GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Etymologie van 'paarse broek'

internetmarketeert.jpgBeste redactie. Ik zit met een probleem: wat/wie is nou precies een “paarse broek”? Ik zie de term hier en daar op Geenstijl, en positief is het niet, maar wat is de precieze omschrijving van het fenomeen? Nu ben ik natuurlijk vrouw en blond, dus daar zal het wel aan liggen, maar kunt u mij uit mijn lijden verlossen en dit voor eens en altijd ophelderen? Hartelijk dank! Bijkomend probleem: ik heb zelf een leuke zwager die onlangs onverwachts een paarse broek droeg, dat komt er ook nog eens bij. Kan ik hem nog wel serieus nemen? Groetjes, Diana.
Beste Diana, de uitleg vind je hieronder.

Welnu Diana. De term 'paarse broek' is uitgevonden en doorontwikkeld door mijnheer Pritt Stift. Hij bezigde de term voor het eerst op 7 december 2006. Diezelfde ochtend liep er namelijk iemand met een paarse broek de stijlloze redactie op.

Natuurlijk waren er voor de roemruchte dag van 7 december 2006 ook wel paarse broeken, maar in de connotatie die Pritt er in die druilerige decemberdag aan gaf: "Zo'n bebrilde heao-lul in een paarse broek met een NRC.next abonnement die oranje vla, perzikbier, oreganokoffie of bosbessenchips bedenkt voor de Unilevers van deze wereld" Niet zelden hebben paarse broeken dubbele functies. Dat komt omdat ze nét niet genoeg gekwalificeerd zijn voor één beroep. Zo komt het zeer veel voor dat ze zichzelf 'professioneel blogger' noemen maar daarnaast ook nog een spambedrijfje runnen, gedeeltelijk vanuit de WW opereren of rapporten bij elkaar googlen voor die ene klant. Of: online marketeer, schrijver- auteur, columnist, blogger, docent-trainer, spreker en ondernemer, TEGELIJKERTIJD. Echt waar, zie hierrr een zeer serieus voorbeeld. Hoewel

Leuk weetje: 'crowdsourcing' is nu dé hippe term om uurtje-factuurtje lekker mee te rotzooien. Meest extreme voorbeeld is erwinblom.nl, een voormalig vpro-werknemer die tegenwoordig web2.0 businessplanen ript.

Pritt doelde met 'paarse broek' -zeer waarschijnlijk- op de (internet)marketeer. Lauwwarme figuren die zichzelf movements en ontwikkelingen aanpraten en die de afgelopen 10 jaar elke trend, ontwikkeling en vernieuwing foutief voorspeld hebben. Een 'paarse broek' is ook een praatjesmaker zonder kennis of vaardigheden die overal achteraan rent in de hoop er een zakcentje aan te verdienen. (Namen en rugnummers hierrr)

De term 'paarse broek' arriveerde op precies het goede moment op de goede plek. Het was tijd voor een antwoord op die kip-zonder-koppers die internet in toenemende mate overspoelden met hun aan oplichting grenzende mooiweer-praatjes. Figuren die toen rondhingen op Marketingfacts, Frankwatching, Dutchcowboys, Molblog en tegenwoordig met name op Twitter. De bovenlaag van deze internetonderlaag zit graag in plekken als Dauphine, een niet té dure lunchtent die gesitueerd is aan een zogenaamde 'black spot'. Een druk verkeerspunt waar zeer veel verkeersongelukken gebeuren.

Het heeft toch nog een jaar geduurd voordat de eerste paarse broek er op 12 december 2007 (*) achter kwam dat zijn vakbroeders (nou ja, 'vak') overal en nergens als 'paarse broeken' werden omschreven. Natuurlijk hebben paarse broeken talloze pogingen gedaan de term te ontkrachten, zwart te maken, zich eigen te maken of door de term simpelweg te ontkennen. Volkomen zinloos natuurlijk. Paarse broek als term is inmiddels mainstream. Internetmarketeers en professionele internetsprekers zijn neergezet en exposed voor wat ze zijn. Een stelletje paarse broeken.

Dus zo zit het Diana!

Reaguursels

"Zo komt het zeer veel voor dat ze zichzelf 'professioneel blogger' noemen. Of: online marketeer, schrijver- auteur, columnist, blogger, docent-trainer, spreker en ondernemer, TEGELIJKERTIJD."


Ik mag ze wel, die mensen met een introspectieve kijk..., hé Prof?

Sikkeneur | 22-11-08 | 16:16

-edit: als je wilt neuken, doe dan niet zo moeiljk. Mail dan gewoon-

campion | 22-11-08 | 16:16

Ik vind rode broeken veel irritanter. Van die midlife crisis types met zeilboot. Vaak knopen ze ook een trui om hun nek.

drieluik | 22-11-08 | 16:17

Check Youp van 't Hek over rode broeken.... Is echt geweldig.

Octavian | 22-11-08 | 16:18

tjezus, wat een lang verhaal joh, ik hou het wel bij de Donald Duck...

Gewoon_Normaal | 22-11-08 | 16:18

Hmmm ja daarom vroeg ik dus Brusselmans...hier heb ik ook niet zoveel op te zeggen.

PS: Had je ook geantwoord als de vraag niet van een blond wijf kwam die zich onbeholpen voordoet?

Kniftig | 22-11-08 | 16:18

@ Octavian | 22-11-08 | 16:18 : Youp van 't Hek en leuk, dat gaat niet samen.

Hodja | 22-11-08 | 16:20

Met dit kut weer loop ik in een wolle jeager.

dickel | 22-11-08 | 16:20

campion | 22-11-08 | 16:16 paarse tuinbroek?

van dal | 22-11-08 | 16:21

Verhelderend stukje.

frau_olga | 22-11-08 | 16:21

Nee dan mannen met een rode stropdas! :S

Ikdoemee | 22-11-08 | 16:22

Mooi neergezet.

Ikdenkweldaterietsis | 22-11-08 | 16:22

van dal | 22-11-08 | 16:21

Nee, geyle bui ofzoiets...

Sikkeneur | 22-11-08 | 16:22

van dal | 22-11-08 | 16:21 Noo wee.

campion | 22-11-08 | 16:22

weten jullie wel dat de chocolade sinterklaas voor in de schoen, eenmaal van zijn folie ontdaan, sprekend de paashaas is?
bedenksel van zo'n paarse broek!

van dal | 22-11-08 | 16:23

Pritt is gewoon een koning!

Fleauxe | 22-11-08 | 16:23

van dal | 22-11-08 | 16:23 een negroide paashaas, dat ook nog.

van dal | 22-11-08 | 16:24

@ Edit: Tjee, wat een zielig censuurtje. Hoef geen neukverzoeken te mailen, dank u. Iets met waard en gasten, zekers.

campion | 22-11-08 | 16:24

Fleauxe | 22-11-08 | 16:23 doe nou niet.. je begint op te vallen.

van dal | 22-11-08 | 16:25

Fleauxe | 22-11-08 | 16:23 Och daar hebben we het alter-egotrippertje weer.

campion | 22-11-08 | 16:25

@van dal | 22-11-08 | 16:23
Sinterklaas met twee lange oren? Maak je die zelf of koop je die?
Of is het al vroeg borreltijd bij de van Dals?
Vragen, vragen....

ImmerWiederSonntag | 22-11-08 | 16:25

van dal | 22-11-08 | 16:25 Een twee drie, snap!

campion | 22-11-08 | 16:25

Sikkeneur | 22-11-08 | 16:22 zo wordt "FUCK YOU!" ook heel vaak anders bedoelt dan opgevat..

van dal | 22-11-08 | 16:26

2009 wordt het jaar van de cloud computing. Oh ja, en user paid... altijd goed.

purplepants | 22-11-08 | 16:26

Postorderbroeken, zullen we daar weer es een exposé aan wijden.

campion | 22-11-08 | 16:26

ImmerWiederSonntag | 22-11-08 | 16:25 met folie erom zijn die oren geen oren maar een mijter.

van dal | 22-11-08 | 16:26

@van dal | 22-11-08 | 16:25: Hoezo, ik hoef toch geen geheim te maken van het feit dat ik zijn meesterlijke stukjes graag lees.

Fleauxe | 22-11-08 | 16:27

van dal | 22-11-08 | 16:26 En de baard de hele lange tanden, ja dat klopt!

campion | 22-11-08 | 16:27

campion | 22-11-08 | 16:26 met een burberry ruitje..

van dal | 22-11-08 | 16:27

* Iemand de paarse broek aantrekken = Iemand middels laster uitmaken voor foutief-trendvoorspellend kudthoaxerdt / hip zijnde ontwerpnicht van aanbod zonder vraag.
* Met de paarse broek op de knieën staan: Lijden aan het pijnlijke besef dat je vermeende kudt-trend ondanks genoeg promotie en poeha toch vroegtijdig is overleden.
* Met de oranje broek vlaggen: Zo paarsig in de broekheid gesteld zijn dat paars in wezen niet meer hip genoeg is en dus vervangen dient te worden door het tegenovergestelde om de desgewenste eigen identiteit en elitariteit binnen het werkveld van paarsbroekigheid te onderstrepen.

Vage_eddie | 22-11-08 | 16:28

Fleauxe | 22-11-08 | 16:27 nee hoor fleauxe... ga gerust je gang.

van dal | 22-11-08 | 16:28

voel een keiharde thread aankomen

st0mpie | 22-11-08 | 16:28

Fleauxe | 22-11-08 | 16:27 Hé Pritt, als jij nou wel met je broek op je enkels langs de A27 staat om je door een kalende man met kinderzitje achterin te laten zuigen, steun je dan op het moment supreme: Ja, nu, nu ben ik echt Fleauxe?

Dit zal wel weer een edit worden!

campion | 22-11-08 | 16:29

witte sokken en een stropdas met Walt Disney-print.

denk_om_het_afstapje | 22-11-08 | 16:29

Meer van deze beschrijvingen. :D

Schreeuwbuis | 22-11-08 | 16:30

@campion | 22-11-08 | 16:29: Zo gaat het meestal wel ja, als ik geluk heb.

Fleauxe | 22-11-08 | 16:30

van dal | 22-11-08 | 16:27 Of 'van slijtvast polyester mix van royale snit met afkledende lengtestreep. Zie voor afwijkende maten pg 345'. De reaguurdersbroek.

campion | 22-11-08 | 16:31

campion | 22-11-08 | 16:29 met kinderzitje achterin... don't hold back on details...

van dal | 22-11-08 | 16:31

Fleauxe | 22-11-08 | 16:30 Dacht ik al

campion | 22-11-08 | 16:31

Fleauxe | 22-11-08 | 16:30 Onlangs een foto van je kop gezien hebbende, I guess you need a lot of luck, zelfs daarvoor.

campion | 22-11-08 | 16:32

www.youtube.com...
Mannen in paarse jurken verkopen eigenlijk ook onzin.
Is er een verband?
Verkopen mannen in paarse broeken soms zoveel onzin, dat we goedgelovig worden. Maken de paarse broeken ons klaar voor de paarse jurken?
En wie zit daar dan achter? Prince?

King of controversy | 22-11-08 | 16:32

- Lieve Kitty wat is een paarse broek?
- 42
lol

zuurkool | 22-11-08 | 16:33

van dal | 22-11-08 | 16:31 Plakbeestjes op de ramen, nummerbord afgedekt met ANWB plaid...

campion | 22-11-08 | 16:33

Dus de redactie van GS bestaat uit paarse broeken?

Grasgriezel | 22-11-08 | 16:34

campion | 22-11-08 | 16:33 aha, die.. dat is een volkswagen sharan..

van dal | 22-11-08 | 16:34

-weggejorist-

Ongelikte Beer | 22-11-08 | 16:34

Postorderbroek: Type zeuren in de Kampioen over wisseltruuks bij het Ballatonmeer en tips met tankdoppen, ondertussen.... zie Anwbplaid hierboven, en Fleauxe.

campion | 22-11-08 | 16:35

Paarse broekjes met gele streepjes, nachtenlang heb ik er van wakkergelegen.
Uiteindelijk raadde mijn therapeut mij aan caramelgekleurde slipjes te dragen.
Mijn obstipatie verdween meteen.

-Strotgrondel- | 22-11-08 | 16:37

Hehe, het is algemeen geaccepteerd in ieder geval: www.purplepants.nl

MarquisDelectronique | 22-11-08 | 16:37

van dal | 22-11-08 | 16:34 Heheh, ja precies. Vertelt op verjaardagen dat ie merktrouw gebleven is sinds zijn eerste Jetta. Trekt zich dan terug onder de pergola om Roy de sms'en dat die de olie en de tepelklemmen vast klaarzet, hij komt er zo aan zodra hij moeders heeft teruggebracht naar het verpleeghuis.

campion | 22-11-08 | 16:37

campion | 22-11-08 | 16:37 Hij brengt haar niet verder dan de receptie. Als ie klaar is met Roy gaat ie ergens reaguren dat zijn oude moeder schandelijk wordt behandeld in betreffende verpleeghuis.

campion | 22-11-08 | 16:38

zo ik ga een siesta houden.

campion | 22-11-08 | 16:39

'diezelfde ochtend liep er namelijk iemand met een paarse broek de stijlloze redactie op.'
dominique weesie?

daskapitalist | 22-11-08 | 16:39

@campion | 22-11-08 | 16:32: Uit jouw mond klinkt dat toch wel als een compliment. Trouwens, vanwaar al dat zure gereaguur nou weer? Sta je droog, ben je er achter dat geen hond je boeken leest, heb je een soa of ben je soms uit je kraakpand geflikkerd? Dat je niet zoveel met pritt op hebt, ala. Maar kom dan gewoon niet, leef je uit op een ander weblog of zo.

Fleauxe | 22-11-08 | 16:39

-weggejorist-

Ongelikte Beer | 22-11-08 | 16:39

Ongelikte Beer | 22-11-08 | 16:39 gek! campion in da house, da's altijd lachen..

van dal | 22-11-08 | 16:42

Jezus hoxa weleens van kort en bondig gehoord? Met deze hoeveelheid woorden kan ik wel 3 verhalen vertellen.

Absolutisme | 22-11-08 | 16:43

Absolutisme | 22-11-08 | 16:43 korte verhalen? anders liever een linkje.

van dal | 22-11-08 | 16:45

van dal | 22-11-08 | 16:42
Ja, met campion is het altijd lachen. De droogheid druipt er van af.

-Strotgrondel- | 22-11-08 | 16:48

lol! in ons vak noemen ze dat "Account Executives" Pritt.

superjan | 22-11-08 | 16:48

@Fleauxe | 22-11-08 | 16:39
LOl
+1

Veenswijf | 22-11-08 | 16:50

Bedankt voor de fijne uitleg. Kunnen we er weer tegenaan.

Kartoffels | 22-11-08 | 16:50

Goh weer wat geleerd.
(Moet dat gvd nu in het weekend)

(R)evolutie | 22-11-08 | 16:50

Hoxha, bedankt. Nu kan ik hier ook accuraat mensen voor purple pants uitmaken en zo nodig onderbouwen. Ik ben graag onderscheidend bezig hier, dus, iedere buitennissige opmerking is meegenomen.

Wat ik mij afvraag: Is er ook een paarse rok? Of noemen we die gewoon een zaaddodende hockeytrut of zo? Ooooh, dit soort dingen zijn niet goed voor mij....

RaerWijf | 22-11-08 | 16:53

@van dal | 22-11-08 | 16:45 .. Laat ik het zo zeggen. Als ik een vrouw was zou ik bij de derde zin al afgehaakt zijn. Het stroomt over van zelfbevlekking die juist een paarse broek kenmerkt. Hoe ironisch!

Absolutisme | 22-11-08 | 16:54

Hm..ik heb een paarse broek, bruine uggs en een riverwoods trui met van die opstiksels dat ik deer rescue-er ben...met op de borst zelfs het insigne van de royal canadian mounted police!

Captain Orange | 22-11-08 | 16:55

@raer wief
Alleen positief hopelijk.

purplepants | 22-11-08 | 16:57

@ purplepants | 22-11-08 | 16:57
Dat hangt van de persoon af natuurlijk.

RaerWijf | 22-11-08 | 16:58

Persoonlijk heb ik op professioneel vlak meer moeite met de hoeveelheid "wet heads"; eind dertigers met èn wijkende haargrens èn een halve tube gel in hun hippe coupe soleilhaar, een slordige dasknoop (géén dubbele windsor dus) mèt dasspelt, goedkope veterschoenen met een slechtzittend confectiepolyester pak, die dan voornamelijk zichzelf graag horen praten, maar dat geheel terzijde.

KaiserSoza | 22-11-08 | 16:59

dank voor de uitleg. Kunnen jullie misschien ook iets schrijven over de blauwe brillengeneratie? je weet wel, die kerels die kapitalen verdienen aan het verkopen van andermans werk. ehm... ben het ff kwijt.

D. G. Narrator | 22-11-08 | 17:00

Captain Orange | 22-11-08 | 16:55 ga jij met je insigne eens op zoek in northern territories naar de landingsplaats der landingsplaatsen..

van dal | 22-11-08 | 17:01

geen blauwe billen maar blauwe brillen. Goed lezen hoor, stelletje viespeuken!

D. G. Narrator | 22-11-08 | 17:01

Dit discours moet in de Wiki!

Ingelheit | 22-11-08 | 17:02

KaiserSoza | 22-11-08 | 16:59 dasspelt.. nieuwe graansoort uitgevonden?

van dal | 22-11-08 | 17:03

Fleauxe | 22-11-08 | 16:39 ............ het is je gelukt !

Rammstein | 22-11-08 | 17:03

Mannen met rode (te) strakke broeken zijn ook raarrrr.

Elisabeth2 | 22-11-08 | 17:03

KaiserSoza | 22-11-08 | 16:59
Christus te paard, ben je gefrusteerd? Lollig ben je wel.

-Strotgrondel- | 22-11-08 | 17:05

Hulp gevraagd bij deze moeilijke kwestie:


Naast Beroepskleier ben ik ook nog BeroepsRuimtelijkOntwerperindeeltijd, SomseenBeroepsFotomaker en SomseenBeroepsillustrator.
Welke kleur broek zou mij het beste staan?
Gaarne antwoord op deze vraag!

beroepskleier | 22-11-08 | 17:05

beroepskleier | 22-11-08 | 17:05

Terra?

Sikkeneur | 22-11-08 | 17:07

@ beroepskleier | 22-11-08 | 17:05
Om nou niet helemaal als een beroepsloser over te komen, zou ik een het op een spijkerbroek houden.

RaerWijf | 22-11-08 | 17:07

@beroepskleier | 22-11-08 | 17:05

In uw specifieke geval zou ik opteren voor een beige ribcorduroy broek, afgezet met paarse stiksels, om toch dat kleine beetje creativiteit te kunnen uitstralen.
Sandalen zondermeer thuislaten.

KaiserSoza | 22-11-08 | 17:07

Jae, maaejg...
Wot haebben jullie er toch op tegen om een paejgse bgoek te dgaege?
Bij ons in de Ggochtengojdel zie je feithelijk niets ondewrs heujg!

@Hoxha:
Had joe niet eauk iets kunnen vertellen eauver de OldSkool-GS spelling?

Ahasveros | 22-11-08 | 17:08

Ik heb een paarse boxer aan, ben ik daarom ook een lul?

Satan Loves You Too | 22-11-08 | 17:08

Mannen met rode, groene, oranje, gele, bruine en blauwe broeken zijn ook raar.

(R)evolutie | 22-11-08 | 17:08

Sikkeneur | 22-11-08 | 16:22

Getverdemme is je ban opgeven?

doskabouter | 22-11-08 | 17:09

@ Satan Loves You Too | 22-11-08 | 17:08
Ja, met pootjes ;-)

RaerWijf | 22-11-08 | 17:09

@-Strotgrondel- | 22-11-08 | 17:05

Ik neig ernaar, op deze manier kan ik er enigszins nog een beetje lol van hebben, maar u kent de types wel, liefst met een uit de klei getrokken accent...

KaiserSoza | 22-11-08 | 17:09

doskabouter | 22-11-08 | 17:09

Nee, ik tiep nu ook niet, da's me broer.

Sikkeneur | 22-11-08 | 17:10

@@ Satan Loves You Too | 22-11-08 | 17:08
Met vingers

ImmerWiederSonntag | 22-11-08 | 17:11

toch stond je er niet bij stil toen je je eerste modem kocht dat je ook dit soort info mee kan pikken

st0mpie | 22-11-08 | 17:11

Hey Diana. Je kan je zwager nog steeds serieus nemen.

Lets Kuttekrap | 22-11-08 | 17:11

@ Lets Kuttekrap | 22-11-08 | 17:11
U is de zwager?

RaerWijf | 22-11-08 | 17:12

Marketeers +1
(neem de redactie vooral niet té serieus Diana)

WaitingLine | 22-11-08 | 17:13

Lets Kuttekrap | 22-11-08 | 17:11
De zwager kan haar makkelijker (serieus) nemen.

(R)evolutie | 22-11-08 | 17:15

Jiskefet's Multilul is ook een klassieker omtrent dit soort mensen.

raarrrr | 22-11-08 | 17:15

Mijn profile van een paarse broek:
40/50er,VW passat voor de deur,was ooit vertegenwoordiger,nu doet 'ie 'iets' met internot,is saai,luistert Jazz,klassiek en sixties psychedelische rommel,gaat altijd op tijd naar bed,eet graag gekookte eitjes en denkt dat hij kan koken,is anti-oorlog,anti-bush,pro-obama,volgt meerdere dieeten die nooit werken,
vindt Chinezen vriendelijke mensen,speelt golf,draagt een trainingspak met sportschoenen eronder in een sportieve bui,heeft drie paarse broeken naast elkaar in de kast hangen,poetst zijn lederen schoenen regelmatig en is bang van messen/wapens.

Maar die van Pritt is beter natuurlijk..hoe dan ook,het zijn softies.

de grote Anti | 22-11-08 | 17:16

@RaerWijf | 22-11-08 | 17:12
Nee. Ik draag geen paars.

Lets Kuttekrap | 22-11-08 | 17:17

Heeee is die trapezeloze trol campion het circus uitgesodemieterd?! Dat is lang geleden!
Hahaha dat worden weer een hoop leuke fitties!
1-0 voor Flooksie!

GeinPonempie | 22-11-08 | 17:18

Gelukkig vroeg ze niet of we witte sokken dragen :P

Niertje | 22-11-08 | 17:23

Oranje corduroy, met omslag. Dat is pas mooi.
*ijdel in spiegel kijkt*

oakie | 22-11-08 | 17:24

En toch zorgt die Campion onverschrokken elke keer weer voor reuring.
Ik mag haar wel.

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 17:25

Volgens mij zijn ze op een andere plek aan het matten.

Rammstein | 22-11-08 | 17:26

Heb jaren voor reclamejongens gewerkt. Ze hadden vaak belachelijke kapsels en interieurs. Alleen maar omdat het z.g. dwars, "in" of trendy was. Ook paarse broeken of anderzijds lelijks droegen ze of hadden ze. En dat was dan zogenaamd hip omdat die omhooggevallen provincialen ze aan hadden.


Prima term, paarse broek. Spijker op t koppie.

e.t. | 22-11-08 | 17:26

@ Rammstein | 22-11-08 | 17:26
Ben je nog wild en woest?

GeinPonempie | 22-11-08 | 17:30

Ik mis de Gaastra jas, de labrador/golden receiver en de A4 Avant bij de kenmerken.

CoJoNes | 22-11-08 | 17:34

conclussie... de term "paarse broeken" is verzonnen door een "paarse broek" die op een redactie werkt vol met "paarse broeken". Volgens mij is een paarse broek gewoon een rechtse lul die dat graag wil laten zien. Net zoiets als een verwijfde homo... een linkse lul met een arrafat sjaal... een mocro met een bontkraag. Allemaal achterna lopers... mensen zonder eigen ideeën die maar met de massa mee hobbelen.

mexicaantje | 22-11-08 | 17:35

En natuurlijk de hugo boss spijkerbroek.

CoJoNes | 22-11-08 | 17:35

@jaap de paap is zeker aan het lunchen?
Ik heb niks tegen een paarse broek, mits niet TE paars en van een goed merk met een mooie snit en gecombineerd met een mooi hemd en -schoenen.

Ben ervan overtuigd dat deze kleding chiquer is dan de meesten hier gekleed zijn.

@jaap, heb jij een paarse broek of geel oid?

piquant | 22-11-08 | 17:35

En de Gant lamswollen V-hals trui met een goedkoop Aldi t-shirt eronder.

CoJoNes | 22-11-08 | 17:35

conclussie... gnmpfff

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 17:36

piquant | 22-11-08 | 17:35
Nee, ga zo lunchen... maar zag je nog net. Nee, geen paarse broek. Niets wat met status van doen heeft, of apart zijn. Nou ja: een pij overdag, en een Snoopy-pyjama 's nachts, of soms ook een nachtpon met schaapjes erop. Geyl?

Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:37

@Oaki: corduroy is voor ouwe zakken. Dat trek je toch niet aan man.

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 17:38

@CoJoNes | 22-11-08 | 17:34
Is dat hipper dan een retreiver? (Houdt niet van honden en weet er ook niks van)

ImmerWiederSonntag | 22-11-08 | 17:38

@Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:37
heel geyl jaap, visualiseer het.
eet smakelijk

st0mpie | 22-11-08 | 17:38

st0mpie | 22-11-08 | 17:38
Thanx St0mpie: dat gaat lukken. Zelf gesneden frites... dat is zoo katholiek vreten.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:39

@Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:39
niet te lang dr in, al dente, cu

st0mpie | 22-11-08 | 17:41

Campion is best liev, maar een achthoekige vierkante cirkel minitieus uit de doeken is bij nader inzien erg moeilijk, en een opgave. Ik kan nu wel blijven zeveren, maar doorzwatelen is een sport.

-Strotgrondel- | 22-11-08 | 17:42

@gekke meindert
Cor-du-roi. is geyl. Boter-geyl.
Moet je maar eens proberen, neuq je binnenkort ook weer eens.

oakie | 22-11-08 | 17:42

Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:37
Dit trek ik niet, hoor. Wat heet geyl.... Een snoopy pyjama. Yummie.

Elisabeth2 | 22-11-08 | 17:42

@Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:37
imho niets met status van doen ,maar met een eigen stijl en smaak. Maar paars is toch de katholieke kleur?
Als je dan maar een paarse (strakke) boxer aan hebt.

piquant | 22-11-08 | 17:43

st0mpie | 22-11-08 | 17:41
Snijden, wassen, afdrogen, voorbakken, afkoelen en dan afbakken. Salade erbij van maïs, olijven, kastanjesla, mozarella, zongedroogde tomaatjes en boontjes. Of het feest is.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:43

@CoJoNes | 22-11-08 | 17:35

Even achteloos, laat je wel een paar keer zien, modebewust te zijn...

piquant | 22-11-08 | 17:44

Het lijkt hiet gvd wel een kookprogramma!

Big Ern | 22-11-08 | 17:44

Elisabeth2 | 22-11-08 | 17:42
Dat dacht ik. En voor zondag eentje met die links-correcte kuteend, Alfred J. Kwak.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:45

@Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:43
Laat ajb die mais eruit voor mij, ga ik van koeren.
Voor de rest pico!

piquant | 22-11-08 | 17:45

Eddie Griffin heeft nog een boodschap voor de paarse broeken..:
www.youtube.com...

de grote Anti | 22-11-08 | 17:45

@Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:43
zeezout erbij mag ik aannemen, lekker ff die molen 2 rondjes geven, water in mn bek man

st0mpie | 22-11-08 | 17:45

piquant | 22-11-08 | 17:43
Hou op! Zo'n kittig paars slipje onder die pyjama.....

Elisabeth2 | 22-11-08 | 17:45

kuch@piquant 17.44
Zekers meisje, zekers...

oakie | 22-11-08 | 17:45

piquant | 22-11-08 | 17:43
Paarse mantel, dat is. Dat wel. En totaal niet modebewust. Ik laat het me aanmeten, anders wordt het niks.

@ Big Ern,
Ga nu eten hoor. Laterz.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:46

paarse broek, komt daarentegen van aanhangers van het kabitnet Paars, en niet omdat iemand echt een paarse broek draagt..

R0gerthat | 22-11-08 | 17:47

-edit: als je wilt neuken, doe dan niet zo moeiljk. Mail dan gewoon-

campion | 22-11-08 | 16:16

Is gratis?

koreapassie | 22-11-08 | 17:47

Blom is ok!

Er zijn echter heel veel meelopers. Inderdaad marketingfacts blaters.

mail cheauvinist pic | 22-11-08 | 17:47

Goed: piquant zonder maïs, st0mpie zeezout... zei toch dat het feest is. Elisabeth, jij nog wensen?

Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:48

90% Van de mensen heeft geen eigen stijl.

(R)evolutie | 22-11-08 | 17:49

at jaap.
ik las net iets over een paarse slip, gaan we zo op door, en ga nu vreten

st0mpie | 22-11-08 | 17:49

Ahh, verklaard een boel.

Prof. Cor Rupt | 22-11-08 | 17:50

Voel me meteen een stuk verstandiger. Heb gelukkig geen paarse broeken in de kast hangen - oef.
Graag melden wanneer de eerste paarse broek gebruikt wordt in combinatie met geitenwollen sokken aub.

Zyprexa20mg | 22-11-08 | 17:51

5 minuten voor superjan ging solliciteren voor zijn huidige baan...

img220.imageshack.us...

superjan | 22-11-08 | 17:52


@Elisabeth2 | 22-11-08 | 17:45

Heb ik al gemeld, ken geen mannen met pyama's (ben heerlijk warm),maar "slip"onder pyama?? Getver, doe ik een kuisheidsgordel om!

BTW mannen kunnen n.m.m. alleen maar strakke boxers aan hebben, maar niet in bed natuurlijk.

piquant | 22-11-08 | 17:52

kap nou eens met die paarse broekjes te linken met nrcnext lezers, dat klopt toch niet?

*zegt nrcnext abonnement op :(*

superrmooi | 22-11-08 | 17:53

@superjan | 22-11-08 | 17:52

Het staat je wel goed , dus eigenlijk niet verkeerd.

piquant | 22-11-08 | 17:53

piquant | 22-11-08 | 17:52
Ik val geheel door de mand. Ben totaal niet modebewust, heel doorsnee en eigenlijk niet om aan te zien. Daarnaast wel heel vrolijk en menslievend. Maar ja: dat moet dan ook wel natuurlijk :)
Nou, hopelijk toch tot later.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:54

@piquant | 22-11-08 | 17:52
boxers zuighen zwaar,geven gevoel van hema onderbroek uit jaren 70,die witte

st0mpie | 22-11-08 | 17:54

@piquant> ik ben ook aangenomen!

superjan | 22-11-08 | 17:54

een paarse broek met een glimmende kont.
Tragisch.

Asd | 22-11-08 | 17:55

@Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:54 Mij (bijna) nooit serieus nemen, maar wel mbt de boxers.

Hou niet van dandy's.

piquant | 22-11-08 | 17:55

Hoxha, wat nu ?
Ik heb een licht blaue broek, die door een foutje in de wassamenstelling door een rood truitje, nu echt wel paars is te noemen.
Ik loop nu echt voor joker, begrijp ik.
Kan Marktplaats nog een oplossing bieden ?

Pierus | 22-11-08 | 17:56

Heerlijk! Wanneer het economisch tegenzit is het generaliseren weer helemaal terug van weggeweest!

B.t.w. wat gaan we met die kutmarokkanen en die oostblokkers doen?

Boris Poepnagel | 22-11-08 | 17:56

@superjan | 22-11-08 | 17:54

Dat zeg ik, verbaast me niets.

piquant | 22-11-08 | 17:56

piquant | 22-11-08 | 17:55
Wilde ik je net even serieus némen....
Wijntje ? ;)

oakie | 22-11-08 | 17:57

Is dat niet stiekum Roos?Mijn favoriet allertijden

henk jan S | 22-11-08 | 17:57

Asd | 22-11-08 | 17:55
Ach gut.
Spuit, duit, elf, zakje....
Wijntje ?

oakie | 22-11-08 | 17:57

@Pierus | 22-11-08 | 17:56

Binnenkort heeft NRC ook een 'Tweedehands-sectie', dus dan kun je d'r nog geld aan gaan verdienen ook!

Boris Poepnagel | 22-11-08 | 17:58

(R)evolutie | 22-11-08 | 17:49
Wat is dat, een eigen stijl?
En wat is nou beter? Om bij die 90% te horen, of bij die 10%?
De paarse broek is naar mijn idee iemand die geheel in stijl het ontbreken van stijl uitdraagt. En dat is dan toch weer een eigen stijl. Maar dan wel stereotyp voor de groep.

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 17:59

*oak op de neus hoekt*

Asd | 22-11-08 | 18:00

@oakie | 22-11-08 | 17:57

Ben er wel aan toe nu, even mijn paarse tafrok aandoen en kom ik er aan.

piquant | 22-11-08 | 18:00

Jaap de Paap | 22-11-08 | 17:48
Graag ZONDER mayonnaise.

Elisabeth2 | 22-11-08 | 18:00


Maar hoe ziet een paarse broek er uit als hij geen broek aan heeft?

video.google.com...

superjan | 22-11-08 | 18:00

*in wijn voor asd tuft*
Hier, pak an !

@piquant
Geyl.
*fapfapfap*

Zo. En nu wil ik bier.

oakie | 22-11-08 | 18:03

*gaap*

Oké, kijk eens aan; een oud reaguurder beklaagt zich in reactie 13!
www.nujij.nl...

Boris Poepnagel | 22-11-08 | 18:03

s@uperjan | 22-11-08 | 18:00

De oosterse versie van YMCA *kots*

piquant | 22-11-08 | 18:03

"Leuk weetje: 'crowdsourcing' is nu dé hippe term om uurtje-factuurtje lekker mee te rotzooien. Meest extreme voorbeeld is erwinblom.nl, een voormalig vpro-werknemer die tegenwoordig web2.0 businessplanen ript."

Wat zijn businessplanen?

RechtsTuigje | 22-11-08 | 18:04

Loop eens met eens met een paarse broek de straat over,daarna doe je de broek uit,en doe je hetzelfde.
Wat is het verschil?

fritzak | 22-11-08 | 18:05

Paarse broelen, rode broeken, gele broeken, pimpelpaarse broeken....
Who gives a fuck man!!!!
Doe eens een leuk topic over een of andere falende ministert

Groets | 22-11-08 | 18:06

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 17:59
Een eigen stijl is waneer je aantrekt wat je zelf leuk vind en niet met elke mode mee waait. (nee een eigenstijl is voor wannebe mocro's)
En je kan het best bij de 90% horen anders maken ze je kapodt

(R)evolutie | 22-11-08 | 18:07

De paarste broek:
www.nrc.nl...

de honden blaffen... | 22-11-08 | 18:08

@ KaiserSoza | 22-11-08 | 16:59
Hehhehe, deze dertiger is ook wat kalend en gebruikt ook nog van die wetlookgel. Verder loopt deze dertiger er nog beroerder bij dan met het goedkope pakkie met dasspeld zoals je omschrijft, heb ik btw wel liggen trouwens. Verder neuqt (uiteraard zonder betaling of dure kadootjes) deze dertiger voor wel blond vers vrouwenvlees van begin twintig zonder soa.
Nu jij weer.

Houtbar | 22-11-08 | 18:08

Boris Poepnagel | 22-11-08 | 18:03
Klopt noem zijn naam en je hebt een ban.

(R)evolutie | 22-11-08 | 18:10

arme boris.

superjan | 22-11-08 | 18:11

(R)evolutie | 22-11-08 | 18:07
Pas maar op jij. Voor je het weet word je opgepakt door de Modepolitie.

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:12

@piquant
Mwoh, ik heb de mazzel dat mijn stiefbroertje bij Diesel in Italie werkte. Krijg je af en toe een paar dozen vol nieuwe meuk.

CoJoNes | 22-11-08 | 18:12

@superjan | 22-11-08 | 17:52
Typische communicatie-outfit. Zo zie je ze bij de bosjes. Van jou gaan er 13 in een dozijn Janneman.

stekelige | 22-11-08 | 18:13

@stekelige>tegenwoordig zie ik er iets gewaagder uit.

superjan | 22-11-08 | 18:14

@CoJoNes | 22-11-08 | 18:12

Jammer dat hij er werktE .

piquant | 22-11-08 | 18:14

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:12
Dat zal vast niet gebeuren er zitten altijd van die schapen in dat programma.

(R)evolutie | 22-11-08 | 18:15

@superjan | 22-11-08 | 18:14
Pica?

stekelige | 22-11-08 | 18:16

@stekelige> zo dus! dat is amper doorsnee...

shop.follies.be...

superjan | 22-11-08 | 18:16

Wie is hier trouwens ook alweer met het fenomeen finnen begonnen?

Ovideandfriends | 22-11-08 | 18:19

Wat mij nou opvalt he, is dat de achtergrond hier niet mooi aansluit. Dus als je naar beneden scrollt zie je waar de JPG ophoudt.

harl | 22-11-08 | 18:20

@superjan | 22-11-08 | 18:16
Deze is echt uniek in dit vak.
bp1.blogger.com...

stekelige | 22-11-08 | 18:20

@Stekelige18.16: Geyl wijf, jammer van die snor.

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 18:21

de honden blaffen... | 22-11-08 | 18:08
Jeauleau, die is donkerpaars:

Vraag:
"Een van de eerste animaties van BitMagic blijkt uiteindelijk reclame voor een bepaald product te zijn. Is dat niet misleidend?"
Antwoord:
Van Jole: "Het is geen reclame. In de reguliere media noem je dat een servicerubriek. Als een krant of een tijdschrift over iets nieuws schrijft, vermelden ze ook waar je het kunt kopen. Wij hebben ook de voor- en nadelen van het product op een rijtje gezet. Een van de spannende dingen aan internet is uitvinden hoe je mensen duidelijk kunt maken dat zoiets geen reclame is. Daar bestaan op internet nog geen conventies voor."
Maar, is dat eigenlijk wel zo?

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:22

harl | 22-11-08 | 18:20
Je moet ook niet scrollen.

zak_arme_turf | 22-11-08 | 18:22

@Meindert Witmanss | 22-11-08 | 18:21
Dank je. Zal 't doorgeven.

stekelige | 22-11-08 | 18:23

Paarse broeken gele broeken rode broeken groene broeken.
Zijn meestal van die figuren van over de midlife zo tegen de 60 ,die met zòn gekleurde broek zich heel voornaam vinden en zich van de rest willen afschijden.
Tevens hebben ze dan een gestreept overhemd aan met een even zo vloekend gekleurde blaser eroverheen of over hun schouders met de mouwen als een das geknoopt om hun nek.
Vroeger droegen die een corduroy broek maar die zijn helemaal not done tegenwoordig.
Of je moet een zwaar leidinggevende functie hebben natuurlijk.
Vroeger droegen die paars geel rood en groene broeken een geruite broek maar die worden volgens mij geeneens meer gemaakt vandaar die verandering.

Jaapioooo | 22-11-08 | 18:28

Rode broeken, paarse broeken, waar een broek is moet ie uit.
Zo simpel is het mensen.
De man die fier en onverschrokken blijft in zijn ondergoed, dat zijn de mannen van stavast. Daar winnen we oorlogen mee.
.
Campion, van mij mag je reaguurder van het jaar worden. Niet omdat je de allerbeste comments schrijft of de meeste comments (hoewel je verdomd goede comments schrijft en soms zelfs om te lachen ook) maar omdat je de enige reaguurster met een paarse broek bent en dat verdient een lintje!
Ja, je leest het goed, ik heb sinds mijn egoverkleining de nieuwe goedheid ontdekt en gun je de trofee of de tiara. Ik weet niet wat het dit jaar gaat worden.
Ik maak me een beetje zorgen om je fascinatie voor gay seks langs de snelweg. Dat ontroerende kinderzitje deed 'et em. Daar zit leed, dat voel je gewoon.

bloedjelink | 22-11-08 | 18:31

bloedjelink | 22-11-08 | 18:31
Wat kost zo'n egoverkleining?

Big Ern | 22-11-08 | 18:34

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:22
Kortom, een paarse broek avant le lettre.

de honden blaffen... | 22-11-08 | 18:34

Big Ern | 22-11-08 | 18:34
Standaard egoverkleining zit volgens mij in het basispakket.

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:35

bloedjelink | 22-11-08 | 18:31
Moehahahahaha !!
Jij ? Een ego-verkleining ??
Nu is het echt goed mis…
*bezorgd kijkt*

oakie | 22-11-08 | 18:37

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:35
Ik dacht een potje te maken met caste reaguurders.
Sponsoren wij met zn allen de egoverkleining van Van Jeauleau...
Het werkt voor Jane ook...

Big Ern | 22-11-08 | 18:38

de honden blaffen... | 22-11-08 | 18:34
Volgens mij zat Roel Pieper ook in dat clubje. Typisch zo'n man die je een paarse broek gunt.

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:38

Zo ,Prof. Hoxha , dat was duidelijk.
Maar wat moet ik dan besluiten als ik geconfronteerd word met een paars slipje ?Buiten het feit dat gele plekken niet zichtbaar zijn.

artegui | 22-11-08 | 18:39

Big Ern | 22-11-08 | 18:34

Priceless.
Alleen duurt het nu wat langer om met egowrijven tot het jodelpunt te geraken maar goed dat hou je toch dus waar lullen we over.

bloedjelink | 22-11-08 | 18:40

Braaklol@ Egoverkleining.
Das geen downplayen, das gewoon liegen.

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 18:40

oakie | 22-11-08 | 18:37
Borstvergroting, egoverkleining, what's in a name...

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:40

@Big Ern | 22-11-08 | 18:38: Van Jeauleau heeft een penisvergroting nodig.

Fleauxe | 22-11-08 | 18:40

bloedjelink | 22-11-08 | 18:40
Daar was ik dus al bang voor.

Big Ern | 22-11-08 | 18:41

Het is businessplaNNen en daarnaast zijn links naar sites die geen fatsoenlijke bandbreedte hebben niet leuk!

Eagle_Eye | 22-11-08 | 18:42

Fleauxe | 22-11-08 | 18:40
Nee joh, hij is zelf al een enorme lul.

Big Ern | 22-11-08 | 18:42

@Big Ern | 22-11-08 | 18:42: Een grote lul met een piepkleine klabanus.

Fleauxe | 22-11-08 | 18:45

Waarom moet alles uitgelegd worden ?

jankerd | 22-11-08 | 18:45

Big Ern | 22-11-08 | 18:41

Empathische, afgeleide bangheid voor mij? Bang voor jezelf omdat je overweegt je eigen ego te verkleinen?
Wel duidelijk zijn Ern.
Bovendien, nicks met Big er in blijken meestal die lading niet te dekken. Je zult na een consult merken dat je volstrekt "normaal" bent.
Ik was zonderling pathetisch qua ego en dan moet je wat he? Het was of de verkleining of de paarse broek. Heb je dan een keus? Nee toch!

bloedjelink | 22-11-08 | 18:48

Mekker | 22-11-08 | 18:46
Lekkere kluif voor bottehond. Kom er maar in botte.

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:48


Mekker | 22-11-08 | 18:46
Een moslim maakt nog geen Eurabie.

(R)evolutie | 22-11-08 | 18:49

bloedjelink | 22-11-08 | 18:48
Neuh, meer bang voor het feit dat een egoverkleining niet te betalen is.
En waar kan ik me inschrijven voor zo'n consult?

Big Ern | 22-11-08 | 18:50

@ (R)evolutie 18:49
Was het er maar 1, was het maar..

Mekker | 22-11-08 | 18:51

@Mekker | 22-11-08 | 18:46
Is niet zo geheel off topic.Ik zie een paarse ballon.

artegui | 22-11-08 | 18:51

waar je echt voor moet oppassen zijn mannen in wortelbroeken..

Codeklopper | 22-11-08 | 18:52

Elisabeth2 | 22-11-08 | 18:00
Te laat... maar wat mooi dat je dat zo schrijft! En ook niet als jaap de mayonnaise zelf klopt? Eigeeltje, mosterd, arachideolie, snuf zout en peper... azijn.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 18:53

Big Ern | 22-11-08 | 18:50

Je kunt een gratis consult in de kolenmijn van het internet krijgen.
Als de kanarie ophoudt met zingen zul je onder het mes moeten.
Even bij de NL googleboys op 'zeitgeisten' zoeken en je bent er.

bloedjelink | 22-11-08 | 18:53

artegui | 22-11-08 | 18:51
Precies. Fawaz heeft de touwtjes weer iets strakker getrokken.

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:53

bloedjelink | 22-11-08 | 18:48
En Normale Ern bekt gewoon niet.

Big Ern | 22-11-08 | 18:53

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:38
Nou, die is toch een andere orde van grootte:
www.debroncode.nl...

de honden blaffen... | 22-11-08 | 18:54

artegui | 22-11-08 | 18:51
Huh paars? Misschien als je kleurenscheel bent maar hij is toch echt geenstijl roze.

(R)evolutie | 22-11-08 | 18:54

piquant | 22-11-08 | 17:55
Koel. Ik was er ook niet verdrietig over of zo hoor. Enne... allesbehalve dandy ;)

Jaap de Paap | 22-11-08 | 18:54

Jaap de Paap | 22-11-08 | 18:53
Ik wil nooit meer iets met een sausje (zie één van de vorige topics). Bedankt GS voor dit trauma.

Elisabeth2 | 22-11-08 | 18:54

Big Ern | 22-11-08 | 18:53
Small Cock bekt ook niet zo lekker.

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:54

Je moet dan ook niet bekken met cocken.

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 18:55

bloedjelink | 22-11-08 | 18:53
Kewl!
Bedankt!
Het ardennenoffensief staat nog altijd in mn favo's.
Om een tijdperk af te bakenen zeg maar.

Big Ern | 22-11-08 | 18:57

de honden blaffen... | 22-11-08 | 18:54
Heb het even opgezocht:
nl.wikipedia.org...
"In 1998 had Pieper samen met ex-minister Hans Wijers van Economische Zaken het Twinning Netwerk opgericht. Dit netwerk was bedoeld voor ondersteuning van startende ondernemers, met name in de IT-sector. Pieper werd voorzitter. Daarnaast nam hij zelfstandig deel in diverse IT-ondernemingen, onder meer in BitMagic van Michiel Frackers en Francisco van Jole, en vervulde hij commissariaten."

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 18:58

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 18:55

Dat is Pritt niet met je eens.
Nu krijg je de toorn over je heen.

bloedjelink | 22-11-08 | 18:58

Die gozer is behoorlijk aktief... brug te ver voor de gemiddelde GS rooinek..

Gringo of the South | 22-11-08 | 18:58

Schoorsteenveger neemt de cock van Big Ern in de mond. Owkee *schudt hoofd*

(R)evolutie | 22-11-08 | 18:58

(R)evolutie | 22-11-08 | 18:58
Ik geef de pijp aan Maarten.

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 19:00

Elisabeth2 | 22-11-08 | 18:54
O ja, gadverdamme: was ik alweer vergeten. Nou ja: gauw aan iets anders denken maar. Pompiedompiedom...

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:00

(R)evolutie | 22-11-08 | 18:58
Ik geef de pijp aan Maarten.

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 19:00

Wat heb ik nou an me stok hangen?

Big Ern | 22-11-08 | 19:00

Door een 'internal error' van de server gaf ik twee keer de pijp aan Maarten. Om geen verkeerde indruk te wekken wil ik hier met klem benadrukken dat EeEen pijp op de zaterdagavond mij meer dan voldoende is.

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 19:02

Big Ern | 22-11-08 | 19:00

Is dat eufemistisch bedoeld?
Too much information ERL.

bloedjelink | 22-11-08 | 19:02

Big Ern | 22-11-08 | 19:00
Een schoorsteenveger.

(R)evolutie | 22-11-08 | 19:02

Gringo of the South | 22-11-08 | 18:58
Die gozer is behoorlijk aktief... brug te ver voor de gemiddelde GS rooinek..
Patrick Petersen bedoel ik

Gringo of the South | 22-11-08 | 19:02

Big Ern | 22-11-08 | 19:00
Druipt het ?

oakie | 22-11-08 | 19:03

@mezelf | 22-11-08 | 19:02
...en met 'EeEen pijp' bedoel ik dus 'één pijp'.
*zich bijna had verslikt*

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 19:04

Zijn er nog meer mensen aan het pijpen?

Fleauxe | 22-11-08 | 19:04

bloedjelink | 22-11-08 | 18:58
Wat te doen??
Zou ik die campion als lijfwacht kunnen inhuren?
Fijn lijkt me dat, campion op schoot, de geur van een circus in je neus en af en toe iets over cock's schreeuwen en dan lekker schuilen.

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 19:04

oakie | 22-11-08 | 19:03
Het geeft licht in t donker.

Big Ern | 22-11-08 | 19:05

"Ceci n'est pas une pipe!"
Schreeuwde Magritte naar zijn vrouw.

tipo | 22-11-08 | 19:06

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 19:04
.
Campion als lijfwacht? Die kraakt je kruis Meindert en schrijft er dan een Bruna top 20 koop een boek, tweede boek gratis-bestseller over. De lijfwacht wordt duur betaald Kniertje!

bloedjelink | 22-11-08 | 19:09

@Big Ern | 22-11-08 | 19:05

Staat errug goed op de link die B.L je net gaf!

piquant | 22-11-08 | 19:09

bloedjelink | 22-11-08 | 18:31
Repsect. Je hebt een groot hart.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:10

Ik maak me meer zorgen om oker gele broeken... die hebben macht nl

Tonline | 22-11-08 | 19:13

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:10

Niet alleen een groot hart Jaap.
Maar die ontboezemingen houden we voor een volgende keer.
Ik wil je op het gemak leren kennen.
Niet meteen Brel, Cohen, Freud en Sartre tegen je aan gooien.
Eens een keer iemand de kans geven om de werkelijke Jane te zien.
Gaaf, zo'n egoverkleining. Het werkt!

*out*

bloedjelink | 22-11-08 | 19:14

@bloedjelink | 22-11-08 | 19:14

Operatie mislukt. Je bent walgelijk aardig geworden, bah.

piquant | 22-11-08 | 19:15

bloedjelink | 22-11-08 | 19:14
Schurk :) Goed gemikt. Maar ik hou het graag te goed. Eet ze.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:15

Big Ern | 22-11-08 | 19:05
Ow.
*differentiaaldiagnose voortzet*
Stinkt het ?

oakie | 22-11-08 | 19:16

piquant | 22-11-08 | 19:15
Jullie lijken wel zusjes. Lol.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:17

bloedjelink | 22-11-08 | 19:14
Braaklol.
Wanneer maken ze t af ?

oakie | 22-11-08 | 19:17

oakie | 22-11-08 | 19:16
Het zegt van wel.

Big Ern | 22-11-08 | 19:17

@Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:15

o o o o wat zijn mannen toch naief!! en vrouwen bijdehand. natuurlijk heeft ze dat gepikt van een mail aan mij en wellicht aan anderen van jezelf!

piquant | 22-11-08 | 19:18

@Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:17

Zie advies van B.L. aan Big E!

piquant | 22-11-08 | 19:19

piquant | 22-11-08 | 19:18
O zit dat zo? Dat was inderdaad naïef van jaap.
*hoofd schudt*

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:19

piquant | 22-11-08 | 19:19
Dat van 'too much info' ?

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:20

of too much ego?

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:21

to, mag ook wel.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:21

@Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:20
Google advies

piquant | 22-11-08 | 19:22

@BE en Jaap
Google in het nederlands op "oakie" je komt er wel ;)
-edit Swokes Swokes zijn minderwaardig. Kudt Rimmers -

oakie | 22-11-08 | 19:22

bloedjelink | 22-11-08 | 19:09
.
Niks mis mee. Als het dan maar in nick-vorm is.
.
*maakt notitie: campion benaderen*

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 19:22

@gekke Meindert
Weet waar je aan begint...
*zwaait naar Femke*

oakie | 22-11-08 | 19:24

piquant | 22-11-08 | 19:22
Jaap is helemaal in de war nu. Is dat wat je wilt, hè? Mij een beetje overstuur maken met mijn naïviteit? Nou, het is gelukt hoor. En bedankt.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:26

Chill Jaap. Het is maar een vrouw. Niets om overstuur van te raken.

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 19:27

@paapse rukker
Zie oakie 19.22
Duidelijker kunnen we het niet maken...

oakie | 22-11-08 | 19:27

oakie | 22-11-08 | 19:22
Was er al.
Ben aan het opnemen gelijk een natuur spons.
Was op vakantie ten tijde van oprichting en heb dus heel wat in te halen.

Big Ern | 22-11-08 | 19:28

Fleauxe | 22-11-08 | 19:04
Meer? Alsjeblieft niet.

(R)evolutie | 22-11-08 | 19:28

@Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:26
Je bent pas de 1e vandaag die overstuur van me wordt. Slechte score.

Denk na Jaap of hou je niet van puzzelen?

piquant | 22-11-08 | 19:29

oakie | 22-11-08 | 19:27
Thanx oakie. Ik heb 'm hoor.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:29

Hehe.
Joris, je mag me nu editten om 19.22
*grinnik*

oakie | 22-11-08 | 19:30

piquant | 22-11-08 | 19:29
Ben gek op puzzelen. En hou ook veel van mentale labyrinthen... een spel. Snaps?
enniewee: voor jou...
nl.youtube.com...

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:31

Jaap: 19:31: Nice move ouwe.

Meindert Witmanss | 22-11-08 | 19:37

krijg nou wat, mijn vriendin heeft een paarse broek aan.

romax | 22-11-08 | 19:58

Op exactitudes-punt-net kun je zien dat de paarse broeken oorspronkelijk rode broeken waren met een lichtblauw of wit overhemd waarvan 1 kant quasi nonchalant uit de broek hing. Half lang haar wat quasi nonchalant langs het hoofd sliert maar daar eigenlijk heel precies wordt neergelegd.
De connotatie van Pritt is leuk hoor, maar op 7 dec 2006 waren we al over de lach om deze aanmatigende meelopers heen. Ware het niet dat ik ook nog steeds kan lachen omdat er nog mensen zijn die Lacoste shirtjes dragen om over te komen als iemand met geld in teak-houtplantages of golfballen onder zijn bed. Lachen om rode of Paarse Broeken is dus nog best geaccepteerd. Je kunt ze gaan bekijken op borrels in Dante (Spuistraat 020) of Thijssen (Brouwersgracht 020). Anders vind je ze wel als intercedent ergens, omdat ze inderdaad net nergens voor gequalificeerd zijn, anders dan een Goois accent vijnzen tijdens het cv-schuiven.

Doctorandis | 22-11-08 | 20:05

Jaap de Paap | 22-11-08 | 19:31
nl.youtube.com...

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 20:11

Maar er zijn ook goede paarse broeken, de zgn paarse slipjes www.prettyyou.nl...

GSpot | 22-11-08 | 20:18

Schoorsteenveger | 22-11-08 | 20:11
Die is raak, vegerT. Je bent liefhebbert of hebt een verrekt scherpe intuïtie. Of beide, dat kan ook natuurlijk ;)

Jaap de Paap | 22-11-08 | 20:22

@Schoorsteenveger | 22-11-08 | 20:11

Bij mij ook raak hoor.

piquant | 22-11-08 | 20:35

Nou dan kan ik ook wel vragen wat bedoelt word met een reaguurder.

Kudtkapper | 22-11-08 | 20:36

@Houtbar | 22-11-08 | 18:08

Ik ben volkomen verrukt dat jij van ons tweeën in iedergeval je levensdoel bereikt hebt!

KaiserSoza | 22-11-08 | 20:37

-weggejorist-

afpilser | 22-11-08 | 21:54

Bij een paarse broek moet ik altijd aan deze figuur img224.imageshack.us... denken. Hij zit altijd mee te lezen als ik op geenstijl zit

Fapfap | 22-11-08 | 21:58

piquant | 22-11-08 | 20:35
Hoe je mij ook verwart, we hebben wel wat gemeen, qua muziek. Indien meer gewenst, lamawete. Momenteel tijd na veel werk, dus lekker muzakjes zoeken op het net.

Jaap de Paap | 22-11-08 | 22:11

Lieve Diana,
De uitleg was misschien wat te lang voor je, maar met een beetje geluk staat dit woord volgend jaar gewoon in de dikke van dale. Als die gasten ook internet ontdekken, is dat boekkie dan meteen 2x zo dik. Zelf doe ik er weinig mee, maar als die jongens van sijthoff-pers sjouwen er nogal fanatiek mee rond. Groen van jaloezie, omdat zij nog nooit een nieuw woord hebben verzonnen dat zo'n hype geworden is. En op GS is het lopende-band-werk. Ik heb ergens het vermoeden dat je niet blond bent, maar gewoon een gefrustreerde paarse broek. Of zit ik er naast?

kraaitje | 22-11-08 | 23:56

Is er ook beeld van Diana zonder paarse broek aan?

ThaTeddy | 23-11-08 | 01:34

kraaitje | 22-11-08 | 23:56
Is toch gewoon kwestie van doen, en in gebruik nemen ipv commissie aan te stellen om dat eens te onderzoeken.
En af en toe herhalen in 'Ome Wim stopt zijn pijp nog eens en vertelt...' topics zoals deze, uiteraard.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 10:00

Hoe kun je een paarse broek nou uitleggen? Het is een gevoel dat je direct bij iemand hebt (of niet uiteraard).

semper penis | 23-11-08 | 10:19

Maar hoe moet dat nu verder met paarse broeken, na het lezen van dit stukje? Zij zijn nu toch gewoon de paria's van de maatschappij? Die websites worden nu toch allemaal 1 voor 1 opgedoekt? Die broeken kunnen nu toch niet meer met droge ogen hun eigen gekwezel over crowdsourcen, time managen, en trendwatchen aanhoren?

Ach ja

Je-Zus Redde | 23-11-08 | 10:28

IK WIL EEN PAARSE BROEK!

Ik ben het zat te horen bij het verstandige deel van de nazsie. GS-ers delfen iedere x weer het onderspit bij het verdeelen van het grote geld. Dat blijkt wel weer. De sjaloesie spetterdt van hets cherm. De Paarsen Broeken hebben dus succes.

Meer tips hoe te kleden om bij dat geld te koomen!

amehoelaikels | 23-11-08 | 11:35

Een 'lul' was voldoende geweest, hoxha

Count Ochnipov | 23-11-08 | 12:48

businessplanen????

maar_waarom_dan | 23-11-08 | 13:22

Paarse broekjes. Blech! Van die net-niettertjes die een Mac gebruiken. Van die snobs die hun geld verdienen met nep-ondernemerschap. Nix weten. Ik ken ze. Sturen de godganse dag alleen maar facturen aan elkaar (wat ze uitgeven aan een collega wordt een week later weer terug gefactureerd). Hebben één klant. Dat is een dikke, sigaren rokende, double-breasted streepjes pakken dragende, over het paard getilde, babyboomer van 60+ die het machtig interessant vindt om op de golf club te blaten over het 'mannetje' dat 'ie heeft voor zijn internet marketing. In mijn ervaring zijn die paarse broeken dus 2e babyboomers van 30+ die denken dat ze 'hoog' opgeleid zijn met hun heao diplomaatje. Hebben altijd de grootste bek op verjaardagen. Hebben het over hun 'onderneming'. Dat is geen onderneming. Dat is (hooguit) een piepklein vies kantoortje in de binnenstad dat gehuurd is van dezelfde huisjesmelker waar ze hun studentenkamer van (onder)huurde. Daar zitten ze dan de hele dag uit hun neus te vreten tussen het oneindig lang telefoneren naar iedereen in hun 'netwerk' door. Armoedzaaiers. Tevergeefs op zoek als ze altijd zijn naar die tweede klant. En dan 's middags (ze werken alleen 's ochtends) in de lunchroom een grote bek, een grote bek! Van die 'Nieuw VVD' (NVVD) stemmers.

Zwavelzuur | 23-11-08 | 15:24

Jaap de Paap | 22-11-08 | 20:22
piquant | 22-11-08 | 20:35
Leonard Cohen is in mijn ogen een groot dichter. Hij geeft de engelse taal weer vleugels. En hij snapt iets van het leven lijkt het. Hij raakt vluchtig aan, maar precies op de gevoelige plek. En zoals Leonard Cohen met zijn dames in het achtergrondkoortje een paringsdans uitvoert, dat is uniek, net zo erotisch als een goed uitgevoerde tango.
nl.youtube.com...

Schoorsteenveger | 23-11-08 | 16:43

HOXHA = HYPO(-criet)
en
@Zwavelzuur... je bent nogal op de hoogte?

(ik ook en ik schaam me er niet voor, U kent de tariefjes?)
20 uur per week declarabel is goed voor 5 x modaal of zo?
Waarom is men blij dat mij te mogen betalen?

Ik ken meer mensen die voor een kwart van dat geld aan de lul van hun baas zuigen die voor het echte werk toch weer een paarse broek bestelt, en betaalt

Napeauleon | 23-11-08 | 16:47

@Napeauleon:

Mensen die de lul van hun baas afzuigen doen iets nuttigs. Jij met je stomme paarse broek niet. Dat is nu juist de pointe van de Nationale haat jegens jullie. Leer dat eens, verveel.

Zwavelzuur | 23-11-08 | 17:36

kaki dockers rock

Maverik Braverick | 23-11-08 | 18:12

@ Schoorsteenveger | 23-11-08 | 16:43
Engels? Wat achterhaald. Frans wordt het helemaal zegt mijn paarse broek...

Je-Zus Redde | 23-11-08 | 18:43

Je-Zus Redde | 23-11-08 | 18:43
Toch niet opnieuw Brel hoop ik. Toch niet opnieuw die opgeklopte nep-emoties'? Of, nog erger, toch niet dat mens Wende dat zich nog erger aanstelt als Brel zelf al deed en extra veel moeite doet om die kokhalsgeluiden in dat nerderfrans van haar te krijgen?

Schoorsteenveger | 23-11-08 | 18:51

Zojuist in de kroeg: een blonde vrouw met hond. De hond had een poloshirt aan. Ik durf te wedden dat ie ook een paarse broek aan had gehad als het aan haar vriend lag. DE nieuwe trend namelijk, paarse broeken voor honden.

Je-Zus Redde | 23-11-08 | 19:52

Hallo Diana, neem voor de overige woorden even een kijkje op www.geenstijl.nl... .

Mastermattie | 24-11-08 | 07:48

Dit zijn de nieuwe paarse broeken, en van een gevaarlijker soort. Dit zijn de lieden die een van de laatste bolwerken van het vrije denken op modieuze wijze systematisch proberen te slopen.
gebroedersmeester.fludo.nl...
De grote filosoof Maarten Meester bouwde mee aan het filosofisch hoogtepunt van het decennium, Benoemen en Bouwen, en tilde samen met de denker Doekle Terpstra de westerse filosofie naar een nieuwe hoogte.
Zijn broer, de wellicht nog grotere filosoof Frank Meester, voltooide onlangs het boek Islam, een werk dat ontegenzeglijk de referentie zal worden bij elke diepgravende discussie omtrent de plaats van de islam in onze westterse samenleving, het ijkpunt van waaruit wij onzelf opnieuw kunnen definiëren als weldenkende individuën.
www.uitgeverijtenhave.nl...
"In Islam stelt Frank Meester de vraag centraal hoe de religieuze en morele opvattingen van moslims kunnen samengaan met seculiere, westerse waarden en normen."
meer.trouw.nl...
"De islam benadrukt de vrije wil maar grenst hem ook af met beperkende regels. Er zijn nu eenmaal verleidingen, die wij niet kunnen weerstaan. Volgens ’jonge denker’ Frank Meester leidt die erkenning tot ’mijn betere ik’ – het thema van de Maand van de Spiritualiteit – in de islam."
De diepe denker werpt ook een geheel nieuw licht op de verhouding tussen gebiedende religies en stromingen als het stoïcisme, en verzoent daarmee wat sedert de verlichting niet meer verzoend kon worden, God en ratio:
"De islamitische vorm van zelfbeheersing vertoont overeenkomsten met het levenskunstprincipe. Levenskunst richt zich eveneens op het beheren van je eigen leven, ook op geestelijk vlak."
Diegenen die het licht van de Gebroeders Meester nog niet hebben gezien zullen, als ze de moed hebben hun vooroordelen opzij te zetten en met open blik de islam tegemoet willen treden, hun bezwaren zoals bijvoorbeeld geuit op de web site van die afvallige inslikken zodra ze tot bezinning zijn gekomen en in zullen zien dat de islam het Verlichtingsdenken uit zijn ketenen bevrijdt!
ayaanhirsiali.web-log.nl...
Leve de paarse broeken onder de filosofen! Leve het paarse denken!

Schoorsteenveger | 24-11-08 | 08:50

Er kan er maar een de echte zijn . . .

paarse broek | 24-11-08 | 18:41
Tip de Redactie