dikke van de Pinkstergemeente met zijn pretpark in Afrika. Die Jeffs is nog 10x erger.

faz | 05-11-09 | 13:48
Het zou een verplicht vak op scholen moeten zijn, Southpark.

Ik hoop voor deze mensen dat het einde ter tijden voor hen snel komt.

Je kan zeuren over mormonen wat je wil (zijn trouwens cloak+dagger luciferianen, maar dat terzijde), dankzij dit eeuwenoude clubje obsessieve infojagers heb ik wel mijn familie tot 1600 kunnen herleiden, terwijl deze echter uitsluitend uit simpele boeren en doe-het-zelverts (en een schapendief - enige echte zwarte schaap) bestaat. Ik zeg kudos.

DonQ. | 05-11-09 | 14:09
Maf en koekoek dekt de lading nog niet eens, echt.

Als je maar genoeg mensen heel bang maakt, dan kun je zelf overal mee wegkomen. Deze tactiek werkt overal leert de geschiedenis.

quote: De FLDS houdt vast aan de doctrine van profeet Joseph Smith, dat een man minstens drie echtgenoten nodig heeft voor een glorieuze toegang tot de hemel. De kerkleider wijst de vrouwen toe aan de mannelijke leden. Zij horen volledig onderdanig te zijn
einde quote

Ze hebben ook wel goede dingen

Leeft dat soort "geloofsovertuigden" onder ons hier in Nederland?

achterlijke mormels

Toch blij dat mijn ouders op het laatste moment besloten om niet naar de VS te emigreren. De hutkoffers waren al gepakt.

Religie = HOAX

Rammstein | 05-11-09 | 13:37
Dat Southpark blijft geweldig...

DonQ maar dat deel van 'de kerk' heeft ook totáál niets, maar dan ook totáál niets met de Latterday Saints te maken. Het heet dan wel Fundamental Church of Jesus Christ of Latterday Saints maar het verschil zit hem dan ook in het eerste woord: fundamental. Dat zijn echt complete idiooten. Heb 2 boeken gelezen van ontsnapte leden daarvan (ze leven in die sekte namelijk op een zgn compound) en die zijn niet plezierig. Een TOTÁÁL andere kerk dan de gewone mormonen.

De homohatende mormonen mogen werken bij de homo hatende
marokkanen.

@teun, nou, wat zat ik er naast?

lol @Teun van het Tuinpad | 05-11-09 | 14:18
*oefent op paragnostische gaven, cursusje van Eric Neyaert*

illuvatar | 05-11-09 | 08:52

Over swww.spitsnieuws.nl... gesproken:

een pact sluiten met een rare, nare uniformdragende veelwijvende sekte.
Way to go!

---------------

Ze hebben zelfs al een burgermeester van een rare,
nare uniformdragende (kopvodden) veelwijvende sekte.

Daar hoor je nooit iemand over terwijl het pure fascisten zijn.

Komt een man bij de dokter..;)

Rammstein | 05-11-09 | 14:09
Inderdaad!
Was er laatst bij Netwerk (ofzo) niet een verslag over Warren Jeffs?

@ vagehond | 05-11-09 | 13:56:

De kerken in de VS zijn niet als de kerken hier, die alleen af en toe maar een beetje mopperen over homoseskuelen.
De Mormonen en de "Religious Right" zijn wel degelijk medeverantwoordelijk voor de hetze die momenteel gevoerd wordt tegen homo's in de VS.
Zo hebben zij bijvoorbeeld meegeholpen aan het met terugwerkende kracht verbieden van het "homohuwelijk" in Californië.
Ook hebben ze vrolijk mee lopen liegen dat het homohuwelijk het hetero huwelijk zou bedreigen en daardoor de kerkelijke ouderen voor wetgeving te laten kiezen die strijdig is met de Constitution.
Zij hebben voor de reclame campagne belastingvrij geïnde kerktienden gebruikt.

Ze zitten dus in deze kwestie aanwijsbaar verkeerd, waarmee niet gezegd is dat het verder slechte mensen zijn.

Teun van het Tuinpad | 05-11-09 | 14:17
Als je het niet kunt, doe het dan niet.
Suffe.

Mormonen? Ja en? Wie Rotterdam een beetje kent zou blij moeten zijn met mormonen. Ik kan wel tien groepen bedenken met wie de Gemeente Rotterdam niet zou moeten willen samenwerken maar dat toch doet.

Kies uit: nare dierenbeschermingsclubjes, milieufascisten, marokaanse
gastarbeidersverenigingen die het belang van Marokko behartigen enzovoort.

...even een paar afleveringen van South Park bekijken gaat...

voor reaguurders die willen lachen google eens, aantal mormonen in nederland

@ Sint Vitus. Dat kan dan wel zo zijn, maar de mormonen is maar een héél klein percentage van de totale stemgerechtige bevolking. Dat ze lobbyen voor hun ideeën en gedachten is hun goedrecht, of je het er nou mee eens bent of niet. Aan de westkust van Amerika wonen relatief veel mormonen. However, onlangs is er in de staat Maine in een referendum ook tegen homohuwelijk te gestemd. Die wet was al getekend door de gouveneur. In Amerika is meer dan 80% van de mensen verbonden aan een kerk, niet alleen mormonen, en die zijn bijna allemaal tegen het homohuwelijk en homo's. Het is in de VS een hele andere mentaliteit.

@irriducibili79
LOL!!

Dan maar toch effe reageren. Dit artikel bewijst maar WEER eens dat Nederlanders direct een mening klaar hebben. Allemaal vooroordelen die op geen enkele feit zijn gebaseerd of van toepassing zijn.

16 miljoen leden wereldwijd, snelst groeiende kerk, erkende geloofgemeenschap hier in Nederlands en elders ter wereld, geen SEKTE, geen homohaters, iedereen gelijk, iedereen welkom (dus ook jullie PowNed! kom maar langs!), vooraan in de rij als het gaat om hulpmiddelen voor rampen/3de wereld, vooraan in de rij als het gaat om werkbaan begeleiding.

Ja inderdaad, 10% van inkomen gaat naar de kerk. Ja inderdaad, LDS leden doen heel veel aan genealogie. Ja inderdaad, soms inderdaad mannetjes / vrouwtjes voor de deur in zondagse kleding. Ja inderdaad, 7000-8000 mormonen hier in Nederland! WTF maakt dat nou uit. Nee polygamie, uit den boze!!!!!! Klop daar voor maar aan bij FLDS.

Al met al, doe eerst eens een stukje research PowNed! Ben er trots op om er 1 te zijn!

@ Sint Vitus. Dat kan dan wel zo zijn, maar de mormonen is maar een héél klein percentage van de totale stemgerechtige bevolking. Dat ze lobbyen voor hun ideeën en gedachten is hun goedrecht, of je het er nou mee eens bent of niet. Aan de westkust van Amerika wonen relatief veel mormonen. However, onlangs is er in de staat Maine in een referendum ook tegen homohuwelijk te gestemd. Die wet was al getekend door de gouveneur. In Amerika is meer dan 80% van de mensen verbonden aan een kerk, niet alleen mormonen, en die zijn bijna allemaal tegen het homohuwelijk en homo's. Het is in de VS een hele andere mentaliteit.

jammer dat je geen verklaring 'bezwaar gemeente registratie' kan tekenen.
wordt daar onze privacy verkwanseld... omdat die rotterdammers te lui zijn...

Muziekje erbij: www.youtube.com...

tis toch raar dat gelovigen zo een hekel hebben aan heaumeaus. Als iedereen geschapen is door god, dan is het heaumeau haten impliceren dat god een fout heeft gemaakt in zijn schepping.

@Het waait wel over! | 05-11-09 | 13:52 "...Hoezo, heeft God geen eigen database?..."

Nee. Het valt dus vies tegen met zijn vermeende omnipotentie.

Heeft maayesteit ook al gezegd dat ze geen drugs mogen, dat is dus inclusief tabak en koffie...

McShamus | 05-11-09 | 14:34
Ja maar het is altijd handig om met een lijstje namen bij de leraar te komen, dan ziet hij dat je heel ijverig bent.

Biep | 05-11-09 | 14:19
Die man zie je nog regelmatig opduiken. Creepy fuck, for sure.
Gotta run !! *aus*

"...geloven namelijk dat god wereldheerschappij krijgt..." Powned, kom er maar in!

@ Teun

Dan wordt het volgens mij tijd eens wat werk te zoeken met wat meer uitdaging...

Dan zeg ik maar Knutsel. Wij LDS nuttigen inderdaad geen drugs, tabak of koffie. WTF maakt dat uit. Mij hoor je er in ieder geval niet over oordelen dat jij het misschien wel gebruikt.

Sint Vitus | 05-11-09 | 14:19 het hele probleem met de US is dat er referenda gehouden (kunnen) worden om, in dit geval, te stemmen op basale mensenrechten als gelijkheid (van homosexuelen), die al verankerd liggen in de US Constitutie. Waardoor je juist de scheiding van kerk en staat ondermijnt. Deze gelegitimeerde (maar illegale) vorm van discriminatie en dictatuur van de meerderheid (ondanks the clausule dat minderheden beschermt worden bij Constitution), is een 'democratisch' monster.
Het Hooggerechtshof zal er aan te pas moeten komen om deze referenda te gaan toetsen aan de US Constitutie. Net als met de gemengde/raciale huwelijken in de jaren 60. De Mormoonse campagne tegen het homohuwelijk (prop 8) was vooral gebaseerd op vele leugens. Onder andere dat homosexualiteit op lagere scholen onderwezen zou gaan worden. De meerderheid van de stemmers was gelovig (mormoon, katholiek, christen etc). En dit druist recht in tegen wat de Founding Fathers voor ogen hadden.

@Wingnut1979. Prima, ieder zijn meug, ik ben atheist, maar zonder koggie is de kans om mij te overtuigen nul :)

@knutsel dus? Bovendien sta je daar vrij in. Mijn familie daar drinkt gewoon caffeïne, sommigen niet. Boeiend. Islam is toch zelfde verhaal? Bovendien wel zo gezond. Ken overigens ook een mormoon die wel rookt. Geloven namelijk ook heel erg in het feit dat je zelf beslissingen moet en kan nemen. Self Authority heet dat.

Eucalyptas | 05-11-09 | 14:04
Klopt zeker voor de oude database. Die gebruik(te) ik ook alleen maar als eerste referentie en daarna ging ik de boel controleren. Veel klopt wel, maar je hebt zeker gelijk dat het barst van de fouten.
Maar ze hebben zoveel commentaar daarover gekregen dat ze nu met een nieuwe bezig zijn: pilot.familysearch.org,... daar staan inmiddels voor NL ook bijv. doopboeken en zo uit Limburg op.

@ Teun van het Tuinpad | 05-11-09 | 13:36
Terwijl ik toch altijd dacht dat jijzelf een mormoon was.

@knutsel dus? Bovendien sta je daar vrij in. Mijn familie daar drinkt gewoon caffeïne, sommigen niet. Boeiend. Islam is toch zelfde verhaal? Bovendien wel zo gezond. Ken overigens ook een mormoon die wel rookt. Geloven namelijk ook heel erg in het feit dat je zelf beslissingen moet en kan nemen. Self Authority heet dat.

Rechtsbinnen | 05-11-09 | 14:41
Ik ga de Hoerelarij wel in.
Da's minder weersafhankelijk.
Dank voor de tip.

Iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft, zolang het maar uit vrij wil is. Heb toch sterk het vermoeden dat niet al die (minderjarige) mensen (sommige lettelijk) onder Warren Jeffs dat vrijwillig doen

"Jeffs werd in juni 2005 in staat van beschuldiging gesteld vanwege seksueel misbruik van een minderjarige en het organiseren van een seksuele relatie tussen een man en een minderjarig meisje en wordt nu gezocht door de FBI "

@Maayesteit. Lol, een van mijn beste vrienden is mormoon, de dagelijkse gang naar de koffieshop scharen we dan onder het kopje "zelfmedicatie".

Ohh nee ik haat geen mormonen Ik haat hun Ideologie
dat zou geert zeggen.

Waar komt het woord schijnheilig toch vandaan? Rotte marmotten.

@ maayesteit
Met uw kennis en ervaring kunt U de nederlandse samenleving een geweldige dienst verlenen!
Ga naar Aboutaliban en vertel hem dat U, net als Joseph Smith, een openbaring van Allah/God ontvangen hebt om vrede te brengen aan de mensen van goede wil.
Namelijk dat U de islamisten in nederland de weg zal wijzen naar een nu nog onbewoonde zoutvlakte in de wereld. Daar kunnen zij net als hun voorbeeldige profeet de veelwijverij vrij practiseren. Een zoutvlakte waar zij helemaal alleen wonen en onder de leiding van Allah en zijn profeet zonder enige discriminatie hun superieure religieuse practijken kunnen uitleven.
Net als Joseph Smith kunt U zich met zo'n droom/openbaring onsterfelijk maken.
Verzamel de islamisten en wijs ze de weg naar de beloofde zoutvlakte, ver weg van nederland. Uw missie zal door de nieuwe Powned-omroep live worden uitgezonden.

Uhhhm.. GS redactie? Alweer een fout, drank nog niet helemaal verdwenen? De link over de "sekte" verwijst niet naar de mormonen, maar naar een groep die zich AFGESPLITST hebben van de mormonen. Als je een feestje hebt gehad en je bent niet in staat goed dingen te checken, moet je dus ook niks posten. ;-) Doet niet af aan het feit overigens dat R'dam as usual raar bezig is.

Over het geloof zelf kan ik vrij kort zijn; eerst die gouden platen laten zien "or it didn't happen".

Ja een ware plaag is het net als de islam en al het andere geloof.
Nou geloof ik wel dat er nog wat zachtaardige geloven bijzijn oa Boeddhisme tja noem er maar een paar ....................

Nee, dan deze ouders, die zijn ook goed gestoord !!!
www.standaard.be...
* brandstapel alvast klaarzet *

@Teun van het Tuinpad | 05-11-09 | 13:25
Dan maar alvast een goede reis naar huis
* noordwester alvast opzet *

wat @sjongejongemensuh zegt. Probeer ik hier al 3x te zeggen. Dank.

@Mezelf | 05-11-09 | 15:01
de advocaat is overigens ook goed gestoord
* er maar twee brandstapels van gaat maken *

Mormons of afsplitsingen, het blijven creationisten. Dat is BAH.

@ maayesteit | 05-11-09 | 14:27

"maar de mormonen is maar een héél klein percentage van de totale stemgerechtige bevolking. Dat ze lobbyen voor hun ideeën en gedachten is hun goedrecht, of je het er nou mee eens bent of niet."

Ja doehoei. Dat verandert toch niks aan het punt van sint vitus dat het smerige omgekeerde kwezels zijn met misselijke ideeën.

@ 2009 | 05-11-09 | 14:45
Ehh, effe uit het blote hoofd, dus ik kan het verkeerd hebben, maarre, voor zover ik mij kan herinneren staat er niks in de grondwet over gelijkheid en dat soort zaken. Amerika heeft geen gelijkheidsbeginsel zoals artikel 1 bij ons. Dus... dan is het nog maar de vraag of dit soort referenda in de VS door het hooggerechtshof onmogelijk gemaakt zouden kunnen worden.

Maayesteit, doe eens vertellen hoeveel kerkleiders er vrouw zijn. Die vergelijking met de islam is zo gek nog niet (bent u hier overigens op de juiste site beland).
Tis dat ze zichzelf niet opblazen en wél het lef hebben om van deur tot deur te leuren...

Wie t weet mag het zeggen, maar misschien was Je zus wel een vrouw!

Die gast op die foto lijkt op een klasgenoot van me ...
Weird ...

www.google.com...
leuke vergelijking, laat ze het maar niet horen. Verwacht rellen en bedreigingen voor google. Ik roep kamervragen.........

Ja, gôh, wat zouden ze nu willen doen met die NAW gegevens?
'k Weet nie heur:
-
mormonism.suite101.com...
-
DUUUUUH.
...dat GeenStijl en de reaguurders hiervan blijkbaar niet op de hoogte zijn, geeft niet.
Je kan immers ook niet alles weten.
Dat de gemeente Rotterdam niet even kijkt met wie ze in zee gaan neem ik ze bijzonder kwalijk. BELACHELIJK. Hoe kun je zo dom zijn.

Broner_NL | 05-11-09 | 15:12

Hoezo misselijke ideen. Mag je niet tegen het homo huwelijk zijn? Onee! Dat mag inderdaad tegenwoordig ook al niet meer want dan ben je aan het discrimineren!

knutsel | 05-11-09 | 15:24
De mormoonse kerk heeft de 'relief society' leader die een vrouw is. dat is er tenminste al 1 meer dan de rest van de andere kerken, nietwaar?

knutsel | 05-11-09 | 15:24

Het is algemeen bekend dat Mormonen en Islam vrij veel overeenkomsten hebben.

ik ken mensen die mormoon zijn, ik heb bijeenkomsten meegemaakt. En telkens als ik doorvroeg, was het antwoord:
1 Ja maar dat moet je wel willen voelen
2 Ja die regels zijn er omdat Joseph smit een visioen heeft gehad

Geen van alle kunnen ze nou werkelijk zeggen waarom iemand moet gaan geloven. Gelukkig zijn kan je ook zonder geloof. Normen en waarden hebben kan óok zonder geloof, dus wat blijft er over van een kerk.
BAR weinig
De enige voorbeelden van mensen die ze hebben "gered" en bekeerd waren veelal 99% de zwakkeren uit de samenleving die gewoon voorgelogen wíllen worden.

Ik vraag me af of prof Hoxha wel eens een mormoon gesproken heeft. Ik wel en ik kan je vertellen dat het hele normale en prettige mensen zijn die weliswaar voor velen conservatieve opvattingen zullen hebben over familie en gezin maar die geenszins wie dan ook haten.
De veelwijverij is al meer dan een eeuw afgeschaft afgezien van een paar inderdaad rare sektes die de Mormonen een slechte naam bezorgen maar die helemaal geen deel uitmaken van de kerk.

Maayesteit, op al je morrons geneuzel, een dikke nou en. Ik heb het ooit is 1 week bij morrons uitgehouden als uitwisselingsstudent, dus weet nu tenminste alles over de christelijke versie van de hel.

@maayesteit 15:47. Mkay...succes verder hier met je damage control.
*loopgraaf induikt*

2,5 miljoen namen, dat past op 2 of 3 floppies.

@ sint vitus
Er is een heeeeeel groot grijs gebied tussen Mormonen en de Westboro Baptist Church.
Als je de mormoonse kerk van homohaat wilt beschuldigen zul je toch echt wat specifieker moeten zijn met betrekking tot deze beweging.
Ik ken mormonen vooral als een gesloten gemeenschap die homoseksualiteit afkeurt, maar daar blijft het wel bij.

Door die mormonen zou ik bijna homo [m/v] worden..

Nog één dingetje, ik lach mijn maat geregeld uit met het feit dat hij 10% van zijn bijstandsuitkering afstaat aan de kerk. Ik bedoel, hoe lijp kun je zijn.

De Mormonen verzamelen al vele tientallen jaren genealogische gegevens, uit NL alle doop-, trouw- en begraafboeken plus de burgerlijke stand vanaf 1811. Is voor beide partijen gunstig: zij kunnen met terugwerkende kracht zieltjes winnen (maar dode zielen demonstreren niet en zwaaien niet met messen), de NL archieven krijgen verfilmde of gedigitaliseerde gegevens. Scheelt enorm in de kosten. Dat Rotterdam nu pas met de registers van de HAL aan de slag gaat is eigenlijk laat.

-1 voor iedereen die zich heel rebels voelt om zomaar te durven typen: boehoe! weg met een of andere sekte waar ik nog nooit van gehoord heb.

dumb dumb dumb, dadumb-dumb-dumb
(#hoe krijg je die muzieknootjes??)

@ vagehond | 05-11-09 | 16:17

"Als je de mormoonse kerk van homohaat wilt beschuldigen zul je toch echt wat specifieker moeten zijn met betrekking tot deze beweging."

Ik vind het verbieden/ongeldig verklaren van iemand anders zijn huwelijk een behoorlijk goed voorbeeld van haat.

Het is allemaal best ingewikkeld, maar het komt erop neer dat met geld van de LDS kerk in de staat Californië een wetsvoorstel is aangenomen dat het huwelijk tussen partners van gelijk geslacht ongeldig heeft gemaakt (zelfs met terugwerkende kracht want in Californië was zo'n huwelijk gewoon rechtsgeldig. Gelukkig is dat niet gelukt voor bestaande huwelijk).

Dit hele juridische "feest" gaat nu alle Amerikaanse staten door.

en.wikipedia.org...

@ 2009 | 05-11-09 | 14:45

"En dit druist recht in tegen wat de Founding Fathers voor ogen hadden."

Ik begin al maar meer te geloven dat de principes van de Founding Fathers eerder een soort volksgeloof zijn dan werkbare democratische ideeën.
(Verder was de post wel goed).

Bekijk de reportage "Colorado City and the Underground Railroad" van Mike Watkiss eens (te vinden op youtube).
Dan blijken die honderden vrijwilligers ineens een groep hersendood gemaakte slaven.

nou jullie snappen natuurlijk wel dat lidmaatschap van zo een sekte maar om 1 ding gaat en om 1 ding alleen. Het is de manier om je helemaal suf te neuken en er nog mee weg te komen ook.

Zoals de gemeente zegt: een win-win situatie. Wat een zeikartikel zeg... Bovendien word je voor veelwijverij in de LDS-kerk geëxcommuniceerd.

Epic Fail -1
Anti mor(m)ons!

Ik begin al maar meer te geloven dat de principes van de Founding Fathers eerder een soort volksgeloof zijn dan werkbare democratische ideeën.
(Verder was de post wel goed).

Sint Vitus | 05-11-09 | 17:23
Daar begint het steeds meer op te lijken.

Het lijkt mij vooral slim. De mormonen doen gratis een giga-uitzoek-kutklus; zij blij, R'dam blij, allemaal blij.

Broner_NL | 05-11-09 | 15:17 Er staat iets over het gelijkheidsbeginsel in het 14e Amendement
'Its Due Process Clause has been used to apply most of the Bill of Rights to the states. This clause has also been used to recognize: (1) substantive due process rights, such as parental and marriage rights; and (2) procedural due process rights requiring that certain steps, such as a hearing, be followed before a person's "life, liberty, or property" can be taken away. The amendment's Equal Protection Clause requires states to provide equal protection under the law to all people within their jurisdictions. The amendment also includes a number of clauses dealing with the Confederacy and its officials.' (van Wikipedia).

Maar ik wil zeggen dat deze gelijkheidsclausule niet zo 'hard' is als ons Artikel 1, en dus nog teveel ruimte overlaat om te kunnen discrimineren.

Hoezo misselijke ideen. Mag je niet tegen het homo huwelijk zijn? Onee! Dat mag inderdaad tegenwoordig ook al niet meer want dan ben je aan het discrimineren!

knutsel | 05-11-09 | 15:24
Je moet zelf weten wat je van het homohuwelijk vindt. Maar dat je in de USA nu kan stemmen daarover, en daarmee je medemens van basale rechten kan strippen, is eigenlijk gewoon fascistisch.

@2009 18:18. Zeg, laat mij er buiten aub :)

Sint Vitus | 05-11-09 | 17:14 Ik heb me er destijds in verdiept en een aantal homosexuale Californiers leren kennen (via het net-en 1 koppel wat gelukkig getrouwd kon blijven) en stuk voor stuk waren ze er kapot van. En het gaat maar door, zoals u schrijft. Ik vind het vreselijk dat dat kan, in Amerika,, the Land of the Free and that brings Democracy. Yeah right.

knutsel | 05-11-09 | 18:22 ik zie nu dat u dat niet zei, maar een ander poster. Verkeerd ge-quote, excuses :)

Tsja, gekke bedoening....als ik het goed begrijp, dan gebruiken ze die namenlijsten dus om hun eigen kerkgangers de gelegenheid te geven meer over hun afkomst te weten? Ik snap het unheimische gevoel wel, maarreh...waar moeten we nu eigenlijk precies bang voor zijn?

ja OK, die Warren Jeffs documontaire is idd een ranzig verhaal.
dit is idd erg lachen:
voor reaguurders die willen lachen google eens, aantal mormonen in nederland

irriducibili79 | 05-11-09 | 14:23

Zoals de geweldige Karl Marx al zei: Religie is opium voor het volk. Weg met godsdienstvrijheid, verbied al die onzin... Vrijheid van meningsuiting is goed genoeg.

Afgezien van het feit dat het nog steeds om een AFSPLITSING gaat en GS die dombo's dat nog steeds niet gecorrigeerd heeft (daar gaan onze miljoen met hen powned), vraag ik me off topic opeens af waar de naam "mormonen" van afgeleid is: Hormonen misschien? Wie weet hebben we nou met die nieuwe vaccinaties een hormoon afgestaan aan de mormoon... ;-)

@mezelf: miljoen = miljoenen.

en ook @ mezelf: alu hoedje NOOIT MEER AF!

Wtf hebben die gasten hier te zoeken in een Nederlands archief? Pleur op man, ga lekker in amerika namen overschrijven.
Nog debieler is de ambtenaar die dit heeft goedgekeurd. Mijn gegevens hoeven niet naar een paar gekken, ruitjesshirt dat je dr zit.

1 miljard namen op een bestandje staan. Scarry shit, die mormonen.

Ze gaan het toch wel in Utah over typen. 30 jaar geleden hadden we ook zo'n mooie win-win situatie met gastarbeiders... (trouwens, nog steeds prima dat een ander het werk wel wil doen wat ik zeker niet wil doen, maar we weten nu wat de consequenties zijn)

Boer in Amsterdam | 05-11-09 | 18:51
Nergens bang voor zijn!

Boer in Amsterdam | 05-11-09 | 18:51
Nergens dus bang voor zijn. Wij gaan gewoon op zondag naar de kerk, beoefenen ons geloof zoals we zelf denken dat het goed is. Af en toe lopen we door je straat, klopppen we aan en ben je niet geinteresseerd laten we je met rust en nee, geen voet tussen de deur. We zijn hardwerkende mensen zoals ieder ander en laten ieder in zijn waarde. Kom langs zou ik zeggen!

Wat een negativiteit hierboven in alle comments. Blijkbaar hebben jullie niet door dat veelwijverij in NL tegenwoordig legaal is en in te schrijven in het gemeente register.

Beetje kortzichtig mensen de tijd dat je heel je leven met 1 vrouw deed is voorbij. Of je het nu elke 5 jaar met een andere vrouw doet of in heel je leven lang met 5 vrouwen. Nee wij hebben ook afgedaan.

Nu weer een keer alles naar de Mormonen? Ik weet toevallig, dat jaren geleden het merendeel van alle Nederlandse bevolkinggegevens al op microfilm zijn gezet door de Mormonen. En op die documenten staat NIET alleen NAW !! Geloof me.
Onze privé-gegevens zijn voor de diverse gemeentebesturen dus niet voor de zoveelste keer, bepaald "strikt privat"!!
Momonen, opzouten

is dat vrijwilligerswerk?

Who cares? Als je die religiodebielen kratiesj voor je karretje kan spannen is dat een dubbele win toch?
A je archief wordt, zoals aangehaald, gratis gedigitaliseerd, en B, zolang die reliwaanzinnigen achter hun geklicksafede DOSbak zitten, staan ze niet op de straat hun achterlijke hersenspinselen uit te braken over onschuldige voorbijgangerts.

Overigens is Utah wel de enige plek waar je nooit last hebt van mormonen aan de deur, opvallend genoeg.

Beter dat de mormonen regeren dan de hormonen. 1 heauameaux stad in NL lijkt mij wel voldoende.. Op de brandstapel met die kontebonkers, geen ruimte voor in R'dam. ben het niet vaak eens met ons regionaal beleid maar in dit geval zeker wel. Chapeau Rotterdam, eindelijk eens iets om trots op te zijn na vele jaren Leefbaar terreur.Flikker maar op naar 020, daar zullen jullie met open benen ontvangen worden.

En oh ja GS, moeten wij ook torelant zijn voor allochtone heaumeaux of is dat toch wel weer een aparte categorie volgens jullie? En bash je die dan meer of minder?

Hormonen hatende homos?Lijkt me meer een clubje Neo Nazis die aan gegevensverzameling doen voor de komende endlosung

Sorry, maar dit artikel is een stukje riooljournalistiek en stemmingmakerij, en dat begint al in de titel, maar het staat vol met onjuistheden en ongefundeerde aantijgingen. Ik zal ze even één voor één behandelen:
1. Mormonen zijn homohaters, ze zijn het alleen niet met homo's eens wat betreft het homohuwelijk en homoseksueel verkeer. Iets met iemand niet eens zijn is niet automatisch haat, verwar die twee niet met elkaar. Zie hier hoe het werkelijk zit: www.kerkvanjezuschristus.nl...
2. De mormoonse kerk is geen sekte. Zie hier: www.kerkvanjezuschristus.nl...
3. Die opmerking over wereldheerschappij is te belachelijk voor woorden, maar ik reageer er toch op - zie hier: www.kerkvanjezuschristus.nl...
Ik weet dat jullie graag dwars liggen en zo, en dat doet jullie aantal page hits ongetwijfeld veel goed, maar om maar even in de geest van jullie sitenaam te blijven: op deze manier mensen aanvallen zonder ook maar enige controle van wat juist of niet juist is, dat is letterlijk géén stijl, en het woord riooljournalistiek is bijna nog te goed voor dit artikeltje.

@C_Correct
"mensen aanvallen zonder ook maar enige controle van wat juist of niet juist is"
Ofwel: Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Welkom bij GeenStijl.

2009 | 05-11-09 | 18:12
Ja, dat artikel zegt dus eigenlijk heel weinig. Slechts een klein onderdeel daarvan
is een hele magere toepassing van een gelijkheidsbeginsel. Jammer eigenlijk.

maayesteit | 05-11-09 | 15:46
Wat loop je nou te bazelen man. Je hebt gewoon een smerige asymmetrische moraal wanneer je tegen het homohuwelijk bent. Het huwelijk, als instituut van de staat, moet voor iedereen gelden. Wat ze in de kerk beslissen maakt geen neuk uit en daar mogen de boel figulieren zoals ze het zelf willen. Maar de staat moet dat soort onderscheid tussen hetero's en homo's niet maken. Zou een mormoon het redelijk vinden wanneer de VS besluiten om voor iedereen de belastingen te verlagen, behalve voor de mormonen? Want die zijn jakkiebah. Tuurlijk niet. Nee, de gulden regel, welke ook binnen het Christendom het leidende principe is, passen ze niet toe. Foei! Slechte Christenen.

@ C_Correct | 06-11-09 | 09:58
Je linkt naar een Nederlandse site terwijl het Amerikaanse mormonen betreft. Niet echt een weerlegging van de 'riooljournalistiek'.

Jammer dat Broner_NL geen onderzoekje start naar de daadwerkelijke website van mormomen. Ik zal het je bij deze geven. www.lds.org

Oh zie je het nu pas. Ziet er hetzelfde uit. Dus ja. Riooljournalistiek is het wel degelijk.

wingnut1979 | 06-11-09 | 13:30
Lees es even de stukjes op die website knuppel. Toch eventjes hele andere koek he? Je kan ook niet verwachten dat de Nederlandse lds zich hetzelfde gedraagt als de Amerikaanse.

Absoluut verwacht ik dat wel en aangezien ervaring leert, weet ik het wel zeker "knuppel". Misschien heb je een vertaalprobleem.

wingnut1979 | 06-11-09 | 13:56
Het blijkt in ieder geval niet uit de website. Maar als de stukjes op de Amerikaanse site ook voor de Nederlandse lds geldt, dan is 'homohater' geen slechte term.

Dat zijn dus twee totaal andere kerkgenootschappen waarnaar verwezen wordt. Wel beide fundi's, though...

Broner_NL | 06-11-09 | 14:00
Blijkbaar nog steeds geen onderzoek gedaan. Jammer.

wingnut1979 | 06-11-09 | 14:16
Je kan natuurlijk ook proberen om te argumenteren.

Kom jij maar eerst met iets beters dan "dan is 'homohater' geen slechte term"

wingnut1979 | 06-11-09 | 14:44
Gaan we het nu omdraaien? GS wordt hier riooljournalistiek verweten bij een verwijzing naar Amerikaanse mormonen. Vervolgens wordt een Nederlandse website aangehaald om dit te ontkrachten. Ik zeg dat dit niet echt ontkracht wat GS zegt.

Daar ging het over en daar ga je niet op in.

Ter toevoeging, dat mormonen geen homohaters zijn omdat hun eigen website zegt dat ze dit niet zijn, is nogal zwak. 'Tuurlijk haten wij geen homo's, dat zeggen we toch!' Tja. Interessanter zijn ervaringen van homo's binnen dat clubje.

Mijn persoonlijke conclusie dat 'homohater' geen slechte term is, doet eigenlijk niet ter zake. Maar sure, hier komt de reden, puur en alleen gebaseerd op die Amerikaanse website. Er wordt daar regelmatig gesteld dat homoseksualiteit een 'lifestyle' is en zondig is. Homo's kiezen dus voor homoseksualiteit en kiezen daarmee voor zonde. Dat ze vervolgens zeggen dat ze principieel van alle mensen, incl homo's houden, wordt zo wel een erg leeg begrip. Is dit direct bewijs dat ze homo’s haten? Nee hoor. Maar het geeft wel aan dat ze homoseksualiteit een verachtelijke keuze vinden. Voor mij is er maar een klein verschil tussen iemands daden verachtelijk vinden, en iemand zelf verachtelijk vinden. Zeker wanneer wordt voorgesteld alsof homoseksualiteit een keuze is. Daarbuiten, zoals ik zei, de ervaringen van homo’s binnen dat clubje zijn veel en veel interessanter.

Nog maar een keer dan.

De mormoon die het meest heeft gedaan om de hemel zo snel mogelijk vol te krijgen: en.wikipedia.org...

Stijlloze Klassiekers

De Huisregels!

Reaguren is leuk, alleen is dit aan een aantal regels gebonden. Wie meent zich hier niet aan te hoeven houden, krijgt te maken met Joris en zijn hulpklazen.

GeenStijl pw0n3d minister

Ontluisterende beelden van een stamelende minister die haar aan het wankelen brachten. Snap je?

Wij van WC Eend adviseren WC Eend

Wij zijn de baas. We wilden dat WC Eend als beste reclame ooit werd gekozen. Zo geschiedde.

GeenStijl hackt Amsterdam Arena

Dankzij een defect bvmol-filtertje kon onze hackunit de reclameborden in de Arena voorzien van ons logo.

Overzicht feauteauf*cks

Stijlloze creaties, betreffende een actueel onderwerp, kunnen hierrr worden geupload. Niet zelden halen de inzendingen de media. Oh ja, feauteau schrijf je zeau!

Rutger opgepakt wegens filmen upskirts

Rutger & Twan filmden dankzij een defect trappenhuis onder rokjes en werden terstond in de boeien geslagen. De persconferentie die hierop volgde haalde het wereldnieuws.

Geenstijl Chips!

Een stukje karton, bewerkt met kruiden en chemicaliën zodat je hersens denken dat je het lekker vindt. Gelukkig wordt het niet meer onder onze naam verkocht.

Francisco van Jole groet GeenStijl

Ene internetarcheoloog genaamd Van Jole heeft altijd commentaar op GeenStijl. Wij vroegen, zoals het gezien journalistiek hoort, om wederhoor. Nou, dat hebben we geweten. Wat een aso...

Felix Meurders overleden en weer opgestaan

Meurders stelde op televisie dat internet en weblogs onbetrouwbaar zijn. Waarvan akte. Wij verklaarden hem dood, alle oude media namen dit bericht over. Hoezo onbetrouwbaar...

Piet Paulusma verongelukt

GeenStijl kreeg een afgekeurd reclamefilmpje waarop Paulusma werd doodgereden. We knipten de adverteerder eruit en hadden de dag van ons leven. Piet niet...

PvdA fuseert met VVD in fietsenhok

VVD-raadslid slikte het rode zaad van een PvdA-wethouder. GeenStijl ontdekte het schandaal, schreef erover en uitgerekend de ontvangende partij moest het veld ruimen.

De Allochtoon-o-meter

Tik je postcode in en je weet precies hoeveel allochtoonse buren je hebt. Handig voor recepten uitwisselen en het vinden van een schoonmaakster dicht bij huis!

De plaat en zijn verhaal: Daghelden!

Nijmegen 2007: beroemd geworden beelden waarop agenten zich verstoppen achter een muurtje om zoveel mogelijk fietsers te naaien...

WimLex koopt iPhone in NewYork

Betrapt! Onze nationaalprins koopt een iPhone in een Apple Store te New York. Lekker illlegaal en toch goedkoop. De RVD meteen BOOS op GeenStijl. Want het was WimLex niet, het was New York niet en het was geen iPhone. Tuurlijk joh!...

Manon Thomas, wereldberoemd!

Milf Manon kreeg herpositionering én een rebranding. Van saaie doos tot aantrekkelijk en geadoreerd seksbeest in één muisklik...

Spuitgasten zeggen CHEESE

Laat maar branden dat huis. veel belangrijker is: hoe zit mijn haar... Inderdaad: smile, je staat op GeenStijl...

GeenStijl: 100 procent journalistiek medium

De raad voor journalistiek zegt het, dus is het waar. Wij hebben hoor- en wederhoor hoog in het vaandel staan en nemen nooit stelling. Kom maar op met die perskaart! Of weet je wat, steek hem maar gewoon in je reedt...

Dakmoord goedgekeurd door raad journalistiek

Weer iemand die in het stof bijt. GeenStijl op drie van de vier punten in het gelijk gesteld door fossielenclub. job Knoester eet je hart uit...

Moszkowicz dreigt met kort geding

Moszko, Moszko, Moszko & Moszko trekken namens Ruud de Wild aan de bel en dreigen met kort geding. Eindelijk voor het hekje.NOT...

Rutger traint in de Noorse bergen

Rutger maakte een episch verslag van zijn avonturen met de landmacht. Meneer mocht mee op koudetraining in Noorwegen en vreemd genoeg overleefde hij dit ook nog. Het gehele overzicht van zijn avontuur staat hier...

Hanneke Groenteman vindt GS verschrikkelijk

Vara-mastodont werd overvallen door mocro's maar dat mocht niet gezegd worden. Rutger noemde het beestje bij de naam en kreeg ruzie. Met een bloemetje kwam alles toch nog goed.

Kameelteen 1 miljoen keer bekeken

Raar maar waar. Een miljoen mensen keken naar EEN foto en vonden 'm enorm geil Hierrr het hoorcollege kamelentenen...

Eindelijk hoofdprijs voor Hans Teeuwen

Zijn lied 'Het Vrije Woord', gezongen tijdens de Van Gogh-herdenking, werd meer dan 1 miljoen keer bekeken in onze Dumpert. Reden voor Rutger om de cabaretier de Vergulde USB Stick te overhandigen. Klik hierrr voor de audioversie.

Rachel Hazes persoon van het jaar

De Volkskrant wilde een of andere snob als Nederlander van het Jaar. Het werd Rachel Hazes. Dankzij GeenStijl...

GeenStijl haalt jaarboek Van Dale

We haalden zowaar het woordenboek met ons 'unieke lexicon'. De dag daarop begonnen we normaal Nederlands te schrijven. En of dat nog niet genoeg was kwam het tijdschrift Onze Taal, een vakblad voor corduroy dragende pijprokers met een ringbaard, met een omslagartikel over ons. Gerard Reve meets Swiebertje...

Op bezoek bij Pedo Ad

In het pre-Rutger-tijdperk ging Hoxha zelf maar met de camera op pad. Hij bezocht Pedo Ad, de drijvende kracht achter de pedopartij.

GeenStijl trekt stekker uit mediapark

We hadden een format, een concept, adverteerders en zelfs een zender. Maar de 'zendercoordinator' wilde GeenStijl opeens niet op primetime televisie. Wij onderhandelen niet met lafbekken en bliezen de boel op.

Bep van Klaveren grootste Rotterdammer

De Grootste Rotterdam aller Tijden was natuurlijk de pugilist Bep van Klaveren. Alweer een internetverkiezing gekaapt door GeenStijl & Achterban. Gewoon, omdat het kan.

GeenStijl-racers

Gast jat Duitse kentekenplaat, zet 'm op zijn auto en scheurt langs flitspalen. Hilarisch! Totdat meneer herkend werd natuurlijk...

GeenStijl geeft Wilders de zak

Wilders schreef een column voor NieuwNieuws, maar weigerde op Tweede Kerstdag door te komen met zijn schrijfsel. De Stijlloze directie ontsloeg Wilders op staande voet.

Christenscholieren groeten Hitler

De meester was even de klas uit. En meteen gingen bij de christelijke scholieren uit Aalten de rechterhandjes omhoog. Geen idee waarom, maar voor ons was het Sieg Heil und Smile, jullie staan op GeenStijl.

Toine de POEP-eter

Boertje van buuten deed heel Nederland versteld staan door een dikke drol op te vreten. Toine werd wereldberoemd en nog dagenlang spraken diverse deskundigen over de gevaren van het verorberen van excrementen. Hoe het nu met Toine gaat? Who gives a shit?

Dumpert redt westerse beschaving

Hoe een filmpje dat verscheen op Dumpert, uiteindelijk FoxNews en al die andere zenders beheerste en de US Marines in verlegenheid bracht

Jihad Rappers versus Hollandse jongens

Twee Hollandsche rechterhandzwaaiertjes worden in een treincoupe in elkaar getikt door Noord-Afrikaanse capuchonnetjes. Moreel dilemma! Voor wie ben je dan? Linksmensen wisten niet meer waar ze het zoeken moesten. Zelfs bij Sargasso trokken ze blikjes Hollandia open.

Wuppies moeten DOOOOOOD

AH gaf zuigende Wuppies weg. De plastic items werden zo ontzettend gehaat door u dat er een spontane vernietiginsactie op gang kwam.

De Chuck Towers Facts

Lee Towes is een grootheid. Hier vindt u de indrukwekkende lijst met feiten over Leendert. En Leen zag dat het goed was...

Vergeten superautomobielen

Extreem populair fototopic op GeenStijl en daarom in de klassiekers.

Playmate Olga op Stijlloos Hoofdkantoor

Mevrouw Olga Urashova, het wereldberoemde Russische Playboy-model (maten: 100-65-95) kwam eens gezellig bij ons langs. Voor een babbeltje natuurlijk, want jongens zijn wij, maar aardige jongens...

GeenStijl, ethisch besef van een pinda

In het tv-programma De Leugen Regeert mocht Vpro-fossiel Chris Kijne zijn licht laten schijnen over de rol van de media in zake de Nijmeegse FietsenHok Affaire. Kijne kleine hersentjes produceerden bovenstaande volzin, en deed ons daarmee een groot plezier. Liever dat dan met je reedt omhoog liggen voor de man met de subsidielul.