Vandaag

Ter Horst: PandGestapo moet kunnen

aufmachenja.jpgEen tijdje terug hadden we het al over de GemeenteGestapo van Den Haag, die omdat u in de verkeerde wijk woont zomaar 'controles' uitvoert waarbij men even in uw huis wil komen loeren, al dan niet met uw toestemming. Hierover stelde Riet Haverdonk een paar kamervragen, en wat blijkt? Er is NIETS aan de hand (Mirror) (PDF) volgens Guusje ter Dorst. Want men doet dat niet 'zomaar', welnee. Er wordt eerst een 'digitale schouw' gehouden op de woning (álle 27804 woningen in de betreffende wijken dus), en als men daaruit opmaakt dat u in een potentiële brandhaard zit, of men vermoedt dat u iets illegaals doet, kan er een machtiging worden aangevraagd om uw deur in te trappen. De PandGestapo moet echter wél een onderbouwing hebben. En wat die onderbouwing is, dat weten we allemaal intussen. Eén vage anonieme tip is voldoende onderbouwing om uw hele huis op z'n kop te zetten. Wel lachen. Even de buurman verlinken en de rest filmen vanaf het balkon. Het mag van Guusje Nadorst. Voor de zekerheid zelf ook meewerken wanneer een gemeente-ambtenaar door uw ondergoedlade komt spitten. Wie de PandGestapo namelijk niet binnenlaat krijgt de politie op zijn dak. GeenStijl vraagt Guusje plechtig: Wollt Ihr den totalen Krieg?

Reacties

Volgens mij druist een huisinval zonder enige redelijke verdenking volstrekt in tegen de huidige wetgeving. Is hier nog steeds geen (proef)proces over gevoerd?

als je niets te verbergen hebt is er toch niets aan de hand?
waarom zou je deze mensen niet binnenlaten voor een controle?

Dat belooft nog wat als de leefbaren, lpf of PVV de controle over zulke middelen krijgen.

Zoday Den Haag, Zomorrow Ze Rest of Nederland!

NSB streken dat verlinken

De overheid maakt meer kapot dan je lief is.

Laten we wel wezen. In die "foute wijken" is reden genoeg om her en der binnen te vallen. Als je een koophuis in een redelijk prijssegment hebt komt er heul geen pandgestapo binnen.

Spliffa, mogen alle geen stijl lezers bij jou even binnenkijken? Je hebt toch niets te verbergen!

Ik heb niets te verbergen, maar die overheid moet optyfen met dat gesodemieter... De eerste die ongevraagd MIJN huis binnen komt moet ik nog eens tegenkomen... Die gaat tussen 6 plankjes naar buiten

JanVergoor | 28-07-09 | 12:17
Zie eerdere post. Daarbij ging het dus om een koophuis..
Spliffa | 28-07-09 | 12:14
Omdat je EIGEN huis JOUW privéterrein is?

Ik word wéér kwaad als ik dit lees; ik neem aan dat Spliffa van 12:14 zijn sarcasme-mode aan had.
JanVergoor | 28-07-09 | 12:17 Jij kunt je vast voegen in de rij die wacht om afgevoerd te worden, met Spliffa.

JanVergoor | 28-07-09 | 12:17
we kunnen 't ons niet allemaal veroorloven om in huizen boven de twee/2.5 ton te wonen
Behalve ik dan...

In een socialistische staat wordt altijd oorlog gevoerd tegen de eigen burgers.

* neergeladen pr0n verstopt *

Ik had ook niks te verbergen.
Ook hier zijn ze binnen geweest zonder aankondeging.
Het was in 2000 en NEE ik heb mijn huis niet illegaal onderverhuurt.
Iemand had de pik op mijn broer en heeft wat onzin verteld aan de gemeente.
En het is mijn huis geen huurhuis.
poster op mijn deur
Foto1
img146.imageshack.us...
Foto 2
img380.imageshack.us...

Nu jij weer Spliffa | 28-07-09 | 12:14

Het wordt steeds enger hier. Zowel in de betekentis van 'beangstigend' als 'benauwend'.

@antizanic - ja die doen er misschien wat nuttigs mee en dan kan men niet zeggen dat de pvv het bedacht heeft :P

@JanVergoor - Dat ligt er dus maar net aan of je lekker ligt in de buurt blijkbaar

@Spliffa - *zucht* is jij familie van Koos Spee???

Och och, "we hebben niets te verbergen". Natuurlijk, mag ik dan nu alle details van uw nikomen, uw pincode, hoe vaak u seks heeft en met wie?
Mensen, dit zijn pure Gestapo-praktijken in het verlengde van het kunnen volgen van uw GSM, het willen laten verdwijnen van contant geld, zodat uw bankpas/creditcard uw digitale spoor nalaat enz.
Nou, ik heb wel degelijk wat te verbergen en het gaat die roverheid dus geen ene aarsch aan wat ik in en met mijn leven doe.

Tjsa, wat een kutd wijf! Hert moet idd niet gekker worden! Dat mens is ganz verrückt!

En wanneer de overheid nu zelf anoniem tipt? Gestapo wil inval doen en doet gemakshalve zelf even tippen, dan is het cirkeltje toch rond. Nederland is afgegleden naar een zeer bedenkelijk niveau. Van Haagse gemeentegestapo tot campingrazzias.....

Bij een vage anonieme tip dat een vrij ernstig delict gaande is moet de politie toch die bevoegdheid geven. Maar het is nog veel erger www.vrijspreker.nl...

veel mensen sneppen niet dat dit een kwestie van nationale veiligheid is. dus ook jouw veiligheid!

Dit is echt het begin van de 'vrije wereld' zoals wij die kennen... De Vs staat al te trappelen om onze bankgegevens en nu dit! Dictatuur op komst van banken en grote bedrijven!

*moet je. Heb trouwens een wat onhandige link gegeven, hier kan je het hele verhaal lezen navigeert wat prettiger. Kruipend als neuk.

*snappen

Wir haben es nicht gewußt

godver, kutoetenbord www.vrijspreker.nl...

DDR achtige praktijken gecombineerd met bananenrepubliek niveau.

Dit gristen-links-'sociaal-democratisch' kabinet begint steeds meer op de regering te lijken die we tussen 40 en 45 hadden.

@Spliffa Als je niets te verbergen hebt, waarom reaguur je dan niet onder je echte naam?

En nog wat, @Spliffa, je bezorgt de weldenkende, gezond-wantrouwende reaguurder een heel slechte naam op de tweets: twitter.com...
(Met dank aan scribent @Bas_Taart)

spliffa zat duidelijk niet in sarcasmemodus. Dus kom maar op: Waar werk je, waar woon je, hoeveel verdien je, wie is je vrouw, vriendin, man, vriend, hoeveel kinderen heb je, waar zitten ze op school, wat eet je vanavond. Je hebt niets te verbergen, kom maar op, vertel eens !!!

My home is my castle.
Dit land is zo enorm toe aan een Revolutie.

Ons land is bijna erger dan de DDR, de Stasi wordt dus zowel door Hirsch Ballin als door Guusje ter Dorst aangestuurd, eng hoor.

Heil ter Horst!!! Serieus, we hebben globaal heel nazi-Duitsland weer. Neem bv de FBI/CIA ze mogen zonder reden je huis binnen komen en je meenemen, ze mogen je vervolgens voor de rest van je leven opsluiten en legaal martelen. En dat allemaal zonder enige reden/bewijs. Martelmethodes waarvoor SS leden voor veroordeelt waren voor oorlogsmisdaden.

En het wordt alleen nog maar erger als we het toe blijven laten.

De "niets-te-verbergen" big-brother maffia is er weer als de kippen bij zie ik.
't Geeft mij geen veilig gevoel dat men in Leidschendam zo oplettend meeleest.

*Doet vage anonieme tip over jeneverstokerij in kelder huize Ter Dorst*

als je niets te verbergen hebt is er toch niets aan de hand?
waarom zou je deze mensen niet binnenlaten voor een controle?
Spliffa | 28-07-09 | 12:14
======================
Deze junta-vriendelijke rede werd reeds vele malen uitgesproken, in vele talen.
O.a. Noord-Koreaans, Cubaans, Chinees, Russisch, Duits, Spaans, en verschillende Zuid-Amerikaanse dialecten van het Spaans en Portugees.

D-66 omschreef het al aardig: in plaats van gericht te zoeken naar achtergrondinformatie bij een benoemde verdacht, wordt tegenwoordig meer en meer de omgekeerde route gehanteerd. Vanuit een data-set worden de uitbijters als verdacht aangemerkt.
De facto is dus iedereen verdacht. Daar gaan wij heen met onze samenleving. Leuk, he?

Tip:
www.spitsnieuws.nl...

Dit is nou precies de reden waarom linkse mensen nooit rechtse thema's als veiligheid moeten adopteren. Rechts beklaagt zich over criminaliteit, overlast enz en wil de verantwoordelijken aanpakken door hogere straffen, strengere handhaving enz. Links ziet daders ook een beetje al slachtoffer, wil dus geen daders benoemen en heeft sowieso niet zoveel moeite met het inperken van individuele vrijheden. Daarom kiest links voor generieke maatregelen die dus iedereen treffen, maar wel het linkse geweten sussen. Liever die hippies van groenlinks dan dat PvdA en CDA met veiligheid op de loop gaan.
Van der horst zegt trouwens zelf. Het gaat natuurlijk om mooie zaken als leefbaarheid, sociale veiligheid, aanpak verloedering enz. Maar is daarmee ook een legitieme reden verschaft om iedereen in een wijk te bezoeken?
"Als er signalen zijn, dan is het van belang om overbewoning, illegale onderhuur, hennepplantages en of brandgevaar aan te pakken."
"Of de inspecteurs deze (machtigingen) aanvragen hangt af van hun inschatting of er daadwerkelijk sprake is van naar alle waarschijnlijkheid illegale of brandgevaarlijke situaties."
En die redenen zijn er dus niet als je een hele wijk als te controleren gebied aanwijst, terwijl je weet dat er een eigenaar-bewoner tussen zit die geen zolder heeft, een relatief nieuw pand bewoont en zelf in de woning slaapt, of van de corporatie weet dat die huurder in de woning woont (dat weten corporaties, hoe ga ik hier niet uitleggen) en de woning net gerenoveerd heeft, en als er geen klachten van buren komen.
Van der Horst en al die wethoudertjes blaten wel over iedereen over één kam scheren en nazi-praktijken als Wilders iets roept over moslims, maar als er één club is die iedereen die in een Vogelaarwijk als potentiele misdadiger oormerkt, en noch tot razzia's zou overgaan om de 'sociale cohesie/leefbaarheid te verbeteren' dan is het de PvdA wel.

Gaan ze dit nu ook bij alle rijke stink parasieten in de dure gemeentes doen van NL? Kijken of daar nog wat interessante waardepapieren liggen om in beslag te nemen zodat de economie weer een impuls krijgt? Dit land is al lang geen democratische rechtsstaat meer, eerder een politiestaat.

Je kunt nog veel meer verwachten..De schijndemocratie in Nl maakt zich drukker om het invullen van een declaratieformulier dan om een regelrechte verkrachting van vrijheden van de mens. Hirsch Balling voorop, die graag de AINVD en de plisiediensten wil laten meekijken in welke websites u allemaal inlogt en wat u per e-mail verzendt. Met wie u contact heeft, wie uw vrienden zijn, met wie u neuqht en met wie niet en waarom, hoe u uw creditkaart gebruikt (je zal toch eens ongezien door de NL-Gestapo eens een opblaasbootje kopen! ), hoe uw vakantie eruit ziet, met wie u in op uw vakanteiadres praat..Volgens uw mobiele telefoon weten wil waar u bent en wanneer en waarom...Kortom, de keus is tussen 'Sieg Heil'" en 'Kameradski', want zowel Dolfje, Oom Josef als de Argentijnse generaals zouden hun vingers aflikken bij zoveel controele en verkrachtingen van de menselijke vrijheid als er NU reeds is...(slaapt tegenwoordig al met parachute tegen ongewild uit vliegtuig gegoooid worden boven de Noordzee, papa Giorgo weet daar alles van)

O jee, daar hebben we de eerste 'niets te verbergen' pipo's weer. Wanneer dringt het tot jullie hersens door dat de politie of welke andere overheidsdienst dan ook helemaal NIETS achter jouw voordeur te zoeken heeft?

Ken mij het nou schelen dat mn goeie gozer van een buurjongen drugs dealt en mn barharmtige buurvrouw dr lichaam verkoopt.

Huisinval doe je maar daar waar het in de straat van af te ruiken is en anders niet, geschnapo gestapo?

Ik heb net de PDF doorgelezen. Vooral deze passage is interessant:
"Zij (=pandbrigade - HO) moeten dit onderbouwd voorleggen aan de burgemeester. Bij verdenking op hennepplantages wordt altijd een machtiging aangevraagd."
Dus wie niet wil meewerken zal ongetwijfeld worden verdacht van het hebben van "hennepplantages". Hoezo frauduleuze huiszoekingen?

"GeenStijl vraagt Guusje plechtig: Wollt Ihr den totalen Krieg?"
================
Ik denk eerder dat Guus dit tijdens een Ministerraad aan haar collegae heeft gevraagd.
En het antwoord laat zich raden.

@Spliffa:
Bert Brussen doet er nog een schepje bovenop: twitter.com...

Het is dus de bedoeling dat asociale elementen vertrekken en niet goegwillende mensen.
Dat moet het speerpunt zijn.
Moet ik wel zeggen dat een hoop verhuurders boter op hun hoofd hebben.

Ach, stelt niks veur. Gewoon herhaling van zetten, zoals alles z'n cycli heeft.
Vroegâh, toen Watler nog in het Arnhems Spijkerkwartier woonde, kwam de zgn. 'GBO' regelmatig onaangekondigd binnenvallen. In Mei stelde de Arnhemse VVD al voor deze 'knokploegen' in ere te herstellen.

www.gelderlander.nl...

www.gelderlander.nl...

@sjaakdeslinksesul | 28-07-09 | 12:38
Voor een linkschmensch kom je aardig uit je woorden. Complimenten. (Geen ironie!)

Ben het er eigenlijk wel mee eens, sommige mensen moet je nu eenmaal wat beter controleren. Bij verdenking van vuurwapenbezit wordt je woning ook betreden zonder toestemming. In de beantwoording van Kamervragen gesteld door Verdonk staat duidelijk omschreven wat voor soort invallen het betreft:
-onderhuur
-overbewoning
-huisvesting van illegalen
-brandgevaarlijke situaties (lees: hennepkwekers)
.
Het soort mensen van 'ik doen wat ik wille', bek dicht', klap erop en Audi S8 uit 1995 De 'vrije jongens' in joggingbroek en 'gauwe' kettingen. Brave mensen mogen hier geen slachtoffer van worden, de vraag is echter in hoeverre de gedupeerden daadwerkelijk brave mensen waren.

Riet Haverdonk?

Guusje is totaal gestoord aan het worden. Met haar 'digitale schouw' en haar drogredenen.
Dit rare mens schijnt zich dus totaal niet in te leven in wat zo'n inval teweeg kan brengen bij normale mensen (geen Spliffa’s zoals op 12:14); mensen die niets te verbergen hebben, dat wil zeggen, mensen aan wie niets onwettigs kleeft.
Guusje en haar HPB zijn bezig de zaken om te keren: u, beste brave burger, bent schuldig/gevaarlijk, tenzij wij door middel van een huiszoeking kunnen aantonen dat u dat niet bent.
.
Dit is een grof schandaal voor een land dat zich een rechtsstaat wil noemen.
Als het zou gaan om een hennepplantage: ga maar posten voor het huis en grijp in op het moment dat de hennep het huis verlaat.
Voor controle op brandgevaar: start een voorlichtingscampagne. Zou voldoende moeten zijn. Tevens kan er een brandweerman langs gaan om vriendelijk te verzoeken of hij mag controleren. Alleen maar kijkend en zonder de boel overhoop te klauwen, zou hij moeten kunnen beoordelen of er brandgevaarlijke situaties zijn.
Als de PvdA-nationaalsocialisten via de gemeenten hun ‘pracht’/’kans’/Vogelaars-wijken met fascistische dwangmethoden tot een succes willen maken, verzinnen ze maar wat anders. Bijvoorbeeld stoppen met import van tuig, ruifvreters en kanslozen aan de grens.

@Mullah Omar | 28-07-09 | 12:45: Koosnaam voor Ritha Ferdonck.

@Fragony 12:27: Het antwoord van Ter Horst lijkt op het eerste gezicht niet verkeerd. Alleen bij redelijke verdenking van een ernstig feit en na herhaaldelijk aandringen kan er toestemming gevraagd worden. Per geval; niet voor een hele wijk. Die regels zijn niet onredelijk. Waar het volgens mij misgaat is in de uitvoering. Het lijkt er op dat in de praktijk die controleurs altijd wel een toelating krijgen, of ze nu echt iets verwachten te vinden, of dat ze eerder "brutaal" door jou zijn toegesproken toen je ze niet binnen wilde laten. Volgens mij moet de burgemeester die toelatingen niet afgeven, dat lijkt me nu typisch iemand die het allemaal wel best vindt en altijd zijn krabbel zet, om zijn/haar mooie stad veiliger te maken. Laat het maar door een rechter goedkeuren, die zijn heel wat voorzichtiger en bovendien juridisch beter onderlegt.

Haar laatste argument is natuurlijk kul. Tja, zo vind je 1 wietplantage per dag. En als je nu bij iedereen de deur in gaat trappen, vind je er misschien wel 10 per dag! Waar wacht je nog op....?

Nou, van mij kunnen ze "der totaler Krieg" krijgen! Wie vrolijk (doch ongevraagd en zonder door de rechter getekend huiszoekingsbevel) mijn huis binnenhuppelt, wordt er 1-2-3 weer uitgeknuppeld.
.
Ik woon niet in Den Haag (gelukkig niet, zou ik bijna zeggen) maar ik zou er bijna gaan wonen om dit mee te maken. Ze krijgen alle gerechtshoven te zien, tot Europa toe!
.
En als dan nog blijkt dat onze gewaardeerde overheid zomaar het huis van een onschuldig burger kan binnentreden, is het denk ik de hoogste tijd voor een revolutie want dat is de politiestaat een feit!
.
Wat een kudtland is Nederland geworden.

Fleauxe | 28-07-09 | 12:46
Oh, die leeft nog.

@Fleauxe | 28-07-09 | 12:44
Een waard woord: tuig aanpakken waarvan 'iedereen' kan zien dat het tuig is. Vraag blijft: hoe maak je dit objectief en meetbaar? sjaakdeslinksesul | 28-07-09 | 12:38 verwoordde het net al.

Bottom line: het is gezond een (elke) overheid tot op zekere hoogte te wantrouwen. We moeten zeer kritisch zijn ten opzichte van de middelen die we overheden toestaan te gebruiken. Wie controleert? Ik houd altijd in mijn achterhoofd dat de overheid ook wordt gerund door feilbare mensen. Rancune, jaloezie, corruptie, afgunst, ochtendhumeur, woede-vanwege-het-hebben-van-een-naar-ambtenarenbaantje: dat zijn emoties die tot willekeur kunnen leiden bij een overheid.

JanVergoor | 28-07-09 | 12:17
Als je een koophuis in een redelijk prijssegment hebt komt er heul geen pandgestapo binnen.
.
Wat is bij u de grens?
In die buurten is 160.000 tot 260.000 een gangbare woningprijs
En niet alleen ter Dorst is van mening dat het kan.
Ook Donner gaf dat aan.
Dat hij sinds 2006 geen minister van justitie meer is, maar van sociale zaken, doet er natuurlijk niet toe. Maar die journalist schrijft het wel als zodanig op.
Stommiteit of bewust?
.
www.ad.nl...
.
Of was dat alleen maar een stoelendans voor de show en trekt Donner nog steeds achter de schermen aan de touwtjes bij justitie?
En laten we wel zijn. Ook ter Horst heeft de wet na te leven.
En dat kulverhaal dat er 27.804 verdachte panden zijn en dat precies in die wijken, lijkt me iéts te doorzichtig.
.
Als we nu eens stellen dat ze bewust de allochtonenwijken pakken omdat daar de criminaliteit het hoogst zou zijn, dan raak je een gevoelige snaar en is het natuurlijk wél gelijk over met die onzin en dat machtsmisbruik

Wie weet het adres van een irritante politici? hartstikke leuk, gaan we daar ook even tippen!
what goes around, comes around!

@koerbagh 12:36
Bedoel je met Leidschendam de AIVD?
Die zitten al een tijdje in Zoetermeer (in het pand "de vliegende Hollander", MinBiZa), tegenover de KLPD.

Spliffa | 28-07-09 | 12:29

Nationale veiligheid? Stierenpoep maat!
Dit gaat over vrijheid! De burger dient beschermd te worden tegen machtsMisbruik door wie dan ook. We leven (nog) niet in een politiestaat!

@Merlot | 28-07-09 | 12:24
Inderdaad; typisch voor een socialistissche dictatuur. Trouwens, alle grote dictaturen zijn/waren links. De Linksmenschen willen ons graag doen geloven dat fascisme en dictatuur iets van rechts is, maar dat is niet zo. Ja, Mussolini. Hitler was een socialist (in naam dan), Stalin was een communist, Mao, Pol Pot, de Kimmetjes... Fijn he, dat socialisme.
.
* kots *

baasjemans | 28-07-09 | 12:50
Het Catshuis is net gerenoveerd. Niks aan de hand daar.

Eén vage anonieme tip?
Zoiets?
www.geenstijl.nl...

Uiteraard gaat die SS aufmachen-techniek van Frau Ter Hörscht nergens over.

kan dit hele kabinet a.u.b. snel afgezet worden en graag gevalletje Nadorst als eerste. Opzouten met dat stelletje onbekwame dorstlessers!!!!!!!!!!

Brouhaha | 28-07-09 | 12:53
En de caudillos en generalissimo's waren ook links...?

toch jammer dat zoiets bij mij in het dorp niet gebeurd, zou het wel lachen vinden om zo'n pipo voor mijn neus te hebben.
"goedemiddag meneer, wij hebben het vermoeden dat vanuit uw huis illegale activiteiten uitgevoerd worden en willen vandaag controle uitvoeren, kunt u ons even binnen laten"
"mag ik uw huiszoekingsbevel even zien?"
"dat hebben wij niet nodig meneer"
"nou, dat dacht ik wel hoor, zonder zo'n mooi papiertje kom je er bij mij niet in. weet je wat, regel jij nu ff dat papiertje, zet ik een bakkie koffie voor als jullie terug zijn"
"wij zullen niet vertrekken voordat het pand geinspecteerd is meneer"
"ok, dan ga ik nu wel alvast koffie zetten, wilt u misschien ook een handdoek lenen? volgens mij gaat het zo regenen namelijk en dan koelt het erg af"
"meneer, u kunt beter meewerken, u maakt het alleen maar moeilijker voor uzelf"
"volgens mij zit dat net andersom, ik heb namelijk geen probleem, maar uw blauwbekkende persoon duidelijk wel"

wie doet het vervolg?

De pandbrigade valt binnen op aanwijzingen van ondermeer (!) overbewoning, hennepkwekerijen en uitkeringsfraude. Wij zouden dit initiatief moeten toejuichen omdat wij weten dat hoofdzakelijk moslims zich hiermee bezighouden om hun terroristische activiteiten te financieren. Een Christelijk-Joods culturele burger heeft niets te vrezen, omdat overbewonen, hennepkweken en uitkeringsfrauderen geen tradities zijn binnen deze traditie.

Weggejorist! Ik hoop dat er gauw een proefproces komt, vóór dat mijn huis een keer aan de beurt is!

en zo is het, op naar het onderbroekenla tje van Guusje te veel Nadorst. zal vast nog een pislvek luggie aan hangen dat bij hirshi hassan ali 1.0 even gescreend kan worden op verdacht illegaal import alcohol.

@Nee dus! | 28-07-09 | 12:49: Eens, het is geen eenvoudige opdracht. Ik zou zeggen; leg het langs de financiele meetlat. Kijk naar het gemiddelde (zichtbaar) inkomen en kijk naar de uitgaven. Dure auto's, sieraden en (want zo zijn ze) te dure witte bankstellen. Daarna alle factoren van goede wil uitsluiten.
Was het een erfenis
Heeft meneer toevallig geld van een familielid ontvangen
Bingo-prijs? enz enz Daarna ontstaat doorgaans wel een goed beeld van de bron van inkomsten. Het belangrijkste is nog wel het opsporen en uitzetten van illegalen, in die srijd moet veel mogen.
Maar..... Ik ben het met je eens dat burgers geen slachtoffer mogen worden van jaloezie of whatever. Daarom moeten dergelijke huiszoekingen zich in de openbaarheid afspelen, daarmee bedoel ik dat beide partijen kond moeten doen van hun bevindingen. Desnoods filmen beide partijen de doorzoeking of leggen ze dat als verplichting vast in de wet. Op die manier valt sneller te achterhalen wie achteraf een leugen ophangt over de terechtheid en fatsoen omtrent de huiszoeking.

Een pandbrigade is er voor onze veligheid !

En dat alles vanwege de eigenwaan van die Haagse PvdA wethouder Norder, die zo nodig zijn geurvlag moet uitzetten in die wijken.
.
www.youtube.com...
.

Zoals ik al eerder aangaf, Indymedia achtig geblaat. Feitelijk meneer Taart gaat je stukje over de criteria voor de te verlenen machtiging tot toetreden, en die zijn dus (volledig ononderbouwd) volgens jou niet toereikend. Het geschreeuw over Gestapo achtige praktijken van e.o.a overheidsdienst was dus volledig onjuist en volledig uit de lucht gegrepen. Gecombineerd met een paar altijd lekker bekkende duitse kreten en je ligt weer goed bij de boeroepers van Nederland. Echt GS onwaardig, een Indymedia hebben we al.

koerbagh ® | 28-07-09 | 12:36 LOL

DualDenz | 28-07-09 | 12:56
Bij zo'n zgn. taskforce/groep bijzondere opdrachten, is het vervolg een stevig gebouwde meneer in burgertenue met politie-legitimatie die u aan de kant duwt, en gevolgd door 5 evenzo grote kameraden uw laatjes gaat opentrekken. Buiten loopt eenzelfde aantal ter ondersteuning, indien nodig. Daar staat u dan, met uw knuppeltje. Wat nu? De politie bellen? *proest*

@Nee dus! | 28-07-09 | 12:49
Je stelt het te voorzichtig: je moet de gehele overheid wantrouwen, van de bode van je eigen gemeentehuis tot JPB aan toe! Nergens is de rancune, jaloezie, en wat je verder allemaal opnoemt, zo groot als daar omdat het meeste werk wat daar gebeurt totaal zinloos en overbodig is.
.
Iedereen houdt elkaar bezig met gevergader, zinloze procedures etc. De enige ambtenaren die iets nuttigs doen zijn brandweermannen, soldaten, ambulancepersoneel en in principe politieagenten als die het werken niet totaal onmogelijk wordt gemaakt door de goudhaantjes erboven.
.
Het voetvolk is dus nuttig. Van de rest op de apenrotsen in Den Haag en Zoetermeer en op provinciaal en gemeentelijk niveau kan de helft ongezien naar huis; dan zou het een stuk beter gaan in dit land en zouden we een hoop geld overhouden.

Op zich is er nog wel wat te zeggen voor deze methodes, beetje controle is nooit weg en er is tenslotte geen beter oordeel dan een vooroordeel. (blijken steeds weer te kloppen)

Het probleem is alleen dat ze telkens weer worden uitgevoerd door totaal incompetente nitwits

Carpa | 28-07-09 | 13:00

Anders léés je eerst de hele bende even.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Lees ik het nou goed? Zijn het niet eens politieagenten die je deur intrappen? MOet niet veel gekker worden...!

@Fleauxe | 28-07-09 | 12:58
Prima suggestie. Overigens is het idee achter de Pluk-ze-wetgeving van dien aard. Daar schort het -blijkbaar- aan de uitvoering, want (bijvoorbeeld) bij mij in het ghetto zijn het altijd en nog steeds de grootste paupers die ik met quads, Amerikaanse 4WD V8 pick-ups of vans -met grijs kenteken!- inclusief te zware after-market geluidsinstallatie en inderdaad door jou genoemde sieraden lopen te pronken.

Aufmachen!

Voor een huiszoeking heb je een gerechtelijk bevel nodig. Hiervoor moet men duidelijke aanwijzingen hebben dat er iets illegaals aan de gang is.
Dus die mogelijkheid bestaat al in geval van:
-onderhuur
-overbewoning
-huisvesting van illegalen
-brandgevaarlijke situaties (lees: hennepkwekers)

@Spliffa | 28-07-09 | 12:29
Je bent of te naief voor woorden, of ontzettend dom. Ik denk eigenlijk allebei. Klopt dat?

@mezelf: "lopen te pronken" = "zie pronken"

Bravo Reaguurder Carpa ! Bas Taart is een socialist.

Denk dat dit de enige manier is om te voorkomen dat in het huis naast je 12 polen wonen, welke hun wietplantage onderhouden met van jouw afgetapte stroom, en vervolgens hun bankrekening zien vollopen met een bijstandsuitkering. Het is goed dat dit aangepakt word, en als dit betekend dat ze per ongeluk ook een keertje bij mij willen kijken, vind ik dat niet zo'n probleem. Iedereen kan zich hier altijd enorm opwinden over de 'minderheden' die hier onze veiligheid en cultuur in gevaar brengen, wordt er eindelijk iets aan gedaan, is het weer niet goed. Wil niet zeggen dat dit de ideale oplossing is, maar beter iets dan niets.

Dat een overheid haar burgers dient en dient te controleren is ok, maar dat wat suggestieve kwaadspraak genoeg is om de Gestapo langs te krijgen is ernstig. Ik hoop voor iedereen die denkt " ik heb niets te verbergen"dat de overheid of je fijne buren daar ook zo over denken.

@Brouhaha | 28-07-09 | 13:07
... of een sarcast die jou op intelligente wijze in het ootje neemt.

@ gozahtje

ik zie het al voor me: de ome buurtagent die elk weekend gezellig hangt en socialized met de lokale dealertjes in zn hood en even met zn collegas van
het poli-ontziet-bureau hun huizen binnenvallen................

@Brouhaha | 28-07-09 | 13:07
sarcasme-mode
praat maar raak
en ik heb niets te verbergen

Onderstaande is al eens genoemd, het is gewoon onrechtmatig! Ze overtreden de bestuurswet en het is idd een nazi achtig iets.
-
Art. 5:15. [Binnentreden] [Geschiedenis: Stb. 1996, 333; versie 1 januari 1998]
-1. Een toezichthouder is bevoegd, met medeneming van de benodigde apparatuur, elke plaats te betreden, MET UITZONDERING VAN EEN WONING ZONDER TOESTEMMING VAN DE BEWONER.

Carpa | 28-07-09 | 13:00
Het probleem met dit soort zaken (preventief fouilleren, huisbezoeken etc) is dat jouw vrijheden als burger netjes in de grondwet of wetboek van strafrecht staan, maar dat die opzij geschoven worden voor tijdelijke verordeningen op basis van de APV, gemeentewet, huisvestingswet, arbeidswetten enz. En die vage noodwetjes kunnen wél worden opgerekt naar gelieve de ambtenaar of driehoek dat nodig achten. Hoewel jij dus in je recht staat als je iemand niet toelaat tot je woning, heb je in dit geval geen enkel recht om een ambtenaar de toegang te weigeren en je kunt vaak niet eens achteraf een klacht indienen.
Daarom wordt er ook geen wetsartikel "toegang tot woning" in de grondwet of het wetboek van strafrecht gestopt, omdat de overheid dan opeens wel met goede redenen aan moet komen om je huis binnen te vallen. En dat leidt natuurlijk veel verloren rechtszaken.
Het gaat dus om de rechten van de individuele burger en de wijze waarop de overheid die rechten meent te moeten beschermen. Nu ontneemt men de individuele burger zijn concrete rechten om iets vaags en algemeens als leefbaarheid (waarvan de vraag is of dit niet op andere manieren bereikt kan worden) voor een wijk mogelijk te maken.

Nee dus! | 28-07-09 | 13:08

Zie:

Spliffa | 28-07-09 | 13:09

@Spliffa: ondanks het feit dat je niks te verbergen hebt, vind je het toch niet meteen fijn als de overheid bij je binnen komt? Je weilt toch zelf kunnen bepalen wie je uitnodigt en welkom heet?

@Nee dus! | 28-07-09 | 13:08
Ik denk dat je gelijk hebt en laten we dat vooral hopen, maar je hoort op TV over dit issue zoveel domheid debiteren dat het sarcasme er wel ietsje dikker bovenop moet liggen voordat mijn sarcasme-detector aanslaat....

@blikjegrolsch | 28-07-09 | 13:12
klopt, ik snap precies wat je bedoelt.

Welke partij is nou het beste voor wie geen vrijheid voor veiligheid wil opgeven?Zo te horen hebben weinig mensen hier het politieke tij mee. Ik vrees dat Groen Links oid uit de bus rolt.

Nee dus! | 28-07-09 | 13:05
U herinnert mij aan een schouwspel dat zich aan Watler onlangs voltrok tijdens een uitje op de fiets.. waar ik bij het doorkruisen van 's stads armste pauperwijk, door een meneer die uit een erg jonge BMW van de 5-serie stapte, zo'n onderflatse garagebox zag openen, waarop nog een nog nieuwer exemplaar uit dezelfde serie zichtbaar werd. Kijk; in die huishouding mag men van mij best eens onverwacht de administratie komen doornemen.

OT: Wel gezellig hier: ik zie allemaal oudgediende reaguurders voorbij komen. Sommige namen heb ik lang niet gezien.

@Spliffa | 28-07-09 | 13:09

Zie
@Brouhaha | 28-07-09 | 13:12

Bravo Reaguurder Gizza, eindelijk lees ik iets van een reaguurder met een gezond stel hersens. De onaangekondigde huiszoekingen zijn er voor onze veiligheid. Staat mij toe een kleine correctie te doen op uw stelling over Polen. Zij gebruiken de zes uur dat zij terug zijn van hun werk om te slapen. Misdaden worden ondernomen door mensen met teveel vrije tijd.

LOL @ Brussen "@Bas_Taart in de reaguurders bedoel je? Daar zit alleen maar eng dom volk"


Ja en zieke crypto-socialisten *kuch* wij zijn rechts maar willen dat de overheid zorg voor ons draagt op alle vlakken en gaan weer vrolijk PvdA stempen op het moment dat ze hun achterban weer erkennen tot die tijd is het Geertjuh 4 EVA!


We leven toch in een heel vrij land he......

Hulde B.Taart voor het in de media houden van deze Razzia praktijken!
Ik hoop dat de server van vrijspreker.nl het dit keer wel houdt. Ik heb daar een aantal stukjes geplaatst met oa audio-materiaal en scans van brieven, gesprekken etc.
Zie hier deel 1 tot 6 www.vrijspreker.nl...
.
Verder: iets wat nog niet in de media bekend is, ik heb ondertussen een brief gehad van de directeur (Leonard Kok) van de betreffende gemeenteafdeling (haagse pand brigade, dso) waarin zowaar excuses aangeboden wordt. En "procedures die we zullen veranderen". Leuk en aardig, maar voorderest staat de brief bol van de onzin. Zo zou ik de eerste dreigbrief (zie vorige stuk geenstijl) ontvangen hebben, omdat ik de deur pand brigade in eerste instantie weigerde binnen te laten en/of verder in gesprek met hun te gaan (huh).

tjeegevara | 28-07-09 | 13:14
Ooooh, het is voor onze veiligheid! Dan geldt het principe van privacy niet meer?

Vindt u het dan goed dat ik even preventief uw dochter vastzet, uw vrouw martel (ze werd verdacht, dus ja), uw auto elke dag controleer, uw telefoon aftap, camera's in uw slaapkamer hang, het aantal zakharen van uw zoon noteer, een mannetje in uw appartementencompex zet, email laat controleren...
Moet geen ENKEL probleem zijn toch? Is allemaal voor uw veiligheid!

@Nee dus! | 28-07-09 | 13:14
De harde kern, de gestaalde reaguurder-kaders zijn weer bijeen...

Dan ontopic - Gadver wat is er toch met vrijheid gebeurd in dit land of was dat maar een illusie?

@Devidas Frietman | 28-07-09 | 13:16
Woordje teveel.
-deur

@De Koreaanse Slet | 28-07-09 | 13:15
Precies. Wel zeiken over vrijheid maar stiekem blij zijn met extreem overheidsingrijpen...

Sinds wanneer heet die ter Horst? Drinkt ze niet meer? Erg nuchter is ze blijkbaar nog niet.

Die Spliffa is te simpel om wat te verbergen, en ik wil best wat van zijn "veiligheid" inleveren voor echte vrijheid.

Gezien de PvdA hier het voortouw in blijkt te nemen met Norder, Nadorst etc. weet u waarschijnlijk wel waar u op moet stemmen met de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart 2010?
En onze Maarniks Norder heeft het toch al redelijk verbruid bij een hoop Hagenaars.
.
www.juliuspasgeld.nl...
.

Het is jammer dat Godwins not done zijn, anders hadden de "ik heb niks te verbergen" roepers nog heel wat kunnen leren van de geschiedenis en overheden die burgers nauwlettend in de gaten houden.

Bah, wat zijn sommige mensen toch DOM.

@Brouhaha | 28-07-09 | 13:17
Ja - mooi. Zou dat aan het onderwerp liggen? Of hebben genoemde reaguurders inmiddels een drukke baan, en nu vakantie en tijd om te reaguren?

Gaan ze ook bij Beatrix langs als er een 'tip' over haar binnen komt ?

* zoekt mobieltje *

Mensen die niks te verbergen hebben zijn sowieso eng. Je moet wel een heel leeg zinloos leven hebben wil je niks te verbergen hebben.

In het licht van wat er bijvoorbeeld elf dagen geleden nog op www.geenstijl.nl... stond, mogen we heel blij zijn met de daadkracht van de gemeente Den Haag. Het is ook nooit goed bij jullie, stelletje ongefundeerde zeikerds.

Guusje staat weer vooraan om gemeenten nog meer bevoegdheden te geven. Er wordt 1 hennepplantage per dag gevonden met deze invallen, schrijft ze juichend onderaan het schriftelijke antwoord.

Tip: sta toe dat overal en altijd kan worden binnengevallen, dan vind je meer dan 1 hennepplantage per dag.

Gewoon in alle woningen in een straat binnenvallen en zo de hele stad door, moet kunnen. Waarom hadden we ooit in Nederland uitgevonden dat we huiszoekingen door de overheid aan banden gingen leggen ? We gaan weer ondervinden waarom dat moest.

@ blikjegrolsch | 28-07-09 | 13:17
Inderdaad... De afbraak van onze zuur verworven vrijheden is nu alweer een decenia ingezet en zeer binnenkort mogen ons weer allemaal vergaren onder de noemer 'slaaf' - ondertussen in het rumoerige wereldje van schok-blog GeenStijl maken de nouveaureaguurders zich op voor een middagje onzin kramen.

@Devidas Frietman | 28-07-09 | 13:16
Die Leonard Kok.... Had die vroeger als jongetje van 15 niet al wietplantjes in z'n achtertuin? Jaaaaaaaa, ik geloof dat ik het zeker weet! En Guusje Nadorst, die zie ik regelmatig grote zakken aardappelen en bakkersgist haar huis binnen slepen. Volgens mij heeft ze een illegale, hoogst explosieve wodka-stokerij in haar kelder... Ja hoor, ik oeweet het seker.....
.
* belt Meld Misdaad Anoniem *

@spliffa 13:09
Je zegt dat je niets te verbergen hebt, jammer voor jou, dat bepalen TerDorst en EHB wel voor jou!

Vragen, vragen, moeilijke vragen...

Eenieder die zich zonder mijn toestemming toegang tot mijn woning verschaft, sla ik geheel uit zelfverdediging ongezien geweldloos de hersens in! Al was het maar om onze een positieve bijdrage aan onze beschaving te leveren.

@Ivoren Toren | 28-07-09 | 13:22
Je snapt het geloof ik niet. Natuurlijk moet een overheid ingrijpen en handelen als zij iets weet. Hier gaat het om binnenvallen zonder GEFUNDEERDE vermoedens, en da's heel wat anders!

Je Verzint Het Niet | 28-07-09 | 13:21
Neen, dan gaan ze bij de tipgeverT langs.
Doe dus maar niet. U word dan gearresteerd en voorgeleid onder het mom "beraamde aanslag op koningshuis". Die slogan doet het nl. goed, tegenwoordig.
En u wilt toch niet plaatsnemen in het rijtje Karst T. - Vegan StreakerT - ?

blikjegrolsch | 28-07-09 | 13:17
Dat dacht ik ook, man ik heb zoveel te verbergen - ergo niemand maar dan ook niemand komt mijn huis binnen zonder mijn toestemming.


nl.wikipedia.org...

of

nl.wikipedia.org...


Welke is effectiever in het buitenhouden van ongewenste elementen?

Vragen van het lid Verdonk (Verdonk) aan de minister van Justitie over huiszoekingen door
de Haagse Pand Brigade. (Ingezonden 29 juni 2009).
En antwoorden van..? (vragen zijn gesteld aan Ballin -justitie- , maar volgens het AD gaf Donner -sociale zaken- antwoord www.ad.nl...
Zou wel in de stijl van de staat passen. Die hebben het liever niet over huisvredebreuk, maar over sociale controles.
.
Zie hier beantwoording van vragen:
www.nieuwsbank.nl...

ehmm...
.
Over 7738 seconden kunt u nogmaals proberen.
Hiervoor dient u alleen de knop Vernieuwen of Vorige aan te klikken.

Ivoren Toren | 28-07-09 | 13:22
Wat heeft een bekende, verdachte, jarenlange (20 jaar!) overlastgevende huisjesmelker te maken met een overheid die zomaar even willekeurige huizen komt binnenvallen?

Oh, en over de legitimiteit van de inspecties: kijk bijvoorbeeld maar eens in de Woningwet art. 100a lid 2. www.wetten.nl...


Artikel 100
Burgemeester en wethouders dragen zorg voor de bestuursrechtelijke handhaving van het bepaalde bij of krachtens de hoofdstukken I tot en met IV.


Artikel 100a
1. Met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de hoofdstukken I tot en met IV zijn belast de bij besluit van burgemeester en wethouders aangewezen ambtenaren.
2. De krachtens het eerste lid aangewezen ambtenaren zijn bevoegd met medeneming van de benodigde apparatuur een woning te betreden zonder toestemming van de bewoner.

Check verder ook:
politiek.residentie.net...
Zo lult de Haagse wethouder Norder (die het startschot gaf voor dit project in Den Haag) om de hete brij heen.
.
Als je de geest van deze kerel wilt snappen, kijk dan vooral hier:
www.denhaagtekijk.nl...
"Maar u controleert ALLE adressen? gaat dat niet HEEL erg ver, is dat niet zo een soort van privacy schending?
Norder: "Ik denk het niet (...)"
.
Ongelovelijk.

Nog even voor de Club-van-sukkels-die-niets-te-verbergen-hebben, citeer ik de reeds honderden jaren geleden overleden Inquisiteur Cardinal de Richelieu maar weer even:
.
"Qu'on me donne six lignes écrites de la main du plus honnête homme, j'y trouverai de quoi le faire pendre."
.
(If one would give me six lines written by the hand of the most honest man, I would find something in them to have him hanged.)
.
Bedenk dat goed als een groepje prestatie-contract gedreven peliesies je huis binnenvallen....

Leuk die spotjes van de Sire die Nederlanders wijst op hufterig gedrag.
Zou geen stijl spotjes kunnen maken die de de overheid wijst op op hufterig gedrag? Balkenende als gestapo die zoń woningdoorzoekt?

Mensen die om het hardst roepen dat ze "niets te verbergen hebben", moeten wat mij betreft al een ingetrapte voordeur hebben vóórdat ze op "post" hebben gedrukt.
Die gasten vertrouw ik niet.

@Conan de Rabarber | 28-07-09 | 12:14
Project is al landelijk gaande. Soms in ietswat gewijzigde vorm. In iedergeval in de grote steden (Groningen, Eindhoven, Rotterdam, Den Haag & Amsterdam zijn al bevestigd), maar ook in steeds meer kleinere gehuchten.

Ik heb een nee/ nee/ nee stickerT op mijn deur.
(laatste nee is bedoeld voor pandgestapo)

Ik zie minder mensen die roepen dat ze niets te verbergen hebben, dan mensen die roepen over mensen die roepen dat ze niets te verbergen hebben.

@ rub | 28-07-09 | 12:14

Joh, die wetgeving is allang achter onze rug om herschreven en anders doen ze dat nog wel ff. --


Het word i.i.g. steeds achterlijk hier in Nederland. Steeds minder vrijheid en alles maar tolereren. Nog even we en streven de VS met hoge snelheid voorbij, daar gebeurd een veel in het "geheim". Hier ligt het vaak meteen op straat of word het direct aangepakt via zelf verzonnen wetgeving. Hopelijk trekt iemand is een keer de beerput open over de verborgen zaken die staat allemaal heeft open staan en dan heb ik het over de meuk die daadwerkelijk voor onze veiligheid is, maar de verzonnen troep.

Je moet als overheid toch iets kunnen doen om overbewoning, hennepkwekerijen, uitkeringsfraude of misschien zelfs terrorisme te bestrijden?

Camera's hangen ook overal voor onze veiligheid, als ze straks camera's in je huis willen plaatsen laat je dat ook gebeuren want "ik heb niks te verbergen".

Nogmaals; er IS al een wettig middel om ergens binnen te treden als daar gegronde reden toe is! Ik heb ook niets te verbergen maar als ze naar binnen willen zullen ze dat legaal moeten doen.

@ jimbrowski

Captain Obvious zegt: Maar als de hele overheid dat nou niet wil...

Het lijkt wel de omgekeerde wereld: Als je niets te verbergen laat, laat je ze binnen. Zo niet, dan zal je wel een reden hebben en mogen ze je huis binnendringen met wat slappe excuses. Het moet echt niet gekker worden.

Mensen...... in 2012 wordt alles anders. Nog 2,5 jaar geduld.

jimbrowski | 28-07-09 | 13:50
Ja handhaven! Zie je het patroon dan niet?
Probleem: zwarte school.Juiste oplossing: meer leerkrachten om bijlessen te geven, ouders bij de school te betrekken of een jaar eerder naar school gaan. Verkeerde oplossing: maak witte scholen ook zwart en eveneens kwaliteitsarm door gedwongen spreiding van leerlingen.
Probleem: hangjongeren. Juiste oplossing: surveilleren, ingrijpen en bestraffen eventueel met aanvullende scholing. Verkeerde oplossing: hang camera's op en stel samenscholingsverbod in, zodat iedereen er last van heeft en de hangjongeren ergens anders gaan staan.
Ook in dit geval gaat het om bekende problemen, die ook op andere manieren opgelost kunnen worden, maar dat kost meer tijd en geld en daar heeft de overheid geen zin an. Dus worden er goed zichtbare, maar niettemin ineffectieve maatregelen verzonnen die allen in hun grondrechten raken.
En wat het patroon is: PvdA-wethouders. Die partij is heel hard aan het afglijden naar het fascisme.

MikeTheBull | 28-07-09 | 13:56

Mijn agenda eindigt anders al op 24 januari 2010.

@ jimbrowski | 28-07-09 | 13:50
*neuried liedje*


"dom-de-dom-dom-dom, dom-de-dom-dom-dom"

@ sjaakdeslinksesul | 28-07-09 | 13:58

"Probleem: zwarte school.Juiste oplossing: meer leerkrachten om bijlessen te geven, ouders bij de school te betrekken of een jaar eerder naar school gaan. Verkeerde oplossing: maak witte scholen ook zwart en eveneens kwaliteitsarm door gedwongen spreiding van leerlingen."


Hulde!


"Probleem: hangjongeren. Juiste oplossing: surveilleren, ingrijpen en bestraffen eventueel met aanvullende scholing. Verkeerde oplossing: hang camera's op en stel samenscholingsverbod in, zodat iedereen er last van heeft en de hangjongeren ergens anders gaan staan."


Hulde!

he ik ben het eens met sjaak eens :?

@JanVergoor | 28-07-09 | 12:17
Ik zit en me buren zitten allemaal in een koophuis. Ons hebben ze ook niet overgeslagen.

Die Aardige Draak | 28-07-09 | 14:01


Jaaaaa die Sjaak is een Slinkse Sul

Ik heb ook niks te verbergen, maar daarom wil ik nog niet dat de Poliek Correcte Militia's bij mij de deur in komen trappen, omdat ze weigeren om gericht onderzoek te doen!
SjaakdeLinkseLul heeft volkomen gelijk, volgens mij (sjaakdeslinksesul 12:38)
.
Dit soort wijde armslag-regelingen van "iedereen in het hele gebied is verdacht", komt alleen maar voort uit het feit dat de Policorbendes NOG STEEDS weigeren om het kind bij de naam te noemen.
En zich dus eens specifiek te richten op alléén die personen die ook werkelijk een verhoogd risico vormen.

Die Aardige Draak | 28-07-09 | 14:01
Aha, je was me net voor.

@JanVergoor | 28-07-09 | 12:17
we kunnen 't ons niet allemaal veroorloven om in huizen boven de twee/2.5 ton te wonen
Behalve ik dan...
Lekker_ijsje | 28-07-09 | 12:24
.
Woning uit eerste stukje van GS(mijn woning dus) zit dichter bij de 3 ton dan bij de 2 ton, dus ook dat heeft er geen zak mee te maken.

@indeklit | 28-07-09 | 12:25
Weet je wat ook handig is, gewoon een kopie van een geenstijl topic aan de entreedeur plakken (zoals ik gedaan heb).
Als je de eerste keer niet meewerkt, wordt een vervolgbrief gestuurd met een nieuwe datum. Sinds die geenstijl print zijn ze echter nooit meer langsgekomen (ook niet bij buren) en hebben zo al hun eigen afspraken verzuimd.

Toen het 10 jaar geleden uit de hand liep in die wijken hebben ze de boel gesloopt, nieuwbouwprojecten neergezet en kwamen er mensen wonen zoals u en ik met kinderen etc. Geruime tijd was het ook best toeven op die locaties. En toen iedereen het een beetje naar zijn zin had kwam die PvdA roet in het eten gooien. In zoverre dat ze bang waren dat die mensen misschien weer zouden vertrekken. En toe kwamen ze op een lumineuze idee van het gijzelen van de bevolking.
.
Er werden in die wijken drugsgebruikerruimten geopend, dakloze verslaafden in panden gedumpt en derhalve kreeg je van de 1 op de andere dag een drugshol naast je deur en zat je in een onverkoopbaar pand. De gijzeling was een voldongen feit geworden en nu de PvdA die wijken aan het verzieken zijn, gebruiken ze dat zelfs als handvat om binnen te vallen.
Het paradoxale is juist dat diegenen die, deze praktijken hebben aangevochten, juist de mensen waren die altijd tegen die verloedering hebben gestreden en nu als verdacht worden beschouwd.
Ze worden gewoon teruggepakt omdat ze die PvdA een voet dwars hebben gezet.
En de aanstichtster van al dat kwaad is Jetta Klijnsma, ook PvdA en laat die nu toevallig steeds die Nadorst tegen het lijf lopen op het binnenhof.
.
home.versatel.nl...
.

ADO-Le-Cent | 28-07-09 | 14:14
Ik heb meer respect voor de aktie voerende mondige burger dan jouw dagelijkse fitties op de PvdA met de schuldige aanwijzen is het probleem nog niet opgelost.

@overtrefjezelf | 28-07-09 | 12:40
Oh god, het ambtenaren propaganda legertje van Norder heeft het internet ook weer gevonden. Zo doorzichtig.

-weggejorist-

@ devidas

wtf..
over transparant gesproken, geloof dat jij in trance bent want van Norder hoef ik niks te weten.

Beste reaguurder BlikjeGrolsch, ik wil uw al dan niet retorische vraag beantwoorden met een wedervraag. Wilt u dat uw naasten op koopavond omkomt tijdens een terroristische aanslag? Daarbij wordt uw privé domein niet permanent bedriegd. En al helemaal niet als u uw Joods-Christelijke kleur bekent.

Heil Guus!

@Fleauxe | 28-07-09 | 12:44
Begin je de staat nu ookal te geloven? Ze komen gewoon bij een halve wijk langs, heeft niets met verdenkingen te maken. Ze zijn bij al me buren langsgeweest. Volstrekte willekeur. Ik publiceer overigens straks een stuk op vrijspreker met een brief van de gemeente die ik recentelijk gekregen heb. Daar gaan ze door de knieen, maar de landelijke politiek bepaald schijnbaar de waarheid.
Als ik de opmerkingen in de trant van: "waar rook is, is vuur" die ik de laatste maand gekregen heb bundel heb ik een heel boekwerk. Met zo een schaperig volk is het geen wonder dat de politiestaat steeds dichter bij komt.

De Koreaanse Slet | 28-07-09 | 14:25´

Gezien jouw reactie weet ADO-Le-Cent het spel prima te spelen.
1. Niets op het internet is wat het lijkt.

2. Als je niet weet wie er allemaal op de achtergrond in het spel betrokken zijn en wie uiteindelijk wie is kan je beter het zwijgen er toe doen.

3. In het Haagse stadsbestuur zijn vele schuldigen en de oplossing is al vele malen aangereikt maar Henk Kool en de rest van die hele arrogante kliek wil gewoon niet luisteren.

4. Je ageert tegen het feit dat de PVDA gebasht wordt. Jij bent Aleid Wolfsen of zijn vrouw?

Dat is nou een babyboompolitica:
Zelf bezopen achter het stuur kruipen, en het toch nog kunnen schoppen tot minister (zuipende rechters worden gewoon permanent gesloopt).
En intussen burgers beschouwen als lijfeigene van de staat: Bukken als de staat dat eist en o wee als je terugbekt.
Kut. Kut. Kut.

tjeegevara | 28-07-09 | 14:57
Om het gevaar van aanslagen tegen te gaan, kan de overheid beter zorgen dat ze de huidige wettige mogelijkheden goed benutten (politie, huiszoekingsbevelen, geheime dienst). Aanslagen kunnen vaak gepleegd worden omdat de diensten niet goed (samen)werken, niet omdat de overheden over te weinig middelen beschikken. Met 911 als schoolvoorbeeld.

Bovendien: als ik moet kiezen tussen een volledig veilige wereld met weinig burgerrechten, of een minder veilige wereld waarin een individu tenminste nog van enige vrijheden kan genieten, dan kies ik voor de laatste optie.

Bedenk ook even dat het doel van terroristen is om angst te zaaien onder de bevolking en om hun vrijheid in te perken. Je geeft ze dus precies wat ze willen door in te stemmen met dit soort niet- noodzakelijke, ondoordachte en ongrondwettelijke acties van onze o zo geliefde overheid.

Guusje ter Dorst heeft toch ook al persoonlijk toestemming gegeven voor het afluisteren van telegraaf journalisten en is hier door de rechtbank voor teruggefloten?

Als er iemand geen idee heeft van het principe van de rechtsstaat dan is mevrouw Ter Dorst het wel.

Als het aan de bureaucratie ligt, dan is het ok om continu open huis te spelen, om mensen op te sluiten als ze het huisvuil verkeerd aanbieden en de wapenstok te gebruiken als iemand het in zijn hoofd haalt om eens bezwaar te maken.
Kortom. Hier hebben de rechter voor. Mag die voor de 2de keer dit gekke mens terugfluiten binnen een maand.

Het ene moment roept men dat de Nederlandse autoriteiten niks doen aan het feit dat het vrij opvallend is dat onze Noord-Afrikaans getinte gastverbruikers rondrijden in op-gepimpte tokkiewagens met BMW logo. Vervolgens roept men dat het asociaal is dat er onaangekondigd wordt binnengevallen in huursubsidie woningen....

*hangt een bordje op het hek*

'op ambtenaren wordt met scherp geschoten'

zoiets?:-)

US | 28-07-09 | 15:51

.. En dus ook bij KOOPWONINGEN, zoals je hierboven kunt lezen. Het gaat niet om capuchonhufterts, maar om 'normale' mensen. Die dus NIETS misdaan hebben. Leer eens lezen.

Richtlijnen voor een veilige wijk zonder de bevolking op tilt te krijgen.

1. Schakel de pers in, de gratis huis aan huis bladen

2. Laat je komst schriftelijk melden, leg uit dat een veilige wijk een ieder aan gaat.

3. Leg de nadruk op de brandveiligheid, en hang ook gelijk een gratis rookmelder op. Dat werkt en daar kan niemand bezwaar tegen hebben.

4. Dan heb je al 80% van de mensen gehad. Die kan je van de lijst schrappen

5. Schrijf mensen die niet thuis zijn netjes aan en dreig niet gelijk met ongevraagd naar binnen lopen.

6. Richt je aandacht op diegenen die niet reageren, vraag bij de buren of er klachten zijn.

7. Grijp de echte hufters en laat de fatsoenlijke mensen verder met rust.

Maar op een dergelijke manier omgaan met je burgers zal wel teveel gevraagd zijn.

écht een stagiaires kabinet dit.

@ rub 12:14 (eerste reactie)
Redelijke verdenking of concrete aanleiding?
Wat is 'redelijk'?

@ jan vergoor 12:17
Het gaat er niet om of iets voor te stellen is, het gaat er om dat een principieel grondrecht onderuit wordt gehaald.
Het is maar wat je normaal vindt, en ga bij jezelf ook eens na hoe dat toch zo komt.
Minder geld te besteden misschien? en waardoor komt dat? juist.

Nadorst is een typische babyboomer. Eerst overal inspraak eisen, nu geen tegenspraak meer dulden.

"In vrijwel alle gevallen
laten de bewoners de inspecteur dan
alsnog binnen. In bijzondere gevallen,
of als er geen bewoners zijn
(bijvoorbeeld in het geval van
henneppanden), is die toestemming
er niet."

Nee tuurlijk, als je er niet bent, dan heb je "dus" een henneppand. Je moet in die buurten blijkbaar 24/7 op je luie reet op de bank zitten

tjeegevara | 28-07-09 | 13:14
Heerlijk hoor, die 'hoera'roepers..Mag ik ff je mening?
Quote:
Denk dat dit de enige manier is om te voorkomen dat in het huis naast je 12 polen wonen, welke hun wietplantage onderhouden met van jouw afgetapte stroom, en vervolgens hun bankrekening zien vollopen met een bijstandsuitkering. Het is goed dat dit aangepakt word, en als dit betekend dat ze per ongeluk ook een keertje bij mij willen kijken, vind ik dat niet zo'n probleem. Iedereen kan zich hier altijd enorm opwinden over de 'minderheden' die hier onze veiligheid en cultuur in gevaar brengen, wordt er eindelijk iets aan gedaan, is het weer niet goed. Wil niet zeggen dat dit de ideale oplossing is, maar beter iets dan niets.
Einde quote

Mag ik ff vragen wanneer je het woord 'Polen' vervangt door 'joden' of 'zigeuners', zie je dan niet voor niets Amsterdamse plisieagenten de poten onder hun lijf vandaan liepen om ze thuis op te pakken? Wanneer is het voor jou te ver? Als ze je deur intrappen omdat ze vermoeden (op basis van slap gelul en achterklap) dat er illegale Polen wonen of omdat ze joouw deur intrappen omdat ze vermoeden dat jij of je vrouw een jood is?
Die scheidslijn is MIJ namelijk te flinterdun om onze 'overheid' zoveel macht te geven. Ongeveer 80.000 Amsterdamse joden moesten dit vertrouwen in een overheid met de gaskamer bekopen, namelijk. Nog niet zo heel lang geleden..

ADO-Le-Cent | 28-07-09 | 14:43
Pcies vertel es...

The grotfather | 28-07-09 | 15:12
Er is een oud-Londiniumsch gezegde dat luidt: "Never assume you'll just make and ass out of you and me" Snap je dat? Captain Caveman...

Dit slaat naar mijn mening nergens op. Enig idee hoeveel troep die gasten maken en hoeveel zij kapot maken. Maar ik toch, ik weet niet wat hier achter zit dus het is makkelijk praten. Zometeen zoeken ze iemand en/of schuilt er een gehele ondergrond aan een grootschala maffia kopstukken.

@US | 28-07-09 | 15:51
Niks huursoepsidiewoning, koopwoning. Leren lezen.

@Grief | 28-07-09 | 16:43
Grootschala maffia kopstukken? Hiero: www.pvda.nl...

@sjaakdeslinksesul | 28-07-09 | 13:58
Het "schoolvoorbeeld', daarin ben ik het helemaal met je eens. Dat van die hangjongeren niet, want ik zie het probleem niet om beveiligingscamera's te gebruiken icm samenscholingsverboden. Ik heb er iig geen last van, omdat ik denk dat het wel degelijk bijdraagt aan de veiligheid. Net zoals het controleren van de huizen van potentiële terroristen/fraudeurs/"overbewoners". Ze vallen echt niet zomaar bij iemand binnen om de hele toko binnenstebuiten te keren omdat er toevallig één telefoontje is gepleegd. Daar gaat wel wat meer onderzoek aan vooraf. Wat betreft de PvdA, het is absoluut niet mijn partij, maar om ze nou met fascisme in verband te brengen, gaat mij wat ver...

@De Koreaanse Slet | 28-07-09 | 13:59
Je neuriet maar tot je er schor van bent. Beetje simpel om mensen met een andere mening dan de jouwe dom te noemen. Nog even refererend aan je post van 28-07-09 | 13:18: We leven hier in zo'n beetje het meest vrije land ter wereld. Ga anders naar Korea, als je daar meer vrijheid denkt te hebben.

@jimbrowski | 28-07-09 | 17:33
"Net zoals het controleren van de huizen van potentiële terroristen/fraudeurs/"overbewoners"
.
Lees dit eens:
.
Tot de zomer van 2010 worden alle 27.804 adressen in Transvaal, Schilderswijk en Stationsbuurt/Rivierenbuurt gecontroleerd. De verwachting is dat er ruim 13.000 adressen bezocht zullen worden. Hierbij werkt de gemeente ook nauw samen met de corporaties. De controles worden uitgevoerd door een team van inspecteurs uit de verschillende gemeentelijke diensten. De teams worden samengesteld naar behoefte. In 2010 wordt gestart met controle in Den Haag Zuid-West.
Bron: www.denhaag.nl...
.
Kortom, ze pakken van elke wijk de helft van de woningen. Volgens jouw redenering zit 50% van deze wijken vol met "terroristen en fraudeurs". Blijf vooral die staatspropaganda geloven, maar blijft AUB heel ver weg van de stembus.

jimbrowski | 28-07-09 | 17:33
Het doel moet altijd zijn om het aantal criminele en overlast plegende hangjongeren terug te dringen. Iedere andere 'oplossing' is gewoon cosmetisch, een verschuiving van de problematiek. Dat houdt de burger namelijk weer eventjes koest, zodat deze denkt dat de overheid hard door pakt. Elders in de stad heb je dan weer boze burgers, en het eind van het verhaal is dat in de hele stad camera's hangen en samenscholingsverboden gelden, maar dat de overlast nog even groot is.
Het kan wél door migratiebeperking (vóór) en uitzetting (tégen, mits...), maar aangezien de PvdA daar niet aan wil, moeten ze maar stevig inzetten op handhaven en harder straffen enerzijds en scholing om recidive tegen te gaan en heropvoeding van de jonge aanwas en hun ouders anderzijds. Daarmee laat je het aantal overlastgevers en criminelen wel afnemen, met camera's niet.
En gezien het geval waar dit topic op gebaseerd is, vallen ze dus wel bij iedereen binnen, fouilleren ze wel iedereen en staat wel iedereen in de registers. Bang dat ze zijn om bepaalde groepen mensen (misdadigers en overlastgevers bijvoorbeeld) te 'stigmatiseren'. Dus scheren ze iedereen over dezelfde kam.
Fascisme houdt in dat je individuele vrijheden veel minder belangrijk vindt dan een collectief 'iets' (liefst zo vaag mogelijk: 'sociale samenhang' 'leefbaarheid', zie ook de uitspraak van het europese hof over de bedreiging van de 'sociale orde' in het laatste topic) en dat de overheid dwang mag toepassen om dat 'hogere iets' tot stand te brengen. En dit is al een tijdje aan de gang: in hun antwoord op Wilders kiest de PvdA gewoon voor keihard fascisme.
En ondertussen Wilders maar de zwarte piet toespelen, maar ondertussen...Ik zie die partij zeker lokaal momenteel als het grootste gevaar voor onze democratische rechtsstaat, al kunnen de CU en CDA er ook over meepraten.

@sjaakdeslinksesul | 28-07-09 | 17:55
Migratiebeperking is naar mijn inziens een te zwaar en verkeerd middel.
Privatisering van de verzorgingsstaat (tesamen met legalisering van drugs en een verbod op bouwvergunningen / snellere uitgifte bouwgronden) is de echte oplossing (die niemand wilt horen). Houdt werkschuw tuig buiten de deur, zonder dwang.
De staat maakt haar eigen problemen, en probeert ze dan op te lossen met kansloze fascistische maatregelen.

Devidas Frietman | 28-07-09 | 18:07
Wat is er mis met eisen stellen aan migranten die deel willen gaan uitmaken van jouw samenleving en aan wie jij exact dezelfde rechten als aan jezelf wilt toekennen, die ze in eigen land niet eens hebben? Is dat asociaal of gewoon een hele normale vraag die je stelt aan iedereen die bij je over de vloer komt, voor je werkt of met je dochter of zoon trouwt?

@sjaakdeslinksesul | 28-07-09 | 18:14
Bij een kleine, minarchistische staat stel je bij voorbaat al eisen. Neem een Doebai, Singapore of Hong Kong. Er is een enkele criminele fin die daar zijn vertier zal zoeken. Daar kom je op te werken, wat op te bouwen. Er valt niks van de staat de roven simpelweg omdat ze je niks geven. Zo zou NL moeten worden ingericht (kwa economische vrijheden dan, kwa bepaalde sociale vrijheden lopen we gelukkig nog iets voor). Wat betreft roof of agressie naar andere individuen toe, dat moet natuurlijk wel harder worden aangepakt. En dan niet middels een aanlokkelijke, maar zeer verkeerde omgekeerde bewijsvoering.

@Devidas Frietman | 28-07-09 | 18:31
GEEN enkele..
..moet dat dus zijn.

Ga maar eens in discussie met politie of ander bevoegd gezag. Krijg je in uiteenlopende bewoordingen steevast te horen: "Befehl ist Befehl". Dat wordt steeds erger in NL. Doodeng gewoon.

Ik heb zojuist een update geplaatst:
www.vrijspreker.nl...
Het antwoord van de gemeente DH, na poging tot huiszoeking, heb ik erbij geplaatst.
Blijkbaar houdt de gemeente Den Haag er andere gedachtes dan Minister ter Horst op na. Excuses, en de procedures zullen veranderd worden...

@Devidas Frietman | 28-07-09 | 17:44
Grappig wat je zegt over dat stemmen, want ik zal de laatste zijn die op Ter Horst's partij PvdA stemt. ;-) Ik heb het artikel gelezen, maar ik ben nog steeds niet overtuigd. Denk je dat ze bij een controle op hennepkwekerijen/illegale kamerverhuur/overbewoning/uitkeringsfraude al je kastjes en lades binnenstebuiten zullen keren om te kijken of er misschien wiet of illegale personen in zitten? Ik denk van niet. Als je ze even om de hoek laat kijken en wat vragen beantwoordt, ben je er zo van af. Is dat nou zo erg?

@jimbrowski | 28-07-09 | 19:11
Het is een principekwestie. Maar los daarvan, de gemeente heeft niets in mijn woning te zoeken. Punt uit.
Het probleem met dit soort zaken is dat je langzaam beetje bij beetje je vrijheden verliest. Ga maar eens een optelsom maken van al dit soort privacy schendende maatregelen van de afgelopen jaren en je haren staan overeind.

Devidas Frietman
En verder natuurlijk alle respect voor wat je doet.
jimbrowski | 28-07-09 | 19:11
Ja, dat is erg. Subjectief wellicht, maar ik hoor de PvdA, CU en CDA altijd roepen dat iets over iemands geloof zeggen kwetsend is en daarom eigenlijk niet kan, of dat politici zo ontzettend lullig behandeld worden door de pers, of dat je over het koningshuis met respect moet praten want die mensen hebben ook gevoelens, maar als het om zoiets concreets gaat als zelf beslissen wie je wel of niet binnenlaat in je woning dan gelden er opeens andere normen.

@Devidas Frietman | 28-07-09 | 19:09
Ik vind het geweldig en dapper hoe jij je opstelt tegenover de gevestigde macht. Zeker gezien het feit dat ze met een onterecht walgelijk vertoon van macht mensen onder druk zetten. Ik ben daadwerkelijk geschrokken (opnieuw) van waartoe in Nederland de gevestigde macht toe in staat is en naar mijn mening is het stuitend. Succes met je verdere strijd, ik vrees dat het nog lang niet voorbij is, nog los van de duizenden anderen die in Den Haag bloot staan aan deze gestapo methodes.

@faz | 28-07-09 | 20:30
Bedankt!
Als iedereen nou een beetje meehelpt draaien we die hele politiestaat / roverheid terug naar een acceptabel niveau. Ik heb er vertrouwen in.

Deel 7
Het vervolg met de excuusbrief van de gemeente Den Haag.
.
www.denhaagtekijk.nl...
.

Onder het mom van "ik heb niets te verbergen" belanden we langzaam aan in 1984 van George Orwell. Ik hecht groot belang aan mijn privacy! Als ze serieuze vermoedens hebben dat er iets aan de hand is kunnen ze een huiszoekingsbevel krijgen, en anders kunnen ze de boom in.

Guusje zat een paar weken geleden in de media nog te janken over het grote wantrouwen in de politiek. Nou, dat komt dus door maatregelen als journalisten aftappen en ongewenst binnendringen op intieme plaatsen (= verkrachting).

pek en veren | 28-07-09 | 21:39
Bij mevrouw Nadorst binnendringen is ultieme zelfopoffering.
Of je moet even langs bij Hans Anders.
Als er toch eens een verbod kwam op het aanstellen van lelijke wijven in de politiek....

En wie controleert de controleurs?? Vraag ik mij dan af. het Journaille misschien? Oh nee die worden dan opgepakt wegens staatgevaarlijke activiteiten. want onze "betrouwbare overheid"zet er een stempeltje 'staatsgeheim' op. En de slinkse rechters fiateren wel.
Al heb je niks te verbergen, een onbetrouwbare controleur legt wat neer in jouw huis en je bent de sjaak.. En je doet er niks tegen.

En gelijk hebben ze. Behalve als ze bij mij langskomen. Ik vraag ze dan vriendelijk even te wachten en zet dan snel op elke verdieping mijn 500+ watt 5.1 en 7.1 setjes op vol vermogen met de grootst mogelijke teringherrie die ik kan vinden. Gabberhouse oid. Het maakt trouwens niet zo veel uit, met dat volume doet werkelijk alle muziek pijn aan je oren.
Daarna mogen ze van mij rustig even rondkijken en zal ik met mijn soundbarrier heerlijk genieten van dit moment. Hopen dat ze er oorsuizen aan overhouden.

Wat ook leuk lijkt is het huis vullen met traangas vlak voordat je ze toegang geeft tot je huis. Moet je natuurlijk geen huisdieren hebben en een paar dagen elders slapen.

@ Spliffa | 28-07-09 | 12:14

Troll dat je bent, je bent niet goed bij je paasei!

Je laat ze toch ook niet je zelfgemaakte porno zien?
Of je naakte wijf?

Wat me meteen op een ander leuk idee brengt:
Naakt rond rennen en hinderlijk je reet laten zien als ze rondlopen. Of ergens gewoon gaan zitten schijten op de vloer als ze daar net zijn. Je bent immers in je eigen huis....

Zorg wel dat je laminaat hebt oid.

@Rooieluit | 28-07-09 | 22:43
@pleurtop | 28-07-09 | 22:58
.
Een korte bloemlezing van een aantal vragen volgens www.denhaag.nl... (let wel brandveiligheid is slechts 1 van de thema’s, ze komen nog veel meer controleren):
.
-Is de tv schoongemaakt (om de drie jaar)?
-Staat de tv ’s nachts en bij afwezigheid op stand-by?
-Worden de kaarsen in brandvrije standaards geplaatst?
-Zijn kinderen in de mogelijkheid om met lucifers of aansteker te spelen?
-Worden de sigaretten op een veilige manier uitgemaakt of weggegooid?
-Is de elektrische deken in de slaapkamer in orde?
-Wordt er in bed gerookt?
.
Ik ben er nog niet achter of je uitgebreid op je laminaat mag gaan zitten kleien, misschien volgt de wetgeving hiervoor nog. Roken in bed is in iedergeval uit den boze. Ook je slaapkamer deken wordt goed gecontroleerd. Slaap lekker burgertje.

En als je dan vervolgens de gemeente belt met de vraag wat ze in hemelsnaam komen doen krijg je zoiets:
Audio-bestand gesprek:
anarchiel.com...
Tekst transcriptie gesprek:
www.anarchiel.com...

Zie volgende plaatje:
img38.imageshack.us...
Ik heb hier de beantwoording van Mevr ter Horst verdeeld in 8 gedeeltes. Als er iemand juridisch genoeg onderlegd is om de wetsartikelen (die het verhaal van ter Horst ont- of bekrachten) bij de kanttekeningen die ik geplaatst heb te zoeken, be my guest!

Ook leuk: bewijs dat de staat (justitie iig vandaag) mee zit te koekeloeren op onze onschuldige weblogjes: www.denhaagtekijk.nl...
Moeten ze niet aan het werk, ipv internetten?

Om binnen te mogen treden is het enige waar het om gaat, dat ze een onderbouwing moeten hebben en een redelijk vermoeden dat er iets niet klopt.
Dat kan dus door bij de buren te vragen of er klachten zijn of te posten.
Gewoon recherchewerk dus. En als daaruit blijkt dat er daadwerkelijk zaken niet deugen dan vraag je een bevel tot binnentreding.

Wat er niet klopt is die dreigbrief zelf
Ze geven aan dat je die na pas 2 vergeefse pogingen tot contact leggen krijgt.
Daar zit het mis. Als ze je niet thuis treffen krijg je gelijk zo’n brief.
Ze hebben in die éne brief gewoon 3 brieven willen proppen.
Pure luiheid. En dan ook de mond vol hebben dat huftergedrag aangepakt moet worden
Dat soort brieven is al een hufternominatie waard en worden door al die hufterinstanties als zodanig opgesteld. Zoals de sociale dienst, het UWV en het CWI en nog meer van dat soort organisaties, die denken dat de mensen er voor hun zijn en niet andersom.
Ze moeten bijvoorbeeld controles uitvoeren en dan begint het gelijk met van dik hout zaagt men planken. U móet dit en u móet dat en als u niet meewerkt dan wordt uw uitkering gekort of geheel ingetrokken en er wordt met hel en verdoemenis gedreigd.
Je zou eens aan ze moeten vragen hoe het bij hun overkomt als ze zo een brief zouden krijgen.
De eerste reactie is natuurlijk dat je de boom in kan.

Het is ook heel dom wat ze doen met die onaangekondigde huisbezoeken.
Veel mensen vertrouwen terecht niemand, die zo maar aan de deur komt.
Daar komt ook nog bij dat veel buitenlandse vrouwen gewoon niemand van hun man binnen mogen laten als hij niet thuis is.
Als ze alles ophangen aan de woningwet en met name het brandveiligheidsaspect, dat ze gewoon misbruiken om letterlijk een poot tussen de deur te krijgen, dan kan dat veel simpeler door eerst dat te melden op RTV west en in de Posthoorn. En dan moeten ze ook gewoon een gratis brandmelder geven. Eigenlijk gelijk monteren.
Dat komt veel vriendelijker over. Maar ze schieten dus gewoon door en zien de burger helemaal niet als een individu dat je met respect moet benaderen'.
Ze pakken gewoon een handvol willekeurige handhavingsartikelen en gebruiken dat letterlijk als een breekijzer. Dan moet je ook niet vreemd opkijken dat men daar tegen in het geweer komt.
Maar de gemeenteraadsverkiezingen komen er aan en het wordt allemaal uitgevoerd door PvdA wethouders, waar Guusje Nadorst ook als een soort Zus Antigoon tussendoor loopt te zeilen.

Waar mijn probleem met dit soort van ontwikkelingen zit, is de onderbouwing van het binnentreden. Geen zinnig mens zal bezwaren hebben tegen het binnentreden bij criminelen en andere uitvreters. Zodra echter op basis van eenvoudige anonieme tips zonder verdere onderbouwing wordt binnengetreden, waarbij iedere inwoner van iedere straat op de korrel kan worden genomen, is het een andere zaak. Het lijkt me cruciaal dat er een goed onderbouwde redenering aan ten grondslag moet liggen die, als er tot verdere vervolging wordt overgegaan, bepalend moet zijn voor de legitimiteit van de strafvervolging. M.a.w. als men de reden van het binnentreden niet aantoonbaar kan onderbouwen, is er geen grond voor strafvervolging, ongeacht de aangetroffen situatie in de woning.

"DualDenz | 28-07-09 | 12:56
Bij zo'n zgn. taskforce/groep bijzondere opdrachten, is het vervolg een stevig gebouwde meneer in burgertenue met politie-legitimatie die u aan de kant duwt, en gevolgd door 5 evenzo grote kameraden uw laatjes gaat opentrekken. Buiten loopt eenzelfde aantal ter ondersteuning, indien nodig. Daar staat u dan, met uw knuppeltje. Wat nu? De politie bellen? *proest*"

dit is toch zeker een geintje eh? van mijn part staat bruce fucking lee voor mijn deur, huiszoekingsbevel of enorm hard oprotten! en als de heren kleerkasten mij opzij duwen om eens een kijkje te nemen ZONDER gerechtelijk bevel, dan zijn de rapen pas echt gaar, want dan klaag ik de halve wereld aan.
ff serieus nu, geen huiszoekingsbevel? geen toegang tot mijn huis, dat is de wet.

img132.imageshack.us...

Stijlloze Klassiekers

De Huisregels!

Reaguren is leuk, alleen is dit aan een aantal regels gebonden. Wie meent zich hier niet aan te hoeven houden, krijgt te maken met Joris en zijn hulpklazen.

GeenStijl pw0n3d minister

Ontluisterende beelden van een stamelende minister die haar aan het wankelen brachten. Snap je?

Wij van WC Eend adviseren WC Eend

Wij zijn de baas. We wilden dat WC Eend als beste reclame ooit werd gekozen. Zo geschiedde.

GeenStijl hackt Amsterdam Arena

Dankzij een defect bvmol-filtertje kon onze hackunit de reclameborden in de Arena voorzien van ons logo.

Overzicht feauteauf*cks

Stijlloze creaties, betreffende een actueel onderwerp, kunnen hierrr worden geupload. Niet zelden halen de inzendingen de media. Oh ja, feauteau schrijf je zeau!

Rutger opgepakt wegens filmen upskirts

Rutger & Twan filmden dankzij een defect trappenhuis onder rokjes en werden terstond in de boeien geslagen. De persconferentie die hierop volgde haalde het wereldnieuws.

Geenstijl Chips!

Een stukje karton, bewerkt met kruiden en chemicaliën zodat je hersens denken dat je het lekker vindt. Gelukkig wordt het niet meer onder onze naam verkocht.

Francisco van Jole groet GeenStijl

Ene internetarcheoloog genaamd Van Jole heeft altijd commentaar op GeenStijl. Wij vroegen, zoals het gezien journalistiek hoort, om wederhoor. Nou, dat hebben we geweten. Wat een aso...

Felix Meurders overleden en weer opgestaan

Meurders stelde op televisie dat internet en weblogs onbetrouwbaar zijn. Waarvan akte. Wij verklaarden hem dood, alle oude media namen dit bericht over. Hoezo onbetrouwbaar...

Piet Paulusma verongelukt

GeenStijl kreeg een afgekeurd reclamefilmpje waarop Paulusma werd doodgereden. We knipten de adverteerder eruit en hadden de dag van ons leven. Piet niet...

PvdA fuseert met VVD in fietsenhok

VVD-raadslid slikte het rode zaad van een PvdA-wethouder. GeenStijl ontdekte het schandaal, schreef erover en uitgerekend de ontvangende partij moest het veld ruimen.

De Allochtoon-o-meter

Tik je postcode in en je weet precies hoeveel allochtoonse buren je hebt. Handig voor recepten uitwisselen en het vinden van een schoonmaakster dicht bij huis!

De plaat en zijn verhaal: Daghelden!

Nijmegen 2007: beroemd geworden beelden waarop agenten zich verstoppen achter een muurtje om zoveel mogelijk fietsers te naaien...

WimLex koopt iPhone in NewYork

Betrapt! Onze nationaalprins koopt een iPhone in een Apple Store te New York. Lekker illlegaal en toch goedkoop. De RVD meteen BOOS op GeenStijl. Want het was WimLex niet, het was New York niet en het was geen iPhone. Tuurlijk joh!...

Manon Thomas, wereldberoemd!

Milf Manon kreeg herpositionering én een rebranding. Van saaie doos tot aantrekkelijk en geadoreerd seksbeest in één muisklik...

Spuitgasten zeggen CHEESE

Laat maar branden dat huis. veel belangrijker is: hoe zit mijn haar... Inderdaad: smile, je staat op GeenStijl...

GeenStijl: 100 procent journalistiek medium

De raad voor journalistiek zegt het, dus is het waar. Wij hebben hoor- en wederhoor hoog in het vaandel staan en nemen nooit stelling. Kom maar op met die perskaart! Of weet je wat, steek hem maar gewoon in je reedt...

Dakmoord goedgekeurd door raad journalistiek

Weer iemand die in het stof bijt. GeenStijl op drie van de vier punten in het gelijk gesteld door fossielenclub. job Knoester eet je hart uit...

Moszkowicz dreigt met kort geding

Moszko, Moszko, Moszko & Moszko trekken namens Ruud de Wild aan de bel en dreigen met kort geding. Eindelijk voor het hekje.NOT...

Rutger traint in de Noorse bergen

Rutger maakte een episch verslag van zijn avonturen met de landmacht. Meneer mocht mee op koudetraining in Noorwegen en vreemd genoeg overleefde hij dit ook nog. Het gehele overzicht van zijn avontuur staat hier...

Hanneke Groenteman vindt GS verschrikkelijk

Vara-mastodont werd overvallen door mocro's maar dat mocht niet gezegd worden. Rutger noemde het beestje bij de naam en kreeg ruzie. Met een bloemetje kwam alles toch nog goed.

Kameelteen 1 miljoen keer bekeken

Raar maar waar. Een miljoen mensen keken naar EEN foto en vonden 'm enorm geil Hierrr het hoorcollege kamelentenen...

Eindelijk hoofdprijs voor Hans Teeuwen

Zijn lied 'Het Vrije Woord', gezongen tijdens de Van Gogh-herdenking, werd meer dan 1 miljoen keer bekeken in onze Dumpert. Reden voor Rutger om de cabaretier de Vergulde USB Stick te overhandigen. Klik hierrr voor de audioversie.

Rachel Hazes persoon van het jaar

De Volkskrant wilde een of andere snob als Nederlander van het Jaar. Het werd Rachel Hazes. Dankzij GeenStijl...

GeenStijl haalt jaarboek Van Dale

We haalden zowaar het woordenboek met ons 'unieke lexicon'. De dag daarop begonnen we normaal Nederlands te schrijven. En of dat nog niet genoeg was kwam het tijdschrift Onze Taal, een vakblad voor corduroy dragende pijprokers met een ringbaard, met een omslagartikel over ons. Gerard Reve meets Swiebertje...

Op bezoek bij Pedo Ad

In het pre-Rutger-tijdperk ging Hoxha zelf maar met de camera op pad. Hij bezocht Pedo Ad, de drijvende kracht achter de pedopartij.

GeenStijl trekt stekker uit mediapark

We hadden een format, een concept, adverteerders en zelfs een zender. Maar de 'zendercoordinator' wilde GeenStijl opeens niet op primetime televisie. Wij onderhandelen niet met lafbekken en bliezen de boel op.

Bep van Klaveren grootste Rotterdammer

De Grootste Rotterdam aller Tijden was natuurlijk de pugilist Bep van Klaveren. Alweer een internetverkiezing gekaapt door GeenStijl & Achterban. Gewoon, omdat het kan.

GeenStijl-racers

Gast jat Duitse kentekenplaat, zet 'm op zijn auto en scheurt langs flitspalen. Hilarisch! Totdat meneer herkend werd natuurlijk...

GeenStijl geeft Wilders de zak

Wilders schreef een column voor NieuwNieuws, maar weigerde op Tweede Kerstdag door te komen met zijn schrijfsel. De Stijlloze directie ontsloeg Wilders op staande voet.

Christenscholieren groeten Hitler

De meester was even de klas uit. En meteen gingen bij de christelijke scholieren uit Aalten de rechterhandjes omhoog. Geen idee waarom, maar voor ons was het Sieg Heil und Smile, jullie staan op GeenStijl.

Toine de POEP-eter

Boertje van buuten deed heel Nederland versteld staan door een dikke drol op te vreten. Toine werd wereldberoemd en nog dagenlang spraken diverse deskundigen over de gevaren van het verorberen van excrementen. Hoe het nu met Toine gaat? Who gives a shit?

Dumpert redt westerse beschaving

Hoe een filmpje dat verscheen op Dumpert, uiteindelijk FoxNews en al die andere zenders beheerste en de US Marines in verlegenheid bracht

Jihad Rappers versus Hollandse jongens

Twee Hollandsche rechterhandzwaaiertjes worden in een treincoupe in elkaar getikt door Noord-Afrikaanse capuchonnetjes. Moreel dilemma! Voor wie ben je dan? Linksmensen wisten niet meer waar ze het zoeken moesten. Zelfs bij Sargasso trokken ze blikjes Hollandia open.

Wuppies moeten DOOOOOOD

AH gaf zuigende Wuppies weg. De plastic items werden zo ontzettend gehaat door u dat er een spontane vernietiginsactie op gang kwam.

De Chuck Towers Facts

Lee Towes is een grootheid. Hier vindt u de indrukwekkende lijst met feiten over Leendert. En Leen zag dat het goed was...

Vergeten superautomobielen

Extreem populair fototopic op GeenStijl en daarom in de klassiekers.

Playmate Olga op Stijlloos Hoofdkantoor

Mevrouw Olga Urashova, het wereldberoemde Russische Playboy-model (maten: 100-65-95) kwam eens gezellig bij ons langs. Voor een babbeltje natuurlijk, want jongens zijn wij, maar aardige jongens...

GeenStijl, ethisch besef van een pinda

In het tv-programma De Leugen Regeert mocht Vpro-fossiel Chris Kijne zijn licht laten schijnen over de rol van de media in zake de Nijmeegse FietsenHok Affaire. Kijne kleine hersentjes produceerden bovenstaande volzin, en deed ons daarmee een groot plezier. Liever dat dan met je reedt omhoog liggen voor de man met de subsidielul.